28 Σεπτεμβρίου 2022

📺ΚΑΜΙΑ ΔΟΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥς ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΕΛΗ-ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ🤷‍♂️ Κρήτη: Αυτοκίνητο παρέσυρε το πατίνι γυναίκας – Συγκλονιστικό βίντεο


Την τελευταία στιγμή γλίτωσε τα χειρότερα μία γυναίκα στο Ηράκλειο της Κρήτης, όταν ένα IX παρέσυρε το πατίνι της.

Όπως φαίνεται σε βίντεο που δημοσιεύει το ekriti.gr, η κοπέλα οδηγούσε το πατίνι της στην περιοχή του Κατσαμπά και βγήκε από στενό, χωρίς να ανακόψει ταχύτητα. Εκείνη την ώρα περνούσε ένα αυτοκίνητο. Η κοπέλα αντέδρασε γρήγορα και πήδηξε από το πατίνι της, το οποίο παρασύρθηκε από το διερχόμενο αυτοκίνητο και πετάχτηκε δεκάδες μέτρα μακριά.

Δείτε τα βίντεο:



Πρετεντέρης: Ομιλία


"Μετά το καλοκαίρι, μετά τη ΔΕΘ, μετά τη Νέα Υόρκη, μετά τις δημοσκοπήσεις, βρισκόμαστε πάλι με σύστημα ενάμιση κόμματος" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



Ε όχι και «αρουραίος των υπονόμων»!


Σάκης Μουμτζής

Έτσι χαρακτήρισε τον Ερντογάν όχι κάποιος Κούρδος αγωνιστής ούτε κάποιο ελληνικό «εθνίκι», αλλά ο αντιπρόεδρος του γερμανικού κοινοβουλίου και αντιπρόεδρος των Γερμανών Φιλελευθέρων, Βόλφανγκ Κουμπίκι. Το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας κάλεσε τον Γερμανό πρέσβη για εξηγήσεις.

Αυτός ο χαρακτηρισμός συνέπεσε με τη δήλωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ πως η κυριαρχία της Ελλάδας επί των νησιών του Αιγαίου είναι αδιαμφισβήτητη. Προφανώς, η Τουρκία καταβάλλει το τίμημα της καιροσκοπικής πολιτικής της στον ουκρανικό πόλεμο. Και το τίμημα θα μεγαλώνει, όσο θα συνεχίζεται αυτή η πολιτική.

Αυτή η κατάσταση απομόνωσης της Τουρκίας συμφέρει στην πατρίδα μας; όποιος απαντήσει σε ένα παρόμοιο ερώτημα θα δώσει 100% λάθος απάντηση, γιατί απλούστατα το ερώτημα είναι λάθος. Το σωστό ερώτημα είναι πώς θα εκμεταλλευθεί η Ελλάδα τη διεθνή απομόνωση της Τουρκίας.

Η απάντηση είναι μια και μοναδική. Πείθοντας όλους αυτούς που βρίσκονται στο πλευρό μας πως είμαστε και ικανοί και διατεθειμένοι να υπερασπιστούμε την πατρίδα μας, επί του πεδίου, αν χρειαστεί. Όλα τα άλλα είναι λόγια του αέρα. Σε αυτό το site, στο Liberal.gr, έχει γραφτεί κατ΄επανάληψη πως η Ελλάδα δεν αντέχει νέα Ίμια. Δεν το αντέχει η ελληνική κοινωνία. Συνεπώς ο πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του, σε περίπτωση έμπρακτης αμφισβήτησης κυριαρχίας ελληνικού εδάφους χερσαίου ή νησιωτικού-συμπεριλαμβανομένου και ενός ναυτικού αποκλεισμού ελληνικού νησιού-δεν έχει κανένα περιθώριο για δεύτερη σκέψη.

Είμαι σίγουρος πως στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν κάνει τον σχετικό σχεδιασμό τους και έχουν αντιληφθεί πως αποτροπή στα λόγια δεν είναι αποτροπή.

Τούτων δοθέντων, θεωρώ εντελώς άσκοπη και επικίνδυνη μια συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ερντογάν στις 6 Οκτωβρίου στην Πράγα. Τι έχει να κερδίσει η ελληνική πλευρά; Μήπως με τη συνάντηση αυτή θα υποχωρήσει η Τουρκία στο θέμα της αποστρατιωτικοποίησης των νησιών του Αιγαίου; Απεναντίας, αν τελικά συναντηθούν οι δύο ηγέτες, η τουρκική πλευρά θα επικαλεστεί τη συνάντηση για να δείξει στη διεθνή κοινότητα τη διαλλακτικότητά της και τη διάθεσή της να επιλύσει με διάλογο τις ελληνοτουρκικές διαφορές, χωρίς να αλλάξει την αναθεωρητική της ατζέντα. Άρα δεν έχουμε κανένα κίνητρο να συμμετάσχουμε σε μια συνάντηση κορυφής από την οποία δεν έχουμε τίποτα να κερδίσουμε.

Εξάλλου, εν μέσω πρωτοφανών απειλών, μια τέτοια συνάντηση θα εκληφθεί ως πράξη αδυναμίας και θα στείλει λάθος μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση. Και προς το εσωτερικό της πατρίδας μας.

Εκτιμώ πως από τη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου εθνικής ασφαλείας της Τουρκίας θα προκύψει ένα πολιτικό γεγονός. Μετά την κλιμάκωση με τις αεροφωτογραφίες της μεταφοράς αρμάτων μάχης σε ελληνικό νησί αυτή δε θα είναι μια συνεδρίαση ρουτίνας. Πιθανόν, να σηματοδοτήσει την κορύφωση της κλιμάκωσης με δράσεις ή απειλή δράσεων επί του πεδίου. 

liberal.gr

📺Καταλάβαμε πόσο έχει δουλέψει ο ΠΟΝΤΙΚΟΜΟΥΡΗΣ-ΒΙΝΤΕΟ


Καταλάβαμε...

Μαρινάκης: Έχω τελειώσει δημόσιο Πανεπιστήμιο και έχω ένσημα από τα 22 μου.
Ηλιόπουλος: Και εγώ δημόσιο Πανεπιστήμιο έχω τελειώσει...

Η «ξεστρατισμένη» Αριστερά


Γιάννης Σιδέρης

Ήταν εντυπωσιακά χθες και το γεγονός και η αντίδραση της Αριστεράς. Η επέμβαση της αστυνομίας στην Πολυτεχνειούπολη βρήκε ένα ακόμη «άνθος του κακού», ριζωμένο εδώ και χρόνια στο μπουκέτο των προβλημάτων παρανομίας που αντιμετωπίζουν κάποια από τα πανεπιστήμια.

Σε έφοδο παρουσία εισαγγελέα (άρα καμία υποψία για αστυνομική παρανομία), συνελήφθησαν 13 άτομα στη φοιτητική εστία και άλλα 9 σε παρακείμενα σπίτια, καθώς η έρευνα στον πανεπιστημιακό χώρο συνδυάστηκε και με έρευνα σε σπίτια υπόπτων για εγκληματικές δραστηριότητες.

Η επιχείρηση διεξήχθη διότι η φοιτητική εστία είχε μετατραπεί σε ορμητήριο και καταφύγιο για κακοποιούς, με ιδιαίτερα έντονη δράση -ληστείες και διακίνηση ναρκωτικών- στην ευρύτερη περιοχή του Ζωγράφου, της Καισαριανής, του Βύρωνα και της Αθήνας. Δηλαδή οι τύποι έχοντας ως άντρο την φοιτητική εστία, εξορμούσαν, παρανομούσαν, και κατέφευγαν ανενόχλητοι στην ασφάλεια του πανεπιστημιακού ασύλου!

Μεταξύ των συλληφθέντων και 30χρονος αλλοδαπός σκέτο λουλούδι, για τον οποίο εκκρεμούσαν 4εντάλματα σύλληψης για ληστείες, όπλα και ναρκωτικά! Ο 30χρονος επιτέθηκε με κατσαβίδι σε γυναίκα αστυνομικό και αυτή τον πυροβόλησε στα πόδια και την κοιλιακή χώρα, κάνοντας χρήση του υπηρεσιακού της όπλου.

Πώς αντιμετώπισε η Αριστερά όλα αυτά; Δυσαρεστήθηκε αφενός για την έφοδο της αστυνομίας, αφετέρου για τους πυροβολισμούς της αστυνομικού εναντίον του κακοποιού με το κατσαβίδι, ο οποίος πρόλαβε να την τραυματίσει στο χέρι.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, ξενοδοχοϋπάλληλος το επάγγελμα, εξέφρασε επιχειρησιακή άποψη για το πώς έπρεπε να δράσει η αστυνομία: Αφού είχαν απέναντι έναν τέτοιο κακοποιό, θα έπρεπε να υπάρχει άλλο επιχειρησιακό σχέδιο. «Και όταν αυτός είχε ένα κατσαβίδι οι πέντε πυροβολισμοί δικαιολογούνται;», διερωτήθη (αν την ξεκοίλιαζε ή τη χτυπούσε στην καρδιά, ή αν της έβγαζε κανα μάτι, θα εξέφραζε απλώς τη λύπη του).

Ο γραμματέας της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Βλαχάκης, κατά δήλωσή του έφτασε μετά το περιστατικό και τη διακομιδή του συλληφθέντος στο νοσοκομείο. Παρόλα αυτά «είχε επιτήρηση σε λίγη ώρα», και είπε πως το «επεισόδιο ξεκίνησε με τους πυροβολισμούς από την πλευρά των αστυνομικών, στα 30 μέτρα που είναι η στάση που ήταν γεμάτη φοιτητές» - καταγγελία που θα είχε νόημα αν υπήρχαν τυφλοί πυροβολισμοί. Και ως κερασάκι η νεολαία ΣΥΡΙΖΑ συμμετείχε την ίδια ημέρα το απόγευμα σε διαδήλωση κατά της πανεπιστημιακής αστυνομίας!

Υπάρχει μια ποιοτική μεταβολή στην Αριστερά την τελευταία 10 -15ετία. Πάντα ήταν ανεκτική προς το παράνομο, στο «λούμπεν προλεταριάτο» για δύο λόγους. Αφενός το θεωρούσε κοινωνικό παράγωγο της καπιταλιστικής κοινωνίας, που με την έλευση του σοσιαλισμού θα εξαλείφετο αφού θα άλλαζαν οι σχέσεις παραγωγής και κανείς δεν θα ένιωσε παραπεταμένος από το «σύστημα». Όλοι θα είχαν ίσες ευκαιρίες και θα εργάζονταν συντροφικά μαζί για το κοινό καλό.

Αφετέρου το θεωρούσε «ταξικό σύμμαχο» στον αγώνα της για την ανατροπή του καπιταλισμού. Αλλωστε παρότι δεν είναι αναρχικοί, δεν ενστερνίστηκαν την άποψη του Μαρξ ότι το λούμπεν προλεταριάτο δεν είναι δύναμη ανατροπής, αλλά εκείνη του Μπακούνιν, ότι «η επανάσταση θα έρθει από τη μορφωμένη άνεργη νεολαία, από τους περιθωριακούς κάθε τάξης, συμμορίτες, ληστές φτωχές μάζες…».

