16 Σεπτεμβρίου 2022

Γεραπετρίτης: «Βαριά χυδαιότητα και σχέδιο σπίλωσης εις βάρος μου»


Στις παρακολουθήσεις και όσα ειπώθηκαν στην Εξεταστική Επιτροπή, αναφέρθηκε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Ο υπουργός εστίασε ιδίως σε όσα λέχθηκαν κατά τη συνεδρίασή της Πέμπτης από τον πρώην διοικητή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ), Παναγιώτη Κοντολέοντα.

Κληθείς να σχολιάσει σημερινά πρωτοσέλιδα, ειδικότερα τις αναφορές ορισμένων εξ αυτών σε εκείνον, ο υπουργός Επικρατείας δήλωσε εισαγωγικώς σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του «ΣΚΑΪ»: «Η απάντηση είναι μία και κατηγορηματική: ο Γεραπετρίτης δεν ήξερε και ο Κοντολέων δεν είπε τίποτε από αυτά».
Ενοχλημένος, όπως ανέφερε, από τη «διπλή και βαριά χυδαιότητα εκ μέρους ορισμένων», επεξήγησε τους δύο λόγους αυτής: 

«Πρώτα από όλα έχουμε μια μυστική συνεδρίαση, από την οποίαν υποτίθεται πως δεν διαρρέουν πληροφορίες εκ των έσω. Αυτό εκμεταλλεύτηκαν όσοι εξύφαναν σχέδιο σπίλωσης, δεδομένου ότι δεν μπορεί να υπάρξει αποκάλυψη του τι ειπώθηκε». Και, δεύτερον, «εδώ ειπώθηκε το α και κατεγράφη για πολιτικούς λόγους το -α, για τέτοια περίπτωση χαλκείου μιλάμε».

Υπό τη διευκρίνιση δε, ότι από τη στιγμή που κατέστησαν δημόσια όλα -οι χυδαιότητες, όπως τις χαρακτήρισε ο υπουργός Επικρατείας- για λόγους δικής του αυτοπροστασίας απαντά: Ο Παναγιώτης Κοντολέων ρωτήθηκε ρητώς αν ο Γιώργος Γεραπετρίτης γνωρίζει οτιδήποτε για τα θέματα των επισυνδέσεων και «η απάντησή του ήταν ότι δεν γνώριζε απολύτως τίποτε και καθόλου. Ο Παναγιώτης Κοντολέων είπε το αυτονόητο, ότι με τον κ. Γεραπετρίτη συζητήσαμε κάποιες φορές για θέματα νομοθετικής πρωτοβουλίας που αφορούσε την ΕΥΠ».

Η αντιπολίτευση συνήγαγε ότι γνώριζε τα των παρακολουθήσεων

Συνεχίζοντας, ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε πως, όπως μιλά «με όλους τους υπουργούς και υπηρεσίες για τα θέματα νομοθετικού προγραμματισμού, έτσι ελάχιστες φορές μίλησα και με τον κ. Κοντολέοντα». Παρότι, λοιπόν, ο κ. Κοντολέων δήλωσε πως ο υπουργός δεν γνώριζε για τις νόμιμες επισυνδέσεις, «η αντιπολίτευση συνήγαγε ότι γνώριζε τα των παρακολουθήσεων».

Ακόμα, με έμφαση τόνισε ότι «ο κ. Κοντολέων ρωτήθηκε ειδικώς για μένα: «Ο Γεραπετρίτης γνώριζε τα των επισυνδέσεων;» Και η απάντησή του ήταν «ποτέ και καθόλου».

Αυτήν την κατηγορηματική απάντηση έδωσε, κάντε αντιπαραβολή με τα πρωτοσέλιδα».

Στη συνέχεια, ο υπουργός Επικρατείας επανέλαβε: «Δεν ήταν δουλειά μου να γνωρίζω, δεν φθάνουν εδώ (σ.σ.: στο Μέγαρο Μαξίμου) πληροφορίες για το ποιοι παρακολουθούνται. Αυτό που φθάνει από την παρακολούθηση είναι μόνο το περιεχόμενο κάποιας συνομιλίας, εάν έχει προκύψει ένα θέμα που άπτεται της εθνικής ασφάλειας».

Ειδικώς για την παρακολούθηση του τηλεφώνου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, «εγώ κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού κάλεσα τον κ. Ανδρουλάκη για να τον ενημερώσω ότι υφίσταται αυτή η νόμιμη παρακολούθηση και για να τον παραπέμψω στο διοικητή».

Ταυτοχρόνως, σε άλλο σημείο της συνέντευξης, ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανέφερε: «Εγώ αντιλαμβάνομαι απολύτως την κατάσταση του κ. Ανδρουλάκη και εγώ αν ήμουν στη θέση του θα ήθελα να μάθω επακριβώς το λόγο, και από την πρώτη ημέρα από τον κατ’ εξοχήν αρμόδιο, το διοικητή της ΕΥΠ […] το θέμα κλείνει με έναν τρόπο: να ενημερωθεί ο κ. Ανδρουλάκης και στη συνέχεια αξιολογεί ο ίδιος».

Ακόμα, συμπλήρωσε: «καταλαβαίνω απολύτως το θυμό του κ. Ανδρουλάκη, είναι πρόβλημα όταν ένας αρχηγός υφίσταται αυτού του τύπου τη βάσανο». Σε κάθε περίπτωση, «είναι πρόβλημα όλα τα παράνομα λογισμικά που δεν συνδέονται με την κυβέρνηση, είναι ένα οικουμενικό πρόβλημα». Και στο «δια ταύτα», «δουλεύουμε πολύ, ακούμε την αντιπολίτευση και θα ακούσουμε και την Εξεταστική Επιτροπή στις προτάσεις της για να φτιάξουμε ένα ορθολογικό, αποτελεσματικό πλαίσιο».

Για την παρακολούθηση των επικοινωνιών του Στέργιου Πιτσιόρλα

Ερωτηθείς για την παρακολούθηση των επικοινωνιών του Στέργιου Πιτσιόρλα, αφού διευκρίνισε πως δεν γνωρίζει οτιδήποτε για το θέμα, παρά μόνο ό,τι διαβάζει, παρατήρησε πως από τις δηλώσεις του ιδίου (του πρώην υπουργού της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) «αυτό που προκύπτει είναι ότι υπήρξε νόμιμη επισύνδεση του κ. Πιτσιόρλα, κατά το χρόνο που ήταν πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και υφυπουργός στην προηγούμενη κυβέρνηση. 

Τίθεται ένα μείζον πολιτικό ζήτημα προφανώς, το οποίο αφορά το λόγο, κυρίως όμως αφορά και τη διάψευση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Βουλή ότι δεν παρακολουθούνταν πολιτικά πρόσωπα κατά τη διάρκεια της κυβερνητικής του θητείας».

Στο ερώτημα αν η παρούσα Εξεταστική Επιτροπή θα μπορούσε να ασχοληθεί και με την υπόθεση Πιτσιόρλα, απάντησε πως «η εντολή της Εξεταστικής Επιτροπής είναι πολύ συγκεκριμένη και αφορά την παρακολούθηση του κινητού του κ. Ανδρουλάκη. Δεν μπορεί να επεκταθεί παρά μόνον αν η Επιτροπή το ζητήσει. Η αίσθησή μου είναι ότι θα πρέπει να παραμείνουμε σε αυτήν την παρακολούθηση, δεν αποκλείω σε κάποια άλλη στιγμή να υπάρξει και μια ευρύτερη έρευνα», κατέληξε με νόημα. «Αυτό που έχει αξία» είναι η διαπίστωση των χρόνων παθολογιών, υπογράμμισε.

Για τα παράνομα λογισμικά είπε: «Το είπε ο πρωθυπουργός, το επανέλαβα και εγώ στη Βουλή τη Δευτέρα και την Τρίτη, έχουμε την πρόθεση στη νομοθετική πρωτοβουλία που θα φέρουμε τους αμέσως επόμενους μήνες να είμαστε πολύ πιο αυστηροί από οποιοδήποτε ευρωπαϊκό πλαίσιο. Φθάνοντας έως και την καθολική απαγόρευση της εμπορίας τέτοιων κακόβουλων λογισμικών, τα οποία μπορεί να βρίσκονται στη διάθεση ιδιωτών ή και κρατών, όχι κατ’ ανάγκη των πιο δημοκρατικών».

Εκτός ορίων η Τουρκία: Η Ελλάδα λέει ψέματα για τη Μικρασιατική Καταστροφή, συνεχίζει τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας


Σε μια ανακοίνωση μνημείο διαστρέβλωσης της ιστορικής πραγματικότητας και των πραγματικών γεγονότων προχώρησε το πρωί της Παρασκευής το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας φτάνοντας στο σημείο να κατηγορήσει την Ελλάδα ότι λέει ψέματα για την Μικρασιατική Καταστροφή και ότι ήταν αυτή που έχει προχωρήσει και στο παρελθόν αλλά και τώρα σε «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας».

Η ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ ξεκινά κάνοντας λόγο για «μη ρεαλιστικές και παράλογες δηλώσεις και ενέργειες» από τις ελληνικές αρχές για τη Μικρασιατική Καταστροφή.

«Μέσω αυτών προσπαθούν να κάνουν τους πολίτες να ξεχάσουν την ήττα του ελληνικού στρατού κατά τη διάρκεια της "εισβολής" στην Ανατολία και τα βάρβαρα εγκλήματα που διέπραξε κατά της ανθρωπότητας και να διαστρεβλώνει τα ιστορικά γεγονότα και την άποψη της κοινής γνώμης και της διεθνούς κοινότητας. Παρατηρούμε ότι προσπαθούν να παραπληροφορήσουν την κοινωνία με ψέματα» συνεχίζει η προκλητική ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών.

Το τουρκικό ΥΠΕΞ επιχειρεί να κάνει για άλλη μια φορά επιλεκτική ανάγνωση της Συνθήκης της Λωζάνης, την οποία πολλάκις έχει διαστρεβλώσει, επικαλούμενο το άρθρο 59 στο οποίο αναφέρεται, σύμφωνα με την Άγκυρα, ότι «η Ελλάδα αναγνωρίζει την υποχρέωσή της να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκλήθηκαν από τις πράξεις του ελληνικού στρατού στην Ανατολία αντίθετα με το Πολεμικό Δίκαιο» κάνοντας λόγο για μαζικές δολοφονίες και καταστροφές στην Ανατολία.

«Θυμίζουμε για άλλη μια φορά ότι η Ελλάδα αποδέχθηκε τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και καταδικάστηκε να καταβάλει αποζημιώσεις» υποστηρίζει το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας στην ανακοίνωσή του.

Κάνοντας, μάλιστα, για άλλη μια φορά το «άσπρο-μαύρο» το τουρκικό ΥΠΕΞ επαναλαμβάνει τους συνεχώς διαψευόμενους ισχυρισμούς της Άγκυρας για το μεταναστευτικό αναφέροντας ότι «όλος ο κόσμος παρακολουθεί το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν έχει πάρει μαθήματα από την Ιστορία και συνεχίζει να διαπράττει εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας με τις βάρβαρες πράξεις της, χωρίς να κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε γυναίκες και παιδιά, αφήνοντας αβοήθητους μετανάστες να πεθάνουν».

Και για όσους αμφιβάλουν για τον παραλογισμό της Τουρκίας όπως αυτή διατυπώνεται στην ανακοίνωση της Παρασκευής αυτή καταλήγει: «Η Τουρκία θα συνεχίσει να υπενθυμίζει στην Ελλάδα, η οποία προσπαθεί να διαστρεβλώσει τα ιστορικά γεγονότα με ψέματα, τα μαύρα σημεία της ελληνικής ιστορίας και σήμερα, και να λέει την αλήθεια στη διεθνή κοινότητα. Καλούμε την Ελλάδα για άλλη μια φορά να χρησιμοποιεί την κοινή λογική και να σταματήσει να υποδαυλίζει το μίσος μέσα από παραποίηση των γεγονότων».

