17 Σεπτεμβρίου 2022

📺Έκτακτος φόρος 33% στα διυλιστήρια για να μειωθεί η τιμή του πετρελαίου-Γεωργιάδης: Θα υπάρξει παρέμβαση και στα καύσιμα


Το σχετικό έγγραφο, που αποκάλυψε ο Γιώργος Αυτιάς στην εκπομπή ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΚΑΪ, καταγράφει, ότι "οι χώρες πρέπει να επιβάλουν αυτόν τον έκτακτο φόρο έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2022" 

Στην επιβολή έκτακτης εισφοράς τουλάχιστον 33% επί των υπερκερδών βιομηχανιών πετρελαίου, φυσικού αερίου, άνθρακα και διυλιστηρίων προβλέπει το προσχέδιο της Κομισιόν για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.  

Το σχετικό έγγραφο, που αποκάλυψε ο Γιώργος Αυτιάς στην εκπομπή ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΚΑΪ, καταγράφει, ότι "οι χώρες πρέπει να επιβάλουν αυτόν τον έκτακτο φόρο έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2022. Η βάση θα είναι τα κέρδη προ φόρων του οικονομικού έτους 2022, που είναι πάνω από 20% υψηλότερα από τον μέσο όρο των τριών ετών, με αφετηρία το 2019".  Όλα δείχνουν, ότι "η  έκτακτη εισφορά στα υπερκέρδη των διυλιστηρίων θα προχωρήσει στην Ελλάδα κατά το μοντέλο της φορολόγησης των υπερκερδών των εταιρειών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου". 

Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν και παρεμβάσεις για τη μείωση της τιμής του φυσικού αερίου, θα υπάρξει παρέμβαση στην αντλία σε ό,τι αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης αλλά και ένα διευρυμένο επίδομα θέρμανσης είπε ο πρωθυπουργός. Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν παρεμβάσεις για τη μείωση της τιμής του φυσικού αερίου, θα υπάρξει παρέμβαση στην αντλία σε ό,τι αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης αλλά και ένα διευρυμένο επίδομα θέρμανσης δήλωσε χθες.

Ο κ. Μητσοτάκης επέμεινε ότι όλες οι παρεμβάσεις που έγιναν ή πρόκειται να γίνουν συνθέτουν ένα πλαίσιο προστασίας ώστε να μπορούν τα νοικοκυριά να αντέξουν τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται, όπως είπε χαρακτηριστικά.  Όπως τόνισε, το κυβερνητικό σχέδιο εδράζεται σε δυο άξονες, πρώτον στη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων και δεύτερον στην τήρηση του αδιαπραγμάτευτου, όπως τον χαρακτήρισε, στόχου της δημοσιονομικής προσαρμογής: "Ό,τι κάνουμε είναι μετρημένο" επισήμανε.  Σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο πρωθυπουργός επέμεινε για την υιοθέτηση της πρότασής του για την επιβολή πλαφόν στις διεθνείς τιμές φυσικού αερίου και όχι μόνον στο ρωσικό φυσικό αέριο και σημείωσε πως λυπάται καθώς Βρυξέλλες και κράτη μέλη της ΕΕ δεν έχουν καταφέρει ακόμα να φτάσουν σε μια συμφωνία.  "Η κρίση επιβαρύνει νοικοκυριά και επιχειρήσεις και πλήττει τους ασθενέστερους. Χαίρομαι που η Ευρώπη συνειδητοποίει πλέον το πρόβλημα και αναζητά λύσεις" είπε από την πλευρά της η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και συμπλήρωσε: "τα υπερκέρδη που προκύπτουν από τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας πρέπει να διανεμηθούν στους ασθενέστερους".

Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στη ΔΕΘ είχε ανακοινώσει ότι επίκειται σχέδιο για τη μείωση της τιμής στην αντλία, επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, σχολιάζοντας το έγγραφο της ΕΕ που αποκάλυψε ο Γιώργος Αυτιάς για επιβολή έκτακτης εισφοράς τουλάχιστον 33% επί των υπερκερδών βιομηχανιών πετρελαίου, φυσικού αερίου, άνθρακα και διυλιστηρίων. 


Γεωργιάδης για έκτακτο φόρο στα διυλιστήρια: Θα υπάρξει παρέμβαση και στα καύσιμα


«Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη ΔΕΘ μέτρα ύψους 5,5 δισεκ. ευρώ που δεν είναι δανεικά, είναι από την υπεραπόδοση της οικονομίας και γυρίζουν στους πολίτες» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης. 
Οπρωθυπουργός στην ομιλία του στη ΔΕΘ είχε ανακοινώσει ότι επίκειται σχέδιο για τη μείωση της τιμής στην αντλία, επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης σχολιάζοντας το έγγραφο της ΕΕ που αποκάλυψε ο Γιώργος Αυτιάς για επιβολή έκτακτης εισφοράς τουλάχιστον 33% επί των υπερκερδών βιομηχανιών πετρελαίου, φυσικού αερίου, άνθρακα και διυλιστηρίων. 

«Όπως ακριβώς χειριστήκαμε την αύξηση στο ρεύμα, βάζοντας έκτακτο φόρο στα κέρδη των εταιρειών παραγωγής, έχοντας συγκεντρώσει μέχρι σήμερα περίπου 2 δισεκ. στην πηγή που έχουν επιστρέψει στους καταναλωτές ως επιδότηση στους λογαριασμούς, κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο θα υπάρξει παρέμβαση και στα καύσιμα που θα ανακοινώσει ο αρμόδιος υπουργός» τόνισε. «Αυτή η κυβέρνηση δεν θα αφήσει τους Έλληνες πολίτες μόνους τους σε αυτή την κρίση» διαβεβαίωσε. «Η κυβέρνηση έχει πάρει τα μέτρα της για το χειμώνα που θα είναι από τους πιο δύσκολους» υπογράμμισε.

Η Ελλάδα, σημείωσε, έχει κάνει τη μεγαλύτερη παρέμβαση σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ουσιαστικά αντιγράψει τις προτάσεις Μητσοτάκη. 

«Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη ΔΕΘ μέτρα ύψους 5,5 δισεκ. ευρώ που δεν είναι δανεικά, είναι από την υπεραπόδοση της οικονομίας και γυρίζουν στους πολίτες» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης. 

Σε ό,τι αφορά την επιδότηση στο φυσικό αέριο δήλωσε ότι θα είναι γενναία, όπως γενναία είναι όλα τα μέτρα που έχουμε πάρει μέχρι τώρα. Όμως η αύξηση στο φυσικό αέριο θα είναι τόσο πολύ μεγάλη, που και με την επιδότηση το φυσικό αέριο θα είναι ακριβό, διευκρίνισε, ζητώντας από τους πολίτες να βρουν εναλλακτικές θέρμανσης.

ΝΔ - Ρωμανός κατά Τσίπρα και ΣΥΡΙΖΑ: «Ψέματα, με κόστος για τη χώρα και μόνο στόχο λίγους αντιπολιτευτικούς πόντους»


Ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Ρωμανός απαντά στον Αλέξη Τσίπρα και στον ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τις κατηγορίες τους εναντίον της κυβέρνησης για το θέμα των υποκλοπών και το μεταναστευτικό.

Αναλυτικά, αναφέρει:

- Ψέματα για τη βραχονησίδα στον Έβρο
- Ψέματα για τα αναδρομικά των συντάξεων
- Ψέματα για την τιμή του ρεύματος συγκριτικά με την υπόλοιπη ΕΕ
- Ψέματα για την παρακολούθηση Πιτσιόρλα

Ψέματα, ψέματα, ψέματα.
Με κόστος για τη χώρα και μόνο στόχο λίγους αντιπολιτευτικούς πόντους.

Στα 90 δισ. ευρώ τα «κόκκινα δάνεια» που έχουν περιέλθει σε εταιρείες διαχείρισης


Λίγο κάτω από τα 90 δισ. ευρώ (89,96 δισ. ευρώ) διαμορφώθηκε η αξία των «κόκκινων δανείων» που διαχειρίζονται οι Εταιρίες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Σημείωσαν μικρή μείωση κατά 695 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος, η ονομαστική αξία των υπό διαχείριση επιχειρηματικών δανείων ανήλθε σε 32,366 δισ. ευρώ στο τέλος του β΄ τριμήνου του 2022, από 32,811 δισ. ευρώ στο τέλος του προηγούμενου τριμήνου.

Αναλυτικότερα, η ονομαστική αξία των δανείων προς τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις (ΜΧΕ) μειώθηκε κατά 424 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε σε 32,284 δισ. ευρώ στο τέλος του β΄ τριμήνου του 2022. Από τα υπό διαχείριση δάνεια προς τις ΜΧΕ, ποσό 16,576 δισ. ευρώ αφορά δάνεια προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ).

Η ονομαστική αξία των υπό διαχείριση δανείων προς λοιπά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μειώθηκε κατά 22 εκατ. ευρώ στα 82 εκατ. ευρώ στο τέλος του β΄ τριμήνου του 2022.

Η ονομαστική αξία των υπό διαχείριση δανείων προς ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις μειώθηκε κατά 151 εκατ. ευρώ έναντι του προηγούμενου τριμήνου και διαμορφώθηκε σε 12,080 δισ. ευρώ στο τέλος του β΄ τριμήνου του 2022.

Η ονομαστική αξία των υπό διαχείριση δανείων προς ιδιώτες και ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα μειώθηκε κατά 99 εκατ. ευρώ έναντι του προηγούμενου τριμήνου και διαμορφώθηκε σε 42,520 δισ. ευρώ στο τέλος του β΄ τριμήνου του 2022.