Βέβαια, ίσως κάπου υπερβάλουμε. Ειδικά οι συριζαίοι δεν έχουν διαβάσει τους κλασικούς του μαρξισμού ή του αναρχοσυνδικαλισμού. Απλώς ενσωμάτωσαν τις απόψεις της νέας δικαιωματικής αμερικανικής Αριστεράς, τις οποίες αρχικά υποδέχτηκε η κεντρο-ευρωπαϊκή Αριστερά, και της οποίας το σήμα έφτασε στον ΣΥΡΙΖΑ - χωρίς να έχει αφήσει ανεπηρέαστο και το ΚΚΕ.

Μικρή σημειολογική ένδειξη: Ο ΣΥΡΙΖΑ εν έτει 2007 (14/03) εξέδιδε ανακοίνωση με την οποία ερωτάτο η κυβέρνηση δι’ υπογραφής Φώτη Κουβέλη, για την «κατάσταση των λαθρομεταναστών στο φορτηγό πλοίο «Rita». Στη συνέχεια, υιοθετώντας την πολιτική ορθότητα, έγιναν όλοι «πρόσφυγες» στη ρητορική του, και όσοι χρησιμοποιούσαν τη λέξη «λαθρομετανάστες» ήταν χρυσαυγίτες, φασίστες, ρατσιστές.

Η επέμβαση της αστυνομίας στην Πολυτεχνειούπολη δεν είχε φυσικά να κάνει με κάποια αστυνόμευση στη διακίνηση ιδεών, αλλά με σύλληψη επικίνδυνων κακοποιών που δεν είχαν δικαίωμα να κατοικούν στη φοιτητική εστία, και τους οποίους το «ρωμαλέο κίνημα» άφηνε στην ησυχία τους να διακινούν τα ναρκωτικά τους και να οργανώνουν τις ληστείες τους.

Και νομίζουν ότι με τέτοιες καταγγελίες θα ριζοσπαστικοποιήσουν τον λαό εναντίον της ανάλγητης αστυνομικής χούντας Μητσοτάκη! Και μετά θέλουν να τους ψηφίσουν αυτοί τους οποίους βρίζουν ως «κυρ Παντελήδες» και οι οποίοι είναι υπέρ της της πανεπιστημιακής ευταξίας. Αλλά τους φταίνε οι «πετσωμένες» δημοσκοπήσεις, και όσοι τους επισημαίνουν ότι έχουν ξεστρατίσει, και όχι ο εαυτός τους!

liberal.gr

Οικονόμου: Είμαστε ισχυρή χώρα, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας


Στις προκλήσεις της τουρκικής πλευράς, τα ενεργειακά και το θέμα της επισύνδεσης του κινητού τηλεφώνου του Νίκου Ανδρουλάκη, αναφέρθηκε, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου. 

Ο κ. Οικονόμου σημείωσε ότι στο θέμα των ελληνοτουρκικών οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι για τα πάντα και πως κανείς δεν μπορεί να τρομοκρατήσει ή πανικοβάλλει τη χώρα μας, η οποία έχει -όπως είπε- την αυτοπεποίθηση μιας ισχυρής χώρας ενώ έχει ανέβει πολλά επίπεδα γεωστρατηγικά.

Ειδικότερα για τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεν προσωποποιεί τις διαφορές.

Αναφερόμενος στο θέμα της ενέργειας, ο κ. Οικονόμου έκανε λόγο για «αχαρτογράφητα νερά» ενώ τόνισε ότι η κυβέρνηση κάνει ό,τι είναι δυνατό για να υπάρξει το μικρότερο αποτύπωμα της ακρίβειας στη ζωή των πολιτών.

Όσον αφορά στην υπόθεση των υποκλοπών και της επισύνδεσης στο κινητό τηλέφωνο του προέδρου του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ Νίκου Ανδρουλάκη, σημείωσε πως η κυβέρνηση πήρε το πολιτικό κόστος.

Επιπλέον, έβαλε τέλος σε σενάρια συνεργασίας με την Ελληνική Λύση και τον Κυριάκο Βελόπουλο, λέγοντας πως δε βλέπει καθόλου μια τέτοια συνεργασία, «είμαστε διαφορετικοί κόσμοι» είπε χαρακτηριστικά.

Αναλυτικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Οικονόμου

Για τις προκλήσεις της τουρκικής πλευράς

Οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι για τα πάντα. Ο κ. Erdoğan έχει επιλέξει να θέσει την Τουρκία εκτός του πολιτικού και νομικού κεκτημένου που έχουμε ζήσει μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Έχει επιλέξει η Τουρκία να είναι παράγων αστάθειας. Παράγων όχι της λύσης, αλλά του προβλήματος στη διεθνή συγκυρία που ζούμε.

Η χώρα μας έχει επαρκέστατη πολιτική ισχύ, κάτι που επιβεβαιώνεται από τις διπλωματικές της επιτυχίες, από την αποδοχή των θέσεων της, από την αποδόμηση των ανυπόστατων ισχυρισμών της Τουρκίας σε όλα τα fora. Η Ελλάδα δεν θα παρασυρθεί σε αυτό.

Έχουμε την αυτοπεποίθηση μιας ισχυρής χώρας που έχει το δίκιο με το μέρος της, τους συμμάχους της στο πλευρό της και την ικανότητα μέσα από μια συνειδητή πολιτική επιλογή ενίσχυσης της αποτρεπτικής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων, να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση αποτελεσματικά, χωρίς ούτε να τρομοκρατούμαστε, ούτε να πανικοβαλλόμαστε.

Δεν μπορούμε να προσπερνάμε αδιάφορα την κλιμάκωση του παροξυσμού και των ρητορικών προκλήσεων. Από την άλλη, υπάρχουν και δεδομένα που δείχνουν ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση από τα λόγια μέχρι τις πράξεις. Το Καλοκαίρι κύλησε πολύ πιο ήρεμα από αυτό που φοβόμασταν όλοι. Δεύτερον, δεν μπορεί να υποτιμήσει κανείς ότι όπου εμφανίζεται στη διεθνή σκηνή ο κ. Erdoğan, τα μηνύματα που παίρνει είναι ότι κανείς δεν θέλει μια δεύτερη εστία έντασης μετά από τον πόλεμο που έχουμε στην Ουκρανία από τη Ρωσία και ότι ο αναθεωρητισμός και οι μέθοδοι αυτοί ασέβειας απέναντι στο Διεθνές Δίκαιο δεν υπάρχει περίπτωση να γίνουν αποδεκτοί από κανέναν στον κόσμο.

Προφανώς αυτή η παρατεταμένη προκλητική ρητορική σε βάρος της χώρας μας, η διαστρέβλωση της πραγματικότητας, οι ανυπόστατοι και ανιστόρητοι ισχυρισμοί, οι πρωτοφανείς απειλές κατά της εθνικής μας κυριαρχίας δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς να αγνοήσει. Οφείλει να απαντά σωστά στον τόνο που πρέπει, με τον τρόπο που πρέπει. Η χώρα έχει το βάθος, την ικανότητα, τους συμμάχους και το Δίκαιο με το μέρος της, προκειμένου να ανταποκριθεί σε κάθε πρόκληση. 

Θεωρώ αυτονόητο ότι είναι αρραγές το εθνικό μέτωπο. Η χώρα μας δεν πρέπει να είναι ούτε ιστορικά, ούτε πολιτικά αφελής και να επιτρέψει στον εαυτό της την «πολυτέλεια» ενός εσωτερικού διχασμού, σε ό,τι αφορά αυτού του είδους τις απειλές ή τις προκλήσεις. Πιστεύω ότι όλες οι πολιτικές δυνάμεις, παρά τις διαφορές μας, δεν θα πέσουμε στην παγίδα που προσπαθούν να μας στήσουν από την απέναντι πλευρά.

Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τις προκλήσεις και τους ανυπόστατους ισχυρισμούς της απέναντι πλευράς, έχει να κάνει πολλές φορές και με την προπαγάνδα και σε άλλα επίπεδα. Το μεταναστευτικό και το προσφυγικό, είναι κορυφαίο παράδειγμα αυτής της τακτικής. Όφείλουν όλοι να είναι πιο προσεκτικοί και να ζυγίζουν καλύτερα τη στάση τους, αξιολογώντας ορθότερα τις πληροφορίες.

Τα γεγονότα που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα καλό είναι να κάνουν ορισμένους να επαναξιολογήσουν τη στάση τους, να είναι πιο προσεκτικοί και να περιμένουν περισσότερο τα πραγματικά περιστατικά, πριν κάνουν την οποιαδήποτε δήλωση. Αλλά δεν μπορώ να φανταστώ ότι απέναντι στις προκλήσεις, στις απειλές, στο casus belli, σε αυτά όλα τα απαράδεκτα που λέγονται για την ισχύ των Συνθηκών και για το Διεθνές Δίκαιο, θα υπάρξει πολιτικό κόμμα, Έλληνας πολιτικός ή πολίτης που θα διασπάσει το εθνικό μας μέτωπο. 

Προκειμένου να αντιμετωπίσει κανείς τις απειλές, οφείλει να θωρακίσει τη χώρα διπλωματικά και αποτρεπτικά. Αυτό κάνει η Κυβέρνηση με συνέπεια την τελευταία τριετία, αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε μέχρι τις εκλογές. Η αντιμετώπιση των προκλήσεων της Τουρκίας και η ισχυροποίηση της χώρας διεθνώς είναι μια συνειδητή επιλογή αυτής της Κυβέρνησης.

Έχει να κάνει με την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων, με τα Rafale, με τις φρεγάτες, με τις Συμφωνίες που υπογράψαμε με τη Γαλλία και τις Η.Π.Α., με τη διπλωματική κινητικότητα της χώρας, αλλά και με την αυξανόμενη επιδραστική της ισχύ στο διεθνές γίγνεσθαι. Η χώρα γεωστρατηγικά και γεωπολιτικά έχει ανέβει πολλά επίπεδα. Είναι παράγοντας σταθερότητας στην περιοχή με καθαρή φωνή απέναντι στα μεγάλα γεγονότα που συμβαίνουν στον πλανήτη. Είναι στη σωστή πλευρά της Ιστορίας, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις και αυτό αξιολογείται σωστά από τους συμμάχους και τους εταίρους μας. 

Οποτεδήποτε ο Πρωθυπουργός έχει κληθεί να δώσει ενημέρωση σε κάποιον πολιτικό Αρχηγό ή η Κυβέρνηση σε κάποιο πολιτικό κόμμα -διά του Υπουργού Εξωτερικών- δεν έχει αρνηθεί. Στη Βουλή, επίσης ο Πρωθυπουργός έχει ενημερώσει για μείζονα θέματα διεθνούς ενδιαφέροντος και για τις σχέσεις με την Τουρκία. Η Ελλάδα δεν απειλεί κανέναν, είναι παράγοντας σταθερότητας και υπάρχουν κοινά πεδία που οι δύο λαοί και οι δύο χώρες θα μπορούσαν να συνεργαστούν μακριά τις εντάσεις, έχοντας πάντα κατά νου ένα πράγμα.

Η εδαφική ακεραιότητα, η εθνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας είναι αδιαπραγμάτευτα. Είναι κόκκινη γραμμή, όπως είπε ο Πρωθυπουργός, για κάθε Έλληνα πολιτικό, για κάθε Έλληνα πολίτη. Ο Πρωθυπουργός πολιτεύεται στη βάση αρχών και αξιών. Δεν προσωποποιεί τις διαφορές. Όλα τα πεδία της πολιτικής πρέπει να έχουν αυτό τον κοινό παρονομαστή, πόσο μάλλον η εξωτερική πολιτική και οι διεθνείς σχέσεις. Δεν είναι προσωπικές οι διαφορές του κ. Μητσοτάκη με τον κ. Erdoğan.

Ο Πρωθυπουργός πάντα πολιτεύεται σε ένα πλαίσιο αρχών και αξιών, που, σε ό,τι αφορά στην εξωτερική πολιτική έχουν μια ισχυρή βάση, το Διεθνές Δίκαιο, τις Συνθήκες που έχουμε υπογράψει μεταξύ μας, την Ιστορία και την αυτονόητη ανάγκη ότι από την γεωγραφία είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε μαζί, να ζούμε απέναντι. 

Η Κυβέρνηση αξιοποιεί κάθε δυνατότητα προς όφελος της κοινωνίας

Έχουμε μπροστά μας αχαρτογράφητα νερά, δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Η χρονική διάρκεια αυτής της κρίσης, είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων. Καταρχάς, του πολέμου στην Ουκρανία. Δεν υπάρχει, όμως, αμφιβολία ότι αντιμετωπίζουμε δυσκολίες πρωτόγνωρες, ίσως τις μεγαλύτερες από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά. Επάλληλες κρίσεις.

Στη χώρα αυτές οι κρίσεις έρχονται να διαδεχθούν την περίοδο των μνημονίων, με ό,τι αυτό σήμανε για την κοινωνία, για τις υποδομές, για τις δομές του Κράτους, για τις αντοχές των πολιτών. Από την άλλη πλευρά, έχουμε αποδείξει, με πρωτοβουλίες που έγκαιρα και γρήγορα πήραμε, ότι κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να έχουν εισαγόμενες κρίσεις που προκαλούν την ακρίβεια στην ενέργεια και στα αγαθά, όσο το δυνατόν μικρότερο αποτύπωμα στη ζωή των πολιτών.

Δεν έχει κανείς παρά να πάρει έναν λογαριασμό της Δ.Ε.Η. στο σπίτι του και να δει πόσο θα ήταν ο λογαριασμός αυτός, αν δεν υπήρχε η επιδότηση που πηγαίνει στον καταναλωτή, σε 6 εκατομμύρια ιδιοκτήτες σπιτιών σε κύρια και σε δευτερεύουσα κατοικία. Αυτό είναι επιδότηση των ιδιοκτητών των κατοικιών, των ανθρώπων που μένουν στα σπίτια, για να έχει η αύξηση στην ηλεκτρική ενέργεια όσο το δυνατό μικρότερο αποτύπωμα.

Εξαιτίας αυτής της πολιτικής, η χώρα έχει τις φθηνότερες, κάτω από το μέσο όρο, τιμές λιανικής στην ηλεκτρική ενέργεια στα σπίτια. Εξαιτίας αυτής της πολιτικής και των χρήματων που έχουμε διαθέσει και από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά και από τον Μηχανισμό που ανακτούμε υπερέσοδα από τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας και τα μεταφέρουμε στους καταναλωτές. Έχουμε διαθέσει από τα υψηλότερα ποσοστά του Α.Ε.Π., για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, σε όλη την Ευρώπη. 

Όποιοι ισχυρίζονται ότι οι επιδοτήσεις είναι στην αισχροκέρδεια και στους παραγωγούς, δεν έχουν, παρά να κάνουν δύο πράγματα: Να πάρουν έναν λογαριασμό της ΔΕΗ, δίπλα στο λογαριασμό αναγράφεται το ποσοστό της επιδότησης. Και δεύτερον, να μπουν στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ για να δουν κάθε μέρα πόσα υπερέσοδα ανακτούνται από τους παραγωγούς ενέργειας, μέσω του Μηχανισμού που έχουμε, για να πάνε στον κουμπαρά, μέσω του οποίου στηρίζεται η ελληνική κοινωνία. Έχουμε εξαγγείλει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο πρέπει κανείς να δει πώς λειτουργεί, τι αποτελέσματα φέρνει, πώς διαμορφώνεται η κατάσταση.

Έχουμε αποδείξει στο παρελθόν ότι κάθε δυνατότητα που δημιουργείται στην οικονομία, την κάνουμε μέρισμα κοινωνικό για τον κόσμο. Το επιστρέφουμε πίσω στην κοινωνία. Πάντοτε, όμως, τηρώντας τα όρια και τις αντοχές στα δημοσιονομικά. Κάθε δυνατότητα καινούργια που δημιουργείται, εφόσον αυτή είναι εντός των ορίων της οικονομίας, θα αξιοποιείται για να στηρίζουμε τον κόσμο. Αυτό έγινε το προηγούμενο διάστημα, αυτό θα γίνεται από εδώ και πέρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κατάσταση θα είναι δύσκολη.

Και η Κυβέρνηση αυτό δεν το έκρυψε, ούτε πήγαμε να το εξωραΐσουμε. Από την άλλη, όμως, σε καμία φάση αυτής της δυσκολίας, δεν έχουμε πετάξει «λευκή πετσέτα». Η οικονομική μας πολιτική, η ανάπτυξη, τα επιτεύγματα της πολιτικής και της οικονομίας μας επιτρέπουν να δίνουμε στην οικονομία στήριξη, να βοηθάμε τους πολίτες, όχι για να μηδενίσουμε τις επιπτώσεις της ακρίβειας, αλλά για να έχουν όσο το δυνατό μικρότερο αποτύπωμα.

Το γεγονός ότι οι επιλογές είναι σώφρονες, καλά ζυγισμένες, ότι κρατήσαμε και εξακολουθούμε να κρατούμε εφεδρείες κυρίως έχει να κάνει με την ανάγκη δημοσιονομικά να εξακολουθούμε να δίνουμε την εικόνα μιας σοβαρής χώρας, να μην μπούμε ούτε στο στόχαστρο των αγορών, ούτε να διακινδυνεύσουμε να ξαναγυρίσουμε σε περιόδους χρεοκοπίας, στην οποία, κυρίως, θα πληρώσει το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, κυρίως θα πληρώσουν οι πιο αδύναμοι.

Είναι η τακτική αναχρηματοδότησης του χρέους, είναι τα έσοδα από τον τουρισμό, είναι οι ξένες επενδύσεις, είναι η αύξηση του Α.Ε.Π., είναι η αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων. Αρκεί κανείς να δει και αθροίσει τα ποσά που έχουν δοθεί για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, της κοινωνίας, των πολιτών, του Συστήματος Υγείας, της Εκπαίδευσης, όλο το προηγούμενο διάστημα.

Για τη νόμιμη επισύνδεση του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη

Υπάρχει μια συγκεκριμένη επιλογή του κ. Ανδρουλάκη, από την πρώτη στιγμή που εξελέγη πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, να στρίψει πολύ προς τα αριστερά. Θεωρώντας ότι εκεί είναι το προνομιακό του πεδίο, ή θεωρώντας ότι αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο θα μπορέσει να έχει μια καλύτερη παρουσία στο πολιτικό σκηνικό.

Στη ρητορική, στη φρασεολογία, στην απαξιωτική συμπεριφορά απέναντι στην Κυβέρνηση και στον Πρωθυπουργό, στην υιοθέτηση επιχειρημάτων τακτικής ρητορικής του κ. Τσίπρα σε όλα τα επίπεδα. Από την πρώτη στιγμή στην ιστορία της νόμιμης επισύνδεσης του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη, αναγνωρίσαμε το πρόβλημα, πήραμε το πολιτικό κόστος αυτής της ιστορίας και δεσμευτήκαμε ότι θα γίνει ό,τι πρέπει προκειμένου η κατάσταση αυτή να μας οδηγήσει σε συμπεράσματα, για το πώς δεν θα ξαναφτάσουμε σε παρόμοιες περιπτώσεις. Μαθαίνουμε διάφορα χρήσιμα πράγματα μέσα από αυτή την Εξεταστική.

Μαθαίνουμε ότι υπήρχαν παρακολουθήσεις πολιτικών στελεχών και στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Μαθαίνουμε, σύμφωνα με αυτά που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ότι ακολουθήθηκε όλη η νόμιμη διαδικασία με τις εισηγήσεις υπηρεσιακών παραγόντων, με την πλήρη γνώση της Εισαγγελέως, ότι αυτό που έδινε την άδεια να γίνει, ήταν απολύτως νόμιμη, με βάση τα τεκμήρια που είχε στα χέρια της και όλα τα υπόλοιπα.

Ένα από τα άσχημα στοιχεία όλης αυτής της διαδικασίας, που θα κρατήσει όσο πρέπει να κρατήσει και εμείς είμαστε οι πρώτοι που δεν θέλουμε να μείνει καμία σκιά, είναι ότι η τυφλή εργαλειοποίηση από την Αντιπολίτευση - και από τον κ. Ανδρουλάκη και από τον κ. Τσίπρα - αυτής της υπηρεσιακής αστοχίας, δεν μας επιτρέπει να κάνουμε μια ουσιαστική συζήτηση για σημαντικά.

Τα σημαντικά είναι τι φίλτρα παραπάνω πρέπει να μπουν, έτσι ώστε να τηρείται η ισορροπία από την μια προστασίας θεμελιωδών δικαιωμάτων και από την άλλη οι Μυστικές Υπηρεσίες να κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν, που είναι από τον ρόλο τους. Δεύτερον να συζητήσουμε σοβαρά ουσιαστικά πράγματα . Δηλαδή, πρέπει να εξαιρούνται de facto τα πολιτικά πρόσωπα από την ικανότητα των Μυστικών Υπηρεσιών να τα παρακολουθούν, όταν υπάρχουν λόγοι απολύτως τεκμηριωμένοι με αναγκαία φίλτρα και δικαιολογημένοι να το κάνουν;

Αυτά είναι τα ουσιαστικά και τα μεγάλα ζητήματα , τα οποία δεν απασχολούν μόνο τη χώρα μας. Απασχολούν και άλλες χώρες και η τυφλή εργαλειοποίηση του ζητήματος αυτού, τα σενάρια συνομωσίας, οι ιστορίες επιστημονικής φαντασίας που διάφοροι επικαλούνται, προκειμένου να δώσουν άλλες διαστάσεις στην υπόθεση αυτή, από αυτές που πραγματικά έχει, για να αποκομίσουν μικροκομματικά οφέλη, δεν βοηθά στο ουσιαστικό της όλης υπόθεσης.

Ο Πρωθυπουργός συνομιλεί θεσμικά στη Βουλή με τους πολιτικούς αρχηγούς. Ο κ. Ανδρουλάκης δεν είναι βουλευτής, άρα δεν συμμετέχει στη Βουλή. Εάν ο κ. Ανδρουλάκης θέλει κάποια θεσμική ενημέρωση από τον Πρωθυπουργό ή θεωρήσει ότι χρειάζεται κάτι να του πει ο Πρωθυπουργός, ο Πρωθυπουργός δεν αρνείται τον διάλογο με κανέναν. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που το αναγνωρίζουν όλοι.

Για τις εκλογές

Για να συγκυβερνήσεις με κάποιον, πρέπει να υπάρχει ένας ελάχιστος κοινός παρονομαστής -σε επίπεδο αρχών, αξιών, προσανατολισμού- ο οποίος με τον κ. Βελόπουλο δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει σε μείζονα θέματα τοποθέτησης του διεθνούς προσανατολισμού της χώρας. Είπα χαρακτηριστικά, εμείς κοιτάμε καθαρά προς τη Δύση, ο κ. Βελόπουλος κοιτάει προς την Ανατολή.

Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της προσέγγισης με τον κ.Βελόπουλο, δεν μπορεί να υπάρξει κοινός τόπος και για τα ζητήματα αυτά και για μια σειρά από άλλα ζητήματα πιο αξιακά. Δείτε τη στάση των δύο κομμάτων την περίοδο της πανδημίας, μια σειρά από άλλα ζητήματα. Η ΝΔ στη δεύτερη κάλπη θα πάρει αυτοδυναμία. Δεν υπάρχει τίποτα στο πολιτικό τοπίο, έτσι όπως αποτυπώνεται σήμερα, που να δείχνει ότι σε περιβάλλον ενισχυμένης αναλογικής η ΝΔ θα χρειαστεί και κάποιο άλλο κόμμα για να σχηματίσει κυβέρνηση. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Εμείς τις δημοσκοπήσεις τις αξιοποιούμε γι΄ αυτό που είναι. Μια φωτογραφία της στιγμής και ένα εργαλείο. Αποτυπώνουν κάποια χαρακτηριστικά για το πολιτικό σκηνικό και μέχρι εκεί. Δεν κυβερνούμε με βάση τις δημοσκοπήσεις, ούτε παίρνουμε τις αποφάσεις για τον εκλογικό χρόνο με βάση τις δημοσκοπήσεις.

Διότι εάν ίσχυε αυτό, θα μπορούσε να είχε κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκλογές, σε πάρα πολλές στιγμές αυτής της τριετίας, για να απενεργοποιήσει και την απλή αναλογική, η οποία με την παρούσα παγκόσμια συγκυρία αλλά και τη συγκυρία την πολιτική στη χώρα, είναι μια «βόμβα».

Ένας τρόπος υπάρχει να απενεργοποιηθεί. Ο κόσμος, αντιλαμβανόμενος την κρισιμότητα της συγκυρίας, να δείξει με την ψήφο του την κατεύθυνση που πρέπει να έχει η χώρα, την ισχυρή του βούληση, για να έρθει η δεύτερη κάλπη της ενισχυμένης αναλογικής, να εδραιώσει και να διευρύνει την ισχύ της βούλησης και της ψήφου που αποτυπώνει στην πρώτη κάλπη. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος.

Γεραπετρίτης: Η πρόταση Τσίπρα για επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ είναι πέρα από κάθε λογική


Ως «πέρα από κάθε λογική» χαρακτήρισε ο Γιώργος Γεραπετρίτης την πρόταση του Αλέξη Τσίπρα για επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ.

«Είναι πέρα από τις επιταγές του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυρίως είναι πέρα από τις επιταγές της ίδιας της οικονομίας. Θα ήθελα να θυμίσω την κατάσταση στην οποία παραλάβαμε τη ΔΕΗ το 2019, απολύτως χρεωκοπημένη, μία ΔΕΗ, η οποία ήταν απαξιωμένη. Χωρίς επενδύσεις χωρίς υποδομές σε κίνδυνο ανά πάσα στιγμή να καταρρεύσει η ΔΕΗ έχει ανορθωθεί. Έχει αυτή τη στιγμή μια αυτάρκη ικανότητα να μπορεί να παρέχει ικανοποιητικές υπηρεσίες στους πολίτες και εγγυάται τη συνέχεια στην παροχή της υπηρεσίας» είπε σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ.

Αναφορικά με τα ελληνοτουρκικά, ο Υπουργός Επικρατείας σχολίασε πως «η διεθνής κοινότητα έχει πλήρη κατανόηση του τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Η Τουρκία έχει επιλέξει έναν δρόμο, ο οποίος είναι αδιέξοδος, τόνισε ο υπουργός σχολιάζοντας ως αμφίθυμη φιλορωσική την στάση, της ‘Αγκυρας η οποία προφανώς την αποξενώνει από τους φυσικούς συμμάχους της Δύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ.

«Σωστά επισημαίνεται ότι η κλιμάκωση αυτού του τύπου της λεκτικής υπέρβασης είναι κάτι το οποίο οφείλει να μας ανησυχεί όλους. Και πράγματι είμαστε σε πλήρη εγρήγορση, επιχειρησιακή και διπλωματική, ενώ παράλληλα η ασφάλεια της χώρας βρίσκεται υό διεθνή εγγύηση με συμφωνίες όπως η ελληνοαμερικανική και η ελληνογαλλική», τόνισε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

«Σχέδια είτε για ασήμαντο είτε για σοβαρό επεισόδιο»

Υπενθύμισε το μήνυμα του πρωθυπουργού ότι «η Ελλάδα δεν διεκδικεί, δεν επιτίθεται, δεν έχει βλέψεις, αλλά από την άλλη πλευρά η Ελλάδα δεν πρόκειται να υποχωρήσει ούτε σπιθαμή σε τι αφορά την κυριαρχία και τα δικαιώματα της» και διαβεβαίωσε ότι τα υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας έχουν εκπονήσει σχέδια «είτε για ασήμαντο είτε για σοβαρό επεισόδιο». Η θέση της Ελλάδας είναι πιο ισχυρή από ποτέ με την αναβάθμιση στις ένοπλες δυνάμεις και βεβαίως με τη διπλωματική αναβάθμιση της χώρας, σύμφωνα με τον υπουργό.

Η δυνατότητα επιβολής κυρώσεων

«Οι κυρώσεις έχουν κατά βάση ένα σκοπό να αμβλύνουν τις διαφορές και όχι να τις εντείνουν. Σε περίοδο υπερβολικής έξαρσης θα πρέπει να υπάρχει νηφαλιότητα, να υπάρχει ψυχραιμία, να αξιολογούμε τις επιλογές και να βλέπουμε τις συνέπειες τις οποιεσδήποτε πράξεις. Ναι, το ζήτημα των κυρώσεων παραμένει στις επιλογές της ελληνικής διπλωματίας. Σε κάθε περίπτωση όμως στον κατάλληλο χρονισμό και μόνο προς το συμφέρον της χώρας.

Οι ανοιχτοί δίαυλοι και ο διάλογος είναι για εμάς μια βασική στρατηγική σε ότι αφορά την Τουρκία.  Μπορούμε να συζητούμε σε κάθε επίπεδο και με κάθε τρόπο, αλλά δεν μπορούμε να συζητούμε πάνω σε παραλογισμούς, αλλά μόνο πάνω στο θετικό διεθνές δίκαιο και ούτε υπό την πίεση εκβιασμών φυσικών λεκτικών ή άλλων»

Σε χαμηλό 20ετίας το ευρώ - Πάνω από 5% η απόδοση ελληνικού 10ετούς


Συνεχίζεται το ράλι στις αποδόσεις ομολόγων με το ελληνικό δεκαετές να ξεπερνά το 5%. Την ίδια στιγμή η ισοτιμία ευρώ/δολαρίου έχει πέσει στο 0,95.  Tην ίδια στιγμή η απόδση στα αγγλικά ομόλογα έχει φτάσει στο 5% στα 20ετή και πάνω από 5% στα 30ετή. 

Οι δηλώσεις της Λαγκάρντ σχετικά με τις προτεραιότητες της ΕΚΤ, σύμφωνα με τις οποίες ο πληθωρισμός και η τιθάσευση του υπερτερούν της ανάπτυξης, έρχονται να επιδεινώσουν την κατάσταση στην αγορά ομολόγων εντείνοντας το ράλι των αποδόσεων, το οποίο συνεχίζεται.

Αδιάψευστος μάρτυρας της κατάστασης αυτής είναι η πορεία των αποδόσεων των ελληνικών δεκαετών τίτλων για τις οποίες οι προβλέψεις των αναλυτών «βλέπουν» να φθάνουν και το 6%, ενώ τα ιταλικά ομόλογα στο 5,5%, μετά από μία μάλλον ήπια αντίδραση των αγορών στο εκλογικό αποτέλεσμα που έδωσε πρωτιά στη Μελόνι.

Για να επιστρέψουμε στις κεντρικές τράπεζες, όπου η επιθετική πολιτική που ακολουθούν και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, με ορατό το ενδεχόμενο μίας νέας μεγάλης ύφεσης ανεβάζει το κόστος του δανεισμού. Πρόκειται για μία αρκετά αρνητική εξέλιξη ειδικά  για τις υπερχρεωμένες χώρες του ευρωπαϊκού νότου. 

Η εξέλιξη αυτή προκαλεί και μεγάλη ανησυχία και στην Ελλάδα, της οποίας το χρέος μπορεί να είναι ρυθμισμένο, όμως είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.

Μόλις χθες, ο ελληνικός δεκαετής τίτλος έφτασε χθες να έχει απόδοση ακόμη και άνω του 4,6% (+14 μονάδες βάσης σε σχέση με την Πέμπτη) και σήμερα ξεπέρασε το 5%. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Αυγούστου κινούνταν μόλις στο 2,9%. Την ίδια ώρα, τα spreads –δηλαδή η απόκλιση σε σχέση με την απόδοση του γερμανικού ομολόγου- έφτασε στις 256 μονάδες βάσης. Ακόμη, η απόδοση στα Έντοκα Γραμμάτια Δημοσίου, εξάμηνης διάρκειας που εξέδωσε η Ελλάδα τον Αύγουστο έφθασαν νε έχουν απόδοση 1,95%, έναντι 1,05%. 

Την ίδια ώρα, βέβαια, κατεγράφη και άνοδος των αποδόσεων και των ιταλικών ομολόγων στο 4,4%. Πρόκειται για την υψηλότερη απόδοση από τον Οκτώβριο του 2013. Η απόδοση του γερμανικού 10ετούς διατηρείται σταθερά πάνω από το 2,1%.

Γεράσιμος Ζώτος
liberal.gr

Τα κράτη της Ν. Ευρώπης να καταδικάσουν τις τουρκικές απειλές κατά Ελλάδας


Οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων των εννιά κρατών της νότιας Ευρώπης, που θα συναντηθούν μεθαύριο Παρασκευή, στο Αλικάντε της Ισπανίας, θα εκφράσουν τη στήριξη τους στην Ελλάδα έναντι των απειλών που δέχεται από την Τουρκία, ανέφεραν σήμερα από το Παρίσι διπλωματικές πηγές της προεδρίας της Γαλλικής Δημοκρατίας.

Όπως ανέφεραν, το θέμα των τουρκικών απειλών κατά της Ελλάδας θα συζητηθεί στο δείπνο εργασίας που θα έχουν, μετά το πέρας των εργασιών της Ευρωμεσογειακής συνόδου κορυφής, οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας, της Κύπρου, της Μάλτας, της Σλοβενίας, της Κροατίας και της Ελλάδας.

Παρόντες θα είναι επίσης ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον ντέρ Λάιεν.

Η τελευταία Ευρωμεσογειακή σύνοδος κορυφής, με τη συμμετοχή όλων των χωρών της Μεσογείου, ευρωπαϊκών και μη, είχε γίνει το 2015 στην Ισπανία, ενώ η τελευταία σύνοδος κορυφής των κρατών μελών της ΕΕ της νότιας Ευρώπης είχε φιλοξενηθεί πέρσι στην Αθήνα.

Πρετεντέρης: Έχει σχέδιο ο Ερντογάν;


"'Εχει σχέδιο ο Ερντογάν; Προφανώς. Αλλά είναι τόσο αντιφατικό που δεν μοιάζει ρεαλιστικό. Και που δεν αφήνει περιθώρια στην Ελλάδα" γράφει στο ΒΗΜΑ ο Γ. Πρετεντέρης:

κλικ στη φώτο για μεγέθυνση



📺Νέα μεγάλη επένδυση από την Google σε υποδομές Cloud στην Ελλάδα


Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό σχέδιο που θα ανακοινώσει για τη χώρα μας o πολυεθνικός κολοσσός αύριο Πέμπτη - Η Ελλάδα εξελίσσεται σε «ψηφιακή πύλη» της Ε.Ε

Με ένα σημαντικό και πολυεπίπεδο επενδυτικό σχέδιο τόσο σε υποδομές cloud όσο και σε δράσεις και προγράμματα εκπαίδευσης, ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων κ.ο.κ. ετοιμάζεται να αναβαθμίσει τη θέση της στη χώρα μας και ο πολυεθνικός κολοσσός Google, ακολουθώντας τον δρόμο που χάραξαν η Microsoft και η Amazon Web Services.

Μια εξέλιξη που αναμένεται να ενισχύει έτι περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ της χώρας μας, που μέσα από ένα πλέγμα μεγάλων επενδύσεων σε υποθαλάσσια καλώδια και data centers θα εξελιχθεί σε «ψηφιακή πύλη» της Ε.Ε. Σε αυτό το πλαίσιο οι ανακοινώσεις που θα γίνουν αύριο Πέμπτη από την πρόεδρο της Google Cloud International Αντερ Φοξ-Μάρτιν και την πρόεδρο ΝΑ Ευρώπης της Google Πέγκυ Αντωνάκου, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το σχέδιο που θα ανακοινώσει ο πολυεθνικός κολοσσός της τεχνολογίας για τη χώρα μας θα έχει ως αιχμή τη δημιουργία νέων υποδομών cloud στη χώρα μας, με το οποίο πλέον η Google θα αναβαθμίσει τις ταχύτητες και τις δυνατότητες που παρέχει σήμερα στους πελάτες της μέσα από το πλέγμα των υπηρεσιών της.


Η Google κάνει άλλη μία μεγάλη επένδυση στο κομμάτι των υποθαλάσσιων καλωδίων οπτικών ινών. Μεταξύ των πρότζεκτ στα οποία επενδύει σήμερα ο αμερικανικός κολοσσός, σε συνεργασία με την ιταλική TI Sparkle, είναι και το Blue Submarine Cable System, του οποίου το πρώτο σκέλος θα διασυνδέσει τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ελλάδα και το Ισραήλ και το δεύτερο (με τον τίτλο Raman), που ουσιαστικά θα αποτελεί προέκταση του πρώτου, την Ιορδανία, τη Σαουδική Αραβία, το Τζιμπουτί, το Ομάν και τέλος την Ινδία, δημιουργώντας μια «παγκόσμια οδό» μεταφοράς πληροφοριών


Το ύψος της επένδυσης, είτε αφορά την κατασκευή νέων data centers είτε τη δημιουργία σταθμών και κόμβων εντός υφιστάμενων που βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία «ουδέτερων», όπως ονομάζονται, εταιρειών δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί. Ο άμεσος αντίκτυπός της όμως στην ελληνική οικονομία αναμένεται να είναι εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, όπως εξάλλου έχει υπολογιστεί στην περίπτωση των Microsoft και AWS. Γι’ αυτό εξάλλου πληροφορίες αναφέρουν πως και η συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να εισαχθεί στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του τελευταίου νόμου που τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Δεκέμβριο.

Περιφερειακός ρόλος

Επιπρόσθετα, όμως, οι υποδομές που θα δημιουργήσει η πολυεθνική στη χώρα μας θα βοηθήσουν και στην περιφερειακή αναβάθμιση της σημασίας της Ελλάδας στον ψηφιακό χάρτη. Ειδικά καθώς σήμερα από την Ιταλία ως τη Μ. Ανατολή δεν υπάρχουν «βαριές υποδομές». Ως εκ τούτου η Ελλάδα μπορεί να λειτουργήσει ως «κέντρο» και για άλλες, γειτονικές χώρες. Μάλιστα η δημιουργία υποδομών cloud από την Google στη χώρα μας συμπίπτει παράλληλα με μια μεγάλη επένδυση που κάνει στο κομμάτι των υποθαλάσσιων καλωδίων οπτικών ινών με τα οποία δημιουργεί τεράστιους διαδρόμους, όπου ταξιδεύουν τα data σε όλο τον κόσμο.

Μεταξύ των πρότζεκτ στα οποία επενδύει σήμερα ο αμερικανικός κολοσσός σε συνεργασία με την ιταλική TI Sparkle είναι και το «Blue Submarine Cable System», του οποίου το πρώτο σκέλος θα διασυνδέσει τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ελλάδα και το Ισραήλ και το δεύτερο (με τον τίτλο Raman), που ουσιαστικά θα αποτελεί προέκταση του πρώτου, την Ιορδανία, τη Σαουδική Αραβία, το Τζιμπουτί, το Ομάν και, τέλος, την Ινδία δημιουργώντας μια «παγκόσμια οδό» μεταφοράς πληροφοριών. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ ξεκίνησε πριν από περίπου έναν χρόνο και αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2024.

Με λίγα λόγια, η Google όχι μόνο θα ετοιμάσει τις υποδομές «φιλοξενίας» και πρόσβασης στην τεχνολογία cloud, που μένει να φανεί πού αυτές θα δημιουργηθούν, αλλά παράλληλα θα διασυνδέσει με το καλώδιο που ποντίζει στη Μεσόγειο την ψηφιακή Ελλάδα με την υπόλοιπη Ευρώπη και τη Μ. Ανατολή, φτάνοντας ως την Ινδία, κάτι που θα δώσει τη δυνατότητα για υπερταχύτητες στη μεταφορά δεδομένων που θα συρρικνώσουν το λεγόμενο «latency», τον χρόνο δηλαδή που απαιτείται για την απόκριση σε μια εντολή ή τη μεταφορά αρχείου.

Αυτό δηλαδή που στην ψηφιακή εποχή και τη νέα οικονομία αποτελεί το κλειδί της εξέλιξης, είτε μιλάμε για streaming υπηρεσίες είτε επικοινωνίες κ.ο.κ. Υπογραμμίζεται δε πως η διασύνδεση της Ελλάδας με το συγκεκριμένο υποθαλάσσιο καλώδιο θα γίνει από την Κρήτη, και συγκεκριμένα τα Χανιά, όπου ήδη η TI Sparkle έχει δημιουργήσει ένα μικρό data center και παράλληλα προγραμματίζεται η κατασκευή αντίστοιχων δομών και από άλλες «ουδέτερες» εταιρείες, όπως η εξαγγελθείσα από τη Lancom. Σημειωτέον πως «ουδέτερες» χαρακτηρίζονται οι εταιρείες που ουσιαστικά κατασκευάζουν και λειτουργούν υποδομές data centers συνεργαζόμενες με όλες τις μεγάλες εταιρείες cloud.


Η πρόεδρος της Google Cloud International, Αντερ Φοξ-Μάρτιν

Δεν λειτουργούν δηλαδή αποκλειστικά με την cloud τεχνολογία της μιας ή της άλλης εταιρείας. Λειτουργούν περίπου σαν «σούπερ μάρκετ» στο οποίο ο τελικός πελάτης (επιχείρηση, Δημόσιο κ.ο.κ.) θα επιλέξει με ποιας εταιρείας την τεχνολογία cloud θα δουλέψει. Οι «ουδέτερες» εταιρείες, επίσης, πολλές φορές αναλαμβάνουν εργολαβικά για μια μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας να κατασκευάσουν και να κάνουν leasing υποδομές. Ακόμα και ολόκληρα data centers.

Προγράμματα

Πέραν όμως των υποδομών που περιλαμβάνονται στο σχέδιο το οποίο θα ανακοινώσει η κυρία Φοξ-Μάρτιν αύριο Πέμπτη, ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι θα προβλέπεται και η ενεργοποίηση σειράς προγραμμάτων που θα αφορούν την ψηφιακή μετάβαση της ελληνικής οικονομίας. Μεταξύ αυτών θα περιλαμβάνονται προγράμματα εκπαίδευσης προσωπικού ή επαγγελματιών σε ψηφιακές δεξιότητες καθώς και προγράμματα ενίσχυσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων που θέλουν να προχωρήσουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό και τη μεταφορά των ΙΤ υποδομών τους στο cloud.

Τα συγκεκριμένα προγράμματα εξάλλου θα ενταχθούν στη γενικότερη «βεντάλια» των πρωτοβουλιών που έχει ξεκινήσει η Google την τελευταία τριετία, σε συνεργασία με κυβερνητικούς φορείς, όπως το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έτρεξε πρόσφατα για μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις. Με όλα αυτά, πάντως, αναμένεται να αναβαθμιστεί και η θυγατρική της Google στην Ελλάδα, όπου σήμερα διαθέτει μια σχετικά μικρή ομάδα η οποία ασχολείται κυρίως με το κομμάτι των πωλήσεων υπηρεσιών, όπως εξάλλου συνέβη με την περίπτωση της Microsoft, όπου το προσωπικό μέσα σε τρία χρόνια έχει διπλασιαστεί, αλλά και της πολυδύναμης θυγατρικής που έστησε από πέρυσι η Amazon Web Services αποκτώντας «ηχηρή» παρουσία στην Ελλάδα.

Μπαράζ επενδύσεων

Σε κάθε περίπτωση, η πρόθεση πλέον και των τριών μεγάλων στην αγορά τεχνολογίας cloud (AWS, Microsoft, Google) να επενδύσουν στην Ελλάδα αλλά και άλλων, «ουδέτερων», παρόχων υπηρεσιών φιλοξενίας υπογραμμίζει το γεγονός ότι η χώρα μας έχει εξελιχθεί στον απόλυτο επενδυτικό προορισμό για την ανάπτυξη data centers. Μάλιστα πέραν της Google, ασφαλείς πληροφορίες του «b.s» αναφέρουν πως υπάρχουν άλλες δύο εταιρείες που βολιδοσκοπούν την ελληνική αγορά και αμφότερες ανήκουν στην ομάδα των «ουδέτερων» παρόχων.

Δείτε το βίντεο: Περιήγηση σε ένα data center της Google



Η μία εξ αυτών, όπως είχε αποκαλύψει το «b.s.» πρόσφατα είναι η επίσης αμερικανική Equinix. Πρόκειται για τη Νο1 εταιρεία με data centers στον κόσμο, η οποία έχει έδρα στην Καλιφόρνια και είναι εισηγμένη στον NASDAQ. Η ίδια διαχειρίζεται παγκοσμίως 240 κέντρα δεδομένων σε 27 διαφορετικές χώρες Την ίδια ώρα εξελίσσονται τα υφιστάμενα επενδυτικά σχέδια των εταιρειών που έχουν σπεύσει ήδη να πάρουν θέση στην ελληνική αγορά.

Η μεγάλη επένδυση της Microsoft για τη δημιουργία τριών συγκροτημάτων κέντρων δεδομένων σε Σπάτα και Κορωπί, συνολικής αξίας 1 δισ. ευρώ, βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης έκδοσης των σχετικών αδειών αλλά και των εσωτερικών διαδικασιών που έχει ο όμιλος, όπως εξηγούσε την περασμένη εβδομάδα κατά τους εορτασμούς για τα 30 χρόνια της Microsoft στην Ελλάδα ο επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής Θεοδόσης Μιχαλόπουλος.

Σημείωσε, δε, πως η πολυεθνική βρίσκεται σε συζητήσεις με εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους, ενώ η ανάθεση των έργων αναμένεται να γίνει κατόπιν σχετικών διαγωνισμών που θα πραγματοποιηθούν. Ο ίδιος εκτίμησε ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν με τη νέα χρονιά, το 2023, με ορίζοντα να ολοκληρωθούν ως το 2025. Από την πλευρά της η Lamda Hellix, η οποία μετράει ήδη 18 χρόνια στην ελληνική αγορά αλλά πλέον ανήκει στον αμερικανικό όμιλο Digital Realty, έχει ξεκινήσει την επόμενη μεγάλη της επένδυση, ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ.



Αυτή αφορά δύο εγκαταστάσεις ακόμη και σύμφωνα με την Digital Realty θα βοηθήσουν ώστε να καταστεί η Ελλάδα διεθνής κόμβος δεδομένων και πόλος έλξης επενδύσεων, όπως εξάλλου συνέβη και στη Μασσαλία προ ετών. Στην τελευταία η αμερικανική εταιρεία έχει επενδύσει 260 εκατ. ευρώ καθιστώντας την τη μεγαλύτερη ψηφιακή πύλη εισόδου στη Δυτική Ευρώπη και την 9η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη παγκοσμίως προσελκύοντας άνω των 200 διεθνών τηλεπικοινωνιακών παρόχων. Mία από τις επερχόμενες τοπικές ζώνες της επί ελληνικού εδάφους θα δημιουργήσει και η Amazon Web Services.

H εταιρεία σχεδιάζει να πραγματοποιήσει την επένδυση ως το τέλος της χρονιάς, αν και ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί εάν θα το κάνει σε στρατηγική συνεργασία με κάποιον άλλο data center provider. Ιδιαίτερα κινητική είναι και η μεγαλύτερη -ελληνικής ιδιοκτησίας- εταιρεία του χώρου, η Lancom. Η εταιρεία ανακοίνωσε προ μηνών την έναρξη των διαδικασιών για την κατασκευή του τέταρτου Κέντρου Δεδομένων της. Το νέο data center θα γίνει στην Κρήτη με άμεσο στόχο τη συγκέντρωση όλων των οπτικών ινών που προσαιγιαλώνονται από τη Μεσόγειο και το Αιγαίο στα υφιστάμενα και μελλοντικά Cable Landing Stations (CLS) της Μεγαλονήσου.

Σημειωτέον πως στην αγορά data centers δραστηριοποιούνται και άλλοι όμιλοι, όπως ο ΟΤΕ, η ΤΙ Sparkle, η Synapsecom, η Space Hellas και η Interworks, ενώ την επέκταση του data center της σχεδιάζει και η Hellas Sat.

Ισχυρό προφίλ

Σε κάθε περίπτωση, οι επενδύσεις αυτές δημιουργούν το προφίλ ενός ισχυρού περιφερειακού παίκτη της παγκόσμιας αγοράς των data centers για την Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι η Αθήνα συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά στη χρυσή δεκάδα των αγορών προς παρακολούθηση, σύμφωνα με την έκθεση Global Data Center Market 2022 της εταιρείας παροχής υπηρεσιών real estate Cushman & Wakefield. Στο σχετικό report της, η κορυφαία εταιρεία παροχής συμβουλών real estate τοποθετεί την Αθήνα στην 3η θέση μεταξύ των 10 πόλεων παγκοσμίως που χαρακτηρίζονται ανερχόμενοι προορισμοί για την ανάπτυξη data centers. Σύμφωνα με το report της εταιρείας, που χαρτογραφεί την αγορά των data centers παγκοσμίως (2022 Global Data Center Market Comparison) πάντως τα τρία κορυφαία -και «ώριμα»- οικοσυστήματα για data centers παγκοσμίως είναι η Βόρεια Βιρτζίνια, η Σίλικον Βάλεϊ και η Σιγκαπούρη.

Δημοσκόπηση Interview: Σταθερή η διαφορά-ΑΘΛΟΣ Τσίπρα που ξεπέρασε τον... κανέναμετά τη ΔΕΘ (κάρτες)


Στις 8,3 ποσοστιαίες μονάδες διαμορφώνεται η διαφορά μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ, μετά τις ομιλίες του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Tσίπρα στην ΔΕΘ, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Interview, για λογαριασμό της ιστοσελίδας politic.gr

Ειδικότερα: Η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 32,3% (από 32,1%), ο ΣΥΡΙΖΑ 24% (από 23,9%), το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ 10,6% (από 11,5%), το ΚΚΕ 6,1% (από 5,1%), η Ελληνική Λύση 5,1% (από 5,4%), το ΜέΡΑ25 3,6% (από 3,5%), και ακολουθούν η Εθνική Δημιουργία 1,7%, και οι Έλληνες για την Πατρίδα 1,2%. Αναποφάσιστο εμφανίζεται το 7,4% του σώματος.



Ο Μητσοτάκης κέρδισε τη μάχη της Θεσσαλονίκης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται πως έπεισε περισσότερο στη ΔΕΘ, καθώς υπερέχει του Αλέξη Τσίπρα στην καταλληλότητα για πρωθυπουργός σχεδόν με διπλάσια διαφορά. Ο πρωθυπουργός κερδίζει 2 μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη δημοσκόπηση και συγκεντρώνει το 47%. Αντίστοιχα, και ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίζεται κατά 2 μονάδες πιο ενισχυμένος, συγκεντρώνοντας το 27%.

Όσον αφορά τη δημοφιλία των πολιτικών αρχηγών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραμένει ο πιο δημοφιλής πολιτικός αρχηγός, με το 46,6% να δηλώνει πως «έχει (μάλλον) θετική άποψη» για τον πρωθυπουργό, ενώ ως δεύτερος δημοφιλέστερος αναδεικνύεται ο Αλέξης Τσίπρας (26,6%) “ρίχνοντας” μετά από καιρό τον Νίκο Ανδρουλάκη στην τρίτη θέση (24,2%). Ακολουθούν ο Δημήτρης Κουτσούμπας (24%), ο Γιάνης Βαρουφάκης (15%) και ο Κυριάκος Βελόπουλος (11,7%).


Ζωγράφου: «Δεν έχει σχέση με αυτά - Γνώρισε ένα καλό παιδί αλβανικής καταγωγής» λέει η μητέρα της 22χρονης


Η μητέρας της δόκιμης αστυνομικού που φέρεται να συνεργαζόταν με τον 30χρονο Αλβανό σεσημασμένο μιλάει αποκλειστικά στο protothema.gr και δίνει την δική της εκδοχή για την πιθανή εμπλοκή της κόρης της στις συμμορίες της Πολυτεχνειούπολης.

Μητέρα τριών παιδιών, τα μεγάλωσε μόνη της μετά τον θάνατο του συζύγου της πριν από περίπου 18χρόνια. Ο πατέρας της δόκιμης αστυνομικού η οποία θα ορκιζόταν το ερχόμενο Σάββατο, είχε υπηρετήσει δεκαετίες ολόκληρες στην αστυνομία και ειδικότερα στις Μονάδες Αποκατάστασης Τάξης, τα γνωστά ΜΑΤ. Τα τρία αυτά παιδιά μεγάλωσαν ουσιαστικά κάτω από τα φτερά της μάνας τους και ήταν λογικό να νοιώσουν ανασφάλεια λόγω της απουσίας του πατέρα τους, κάτι που παραδέχεται και η ίδια.

«Έτσι γνώρισε τον Β. ένα καλό παιδί αλβανικής καταγωγής ο οποίος πραγματικά την αγάπησε και την αγαπά» λέει η μητέρα της δόκιμης αστυνομικού στο protothema.gr.  «Η σχέση τους ξεκίνησε πριν η κόρη μου ενταχθεί στην αστυνομία» διευκρινίζει.

Και προσθέτει: «Δεν σας κρύβω ότι είχα ανησυχήσει όμως μιλώντας με το παιδί μου, κατάλαβα ότι πρόκειται για μια σχέση με αγνά αισθήματα και από τις δυο πλευρές, οπότε δεν έβλεπα κάποιο σοβαρό λόγο για να παρέμβω. Ίσως πλάι του βρήκε κάποιον που την έκανε να αισθανθεί ασφάλεια. Τώρα αν αυτό το παιδί έκανε παρέα με άτομα που διέπρατταν παρανομίες, είναι κάτι που δεν γνωρίζω αλλά και πάλι σας λέω, ούτε εκείνος ούτε η κόρη μου έχουν σχέση με όσα τους αποδίδονται. Φανταστείτε ότι αυτό το παιδί δεν είχε ούτε το νοίκι να πληρώσει για ένα μικρό καφέ που είχε ανοίξει».

Οι αστυνομικοί που συμμετείχαν στην μεγάλη επιχείρηση για την εξάρθρωση των τριών συμμορίων που είχαν ορμητήριο της φοιτητικές εστίες στην Πολυτεχνειούπολη, μπήκαν στο σπίτι της δόκιμης αστυνομικού, σύμφωνα με όσα ειπε στο protothema.gr η μητέρα της, στις 10 χθες το πρωί. «Η κόρη μου κοιμόταν εκείνη τη στιγμή. Με ρώτησαν οι αστυνομικοί, αν γνωρίζω ότι η κόρη μου έχει δυο κινητά τηλέφωνα και τους απάντησα, Ναι. Το ένα από τα δυο κινητά ήταν συνδεδεμένο στο Wifi και το χρησιμοποιούσε απλά για να βλέπει ταινίες, τίποτα παραπάνω».

Στο ερώτημα αν γνώριζε ότι η κόρη της είναι πιθανόν να επικοινωνούσε μέσω κινητών τηλεφώνων με μέλη των συμμοριών που εμπλέκονται σε υποθέσεις διακίνησης ναρκωτικών και να τους έδινε πληροφορίες για τις κινήσεις της αστυνομίας, η μητέρα της δόκιμης αστυνομικού, απαντά: «Είναι δυνατόν μια δόκιμη αστυνομικός να γνώριζε τις κινήσεις της ΕΛ.ΑΣ; Και να τους ενημέρωνε για πότε θα γίνει έφοδος ή εγώ δεν ξέρω τι; Η κόρη μου καταρχάς δεν υπηρετούσε Ζωγράφου αλλά στο Γαλάτσι και στην Τροχαία». Αστυνομικές πηγές αναφέρουν ότι πληροφορίες για επικείμενες εφόδους στα μέλη της συμμορίας έδινε όταν υπηρετούσε στο ΑΤ ζωγράφου.

Προσθέτει δε ότι μετά την έφοδο στο σπίτι τους και την προσαγωγή της κόρης της, κατάφερε να μιλήσει μαζί της. «Μου ξεκαθάρισε ότι δεν έχει καμία σχέση με όλα αυτά και πως δεν είχε μιλήσει σε κανέναν από τους εμπλεκόμενους. Την πιστεύω» καταλήγει.

Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου: Ο Αλβανός κακοποιός δέχεται τις πρώτες βοήθειες από τους άνδρες των ΕΚΑΜ - Φωτογραφία-ντοκουμέντο


Άνδρες των ΕΚΑΜ έχουν ξαπλώσει τον «Έσκο» σε μια ειδική κουβέρτα και τυλίγουν τις πληγές του με αιμοστατικούς επιδέσμους

Ο Αλβανός κακοποιός γνωστός ως «Έσκο» έχει μόλις συλληφθεί την Τρίτη από τους άνδρες των ΕΚΑΜ που συμμετείχαν στην αστυνομική επιχείρηση στην Πολυτεχνειούπολη.

Βαριά τραυματισμένος από τις σφαίρες που δέχθηκε από το πιστόλι της ανθυπαστυνόμου κείτεται αιμόφυρτος στην άσφαλτο με τους ΕΚΑΜιτες γύρω του να του προσφέρουν τις πρώτες βοήθειες.


Όπως φαίνεται στη φωτογραφία – ντοκουμέντο που εξασφάλισε το prototothema.gr οι καλά εκπαιδευμένοι άνδρες των ΕΚΑΜ έχουν ξαπλώσει τον «Τίτι» σε μια ειδική κουβέρτα και τυλίγουν τις πληγές του με αιμοστατικούς επιδέσμους



Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Αλβανός κατά τη διάρκεια της επιχείρησης προσπάθησε να διαφύγει από την Πολυτεχνειούπολη. Όταν βρέθηκε αντιμέτωπος με τους αστυνομικούς, τους είπε: «Μη @@@ θα σας @@@@". Εκείνη την ώρα, ωστόσο, τον είδε η ανθυπαστυνόμος, με τον κακοποιό να της ορμάει και να την τραυματίζει με το κατσαβίδι. Στη συνέχεια η γυναίκα αστυνομικός τον πυροβόλησε και τον τραυμάτισε.

Αστυνομικές πηγές ανέφεραν ότι πρόκειται για σκληρό κακοποιό, ενώ στην πιάτσα ήταν γνωστός με το προσωνύμιο «Έσκο». Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο 30χρονος τα τελευταία χρόνια είχε βρει καταφύγιο στις φοιτητικές εστίες της Πολυτεχνειούπολη. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, διέπραττε ληστείες τις πρώτες πρωινές ώρες και συγκεκριμένα στις 6-7 το πρωί, ενώ σε βάρος του εκκρεμούσαν εντάλματα σύλληψης για ληστείες, όπλα και ναρκωτικά.

Σημειώνεται πως η ανθυπαστυνόμος, λίγο πριν τη συμπλοκή είχε αισθανθεί αδιαθεσία και έφυγε από την επιχείρηση, προκειμένου να μεταβεί στο αυτοκίνητό της. Η αστυνομικός νοσηλεύεται στο 401, ενώ ο τραυματίας κακοποιός νοσηλεύεται φρουρούμενος στον Ερυθρό Σταυρό.

📺ΩΡΑΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ! Ο ΕΝΑΣ ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΟΥΣ ΨΕΚ ΣΤΟ ΜΑΝΤΡΙ ΚΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΤΟΥΣ «ΣΟΒΑΡΟΥΣ»🤷‍♂️🤦‍♂️Κορωνοϊός: Ο Ξανθός άδειασε πάλι τον ΨΕΚ χοιροβοσκό που αμφισβητεί πάλι τα εμβόλια


Σε δημόσιο «άδειασμα» του πρώην αναπληρωτή Υπουργού Υγείας Παύλου Πολάκη προχώρησε στην Βουλή ο τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ξανθός λέγοντας ότι οι απόψεις Πολάκη για τα εμβόλια δεν απηχούν τις θέσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο κ. Ξανθός προκλήθηκε από τον Υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη ο οποίος με παρέμβασή του στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων του κοινοβουλίου κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ να τοποθετηθεί για διαδικτυακή αντιπαράθεση του κ. Πολάκη με τον καθηγητή Θεόδωρο Λύτρα αναφορικά με τα πραγματικά συμπεράσματα της μελέτης του δεύτερου.

«Τα εμβόλια προστάτευσαν από τη βαριά νόηση. Αυτοί που νόσησαν βαριά είναι ανεμβολίαστοι. Αυτά λέει ο κ. Λύτρας. Εδώ θα πάρετε θέση κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί έρχεται ο κ. Πολάκης και του λέει του κ. Λύτρα πως δεν είχε απολύτως κανένα νόημα η μαζική επιστημονική υστερία να εμβολιαστούν αυτές οι ηλικίες. Πείτε ευθέως. Είναι αυτή η θέση του ΣΥΡΙΖΑ;» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλεύρης απευθυνόμενος προς την αξιωματική αντιπολίτευση. Αντιδρώντας ο κ. Ξανθός φώναξε από τα έδρανα «Όχι! Δεν είναι αυτή η θέση του ΣΥΡΙΖΑ. Το έχουμε πει χίλιες φορές».


Υπενθυμίζεται πως ο καθηγητής Θ. Λύτρας επιχειρώντας να αντικρούσει αντιεμβολιαστικές απόψεις του κ. Πολάκη έγραψε στο twitter πως το πρόβλημα θνητότητας εντοπίστηκε στις ΜΕΘ για να εξηγήσει παράλληλα πως ο εμβολιασμός είχε σημαντικά οφέλη καθώς απέτρεψε χιλιάδες διασωληνώσεις. 
 


Οι διευκρινίσεις του καθηγητή ωστόσο δεν έπεισαν τον κ. Πολάκη ο οποίος απάντησε: «Επίσης κατανοείς πιστεύω πως με 7 νεκρούς στις ηλικίες 1-18 και 219 νεκρούς στις ηλικίες 18-40 στο σύνολο των 33.111 μέχρι σήμερα, ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ η μαζική «επιστημονική» υστερία να εμβολιασθούν οριζόντια αυτές ηλικίες!!!». Στη συνέχεια δε, υποστήριξε ότι τα οφέλη του εμβολιασμού εκμηδενίστηκαν από τις μεταλλάξεις.

📺Συνελήφθη η Ουκρανή πρόσφυγας μετά τον χωρισμό της από τον Βρετανό που παράτησε την οικογένειά του για εκείνη


Η Ουκρανή πρόσφυγας που πριν από λίγους μήνες «έκλεψε» την καρδιά ενός Βρετανού, όταν πήγε να μείνει στο σπίτι που μοιράζονταν εκείνος, η επί δέκα χρόνια σύντροφός του και τα δύο παιδιά τους, φαίνεται πως δυσκολεύεται να αποδεχτεί πως ο θυελλώδης δεσμός τους - που τους έκανε «διάσημους» στη χώρα φιλοξενίας της - έχει πλέον τελειώσει.

Η 22χρονη Σοφία Καρκαντίμ είπε στην Daily Mail ότι η απόφαση του 30χρονου Τόνι Γκαρνέτ να δώσει οριστικό τέλος στη σχέση τους μετά από 4 μόλις μήνες αφότου εγκατέλειψε την οικογένειά του για εκείνη, της ράγισε τη καρδιά. Η νεαρή Ουκρανή, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα, δημοσιεύοντας και σχετικό βίντεο, συνελήφθη εχθές το βράδυ επειδή επιχείρησε να σπάσει με κλωτσιές την πόρτα του σπιτιού στο οποίο συζούσαν πριν τον χωρισμό τους, φωνάζοντας «Τόνι σ' αγαπάω».

«Είμαι χαμένη, συντετριμμένη και έχω ακόμα συναισθήματα για τον Τόνι», είπε η νεαρή γυναίκα μιλώντας στη βρετανική εφημερίδα. «Δεν έχω κανέναν εδώ. Δεν έχω σπίτι, δεν έχω χρήματα, ούτε φίλους. Μένω σε ένα αηδιαστικό μέρος στο οποίο με έστειλε η αστυνομία στο Μπράντφορντ», συμπλήρωσε η Σοφία. Όπως εξήγησε, μετά τη χθεσινή σύλληψή της αφέθηκε ελεύθερη από τις Αρχές, με την προειδοποίηση ότι αν προσπαθούσε ξανά να επικοινωνήσει με τον Τόνι, είτε μέσω μηνύματος είτε πρόσωπο με πρόσωπο, θα κατέληγε πάλι στο τμήμα και θα απαγγέλλονταν κατηγορίες εις βάρος της.


Ο ίδιος ο 30χρονος Βρετανός, που ισχυρίζεται ότι χώρισε τη νεαρή Ουκρανή εξαιτίας της «παράλογης» συμπεριφοράς της και της επιθετικότητας που της προκαλούσε το ποτό, ζήτησε από τις Αρχές να μην ασκηθεί δίωξη εις βάρος της, σημειώνει το δημοσίευμα της Daily Mail.

«Δεν έβλαψα ποτέ τον Τόνι ούτε του επιτέθηκα. Ήμουν πολύ ταραγμένη για κάποια πράγματα που αφορούσαν την πρώην σύντροφό του, Λόρνα, και τα παιδιά τους. Εκείνος μου υποσχέθηκε ότι θα με φρόντιζε και ότι όλα θα πήγαιναν καλά. Επρόκειτο να παντρευτούμε, αν και ήξερα ότι δεν μπορούσε να αποκτήσει περισσότερα παιδιά (είχε υποβληθεί σε βαζεκτομή, μια επέμβαση στείρωσης που ο ίδιος είχε εκφράσει την πρόθεση να αναστρέψει). Νόμιζα ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε παιδιά σε πέντε-έξι χρόνια. Τώρα όμως δεν ξέρω τι να κάνω. Πιθανόν να γυρίσω πίσω. Είμαι όμως πολύ στενοχωρημένη» δήλωσε η Σοφία.

Η νεαρή κοπέλα εξήγησε ότι η συμπεριφορά του πρώην αγαπημένου του την έχει πληγώσει και μπερδέψει: «Ονειρευόμουν να ζήσω μαζί του. Δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να συνέβη αυτό. Δεν με αφήνει να μπω στο σπίτι μας και έβαλε δύο φορές να με συλλάβουν επειδή προσπάθησα να τον δω και να του μιλήσω. Με χώρισε μέσω μηνύματος και με πέταξε στον δρόμο, χωρίς να νοιάζεται αν είμαι ασφαλής. Δείχνει ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο από εκείνο που ήξερα. Ο Τόνι λέει ότι θέλει να βοηθάει τους ανθρώπους, αλλά δεν ενδιαφέρεται καν για τη σύντροφό του και με πέταξε στον δρόμο».

Η Σοφία διαψεύδει τον Τόνι που ισχυρίστηκε στην Daily Mail ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο η 22χρονη πήρε ένα μαχαίρι πάνω σε έναν καβγά και το κάρφωσε στον τοίχο του σπιτιού τους. Ο 30χρονος άνδρας είπε στην Daily Mail σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε προχθές ότι αυτό το περιστατικό τον φόβισε και ήταν «η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι«.

«Αυτό συνέβη πριν από δύο μήνες και δεν ήταν καν στο σπίτι... Ήμουν θυμωμένη λόγω της κατάστασης με τη γυναίκα του. Δεν έδειχνε να νοιάζεται για εμάς, για το μέλλον μας, μιλούσε συνέχεια για τα παιδιά του», λέει η Ουκρανή, κατηγορώντας τον Τόνι ότι εκείνος κατέστρεψε τη σχέση τους.

Εκτός ελέγχου ο Ακάρ: Κακομαθημένο παιδί η Ελλάδα - Κακός γείτονας που μας κατηγορεί με θράσος


Νέο ανθελληνικό παραλήρημα από τον Τούρκο υπουργό Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ, στη διάρκεια στρατιωτικής εκδήλωσης.

Ο Ακάρ εξαπέλυσε τις γνωστές κατηγορίες σε βάρος της Αθήνας λέγοντας: «H Eλλάδα αποτελεί το πιο ξεκάθαρο παράδειγμα της κακής γειτονίας. Δυστυχώς συνεχίζουν με προβοκατόρικες ενέργειες και ρητορική και συνεχίζει επίσης την επεκτατική και επιθετική πολιτική. Η Ελλάδα είναι αυτή που αυξάνει την ένταση, με θράσος κατηγορεί την Τουρκία. Αυτό είναι υποκρισία, είναι διπρόσωπη στάση. Αυτός ο κακός γείτονας που με κάθε ευκαιρία μας κατηγορεί στους αλλους τηρεί εχθρική στάση απέναντι μας».

Ο Ακάρ συνέχισε λέγοντας: «Βάζουν στην άκρη τις Συνθήκες Λωζάνης και Παρισίων και συσσωρεύουν όπλα στα νησιά με αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς. Με την πρόκληση κάποιων και δυστυχώς με τη συνεννόηση της ΕΕ, ανέλαβε τον ρόλο ενός κακομαθημένου παιδιού, τροφοδότησε την αστάθεια στην περιοχή με πρωτόγνωρες, παράλογες και υπερβολικές απαιτήσεις και πρακτικές και σπατάλησε τους πόρους των δικών της ανθρώπων σε μια μάταιη προσπάθεια.να πάρουμε τα όπλα μόνο και μόνο από ανησυχία για το πολιτικό τους μέλλον μέλλον».

Ο Χουλουσί Ακάρ είπε ακόμη: «Επεκτάθηκε τρεις φορές σε επτά στάδια από την ημέρα ίδρυσής της, μπήκε κάτω από τη μύτη μας, κατηγορώντας την Τουρκία για επεκτατισμό και μιλάει με μεγάλη αλαζονεία για 'Νεο-Οθωμανική πολιτική', δημιουργούν πλασματικές συμμαχίες και παραχωρεί τα εδάφη της, και μετά κρύβεται πίσω απο τους άλλους και επιχειρεί να μας δείξει πυγμή, αφαιρεί τα δικαιώματά της τουρκικής μειονότητας τους και αγνοώντας την τουρκική ύπαρξη, προσπαθεί  να τους εκφοβίσει με πολιτικές αφομοίωσης και πιέσεις, διαπράττοντας συνειδητή γενοκτονία ταυτότητας.

Συνεργαζόνται με τρομοκρατικές οργανώσεις και τους παρέχουν κάθε είδους υποστήριξη, απωθούν ανελέητα τους πρόσφυγες, βυθίζουν τις βάρκες τους στα κρύα και σκοτεινά νερά του Αιγαίου. Όλοι με ευφυΐα και συνείδηση κατανοούν το αληθινό πρόσωπο και τις προθέσεις εκείνων που σκοτώνουν και μετά μιλούν για ανθρώπινα δικαιώματα με αδίστακτο τρόπο».

Και η επιθετική ρητορική του Ακάρ ολοκληρώθηκε με την επανάληψη όσων είχε πει ο Ερντογάν από τον ΟΗΕ: «Η μάστιγα των αθώων ανθρώπων στηρίζεται στους Έλληνες πολιτικούς. Όπως δήλωσε και ο πρόεδρός μας, οι διεθνείς θεσμοί θα πρέπει να επιβάλουν αυστηρές κυρώσεις στην Ελλάδα που έχει μετατρέψει το Αιγαίο σε νεκροταφείο προσφύγων και να πουν «σταματήστε» σε αυτά τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Aυτοί οι υποκριτές δεν παίρνουν μαθήματα από την ιστορία. Μπορεί να ξέχασαν ποια ήταν η μοίρα τους όταν έστειλαν τα παιδιά τους σε αυτές τις χώρες πριν από 100 χρόνια με ενθουσιασμό για περιπέτεια, αλλά μπορεί να ξέχασαν ότι κάποιοι λάτρεις της περιπέτειας άφησαν την τελευταία τους πνοή στην κρεμάλα, αλλά ας σας το θυμίσουμε στο όνομα της καλής γειτονίας. Συνειδητοποιήστε τη σοβαρότητα αυτής της δουλειάς. Σταματήστε να πηγαίνετε με λάθος δρόμο. Αποφύγετε τις προβοκάτσιες που θα προκαλέσουν καταστροφή. Μην κατεβείτε στο πηγάδι με το σχοινί κάποιου άλλου».

📺Στέφανος Τσιτσιπάς: Κοιμάται με την ρακέτα που του υπέγραψε ο Φέντερερ


Αρκετές είναι οι φορές που ο Στέφανος Τσιτσιπάς έχει αποθεώσει τον Ρότζερ Φέντερερ, ακόμα και τις πιο τρελές δηλώσεις. 

Στο Λονδίνο όχι μόνο έζησε live το «αντίο» του Ελβετού θρύλου του τένις, αλλά ήταν και για τρεις ημέρες στην ίδια ομάδα μαζί του στο Laver Cup, το οποίο η ομάδα της Ευρώπης έχασε για πρώτη φορά.


«Μου λείπει πολύ ο Ρότζερ. Θα ήθελα πολύ να τον δω πίσω στο tour. Εκείνος είναι ο λόγος που όταν ξεκίνησα να παίζω ήθελα να κάνω backhand με το ένα χέρι. Εκείνος είναι ο λόγος που κυνήγησα το όνειρο της επαγγελματικής καριέρας στο τένις», δήλωσε πριν μέρες ο Τσιτσιπάς, ενώ λίγες ημέρες αργότερα χτύπησε ξανά με μια φωτογραφία στο Instagram, που έγραψε: «Κέρδιζε Grand Slams πριν να ανακαλυφθούν τα iPhone. Τι πρότυπο!».

Τώρα, ο 24χρονος άσος του τένις ανάρτησε μια εικόνα στο twitter που φαίνεται ξαπλωμένος στο κρεβάτι του δίπλα στην ρακέτα που του υπέγραψε ο Ρότζερ Φέντερερ στο Laver Cup. Θα την κρατήσει... φυλαχτό όπως φαίνεται.

📺Αυτός ο Μπάμπης δε βαρέθηκε να καρπαζώνει το ΣΥΡΙΖΟσκυλο😜😜


«Κόκκινο» χτύπησε το πρωί της Τετάρτης (28/09) η αντιπαράθεση ανάμεσα στον Μπάμπη Παπαπαναγιώτου, τον Νίκο Σβέρκο και τον Στράτο Μαυροειδάκο που έστησαν «καβγά» ακόμα και με βαριές εκφράσεις με αφορμή κυρίως το θέμα της επιχείρησης της ΕΛΑΣ στη φοιτητική εστία στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου.

Το κλίμα είχε αρχίσει να «ζεσταίνεται» από νωρίς όταν ο Νίκος Σβέρκος έκανε λόγο για «σκάνδαλο» όσον αφορά την διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού με αφορμή την νέα έκθεση Τσιόδρα-Λύτρα.

«Είσαι εκτός θέματος» του είπε ο Δημήτρης Οικονόμου με τον Νίκο Σβέρκο να απαντά «εκτός θέματος είστε όλοι εσείς, πέθανε ο κόσμος».

«Γιατί λες ψέματα;» παρενέβη ο Μπάμπης Παπαπαναγιώτου με τον δημοσιογράφο της ΕΦΣΥΝ να του απαντά «σταμάτα», τον Μπάμπη Παπαπαναγιώτου να επιμένει «λες ψέματα» και τον Νίκο Σβέρκο να συνεχίζει «δεν είμαστε ουρές του Πολάκη εδώ».

Η κόντρα συνεχίστηκε όταν ο Άκης Παυλόπουλος διάβασε την έρευνα και ο Μπάμπης Παπαπαναγιώτου σχολίασε: «κατάλαβες τι είπε; Όχι». «Τι όχι μωρέ, διάβασε τη μωρέ…» απάντησε ο Νίκος Σβέρκος για να πάρει την απάντηση από τον συνάδελφό του «τα μωρέ εκεί που σε παίρνει. Τα μωρέ στις γιάφκες. Υπάρχει αδυναμία κατανόησης κειμένου. Τρίτη δημοτικού πήγε, δεν πήγε παραπάνω».

Τα πνεύματα, όμως, κάθε άλλο παρά ηρέμησαν στο πλατό του ΣΚΑΪ, με τη συνέχεια να δίνεται με ακόμα μεγαλύτερη ένταση όταν ο Μπάμπης Παπαπαγιώτου με αφορμή όσα συνέβησαν την Τρίτη (27/09) στου Ζωγράφου σχολίασε: «από αυτή την κατάσταση (σ.σ. με τις φοιτητικές εστίες) θίγονται τα φτωχά παιδιά που οι οικογένειές τους δεν μπορούν να τους νοικιάσουν σπίτι».

«Δεν μπορούν να τους νοικιάσουν επειδή έχουν φτάσει τα ενοίκια στα ύψη» παρενέβη ο Νίκος Σβέρκος με τον Μπάμπη Παπαπαναγιώτου να συνεχίζει «αυτοί που υποκρίνονται ότι είναι υπέρ των ασθενέστερων στρωμάτων είναι αυτοί που στερούν από τα παιδιά αυτά να έχουν αυτή την ευκαιρία».

«Οι περισσότεροι από αυτούς δεν μπήκαν στο πανεπιστήμιο επειδή τους έκοψαν» ήταν η νέα παρέμβαση του Νίκου Σβέρκου με τον Μπάμπη Παπαπαναγιώτου να του απαντά «πάλι λες κουταμάρες» για να του απαντήσει ο συνομιλήτής του «κουταμάρες λες εσύ και να το λες στον εαυτό σου, είσαι αγενέστατος».

Τότε στη συζήτηση παρενέβη και ο Στράτος Μαυροειδάκος ο οποίος είπε προς τον Νίκο Σβέρκο «με την αγένεια είσαι παντρεμένος» για να του απαντήσει ο δημοσιογράφος της ΕΦΣΥΝ «δεν περίμενα κάτι άλλο».

Μητσοτάκης για πλαφόν στο φυσικό αέριο: Η πλειοψηφία των κρατών της ΕΕ στηρίζει το αίτημα


«Σπουδαία νέα στον αγώνα κατά των υψηλών τιμών της ενέργειας!» έγραψε ο πρωθυπουργός

Μήνυμα στο Twitter για την επιστολή 15 κρατών μελών της ΕΕ προς την Κομισιόν σχετικά με την επιβολή πλαφόν στην χονδρική τιμή του φυσικού αερίου στέλνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Σπουδαία νέα στον αγώνα κατά των υψηλών τιμών της ενέργειας! Η πλειοψηφία των 15 κρατών μελών υποστηρίζει τώρα το αίτημα προς την Επιτροπή να εφαρμόσει ανώτατο όριο τιμών για το φυσικό αέριο!» έγραψε ο πρωθυπουργός.