27 Σεπτεμβρίου 2022

Ντογιάκος: Αρμόδια για την κατάθεση μηνύσεων είναι η Εισαγγελία Πρωτοδικών και όχι εγώ


Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, με αφορμή παράπονα δικηγόρων και εκπροσώπων φορέων που θέλουν να καταθέσουν μηνύσεις στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και όχι στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, αλλά και σχετικά δημοσιεύματα του Τύπου, σε σημερινή ανακοίνωσή του, επισημαίνει ότι «αποδέκτες των μηνύσεων-μηνυτήριων αναφορών καθώς και των εγκλήσεων δεν είναι ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ή οι αντεισαγγελείς αυτού, αλλά αποκλειστικά ο εισαγγελέας Πλημμελειοδικών».

Υπενθυμίζεται, ότι οι μηνυτήριες αναφορές που κατατίθενται στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, διαβιβάζονται για τα περαιτέρω στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών ή στην κατά τόπους αρμόδια Εισαγγελία Πλημμελειοδικών.

Η κατάθεση μηνύσεων στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ή στην αρμόδια γραμματεία της Ανωτάτης Εισαγγελίας έχει ξεκινήσει από τα πολιτικά πρόσωπα, τα οποία κατά κανόνα για χάριν εντυπωσιασμού, αλλά και για «αποδώσουν βαρύτητα» στην ενεργεία τους, αφού ενημερώνουν τα μέσα ενημέρωσης και ειδικά τα τηλεοπτικά κανάλια (για να κάνουν τις σχετικές δηλώσεις), ζητούν να επισκεφθούν τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για να καταθέσουν κάποια μήνυση.

Χθες, δικηγόρος επισκέφθηκε την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου προκειμένου να καταθέσει μήνυση σχετικά με την έλλειψη αναισθησιολόγου στο νοσοκομείο Παίδων. Ο κ. Ντογιάκος διευκρίνισε στο δικηγόρο ότι πρέπει να καταθέσει τη μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών που είναι αρμόδια.

Κατόπιν αυτών, ο κ. Ντογιάκος σε σημερινή ανακοίνωσή του, επισημαίνει:

«Με αφορμή πρόσφατες δηλώσεις και παράπονα δικηγόρων αλλά και πολιτών στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε τηλεοπτικά κανάλια, γνωστοποιείται ότι, σύμφωνα με ρητή διάταξη του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (άρθρο 42 παρ.2 εδαφ. α΄ αυτού) και κατά την πάγια ερμηνεία αυτής, αρμόδιοι αποδέκτες των μηνύσεων-μηνυτήριων αναφορών καθώς και των εγκλήσεων δεν είναι ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ή οι Αντεισαγγελείς αυτού, αλλά αποκλειστικά ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών και όλοι οι ανακριτικοί υπάλληλοι, γενικοί ή ειδικοί, ανεξάρτητα αν αυτοί είναι κατά τόπον αρμόδιοι, ενώπιον των οποίων πρέπει να εγχειρίζονται».

Δείπνο στον Αλέξη Τσίπρα παρέθεσε ο Αμερικανός πρέσβης Τζορτζ Τσούνης


Ο Πρέσβης των ΗΠΑ, κ. Τσούνης, παρέθεσε χθες δείπνο στον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Αλέξη Τσίπρα, στην πρεσβευτική κατοικία.
 
Κατά τη διάρκεια του δείπνου συζήτησαν με τον κ. Τσούνη για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις, τα ελληνοτουρκικά, το ουκρανικό και τις εξελίξεις στην Ελλάδα.

ΤΟΣΟ ΜΑΛ@ΚΑΣ ΕΙΣΑΙ🤦‍♂️🤦‍♂️Ίρβινγκ: «Απέρριψα τετραετή επέκταση και περίπου $100 εκατ. αποφασίζοντας να μείνω ανεμβολίαστος»


Η περιπέτεια του Καϊρί Ίρβινγκ στην περίοδο του κορονοϊού τάραζε για αρκετό καιρό τόσο το εσωτερικό, όσο και το... εξωτερικό του NBA, καθώς η απόφαση του να παραμείνει ανεμβολίαστος παρά τις επιταγές της Λίγκας του κόστισε αρκετά μεγάλο διάστημα από την περασμένη σεζόν.

Στη Media Day του Μπρούκλιν, οι ερωτήσεις αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν πολύ συγκεκριμένες και οι απαντήσεις του έμπειρου άσου ακόμη περισσότερο...

«Εγκατέλειψα τέσσερα χρόνια, 100 και κάτι εκατομμύρια αποφασίζοντας να είμαι ανεμβολίαστος και αυτή ήταν η απόφαση... Είτε πάρτε το συμβόλαιο και εμβολιαστείτε ή μείνετε ανεμβολίαστος και υπάρχει ένα επίπεδο αβεβαιότητας για το μέλλον σας, αν θα είστε σε αυτό το πρωτάθλημα, αν θα είστε σε αυτήν την ομάδα, οπότε έπρεπε να αντιμετωπίσω αυτήν την πραγματική περίσταση να χάσω τη δουλειά μου για αυτήν την απόφαση».

Ο Ίρβινγκ, ο οποίος δεν έχει εμβολιαστεί ενεργοποίησε την option της τελευταίας σεζόν για 36.5 εκατομμύρια δολάρια, ενώ βρέθηκε και σε συζητήσεις για ανταλλαγή κατά τη διάρκεια της offseason. Ο Uncle Drew ξεκαθάρισε πως ένιωθε ότι η απόφαση αν θα εμβολιαστεί ήταν σαν «τελεσίγραφο» από τον οργανισμό, όσον αφορά το συμβόλαιό του.

Ενώ τόνισε ότι ήταν αισιόδοξος πως η ανανέωση θα είχε ολοκληρωθεί πριν το training camp της περασμένης σεζόν. «Έπρεπε να τα έχουμε λύσει όλα αυτά πριν από το προπονητικό καμπ πέρυσι. Και απλά δεν συνέβη με εμένα να φέρω την ταμπέλα του "εμβολιασμένου" ή του "ανεμβολίαστου". Έτσι, κατάλαβα τη λογική τους και απλά έπρεπε να ζήσω με αυτό. Ήταν κάτι σκληρό για να το δεχτείς, ειλικρινά».

Παρόλα αυτά, ο GM των Νετς, Σιν Μαρκς, επισήμανε πως ποτέ ο εμβολιασμός δεν τέθηκε ως "τελεσίγραφο" στον Ίρβινγκ, αλλά τα δεδομένα διαφοροποιήθηκαν όταν έγινε το ίδιο και με την πολιτική της Νέας Υόρκης, με τον οργανισμό πλέον να είναι «χαρούμενος που ο Καϊρί είναι κοντά μας ξανά».

Ο Βρετανός που άφησε την οικογένειά του για Ουκρανή πρόσφυγα τώρα... τη διώχνει


Ένας σεκιουριτάς που τον περασμένο Μάιο απασχόλησε τα βρετανικά ΜΜΕ λόγω του παθιασμένου ειδυλλίου του με Ουκρανή πρόσφυγα, το οποίο τον έκανε να εγκαταλείψει την επί δέκα έτη σύντροφό του και μητέρα των δύο παιδιών του, είναι πλέον... single.

Σύμφωνα με την Daily Mail, το ζευγάρι του οποίου ο έρωτας «άνθισε» όταν ο 30χρονος Τόνι Γκάρνετ και η 28χρονη Λόρνα υποδέχθηκαν στο σπίτι τους την 22χρονη Σοφία Καρκαντίμ, πρόσφυγα από την Ουκρανία, για να τη φιλοξενήσουν, δεν είναι πλέον μαζί.

Η ιστορία αγάπης του Τόνι και της Σοφίας είχε προκαλέσει θύελλα σχολίων πριν από μερικούς μήνες, εξαιτίας δημοσιευμάτων που περιέγραφαν πως ο 30χρονος αποφάσισε να χωρίσει τη γυναίκα που έφερε στον κόσμο τις δύο κόρες του, για να ξεκινήσει μια νέα ζωή με τη νεαρή Ουκρανή. Τελικά, όμως, το ειδύλλιο έμελλε να έχει άδοξο τέλος: μετά από ένα επεισοδιακό καυγά ο Τόνι χώρισε τη νέα του αγαπημένη και πλέον δηλώνει πως δεν θέλει καμία απολύτως σχέση μαζί της.



Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Daily Mail, o 30χρονος κατηγόρησε τη νεαρή πρόσφυγα ότι φερόταν παράλογα και επιθετικά τους 4,5 μήνες που κράτησε η σχέση τους, ότι μεθούσε και προσπαθούσε να παρέμβει στη σχέση του παιδιά του. Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν όταν η Σοφία εξοργίστηκε κατά τη διάρκεια ενός καυγά που είχαν το περασμένο Σάββατο, πήρε ένα μαχαίρι και άρχισε να τρυπά έναν τοίχο, αναγκάζοντας τον Τόνι - όπως λέει - να καλέσει την αστυνομία.

«Έχουμε τελειώσει 100%. Δεν είμαστε πλέον ζευγάρι», λέει στη βρετανική εφημερίδα ο Τόνι Γκάρνετ, που ερωτεύτηκε την 22χρονη πρόσφυγα λίγες μόλις μέρες μετά τη μετακόμισή της στο σπίτι του ίδιου και της συντρόφου του. Ο ίδιος εξηγεί ότι δεν άντεχε άλλο την παράλογη και επιθετική συμπεριφορά της νέας του αγαπημένης, η οποία είχε οργισμένα ξεσπάσματα που τον τρόμαζαν, με αποκορύφωμα την βραδιά των γενεθλίων του, πριν λίγες μέρες, η οποία κατέληξε με την... επίσκεψη της αστυνομίας.


O Tόνι με την πρώην σύντροφό του και μητέρα των παιδιών του, Λόρνα

«Άφησα τη Λόρνα και τα δυο μου παιδιά για εκείνη, και κατέβαλα κάθε δυνατή προσπάθεια να μείνουμε μαζί. Δούλεψα πολύ σκληρά για να πετύχει αυτή η σχέση, ήξερα ότι θα φαινόμασταν τελείως βλάκες εάν χωρίζαμε, δεδομένης της δημοσιότητας που είχε λάβει η ιστορία μας στην τηλεόραση και το Ίντερνετ... Επίσης ειλικρινά τη λυπόμουν. Άφησε πίσω το σπίτι της και τη χώρα της που βρίσκεται σε πόλεμο για να έρθει εδώ που δεν γνώριζε κανέναν... Ναι, αισθάνθηκα πως την ερωτεύτηκα, έτσι νόμιζα. Όμως υπάρχει μια πλευρά στον χαρακτήρα της που δεν μπορώ να ανεχθώ. Θυμώνει και γίνεται επιθετική. Το Σάββατο πήρε ένα μαχαίρι και τρύπησε τον τοίχο αρκετές φορές», αναφέρει ο 30χρονος.

Ο καβγάς συνέβη ενώ το ζευγάρι φιλοξενούσε στο σπίτι του δύο ακόμη Ουκρανούς πρόσφυγες, έναν άνδρα και μια γυναίκα.



«Έκανα λάθος που ξεκίνησα σχέση με τη Σοφία. Όπως έχω ξαναπεί, ήμουν πολύ δυστυχισμένος στη σχέση μου με τη Λόρνα, αλλά αυτή δεν ήταν η σωστή επιλογή για εμένα. Προσπάθησα να τη βοηθήσω, ειλικρινά προσπάθησα. Δεν την έχω εγκαταλείψει και στέλνω ακόμη μηνύματα στη μητέρα της με το Google translate για να της παρέχει βοήθεια.... Μπορεί να υποφέρει από διαταραχή μετατραυματικού στρες, αν και κατάγεται από το Κίεβο που δεν έχει πληγεί πολύ από τον πόλεμο. Ελπίζω να βρει ένα ασφαλές μέρος να μείνει όπου θα είναι ευτυχισμένη. Όμως αυτή η γυναίκα δεν κάνει για εμένα», λέει ο 30χρονος.

Ο 30χρονος δηλώνει αποφασισμένος να μην τα ξαναβρεί με τη Σοφία, παρά τα μηνύματα που του έστειλε μετά τον καυγά τους ζητώντας επανασύνδεση. Μάλιστα, όπως λέει στη συνέντευξή του, της ξεκαθάρισε ότι θα έρχει άμεσα σε επαφή με τις δημοτικές Αρχές, ζητώντας να βρεθεί για τη νεαρή πρόσφυγα ένας νέος χώρος φιλοξενίας.\

Νάνσυ Κουλούρα
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

📺Νέο «αμόκ» Ερντογάν για την Ελλάδα: Δεν θα σας σώσουν τα όπλα των ΗΠΑ – Είναι για πατινάζ


Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Μανώλη Κωστίδη, η πληροφορία που αναπαράχθηκε στην Ελλάδα περί μεταμεσονύκτιας σύσκεψης του Τούρκου υπουργού Άμυνας Χουλουσί Ακάρ με στρατηγούς για το θέμα της Ελλάδας δεν ισχύει.

Νέο «αμόκ» κατά της Ελλάδας από τον Τούρκο πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Έκανε λόγο για συσσώρευση όπλων στη Θράκη και στα νησιά τα οποία, όπως είπε, «δεν σημαίνουν τίποτα για την Τουρκία», ενώ πρόσθεσε ειρωνικά «με αυτά απλά μπορείτε να κάνετε πατινάζ».

Τα έβαλε με τις ΗΠΑ αλλά και την ΕΕ λέγοντας πως η υποστήριξή τους στην Αθήνα δεν θα σώσει την Ελλάδα.

«Τα όπλα που συσσωρεύτηκαν στη Δυτική Θράκη και στα Νησιά δεν σημαίνουν τίποτα για εμάς. Η δύναμή μας είναι πολύ πέρα από αυτά. Θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι αυτό σημαίνει μυστική κατοχή για την εν λόγω χώρα. Η υποστήριξη από την Αμερική δεν σας σώσει. Με αυτά απλά μπορείτε να κάνετε πατινάζ!».

Επίσης έθεσε θέμα τουρκικής μειονότητας στη Θράκη και απευθύνθηκε στον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, καλώντας τους «να συνέλθουν».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Μανώλη Κωστίδη, η πληροφορία που αναπαράχθηκε στην Ελλάδα περί μεταμεσονύκτιας σύσκεψης του Τούρκου υπουργού Άμυνας Χουλουσί Ακάρ με στρατηγούς για το θέμα της Ελλάδας δεν ισχύει.


Πηγή: skai.gr

Κορονοϊός: Ανοίγει η πλατφόρμα για τα επικαιροποιημένα εμβόλια της Pfizer - Πότε ξεκινούν οι εμβολιασμοί



Το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε ότι έχουν παραληφθεί στη χώρα μας τα επικαιροποιημένα εμβόλια Pfizer BA 4/5. Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, η πλατφόρμα για όλους τους δικαιούχους της αναμνηστικής δόσης θα ανοίξει τις απογευματινές ώρες σήμερα 27/09/2022 και οι πρώτοι εμβολιασμοί με τα επικαιροποιημένα εμβόλια θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 03/10/2022.

Τα επικαιροποιημένα διδύναμα εμβόλια έχουν πρόσφατα εγκριθεί από τους αρμόδιους ρυθμιστικούς οργανισμούς και χορηγούνται αποκλειστικά ως αναμνηστική δόση. Ως εκ τούτου, πριν τη χορήγηση του επικαιροποιημένου διδύναμου εμβολίου απαιτείται η ολοκλήρωση του βασικού εμβολιασμού.

Συστήνεται η χορήγηση αναμνηστικής δόσης με τα επικαιροποιημένα διδύναμα εμβόλια έναντι του κορονοϊού που περιλαμβάνουν και την παραλλαγή Όμικρον (ΒΑ.1, ΒΑ.4/ΒΑ.5) σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον 3 μηνών μετά την τελευταία δόση του εμβολίου ή τη νόσηση από κορονοϊό σε:
  • όλα τα άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω
  • άτομα ηλικίας 12-59 ετών που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου
  • (βλ. Πίνακες 1 και 2) σύμφωνα με τις οδηγίες του θεράποντα ιατρού
  • διαμένοντες και εργαζόμενους σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων ή
  • άλλες μονάδες φροντίδας χρονίως πασχόντων
  • επαγγελματίες υγείας
  • διαβιούντες με άτομα σε ανοσοκαταστολή ή άλλο υποκείμενο νόσημα
  • (βλ. Πίνακες 1 και 2)
  • φροντιστές ατόμων που πάσχουν από νοσήματα που αυξάνουν τον
  • κίνδυνο επιπλοκών από κορονοϊό
Ειδικότερα:Άτομα που έχουν ήδη εμβολιαστεί με τη δεύτερη αναμνηστική δόση των μονοδύναμων εμβολίων μπορούν να εμβολιαστούν με τα επικαιροποιημένα διδύναμα εμβόλια (εφόσον έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον 3 μηνών μετά την τελευταία δόση του εμβολίου).
Άτομα που νόσησαν μετά τη χορήγηση της δεύτερης αναμνηστικής δόσης των μονοδύναμων εμβολίων μπορούν να εμβολιαστούν με τα επικαιροποιημένα διδύναμα εμβόλια (εφόσον έχει παρέλθει χρονικό διάστημα 3 μηνών μετά τη νόσηση).

Επιπλέον, παρέχεται εξατομικευμένα η δυνατότητα αναμνηστικού εμβολιασμού με διδύναμα επικαιροποιημένα εμβόλια σε άτομα ηλικίας 30 ως 59 ετών που δεν ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες με τη σύμφωνη γνώμη του θεράποντα ιατρού.

Τονίζεται εκ νέου ότι ο έγκαιρος εμβολιασμός των παραπάνω ομάδων με τα επικαιροποιημένα διδύναμα εμβόλια είναι σημαντικότερος από τον τύπο του εμβολίου που θα χορηγηθεί.







🤷‍♂️Η Κιμ Καρντάσιαν αγόρασε την έπαυλη της Σίντι Κρόφορντ στην παραλία του Μαλιμπού για 70,4 εκατομμύρια δολάρια – Δείτε φωτογραφίες


Η βίλα μεσογειακού στιλ βρίσκεται σε ένα κρυφό οικόπεδο, το οποίο διαθέτει ιδιωτικό μονοπάτι προς μια απομονωμένη παραλία

Αποκαλύφθηκε ποιος είναι ο άνθρωπος που αγόρασε την πρώην έπαυλη της Σίντι Κρόφορντ στο Μαλιμπού, ο οποίος «έκλεισε» το συμβόλαιο τον περασμένο μήνα.

Σύμφωνα με το «Dirt», πρόκειται για την Κιμ Καρντάσιαν, η οποία αγόρασε το παραθαλάσσιο ακίνητο έναντι 70,4 εκατομμυρίων δολαρίων, σε μια συμφωνία εκτός αγοράς που έκλεισε την περασμένη εβδομάδα.



Οι πωλητές είναι ο επενδυτής Adam Weiss και η σύζυγός του, η ηθοποιός του «Yellowstone», Barret Swatek, η οποία αγόρασε το σπίτι από την Σίντι Κρόφορντ το 2018 για 45 εκατομμύρια δολάρια.



Η Καρντάσιαν είχε έναν πολυάσχολο μήνα. Πριν από μερικές εβδομάδες απέκτησε κι άλλο ακίνητο στο Hidden Hills, αξίας 5,3 εκατομμυρίων δολαρίων, όσο και ένα διαμέρισμα στο Καλαμπάσας (Calabasas), αξίας 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων.



Η βίλα μεσογειακού στιλ βρίσκεται σε ένα κρυφό οικόπεδο, το οποίο διαθέτει ιδιωτικό μονοπάτι προς μια απομονωμένη παραλία. Άλλες εξωτερικές παροχές περιλαμβάνουν γήπεδο τένις, μια καμπάνα δίπλα στην πισίνα με υπαίθριο τζάκι, καθώς και μια περιοχή με τζάκι και σπα, που το καθένα προσφέρει υπέροχη θέα στον ωκεανό.



Στο εσωτερικό της κατοικίας τεσσάρων υπνοδωματίων και πεντέμισι μπάνιων, οι μεγάλες συρόμενες γυάλινες πόρτες προσφέρουν πανοραμική θέα ακόμη και χωρίς να χρειαστεί να βγει κάποιος εκτός σπιτιού.



Η έπαυλη έχει μοντέρνο σχεδιασμό, μια κύρια σουίτα με δύο μπάνια, μια μεγάλη ντουλάπα και ένα γυμναστήριο με θολωτή οροφή, που η Καρντάσιαν είναι βέβαιο ότι θα χρησιμοποιήσει.



Όπως έχει γίνει γνωστό, πρόκειται για τη μεγαλύτερη αγορά ακινήτου στο Μαλιμπού και το τέταρτο ακριβότερο στην Καλιφόρνια μέχρι στιγμής φέτος. Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο και ο Νιλ Ντάιαμοντ είναι μεταξύ των νέων γειτόνων της Καρντάσιαν.










Πηγή: skai.gr

Μητσοτάκης στο υπουργικό για Τουρκία: Έχουν απέναντί τους ολόκληρη την Ευρώπη και τους συμμάχους μας


Νέο μήνυμα στην Άγκυρα έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στη διάρκεια του υπουργικού Συμβουλίου που ξεκίνησε λίγο μετά τις 11 το πρωί.

Ο κ. Μητσοτάκης στην αρχή της εισήγησής του, αναφέρθηκε στα μέτρα ανακούφισης που λαμβάνει η κυβέρνηση για την ακρίβεια και την ενεργειακή κρίση, και στη συνέχεια έσπευσε να στείλει μήνυμα στην Άγκυρα, με το μπαράζ των τουρκικών προκλήσεων.

«Ότι είχε να πει η Ελλάδα το είπε στον ΟΗΕ, τόσο για τις κόκκινες γραμμές όσο και τη φιλική της διάθεση προς τον τουρκικό λαό » δήλωσε με νόημα ο Έλληνας πρωθυπουργός,

Στην άλλη όχθη, πρόσθεσε, «μπορεί να επαναλαμβάνονται μονότονα οι απειλές, αλλά έχουν μείνει μόνοι τους».

«Μένουμε ψύχραιμοι και με αυτοπεποίθηση στις καθαρές μας θέσεις» και υπογράμμισε πως τα «πολλά λόγια είναι φτώχεια».

Μάλιστα ο πρωθυπουργός υπενθύμισε στην Άγκυρα, πως η Ελλάδα δεν είναι μόνη απέναντι στις τουρκικές προκλήσεις, τονίζοντας ότι η Τουρκία δεν έχει απέναντί της μόνο της Ελλάδα αλλά ολόκληρη την Ευρώπη.

Για διεθνές περιβάλλον

Η ελληνική κοινωνία έχει επιδείξει μεγάλη ωριμότητα.

Σε αυτό το σύνθετο περιβάλλον ο δικός μας χάρτης είναι καθαρός, δρομολογούνται ήδη τα πρώτα μέτρα που ανακοινώσαμε στη Θεσσαλονίκη.

Για ενεργειακά

Λύση στο ενεργειακό δεν θα υπάρξει αν δεν υπάρξει συνολική υπερεθνική λύση.

Στον τομέα αυτό κινούμαστε ως Ευρώπη με καθυστέρηση, το ζήτημα αυτό θα μας απασχολήσει και στην Πράγα στη Σύνοδο, ελπίζω μέχρι τότε οι υπουργοί να έχουν κάνει κάποια βήματα.

Για τον πόλεμο στην Ουκρανία
Μόνο αν ηττηθεί η μορφή της επιθετικής βίας το διεθνές δίκαιο θα ορίζει τις σχέσεις των χωρών και μόνο αν καταδικαστεί η καταπάτηση συνόρων δεν θα βρεθούν μιμητές.

Καθώς η Ρωσία μετατρέπει το φυσικό αέριο σε μοχλό πίεσης μόνο η απεξάρτηση από αυτό θα ακυρώσει το όπλο της Μόσχας. Εχει ένα τίμημα που πρέπει να αναλάβουμε, δεν πρέπει να μας λυγίσει, η ελευθερία η ανεξαρτησία, η δημοκρατία είναι αδιαπραγμάτευτα.

Για την Οικονομία

Η οικονομία αναπτύσσεται πολύ πιο γρήγορα από ότι εκτιμούσαμε στις αρχές του έτους. Το μέσο εισόδημα στηρίζεται, σημαντικές νέες επενδύσεις γίνονται πράξη, εκτιμώ ότι εξαγγελίες θα έχουμε και σύντομα. Οι Ελληνες το συμμερίζονται και το καταγράφουν και οι δημοσκοπήσεις.

Τα θέματα της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου είναι:

Εισήγηση από τους υπουργούς Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη και Άκη Σκέρτσο σχετικά με το Ενοποιημένο Προσχέδιο Δράσης της κυβέρνησης για το 2023 - Σχέδια δράσης των υπουργείων.

Εισήγηση από τον υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη για τον Προγραμματισμό Ανθρώπινου Δυναμικού για το 2023.

Παρουσίαση από τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό, Απόστολο Βεσυρόπουλο των νομοθετικών πρωτοβουλιών: α) Θεσμικό πλαίσιο διαχείρισης των δεσμευμένων και δημευμένων περιουσιακών στοιχείων που προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες, β) Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας.

Παρουσίαση από τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη και την αναπληρώτρια υπουργό, Μίνα Γκάγκα του νομοσχεδίου για την ίδρυση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία Ογκολογικό Κέντρο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη - ΕΛΠΙΔΑ».

Εισήγηση από τον υπουργό Δικαιοσύνης, Κώστα Τσιάρα και τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη για την επιλογή προέδρου και συμβούλων της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.

Εισήγηση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή για την υπαγωγή αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ακινήτων στην παρ. 1 του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων για την εκτέλεση έργων γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.

Ενημέρωση από τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννη Οικονόμου για το Ψηφιακό Κέντρο Ενημέρωσης.

Το απόγευμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μεταβεί στην Κρήτη για να λάβει μέρος και να μιλήσει στις 19:00 στην ετήσια συνάντηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (Study Days του EPP Group) που θα πραγματοποιηθεί στη Χερσόνησο Ηρακλείου.

Θρίλερ με διαρροές στους αγωγούς Nord Stream – Υποψίες για δολιοφθορά


Συναγερμός έχει σημάνει για διαρροές στους αγωγούς Nord Stream και τις τελευταίες ώρες διατυπώνονται υπόνοιες για πιθανή δολιοφθορά.  Η Nord Stream AG η εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο, ανακοίνωσε ότι τρεις υποθαλάσσιες γραμμές του συστήματος αγωγών αερίου Nord Stream στη Βαλτική υπέστησαν «άνευ προηγουμένου» ζημιές μέσα σε μία ημέρα.

Νωρίτερα οι σουηδικές ναυτιλιακές αρχές εξέδωσαν προειδοποίηση για δύο διαρροές στον αγωγό Nord Stream 1, λίγο μετά τον εντοπισμό μιας διαρροής στο γειτονικό αγωγό Nord Stream 2 που έκανε τη Δανία να απαγορεύσει τη ναυσιπλοΐα σε ακτίνα πέντε ναυτικών μιλίων.

Η Nord Stream AG ανακοίνωσε πως είναι αδύνατο να υπολογίσει πότε θα αποκατασταθεί η δυνατότητα λειτουργίας του συστήματος αγωγών αερίου.

«Η καταστροφή που συνέβη την ίδια ημέρα ταυτόχρονα σε τρεις γραμμές των υποθαλάσσιων αγωγών του συστήματος Nord Stream είναι άνευ προηγουμένου. Δεν είναι ακόμα δυνατό να υπολογισθεί ο χρόνος που θα απαιτηθεί για την αποκατάσταση της υποδομής μεταφοράς αερίου», ανέφερε σε σχόλια προς τους δημοσιογράφους.

Υποψίες για σαμποτάζ

Στο μεταξύ, μολονότι οι γερμανικές αρχές δεν έχουν κάνει μέχρι στιγμής κάποιο σχόλιο, σύμφωνα με μια πηγή στη γερμανική κυβέρνηση, την οποία επικαλείται η γερμανική εφημερίδα Taggesspiegel, «όλα δείχνουν πως δεν πρόκειται για σύμπτωση». «Δεν μπορούμε να φανταστούμε ένα σενάριο που να μην αφορά στοχευμένη επίθεση», υπογράμμισε η πηγή.

Ο Nord Stream 1, ο οποίος αποτελείται από δύο παράλληλες γραμμές με δυνατότητα μεταφοράς 27,5 δισεκ. κυβικών μέτρων ετησίως καθεμιά, άρχισε να προμηθεύει απ’ ευθείας αέριο από τη Ρωσία στη Γερμανία το 2011.

Οι ροές μέσω του αγωγού, ο οποίος λειτουργούσε από τον Ιούλιο μόλις στο 20% της δυνατότητάς του, σταμάτησαν στο τέλος Αυγούστου και δεν επαναλήφθηκαν μετά τις εργασίες συντήρησής του.

Η Ρωσία υποστηρίζει πως για τη μη λειτουργία του αγωγού ευθύνονται ελαττωματικός εξοπλισμός σε ένα σημαντικό σταθμό συμπίεσης καθώς και οι δυτικές κυρώσεις εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Ο Nord Stream 2, ο οποίος είναι παράλληλος του Nord Stream 1, κατασκευάστηκε το Σεπτέμβριο 2021, αλλά δεν εγκαινιάσθηκε ποτέ καθώς η Γερμανία αρνήθηκε να τον πιστοποιήσει. Το πρόγραμμα διακόπηκε πλήρως λίγες ημέρες πριν από τις 24 Φεβρουαρίου που η Μόσχα έστειλε τα στρατεύματά της στην Ουκρανία.