Αναλυτικότερα, τα υπό διαχείριση καταναλωτικά δάνεια παρουσίασαν μείωση κατά 40 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 18,217 δισ. ευρώ. Τα υπό διαχείριση στεγαστικά δάνεια παρουσίασαν μείωση κατά 53 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 24,117 δισ. ευρώ.

Μετρό: Παραδίδονται τέλη Σεπτεμβρίου οι τρεις σταθμοί στον Πειραιά «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο»


Εντός Σεπτεμβρίου αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες στους τρεις νέους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά. Πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι σύμφωνα με τις προβλέψεις των υπευθύνων, θα αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως. Ο συνολικός χρόνος μετάβασης με το μετρό, με την παράδοση του έργου, από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως, όπως επίσης αναμένεται μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ο Πειραιάς θα αναβαθμιστεί συγκοινωνιακά, αφού μόνο στον σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.

Τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα και στον Πειραιά αναμένεται να μειωθούν σημαντικά με την επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», που στο σύνολό της περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς.

Ικανοποιητικά μάλιστα είναι τα πρώτα αποτελέσματα στο κυκλοφοριακό, από τις 6 Ιουλίου 2020, οπότε και παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Ως προς τους τρεις σταθμούς, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», αυτοί αναμένεται να δώσουν μια νέα πνοή στην πόλη του Πειραιά. Μόλις δοθούν προς χρήση, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, αναμένεται να κοπούν αρκετές λεωφορειακές γραμμές σύνδεσης με τους Δήμους Νίκαιας και Κορυδαλλού, οι οποίες όπως έγινε και σε άλλες επεκτάσεις, θα μετατραπούν σε διαδημοτικές και τροφοδοτικές προς τους σταθμούς μετρό.


Στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο Πειραιά», οι εργαζόμενοι ολοκληρώνουν τις εργασίες στον εσωτερικό χώρο. Λίγες λεπτομέρειες απομένουν για να παραδοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό. Πρόκειται για τον νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 3, ο οποίος βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το δημαρχείο. Θα εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο της πόλης του Πειραιά και θα συνδέεται επίσης με το Τραμ και πολλές γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.

Ο επιβλητικός γυάλινος θόλος που κοσμεί τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο Πειραιά» παρουσιάζει το σύγχρονο πολεοδομικό σύστημα του Πειραιά. Σε συνάρτηση όμως με την αρχαία πόλη του Πειραιά και το υδραυλικό της σύστημα, όπως προέκυψε από τις αρχαιολογικές ανασκαφές.

Μπροστά από το γραφείο των εκδοτηρίων εισιτηρίων, εντυπωσιάζει το φωτιστικό στο ταβάνι του τερματικού σταθμού της Γραμμής 3. Δίπλα από τα εκδοτήρια, έχουν ήδη τοποθετηθεί τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Με την έναρξη της λειτουργίας, οι σταθμοί «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» εκτιμάται ότι θα αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως.

Οι εργασίες στον τερματικό σταθμό της γραμμής 3 συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Ο διάδρομος που οδηγεί προς τις αποβάθρες βρίσκεται κοντά στο τελικό στάδιο. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του μήνα. Η απόσταση Πειραιάς - Ελευθέριος Βενιζέλος θα διανύεται με το μετρό σε 55 λεπτά.

Οι εργασίες στις αποβάθρες περιλαμβάνουν τις τοποθετήσεις των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συστημάτων. Πρόκειται για τις τελευταίες πινελιές, μιας και σχεδόν το σύνολο των εργασιών, έχει ολοκληρωθεί.

Το άγαλμα του Ελ.Βενιζέλου, απέναντι από το δημοτικό θέατρο Πειραιά, κοσμεί έναν από τους κεντρικότερους δρόμους της πόλης. Οι εργασίες στην πλατεία Ελ.Βενιζέλου αποσκοπούν στην διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, δηλαδή την τοποθέτηση πλακιδίων, χωρισμάτων και φυτεύσεις, προκειμένου η πλατεία να επιστρέψει στην κανονικότητα της.

Τα γραφεία των εργαζομένων στον σταθμό του μετρό, σύντομα θα παραδοθούν ολοκληρωμένα. Ο χώρος επιτήρησης, διάθεσης εισιτηρίων και τα γραφεία των υπαλλήλων βρίσκονται και αυτά στο τελικό στάδιο των εργασιών. Για να ολοκληρωθούν όμως άμεσα οι εργασίες, δεκάδες μέλη των συνεργείων κατασκευής δουλεύουν αδιάκοπα.

Ο σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός σταθμός της Αττικής, διαθέτοντας 2 σταθμούς μετρό, προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, και τα ακτοπλοϊκά σκάφη. Οι εργαζόμενοι, πραγματοποιούν τους τελευταίους ελέγχους ασφαλείας στα σκαλοπάτια που οδηγούν στις αποβάθρες του σταθμού και ταυτόχρονα τοποθετούν το ειδικό αντιολισθητικό υλικό κατά μήκος των σκαλοπατιών.

Η τοιχοποιία έχει ολοκληρωθεί. Ωστόσο απομένει να ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις επενδύσεων στους τοίχους, τα γυάλινα προστατευτικά καθώς και τα ανοξείδωτα τμήματα στις κυλιόμενες σκάλες. Ο σταθμός «Πειραιάς» θα παραδοθεί στην ώρα του, επισημαίνουν οι υπεύθυνοι των εργασιών.

Το άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας κοσμεί τον περιβάλλοντα χώρο έξω από τον σταθμό «Μανιάτικα». Ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή και σε απόσταση βολής από το Κερατσίνι. Είναι μάλιστα ένας από τους δύο σταθμούς μετρό, μαζί με αυτόν της Κατεχάκη, που έχει μια είσοδο/έξοδο για το κοινό.



Eπιβεβαίωση... επί δύο για το αξιόχρεο της Ελλάδας από Moody's και DBRS


Διπλή επιβεβαίωση για το αξιόχρεο της Ελλάδας, από Moody's και DBRS. Ειδικότερα, ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody's επιβεβαίωσε το αξιόχρεο της ελληνικής οικονομίας στη βαθμίδα Ba3.

Σε ανακοίνωσή του, ο οίκος αναφέρει ότι η επιβεβαίωση του ελληνικού αξιόχρεου στη βαθμίδα Ba3 με σταθερές προοπτικές εξισορροπεί τις βελτιώσεις στα βασικά πιστωτικά μεγέθη της Ελλάδας την τελευταία διετία με τις συνεχείς προκλήσεις εν μέσω ενός όλο και πιο δυσμενούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος στην Ευρώπη.

Ειδικότερα, σημειώνει ο Moody's, οι ελληνικές Αρχές έχουν κάνει πρόοδο στη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των τραπεζών, η οποία τις απελευθερώνει για να χορηγούν δάνεια και να στηρίζουν την οικονομία.

Επιπλέον, η ελληνική οικονομία ανέκαμψε γρήγορα από το οικονομικά σοκ λόγω της πανδημίας και οι προοπτικές είναι καλές για την αύξηση των επενδύσεων, υπό το φως των μεγάλων πόρων από την ΕΕ και των ξένων άμεσων επενδύσεων, που θα στηρίξουν την οικονομική ισχύ της Ελλάδας.

Ωστόσο, προσθέτει ο οίκος, υπάρχει υψηλός κίνδυνος μίας βαθιάς ύφεσης στην Ευρωζώνη, επίμονου πληθωρισμού, πιο παρατεταμένης διαταραχής στις ενεργειακές προμήθειες, πιο σφιχτής παγκόσμιας ρευστότητας και απόσυρσης της νομισματικής στήριξης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Ο Moody's προβλέπει ότι το πραγματικό ΑΕΠ της Ελλάδας θα αυξηθεί 5,3% φέτος, με αιχμή τον πολύ ισχυρό τουρισμό, την εγχώρια κατανάλωση και επενδύσεις καθώς και τις βελτιωμένες εξαγωγές προϊόντων.

Για το 2023 προβλέπει μεγάλη επιβράδυνση της ανάπτυξης στο 1,8% καθώς ο υψηλός πληθωρισμός θα εξασθενίσει την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών και η αύξηση των επιτοκίων θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τις επενδύσεις.

Για τον πληθωρισμό, προβλέπει ότι θα διαμορφωθεί κοντά στο 9% σε μέσα επίπεδα φέτος και περί το 4% το 2023.

Ο Moody's αναμένει ότι η ισχυρή ανάπτυξη και η μείωση του πρωτογενούς ελλείμματος θα οδηγήσουν σε μείωση του δημόσιου χρέους κάτω από το 180% του ΑΕΠ στο τέλος του 2022, αλλά σημειώνει ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει ένα από τα υψηλότερα βάρη χρέους παγκοσμίως και η βιωσιμότητα του χρέους της εξαρτάται από τη στήριξη από τους επίσημους πιστωτές της.

DBRS: Επιβεβαίωσε το ελληνικό αξιόχρεο στη βαθμίδα ΒΒ (υψηλό) με σταθερή τάση
Ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης DBRS επιβεβαίωσε το αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα ΒΒ (υψηλό) με σταθερή τάση.

Σε ανακοίνωσή του, ο οίκος αναφέρει ότι η σταθερή τάση αντανακλά την άποψή του ότι η Ελλάδα παραμένει δεσμευμένη στη διασφάλιση της δημοσιονομικής βιωσιμότητας και της βιωσιμότητας του χρέους, παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνέπειες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Η ισχυρή ανάκαμψη της δραστηριότητας στον τουρισμό, η οποία αναμένεται να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 θα βοηθήσει την οικονομία φέτος, ωστόσο έχει αυξηθεί η οικονομική αβεβαιότητα λόγω των γεωπολιτικών γεγονότων.

Οι κύριοι κίνδυνοι για τις προοπτικές έχουν να κάνουν με τις αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις, τη σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής και την ενδεχόμενη διακοπή της ροής του ρωσικού φυσικού αερίου.

Παρά τη φθίνουσα εξάρτηση από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει μέτρια έκθεση στις ρωσικές εισαγωγές ενέργειας. Ωστόσο, οι προσπάθειες διαφοροποίησης έχουν ενταθεί με την επέκταση των υφιστάμενων και την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και την έναρξη λειτουργίας ενός νέου αγωγού φυσικού αερίου.

Η σύσφιξη των νομισματικών πολιτικών αυξάνει την πίεση στο κόστος δανεισμού της Ελλάδας, με τις αποδόσεις των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου να έχουν αυξηθεί πρόσφατα πάνω από 4% μετά την επίτευξη ιστορικά χαμηλών επιπέδων.

Κατά την άποψη του DBRS, το ευνοϊκό προφίλ χρέους της Ελλάδας, τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμά της και η στήριξη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας στα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου σε μία κατάσταση διαταραχής της αγοράς, βοηθά στην εξισορρόπηση των κινδύνων.

Ο οίκος σημειώνει ότι πιθανότατα θα αναθεωρηθεί προς τα πάνω η θερινή πρόβλεψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας 4% το 2022 καθώς η ανάπτυξη ανήλθε στο 7,7% το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Για τα δημόσια οικονομικά σημειώνει ότι αναμένεται μείωση του πρωτογενούς ελλείμματος στο 2% του ΑΕΠ φέτος από 5% το 2021 και να υπάρξει πρωτογενές πλεόνασμα από το 2023.

Το συνολικό κόστος των μέτρων στήριξης της κυβέρνησης, ώστε να αμβλυνθεί ο αντίκτυπος του αυξημένου ενεργειακού κόστους στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, εκτιμάται στο 3,8% του ΑΕΠ τον Σεπτέμβριο του 2022, με το άμεσο δημοσιονομικό κόστος στο 1,5% του ΑΕΠ καθώς ένα μέρος καλύπτεται από τα έσοδα από το Σύστημα Εμπορίου Εκπομπών Ρύπων.

📺Θεσσαλονίκη: Μία σύλληψη και τέσσερις προσαγωγές για τα χθεσινοβραδινά επεισόδια στο ΑΠΘ - Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ - Βίντεο


Όλα ξεκίνησαν μετά από ένταση που σημειώθηκε για άγνωστο λόγο εντός του ΑΠΘ ανάμεσα σε δυνάμεις της αστυνομίας αλλά και σε μέλη του ευρύτερου αντιεξουσιαστικού χώρου όταν και ήταν σε εξέλιξη συναυλία 

Σε μία σύλληψη ατόμου αλλά και τέσσερις προσαγωγές προχώρησαν οι Αρχές στη Θεσσαλονίκη μετά τα σοβαρά χθεσινοβραδινά επεισόδια πέριξ του ΑΠΘ αλλά και στο κέντρο της πόλης.

Όλα ξεκίνησαν μετά από ένταση που σημειώθηκε για άγνωστο λόγο εντός του ΑΠΘ ανάμεσα σε δυνάμεις της αστυνομίας αλλά και σε μέλη του ευρύτερου αντιεξουσιαστικού χώρου όταν και ήταν σε εξέλιξη συναυλία του Θανάση Παπακωνσταντίνου.

Η συναυλία διακόπηκε, ενώ οι αστυνομικές δυνάμεις έκαναν χρήση χημικών και χειροβομβίδων κρότου λάμψης.


Τα επεισόδια επεκτάθηκαν στο κέντρο της πόλης

Σε πεδίο μάχης μετατράπηκε η οδός Εγνατία, στο ύψος των Πανεπιστημίων και μέχρι την οδό Αριστοτέλους, αμέσως μετά τη συγκέντρωση μεγάλου αριθμού ατόμων στην Καμάρα και μετά τα επεισόδια νωρίτερα στο ΑΠΘ.

Το σκηνικό θύμιζε «πόλεμο», με συνεχείς ρίψεις αντικειμένων από ομάδες διαδηλωτών, όπως πέτρες και βόμβες μολότοφ προς τις αστυνομικές δυνάμεις, με τις τελευταίες να απαντούν, κάνοντας χρήση χημικών, χειροβομβίδων κρότου λάμψης, αλλά και ρίψεις νερού από τον «Αίαντα».


Τα εκτεταμένα επεισόδια ξέσπασαν στο ύψος των Πανεπιστημίων και επεκτάθηκαν μέχρι και την οδό Αριστοτέλους, στην οδό Εγνατία.


Οι δρόμοι μετατράπηκαν σε … ρινγκ, με οδοφράγματα, φωτιές σε κάδους απορριμμάτων, «βροχή» χημικών και βομβών μολότοφ εκατέρωθεν, με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρα να γίνει αποπνικτική.

Ο κύριος όγκος των διαδηλωτών απωθήθηκε προς την οδό Εγνατία, στο ύψος της Αριστοτέλους, με τον «Αίαντα» να κάνει συνεχώς ρίψεις νερού για να απομακρύνει το πλήθος.


Ωστόσο, κατά την απώθηση των αστυνομικών, «εκτοξεύονταν» νέες πέτρες, ξύλα και άλλα αντικείμενα. Ευτυχώς, δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί ή φθορές σε πολίτες, διαδηλωτές ή αστυνομικούς.

Έντονα ήταν τα παράπονα του κόσμου που συμμετείχαν νωρίτερα στη συναυλία του Θ. Παπακωνσταντίνου. Αρκετοί διαμαρτυρήθηκαν προς τις Αστυνομικές δυνάμεις για αναίτια χρήση χημικών σε χώρο όπου βρισκόταν και απλός κόσμος με παιδιά.


Μετά τις 2 τα ξημερώματα η οδός Εγνατία δόθηκε ξανά στην κυκλοφορία.

Στον εισαγγελέα αναμένεται να οδηγηθούν σήμερα και οι δύο συλληφθέντες για τα επεισόδια που σημειώθηκαν το μεσημέρι της Παρασκευής (16/9) στο ΑΠΘ ανάμεσα σε φοιτητές και δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ., στη διάρκεια διαμαρτυρίας κατά της πανεπιστημιακής αστυνομίας, αλλά και ο ένας συλληφθείς των σοβαρών επεισοδίων που σημειώθηκαν αργά χθες το βράδυ πέριξ του ΑΠΘ αλλά και στο κέντρο της πόλης. Σύμφωνα με τη δικογραφία, τούς αποδίδεται η πράξη της διατάραξης κοινής ειρήνης.

Η ΕΛΑΣ για τα νυχτερινά επεισόδια στο ΑΠΘ και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης: Δεν έγινε χρήση χημικών

Συνολικά για τα επεισόδια έγιναν τέσσερις προσαγωγές, ενώ συνελήφθη ένας 27χρονος
Δεν έγινε χρήση χημικών στον χώρο της μουσικής συναυλίας στο ΑΠΘ, ούτε κινήθηκαν δυνάμεις της εναντίον των ατόμων που την παρακολουθούσαν, τονίζεται, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωση της ΕΛΑΣ για τα επεισόδια που έγιναν τη νύχτα στο πανεπιστημιακό κάμπους και εν συνεχεία, στο κέντρο της πόλης. Συνολικά για τα επεισόδια έγιναν τέσσερις προσαγωγές, ενώ συνελήφθη ένας 27χρονος. Ο συλληφθείς, που, σύμφωνα με την αστυνομία δεν έχει φοιτητική ιδιότητα, οδηγείται στον εισαγγελέα ποινικής δίωξης Θεσσαλονίκης.
 
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Αστυνομίας έχει ως εξής:

«Πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022, ομάδα ατόμων με καλυμμένα χαρακτηριστικά προσώπου, εκμεταλλευόμενη την παρουσία συγκεντρωμένου πλήθους κατά τη διάρκεια μουσικής εκδήλωσης - συναυλίας σε υπαίθριο χώρο του Α.Π.Θ. (γρασίδια Φιλοσοφικής Σχολής), αποσπάστηκε από αυτό και κινήθηκε αιφνιδιαστικά εξαπολύοντας σφοδρή επίθεση με ρίψεις αντικειμένων (πέτρες) κατά αστυνομικών δυνάμεων που βρίσκονταν πλησίον του κτιρίου του Τμήματος Γεωπονίας, για την προστασία της κατασκευής της Βιβλιοθήκης».

«Οι αστυνομικές δυνάμεις προκειμένου να αποκρούσουν την επίθεση, απώθησαν τους επιτιθέμενους με τη χρήση ενδεδειγμένων μέσων και τακτικών, οι οποίοι προκειμένου να αποφύγουν τη σύλληψη ενσωματώθηκαν στα άτομα που παρακολουθούσαν την εκδήλωση. Η ανωτέρω απώθηση πραγματοποιήθηκε σε απόσταση από το χώρο της συναυλίας, ενώ οι αστυνομικές δυνάμεις δεν κινήθηκαν εναντίον των ατόμων που την παρακολουθούσαν και δεν έγινε χρήση χημικών από αυτές στο χώρο της συναυλίας».

«Στη συνέχεια και κατά την αποχώρηση του πλήθους μετά από διακοπή της συναυλίας, ομάδα ατόμων εκτόξευσε εκ νέου αντικείμενα (πέτρες) σε έτερες αστυνομικές δυνάμεις».