📺Οικονόμου: Ευθεία πρόκληση στην κοινή λογική να μιλά η Τουρκία για δικαιώματα μειονοτήτων - Να πάρει θέση ο ΣΥΡΙΖΑ για Ζεϊμπέκ


Για τεράστιο ατόπημα από πλευράς του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Ζεϊμπέκ, ο οποίος μίλησε για «τουρκική» μειονότητα στη Θράκη έκανε λόγο μιλώντας στο OPEN ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιάννης Οικονόμου.

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ για τον κ. Ζεϊμπέκ ο κ. Οικονόμου σημείωσε: «Το να μιλά η Τουρκική πλευρά για δικαιώματα μειονοτήτων με τον τρόπο που έχει μεταχειριστεί τη Συνθήκη της Λωζάνης και τις αντίστοιχες μειονότητες στην Κωνσταντινούπολη, στην Ίμβρο, στην Τένεδο σε άλλες περιοχές νομίζω ότι συνιστά ευθεία πρόκληση στην κοινή λογική. Μόνον έτσι μπορεί να εκληφθεί. Δεύτερον, δεν έχει την ανάγκη καμίας ξένης υπηρεσίας, κανενός ξένου υπουργείου οποιοσδήποτε πολίτης ζει στη χώρα για προστασία φυσική ή οτιδήποτε άλλο. Υπάρχουν οι ελληνικές αρχές, υπάρχουν οι κανόνες. Τρίτον, είναι νομίζω οφθαλμοφανές το τεράστιο πρόβλημα που έχει δημιουργήσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ με τον τρόπο με τον οποίο τοποθετήθηκε. Αυτοπροσδιόρισε τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη και τον εαυτό του. Μιλάμε για τεράστιο ατόπημα που δημιουργεί μία σειρά από θέματα. Νομίζω ότι επιβάλλεται ο ΣΥΡΙΖΑ να πάρει θέση αποδοκιμάζοντας».


«Αδιανόητο Έλληνες βουλευτές να χαρακτηρίζουν ένα κομμάτι του ελληνικού πληθυσμού, τουρκικό»

Αναφορικά με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Ζεϊμπέκ που μίλησε για «τουρκική μειονότητα» στη Θράκη ο κ. Οικονόμου σημείωσε: «Είναι σοβαρότατα ζητήματα αυτά. Κατ' αρχήν να πω ως προς τις απειλές δεν νοείται στην Ελλάδα να απειλείται κανείς. Και υπάρχουν όργανα και υπηρεσίες να μεριμνήσουν για αυτό το πράγμα. Αλλά, είναι αδιανόητο Έλληνες βουλευτές ανεξαρτήτως θρησκεύματος να χρησιμοποιούν τέτοιος χαρακτηρισμούς, να πυροδοτούν εντάσεις, να χαρακτηρίζουν ένα κομμάτι του ελληνικού πληθυσμού, τουρκικό. Είναι αδιανόητο. Είχαμε και άλλα τέτοια ατυχή περιστατικά στο παρελθόν και από βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής. Ανασκεύασε, έγινε η κίνηση που έπρεπε να γίνει, καλοδεχούμενη. Νομίζω ότι πρέπει να υπάρξει αντίστοιχη αντίδραση και από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι συμπεριφορές που είναι μη ανεκτές».

«Θεωρώ κατ' αρχήν ότι πρέπει να ανασκευάσει και από εκεί και πέρα αν επιμείνει στους χαρακτηρισμούς του γεννάται μείζον θέμα για τη συμμετοχή του στον ΣΥΡΙΖΑ και την αντίδραση του κ. Τσίπρα», συμπλήρωσε.


«Η Τουρκία φτάνει στα όρια της υβριστικής συμπεριφοράς»

«Είναι πολύς καιρός που συνεχίζουν σε υψηλούς τόνους (σ.σ. οι Τούρκοι) κυρίως σε επίπεδο ρητορικής με προκλήσεις πολλές φορές στα όρια της υβριστικής συμπεριφοράς με ανιστόρητους και ανυπόστατους ισχυρισμούς και από την άλλη και με μία κλιμακούμενη πρόκληση στο πεδίο. Η αλήθεια είναι χωρίς να ξεπερνούν κάποια όρια. Θυμάστε ότι όλοι φοβόμασταν ένα πολύ πιο δύσκολο καλοκαίρι. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν οδηγεί πουθενά τις επιδιώξεις της Τουρκίας. Η Ελλάδα προφανώς δεν υπάρχει περίπτωση να τρομάξει. Γι' αυτό άλλωστε έχουμε προετοιμαστεί σε όλα τα πεδία όλο το προηγούμενο διάστημα. Διπλωματικά, με την εξήγηση των θέσεών μας, με τις απόψεις μας να έχουν πολύ μεγάλη απήχηση, με την αποδόμηση των ισχυρισμών της Τουρκίας σε όλα τα φόρα και βλέπουμε ότι αυτή της η τακτική δεν αποδίδει καρπούς, δηλαδή δεν έχει κάνει βήματα η Τουρκία στις βασικές και τις μεγάλες της επιδιώξεις. Λέω για παράδειγμα εκεί κοντά στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ ότι τελείωσε, ξεμπλοκαρίστηκε το αμυντικό πρόγραμμα της Τουρκίας, παίρνει F-16. Βλέπουμε ότι τα πράγματα παραμένουν δύσκολα για την Τουρκία στο επίπεδο αυτό. (...) Η χώρα μας ψύχραιμα, νηφάλια, αποφασιστικά αλλά και ανυποχώρητα (σ.σ. υπερασπίζεται τα δικαιώματά της). Νομίζω ότι το γεωστρατηγικό και το γεωπολιτικό μας αποτύπωμα και η αποτρεπτική ισχύς μας βρίσκεται στα καλύτερα επίπεδα των τελευταίων δεκαετιών», είπε ο κ. Οικονόμου στο Open και την εκπομπή Ώρα Ελλάδος με τον Δημήτρη Καμπουράκη και τον Παναγιώτη Στάθη.

«Έχουν σημαντικό πρόβλημα με τον Μητσοτάκη»
 
«Έχουν με τον Έλληνα πρωθυπουργό πολύ σημαντικό πρόβλημα. Το σύνολο της τουρκικής ηγεσίας. Έφτασε ο Τούρκος πρόεδρος να καλεί τους έλληνες πολίτες να τον καταψηφίσουν. Και κάποιος άλλος, συγγενής του Οζάλ σε ένα τηλεοπτικό παράθυρο είπε εντάξει θα πάμε στην Ελλάδα αλλά όχι τώρα που είναι ο Μητσοτάκης, θα περιμένουμε να πέσει ο Μητσοτάκης. Εντάξει, αυτά που είναι και στα όρια της γραφικότητας, προφανώς τους δίνουμε τη σημασία που πρέπει να τους δώσουμε, δεν μπορούμε να προσπερνάμε το συνεχή απειλητικό τόνο και τις προκλήσεις της Τουρκίας. Από την άλλη όμως η χώρα δεν παρασύρεται. Σοβαρά και αποτελεσματικά κοιτάμε τη δική μας δουλειά στην εξωτερική πολιτική», συμπλήρωσε.

«Άριστη η συνεργασία Μητσοτάκη - Δένδια»

Σε σχέση με τα όσα είπε σε συνομιλία με διαπιστευμένους δημοσιογράφους ο Νίκος Δένδιας και ερωτηθείς αν «κάνει αντιπολίτευση» στον Κυριάκο Μητσοτάκη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σχολίασε: «Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Η συνεργασία του πρωθυπουργού με τον υπουργό Εξωτερικών είναι άριστη, απολύτως ευθυγραμμισμένη και παράγει άμεσα αποτελέσματα στο λεπτό. Την ώρα που παρατηρούνται προκλήσεις τα αποτελέσματα της ελληνικής Εξωτερικής πολιτικής, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στην αντίδραση, αλλά σε ό,τι αφορά και την ενίσχυση της χώρας τα τελευταία χρόνια είναι άμεσα».

Όποιος και αν επιχειρήσει να παρέμβει στις ελληνικές εκλογές δεν θα πετύχει τίποτα

Ερωτηθείς για το αν υπάρχουν πληροφορίες για ρωσική διείσδυση στην Ελλάδα, σε κόμματα, σε οργανώσεις και πρόσωπα αλλά και αν υπάρχει πιθανότητα παρέμβασης στις ελληνικές εκλογές σημείωσε: «Κατ' αρχήν δεν έχουμε κανένα φόβο ότι όποιος και αν επιχειρήσει να παρέμβει στις ελληνικές εκλογές θα πετύχει τίποτα. Αυτό να το ξεκαθαρίσουμε. Γιατί βλέπω διάφορα σενάρια επιστημονικής φαντασίας, κατασκοπικά. Μου θυμίζουν κάτι σειρές στο Netflix που έχω δει κατά καιρούς. Οποιοσδήποτε έχει οτιδήποτε στο μυαλό του (να ξέρει ότι) η ελληνική δημοκρατία έχει παρα πολύ ισχυρούς δεσμούς που θα διαφυλάξουν ότι αυτό που θέλει ο κόσμος να προκύψει από τις εκλογές, θα προκύψει όπως το θέλει ο κόσμος ό,τι και αν είναι αυτό».

«Δεν έχουμε πληροφορία για κάποια συγκεκριμένη διείσδυση. Δεν έχουμε πληροφορία για παράδειγμα αν η χώρα μας συγκαταλέγεται σε αυτές τις 20 που αποκαλύφθηκε από μία πηγή του State Department ότι κάποια εκατοντάδες δολάρια επενδύθηκαν από τη ρωσική πλευρά για να επηρεάσουν το πολιτικό σκηνικό. Δεν το ξέρουμε αυτή τη στιγμή αυτό. Ενδιαφερόμαστε να το μάθουμε. Ξέρουμε ότι υπήρχε πριν από 5-6 χρόνια, το ξέρουμε διότι υπήρξε δίωξη από αμερικανικό δικαστήριο για ένα ρώσο ολιγάρχη τον Μαλοβέγεφ ότι υπήρξαν δέκα εκατομμύρια δολάρια τα οποία διατέθηκαν εδώ για να φτιαχτεί ένα κανάλι, χρηματοδοτήθηκε από ρωσικά κεφάλαια για να γίνει ένα κανάλι για να... τελείες. Όταν χρηματοδοτείς για να γίνει ένα κανάλι προφανώς το κάνεις για να βραχίωνας προώθησης των απόψεών σου λέω εγώ. Και το λέω και πολύ χαλαρά», συμπλήρωσε.

«Έχουμε ένα γεγονός ότι υπήρξε πριν από χρόνια ένα ουσιαστικό παράδειγμα εμπλοκής ξένου παράγοντα με το να χρηματοδοτηθεί η δημιουργία ενός τηλεοπτικού σταθμού. Αυτό το ξέρουμε, δεν αμφισβητείται. Υπάρχουν διώξεις από την αμερικανική πλευρά σε περίοδο που υπήρχε εμπάργκο, που υπήρχαν κυρώσεις για τη Ρωσία», πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου

Οικονόμου για παρακολουθήσεις: Από την πρώτη στιγμή αναλάβαμε την πολιτική ευθύνη

«Εμείς από την πρώτη στιγμή τοποθετήσαμε το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις. Αναγνωρίσαμε το πρόβλημα, αναλάβαμε ευθύνη. Ανελήφθη και έμπρακτα πολιτική ευθύνη και δεσμευτήκαμε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας μέσα στα πλαίσια των διαδικασιών και των κανόνων που ορίζει η Δημοκρατία για να διερευνηθεί αυτό το θέμα. Ξεκίνησαν όλες οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Νομίζω ότι ορισμένοι για αλλού ξεκίνησαν και άλλα βγαίνουν στην πορεία. Διαβάστε λίγο τις εφημερίδες τις προηγούμενες ημέρες. Αυτά που είπε ο κ. Ρουμπάτης που βρίσκονται σε πλήρη διάσταση με αυτά που δήλωσε με μεγάλη αυτοπεποίθηση από βήματος Βουλής ο κ. Τσίπρας ότι δεν παρακολουθούνταν κανένα κυβερνητικό στέλεχος επί των ημερών του. Παρακολουθούνταν άτομο που ήταν πολιτικό στέλεχος, γιατί και ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ ήταν πολιτικό στέλεχος και μετέπειτα έγινε και υπουργός. Και για να μάθουμε ότι παρακολουθείται έπρεπε να περάσουν έξι χρόνια. Έπρεπε να έρθει στην επιφάνεια η περίπτωση του κ. Ανδρουλάκη. (...)», είπε για τις παρακολουθήσεις.

Απαντώντας σε ερώτηση αν με βάση το σκεπτικό της κυβέρνησης περί απορρήτου ο κ. Ρουμπάτης διαπράττει αδίκημα και πρέπει να διωχθεί τόνισε: «Το σκεπτικό περί απορρήτου είναι βασισμένο στους κανόνες και στους νόμους που διέπουν το πλαίσιο λειτουργίας της ΕΥΠ. Υπάρχει ένα επιστημονικό debate και διαφορετικές απόψεις από κάποιους υπηρεσιακούς παράγοντες. Αυτό όμως δεν αλλάζει το γεγονός ότι ο νόμος είναι συγκεκριμένος, δεν είναι τωρινός, δεν τον διαμόρφωσε η κυβέρνηση της ΝΔ και διέπει το πλαίσιο λειτουργίας των υπηρεσιών ασφαλείας».

Δεν ξέρω πώς και με ποιο κριτήριο τοποθετήθηκε ο Ρουμπάτης

«Εγώ δεν ξέρω γιατί ο κ. Ρουμπάτης επέλεξε να κινηθεί πέραν του πλαισίου του νόμου και ο κ. Κοντολέων επιμένει να κινείται στο πλαίσιο του νόμου. Κατ' αρχήν δεν ήμουν μέσα στην επιτροπή για να ξέρω τι ακριβώς είπε. Με βάση αυτά που βλέπουμε λέω ότι ο νόμος και οι κανόνες όπως είναι διαμορφωμένοι επιβάλλουν αυτού του είδους τη συμπεριφορά του να επικαλούνται το απόρρητο όσοι υπηρεσιακοί παράγοντες έχουν διαχειριστεί κάποια θέματα. Δεν το γνωρίζω (σ.σ. αν έχει κάνει παράνομη πράξη ο κ. Ρουμπάτης). Δεν ξέρω πώς τοποθετήθηκε ο κ. Ρουμπάτης και τις είπε και δεν ξέρω με βάση ποιο κριτήριο θεώρησε ότι πρέπει να πει αυτά που είπε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Αυτό που γνωρίζω σε κάθε περίπτωση είναι οι κανόνες είναι συγκεκριμένοι», συμπλήρωσε.

Αυστηρή απάντηση της Αθήνας σε Άγκυρα: «Δεν δεχόμαστε παραινέσεις από την Τουρκία»


Αυστηρή απάντηση έστειλε το ελληνικό ΥΠΕΞ στην Άγκυρα για την ανακοίνωση που εκδόθηκε νωρίτερα από το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, η οποία μιλούσε για «τουρκική μειονότητα» στη Θράκη.

«Δεν δεχόμαστε παραινέσεις από τρίτες χώρες, όπως η Τουρκία, πόσο μάλλον τη στιγμή κατά την οποία αφορούν Έλληνες πολίτες», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

«Η Τουρκία, για μία ακόμα φορά, προσπαθεί να εμπλακεί στις εσωτερικές υποθέσεις άλλου κράτους, κατά παράβαση θεμελιωδών κανόνων διεθνούς συμπεριφοράς», αναφέρει το υπουργείο Εξωτερικών, σε ανακοίνωσή του.

«Η Ελλάδα είναι κράτος δικαίου, σέβεται το Διεθνές Δίκαιο και εφαρμόζει πλήρως τις διεθνείς υποχρεώσεις της που απορρέουν από Διεθνείς Συμβάσεις, όπως η Συνθήκη της Λωζάννης, σε αντίθεση με την Τουρκία», προσθέτει.

«Δεν δεχόμαστε παραινέσεις από τρίτες χώρες, όπως η Τουρκία, πόσο μάλλον τη στιγμή κατά την οποία αφορούν Έλληνες πολίτες», καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών.

Τουρκικό ΥΠΕΞ για Ζεϊμπέκ

Σύμφωνα με το Anadolu, ο κ. Ζεϊμπέκ κατήγγειλε μιλώντας σε τουρκικό δίκτυο ότι δέχεται απειλές, ενώ χθεσινή καταγγελία του βουλευτή της ΝΔ, Τάσου Χατζηβασιλείου ανέφερε πως κατά τις δηλώσεις του μίλησε για «τουρκική μειονότητα».

 Σε ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό του τουρκικού ΥΠΕΞ στο Twitter η Άγκυρα εξέφρασε τη στήριξή της στον κ. Ζεϊμπέκ μιλώντας και αυτή για «τουρκική μειονότητα» της Θράκης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «στεκόμαστε δίπλα στην «τουρκική μειονότητα» της δυτικής Θράκης, η οποία δεν εγκατέλειψε τον αγώνα της για ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερία, παρόλες τις απειλές και πιέσεις. Αναμένουμε από τις ελληνικές αρχές να διερευνήσουν αυτό το σοβαρό γεγονός και να τιμωρήσουν τους δράστες».

Πρόκληση άνευ προηγουμένου

Παράλληλα η Άγκυρα ξεπερνάει κάθε όριο μέσω ανακοίνωσης του τουρκικού ΥΠΕΞ, καθώς φτάνει στο σημείο να κατηγορήσει την Ελλάδα ότι «συνεχίζει να διαπράττει εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας».

Πιο συγκεκριμένα, το τουρκικό ΥΠΕΞ, αναφέρεται στην Μικρασιατική Καταστροφή, τονίζοντας ότι «μέσα από μη ρεαλιστικές, παράλογες δηλώσεις και δραστηριότητες των ελληνικών αρχών με την ονομασία της ‘μικρασιατικής καταστροφής’, έχει ως στόχο να κάνει τον κόσμο να ξεχάσει την ήττα του ελληνικού στρατού κατά την εισβολή στην Ανατολία ως αποτέλεσμα της περιπέτειάς του πριν από 100 χρόνια και τα βάρβαρα εγκλήματα που διέπραξε κατά της ανθρωπότητας όπως και για να διαστρεβλώσει τα ιστορικά δεδομένα και να παραπλανήσει τη δική της κοινή γνώμη και τη διεθνή κοινότητα».

Το τουρκικό ΥΠΕΞ, συνεχίζεται στον ίδιο προκλητικό τόνο, σημειώνοντας ότι «σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 59 της Συνθήκης της Λωζάννης, η Ελλάδα αναγνωρίζει την υποχρέωση αποκατάστασης των ζημιών που προκύπτουν από τις ενέργειες του ελληνικού στρατού ή διοίκησης στην Ανατολία, αντίθετες με τους κανόνες του πολέμου, λόγω των μαζικών δολοφονιών και καταστροφών που έχει διαπράξει κατά του άμαχου πληθυσμού στην Ανατολία».

«Η Ελλάδα δεν πήρε ποτέ μάθημα από την ιστορία»

Σε άλλο σημείο αναφέρει ότι «όλος ο κόσμος είναι μάρτυρας ότι η Ελλάδα, που δεν πήρε ποτέ μάθημα από την ιστορία, συνεχίζει να διαπράττει εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας με τις ανελέητες πράξεις της, αφήνοντας αβοήθητους μετανάστες να πεθαίνουν, χωρίς να κάνει διάκριση μεταξύ γυναικών και παιδιών, ακόμη και σήμερα».

Υποστηρίζουν δε, ότι «η Τουρκία θα συνεχίσει να υπενθυμίζει στην Ελλάδα -που προσπαθεί με ψέματα να διαστρεβλώσει τα ιστορικά γεγονότα- τα μελανά σημεία της ελληνικής ιστορίας και σήμερα, και να λέει την αλήθεια στη διεθνή κοινότητα».

«Καλούμε την Ελλάδα για άλλη μια φορά να χρησιμοποιήσει την κοινή λογική και να σταματήσει να υποκινεί το μίσος μέσω της παραποίησης των γεγονότων» καταλήγει η ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ.

Τουρκικό ΥΠΕΞ για Ζεϊμπεκ: «Στεκόμαστε δίπλα στην “Τουρκική Μειονότητα” - Αναμένουμε από την Ελλάδα τιμωρία των δραστών»


Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών σε ανακοίνωσή του σχετικά με την καταγγελία για απειλή κατά του βουλευτή Ξάνθης, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, ζητά από τις ελληνικές Αρχές την τιμωρία των δραστών, ενώ μιλά για «τουρκική μειονότητα» στη Θράκη. Σε ανάρτησή του στο Twitter, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών αναφέρει:

«Στεκόμαστε δίπλα στην Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης, η οποία δεν εγκατέλειψε τον αγώνα της για ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερία, παρόλες τις απειλές και πιέσεις. Αναμένουμε από τις ελληνικές Αρχές να διερευνήσουν αυτό το σοβαρό γεγονός και να τιμωρήσει τους δράστες».

Χθες, ο βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου είχε κάνει λόγο για "τουρκική μειονότητα" σε τουρκικό κανάλι ενώ είχε καταγγείλει ότι στις 12 Σεπτεμβρίου, ένας πολίτης τον απείλησε ζωντανά σε εκπομπή ελληνικού καναλιού. Είπε ότι «αν γινόταν πόλεμος μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας, ο Ζεϊμπέκ θα ήταν το πρώτο άτομο που θα σκότωνα».

Γερμανία: Κρατικοποιούνται τα γερμανικά διυλιστήρια της Rosneft


Το διυλιστήριο PCK περνάει στον έλεγχο της ομοσπονδιακής ρυθμιστικής αρχής της Γερμανίας.

Το Βερολίνο έθεσε σήμερα υπό καθεστώς εποπτείας τη θυγατρική στη Γερμανία του ρωσικού πετρελαϊκού κολοσσού Rosneft, με το διυλιστήριο PCK (Schwedt) να περνάει στον έλεγχο της ομοσπονδιακής ρυθμιστικής αρχής.

Το διυλιστήριο αυτό, έχει κομβικό ρόλο στον ανεφοδιασμό του Βερολίνου με καύσιμα, ενώ μέχρι τώρα ήταν υπό τον πλειοψηφικό έλεγχο της Rosneft Deutschland, δοκιμάζοντας την αποφασιστικότητα της Γερμανίας, ως προς τον τερματισμό των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου μέχρι το τέλος του χρόνου.

