22 Σεπτεμβρίου 2022

Παράσυρση και τρίτου ανήλικου μέσα σε μία ημέρα στη Θεσσαλονίκη - Οι δύο δίνουν μάχη για τη ζωή!


Στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου νοσηλεύονται ο 13χρονος που παρασύρθηκε από ΙΧ στην 28ης Οκτωβρίου και ο 16χρονος ποδηλάτης που υπέστη ανακοπή μετά τη σύγκρουση

Τρεις παρασύρσεις ανηλίκων από διερχόμενα αυτοκίνητα σημειώθηκαν σε χρονικό διάστημα λίγων ωρών στη Θεσσαλονίκη.

Από τα τρία διαφορετικά τροχαία ατυχήματα τραυματίστηκαν συνολικά τρία παιδιά, με τα δύο να νοσηλεύονται σε πολύ σοβαρή κατάσταση διασωληνωμένα και μια ανήλικη κοπέλα να έχει τραυματιστεί πιο ελαφρά και η κατάσταση της υγείας της να μην εμπνέει ανησυχία.

Τα δύο σοβαρά τροχαία έγιναν, κατά διαβολική σύμπτωση, ακριβώς την ίδια ώρα, στην ανατολική και την δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.

Στις 3 το μεσημέρι το ΕΚΑΒ δέχθηκε κλήση για έναν 16χρονο ποδηλάτη που παρασύρθηκε στην 28ης Οκτωβρίου με Δενδροποτάμου, στους Αμπελόκηπους, από υπηρεσιακό όχημα της Αστυνομίας.

Ο ανήλικος που παρασύρθηκε από το αυτοκίνητο υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες μέχρι στιγμής, χτύπησε με σφοδρότητα στο παρμπρίζ του οχήματος πριν καταλήξει στο οδόστρωμα.


Οι διασώστες που έφτασαν στο σημείο με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ διαπίστωσαν ότι ο 16χρονος είχε υποστεί καρδιακή ανακοπή και αφού κατάφεραν να τον επαναφέρουν στη συνέχεια τον μετέφεραν διασωληνωμένο στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, όπου νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.



Την ίδια ακριβώς ώρα, οι διασώστες του ΕΚΑΒ έδιναν τις πρώτες βοήθειες και προχωρούσαν σε διασωλήνωση ενός 13χρονου αγοριού που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στο ύψος του αθλητικού κέντρου Πανοράματος. Ο ανήλικος φαίνεται να προσπάθησε να διασχίσει τον δρόμο πεζός, όταν το ΙΧ αυτοκίνητο τον χτύπησε με αποτέλεσμα να τραυματιστεί πολύ σοβαρά.

Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μετέφερε τον 13χρονο στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση.

Ο τρίτος και τελευταίος τραυματισμός ανηλίκου από παρόμοιο τροχαίο, σημειώθηκε στις 6 το απόγευμα στη δυτική Θεσσαλονίκη, όταν μια 15χρονη παρασύρθηκε από ΙΧ στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου στους Αμπελόκηπους.

Η νεαρή κοπέλα μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου ωστόσο η κατάστασή της δεν εμπνέει ανησυχία.

📺Δημοσκόπηση Pulse: Ακρίβεια, ενέργεια και ελληνοτουρκικά προβληματίζουν τους πολίτες


Η αξιολόγηση των πολιτών για την παρουσία και τα μέτρα που ανακοίνωσαν στη ΔΕΘ Μητσοτάκης και Τσίπρας

Το δεύτερο μέρος της μεγάλης δημοσκόπησης της Pulse μετέδωσε στο κεντρικό του δελτίο ειδήσεων ο ΣΚΑΪ, αναδεικνύοντας τους προβληματισμούς των Ελλήνων για την καθημερινότητά τους.

Η έρευνα ανέδειξε σε συντριπτικό ποσοστό τις αγωνίες των Ελλήνων πολιτών για την ακρίβεια και την ενέργεια, κατά κύριο λόγο, αλλά και για τα ελληνοτουρκικά, με τις διαδοχικές απειλές και τις προκλητικές ενέργειες των γειτόνων. Σε μικρότερο ποσοστό, αλλά σημαντικό, απασχολούν και οι υποκλοπές.





Χαρακτηριστική του προβληματισμού που επικρατεί για την ακρίβεια και το κόστος ζωής, είναι η κάρτα που ακολουθεί. Στις απαντήσεις τους, οι Έλληνες αγωνιούν για τα ενεργειακά, με κορυφαίο το ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά και τις τιμές στα σούπερ μάρκετ, καθώς το κόστος της αγοράς τροφίμων έχει αυξηθεί επίσης σε πολύ μεγάλο ποσοστό.





Η επόμενη κάρτα στη δημοσκόπηση αφορά την αξιολόγηση των δηλώσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ. Εδώ οι πολίτες εμφανίζονται μοιρασμένοι, με το 39% να αξιολογεί θετικά την παρουσία του πρωθυπουργού και το 44% αρνητικά.





Αρνητικό είναι το ποσοστό αξιολόγησης για την παρουσία του Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ. Ο αρχηγός του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης αξιολογήθηκε θετικά από το 33% των ερωτηθέντων, ενώ το 46% αξιολόγησε αρνητικά την παρουσία του.





Αντιστοίχως μοιρασμένα είναι τα ποσοστά αξιολόγησης για τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της ενεργειακής κρίσης και η ακρίβεια.





Περισσότερες ήταν οι αρνητικές από τις θετικές απαντήσεις στην αξιολόγηση των μέτρων που ανακοίνωσε ο Αλέξης Τσίπρας.







Πηγή: skai.gr

Δημοσκόπηση GPO: Προβάδισμα 7,3 μονάδων για τη ΝΔ στην πρόθεση ψήφου - Το 44,9% θέλει Μητσοτάκη πρωθυπουργό


Το γκάλοπ παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star - Η ΝΔ συγκεντρώνει ποσοστό 32,7% και ο ΣΥΡΙΖΑ, που ενισχύεται, 25,4% - Φθορά για ΠΑΣΟΚ με 10,9%

Στο 7,3% διαμορφώνεται η διαφορά της ΝΔ από τον ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου, μετά την παρουσία του πρωθυπουργού και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην 86η ΔΕΘ.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα ευρήματα δημοσκόπησης της GPO για λογαριασμό του Star, που διεξήχθη το διάστημα 19-21 Σεπτεμβρίου, σε δείγμα 1.200 οικογενειών, και παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού, η ΝΔ συγκεντρώνει ποσοστό 32,7% και ο ΣΥΡΙΖΑ 25,4%.

Ακολουθούν:
  • ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ 10,9%
  • ΚΚΕ 5,3%
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ 3,8%
  • ΜέΡΑ25 2,2%
  • ΕΛΛΗΝΕΣ 1,7%
  • ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ 1,5%
  • ΑΛΛΟ 3,9%
  • ΛΕΥΚΟ - ΑΚΥΡΟ 1,1%
  • ΔΕ ΘΑ ΨΗΦΙΣΩ 1,7%
  • ΔΕΝ ΞΕΡΩ/ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ 9,8%


Ποιος έπεισε τους πολίτες στη ΔΕΘ

Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται ότι ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της ΔΕΘ, καθώς οι εξαγγελίες του έπεισαν περισσότερο τους πολίτες, από αυτές του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα. Πιο συγκεκριμένα, τις εξαγγελίες Μητσοτάκη στη ΔΕΘ έκρινε θετικά το 50,7% των ερωτηθέντων και αρνητικά το 45,6%, ενώ το θετικό ποσοστό για τον Αλέξη Τσίπρα ήταν 36,4% και το αρνητικό 58,5%.



Στο ερώτημα, δε, ποιος από τους δύο έπεισε περισσότερο τους πολίτες, ο πρωθυπουργός λαμβάνει ποσοστό 41,7%, ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ 30,7%.



Ποιον βλάπτουν περισσότερο οι κυρώσεις στη Ρωσία

Σχετικά με τον ποιον βλάπτουν περισσότερο οι κυρώσεις στη Ρωσία, οι ερωτώμενοι στη δημοσκόπηση της GPO απαντούν στη μεγάλη πλειοψηφία τους (62,1%) ότι βλάπτουν περισσότερο την Ευρώπη και τους λαούς της. «Εξίσου και τις δύο πλευρές» απαντά το 24,3%, ενώ μόνο το 10,7% πιστεύει ότι βλάπτουν τη Ρωσία και τον Πούτιν.



Αυτοδυναμία ή συγκυβέρνηση;

Όσον αφορά το τι είδους κυβέρνηση προτιμούν οι πολίτες να προκύψει από τις εκλογές, το 52,1% τάσσεται υπέρ μιας αυτοδύναμης κυβέρνησης, έναντι 44,9%, που προτιμά μια κυβέρνηση συνεργασίας.



Αξιοσημείωτο είναι, ωστόσο, ότι, εφόσον δεν προκύψει αυτοδύναμη κυβέρνηση μετά τις εκλογές, το 58,2% προτιμά να καταβληθεί προσπάθεια, ώστε να υπάρξει κυβέρνηση συνεργασίας, ενώ το 39,1% προτιμά να γίνουν ξανά εκλογές, ώστε να προκύψει αυτοδύναμη κυβέρνηση.



Η άποψη για τους πολιτικούς αρχηγούς

Στην άποψη των ερωτηθέντων για τους πολιτικούς αρχηγούς, προηγείται στη θετική/μάλλον θετική ο Κ. Μητσοτάκης (48,6%) και ακολουθούν: Νίκος Ανδρουλάκης (37,8%), Αλέξης Τσίπρας (37,2%), Δημήτρης Κουτσούμπας (27,8%), Γιάνης Βαρουφάκης (23,7%) και Κυριάκος Βελόπουλος (12,1%).



