19 Σεπτεμβρίου 2022

📺Τουρκικά ΜΜΕ φοβούνται «νέο Ναυαρίνο»: «Ελλάδα-ΗΠΑ θα μας βυθίσουν τον στόλο»


Απίστευτο κλίμα καλλιεργείται στα τουρκικά ΜΜΕ, με πρώην αξιωματικό της αεροπορίας της γείτονος να μιλά για κίνδυνο «νέου Ναυαρίνου», που μπορεί να καταστρέψει τον τουρκικό στόλο.

Όπως μεταδίδει από την Κωνσταντινούπολη ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, Μανώλης Κωστίδης, στη γειτονική χώρα συζητούν μέχρι και για το αποτέλεσμα που μπορεί έχει ένα πόλεμος με την Ελλάδα αν την βοηθήσουν οι ΗΠΑ.

Στα πολεμικά σενάρια αναφέρθηκε συγκεκριμένα, ο Τούρκος Αντιπτέραρχος ε.α Χακί Πεκίν ο οποίος χαρακτηριστικά ανάφερε ότι αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε θα υπάρξει επανάληψη της ναυμαχίας του Ναυαρίνου, κάνοντας λόγο για συντριβή του τουρκικού στόλου στο Αιγαίο.

«Παρανοϊκά» σενάρια πολέμου και φόβοι για ολική καταστροφή στόλου-αεροπορίας στην Άγκυρα
Όπως εξηγεί οι ΗΠΑ και η Ελλάδα δεν έχουν την ισχύ πραγματοποιήσουν μια χερσαία επιχείρηση όμως ο τουρκικός στόλος και η αεροπορία θα υποστούν ολική καταστροφή.

Aναλυτικά δήλωσε: «Να σας πως oι ΗΠΑ και η Ελλάδα δεν μπορούν να εισβάλουν στην Τουρκία από ξηράς.  Η ισχύς τους δεν είναι αρκετή. Αλλά μπορούν να ξεκινήσουν μια σύγκρουση στο Αιγαίο και να καταστρέψουν το ναυτικό μας, όταν αυτό ξεκινήσει από την βάση του στο Γκιόλτζουκ μαζί με τις ΗΠΑ, όπως έκαναν και στο Ναβαρίνο. Θα μπορούσαν να καταστρέψουν την Αεροπορία μας λόγω της αδυναμίας της αεροπορίας μας. Σήμερα δεν είναι αδύναμη αλλά στο μέλλον δεν ξέρουμε. Εάν αφήσετε αυτήν την Τουρκία χωρίς Αεροπορία, ανεπαρκή Αεροπορία και κατεστραμμένο Ναυτικό, τότε η Τουρκία θα επιστρέψει στα παλιά και θα προσπαθήσει να φτιάξει ξανά Ναυτικό».

Ευρωκοινοβούλιο: Η Καϊλή ψήφισε Ιταλό κεντροδεξιό για νέο Γραμματέα - Έντονες αντιδράσεις στη Χαριλάου Τρικούπη


Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην Χαριλάου Τρικούπη, η απόφαση της Εύας Καϊλή να ψηφίσει Ιταλό κεντροδεξιό για νέο Γραμματέα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ ψήφισε τον Ιταλό κεντροδεξιό, Alessandro Chiocchetti, για την εκλογή νέου Γενικού Γραμματέα στο Ευρωκοινοβούλιο.

Αυτή η κίνηση της ευρωβουλευτή προκαλέσει έντονες αντιδράσεις τις τελευταίες ώρες στη Χαριλάου Τρικούπη. 

Πάντως, μέχρι τώρα δεν υπάρχει επίσημο σχόλιο από την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

Την περασμένη εβδομάδα η Εύα Καϊλή ήρθε αντιμέτωπη με την οργή της ομάδας των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών.  Η ευρωβουλευτής «έσπασε» την κομματική γραμμή για την επιλογή του επόμενου γραμματέα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ψήφισε υπέρ του εκλεκτού του κεντροδεξιού Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Alessandro Chiocchetti. 

«Οι αποφάσεις της σοσιαλιστικής ομάδας έπρεπε να γίνουν σεβαστές. Διαφωνούμε με αυτές τις προσωπικές επιλογές», λένε στελέχη του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Η απάντηση της Καϊλή 

Η Εύα Καϊλή τους λόγους για τους οποίους επέλεξε να μην ακολουθήσει τη «γραμμή» της αποχής. «Για την πιο ισχυρή θέση του Ευρωκοινοβουλίου, αυτή του Γενικού  Γραμματέα, απείχαμε από μια πολιτική συμφωνία που συνδεόταν και με την απόφαση δημιουργίας μιας ακόμη νέας γενικής γραμματείας, όπως και της εσπευσμένης διαδικασίας που ακολουθήθηκε. Όταν τελικά έφτασε η στιγμή έμεινε η επιλογή ανάμεσα σε 4 υποψηφίους -όλοι προερχόμενοι από το EPP (Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα) και κανένας από τους Ευρωσοσιαλιστές. Η συνάδελφος μου από την Ιταλία και εγώ επιλέξαμε εκείνον που εκτιμήσαμε ως πιο ικανό για αυτή την θέση», δήλωσε στο protothema.gr η Ευρωβουλευτής.

Δεν ενημερώθηκε ο Ανδρουλάκης 

Πληροφορίες αναφέρουν ότι για το θέμα δεν υπήρχε προηγουμένως επικοινωνία μεταξύ της Εύας Καϊλή και του επίσης ευρωβουλευτή και προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη, που βρισκόταν στο Στρασβούργο για την ομιλία του στην Επιτροπή (Pega) για το ζήτημα των παρακολουθήσεων.

📺Εύσημα Θεοδωρικάκου σε μέλη της ομάδας ΔΙ.ΑΣ για τη σύλληψη διαρρήκτη (Photos)


Με τέσσερα μέλη της ομάδας ΔΙ.ΑΣ και τον επικεφαλής τους συναντήθηκε σήμερα o υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος.

Οι τέσσερις αστυνομικοί, τρεις άνδρες και μία γυναίκα, συμμετείχαν την περασμένη Δευτέρα σε επιχείρηση σύλληψης επικίνδυνου διαρρήκτη στην περιοχή της Ομονοίας.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη τους ευχαρίστησε για τον επαγγελματισμό που επέδειξαν στο συγκεκριμένο περιστατικό, χαρακτηρίζοντάς τους ήρωες της καθημερινότητας που αγωνίζονται για την ασφάλεια των πολιτών και την προστασία των περιουσιών τους.




Δείτε βίντεο από την επιχείρηση:

Κυνική ομολογία Τσίπρα: «Γνώριζα τα πάντα για την παρακολούθηση Πιτσιόρλα»


Σε μία κυνική ομολογία προχώρησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας. Ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης παραδέχτηκε ότι γνώριζε τα πάντα για την παρακολούθηση του Στέργιου Πιτσιόρλα από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) την περίοδο που ήταν Πρωθυπουργός.

Όπως είπε χθες στη συνέντευξη Τύπου στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), είχε ενημερωθεί υπηρεσιακά από τον τότε διοικητή της ΕΥΠ πως η παρακολούθηση
αυτή συνεχιζόταν, ενώ είχε ξεκινήσει παλιότερα από το 2013.

Ακόμα, είπε πως δεν έδωσε εντολή για παρακολούθηση του Στέργιου Πιτσιόρλα. Ο Αλέξης Τσίπρας υποστήριξε πως αιτήθηκε από τον τότε διοικητή της ΕΥΠ, Γιάννη Ρουμπάτη, να ενημερωθεί απλώς αν προκύπτουν επιβαρυντικά στοιχεία.

Επίσης, ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης δεν έδωσε καμία απάντηση αν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποιήθηκε το κακόβουλο λογισμικό Pegasus όπως αποκάλυψαν «Τα Νέα» το Σάββατο.

Σύμφωνα με όσα είπε, η ΕΥΠ έκρινε για υπηρεσιακούς λόγους πως πρέπει να παρακολουθούνται και άτομα της επιρροής του ΣΥΡΙΖΑ εννοώντας τους Πιτσιόρλα και Σαγιά.

«Ενημερώθηκα αφού αυτή η εντολή είχε δοθεί από τους αρμόδιους παράγοντες της ΕΥΠ σε συνεργασία με δύο εισαγγελικούς λειτουργούς. Έπραξα όπως θα έπρεπε να πράξει κάθε πρωθυπουργός που σέβεται το Σύνταγμα και τους νόμους και  ζήτησα από τον διοικητή της ΕΥΠ αν υπάρξει οποιοδήποτε στοιχείο επιβαρυντικό για τα στελέχη αυτά να με ενημερώσει», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Στέργιος Πιτσιόρλας αναμένεται να σήμερα να καταθέσει μήνυση κατά του Γιάννη Ρουμπάτη.

Πρετεντέρης: Η μέθοδος των τριών


"Οι στρατηγικές Μητσοτάκη, Τσίπρα κι Ανδρουλάκη μετά τη ΔΕΘ" γράφει στο ΒΗΜΑ ο Γ. Πρετεντέρης:

κλικ στη φώτο για μεγέθυνση






Α. Τσίπρας: Στα εθνικά θέματα είναι επικίνδυνος


Σάκης Μουμτζής

ΟΚωνσταντίνος Καραμανλής έλεγε πως αστοχίες στην οικονομική πολιτική μπορεί μέσα σε πέντε χρόνια να διορθωθούν. Αστοχίες όμως στην εξωτερική πολιτική μπορεί να πάνε μια χώρα 50 χρόνια πίσω. 

Αυτά μου ήρθαν στο μυαλό ακούγοντας την ομιλία του Α. Τσίπρα στη ΔΕΘ. Τις οικονομικές παροχές που εξήγγειλε και τα μέτρα που θα πάρει αν, ό μη γένοιτο, γίνει πρωθυπουργός, μόνο γέλωτες προκάλεσαν σε όσους θυμούνται το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης από τη μια μεριά και τι έπραξε ο Τσίπρας όταν έγινε πρωθυπουργός από την άλλη. Η απάτη του αιώνα. 

Όμως οι απόψεις που εξέφρασε για τα εθνικά θέματα τον καθιστούν έναν τυχοδιώκτη πολιτικό, επικίνδυνο για την εθνική ασφάλεια, την άμυνα της πατρίδας μας και τη θέση της στη διεθνή σκηνή. Τάχθηκε ουσιαστικά κατά των εξοπλισμών τη στιγμή που η Ελλάδα δέχεται εδώ και καιρό απειλές, όχι μόνον από τον Ερντογάν, αλλά από όλο το πολιτικό σύστημα της Τουρκίας. Τι πιστεύει ο Τσίπρας;

Θα αντιμετωπίσει αυτές τις επικίνδυνες καταστάσεις με τις πασιφιστικές ανοησίες της Αριστεράς; Στα όπλα του τουρκικού στρατού θα αντιπαρατάξει όπλα με γαρίφαλα στις κάνες; Προφανώς βρίσκεται έξω από τον τρόπο σκέψης του το γεγονός πως μπορεί να λάβει χώρα όχι απλώς ένα θερμό επεισόδιο, αλλά ένα πολεμικό επεισόδιο μεταξύ των δύο κρατών. Δεν είναι τυχαίο ότι δε βρήκε να πει μια κουβέντα για τον τουρκικό αναθεωρητισμό. Τυχαία είναι ο αγαπημένος των Τούρκων σχολιαστών και κυβερνητικών παραγόντων; 

 Τα εθνικά θέματα η Αριστερά, ιστορικά, τα αντιμετωπίζει με μια καχυποψία, καθώς τα θεωρεί εθνικιστικές στρεβλώσεις που αντιστρατεύονται τον διεθνισμό της. Στην ατζέντα της βρίσκονται πολύ χαμηλά κι έτσι εξηγείται και η ευκολία -που αγγίζει τα όρια της αφέλειας, για να μην πω κάτι βαρύτερο- με την οποία ο Τσίπρας υποσχέθηκε στον Ερντογάν την παράδοση των 8 Τούρκων αξιωματικών. 

Προχθές στη ΔΕΘ ο Α. Τσίπρας αμφισβήτησε τη στάση της πατρίδας μας στον πόλεμο της Ουκρανίας, χαϊδεύοντας τα αυτιά των ρωσόφιλων και ταυτιζόμενος με την πολιτική Ερντογάν, όταν ζήτησε η Ελλάδα να γίνει η γέφυρα μεταξύ των αντιμαχομένων. Και ο Ερντογάν αυτό κάνει. Ο Τσίπρας αδυνατεί να αντιληφθεί πως η πατρίδα μας έχει κτίσει τις ισχυρές συμμαχίες με ΗΠΑ και Γαλλία, γιατί ευθύς εξ αρχής τοποθετήθηκε ξεκάθαρα με τη σωστή πλευρά της Ιστορίας. Εκτός αν, πέραν από την πολιτική Ερντογάν, έχει ως πρότυπο και την πολιτική του Όρμπαν. 

Για το μεταναστευτικό ό,τι και να πούμε για τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι λίγο. Δεν μετακινήθηκε καθόλου από αυτά που έλεγε η κυρία Τασία. Πιστεύουν πως το δημογραφικό θα το λύσουν με την ενσωμάτωση ανθρώπων που δε θέλουν να ενσωματωθούν. Δε διδάχτηκαν από αυτά που γίνονται στη Σουηδία, όπου η απελθούσα πρωθυπουργός, που ανήκει στο σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, δήλωσε πως η πολιτική της ενσωμάτωσης απέτυχε. 

Αν κρίνω από τη στάση που τήρησαν και εξακολουθούν να τηρούν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τους 38 πρόσφυγες του Έβρου και την ανύπαρκτη νεκρή Μαρία, αυτοί είναι ικανοί να γκρεμίσουν και τον φράκτη των συνόρων. Ο Τσίπρας και τα τρολ του Διαδικτύου είναι οι μόνοι που πιστεύουν πως υπάρχει η νεκρή Μαρία που την τσίμπησε σκορπιός. 

Θέλω να ελπίζω πως η Νέα Δημοκρατία θα αναδεικνύει συνεχώς τις εθνικά επικίνδυνες θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ στα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας, όπως και την τυχοδιωκτική του αντίληψη πως το δημογραφικό θα λυθεί με την ενσωμάτωση των μεταναστών. Με αυτά τα θέματα δεν παίζουμε!

liberal.gr

Πρετεντέρης: Η Πεντάμορφη και τα Τερατα


"Η καταστρατήγηση του διαχωρισμού μεταξύ νικητών και ηττημένων των εκλογών στο όνομα μιας μετεκλογικής διευθέτησης καταστρατηγεί τις ίδιες τις εκλογές" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:

κλικ στη φώτο για μεγέθυνση



Θα ηττηθεί η κυβέρνηση στην επιβολή της πανεπιστημιακής αστυνομίας;


Γιάννης Σιδέρης

Από την εποχή της εισόδου στα μνημόνια, όσοι είχαν αντίθετη άποψη με τους συριζαίους οπαδούς, εισέπρατταν το… κομπλιμέντο ότι ήταν φασίστες. Έγινε τόση υπερκατανάλωση που στο τέλος η λέξη ατόνησε χάνοντας τη φόρτισή της. Όχι μόνο δεν σήμαινε τίποτα αλλά γινόταν γραφικός ο εκτοξεύων τον χαρακτηρισμό.

Με την άνοδο του Μητσοτάκη το «φασίστας» αντικαταστάθηκε με το «ακροδεξιός» για όποιον τολμούσε να έχει διαφορετική άποψη από τους στρατευμένους αγωνιστές της… κοινωνικής απελευθέρωσης, αν και δεν έχουμε εντοπίσει αυτά τα τρία και κάτι χρόνια, ακροδεξιές παραδρομές της κυβέρνησης.

Αντιθέτως μια σειρά ενεργειών και δηλώσεων δείχνουν ότι αυτή υπερβαίνει αριστερώθεν τη μέση συνείδηση των ψηφοφόρων της. Όπως ας πούμε η συμμετοχή ατόμων δεδηλωμένου σεξουαλικού προσανατολισμού, που κατέχουν θέσεις πρωθυπουργικού συμβούλου ή κυβερνητικού στελέχους ,κάτι που δεν τόλμησε να κάνει ακόμη και ο «ελευθεριακός» ΣΥΡΙΖΑ. Ή όπως η δήλωση Μητσοτάκη ότι είναι περήφανος όταν πηγαίνει σε παρελάσεις και βλέπει την κοινωνία μας να γίνεται πολυπολιτισμική.

Οι ανωτέρω πράξεις και δηλώσεις αποδυνάμωσαν κατά πολύ τους καφενειακούς ισχυρισμούς των Συριζαίων περί ακροδεξιάς. Το μόνο που τους είχε απομείνει να επικαλούνται ως επιχείρημα, ήταν η ύπαρξη στην κυβέρνηση των Βορίδη, Γεωργιάδη και Πλεύρη. Οι οποίοι τρεις, ως μέλη της κυβέρνησης, φέρονται άκρως θεσμικά, και στο έργο τους ή τον λόγο τους δεν αποτυπώνονται ακροδεξιές παρεκκλίσεις (εν αντιθέσει με κάποιους συντρόφους των ΑΝΕΛ 2015-19)

Αυτά ώσπου ήρθε η πανεπιστημιακή αστυνομία (ΟΠΠΙ). Ξάφνου ο ΣΥΡΙΖΑ, σε αρμονική συνήχηση με τις αριστερίστικες και αντιεξουσιαστικές ομάδες, θεώρησε ότι βρήκε την ιδανική ευκαιρία για μετωπική ρήξη με την κυβέρνηση. Διαβάζεις ιερεμιάδες και οιμωγές στα κοινωνικά δίκτυα, έτσι που αν ήσουν ξένος και δεν ήξερες την εκφυλιστική κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά πανεπιστήμια, θα νόμιζες ότι ο Θεοδωρικάκος επικεφαλής των τανκς, κατέβηκε να δημιουργήσει… νέα Πολυτεχνεία.

Σε όλο τον πλανήτη τα πανεπιστήμια φυλάσσονται. Το αν οι δυνάμεις που τα φυλάσσουν αναφέρονται στις πανεπιστημιακές αρχές, είναι επειδή σε όλο τον πλανήτη οι πανεπιστημιακές αρχές κάνουν τη δουλειά τους. Αν διαπιστωθεί βαρύ παράπτωμα όπως αλλοτρίωση δημοσίου χώρου, εμπορία ναρκωτικών, βιασμός κλπ, θα καλέσουν την αστυνομία. Εδώ οι πανεπιστημιακές αρχές θα το ανεχτούν (το ανέχονται επί χρόνια) και θα αρκεστούν να εκφράζουν απολογητικά τη λύπη τους, επειδή δεν υπάρχει ένα ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα, να αντιμετωπίσει δραστικά αυτά τα φαινόμενα του παρακμιακού καπιταλισμού.

Τα προβλήματα που αναδύονται από την άρνηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας, στην οποία λίγοι αντιδρούν προς το παρόν, αλλά με την τερατολογία των επιχειρημάτων δεν αποκλείεται να πάρουν τη μορφή κινήματος, είναι - κατά την ταπεινή μας γνώμη - πολιτικά και κοινωνικά. Όχι εκπαιδευτικά. Τα πανεπιστήμια θα συνεχίσουν ως έχουν, θα λειτουργούν όπως λειτουργούσαν επί τόσες δεκαετίες, και στο τέλος η αγορά ως τελικός κριτής θα κάνει τη διαλογή των αποφοίτων. Έτσι συμβαίνει πάντα.

Το κοινωνικό πρόβλημα που εντοπίζουμε είναι η στρεβλή γνώση περί δημοκρατίας που ενσταλάσσεται στα μυαλά νέων παιδιών. Ένα μέτρο πανεπιστημιακής ευταξίας και αντιμετώπισης νοσογόνων καταστάσεων όπως αυτές που προαναφέρθηκαν, ερμηνεύεται σκοπίμως, και εκλαμβάνεται ως σιδερόφρακτη χουντική επέλαση απαγόρευσης της διακίνησης ιδεών και αστυνόμευσης των φορέων τους.

Υπάρχει και πρόθυμο κοινωνικό υπόβαθρο για την άνθιση της λειψής άποψης περί δημοκρατίας. Για την Αριστερά η λέξη «αντίσταση» έχει τη μορφή ιερού «μάντρα». Πριν δυο-τρεις μέρες π.χ. νεαρός φοιτητής που αυθαδίαζε κατά πρόσωπο σε αστυνομικό των ΜΑΤ, και ο οποίος αστυνομικός απλώς διατηρούσε την ψυχραιμία του, έγινε viral στα social media με υμνητικούς τόνους για την «αντίσταση του φοιτητή στις δυνάμεις καταστολής». Και δεν διακινήθηκε υμνητικά μόνο από νέα παιδιά, αλλά και από μεσήλικες και ηλικιωμένους…

Το πολιτικό πρόβλημα είναι της κυβέρνησης. Ξεκίνησε ένα μέτρο χωρίς να έχει ενημερώσει επαρκώς τον λαό για την αναγκαιότητά του ώστε αυτός να απαξιώσει τις φωνές αντίρρησης. Επαναπαύτηκε στο γεγονός ότι το μέτρο είχε λαϊκή αποδοχή σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις. Αλλά λαϊκή αποδοχή δεν σημαίνει και ενεργή λαϊκή στήριξη, ώστε ο λαός να πάρει θέση και να απαξιώσει στην κρίση του τους αντιδρώντες.

Παράλληλα με την απομάκρυνση Χρυσοχοΐδη χάθηκε και το σχέδιο που μάλλον είχε για την επιβολή του μέτρου – δεν το γνωρίζουμε, το υποθέτουμε από τον μεθοδικό τρόπο που άδειασε τις καταλήψεις. Τώρα υφίσταται επιχειρησιακή ήττα με το να καλούνται τα ΜΑΤ να προστατέψουν την πανεπιστημιακή αστυνομία, ενώ δημοσιεύτηκε ότι αυτή θα περιπολεί… εκτός πανεπιστημίων, με τι συμμορίες που ήθελε να διώξει, εντός. Αρκεί να τη συνοδεύουν τα ΜΑΤ !

liberal.gr

Έβρος: Δεν αρκεί «μισή» συγγνώμη


Νίκος Μελέτης

Το επεισόδιο του Αυγούστου με την ομάδα προσφύγων/μεταναστών που είχαν εγκλωβιστεί σε νησίδα στον Έβρο, χρησιμοποιήθηκε και από το τουρκικό καθεστώς, αλλά και από δεκάδες ανθρωπιστικές οργανώσεις και διεθνή κυρίως γερμανικά ΜΜΕ για να συκοφαντηθεί και στοχοποιηθεί η Ελλάδα και συγχρόνως τέθηκε υπό αμφισβήτηση η δυνατότητα και η βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να υπερασπίζεται «εθνικό έδαφος».

Λίγο πολύ μάλιστα δημοσιογράφοι όπως ο ανταποκριτής του Spiegel, ο οποίος πρωτοστάτησε και στην υπόθεση αυτή, κάρφωνε την Ελλάδα σε ανάρτηση του στο twitter στις 12 Αυγούστου: «...Οι ελληνικές Αρχές να απαντήσουν: Είναι η νησίδα ελληνική; Εάν η απάντηση είναι ναι, είναι έτοιμοι να παραχωρήσουν έδαφος στην Τουρκία απλώς και μόνο για να αποφύγουν να διασώσουν 40 πρόσφυγες; Ή εάν είναι τουρκική (η νησίδα) γιατί τότε καθυστέρησαν το αίτημα για Έρευνα και Διάσωση και γιατί το @ECHR_CEDH έστειλε αίτημα για διάσωση στην Ελλάδα; Δεν ξέρουν να διαβάζουν χάρτες στο Στρασβούργο;»

Μονά ζυγά, ένοχη η Ελλάδα … Αυτά τα δημοσιεύματα και οι αποκαλύψεις στις οποίες πρωτοστατούσε η οργάνωση HumanRights360 του Επ. Φαρμάκη, περιέγραφαν επίσης τον θάνατο ενός μικρού κοριτσιού στην «ελληνική» νησίδα και οι «ειδήσεις» αυτές έκαναν τον γύρο του κόσμου, καθώς όπως είναι γνωστό «το ψέμα έχει κάνει τον γύρο του κόσμου, πριν ακόμη η αλήθεια προλάβει να φορέσει τα παπούτσια της».

Πριν λίγες ημέρες η επιτόπια έρευνα της Β. Σιούτη στον Έβρο έδειξε ότι δεν υπήρχε ούτε «νεκρή μικρή Μαρία»…

Σε αυτό το παιχνίδι που ανεξαρτήτως προθέσεων είχε σαφές ανθελληνικό χαρακτήρα και έπληττε σοβαρά την εικόνα της χώρας μας στη διεθνή κοινή γνώμη, υπήρχε και μια σοβαρότατη διάσταση ασφαλείας.

Οι ελληνικές Αρχές και οι δυνάμεις ασφαλείας στον Έβρο βρέθηκαν σε καθεστώς τρομακτικής πίεσης, καθώς οι κατηγορίες που δέχονταν ήταν ότι εγκαταλείπονται άμοιροι πρόσφυγες να πεθάνουν σε «ελληνική» νησίδα και προκειμένου να αποφύγει τη διάσωση τους η ελληνική κυβέρνηση επέλεγε να αποποιηθεί μέρος ελληνικής κυριαρχίας.

Αυτό δημιουργούσε και τον κίνδυνο να ανοίξει συζήτηση εκ μέρους της Τουρκίας για τη συνοριακή γραμμή στον Έβρο, και είτε μια κίνηση θερμοκέφαλων που θα μπορούσαν να κινηθούν για να «αποκαταστήσουν» την ελληνική κυριαρχία στη νησίδα (η οποία όμως ήταν τουρκική), είτε υπό την πίεση των διεθνών ΜΜΕ και των ανθρωπιστικών οργανώσεων οι ελληνικές Αρχές να επιχειρούσαν διάσωση των προσφύγων, κάτι που θα οδηγούσε σε μεθοριακό επεισόδιο σε μία στιγμή που η ένταση στα ελληνοτουρκικά είναι στο κόκκινο.

Δυστυχώς με επιπολαιότητα και ανευθυνότητα ενεπλάκη στο επεισόδιο αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ πειθόμενος προφανώς από τη «φερεγγυότητα» των ανταποκριτών και των εκπροσώπων της HumanRights360,έσπευσε να υιοθετήσει όλη τη θεωρία αυτή: για την «ελληνική» νησίδα που η κυβέρνηση εγκαταλείπει ουσιαστικά στην Τουρκία προκειμένου να αποφύγει τη διάσωση των προσφύγων, για τον θάνατο της «μικρής Μαρίας, ανήμερα Δεκαπενταύγουστο» και άλλα τινά.

Ο κ. Κατρούγκαλος μάλιστα, κάτι που είναι ανεπίτρεπτο λόγω και της ιδιότητας του ως καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, αλλά και της προηγούμενης ιδιότητας του ως ΥΠΕΞ, έθεσε θέμα ουσιαστικά συνόρων στον Έβρο και μάλιστα επικαλέστηκε ως αποδεικτικό στοιχείο για ταυτοποίηση των συνόρων και συνεπώς της εδαφικής επικράτειας της χώρας το …Κτηματολόγιο (στο οποίο καταγράφεται μια περιουσία με μονομερή κατάθεση συντεταγμένων -με γεωδαιτικό σύστημα που δικαιολογεί μικρές αποκλίσεις- από τον φερόμενο ιδιοκτήτη, που στην περίπτωση της νησίδας σύμφωνα με τον κ. Κατρούγκαλο είναι το ελληνικό Δημόσιο).

Στις 15 Σεπτεμβρίου ο κ. Επ. Φαρμάκης (για τον οποίο δεν επαναλαμβάνω κανέναν χαρακτηρισμό, ούτε σχόλιο σχετικά με την οικογενειακή ιστορία του, ούτε για την επαγγελματική δραστηριότητά του απ" όλα αυτά που αναπαράγονται στο διαδίκτυο) επικεφαλής της οργάνωσης HumanRights360 εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:

«Η οργάνωσή μας λειτουργεί από το 2017 ως αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία με σκοπό την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας στα ανθρώπινα δικαιώματα και αξίες, την ενίσχυση, υποστήριξη, αλλά και προώθηση της ένταξης στην οικονομική και κοινωνική ζωή ατόμων ή κοινωνικών ομάδων πληθυσμού που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες. Στο πλαίσιο αυτό και για την υλοποίηση προγραμμάτων αυτού του αντικειμένου λαμβάνει χρηματοδοτήσεις από εθνικούς και διεθνείς φορείς, συνεργάζεται με διεθνείς και κρατικούς φορείς καθώς και φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης (Ελληνική Αστυνομία, FRONTEX, ΥΑ του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Συνήγορο του Πολίτη), και συμμορφώνεται πλήρως με το εκάστοτε ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, αλλά και τους κανόνες δεοντολογίας και ηθικής και χρηστής συμπεριφοράς, διατηρώντας πάντοτε μία ισορροπημένη σχέση εμπιστοσύνης, σεβασμού και συνεργασίας με το Κράτος και την κοινωνία των πολιτών.

Η οργάνωσή μας δεν επιθυμεί, σε καμία περίπτωση, τη δημιουργία συνοριακού ζητήματος μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας, ούτε άλλωστε αμφισβητεί τα σύνορα, μεταξύ των δύο χωρών. Σκοπός και μέλημά της είναι αποκλειστικά και μόνο η προστασία της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας πάντοτε μέσα στο πλαίσιο του εθνικού και διεθνούς δικαίου, καθώς και των θεσμοθετημένων διαδικασιών.

Σε σχέση με την υπόθεση «των 38 του Έβρου» σημειώνουμε τα εξής:

Από τα δημόσια διαθέσιμα σε μας στοιχεία και λαμβανομένου υπόψιν ότι η περιοχή παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα σύνθετο εδαφικό καθεστώς καθώς, ανάλογα με τη ροή του ποταμού, αναδύονται κατά διαστήματα τμήματα ξηράς κατά μήκος του, σχηματίσαμε την εσφαλμένη πεποίθηση ότι οι ανωτέρω βρίσκονταν επί ελληνικού εδάφους.

Η είσοδος δημοσιογράφου στο ΚΥΤ Φυλακίου Έβρου έγινε με αποκλειστική πρωτοβουλία του χωρίς προηγούμενη γνώση, ενημέρωση ή συμμετοχή της διοίκησης της οργάνωσής μας. Άλλωστε ο ανωτέρω ουδέποτε υπήρξε εργαζόμενος ή συνεργάτης της οργάνωσής μας, όπως ανακριβώς δηλώθηκε στο διαβιβαστικό έγγραφο του αιτήματος εισόδου του. (σ.σ. πανηγυρικό άδειασμα του ανταποκριτή του Spiegel)

Παραμένουμε στη διάθεση των αρμοδίων αρχών προς παροχή οποιασδήποτε επιπλέον διευκρίνισης. Επαμεινώνδας Φαρμάκης. Ίδρυτης, HumanRights360».

Αυτή λοιπόν η καθαρή ομολογία ότι είχε λανθασμένη εικόνα ο κ. Φαρμάκης και η οποία αποτέλεσε τελικά τη βάση στην οποία στήθηκε μια ολόκληρη προβοκάτσια εναντίον της Ελλάδας, που δημιούργησε απειλές ακόμη και για την ασφάλεια της χώρας λόγω της εμπλοκής της Τουρκίας, δεν εμφανίζεται καν στην πρώτη εικόνα της ιστοσελίδας της οργάνωσης του κ. Φαρμάκη, όπου αντιθέτως φιγουράρουν όλες οι ανακοινώσεις του Αυγούστου με τις οποίες κατέκριναν την Ελλάδα γιατί «έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη νησίδα και ανεξάρτητα από το αν είναι Ελληνικό έδαφος, και οφείλει να παράσχει βοήθεια, καθώς απειλούνται οι ζωές ανθρώπων».

Επίσης ούτε ο ανταποκριτής του Spiegel, όπως θα όφειλε δεν έκανε μια τουλάχιστον ανάρτηση στην οποία να ζητά συγγνώμη από τους ακολούθους του στα ΜΚΔ και να ενημερώνει για το καθεστώς της νησίδας, αλλά και να παρουσιάσει στοιχεία στα οποία θα επιβεβαιώνει την ύπαρξη νεκρού κοριτσιού στη νησίδα. Θέματα στα οποία βασίστηκε και η συκοφαντική επίθεση εναντίον της χώρας μας. Ελπίζουμε ότι όπως οφείλει ένα μεγάλο μέσο όπως το Der Spiegel θα αποκαταστήσει την αλήθεια με διορθωτικό δημοσίευμα.

Έτσι με τη μισή συγγνώμη του κ. Επ. Φαρμάκη, νομίζουν ότι καθάρισαν… Η Πολιτεία οφείλει όμως να θωρακίσει τη χώρα απέναντι σε τέτοιες δράσεις που ανεξαρτήτως των ανθρωπιστικών ευαισθησιών και αγαθών προθέσεων που πιθανόν υπάρχουν, μπορούν να λειτουργήσουν εναντίον της Ασφάλειας της χώρας και να θέσουν σε σοβαρό κίνδυνο τη σταθερότητα και τις ευαίσθητες διακρατικές σχέσεις στην περιοχή.

Προφανώς κάποιοι πήραν το μάθημα τους με το «πάθημα» της νησίδας, αλλά η μισή ή η καθόλου συγγνώμη δείχνει ότι απλώς θα πρέπει να περιμένουμε την επόμενη προβοκάτσια…

liberal.gr

ΤτΕ: Το έλλειμμα μειώθηκε στα 5,58 δισ. ευρώ το οκτάμηνο


Σημαντικά βελτιωμένη εμφανίζεται η δημοσιονομική εικόνα της χώρας σε ταμειακή βάση στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το ταμειακό έλλειμμα σε επίπεδο Κεντρικής Διοίκησης μειώθηκε στο διάστημα αυτό στα 5,58 δισ. ευρώ, έναντι 11,4 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Η εξέλιξη αυτή αντανακλά την αύξηση των εσόδων του τακτικού Προϋπολογισμού στα 35,66 δισ. ευρώ από 28,24 δισ. ευρώ πέρυσι και την μείωση των δαπανών στα 39,2 δισ. ευρώ από 41,21 δισ. ευρώ αντιστοίχως.

Ο Κρατικός Προϋπολογισμός εμφανίζει στο οκτάμηνο του 2022 πρωτογενές πλεόνασμα 481 εκατ. ευρώ έναντι πρωτογενούς ελλείμματος 7,7 δισ. ευρώ πέρυσι. Ωστόσο σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης εμφανίζει πρωτογενές έλλειμμα 574 εκατ. ευρώ έναντι πρωτογενούς ελλείμματος 6,3 δισ. ευρώ πέρυσι.



📺Ο κ. Τσίπρας ξεπέρασε τον εαυτό του, θύμισε το αλήστου μνήμης «Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης»


Ολομέτωπη επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα, με αφορμή τα όσα είπε από την ΔΕΘ, πραγματοποίησε ο Γιάννης Οικονόμου σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «ο κ. Τσίπρας ξεπέρασε τον εαυτό του», ενώ τον χαρακτήρισε ως «προσωποποίηση του παλαιοκομματισμού».

Ο κ. Τσίπρας με την ανερμάτιστη και ακατάσχετη παροχολογία στη ΔΕΘ απέδειξε ότι δεν συνετίστηκε από τα τραγικά λάθη της πολιτικής του διαδρομής και δεν αντιλαμβάνεται έστω στοιχειωδώς τη σύνθετη και δύσκολη πραγματικότητα στην Ελλάδα και την Ευρώπη», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου ξεκινώντας την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. «Το Σάββατο κατάφερε να κάνει το αλήστου μνήμης «πρόγραμμα Θεσσαλονίκης» που είχε άλλοτε παρουσιάσει να φαντάζει έως και μίζερο. Και την Κυριακή συνέχισε ακάθεκτος υποσχόμενες ακόμα περισσότερα», σχολίασε.

Υπογράμμισε πως «μπορεί να υπόσχεται τα πάντα σε όλους αφού έτσι κι αλλιώς δεν θα κληθεί να τα εφαρμόσει. Αυτό όμως δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι γιατί τα όσα εξήγγειλε, όσα μέτρα είπε, με μαθηματική βεβαιότητα αν ποτέ εφαρμόζονταν θα οδηγούσαν τη χώρα σε μια νέα χρεοκοπία από την εκτίναξη του ελλείμματος και την κοινωνία θα την οδηγούσαν σε μια κρίση χειρότερη από εκείνη των μνημονίων μιας και η διεθνής πραγματικότητα είναι τώρα αμείλικτη για όλη την Ευρώπη».

Χρέωσε στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης έλλειψη σοβαρότητας και υπευθυνότητας και πρόσθεσε πως «ενώ παρουσίασε την εικόνα μιας χώρας που είναι περίπου κατεστραμμένη, την ίδια στιγμή μοίραζε δεκάδες δισεκατομμύρια. Λεφτά σε όλους και προσλήψεις παντού, χωρίς καμιά μελέτη, χωρίς στοιχεία, χωρίς να απαντήσει πειστικά από πού θα προέλθουν οι πόροι».

Είπε ότι ξεπέρασε σε ανέξοδες εξαγγελίες τον εαυτό του με μέτρα πάνω από 23 δισεκ. ευρώ για το 2023 και επιπλέον μόνιμο δημοσιονομικό κόστος 10 δισεκ. ευρώ για κάθε επιπλέον χρόνο θυμίζοντας το «πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης» που εξήγγειλε το 2014 για να εγκαταλείψει το 2015. «Κι αν τότε είχε αυταπάτες τώρα καταφεύγει σε αδίστακτες πολιτικές απάτες».

Επικαλούμενος στοιχεία μίλησε ειδικότερα για το ότι οι εξαγγελίες επιφέρουν επιδείνωση στο πρωτογενές πλεόνασμα της χώρας κατά 11,2% το 2023, από πλεόνασμα 1%, κάτι που θα μας οδηγούσε σε έλλειμμα άνω του 10%, χειρότερο κι από το 2020 που ήταν η χρονιά της πανδημίας. Και επιδείνωση του πρωτογενούς αποτελέσματος κατά 5% για κάθε ένα από τα επόμενα δύο έτη. Με άλλα λόγια η χώρα τίθεται εκτός στόχων προγράμματος σταθερότητας και σε αδυναμία κάλυψης χρηματοδοτικών αναγκών με πιθανή και τη διακοπή από το Ταμείο Ανάκαμψης λόγω θηριώδους παραβίασης των δημοσιονομικών στόχων και αναίρεσης των συμφωνημένων μεταρρυθμίσεων. Συνεπώς ο κ. Τσίπρας ή λέει ψέματα ή υπονοεί νέα βαρύτερη φοροεπιδρομή στις τσέπες των Ελλήνων ή προτείνει νέα μνημόνια, όπως ακριβώς έκανε και το 2014 χωρίς κανένα σεβασμό για τις θυσίες των Ελλήνων. Χωρίς ο ίδιος να μαθαίνει απ' τα επώδυνα λάθη του».

Συνόψισε επισημαίνοντας ως γενικό συμπέρασμα ότι κανένας πολίτης δεν πήρε πειστική απάντηση για τα φλέγοντα ζητήματα που τον απασχολούν.

Στο σημείο αυτό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι αντίθετα ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ παρουσίασε ένα καλά μελετημένο, απόλυτα ρεαλιστικό και προσεκτικά κοστολογημένο σχέδιο ώστε να μειωθούν -στο μέτρο πάντοτε του εφικτού- οι επιπτώσεις του τυφώνα ακρίβεια στα αγαθά και στην ενέργεια, ο οποίος πλήττει την Ευρώπη και αναμένεται να ενταθεί στη διάρκεια του επόμενου χειμώνα. «Το σχέδιο αυτό συνδυασμένο με νέες δυνατότητες και εργαλεία που αναμένουμε και απ' την ΕΕ θα μας δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσουμε και να εντείνουμε τα μέτρα στήριξης και ανακούφισης της κοινωνίας και των επιχειρήσεων. Το σχέδιό μας έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή και η εφαρμογή αυτή γίνεται στη βάση ενός καλά εφαρμοστικού πλάνου», πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά την παρουσία του κ. Τσίπρα στη ΔΕΘ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σχολίασε ότι υπήρξε και «άλλη μία μεγάλη αμετροέπεια. Ήταν αποκαλυπτική η προσέγγιση, η απάντησή του σχετικά με το θέμα των 38 προσφύγων που βρέθηκαν την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου σε νησίδα του Έβρου. Αλλά και η προσέγγισή του για την υπόθεση του φερόμενου ως νεκρού παιδιού για το οποίο υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι».

Τον κατηγόρησε ευθέως ότι «ψεύδεται, διαστρεβλώνει και αρνείται να αποσύρει ισχυρισμούς που ταυτίζονταν με την τουρκική προπαγάνδα και εξέθεταν διεθνώς τη χώρα μας». Αναφέρθηκε μάλιστα σε δηλώσεις και κινήσεις βουλευτών και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.

Η διεθνής πραγματικότητα και το μέγεθος των προκλήσεων επιβάλλουν σταθερότητα, συνέπεια και συνέχεια, τόνισε ο κ. Οικονόμου και υπογράμμισε πως αυτός είναι ο δρόμος και όχι οι αερολογίες, τα μυθεύματα, οι πειραματισμοί και η ανευθυνότητα.

«Δεν μας τρομάζει η συμπεριφορά της Τουρκίας»

Στο οικονομικό κομμάτι, ο κ. Οικονόμου απάντησε σε σχετική ερώτηση ότι εντός της εβδομάδος αναμένονται ανακοινώσεις για τη στήριξη των ευπαθών ομάδων.

Για τις τουρκικές προκλήσεις, μετά και τις σημερινές υπερπτήσεις στο Αιγαίο, απάντησε ότι η συμπεριφορά της Τουρκίας δεν γίνεται ανεκτή. “Δεν μας τρομάζει, δεν μας τρομοκρατεί, ούτε μας παρασύρει” είπε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι η χώρα μας αποδομεί τους ανυπόστατους ισχυρισμούς της γείτονος με την αποτρεπτική ισχύ της.

Σχετικά με τη δολοφονία Καραϊβάζ, ο κ. Οικονόμου έκανε γνωστό ότι υπήρξε συνάντηση του κ. Θεοδωρικάκου με τη σύζυγό του, την οποία διαβεβαίωσε ότι η υπόθεση δεν μπήκε στο αρχείο, αντιθέτως συνεχίζονται και θα συνεχιστούν οι έρευνες.

📺Γεωργιάδης: Δεν θα αφήσουμε τον κόσμο απροστάτευτο ΚΑΙ ΦΑΠΕΣ στον ξάδερφο για τις παπαριές Αλέξη στη ΔΕΘ


Τον μήνα αναφοράς για να ξεκινήσει η επιβολή του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στις τιμές καυσόξυλων και πέλετ αναζητά το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

«Αντιλαμβανόμαστε μια αύξηση στις τιμές στα ξύλα και στα πέλετ και είναι λογικό να υπάρχει σε σχέση με πέρυσι, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης. Δεν είναι όμως λογικό να βλέπουμε τόσο μεγάλες αυξήσεις. Για να το φρενάρουμε θα εφαρμόσουμε πλαφόν στο περιθώριο κέρδους όπως κάνουμε για τα τρόφιμα και διάφορα άλλα προϊόντα. Με τις υπηρεσίες του Υπουργείου συζητάμε ποιο μήνα αναφοράς θα ορίσουμε», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων 'Αδωνις Γεωργιάδης σήμερα το πρωί στον ΣΚΑΪ.

Για το αν θα συνεχιστεί η επιδότηση στα καύσιμα ο υπουργός ανέφερε: «Δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσουμε τον κόσμο απροστάτευτο. Η ελληνική κυβέρνηση έχει γίνει παράδειγμα προς μίμηση σε όλη την Ευρώπη. Προσπαθούν να αντιγράψουν τα μέτρα που πρώτοι πήραμε εμείς. Τα μέτρα θα τα συνεχίσουμε και θα τα επεκτείνουμε. Αυτό τον χειμώνα θα τον περάσουμε όλοι μαζί».

Για τις ανακοινώσεις του κ. Τσίπρα στη ΔΕΘ ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε τα εξής:

 «Η πιο δηλωτική στιγμή της συνέντευξης τύπου ήταν όταν ρωτήθηκε για το θέμα Πιτσιόρλα. Η απάντησή του ήταν: «δεν χρωστώ σε κανέναν καμία εξήγηση». Ούτε ρομπότ δεν το λέει αυτό. Ήταν τόσο αποκρουστική αυτή του η απάντηση που δείχνει και τον αληθινό τους χαρακτήρα. Ο ένας παρακολουθούσε τον άλλον αλλά δεν χρωστάνε καμία εξήγηση».

«Ο Τσίπρας έχει το δικαίωμα να λέει ό,τι θέλει. Το πρόβλημά του στην πολιτική είναι ότι πλέον συγκρίνεται με τον Τσίπρα που κυβέρνησε. Θεωρώ αδιανόητο πέντε χρόνια Πρωθυπουργός να μην έχει καταλάβει πως λειτουργεί η οικονομία».

«Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τη λύση του δημογραφικού προβλήματος είναι η εισαγωγή όσο το δυνατόν περισσοτέρων μεταναστών στην Ελλάδα.  Είναι άλλο να λες "θέλω να ενσωματώσω τους μετανάστες που έχω" - κανείς δεν λέει όχι, οι μετανάστες που έχουν έρθει νόμιμα πρέπει να ενσωματωθούν-  και άλλο να λες "τους θεωρώ λύση στο δημογραφικό", άρα πρέπει να έρθουν και άλλοι». Αυτό είναι κάτι που θα απασχολήσει πάρα πολύ τους ψηφοφόρους».

Τέλος, για το δίλημμα των εκλογών είπε:«Όταν πάμε στην κάλπη θα πρέπει να ξέρουμε ότι ψηφίζουμε για να έχουμε ή Κυριάκο Μητσοτάκη αυτοδύναμο Πρωθυπουργό ή Αλέξη Τσίπρα με Ανδρουλάκη, Βαρουφάκη και Κουτσούμπα. Με αυτό το ξεκάθαρο δίλημμα θα πρέπει να πάει ο ελληνικός λαός στην κάλπη».

📺Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο παρέσυρε και εγκατέλειψε γυναίκα στον «αέρα» του «Καλημέρα Ελλάδα»


«Πάγωσε» η δημοσιογράφος Αλεξάνδρα Χατζηγεωργίου όταν, κατά τη διάρκεια της ζωντανής της σύνδεσης από τη Θεσσαλονίκη με την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα», ένα αυτοκίνητο παρέσυρε και εγκατέλειψε μια γυναίκα, λίγα μόλις μέτρα μακριά της.

Η δημοσιογράφος συνομιλούσε με τον Γιώργο Παπαδάκη και την Μαρία Αναστασοπούλου για ένα αιματηρό περιστατικό όταν ξαφνικά ο/η οδηγός του οχήματος παρέσυρε και τραυμάτισε τη γυναίκα που επιχειρούσε να διασχίσει τον δρόμο, και στη συνέχεια τράπηκε σε φυγή. Η Αλεξάνδρα Χατζηγεωργίου διέκοψε αμέσως την συζήτηση, ενώ η κάμερα κατέγραφε τις εικόνες με διερχόμενους να σταματούν για να παράσχουν βοήθεια στην τραυματισμένη γυναίκα, η οποία βρισκόταν πεσμένη στην άσφαλτο, σφαδάζοντας από πόνους.

Η δημοσιογράφος ζήτησε να διακοπεί η απευθείας μετάδοση για να μπορέσει να καλέσει το EKAB και μαζί με τον τεχνικό του ΑΝΤ1 έσπευσαν δίπλα στην τραυματισμένη γυναίκα για να προσφέρουν όποια βοήθεια μπορούσαν.


Λίγα λεπτά αργότερα, ενώ η γυναίκα παρέμενε στην άσφαλτο, εν αναμονή των διασωστών και του ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ, σε νέα σύνδεση, η Αλεξάνδρα Χατζηγεωργίου ενημέρωσε πως η πεζή είχε τραυματιστεί και είχε πόνους κυρίως στο πόδι της.

Ακόμη είπε πως ένα σκουρόχρωμο αυτοκίνητο, μαύρο ή σκούρο μπλέ ήταν εκείνο που χτύπησε την γυναίκα, με τον/την οδηγό του στην συνέχεια να εγκαταλείπει αβοήθητη την πεζή και να εξαφανίζεται.

Ειδικό Δικαστήριο: Διεκόπη η δίκη Παπαγγελόπουλου και Τουλουπάκη -Ενστάσεις από τους κατηγορούμενους


Θα συνεχιστεί την Πέμπτη - Θέμα κακής σύνθεσης του δικαστηρίου, έθεσε ο Γιάννης Μαντζουράνης - Αντιδράσεις και για την Γεωργία Τσατάνη

Για την ερχόμενη Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2022 στις 3 το μεσημέρι, διεκόπη η δίκη στο Ειδικό Δικαστήριο περί ευθύνης υπουργών του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλου και της πρώην επικεφαλής της Εισαγγελίας Διαφθοράς Ελένης Τουλουπάκη για την υπόθεση της Novartis, προκειμένου η εισαγγελέας της έδρας αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Όλγα Σμυρλή, να τοποθετηθεί επί όλων των αιτημάτων που τέθηκαν κατά τη σημερινή ακροαματική διαδικασία.

Ειδικότερα, η εισαγγελέας θα εισηγηθεί επί των δικονομικών Θεμάτων που έθεσε ο συνήγορος της Ελένης Τουλουπάκη, Γιαννης Μαντζουράνης και ειδικότερα προκειμένου να απαντήσει στο εάν θα ζητηθεί από το υπουργείο Δικαιοσύνης έγγραφο στο οποίο θα αναγράφεται αν την περίοδο της κλήρωσης από τη Βουλή, ένας δικαστής, ο αρεοπαγίτης Γεώργιος Κόκκορης, βρισκόταν σεαναρρωτική άδεια.



Παρόντες στην δικαστική αίθουσα ήταν σήμερα από νωρίς το πρωί, τόσο ο κ. Παπαγγελόπουλος όσο και η κυρία Τουλουπάκη.

Με την έναρξη της ακροαματικής διαδικασίας ο δικηγόρος Γιάννης Μαντζουράνης εκ των συνηγόρων της κ. Τουλουπάκης έθεσε θέμα κακής σύνθεσης του δικαστηρίου και ειδικότερα έθεσε θέμα νομιμότητας της κλήρωσης των μελών του Ειδικού Δικαστηρίου, ως προς τα μέλη του Αρείου Πάγου που συμμετέχουν στη σύνθεση του δικαστηρίου.

Ο κ. Μαντζουράνης τόνισε: «Θέλω να θέσω ένα ζήτημα που άπτεται της νόμιμης ή μη σύνθεσης του δικαστηρίου. Το δικαστήριό σας αποτελείται από 7 μέλη του Αρείου Πάγου που είχαν το βαθμό του αρεοπαγίτη πριν την υποβολή της πρότασης για άσκηση δίωξης. Υπάρχει πάγια νομολογία ότι οποιαδήποτε παράβαση κατά την κλήρωση δημιουργεί ακυρότητα σχετική που πρέπει να προταθεί πριν την έναρξη αποδεικτικής διαδικασίας. Ποιοι μπαίνουν στην κλήρωση όμως; Μόνο όσοι μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα τους. Είναι γνωστό ότι ο συγκεκριμένος δικαστής ( είχε κληρωθεί αναπληρωματικός και απουσιάζει λόγω ασθένειας) είχε άδεια λόγω δυσίατης ασθένειας. Μπορούσε να μπει το όνομα του λοιπόν στην κλήρωση; Ο άνθρωπος στερούνταν και στερείται ακόμα και των πνευματικών του ικανοτήτων».



Σε άλλο σημείο ο κ. Μαντζουράνης ανέφερε ότι τον κατάλογο που στάλθηκε στη Βουλή με τα ονόματα των αρεοπαγιτών περιλαμβανόταν και ο Γεώργιος Κόκκορης, ο οποίος αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας. Σύμφωνα με τον κ. Μαντζουράνη το θέμα της υγείας του κ. Κόκκορη ήταν εν γνώσει του υπουργού Δικαιοσύνης Κωνσταντίνου Τσιάρα και της προέδρου του Αρείου Πάγου Μαρίας Γεωργίου και ο πρόεδρος της Βουλής εξαπατήθηκε στο θέμα αυτό. Ως εκ τούτου υπέβαλε αίτημα να προσκομισθούν όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν το διάστημα που είχε λάβει αναρρωτικές άδειες και να διακόψει το δικαστήριο μέχρι να σταλούν τα σχετικά έγγραφα, καθώς το όνομα του κ. Κόκκορη δεν έπρεπε να συμπεριληφθεί στον κατάλογο με τα ονόματα των αρεοπαγιτών που στάλθηκαν στη Βουλή.

Και υπέβαλε αίτημα ο κ. Μαντζουράνης προκειμένου να δοθούν τα σχετικά έγγραφα που έχουν σταλεί στο δικαστήριο για το θέμα των αναρρωτικών αδειών που είχε λάβει ο κ. Κόκκορης και να σταλούν από τα υπουργείο Δικαιοσύνης βεβαιώσεις ειδικά για το διάστημα του Ιουλίου 2022 που έγινε η κλήρωση. Σύμφωνα με τον κ. Μαντζουράνη ο εν λόγω αρεοπαγίτης είχε το επίμαχο διάστημα της κλήρωσης αναρρωτική άδεια και δεν θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στον κατάλογο.



Από την πλευρά του ο κ. Παπαγγελόπουλος, επί του θέματος του κ. Κόκκορη ανέφερε: «Θέλω να υπενθυμίσω στα μέλη του δικαστηρίου ότι ο κ. Κόκκορης κληρώθηκε τελευταίος. Λόγω της παλιάς μου ιδιότητας και του αξιακού μου κώδικα, δε θα εκφράσω κανένα υπαινιγμό κατά της προέδρου του Αρείου Πάγου. Θα τονίσω όμως το γεγονός ότι κληρώθηκε 10ος. Δε στρέφομαι κατά την προέδρου του Αρείου Πάγου, αλλά μετά από τα όσα θα σας αποκαλύψω στη δίκη, αλλά αμφισβητώ την κλήρωση. Είναι σφόδρα πιθανό, η πλειοψηφία της Βουλής που με παρέπεμψε με πιέσεις να χρησιμοποίησε ως «άλλοθι» για την κλήρωση τον δικαστή».

Τέθηκε από τους δικηγόρους των δύο κατηγορουμένων το θέμα ότι δεν μπορεί να δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής η εισαγγελέας Εφετών Γεωργία Τσατάνη, το οποίο θα εξεταστεί αργότερα.

Παναγιώτης Τσιμπούκης
Φωτογραφίες: William Faithful
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Λέσβος: Μπούκαρε στο κατάστημα του αδερφού του με ΙΧ γεμάτο φιάλες υγραερίου, έβαλε φωτιά και κάηκε


Νεκρός εντοπίστηκε ο 71χρονος δράστης - «Ο αδελφός μου θα έπρεπε από χρόνια να βρίσκεται φυλακή»

Σε εμπρησμό, που πιθανότατα προκάλεσε ο ίδιος, οφείλεται ο θάνατος του 71χρονου στη Λέσβο.

Ειδικότερα, τα ξημερώματα της Δευτέρας, ο άνδρας εισέβαλε με αυτοκίνητο στο κατάστημα του αδελφού του και έβαλε φωτιά, ενώ νωρίτερα είχε βάλει φωτιά και στο σπίτι του.

Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα stonisi, τα τραγικά και απίστευτα γεγονότα εξελίχθηκαν τα ξημερώματα όταν ο δράστης έβαλε αρχικά φωτιά στο σπίτι και στο αυτοκίνητο του αδελφού του.

Στη συνέχεια μπήκε στο αυτοκίνητό του, που ήταν γεμάτο με φιάλες υγραερίου, εισέβαλε στο κατάστημα ρούχων που διατηρούσε ο αδελφός του στην ίδια περιοχή και έβαλε φωτιά.



Στην περιοχή έφτασαν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής προκειμένου να ελέγξουν και να σβήσουν το συντομότερο δυνατό τη φωτιά. Εκεί οι πυροσβέστες εντόπισαν νεκρό τον 71χρονο, ενώ από την πυρκαγιά καταστράφηκε ολοσχερώς το κατάστημα και το αυτοκίνητο και υπέστη ζημιές και το σπίτι όπου ξεκίνησε η φωτιά.



«Δεν μπορώ να πιστέψω αυτό που συνέβη»

Εμφανώς σοκαρισμένος ο ιδιοκτήτης του καταστήματος και του σπιτιού, ο Άγγελος Κρικλάνης μίλησε για μια απίστευτη κατάσταση την οποία με δυσκολία περιγράφει.

«Δεν μπορώ να πιστέψω αυτό που συνέβη. Ο αδελφός μου είχε γενικά μια προβληματική συμπεριφορά απέναντί μου και απέναντι γενικά στην κοινωνία. Θα έπρεπε από χρόνια να βρίσκεται φυλακή. Τον συντηρούσα σε όλη μας τη ζωή. Το τελευταίο διάστημα υπήρχαν αρκετά ζητήματα σοβαρά. Έβαλε φωτιά στο σπίτι και στο μαγαζί μου με ρούχα και είδη δώρων. Ευτυχώς πρόλαβα και βγήκα έξω, είναι απίστευτα όλα αυτά».

Σοκαρισμένος είναι και ο αντιδήμαρχος της περιοχής Γιώργος Αλάνης, το σπίτι του οποίου είναι ακριβώς απέναντι από αυτό που κάηκε.

«Όταν αντιλήφθηκα τι συμβαίνει, ειδοποιήσαμε αμέσως αστυνομία και πυροσβεστική. Η φωτιά ήταν πολύ επικίνδυνη και υπήρχε σοβαρό ενδεχόμενο να επεκταθεί και στα γύρω καταστήματα και σπίτια, διότι ήταν εντός του οικισμού.

Είναι μια τραγική κατάσταση και δεν υπάρχουν λόγια για να την περιγράψουν. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας νεκρός στο αυτοκίνητο, δεν ξέρουμε αν είναι ο δράστης ή κάποιος άλλος, περιμένουμε να γίνει ο απεγκλωβισμός».

ΗΠΑ - MLS: Για ρατσιστική επίθεση κατηγορείται ο Ταξιάρχης Φούντας


Για ρατσιστική επίθεση κατά του Ντάμιον Λόου, στην αναμέτρηση της DC United με την Ιντερ Μαϊάμι, κατηγορείται ο Ταξιάρχης Φούντας.

Στο 59ο λεπτό υπήρξε ένταση μεταξύ των δύο παικτών και ο Λόου κατηγόρησε τον Έλληνα επιθετικό ότι χρησιμοποίησε τη «λέξη Ν (σ.σ. νέγρος)»

Μάλιστα μετά τη λήξη της αναμέτρησης ο προπονητής της Ίντερ Μαϊάμι, Φιλ Νέβιλ δήλωσε τα εξής: «Χρησιμοποιήθηκε μια λέξη που είναι απαράδεκτη στην κοινωνία. Είναι η χειρότερη λέξη στον κόσμο».

Από την πλευρά του ο προπονητής του Φούντα, Γουέιν Ρούνεϊ, που τον έκανε άμεσα αλλαγή, είπε: «Υπήρξε μια καταγγελία, η οποία είμαι βέβαιος ότι θα διερευνηθεί. Δεν μπορώ να πω πολλά περισσότερα».

Θέση πήρε και η DC United μέσω του εκπροσώπου της: «Η ομάδα έχει λάβει γνώση των ισχυρισμών που αφορούν έναν παίκτη κατά τη διάρκεια του αγώνα εναντίον της Ίντερ Μαϊάμι. Ο σύλλογος θα συνεργαστεί στενά με το MLS και την Ίντερ Μαϊάμι για να ερευνήσει το περιστατικό».

Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι ο Ελληνας επιθετικός, ισοφάρισε στο 58ο λεπτό σε 2-2, ενώ το τελικό σκορ (2-3), διαμόρφωσε στις καθυστερήσεις του αγώνα (90`+4`), ο Γκονζάλο Ιγκουαϊν.

📺ΕΤΣΙ ΕΞΗΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ 500.000€🤷‍♂️🤷‍♂️Γλυφάδα: Αστρολόγος το θύμα της ληστείας - Ήταν διαβασμένοι οι δράστες


«Η γυναίκα πήρε 7 φορές τον γιο μου για βοήθεια, αλλά εκείνος το είχε κλειστό», είπε άλλος γείτονας - Η ληστεία του εκατομμυρίου στην Άνω Γλυφάδα

Σοκαρισμένη είναι η γειτονία που εκτυλίχθηκε η ληστεία «θρίλερ» τα ξημερώματα της Δευτέρας σε σπίτι στη Γλυφάδα.

«Μένω δύο τετράγωνα δίπλα. Ήταν συνταρακτικό αυτό που έγινε, ήρεμη γειτονιά, δεν έχουμε ξανακούσει κάτι τέτοιο. Ισως ήταν στοχοποιημένο το σπίτι, γνώριζαν ότι δεν λειτουργούν οι κάμερες κι έδρασαν» λέει γειτόνισσα στο protothema.

«Έπαιρνε τηλέφωνο το γιο μου, επτά κλήσεις είχε στο κινητό του το πρωί που σηκώθηκε γιατί το είχε κλειστό. Τώρα εδώ που είμαι στο υπόγειο είναι όλες οι ντουλάπες ανοιχτές. Βγαλμένα πράγματα κάτω στις μητέρας της το σπίτι, τα πράγματα είναι άθικτα. Δεν ανακάτεψαν τίποτα. Άνοιξαν όλες τις ντουλάπες με αποθηκευτικό χώρο κι έχει πολλά πράγματα. Το χρηματοκιβώτιο δεν ξέρω που είναι, το σπίτι έχει πολλές κάμερες. Τώρα τελευταία όπως μου είπε και ο γιος μου κάποιοι έρχονταν. Με έπαιρνε κάθε βράδυ τηλέφωνο και μου έλεγε «μπήκαν στο γκαράζ κι άλλα διάφορα» λέει ένας άλλος γείτονας.



Υπενθυμίζεται ότι δυο δράστες εισέβαλαν στο σπίτι μιας 55χρονης Αστρολόγου στην περιοχή της Γλυφάδας στις 02:00 περίπου τα ξημερώματα με ένα πολύ καλά οργανωμένο σχέδιο καθώς φαίνεται να γνώριζαν ότι η γυναίκα στο σπίτι είχε χρήματα και κοσμήματα.

Αφού άρχισαν να την απειλούν ότι θα της κάνουν κακό και να την χτυπούν, κατάφεραν να εντοπίσουν ένα χρηματοκιβώτιο και αφού το άρπαξαν έκαναν άνω κάτω το σπίτι για να εντοπίσουν όσο περισσότερα πολύτιμα αντικείμενα μπορούσαν.

Ο ένας από τους δράστες απειλούσε συνεχώς τη γυναίκα ότι θα της κάνει κακό και την κρατούσε ακινητοποιημένη στα χέρια και στα πόδια, σφίγγοντάς τα δυνατά με τα χέρια του, και το άλλο μέλος της συμμορίας συνέχιζε να ψάχνει.

Όταν κατάλαβαν ότι δεν υπήρχε κάτι άλλο για να κλέψουν εξαφανίστηκαν και η γυναίκα ειδοποίησε την αστυνομία.

Όπως είπε στους αστυνομικούς, μέσα στο χρηματοκιβώτιο υπήρχαν μετρητά 10.000 ευρώ, καθώς επίσης και κοσμήματα που η αξία των οποίων υπολογίζεται πάνω από 1 εκατ. ευρώ.

Οι Αρχές εκτιμούν ότι οι δράστες είχαν ξαναπάει με κάποιο πρόσχημα στο σπίτι της 55χρονης, καθώς φάνηκε να γνωρίζουν τους χώρους του σπιτιού. Επίσης από τις Αρχές κρίνονται ως «επαγγελματίες» καθώς δεν άφησαν στοιχεία στο πέρασμά τους.

📺Βασιλικές κηδείες στην Ελλάδα: Από τον Γεώργιο Α’ στον Παύλο – Γιατί ένας βασιλιάς τάφηκε στο Τατόι 13 χρόνια μετά τον θάνατό του


Κι αν στη Βρετανία θρηνούν, στην Ελλάδα κι αν έχουν θρηνήσει βασιλιάδες θέλοντας και μη… Και η Αθήνα έζησε βασιλικές κηδείες, μεγαλοπρεπείς με τον λαό να κλαίει τη μοίρα του στα πεζοδρόμια. Από τον βασιλιά Γεώργιο Α’ το 1913 στον Πάυλο το 1964 και μέχρι τον «θάνατο» του θεσμού της βασιλείας στην Ελλάδα το 1973...

Ολοκληρώνεται σε λίγες ώρες ο κύκλος της «φυγής» της βασίλισσας Ελισάβετ Β’ της Βρετανίας με την εξόδιο ακολουθία της και την μεγαλοπρεπή τελετή, που θα κοστίσει εκατομμύρια λίρες στους φτωχούς υπηκόους της.

Δάκρυα πολλά, πρόβες τελετής (πρόβα κηδείας, άκουσον άκουσον), θρήνος από τους οπαδούς του Στέμματος στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Βασίλισσα που είδε πολλά, άκουσε περισσότερα και έκανε λίγα για να ομορφύνει τον κόσμο, θα ακολουθήσει τη μοίρα των ανθρώπων: Χους ει καί εις χουν απελεύσει…

Κι αν στη Βρετανία έχουν να ηχήσουν πένθιμα οι καμπάνες - την ώρα που θα διασχίζει τις οδούς μια Βασίλισσα ξαπλωμένη και ταριχευμένη - από το 1952, στην Ελλάδα ήχησαν πένθιμα το 1964 και μετά απαλλαγή!

Επί ελληνικού εδάφους κηδεύτηκαν τέσσερις βασιλείς, όλοι άνδρες: ο Γεώργιος Α’, ο Αλέξανδρος, ο Γεώργιος Β’ και ο Παύλος. Ο Κωνσταντίνος Α', γιος του Γεωργίου Α’ και παππούς του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, πέθανε και κηδεύτηκε στο Παλέρμο, στην εξορία.Ας τους πάρουμε όμως έναν ένα από την αρχή.


Γεώργιος: Δολοφονία στη Θεσσαλονίκη

Ο πρώτος εκπρόσωπος του οίκου των Σλέσβιχ-Χόλσταιν-Σόνντερμπουρκ-Γκλύξμπουρκ της Δανίας, που ήρθε να βασιλέψει των Ελλήνων ήταν ο Χριστιανός Γουλιέλμος Φερδινάνδος Αδόλφος Γεώργιος του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν-Σόνντερμπουρκ-Γκλύξμπουρκ, που για να μην ξοδεύει μελάνι και χαρτί η Ιστορία τον ονόμασε Γεώργιο Α' και καθάρισε. Ο Γεώργιος Α’, λοιπόν, ήταν ο μακροβιότερος μονάρχης στον θρόνο της Ελλάδας: βασίλεψε από τις 30 Μαρτίου 1863 μέχρι τη δολοφονία του, το 1913, δηλαδή 50 χρόνους.

Ένα ανοιξιάτικο απόγευμα του Μαρτίου του 1913, ο βασιλιάς έκανε τον καθημερινό του περίπατο στην παραλία της Θεσσαλονίκης πλάι στην σωματοφυλακή του. Ένας σκυθρωπός, κάτισχνος και κακοντυμένος άνδρας παρακολουθούσε τον βασιλιά, περίμενε και μόλις τον προσπέρασαν πυροβόλησε στην πλάτη τον 68χρονο μονάρχη, στο ύψος της καρδιάς. Ο Γεώργιος πέθανε πριν μεταφερθεί σε νοσοκομείο.
Στις 12 Μαρτίου του 1913 τελέσθηκε η εξόδιος ακολουθία. Το φέρετρο του βασιλιά, αφού πέρασε από τις κεντρικές οδούς της Θεσσαλονίκης, έφτασε στο λιμάνι, όπου τοποθετήθηκε στην βασιλική θαλαμηγό «Αμφιτρίτη». Η σορός του Γεωργίου Α΄ μεταφέρθηκε στον Πειραιά, ταριχεύθηκε και εκτέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα επί πέντε ημέρες. Μετά την κηδεία του, την Τετάρτη 20 Μαρτίου του 1913, ετάφη στο βασιλικό κοιμητήριο του Τατοΐου.


Αλέξανδρος: Ήταν μόλις 27 χρονών
 
Επόμενος βασιλικός νεκρός ο Αλέξανδρος. Ο βασιλιάς κατέληξε από δάγκωμα μαϊμούς - γνωστό - και πέθανε στις 12 Οκτωβρίου του 1920 σε ηλικία μόλις 27 χρονών.

Η μόνη συγγενής εξ αίματος που παρέστη στην κηδεία ήταν η γιαγιά του Αλέξανδρου, Όλγα. Πλήθος κόσμου συνόδευσε τη σορό του βασιλιά, με δεδομένο ότι ο Αλέξανδρος ήταν αγαπητός στον λαό.


Κωνσταντίνος: Ένας ξαφνικός θάνατος και μια δύσκολη κηδεία

Ο έκπτωτος βασιλιάς Κωνσταντίνος Α' πέθανε στο Παλέρμο της Σικελίας το 1923. Ο Κωνσταντίνος, στις 27 Σεπτεμβρίου 1922, είχε υποχρεωθεί σε παραίτηση υπέρ του γιού του, διαδόχου Γεωργίου Β΄. Τρεις μέρες μετά, επιβιβάστηκε στο πλοίο «Πατρίς» και εγκατέλειψε την Ελλάδα. Προορισμός του το Παλέρμο. Στη σικελική πόλη η κατάσταση της υγείας του επιδεινώθηκε, με αποτέλεσμα να καταλήξει στις 11 Ιανουαρίου 1923 σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου «εν εξορία».

Εκείνη την εποχή τα πολιτικά πάθη, ένεκα των ευθυνών του Στέμματος στη Μικρασιατική Καταστροφή, ήταν οξυμένα. Η Επαναστατική Κυβέρνηση εξέδωσε την παρακάτω λιτή ανακοίνωση: «Κατά χθεσινόν τηλεγράφημα εκ Παλέρμου προς την Α.Μ. τον Βασιλέα Γεώργιον, απέθανε χθες εις την πόλιν ταύτην εκ συγκοπής της καρδίας ο τέως Βασιλεύς Κωνσταντίνος». Ως αιτία θανάτου αναφερόταν η «χρονία νεφρίτις», από την οποία έπασχε από μακρού και η οποία προκάλεσε τον αιφνίδιο θάνατό του». Ο Ιωάννης Μεταξάς ζήτησε από την κυβέρνηση «όπως ο αποθανών Βασιλεύς κηδευθή δημοσία και μετά βασιλικών τιμών εν Αθήναις».

Η Επαναστατική Κυβέρνηση ενημέρωσε τον Βενιζέλο, που βρισκόταν στη Λωζάνη διαπραγματευόμενος την συνθήκη με τους Τούρκους, για τον θάνατο του Κωνσταντίνου και ζήτησε τη γνώμη του πάνω στο ζήτημα της κηδείας και της ταφής. Ο Βενιζέλος έστειλε τηλεγράφημα: «Εάν Βασιλεύς εκφράση επιθυμίαν ενταφιασμού αποθανόντος πατρός του εν Τατοΐω, νομίζω ότι κυβέρνησις και Επανάστασις πρέπει να μη αντιταχθούν, ρητώς όμως οριζομένου ότι νεκρός αποβιβασθή εις Ωρωπόν, οπόθεν θα μεταφερθή εις Τατόιον, χωρίς να γίνη επίσημος κηδεία».

Ο βασιλιάς Γεώργιος δεν αποδέχτηκε την πρόταση του Βενιζέλου, ζητώντας η κηδεία και η ταφή του πατέρα του να γίνουν με όλες τις βασιλικές τιμές. Τελικά, ο νεκρός του έπτωτου βασιλιά δεν μεταφέρθηκε στην Ελλάδα. Η νεκρώσιμος ακολουθία τελέστηκε στη ρωσική εκκλησία της Φλωρεντίας. Η δε σορός του Κωνσταντίνου τοποθετήθηκε σε κρύπτη, στην ίδια εκκλησία.


Μετά 13 χρόνια, το 1936, όταν πια στην εξουσία ήταν ο Μεταξάς και ο Βενιζέλος είχε πεθάνει, τα οστά του Κωνσταντίνου θα έρχονταν στην Ελλάδα και θα ενταφιάζονταν στο κοιμητήριο του Τατοΐου.

Στις 17 Νοεμβρίου 1936, κατέπλευσε από το Μπρίντιζι στον Πειραιά το θωρηκτό «Αβέρωφ», συνοδεία τεσσάρων αντιτορπιλικών, με τα οστά του Κωνσταντίνου και των βασιλισσών Όλγας και Σοφίας. Για τις εφημερίδες της εποχής, που βρισκόταν υπό τον άμεσο έλεγχο της μεταξικής δικτατορίας, ήταν οι «άταφοι σοροί των αείμνηστων βασιλέων». Η τελετή είχε οργανώθηκε με κάθε μεγαλοπρέπεια από το καθεστώς, ενώ οι σοροί των βασιλέων μεταφέρθηκαν στον Μητροπολιτικό ναό των Αθηνών, όπου, για έξι μέρες, τέθηκαν σε λαϊκό προσκύνημα. Ακολούθησε η κηδεία και ο ενταφιασμός στους βασιλικούς τάφους στο Τατόι


Γεώργιος Β’: Σαν πρωταπριλιάτικο ψέμα

Πρωταπριλιά του 1947 και ουδείς, στην Αθήνα, πίστεψε την είδηση που είχε αρχίσει να διαδίδεται από το μεσημέρι: «Πέθανε ο βασιλιάς Γεώργιος»! Η είδηση για τον θανάτου του Γεωργίου άρχισε να γίνεται κάπως πιστευτή από τους Έλληνες, όταν το ραδιόφωνο άρχισε να μεταδίδει πένθιμα εμβατήρια. Στις παραμονές του θανάτου του Γεωργίου Β΄ είχε επίσημα ενσωματωθεί η Δωδεκανήσος στην Ελλάδα.

Μάλιστα δυο μέρες πριν από τον θάνατό του, ο Γεώργιος, είχε εγκατασταθεί στη Ρόδο. Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο – συγγραφέα Σπύρο Μελά, που είχε παραστεί στην επίσημη τελετή της Ρόδου, δύο «κακά σημάδια» προοιώνιζαν ότι κάτι κακό θα συνέβαινε: Η ασυνήθιστα βαριά ομίχλη που επικρατούσε στη Ρόδο και το γεγονός ότι η ελληνική σημαία κατά την επίσημη πρώτη έπαρση της στο νησί των Ιπποτών, μπερδεύτηκε στον κοντό!

Τι να μετρήσουν οι προλήψεις όμως μπροστά σε μια ανατριχιαστική «προφητεία» που είχε προηγηθεί έξι μήνες νωρίτερα. Ένα μέντιουμ της εποχής, η γερόντισσα Δέσποινα, που σ' ένα ημιυπόγειο διαμέρισμα του Κολωνακίου δεχόταν από τον Μποδοσάκη και τον Τσουδερό μέχρι τον Πλαστήρα και μέλη της βασιλικής οικογένειας για να τους προβλέψει το μέλλον, είχε προβλέψει ή καλύτερα προειδοποιήσει για τον θάνατο του βασιλιά!

Ο ιστορικός και πολιτικός Σπύρος Μαρκεζίνης έχει γράψει για την «προφητεία» σε ένα από τα βιβλία του, που σύμφωνα μ’ αυτήν, αν κατά την επιστροφή του από την εξορία, ο βασιλιάς Γεώργιος, δεν περνούσε πρώτα από την Τήνο για να προσκυνήσει τη Μεγαλόχαρη θα πέθαινε μέσα σε έξι μήνες. Και έτσι έγινε! Την Πρωταπριλιά, λοιπόν, ο βασιλιάς πέθανε, όπως έδειξαν τα «σημάδια» κι όπως προείπεν η γερόντισσα, αλλά ουδείς το πίστεψε. Την επόμενη μέρα χρειάστηκε να εκδοθεί επίσημη ανακοίνωση από το Πολιτικό Γραφείο του Βασιλέως, δίνοντας λεπτομέρειες για τον βασιλικό θάνατο. Η κηδεία του τελέστηκε με κάθε μεγαλοπρέπεια.


Παύλος: Τελευταία βασιλική κηδεία στην Αθήνα

Ο βασιλιάς Παύλος είχε διαγνωστεί με καρκίνο του στομάχου. Από το φθινόπωρο του 1963 η υγεία του ήταν αρκετά κλονισμένη ενώ κατά τις λιγοστές δημόσιες εμφανίσεις του παρουσιαζόταν εμφανώς καταβεβλημένος από την ασθένειά. Στις 18 Φεβρουαρίου του 1964 ανακοινώθηκε η επιδείνωση της υγείας του βασιλιά και ότι επιβαλλόταν να χειρουργηθεί. Ο Παύλος χειρουργήθηκε στα βασιλικά ανάκτορα του Τατοΐου το πρωί της 21ης Φεβρουαρίου. Η κατάσταση του όμως, ήταν τραγική. Ούτε η Παναγιά της Τήνου που… κατέφθασε με το αντιτορπιλικό Ιέραξ από το νησί, πρόσφερε το παραμικρό στον ψυχορραγούντα βασιλιά.

Στις 6 Μαρτίου του 1964 ο βασιλιάς Παύλος διέσχιζε τα σύννεφα της Ιστορίας… στην αγκαλιά της Παναγίας. Τα κανόνι του Λυκαβηττού βρόντηξε, οι σημαίες κυμάτισαν μεσίστιες, τα όπλα των στρατιωτών υπό μάλης και η Αθήνα πένθησε τον νεκρό βασιλιά. Μια 10ετία μετά, οι εναπομείναντες εκπρόσωποι των Δανών βασιλιάδων που θρονιάστηκαν στην Ελλάδα 100 χρόνια και βάλε, θα πενθούσαν για τη νεκρή εξουσία τους...

Και όπως είπε και ο τελευταίος βασιλιάς της Αιγύπτου, ο Φαρούκ: Σύντομα θα απομείνουν μόνο πέντε βασιλιάδες στον κόσμο: ο βασιλιάς της Αγγλίας, ο ρήγας κούπα, ο ρήγας σπαθί, ο ρήγας καρό και ο ρήγας μπαστούνι... Είθε!

Υπουργείο Πολιτισμού: Ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να αντιληφθεί τη σημασία της επιστροφής των 161 αρχαιοτήτων


Ανακοίνωση εξέδωσε το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με αφορμή το σχόλιο του Αλέξη Τσίπρα για τη συμφωνία της επιστροφής 161 κυκλαδικών αρχαιοτήτων.

«Την επιστροφή στην Ελλάδα της μεγαλύτερης και ιδιαίτερα σημαντικής συλλογής των 161 κυκλαδικών αρχαιοτήτων, ο κ. Τσίπρας την ονομάζει νομιμοποίηση της αρχαιοκαπηλίας. Γι’ αυτή την κυβέρνηση, η επιστροφή και ο επαναπατρισμός στην Ελλάδα των πολιτιστικών μας αγαθών αποτελούν προτεραιότητα. Θα περιμέναμε, τουλάχιστον στο θέμα αυτό, ο κ. Τσίπρας να μην ακολουθούσε τη συνήθη τακτική, στην οποία μας έχει συνηθίσει ως αντιπολίτευση», αναφέρει αρχικά η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.

Και καταλήγει: «Με αυτή του τη δήλωση, ο κ. Τσίπρας αποδεικνύει ότι δεν μπορεί να αντιληφθεί τη σημασία για τη χώρα μας της επιστροφής του συνόλου των 161 αρχαιοτήτων στον γενέθλιο τόπο, τον συμβολισμό και την προστιθέμενη αξία της».

📺Ελληνοτουρκικά: Σε αμόκ η Τουρκία απειλεί με εισβολή – Από Νέα Υόρκη η ελληνική απάντηση


Νερό στο μύλο του τουρκικού αμόκ έριξε και η απόφαση των ΗΠΑ για άρση του εμπάργκο όπλων στην Κύπρο που είχε επιβληθεί εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας το 1987.

Την ώρα που η Αθήνα ξεκινάει από σήμερα μία εβδομάδα διπλωματικού σπριντ στη Νέα Υόρκη όπου θα διεξαχθεί η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ και αναμένεται να αναδείξει εκ νέου το ρόλο της Ελλάδας ως παράγοντα σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η Άγκυρα αδυνατεί να κρύψει τον εκνευρισμό της και συνεχίζει το κρεσέντο των απειλών εναντίον της Ελλάδας, δείχνοντας αποφασισμένη να πορεύεται στον ολισθηρό δρόμο των προκλήσεων.

Τη σκυτάλη του τουρκικού παροξυσμού πήρε χθες ο κυβερνητικός εταίρος του Ταγίπ Ερντογάν, Ντεβλέτ Μπαχτσελί, ο οποίος εκτόξευσε εκ νέου απειλές για εισβολή στην Ελλάδα, επαναλαμβάνοντας, απευθυνόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη, τις απειλές του Τούρκου προέδρου, ότι θα έρθουν στην Ελλάδα.

"Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Μητσοτάκης δήλωσε αντί τη νύχτα, να έρθουμε μέρα. Ευχαρίστως και τρέχοντας θα έρθουμε να καλύψουμε τη μέρα σας, σαν να είναι νύχτα, και να σας κάνουμε να ξεπληρώσετε για τις παρενοχλήσεις σας με το αίμα και τις ζωές μας. Τότε δεν θα μπορέσουν να σας προστατέψουν ούτε τα αφεντικά σας ούτε οι συνεργάτες σας», προειδοποίησε απειλητικά εκφράζοντας παράλληλα την ενόχληση της Τουρκίας για τις συμμαχίες της Αθήνας και τα ευήκοα ώτα που συναντά η ελληνική πλευρά έναντι της απομόνωσης που αντιμετωπίζει η Τουρκία.


Νερό στο μύλο του τουρκικού αμόκ έριξε και η απόφαση των ΗΠΑ για άρση του εμπάργκο όπλων στην Κύπρο που είχε επιβληθεί εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας το 1987.


"Είναι άλλο ένα μήνυμα ότι οι αδιέξοδες κινήσεις της Τουρκίας, η διαστρέβλωση της πραγματικότητας, η συνεχής προκλητικότητα, ο αναθεωρητισμός της όχι μόνο δεν πανικοβάλλουν την Ελλάδα, αλλά δεν περνούν διεθνώς" σχολίασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Την ίδια ώρα, η Ελλάδα παραμένει σε απόλυτη εγρήγορση και διπλωματικά αλλά και στο πεδίο με αυξημένη ετοιμότητα, προκειμένου να αποτραπεί κάθε νέα απόπειρα αποσταθεροποίησης από πλευράς της Τουρκίας. Δεν θεωρείται αδύνατον άλλωστε, το επόμενο διάστημα να επιχειρηθεί μια νέα εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού από την γειτονική χώρα. Παράλληλα μένει να φανεί αν η τουρκική πλευρά θα επιχειρήσει να ανεβάσει ακόμα περισσότερο το θερμόμετρο της έντασης με πρόσχημα τις γεωτρήσεις.

"Έχουμε τα μάτια και τα αυτιά μας ανοιχτά, τον νου μας εκεί που πρέπει, στα σύνορα της χώρας μας, έτσι ώστε η Ελλάδα να μην ξαναϋπάρξει "ξέφραγο αμπέλι" είπε ο κ. Οικονόμου και πρόσθεσε ότι "το κάνουμε και στο Αιγαίο, με τους άνδρες και τις γυναίκες του Λιμενικού Σώματος και στον Έβρο με τον φράχτη, ο οποίος θα επεκταθεί σταδιακά ώστε να καλύψει όλο το μήκος του ποταμού, με τους συνοριοφύλακες, με τους ανθρώπους εκεί, πάντα σεβόμενοι τις ανθρωπιστικές μας υποχρεώσεις και τους διεθνείς νόμους και κανόνες. Έχοντας κατά νου ένα βασικό πράγμα: Η χώρα έχει σύνορα και τα σύνορα αυτά πρέπει να τα φυλάμε απέναντι σε κάθε απειλή. σε κάθε υβριδική απειλή" κατέληξε.

Τα κρίσιμα ραντεβού στις ΗΠΑ

Εν μέσω αυτού του κλίματος, ο πρωθυπουργός στην Νέα Υόρκη θα αναδείξει για μία ακόμη φορά τον ρόλο της Ελλάδας ως παράγοντα σταθερότητας στην περιοχή, κατά την ομιλία του στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ που θα γίνει την Παρασκευή. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες η ομιλία του Έλληνα πρωθυπουργού θα ακολουθήσει εκείνης του Ταγίπ Ερντογάν, ενώ ο κ. Μητσοτάκης θα καταδικάσει τον τουρκικό αναθεωρητισμό, κάνοντας εμμέσως τη σύνδεση με τον ρωσικό αναθεωρητισμό της Μόσχας που αποτυπώθηκε στην εισβολή της Ουκρανίας.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το δείπνο που θα παραθέσει ο Αμερικανός Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν την Τετάρτη στους ηγέτες που θα συμμετάσχουν στις εργασίες της Συνέλευσης. Εκεί θα παραβρεθεί ο Έλληνας πρωθυπουργός αλλά και ο Τούρκος Πρόεδρος, ωστόσο κανείς μέχρι στιγμής δεν γνωρίζει εάν υπάρχει περιθώριο έστω και μιας σύντομης συνομιλίας των δύο ανδρών μια και το κλίμα είναι ιδιαίτερα τεταμένο και ενώ έχει προηγηθεί η γνωστή φράση από τον Τούρκο πρόεδρο "Μητσοτάκης γιoκ". Ωστόσο, η συγκεκριμένη εκδήλωση δίνει τη δυνατότητα για απευθείας επαφές των ηγετών εκτός πρωτοκόλλου.
Το πρόγραμμα του πρωθυπουργού περιλαμβάνει επαφές με ξένους ηγέτες, συναντήσεις με επενδυτικό άρωμα αλλά και συνεντεύξεις σε ξένα μέσα ενημέρωσης.

Ένα διπλωματικό σπριντ θα "τρέξει" στη Νέα Υόρκη και ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δενδιας, με έναν κύκλο επαφών να έχει κλειδώσει, μεταξύ των οποίων το Διατλαντικό Δείπνο με τη συμμετοχή του Αμερικανού ΥΠΕΞ Άντονι Μπλίνκεν, ενώ ξεχωρίζει και η τριμερής συνάντηση ΥΠΕΞ Ελλάδας, Κύπρου και Αιγύπτου.

Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως, στις επαφές που θα έχει η ελληνική πλευρά αναμένεται να παρουσιάσει ντοκουμέντα για την εντεινόμενη τουρκική προκλητικότητα, προσκομίζοντας χάρτες και στοιχεία για τις εμπρηστικές κινήσεις της γειτονικής χώρας. Παράλληλα αυτό που θα επισημανθεί είναι πως ο πόλεμος στην Ουκρανία και η διεθνής αντίδραση έδειξαν πως δεν υπάρχουν περιθώρια για αναθεωρητικές απόψεις.

Της Πηνελόπης Γκάλιου
skai.gr