Η επιβολή των γερμανικών κυρώσεων γίνεται υπό το πλαίσιο εφαρμογής ευρωπαϊκών αποφάσεων, προκειμένου η Μόσχα να τιμωρηθεί για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Bloomberg: Η Γερμανία κρατικοποιεί εταιρίες φυσικού αερίου

Η γερμανική κυβέρνηση βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες για την εξαγορά  τριών εταιρειών φυσικού αερίου, τη Uniper και δύο άλλων μεγάλων εισαγωγέων, VNG AG και Securing Energy for Europe GmbH (SEFE), πρώην Gazprom Germania, προκειμενου να αποφευχθεί η κατάρρευση της γερμανικής ενεργειακής αγοράς σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Όπως γράφει το Bloomberg, οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη συμφωνηθεί, αλλά τις επόμενες μέρες αναμένεται να γίνει γνωστό ένα γενικό πλαίσιο

Ερωτηθείς σχετικά με τα σχέδια κρατικοποίησης, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ απάντησε: "Τα πράγματα είναι περίπλοκα, το επεξεργαζόμαστε πολύ προσεκτικά".

Η παρακολούθηση Πιτσιόρλα αλλάζει τα δεδομένα -Μπούμερανγκ για τον ΣΥΡΙΖΑ, λένε στην κυβέρνηση


Τα όσα αποκαλύπτονται για την παρακολούθηση του Στέργιου Πιτσιόρλα από την ΕΥΠ την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ φέρνουν τα πάνω κάτω στις εργασίες της εξεταστικής επιτροπής και προκαλούν φωτιά στο πολιτικό σκηνικό.

Όπως είναι αναμενόμενο η κυβέρνηση αξιοποιεί στο έπακρο την παραδοχή που φέρεται να έκανε ο πρώην Διοικητής της Υπηρεσίας Γιάννης Ρουμπάτης, ότι το 2016 είχε ενημερώσει τον Αλέξη Τσίπρα ως πρωθυπουργό πως η Υπηρεσία παρακολουθούσε τον τότε Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ και μετέπειτα αναπληρωτή υπουργό οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ.

«Μπούμερανγκ» η υπόθεση στον ΣΥΡΙΖΑ

Κυβερνητικά στελέχη σπεύδουν να αναδείξουν κρίσιμες, όπως τις χαρακτηρίζουν, παραμέτρους της υπόθεσης που γυρίζει μπούμερανγκ στον ΣΥΡΙΖΑ. Το πρώτο στο οποίο στέκονται είναι ότι μέχρι τώρα κανείς από τους μάρτυρες δεν έχει αμφισβητήσει το νόμιμο της παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη. Ενστάσεις για την πρακτική, την πολιτική διάσταση και την διαχείριση της υπόθεσης έχουν εκδηλώσει ακόμα και στελέχη της ΝΔ, ωστόσο, για το αν ακολουθήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες δεν έχει προβληθεί καμία ένσταση ακόμα και από τους Διοικητές της ΕΥΠ επί προηγούμενων κυβερνήσεων.

Αντίθετα, τα όσα προκύπτουν για την παρακολούθηση του κ. Πιτσιόρλα «αναδεικνύουν την υποκρισία του κ. Τσίπρα», όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Από το Μέγαρο Μαξίμου θυμίζουν ότι ήταν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης που από το βήμα της Βουλής και «διαβεβαίωνε ότι επί των ημερών του δεν υπήρχαν παρακολουθήσεις πολιτικών προσώπων και για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι έλεγε ψέματα», όπως λένε οι ίδιες πηγές. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε και το γεγονός πως παρότι η ΕΥΠ δεν υπάγονταν τότε στον κ. Τσίπρα «υπήρχε μια συνεχής ενημέρωση του Διοικητού της ΕΥΠ για τις παρακολουθήσεις στελεχών της Κυβέρνησης του κ. Τσίπρα, προς τον ίδιο τον κ. Τσίπρα».

Η υπόθεση μετατράπηκε σε «Ανδρουλάκης του κ. Τσίπρα»

Η αντίδραση του άλλοτε υπουργού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δίνει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην υπόθεση και τον μετατρέπει στον «Ανδρουλάκη του κ. Τσίπρα» σχετικά με τις παρακολουθήσεις. «Περίμενα μια δημόσια απάντηση πολύ νωρίτερα. Θα εξακολουθήσω να περιμένω αυτή τη δημόσια απάντηση και εξήγηση», δήλωσε ο κ. Πιτσιόρλας στον ΣΚΑΪ, καλώντας τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δώσει απαντήσεις και βάζοντας τον έτσι στην θέση που ο ίδιος επιφυλάσσει για τον κ. Μητσοτάκη. Η ενημέρωση που ζητά ο κ. Πιτσιόρλας έχει μία ακόμα ενδιαφέρουσα διάσταση. Την εποχή που είχε τεθεί στο μικροσκόπιο της ΕΥΠ δεν ίσχυε η περίφημη διάταξη που απαγορεύει στην ΑΔΑΕ να ενημερώσει κάποιον εφόσον δεν προχωρήσει η υπόθεση της παρακολούθησης του. Ειδικά μάλιστα αφού δεν αφορούσε εθνικούς λόγους όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία. «Έπρεπε να περάσουν έξι χρόνια, να έρθει στο φως η υπόθεση Ανδρουλάκη, για να μάθει και ο ίδιος και όλοι εμείς οι υπόλοιποι ότι παρακολουθούνταν», σημειώνουν κυβερνητικά στελέχη.

Το όλο κλίμα που δημιουργείται, πάντως, εδραιώνει την πεποίθηση που αποτυπώνεται και στις μετρήσεις της κοινής γνώμης, ότι το θέμα των παρακολουθήσεων είναι διαχρονικό και επιβεβαιώνει την καχυποψία που εκφράζουν απέναντι στην εξουσία. Αυτό, σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές και έμπειρα κοινοβουλευτικά στελέχη βοηθά την κυβερνητική πλειοψηφία να χειριστεί την υπόθεση με μικρότερη φθορά και εν τέλει να μην κυριαρχήσει στα κριτήρια των πολιτών για την αξιολόγηση της. 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΤΕΛΗΣ
iefimerida.gr

Επιδοτήσεις σε νέους ακόμη και για αγορά … πλυντηρίου – Πότε ανοίγει η πλατφόρμα του “Εξοικονομώ- Ανακαινίζω”


Επιδοτήσεις στους νέους ακόμη και για αγορά πλυντηρίου. Από τον Δεκέμβριο κιόλας -βάσει του υφιστάμενου σχεδιασμού- χιλιάδες νέοι θα μπορούν να διεκδικήσουν επιδότηση έως 28.000 ευρώ για ενεργειακή αναβάθμιση και ανακαίνιση της παλαιάς κατοικίας στην οποία ζουν. Μέσα από ειδικό πρόγραμμα που θα «τρέξει» από τα τέλη της χρονιάς, οι νέοι θα έχουν την ευκαιρία να «ανανεώσουν» την παλαιά πατρογονική κατοικία και να διαμείνουν σε αυτή. Βεβαίως, για να υποβάλει κάποιος αίτηση ένταξης θα πρέπει να πληροί και συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Το νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω» κινείται σε δύο άξονες: Επιτρέπει στον δικαιούχο να αναβαθμίσει ενεργειακά μια παλαιά κατοικία, αλλά και ταυτόχρονα να την ανακαινίσει, ώστε να παραδοθεί σαν καινούρια στον νέο ιδιοκτήτη της. Η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων –εάν όλα πάνε βάσει του σχεδιασμού- θα «ανοίξει» εντός του Δεκεμβρίου.

Χρήματα ακόμη και για… αγορά πλυντηρίου

Εκτιμώμενοι δικαιούχοι είναι 20.000 νέοι 18-39 ετών, ενώ προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 350 εκατ. ευρώ.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν και ενεργειακή αναβάθμιση της οικίας τους, αλλά και ανακαίνιση, συνδυάζοντας και τα δύο προγράμματα εξασφαλίζοντας συνολικά επιδότηση που αγγίζει ακόμη και τα 28.000 ευρώ. Βέβαια θα πρέπει να γνωρίζουν πως κάθε σκέλος έχει τα δικά του κριτήρια.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στο σκέλος του «Εξοικονομώ», η επιδότηση είναι έως 25.000 ευρώ και κυμαίνεται από 50% έως 90% ανάλογα με το εισόδημα του νέου.

Το σκέλος αυτό αφορά σε παρεμβάσεις βελτίωσης ενεργειακής κλάσης σπιτιού, με τα χρήματα της επιδότησης να μπορούν να διατεθούν ακόμη και για την αγορά συσκευών (πχ πλυντήριο).:

  • Αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης και κλιματισμού,
  • Αντικατάσταση κουφωμάτων,
  • Εξωτερική θερμομόνωση,
  • Αγορά συσκευών smart home,
  • Αγορά οικιακών ηλεκτρικών συσκευών

Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των νέων ανθρώπων στο «Εξοικονομώ» είναι:

  • Έως 50.000 ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα
  • Ιδιόκτητο ακίνητο και ιδιοκατοικούμενο
  • Πλήρης κυριότητα ή επικαρπία για ενοικιαζόμενο

Παρεμβάσεις από την… πόρτα εισόδου έως και την κουζίνα

Όσον αφορά στο σκέλος του «Ανακαινίζω», μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις από την… πόρτα εισόδου έως και την κουζίνα. Οι δαπάνες για την ανακαίνιση δεν μπορούν να ξεπεράσουν το ποσό των 10.000 ευρώ και η επιδότηση είναι οριζόντια και προσδιορίζεται στο 30%. Κάτι που πρακτικά σημαίνει πως δεν ξεπερνά τα 3.000 ευρώ.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Ανακαίνιση χωρών μπάνιου και ειδών υγιεινής,
  • Ανακαίνιση κουζίνας,
  • Aντικατάσταση πόρτας εισόδου
  • Aντικατάσταση και επισκευές ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων
  • Aντικατάσταση και επισκευές υδραυλικών εγκαταστάσεων
  • Επιχρίσματα
  • Αντικατάσταση επιφανειών πατωμάτων
  • Επισκευές δομικών στοιχειών

Προϋπόθεση για τη συμμετοχή των νέων ανθρώπων στο «Ανακαινίζω» είναι:

  • Έως 20.000 ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα
  • Ιδιόκτητο ακίνητο και ιδιοκατοικούμενο
  • Πλήρης κυριότητα ή επικαρπία για ενοικιαζόμενο

Ποιες κατοικίες χρηματοδοτεί το πρόγραμμα

Σημειώνεται ότι και για τα δύο σκέλη υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την κατοικία που θα αναβαθμιστεί ενεργειακά ή θα ανακαινιστεί:

  • Μονοκατοικία ή μεμονωμένο διαμέρισμα,
  • Υφίσταται νόμιμα και δεν έχει κριθεί κατεδαθιστέα,
  • Χρησιμοποιείται ή θα αποκτήσει χρήση κύριας κατοικίας από το νέο ή το τρίτο πρόσωπο,
  • Είναι ενεργειακή κατηγορία Γ’ ή και χαμηλότερη βάσει του ΑΠΕΑ

Πέρα από τις κρατικές παροχές, για την κάλυψη της ίδιας συμμετοχής (του ποσού που απομένει) από τους νέους, παρέχεται η δυνατότητα δανείων για εξοικονόμηση ή αναβάθμιση κατοικίας:

  • Για το «Εξοικονομώ» εξασφαλίζεται άτοκος δανεισμός
  • Για το «Ανακαινίζω» εξασφαλίζεται χαμηλότοκος δανεισμός έως 7.000 ευρώ.

Πρόγραμμα «Ανακαινίζω – Ενοικιάζω» για κενή κατοικία

Υπάρχει ακόμη το πρόγραμμα «Ανακαινίζω – Ενοικιάζω» για κενές κατοικίες, με την προϋπόθεση ότι αυτές στη συνέχεια θα διατεθούν για μακροχρόνια μίσθωση.

Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα να ανακαινιστεί μια παλιά, κενή, αναξιοποίητη κατοικία, με την προϋπόθεση να ενοικιαστεί για τουλάχιστον τρία χρόνια.

Η επιδότηση φτάνει έως 40% επι των τιμολογίων εργασιών και υλικών ανακαίνισης και συνολικά έως 10.000 ευρώ. Το πρόγραμμα θα έχει προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ.

Οι προϋποθέσεις του προγράμματος είναι οι εξής:

  1. Το πρόγραμμα αφορά κατοικίες έως 100 τετραγωνικά μέτρα σε αστικά κέντρα
  2. Ο ωφελούμενος θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 50% της επικαρπίας ή της πλήρους κυριότητας
  3. Οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα έως 40.000€ και ακίνητη περιουσία έως 300.000€
  4. Η κατοικία να μην ήταν δηλωμένη α’ κατοικία, ούτε μισθωμένη και να είναι δηλωμένη ως κενή στο Ε2 του τελευταίου φορολογικού έτους
  5. Κάθε δικαιούχος μπορεί να κάνει αίτηση για μία μόνο κατοικία
  6. Δεν είναι δικαιούχοι όσοι έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα Εξοικονομώ

Ο τρόπος επιλογής θα γίνει με συγκριτική βαθμολογία που πριμοδοτεί όσους έχουν μικρότερη ακίνητη περιουσία και ζητούν μικρότερη ενίσχυση από τη μέγιστη που επιδοτείται (40%).

Το πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει να εφαρμόζεται από το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Πηγή: enikonomia.gr

Εξεταστική - ΝΔ απαντάει στα fake news ΣΥΡΙΖΑίων: Καμία πρόκληση από Κυρανάκη σε Τζανακόπουλο


Σύμφωνα με πληροφορίες των ίδιων πηγών, διευκρινίζεται πως ο Πρόεδρος της Εξεταστικής Γιάννης Κεφαλογιάννης, «ουδέποτε ζήτησε να αποχωρήσει ο κ. Κυρανάκης ή άλλο μέλος της επιτροπής»

Κύκλοι της ΝΔ σχετικά με ορισμένα δημοσιεύματα που αναφέρονται στο λεκτικό επεισόδιο που δημιουργήθηκε στην χθεσινή συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής μεταξύ του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Τζανακόπουλου και του βουλευτή της ΝΔ Κωνσταντίνου Κυρανάκη, διέψευδαν ότι σημειώθηκε "καβγάς μεταξύ των δύο βουλευτών" όπως αυτός αποδίδεται.

Σύμφωνα με πληροφορίες των ίδιων πηγών, διευκρινίζεται πως ο Πρόεδρος της Εξεταστικής Γιάννης Κεφαλογιάννης, «ουδέποτε ζήτησε να αποχωρήσει ο κ. Κυρανάκης ή άλλο μέλος της επιτροπής».

Αυτό που συνέβη είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της εξέτασης του κ. Δεμίρη από τον Δ. Τζανακόπουλο, αρκετοί βουλευτές της ΝΔ τόνισαν ότι δεν νοείται οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να κάνουν συνεχώς αυθαίρετες κρίσεις απόψεων και ότι «εδώ είμαστε για να εξετάσουμε γεγονότα και πραγματικά στοιχεία».

Αυτό συνέβη, σύμφωνα με τους κύκλους της ΝΔ, διότι ο κ. Τζανακόπουλος φέρεται να απέδωσε στον κ. Δεμίρη την άποψη ότι «ο Διοικητής της ΕΥΠ είναι πάνω από το Σύνταγμα» κάτι που ουδέποτε δήλωσε ή υπονόησε ο κ. Δεμίρης.

Στη συνέχεια, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, και όταν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ απείλησε εκτός μικροφώνου τον κ. Κυρανάκη, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας ζήτησε να καταγραφούν αυτές οι απειλές στα πρακτικά καθώς παραβιάζουν την κοινοβουλευτική δεοντολογία, ενώ η συνεδρίαση συνεχίστηκε κανονικά με όλα τα μέλη της μετά από μια πεντάλεπτη διακοπή.

📺Θεσσαλονίκη: Νέα ένταση από ΚΟΜΜΟΥΝΙΑ στο ΑΠΘ με την Πανεπιστημιακή Αστυνομία - Βίντεο


Οι αστυνομικοί της ΟΠΠΙ βρίσκονται μεταξύ της Σχολής Θετικών Επιστημών και της Γεωπονικής ενώ ήδη έχουν συγκεντρωθεί και διαμαρτύρονται φοιτητές

Νέα ένταση σημειώνεται αυτή την ώρα στο ΑΠΘ με την Πανεπιστημιακή Αστυνομία. Μία ομάδα έξι πανεπιστημιακών αστυνόμων βρίσκονται εντός του πανεπιστημίου, ενώ τους συνοδεύει διμοιρία των ΜΑΤ.

Οι αστυνομικοί της ΟΠΠΙ βρίσκονται μεταξύ της Σχολής Θετικών Επιστημών και της Γεωπονικής όπου ήδη έχουν συγκεντρωθεί και διαμαρτύρονται φοιτητές που φωνάζουν σύνθηματα «έξω οι μπάτσοι από τις σχολές, κουμάντο στις σχολές τους κάνουν οι φοιτητές», ενώ φωνάζουν και συνθήματα κατά της υπουργού Παιδειας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμεως.

Να σημείωθει ότι οι αστυνομικοί ΟΠΠΙ εμφανίστηκαν για πρώτη φορά εντός του ΑΠΘ την περασμένη Τετάρτη προκαλώντας αντιδράσεις φοιτητών.

Η ομάδα των ΟΠΠΙ πραγματοποίησε σήμερα μια μικρή περιπολία εντός του ΑΠΘ ενώ όπως περιγράφουν οι ίδιοι οι φοιτητές που βρίσκονταν εκείνη την ώρα στο χώρο τους ακολούθησαν ζητώντας τους εξηγήσεις «γιατί είναι στο ΑΠΘ αφού αντιδρά όλη η φοιτητική και πανεπιστημιακή κοινότητα».

Με δηλώσεις τους φοιτητές καταγγέλλουν ότι υπάρχουν περιστατικά παρεμπόδισης φοιτητών να μπουν στις σχολές τους με «αστυνομικούς των ΜΑΤ να τους ζητούν ταυτότητα».

Μάλιστα όπως είπαν χθες υπήρξε περίπτωση φοιτητή που πήγε να μπει στο Βιολογικό ο οποίος αρνήθηκε να δείξει την ταυτότητα σε άνδρα των ΜΑΤ και έχασε το μάθημα στο οποίο θα εξεταζόταν. Επίσης επισημαίνουν ότι δεν πρόκειται να δεχθούν την αστυνομία και τα ΜΑΤ εντός του πανεπιστημίου και θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Ο κοσμήτορας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Γρηγόρης Ζαρωτιάδης, δήλωσε από πλευράς του ότι «θεωρώ ότι είναι λάθος η εγκατάσταση της  Πανεπιστημιακής Αστυνομιάς. Ζήτω από την κυβέρνηση τουλάχιστον να αναβάλλει κατ’αρχας την εφαρμογή αυτού του απαράδεκτου νόμου».


Πηγή: voria.gr

Ο Σι Τζινπίνγκ απέφυγε δείπνο με Πούτιν και Ερντογάν και τα έχωσε στον σουλτάνο


Ο 69χρονος Σι πρόκειται να εξασφαλίσει μία τρίτη προεδρική θητεία σε μία Διάσκεψη του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος που θα αρχίσει τον επόμενο μήνα.

Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ δεν παρέστη σε ένα δείπνο με τους ηγέτες 11 χωρών σε μία περιφερειακή διάσκεψη ασφάλειας, ευθυγραμμιζόμενος με την πολιτική της κινεζικής αντιπροσωπείας για την COVID-19, όπως δήλωσε σήμερα στο Reuters μία πηγή από την κυβέρνηση του Ουζμπεκιστάν.

Ο Σι πραγματοποιεί την πρώτη επίσκεψή του στο εξωτερικό από την έναρξη της πανδημίας και λαμβάνει μέρος αυτή την εβδομάδα σε μία διάσκεψη του Οργανισμού Συνεργασίας της Σανγκάης, εντός του οποίου, έχουν ηγετικό ρόλο η Κίνα και η Ρωσία.

Η διάσκεψη αυτή, πραγματοποιείται στην πόλη Σαμαρκάνδη του Ουζμπεκιστάν.

Ωστόσο, ο ίδιος απουσίασε από τις ομαδικές φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν αργά χθες το βράδυ, όταν οι ηγέτες των χωρών της συνόδου, συμπεριλαμβανομένων των προέδρων της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν και της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πήγαν στο δείπνο.

Μία πηγή της κυβέρνησης του Ουζμπεκιστάν επιβεβαίωσε την απουσία του Σι και δήλωσε ότι η κινεζική αντιπροσωπεία επικαλέστηκε την πολιτική που εφαρμόζει για την COVID-19, δικαιολογώντας την απουσία του προέδρου Σι.

Στο Πεκίνο, το κινεζικό υπουργείο των Εξωτερικών δεν αντέδρασε άμεσα σε ένα αίτημα σχολιασμού.

Ο 69χρονος Σι πρόκειται να εξασφαλίσει μία τρίτη προεδρική θητεία σε μία Διάσκεψη του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος που θα αρχίσει τον επόμενο μήνα.

Ο Σι Τζινπίνγκ ζήτησε από τον Ερντογάν να σέβεται «τα θεμελιώδη συμφέροντα της Κίνας»


Ο Ερντογάν έχει επανειλημμένα κατά το παρελθόν επισημάνει στο Πεκίνο το ενδιαφέρον του για την ευημερία των Ουιγούρων - Στην κινεζική ανακοίνωση δεν γίνεται καμιά αναφορά. 

Με τον τούρκο ομόλογό του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συναντήθηκε σήμερα Παρασκευή ο κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ στο περιθώριο της περιφερειακής συνόδου κορυφής που διεξάγεται στο Ουζμπεκιστάν.

Ο πρόεδρος Σι ζήτησε από τον τούρκο ομόλογό του «να ενισχυθεί η αμοιβαία πολιτική εμπιστοσύνη» μεταξύ του Πεκίνου και της Άγκυρας, σύμφωνα με τον κινεζικό κρατικό τηλεοπτικό σταθμό CCTV.

Οι συνομιλίες διεξήχθησαν στο περιθώριο της συνόδου κορυφής του Οργανισμού Συνεργασίας της Σανγκάης (OCS, ΟΣΣ), στην οποία παίρνουν μέρος ξένοι ηγέτες, μεταξύ των οποίων ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, και η οποία διεξάγεται στη Σαμαρκάνδη.

«Τα δύο μέρη οφείλουν να ενισχύσουν την αμοιβαία πολιτική εμπιστοσύνη, να σέβονται ειλικρινώς τα θεμελιώδη συμφέροντα του άλλου και να ενισχύσουν τα πολιτικά θεμέλια των σινοτουρκικών σχέσεων στρατηγικής συνεργασίας», δήλωσε ο Σι Τζινπίνγκ, τον οποίο επικαλείται ο CCTV.

«Οφείλουμε να επικεντρωθούμε στη συνεργασία για την ανάπτυξη και να επωφεληθούμε πλήρως από τους ρόλους και τα πλεονεκτήματα των διαφόρων μηχανισμών συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών μας», υπογράμμισε.

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έχει επανειλημμένα κατά το παρελθόν επισημάνει στο Πεκίνο το ενδιαφέρον του για την ευημερία των Ουιγούρων, μιας μουσουλμανικής και τουρκόφωνης κινεζικής μειονότητας, τα περισσότερα μέλη της οποίας κατοικούν στη Σιντζιάνγκ (βορειοδυτική Κίνα). Στην κινεζική ανακοίνωση δεν γίνεται καμιά αναφορά στη Σιντζιάνγκ ούτε στους Ουιγούρους.

Οργανώσεις υπεράσπισης των ανθρώπινων δικαιωμάτων κατηγορούν τις κινεζικές αρχές ότι καταπιέζουν αυτό τον πληθυσμό, έπειτα από ένα κύμα αιματηρών επιθέσεων που προκάλεσε την έναρξη μιας αυστηρής εκστρατείας η οποία διεξάγεται στο όνομα της αντιτρομοκρατίας. 

Η Τουρκία δεν είναι παρά «εταίρος διαλόγου» του ΟΣΣ, στον οποία συμμετέχουν η Κίνα, η Ρωσία, η Ινδία, το Πακιστάν και τέσσερις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες της κεντρικής Ασίας (Καζακστάν, Κιργιστάν, Ουζμπεκιστάν και Ταζικιστάν).

Ο ΟΣΣ δημιουργήθηκε το 2001 ως εργαλείο πολιτικής και οικονομικής συνεργασίας, καθώς και συνεργασίας στον τομέα της ασφάλειας, ανταγωνιστικό των δυτικών οργανισμών.

Η Τουρκία, όπως και η Κίνα, είχαν κατηγορηθεί στα τέλη Αυγούστου από το γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν ότι έχουν «μια ατζέντα νεοαποικιοκρατικής και ιμπεριαλιστικής επιρροής» στην Αφρική. Η Άγκυρα είχε καταγγείλει τα σχόλια αυτά ως «απαράδεκτα» και «άστοχα».

Ο Σι Τζινπίνγκ συναντήθηκε στη Σαμαρκάνδη με ξένους ηγέτες, μεταξύ των οποίων ο Βλαντίμιρ Πούτιν και ο ιρανός πρόεδρος Εμπραχίμ Ραϊσί. Πρόκειται για το πρώτο ταξίδι του κινέζου ηγέτη στο εξωτερικό από τον Ιανουάριο 2020, στις αρχές της πανδημίας της Covid-19.

Προσωπικός γιατρός: Ενεργοποιούνται εκτάκτως καρδιολόγοι και πνευμονολόγοι - Σχέδιο της τελευταίας στιγμής από το υπουργείο Υγείας


Το έκτακτο σχέδιο για τον «προσωπικό γιατρό» ενεργοποιεί το υπουργείο Υγείας ώστε να καλυφθεί όλος ο πληθυσμός με ιατρικό προσωπικό. Άλλωστε οι διαθέσιμοι προσωπικοί γιατροί είναι λιγοστοί σε όλη την επικράτεια και ειδικά στην Αττική.

Σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Υγείας που δημοσιοποίησε ο υπουργός Θάνος Πλεύρης, αυτή τη στιγμή διαθέσιμοι είναι συνολικά σε όλη τη χώρα 3.200 γιατροί του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα εκ των οποίων οι περίπου 1.000 είναι ιδιώτες.

Το υπουργείο Υγείας για τον λόγο αυτό ενεργοποιεί ήδη το έκτακτο σχέδιο που είχε ετοιμάσει.

Προσωπικός γιατρός και με άλλες ειδικότητες

Ειδικότερα ανοίγει ο «προσωπικός γιατρός» και σε καρδιολόγους και πνευμονολόγους. Οι πολίτες από τον επόμενο μήνα σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ethnos.gr, θα μπορούν να εγγραφούν και σε καρδιολόγους και πνευμονολόγους.

Η ηγεσία του υπουργείου Υγείας αποφάσισε να διευρύνει το ιατρικό προσωπικό ώστε ο προσωπικός γιατρός να είναι προσβάσιμος σε περισσότερους πολίτες, με δεδομένο ότι οι υπάρχοντες γιατροί δεν επαρκούν για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.

Η πλατφόρμα για την εγγραφή των πολιτών σε ιδιώτες καρδιολόγους και πνευμονολόγους, αναμένεται να ανοίξει σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ethnos.gr την 1η Οκτωβρίου.

Το υπουργείο υγείας άλλωστε γνωρίζει ότι οι περίπου 1.000 ιδιώτες γιατροί που είναι διαθέσιμοι σε όλη την Ελλάδα, δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες, ενώ αυτοί του δημοσίου στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν τέτοιο φόρτο εργασίας από επείγοντα περιστατικά αλλά και προγραμματισμένα, που δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν.

Το έκτακτο σχέδιο του υπουργείου Υγείας
 
Το έκτακτο σχέδιο του υπουργείου Υγείας σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ethnos.gr είναι:

  • Θα ενεργοποιηθούν και οι Παθολόγοι και οι Γενικοί γιατροί που δεν έχουν σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ τους επόμενους μήνες, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ να βρουν κάποιον διαθέσιμο.
  • Αν και πάλι το εγχείρημα δεν προχωρήσει, το αργότερο έως το τέλος του χρόνου, θα έχουν ενεργοποιηθεί και άλλες ειδικότητες γιατρών ώστε να καλύψουν τους χρονίως πάσχοντες και να μειωθεί ο πληθυσμός που δεν θα έχει προσωπικό γιατροί.
Δήμητρα Ευθυμιάδου
ΕΘΝΟΣ

📺O Κάρολος κωμικός στα 20, break dancer στα 30, μετεωρολόγος στα 60 – Δείτε βίντεο


Μεταξύ άλλων, σε σπάνια βίντεο, ο 20χρονος φοιτητής Κάρολος δοκιμάζει το ταλέντο του στη σκηνή ως κωμικός, χορεύει, ή επιχειρεί τουλάχιστον να χορέψει break dance στα 30, και επιδίδεται στην επιστήμη της μετεωρολογίας στα 60 του… 

Πολυσχιδής προσωπικότητα απέδειξε αν μη τι άλλο ότι είναι ο βασιλιάς Κάρολος Γ’ στη διάρκεια της πριγκιπικής πορείας του. Μεταξύ άλλων, σε σπάνια βίντεο, ο 20χρονος Κάρολος, φοιτητής τότε στο πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, δοκιμάζει το ταλέντο του στη σκηνή ως κωμικός, χορεύει, ή επιχειρεί τουλάχιστον να χορέψει break dance στα 30, και επιδίδεται στην επιστήμη της μετεωρολογίας στα 60 του… 

Αν και στέφθηκε βασιλιάς του Ηνωμένου Βασιλείου μόλις το περασμένο Σαββατοκύριακο, ο Κάρολος Γ' ζει… πάντως βασιλικά όλη του τη ζωή, και φέρεται να έχει απαιτήσεις και ιδιοτροπίες που θα έκαναν και τον ίδιο τον Λουδοβίκο ΙΔ' να κοκκινήσει από τη ζήλια του.

Ο βασιλιάς Κάρολος φέρεται να είχε το προσωνύμιο «χαϊδεμένος πρίγκιπας» από το προσωπικό του στο Clarence House, όπου ζούσε με τη «βασιλική σύζυγό» του Καμίλα από το 2003 μέχρι που ανέλαβε τον θρόνο.
Λεπτομέρειες σχετικά με τις συβαριτικές απαιτήσεις του τέως Πρίγκιπα της Ουαλίας αποκαλύφθηκαν στο ντοκιμαντέρ του Amazon Prime του 2015 «Serving the Royals: Inside the Firm».

Βασίλισσα Ελισάβετ: Δίπλα της θα ταφεί και ο Φίλιππος - Το πρωτόκολλο που θέλει το ζευγάρι για πάντα μαζί


Όλες οι λεπτομέρειες για την κηδεία της Ελισάβετ

Οι 10 ημέρες εκδηλώσεων και πένθους για τη βασίλισσα Ελισάβετ Β' θα κορυφωθούν με την κηδεία της τη Δευτέρα (19/9), όταν το φέρετρο της αναμένεται να τοποθετηθεί στην ίδια πράσινη άμαξα που μετέφερε τους προπάτορές της για μια τελευταία πομπή από το ιστορικό κέντρο του Λονδίνου πριν οδηγηθεί στο Ουίνδσορ. Εκεί η βασίλισσα θα ταφεί στις 16:00 (τοπική ώρα, 18:00 ώρα Ελλάδος) στο παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου, το οποίο βρίσκεται μέσα στα τείχη του κάστρου, ολοκληρώθηκε τον 16ο αιώνα επί βασιλείας του βασιλιά Ερρίκου Η', του οποίου το σώμα είναι επίσης θαμμένο εκεί.

Για αιώνες, το Αβαείο του Γουέστμινστερ στο Λονδίνο ήταν ο τόπος ταφής για βασιλιάδες και βασίλισσες, αλλά το παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου ήταν ο τελευταίος τόπος ανάπαυσης όλων σχεδόν των Βρετανών μοναρχών από τον βασιλιά Γεώργιο Γ', ο οποίος πέθανε το 1820.

Στο τέλος της λειτουργίας, ένας αυλητής θα παίξει ένα μοιρολόγι, καθώς το φέρετρο θα χαμηλώνει στο βασιλικό θησαυροφυλάκιο, όπου η βασίλισσα θα ταφεί με τον σύζυγό της, τους αγαπημένους της γονείς και την αδερφή της. Στη μαρμάρινη πλάκα της θα είναι χαραγμένο το ELIZABETH II 1926-2022.



Πού θάφτηκε ο πρίγκιπας Φίλιππος;

Η μακροβιότερη βασιλεύουσα μονάρχης της Βρετανικής Ιστορίας πέθανε την Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου σε ηλικία 96 ετών. Ο σύζυγός της, πρίγκιπας Φίλιππος, Δούκας του Εδιμβούργου, πέθανε στις 9 Απριλίου 2021 σε ηλικία 99 ετών.



Η βασίλισσα Ελισάβετ και ο Φίλιππος, είχαν παντρευτεί στο Αββαείο του Ουέστμινστερ το 1947 και απέκτησαν τέσσερα παιδιά: Τον Κάρολο, πρίγκιπα της Ουαλίας (έτος γέννησης 1948), την πριγκίπισσα Άννα (ε.γ. 1950), τον πρίγκιπα Άντριου (ε.γ. 1960) και τον πρίγκιπα Έντουαρντ (ε.γ. 1964), με τον γάμο τους να κρατάει 73 χρόνια, μέχρι τον θάνατο του Φιλίππου.



Όταν πέθανε ο Φίλιππος, το φέρετρό του τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου, στους χώρους του Κάστρου του Ουίνδσορ. Μετά την τελετή, τα λείψανα του μεταφέρθηκαν στο Βασιλικό θησαυροφυλάκιο στο παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου και έγινε το 25ο μέλος της βασιλικής οικογένειας που ενταφιάστηκε εκεί. Ο Φίλιππος θα παρέμενε εκεί μέχρι το θάνατο της Βασίλισσας, όπως όριζε το βασιλικό πρωτόκολλο.



Μετά τον θάνατό του Φίλιππού, η Ελισάβετ είχε ξεκινήσει μια άνιση μάχη με πολλαπλά προβλήματα υγείας μέχρι που κατέληξε στο κάστρο της στη Σκωτία. Λίγες ημέρες μετά το θάνατο του συζύγου της, η βασίλισσα Ελισάβετ γιόρτασε τα πρώτα της γενέθλια χωρίς εκείνον, οικογενειακά και ήσυχα με την κόρη της πριγκίπισσα Άννα και την νύφη της Σόφι. Στις 27 Απριλίου, όποτε και τελείωσε το πένθος που είχε κηρύξει η βασιλική οικογένεια για τον θάνατο του πρίγκιπα Φίλιππου, η Ελισάβετ επέστρεψε στα καθήκοντα της. Από το κάστρο του Ουίνσδορ, η 95χρονη τότε, είχε δώσει διαδικτυακά το «παρών» στις επαγγελματικές της υποχρεώσεις και περίπου έναν μήνα μετά τον θάνατο του πρίγκιπα Φίλιππου, είχε πραγματοποιήσει και την πρώτη της δημόσια εμφάνιση. Σε αυτή συνοδευόταν από τον πρωτότοκο γιο της, πρίγκιπα Κάρολο και τη σύζυγο του Καμίλα, Δούκισσα της Κορνουάλης.

Με τον θάνατο της βασίλισσας Ελισάβετ Β', έγινε γνωστό ότι ο πρίγκιπας Φίλιππος θα μεταφερθεί στο παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου να αναπαυθεί δίπλα στη σύζυγό του στο King George VI Memorial Chapel. Εκεί αναπαύονται οι γονείς της βασίλισσας, ο πατέρας της Βασιλιάς Γεώργιος ΣΤ', ο οποίος αρχικά τοποθετήθηκε στο Βασιλικό θησαυροφυλάκιο πριν μεταφερθεί σε ένα νέο χώρο παρεκκλησιών το 1969, η Βασιλομήτωρ Ελισάβετ και οι στάχτες της αδελφή της πριγκίπισσας Μάργκαρετ (αποτεφρώθηκε) που θάφτηκαν εκεί το 2002.



Γιατί o πρίγκιπας Φίλιππος παρέμεινε άταφος - Το πρωτόκολλο που θέλει το ζευγάρι πάντα μαζί

Ο πρίγκιπας Φίλιππος παρέμενε άταφος για περίπου ενάμιση χρόνο , καθώς όπως στη ζωή, έτσι και στο θάνατο βρέθηκε και πάλι σε δεύτερη μοίρα, αφού έπρεπε να περιμένει μέχρι να πεθάνει η σύζυγός του βασίλισσα Ελισάβετ, προκειμένου να ταφεί στην τελευταία του κατοικία.

Υπενθυμίζεται ότι από τότε που η Ελισάβετ έγινε βασίλισσα, ο πρίγκιπας Φίλιππος ήταν υποχρεωμένος να περπατά δύο βήματα πίσω της και ουσιαστικά να ζει στη σκιά της. Όπως αποδεικνύεται ο ίδιος υπόκειται στο πρωτόκολλο της βασιλικής οικογένειας ακόμα και μετά θάνατον.

Σύμφωνα με το τελετουργικό η σορός του τοποθετήθηκε σε αναμονή στο Βασιλικό θησαυροφυλάκιο, ένα σκοτεινό σπήλαιο που είναι κάτω από το παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου στο Κάστρο του Ουίνδσορ.



Μιχάλης Μουσελίμης
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Γερμανικός Τύπος: 40 Marder στην Ελλάδα, 40 παλιά ελληνικά τανκς στην Ουκρανία


Η κυκλική ανταλλαγή όπλων Ελλάδας-Γερμανίας και η ενδεχόμενη κρατικοποίηση της Uniper στις σελίδες του Τύπου.
«Μετά από συζητήσεις αρκετών εβδομάδων η γερμανική κυβέρνηση συμφώνησε σε νέες παραδόσεις όπλων στην Ουκρανία», γράφει η Handelsblatt με τίτλο «Το Βερολίνο αρχίζει να κινείται λίγο στο ζήτημα των όπλων». Η οικονομική εφημερίδα σημειώνει: «Η υπουργός Άμυνας Κριστίνε Λάμπρεχτ ανακοίνωσε σχέδια για παράδοση 50 τεθωρακισμένων οχημάτων τύπου Dingo στην Ουκρανία. Επιπλέον το Κίεβο πρόκειται να λάβει δύο ακόμη πολλαπλούς εκτοξευτές πυραύλων τύπου Mars για την ενίσχυση της αεράμυνας. Το Βερολίνο δεν παρεκκλίνει από την γνωστή γραμμή του να μην προμηθεύει την Ουκρανία με δυτικά άρματα μάχης παρά τα συνεχιζόμενα αιτήματα του Κιέβου για ένα ή δύο τανκ Leopard και τεθωρακισμένα Marder. Αντ' αυτού η γερμανίδα υπουργός Άμυνας ανακοίνωσε ότι η κυκλική ανταλλαγή οπλικών συστημάτων με την Ελλάδα βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση. Το γερμανικό σχέδιο προβλέπει ότι η Γερμανία θα δώσει στον ελληνικό στρατό 40 τεθωρακισμένα Marder, και στη συνέχεια η Αθήνα θα στείλει στην Ουκρανία 40 παλιά σοβιετικά άρματα BMP. Ο ουκρανικός στρατός διαθέτει ήδη τεθωρακισμένα αυτού του τύπου, επομένως δεν απαιτείται αποστολή εκπαιδευτών στην Ουκρανία.

Με τη νέα αποστολή όπλων η υπουργός Άμυνας και ο καγκελάριος απαντούν στην εντεινόμενη κριτική σύμφωνα με την οποία η Γερμανία στηρίζει υπερβολικά διστακτικά την Ουκρανία. Πρόσφατα πολιτικοί των συγκυβερνώντων Πρασίνων και Φιλελευθέρων τάχθηκαν υπέρ της εξαγωγής αρμάτων μάχης Marder και Leopard στην Ουκρανία.

Δεν είναι μονόδρομος η κρατικοποίηση της Uniper

Η πιθανή κρατικοποίηση της Uniper, του αποκλειστικού εισαγωγέα ρωσικού φυσικού αερίου στη Γερμανία, ο οποίος βρίσκεται στα πρόθυρα κατάρρευσης, σχολιάζεται σχεδόν από όλες τις γερμανικές εφημερίδες. Ενδεικτικό το σχόλιο της Südeutsche Zeitung «Χαμένοι ή χαμένοι».

Εάν η Uniper καταρρεύσει εκατοντάδες μεγάλοι πελάτες της θα έμεναν χωρίς φυσικό αέριο. Οι βιομηχανίες θα σταματούσαν αναγκαστικά τη παραγωγή και οι δημοτικές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας δεν θα μπορούσαν πλέον να προμηθεύσουν τα νοικοκυριά. Λίγο πριν το ξεκίνημα του χειμώνα μια κατάρρευση της συστημικής Uniper δεν αποτελεί επιλογή.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το κράτος θα πρέπει να κρατικοποιήσει εδώ και τώρα την Uniper. Όπως κάνει ούτως ή άλλως σήμερα, το Βερολίνο θα μπορούσε να διαθέσει στην παραπαίουσα εταιρία περαιτέρω πιστώσεις. Θα ήταν μάλιστα η καλύτερη λύση. Διότι δεν θα χρειαζόταν το γερμανικό δημόσιο να ασχολείται επ' αόριστον με ένα πάροχο, του οποίο το σημαντικότερο πεδίο δραστηριοποίησης δεν έχει πλέον καμία αξία. Με τις πιστώσεις η Uniper έχει τη δυνατότητα να επιζήσει δύο ακόμα εβδομάδες μέχρι την 1η Οκτωβρίου όταν αρχίσει να ισχύει η έκτακτη εισφορά φυσικού αερίου. Με αυτήν ο πάροχος αποκτά τη δυνατότητα να μετακυλήσει το 90% του κόστους για την παροχή αερίου στους πελάτες του. Έτσι η κατάσταση θα αποκλιμακωθεί αισθητά».

Πηγή: DW - Στέφανος Γεωργακόπουλος

Θεσσαλονίκη: Φυλάκιση 24 μηνών, με αναστολή, σε καθηγητή για σεξουαλική παρενόχληση μαθήτριας


Το Δικαστήριο τον έκρινε ένοχο για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και κατάχρηση ανηλίκου, πράξεις που -σύμφωνα με τη δικογραφία- τελέστηκαν κατ' εξακολούθηση.

Ποινή φυλάκισης 24 μηνών, με τριετή αναστολή, επέβαλε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης σε 67χρονο καθηγητή Λυκείου, ο οποίος είχε καταγγελθεί από μαθήτρια για σεξουαλική παρενόχληση. Το Δικαστήριο τον έκρινε ένοχο για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και κατάχρηση ανηλίκου, πράξεις που -σύμφωνα με τη δικογραφία- τελέστηκαν κατ' εξακολούθηση.

Η καταγγελία είχε γίνει τον περασμένο Μάρτιο, οπότε και ο καθηγητής συνελήφθη με την αυτόφωρη διαδικασία. Κατόπιν αναβολών, όμως, προσδιορίστηκε ρητή δικάσιμος και τελικά η υπόθεση εκδικάστηκε σήμερα. Στο ακροατήριο εμφανίστηκε η 17χρονη μαθήτρια, η οποία κατέθεσε, περιγράφοντας τα όσα βίωσε και επαναδιατυπώνοντας την καταγγελία της.

Ο κατηγορούμενος καθηγητής, ο οποίος μετά την καταδίκη του άσκησε έφεση και αφέθηκε ελεύθερος, αρνήθηκε τις κατηγορίες, αναφέροντας ότι δεν γνωρίζει καν την καταγγέλλουσα.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΓΡΑΨΟΥΝ ΑΛΛΩΣΤΕ; ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΕΞΕΦΡΑΣΕ🤷‍♂️🤦‍♂️Κατρούγκαλος: Έγινε παρατήρηση στον Ζεϊμπέκ για το θέμα της μειονότητας


Ο βουλευτής δέχθηκε παρατήρηση και για το γεγονός ότι απευθύνθηκε σε τουρκικό κανάλι για αυτό το θέμα, σύμφωνα με τον τομεάρχη Εξωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ.

«Ξεκάθαρη και σοβαρή παρατήρηση» έγινε από τον ΣΥΡΙΖΑ στον βουλευτή Χουσεΐν Ζεϊμπέκ για τις δηλώσεις του περί «τουρκικής» μειονότητας αλλά και για το γεγονός ότι απευθύνθηκε σε τουρκικό κανάλι για αυτό το θέμα, σύμφωνα με τον Γιώργο Κατρούγκαλο.

«Η θέση μας απέναντι στην εμπλοκή της Τουρκίας στα εσωτερικά της Ελλάδας είναι σαφής», δήλωσε ο τομεάρχης Εξωτερικών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Πρόσθεσε ότι η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής ότι υπάρχει μια, μουσουλμανική μειονότητα στην Ελλάδα. 

«Προφανώς σε αυτήν ανήκουν άνθρωποι τουρκικής, πομακικής και ρομά καταγωγής και έχουν δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού συμφώνα με το εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο», είπε ο κ. Κατρουγκαλος.

Τόνισε επίσης ότι είναι απαράδεκτο να ακούγονται απειλές για τη ζωή ενός βουλευτή και ο δημοσιογράφος να μη σχολιάζει όπως έγινε πρόσφατα σε εκπομπή τοπικού καναλιού. «Καταλαβαίνω πάντως ότι ο δημοσιογράφος ανασκεύασε», είπε ο κ. Κατρουγκαλος.

Μητσοτάκης: Την επόμενη εβδομάδα οι ανακοινώσεις για το φυσικό αέριο - Ό,τι κάνουμε είναι μετρημένο


«Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν παρεμβάσεις για τη μείωση της τιμής του φυσικού αερίου, θα υπάρξει παρέμβαση στην αντλία σε ό,τι αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης αλλά και ένα διευρυμένο επίδομα θέρμανσης» είπε ο πρωθυπουργός

Στο σχέδιο της κυβέρνησης για την εξουδετέρωση των δυσμενών επιπτώσεων ενός πολύ σκληρού χειμώνα, λόγω της πρωτοφανούς ενεργειακής κρίσης που προκαλείται από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την έναρξη της συνάντησής του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου στο Προεδρικό Μέγαρο.

«Είναι υποχρέωσή μας να δραστηριοποιηθούμε σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε εθνικό επίπεδο θέτουμε σε εφαρμογή ένα σχέδιο στήριξης των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος μέσω της εξουδετέρωσης της ρήτρας αναπροσαρμογής αλλά και της ανακύκλωσης των υπερκερδών των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας. Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν παρεμβάσεις για τη μείωση της τιμής του φυσικού αερίου, θα υπάρξει παρέμβαση στην αντλία σε ό,τι αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης αλλά και ένα διευρυμένο επίδομα θέρμανσης» είπε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης επέμεινε ότι όλες οι παρεμβάσεις που έγιναν ή πρόκειται να γίνουν συνθέτουν ένα πλαίσιο προστασίας ώστε να μπορούν τα νοικοκυριά να αντέξουν τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Όπως τόνισε, το κυβερνητικό σχέδιο εδράζεται σε δυο άξονες, πρώτον στη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων και δεύτερον στην τήρηση του αδιαπραγμάτευτου, όπως τον χαρακτήρισε, στόχου της δημοσιονομικής προσαρμογής: «Ό,τι κάνουμε είναι μετρημένο» επισήμανε.

Ο πρωθυπουργός έκανε εκτενή αναφορά και στους άξονες του σχεδίου για φτηνή στέγη σε νέους, νέα ζευγάρια και φοιτητές κάνοντας λόγο για εντυπωσιακή ανταπόκριση από τους νέους και υπογραμμίζοντας πως αυτό είναι για την κυβέρνηση, πρώτη προτεραιότητα.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο πρωθυπουργός επέμεινε για την υιοθέτηση της πρότασής του για την επιβολή πλαφόν στις διεθνείς τιμές φυσικού αερίου και όχι μόνον στο ρωσικό φυσικό αέριο και σημείωσε πως λυπάται καθώς Βρυξέλλες και κράτη μέλη της ΕΕ δεν έχουν καταφέρει ακόμα να φτάσουν σε μια συμφωνία.

«Η κρίση επιβαρύνει νοικοκυριά και επιχειρήσεις και πλήττει τους ασθενέστερους. Χαίρομαι που η Ευρώπη συνειδητοποίει πλέον το πρόβλημα και αναζητά λύσεις» είπε από την πλευρά της η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και συμπλήρωσε: «τα υπερκέρδη που προκύπτουν από τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας πρέπει να διανεμηθούν στους ασθενέστερους».

Διάστημα: Λύθηκε το μυστήριο των δακτυλίων του Κρόνου - Πώς σχηματίστηκαν


Οι δακτύλιοι του Κρόνου ανακαλύφθηκαν από τον Γαλιλαίο πριν από περίπου 400 χρόνια και είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα φαινόμενα στο ηλιακό μας σύστημα που παρατηρούνται ακόμη και μέσω ενός μικρού τηλεσκοπίου.
Από όλους τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, ο Κρόνος είναι αδιαμφισβήτητα αυτός που εξάπτει περισσότερο τη φαντασία λόγω των εντυπωσιακών δακτυλίων του. Ακόμη και σήμερα, οι ειδικοί δεν συμφωνούν για την προέλευση του σχηματισμού τους, ούτε καν για την ηλικίας τους.

Σε αυτό το φλέγον ζήτημα, μια νέα μελέτη - που δημοσιεύτηκε χθες Πέμπτη στην έγκριτη επιθεώρηση Science - έρχεται να δώσει μια πειστική εξήγηση. Σύμφωνα με αυτήν, πριν από περίπου 160 εκατομμύρια χρόνια, ένας παγωμένος δορυφόρος διαλύθηκε και τα υπολείμματά του σχημάτισαν σταδιακά τους δακτυλίους του Κρόνου.

«Οι δακτύλιοι του Κρόνου ανακαλύφθηκαν από τον Γαλιλαίο πριν από περίπου 400 χρόνια και είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα φαινόμενα στο ηλιακό μας σύστημα που παρατηρούνται ακόμη και μέσω ενός μικρού τηλεσκοπίου», δηλώνει ο Τζακ Γουίσντομ, επικεφαλής της ομάδας που δημοσίευσε τη μελέτη. Μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο (AFP) ο καθηγητής Πλανητικών Επιστημών στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT) εκφράζει την ικανοποίησή του για την «πειστική εξήγηση» στην οποία κατέληξε η ομάδα του αναφορικά με τον σχηματισμό των δακτυλίων του Κρόνου.

Οι επιστήμονες, που ανέλυσαν δεδομένα από το διαστημόπλοιο Cassini της NASA και χρησιμοποίησαν προσομοιώσεις υπολογιστή, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η καταστροφή ενός δορυφόρου του Κρόνου ευθύνεται τόσο για τη δημιουργία των υπέροχων δακτυλίων του πλανήτη όσο και για την ασυνήθιστη τροχιακή κλίση του, περίπου 27 μοιρών.

Στον υποθετικό δορυφόρο έδωσαν το όνομα «Χρυσαλλίδα», αντλώντας έμπνευση από το δεύτερο στάδιο της μεταμόρφωσης της κάμπιας σε πεταλούδα. «Όπως μια πεταλούδα αναδύεται από μια χρυσαλλίδα, έτσι οι δακτύλιοι του Κρόνου αναδύθηκαν από εκείνον τον δορυφόρο», αναφέρει στη μελέτη ο Τζακ Γουίσντομ.

Περίπου το 99% των συντριμμιών χάθηκε στην ατμόσφαιρα του Κρόνου, ενώ το υπόλοιπο 1% παρέμεινε σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη και τελικά σχημάτισε το σύστημα δακτυλίων, ένα από τα θαύματα του ηλιακού μας συστήματος, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων, η «Χρυσαλλίδα» είχε περίπου το μέγεθος του Ιαπετού (διάμετρος 1.470 χλμ), του τρίτου μεγαλύτερου φεγγαριού του Κρόνου.

Οι δακτύλιοι του Κρόνου, που αποτελούνται από σωματίδια σκόνης και πάγου, βρίσκονται σε απόσταση έως και 282.000 χιλιομέτρων από τον πλανήτη.

Ο Κρόνος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος και είναι 750 φορές μεγαλύτερος από τη Γη. Αποτελείται κυρίως από υδρογόνο και ήλιο, ενώ έχει 83 φυσικούς δορυφόρους. Μεταξύ αυτών είναι ο Τιτάνας - το δεύτερο μεγαλύτερο φεγγάρι στο ηλιακό μας σύστημα - ο οποίος είναι μεγαλύτερος από τον Ερμή.

Ο Τιτάνας φέρεται ως υπεύθυνος για την καταστροφή της «Χρυσαλλίδας», αφού σύμφωνα με τους επιστήμονες αποσταθεροποίησε την τροχιά της και την έσπρωξε όλο και πιο κοντά στον Κρόνο, με αποτέλεσμα τελικά να διαλυθεί. «Η βαρυτική έλξη του Κρόνου τη διέλυσε με τον τρόπο που ο Δίας διέλυσε τον κομήτη Shoemaker-Levy 9», εξηγεί ο Μπούρκχαρντ Μίλιτζερ από το πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ στην Καλιφόρνια, αναφερόμενος σε έναν κομήτη που συγκρούστηκε με τον Δία το 1994.

📺Εξαγορά της «Καλλιμάνης» από Τούρκο🤷‍♂️🤷‍♂️ΒΙΝΤΕΟ


Ένας ελληνοτουρκικός επιχειρηματικός «γάμος» που αλλάζει τα δεδομένα στα κατεψυγμένα θαλασσινά.

«Είναι πιο σημαντικό το εργοστάσιο ή να είσαι επώνυμο προϊόν; Το να έχεις τη μάρκα, αν έχεις τη μάρκα, αν έχεις την αγορά βασισμένη στη μάρκα σου μπορείς να δώσεις δουλειές σε πολλά εργοστάσια στην Τουρκία και όλο τον κόσμο, αυτό σημαίνει πως τα εργοστάσια είναι δικά σου, η σημασία της επωνυμίας προκύπτει σε αυτό το σημείο».

Είναι ο ισχυρός άνδρας της DARDANEL, Νιγιάζι Ονέν, αυτοδημιούργητος και πατέρας δύο παιδιών που με μία κίνηση ματ απέκτησε την «Καλλιμάνης», μία οικογενειακή ελληνική επιχείρηση όπως είναι και η δική του.

Μάλιστα οι δύο οικογενειακές επιχειρήσεις μαζί ήδη μετρούν 100 χρόνια ζωής.

«Η επόμενη μέρα στην ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ έχει στόχο να αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο. H εξαγορά μας από τον όμιλο Dardanel έχει καθοριστικό ρόλο, καθώς διαθέτουν μακρόχρονη εμπειρία, ενώ παράλληλα μοιραζόμαστε κοινές φιλοδοξίες, αρχές και όραμα. Είμαστε όλοι αισιόδοξοι και ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί πάμε μπροστά, με πρώτη μας μέριμνα πάντοτε τους ανθρώπους μας στο Αίγιο, οι οποίοι μας στηρίζουν από την πρώτη μέρα».

Στα ΜΜΕ της Τουρκίας η είδηση πρωταγωνιστεί.

Ο Ονέν είπε: «Καθώς σχεδιάζαμε το μέλλον με την Καλλιμάνης είδαμε πως μιλούσαμε την ίδια γλώσσα και αποφασίσαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Είμαι σίγουρος πως αυτή η συμφωνία θα ανοίξει μία νέα εποχή στην παγκόσμια αγορά θαλασσινών».

Οικογενειακές επιχειρήσεις με 100 χρόνια ιστορίας

Οι δυο εταιρείες μοιράζονται εντυπωσιακές ιστορίες που είναι συνυφασμένες με τον τόπο που γεννήθηκε η κάθε μία.

Η «Καλλιμάνης» γεννήθηκε το 1956 στο Αίγιο και με τη νέα της πορεία επιθυμεί τη συνεργασία της τουρκικής Dardanel για την ανάπτυξη της μάρκας στα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης στην Ελλάδα και την είσοδο σε νέες κατηγορίες αλιευμάτων.

Από την άλλη η Dardanel  βασισμένη στα Δαρδανέλια από όπου και πήρε το όνομά της, δημιουργήθηκε το 1984 από τον Νιγιάζι Ονέν που έφερε στην Τουρκία την… κονσέρβα στο ψάρι όπως έχε πει ο ίδιος»

«Το ψάρι τόνος που λέμε ορκίνος και το ψαρεύουμε στο Τσανάκαλε ξεκινήσαμε να το καταψύχουμε και να το εξάγουμε στην Ισπανία. Είδαμε τι γινόταν στην Ισπανία, το έπαιρναν από εμάς και το χρησιμοποιούσαν στην βιομηχανία του τόνου, δεν υπήρχε τόνος κονσέρβα στην Τουρκία τότε και έτσι ξεκίνησε η ιστορία της εταιρείας Dardanel. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε παραγωγή τόνου σε κονσέρβα για την τοπική αγορά».

Η είσοδος στο χρηματιστήριο ήρθε 10 χρόνια αργότερα. Το 1994 ακολούθησε η ανάπτυξη δραστηριοτήτων εστίασης και η επένδυση στο σούσι αλλά και η εξαγορά της «Καλλιμάνης» που σύμφωνα με πληροφορίες έγινε για περίπου 6 εκατ. ευρώ.