Καταλληλότερος πρωθυπουργός

Στο ερώτημα, δε, «μεταξύ του κ. Μητσοτάκη και του κ. Τσίπρα, ποιον θεωρείτε καταλληλότερο για πρωθυπουργό της χώρας», το 44,9% απαντά τον κ. Μητσοτάκη, το 33,2% τον κ. Τσίπρα και το 21,5% «κανέναν από τους δύο».


📺Η Σακίρα διέκοψε γύρισμα για να βοηθήσει δημοσιογράφο που έδερναν αστυνομικοί


Η Σακίρα, ενώ βρισκόταν στα γυρίσματα του νέου της βίντεο κλιπ με τίτλο «Monotonia», με τον Πορτορικανό τραγουδιστή, Ozuna, αναγκάστηκε να διακόψει τη βιντεοσκόπηση εξαιτίας ενός απρόβλεπτου περιστατικού.

Οι δύο τραγουδιστές βρίσκονταν στην Καταλονία και εκατοντάδες θαυμαστές είχαν συγκεντρωθεί, με σκοπό να παρακολουθήσουν το θέαμα. Οι σκηνές του μουσικού βίντεο είχαν ήδη ξεκινήσει να κινηματογραφούνται από το απόγευμα, μέσα σε ένα σούπερ μάρκετ, ενώ μέχρι και τα ξημερώματα συνεχίστηκαν στο κέντρο της πόλης.

Σύμφωνα με πληροφορίες κάποια στιγμή, άρχισαν να ακούγονται κάποιες κραυγές και η Κολομβιανή τραγουδίστρια σταμάτησε τα γυρίσματα, προσπαθώντας να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει.


Ο Ισπανός παπαράτσι και δημοσιογράφος Τζόρντι Μαρτίν, ο οποίος από την αρχή του χωρισμού της Σακίρα με τον Ζεράρ Πικέ στάθηκε στο πλευρό της τραγουδίστριας, ενώ απείλησε τον ποδοσφαιριστή ότι θα βγάλει τα «άπλυτά» του στη φορά, ήταν επίσης εκεί για να απαθανατίσει κάθε λεπτομέρεια.

Μάλιστα αυτός ήταν και ο άνθρωπος, ο οποίος περιέγραψε και μετέδωσε το σκηνικό. Πιο συγκεκριμένα ένας Κολομβιανός δημοσιογράφος, ο οποίος είχε συλληφθεί εκείνη την ώρα από την αστυνομία, που φρουρούσε το κέντρο της πόλης, ακούστηκε να φωνάζει: «Είμαι δημοσιογράφος! Βοήθεια! Με χτυπάνε! Σακίρα!» με την τραγουδίστρια να τρέχει προς το μέρος του.

 
Σύμφωνα με τον Τζόρντι Μαρτίν, ο ρεπόρτερ συμπεριφέρθηκε προκλητικά: «Είχε μια αλαζονική στάση. Όταν του ζήτησαν τα έγγραφα, αντιστάθηκε. Ήταν ένας φρικτός καυγάς. Η Σακίρα τα είδε όλα».

Με το παραπάνω σκηνικό να εκτυλίσσεται, η Κολομβιανή σταρ διέκοψε τα γυρίσματα, με την ελπίδα πως τα πράγματα θα ηρεμούσαν και πως η κατάσταση θα βρισκόταν υπό έλεγχο.

Επιπλέον οι παπαράτσι που βρίσκονταν εκεί, με σκοπό να εξασφαλίσουν εικόνες από το νέο μουσικό βίντεο, τόνισαν: «Είμαστε όλοι μάρτυρες της σύλληψης. Νομίζαμε ότι είχαμε παραισθήσεις με αυτό που βλέπαμε».

Όπως αναφέρθηκε, σύμφωνα με το δημοσίευμα της MARCA ο κρατούμενος Κολομβιανός δημοσιογράφος, είναι γνωστός στην οικογένεια της Σακίρα, για αυτό και εκείνη μόλις αντιλήφθηκε το σκηνικό, ανησύχησε και έσπευσε να βρεθεί στο σημείο.

Όσον αφορά στους θαυμαστές, η τραγουδίστρια επικροτήθηκε, με τον κόσμο να τη στηρίζει και να εκτιμά το γεγονός, πως δεν έμεινε αδιάφορη απέναντι στο περιστατικό.

H ανάρτηση του Μητσοτάκη για το τετ α τετ με τον Μπάιντεν (Photo)


Μία φωτογραφία από τη σύντομη συνάντηση που είχε με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ανέβασε στο instagram ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

O Πρωθυπουργός εξέφρασε τη χαρά του για το τετ α τετ με τον Αμερικανό Πρόεδρο.

Στη φωτογραφία είναι ακόμα η σύζυγος του Κυριάκου Μητσοτάκη, Μαρέβα Γκραμπόφσκι. 

Η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη:


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνάντησε τον Τζο Μπάιντεν στη δεξίωση που παρέθεσε ο Αμερικανό Πρόεδρο προς τιμή των ηγετών που συμμετέχουν στην 77η Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ).

Η συνάντηση του Έλληνα Πρωθυπουργού με τον Αμερικανό Πρόεδρο πραγματοποιήθηκε σε θερμό κλίμα.

📺Μητσοτάκης στο CNN: «Fake news» από την Άγκυρα, έχουμε σώσει δεκάδες χιλιάδες μετανάστες (Video)


Για «fake news» κατηγόρησε την Τουρκία ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τους μετανάστες, σε συνέντευξή του στο CNN. O Πρωθυπουργός απάντησε στις εμπρηστικές δηλώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος -από το βήμα του ΟΗΕ- επεδίωξε να προκαλέσει τις εντυπώσεις, κατηγορώντας την Ελλάδα για πνιγμούς βρεφών στο Αιγαίο, ενώ δεν δίστασε να εμφανίσει και σχετικές φωτογραφίες, προς επίρρωσιν των ανυπόστατων ισχυρισμών του.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε την τουρκική πλευρά να συμμορφωθεί με τους κανόνες Διεθνούς Δικαίου και το Δίκαιο της Θάλασσας, ενώ μίλησε για «fake news» όσον αφορά στους τουρκικούς ισχυρισμούς για το μεταναστευτικό. Εστίασε, δε, στην αμφισβήτηση της κυριαρχίας των ελληνικών νησιών από την Άγκυρα, ξεκαθάρισε όμως ότι η Αθήνα παραμένει ανοιχτή στον διάλογο. 

«Έχουμε σώσει δεκάδες χιλιάδες μετανάστες.  Μόλις σήμερα είχαμε δυο ναυάγια και σώσαμε πάνω από 100 ανθρώπους ανάμεσά τους ήταν και πολλά παιδιά» τόνισε ο Έλληνας πρωθυπουργός απαντώντας στις τουρκικές επιθέσεις περί δήθεν εγκλημάτων από την Ελλάδα. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε παράλογο από την πλευρά της Άγκυρας να εξαπολύει αυτού του είδους τις κατηγορίες προς την Αθήνα όταν η πρώτη έχει τέτοιο ιστορικό αναφορικά με το μεταναστευτικό. 

«Το να κατηγορείς την Ελλάδα για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας είναι παράλογο. Τον Μάρτιο του 2020 ο Ερντογάν ενθάρρυνε χιλιάδες ανθρώπους να περάσουν τα ελληνικά σύνορα για να φτάσουν στην Ευρώπη. Δεν εργαλειοποιούμε εμείς το μεταναστευτικό. 

Πρέπει να προστατεύσουμε τα σύνορά μας, αλλά σεβόμαστε και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Κάθε φορά που υπάρχει άνθρωπος σε ανάγκη στην θάλασσα το λιμενικό μας βγαίνει μπροστά και τον σώζει. Είμαι απογοητευμένος από αυτόν τον συνεχή πόλεμο των fake news», ανέφερε ο Έλληνας πρωθυπουργός. 

«Είμαι ο πρώτος που είπε ότι η Τουρκία παίζει σημαντικό ρόλο στο μεταναστευτικό. Αλλά αυτός δεν είναι τρόπος να λύνεις τις διεθνείς σου υποθέσεις», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η Άγκυρα αμφισβητεί την κυριαρχία των ελληνικών νησιών»

Ο Έλληνας πρωθυπουργός κάλεσε, στη συνέχεια, την Άγκυρα σε έναν πολιτισμένο διάλογο, ενώ μίλησε για «κρεσέντο προκλητικότητας» και «αμφισβήτηση της κυριαρχίας των νησιών» 

Ακόμα, εστίασε στην ανάγκη να τηρείται το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας. 

«Βλέπουμε τους τελευταίους μήνες ένα κρεσέντο της τουρκικής ρητορικής απέναντι στην Ελλάδα με αστήρικτες και απαράδεκτες κατηγορίες, απειλούν την κυριαρχία των ελληνικών νησιών και έχουμε πει ξεκάθαρα ότι αυτού του είδους η ρητορική είναι απαράδεκτη. Υπάρχει τρόπος να λυθούν οι διαφορές μεταξύ κυρίαρχων κρατών και αυτό είναι το διεθνές δίκαιο, το δίκαιο της θάλασσας και ο διάλογος. Συνεχώς ενθαρρύνουμε την Τουρκία να καθίσει μαζί μας και να συζητήσουμε με πολιτισμένο τρόπο» υπογράμμισε ειδικότερα ο Έλληνας πρωθυπουργός.

Για την ενέργεια

Αναφορικά με το ζήτημα της ενεργειακής κρίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι θα πρέπει να απορροφηθεί η ακρίβεια και να μπει ένα πλαφόν στις τιμές φυσικού αερίου.

«Όλες οι χώρες παλεύουν με την ενεργειακή κρίση και την αύξηση των τιμών» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης εστιάζοντας στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Γηραιά Ήπειρος ενόψει του χειμώνα και ενώ η Ρωσία κλείνει τη στρόφιγγα των παροχών φυσικού αερίου.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός τόνισε, ακόμη, ότι στο στόχαστρο έχουν μπει τα υπερκέρδη εταιρειών με σκοπό το όφελος των περισσοτέρων.

«Ενθαρρύνουμε τον κόσμο ως προς την εξοικονόμηση ενέργειας» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός, ο οποίος μίλησε για εξοικονόμηση της τάξης του 15%.

Εστίασε, δε, και στα μέτρα στήριξης που έχει καταρτίσει η ελληνική κυβέρνηση για τη στήριξη των ευάλωτων. 

Ο Έλληνας πρωθυπουργός αναφέρθηκε, ακόμη, και στις θετικές προβλέψεις διεθνών οίκων αξιολόγησης για την πορεία της οικονομίας στην Ελλάδα, ενω σημείωσε πως αναμένεται ανάπτυξη 5%.

🤣🤣Εξεταστική Επιτροπή: ΟΥΡΛΙΑΖΑΝ για την Krikel... κι η πρώτη σύμβασή της με το Δημόσιο έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018


Το 2018 επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση της «Krikel» με το ελληνικό Δημόσιο. Αυτό ανέφερε ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας, Σταμάτης Τρίμπαλης, στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που ερευνά την υπόθεση των παρακολουθήσεων.

Ο μάρτυρας ανέφερε ενώπιον των μελών της επιτροπής πως είχε συναντήσεις με τον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης, Νίκο Τόσκα, που αφορούσαν λειτουργικά ζητήματα του συστήματος «Τέτρα».

Παράλληλα, ο Νίκος Τόσκας τόνισε πως δεν έχει καμία σχέση με το Predator και πως δεν έχει συμβάσεις πέραν των επεκτάσεων - παρακολουθημάτων της αρχικής με την ΕΛΑΣ που υπεγράφη το 2018 - ενώ ξεκαθάρισε πως δεν γνωρίζει τον πρώην Γενικός Γραμματέας της Κυβέρνησης, Γρηγόρη Δημητριάδη.

«Είχα επικοινωνία με τον κ. Τόσκα για τη δουλειά μου, όχι όμως με τον κ. Δημητριάδη» φέρεται να είπε. Ο εκπρόσωπος της «Krikel» φέρεται να πρόσθεσε πως ποτέ δεν συνεργάστηκε με την ΕΥΠ και πως δεν είχε καμία σχέση με τον κ. Λαβράνο.

Ακόμα, τοποθετήθηκε και ως προς σύμβαση του Απριλίου του 2021 στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με προκαταβολή 4 εκατομμύρια ευρώ για προμήθεια του συστήματος «Τέτρα» για ανατολικό και βόρειο Αιγαίο. 

Ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρίας υποστήριξε πως η προκαταβολή είχε να κάνει με την επείγουσα κατάσταση στο μεταναστευτικό και την ανάγκη άμεσης προμήθειας λόγω αυξημένων ροών.

📺Stranger Things: Οι σεναριογράφοι τρόλαρουν τους fans—«Διέρρευσαν» όλη την υπόθεση της 5ης σεζόν


Ο τέταρτος κύκλος του Stranger Things έκανε πάταγο στο Netflix, με τους περισσότερους χρήστες να τονίζουν ότι πρόκειται για τα καλύτερα επεισόδια όλης της σειράς. 

Οι φαν της πρωτότυπης σειράς του Netflix δεν μπορούν πλέον να περιμένουν την 5η και τελευταία σεζόν με εκατοντάδες υποθέσεις για το πώς θα εξελιχθεί η ιστορία να έχουν κυκλοφορήσει σε διάφορα forum.

Οι σεναριογράφοι του Stranger Things βλέποντας την ανυπομονησία των φαν, θέλησαν να τους ταρακουνήσουν λίγο. Μέσω του λογαριασμού που διατηρούν στο Twitter και συχνά αναρτούν teasers για τη σειρά, οι σεναριογράφοι διέρρευσαν ολόκληρη την πλοκή του 5ου κύκλου του Stranger Things

Όμως η φωτογραφία του πίνακα με όλα τα βασικά σημεία της πλοκής της 5ης σεζόν που ανέβασαν στο twitter ήταν με μωσαϊκό με αποτέλεσμα οι φαν να προσπαθούν να βρουν τι κρύβεται πίσω από τα pixels.

Δείτε μερικές από τις αντιδράσεις των φαν του Stranger Things

Δείτε μερικές από τις αντιδράσεις των φαν του Stranger Things

 


Σήφης Γαρυφαλάκης
enikos/gr

Για «διαστρέβλωση της πραγματικότητας και έκρηξη λαϊκισμού» κατηγορεί τον Αλέξη Τσίπρα το υπουργείο Περιβάλλοντος


Διαστρέβλωση της πραγματικότητας και παραπλάνηση των πολιτών «προκειμένου να υπηρετήσει το αντιπολιτευτικό του αφήγημα» καταλογίζει στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Η ηγεσία του υπουργείου, κατηγορεί τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης για «έκρηξη λαϊκισμού» κάνοντας λόγο για «ανεπάρκειά του να συμβάλλει με θετικές προτάσεις στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης».

Σε ανακοίνωση που εξεδωσε την Πέμπτη το υπουργείο σημειώνει πως αν και ο κ. Τσίπρας μιλάει για διπλασιασμό στις αποκοπές ρεύματος το 2022, παρά την μεγάλη ενεργειακή κρίση, που πλήττει την Ευρώπη και τη χώρα μας, οι αριθμοί τον διαψεύδουν.

«Οι αποκοπές ρεύματος κατά την περίοδο διακυβέρνησης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ -τις συνέπειες της οποίας όλοι θυμούνται- ήταν πολύ περισσότερες από όσες είναι την τελευταία τριετία. Ο κ. Τσίπρας το γνωρίζει, αλλά το αποκρύπτει, σε μια ακόμα ατελέσφορη προσπάθεια εξαπάτησης της κοινής γνώμης».

Τα στοιχεία για την πορεία των αιτημάτων αποκοπής έχουν ως εξής:\

2017: 539.045
2018: 522.096
2019: 399.357
2020: 459.965
2021: 405.516
2022: 275.494

Αναφορικά με τα μέτρα στήριξης το υπουργείο υποστηρίζει ότι «όλη η Ελλάδα γνωρίζει ότι με τον ελληνικό μηχανισμό τα νοικοκυριά κι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διατηρούν τους λογαριασμούς ενέργειας σε προσιτές τιμές, εν μέσω πρωτοφανούς ενεργειακού πολέμου. Η Ευρώπη ενημερώθηκε για τον ελληνικό μηχανισμό και αποφασίζει να τον εφαρμόσει πανευρωπαϊκά. Έγκυρα Ινστιτούτα, όπως το Bruegel δείχνουν ότι η ελληνική στήριξη είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Ο κ. Τσίπρας παραγνωρίζοντας όλα αυτά, ζητεί «στήριξη των νοικοκυριών», δηλαδή αυτό που ανελλιπώς κάνει από τον περασμένο Σεπτέμβριο η ελληνική κυβέρνηση», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Προς επίρρωση των επιχειρημάτων του παραθέτει προχθεσινό, σχετικό πίνακα του Ινστιτούτου Bruegel (Πίνακας 1), τον πίνακα του Ινστιτούτου Bruegel για τα μέτρα στήριξης των καταναλωτών από την αρχή της κρίσης, «με την ελπίδα ο κ. Τσίπρας να αντιληφθεί πόσο ανακριβής και άστοχη είναι η κριτική του», όπως τονίζεται στην ανακοίνωση. Το υπουργείο δίνει στη δημοσιότητα και τρίτο πίνακα με τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας ανά χώρα της ΕΕ (Πίνακες 3 και 4), «όπου επίσης φαίνεται το μέγεθος των ψεμάτων του κ. Τσίπρα».

Επιπροσθέτως η ηγεσία του υπουργείου κατηγορεί τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για «έκρηξη λαϊκισμού» που κορυφώνεται στον «απίστευτα ανακριβή τρόπο που "ανακαλύπτει" αυτό που ανεύθυνα ονομάζει "κλοπή" και "αρπαχτή". Δεν γνωρίζει, άραγε, ο κ. Τσίπρας ότι την ώρα που χρησιμοποιεί τέτοιες αγοραίες εκφράσεις, η ελληνική κυβέρνηση έχει ανακτήσει έως τώρα πάνω από 2,5 δις. ευρώ από τις εταιρείες ενέργειας και ως τα τέλη του χρόνου θα φτάσουμε σχεδόν τα 5 δις; Δεν γνωρίζει ότι σήμερα οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν φθηνότερο ρεύμα από πολλούς άλλους Ευρωπαίους, μεταξύ των οποίων και τους Ίβηρες, τα μοντέλα των οποίων ο κ. Τσίπρας εκθείαζε;

Το μόνο που φωτίζει ο κ. Τσίπρας δυστυχώς, είναι η ικανότητά του στη διαστρέβλωση και η ανεπάρκειά του να συμβάλλει με θετικές προτάσεις στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Οι πολίτες και βλέπουν και συγκρίνουν», καταλήγει η ανακοίνωση.

Χρήστος Βασιλόπουλος μετά την αγγελία για τζάμπα εργασία: «Δεν ζητάμε να έρθει κανείς με το ζόρι»


Ο ηθοποιός έχει προκαλέσει αρνητικές αντιδράσεις μετά τη δημοσίευση που έκανε στην οποία ζητά να δουλέψουν δωρεάν ηθοποιοί - Δείτε την απάντηση

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει μια ανάρτηση του Χρήστου Βασιλόπουλου, με την οποία ψάχνει ηθοποιούς για μία νέα παραγωγή.

Πιο συγκεκριμένα, ο ηθοποιός δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram μια αγγελία, στην οποία ζητά από σπουδαστές ηθοποιούς να στείλουν τα βιογραφικά τους.

Μάλιστα, ξεκαθάρισε πως όσοι επιλεγούν, δεν θα πληρωθούν. Ωστόσο, υπόσχεται πως... «η παραγωγή θα κρατήσει όλα τα βιογραφικά των συμμετεχόντων για μελλοντική συνεργασία».

Μετά τα αρνητικά σχόλια που δέχτηκε και κάνουν λόγω για εργασιακή εκμετάλλευση, θέλησε να δώσει τη δική του απάντηση. Ξεκαθάρισε μάλιστα, πως «είναι λογικό» να μην πληρωθούν οι ηθοποιοί, εφόσον ούτε ο ίδιος δεν θα λάβει χρήματα.

«Να σας ενημερώσω εσάς που στάζει φαρμάκι το στόμα σας ότι ούτε εγώ, αλλά ούτε και κανένας από την ομάδα σκηνοθεσίας και παραγωγής θα πληρωθεί. Δεν υποχρεώνουμε κανέναν να λάβει μέρος και είμαστε ξεκάθαροι από την αρχή. Οπότε δεν καταλαβαίνω πού είναι η ντροπή και πού το λάθος. Ίσα ίσα, όσοι θα συμμετάσχουν στο γύρισμα, θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν μια γνωριμία με τον σκηνοθέτη. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναφέρω ότι ακόμα και σήμερα, όταν στέλνω τις ακροάσεις μου στους σκηνοθέτες, καταναλώνοντας χρόνο και χρήμα, δεν πληρώνομαι ούτε κι εγώ», έγραψε αρχικά.



Σε δεύτερο σχόλιό του, επέμεινε στο ίδιο επιχείρημα και δήλωσε πως δεν ζητάει από κανέναν να έρθει με το ζόρι. Ωστόσο, η παραγωγή θα συνεχιστεί με τις ίδιες προϋποθέσεις. Μάλιστα, χαρακτήρισε «ανθρωποφαγία» τα σχόλια που δέχτηκε.

«Για να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα. Ξεκινάω από το γεγονός ότι δεν πληρώνομαι ούτε εγώ, ούτε κανένας από αυτό το ολιγοωρο γύρισμα. Δεύτερον, δεν ζητάμε να έρθει κανείς με το ζόρι. Τρίτον, η λέξη ολιγόωρα γυρίσματα σημαίνει ότι θα φέρουμε όσους σπουδαστές/ηθοποιούς χρειαστούμε στο γύρισμα για μισή ώρα, το πολύ μιάμιση. Δεν θα προσλάβουμε ηθοποιούς 8ωρο και 10ωρο. Να ξεκαθαρίσω πως είμαι από τους πρώτους ηθοποιούς που μιλώντας με άτομα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, είπα κι ήμουν ξεκάθαρος ότι κανείς μα κανείς δεν θα πρέπει να πηγαίνει να δουλεύει τσάμπα. Κανείς όμως. Έχω την τύχη να έχω δουλέψει και να είμαι μέλος του σωματείου ηθοποιών της Αμερικής και ασπάζομαι τα δικαιώματα των συναδέλφων στο 100%», έγραψε.




Συμπλήρωσε μάλιστα, πως: «Κανείς δεν πρέπει να δουλεύει, ούτε να κάνει πρόβες τσάμπα, ούτε να δουλεύει τσάμπα σε κανονικό γύρισμα σειράς ή στο θέατρο. Εδώ λοιπόν, μιλάμε για ένα μικρό γύρισμα τύπου, μιας ώρας, μιάμιση, στην οποία ο ηθοποιός - σπουδαστής θα έχει την ευκαιρία να δείξει τι μπορεί να κάνει στον σκηνοθέτη. Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω για ποιον λόγο όλη αυτή η ανθρωποφαγία. Δεν ανάρτησα αυτό το ποστ με σκοπό να εκμεταλλευτώ κανέναν, ίσα ίσα. Πιστεύω ότι όποιος έρθει θα δώσει μια ευκαιρία στον εαυτό του να εξελιχθεί. Λυπάμαι ειλικρινά που βλέπω σχόλια νεαρών συναδέλφων, αλλά και πιο έμπειρων, γεμάτα χολή και αρνητισμό. Λυπάμαι για την κουλτούρα και την ανθρωποφαγία της Ελλάδας. Πιστεύω ότι αν είχε αναρτήσει την συγκεκριμένη ανάρτηση κάποιος σκηνοθέτης ή casting director, θα τρέχανε όλοι αυτοί οι ψωνισμένοι ηθοποιοί που έκαναν μια καλοκαιρινή επιτυχία και λένε το μακρύ και το κοντό τους, να αφήσουν βιογραφικό. Αν σας πω πόσες ώρες έχω δουλέψει τσάμπα και δουλεύω ακόμα τσάμπα σε αυτή τη δουλειά, θα κλάψετε. Δεν κάνουμε μια δουλειά γραφείου, στην οποία έχεις εργοδότη. Όταν θα στείλω την ακρόασή μου στον τάδε σκηνοθέτη, έχω βάλει κι εγώ τον χρόνο μου, τζάμπα. Κανείς όμως, δεν μου εγγυάται ότι θα κλείσω τη δουλειά. Εγώ λοιπόν, τι θα έπρεπε να λέω; Αααα, όχι θα με πληρώσετε για τον χρόνο μου που ξόδεψα για την ακρόαση, αλλιώς δεν την κάνω. Ξυπνήστε, λοιπόν, ξυπνήστε!».

Δείτε την αγγελία του:



«Ζητούνται σπουδαστές/ ηθοποιοί ηλικίας 25-70, για βοήθεια σε γύρισμα ή και συμμετοχή (είτε με ρόλο είτε με βοηθητικό ρόλο) σε νέο project με γυρίσματα στην Αττική. Στείλτε τα βιογραφικά και τις φωτογραφίες σας στο email:… μέχρι τις 24 Σεπτέμβρη. Δεν θα υπάρχει πληρωμή, όμως η παραγωγή θα κρατήσει όλα τα βιογραφικά των συμμετεχόντων για μελλοντική συνεργασία. Το συγκεκριμένο project είναι ένα τεράστιο project και οι ηθοποιοί που θα συμμετέχουν θα δουλέψουν άμεσα με τον σκηνοθέτη αλλά και τον πρωταγωνιστή (Χρήστος Βασιλόπουλος) αποκτώντας αρκετή εμπειρία», έγραψε στην αγγελία ο Χρήστος Βασιλόπουλος.

ΚΛΑΣΙΚΑ! ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΝΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΣΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ🤷‍♂️🤷‍♂️Προσωπικός γιατρός: Αναστέλλεται η ποινή αυξημένης συμμετοχής μέχρι 1η Δεκεμβρίου


Ο θεσμός του Προσωπικού Γιατρού έχει μεγάλη ανταπόκριση από τους πολίτες καθώς σήμερα οι εγγραφές των πολιτών ξεπέρασαν τα 4.000.000, στόχος που αναμενόταν να επιτευχθεί στο τέλος τους έτους, πράγμα που καταδεικνύει την αποδοχή του θεσμού από τους πολίτες.

Ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης έχει ήδη υπογράψει την απόφαση για την ένταξη στο θεσμό του Προσωπικού Γιατρού όλων των παθολογικών ειδικοτήτων, όπως ακριβώς προβλέπει η μεταρρύθμιση, οι συμβάσεις των οποίων θα υπογράφουν τις επόμενες ημέρες και θα προστεθούν περισσότεροι γιατροί στο σύστημα.

Δεδομένης της πολύ μεγάλης συμμετοχής των πολιτών αναστέλλεται η επιβολή αυξημένης συμμετοχής σε όσους δεν εγγράφονται στον προσωπικό γιατρό μέχρι την 01.12.22 όποτε και θα έχουν ενταχθεί όλες οι ειδικότητες στο θεσμό και θα υπάρχει επάρκεια γιατρών.

Επομένως στις περιοχές που έχει καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος των θέσεων των προσωπικών γιατρών όπως στην Αττική οι πολίτες δύνανται να περιμένουν έως την υπογραφή των νέων συμβάσεων με γιατρούς που θα διασφαλίσει την επάρκεια γιατρών στο σύστημα και την ευκολότερη επιλογή τους από τους πολίτες

Ο θεσμός του Προσωπικού Ιατρού είναι μία δωρεάν παροχή σε όλους τους πολίτες οι οποίοι για πρώτη φορά θα έχουν Σύμβουλο Υγείας για θέματα αγωγής υγείας, πρόληψης, διάγνωσης, θεραπείας και καθοδήγησης τους σε σοβαρά προβλήματα υγείας. 

Φρίκη στη Χαλκιδική: 24χρονος επιτέθηκε σε 14χρονη και την βίασε


Μία 14χρονη έπεσε θύμα άγριου βιασμού σε παραλία της Χαλκιδικής. Το κοριτσάκι, έπεσε στα νύχια ενός 24χρονου, συντοπίτη της, ο οποίος την ακινητοποίησε κάτω απο αδιευκρίνιστες συνθήκες, εκτόνωσε στο παιδικό κορμί της τα αρρωστημένα του ένστικτα και στη συνέχεια την εγκατέλειψε.

Το κοριτσάκι, σε κατάσταση σοκ, κατήγγειλε το συμβάν στην Αστυνομία και σήμερα το μεσημέρι ο βιαστής εντοπίστηκε και συνελήφθη.

Το εφιαλτικό σκηνικό για τη μικρή μαθήτρια σημειώθηκε στις 21:00 της περασμένης Παρασκευής, 16 Σεπτεμβρίου. Η 14χρονη, κάτω από συνθήκες που δεν εχουν διευκρινιστεί, βρέθηκε στην παραλία της Νέας Σκιώνης με τον 24χρονο, ο οποίος είναι κάτοικος της περιοχής. Είχε πέσει το σκοτάδι όταν, όπως είπε η μικρή στους αστυνομικούς του Τμήματος Κασσάνδρας, ο δράστης της χίμηξε και, κρατώντας τη χειροπόδαρα, τη βίασε.

Η μικρή, στην κατάθεση που έδωσε στην Αστυνομία και παρουσία ψυχολόγου, περιέγραψε το σκηνικό του τρόμου, ενώ εξετάστηκε και από ιατροδικαστή, με αποτέλεσμα να εκδοθεί σε βάρος του 24χρονου ένταλμα σύλληψης.

Ο νεαρός εντοπίστηκε σήμερα στις 13:15 στην περιοχή της Νέας Σκιώνης, οδηγήθηκε στο Τμήμα Κασσάνδρας και αύριο αναμένεται να οδηγηθεί στον εισαγγελέα.

ΣΑΪΝΙ Ο ΚΑΡΑΜΑΛΑΚΟΣ: «ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΩ ΕΓΩ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ»🤦‍♂️🤦‍♂️Υποχρεωτικές οι αλυσίδες και τα χειμερινά ελαστικά σε όλα τα οχήματα – Τι θα ισχύσει


[Άλλη μια ευθύνη του κράτους φορτώνεται άκριτα στους πολίτες είτε ζουν στη Φλώρινα είτε στην Ρόδο που δεν χιονίζει ποτέ]

Με σκοπό τη θωράκιση των οδηγών από τις έντονες χιονοπτώσεις, σαν και αυτή που σφυροκόπησε στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου την Αττική, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέστησε υποχρεωτικό τον εφοδιασμό όλων των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες ή ανάλογα αντιολισθητικά μέσα.

Ειδικότερα, με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, η οποία δημοσιεύτηκε στα τέλη Μαρτίου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες  των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, εφόσον το όχημα δεν φέρει ειδικά ελαστικά (χιονολάστιχα).

Ποια είναι τα αντιολισθητικά μέσα που οφείλουν να έχουν οι οδηγοί;

Ως «αντιολισθητικά» νοούνται οι αντιολισθητικές αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες.
Διαφορετικά, οι οδηγοί πρέπει να εξοπλίζουν το όχημά τους με ελαστικά για χρήση σε συνθήκες χιονόπτωσης. Δηλαδή, τα χειμερινά ελαστικά (χιονολάστικά), τα οποία φέρουν τη σήμανση του «αλπικού» συμβόλου και τον χαρακτηρισμό M+S.
 
Από πότε είναι υποχρεωτικά τα αντιολισθητικά μέσα;

Όπως αναγράφεται στην υπουργική απόφαση, οι οδηγοί πρέπει να έχουν είτε αντιολισθητικές αλυσίδες, είτε χιονολάστιχα από τον Οκτώβριο έως τον Απρίλιο κάθε έτους, σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο της χώρας.

Πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο οι οδηγοί δεν χρειάζεται να έχουν τοποθετημένα τα προαναφερθέντα αντιολισθητικά στο αυτοκίνητό τους.

Τα αντιολισθητικά μέσα πρέπει να βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο (και στη συνέχεια να τοποθετηθούν) μόνο εφόσον εκδοθεί ανακοίνωση από τις κατά τόπους αρμόδιες Διευθύνσεις της Αστυνομίας ή της Τροχαίας, σε περίπτωση που οι τελευταίες θεωρήσουν ότι συντρέχουν ιδιαίτεροι λόγοι ασφαλείας.

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των οδηγών;
  • Εφόσον το όχημα κυκλοφορεί σε περιοχές όπου έχουν τεθεί σε ισχύ έκτακτα μέτρα από την Τροχαία, οι οδηγοί πρέπει να εφοδιάσουν τα οχήματά τους με αντιολισθητικά μέσα.
  • Πρέπει να γνωρίζουν τον τρόπο τοποθέτησης και λειτουργίας των αντιολισθητικών που βρίσκονται στα οχήματά τους, για να είναι εξασφαλισμένη η ορθή χρήση τους.
  • Να προσαρμόζουν την οδήγησή τους, όταν χρησιμοποιούνται αντιολισθητικά, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες και τις προδιαγραφές των οχημάτων και των αντιολισθητικών, με γνώμονα την προάσπιση της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
  • Οι Οι ελεγκτικές αρχές οφείλουν να διεξάγουν οπτικό έλεγχο αναφορικά με την ύπαρξη κατάλληλων αντιολισθητικών, εφόσον το όχημα κυκλοφορεί σε περιοχές που έχει εκδοθεί απόφαση από τις αστυνομικές αρχές
Οδηγίες τοποθέτησης και τεχνικές προδιαγραφές

Τα αντιολισθητικά πρέπει είναι κατάλληλα για το συγκεκριμένο όχημα και τις διαστάσεις των ελαστικών στις οποίες τοποθετούνται.

Τα αντιολισθητικά τοποθετούνται: 

α. Και στα δυο ελαστικά του κινητήριου άξονα του οχήματος. Εφόσον το όχημα διαθέτει κίνηση σε παραπάνω από έναν άξονα, τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος.
-Εφόσον δεν υφίστανται οδηγίες και είναι διαθέσιμο μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικών, τα αντιολισθητικά τοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα. Αν υπάρχει και δεύτερο ζευγάρι, αυτά τοποθετούνται ταυτόχρονα και στον οπίσθιο άξονα.
-Εφόσον το όχημα διαθέτει διπλά ελαστικά στον κινητήριο άξονα (4 ελαστικά στον άξονα) τα αντιολισθητικά τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή οχήματος ή αν δεν υφίστανται τέτοιες, στα εξωτερικά ελαστικά της κάθε πλευράς.
β. Πρέπει να τοποθετούνται σε κατάλληλο και ασφαλές σημείο του οδικού δικτύου που δεν δημιουργεί εμπόδια στην οδική κυκλοφορία λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (π.χ. προειδοποιητικό τρίγωνο σε ικανή απόσταση).
γ. Πρέπει να τοποθετούνται άμεσα μόλις ο οδηγός αντιληφθεί ότι το οδόστρωμα είναι ολισθηρό και όχι αφού ακινητοποιηθεί ή εκτραπεί το όχημα λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος.

Τα αντιολισθητικά, πρέπει να βρίσκονται στο όχημα σε μέρος κατάλληλο και προσιτό για την άμεση και ευχερή χρησιμοποίησή τους σε περίπτωση ανάγκης. Εφόσον για την τοποθέτησή τους απαιτούνται ειδικά εργαλεία, αυτά πρέπει να ευρίσκονται στο όχημα. Η συσκευασία ή το κυτίο που περιέχει τα αντιολισθητικά πρέπει να αναφέρουν τις διαστάσεις των ελαστικών για τα οποία είναι κατάλληλα ώστε να μπορεί να διαπιστωθεί από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς η συμβατότητά τους με το όχημα που τα φέρει.

Τα αντιολισθητικά, για να είναι αποτελεσματική η χρήση τους, με ευθύνη των ιδιοκτητών και των οδηγών των αυτοκινήτων, είναι πάντοτε σε άριστη κατάσταση και ορθά συντηρημένα σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή τους.

Πρόστιμο

Όσοι δεν συμμορφώνονται με τα ανωτέρω, τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.

📺20 ετών, Κύπρια: Η φωτό που χάρισε στην «Ευδοκία» της ταινίας και του ζεϊμπέκικου μια θέση στην αιωνιότητα


Μας μαγνήτισε και χάθηκε για πάντα

Τον Σεπτέμβριο του 1971 η αίθουσα της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών φιλοξενεί ακόμη ένα Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου και μέσα σε χειροκροτήματα το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου παραλαμβάνει η Μάρω Βασιλείου.

Μια 20χρονη, άγνωστη ως τότε ηθοποιός, που προσπέρασε μεγάλα ονόματα της εποχής και τα χρωστά όλα σε μια φωτογραφία. Εκείνη χάρις στην οποία επιλέχτηκε για να πρωταγωνιστήσει στην θρυλική «Ευδοκία», την ταινία που ανάμεσα σε άλλα μας χάρισε και το πιο καθηλωτικό ζεϊμπέκικο στην ιστορία του εγχώριου σινεμά.

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του φιλμ, Αλέξης Δαμιανός, είχε μια ξεκάθαρη εικόνα στο μυαλό του για το τι ακριβώς ήθελε να μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη. Με ιδιαίτερη προσοχή, λόγω της εποχής και της πολιτικής κατάστασης που είχε δημιουργήσει η δικτατορία, εξιστορεί ένα κινηματογραφικό παραμύθι γεμάτο αλήθειες και μεταφορές όσων συνέβαιναν στην ελληνική κοινωνία.

Σε μια επαρχιακή πόλη της Βορείου Ελλάδας ο νεαρός λοχίας ερωτεύεται μια πόρνη, την Ευδοκία, και της χαρίζει όλη την λεβεντιά και την ντομπροσύνη του συμπυκνωμένη στον χορό-σύμβολο της αντρειοσύνης. Το περίφημο ζεϊμπέκικο. Εκείνη αψηφά την παρουσία του νταβατζή της, ανταποκρίνεται στο κάλεσμα και οδηγεί την ιστορία στα όρια της αρχαίας τραγωδίας.

Το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας κέρδισε μια θέση στην ιστορία της ελληνικής μουσικής και αποτελεί πια ένα σύγχρονο στοιχείο της εθνικής κουλτούρας. Ένα κομμάτι μυθικών διαστάσεων που ξεπήδησε από το μυαλό του αξεπέραστου Μάνου Λοΐζου, πέρασε από τις παρτιτούρες του και –τελικά- φώλιασε για πάντα στο dna μας ως μοναδικό σύμβολο ανδρείας. Και ήταν τόσο γεμάτο που ακόμη και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος όταν κλήθηκε να το ντύσει με στίχους αναγνώρισε το αυθύπαρκτο μεγαλείο του τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Αυτό το πράγμα δεν παίρνει λόγια, δεν υπάρχουν στίχοι να το υποστηρίξουν»…



Είναι γνωστό ότι ο πρωταγωνιστής της ταινίας, ο Γιώργος Κουτούζης, ήταν ένας ερασιτέχνης χωρίς προηγούμενη εμπειρία που δεν γύρισε και κανένα άλλο φιλμ, αφού συνειδητά προτίμησε τα καράβια και στη συνέχεια τα ναυπηγεία του Περάματος, όμως ούτε η κινηματογραφική Ευδοκία, έμελε να απορροφηθεί από τον χώρο του θεάματος, αν και για εκείνη επίσης λίγα πράγματα ξέρουμε.



Το σίγουρο είναι πως κατάφερε να κερδίσει τον ρόλο που την καθόρισε μέσα από μια απλή φωτογραφία! Ο σκηνοθέτης, Αλέξης Δαμιανός και η σύζυγός του κοίταζαν δεκάδες τέτοιες νεαρών και όμορφων κοριτσιών, αναζητώντας στο Λονδίνο εκείνη την μία που θα είχε τον σχεδόν ωμό ερωτισμό αλλά και το τσαγανό ώστε να αντεπεξέλθει σε αυτό που σκεφτόταν. Η Μάρω Βασιλείου ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Με το που αντίκρισαν την μόλις 20 ετών Κύπρια έκλεισαν το άλμπουμ…

Η Μάρω (ή Μαρί) Βασιλείου είχε μεγαλώσει στην αγγλική πρωτεύουσα και δίχως δεύτερη σκέψη μετακόμισε στην Ελλάδα κι έζησε με το ζεγάρι στο σπίτι τους στην Εκάλη για ένα χρόνο. Όσο δηλαδή κράτησαν τα γυρίσματα, ενώ σε αυτή τη διάρκεια έκανε και μαθήματα υποκριτικής και συνεχείς πρόβες μέχρι τελικά να βγει η ταινία στις αίθουσες και να ακολουθήσει ό,τι ακολούθησε. Όλως περιέργως, πάντως, στην πραγματικότητα δεν εξαργύρωσε ποτέ την επιτυχία της.



Την συναντάμε σε ακόμη τρεις ταινίες, στα «Παιδιά των λουλουδιών» και στην «Ερωτισμός και πάθος» του Όμηρου Ευστρατιάδη και στον «Θίασο» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, ενώ στο μεταξύ γνωρίζει τον μουσικό Σωτήρη Κοματσιούλη ο οποίος εμφανιζόταν με την αδελφή της Ελένη, που ήταν τραγουδίστρια. Οι δυο τους παντρεύονται και μερικά χρόνια αργότερα τα ίχνη της χάνονται, με τις φήμες να δίνουν και να παίρνουν.

Μάλιστα το 1977 κάποιοι υποστήριξαν ότι είχε χάσει την ζωή της σε τροχαίο. Η αλήθεια, όμως, ήταν ότι βρισκόταν ξανά στο Λονδίνο, ενώ στο μεταξύ φερόταν να έχει κάνει και δεύτερο γάμο με έναν Ιταλό ο οποίος είχε φύγει από την ζωή στο μεταξύ. Φαίνεται πως η μοίρα είχε άλλα σχέδια για εκείνην… Όπως τελικά έγινε γνωστό, ο λόγος της εξαφάνισής της ήταν ο καρκίνος με τον οποίο έδινε άνιση μάχη μέχρι τις 5 Ιουλίου του 1989 όταν και άφησε την τελευταία πνοή της αφήνοντας τον μύθο της Ευδοκίας να ζει για πάντα.

Τσιτσιπάς: Έδωσε 10.000 δολάρια για τα παιδιά της Ουκρανίας


Το χέρι στην τσέπη για να ενισχύσει τα παιδιά της Ουκρανίας έβαλε ο Στέφανος Τσιτσιπάς.

O Έλληνας τενίστας μετά από τα 10.000 δολάρια που έδωσε πριν από το US Open πρόσφερε άλλα τόσα στο ίδρυμα της Ελίνα Σβιτολίνα.

Η εν λόγω τενίστρια είναι η κορυφαία της Ουκρανίας, που αυτή την περίοδο είναι έγκυος και έχει σταματήσει το τένις, και έχει δημιουργήσει ένα ίδρυμα για να βοηθάει νέα παιδιά.


Μετά από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τα χρήματα από το ίδρυμα πηγαίνουν στα παιδιά από την Ουκρανία που εγκατέλειψαν τη χώρα τους εξαιτίας του πολέμου.

«Ένιωσα την ανάγκη να βοηθήσω την Ουκρανία με έναν διαφορετικό τρόπο. Ήθελα να στηρίξω τα νέα παιδιά από την Ουκρανία, σε μια τόσο δύσκολη περίοδο για εκείνα», είπε ο Τσιτσιπάς για την κίνησή του.

Από την πλευρά της η Ελίνα Σβιτολίνα σημείωσε: «Ήξερα πως ο Στέφανος εκτός από ένας εξαιρετικός αθλητής, είναι και μεγαλόκαρδος άνθρωπος. Είναι σημαντικό να δείχνει κάποιος τις αξίες του και εκτός γηπέδου. Σήμερα η Ουκρανία υποστηρίζεται από όλον τον κόσμο, νιώθω όμως ιδιαίτερα περήφανη γι' αυτό που κάνουν φίλοι και συνάδελφοί μου, για τη βοήθεια που μας έχει προσφέρει ο Στέφανος».

Μητσοτάκης από το Ground Zero: Η μάχη κατά της τρομοκρατίας είναι διαρκής


Το μνημείο στη μνήμη των θυμάτων των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 στη Νέα Υόρκη επισκέφθηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Μαρέβα Γκραμπόφσκι - Μητσοτάκη.

Ο Πρωθυπουργός και η σύζυγός τους επισκέφθηκαν το σημείο όπου βρίσκονται οι πλάκες στις οποίες είναι χαραγμένα τα ονόματα των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στους Δίδυμους Πύργους, μαζί με την Ανθούλα Κατσιματίδη, η οποία έχασε τον αδελφό της, Γιάννη, στις επιθέσεις. Στάθηκαν ιδιαίτερα σε σημεία όπου αναγράφονται θύματα ελληνικής καταγωγής και τοποθέτησαν μικρές ελληνικές σημαίες και λευκά λουλούδια.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέθεσε στεφάνι προς τιμήν των θυμάτων στο Survivor Tree, ένα δέντρο το οποίο βρέθηκε σχεδόν κατεστραμμένο στα ερείπια των Πύργων, ανέκαμψε με ανθρώπινη φροντίδα και τελικά επαναφυτεύτηκε στον χώρο του μνημείου.

«Αισθάνθηκα την ανάγκη να έρθω, σήμερα, σε αυτόν τον ιερό τόπο να αφήσω ένα λουλούδι και να καταθέσω ένα στεφάνι στην μνήμη των 2.977 αθώων ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους άδικα στην τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου. Ανάμεσά τους ήταν και 41 Ελληνοαμερικανοί, ένας από τους οποίους ήταν και ο Γιάννης, ο οποίος βρέθηκε εγκλωβισμένος στον 104ο όροφο όταν χτύπησε το πρώτο αεροπλάνο, τον βόρειο Πύργο», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η μάχη κατά της τρομοκρατίας είναι μία μάχη διαρκής, είναι μία μάχη την οποία έχουμε υποχρέωση, ως δημοκρατίες, να δώσουμε, για να μπορέσουμε να διαφυλάξουμε τον τρόπο ζωής μας και για να μπορέσουμε να εξακολουθούμε να λειτουργούμε μέσα σε ανοιχτές δημοκρατικές κοινωνίες, όπως αυτές τις οποίες με τόσο κόπο έχουμε χτίσει», συνέχισε ο Πρωθυπουργός. «Τα θύματα της τρομοκρατίας -διότι και εμείς στη χώρα μας έχουμε πληγωθεί από τη δικιά μας εγχώρια τρομοκρατία- θα συνεχίσουμε, πάντα, να τα τιμούμε και δεν θα τα ξεχάσουμε ποτέ», πρόσθεσε.

"Χαίρομαι πάρα πολύ που έχετε έρθει σήμερα να μας τιμήσετε με την παρουσία σας, σε αυτό το σημείο που για μένα είναι τόσο σημαντικό. Ο αδελφός μου, ο Γιάννης, ήταν ένα απίστευτο παιδί. Ένας νέος, ένα παλικάρι, γεμάτο χαρά και αγάπη», είπε από την πλευρά της η κυρία Κατσιματίδη.

Στη συνέχεια, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε τον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου, ο οποίος καταστράφηκε την 11η Σεπτεμβρίου 2001, όμως ανοικοδομήθηκε με μεγάλη συμβολή της ελληνοαμερικανικής κοινότητας και το επόμενο διάστημα αναμένεται να λειτουργήσει κανονικά ως εκκλησία.

Τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τη ύζυγό του υποδέχτηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος, ο οποίος τους ξενάγησε στον χώρο, ενώ ο αρχιτέκτονας που έχει σχεδιάσει τον νέο ναό, Σαντιάγο Καλατράβα, εξήγησε το σχέδιο έως την τελική περάτωση του έργου.

«Πρόκειται όντως για ένα εξαιρετικό κτίριο. Θα έλεγα πως το κτίριο είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με την ιδιαίτερη πνευματική σημασία αυτού του χώρου. Βρίσκεται ακριβώς δίπλα σε ένα σημείο που σημαδεύτηκε από πόνο και βάσανα. Είναι μία εκκλησία που συμβολίζει την ελπίδα και την ενότητα. Είμαι βέβαιος πως θα εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για τη Νέα Υόρκη και φάρο ελπίδας για όλους τους επισκέπτες της», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

KOYNIOYNTAI TA ΠΑΠΑΡΙΑ ΜΑΣ😝😝Εξεταστική: Αποχώρησε όλη η αντιπολίτευση από τη συνεδρίαση διαφωνόντας με το κλείσιμο των εργασιών


Την αποχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και όλης της αντιπολίτευσης έφερε η απόφαση της πλειοψηφίας να κλείσει σε μόλις δύο εβδομάδες τις εργασίες της εξεταστικής Επιτροπής (εκκρεμεί η κλήση Ανδρουλάκη). Συγκεκριμένα, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατήγγειλαν ότι η κυβερνητική πλειοψηφία είχε προαποφασίσει να μην καλέσει άλλους μάρτυρες και να κλείσει άρον άρον τις διαδικασίες της εξεταστικής.

Επίσης, ο ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν πρόκειται να συμμετάσχει «στην παρωδία της αποστολής γραπτών ερωτήσεων στην εκπρόσωπο της intelexa, της εταιρείας που εμπορεύεται το Predator».

«Πρόκειται για άλλο ένα επεισόδιο του σκανδάλου της συγκάλυψης», τονίζουν χαρακτηριστικά από την Κουμουνδούρου.

Υπογραμμίζεται, σε αυτό το σημείο, πως σύμφωνα με τη γραμματέα της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και μέλος της επιτροπής Ευαγγελία Λιακούλη, ο Νίκος Ανδρουλάκης προτίθεται να παραστεί στην εξεταστική -αλλά όχι την προσεχή Τρίτη.

Τρίμπαλης: «Δεν υπάρχει καμία σχέση με το Predator»

Καμία σχέση με το Predator δεν έχει η εταιρεία Krikel σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της, Σταμάτη Τρίμπαλη. Ο ίδιος, με βάση πληροφορίες που προέρχονται από τη ΝΔ, είπε ότι η εν λόγω εταιρεία είχε συνάψει σύμβαση με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2018 και τον τότε υπουργό Τόσκα με θέμα λειτουργικά ζητήματα του συστήματος Τέτρα. Ο εκπρόσωπος της εταιρείες φέρεται να υπογράμμισε ότι δεν έχει καμία σχέση με το Predator και πως δεν έχει συμβάσεις πέραν των επεκτάσεων - παρακολουθημάτων της αρχικής με την ΕΛΑΣ που υπεγράφη το 2018.

Παράλληλα, φέρεται να αρνήθηκε ότι γνωρίζει τον Γρηγόρη Δημητριάδη, προσθέτοντας ότι είχε σχέσεις με το επιχειρησιακό δυναμικό συγκεκριμένων υπηρεσιών.

«Είχα επικοινωνία με τον κ. Τόσκα για τη δουλειά μου, όχι όμως με τον κ. Δημητριάδη» φέρεται να υποστήριξε ενώ τόνισε πως ποτέ δεν συνεργάστηκε με την ΕΥΠ και πως δεν είχε καμία σχέση με τον κ. Λαβράνο. Ερωτηθείς για τη σύμβαση του Απριλίου του 2021 με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (όπου δόθηκε προκαταβολή 4 εκ. ευρώ για το σύστημα Tetra) υποστήριξε πως η προκαταβολή είχε να κάνει με την επείγουσα κατάσταση στο μεταναστευτικό και την ανάγκη άμεσης προμήθειας λόγω αυξημένων ροών.
 
Νωρίτερα, σύμφωνα πάντα με γαλάζιες πηγές, η επικεφαλής της ΕΑΔ, Αλεξάνδρα Ρογκάκου φέρεται να επισήμανε ότι από τον έλεγχο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας στην ΕΥΠ, δεν προέκυψε ούτε σύμβαση - ούτε σχέση του Pretador με το ελληνικό Δημόσιο, έδωσε η επικεφαλής της ΕΑΔ Αλεξάνδρα Ρογκάκου. Κατά την ίδια, η πρώτη σύμβαση της εταιρίας Krikel με το ελληνικό δημόσιο έγινε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ενώ διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ των εταιριών Krikel και Intellexa.

Πηγές ΣΥΡΙΖΑ: «Προσχηματική και ελλιπής» η έρευνα της ΕΥΠ

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πηγές του ΣΥΡΙΖΑ ο έλεγχος που έκανε η ΕΑΔ, με βάση όσα είπε η εκπρόσωπος της, αφορούσε μόνο αν έχει ύπαρξη σύμβαση δημοσίου με την Krikel ή με κάποια άλλη εταιρεία που να έχει προμηθευτεί από την Intelexa το λογισμικό Predator.

«Δεν ελέγξανε μετοχικά κεφάλαια εταιρειών, παρένθετες εταιρίες ή οτιδήποτε άλλο. Το πόρισμα αφορά μια ψηφίδα της υπόθεσης», υπογράμμιζαν πηγές της Κουμουνδούρου.

Κατά τις ίδιες πηγές απευθύνθηκαν στην ΕΥΠ και απλά πήραν… διαβεβαιώσεις πως η ΕΥΠ δεν έχει τέτοιο λογισμικό. «Η έρευνα ήταν προσχηματική και ελλιπής που έγινε για τα μάτια του κόσμου», υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Σε ό,τι αφορά την κατάθεση του εκπροσώπου της Krikel από την αξιωματική αντιπολίτευση επισημαίνουν ότι «στην πραγματικότητα έγινε αυτό που περιμέναμε: Δεν αποκάλυψε τα πρόσωπα που βρίσκονται πίσω από την Krikel ή την Intelexa».

Μαρκόπουλος: «Στον κατήφορο αυτό δεν τους ακολουθούμε»

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Δημήτρης Μαρκόπουλος, δήλωσε πως: «Για πρώτη φόρα τρεις πρώην διοικητές και ένας νυν διοικητής της ΕΥΠ, δυο επικεφαλής Ανεξάρτητων ελεγκτικών Αρχών, εκπρόσωποι εταιριών αλλά και πολιτικά πρόσωπα στην υψηλότερου κύρους κοινοβουλευτική επιτροπή θεσμών και διαφάνειας, φώτισαν, μίλησαν και αποκάλυψαν».

«Όλες οι πτυχές της υπόθεσης ερευνώνται ενδελεχώς. Η συμπόρευση ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ από την αρχή δυναμίτισε τις εργασίες της Επιτροπής και επιβεβαιώθηκε με την προσχηματική αποχώρηση τους από τη σημερινή ψηφοφορία για δεύτερη φορά», πρόσθεσε και τόνισε:

«Στον κατήφορο αυτό δεν τους ακολουθούμε. Ακόμη περιμένουμε την απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ γιατί παρακολουθούσε τον κ. Πιτσιόρλα».

📺Ζελένσκι: «Υπερήρωες» οι διοικητές του Τάγματος Αζόφ που αφέθηκαν ελεύθεροι με την ανταλλαγή αιχμαλώτων


Πραγματοποιήθηκε χθες, Τετάρτη, η διαδικασία της ανταλλαγής αιχμαλώτων μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, βάσει της συμφωνίας στην οποία είχαν καταλήξει οι δύο πλευρές, με τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι να χαρακτηρίζει ως “υπερήρωες” τους υψηλόβαθμους Ουκρανούς διοικητές, περιλαμβανομένων εκείνων που ηγήθηκαν της υπεράσπισης της Μαριούπολης, που αφέθηκαν ελεύθεροι από τη Ρωσία.

Όπως προέβλεπε η συμφωνία, 215 Ουκρανοί -οι περισσότεροι από τους οποίους αιχμαλωτίστηκαν μετά την πτώση της πόλης-λιμάνι- αφέθηκαν ελεύθεροι την Τετάρτη. Από την πλευρά της η Ουκρανία απελευθέρωσε 55 Ρώσους και Ουκρανούς που πρόσκεινται στη Μόσχα. Δέκα αλλοδαποί αφέθηκαν επίσης ελεύθεροι έπειτα από μεσολάβηση του Σαουδάραβα πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, ο οποίος διατηρεί στενές σχέσεις με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν.

Σε διάγγελμα που απηύθυνε χθες, ο Ουκρανός πρόεδρος μίλησε για “πέντε υπερήρωες που έχουν ανταλλαγεί με 55 από εκείνους που δεν αξίζουν ούτε συμπόνια ούτε οίκτο” και καλωσόρισε την ευρύτερη απελευθέρωση ως “μία νίκη για τη χώρα”.

Η χρονική στιγμή και το μέγεθος της ανταλλαγής αιχμαλώτων προκάλεσαν έκπληξη. Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα την ίδια ημέρα ο Βλαντίμιρ Πούτιν είχε ανακοινώσει μερική επιστράτευση στη Ρωσία προφανώς σε μια κλιμάκωση της σύγκρουσης που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο. Προσκείμενοι στη Ρωσία αυτονομιστές δήλωσαν τον περασμένο μήνα πως οι διοικητές της Μαριούπολης θα προσάγονταν σε δίκη.

Ποιοι είναι οι πέντε υψηλόβαθμοι διοικητές της Ουκρανίας που αφέθηκαν ελεύθεροι

Οι πέντε υψηλόβαθμοι διοικητές που αφέθηκαν ελεύθεροι είναι ο αντισυνταγματάρχης Ντένις Προκοπένκο και ο αναπληρωτής του Σβιατοσλάβ Παλαμάρ, μέλη και οι δύο του Τάγματος Αζόφ, που διεξήγαγε το μεγαλύτερο μέρος της μάχης στη Μαριούπολη, και έχει αποθεωθεί στην Ουκρανία.



Ελεύθεροι αφέθηκαν επίσης ο Σέρχιι Βολίνσκι, διοικητής της 36ης ταξιαρχίας πεζοναυτών, ο οποίος τον Απρίλιο έστειλε ένα μήνυμα μέσω βίντεο από εκεί όπου είχαν ταμπουρωθεί οι μαχητές σε οχυρά καταφύγια κάτω από την τεράστια χαλυβουργία Αζοφστάλ στη Μαριούπολη. “Αυτή είναι η έκκλησή μας προς τον κόσμο. Μπορεί να είναι η τελευταία που κάνουμε. Μπορεί να μας μένουν μόνο μερικές ημέρες ή ώρες”, είχε πει τότε.

Οι τρεις άνδρες συνέδραμαν στην ηγεσία της αντίστασης που κράτησε κάμποσες εβδομάδες προτού εκείνοι και εκατοντάδες μαχητές του Αζόφ παραδοθούν τον Μάιο σε υποστηριζόμενες από τους Ρώσους δυνάμεις. Ο Ζελένσκι είχε βιντεοδιάσκεψη με τους άνδρες μετά την απελευθέρωσή τους από την αιχμαλωσία, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Οι πέντε διοικητές θα μείνουν στην Τουρκία μέχρι το τέλος του πολέμου, και ο Ζελένσκι ευχαρίστησε τον Τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν για την βοήθειά του έπειτα από έναν μακρύ και δύσκολο όπως τον χαρακτήρισε αγώνα προκειμένου να εξασφαλιστεί η απελευθέρωσή τους.

Ελεύθεροι αφέθηκαν επίσης δύο Βρετανοί και ένας Μαροκινός που είχαν καταδικαστεί σε θάνατο τον Ιούνιο αφού αιχμαλωτίστηκαν ενώ πολεμούσαν για την Ουκρανία. Αφέθηκαν επίσης ελεύθεροι άλλοι τρεις Βρετανοί, δύο Αμερικανοί, ένας Κροάτης και ένας Σουηδός υπήκοος.

Μεταξύ εκείνων που απελευθερώθηκαν από την Ουκρανία είναι ο Βίκτορ Μεντβεντσούκ, ο ηγέτης του εκτός νόμου φιλορωσικού κόμματος που αντιμετώπιζε κατηγορίες για προδοσία.

Το Ριάντ πέτυχε μια διευθέτηση με την οποία οι 10 αλλοδαποί μεταφέρθηκαν αεροπορικώς στη Σαουδική Αραβία.

Οι πολίτες των ΗΠΑ που απελευθερώθηκαν είναι ο Αλεξάντερ Ντρούεκε, 39 ετών και ο Άντι Χιούι, 27 ετών, αμφότεροι από την Αλαμπάμα, οι οποίοι αιχμαλωτίστηκαν τον Ιούνιο ενώ πολεμούσαν στην ανατολική Ουκρανία.

Οι Βρετανοί Έιντεν Άσλιν και Σον Πίνερ και ο Μαροκινός Μπραχίμ Σααντούν είχαν καταδικαστεί σε θάνατο από δικαστήριο στην αυτοανακηρυχθείσα Λαϊκή Δημοκρατία του Ντονέτσκ.

Τι ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας

Από την πλευρά του, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε την επιστροφή 55 Ρώσων στρατιωτικών μετά την συμφωνία ανταλλαγής αιχμαλώτων με το Κίεβο.

“Όλοι οι στρατιωτικοί έφθασαν στο έδαφος της Ρωσικής Ομοσπονδίας με στρατιωτικά ελικόπτερα και βρίσκονται σε ιατρικές εγκαταστάσεις του υπουργείου”, ανέφερε σε μια ανακοίνωση το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, χωρίς να κάνει αναφορά στον πρώην βουλευτή, προσκείμενο στον Ρώσο πρόεδρο Πούτιν, Βίκτορ Μεντβεντσούκ, ο οποίος περιλαμβάνεται στους απελευθερωθέντες σύμφωνα με το Κίεβο. Ωστόσο ο φιλορώσος αυτονομιστής ηγέτης της αυτόκλητης Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ, Ντένις Πουσίλιν, δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ria Novosti πως ο Βίκτορ Μεντβεντσούκ περιλαμβάνεται σε αυτούς που απελευθερώθηκαν από το Κίεβο.

“Είχαν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με τους συγγενείς τους”, δήλωσε το ρωσικό υπουργείο και πρόσθεσε πως οι στρατιωτικοί “έλαβαν την απαραίτητη ψυχολογική και ιατρική συνδρομή”.

Μόσχα κατά Κιέβου για την Ζαπορίζια

Σήμερα, εξάλλου, ο ρωσικός στρατός κατηγόρησε και πάλι το Κίεβο ότι “συνεχίζει τις προκλήσεις” προκειμένου να “δημιουργήσει μια απειλή καταστροφής (…) στον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια”, τον μεγαλύτερο της Ευρώπης.

“Την Τετάρτη, 13 βλήματα εκτοξεύθηκαν από το ουκρανικό πυροβολικό εναντίον της πόλης Ενέρχονταρ (όπου βρίσκεται ο σταθμός) και την περιοχή που γειτνιάζει με τον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια”, ανέφερε στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Άμυνας.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, “η ραδιολογική κατάσταση” στις εγκαταστάσεις του σταθμού είναι ωστόσο “κανονική”. Εδώ και μερικούς μήνες, οι Ρώσοι και οι Ουκρανοί ανταλλάσσουν κατηγορίες για πλήγματα γύρω από τον σταθμό.

Ειδικό Δικαστήριο: ΠΟΥΛΟ η Τουλουπάκη που ζητούσε να προσκομιστούν αναρρωτικές άδειες δικαστή


Απέρριψε το Ειδικό Δικαστήριο το αίτημα που είχε υποβάλει ο συνήγορος της Ελένης Τουλουπάκη, να προσκομιστούν έγγραφα που αφορούν στην χορήγηση αναρρωτικής άδειας σε αναπληρωματικό μέλος της σύνθεσης όταν έγινε η κλήρωση από τη Βουλή τον περασμένο Ιούλιο για τη συγκρότηση του δικαστηρίου.

Κατά τους δικαστές, το αίτημα απορρίπτεται λόγω έλλειψης εννόμου συμφέροντος αφού δεν συνδέεται με συγκεκριμένο αίτημα, καθώς η υπεράσπιση διευκρίνισε σήμερα πως δεν υποβάλλει ένσταση για κακή σύνθεση του Δικαστηρίου επειδή κληρώθηκε ως μέλος ασθενής αρεοπαγίτης.

«Εάν θα υποβάλουμε αίτημα είναι άλλο θέμα. Θέλουμε πρωτίστως να αποδείξουμε σε εσάς και τους πολίτες όλες τις παρανομίες της προδικασίας όπου οι κατηγορούμενοι δεν είχαν δικαίωμα να εκφράσουν αντιρρήσεις», σημείωσε ο συνήγορος της κ. Τουλουπάκη, Γιάννης Μαντζουράνης. Από την πλευρά του ο ο συνήγορος του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, Ιπποκράτης Μυλωνάς επισήμανε πως «δεν υποβάλουμε τώρα αίτημα για κακή σύνθεση του Δικαστηρίου αλλά δεν παραιτούμαστε από κάθε δικαίωμα μας, είτε αργότερα εδώ είτε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο».

Νωρίτερα, και η εισαγγελέας της έδρας Όλγα Σμυρλή είχε προτείνει την απόρριψη του αιτήματος σημειώνοντας ότι η Βουλή έχει την ευθύνη για την τήρηση της νομιμότητας της κλήρωσης και το ζήτημα αυτό είναι κάτι που εκφεύγει από τον έλεγχο του Ειδικού Δικαστηρίου. «Δεν υπάρχει κανένας λόγους να προσκομιστούν έγγραφα για την αναρρωτική άδεια του αρεοπαγίτη» ανέφερε η κα. Σμυρλή.

Θεσσαλονίκη: Επικήρυξαν με 3.000 ευρώ τον άνδρα που σκότωσε γατάκι


Στην επικήρυξη, με το ποσό των 3.000 ευρώ, του ατόμου που ποδοπάτησε μέχρι θανάτου ένα γατάκι, προχώρησε η Φιλοζωική οργάνωση Θεσσαλονίκης «Νοιάζομαι» η οποία είχε δημοσιοποιήσει και το γεγονός.

Υπενθυμίζεται ότι το αδέσποτο γατάκι 1,5 μόλις μηνών, είχε βρει φρικτό θάνατο από το πόδι ενός αγνώστου ο οποίος, σύμφωνα με τη φιλοζωική, αφού το κυνήγησε, το πάτησε και ακόμη κι όταν το τραυματισμένο ζώο σύρθηκε να πάει στην φωλιά του για να κρυφτεί, τότε το ξαναπάτησε αποτελειώνοντάς το.

Η πράξη του που έγινε στα τέλη Αυγούστου, καταγράφηκε σε κλειστό κύκλωμα διπλανού καταστήματος και το βίντεο ήρθε στην κατοχή της φιλοζωικής οργάνωσης που προχώρησε στη συνέχεια στην καταγγελία του γεγονότος στην αστυνομία .

«Εκτοτε όμως επειδή δεν είχαμε καμία ενημέρωση για την πορεία της καταγγελίας, στις 12 Σεπτεμβρίου και σε μια προσπάθεια να γίνει γνωστή η ταυτότητα του κτήνους, δημοσιεύτηκε το βίντεο σε όλα Μ.Μ.Ε και σοκαρισμένη όλη η Ελλάδα παρακολούθησε τις σκηνές φρίκης»», όπως καταγγέλλει η κ Εύη Καλαϊντζίδου από τη «Νοιάζομαι».

Από τότε όμως δεν υπάρχει καμία πληροφορία για την ταυτότητα του δράστη και σε μια τελευταία προσπάθεια να βρεθεί, τα μέλη της φιλοζωικής, προχωρούν σε επικήρυξή του προκειμένου να δοθούν, έστω και ανώνυμα, πληροφορίες.