Κεραμέως: Παράνομη κρίθηκε η απεργία της ΔΟΕ για το νέο θεσμό του μέντορα


«Προχωράμε μπροστά για το καλό μαθητών & εκπαιδευτικών!» γράφει η υπουργός Παιδείας στο Twitter

«Παράνομη κρίθηκε η απεργία της ΔΟΕ για το νέο θεσμό του μέντορα», αναφέρει η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως σε ανάρτησή της στο twitter.

Ολόκληρη η ανάρτηση της κ. Κεραμέως:

«Παράνομη κρίθηκε άλλη μία απεργία της #ΔΟΕ για το νέο θεσμό του μέντορα που υποστηρίζει τους νέους εκπαιδευτικούς. Λυπηρό που πρέπει να προσφεύγουμε στα Δικαστήρια για το αυτονόητο: την εφαρμογή ψηφισμένου από τη Βουλή νόμου. Προχωράμε μπροστά για το καλό μαθητών & εκπαιδευτικών!»

Νέο «χαστούκι» στην Τουρκία από την ΕΕ: «Σταματήστε τις απειλές - Σεβαστείτε την κυριαρχία της Ελλάδας»


"Η ΕΕ καλεί την Τουρκία «να σέβεται την κυριαρχία των κρατών-μελών της ΕΕ και να δεσμευτεί στην επίλυση όλων των ανοιχτών ζητημάτων στο πνεύμα καλής γειτονίας με πλήρη σεβασμό στο διεθνές δίκαιο" τόνισε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν
Νέο αυστηρό μήνυμα στις τουρκικές προκλήσεις έστειλε την Τρίτη η Κομισιόν λίγες ώρες μετά από ανάλογη ανακοίνωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ. 

Η ΕΕ καλεί την Τουρκία «να σέβεται την κυριαρχία των κρατών-μελών της ΕΕ και να δεσμευτεί στην επίλυση όλων των ανοιχτών ζητημάτων στο πνεύμα καλής γειτονίας με πλήρη σεβασμό στο διεθνές δίκαιο» τόνισε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν, υπεύθυνος για θέματα εξωτερικών υποθέσεων, Πίτερ Στάνο.

Σε ερώτηση για το γεγονός ότι ο πρέσβης της Ελλάδας στην Άγκυρα, Χριστόδουλος Λάζαρης κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις, αλλά και για την γενικότερη συμπεριφορά της Τουρκίας, ο κ. Στάνο σημείωσε ότι δεν θα σχολιάσει «τι έγινε χθες στην Άγκυρα όταν κλήθηκε ο πρέσβης, διότι αυτό είναι κάτι μεταξύ των δύο κρατών». Σε σχέση όμως με το συνολικό ζήτημα των ενεργειών της Άγκυρας, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, υπογράμμισε την αλληλεγγύη της ΕΕ στην Ελλάδα.

«Η Ελλάδα είναι κράτος-μέλος της ΕΕ και η ΕΕ και τα κράτη-μέλη της έχουν διατυπώσει πολύ ξεκάθαρα με μία σειρά συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τις προσδοκίες από την Τουρκία να αποκλιμακώσει, να δεσμευτεί σε εποικοδομητική αποκλιμάκωση για να προχωρήσει σε μια αμοιβαία εποικοδομητική συνεργασία όχι μόνο με την Ελλάδα, αλλά συνολικά με την ΕΕ» τόνισε ο Πίτερ Στάνο συμπληρώνοντας ότι αναμένεται από την Τουρκία να σταματήσει «την απειλητική ρητορική». Τέλος, ανέφερε ότι «οι πρόσφατες ενέργειες, προκλήσεις, ρητορική είναι σε αντίθετη κατεύθυνηση με την αποκλιμάκωση που τόσο πολύ χρειάζεται».

"Η κυριαρχία της Ελλάδας στα νησιά του Αιγαίου δεν αμφισβητείται"

Η κυριαρχία της Ελλάδας στα νησιά του Αιγαίου δεν αμφισβητείται διαμήυσε και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ σχετικά με τις νέες απειλές που εξαπέλυσε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εναντίον της χώρας μας.

Σε γραπτή του δήλωση, εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών σημειώνει ότι «σε μια εποχή που η Ρωσία εισέβαλε ξανά σε ένα κυρίαρχο ευρωπαϊκό κράτος, οι δηλώσεις που θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εντάσεις μεταξύ των Συμμάχων του ΝΑΤΟ δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμες.

Ερντογάν: "Δεν θα σας σώσουν τα όπλα των ΗΠΑ – Είναι για πατινάζ"

Νέο «αμόκ» κατά της Ελλάδας από τον Τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν νωρίτερα.

Έκανε λόγο για συσσώρευση όπλων στη Θράκη και στα νησιά τα οποία όπως είπε, «δεν σημαίνουν τίποτα για την Τουρκία» ενώ πρόσθεσε ειρωνικά «με αυτά απλά μπορείτε να κάνετε πατινάζ».

Τα έβαλε με τις ΗΠΑ αλλά και την ΕΕ λέγοντας πως η υποστήριξή τους στην Αθήνα δεν θα σώσει την Ελλάδα.

Κορωνοϊός: Επιδείνωση της θνησιμότητας των ασθενών εντός και εκτός ΜΕΘ δείχνει νέα μελέτη των Τσιόδρα - Λύτρα


Νέα στοιχεία από τη μελέτη του καθηγητή Παθολογίας - Λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Σωτήρη Τσιόδρα και του επίκουρου καθηγητή Δημόσιας Υγείας στην Ιατρική Σχολή του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, Θεόδωρου Λύτρα, αναφορικά με τη θνησιμότητα των ασθενών με Covid-19 έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Πρόκειται για το δεύτερο σκέλος της μελέτης - τα πρώτα στοιχεία της οποίας είχαν δημοσιευθεί πέρυσι την ίδια περίοδο και αφορούσε το διάστημα από απαρχή της πανδημίας έως και τον Μάιο του 2021 - που αφορά στην περίοδο από 1η Σεπτεμβρίου έως και τον Απρίλιο του 2022.

Στο δεύτερο σκέλος αναλύθηκαν συνολικά 14.011 διασωληνωμένοι ασθενείς με Covid-19, εκ των οποίων 10.466 (74,7%) απεβίωσαν, όπως φαίνεται στον ακόλουθο πίνακα.



Γενικά, οι καθηγητές του ΕΚΠΑ διαπιστώνουν επιδείνωση της θνησιμότητας των ασθενών με Covid-19, εντός και εκτός Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) κατά 21%, συγκριτικά με την προηγούμενη περίοδο μελέτης.

Το φορτίο θνητότητας είναι μεγαλύτερο για τους νοσηλευόμενους σε δομές υγείας της επαρχίας (+64%) συγκριτικά με τα νοσοκομεία του λεκανοπεδίου της Αττικής, ενώ πριν την 1η Σεπτεμβρίου η διαφορά ήταν 36% (ποσοστό όμοιο με αυτό της πρώτης φάσης παρατήρησης).

Οι κ.κ. Τσιόδρας και Λύτρας διαπιστώνουν επίσης ότι από τον Αύγουστο το 2021 και έκτοτε, οι θάνατοι και οι διασωληνώσεις αυξάνονται σταδιακά καθώς παρατηρείται μια αυξητική παρουσία της μετάλλαξη Δέλτα από τον Νοέμβριο του 2021 και έπειτα. Η κυκλοφορία της μετάλλαξης Omicron από τον Ιανουάριο του 2022 δίνει νέα ώθηση στο επιδημικό κύμα, το οποίο σταδιακά προς την άνοιξη εμφανίζει σημάδια αποκλιμάκωσης.

Περισσότεροι θάνατοι εκτός ΜΕΘ

Από την επιμέρους ανάλυση του δείγματος προκύπτει ότι, όσοι δεν εισήχθησαν σε ΜΕΘ σχεδόν όλοι έχασαν τη μάχη για τη ζωή τους (1.084 ασθενείς, 97,7%) έναντι 72,7% (9.382 ασθενείς) μεταξύ των νοσηλευομένων σε ΜΕΘ.

Ακόμα, στους διασωληνωμένους εκτός ΜΕΘ η θνησιμότητα ήταν διπλάσια συγκριτικά με τους διασωληνωμένους εντός ΜΕΘ, συσχετισμός που όμως πρέπει να αξιολογηθεί με προσοχή και να συνεκτιμηθούν παράμετροι όπως η ηλικία του ασθενή με Covid-19.

Τέλος, οι δύο επιστήμονες δεν εντοπίζουν κάποια αξιόλογη συσχέτιση του εμβολιασμού (και του αριθμού των δόσεων) με τη θνησιμότητα των ασθενών με Covid-19.

Όταν η Μελόνι στήριζε Τσίπρα και μετά πανηγύριζε το «Όχι» στο δημοψήφισμα


Μια απίστευτη αποκάλυψη φιλοξενεί σήμερα η εφημερίδα Tomanifesto.

Η Μελόνι με ανάρτηση που είχε κάνει πριν τις πρώτες εθνικές εκλογές του 2015, δήλωσε ανοιχτά την υποστήριξή της στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ

H Ιταλία ψήφισε και η ακροδεξιά στην Ευρώπη πανηγυρίζει. Πριν από είκοσι χρόνια η ιταλική δεξιά έκανε είδωλο τον Μπερλουσκόνι ως την προβολή των ονείρων της για επιτυχία. Πριν από 5 χρόνια λάτρευε τον Σαλβίνι ως το φερέφωνο του θυμού της. Σήμερα αγαπά την Τζόρτζια Μελόνι ως τον καθρέφτη των φόβων της.

Με την Ευρώπη να ανησυχεί και τη Μελόνι να ετοιμάζει μαζί με τους «συνοδοιπόρους» Ματέο Σαλβίνι και Σίλβιο Μπερλουσκόνι την ακροδεξιά της κυβέρνηση, υποστηρίζεται ότι ένας από τους λόγους που οι Ιταλοί έδειξαν εμπιστοσύνη στο πρόσωπό της, είναι η «αντισυστημικότητα» που διαθέτει. Βέβαια, η ίδια η Μελόνι έχει «αποδείξει» στο παρελθόν πως τα πάει καλά με την «αντισυστημικότητα», καθώς το 2015 ονειρευόταν «μία Ευρώπη ελεύθερων και κυρίαρχων λαών», με μπροστάρη τον Αλέξη Τσίπρα!

Ειδικότερα, το 2015 η ίδια με ανάρτηση που είχε κάνει πριν τις πρώτες εθνικές εκλογές εκείνου του έτους, δήλωσε ανοιχτά την υποστήριξή της στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, «ονειρευόμενη μία Ευρώπη ελεύθερων και κυρίαρχων λαών».

Δείτε το σχετική δημοσίευση



Λίγους μήνες μετά πανηγύρισε και το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα σε συνέντευξή της στην Il Tempo όπου ζητούσε ανάλογο δημοψήφισμα και στην Ιταλία: 

«Οι Ιταλοί συνειδητοποιούν τώρα ότι το να πούμε όχι είναι δυνατό. Ας πάρουμε πίσω την κυριαρχία μας, αρκετά με τις κυβερνήσεις-μαριονέτα που έστησε η Τρόικα». Η Giorgia Meloni, ηγέτης του Fratelli d'Italia-An, σχολιάζει τη νίκη του «όχι» στο ελληνικό δημοψήφισμα και ελπίζει ότι σύντομα «θα ρωτήσουμε κι εμείς τους Ιταλούς τι πιστεύουν για την ΕΕ»

Η Μελόνι, άλλη μια γυναίκα στην εξουσία!


Του Άρη Πορτοσάλτε

Η εκλογή της Τζόρτζια Μελόνι προκαλεί αμηχανία, πλην Ιταλίας, παντού. Στην Ιταλία, πήραν απόφαση να ψηφίσουν ένα ακόμη άφθαρτο πρόσωπο. Είναι η σειρά της Μελόνι να δοκιμαστεί στην εφαρμοσμένη πολιτική, όπως κ τόσοι άλλοι προηγουμένως. Το διαφορετικό στην περίπτωση είναι πως το φρέσκο πρόσωπο είναι γυναίκα. Πρώτη φορά η Ιταλία θα έχει γυναίκα Πρωθυπουργό. Κι αν ακόμη πολιτικά η Μελόνι εκπροσωπεί το κακό άκρο της Δεξιάς, ή ακόμη χειρότερα είναι απόγονος του φασισμού και πάνω της προσωποποιείται το «τέρας», είναι γυναίκα. Και έχει τη βαθιά σημασία του. Η Μελόνι ξεκίνησε από πολύ χαμηλά στη δημοτικότητα, στην απήχηση, στα εκλογικά ποσοστά κι έφθασε στην δική της κορυφή για να κατακτήσει την Πρωθυπουργία.

Σε όλους τους άλλους, το άγνωστο φέρνει ανασφάλεια, αγωνία, πιθανώς ανατροπές, πάντως γεννά προβληματισμό. Κι από την άλλη θα μπορούσε να κινητοποιήσει, εάν υπάρχουν δυνάμεις ικανές δυνάμεις να αντιδράσουν. Σε τι, θα αναρωτηθείτε; Άγνωστο κι αυτό. Θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη των πραγμάτων. Πρώτα απ´όλα μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε μια ενδεχόμενη επικίνδυνη τροπή. Παράδειγμα, να σχηματιζόταν μια υποένωση Ουγγαρίας, Πολωνίας με την καταλυτική σύμπλευση της Ιταλίας. Δεν το ξέρουμε. Επι της ουσίας δεν ξέρουμε τίποτα. Απλώς υποθέτουμε, εικάζουμε, ανάλογα με την ιδεολογική και πολιτική μας τοποθέτηση και ματιά.

Σε αυτή την αρχική φάση η αναταραχή προκαλείται από την εύχαρη, χαμογελαστή, γλυκιά όπως περιγράφεται η προσωπικότητα της νικήτριας των ιταλικών εκλογών, που κερδίζει τις εντυπώσεις με την άνεση, το χαλαρό μη επιτηδευμένο στυλ της, το ταμπεραμέντο που συνήθως λείπει από τους διαχειριστές της εξουσίας. Θα φανεί προφανώς προσεχώς εάν τα χαρακτηριστικά θα βοηθήσουν την περαιτέρω δύσκολη πορεία.

Οι πρώτες αντιδράσεις αφορούν την πολιτική μήτρα της Μελόνι. Κι αν ακόμη τελευταία έχει λειάνει ή επιχειρεί να μην τρομάζει τους πιο μετριοπαθείς πολίτες, η ιδεολογική της καταγωγή φοβίζει και απωθεί. Οι αριστεροί θιασώτες της «λαϊκής ετυμηγορίας» δεν κρύβουν τη δυσφορία τους για την «ετυμηγορία» του ιταλικού λαού να επιλέξει την Μελόνι σαν το μελανότερο από το..μαύρο χρώμα. Γίνεται αντιληπτό πως κι εδώ η επιλογή του λαού λειτουργεί για τους αριστερούς «α λα καρτ». Αν δεν συμφέρει τα ημέτερα, τότε απορρίπτεται, ανεξάρτητα εάν η Μελόνι εύχονταν καλή επιτυχία στον Τσίπρα του 2015...

Η Ιταλία είναι κράτος, οικονομική κολόνα της Ένωσης. Συνεπώς η εκτίμηση για το πως πιθανά θα κινηθεί η Μελόνι δεν μπορεί να καθοριστεί μόνο από τις έως τώρα προσεγγίσεις της. Από τη συνέχεια θα διαμορφώσουμε ασφαλή άποψη. Είπαμε, είναι νωρίς για όλα. Ας σχηματιστεί πρώτα η Κυβέρνηση, που θέλει τον καιρό της. Δοκιμασμένη και ταλαιπωρημένη χρόνια από την απλή αναλογική, Ιταλία, έχει αναπτύξει κρατική μηχανή και τοπική αυτοδιοίκηση σε επίπεδο περιφερειακών χωρίς να εξαρτάται από την κεντρική κυβέρνηση η λειτουργία του κράτους. Ένα παράδειγμα, από το που θα έπρεπε να ξεκινήσουμε...

Συνιστά η επίκληση του τρίπτυχου «πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια» κατάσταση ακρότητας; Συνιστά επικινδυνότητα η συντηρητική τοποθέτηση μέρους της κοινωνίας, όταν από την απέναντι πλευρά διατυπώνονται απόψεις που στρέφονται εναντίον αυτών των αξιών; Γίνεται αντιληπτό ότι έχει ανοίξει συζήτηση μεγάλη και αντιπαράθεση επίσης. Είναι η ευρωπαϊκή πολιτική αφορμή για να έρθει στην εξουσία η Μελόνι, η οποία επικαλείται τις συγκεκριμένες αντιλήψεις κόντρα στην αριστερή πολιτική ορθότητα; Ο ελιτισμός της ευρωπαϊκής ηγεσίας και η αδυναμία έγκαιρης αντιμετώπισης σύνθετων προβλημάτων στρέφει τους πολίτες σε ηγέτες που αρχικά εμφανίζονται ικανότεροι να εκφράσουν τις ανάγκες των μεσαίων και χαμηλών κοινωνικών τάξεων. Η πιο ρεαλιστική διαχείρηση της εξουσίας στη συνέχεια φέρνει απογοήτευση και οδηγεί άλλοτε σε ακόμη πιο ακραία πολιτικά σχήματα.

Τώρα, όλα στο τραπέζι της πολιτικής. Στη διάρκεια του ρωσικού πολέμου μέσα στην Ευρώπη, φέρνει πολύ κοντά τη φρίκη σε γενιές που τον ξέρουν μόνο από τα βιβλία. Ξορκίζουμε την πιθανότητα να κυριευτεί από το απόλυτο Κακό ο Πούτιν κι ευχόμαστε να υπάρχει και κανένας άλλος που να κρατά τα κλειδιά των ρωσικών πυρηνικών...

skai.gr

📺Επίθεση σε αστυνομικό τμήμα στην Τουρκία: Νεκρός ένας αστυνομικός και 2 βομβίστριες - καμικάζι - Βίντεο


Η επίθεση διαπράχθηκε περί τις 22:40 (21:40 ώρα Ελλάδας) από δύο οπλισμένες γυναίκες.

Ένας αστυνομικός σκοτώθηκε από την επίθεση σε αστυνομικό τμήμα χθες το βράδυ στη νότια επαρχία Μερσίνη της Τουρκίας και ακόμη ένας τραυματίστηκε, ανακοίνωσε ο τούρκος υπουργός Εσωτερικών Σουλεϊμάν Σοϊλού. Ο υπουργός επέρριψε την ευθύνη για την ενέργεια στο Εργατικό Κόμμα Κουρδιστάν (PKK).

Η επίθεση διαπράχθηκε περί τις 22:40 (21:40 ώρα Ελλάδας) από δύο οπλισμένες γυναίκες. Πυροβόλησαν τον σκοπό και κατόπιν πυροδότησαν βόμβες με τις οποίες είχε ζωστεί, πάντα σύμφωνα με τον κ. Σοϊλού. Η αστυνομία ταυτοποίησε μια από τις δράστιδες.


Η ενέργεια είχε στόχο αστυνομικό τμήμα στην περιοχή Μεζιτλί της Μερσίνης.

Το PKK, κουρδική αυτονομιστική παράταξη που πήρε τα όπλα εναντίον του τουρκικού κράτους το 1984, χαρακτηρίζεται «τρομοκρατική» οργάνωση από την Άγκυρα, τις ΗΠΑ και την ΕΕ. Πάνω από 40.000 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους μειονοτικοί, έχουν σκοτωθεί έκτοτε στον πόλεμο, κυρίως στη νοτιοανατολική Τουρκία.

Αλεξανδρούπολη: Νονά δεν δίνει το βαφτιστήρι της στους γονείς του – Το ξέσπασμα της μητέρας


Μία υπόθεση έχει προκαλέσει σοκ στην Αλεξανδρούπολη καθώς ένα μικρό παιδί έχει γίνει μήλον της έριδος ανάμεσα στους γονείς και την νονά του.

Η νονά μαζί με τις κόρες της, σύμφωνα με το STAR, είχαν προσφερθεί να κρατήσουν το 13 μηνών κοριτσάκι γιατί η μητέρα του θα γεννούσε το τέταρτο παιδί της.

Το κοριτσάκι έμεινε κάποιες ημέρες στο σπίτι της νονάς, με τους γονείς να δίνουν το «πράσινο φως», καθώς όπως λένε, της είχαν απόλυτη εμπιστοσύνη. Η νονά, όμως, αρνήθηκε να επιστρέψει το παιδί, όταν οι γονείς της ανακοίνωσαν ότι θα ζήσουν σε άλλη πόλη, καθώς ο πατέρας πήρε μετάθεση.

«Να πάρω το παιδί πίσω. Δεν θέλω τίποτα. Μόνο το παιδί» ξέσπασε η μητέρα μιλώντας στο STAR.

«Πήραν το παιδί και έφυγαν»

Ο πατέρας του παιδιού περιέγραψε όλα όσα βιώνουν.

«Κανονίσαμε με την νονά της, το πρωί, με το που θα γυρνούσα εγώ από τη δουλειά μου να περνούσα και να την πάρω οκτώ η ώρα και οκτώ η ώρα (οι κόρες της νονάς) σηκώθηκαν και φύγανε. Πήραν το παιδί και έφυγαν! Μας έστειλαν ένα μήνυμα ότι κάτι τους έτυχε και έχουν φύγει», σημείωσε ο πατέρας, προσθέτοντας ότι πήγε στη συνέχεια στην Αστυνομία και ότι τους είπε ότι θα τους πήγαιναν το παιδί στις έξι.

Οι γονείς περίμεναν το παιδί τους, αλλά όπως είπαν, βρέθηκαν στα δικαστήρια αντιμέτωποι με μία αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για προσωρινή επιμέλεια του κοριτσιού στη νονά και τις κόρες, γιατί οι γονείς ήταν… ακατάλληλοι.

Από την πλευρά τους, έκαναν μήνυση για αρπαγή και δύο χρόνια πηγαινόερχονται στα δικαστήρια για να πάρουν πίσω το παιδί τους. Εξοργίστηκαν ακόμη περισσότερο, όταν είδαν ότι η νονά έκανε αίτηση για υιοθεσία.

«Εγώ δεν το έδωσα για υιοθεσία το παιδί. Ούτε χαρτιά έχω κάνει, ούτε τίποτα. Εγώ τα αγαπάω και τα πέντε το ίδιο! Δεν έχω ξεχωρίσει κανένα παιδί. Όπως έχω τα τέσσερα να έχω και το πέμπτο» είπε εξοργισμένη η μητέρα.

Την περασμένη Τετάρτη στο αρμόδιο δικαστήριο συζητήθηκε η αίτηση υιοθεσίας. Το παιδί προσωρινά μένει στην Αλεξανδρούπολη με την νονά και τις κόρες της.

Φρίκη στην Κρήτη: Συνέλαβαν 46χρονο για σεξουαλική κακοποίηση της 13χρονης θετής κόρης του


Σύμφωνα με την καταγγελία, την κακοποιούσε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα από όταν ήταν 11 ετών.

Για περισσότερο από δύο χρόνια ένα 13χρονο σήμερα κορίτσι, σε χωριό του Δήμου Ηρακλείου, κακοποιούνταν σεξουαλικά από τον 46χρονο πατριό της, σύμφωνα με όσα καταγγέλθηκαν στις αστυνομικές αρχές. 

Οι πληροφορίες του Cretalive αναφέρουν ότι το κορίτσι μεταφέρθηκε και νοσηλεύεται στην Παιδιατρική κλινική, ενώ ο 46χρονος συνελήφθη και θα οδηγηθεί στην δικαιοσύνη. 

Οι ίδιες πηγές ενημέρωσης αναφέρουν ότι, το κορίτσι κακοποιούνταν σεξουαλικά, όπως καταγγέλθηκε, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, όλο αυτό το διάστημα, με την χρήση βίας και απειλών, όταν απουσίαζε η μητέρα της από το σπίτι. 

Πηγή: cretalive

Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις «ξεκλείδωσαν» τα μυστικά του τουρκικού αεροπλανοφόρου Anadolu


Με δύο ασκήσεις από το Σάββατο μέχρι και χθες, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις κατάφεραν να «ξεκλειδώσουν» τα μυστικά του υπό ναυπήγηση τουρκικού αεροπλανοφόρου, μαθαίνοντας πώς μπορούν να το προσβάλλουν.

του Χρήστου Μαζανίτη

Το ΓΕΕΘΑ δεν σταματά να οργανώνει ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις με φίλιες και σύμμαχες χώρες, ειδικά με όσες δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Όμως, απ’ όσες ασκήσεις έχει πραγματοποιήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα, δύο από αυτές ήταν οι πιο σημαντικές και μάλιστα χωρίς «τυμπανοκρουσίες».

Πρόκειται για την συνεκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε με το ισπανικό Αεροπλανοφόρο Juan Carlos (Χουάν Κάρλος), που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.

Για όσους αναρωτιούνται τι το ιδιαίτερο έχει αυτή η συνεκπαίδευση, το ισπανικό αεροπλανοφόρο είναι η «μήτρα» του υπό ναυπήγηση τουρκικού αεροπλανοφόρου Anadolu, που πρόκειται να ενταχθεί στον Στόλο της Τουρκίας σύντομα, όπως γράψαμε προ ημερών στο enikos.gr.


αεροπλανοφόρο Anadolu

Πριν από μερικές ημέρες, το Andolu πραγματοποίησε τον δοκιμαστικό του πλου, με τον Πρόεδρο της τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας Ισμαήλ Ντεμίρ να το επιθεωρεί και να δηλώσει αισιόδοξος ότι οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2022 και στις αρχές του 2023 να μπει στην υπηρεσία.


αεροπλανοφόρο Anadolu

Όμως, εν αντιθέσει με τον αρχικό σχεδιασμό, τελικά το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για αποβατικές ενέργειες καθώς και για την μεταφορά Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών UAV και Drones που θα επιχειρούν από το ντεκ.

Το Anadolu βασίζεται εξ ολοκλήρου στα σχέδια του ισπανικού Juan Carlos, που ναυπηγεί η ισπανική κρατική εταιρεία NAVANTIA. Οι Ισπανοί έδωσαν τα σχέδια και την τεχνογνωσία που απαιτούντο στους Τούρκους για την ναυπήγηση του δικό τους αεροπλανοφόρου, το οποίο αρχικά ήταν να μεταφέρει τα μαχητικά 5ης γενιάς κάθετης από-προσνήωσης F-35B, ένα σχέδιο που τελικά ναυάγησε όταν επιβλήθηκαν οι αμερικανικές κυρώσεις λόγω προμήθειας των S-400 από την Ρωσία.

Το Σάββατο, η φρεγάτα ΑΔΡΙΑΣ ξεκλείδωσε τα πρώτα μυστικά του ANADOLU, με την εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στο Καρπάθιο Πέλαγος, βορειοδυτικά της Καρπάθου. Επρόκειτο για μία συνεκπαίδευση PASSEX (Passing Exercise) κατά την διάρκεια της οποίας εκτελέστηκαν αντικείμενα επικοινωνιών, σύνθεσης και ανταλλαγής τακτικής εικόνας, προχωρητικών ελιγμών και αντιαεροπορικού πολέμου (Air Defence Exercise – ADEX) με την συμμετοχή 2 F-16 της ΠΑ.

Η «συμπεριφορά» του Juan Carlos και των οργανικών αεροσκαφών κάθετης από-προσνήωσης τύπου Harrier που μεταφέρει επαναλήφθηκε και χθες, Δευτέρα, αυτή τη φορά Δυτικά της Κρήτης, κατά την διάρκεια αεροπορικής συνεκπαίδευσης (Air Defence Exercise – ADEX) με την συμμετοχή επιπλέον τεσσάρων μαχητικών F-16.

Τα δεδομένα που ενδιέφεραν τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συγκεντρώθηκαν, τα debriefing ήταν πλούσια και όλα πλέον αξιολογούνται εν όψει της επικείμενης εξόδου του Anadolu.


Αεροπλανοφόρο L61 Juan Carlos I

enikos.gr

📺ΧΕΣΤ@ΚΕ ΠΑΝΩ ΤΟΥ ο Μανωλάς🤣🤣Τρόμαξε από τον βρυχηθμό ενός λιονταριού—ΒΙΝΤΕΟ


Μοναδική ήταν η παρουσίαση του Κώστα Μανωλά από τη Σαρτζά.

Στα πλαίσια της φωτογράφισής του, ο Έλληνας αμυντικός έπρεπε να γονατίσει δίπλα σε ένα… λιοντάρι, το οποίο ήταν δεμένο. Ο «βασιλιάς της ζούγκλας» σε κάποια στιγμή βρυχήθηκε και όπως ήταν λογικό ο Κώστας Μανωλάς τρομοκρατήθηκε και απομακρύνθηκε αμέσως.

📺Αποκαλυπτικό ΒΙΝΤΕΟ: Τουρκική ακταιωρός πέφτει πάνω σε βάρκα με μετανάστες


Αποκαλυπτικό, σχετικά με την στάση που τηρεί η τουρκική ακτοφυλακή στο Αιγαίο, είναι ένα βίντεο που βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Στις εικόνες διακρίνεται μία τουρκική ακταιωρός να πέφτει πάνω σε μία φουσκωτή λέμβο, η οποία είναι γεμάτη από μετανάστες. Οι Τούρκοι επιδεικνύουν πλήρη αδιαφορία για την ασφάλεια των μεταναστών, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν φορούν σωσίβια.

Οι ίδιοι οι μετανάστες ακούγονται να ουρλιάζουν στο βίντεο. Σε ένα άλλο σημείο, το ίδιο τουρκικό σκάφος φαίνεται να δημιουργεί τεχνητό κυματισμό αυξάνοντας τον κίνδυνο πρόκλησης ενός ναυαγίου.

Το βίντεο είναι αποκαλυπτικό για την πραγματικότητα που ισχύει στο Αιγαίο και την οποία προσπαθούν να αντιστρέψουν τα τουρκικά fake news.

Δείτε το ρεπορτάζ: