21 Σεπτεμβρίου 2022

Οι ρωσικές αεροπορικές έλαβαν οδηγία να μην πωλούν εισιτήρια σε άνδρες από 18 έως 65 ετών


Μεγάλη αναστάτωση έχει προκληθεί στη Ρωσία μετά την εντολή που έδωσε ο Βλαντιμίρ Πούτιν, μέσω διαγγέλματος, για επιστράτευση. Πολλοί Ρώσοι αγόρασαν αεροπορικά εισιτήρια χωρίς επιστροφή.

Ωστόσο, λόγω της διαταγής για επιστράτευση, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες έχουν σταματήσει να πωλούν εισιτήρια σε άνδρες από 18 έως 65 ετών. Εισιτήρια θα μπορούν να πωληθούν μόνο κατόπιν έγκρισης από το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας.

Οι πτήσεις από τη Μόσχα στις πρωτεύουσες της Γεωργίας, της Τουρκίας και της Αρμενίας, που δεν απαιτούν την κατοχή βίζας για τους Ρώσους, κατέστησαν αδύνατες λίγα λεπτά μετά το διάγγελμα του Βλαντιμίρ Πούτιν.

Περί τις δώδεκα οι απευθείας πτήσεις από Μόσχα σε Αζερμπαϊτζάν, Ουζμπεκιστάν, Καζακστάν και Κιργιστάν δεν εμφανίζονταν καν στη σχετική ιστοσελίδα.

Σε τροχιά κλιμάκωσης των κινήσεων εχθρότητας η Μόσχα μετά το διάγγελμα του Ρώσου προέδρου, ο οποίος κήρυξε μερική επιστράτευση επτά μήνες μετά την εισβολή στην Ουκρανία και ενώ η χώρα του έχει υποστεί σημαντικές ήττες.

Παρότι ο υπουργός Άμυνας της Ρωσίας, Σεργκέι Σοϊγκού, ανέφερε ότι η επιστράτευση θα περιοριστεί μόνο σε όσους έχουν εμπειρία ως επαγγελματίες στρατιώτες, οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο για την αγορά εισιτηρίων για πτήσεις «φυγής» παρουσιάζει τρομακτική άνοδο.

Συνολικά, όπως εξήγησε ο Σεργκέι Σοϊγκού, περίπου 300.000 έφεδροι καλούνται στα όπλα. 

Το Reuters επικαλούμενο δεδομένα των Google Trends, αναφέρει ότι καταγράφεται κατακόρυφη άνοδος των αναζητήσεων στην Aviasales, την πιο δημοφιλή ιστοσελίδα στη Ρωσία για αναζήτηση και αγορά αεροπορικών εισιτηρίων.

Όπως μεταδίδεται, οι θέσεις σε απευθείας πτήσεις προς Κωνσταντινούπουλη και Γερεβάν (σε Τουρκία και Αρμενία, δηλαδή προορισμούς στους οποίους δεν απαιτείται visa), έχουν εξαντληθεί, σύμφωνα με τα δεδομένα της Aviasales.

Ακόμα, ορισμένες διαδρομές με ενδιάμεσους σταθμούς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από τη Μόσχα προς την Τιφλίδα της Γεωργίας, επίσης δεν ήταν διαθέσιμες, ενώ οι φθηνότερες πτήσεις από τη ρωσική πρωτεύουσα προς το Ντουμπάι κόστιζαν περισσότερα από 300.000 ρούβλια (5.000 δολάρια) , δηλαδή ποσό περίπου πέντε φορές πολλαπλάσιο του μέσου μηνιαίου μισθού.

📺Νέες θλιβερές εικόνες από τη Madonna στο καινούριο της βιντεοκλίπ🤦‍♂️


Το κομμάτι Hung Up on Tokischa έγινε δεκτό με καλές κριτικές. Ομως η 64χρονη πλέον βασίλισσα της ποπ για ακόμα μία φορά έγινε στόχος σχολίων για την εικόνα της και το τι «πουλάει».
Ένα remix της επιτυχίας της Hung Up (2005) – σε συνεργασία με την νεαρή Δομινικανή ράπερ Tokischa – κυκλοφόρησε τον περασμένο Ιούνιο η Madonna.

Από μουσικής πλευράς το κομμάτι Hung Up on Tokischa έγινε δεκτό με καλές κριτικές. Ομως μολις χθες κυκλοφόρησε το videoclip του τραγουδιού και η 64χρονη πλέον βασίλισσα της ποπ για ακόμα μία φορά έγινε στόχος σχολίων για την εικόνα της και το τι «πουλάει».

Στο στόρι της υπόθεσης, η Madonna και η Tokischa καπνίζουν μπροστά σε αγάλματα της Παρθένου και του θείου βρέθους, φυσούν προκλητικά καπνό η μία στο στόμα της άλλης και μοιράζονται «θερμές» στιγμές - με χορογραφία που παραπέμπει σε ερωτικές περιπτύξεις. 


Οι φαν της «βασίλισσας» την αποθέωσαν αλλά οι... αμερόληπτοι και αντικειμενικοί χρήστες των social media απογοητεύτηκαν από την υπερπροσπάθεια της Madonna να νεανίσει και να φανεί συνομίλικη της Tokischa, χαρακτηρίζοντας - όχι άδικα - το αποτέλεσμα θλιβερό και τρομακτικό.  


Δημοσκόπηση Pulse: Στις 8 μονάδες η διαφορά ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ μετά τη ΔΕΘ


Κέρδη και ζημιές για τα κόμματα -και κυρίως τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ- μετά τις ομιλίες του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Αλέξη Τσίπρα στην φετινή ΔΕΘ - Η μεγάλη δημοσκόπηση της εταιρείας Pulse για λογαριασμό του ΣΚΑΪ

Στις οκτώ ποσοστιαίες μονάδες διαμορφώνεται η διαφορά μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ, μετά τις ομιλίες του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Tσίπρα στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τη μεγάλη δημοσκόπηση της εταιρείας Pulse για λογαριασμό του ΣΚΑΪ, η οποία παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο με τη Σία Κοσιώνη.

Πριν από την εμφάνιση Μητσοτάκη στη ΔΕΘ η διαφορά ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ ήταν στις 7,5 ποσοστιαίες μονάδες, μετά την ομιλία Μητσοτάκη η ψαλίδα άνοιξε στις 8,5 μονάδες ενώ μετά την ομιλία Τσίπρα κλείδωσε στις 8 μονάδες.

Αναλυτικά η δύναμη των κομμάτων στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων μετά την ομιλία Τσίπρα στη ΔΕΘ διαμορφώνεται ως εξής:

ΝΔ: 34,5%, ΣΥΡΙΖΑ: 26,5%, ΠΑΣΟΚ: 12%, ΚΚΕ: 5%, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ: 4%, ΜέΡΑ25: 3%



Η δύναμη των κομμάτων στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων μετά την ομιλία Μητσοτάκη στη ΔΕΘ αποτυπώνεται ως εξής:

ΝΔ: 34,5%, ΣΥΡΙΖΑ: 26%, ΠΑΣΟΚ: 11,5%, ΚΚΕ: 5,5%, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ: 4%, ΜέΡΑ25: 2,5%



Πριν από την ΔΕΘ, η δύναμη των κομμάτων στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων ήταν ως εξής:

ΝΔ: 33%, ΣΥΡΙΖΑ: 25,5%, ΠΑΣΟΚ: 12%, ΚΚΕ: 5,5%, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ: 3,5%, ΜέΡΑ25: 2,5%



Στο ερώτημα για τον καταλληλότερο πρωθυπουργό σταθερό είναι το προβάδισμα του Κυριάκου Μητσοτάκη τόσο πριν όσο και μετά τη ΔΕΘ.

Πριν από τη ΔΕΘ ο Κ. Μητσοτάκης συγκέντρωνε 38% έναντι 27% του Αλέξη Τσίπρα, ενώ το 30% απάντησε «κανέναν από τους δύο».



Μετά την ομιλία του στη ΔΕΘ στο ερώτημα για τον καταλληλότερο πρωθυπουργό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέβασε το ποσοστό του στο 39% έναντι 28% του Αλέξη Τσίπρα. «Κανένας από τους δύο» απάντησε το 29%.



Ακριβώς ίδια διατηρήθηκαν τα ποσοστά μετά την ομιλία Τσίπρα: Μητσοτάκης 39%, Αλέξης Τσίπρας 28%, Κανένας από τους δύο 29%



Σταθερό είναι το προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας και στην παράσταση νίκης πριν και μετά τη φετινή ΔΕΘ.

Πριν από τις ομιλίες, η ΝΔ προηγείτο με 56% έναντι 24% του ΣΥΡΙΖΑ.



Μετά την ομιλία Μητσοτάκη η διαφορά στην παράσταση νίκης διαμορφώθηκε στο 56% υπέρ της ΝΔ έναντι 25% του ΣΥΡΙΖΑ.



Μετά την ομιλία Τσίπρα, η διαφορά στην παράσταση νίκης διαμορφώθηκε ως εξής: ΝΔ 56% - ΣΥΡΙΖΑ 26%.



Η ταυτότητα της έρευνας



ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ
Πηγή: skai.gr

Ρωσία: Απίθανη φάρσα στον γιο του Πεσκόφ - Η ομάδα Ναβάλνι τον κάλεσε σε επιστράτευση κι αυτός απάντησε «δεν πάω, ξέρετε ποιος είμαι;»


Ο Νικολάι Πεσκόφ, γιος του εκπροσώπου τύπου του Ρώσου προέδρου Ντμίτρι Πεσκόφ, απάντησε σε τηλεφώνημα του Ντμίτρι Νιζόφτσεφ, παρουσιαστή της εκπομπής «Δημοφιλής πολιτική», ο οποίος του συστήθηκε ως στρατιωτικός επίτροπος, λέγοντας ότι θα πρέπει να παρουσιαστεί στο στρατολογικό γραφείο.

Ο Νιζόφτσεφ είπε στον Νικολάι Πεσκόφ ότι έχει ήδη λάβει την κλήτευση τόσο μέσω της πύλης Κρατικών Υπηρεσιών όσο και με επιστολή, και ρώτησε αν ο Νικολάι θα προσέλθει στο στρατολογικό γραφείο μέχρι τις 10 π.μ. αύριο.

«Στις 10 το πρωί, φυσικά, αύριο δεν θα έρθω. Εάν γνωρίζετε ότι είμαι ο κύριος Πεσκόφ, πρέπει να καταλάβετε ότι δεν είναι και τόσο σωστό, να βρίσκομαι εκεί. Θα λύσω το ζήτημα σε άλλο επίπεδο», απάντησε ο Νικολάι Πεσκόφ.

Ο γιός του εκπρόσωπου τύπου του Ρώσου προέδρου είπε ότι πρέπει «να καταλάβει τι συμβαίνει» και «ποια είναι τα δικαιώματα του».

«Δεν έχω πρόβλημα να υπερασπίσω την πατρίδα, αλλά πρέπει να καταλάβω τη σκοπιμότητα της δικής μου παρουσίας, σας μιλάω για ορισμένες πολιτικές ιδιαιτερότητες», κατέληξε ο Νικολάι.

Οι συντάκτες της εκπομπής επισημαίνουν ότι η συζήτηση έγινε ζωντανά, οπότε δεν μπορούσαν να κόψουν τίποτα από αυτήν.

Ο ίδιος ο εκπρόσωπος τύπου του Ρώσου προέδρου έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι οι δημοσιογράφοι μίλησαν με τον γιο του, δηλώνοντας ότι έκοψαν το σημειολογικό μέρος της συνομιλίας.

«Ζητήστε τους να βγάλουν πρώτα ολόκληρη τη συζήτηση. Δεν έχω καμία αμφιβολία για τη μόνη σωστή επιλογή του. Ούτε και αυτός» δήλωσε ο Πεσκόφ στον ιστότοπο Podyem.

ΝΔ: Συνεργάτες ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ συντάσσονται με τον Ερντογάν


«Μπορεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μην έχει βρει ακόμα μια λέξη για να καταδικάσει την επίθεση Ερντογάν κατά της χώρας μας από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, όμως συνεργάτες κορυφαίων ευρωβουλευτών του συντάσσονται απόλυτα μαζί του» αναφέρει η ΝΔ.
«Hαφωνία του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στις προκλήσεις κατά της Ελλάδας, από τον Πρόεδρο της Τουρκίας, φαίνεται πως δεν είναι καθολική» αναφέρεται σε νέα ανακοίνωση της ΝΔ.

«Μπορεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μην έχει βρει ακόμα μια λέξη για να καταδικάσει την επίθεση Ερντογάν κατά της χώρας μας από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, όμως συνεργάτες κορυφαίων ευρωβουλευτών του συντάσσονται απόλυτα μαζί του.

Ο κ. Κωνσταντίνος Αλεξάκος, συνεργάτης του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κόκκαλη, υιοθετεί πλήρως με ανάρτησή του την Τουρκική προπαγάνδα κατά της Ελλάδας στο ζήτημα των μεταναστών και φτάνει στο σημείο να χρεώνει στη χώρα μας την όξυνση στο Αιγαίο.

Αναμένουμε από τον ΣΥΡΙΖΑ την καταδίκη των απαράδεκτων δηλώσεων του συνεργάτη του κ. Κόκκαλη. Μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να υποδέχθηκε με σιωπή τις δηλώσεις του Τούρκου Προέδρου αντί να συμβάλει σε μια ενιαία εθνική απάντηση, ελπίζουμε όμως ότι δεν θα μείνει σιωπηλός και μπροστά στις απαράδεκτες αυτές τοποθετήσεις» καταλήγει η ανακοίνωση.

ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΜΠΟ@ΡΔΕΛΟ😜😜Facebook: O Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχασε φέτος πάνω από τη μισή του περιουσία


Μεγάλο και μάλλον ασυνήθιστο πλήγμα κατέγραψε η περιουσία του ιδρυτή της Facebook και επικεφαλής της MetaPlatforms Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που είδε την περιουσία του να μειώνεται πάνω από το μισό.

Σύμφωνα με το Billionaires Index του Bloomberg, που παρακολουθεί τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, ο Ζούκερμπεργκ υποχώρησε στην 20ή θέση. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη απώλεια μεταξύ των ultra rich του δείκτη.

Η καθαρή αξία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ μειώθηκε από 106 δισ. δολάρια, προ διετίας, σε 55,9 δισ. δολάρια σήμερα.

Σήμερα η θέση του στον δείκτη είναι η χαμηλότερη από το 2014. Τον Σεπτέμβριο του 2021, οπότε και ο ιδρυτής της Facebook βρισκόταν στο απόγειό του, η περιουσία του αποτιμήθηκε στα 142 δισ. δολάρια.

Τον επόμενο μήνα ανακοίνωσε την Meta Platforms και άλλαξε το όνομα της εταιρείας από Facebook.

Τον Φεβρουάριο, η εταιρεία δημοσίευσε μια έκθεση κερδών που έδειξε ότι δεν είχε καμία αύξηση στους μηνιαίους χρήστες του Facebook, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για τη θέση της εταιρείας στα social media.

📢Ο Νάσος ο ΠΟΝΤΙΚΟΜΟΥΡΗΣ θυμήθηκε να φορολογήσει τα κέρδη Βαρδή-Λάτση την επομένη που το ανακοίνωσε και ο Μητσοτάκης... μέχρι τώρα και για ένα μήνα, ΜΟΥΓΓΑ


[Χθες στην παρουσία του στο ραδιόφωνο sfera ο Κυριάκος ανακοίνωσε ότι θα φορολογηθούν τα υπερκέρδη 1 δις από την αισχροκέρδια Βαρδή-Λάτση (ΕΛΠΕ) το 2ο τρίμηνο όταν πουλούσαν στο 1,80 (τιμή διυλιστηρίου) ένα έπρεπε να πουλάνε 1,60 max... όλο αυτό τον καιρό ούτε η ΝΔ ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ είχαν τολμήσει να βγάλουν κιχ, μέχρι που ήρθε εντολή από ΕΕ]

«Τον Σεπτέμβριο η κυβέρνηση θα δώσει -από χρήματα των πολιτών- 2 δισ. για να στηρίξει την αισχροκέρδεια, τη στιγμή που με 340 εκατ. θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε δημόσιο έλεγχο στη ΔΕΗ και να συγκρατήσουμε τις τιμές. Σε όλη την Ευρώπη το κράτος επιστρέφει στην ενεργειακή πολιτική, κάτι που είναι και θέμα εθνικής ασφάλειας ειδικά για τη χώρα μας. Η κυβέρνηση της ΝΔ εδώ επιμένει διαφορετικά», τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ -Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Ελλάδα 94.3 FM».

Όσον αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης, υποστήριξε πως «με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί η αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου από την κυβέρνηση, το σύνολο των πόρων θα πάει αποκλειστικά σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μείνουν αποκλεισμένες». «Αυτό είναι πολύ κρίσιμο γιατί μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης θα μπορούσαν να δοθούν χρήματα όχι μόνο για δάνεια, αλλά και για ενεργειακή αναβάθμιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, για ψηφιακή αναβάθμιση, δηλαδή για δουλειές υποδομής που θα μείωναν το καθημερινό κόστος αυτών των επιχειρήσεων και θα τις βοηθούσαν να επιβιώσουν μέσα στο σημερινό δύσκολο περιβάλλον. Εμείς λέμε ότι υπάρχει ακόμα χρόνος να αντιστραφεί αυτή η πορεία», δήλωσε.

Δε θέλουμε θαλασσοδάνεια σαν αυτά που έχουν οδηγήσει τη ΝΔ να χρωστά στις τράπεζες

«Είμαστε σε μια περίοδο που χρειάζονται δημόσια εργαλεία», συνέχισε. «Αυτή τη στιγμή οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι καθολικά αποκλεισμένες από το τραπεζικό σύστημα. Άρα χρειάζεται να υπάρχει ένας δημόσιος τραπεζικός πόλος. Χρειάζονται βέβαια κανόνες, δε θέλουμε θαλασσοδάνεια σαν αυτά που έχουν οδηγήσει τη ΝΔ να χρωστά στις τράπεζες, δηλαδή στον ελληνικό λαό, 340 εκατ. δανεικά κι αγύριστα. Γι' αυτό η ΝΔ δεν μπορεί να μιλά για τέτοια ζητήματα», υπογράμμισε ο Νάσος Ηλιόπουλος και προσέθεσε με νόημα: «Ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι το σημερινό Μένουμε Ευρώπη… σε όλη την Ευρώπη πλέον ακολουθούνται τέτοιες πολιτικές».

«Αντίθετα, η λογική της ΝΔ ότι τα πάντα τα ρυθμίζει το αόρατο χέρι της αγοράς -ένα χέρι που τώρα τελευταία μάλλον έχει πάθει… τενοντίτιδα- δεν είναι ευρωπαϊκό πλαίσιο, είναι λατινοαμερικάνικο πλαίσιο της δεκαετίας του '80», είπε χαρακτηριστικά. «Αυτή τη στιγμή πρέπει να φορολογηθούν τα υπερκέρδη στην ενέργεια, στη διύλιση και εμπορία πετρελαίου και στο φυσικό αέριο. Η εταιρεία του φυσικού αερίου για το χρόνο που κλείνει έχει 300 εκατ. υπερκέρδη», τόνισε. Σημείωσε ακόμα ότι «η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία είναι απόλυτα κοστολογημένη και είναι στα 5,6 δισ.».

«Δεν μπορεί όμως η ΝΔ να μιλά για αξιοπιστία στα δημόσια οικονομικά. Εμείς δεν αφήσαμε ποτέ τη χώρα με 15% έλλειμμα, δεν ψηφίσαμε έναν προϋπολογισμό, όπως η ΝΔ πέρσι, που προέβλεπε 0,8% πληθωρισμό όταν όλοι έβλεπαν τι έρχεται. Την ίδια στιγμή ο κ. Σκρέκας έλεγε ότι το ρεύμα θα αυξηθεί 2 με 3 ευρώ», επισήμανε ο Νάσος Ηλιόπουλος. Προσέθεσε ακόμα ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019 άφησε μια χώρα με 12 συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης, άφησε ασπίδα 37 δισ. στα ταμεία και ένα χρέος ρυθμισμένο σε επιτόκιο 1% για τα επόμενα 15 χρόνια».

«Σήμερα, μια προοδευτική κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θα σήμαινε άμεσα μέτρα για την ενέργεια που μπορούν να μειώσουν τα τιμολόγια κατά 50%, μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα και μείωση του ΦΠΑ σε βασικά είδη διατροφής, θέσπιση αφορολόγητου για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους στα 10.000 ευρώ», ανέφερε. «Επίσης, με ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση όλο αυτό το πανηγύρι που γίνεται σήμερα με τα golden boys και τις "ακρίδες" που έχουν πέσει στο δημόσιο χρήμα, θα σταματήσει», συμπλήρωσε.

Αναφερθείς στο σκάνδαλο των παρακολουθήσεων, σημείωσε: «Σήμερα μαθαίνουμε ότι η ΝΔ στην εξεταστική ουσιαστικά καλύπτει την Intellexa, την εταιρεία που εμπορεύεται το Predator στην Ελλάδα, γιατί αποδέχεται να μην έρθει εκπρόσωπος της εταιρείας στην επιτροπή».

Στον απόηχο της χθεσινής κατάθεσης στην Εξεταστική Επιτροπή του προέδρου της ΑΔΑΕ που φέρεται να μίλησε για την καταστροφή των αρχείων παρακολούθησης Ανδρουλάκη, ο Νάσος Ηλιόπουλος σχολίασε: «Η ΝΔ υποστηρίζει ότι υπάρχουν υπηρεσίες μέσα στο κράτος αλλά και ιδιώτες -πλέον ο πρώην διοικητής της ΕΥΠ και ο κ. Δημητριάδης είναι ιδιώτες- που μπορούν να μην ελέγχονται ούτε από τη Θεσμών και Διαφάνειας ούτε από την Εξεταστική». «Υπάρχει μια τεράστια επιχείρηση συγκάλυψης και αν ισχύει ότι έχουν καταστραφεί τα αρχεία παρακολούθησης του κ. Ανδρουλάκη τη μέρα που ο ίδιος έκανε τις καταγγελίες για το Predator, είναι απόδειξη ενοχής, απόδειξη ότι τις υπηρεσίες του Predator τις χρησιμοποιούσε η ΕΥΠ. Μιλάμε για έναν κοινό παρακρατικό μηχανισμό που συντονίζει παρακολουθήσεις ανάμεσα σε Predator και ΕΥΠ», είπε.

«Είναι πολύ παράξενο», σχολίασε τέλος, «ότι ο διοικητής της ΕΥΠ επί Αντώνη Σαμαρά και ο διοικητής επί Αλέξη Τσίπρα πηγαίνουν στη Βουλή και δεν επικαλούνται το απόρρητο, ενώ το απόρρητο το επικαλούνται μόνο οι άνθρωποι του Κυριάκου Μητσοτάκη». «Δεν γίνεται να υπάρχουν οι φάκελοι παλιότερων υποθέσεων και να μην υπάρχει ο φάκελος του κ. Ανδρουλάκη. Οι άνθρωποι που έχουν καταστρέψει αρχεία έχουν ευθύνες και οι ευθύνες αυτές θα καταλογιστούν», κατέληξε ο Νάσος Ηλιόπουλος, επαναλαμβάνοντας ότι μετά τις εκλογές, η κυβερνητική πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα συστήσει προανακριτική για την υπόθεση.

BBC: Ποιοι είναι οι συσχετισμοί δυνάμεων Ρωσίας - Ουκρανίας μετά την επιστράτευση - Πίνακας


Επιστρέφουν και 60αρηδες απόστρατοι - Τι σημαίνει στην πράξη η επιστράτευση; Είναι οι ρωσικές δυνάμεις ισχυρότερες από τις ουκρανικές δυνάμεις; Απειλεί ο Πούτιν με κλιμάκωση, ή ακόμα και πυρηνικό πόλεμο;
ΟΡώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν διέταξε μερική επιστράτευση για να ενισχύσει τα στρατεύματά του στην Ουκρανία μετά τις μεγάλες στρατιωτικές αποτυχίες στα βορειοανατολικά αυτόν τον μήνα. Σε ομιλία του προς το ρωσικός έθνος, ο Πούτιν είπε ότι η Ρωσία απειλείται άμεσα με «διάσπαση» από τις δυτικές δυνάμεις που υποστηρίζουν την κυβέρνηση του Κιέβου.

Προειδοποίησε επίσης το ΝΑΤΟ ότι η Ρωσία - μια πυρηνική δύναμη - θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε όπλα στο οπλοστάσιο της ενάντια σε αυτό που αποκάλεσε δυτικό «πυρηνικό εκβιασμό».