«Ακολούθως περί τα 1.000 άτομα συγκεντρώθηκαν πλησίον της Καμάρας και διέκοψαν την κυκλοφορία στην οδό Εγνατία τοποθετώντας κάδους απορριμμάτων. Έπειτα, κινήθηκαν προς το χώρο του Α.Π.Θ. ρίπτοντας αυτοσχέδιους εμπρηστικούς μηχανισμούς (μολότοφ) και τοποθέτησαν εκ νέου κάδους απορριμμάτων στο οδόστρωμα, προκειμένου να παρεμποδίσουν την κίνηση των αστυνομικών δυνάμεων, οι οποίες μαζί με το ειδικό όχημα ρίψης νερού τους απώθησαν. Στη συνεχεία οι προαναφερόμενοι πραγματοποίησαν πορεία μέχρι την Πλατείας Αρχαίας Αγοράς απ' όπου και αποχώρησαν προς διάφορες κατευθύνσεις».

«Συνολικά πραγματοποιήθηκαν τέσσερις (4) προσαγωγές και μία σύλληψη 27χρονου ημεδαπού (ο οποίος δε φέρει φοιτητική ιδιότητα) για το αδίκημα της διατάραξης κοινής ειρήνης, ενώ προκληθήκαν φθορές σε κάδους απορριμμάτων και αστυνομικό εξοπλισμό».

«Προανάκριση διενεργεί η Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης».
 
Στον εισαγγελέα αναμένεται να οδηγηθούν σήμερα και οι δύο συλληφθέντες για τα επεισόδια που σημειώθηκαν το μεσημέρι της Παρασκευής (16/9) στο ΑΠΘ ανάμεσα σε φοιτητές και δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ., στη διάρκεια διαμαρτυρίας κατά της πανεπιστημιακής αστυνομίας, αλλά και ο ένας συλληφθείς των σοβαρών επεισοδίων που σημειώθηκαν αργά χθες το βράδυ πέριξ του ΑΠΘ αλλά και στο κέντρο της πόλης. Σύμφωνα με τη δικογραφία, τούς αποδίδεται η πράξη της διατάραξης κοινής ειρήνης.

Στον εισαγγελέα αναμένεται να οδηγηθούν σήμερα και οι δύο συλληφθέντες για τα επεισόδια που σημειώθηκαν το μεσημέρι της Παρασκευής (16/9) στο ΑΠΘ ανάμεσα σε φοιτητές και δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ., στη διάρκεια διαμαρτυρίας κατά της πανεπιστημιακής αστυνομίας, αλλά και ο ένας συλληφθείς των σοβαρών επεισοδίων που σημειώθηκαν αργά χθες το βράδυ πέριξ του ΑΠΘ αλλά και στο κέντρο της πόλης. Σύμφωνα με τη δικογραφία, τούς αποδίδεται η πράξη της διατάραξης κοινής ειρήνης.

Ο Economist εξηγεί με απλά λόγια: Τα υπερκέρδη των εταιρειών, η έκρηξη των τιμών ενέργειας, το σχέδιο της ΕΕ


Ο Economist αναλύει τις δύο πτυχές του σχεδίου της ΕΕ για να εισπράξει τα απροσδόκητα κέρδη των εταιρειών ενέργειας και να στηρίξει τους καταναλωτές.

Όπως επισημαίνει το οικονομικό σάιτ, η Ευρώπη βρίσκεται εν μέσω μιας βαθιάς ενεργειακής κρίσης.

Από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και στη συνέχεια μείωσε τις εξαγωγές ενέργειας στην Ευρώπη, οι τιμές χονδρικής για το φυσικό αέριο και την ηλεκτρική ενέργεια έχουν εκτοξευθεί στα ύψη. Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις ανησυχούν για τους τεράστιους λογαριασμούς που θα κληθούν να πληρώσουν.

Σε απάντηση, οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη έχουν εφαρμόσει διάφορα πακέτα μέτρων για τη μείωση των τιμών, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη στήριξη των εισοδημάτων. Πολλοί Ευρωπαίοι, όμως, παραμένουν εξοργισμένοι, καθώς οι ενεργειακές εταιρείες πραγματοποιούν κέρδη-ρεκόρ.

Στις 14 Σεπτεμβρίου, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οδυρόταν ότι ήταν λάθος να κάνουμε περιουσίες «από τον πόλεμο και στην πλάτη των καταναλωτών». Πρότεινε, λοιπόν, ένα πρόγραμμα σε επίπεδο Ένωσης για τη διοχέτευση 140 δισ. ευρώ από τα «πλεονάζοντα» κέρδη στους καταναλωτές. Οι υπουργοί Ενέργειας πρόκειται να συναντηθούν στις 30 Σεπτεμβρίου για να συμφωνήσουν στις λεπτομέρειες.

Αλλά πώς μπορεί να λειτουργήσει ένα τέτοιο σχέδιο; Ο Economist εξηγεί...

Από πού προκύπτουν τα υπερκέρδη των εταιρειών ορυκτών καυσίμων
Η ΕΕ προσβλέπει σε δύο είδη υπερκερδών. Τα πρώτα είναι αυτά των επιχειρήσεων ορυκτών καυσίμων, όπως οι εταιρείες πετρελαίου, φυσικού αερίου, άνθρακα και διυλιστηρίων, που επωφελούνται από τις πολύ υψηλές τιμές ενέργειας.

Για να υπολογίσει τι θεωρείται «υπερβολικό κέρδος», η ΕΕ χρησιμοποιεί ως σημείο αναφοράς έναν μέσο όρο των κερδών των εταιρειών τα τελευταία τρία χρόνια. Εάν το κέρδος κατά το 2022 είναι πάνω από 20% υψηλότερο από αυτό το σημείο αναφοράς, το ένα τρίτο του ποσού πάνω από το όριο του 20% πρέπει να καταβληθεί στις κυβερνήσεις.

Η επιλογή της περιόδου αναφοράς είναι αμφιλεγόμενη, καθώς περιλαμβάνει το 2020 και το 2021, τα δύο χρόνια της πανδημίας της Covid-19, που η ζήτηση κατέρρευσε και οι τιμές της ενέργειας ήταν πολύ χαμηλές. (Η τιμή του πετρελαίου ήταν έστω και για λίγο αρνητική τον Απρίλιο του 2020.)

Το σχέδιο θα μπορούσε να αντιμετωπίσει και άλλες αντιδράσεις. Ένας φόρος στα υπερκέρδη που εισήχθη τον Μάρτιο του 2022 στην Ιταλία προσβάλλεται αυτές τις ημέρες στις αίθουσες των δικαστηρίων.

Γιατί έχει εκτοξευθεί το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας

Το δεύτερο είδος υπερβολικών κερδών είναι ακόμα πιο περίπλοκο. Το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ποικίλλει ανάλογα με την ενέργεια που χρησιμοποιείται: για παράδειγμα, το αέριο είναι πολύ ακριβό, ενώ ο ήλιος λάμπει «δωρεάν».

Στις ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρικής ενέργειας η τιμή της ενέργειας κάθε ώρα καθορίζεται από τον ακριβότερο σταθμό ηλεκτροπαραγωγής που απαιτείται για την κάλυψη της ζήτησης. Το σύστημα συνήθως λειτουργεί καλά, αλλά δεν κατασκευάστηκε για αυτήν την κρίση.

Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου συμπίπτουν με ελλείψεις στην παραγωγή πυρηνικής ενέργειας, καθώς πολλοί αντιδραστήρες είναι κλειστοί για επισκευή και στην παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας, λόγω ξηρασίας.

Στον αντίποδα, οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιώντας αέριο είναι οι πιο ευέλικτοι και ικανοί να καλύψουν τα κενά στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι τα ακριβά εργοστάσια που λειτουργούν με φυσικό αέριο είναι αυτά που καθορίζουν την τιμή της ενέργειας σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Η πρόταση της ΕΕ για την αναδιανομή των υπερβολικών κερδών των εταιρειών ενέργειας

Το αποτέλεσμα είναι οι πολύ υψηλές τιμές για την ηλεκτρική ενέργεια. Και δυνητικά, πολύ υψηλά κέρδη ακόμη και για εκείνες τις ενεργειακές εταιρείες των οποίων το κόστος δεν έχει αυξηθεί, όπως αυτές που χρησιμοποιούν πυρηνική ή αιολική ενέργεια.

Η ΕΕ προτείνει να περιοριστούν τα έσοδα που μπορούν να λάβουν οι επιχειρήσεις της αγοράς στα 180 ευρώ ανά μεγαβατώρα (MWh). (Η τιμή αγοράς πριν από την κρίση ήταν περίπου 50 ευρώ ανά MWh στη Γερμανία). Οι ευέλικτες μονάδες που απαιτούνται για την κάλυψη της ζήτησης, όπως αυτές που λειτουργούν με φυσικό αέριο και άνθρακα, εξαιρούνται από το ανώτατο όριο.

Τα έσοδα πάνω από το ανώτατο όριο θα συλλέγονται από τους φορείς εκμετάλλευσης του δικτύου για να αναδιανεμηθούν, ίσως με τη μορφή μετρητών, στα νοικοκυριά. Το ανώτατο όριο των 180 ευρώ είναι γενναιόδωρο για τις ενεργειακές εταιρείες.

Ένα άλλο καθεστώς φορολόγησης για τα απροσδόκητα κέρδη στην Ιταλία επέβαλε ανώτατο όριο 60 ευρώ ανά MWh για τους ηλεκτροπαραγωγούς ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Το ανώτατο όριο αναμένεται να παραμείνει σε ισχύ μέχρι το τέλος Μαρτίου 2023, αλλά θα μπορούσε να παραταθεί εάν οι τιμές παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις τιμών, αυτό είναι και το πιθανότερο να συμβεί.

Προσωπικός γιατρός: Την 1η Οκτωβρίου ξεκινούν τα ραντεβού - Οι οδηγίες του ΕΟΠΥΥ


Την 1η Οκτωβρίου θα τεθεί σε λειτουργία το σύστημα των ραντεβού για τον προσωπικό γιατρό.

Το υπουργείο Υγείας εξέδωσε οδηγία σχετικά με την υποχρέωση των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ προσωπικών γιατρών να προγραμματίσουν τα ραντεβού τους.

Το πρώτο ραντεβού θα έχει διπλάσια διάρκεια (30 λεπτά), προκειμένου να συμπληρωθεί από τον γιατρό ο φάκελος υγείας του πολίτη.

Κάθε προσωπικός γιατρός πρέπει να ορίσει το πρόγραμμα των ραντεβού του, σύμφωνα με τον αριθμό του εγγεγραμμένου πληθυσμού που έχει τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Ο πρώτος προγραμματισμός για το ραντεβού όλων των προσωπικών γιατρών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 20 Σεπτεμβρίου.

Αναφέρεται πως είναι υποχρέωση όλων των προσωπικών γιατρών να επικοινωνήσουν με τους εγγεγραμμένους πολίτες για να συμπληρώσουν τον ιατρικό τους φάκελο, ακόμη και σε περίπτωση που δεν προσέλθουν για ραντεβού.

Ο προγραμματισμός των ραντεβού θα πρέπει να γίνεται στο τέλος του μήνα και για τους δύο επόμενους για κάθε προσωπικό γιατρό.

Προσωπικός Γιατρός: η διάρκεια του πρώτου ραντεβού θα είναι 30 λεπτά

Στην εγκύκλιο αναφέρεται το εξής παράδειγμα: Έστω ότι ένας προσωπικός γιατρός έχει 1.000 εγγεγραμμένους πολίτες. Στο τέλος Σεπτεμβρίου θα πρέπει να προγραμματιστούν τα ραντεβού για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο. Με βάση τους εγγεγραμμένους πολίτες, ο συγκεκριμένος προσωπικός γιατρός θα πρέπει να έχει προγραμματίσει 20 ώρες για τα ραντεβού.

Στο τέλος Οκτωβρίου θα πρέπει να γίνει έλεγχος για τυχόν μεταβολή στον αριθμό των εγγεγραμμένων του συγκεκριμένου προσωπικού γιατρού.

Στην περίπτωση που την τελευταία ημέρα του Οκτωβρίου οι εγγεγραμμένοι πολίτες στο συγκεκριμένο γιατρό έχουν ανέλθει στους 1.700, ο προσωπικός γιατρός πρέπει να διαθέσει επιπλέον 10 ώρες για τον Νοέμβριο, ενώ ο Δεκέμβριος πρέπει να προγραμματιστεί με βάση τον νέο αριθμό.

Τα ραντεβού που θα προγραμματιστούν θα πρέπει να έχουν διάρκεια 15 λεπτών το κάθε ένα, ενώ για τους πολίτες που προγραμματίζουν επίσκεψη για πρώτη φορά, η διάρκεια του ραντεβού θα είναι 30 λεπτά, καθώς απαιτείται η συμπλήρωση του ατομικού φακέλου υγείας κάθε πολίτη.

Τυχόν προγραμματισμένα ραντεβού των πολιτών σε συμβεβλημένους οικογενειακούς γιατρούς που είναι πλέον ενταγμένοι στον θεσμό του προσωπικού γιατρού παραμένουν ως έχουν.

ΓΙΑΤΙ 1ο ΤΟ ΕΜΠ; ΕΠΕΙΔΗ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΛΥΤΟΥΣ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ;🤦‍♂️🤦‍♂️Δείτε τα κορυφαία πανεπιστήμια στον κόσμο στην απασχολησιμότητα αποφοίτων -Πρώτο το ΕΜΠ στην Ελλάδα


Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο κατατάσσεται στην 1η θέση στην Ελλάδα και στις θέσεις 201-250 των πανεπιστημίων παγκοσμίως στην Απασχολησιμότητα των Αποφοίτων.

Αυτό καταδεικνύει η κατάταξη Quacquarelli Symonds (QS) 2022.

Τα πέντε κορυφαία πανεπιστήμια είναι:
  1. MIT
  2. Stanford
  3. UCLA
  4. Univ. Syndey
  5. Harvard
Μεταξύ των κορυφαίων 20 είναι πέντε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, και συγκεκριμένα Οξφόρδη (7), Cambridge (11), Ινστιτούτο Πολυτεχνικής στο Παρίσι (12) και UCL (20).

Η βαθμολογία κάθε ιδρύματος αποτελείται από πέντε δείκτες :

  • Φήμη στους εργοδότες-employer reputation (30%),
  • Παραγωγή αποφοίτων- alumni outcomes (25%),
  • Συνεργασίες με εργοδότες, με αναγωγή στο πλήθος του ακαδημαϊκού προσωπικού - Partnerships with employers per faculty (25%),
  • Σχέσεις εργοδοτών-φοιτητών με αναγωγή στο μέγεθος του φοιτητικού πληθυσμού - Εmployer/student connections (10%) και
  • Ποσοστό απασχόλησης αποφοίτων - Graduate employment rate (10%).
Η κατάταξη βασίζεται σε περισσότερες από 75.000 απαντήσεις στην Έρευνα Εργοδοτών QS και στην ανάλυση περισσότερων από 40.000 από τους πιο καινοτόμους, δημιουργικούς, οικονομικά εύρωστους επιχειρηματίες ή/και φιλάνθρωπους στον κόσμο για να καθορίσουν ποια πανεπιστήμια παράγουν αποφοίτους με επιρροή στις διεθνείς εξελίξεις.

Η εφετινή κατάταξη περιλαμβάνει πανεπιστημιακές συνεργασίες με 2.000 κορυφαίες διεθνείς εταιρείες, όπως καταγράφονται σε Fortune και  Forbes.

Μεταξύ των ελληνικών πανεπιστημίων, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών κατατάσσονται στις θέσεις 301-500, και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στις θέσεις από 501 και άνω.


Πρύτανης Μπουντουβής: Σημαντική η επίδραση του brain drain στην τελική κατάταξη

Όπως σημειώνει ο πρύτανης του ΕΜΠ, Ανδρέας Γ. Μπουντουβής, «τα συγκεκριμένα κριτήρια/δείκτες υποδεικνύουν ενισχυτικά μέτρα για τη βελτίωση της θέσης του ΕΜΠ στην παγκόσμια κατάταξη στην απασχολησιμότητα των αποφοίτων. Μεταξύ αυτών είναι η αναβάθμιση των δράσεων και δομών του ΕΜΠ που στοχεύουν στην εγγύτητα των φοιτητών μηχανικών και των (μελλοντικών) εργοδοτών στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 


Ο πρύτανης του ΕΜΠ Ανδρέας Γ. Μπουντουβής / Φωτογραφία: Intimenews/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

»Δεδομένου ότι η μέτρηση της απασχολησιμότητας των αποφοίτων μας γίνεται σε διεθνή κλίμακα, η επίδραση του brain drain στην τελική κατάταξη εκτιμάται ότι είναι σημαντική και προσφέρεται για διερεύνηση μέσω των στοιχείων του QS ή από άλλες πηγές. Τα στοιχεία του QS ανατρέχουν μέχρι το 2018 και συνεπώς δεν προσφέρονται για ουσιαστική συγκριτική ανάλυση. Από το 2018 μέχρι σήμερα, το ΕΜΠ διατηρεί τις θέσεις 201-250 στη διεθνή κατάταξη, αναφορικά με την απασχολησιμότητα αποφοίτων».

📺Ουκρανία: Περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι βασανίστηκαν και σκοτώθηκαν στο Χάρκοβο - «Βαθιά σοκαρισμένη» η ΕΕ


Ο Επίτροπος ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ουκρανικού κοινοβουλίου δήλωσε την Παρασκευή (16/09) ότι περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι υπέστησαν βασανιστήρια και σκοτώθηκαν στις κατεχόμενες από τη Ρωσία περιοχές της επαρχίας του Χαρκόβου.

Ο Ντμίτρο Λούμπινετς είπε επίσης ότι τις επόμενες ημέρες οι ουκρανικές αρχές θα ανακοινώσουν τον ακριβή αριθμό των ανθρώπων που βρέθηκαν σε έναν ομαδικό τάφο στην πόλη Ιζιούμ, μετέδωσε το πρακτορείο Interfax

«Bαθιά σοκαρισμένη» η ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι «βαθιά σοκαρισμένη» μετά την ανακάλυψη εκατοντάδων πτωμάτων σε ομαδικό τάφο κοντά στο Ιζιούμ της Ουκρανίας και «καταδικάζει με την μεγαλύτερη δριμύτητα τις φρικαλεότητες», δήλωσε ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζέπ Μπορέλ.


«Ο επιθετικός πόλεμος της Ρωσίας κατά της Ουκρανίαςέχει αφήσει μία γραμμή αίματος και ολέθρου. (...) Η Ρωσία, οι πολιτικοί της ηγέτες και όλα τα ενεχόμενα στις συνεχείς παραβιάσεις του διεθνούς και του ανθρωπιστικού δικαίου πρόσωπα στην Ουκρανία πρέπει να λογοδοτήσουν», αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο Ζοζέπ Μπορέλ.

Δέκα θάλαμοι βασανιστηρίων βρέθηκαν κοντά στο Χάρκοβο

«Δέκα θάλαμοι βασανιστηρίων» ανακαλύφθηκαν σε περιοχές κοντά στην περιφέρεια του Χαρκόβου, στη βορειοανατολική Ουκρανία, που πρόσφατα ανακατέλαβαν οι ουκρανικές δυνάμεις από τους Ρώσους, ανακοίνωσε σήμερα ο αρχηγός της εθνικής αστυνομίας Ίγκορ Κλιμένκο.


«Μέχρι σήμερα, μπορώ να μιλήσω για τουλάχιστον δέκα θαλάμους βασανιστηρίων (που ανακαλύφθηκαν) σε περιοχές της περιφέρειας του Χαρκόβου», συμπεριλαμβανομένων δύο στη μικρή πόλη Μπαλακλίγια, είπε, δήλωσε ο ίδιος σύμφωνα με το πρακτορείο Interfax-Ukraine.

Βομβαρδισμοί σε κυβερνητικά κτίρια στην ανατολική Ουκρανία

Στην ανατολική Ουκρανία παράλληλα σκοτώθηκαν σήμερα από την έκρηξη βόμβας που σημειώθηκε στα γραφεία τους ο γενικός εισαγγελέας της υποστηριζόμενης από τη Μόσχα αυτοαποκαλούμενης Λαϊκής Δημοκρατίας του Λουγκάνσκ (LPR) και ο αναπληρωτής του, σύμφωνα με τοπικούς αξιωματούχους και με τις υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών.

«Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, ο γενικός εισαγγελέας της LPR Σεργκέι Γκορένκο υπέκυψε στα τραύματά του ως αποτέλεσμα μιας έκρηξης που σημειώθηκε στο γραφείο του», όπως δήλωσε ένας εκπρόσωπος της υπηρεσίας αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και μετέδωσε το ρωσικό πρακτορείο Interfax.

Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS από την πλευρά του μετέδωσε, επικαλούμενο έναν συνταγματάρχη του αυτονομιστικού υπουργείου Εσωτερικών του Λουγκάνσκ, ότι και ο αναπληρωτής εισαγγελέας σκοτώθηκε στην ίδια έκρηξη.

Ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων επικαλούμενα τις υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και τοπικούς αξιωματούχους μετέδωσαν ότι η έκρηξη προκλήθηκε από βόμβα.

Αυτονομιστές υποστηριζόμενοι από την Μόσχα στην Χερσώνα είπαν ότι οι ουκρανικές δυνάμεις βομβάρδισαν σήμερα κυβερνητικά κτίρια σκοτώνοντας τουλάχιστον έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας άλλους.

Ο Κίριλ Στρεμούσοφ, ο αναπληρωτής επικεφαλής της περιφέρειας της Χερσώνας, διορισμένος από την Μόσχα, είπε στην κρατική ρωσική τηλεόραση ότι μια πτέρυγα του κτιρίου διοίκησης στη Χερσώνα έχει ουσιαστικά καταστραφεί από το πλήγμα, στο οποίο, όπως είπε, χρησιμοποιήθηκαν και ρουκέτες HIMARS αμερικανικής κατασκευής.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, όπως τόνισε ο ίδιος, ακόμη είναι πολύ νωρίς για να προσδιοριστεί ο ακριβής αριθμός των θυμάτων, αλλά πολλοί άνθρωποι έχουν σκοτωθεί ή τραυματιστεί.

Δέσποινα Μοίρου: «Ο αρραβώνας μου θα γίνει στο Σουφλί, θα έρθουν και οι Pink Floyd»


Η Δέσποινα Μοίρου αποκάλυψε πως σκοπεύει να αρραβωνιαστεί στο Σουφλί και από το ευχάριστο γεγονός δεν θα λείπουν οι... Pink Floyd.

Η ηθοποιός που έχει προκαλέσει πολλές φορές αίσθηση με τις δηλώσεις της, αυτή τη φορά μίλησε στην εκπομπή «Super Κατερίνα», όπου και υποστήριξε μεταξύ άλλων, πως σύντομα θα κάνει το επόμενο βήμα στη σχέση της με τον Σκοτ Πέιτζ.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, ο αρραβώνας του ζευγαριού θα πραγματοποιηθεί στο Σουφλί. «Ο αρραβώνας μου θα γίνει στο Σουφλί, θα έρθουν και οι Pink Floyd», δήλωσε.

Μάλιστα, η ηθοποιός ανέφερε πως κουμπάρος της θα είναι ο κιθαρίστας των «Doors», Ρόμπι Κρίγκερ.

Στη συνέχεια, η Δέσποινα Μοίρου αναφέρθηκε στην καριέρα της στην υποκριτική και δήλωσε πως οφείλει ό,τι έχει κάνει στον Γιάννη Μπέζο. «Οφείλω την καριέρα μου στον Γιάννη Μπέζο. Κατέβηκα Αθήνα, θέλοντας να σπουδάσω ιατρική και σε μια ακρόαση, ο Μπέχος με πήρε και με τον ρόλο αυτό δεν γύρισα ποτέ πίσω. Στην Αμερική είχα δάσκαλο τον Αλ Πατσίνο. Από αυτούς τους μεγάλους ηθοποιούς μαθαίνεις πως πρέπει να είσαι και μεγάλος σαν άνθρωπος. Γι' αυτό δεν μπορώ να θαυμάσω έναν ηθοποιό που γνωρίζω ότι δεν έχει καλό χαρακτήρα», εξήγησε.

Όσο για το #metoo, δήλωσε: «Προσωπικά, στηρίζω θύματα που δεν μπορούν να έχουν δικηγόρο λόγω οικονομικής αδυναμίας και αναλαμβάνω όλα τα δικαστικά έξοδα. Για εμένα οι άνθρωποι που κάνουν όλα αυτά, πρέπει να μπουν μέσα. Κι ειδικά όταν υπάρχουν πάνω από ένα θύματα, διαγραφή, black list».

Τέλος, αναφέρθηκε στην πίστη της στον Θεό. «Θεωρώ την πίστη τη μεγαλύτερη αρετή που μπορεί να έχει κάποιος», είπε και σχολίασε τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Δωδώνης σχετικά με τους βιασμούς: «Η Ελλάδα βρίσκεται 100 χρόνια πίσω».

📺Ακρίβεια: Κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης σε όλα τα βασικά είδη - Γυρίζουν την πλάτη στις προσφορές οι πολίτες


Ούτε οι προσφορές δεν μπορούν πλέον να γεμίσουν το καλάθι των νοικοκυριών. Η ακρίβεια, όπως δείχνουν τα στοιχεία, οδηγεί ξεκάθαρα σε μείωση κατανάλωσης. Τον Ιούλιο η ψαλίδα ανάμεσα στους τζίρους των σουπερ μάρκετ που αυξήθηκαν κατά 10,3% και στις ποσότητες των προϊόντων που ακολουθούν πτωτική πορεία μεγάλωσε κι άλλο. 

Αν και η τουριστική κίνηση για τον μήνα Ιούλιο ήταν αυξημένη, δεν κατάφερε να συγκρατήσει την κατανάλωση. Έτσι η κατανάλωση παρουσίασε πτωτική τάση σε όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων. Πιο συγκριμένα, οι πωλήσεις γάλακτος στα σουπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 4,9%, των κατεψυγμένων τροφίμων κατά 5,2%, στα αλκοολούχα ποτά η μείωση ήταν 7,8% στα είδη προσωπικής περιποίησης κατά 5,2% και στα είδη καθαρισμού κατά 6,5%. 

Τιμές «φωτιά» και στις λαϊκές αγορές 

Με το κόστος παραγωγής να  έχει αυξηθεί κατά 26%, στα ύψη εκτινάχθηκαν οι τιμές και στις λαϊκές αγορές. Εποχικά είδη, όπως το καρπούζι πωλούνται φέτος 90% ακριβότερα, το πεπόνι 40%, τα ξερά κρεμμύδια κατά 85% και τα κολοκύθια 20%. 

📺Μπαρτσελόνα: Κοπέλα φλέρταρε... διακριτικά τον Γκάβι με «ραβασάκι» [βίντεο]🤦‍♂️🤦‍♂️


Η Μπαρτσελόνα κατάφερε να ανανεώσει το συμβόλαιο του Γκάβι έως το καλοκαίρι του 2026.

Πρόκειται για μία πολυπόθητη για τους οπαδούς των «Μπλαουγκράνα» ανανέωση, καθώς ο 18χρονος σταρ της Βαρκελώνης, με χρηματιστηριακή αξία που υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ, το τελευταίο διάστημα είχε στα χέρια του προτάσεις από Τσέλσι, Λίβερπουλ και Μπάγερν.

Ο σύλλογος, με πρωτοβουλία του προέδρου Λαπόρτα, διοργάνωσε μια ειδική εκδήλωση για το γεγονός, με τον Γκάβι να δίνει το «παρών» στο «Καμπ Νόου», να υπογράφει αυτόγραφα και να φωτογραφίζεται με τους οπαδούς της ομάδας.

Ο 18χρονος μέσος, πάντως, φαίνεται πως... έχει κατακτήσεις και εκτός γηπέδων, καθώς, την ώρα που έδινε αυτόγραφα, μια κοπέλα φάνηκε να του δίνει τον αριθμό του τηλεφώνου της σε χαρτάκι.

Πιο συγκεκριμένα, αρχικά του έδωσε να υπογράψει μια σημαία της Μπαρτσελόνα και έπειτα του έδωσε ένα «ραβασάκι», στο οποίο, σύμφωνα με τις... κακές γλώσσες, είχε γράψει το αριθμό του τηλεφώνου της.

Ο Γκάβι φάνηκε να τα «χάνει» στην αρχή, ωστόσο συνέχισε σαν να μη συνέβη τίποτα.

Ν.Δ.: «Ο κ. Κατρούγκαλος και ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνον δεν ζητούν συγγνώμη, αλλά ζητούν και τα ρέστα»


Αιχμές κατά του ΣΥΡΙΖΑ αφήνει η Νέα Δημοκρατία για την υπόθεση των 38 μεταναστών στον Έβρο. Η Πειραιώς κατηγορεί την Κουμουνδούρου για «fakenews».

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επί εβδομάδες με συνεχείς καταγγελίες κατά της κυβέρνησης εξέθετε διεθνώς τη χώρα, διακινώντας fakenews σε σχέση με τους 38 μετανάστες στον Έβρο. Ευρωβουλευτές του έφεραν την υπόθεση ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», αναφέρει η Νέα Δημοκρατία σε ανακοίνωσή της. 

«Και τώρα που αποκαλύπτονται οι πραγματικές διαστάσεις του θέματος και δικαιώνουν όσα από την αρχή έλεγε η κυβέρνηση, ο κ. Κατρούγκαλος και ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνον δεν ζητούν συγγνώμη, αλλά ζητούν και τα ρέστα. Τη συγγνώμη δεν την οφείλουν μόνο γιατί επιτέθηκαν με ψέματα στην κυβέρνηση. Αλλά πρωτίστως γιατί αναπαράγοντας ψέματα, δυσφημούν τη χώρα», προσθέτει το κυβερνών κόμμα.

16 Σεπτεμβρίου 2022

📺Προσπαθούν να φάνε ξύλο με το ζόρι🤣🤣ΒΙΝΤΕΟ


Τα κορίτσια μπροστά να προκαλούν κι αυτοί από πίσω με τα κινητά να τραβάνε βίντεο. Αυτοί είναι οι αριστεροί. Προσπαθούν να φάνε ξύλο με το ζόρι για να γίνουν ήρωες.


Πρετεντέρης: Μάθημα


"Στην Ουκρανία ο Πούτιν παίρνει το μάθημά του. Οι διαφορές δεν λύνονται με πολέμους. Το ζητούμενο είναι να το καταλάβει και ο Ερντογάν" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



Αριστερές επισυνδέσεις


Σάκης  Μουμτζής

Περιμένω τη γνωμάτευση του κονκλαβίου των συνταγματολόγων για τις επισυνδέσεις Ρουμπάτη. Περιμένω επίσης εκδήλωση των ανησυχούντων πανεπιστημιακών, όχι γιατί ο Τσίπρας γνώριζε ποιους παρακολουθούσε η ΕΥΠ επί των ημερών του, αλλά γιατί η χούντα Κούλη επέτρεψε να διαρρεύσει η κατάθεση Ρουμπάτη στην Εξεταστική Επιτροπή. Κινδυνεύει η δημοκρατία!

Στα σοβαρά τώρα. Οι συμψηφισμοί βλάπτουν σοβαρά τους δημοκρατικούς θεσμούς. Επειδή παρακολουθούσε η ΕΥΠ του Τσίπρα αυτούς που παρακολουθούσε, αυτό δεν αποτελεί ελαφρυντικό για την παρούσα κυβέρνηση. Ας βρει επιτέλους έναν τρόπο ο Ν. Ανδρουλάκης να ενημερωθεί για ποιον λόγο τον παρακολουθούσαν. Προφανώς η δήλωση Κοντολέων πως παρακολουθείτο για εθνικούς λόγους δεν αρκεί. Αυτά επί της αρχής.

Όμως πολιτική είναι κυρίως οι συγκρίσεις, είναι το κλίμα και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Ένα κόμμα, πολύ δε περισσότερο αν βρίσκεται στην εξουσία και υφίσταται τη φθορά της, οφείλει να αναδεικνύει, αν έχει τα στοιχεία, πως η αντιπολίτευση δεν είναι άμωμη και άσπιλη. Να τα παρουσιάζει στους πολίτες για να κρίνουν και να συγκρίνουν, πολύ δε περισσότερο αν η αξιωματική αντιπολίτευση - όπως στην περίπτωση των επισυνδέσεων Ανδρουλάκη - έχει αναγάγει το ζήτημα σε κύριο αντιπολιτευτικό όπλο.

Μάλιστα στην περίπτωση Ρουμπάτη έγινε γνωστό πως ο τότε πρωθυπουργός ήταν ενημερωμένος για την παρακολούθηση του τηλεφώνου στενού συνεργάτη του και έδωσε ο ίδιος την άδεια να συνεχιστεί η παρακολούθηση. Η υποκρισία πρέπει να αποκαλύπτεται, πάντα όμως τεκμηριωμένα και μαζί της να καταρρέει και το οποιοδήποτε ηθικό πλεονέκτημα.

Στην περίπτωσή μας, στο επίπεδο της τακτικής, η κυβέρνηση είναι ικανοποιημένη με την ισοπαλία, υπό την έννοια πως αρχικά βρισκόταν σε θέση δυσχερούς άμυνας, ενώ τώρα το κλίμα έχει εξισορροπηθεί. Επικοινωνιακά η προσοχή στράφηκε εκτός από τον Ανδρουλάκη και στον άλλοτε στενό συνεργάτη του Α. Τσίπρα που, δικαίως εξοργισμένος με την παρακολούθησή του, ζητεί εξηγήσεις από τον τέως πρωθυπουργό.

Θα διερωτηθεί ο αναγνώστης «και με την ποιότητα της δημοκρατίας μας, τι γίνεται; Με διαρκείς συμψηφισμούς οι θεσμοί υπονομεύονται». Αν συνεχώς χαμηλώνει ο πήχης των προσδοκιών των πολιτών από την πολιτική τάξη, τότε ανοίγει ο δρόμος σε δυνάμεις που αντιμάχονται τη φιλελεύθερη δημοκρατία και λαϊκίζοντας να κερδίζουν έδαφος.

Οι αντισυστημικές δυνάμεις στην Ευρώπη δε διαθέτουν πλούτο δικών τους ιδεών. Εκμεταλλεύονται τα λάθη των συστημικών κομμάτων είτε αυτά ανήκουν στην Κεντροαριστερά είτε στην Κεντροδεξιά και πάνω σε αυτά τα λάθη κτίζουν τη δική τους ατζέντα.

Συνεπώς οι τακτικές κινήσεις των κομμάτων που ασκούν εξουσία μπορεί βραχυπρόθεσμα να αποδίδουν προς όφελος του ενός ή του άλλου κόμματος, σε βάθος χρόνου όμως υποσκάπτουν το δημοκρατικό πολίτευμα. Τακτικά καλοί είναι οι συμψηφισμοί, αυτό όμως που προέχει είναι ο σεβασμός των θεσμών.

liberal.gr

Η ΝΔ με βίντεο απαντά «στα fake news του ΣΥΡΙΖΑ για τους 38 μετανάστες στον Έβρο»


«Δυσφημούν τη χώρα» τονίζει, με νέα ανακοίνωσή της, η Νέα Δημοκρατία για τον ΣΥΡΙΖΑ και το θέμα με τους 38 μετανάστες στον Έβρο. Η δήλωση από την κυβέρνηση έρχεται λίγες ώρες μετά την επιβεβαίωση της ΜΚΟ HumanRights360 ότι όσα αφορούσαν στην υπόθεση των μεταναστών συνέβησαν εκτός ελληνικής επικράτειας.


Στην ανακοίνωση της ΝΔ τίθεται και το ζήτημα της στασης που έχει τηρήσει η αξιωματική αντιπολίτευση που δεν «έχει ζητήσει συγγνώμη».

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επί εβδομάδες, με συνεχείς καταγγελίες κατά της κυβέρνησης, εξέθετε διεθνώς τη χώρα, διακινώντας fake news σε σχέση με τους 38 μετανάστες στον Εβρο. Ευρωβουλευτές του έφεραν την υπόθεση ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Και τώρα που αποκαλύπτονται οι πραγματικές διαστάσεις του θέματος και δικαιώνουν όσα από την αρχή έλεγε η κυβέρνηση, ο κ. Κατρούγκαλος και ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνον δεν ζητούν συγγνώμη, αλλά ζητούν και τα ρέστα. Τη συγγνώμη δεν την οφείλουν μόνο γιατί επιτέθηκαν με ψέματα στην κυβέρνηση. Αλλά πρωτίστως γιατί αναπαράγοντας ψέματα, δυσφημούν τη χώρα» εισημαίνεται ειδικόετρα στην ανακοίνωση της ΝΔ.

Στην απάντηση της ΝΔ για τους μετανάστες περιλαμβάνεται και βίντεο με το οποίο η κυβέρνηση παραθέτει τα «fake news» του ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνει ότι βουλευτες του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης «έλεγαν πως η νησίδα βρισκόταν σεελληνικό έδαφος και το ελληνικό κράτος απεμπολεί εδάφη για να μην διασώσει μετανάστες».

Τα fake news για τους 38 στη νησίδα του Έβρου, η ΜΚΟ και η «αφωνία» ΣΥΡΙΖΑ

Σε ένα από τα βασικά θέματα της επικαιρότητας εξελίσσεται για άλλη μία φορά η υπόθεση των 38 μεταναστών που βρέθηκαν το καλοκαίρι στον Έβρο. Ωστόσο, πλέον, την πρωτοβουλία των κινήσεων έχει η κυβέρνηση η οποία είδε τα λεγόμενά της όλο το προηγούμενο διάστημα να επιβεβαιώνονται μετά την ανακοίνωση της ΜΚΟ HumanRights360 η οποία παραδέχθηκε πως λανθασμένα υποστήριζε ότι η νησίδα στον Έβρο ήταν εντός ελληνικής επικράτειας.

Στο κυβερνητικό στρατόπεδο επικρατεί ικανοποίηση για την εξέλιξη αλλά και προβληματισμός για το συγκεκριμένο περιστατικό καθώς έδειξε περίτρανα πως εντός της χώρας υπάρχει μία «χοάνη που καταπίνει αμάσητα και χωρίς καμία διασταύρωση τα fake news που εξυπηρετούν την Τουρκία και τους λαθροδιακινητές», όπως χαρακτηριστικά λένε οι γνωρίζοντες. Εν προκειμένω η έρευνα της Δικαιοσύνης συνεχίζεται μετά και την κατάθεση σχετικών στοιχείων από τον υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, στις αρχές του μήνα στον Άρειο Πάγο, ενώ την ίδια ώρα όπως λέει στις δημόσιες τοποθετήσεις του ο κ. Νότης Μηταράκης επικρατεί «αφωνία» στον ΣΥΡΙΖΑ.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μετά την προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης της υπόθεσης από την Κουμουνδούρου, από την στογμή που ο κ. Μηταράκης αποκάλυψε τις ανακολουθίες στην συγκεκριμένη υπόθεση, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει βγάλει ούτε μια ανακοίνωση τηρώντας σιγήν ιχθύος. Στην κυβέρνηση αναρωτιώνται εάν αυτό αποτελεί μία προσπάθεια να ξεχαστεί η υπόθεση ή να καταρτιστεί μία νέα στρατηγική. «Αλλά τι άλλο να πουν, μόνο μία συγγνώμη οφείλουν κυρίως στους Έλληνες», λένε σκωπτικά, κυβερνητικά στελέχη θυμίζοντας πως για την υπόθεση είχε τοποθετηθεί μέχρι και ο Αλέξης Τσίπρας ο οποίος υιοθετούσε πλήρως τα fake news μιλώντας για «νεκρό παιδί» αλλά και για ελληνική νησίδα στον Έβρο.

Δείτε τη σχετική ανάρτηση του Αλέξη Τσίπρα στις 16 Αυγούστου:


Αυτός είναι και ο λόγος που στην κυβέρνηση επιχειρούν ρελάνς εγκαλώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για αφωνία και βάζοντας στο κάδρο τον ίδιο τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Η μη κυβερνητική οργάνωση «HumanRights360 », ζήτησε συγγνώμη και παραδέχθηκε ότι η νησίδα στον Έβρο δεν ήταν ελληνικό έδαφος. Ο Σύριζα και ο κύριος Τσίπρας, μήπως ήρθε η ώρα να το παραδεχτούν και εκείνοι και να ζητήσουν επιτέλους συγγνώμη από τους Ακρίτες, την Ελληνική Αστυνομία και τον Στρατό που φυλάττουν τα σύνορα μας;», αναρωτήθηκε σε ανάρτησή του στο Facebook ο Τάκης Θεοδωρικάκος.



Αλλά και ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νότης Μηταράκης με ανάρτησή του καλούσε τον «συνήθως λαλίστατο ΣΥΡΙΖΑ» να τοποθετηθεί.

Δείτε την ανάρτηση του Νότη Μηταράκη:


Νωρίτερα είχε προηγηθεί σχόλιό του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου το οποίο μιλούσε για ειλικρινή τοποθέτηση της ΜΚΟ η οποία «επιβεβαιώσει την άποψη της Κυβέρνησης ότι όσα αφορούσαν στην υπόθεση των 38 μεταναστών συνέβησαν εκτός Ελληνικής Επικράτειας».

Παράλληλα επεσήμανε ασκώντας κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ ότι «εκθέτει δε ανεπανόρθωτα όσους εκμεταλλευτήκαν το περιστατικό και πιο συγκριμένα τη συγκυρία, προς ίδιον όφελος διασπείροντας ανακρίβειες στον διεθνή και εγχώριο Τύπο. Υπενθυμίζεται ότι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έφεραν το ζήτημα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δυσφημίζοντας τη χώρα».

Τέλος, όπως επεσήμανε το υπουργείο Μετανάστευσης, «επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά η σταθερή θέση της Κυβέρνησης ότι τα κυκλώματα των λαθροδιακινητών και ορισμένοι καλοθελητές με fake news προσπαθούν να παρακάμψουν τα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ελλάδα προστατεύει τα σύνορά της και ταυτόχρονα σώζει χιλιάδες ανθρώπους εφαρμόζοντας μια αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική. Αναμένουμε -εδώ και πολλές μέρες- τον συνήθως λαλίστατο ΣΥΡΙΖΑ να τοποθετηθεί. Ιδού ο Έβρος…».

📺Μιμή: «Κόπηκε η μισή σύνταξη γιατί την παίρνει η γνωστή κόρη Σουηδέζα»🤣🤣


Η Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου βρέθηκε καλεσμένη στο «Πρωινό» και μίλησε για όλα.

Η χήρα του Ανδρέα Παπανδρέου μίλησε για την οικονομική της κατάσταση, την οποία χαρακτήρισε δύσκολη, ενώ αναφέρθηκε και στο ζήτημα των υποκλοπών.

«Είναι δύσκολα. Άσ' το… Το έχουμε πει πολλές φορές, είναι πολύ δύσκολα. Εξακολουθώ να έχω αυτόν τον ελάχιστο μισθό των 870 ευρώ. Η μισή σύνταξη έχει κοπεί, γιατί την παίρνει η γνωστή κόρη Σουηδέζα, η οποία ζει στη Σουηδία και έχει απ’ όλα τα καλά. Εργάζεται, ζει με έναν άνδρα, έχει παιδί και παίρνει τη σύνταξη», είπε η Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου.

Η Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου για τις υποκλοπές

Η ίδια αναφέρθηκε στο θέμα της υπόθεσης των υποκλοπών, αποκαλύπτοντας και τη δική της εμπειρία.

«Θυμάμαι την ιστορία όταν πρωτομπήκαμε στο Μέγαρο Μαξίμου. Υπήρχε στο υπόγειο μία αίθουσα από την οποία κρεμόντουσαν καλώδια. Ήταν ξηλωμένα όλα. Κάποια στιγμή, εν τω μέσω της θητείας του Ανδρέα, μαθαίνω ένα πρωινό ότι σε κάποιους περίεργους και ύποπτους κύκλους της Ομόνοιας κυκλοφορούν κασέτες δικές μου, με προσωπικές συνομιλίες. Αμέσως κάνω μια δήλωση για υπανθρώπους και δέχομαι ένα τηλέφωνο από κάποιον κύριο, που μου λέει το εξής: "Είστε η κυρία Παπανδρέου;'' Του λέω, ''μάλιστα''. ''Κυρία Παπανδρέου, είμαι ο προσωπικός σας ωτακουστής. Είμαι από την ΚΥΠ και έχω χρεωθεί 50.000 ώρες παρακολουθήσεις. Έχω κασέτες αλλά δεν είμαστε υπάνθρωποι. Κάποιος έχει δώσει εντολή να σας παρακολουθούμε''.

»Καταλαβαίνετε πόσο ανατριχιαστικό είναι. Αυτός ο κύριος μου ζήτησε συνάντηση. Το είπα στον Ανδρέα και μου είπε να μην τον δω μόνη μου. Αυτός ο κύριος ήθελε να με περιπλέξει. Τον είδα και μαγνητοφώνησα όσα ειπώθηκαν. Από όλη αυτή την ιστορία κατάλαβα πως κάποιοι κύκλοι εντός και εκτός ΠΑΣΟΚ και εντός και εκτός πολιτικής ήθελαν να με παρακολουθήσουν σε περίπτωση που γίνει κάποια παρεκτροπή εκ μέρους μου και μπορέσουν να πουν "να, αυτή είναι η κυρία, την οποία παντρεύτηκες". Εγώ ήμουν η αχίλλειος πτέρνα του Ανδρέα και εμένα χτυπούσαν».

«Δεν μου αρέσει ο Ανδρουλάκης. Πιστεύω ότι είναι λίγος. Κανείς δεν ακολουθεί τη γραμμή Παπανδρέου. Είναι όλοι μαζί αγκαλιά. Γιατί τον επικαλούνται; Είναι θέμα ψήφου. Θέλουν να πάρουν το ποσοστό του ΠΑΣΟΚ που έφυγε και πήγε στον ΣΥΡΙΖΑ».

Η γνωριμία με τον βασιλιά Κάρολο και η αντίδραση του Ανδρέα Παπανδρέου

«Γνωριστήκαμε μια φορά με την Ελισάβετ και τον Κάρολο. Υπάρχει και μία φωτογραφία. Ο Κάρολος μού είχε πιάσει την κουβέντα. Ήταν εγκάρδιος μαζί μου, με ρωτούσε πράγματα πολύ απλοϊκά, που θα ρωτούσε κι ένας κοινός άνθρωπος. Πού μένετε, πότε ήρθατε. Ήταν μια εντελώς φιλική προσέγγιση. Ξαφνικά, μου λέει ο Ανδρέας "Μμμ, σε λίγο θα σου ζητήσει να πάτε και για καφέ''» ανέφερε, γελώντας, η Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου.

📺Απίστευτο βίντεο: Ινδός πήγε να κλέψει κινητό από παράθυρο τρένου εν κινήσει -Δείτε τι έγινε


Στην Μπιχάρ της Ινδίας, στην πόλη Khagaria, κλέφτης προσπάθησε να πάρει ένα κινητό τηλέφωνο από το παράθυρο ενός κινούμενου τρένου.

Έβαλε το χέρι του στο παράθυρο του τρένου που έφευγε από τον σταθμό και έγινε αμέσως αντιληπτός: ένας επιβάτης τού άρπαξε αμέσως το χέρι.

Ένας άλλος επιβάτης του τρένου άρπαξε το άλλο χέρι του και το τράβηξε. Στο μεταξύ, το τρένο έφυγε από τον σταθμό και ο κλέφτης κρεμάστηκε από το παράθυρο για περίπου 15 χιλιόμετρα.


Οι επιβάτες «ανέβασαν» βίντεο με τον κλέφτη κρεμασμένο από το τρένο, που έγινε viral αργότερα στα social media.

Εν τω μεταξύ, στο βίντεο, ο επίδοξος κλέφτης παρακαλεί τους δύο επιβάτες να μην αφήσουν τα χέρια του, γιατί φοβάται ότι θα πέσει και θα χτυπήσει -ή θα πεθάνει, όπως λέει.

Αργότερα, παραδόθηκε στις Αρχές, σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία και οδηγήθηκε στη φυλακή.