23 Σεπτεμβρίου 2022

Δολοφονία 52χρονου στην Καβάλα: O 25χρονος δεν απολύθηκε αλλά παραιτήθηκε από το εργοστάσιο που δούλευαν μαζί


«Θολό» εξακολουθεί να παραμένει το κίνητρο της εν ψυχρώ δολοφονίας του 52χρονου πατέρα δύο παιδιών Δημήτρη Νικηφορίδη στην Καβάλα, καθώς οι ισχυρισμοί του 25χρονου καθ' ομολογία δολοφόνου ότι το θύμα του έκανε bullying και επηρέασε τον ιδιοκτήτη του εργοστασίου να τον απολύσει, διαψεύστηκαν κατηγορηματικά.

Ο νεαρός που ταυτοποιήθηκε από τις φωτογραφίες με τη μεγάλου κυβισμού μηχανή του που είχε αναρτήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν απολύθηκε από το εργοστάσιο μαρμάρων αλλά είχε παραιτηθεί από τον περασμένο Απρίλιο και έπιασε δουλειά σε άλλη επιχείρηση στην Καβάλα, όπως διαβεβαίωσε ο πρώην εργοδότης του και γνωστός προπονητής ποδοσφαίρου Παύλος Δερμιτζάκης!

Από την περασμένη Παρασκευή, ο 25χρονος έπαιζε... θέατρο παριστάνοντας τον σοκαρισμένο για τον χαμό του πρώην συναδέλφου του. Ωστόσο, οι έρευνες επικεντρώθηκαν εξ αρχής στο περιβάλλον του θύματος αναζητώντας ανθρώπους με τους οποίους ο 52χρονος πιθανόν να είχε διαφορές.

Έτσι, οι αστυνομικοί έμαθαν ότι θύμα και δράστης έκαναν στενή παρέα παλαιότερα, ωστόσο το τελευταίο διάστημα είχαν προσωπικές διαφορές που είχαν οξυνθεί αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 25χρονος πίστευε πως ο επιστάτης διατηρούσε παράνομη ερωτική σχέση με την σύζυγό του.

Μάλιστα, όταν τελικά ο νεαρός ομολόγησε το έγκλημα που διέπραξε με κυνηγετική καραμπίνα... «δανεική» από τον αδελφό του, η σύζυγός του και οι γονείς του προσήχθησαν στην Ασφάλεια και εξετάστηκαν για το αν γνώριζαν ότι εκείνος σκότωσε τον 52χρονο και τον κάλυπταν, όμως στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι.

Στο μεταξύ, ο θείος του 25χρονου δήλωσε στο «Live News» ότι «όλα έγιναν ξαφνικά και απότομα. Κανένας μας δεν ήξερε τίποτα. Εγώ όταν είδα που ήρθε η Ασφάλεια το πρωί και πήρε όλη την οικογένεια, άρχισαν να μου μπαίνουν υποψίες. Νόμιζα ότι τους κάλεσαν όλους από το εργοστάσιο. Το παιδί δεχόταν απειλές από τον 52χρονο καθημερινά. Όταν σχολούσε από τη δουλειά ερχόταν και μου τα έλεγε. Το παράπονό του ήταν γιατί δεν έπαιρνε άδεια, τον κρατούσε εκεί για να καθαρίζει τα φρεάτια του εργοαστασίου. Αυτό το παιδί το μεγάλωσα με τα χέρια μου» ενώ η γιαγιά του είπε: «Έχω μεγάλο πόνο. Είναι ένα παιδί από τα λίγα, το πιο φιλότιμο από όλα τα εγγόνια μου. Ήταν το πιο καλό παιδί».

ΑΕΚ: Περιμένει την υπογραφή του Χάρη Ρώμα για να εκδώσει εισιτήρια για εγκαίνια και Ιωνικό


Μια υπογραφή από τον Χάρη Ρώμα περιμένει η ΑΕΚ για να βγάλει σε κυκλοφορία τα εισιτήρια για τα εγκαίνια της OPAP Arena (30/9) αλλά και για την επίσημη πρεμιέρα με τον Ιωνικό (3/10). 

Η ΑΕΚ έχει πάρει άδεια λειτουργίας, αλλά αναμένει την τυπική υπογραφή της εξάμηνης άδειας για τη λειτουργία του γηπέδου, ώστε να βγουν τα εισιτήρια για τα εγκαίνια, αλλά και το ματς με τον Ιωνικό. 

Ο Χάρης Ρώμας, που είναι και αντιπεριφερειάρχης στην Περιφέρεια Αττικής, είναι στο εξωτερικό και θα επιστρέψει την ερχόμενη Δευτέρα.

Στην ΑΕΚ αναζητούν τρόπους για να "πέσει" πιο γρήγορα η υπογραφή και γνωστοποιήθηκε πως για τα εγκαίνια θα κυκλοφορήσουν εισιτήρια στη συμβολική τιμή των 21 ευρώ. 

📺Το κατασκευαστικό «θαύμα» του 21ου αιώνα: Πού φτιάχνεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο;



Δανία και Γερμανία εργάζονται πυρετωδώς πάνω στη δημιουργία της μεγαλύτερης οδικής υποθαλάσσιας σήραγγας στον κόσμο, η οποία θα εκμηδενίζει τον χρόνο ταξιδιού ανάμεσα στις δύο χώρες.

Σε ένα φαραωνικό κατασκευαστικό πρότζεκτ εργάζονται από κοινού η Γερμανία με τη Δανία με φόντο την ελαχιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού μεταξύ των δύο χωρών και τη δημιουργία ενός στρατηγικού διαδρόμου μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης.

Πρόκειται για το έργο Fehmarnbelt Fixed Link, τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο, η οποία θα βρίσκεται 40 μέτρα κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα, θα έχει μήκος 18 χλμ. και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα που υλοποιούνται στην Ευρώπη με προϋπολογισμό 7 δισ. ευρώ.



Για να δοθεί ένα μέτρο σύγκρισης του κόστους, η Σήραγγα της Μάγχης (50,5 χλμ.) που ολοκληρώθηκε το 1993, στο στενό του Dover‎, συνδέοντας τη Γαλλία με την Αγγλία κόστισε περί τα 13,5 δισ. ευρώ σε σημερινά χρήματα.

Η υποθαλάσσια οδική σήραγγα θα κατασκευαστεί κατά μήκος της ζώνης Fehmarn, ενός στενού μεταξύ του γερμανικού νησιού Fehmarn και του νησιού Lolland της Δανίας, και έχει σχεδιαστεί ως εναλλακτική λύση στην τρέχουσα ακτοπλοϊκή υπηρεσία από το Rødby και το Puttgarden, μέσω της οποίας μεταφέρονται εκατομμύρια επιβάτες σε ετήσια βάση.



Με το πλοίο, σήμερα, η εκτέλεση του δρομολογίου απαιτεί 45 λεπτά, ενώ με την ολοκλήρωση της, το ταδίδι με το αυτοκίνητο θα διαρκεί μόλις 10 λεπτά.

Μετά από σχεδόν 15 χρόνια μελετών, η κατασκευή της υποθάλασσιας σήραγγας ξεκίνησε το 2020, και τους μήνες που ακολούθησαν, στην πλευρά της Δανίας, δημιούργηθηκε ένα προσωρινό λιμάνι όπου θα στεγαστεί το εργοστάσιο το οποίο θα κατασκευάσει τα 89 ογκώδη τμήματα από σκυρόδεμα που θα αποτελούν τη σήραγγα. 

Ειδικότερα, το έργο χρονολογείται από το 2008, όταν η Γερμανία και η Δανία υπέγραψαν σύμβαση για την κατασκευή της σήραγγας. Στη συνέχεια χρειάστηκε πάνω από μια δεκαετία για να ψηφιστεί η απαραίτητη νομοθεσία και από τις δύο χώρες και να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες μελέτες γεωτεχνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.



Σήμερα, που το προσωρινό δανέζικο λιμάνι έχει υλοποιηθεί, έχει δοθεί έμφαση σε άλλες φάσεις του έργου όπως είναι η εσκαφή της τάφρου όπου θα τοποθετηθούν τα προκατασκευασμένα 89 ογκώδη τμήματα και η κατασκευή του εργοστασίου που θα τα δημιουργήσει.

Σημειώνεται ότι κάθε τμήμα θα έχει μήκος 217 μ., πλάτος 42 μ., ύψος 9 μ. και βάρος 73.000 μετρικούς τόνους. Ενώ για την κατασκευή του υποθαλάσσιου τούνελ θα εργαστούν εώς και 2.500 άτομα.

«Η σήραγγα Fehmarnbelt θα δημιουργήσει έναν στρατηγικό διάδρομο μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης. Θεωρούμε τις διασυνοριακές συνδέσεις ένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο, αλλά και σε εθνικό επίπεδο», ανέφερε μιλώντας στο CNN o Henrik Vincentsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Femern A/S, της κρατικής δανέζικης εταιρείας που είναι υπεύθυνη για το έργο.

Ν.Δ.: Οι φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν ξανά τις ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ


Επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ εξαπολύει η Νέα Δημοκρατία για τα όσα λένε στελέχη του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης για επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ.

«Μετά τον κ. Πολάκη που δήλωσε προ ημερών ότι η επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ που προανήγγειλε ο κ. Τσίπρας στη ΔΕΘ θα γίνει και μέσω συμμετοχής του ΕΦΚΑ, ήταν η σειρά σήμερα του κ. Κυρίτση να συμπληρώσει ότι η επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ θα γίνει μέσω αύξησης της φορολογίας (ή/και με νέο δανεισμό)», αναφέρει η Νέα Δημοκρατία. 

«Οι φορολογούμενοι δηλαδή θα κληθούν να πληρώσουν ξανά τις ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ. Τραγέλαφος! Και τρόμος στη σκέψη και μόνο του τι θα γινόταν αν οι τύχες της χώρας σε αυτές τις πρωτόγνωρες παγκόσμιες συνθήκες ήταν στα χέρια τους!», προσθέτει το κυβερνών κόμμα.

📺Παλαιό Φάληρο: Βίντεο ντοκουμέντο από την περιπετειώδη καταδίωξη μετά από ληστεία σε κατάστημα fast food


Μια κινηματογραφική καταδίωξη στα στενά του Νέου Κόσμου ακολούθησε μετά την απόπειρα ληστείας που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Παρασκευής στα McDonald's του Παλαιού Φαλήρου.

Στο βίντεο-ντοκουμέντο που εξασφάλισε και παρουσιάζει το protothema.gr διακρίνεται το λευκό αυτοκίνητο με τις γαλλικές πινακίδες, που χρησιμοποίησαν οι κακοποιοί για τη διαφυγή τους, να κινείται επί της οδού Αγλαονίκης με κατεύθυνση προς την πλατεία Κυνοσάργους.

Ελάχιστα λεπτά μετά, φαίνονται οι δύο μηχανές της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. που τους καταδίωκαν από την λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου στο Παλαιό Φάληρο μέχρι την περιοχή του Νέου Κόσμου.


Από πίσω τους, ακολουθούν δύο συμβατικά αυτοκίνητα της ΕΛ.ΑΣ. με αναμένους φάρους που συμμετέχουν στην καταδίωξη. Στο επόμενο στενό, οι δύο ληστές εγκατέλειψαν το όχημά τους και προσπάθησαν να διαφύγουν πεζοί. Ο ένας έτρεξε προς άγνωστη κατεύθυνση ενώ ο 20χρονος συνεργός του, αλβανικής καταγωγής, συνελήφθη από τους αστυνομικούς.

Η καταδίωξη ξεκίνησε λίγο μετά τις 4 τα ξημερώματα. Οι δύο κακοποιοί εισέβαλαν στα McDonald's του Παλαιού Φαλήρου και αφού ακινητοποίησαν τον υπάλληλο με την απειλή όπλου σήκωσαν το χρηματοκιβώτιο της επιχείρησης. Ωστόσο, έγιναν αντιληπτοί από ένα περιπολικό της Άμεσης Δράσης και έφυγαν χωρίς να πάρουν μαζί το χρηματοκιβώτιο.

📺Ρωσία: Βαρύ κλίμα στην επιστράτευση - εκφοβισμοί, διαμαρτυρίες γυναικών και ξύλο μεταξύ στρατολογούμενων – Δείτε βίντεο


Κάθε άλλο παρά πατριωτικό δείχνει το κλίμα σε όλη τη Ρωσία όσον αφορά τη «μερική» επιστράτευση για το ουκρανικό μέτωπο, που συζητείται πόσο μερική είναι, ή στην πραγματικότητα με το διάταγμα Πούτιν οι ρωσικές αρχές έχουν το δικαίωμα στρατολόγησης… ενός εκατoμμυρίου ανδρών, κάτι που πάντως η Μόσχα διαψεύδει.

Τα βίντεο που έχουν διαρρεύσει στο Telegram και στο Twitter δείχνουν ένα βαρύ, ένα έκρυθμο κλίμα, με πολίτες να στρατολογούνται με το ζόρι ή με μισή καρδιά λόγω των ασφυκτικών πιέσεων και τους συγγενείς τους να διαμαρτύρονται...

Στη Δημοκρατία της Καμπαρντίνο-Μπαλκάριας, γυναίκες, μανάδες σύζυγοι ή αδελφές, διακρίνεται να φωνάζουν στον στρατιωτικό επίτροπο.


Σε άλλο βίντεο επίστρατοι "πιάνονται στα χέρια", δίπλα σε πούλμαν που πιθανότατα θα τους μεταφέρει στο μέτωπο.

Παράλληλα, ενώ κάποια πούλμαν αποχωρούν διακρίνοναι οι συγγενείς και φίλοι των επιστράτων, σκυθρωποί και σιωπηλοί.

Σε ένα άλλο αποκαλυπτικό βίντεο σε στρατολογικό γραφείο στη Ρωσία, ένας αξιωματικός φωνάζει σε θυμωμένους, αγανακτισμένους άνδρες που έχουν κινητοποιηθεί. «Αυτό είναι - τα παιχνίδια τελειώσανε! Είστε στρατιώτες τώρα!»

Την ίδια στιγμή στη Μόσχα, τα φύλλα πορείας δίνονται ακριβώς στην... έξοδο από το μετρό για το αεροδρόμιο. Τα διαβατήρια των ξαφνιασμένων Ρώσων ελέγχονται με αναδρομή στη βάση δεδομένων, και όσοι κρίνονται κατάλληλοι φεύγουν για το μέτωπο.

Σημειώνεται ότι ο ηγέτης των Τσετσένων Ραμζάν Καντίροφ έσπευσε να καθησυχάσει τις «σεβαστές μητέρες» της Τσετσενίας, λέγοντας ότι δεν θα γίνει επιστράτευση στη χώρα του, καθώς έχει υπερεκπληρώσει το στόχο κατά… 254%. «Επιπλέον, η δημοκρατία (σ.σ της Τσετσενίας) έχει μια εφεδρεία χιλιάδων εθελοντών που, εάν χρειαστεί, θα μπορέσουν να ενταχθούν στις τάξεις των υπερασπιστών της Πατρίδας (…) Ως εκ τούτου, καλώ τον πληθυσμό της Δημοκρατίας της Τσετσενίας, ιδιαίτερα τις αγαπημένες και σεβαστές μητέρες μας, να παραμείνουν ήρεμοι» αναφέρει χαρακτηριστικά σε μήνυμά του στο Telegram.

Στο Νταγκεστάν, επικράτησε ένταση όταν ένας απεσταλμένος της Μόσχας απαίτησε από τους πολίτες να συμμετάσχουν στον πόλεμο.

Πρόσωπα

Ο Μιχαήλ Σουετίν ανέμενε ότι θα συλληφθεί με τη συμμετοχή του στις διαδηλώσεις στη Μόσχα κατά της αποστολής εκατοντάδων χιλιάδων εφέδρων στην Ουκρανία. Αυτό όμως που δεν περίμενε ήταν ότι θα του δινόταν φύλλο πορείας για να πάει στο μέτωπο.

Λίγες ώρες αφότου ο Βλαντίμιρ Πούτιν ανακοίνωσε την Τετάρτη την κινητοποίηση 300.000 ανδρών και γυναικών, ο Μιχαήλ, ένας 29χρονος μουσικός, πήγε να διαδηλώσει στη λεωφόρο Αρμπάτ. Όπως περίπου 1.300 άλλοι άνθρωποι σε όλη τη χώρα, συνελήφθη.

«Περίμενα τις συνηθισμένες (διαδικασίες): σύλληψη, αστυνομικό τμήμα, δικαστήριο», είπε ο νεαρός άνδρας, με τον οποίο επικοινώνησε τηλεφωνικά το Γαλλικό Πρακτορείο χθες Πέμπτη. «Αλλά όταν μου είπαν, “Αύριο θα πάτε στον πόλεμο” (...)" ήταν έκπληξη», είπε.

Σύμφωνα με την κυβερνητική οργάνωση OVD-Info, που παρακολουθεί τις κινητοποιήσεις σε όλη τη Ρωσία, ο Σουετίν δεν είναι ο μόνος διαδηλωτής στον οποίο δόθηκε εντολή επιστράτευσης στο αστυνομικό τμήμα μετά τη σύλληψή του και ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ έκρινε ότι δεν υπάρχει τίποτα «παράνομο» σε αυτό.

Ο Σουετίν λέει ότι μετά τη σύλληψή του, οι αστυνομικοί τον μετέφεραν σε ξεχωριστό δωμάτιο όπου ήθελαν να υπογράψει μια κλήση για να πάει σε κέντρο επιστράτευσης του στρατού.

«“Ή το υπογράφεις αυτό ή θα εκτίσεις δέκα χρόνια κάθειρξης”», τον απείλησαν, τονίζει ο 29χρονος που αντιτίθεται στην επίθεση που εξαπέλυσε στις 24 Φεβρουαρίου η Ρωσία εναντίον της Ουκρανίας.

Την Τρίτη, παραμονές της μερικής επιστράτευσης, το Κοινοβούλιο ενέκρινε την επιβολή βαριών ποινών φυλάκισης για όσους αρνηθούν να καταταγούν στο στρατό ή λιποτακτήσουν. Ωστόσο, η νομοθεσία αυτή δεν έχει ακόμη τεθεί σε ισχύ.

Ο Σουετίν αρνήθηκε να υπογράψει την εντολή, κατόπιν συμβουλής του δικηγόρου του, και αφέθηκε ελεύθερος την Πέμπτη στις 5:00 π.μ. Ωστόσο, η αστυνομία τον προειδοποίησε ότι η πανίσχυρη Ανακριτική Επιτροπή της Ρωσίας, που είναι επιφορτισμένη με τις σημαντικότερες ποινικές έρευνες, θα ενημερωθεί για την άρνησή του και ότι πρόκειται να αντιμετωπίσει «μεγάλα προβλήματα».

Ο Αντρέι, ο οποίος έκλεισε τα 18 του χρόνια την περασμένη εβδομάδα, συμμετείχε και αυτός στις διαδηλώσεις στη Μόσχα την Τετάρτη. Επίσης συνελήφθη και του επιδόθηκε φύλλο πορείας.

Αλλά σε αντίθεση με τον Σουετίν, ο έφηβος υπέγραψε υπό «απειλή» το έγγραφο, ψηφιακό αντίγραφο του οποίου το Γαλλικό Πρακτορείο μπόρεσε να εξετάσει.

«Ήταν ξεκάθαρο ότι δεν μπορούσα να ξεφύγω (...) Κοίταξα γύρω μου και αποφάσισα να μην αντισταθώ», είπε ο νεαρός με τον οποίο επικοινώνησε τηλεφωνικά το Γαλλικό Πρακτορείο. «Δυστυχώς, υπέγραψα».

Ωστόσο, ο Αντρέι μόλις ξεκίνησε τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο. Και το Κρεμλίνο, όπως και ο υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού, είχαν διαβεβαιώσει ότι κανένας φοιτητής δεν θα κληθεί, αφού οι ρωσικές δυνάμεις μιλούσαν για εφέδρους με συγκεκριμένες δεξιότητες ή στρατιωτική εμπειρία.

Ο Αντρέι, που εξακολουθεί να αναζητά δικηγόρο, αποφάσισε τελικά να μην πάει στο γραφείο επιστράτευσης την καθορισμένη ώρα, στις 10 το πρωί της Πέμπτης. Και δεν ξέρει ποιες θα είναι οι συνέπειες. «Δεν έχω πει τίποτα στους γονείς μου ακόμα», λέει, «θα ανησυχήσουν».

Πανεπιστημιακή αστυνομία: Διαψεύδει το «προσωρινό φρένο» η ΕΛΑΣ - Παραμένουν οι δυνάμεις και στα τέσσερα πανεπιστήμια


Διαψεύδει το «προσωρινό φρένο» στην πανεπιστημιακή αστυνομία η ΕΛΑΣ. Παραμένουν κανονικά οι δυνάμεις και στα τέσσερα πανεπιστήμια.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της:

«Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνεται ότι οι Ομάδες Προστασίας των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (Ο.Π.Π.Ι.) εκτελούν κανονικά τα καθήκοντά τους και στα τέσσερα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα (ΕΚΠΑ, ΕΜΠ, ΟΠΑ, ΑΠΘ) που έχουν οριστεί.

Υπενθυμίζεται ότι η παρουσία των δυνάμεων αυτών στους χώρους των πανεπιστημίων πραγματοποιείται πάντα σε συνεννόηση με τις αντίστοιχες πρυτανικές Αρχές, στο πλαίσιο της εφαρμογής των σχεδίων ασφαλείας που έχουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια.

Συνεπώς, σημερινό δημοσίευμα ιστοσελίδας που αναφέρεται σε «προσωρινό φρένο» των περιπολιών των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (Ο.Π.Π.Ι.) δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα».

📺Βραζιλία: Η στιγμή που ελικόπτερο χτυπάει σε καλώδιο ηλεκτρικού ρεύματος και συντρίβεται στο έδαφος - Βίντεο


Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, ο πιλότος έχασε τον έλεγχο πριν συγκρουστεί με το καλώδιο. 
Δύο πολιτικοί, ο πιλότος του ελικοπτέρου, και ένα ακόμα άτομο επέζησαν από θαύμα στη Βραζιλία, όταν το ελικόπτερο στο οποίο επέβαιναν χτύπησε σε καλώδιο ηλεκτρικού ρεύματος, συνετρίβη στο έδαφος και τυλίχθηκε στις φλόγες. 

To συγκλονιστικό βίντεο καταγράφει τη στιγμή που το ελικόπτερο που μετέφερε τον Βραζιλιάνο βουλευτή Hercílio Araújo Diniz και τον David Barroso, αντιδήμαρχο του Governador Valadares, να χτυπά σε καλώδιο ρεύματος. 


Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, ο πιλότος έχασε τον έλεγχο πριν συγκρουστεί με το καλώδιο. Το ελικόπτερο τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από τη σύγκρουση με το ηλεκτροφόρο καλώδιο. 

Το ατύχημα καταγράφηκε σε βίντεο, με τους παρευρισκόμενους να φωνάζουν σοκαρισμένοι. 

Και οι τέσσερις επιβαίνοντες επέζησαν με ελαφρά τραύματα, ανακοίνωσε η πολιτεία Minas Gerais της Βραζιλίας. Μεταφέρθηκαν σε κοντινό νοσοκομείο για νοσηλεία.

ΓΙΑΤΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΑ; ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ;🤣🤣Εκτός ορίων ο Ερντογάν: «Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ την σφαγή στην Τριπολιτσά»


«Δεν ξεχάσαμε και δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τη Σφαγή της Τριπολιτσάς», αναφέρει σε ανάρτησή του στο Twitter ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Ο Τούρκος πρόεδρος, επιμένοντας στην εθνικιστική ρητορική, φτάνει στο σημείο να κάνει ανάρτηση για την άλωση της Τριπολιτσάς που σημειώθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1821.

«Δεν ξεχάσαμε και δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τη Σφαγή της Τριπολιτσάς, που έγινε στις 23 Σεπτεμβρίου 1821, στην οποία δολοφονήθηκαν βάναυσα χιλιάδες μουσουλμάνοι Τούρκοι, Αλβανοί αδελφοί μας και Εβραίοι», επισημαίνει ακόμη ο Τούρκος πρόεδρος.


Υπενθυμίζεται ότι ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος βρέθηκε στην Νέα Υόρκη για την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, συνέχισε τις  επιθέσεις κατά της Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα από το βήμα της συνέλευσης κατηγόρησε την Ελλάδα ότι «μετατρέπει το Αιγαίο σε νεκροταφείο προσφύγων», δειχνοντας μάλιστα φωτογραφίες από νεκρά προσφυγόπουλα.

Οι εμπρηστικές δηλώσεις του Τούρκου προέδρου δεν έμειναν αναπάντητες από την ελληνική κυβέρνηση. Πιο συγκεκριμένα η Αθήνα επέλεξε να δώσει μια ψύχραιμη απάντηση λαμβάνοντας πάντα υπόψιν τους όρους καλής γειτονίας. «Την καλούμε να επανέλθει στον χώρο της λογικής» δήλωσε συγκεκριμένα για την Τουρκία ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.

Απαντώντας στους τουρκικούς ισχυρισμούς περί ελληνικής δήθεν επιθετικής συμπεριφοράς, ο κ.Δένδιας τόνισε τα εξής: «Η χώρα που ευθέως απειλεί με πόλεμο, που έχει εκδώσει casus belli, που αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία στα νησιά του Αιγαίου, έρχεται να μιλήσει για σχέσεις καλής γειτονίας».

Παλαιό Φάληρο: Ληστεία στα McDonald’s - Παράτησαν το χρηματοκιβώτιο και έφυγαν


Ένοπλη ληστεία σημειώθηκε τα ξημερώματα σε εστιατόριο fast food στο Παλαιό Φάληρο με τους δράστες να διαφεύγουν αφότου έγιναν αντιληπτοί από την αστυνομία. Λίγη ώρα μετά, ο ένας από τους δύο συνελήφθη.

Ολα έγιναν λίγο μετά τις 4 τα ξημερώματα, όταν οι δύο ληστές μπήκαν στα McDonald’s, ακινητοποίησαν τον υπάλληλο υπό την απειλή όπλου και σήκωσαν το χρηματοκιβώτιο της επιχείρησης.

Εκείνη την ώρα, ένα περιπολικό τους αντιλήφθηκε με αποτέλεσμα οι κακοποιοί να παρατήσουν το χρηματοκιβώτιο και να βγουν από το κατάστημα που βρίσκεται επί της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου.

Οι δράστες μπήκαν σε ένα αμάξι-κλεμμένο σύμφωνα με πληροφορίες-και τράπηκαν σε φυγή.

Ακολούθησε καταδίωξη με τους αστυνομικούς που τους ακολουθούσαν και στην περιοχή του Νέου Κόσμου το όχημα των ληστών έπεσε σε ένα τοίχο.

Μετά τη σύγκρουση ο ένας δράστης κατάφερε να διαφύγει πεζός ενώ ο δεύτερος συνελήφθη από τους αστυνομικούς.

📺Ο άλλος κυκλοφορούσε με κουκουβάγια στον Λευκό Πύργο-Τον ψάχνουν όλες οι υστερικές φιλόζωες της πόλης🤣🤣


Σφοδρές αντιδράσεις στα social media ξέσπασαν, όταν έγινε γνωστό ότι ένας άντρας περιφερόταν στον Λευκό Πύργο Θεσσαλονίκης, κρατώντας στο χέρι μία κουκουβάγια “τυτώ“.

Το πτηνό το είχε μάλιστα δεμένο με αλυσίδα. Τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πήραν φωτιά, καθώς κάποιος δεν μπορεί να περιφέρει έτσι ένα νυχτόβιο αρπακτικό, ενώ απαιτείται ειδική άδεια και να το έχει προμηθευτεί κανείς είτε από εκτροφέα είτε από το εξωτερικό. Οι φιλοζωικές οργανώσεις ήδη ψάχνουν ποιος μπορεί να είναι ο κάτοχος του πτηνού, ενώ έχει γίνει και καταγγελία στο Α.Τ του Λευκού Πύργου.

Η τυτώ δεν είναι κουκουβάγια με την αυστηρή έννοια του όρου αλλά αποτελεί ένα ιδιαίτερο γλαυκόμορφο πτηνό που ανήκει στην ομάδα των πεπλόγλαυκων. Έχει ευρύτατη εξάπλωση σε όλες τις ηπείρους, ενώ στην Ελλάδα την συναντάς σε αγρούς και άλλες ανοικτές περιοχές με διάσπαρτα δένδρα, αγροικίες και παλαιά κτήρια, στάβλους, αχυρώνες και ερείπια.

Πλήγμα στις σχέσεις Πούτιν-Ερντογάν η παύση συμφωνιών χρήσης του ρωσικού συστήματος πληρωμών Mir


Η απειλή των κυρώσεων της Δύσης πυροδότησε την πρόσφατη ένταση της τουρκο-ρωσικής οικονομικής συνεργασίας, με δύο ιδιωτικές τουρκικές τράπεζες να σταματούν τη χρήση του ρωσικού συστήματος πληρωμών Mir και τρεις δημόσιες τράπεζες να βρίσκονται υπό πίεση να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Η είδηση ​​της κίνησης των δύο τραπεζών ενίσχυσε την αναταραχή στο χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης, όπου ένα άνευ προηγουμένου ράλι στις τραπεζικές μετοχές ακολούθησε μια εξίσου εντυπωσιακή βουτιά την περασμένη εβδομάδα, ανοίγοντας ένα νέο μέτωπο προβλημάτων για την ταλαιπωρημένη τουρκική οικονομία.

Επιφυλακτικός για ένα νέο συναλλαγματικό σοκ ενόψει των εκλογών του επόμενου έτους, ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έχει εναποθέσει την ελπίδα στον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν, να βοηθήσει στη μείωση του ελλείμματος συναλλάγματος της Τουρκίας, που χαρακτηρίζεται από έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών και μεγάλες υποχρεώσεις εξωτερικού χρέους βραχυπρόθεσμα. Η Ρωσία συμφώνησε σε μερικές πληρωμές τουρκικού φυσικού αερίου σε ρούβλια και διοχέτευσε δισεκατομμύρια δολάρια στην Τουρκία ως μέρος του πρότζεκτ για τον πυρηνικό σταθμό ηλεκτροπαραγωγής στο Ακκουγιού. Με τη σειρά της, έχει κερδίσει μια οικονομική σωτηρία χάρη στην άρνηση της Άγκυρας να συμμετάσχει στις κυρώσεις της Δύσης σχετικά με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Με χιλιάδες Ρώσους να συρρέουν στην Τουρκία και τις τουρκικές εξαγωγές στη Ρωσία να ανθούν, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ένωση ανησυχούν ότι η Τουρκία μπορεί να ανοίξει χώρο στη Ρωσία να αποφύγει τις κυρώσεις.

Μετά από μια προειδοποίηση του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ ενάντια σε κινήσεις που διευκολύνουν την επέκταση του συστήματος πληρωμών Mir, η İşbank - ο μεγαλύτερος ιδιωτικός δανειστής της Τουρκίας από άποψη περιουσιακών στοιχείων - δήλωσε στις 19 Σεπτεμβρίου ότι ανέστειλε τις συναλλαγές Mir και αξιολογούσε τη δήλωση του Γραφείου Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ. OFAC. Αργότερα μέσα στην ημέρα, η Denizbank που ανήκει στα Εμιράτα δήλωσε ότι είχε επίσης διακόψει τις υπηρεσίες της.

Οι τρεις άλλες τουρκικές τράπεζες που επεξεργάζονται τις συναλλαγές Mir — Ziraat, Halk και Vakıf — είναι όλες δημόσια ιδιοκτησία και μέρος του χαρτοφυλακίου του κρατικού επενδυτικού ταμείου της Τουρκίας, του οποίου προεδρεύει ο Ερντογάν. Επομένως, το πώς θα προχωρήσουν αυτές οι τράπεζες εξαρτάται από τον Ερντογάν. Οποιαδήποτε απόφαση να συνεχιστεί παρά τις προειδοποιήσεις των ΗΠΑ θα σήμαινε την ανάληψη μεγάλου ρίσκου, καθώς οι τράπεζες είναι στενά συνδεδεμένες με τα δυτικά χρηματοπιστωτικά δίκτυα και δύσκολα θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά κυρώσεις.

Οι τουρκικές τράπεζες άρχισαν να δέχονται πληρωμές Mir το 2019. Ο Ziraat είπε τότε ότι η κίνηση θα συμβάλει στην ενίσχυση της "προστιθέμενης αξίας για την Τουρκία ειδικά στον τουριστικό τομέα" διευκολύνοντας τις πληρωμές των Ρώσων τουριστών και επηρεάζοντας θετικά τις τουρκικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς των ταξιδιών. μεταφορά και διαμονή.  

Τον Αύγουστο, ο κορυφαίος επιχειρηματικός όμιλος της Τουρκίας TUSIAD δήλωσε ότι έλαβε επιστολή από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ Γουόλι Αντεγέμο που προειδοποιεί για κινδύνους κυρώσεων εάν οι εταιρείες δημιουργήσουν δεσμούς με ρωσικές οντότητες και ιδιώτες που έχουν υποστεί κυρώσεις. Τούρκοι αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν αργότερα ότι δύο άλλοι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι MUSIAD και TOBB, είχαν λάβει παρόμοιες επιστολές.  

Ο κίνδυνος των κυρώσεων αναμένεται να περιορίσει άλλες οικονομικές δραστηριότητες καθώς το εμπόριο μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας τίθεται υπό ολοένα και περισσότερο έλεγχο. Αξιωματούχοι της ΕΕ φέρονται να ανησυχούν για την αύξηση του εμπορίου της Τουρκίας με τη Ρωσία και τη δυνατότητά της να βοηθήσει τη Μόσχα να υποκαταστήσει τις ευρωπαϊκές εισαγωγές και εξαγωγές. Σύμφωνα με ορισμένους παρατηρητές, Ρώσοι επιχειρηματίες έχουν φτάσει να χρησιμοποιούν την Τουρκία ως βάση για επιχειρήσεις σε δυτικές χώρες, φέρνοντας αγαθά, ειδικά από την Ευρώπη, και στη συνέχεια εξάγοντας τα στη Ρωσία.

Το φάσμα των δυτικών κυρώσεων απλώς προσθέτει στην οικονομική αστάθεια της Τουρκίας, όπως αποδεικνύεται από το πώς η έξοδος των δύο τραπεζών από το σύστημα πληρωμών Mir προκάλεσε αναταραχές στο χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης από την περασμένη εβδομάδα.

Η ένταση στην αγορά φθηνών τραπεζικών μετοχών από ορισμένους ομίλους είχε οδηγήσει τον τραπεζικό δείκτη σε άνοδο 164% σε διάστημα δύο μηνών. Οδηγός στο ράλι ήταν τα εξαιρετικά κέρδη που αποκόμισαν οι τράπεζες ως αποτέλεσμα της αμφιλεγόμενης πολιτικής της Άγκυρας να διατηρήσει τα επιτόκια χαμηλά παρά τον πληθωρισμό που εκτοξεύτηκε στο 80%. 

Καθώς η άνοδος των τραπεζικών μετοχών ενθάρρυνε το χρηματιστήριο γενικά, ο υπουργός Οικονομικών Νουρεντίν Νεμπάτι ενθάρρυνε τους πολίτες να επενδύσουν σε μετοχές. Οι μετοχές συνέχισαν να ανεβαίνουν καθώς οι μικροεπενδυτές εντάχθηκαν στο ξεφάντωμα των αγορών. 

Όμως, η πώληση των μετοχών της Akbank στις 13 Σεπτεμβρίου προκάλεσε μια απότομη ανατροπή, με τις τραπεζικές μετοχές να υποχωρούν σχεδόν 40% σε πέντε ημέρες. Αυτοί που ώθησαν σε αυτό το επενδυτικό κύμα απέτυχαν να διαχειριστούν την καταστροφή και δυσκολεύτηκαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις εύρους, οι οποίες συμβαίνουν όταν οι επενδυτές καλούνται να προσθέσουν ίδια κεφάλαια σε περιόδους σημαντικών κινήσεων στην αγορά. 

Για να κατευνάσει τον όλεθρο, η δημόσια τράπεζα Halkbank αναγκάστηκε να αγοράσει πίσω μετοχές σε διογκωμένες τιμές νωρίτερα αυτή την εβδομάδα - μια κίνηση που ισοδυναμεί με αποδυνάμωση των μετοχών της τράπεζας και έμμεσα επιβάρυνση του λογαριασμού για τους φορολογούμενους.

Πέτρος Κράνιας
capital.gr

Πρωτοφανές κύμα αιτήσεων από δημόσια σχολεία για τα δωρεάν γεύματα του προγράμματος Διατροφή


Πρωτοφανές κύμα αιτήσεων από σχολεία σε όλη την Ελλάδα δέχεται το Ινστιτούτο Prolepsis προκειμένου να λάβουν τα δωρεάν γεύματα του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ.

Σε λιγότερο από έναν μήνα οι αιτήσεις έχουν φτάσει σχεδόν τις 2.000 και σύμφωνα με στοιχεία του ινστιτούτου αναλογούν σε πάνω από 175.000 μαθητές. Να σημειωθεί ότι ο αριθμός των αιτήσεων είναι φέτος τριπλάσιος από τις αιτήσεις που έγιναν την περσινή σχολική χρονιά.

Παράλληλα, οι υπεύθυνοι του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ σημειώνουν ότι οι συνεχείς ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες και στις υπηρεσίες μεταφοράς έχουν εκτοξεύσει το κόστος του γεύματος που προσφέρεται δωρεάν στους μαθητές των σχολείων που είναι ενταγμένοι στο πρόγραμμα.

Το Ινστιτούτο Prolepsis απευθύνει έκκληση βοήθειας λοιπόν με στόχο να εξασφαλιστούν καθημερινά θρεπτικά γεύματα, σε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά που φοιτούν σε σχολεία ευπαθών περιοχών της Ελλάδας. Σε αυτά τα σχολεία 1 στους 4 μαθητές δεν καταναλώνει σχεδόν ποτέ πρωινό.

Τα στοιχεία του 2021 της Εurostat για την παιδική φτώχεια στην Ελλάδα είναι σε αντίστοιχα επίπεδα με την περίοδο της κρίσης το 2011. Και αυτό, χωρίς να υπολογίζονται οι επιπτώσεις από τις συνεχείς ανατιμήσεις των τελευταίων μηνών. «Νιώθουμε πραγματικά αγωνία ενόψει του χειμώνα για τα περισσότερα από 500.000 παιδιά στην Ελλάδα, που βρίσκονται αντιμέτωπα με τον κίνδυνο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Δεν μπορούμε να συμβιβαστούμε με την παιδική πείνα. Είναι απαραίτητο να εξασφαλίσουμε ότι τουλάχιστον τα παιδιά θα λαμβάνουν ένα θρεπτικό γεύμα στο σχολείο. Καλούμε τους πάντες: εταιρείες, ιδρύματα, οργανισμούς, πολίτες από την Ελλάδα και την ομογένεια να κάνουν ό,τι μπορούν», αναφέρει η κυρία Αθηνά Λινού, Καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Prolepsis.

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε

Ιδιώτες, Ιδρύματα, εταιρείες και οργανισμοί μπορούν να επικοινωνήσουν με το Ινστιτούτο Prolepsis στο 210 6255700 για να υποστηρίξουν τη σίτιση ενός ή περισσότερων σχολείων ή ακόμα και ενός παιδιού.

Για χρηματικές δωρεές μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα diatrofi.prolepsis.gr.

Εταιρείες τροφίμων, γαλακτοβιομηχανίες, εταιρείες παραγωγής φρέσκων αυγών, φρουτοπαραγωγοί, εταιρείες/βιομηχανίες παραγωγής και εμπορίας ελαιολάδου, μπορούν να υποστηρίξουν σε είδος το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ. Ενδεικτικά μπορούν να προσφέρουν γάλα, γιαούρτι, αυγά, τυρί, φρούτα, παρθένο και εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.

Περιφέρειες και Δήμοι μπορούν να υποστηρίξουν τη σίτιση των σχολείων τους, κατά το παράδειγμα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (2016-2022), αλλά και του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας (2016-2019).

Επίθεση Πλεύρη σε Τσίπρα για το «Αγία Σοφία»: «Η λίστα που παρέδωσε το 2019, ήταν 2.853 χειρουργεία»


Με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξη Τσίπρα στο νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία», ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, παρουσίασε τις αποφάσεις της κυβέρνησης. Μάλιστα, είπε πως το «πρόβλημα αναμονής των χειρουργείων υπάρχει έντονα από το 2017» και εκτόξευσε «πυρά» προς τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ειδικότερα, αναφέρει:«Το πρόβλημα αναμονής των χειρουργείων στο Παίδων Αγίας Σοφίας υπάρχει έντονα από το 2017. Εν μέσω πανδημίας και επιδείνωσης του προβλήματος έλλειψης αναισθησιολόγων έχουμε προχωρήσει σε δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Συγκεκριμένα αποφασίσαμε:

- Την προκήρυξη θέσεων του "Αγία Σοφία" για αναισθησιολόγους και λοιπές απαραίτητες θέσεις κατά προτεραιότητα.

- Την ενίσχυση του νοσοκομείου με μετακίνηση αναισθησιολόγων μέχρι την ολοκλήρωση της προκήρυξης ώστε να λειτουργήσει άλλη μία θέση χειρουργείου.

- Σε συνεννόηση με τη διοίκηση του νοσοκομείου Παίδων "Αγία Σοφία" τον επανασχεδιασμό του προγραμματισμού για την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των χειρουργείων».

Τέλος, ο υπουργός Υγείας υπογράμμισε πως «Ο κ. Τσίπρας επισκέφθηκε το νοσοκομείο Παίδων Αγίας Σοφίας ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ωστόσο, προς ενημέρωσή του η λίστα αναμονής χειρουργείων που παρέδωσε η κυβέρνησή του το 2019 ήταν 2.853 χειρουργεία».

«Το πρόβλημα έλλειψης των αναισθησιολόγων αντιμετωπίζεται με συντονισμένες ενέργειες και όχι με επικοινωνιακή εκμετάλλευση» κατέληξε.

Τσίπρας: Σοκαριστική η έλλειψη αναισθησιολόγων στο «Παίδων»
 
Το Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία» επισκέφθηκε την Παρασκευή ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας, συνοδευόμενος από τον τομεάρχη Υγείας του κόμματος Ανδρέα Ξανθό και την αναπληρώτρια τομεάρχη Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου.

Ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που έφτασε στο νοσοκομείο λίγο πριν τις 11.30, χαρακτήρισε «σοκαριστικό» το ότι το μεγαλύτερο παιδιατρικό νοσοκομείο της χώρας δεν έχει αναισθησιολόγους με αποτέλεσμα 3.000 παιδιά να βρίσκονται σε λίστα αναμονής για να μπουν σε χειρουργείο.

Κατά τη διάρκεια συνάντησης με τη διοίκηση του Παίδων «Αγία Σοφία», ο Αλέξης Τσίπρας κατηγόρησε την κυβέρνηση για εκ των υστέρων λύσεις, οι οποίες δεν θα λύσουν το πρόβλημα των ελλείψεων. «Αφενός οι προκηρύξεις θα πάρουν χρόνο, αφετέρου οι μετακινήσεις θα μεταφέρουν το πρόβλημα σε άλλα νοσοκομεία», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας.

📺ΦΑΠΕΣ Άρη Πορτοσάλτε στον Γι΄ρωγο τον ΚΑΤΟΥΡΛΗ: Αν έχεις νευράκια υπάρχουν και φάρμακα


Σε έντονη στιχομυθία εκτυλίχθηκε η συζήτηση που είχαν στην εκπομπή του ΣΚΑΪ το πρωί της Παρασκευής (23/9) ο Άρης Πορτοσάλτε και ο Γιώργος Κυρίτσης για τα όσα είπε ο Αλέξης Τσίπρας σχετικά με την επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ.

Τα «αίματα άναψαν» όταν ο Γιώργος Κυρίτσης αφού ρωτήθηκε να εξηγήσει τι σημαίνει αυτή η εξαγγελία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, ενοχλήθηκε από τις παρεμβάσεις του Άρη Πορτοσάλτε.

«Μπορούμε να συζητήσουμε;» ρώτησε ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ με τον πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να απαντά «μπορείς να περιμένεις να τελειώσωω;».

«Ησύχασε. Αν έχεις νευράκια υπάρχουν και γιατροί, υπάρχουν και φάρμακα» σχολίασε ο Άρης Πορτοσάλτε με τον Γιώργο Κυρίτση να τον ρωτά «τι εννοείς;» και τον δημοσιογράφο του ΣΚΑΙ να του εξηγεί «αν έχεις νεύρα να πας σε γιατρό. Μην χιμάς».

Αποτέλεσμα ήταν τα επόμενα λεπτά οι υψηλοί τόνοι να συνεχιστούν με τον Άρη Πορτοσάλτε να κατηγορεί τον συνομιλητή του ότι δεν μπορεί να παρουσιάσει επιχειρήματα και τον Γιώργο Κυρίτση να του απαντά «την όρεξή σου έχω πρωί πρωί».

Όταν, δε, ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για «συμμορία που κυβερνάει και δίνει 500 εκατ. ευρώ στους φίλους του Πορτοσάλτε», ο Δημήτρης Οικονόμου του είπε «μπορεί να λέμε μια κυβέρνηση συμμορία; Βρίζεις και τον λαό έτσι» με τον Γιώργο Κυρίτση να απαντά «αν δεν σου αρέσει μην με καλέσεις ξανά» και τον Άρη Πορτοσάλτε να επανέρχεται με τη φράση «αναλαμβάνει να δείξει πόσο τραμπούκος είναι». «Τέσσερις με έναν και είμαι εγώ τραμπούκος» είπε τότε ο Γιώργος Κυρίτσης.

Ο τελευταίος γύρος της διαμάχης των δύο δημοσιογράφων ξεκίνησε με τον Άρη Πορτοσάλτε να μιλά για το «το παραμύθι που έχει στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ» και την «μπαρουφολογία Τσίπρα» και τον Γιώργο Κυρίτση να απαντά «παραμύθια λες εσύ», «μπαρουφολογία λες εσύ, αφού με διέκοπτες, σε διακόπτω κι εγώ»

Δίκη Φουρθιώτη: «Είμαι αθώος, όλα είναι σενάριο αστυνομικών» δήλωσε ο παρουσιαστής


Η διαδικασία προχώρησε σήμερα στην εξέταση των πρώτων μαρτύρων, καθώς το δικαστήριο αρνήθηκε να δώσει νέα διακοπή στη δίκη, η οποία ζητήθηκε από συνηγόρους υπεράσπισης.
Αθώος δήλωσε στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο ο τηλεπαρουσιαστής Μένιος Φουρθιώτης, ο οποίος δικάζεται, μαζί με άλλους τρεις κατηγορούμενους, για τις σκηνοθετημένες επιθέσεις έξω από το σπίτι του τον Απρίλιο του 2021, αποδίδοντας την όλη υπόθεση σε «σενάριο από αστυνομικά όργανα».

Η διαδικασία προχώρησε σήμερα στην εξέταση των πρώτων μαρτύρων, αστυνομικοί που είχαν επιληφθεί μετά τη μία από τις δύο δήθεν επιθέσεις στο σπίτι του βασικού κατηγορούμενου, καθώς το δικαστήριο αρνήθηκε να δώσει νέα διακοπή στη δίκη, η οποία ζητήθηκε από συνηγόρους υπεράσπισης. Οι δικαστές, επικαλούμενοι τη συμπλήρωση -σε λίγες ημέρες- 18 μηνών για τους δύο από τους συγκατηγορούμενους του Φουρθιώτη που παραμένουν κρατούμενοι, αποφάσισαν την πρόοδο της δίκης.

Ο πρωταγωνιστής της υπόθεσης, αμέσως μετά την ανάγνωση του κατηγορητηρίου, κλήθηκε να δηλώσει εάν αποδέχεται τις κατηγορίες που τους αποδίδονται. Όπως ανέφερε, είναι αθώος και «θα αποδειχθεί από την ακροαματική διαδικασία ότι είναι σενάριο από τα αστυνομικά όργανα». Αθώοι δήλωσαν και οι τρεις συγκατηγορούμενοί του.

Στο βήμα του μάρτυρα κλήθηκε αστυνομικός, ο οποίος μαζί με συναδέλφους του τα ξημερώματα της 16ης Απριλίου 2021, οπότε είχαν σημειωθεί πυροβολισμοί με καλάσνικοφ έξω από το σπίτι του Φουρθιώτη στον Διόνυσο, εντόπισε μοτοσυκλέτα με δύο αναβάτες στην περιοχή της Κηφισιάς, η οποία θεωρήθηκε ύποπτη γιατί δεν είχε πινακίδα και πίσω φως.

Στο κατηγορητήριο σημειώνεται ότι οι δύο κατηγορούμενοι ως δράστες των πυροβολισμών, κατ' εντολή του Μένιου Φουρθιώτη, κατά την απομάκρυνσή τους από το σημείο έπεσαν σε μπλόκο της αστυνομίας και άρχισαν να πυροβολούν.

Ο μάρτυρας περιέγραψε ότι ο συνοδηγός της μηχανής είχε στην πλάτη έναν σάκο, από τον οποίο εξείχε ένα μακρύκανο όπλο. «Έστριψε το σώμα του αριστερά, μας σημάδεψε και άρχισε να πυροβολεί 3-4 φορές. Τον σάκο τον απέρριψαν στη συνέχεια, ήταν σκουρόχρωμος», είπε ο αστυνομικός.

Κατάθεση έδωσε και δεύτερος αστυνομικός που μετέβη στη λεωφόρο Θησέως στην Κηφισιά μετά από σήμα του κέντρου τους ότι συνάδελφοί του δέχθηκαν επίθεση. «Βρήκαμε τους κάλυκες και έναν σάκο στην κάθοδο προς Αθήνα. Περισυλλέξαμε τα πειστήρια και τα αποδώσαμε», ανέφερε ο μάρτυρας.

Οι καταθέσεις των αστυνομικών αμφισβητήθηκαν από την υπεράσπιση, με τον συνήγορο από την πλευρά των κατηγορουμένων να ζητά να διωχθεί για ψευδορκία ο δεύτερος αστυνομικός.

Νωρίτερα, η υπεράσπιση υπέβαλε ενστάσεις, μεταξύ των οποίων ένσταση ακυρότητας της κλήσης και ακυρότητας της προδικασίας. Το δικαστήριο απέρριψε κάποιες από αυτές, ενώ επιφυλάχθηκε να αποφασίσει για κάποιες άλλες.

Η δίκη συνεχίζεται.

Γεβγκένι Πριγκοζίν: Ο επικεφαλής της Wagner σκάβει διακριτικά τον... λάκκο στον Πούτιν;


Θεωρείται «ήρεμη δύναμη» στη Ρωσία. Μέχρι τώρα, είχε κρατήσει χαμηλό προφίλ αλλά τώρα προωθεί το εαυτό του στα social media. Ο πανίσχυρος ηγέτης των μισθοφόρων της παραστρατιωτικής ομάδας «Wagner», Γεβγκένι Πριγκoζίν, βγαίνει μπρoστά με την γερμανική εφημερίδα «Bild» να διερωτάται αν o Ρώσος πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν, μπορεί να απειληθεί από το δικό του στρατόπεδο.

«Ο Πούτιν έχει περάσει δύσκολες εβδομάδες με τον στρατό του να έχει υποστεί μεγάλες απώλειες στην Ουκρανία. Την ώρα που τα «παπαγαλάκια» του Πούτιν μιλούν δεξιά κι αριστερά για το σενάριο ενός πυρηνικού πολέμου, υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια στους Ρώσους για τη μερική επιστράτευση που κήρυξε ο Ρώσος πρόεδρος», σημειώνει η εφημερίδα.

Ο Γεβγκένι Πριγκοζίν, από τους πιο κοντινούς φίλους του Ρώσου προέδρου και φερόμενος ως χρηματοδότης των μισθοφόρων της Wagner , παραστρατιωτικής ομάδας που δρα ανεξάρτητα από τη ρωσική κυβέρνηση, θα μπορούσε κάλλιστα να του σκάψει τον... λάκκο.

«Γνωστός και ως «σεφ του Πούτιν» θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί την αδυναμία του Ρώσου προέδρου και να αναλάβει ο ίδιος την εξουσία», αναφέρει η εφημερίδα Bild και προσθέτει πως  «ο 61χρονος δισεκατομμυριούχος, επικεφαλής της διαβόητης ομάδας μισθοφόρων «Βάγκνερ», η οποία δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων σε Συρία, Αφρική και Ουκρανία, άρχισε να προωθεί τον εαυτό του μέσω του διαδικτύου».

Όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Bild», δύο βίντεο εμφανίστηκαν πρόσφατα στο Διαδίκτυο στα οποία ο Πριγκοζίν απεικονίζεται ως ένας σκληρός και ταυτόχρονα ανθρώπινος στρατιωτικός ηγέτης.

Τουλάχιστον ένα από τα βίντεο δημοσιεύτηκε από τον ίδιο τον Πριγκοζίν. Αυτό είναι πολύ ασυνήθιστο για τον Πριγκοζίν, o οποίος, μέχρι τώρα, λειτουργούσε υπογείως, σχολιάζει το σχετικό δημοσίευμα. Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες, το γεγονός ότι πλέον διεκδικεί την δημοσιότητα, δεν είναι τυχαίο.

Στο πρώτο βίντεο απεικονίζεται σε κέντρο κράτησης στη Ρωσία. Κάνοντας εκστρατεία για τον πόλεμο στην Ουκρανία, ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος επισημαίνει ότι «ο πόλεμος είναι δύσκολος». «Χρησιμοποιούμε περισσότερα από τα διπλάσια πυρομαχικά από ότι στο Σταλίνγκραντ», τονίζει.

Στη συνέχεια, ο Πριγκοζίν έκανε μαθήματα... ηθικής στους Ρώσους στρατιώτες. «Η πρώτη αμαρτία είναι να εγκαταλείψετε τη μάχη!», τους έλεγε.

Το δεύτερο βίντεο δείχνει τον Πριγκοζίν σε μια νυχτερινή συνάντηση με αξιωματικούς. Ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος βγαίνει από ένα ελικόπτερο με στιλ , χαιρετά το πλήθος και μετά εκφωνεί την ομιλία ενός παθιασμένου στρατιώτη.

«Θα δείτε τώρα "ορδές ανδρών που θέλουν να πάνε στον πόλεμο". Αυτοί οι άνδρες χρειάζονται "εκπαίδευση υψηλής ποιότητας" για να "προκαλέσουν όσο το δυνατόν περισσότερα θύματα"», λέει με βροντερή φωνή.

Ο Πριγκοζίν παρουσιάζεται ως στρατιωτικός με μεγάλη καρδιά: «Όλους μπορούμε να τους φέρουμε στο σπίτι ζωντανούς και υγιείς, πρέπει να τους φέρουμε πίσω», προσθέτει.

📺ΕΧΕΙ ΧΙΟΥΜΟΡ Ο ΠΟ@ΣΤΗΣ🤣🤣Ερντογάν: Η Ελλάδα μας ακολουθεί από πίσω, σαν τα βαγόνια


«Η δική μας Διεύθυνση Επικοινωνίας είναι πολύ πιο ισχυρή, έχει δημιουργήσει ένα πολύ καλύτερο δίκτυο επικοινωνίας με τον κόσμο. Και εξακολουθεί να το κάνει. Αυτοί μας ακολουθούν από πίσω σαν βαγόνια» είπε ο Ερντογάν.

Οι Έλληνες μας ακολουθούν από πίσω σαν βαγόνια, σχολίασε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, η οποία του μετέφερε ότι η Ελλάδα σκοπεύει να ιδρύσει Διεύθυνση Επικοινωνιών, με σκοπό να απαντά στην τουρκική προπαγάνδα.

Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλη Κωστίδη, ο Ερντογάν, μετά την προσευχή της Παρασκευής ρωτήθηκε από δημοσιογράφο: «Έχει ανακοινωθεί ότι η Ελλάδα θα ιδρύσει Διεύθυνση Επικοινωνιών. Λέγεται ότι η εν λόγω Προεδρία θα συσταθεί με σκοπό την προπαγάνδα στα παγκόσμια ΜΜΕ, ενάντια στις θέσεις της Τουρκίας. Μπορείτε να το αξιολογήσετε;»


Ο Ερντογάν απάντησε: «Να το κάνει. Αυτή (η Ελλάδα) έχει Διεύθυνση Επικοινωνιών αλλά εμείς δεν το έχουμε; Η Διεύθυνση Επικοινωνίας μας είναι πολύ πιο ισχυρή, σε αυτό το σημείο, έχει δημιουργήσει ένα πολύ καλύτερο δίκτυο επικοινωνίας με τον κόσμο. Και εξακολουθεί να το κάνει. Αυτοί μας ακολουθούν από πίσω σαν βαγόνια».


skai.gr

Τα έχασαν οι Βρετανοί αιχμάλωτοι στη Ρωσία -Πώς τους βοήθησε ο Αμπράμοβιτς στην απελευθέρωση -Το jet, τα iPhone, οι μπριζόλες


Καθοριστικό ρόλο στην απελευθέρωση πέντε Βρετανών αιχμαλώτων από τη Ρωσία έπαιξε ο πρώην ιδιοκτήτης της Τσέλσι, Ρομάν Αμπράμοβιτς.

Ο 55χρονος Ρώσος ολιγάρχης καλωσόρισε τους Τζον Χάρντινγκ, Σον Πίνερ, Έιντεν Άσλιν, Ντίλαν Χέιλι και Άντριου Χιλ σε ένα ιδιωτικό τζετ που τους μετέφερε από τη Ρωσία στη Σαουδική Αραβία. Στη συνέχεια τους έδωσε ολοκαίνουργια iPhones για να μπορούν να τηλεφωνήσουν στους αγαπημένους τους και να τους ενημερώσουν ότι επιστρέφουν στην Αγγλία.


Τρεις από τους Βρετανούς αιχμαλώτους στο ιδιωτικό αεροπλάνο του Ρομάν Αμπράμοβιτς: Τζον Χάρντινγ (αριστερά), Σον Πίνερ και Έιντεν Ασλίν (δεξιά)

Η έκπληξή τους όταν κατάλαβαν ότι είχαν μπροστά τους τον Ρομάν Αμπράμοβιτς

Ένας εκ των αιχμαλώτων των Ρώσων, ο Τζον Χάρντινγκ, δήλωσε στη «The Sun»: «Είναι θρύλος. Τον λατρεύουμε και είμαι τόσο ευγνώμων για τις προσπάθειές του».

Βέβαια, όπως αποκάλυψε, αρχικά δεν τον αναγνώρισε. «Δεν το κατάλαβα, και ο Σον μού είπε ότι του μοιάζει. Τον πλησίασε στο αεροπλάνο και τον ρώτησε από πού είναι, και ο Ρομάν τού είπε "Λονδίνο". Τότε ο Σον είπε: "Πραγματικά, μοιάζεις με τον Ρομάν Αμπράμοβιτς" και εκείνος απάντησε: "Αυτό συμβαίνει επειδή αυτός είμαι, κύριε". Δεν μπορούσε να του πιστέψει. Στη συνέχεια έκανα ένα αστείο λέγοντας πως ο Σον είναι οπαδός της Γουέστ Χαμ και όλοι γελάσαμε» περιέγραψε.

Ο 55χρονος Ρομάν Αμπράμοβιτς λέγεται ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απελευθέρωση την Τετάρτη των Βρετανών αιχμαλώτων, οι οποίοι είχαν περάσει μήνες σε σκληρή αιχμαλωσία. Μέσα σε μερικές ημέρες, εκεί που ήταν αντιμέτωποι με την ποινή του θανάτου, βρέθηκαν να τους φέρονται «σαν βασιλιάδες» στην καμπίνα του ιδιωτικού αεροσκάφους με τα δερμάτινα καθίσματα.


Ο Εϊντέν Ασλίν

Τους έδωσε iPhone, τους κέρασε μπριζόλες και τιραμισού

Μάλιστα, ο Αμπράμοβιτς έδωσε στον καθέναν από ένα iPhone 13, ώστε να μπορέσουν να καλέσουν τις οικογένειές τους και να τους ενημερώσουν ότι επιστρέφουν στην πατρίδα, ενώ συζητούσαν για ποδόσφαιρο και έτρωγαν μπριζόλες, καναπεδάκια και τιραμισού στην πτήση από τη Ρωσία στο Ριάντ.

Όπως είπε ένας από τους αιχμάλωτους, ο Τζον Χάρντινγκ: «Ο Σον τού μιλούσε για πολλή ώρα για το ποδόσφαιρο κι εγώ μιλούσα με τη βοηθό του. Μου είπε ότι Ρομάν Αμπράμοβιτς έπαιξε καθοριστικό ρόλο στον να επιστρέψουμε. Είναι εκπληκτικό να σκέφτεσαι ότι συμμετείχε. Τον σέβονται πολύ οι Ουκρανοί και τώρα τον σεβόμαστε κι εμείς - έχει κάνει πάρα πολλά για εμάς και δεν θα μπορούσαμε να τον ευχαριστήσουμε αρκετά. Ήταν ένας πολύ καλός τύπος, ένας πραγματικά αξιαγάπητος τύπος. Είναι ένας θρύλος - τον αγαπάμε πολύ και είμαι ευγνώμων για τις προσπάθειές του».

Υπενθυμίζεται πως ο Ρομάν Αμπράμοβιτς λέγεται ότι θέλησε να πάρει τον ρόλο του ειρηνοποιού όταν ο πρώην φίλος του, Βλαντίμιρ Πούτιν, διέταξε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο. Του επιβλήθηκαν κυρώσεις από τη Βρετανία και τελικά αναγκάστηκε να πουλήσει την Τσέλσι.

Αλλά τώρα θεωρείται ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο, μαζί με τον Σαουδάραβα πρίγκιπα διάδοχο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, στη διαπραγμάτευση ανταλλαγής αιχμαλώτων που οδήγησε στην απελευθέρωση των τεσσάρων μαχητών και ενός εργαζόμενου σε ανθρωπιστική οργάνωση.

Ένας από τους αιχμαλώτους περιγράφει τα βασανιστήρια που έζησε

Ο Τζον Χάρντινγκ υπηρετούσε στην Ουκρανία ως γιατρός στο 2ο τάγμα του συντάγματος Αζόφ. Παραδόθηκε και συνελήφθη ως αιχμάλωτος τον Μάιο όταν η μονάδα του ξέμεινε από πυρομαχικά ενώ βρισκόταν στο χαλυβουργείο Azovstal στο πολιορκημένο λιμάνι της Μαριούπολης, στην ανατολική Ουκρανία. Μετά τη σύλληψή του οι Ρώσοι τον έβαλαν σε ένα λεωφορείο, όπου παρέμεινε σε αυτό για τρεις ημέρες τρώγοντας μπισκότα και βρόμικο νερό, ενώ ετοιμαζόταν η φυλακή του.

Όπως είπε, κρατήθηκε σε τρεις διαφορετικές φυλακές, συμπεριλαμβανομένης μιας που ονόμασε «Η Σκοτεινή Πλευρά», στο υπό ρωσική κατοχή Ντονέτσκ, όπου τον χτυπούσαν επανειλημμένως φρουροί της περιοχής. Στον χειρότερο ξυλοδαρμό, μια ομάδα φρουρών χασκογελούσε καθώς του έδεναν μια σακούλα στο κεφάλι, του έβαλαν χειροπέδες πίσω από την πλάτη του και τον χτυπούσαν στη συνέχεια επί 30 λεπτά. Τον γρονθοκόπησαν, τον κλότσησαν και πηδούσαν πάνω στο σώμα του, σπάζοντας τα περισσότερα πλευρά του και αφήνοντάς τον να αιμορραγεί όταν ουρούσε.


Στιγμιότυπο από την απελευθέρωση των αιχμαλώτων

Όπως περιέγραψε, είπε ότι είχε σκεφτεί τον θάνατο. «Αυτή ήταν η χειρότερη στιγμή - ο τρόπος που μας φέρθηκαν ήταν φρικτός. Στο μυαλό μου έλεγα συνέχεια για να παρηγορηθώ: "Η αδερφή μου με χτυπάει πιο δυνατά". Αν ήξερα πώς θα μας αντιμετώπιζαν πριν παραδοθούμε, θα έμενα στο χαλυβουργείο και θα έστηνα μια ομάδα ελεύθερων σκοπευτών και θα προσπαθούσα να σκοτώσω μερικούς από αυτούς πριν σκοτωθώ». Και προσθέτει: «Οι άλλοι κρατούμενοι κι εγώ προσπαθούσαμε να κρατάμε υψηλό το ηθικό μας με το να γελάμε μεταξύ μας μέσα στα κελιά. Αστειευόμασταν για το πώς μας άρεσε η μπριζόλα μας μαγειρεμένη, αφού τρώγαμε μόνο ψωμί».

ΣΑΤΑΝΑΔΕΣ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ🤣Γερμανία: «Να δώσουμε καταφύγιο σε όσους Ρώσους δε θέλουν να πάνε στον πόλεμο στην Ουκρανία»


«Είμαι υπέρ του να δώσουμε σπίτι, καταφύγιο, ακόμη και στην ελεύθερη Ευρώπη, σε όλους εκείνους οι οποίοι λένε "όχι" σε αυτόν τον φασιστικό πόλεμο» δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου Μίχαελ Ροτ

«Γρήγορες και όχι γραφειοκρατικές» λύσεις για την έκδοση βίζας σε Ρώσους οι οποίοι θέλουν να εγκαταλείψουν τη Ρωσία ζήτησε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου Μίχαελ Ροτ.

«Είμαι υπέρ του να δώσουμε σπίτι, καταφύγιο, ακόμη και στην ελεύθερη Ευρώπη, σε όλους εκείνους οι οποίοι λένε "όχι" σε αυτόν τον φασιστικό πόλεμο, σε όλους όσοι λένε ότι δεν θέλουν να πάνε στον πόλεμο στην Ουκρανία», δήλωσε ο κ. Ροτ σε συνέντευξή του σήμερα στο δεύτερο κανάλι της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ZDF και αναγνώρισε ως πρόβλημα το γεγονός ότι εδώ και δύο εβδομάδες η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναστείλει τη συμφωνία διευκόλυνσης έκδοσης ταξιδιωτικής θεώρησης σε ρώσους πολίτες. «Χρειαζόμαστε για αυτό γρήγορες και μη γραφειοκρατικές λύσεις (…) Όσοι ωφελήθηκαν από τον πόλεμο πρέπει να τιμωρηθούν, αλλά οι άλλοι θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία να βρουν καταφύγιο στην ελεύθερη Ευρώπη. Διότι η Ρωσία είναι σήμερα μια δικτατορία», πρόσθεσε ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικός.

Από την πλευρά της κυβέρνησης, η εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Αντρέα Ζάσε ανέφερε ότι η γερμανική πρεσβεία στη Μόσχα παρακολουθεί στενά την κατάσταση και ότι το υπουργείο εξετάζει τώρα με ποιους τρόπους θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους που δεν θέλουν να συμμετάσχουν στον πόλεμο. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εσωτερικών Μαξιμίλιαν Καλ συμπλήρωσε ότι υπάρχει η δυνατότητα ρώσοι πολίτες να ζητήσουν πολιτικό άσυλο στη Ρωσία, ενώ σημείωσε ότι εξακολουθεί να ισχύει η διαφορετική διαδικασία που προβλέπεται για αντιφρονούντες του καθεστώτος.

Ο Μίχαελ Ροτ πάντως τόνισε την ανάγκη η νέα κατάσταση να αποκωδικοποιηθεί, επισημαίνοντας όμως ότι δεν περιμένει σημαντική ανατροπή: «Ο πόλεμος έφτασε επιτέλους στην καρδιά της ρωσικής κοινωνίας. Ο Βλαντίμιρ Πούτιν σπάει τη σατανική συμφωνία που είχε ο ίδιος συνάψει με τον ρωσικό λαό. Σε κάθε ρωσική οικογένεια άρχισε πλέον η συζήτηση σχετικά με το ποιο από τα μέλη της πρέπει να φύγει. Αυτό οδηγεί σε αναταραχή. Αλλά εκεί είναι δικτατορία, δεν περιμένω μεγάλες ανατροπές», δήλωσε.