Το μήνυμά του ήρθε μια ημέρα αφότου οι Ρώσοι ηγέτες σε τέσσερις περιοχές της ανατολικής και νότιας Ουκρανίας ανακοίνωσαν σχέδια για τα λεγόμενα δημοψηφίσματα - που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα - για την ένταξη στη Ρωσία. Η Κριμαία προσαρτήθηκε από τη Ρωσία μετά από μια τέτοια κίνηση το 2014.

Τι σημαίνει στην πράξη η επιστράτευση;

Η Ρωσία σχεδιάζει να καλέσει περίπου 300.000 εφέδρους - δηλαδή άτομα με στρατιωτική εκπαίδευση οι οποίοι, όπως τόνισε ο Βλαντίμιρ Πούτιν, διαθέτουν ειδικές δεξιότητες που απαιτούνται στη σύγκρουση στην Ουκρανία. Θα περιλαμβάνονται πολλοί έφεδροι αξιωματικοί, συμπεριλαμβανομένων μερικών άνω των 60 ετών, που είχαν αποστρατευτεί.

Η Ρωσία θα μπορούσε θεωρητικά να κινητοποιήσει περίπου 25 εκατομμύρια Ρώσους για στρατιωτική θητεία, αλλά αυτό δεν εξετάζεται ακόμη. Τόσο ο πρόεδρος Πούτιν όσο και ο υπουργός Άμυνας
Σεργκέι Σοϊγκού τόνισαν ότι στρατεύσιμοι δεν θα σταλούν να πολεμήσουν στην Ουκρανία.

Ο κ. Σοϊγκού είπε ότι τα επιπλέον στρατεύματα έπρεπε να υπερασπιστούν μια πρώτη γραμμή που εκτείνεται σε περίπου 1.000 χιλιόμετρα (600 μίλια).

Η επιστράτευση θα επεκταθεί για μήνες - και ο κ. Πούτιν έχει δηλώσει προηγουμένως ότι η Ρωσία είναι έτοιμη για μια μάχη μακράς διαρκείας. Το πρακτορείο ειδήσεων Reuters αναφέρει ότι είναι η
πρώτη κινητοποίηση της Ρωσίας μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά το Κρεμλίνο έστειλε χιλιάδες στρατεύσιμους να πολεμήσουν στο Αφγανιστάν τη δεκαετία του 1980 και αργότερα στην Τσετσενία και στον Βόρειο Καύκασο.

Πολλοί ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι στρατεύσιμοι σκοτώθηκαν σε αυτούς τους δαπανηρούς πολέμους και αυτή τη φορά το Κρεμλίνο φαίνεται να θέλει οπωσδήποτε να αποφύγει να τροφοδοτήσει το αντιπολεμικό αίσθημα.

Είναι οι ρωσικές δυνάμεις ισχυρότερες από τις ουκρανικές δυνάμεις;

Ο ρωσικός στρατός είναι αριθμητικά ανώτερος από τον στρατό της Ουκρανίας, αλλά οι τακτικές στο πεδίο της μάχης και τα δυτικά όπλα ακριβείας της Ουκρανίας έχουν μειώσει αυτό το χάσμα.

Η αρχική δύναμη εισβολής της Ρωσίας τον Φεβρουάριο αριθμούσε περίπου 190.000 στρατιώτες, επιπλέον των χιλιάδων φιλορώσων μαχητών στην περιοχή του Ντονμπάς.

Το Κρεμλίνο ξεκίνησε μια τεράστια προσπάθεια στρατολόγησης, προσφέροντας μεγάλα οικονομικά κίνητρα. Έτσι επιστρατεύτηκαν επιπλέον στρατεύματα, ειδικά από φτωχές περιοχές της Σιβηρίας και του Καυκάσου, συμπεριλαμβανομένων έμπειρων Τσετσένων μαχητών.

Η Ρωσία έχει κανονικά όριο λίγο περισσότερο από ένα εκατομμύριο στρατιωτικό προσωπικό και σχεδόν 900.000 πολιτικούς υπαλλήλους - αλλά τον περασμένο μήνα ο πρόεδρος Πούτιν υπέγραψε ένα διάταγμα για την πρόσληψη 137.000 ακόμη.

Επί του παρόντος, οι Ρώσοι άνδρες ηλικίας 18-27 ετών είναι υποχρεωμένοι να κάνουν στρατιωτική θητεία, συνήθως για ένα έτος, αλλά υπάρχουν πολλές εξαιρέσεις για ιατρικούς λόγους ή για τους φοιτητές.

Η Ρωσία αρχικά αρνήθηκε ότι έστειλε στρατεύσιμους στρατιώτες στην Ουκρανία, αλλά σε αρκετούς αξιωματικούς επιβλήθηκαν πειθαρχικά μέτρα αφού ήρθαν στο φως περιπτώσεις στρατευσίμων που αναγκάστηκαν να υπογράψουν συμβόλαια. Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος Πούτιν επέμεινε ότι δεν θα σταλούν στρατεύσιμοι στη μάχη.

Πριν από την εισβολή, ο αριθμός των στρατιωτών της Ουκρανίας ήταν πολύ μικρότερος - περίπου 196.600 ενεργοί στρατιώτες. Αλλά το Κίεβο διέταξε μαζική επιστράτευση, η οποία ενίσχυσε αυτούς τους αριθμούς.

Γιατί άλλαξαν τώρα τα δεδομένα; 

Η μεγάλη αντεπίθεση της Ουκρανίας στην περιοχή του βόρειου Χαρκόβου έβαλε το Κρεμλίνο με την «πλάτη στον τοίχο», σχολιάζουν δυτικοί αναλυτές και πολιτικοί - κάτι που εξηγεί την τελευταία κίνηση του Βλαντίμιρ Πούτιν.

Ο υπουργός Άμυνας Σοϊγκού έδωσε νέο αριθμό νεκρών την Τετάρτη - 5.937 νεκροί Ρώσοι στρατιώτες. Αλλά αυτό το νούμερο εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερο από την εκτίμηση των 25.000 νεκρών που έδωσε το υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου τον Ιούνιο, ενώ η Ουκρανία ισχυρίζεται ότι ο αριθμός είναι περίπου 50.000.

Έχει προκύψει ότι η Ρωσία στρατολογεί αιχμαλώτους για να πολεμήσουν, καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις μεγάλες απώλειές της. Στον πόλεμο του 1979-1989 στο Αφγανιστάν, ο σοβιετικός στρατός έχασε περίπου 15.000 στρατιώτες.

Το BBC Russian έχει αποδείξεις ότι οι απώλειες της Ρωσίας στην Ουκρανία περιλαμβάνουν περισσότερους από 1.000 επίλεκτους αξιωματικούς, συμπεριλαμβανομένων πολλών πιλότων, μελών των υπηρεσιών πληροφοριών και των ειδικών δυνάμεων.


Απειλεί ο Πούτιν με κλιμάκωση, ή ακόμα και πυρηνικό πόλεμο;

Ο Πρόεδρος Πούτιν κατηγόρησε τους δυτικούς υποστηρικτές του Κιέβου για «αντιρωσικές «απειλές» - και προειδοποίησε ότι «οποιαδήποτε απειλή για την εδαφική ακεραιότητα της Ρωσίας θα αντιμετωπιζόταν με ό,τι όπλο το Κρεμλίνο κρίνει απαραίτητο».

«Η χώρα μας διαθέτει επίσης διάφορα όπλα μαζικής καταστροφής και, σε ορισμένες κατηγορίες, πιο σύγχρονα από αυτά που κατέχουν οι χώρες του ΝΑΤΟ», είπε. «Αυτό δεν είναι μπλόφα» απείλησε. 

Το στρατιωτικό δόγμα της Ρωσίας επιτρέπει τη χρήση τακτικών πυρηνικών όπλων εάν το ρωσικό κράτος απειληθεί με καταστροφή.

Η Ρωσία έχει ήδη χρησιμοποιήσει υπερηχητικούς πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς στην Ουκρανία, οι οποίοι μπορούν να πετάξουν ταχύτερα από 6.000 χιλιόμετρα την ώρα. Αλλά οι αναλυτές λένε ότι το όπλο αυτό δεν άλλαξε τις ισορροπίες.

Σημειώνεται ότι αν η Μόσχα ισχυριστεί, μετά από τα επικείμενα αμφιλεγόμενα δημοψηφίσματα, ότι οι ανατολικές περιοχές της Ουκρανίας έχουν ενταχθεί στη Ρωσία, τότε μπορεί επίσης να ισχυριστεί ότι η ίδια η Ρωσία βρίσκεται υπό επίθεση του ΝΑΤΟ.

Το Κίεβο και οι δυτικοί ηγέτες βλέπουν τα «δημοψηφίσματα» ουσιαστικά ως ρωσική αρπαγή ουκρανικών εδαφών. Η πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ουκρανία Μπρίτζετ Μπρινκ είπε ότι τα «ψευδή δημοψηφίσματα» και η επιστράτευση αποτελούν σημάδια ρωσικής αδυναμίας.

Πηγή: bbc.com

Μητσοτάκης σε αμερικανοεβραϊκές οργανώσεις: Ευθεία αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας από Τουρκία – Παραπληροφόρηση στο μεταναστευτικό


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε την Τετάρτη με αντιπροσωπεία πέντε αμερικανοεβραϊκών οργανώσεων και στη συνέχεια είχε ξεχωριστή συνάντηση με την πρόεδρο και ανώτερα στελέχη της αμερικανοεβραϊκής oργάνωσης AIPAC, στο πλαίσιο των επαφών του κατά την Εβδομάδα Υψηλού Επιπέδου της 77ης Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη.

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια των συναντήσεων ο πρωθυπουργός επισήμανε την ιδιαίτερα στενή στρατηγική συνεργασία μεταξύ της Ελλάδας και του Ισραήλ σε ένα ευρύ φάσμα ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένων της ασφάλειας και ενέργειας, αλλά και την προοπτική περαιτέρω σύσφιξης των σχέσεων τόσο σε διμερές επίπεδο όσο και μέσω των πολυμερών σχημάτων στα οποία συμμετέχουν οι δύο χώρες.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε τη σημασία τής ελληνικής και της εβραϊκής διασποράς στην προώθηση της συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα, το Ισραήλ και τις Ηνωμένες Πολιτείες για τη διαμόρφωση μίας νέας αρχιτεκτονικής ασφάλειας στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, ειδικά στη σημερινή συγκυρία, που η εισβολή τής Ρωσίας στην Ουκρανία έχει αναδείξει τους κινδύνους που εγκυμονούν ο αναθεωρητισμός και η αμφισβήτηση της διεθνούς νομιμότητας.

Στο πλαίσιο αυτό ο πρωθυπουργός ενημέρωσε τους συνομιλητές του για την κλιμακούμενη ρητορική της τουρκικής ηγεσίας και την εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού από την Άγκυρα, δίνοντας έμφαση στην ευθεία αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας και σε περιστατικά παραπληροφόρησης της διεθνούς κοινότητας σε βάρος της χώρας μας.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβου για την εισροή ενέργειας στην Ευρώπη, ενώ επισήμανε πως η χώρα μας πάγια στηρίζει τη διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας ανάμεσα στο Ισραήλ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επίσης επαναβεβαίωσε την απόλυτη προσήλωση της Ελλάδας στην καταπολέμηση του αντισημιτισμού και της διαστρέβλωσης της ιστορικής αλήθειας όσον αφορά το Ολοκαύτωμα.

Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα έχει υιοθετήσει τους Ορισμούς Εργασίας της Διεθνούς Συμμαχίας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος (IHRA) για τον Αντισημιτισμό και την Άρνηση του Ολοκαυτώματος, όσο κατείχε την εκ περιστροφής προεδρία της IHRA, το 2021, έδωσε έμφαση στην εκπαίδευση και την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης, ειδικά στο διαδίκτυο, ενώ παράλληλα έχει δρομολογήσει την ανέγερση μουσείου για το Ολοκαύτωμα στη Θεσσαλονίκη, υπό την επίβλεψη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Παναγιώτη Πικραμμένου.

ΜΑΛ@ΚΑ ΜΟΥ ΤΑ ΚΑΘΙΚΙΑ ΕΒΑΛΑΝ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΕ ΝΕΚΡΟ🤦‍♂️🤦‍♂️Ο Βγενόπουλος δικαιώθηκε για €300 εκατ. πρόστιμα που του είχαν επιβληθεί επί ΣΥΡΙΖΑ μετά θάνατον!!


Η σύζυγος και τα παιδιά του επιχειρηματία διεκδικούν τώρα μία βίλα στην Εκάλη και μία στην Πάρνηθα σε κτήμα 1.200 στρεμμάτων, μετά την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών

Οι κληρονόμοι (σύζυγος και δύο παιδιά) του Ανδρέα Βγενόπουλου κέρδισαν στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών τη δίκη που είχαν με το Ελληνικό Δημόσιο το οποίο διεκδικούσε περίπου 300 εκατ. ευρώ (μαζί με τις προσαυξήσεις) από διαφορές φόρων κ.λπ. μιας 11ετίας, ποσό ιλιγγιώδες που αν ζούσε ο Α. Βγενόπουλος θα τον οδηγούσε στη φυλακή γιατί επρόκειτο για φοροδιαφυγή κακουργηματικού χαρακτήρα.

Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών με τρεις αποφάσεις του διέγραψε τους καταλογισμούς των 300 εκατ. ευρώ που είχε κάνει το Κέντρο Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ), λόγω αντισυνταγματικότητας των ενεργειών των φορολογικών οργάνων (έκδοση καταλογιστικών πράξεων) και άφησε μόνο περίπου 4,5 εκατ. ευρώ σε εκκρεμότητα. Τώρα οι κληρονόμοι του επιχειρηματία προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να διαγραφούν και τα υπόλοιπα 4,5 εκατ. ευρώ που τους έχουν καταλογιστεί. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί πως μέχρι στιγμής παραμένουν άγνωστα τα περιουσιακά στοιχεία και το ρευστό που άφησε ο αποβιώσας Α. Βγενόπουλος.

Το Δημόσιο με βάση την απόφαση του ΚΕΦΟΜΕΠ, που του καταλόγισε φοροδιαφυγή 300 εκατ. ευρώ, κατέσχεσε τα δύο σπίτια του στην Εκάλη και το κτήμα των 1.200 στρεμμάτων με βίλα στην Πάρνηθα, μια έκταση στην οποία υπάρχει και μία λίμνη. Κατέσχεσε επίσης τις καταθέσεις του που υπήρχαν στους προσωπικούς του λογαριασμούς σε ελληνικές τράπεζες, ενώ το σκάφος του δεν μπορούσαν να το κατασχέσουν γιατί ανήκε σε εταιρεία του εξωτερικού. Με βάση την τωρινή απόφαση, θα πρέπει να αρθούν οι κατασχέσεις εφόσον η αξία των κατασχεμένων υπερβαίνει τα 4,5 εκατ. που είναι το πρόστιμο που έκανε δεκτό το Διοικητικό Δικαστήριο και μέχρι την απόφαση επί της προσφυγής για την ακύρωσή του στο ΣτΕ.
Οσον αφορά άλλες ενδεχόμενες καταθέσεις και περιουσιακά στοιχεία του εκλιπόντος στο εξωτερικό, σύμφωνα με πληροφορίες, το Δημόσιο δεν μπορεί να έχει πρόσβαση γιατί πρόκειται για κάποιο καταπίστευμα στην Ελβετία που δεν είναι στο όνομα του Α. Βγενόπουλου.

Η σφοδρή αντιδικία μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και του Ανδρέα Βγενόπουλου ξεκίνησε μεσούσης της διαμάχης του αποβιώσαντος επιχειρηματία με την πρώην πρόεδρο του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου.

Ο επιχειρηματίας τον Μάιο του 2016 είχε καταθέσει στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών μήνυση κατά της κυρίας Θάνου. Οπως υποστήριζε ο Ανδρέας Βγενόπουλος, η μήνυση αφορούσε τα αδικήματα της «δωροληψίας δικαστικού λειτουργού, της απόπειρας εκβίασης, της παράβασης καθήκοντος και της εμπορίας επιρροής», από το έτος 2014 και μετά. Σύμφωνα, τον επιχειρηματία «του ζητήθηκε να τοποθετήσει χαρτονομίσματα μέσα σε βιβλίο και να το παραδώσει σε φίλη της κυρίας Θάνου, ενώ στη συνέχεια του ζητήθηκε ολόκληρη βιβλιοθήκη».


Οι βίλες Βγενόπουλου στην Εκάλη και την Πάρνηθα που είχαν κατασχεθεί από τις φορολογικές αρχές

Ηχητικό για εκβιασμούς

Η υπόθεση αυτή αναβίωσε και πάλι τον περασμένο Φεβρουάριο όταν το σάιτ iefimerida παρουσίασε ηχητικό ντοκουμέντο το οποίο σχετιζόταν με τον εκβιασμό που είχε δεχτεί από την κυρία Θάνου ο επιχειρηματίας -όπως ισχυριζόταν- και το είχε καταγγείλει το 2016. Τον περασμένο Φεβρουάριο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, αλλά έκτοτε η υπόθεση είναι εκκρεμής.

Από φορολογικής σκοπιάς το 2016, δηλαδή το διάστημα της διένεξης Βγενόπουλου - Θάνου, με παραγγελία του εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος δόθηκε εντολή μερικού ελέγχου από τον προϊστάμενο του ΚΕΦΟΜΕΠ (30.5.2016) στον επιχειρηματία. Η παραγγελία συνοδευόταν από CD, το οποίο περιείχε τα δεδομένα των τραπεζικών λογαριασμών κ.λπ. του επιχειρηματία, της περιόδου από 19.11.2001 έως 31.12.2012. Στη συνέχεια επεκτάθηκε ο έλεγχος και για ένα έτος ακόμα, δηλαδή στο 2013. Κατά τον έλεγχο ζητήθηκε να διευκρινιστούν 653 κινήσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς που διατηρούσε ο επιχειρηματίας στην Ελλάδα, ενώ ζητήθηκαν οι κινήσεις των λογαριασμών που τηρούσε στην Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος, οι οποίες δεν περιλαμβάνονταν στο επίμαχο CD.

Επίσης, ζητήθηκαν συμπληρωματικά στοιχεία για τις φορολογικές κινήσεις της δικηγορικής εταιρείας που είχε (Βγενόπουλος και Συνεργάτες). Ακόμη, ζητήθηκαν οι κινήσεις λογαριασμών της ναυτιλιακής εταιρείας Bariba Corporation, οι κινήσεις από τον ατομικό λογαριασμό που διατηρούσε στην τράπεζα του Λονδίνου Union Bancaire Privee, από τον λογαριασμό που είχε στην Εγνατία Τράπεζα, όπως και κινήσεις (αναλήψεις-καταθέσεις-μεταφορές χρηματικών ποσών) από άλλα τραπεζικά ιδρύματα του εξωτερικού.


Ρίτα Σουβατζόγλου

Από τον έλεγχο προέκυψαν οικονομικές «τρύπες» και αναντιστοιχίες, όπως είναι, μεταξύ των άλλων, ότι δεν αποδείχτηκε η πηγή ή η αιτία προέλευσης του ποσού των 126.823.334 ευρώ που αφορά πιστώσεις οι οποίες προέκυψαν από τράπεζες της ημεδαπής. Δεν αποδείχτηκε επίσης η πηγή τριών ποσών, των 150.000, 100.000 και 50.000 ευρώ, που είχαν μεταφερθεί στον ατομικό λογαριασμό 002-20…81, που διατηρούσε στην τράπεζα Union Bancaire Privee και χωρίς να υπάρχει αναγραφή του λογαριασμού προέλευσης των πιστώσεων. Στην ίδια τράπεζα του Λονδίνου είχαν μεταφερθεί επίσης 1.000.000 ευρώ, χωρίς να αναγράφεται ο λογαριασμός της προέλευσης της πίστωσης.

Ούτε για τρεις πιστώσεις στην Εγνατία Τράπεζα, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν εισερχόμενες εντολές της εταιρείας Dande Holdings S.A. με έδρα το εξωτερικό (που τηρούνταν στην τράπεζα UBP) προέκυψε η αιτία καταβολής τους.

Από τον έλεγχο θεωρήθηκαν, παράλληλα, μη δικαιολογημένες 6 πιστώσεις ύψους 1.500.490 ευρώ που έγιναν στον κοινό λογαριασμό που διατηρούσε ο επιχειρηματίας με τη σύζυγό του Αρετή Σουβατζόγλου στην τράπεζα Union Bancaire Privee. Οι 6 αυτές πιστώσεις έγιναν από μεταφορά (transfer) χωρίς να αναγράφεται ο λογαριασμός προέλευσης.

Ετσι, οι φορολογικές αρχές ζήτησαν από τον επιχειρηματία να δώσει εξηγήσεις για τις «μαύρες τρύπες» της 11ετίας 2003 έως 2013. Παράλληλα, όμως, ο ιδρυτής του ομίλου Marfin Investment Group ανέθεσε στον δικηγόρο Ευστάθιο Μπακάλη να κινήσει τις νόμιμες διαδικασίες στα Διοικητικά Δικαστήρια εις βάρος του Δημοσίου, σε περίπτωση που το ΚΕΦΟΜΕΠ εξέδιδε εις βάρος του οριστικές καταλογιστικές πράξεις, ζητώντας του να καταβάλει διαφορές φόρου κ.λπ. Ενώ έτρεχε η προθεσμία που είχε ο επιχειρηματίας για να καταθέσει τις αντιρρήσεις-απόψεις του στις φορολογικές αρχές, τέσσερις ημέρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία, σε ηλικία 63 ετών, απεβίωσε στις 5 Νοεμβρίου 2016 από καρδιακή ανακοπή.



Κληρονόμοι του αποβιώσαντος επιχειρηματία κατέστησαν η δεύτερη σύζυγός του Αρετή (Ρίτα) Σουβατζόγλου, ο γιος του Φίλιππος από τον πρώτο του γάμο, η κόρη του Μελίνα, από τη σχέση του με τη Βρετανίδα Τζιλ Μπεντ. Η σύζυγος του Ανδρέα Βγενόπουλου κατέστη κληρονόμος κατά ποσοστό 1/4 της περιουσίας του και κατά ποσοστό 3/8 το καθένα από τα δύο παιδιά του. Στις φορολογικές αρχές επικράτησε προβληματισμός για το αν μπορούν μετά τον θάνατο του Ανδρέα Βγενόπουλου να προβούν ή όχι σε καταλογισμό εις βάρος των κληρονόμων του. Τελικά, μετά από ένα διάστημα αδράνειας οι φορολογικές αρχές εξέδωσαν καταλογιστικές πράξεις ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ εις βάρος των τριών κληρονόμων. Οι πράξεις αυτές αφορούσαν διαφορές κύριου φόρου, πρόσθετο φόρο, πρόσθετη εισφορά ανακρίβειας έως το 120% του κύριου φόρου, έκτακτη εισφορά και ειδική εισφορά αλληλεγγύης.

Ωστόσο, οι κληρονόμοι το 2017 κατέθεσαν στον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ενδικοφανή προσφυγή, όπως λέγεται στη νομική επιστήμη, δηλαδή αμφισβήτησαν τις καταλογιστικές πράξεις της φορολογικής αρχής, χωρίς ωστόσο να λάβουν ποτέ απάντηση.

Στη συνέχεια η σύζυγος και τα παιδιά ζήτησαν να τοποθετηθεί εκκαθαριστής της κληρονομικής περιουσίας του αποβιώσαντος επιχειρηματία και τον Σεπτέμβριο του 2018 το Ειρηνοδικείο Αμαρουσίου διόρισε δικηγόρο εκκαθαριστή. Στο μεταξύ, η εντολή που είχε δώσει εν ζωή ο επιχειρηματίας στον δικηγόρο κ. Μπακάλη υλοποιήθηκε και εκπροσωπώντας και τους τρεις κληρονόμους κατάθεσε αιτήσεις στα Διοικητικά Δικαστήρια της Αθήνας κατά της άρνησης της ΑΑΔΕ να απαντήσει στην ενδικοφανή προσφυγή και κατά των καταλογιστικών πράξεων.


Φίλιππος Βγενόπουλος

Εκκρεμότητα

Από το Διοικητικό Εφετείο της Αθήνας οι τρεις κληρονόμοι δικαιώθηκαν εν μέρει, καθώς διαγράφηκε από τις αξιώσεις του Δημοσίου το μεγαλύτερο μέρος τους. Οι διοικητικοί εφέτες από τα 300 εκατ. ευρώ που είχε καταλογίσει το Κέντρο Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου άφησαν σε εκκρεμότητα μόνο περίπου 4,5 εκατ. ευρώ, συν τις προσαυξήσεις.

Το Εφετείο κατ' αρχάς έκρινε αντισυνταγματική τη διαδικασία που τήρησαν οι φορολογικές αρχές μετά τον θάνατο του Ανδρέα Βγενόπουλου. Και αυτό γιατί, αφού πάγωσαν τον έλεγχο για ένα περίπου έτος, επανήλθαν και καταλόγισαν τα ποσά των φορολογικών διαφορών στους κληρονόμους, χωρίς όμως προηγουμένως να τους καλέσουν σε ακρόαση προκειμένου να εκθέσουν τις απόψεις τους. Κατά συνέπεια παραβιάστηκε το άρθρο 20 του Συντάγματος που καθιερώνει το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου για κάθε διοικητική ενέργεια ή μέτρο που λαμβάνεται εις βάρος των δικαιωμάτων ή συμφερόντων του.

Την ίδια στιγμή το Διοικητικό Εφετείο, ακολουθώντας τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (νομολογία), έκρινε ότι «η διάταξη νόμου περί παρατάσεως χρόνου παραγραφής φορολογικών αξιώσεων, οι οποίες ανάγονται σε ημερολογιακό έτος προγενέστερο του προηγουμένου της δημοσιεύσεως του νόμου αυτού έτους, είναι ανίσχυρη ως αντικείμενη στην απορρέουσα από την αρχή του κράτους δικαίου αρχή της ασφάλειας δικαίου και στις εξειδικεύουσες αυτήν ειδικώς στο φορολογικό δίκαιο συνταγματικές διατάξεις του άρθρου 78».

Ορισμένες αξιώσεις της φορολογικής αρχής, σύμφωνα με τις εφετειακές αποφάσεις, έχουν υποπέσει σε παραγραφή λόγω παρέλευσης της πενταετίας. Οι διοικητικοί δικαστές επανέλαβαν τις αποφάσεις του ΣτΕ, που έχουν κρίνει ότι «δεν αποτελούν συμπληρωματικά στοιχεία εκείνα τα οποία είτε είχαν περιέλθει σε γνώση της φορολογικής αρχής εντός της προβλεπόμενης στην παράγραφο 1 του άρθρου 84 πενταετίας και αγνοήθηκαν ή δεν ελήφθησαν προσηκόντως υπόψη από αυτήν, καθώς η φορολογική αρχή όφειλε να έχει λάβει γνώση τους, εντός της ίδιας πενταετίας, εάν είχε επιδείξει τη δέουσα επιμέλεια, ήτοι εάν είχε λάβει τα προσήκοντα μέτρα ελέγχου και έρευνας, που προβλέπονται στον νόμο».



Κατόπιν αυτών, το Διοικητικό Εφετείο με τις αποφάσεις του δέχθηκε εν μέρει τις θέσεις των κληρονόμων και ακύρωσε οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού του προϊσταμένου του ΚΕΦΟΜΕΠ, που αφορούσαν:

■ φόρο εισοδήματος
■ έκτακτη εισφορά φυσικών προσώπων
■ ειδική εισφορά αλληλεγγύης.

Με τις ίδιες αποφάσεις το Εφετείο μεταρρυθμίζει απόφαση του προϊσταμένου του ΚΕΦΟΜΕΠ, κατά το σκέλος που αφορά την οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος του Ανδρέα Βγενόπουλου, του οικονομικού έτους 2008 από τα 57 εκατ. ευρώ (πλέον των προσαυξήσεων) στο ποσό των 150.000 ευρώ.

Τέλος, το Εφετείο ακύρωσε την επιβολή πρόσθετου φόρου για ορισμένα οικονομικά έτη και αντί αυτού επέβαλε πρόστιμο ανακριβούς δήλωσης και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.
Μετά τις εφετειακές αυτές αποφάσεις απέμεινε σε εκκρεμότητα ένα ποσό της τάξεως των 4,5 εκατ. ευρώ περίπου, συν τις νόμιμες προσαυξήσεις.

Τώρα, ο εκκαθαριστής της κληρονομιάς του Ανδρέα Βγενόπουλου προσέφυγε στο ΣτΕ και ζητάει να ακυρωθούν οι τρεις εφετειακές αποφάσεις, ως προς το σκέλος εκείνο που εγκρίνουν την υποχρέωση καταβολής του ποσού των 4,5 εκατ. ευρώ από την πλευρά των κληρονόμων. Επικαλείται, μεταξύ άλλων, αντισυνταγματικότητα των απομεινάντων πράξεων καταλογισμού, καθώς δεν προηγήθηκε ακρόαση των κληρονόμων πριν την έκδοσή τους και δεν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες προθεσμίες.

Παναγιώτης Τσιμπούκης
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Κατάθεση Ράμμου στην εξεταστική -ΝΔ: «Κατέρρευσαν τα fake news περί παρακολουθήσεων και predator» -Για «δίδυμο σκάνδαλο» μιλά ο ΣΥΡΙΖΑ


[Αλχημείες Τζανακόπουλου: Επειδή όταν ο Ανδρουλάκης έκανε καταγγελία για το Predator η ΕΥΠ λέει κατέστρεψε το αρχείο παρακολούθησής του, το σαϊνι συμπεραίνει ότι η ΕΥΠ τον παρακολουθούσε και με Predator!!! Μιλάμε για άλμα λογικής... Ρε στοκε αφού η ΕΥΠ τον παρακολουθούσε νόμιμα και έβλεπε κλήσεις μηνύματα κλ.π ποιος ο λόγος να τον παρακολουθεί και με predator;🤣🤣]

Ολοκληρώθηκε η κατάθεση του προέδρου της ΑΔΑΕ Χρήστου Ράμμου, με τη ΝΔ να επιτίθεται στην αντιπολίτευση κάνοντας λόγο για «κατάρρευση των fake news» και τον ΣΥΡΙΖΑ να μιλά για «δίδυμο σκάνδαλο παρακολουθήσεων και συγκάλυψης».

Ολοκληρώθηκε η κατάθεση του προέδρου της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών Χρήστου Ράμμου, στην Εξεταστική Επιτροπή που διερευνά την υπόθεση «παραβίασης του απορρήτου των επικοινωνιών του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και ευρωβουλευτή Νίκου Ανδρουλάκη. H σημαντικότερη αποκάλυψη που έκανε ο Πρόεδρος της αρχής ήταν ότι δεν διαπιστώθηκε παρακολούθηση όσων πολιτικών είχαν ζητήσει έλεγχο (πχ. Σπίρτζη) ούτε από την ΕΥΠ ούτε με Predator.

Μαρκόπουλος: Με όσα ακούσαμε από τον κ. Ράμμο κατέρρευσαν τα fake news ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ

Τα κόμματα αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατάθεσης του κ. Ράμμου τοποθετήθηκαν, με πρώτο τον γαλάζιο βουλευτή Δημήτρη Μαρκόπουλο να τονίζει πως « Με όσα ακούσαμε σήμερα από τον κ. Ράμμο κατέρρευσαν όλες οι χθεσινές διαρροές και τα fake news του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ».

Τζανακόπουλος: Έχουμε πλέον να κάνουμε με ένα δίδυμο σκάνδαλο παρακολουθήσεων και συγκάλυψης

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στην Εξεταστική Επιτροπή Δημήτρης Τζανακόπουλος, μετά την ολοκλήρωση της κατάθεσης του προέδρου της ΑΔΑΕ δήλωσε ότι «αυτό που προκύπτει είναι ότι έχουμε να κάνουμε αποδεδειγμένα πλέον με ένα δίδυμο σκάνδαλο. Από τη μια πλευρά το σκάνδαλο παρακολουθήσεων και από την άλλη πλευρά το σκάνδαλο της συγκάλυψης των ευθυνών και των εντολών Μητσοτάκη.

«Προκύπτει ότι στις 29 Ιουλίου, όταν και κατατέθηκε η καταγγελία Ανδρουλάκη στην ΑΔΑΕ για την παρακολούθηση από το Predator ο κ. Κοντολέων, τότε διοικητής της ΕΥΠ, έδωσε εντολή καταστροφής των μηχανημάτων στα οποία καταγράφονταν οι συνομιλίες και τα μηνύματα των παρακολουθούμενων, πριν καν ενημερωθεί ο ελληνικός λαός, οι πολίτες, πριν καν προκύψει ενημέρωση της ΑΔΑΕ για την παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη από την ΕΥΠ».

Άρα λοιπόν, ΕΥΠ και Predator στην πραγματικότητα λειτουργούσαν από κοινού. Δεύτερο στοιχείο, είναι το γεγονός ότι όπως αποτυπώνεται στην σχετική έκθεση, το σχετικό πρακτικό της ΑΔΑΕ, υπήρξε άρνηση συνεργασίας από τον νυν διοικητή της ΕΥΠ κ. Δεμίρη και την ίδια στιγμή, η δήλωση της αρμόδιας εισαγγελέως ότι θεωρεί τον εαυτό της «ανέλεγκτη».

Σχετικά με όλα αυτά, είναι προφανείς οι ευθύνες του κ. Μητσοτάκη αλλά είναι και προφανής η ανάγκη ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου να κινηθεί άμεσα ώστε να ελέγξει την κατά τη γνώμη της «ανέλεγκτης» εισαγγελέως που έχει την αρμοδιότητα της ΕΥΠ.

Επόμενη μάρτυρας η επικεφαλής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας Αλεξάνδρα Ρογκάκου
Η κεκλεισμένων των θυρών και σε εφαρμογή των κανόνων της πλήρους μυστικότητας κατάθεσης του προέδρου της ΑΔΑΕ Χρήστου Ράμμου είχε ξεκινήσει το απόγευμα της Τρίτης, διεκόπη και συνεχίσθηκε σήμερα στις δέκα το πρωί.

Επόμενη μάρτυρας που πέρασε την πόρτα της Εξεταστικής Επιτροπής είναι η επικεφαλής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας Αλεξάνδρα Ρογκάκου.

📺ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΟΥΣΤ@ΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ📢Βρετανία: Σάλος με τηλεαστέρες που παρέκαμψαν την ουρά για την Ελισάβετ - Βίντεο


[Ο εν λόγω καραγκιόζης μετά 27 χρόνια γάμου αποκάλυψε ότι είναι γκέι και έκτοτε άλλαξε ο χαρακτήρας του. Μετά την αποκάλυψη την πέφτει συνεχώς στους καλεσμένους και είναι προσβλητικός... κλασική πούστ@κη συμπεριφορά που βγάζει τα απωθημένα χρόνων... κάτι σαν τον Καπουτζίδη που μετά τη αποκάλυψη βρίζει όποιον δεν προσκυνάει τους γκέι]

Holly Willoughby και Phillip Schofield έπεσαν οι ίδιοι στον λάκο που έσκαβαν για τους καλεσμένους τους - Χιλιάδες χρήστες του twitter ζήτουν από το ITV τον τηλεοπτικό «αποκεφαλισμό» τους

Δεν έχουν τέλος τα «μεθεόρτια» από την κηδεία της βασίλισσας Ελισάβετ. Η βρετανική κοινή γνώμη, την επόμενη μέρα, βρίσκεται διχασμένη για τα πάντα: Από στις βασιλικές έριδες Ουίλιαμ-Χάρι, τα κρυφά μικρόφωνα και τα δάκρυα της Μέγκαν, το δανεικό φόρεμα της Κάρι Τζόνσον μέχρι το «σκάνδαλο της ουράς», το γεγονός δηλαδή, οτι δύο δημοφιλείς παρουσιαστές της βρετανικής τηλεόρασης, δεν κάθισαν να περιμένουν 10 ώρες στην ουρά, για να αποτίσουν φόρο τιμής στην Ελισάβετ αλλά την προσπέρασαν για να βρεθούν μπροστά.

Και φυσικά, όλοι γνωρίζουμε με τι επιμέλεια και στωϊκότητα, οι Βρετανοί στέκονται στην κάθε ουρά. Ούτε σπρώχνουν, ούτε χώνονται, ούτε προσπερνούν όπως… συνηθίζουμε στη Νότια Ευρώπη. Γι’ αυτό και η οργή τους για όσους το τολμήσουν είναι πολύ μεγάλη.

Οι παρουσιαστές, Holly Willoughby και Phillip Schofield, το ξανθό τηλεοπτικό δίδυμο της εκπομπής «This Morning» του δικτύου ITV, βρέθηκε στο «μάτι του κυκλώνα», όταν εκατοντάδες άνθρωποι, οι οποίοι περίμεναν υπομονετικά στην ουρά, τους κινηματογράφησαν, συνοδεία του προσωπικού ασφαλείας, να τους προσπερνούν και να βρίσκονται σε χρόνο dt μπροστά στη σορό της βασίλισσας.


Το τηλεοτικό δίδυμο την στιγμή που πρακάμπτει την ουρά έξω από το Westminister Ηall



Το αποτέλεσμα ήταν ότι σήμερα τρίζει η καρέκλα των δύο Βρετανών παρουσιαστών με χιλιάδες Βρετανούς πολίτες να επικαλούνται ότι εκμεταλλεύτηκαν την θέση τους για να προσκυνήσουν τη σορό της Ελισάβετ παρακάμπτοντας την ουρά που είχε σχηματιστεί την Παρασκευή στο Westminster Hall.

Έτσι λοιπόν, περίπου 37 χιλιάδες χρήστες (και συνεχώς αυξάνονται) στα social media έχουν ήδη υπογράψει και ζητούν την παραίτησή τους με το επιχείρημα ότι έκαναν κατάχρηση της θέσης τους.

Καμπάνια «μίσους»

Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Daily Mail, η ξανθιά παρουσιάστρια Holly Willoughby κλαίγοντας γοέρα ζήτησε τη βοήθεια δικηγόρων του τηλεοπτικού δικτύου προκειμένου να παραμείνει στο τηλεοπτικό πλατό του ΙTV. Η ίδια μάλιστα ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να παραιτηθεί έπειτα το σάλο που ξέσπασε στη Βρετανία.

Για να είμαστε δίκαιοι, οι δύο παρουσιαστές δεν έκαναν τίποτα διαφορετικό, από ότι κάνουν δεκάδες άλλοι δημοσιογράφοι, βουλευτές, μέλη ξένων διπλωματικών αποστολών και ανώτατοι διοικητικοί υπάλληλοι. Η Επιτροπή Οργάνωσης του τελετουργικού είχε προβλέψει δίπλα στην ουρά χιλιομέτρων που είχε σχηματιστεί και έναν «διάδρομο fast access» για πρόσωπα VIP αλλά και διαπιστευμένους δημοσιογράφους που δεν μπορούσαν να περιμένουν κατά μέσο όρο 10 ώρες, γιατί έπρεπε να δώσουν ρεπορτάζ ή να παρουσιάζουν το τηλεοπτικό μαραθώνιο της μετάδοσης. Τίποτα διαφορετικό δηλαδή, απ’ ότι γίνεται σε άλλα μεγάλα γεγονότα.



«Σκάσε Μέγκαν, Σκάσε Χάρι»

Ομως, ως γνωστόν, το διαδίκτυο έχει δική του «λογική» και μέσα σε λίγες ώρες το twitter είχε γεμίσει από μηνύματα μίσους και απέχθειας για τους δύο παρουσιαστές. Οι ίδιοι πάντως έχουν μείνει με το στόμα ανοιχτό μετά τις σφοδρές αντιδράσεις χιλιάδων Βρετανών στο διαδίκτυο, όπως σχολιάζει το δημοσίευμα της Daily Mail.

Κακώς βέβαια, γιατί όταν οι Holly Willoughby και Phillip Schofield χρησιμοποιούσαν τα σχόλια των haters και τις ανεπιβεβαιώτες φήμες του διαδικτύου για να επιτεθούν ανελέητα στον πρίγκιπα Χάρι και την Μέγκαν, δεν είχαν κάνενα θέμα… Ειναι χαρκτηριστική η εικόνα του Phillip Schofield να κοιτάει ευθεία στην κάμερα με σκληρό ύφος και να λέει «Σκάσε Μέγκαν, Σκάσε Χάρι»

Δείτε το βίντεο: Holly Willoughby και Phillip Schofield αρνούνται ότι προσπέρασαν την ουρά


Τα τελευταία χρόνια το δίδυμο των παρουσιαστών μεθοδικά χρησιμοποιούσε τα σχόλια και τα fake news του διαδικτύου για να επιτεθεί σε καλεσμένους του. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες το δίδυμο Holly Willoughby και Phillip Schofield χρησιμοποίησε ανεπιβεβαίωτες φήμες από τα σόσιαλ μίντια μόνο και μόνο για να φέρουν σε δύσκολη θέση καλεσμένους τους καλλιτέχνες και όχι μόνο.

Τον Ιούνιο, ένα ζευγάρι, η Lydia Barker και ο Billy Brown βρέθηκαν καλέσμενοι στην εκπομπή να απολογούνται γιατί οι γειτονές τους, κατήγγειλαν στα σόσιαλ μίντια ότι φώναζαν πολύ δυνατά την ώρα που έκαναν σεξ βραδιάτικα. Ο Schofield μάλιστα πρότεινε στο ζευγάρι να ηχογραφήσουν τους ήχους… και να τους στείλουν στην εκπομοή για να μπορέσουν οι τηλεθεατές να σχηματίσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Τώρα κλαίς, γιατί κλαις;

Είναι φανερό ότι το δίδυμο εξέθρεψε μόνο του το φίδι το οποίο τους δάγκωσε. Εδωσε φωνή και λόγο στους haters του twitter και τώρα βρίσκονται οι ίδιοι μέσα στον λάκο που έσκαψαν για τους άλλους. Και κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός της εκπομπής που τους γεμίζει τις τσέπες κατά 600.000 λίρες μηνιαίως, για την παρουσίαση του ημερήσιου σόου από την Δευτέρα ως και την Πέμπτη.

Να θυμίσουμε ότι ο παρουσιαστής Phillip Schofield είχε βρεθεί ξανά στο «μάτι του κυκλώνα», τον Φεβρουάριο του 2020, όταν αποκάλυψε ότι είναι γκέι, έπειτα από 27 χρόνια γάμου. Ο 57χρονος, ο οποίος έχει δύο κόρες, 27 και 24 ετών έκανε την ανακοίνωση μέσω μιας δήλωσης που δημοσίευσε στο Instagram: «Σήμερα, το είναι κανείς γκέι αποτελεί αιτία εορτασμού και περηφάνιας, και δικαίως» έγραψε ο Σκόφιλντ στη δήλωσή του, επισημαίνοντας ωστόσο ότι ο ίδιος αισθάνεται πόνο και σύγχυση, αλλά μόνο εξαιτίας του γεγονότος ότι έχει πληγώσει την οικογένειά του. Πρόκειται για κάτι που με ενοχλούσε για πάρα πολύ καιρό. Ο καθένας κάνει αυτό το πράγμα (την αποκάλυψη) με τον δικό του ρυθμό και όταν το τάιμινγκ είναι σωστό», σχολίασε ο παρουσιαστής, εξηγώντας ότι το τελευταίο διάστημα η σεξουαλικότητά του ήταν ένα ζήτημα που τον απασχολούσε αρκετά.

Δείτε το βίντεο: Ο Νίγκελ Φάρατζ «πυροβολεί» το δίδυμο Holly Willoughby και Phillip Schofield



«Το αρνάκι που έγινε σκύλα»

Σύμφωνα με ανθρώπους του δικτύου, μετά την αποκάλυψη, η οποία είχε μεν θετική ανταπόκριση στα social media αλλά προξένησε και πλήθος αρνητικών σχολίων, το ύφος και το στυλ παρουσίασης του Phillip Schofield άλλαξε δραματικά. ΄Επαψε πια να είναι καλότροπος και συμπάσχων με τους καλεσμένους του και άρχισε τα βιτριολικά σχόλια.

Η προσωπική του απελευθέρωση ως γκέι, έβγαλε και έναν άλλο εαυτό, σύμφωνα με στενούς του συνεργάτες. Εγινε περισσότερο κυνικός, επικριτικός ακόμα και προσβλητικός πολλές φορές. Ακόμα και με τους ανθρώπους που δούλευε μαζί. «Ηταν μια απίστευτη μεταμόρφωση. Ο στωϊκός και καλοπροαίρετος Φίλιπ έγινε μια… λυσσασμένη σκύλα που δεν άφηνε τίποτα να πέσει κάτω». Και αυτό φυσικά το πήραν χαμπάρι τα αφεντικά του ΙΤV και έδω και μήνες σκόπευαν να τον αντικαταστήσουν. Αλλά παρόλες τις ανακοινώσεις απομάκρυνσής του, συνεχίζει μέχρι σήμερα κανονικά στην εκπομπή.

Piers Morgan: «Γελοία η καμπάνια»

Στο πλευρό υποστήριξης του τηλεοπτικού διδύμου, βρέθηκε και ο γνωστό Piers Morgan, ο οποίος ζήτησε να σταματήσει το «δημόσιο μαστίγωμα» τους. Σύμφωνα με τον Piers, η συλλογή υπογραφών για να αντικατασταθεί το δίδυμο είναι «μια γελοία υπερβολική καμπάνια. Φυσικά και δεν πρέπει να απολυθούν, είναι γελοίο».

Ο Piers έθιξε επίσης το γεγονός ότι πολλοί άλλοι εκμεταλλεύτηκαν τους κανόνες που επέτρεπαν σε βουλευτές και τα διαπιστευμένα μέλη των μέσων ενημέρωσης να αποκτήσουν πρόσβαση στην αίθουσα του Westminister Hall χωρίς να περιμένουν ουρά. «Η Τερέζα Μέι πήδηξε την ουρά και κανείς δεν ενοχλήθηκε… Η Άντζελα Ρέινερ πήδηξε την ουρά. Νομίζω ότι αυτό το δημόσιο μαστίγωμα που συμβαίνει... έχει ξεφύγει κάπως!».

Δείτε το βίντεο: Ο Πίρς Μόργκαν τους υπερασπίζεται τους Holly Willoughby και Phillip Schofield



Στο μεταξύ, το δίδυμο των παρουσιαστών φέρεται να ζήτησε από τα «αφεντικά» του δικτύου ITV να αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα το σκάνδαλο, με την ξανθιά παρουσιάστρια να μην μπορεί να συγκρατήσει τα δάκρυά της. Και οι δύο πάντως επιμένουν ότι εισήλθαν στην αίθουσα του Westminster Hall με την ιδιότητά τους ως παρουσιαστές του δικτύου ITV που κάλυπτε την κηδεία της Ελισάβετ.

Την ίδια ώρα, πηγή κοντά στη βρετανίδα δημοσιογράφο υποστηρίζει στην Daily Mail ότι «αφιέρωσε τον περισσότερο χρόνο της σήμερα μιλώντας στους παραγωγούς για το θέμα οι οποίοι την έχουν διαβεβαιώσει ότι η αντίδραση των τηλεθεατών δεν ήταν τόσο κακή όσο η αντίδραση των χρηστών στα social media.

Σύμφωνα με το BBC περίπου 250.000 άνθρωποι μπόρεσαν να αποτίσουν φόρο τιμής στη βασίλισσα στο Westminster Hall, χαμηλότερα από τους αρχικούς υπολογισμούς για 400.000.

Για την ιστορία, 320.000 άνθρωποι είδαν το φέρετρο του Ουίνστον Τσόρτσιλ το 1965, το οποίο τέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα για τρεις ημέρες αντί για τεσσερισήμιση ημέρες όπως της Ελισάβετ και περίπου 300.000 λέγεται ότι απέτισαν φόρο τιμής στον Γεώργιο ΣΤ' το 1952.

Μίνα Αγγελίνη
Σπύρος Αλεξίου
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Βραζιλιάνος χάκαρε το σάιτ της Μπάγερν, βρήκε κενά στα πρωτόκολλα ασφαλείας και πήρε δώρο μια φανέλα του Mίλερ



Το όνομα του είναι Ντάνιελ Μαρτίνς, αλλά στην κοινότητα των χάκερς είναι γνωστός ως το... «φάντασμα».

Ως γνήσιος Βραζιλιάνος λατρεύει το ποδόσφαιρο και μία από τις αγαπημένες του ομάδες είναι η Μπάγερν Μονάχου.

«Επειδή είναι μια ομάδα που θαυμάζω πολύ και επειδή κάνω αυτό που κάνω, αποφάσισα να εξερευνήσω τον ιστότοπο του συλλόγου κι έτσι ανακάλυψα μια αδυναμία του συστήματος», τόνισε ο Μαρτίνς σε συνέντευξη του στο globoesporte.br, εξηγώντας ότι τα κενά που υπήρψχαν στα πρωτόκολλα ασφαλείας μπορούσαν να επιτρέψουν σε... συναδέλφους του να αποκτήσουν τα στοιχεία χιλιάδων μελών του συλλόγου.

«Μόλις εντόπισα το σφάλμα, αμέσως κατέγραψα τι ακριβώς είχα ανακαλύψει και το έστειλα στο σύλλογο. Τους πήρε λίγο χρόνο για να το διορθώσουν και αρχικά δεν μου είχαν απαντήσει. Τελικά ήρθα σε επαφή μαζί τους μέσω ενός Βραζιλιάνου δημοσιογράφου κι αφού κατάλαβαν ότι δεν είχα καμία κακή πρόθεση, διόρθωσαν το πρόβλημα».

Κι όχι απλά το διόρθωσαν, αλλά για να τον ευχαριστήσουν του έστειλαν μια φανέλα του Τόμας Μίλερ υπογεγραμμένη από τον παίκτη σύμβολο του συλλόγου.

Les echos: Οι Γάλλοι λένε «ναι» στον τρόπο που η Ελλάδα διαχειρίστηκε την πανδημία και την προτιμούν για τις διακοπές τους


Πέραν των φυσικών της πλεονεκτημάτων, η Ελλάδα φαίνεται να αποκομίζει τα οφέλη της καλής διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης, σχολιάζει το ρεπορτάζ
Ακόμα ένα άρθρο, αυτή της φορά της γαλλικής Les Echos, εγκωμιάζει τις επιδόσεις του τουρισμού στην Ελλάδα. 

Στο άρθρο με τίτλο, «Ελλάδα και Ισπανία, οι επιτυχίες του καλοκαιριού για τους Γάλλους ταξιδιωτικούς πράκτορες» ο δημοσιογράφος Yann Duvert επισημαίνει πως φέτος το καλοκαίρι οι Γάλλοι προτίμησαν για τις διακοπές τους Ελλάδα και Ισπανία.

Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ο αρθρογράφος και οι συνεντευξιαζόμενοι αποδίδουν την επιτυχία της Ελλάδας στις σωστές πολιτικές και στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων, όπως η πανδημία.

Πέραν των φυσικών της πλεονεκτημάτων, η Ελλάδα φαίνεται να αποκομίζει τα οφέλη της καλής διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης, σχολιάζει το ρεπορτάζ.

«Η Ελλάδα έχει μια πολύ καλή εικόνα επειδή είναι ένας πολύ ολοκληρωμένος προορισμός από πολιτιστική, γαστρονομική, φυσική και παραθαλάσσια άποψη», λέει ο Christophe Fuss, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της TUI France.

«Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η ελληνική κυβέρνηση διαχειρίστηκε πολύ καλά την κρίση του Covid, καθησυχάζοντας πολύ γρήγορα τους Γάλλους πελάτες. Η Ελλάδα γρήγορα φάνηκε να είναι «ασφαλής» προορισμός. «Όλοι αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στο να γίνει και φέτος το καλοκαίρι ο αγαπημένος προορισμός των πελατών μας».

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη δήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (SETO), οι τουρίστες που επέλεξαν ένα ταξίδι «πακέτο» (πτήση, διαμονή, εκδρομές) έσπευσαν στην Ελλάδα και την Ισπανία, οι οποίες είναι ήδη δημοφιλείς το 2021.

Από την 1η Μαΐου έως τις 31 Αυγούστου, οι Γάλλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες μετέφεραν σχεδόν 1,4 εκατομμύρια άτομα σε ταξίδια, εκ των οποίων 279.000 στην Ελλάδα. Αναλυτικότερα, στα ελληνικά νησιά σημειώθηκε αύξηση 47% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στην ηπειρωτική Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση 84%. Ακόμη και σε σύγκριση με την προ-Covid περίοδο, η τάση είναι ανοδική.

Σύμφωνα με το Travel Companies, το οποίο συλλέγει στοιχεία από τους tour operators αλλά και από τα ταξιδιωτικά γραφεία, ο προορισμός Ελλάδα σημείωσε άλμα 30% σε σχέση με το 2019, ενώ η Ισπανία σημείωσε αύξηση 56%. Στην NG Travel υπήρξε επίσης έκρηξη στις αναχωρήσεις προς την Ισπανία (90%) και την Ελλάδα (110%).

Ατσαλάκης: Έκθεση του Πολυτεχνείου Κρήτης: Γιατί το LNG είναι η λύση στην ενεργειακή κρίση -Αναλυτικοί πίνακες


Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αποτελεί τη μόνη στρατηγική για ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη, αναφέρει σε νέα έκθεσή του, όπου αναλύει όλα τα δεδομένα, ο Γιώργος Ατσαλάκης, αναπληρωτής καθηγητής στο Εργαστήριο Ανάλυσης Δεδομένων και Πρόβλεψης του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Ο ελλιπής και πρόχειρος σχεδιασμός στη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια οδήγησε την Ευρώπη να έχει την ακριβότερη ενέργεια στον κόσμο. «Δυστυχώς, η Ε.Ε. δεν έλαβε υπόψη την προστασία των καταναλωτών, την ασφάλεια του εφοδιασμού και τη συγκράτηση των τιμών. Σήμερα, βρίσκεται υπό ενεργειακή ανασφάλεια και σε συνθήκες που προσμοιάζουν με την πετρελαϊκή κρίση του 1973», τονίζει ο κ. Ατσαλάκης.


Από το 2008 η εξάρτηση από τις εισαγωγές ενέργειας στην ΕΕ ήταν πάνω από 50% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας, και έφθασε μέχρι το 60% το 2019, σύμφωνα με το διάγραμμα εισαγωγής ενέργειας της Ευρώπης ανά έτος ως % της συνολικής κατανάλωσης.

Η εξάρτηση της Ευρώπης από τις εισαγωγές ενέργειας έχει γίνει ιδιαίτερα ανησυχητική μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η οποία επιτάχυνε την ανάγκη αναζήτησης νέων προμηθευτών φυσικού αερίου και άλλων πηγών ενέργειας. Σύμφωνα με το σχήμα, ποσοστό εξάρτησης ανά χώρα από το ρωσικό αέριο το 2021, τη μικρότερη εξάρτηση είχε η Γεωργία και ακολουθεί η Εσθονία. Το 2021 η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο στην Ευρώπη ήταν υψηλότερη στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.


Σε τιμές-ρεκόρ το φυσικό αέριο στην Ευρώπη

Tο φυσικό αέριο και η ηλεκτρική ενέργεια στην Ευρώπη έχουν φθάσει σε τιμές-ρεκόρ τους τελευταίους μήνες. «Η τιμή του φυσικού αερίου έχει 14πλασιαστεί σε σχέση με τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας. Η Ρωσία έχει ήδη διακόψει τις παραδόσεις φυσικού αερίου στην Πολωνία, στη Βουλγαρία, στη Φινλανδία, στη Δανία και στην Ολλανδία, ενώ τις έχει περιορίσει σε άλλα κράτη όπως στη Γερμανία και στην Ιταλία. Επιπλέον, πρόσφατα η Gazprom ανακοίνωσε την αναστολή των παραδόσεων φυσικού αερίου στη Γαλλία και τη διακοπή της λειτουργίας του αγωγού Nord Stream 1. Η Ρωσία προμηθεύει λιγότερο από το ένα τρίτο του όγκου φυσικού αερίου που είχε συμφωνήσει με τις ευρωπαϊκές χώρες», εξηγεί ο αναπληρωτής καθηγητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης.

Σύμφωνα με την έκθεση, η ετήσια τιμή του αργού πετρελαίου υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 93 $ ανά ισοδύναμο βαρέλι το 2022⁠. Συγκριτικά, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων κρίσεων τιμών του 2008 και του 1973, το αργό πετρέλαιο ήταν κατά μέσο όρο 127 και 119 δολάρια ανά βαρέλι, αντίστοιχα. Η τιμή του φυσικού αερίου σήμερα σε ισοδύναμο πετρελαίου είναι 490 δολάρια. Αυτό που διακρίνει την ενεργειακή άνοδο του 2021-2022 είναι ότι οι τιμές έχουν εκτοξευθεί σε όλα τα καύσιμα και οι πιο ακριβές τιμές αφορούν κυρίως την Ευρώπη.

Στη χώρα μας, με βάση τα στοιχεία του 2020, το μείγμα ενεργειακής κατανάλωσης έχει ως εξής: το 50,8% της κατανάλωσης ενέργειας αφορά το πετρέλαιο, το 7,6% το φυσικό αέριο. Η Ηλεκτρική κατανάλωση αφορά το 28,2%. Η κατανάλωση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ανέρχεται περίπου στο 13%. Η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από φυσικό αέριο 40%, από στερεά καύσιμα 26,3%, ανανεώσιμες πηγές και βιοκαύσιμα 37%, και 13,4% από λιγνίτη.

Το LNG ξανά στο επίκεντρο

Οι χώρες εξετάζουν τρόπους να αξιοποιήσουν άλλες πηγές. Τέτοια έργα όμως χρειάζονται χρόνια για να κατασκευαστούν, κάτι που σημαίνει ότι οι χώρες της Ευρώπης θα παραμείνουν εξαρτημένες από τη ρωσική ενέργεια προς το παρόν.

Στην έκθεση τονίζεται ότι η κατάσταση είναι κάπως διαφορετική όσον αφορά το υγροποιημένο φυσικό αέριο, καθώς μπορεί να τροφοδοτηθεί οδικώς από μεγάλους τερματικούς σταθμούς. Ωστόσο, πολλά συστήματα θέρμανσης κατασκευάζονται για να λειτουργούν με φυσικό αέριο και όχι με LNG, πράγμα που σημαίνει ότι αυτά τα συστήματα θα απαιτήσουν επίσης αντικατάσταση ή προσαρμογή, και επομένως περισσότερες επενδύσεις.

Η Ευρώπη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το φυσικό αέριο που διακινείται μέσω από μονοπωλιακά ελεγχόμενους αγωγούς, με την πλειονότητα να προέρχεται από τη Ρωσία. Ωστόσο, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έφερε την αγορά LNG εκ νέου στο επίκεντρο, αναγκάζοντας τις κυβερνήσεις να αναζητούν λύσεις για υποδομές εισαγωγής LNG, καθώς προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτησή τους από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Η εμπορία LNG πραγματοποιείται μέσω ειδικών πλοίων, με τη διαδικασία επαναεριοποίησης να πραγματοποιείται στον τερματικό σταθμό παραλαβής. Αυτοί οι τερματικοί σταθμοί μπορεί να είναι είτε χερσαίες μονάδες επαναεριοποίησης είτε πλωτές μονάδες επαναεριοποίησης αποθήκευσης (FSRU) αγκυροβολημένες σε λιμάνι. Μόλις επαναεριοποιηθεί, το φυσικό αέριο εισέρχεται στα συστήματα διανομής αγωγών για παράδοση στον τελικό χρήστη.

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) είναι η υγρή μορφή φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται σε πολλά ευρωπαϊκά νοικοκυριά. Είναι ένα μείγμα υδρογονανθράκων μεταβλητής σύνθεσης, με κύριο συστατικό το μεθάνιο, και μπορεί να περιέχει μικρές ποσότητες αιθανίου, προπανίου, βουτανίου και αζώτου. Οι ατμοί του LNG σε θερμοκρασία δωματίου είναι ελαφρύτεροι από τον αέρα. Το φυσικό αέριο είναι χημικά ουδέτερο και μη τοξικό. Δεν έχουν καταγραφεί ατυχήματα άμεσης ανάφλεξης του LNG σε περίπτωση διαρροής.


Η Ευρώπη διαθέτει επί του παρόντος μόνο 29 επιχειρησιακούς τερματικούς σταθμούς εισαγωγής LNG. Ο μεγαλύτερος τερματικός σταθμός εισαγωγής LNG βρίσκεται στο Milford Haven του Ηνωμένου Βασιλείου, με ονομαστική ετήσια χωρητικότητα 21 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.

Η Γερμανία δε διαθέτει τερματικό σταθμό εισαγωγής LNG αλλά πρόκειται να κατασκευάσει ένα με αναμενόμενη ετήσια χωρητικότητα 20 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων. Η στρατηγική της Γερμανίας βασισμένη στην λειτουργεία του αγωγού Nord Stream 2 είχε αποτρέψει τις επενδύσεις σε υποδομές LNG.

Το Κατάρ είναι η πρώτη χώρα προμήθειας LNG στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ακολουθούμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Νιγηρία. Οι ΗΠΑ αναμένεται να αυξήσουν τον όγκο των εξαγωγών LNG στην Ευρώπη, με το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ένωση να εισάγουν υψηλούς όγκους ρεκόρ από τα τέλη του 2021, κυρίως λόγω των χαμηλών αποθεμάτων φυσικού αερίου.


Η ΕΕ-27 εισήγαγε περίπου 16,6 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα LNG από το Κατάρ το 2021, από 17,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα το προηγούμενο έτος. Η προσφορά LNG των Ηνωμένων Πολιτειών αυξήθηκε πάνω από 12%, από 13,9 σε 15,8 δισεκατομμύρια κυβικά.

Η Αυστραλία έχει τη μεγαλύτερη ικανότητα εξαγωγής LNG από οποιαδήποτε άλλη χώρα παγκοσμίως. Από το 2022, οι τερματικοί σταθμοί της Αυστραλίας για εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου είχαν συνολική χωρητικότητα 87,6 εκατομμυρίων μετρικών τόνων ετησίως. Η Αυστραλία και το Κατάρ είναι σήμερα οι κύριες εξαγωγικές χώρες LNG, ακολουθούμενες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες έχουν ετήσια δυναμικότητα 73,9 εκατομμυρίων μετρικών τόνων. Οι ΗΠΑ αναμένεται να προσθέσουν περισσότερους από 300 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ετησίως για εξαγωγές LNG στο μέλλον.


Γιατί το LNG αποτελεί τη λύση απέναντι στην κρίση

Ο κ. Ατσαλάκης αναλύει στην έκθεσή του, ότι η υγροποίηση του φυσικού αερίου επιτρέπει τη μεταφορά του σε καταναλωτικές αγορές μακριά από τις εγκαταστάσεις παραγωγής. Στις περιπτώσεις θαλάσσιας μεταφοράς με πλοία, δεν χρειάζονται εξαρτήσεις από άλλες χώρες, ειδικές άδειες και πληρωμή τελών από τις χώρες που διέρχονται οι αγωγοί.

«Το υγροποιημένο φυσικό αέριο προσφέρει τη δυνατότητα αγοράς φυσικού αερίου ακόμη και από προμηθευτές που δεν είναι συνδεδεμένοι σε δίκτυα αγωγών. Με το LNG γίνεται απεξάρτηση από τους αγωγούς οι οποίοι λειτουργούν ως μονοπωλιακά κανάλια διανομής ενέργειας. Στην πραγματικότητα ένα μονοπωλιακό κανάλι εφοδιασμού, όπως είναι οι Ρωσικοί αγωγοί φυσικού αερίου, γίνεται όπλο χειραγώγησης των τιμών ενέργειας και όπλο πολιτικού εκβιασμού των κυβερνήσεων και των λαών. Όταν μονοπωλιακά κανάλια διανομής ενέργειας βρίσκονται στα χέρια αυταρχικών κυβερνήσεων δεν θα διστάσουν να τα χρησιμοποιήσουν για να εκβιάσουν άλλους λαούς», τονίζει.

Στο LNG με την ψύξη του φυσικού αερίου στους μείον 162 βαθμούς Κελσίου, ο όγκος μειώνεται κατά 600 φορές, εξασφαλίζοντας ευκολότερη μεταφορά και αποθήκευση. Το εμπόριο LNG επιτρέπει τη μεταφορά φυσικού αερίου σε χώρες χωρίς υποδομή αγωγών και έτσι διαφοροποιεί την αγορά ενέργειας.

Η έκθεση καταλήγει ότι η διεύρυνση της χρήσης LNG, θα απεξαρτοποιήσει την Ευρώπη από το φυσικό αέριο της Ρωσίας, θα εξασθενίσει την μονοπωλιακή ισχύ των αγωγών και θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας μας η οποία ήδη δραστηριοποιείται με σημαντικό αριθμό ιδιόκτητων πλοίων LNG. Εκτός από την απεξάρτηση, με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες να δεσμεύονται να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα τις επόμενες δεκαετίες, η χρήση καυσίμων με μικρότερη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα έχει αυξηθεί. Αυτό αντικατοπτρίζεται στο εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενός ορυκτού καυσίμου με συγκριτικά χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα ο θρύλος των Jethro Tull, Ίαν Άντερσον


«Πώς θα ένιωθε ο νέος μας Βασιλιάς Κάρολος Γ’ αν το Βασιλικό Στέμμα φυλασσόταν μόνιμα σε μουσείο στην Αθήνα;» διερωτάται ο frontman των Jethro Tull

Λίγες ώρες πριν το live της Πέμπτης στo Φεστιβάλ της Μονής Λαζαριστών (την Παρασκευή στο Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη) ο ιδρυτής και τραγουδιστής των Jethro Tull, Ίαν Άντερσον, αφήνει στην άκρη τις μουσικές προετοιμασίες και με αφορμή την αγάπη του για την Ελλάδα και την τέχνη ευρύτερα… μιλά για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

«Η κλοπή διαφόρων εθνικών ιστορικών μνημείων κατά τη διάρκεια των αιώνων από άλλες χώρες είναι αναγκαίο να αναγνωριστεί. Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι ήταν, ίσως, προσωρινά πιο ασφαλή σε ξένα χέρια και θα μπορούσαν να εκτιμηθούν από πολύ περισσότερα άτομα σε διάσημα μουσεία όπως το Βρετανικό Μουσείο. Αλλά αυτό ήταν τότε. Αυτή τη στιγμή μιλάμε για το σήμερα. Η επιστροφή των λεγόμενων Ελγίνειων Μαρμάρων θα έπρεπε να ήταν βασική προτεραιότητα για το Βρετανικό Μουσείο» αναφέρει ο βρετανός πολυοργανίστας, που με την καλλιτεχνική του ευφυΐα ξεχώρισε ήδη από τα πρώτα βήματα του συγκροτήματος.



Συνεχίζοντας, ο βρετανός μουσικός και ερμηνευτής αναρωτιέται τι θα συνέβαινε αν βρετανικά κειμήλια φυλάσσονταν σε Αθηναϊκό μουσείο. «Το 2021, η απόφαση της Βρετανικής κυβέρνησης του Μπόρις Τζόνσον να υποστηρίξει τη συνέχιση της παραμονής αυτών των ιστορικών θησαυρών ήταν αξιοθρήνητη, την ίδια ώρα που πρόσφατες ενδείξεις δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι και πολιτικοί υποστηρίζουν την επιστροφή τους στην Ελλάδα. Ίσως ο νέος πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου θα πρέπει να ξανασκεφτεί το θέμα. Άλλωστε, η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να δημιουργήσει ένα ακριβές αντίγραφο για το Βρετανικό Μουσείο, όπως πολλά από αυτά αντικαθιστούν άλλα ανεκτίμητα κειμήλια. Πώς θα ένιωθε ο νέος μας Βασιλιάς Κάρολος Γ’ αν το Βασιλικό Στέμμα φυλασσόταν μόνιμα σε μουσείο στην Αθήνα;»

Ο Ίαν Άντερσον συνιστά μια ξεχωριστή, εμβληματική και πολύ αγαπημένη περσόνα και μαζί με τους Jethro Tull αποτελούν άξια τέκνα της progressive rock. Χωρίς ταμπέλες όμως και με άξονα την μαγεία της δημιουργίας είναι μια από τις μπάντες που έχουν αφήσει το στίγμα τους στο διεθνές μουσικό στερέωμα.



Πηγή: grtimes.gr

Άγιοι Ισίδωροι Λυκαβηττού: Ο Αρχιεπίσκοπος ενημερώνει τη ΔΙΣ για τα «θαύματα»


Τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο αναμένεται να ενημερώσει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος σχετικά με την υπόθεση των «θαυμάτων» που γίνονται στον Ιερό Ναό των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού.

Σε ανακοίνωσή της η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών αναφέρει: «Για την συνολική αντιμετώπιση και επίλυση των ζητημάτων που έχουν ανακύψει με τον Ιερό Ναό των Αγίων Ισιδώρων στον Λυκαβηττό, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος έχει προβεί το τελευταίο χρονικό διάστημα σε ενέργειες για τις οποίες θα ενημερώσει αναλυτικά την Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά τη διάρκεια των τακτικών συνεδριάσεών της για το Μήνα Οκτώβριο, η οποία και θα λάβει τις σχετικές αποφάσεις».

Σημειώνεται ότι από τον περασμένο Ιούνιο υπήρξαν αναφορές για περιστατικά πιστών που φέρονται να θεραπεύτηκαν από παθήσεις ή προβλήματα υγείας που μπορεί να αντιμετώπιζαν, μετά την επίσκεψή τους στον ναό.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κορυφωθεί η προσέλευση των πιστών στον ιερό ναό, οι οποίοι το τελευταίο χρονικό διάστημα σχηματίζουν καθημερινά μεγάλες ουρές για να προσκυνήσουν.

Η υπόθεση έχει προκαλέσει αντιδράσεις στους κόλπους της Εκκλησίας: Ο μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος είχε κάνει λόγο για «ψευδοθαύματα» και «απάτη ολκής» για τα όσα συμβαίνουν στον ναό, τονίζοντας σε δηλώσεις του ότι έχουν γίνει καταγγελίες επίσημες από την εκκλησία αλλά όλες μπήκαν στο συρτάρι από άνωθεν εντολή.

«Έχουν γίνει τρεις ανακρίσεις για την περίπτωση αυτή, είναι όλες καταπέλτης αλλά μπήκαν στο συρτάρι γιατί επεμβαίνουν και πολιτικά πρόσωπα. Είμαι αγανακτισμένος. Υπάρχει ποινική διάσταση (..) Γιατί η Πολιτεία επεμβαίνει σε θέματα καθαρά εκκλησιαστικά και απειλούν; Δεν θέλω να πω ονόματα» είπε ο Μητροπολίτης Αργολίδος και υπογράμμισε: «Πρόκειται για απάτη ολκής Από την στιγμή που υπάρχει διαφήμιση, υπάρχει αγυρτεία δεν υπάρχει αγιότητα». Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του μάλιστα έκανε λόγο για «σέχτα».

📻Απεργία στα MMM: «Συγγνώμη, έπρεπε να την έχουμε εξαγγείλει νωρίτερα, απλώς συνέπεσε το Σαββατοκύριακο ενδιάμεσα»


Σε συνέντευξή του στα Παραπολιτικά, ο πρόεδρος εργαζόμενων ΗΣΑΠ, Παναγιώτης Κοντογιάννης σχετικά με τον χρόνο ανακοίνωσης της απεργίας ανέφερε πως: «Είναι λάθος, θα έπρεπε να την έχουμε εξαγγείλει νωρίτερα την απεργία απλώς συνέπεσε το Σαββατοκύριακο στο ενδιάμεσο και ίσως φταίει αυτό. Θα έπρεπε να προετοιμαστεί η κοινωνία, θα έπρεπε να ξέρουν οι άνθρωποι γιατί αφορά όλο τον κόσμο. Καταλαβαίνω πόσο μπορεί να ταλαιπωρηθεί η κοινωνία, ζητάω συγνώμη από τους επιβάτες μας».

Στην ερώτηση γιατί δεν υπάρχει προσωπικό ασφαλείας ο κ. Κοντογιάννης είπε: «Προσωπικό ασφαλείας υπάρχει, λέγεται προσωπικό ελάχιστης εγγυημένης λειτουργία, όπως προβλέπει ο νόμος, έχουμε κάνει τη διαδικασία να το ορίσουμε δεν προκύπτει όμως, ένα σιδηρόδρομο είναι πάρα πολύ δύσκολο να τον δουλέψεις εν μέρει. Πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε, μας υποχρεώνει ο νόμος να διαθέτουμε το 1/3 των εργαζομένων ναι αλλά και να ανοίξουμε το 1/3 των σταθμών πως θα το κάνουμε αυτό; Εκτός αν θέλει ο υπουργός να απεργούν πχ οι άνθρωποι που δουλεύουν στις τεχνικές βάσεις και να δουλεύει όλη η υπόλοιπη κίνηση αυτό όμως δεν είναι απεργία».

Και συνέχισε: "Έχουμε κάνει διαβούλευση και προσπαθήσαμε να βρούμε μια φόρμουλα πως θα μπορούσε να γίνει αυτό, δεν προκύπτει γιατί μειώνοντας το προσωπικό στις θέσεις λειτουργίας της εταιρείες τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών μας ή παραβιάζεται η ασφάλεια σιδηροδρόμων και δεν επιτρέπεται να παραβιάζουμε τέτοια πρωτόκολλα".

Ακούστε το ηχητικό εδω: