28 Σεπτεμβρίου 2022

Ελληνοτουρκικά: Βγαίνει στο Αιγαίο ο Στόλος για την άσκηση «Λόγχη» - Το σενάριο διπλής κρίσης με το Oruc Reis


Με την έξοδο ενός μεγάλου μέρους του Στόλου στο Αιγαίο, απαντάει η χώρα μας στις συνεχείς τουρκικές προκλήσεις των τελευταίων ημερών, στέλνοντας παράλληλα μήνυμα ετοιμότητας προς την πλευρά της Άγκυρας εν όψει της επικείμενης καθόδου του ερευνητικού σκάφους Oruc Reis από τη Μαύρη Θάλασσα στη Ν.Α Μεσόγειο, πιθανότατα στις αρχές Οκτωβρίου.

Παρά το γεγονός ότι η κινητοποίηση των πολεμικών πλοίων του Στόλου ήταν προγραμματισμένη και εντάσσεται στο πλαίσιο της διεξαγωγής της άσκησης «Λόγχη», η πρώτη φάση της οποίας ξεκινάει σήμερα και θα ολοκληρωθεί αύριο στην ευρύτερη περιοχή του Μυρτώου Πελάγους και των Κυκλάδων, εντούτοις συνδέεται άμεσα και με την αύξηση της έντασης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό καταρτίζει ήδη σχέδια αντιμετώπισης μίας ενδεχόμενης προσπάθειας της Τουρκίας να δημιουργήσει τυχόν τετελεσμένα στη Ν.Α Μεσόγειο, αξιοποιώντας προς αυτή την κατεύθυνση την έξοδο του τουρκικού ερευνητικού στη Μεσόγειο. Να υπενθυμίσουμε πως το Orus Reis έχοντας ολοκληρώσει τις μετασκευές και την αναβάθμιση του λογισμικού του, το τελευταίο χρονικό διάστημα βρίσκεται σε διαδικασία δοκιμών των συστημάτων του στην θαλάσσια περιοχή του Βοσπόρου.

Κύκλοι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας εκτιμούν πως παρά το γεγονός ότι η Άγκυρα έχει δεσμεύσει με Navtex για τις ανάγκες ερευνών του Orus Reis τον μισό κόλπο της Αττάλειας από τις 25 Σεπτεμβρίου έως και τις 24 Μαρτίου 2023, μέσα στις πραγματικές προθέσεις της είναι να στείλει το σκάφος στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Καστελόριζου, δημιουργώντας για δεύτερη φορά, μέσα σε τρία χρόνια, συνθήκες κρίσης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί εντολές στα περιπολούντα πλοία του Π.Ν στο Νότιο Αιγαίο να βρίσκονται σε κατάσταση επιφυλακής προκειμένου να εντοπίσουν τυχόν αύξηση της τουρκικής κινητικότητας στην περιοχή.

Σενάριο διπλής κρίσης

Ένα από τα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας είναι το ενδεχόμενο η Τουρκία να επιδιώξει να δημιουργήσει μία κατάσταση διπλής κρίση στις σχέσεις της αφενός με την Ελλάδα αφετέρου με την Κύπρο.

Με βάση το συγκεκριμένο σενάριο η Άγκυρα είναι πιθανόν να συνδέσει την αποστολή του Oruc Reis στην θαλάσσια περιοχή του Καστελόριζου με την ταυτόχρονη μετακίνηση του πλωτού γεωτρύπανου «Αμπντουλχαμίντ Χαν» από το σημείο που βρίσκεται τώρα, 55 μίλια νότια της Αττάλειας, στην ΑΟΖ της Κύπρου. Να σημειώσουμε πως το «Αμπντουλχαμίντ Χαν» θα βρίσκεται στη συγκεκριμένη περιοχή μέχρι τις 7 Οκτωβρίου, με την κυπριακή πλευρά να θεωρεί πως αμέσως μετά ενδέχεται να κινηθεί σε περιοχή δυτικά η ακόμη και νότια της Μεγαλόνησου.

Κλιμάκωση έντασης

Την ίδια στιγμή το Πεντάγωνο, σε μια προσπάθεια να αποκωδικοποιήσει τις περεταίρω επιδιώξεις της Άγκυρας έναντι της χώρας μας αλλά και της Κύπρου, παρακολουθεί με ενδιαφέρον και αξιολογεί, όχι μόνο τις δηλώσεις των Τούρκων κυβερνητικών αξιωματούχων, αλλά και τις κινήσεις τακτικής στις οποίες προβαίνει η τουρκική στρατιωτική και πολιτική ηγεσία.

Ενδεικτικά, να σημειώσουμε πως σε ορισμένα τουρκικά ΜΜΕ κυκλοφόρησε χθες μία φημολογία πως τη Δευτέρα τα μεσάνυχτα ο τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ προχώρησε στην έκτακτη σύγκληση μίας κλειστής σύσκεψης με τη συμμετοχή ανώτατων αξιωματούχων των τουρκικών Ε.Δ και του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου στρατηγού Γιασάρ Γκουλέρ. Όπως μετέδωσαν, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα της Τουρκίας κατά της Ελλάδας για το ζήτημα των νησιών του Αιγαίου, ενώ ορισμένα από αυτά έκαναν λόγο για μία «σημαντική εξέλιξη» εν μέσω «συνεχιζόμενης κρίσης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας».

Η εν λόγω πληροφορία αν και διαψεύσθηκε από τουρκικής πλευράς, εντούτοις αποτυπώνει εν γένει το κλίμα που έχει διαμορφωθεί στο εσωτερικό της γειτονικής χώρας σε βάρος της χώρας μας. Ένα κλίμα που αναμένεται να επιβεβαιωθεί και κατά τη σημερινή σύγκληση του πανίσχυρου Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας της Τουρκίας, το οποίο πρόκειται να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Στο επίκεντρο της συγκεκριμένης συνεδρίασης πρόκειται να βρεθεί, μεταξύ άλλων και η Ελλάδα. Όπως εκτιμάται, ο Τούρκος Πρόεδρος θα επιχειρήσει να εκμεταλλευθεί τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας για να επιτεθεί εκ νέου κατά της χώρας μας, επικεντρώνοντας στη γνωστή παραφιλολογία του περί εξοπλισμού των νησιών του Αιγαίου και τη δημιουργία αμερικανικών βάσεων στο ελληνικό έδαφος οι οποίες σαν στόχο έχουν την Τουρκία.

Ονοματοδοσία

Παράλληλα και σε συμβολικό επίπεδο ως ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς την Τουρκία αξιολογήθηκε και η χθεσινή αποκάλυψη από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού των ονομάτων των νέων φρεγατών Belharra που πρόκειται να αποκτήσει σύντομα το Π.Ν. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη χθεσινή της συνεδρίαση η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου αποφάσισε η πρώτη από τις τρεις φρεγάτες FDI ΗΝ του Πολεμικού Ναυτικού που κατασκευάζονται στο Λοριάν της Γαλλίας, να ονομαστεί «Φ/Γ ΚΙΜΩΝ», η δεύτερη «Φ/Γ ΝΕΑΡΧΟΣ» και η τρίτη «Φ/Γ ΦΟΡΜΙΩΝ».

Να σημειώσουμε πως οι δύο πρώτες φρεγάτες θα παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό το 2025 ενώ η τρίτη το 2026. Τα τρία πλοία θα είναι εξοπλισμένα με προηγμένο ραντάρ SeaFire, αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30, πυροβόλο 76 χιλιοστών και σύστημα RAM 21 πυραύλων για την προστασία του σκάφους από αέρος, ξηράς και θαλάσσης. Παράλληλα, θα διαθέτουν σόναρ Captas-4 καθώς και ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα MH-60R. Το «οπλοστάσιο» των Belharra περιλαμβάνει επίσης πυραύλους Exocet που έχουν τη δυνατότητα να πλήξουν στόχους σε μεγάλη απόσταση.

Γιώργος Διονυσόπουλος
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Αμαλιάδα: «Προσφέραμε διαμονή, μα δεν δέχθηκαν» λέει η Ι.Μ. Ηλείας για την 50χρονη και τον 93χρονο πατέρα της που ζουν σε ΙΧ


Πέρασαν ένα καλοκαίρι με ζέστη, καύσωνα, αλλάζοντας θέση παρκαρίσματος γύρω από την παλιά τους γειτονιά στην οδό Σισίνη, για να αποφεύγουν τον ήλιο.

Η Ιερά Μητρόπολη Ηλείας αναφέρουν πως προσέφεραν διαμονή στην 50χρονη και τον 93χρονο πατέρα της ζουν εδώ και οκτώ μήνες σε αυτοκίνητο στην Αμαλιάδα, αλλά δεν δέχθηκαν . Παρουσίασε, μάλιστα, και σχετικό έγγραφο.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το patrisnews.com, έγγραφο που έχει στείλει στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Ήλιδος και στο οποίο αναφέρονται όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει από την πλευρά της Μητρόπολης- υπογράφοντάς το ο Μητροπολίτης Ηλείας κ.κ. Γερμανός- για τη φιλοξενία της Στυλιανής Παναγιωτοπούλου και του πατέρα της, Παναγιώτη, χωρίς όμως οι ίδιοι να αποδεχθούν τις λύσεις που τους προτάθηκαν.

«Έλαβα το υπ' αρίθμ. Πρωτ. 371/9-9-2022 έγγραφο σας σχετικόν με την φιλοξενία της κυρίας Στυηλιανής Παναγιωτοπούλου και του Πατέρα της κ Παναγιώτου Παναγιωτόπουλου, και σας γνωρίζω τα εξής: Με την περίπτωση αυτή η Μητρόπολή μας έχει πολλές φορές ασχοληθεί, επειδή μας απασχόλησαν συγγενείς των, ιερείς της Πόλεως Αμαλιάδος και ο Εφημέριος Δουνεΐκων και εσείς. Όμως η κυρία Παναγιωτοπούλου θέλει βοήθεια, όπως τη θέλει αυτή και όχι όπως εμείς μπορούμε και μάλιστα με πλήρη λύση του προβλήματός της, όπως να φιλοξενηθεί στον Άγιον Αθανάσιον Κουρούτας, η ακόμα καλύτερα, να φιλοξενηθεί στον Άγιον Νικόλαον Σπάτα με φαγητό και με ό, τι άλλο χρειάζονται. Αλλά δεν εδέχθησαν», αναφέρεται στο έγγραφο.



Η 50χρονη και ο 93χρονος πατέρας της ζουν εδώ και οκτώ μήνες σε αυτοκίνητο

Άστεγοι εδώ και οκτώ μήνες μια 50χρονη γυναίκα και ο 93χρονος πατέρας της στην Αμαλιάδα, αναγκάζονται να διανυκτερεύουν και να περνούν αρκετές ώρες της ημέρας στο αυτοκίνητο όπου έχουν χωρέσει όπως- όπως το βίος τους.

Η 50χρονη Στέλλα Παναγιωτοπούλου και ο υπερήλικας πατέρας της ο κύριος Παναγιώτης, ένας ευγενέστατος άνθρωπος, όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ του το «patris news», δημιούργησαν μια όμορφη ζωή δουλεύοντας παρά τις δυσκολίες. Ωτσόσο έμειναν μόνο με τα υπάρχοντα τους και το μικρό «φιατάκι» που από τον χειμώνα έχει γίνει το «σπίτι» τους.

Πέρασαν ένα καλοκαίρι με ζέστη, καύσωνα, αλλάζοντας θέση παρκαρίσματος γύρω από την παλιά τους γειτονιά στην οδό Σισίνη, για να αποφεύγουν τον ήλιο.



«Η κατάσταση είναι απερίγραπτη. Δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα ζούσαμε κάτι τέτοιο. Έχουμε στείλει επιστολές με το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, εγώ χωρίς δουλειά επί χρόνια και χωρίς σπίτι, αλλά δεν γίνεται κάτι. Στην Μητρόπολη που απευθυνθήκαμε, μας είπαν να πάμε στο χώρο που λειτουργεί στα Σπάτα, αλλά δεν μπορούμε να πάμε. Θα ήθελα να δουλέψω, να βρούμε ένα σπίτι και όχι να είμαστε κάπου χωρίς να κάνω κάτι. Δεν είναι λύση να πάμε σε ένα ίδρυμα. Απευθυνθήκαμε και στον δήμο και στον Συνήγορο του Πολίτη και σε κοινωνικές υπηρεσίες, αλλά δεν έχει γίνει κάτι. Να μπορέσουμε να νοικιάσουμε ένα σπίτι στην Αμαλιάδα, να ξέρω ότι ο πατέρας μου είναι ασφαλής, ώστε να μπορώ να βρω δουλειά και έξω από την πόλη. Τώρα δεν υπάρχει τίποτα. Μόνο τα χρέη, ένα αυτοκίνητο που έχει γίνει σπίτι και τα υπάρχοντα μας στο αυτοκίνητο και σε μια αποθήκη…», εξομολογείται η κυρία Στέλλα Παναγιωτοπούλου.

Με παράπονο λέει: «Ήδη, ξεχαστήκαμε…» και συνεχίζει με παράπονο: «Περνάει όλος ο κόσμος, μας βλέπει με λύπη. Είναι ό, τι χειρότερο για εμάς. Περίπου 10 χρόνια άνεργη. Έχω τελειώσει Λογιστικά και έχω βγάλει και Πληροφορική. Έκανα διάφορες δουλειές, αλλά τώρα δεν έχουμε τίποτα».



Τα τελευταία χρόνια ζουν από την σύνταξη του κυρίου Παναγιώτη, που φτάνει κατά 3.000 ευρώ μειωμένη εδώ και χρόνια, στις 5.800 ευρώ το έτος, με τα χρέη τους να συσσωρεύονται. Όπου έχουν απευθυνθεί για ενοικίαση σπιτιού, οι απαντήσεις είναι αρνητικές, παρά τις διαβεβαιώσεις ότι θα καταβάλλουν το ενοίκιο.

«Θέλω να με εμπιστευτούν οι ιδιοκτήτες σπιτιών. Είμαστε άνθρωποι που είχαμε δουλέψει, είχαμε περιουσία και κάποια στιγμή όλα μας πήγαν ανάποδα, όπως συμβαίνει σε πολύ κόσμο. Δεν θα κοροϊδέψουμε κανέναν», αναφέρει.

«Μια δουλειά και ένα σπίτι να νοικιάσουμε. Δεν είναι ανθρώπινο αυτό που ζούμε. Δεν είναι δίκαιο για τον πατέρα μου…», λέει χαρακτηριστικά.

Τζόρτζια Μελόνι - La Repubblica: «Εγγυητής» της Μελόνι στις Βρυξέλλες ο Ντράγκι - Οι τρεις όροι του που αποδέχθηκε


[Αυτή τουλάχιστον κατάλαβε από την πρώτη μέρα αυτό
που δεν μπορούσαν να καταλάβουν οι ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ του ΣΥΡΙΖΑ παρότι τους το τόνισε ο Σόιμπλε: «η ψήφος του λαού δεν αλλάζει τους κανόνες»]

Για «κωλοτούμπα» της Τζόρτζια Μελόνι μέσω ενός συμβιβασμού και μιας συνεργασίας με τον απερχόμενο πρωθυπουργό της Ιταλίας, Μάριο Ντράγκι, κάνει λόγο η ιταλική εφημερίδα La Repubblica αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η νέα ισχυρή γυναίκα της ιταλικής πολιτικής ζωής «βασίζεται στον Μάριο Ντράγκι».

Η ιταλική εφημερίδα επικαλείται, μάλιστα, διπλωματικές πηγές σε Παρίσι, Βερολίνο και Βρυξέλλες οι οποίες μεταφέρουν ότι ο «σούπερ Μάριο» επικοινώνησε με τον Εμανουέλ Μακρόν, τον Όλαφ Σολτς και την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προκειμένου να εγγυηθεί τη συνέχεια της ιταλικής πολιτικής από τα «Αδέρφια της Ιταλίας», το κόμμα, δηλαδή, της Τζόρτζια Μελόνι, αλλά και να διαβεβαιώσει ότι θα συνεχίσει να καθοδηγεί τις ενέργειες της μελλοντικής κυβέρνησης στην χώρα.

Για να συμβεί αυτό, σύμφωνα με το παρασκήνιο που αποκαλύπτει η La Repubblica, ο Μάριο Ντράγκι παρουσίασε τρεις όρους στην Τζόρτζια Μελόνι τους οποίους και εκείνη αποδέχθηκε.

- Πρώτον ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τις υποχρεώσεις - και τις στρατιωτικές - προς την Ουκρανία και τις κυρώσεις κατά της Μόσχας

- Δεύτερρον ότι θα στηρίζει το ΝΑΤΟ χωρίς δισταγμούς και προϋποθέσεις

- Τρίτον ότι δεν θα εγκρίνει νέες αλλαγές στον προϋπολογισμό προκειμένου να παραμείνει υπό έλεγχο το δημόσιο χρέος της Ιταλίας

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας ο διάλογος ανάμεσα στην επόμενη και τον απερχόμενο πρωθυπουργό της Ιταλίας έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό ανάμεσα στους κλυδωνισμούς που προκάλεσε η ορισμένες φορές αντιευρωπαϊκή ρητορική της Τζόρτζια Μελόνι.

Τις τελευταίες τρεις ημέρες, μάλιστα, φέρεται να έχουν γίνει τουλάχιστον δύο τηλεφωνικές επικοινωνίες με πληροφορίες να αναφέρουν ότι υπήρξε και τουλάχιστον μια κατ'ιδίαν συνάντηση Ντράγκ-Μελόνι.

Παρόλα αυτά η ιταλική εφημερίδα θέτει το ερώτημα το κάτα πόσο «ο ατλαντισμός, οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας και η προσοχή στο δημόσιο χρέος ανταποκρίνονται σε θέσεις που όντως υποστηρίζονται δημοσίως από τη κ. Μελόνι».

Κλείσιμο
«Είναι δυνατόν να είναι κανείς σίγουρος για αυτούς τους τρεις πυλώνες όταν έχει και τους Σαλβίνι και Μπερλουσκόνι στην κυβέρνηση; Είναι εφικτό να κυβερνηθεί η χώρα με αυτούς που κηρύττουν ελλειμματικές δαπάνες και προσεγγίζουν τον Πούτιν;» συνεχίζει στον προβληματισμό της η La Repubblica.

Επειδή, όμως, είναι άλλο θέμα να παλεύεις στην προεκλογική περίοπδο και άλλο να ετοιμάζεσαι να κυβερνήσεις μια χώρα σε κρίση αμφισβητώντας παραδοασιακούς συμμάχους, η Μελόνι βασίζεται στον Ντράγκι φοβούμενη την τεράστια ζημιά, τις καταστροφικές συνέπειες στις αγορές και την απόλυτη απομόνωση της Ιταλίας «και γι' αυτό ο Ντράγκι βγήκε μπροστά για την επικοινωνία με τις μεγάλες κυβερνήσεις της Ευρώπης».

Ο Ντράγκι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, θεωρεί καθήκον του να διασφαλίσει τη συνέχεια στις πολιτικές της ιταλικής κυβέρνησης στο όνομα της ομαλής μετάβασης.

Η La Repubblica ονοματίζει και τους ενδιάμεσους των επαφών Μελόνι-Ντράγκι: Ο διευθυντής του γραφείου του Ιταλού πρωθυπουργού, Αντόνιο Φουνιτσιέλο, ο επικεφαλής του υπουργείου Οικονομικών, Τζιουζέπε Κίνε από τη μια και από την άλλη ο γερουσιαστής Τζιοβανμπατίστα Φατσολάρι και ο Γκουίντο Κροσέτο.

Στο δημοσίευμα μπαίνει, τέλος, και μια άλλη παράμετρος που αφορά το ενδεχόμενο ο Μάριο Ντράγκι να βρεθεί στη θέση του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ τον Ιούνιο του 2023 «εξέλιξη που θα πρόσφερε και μια ομπρέλα προστασίας για την Μελόνι και τις μελλοντικές θέσεις της».

Η προεδρία της ιταλικής κυβέρνησης, όμως, το μεσημέρι της Τετάρτης διέψευσε το περιεχόμενο του άρθρου και υπογράμμισε τα εξής σε ανακοίνωσή της:

«Ο Ιταλός πρωθυπουργός δεν συμφώνησε και δεν δεσμεύθηκε να εγγυηθεί οτιδήποτε. Ο πρωθυπουργός έχει επαφές ανά τακτά διαστήματα με τους διεθνείς συνομιλητές με αντικείμενο τα κύρια θέματα κοινού ενδιαφέροντος και δεσμεύεται να εγγυηθεί μια ήρεμη μεταβίβαση της κυβερνητικής εξουσίας στο πλαίσιο των ορθών θεσμικών σχέσεων».

Η Marca τον αποκαλεί «βαρίδι» και «ψεύτη» τον ΚΑΡΠΟΥΖΑ του ΕΣΤΟΡΙΛ


Το παιχνίδι της Ισπανίας με την Πορτογαλία για το Nations League έχει τελειώσει με την ομάδα του Ενρίνκε με γκολ του Μοράτα να έχει φύγει νικήτρια από το γήπεδο.


Η Marca είχε εκτενές ρεπορτάζ για το παιχνίδι και αυτό που έκανε εντύπωση είναι η "επίθεση" στον Φερνάντο Σάντος. Ο Πορτογάλος τεχνικός που δούλεψε σε ΑΕΚ, ΠΑΟΚ, Παναθηναϊκό και οδήγησε την Πορτογαλία στην κατάκτηση του Euro 2016 σύμφωνα με την Marca είναι "ψεύτης" και "βαρίδι".


«Είπε ψέματα, για ακόμα μία φορά, λέγοντας ότι η Πορτογαλία θα είναι μια γενναία ομάδα, ότι θα βγουν για να κερδίσουν και να κυριαρχήσουν της Ισπανίας. Η εθνική Πορτογαλίας έχει καλύτερους παίκτες από προπονητή, έναν προπονητή που είναι ιστορία για τη χώρα του λόγω του Euro 2016, ο οποίος όμως πλέον αποτελεί βαρίδι στα πρόθυρα του Παγκοσμίου Κυπέλλου», έγραψε η ισπανική εφημερίδα στην ηλεκτρονική της έκδοση.

Σαντορίνη: ΜΠΕΤΟΣΤΟΚΟΣ έκανε kite surf παρά τους ισχυρούς ανέμους και χάθηκε στη θάλασσα... περίμενε σε βραχονησίδα να τον μαζέψει το Λιμενικό με τα λεφτά μας


[Άντε να δούμε πότε θα αρχίσουν να πληρώνουν απ' την τσέπη τους οι ηλίθιοι που πάνε για σέρφ, ψάρεμα, ορειβασία ή ξερωγω τι άλλο ενώ ξέρουν ότι δεν πρέπει. Άντε να δούμε μέχρι πότε οι αρχές θα τους σώζουν ξοδευοντας άσκοπα τα λεφτά μας]

Δύσκολες ώρες πέρασε ένας χειριστής αετοσανίδας (kite surf) στην Σαντορίνη, ο οποίος δεν υπολόγισε σωστά τις καιρικές συνθήκες με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και να βρεθεί σε βραχονησίδα μεταξύ Θήρας και Ανάφης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του cyclades24.gr, δεν είχε δώσει σημεία ζωής για αρκετή ώρα με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν αναζητήσεις για τον εντοπισμό του.

Στήθηκε επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος σε συνεργασία και με ιδιωτικά σκάφη, η οποία ευτυχώς είχε αίσια έκβαση, καθώς ο 42χρονος χειριστής βρέθηκε σώος, ωστόσο του επιβλήθηκαν διοικητικά πρόστιμα, διότι αγνόησε τις κακές καιρικές συνθήκες και έκανε θαλάσσια σπορ με τους ανέμους να πνεόυν με ένταση  έως και 7 μποφόρ, διακινδυνεύοντας ακόμη και τη σωματική του ακεραιότητα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος:

«Ενημερώθηκε, απογευματινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Θήρας, για ύπαρξη αγνοούμενου 42χρονου αλλοδαπού χειριστή αετοσανίδας (kite-surf), στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σαντορίνης και Ανάφης.

Υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πραγματοποιήθηκαν έρευνες προς εντοπισμό του, από ένα περιπολικό σκάφος Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., ένα περιπολικό όχημα Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και από τρία ιδιωτικά σκάφη. Ο ανωτέρω αλλοδαπός εντοπίστηκε λίγο αργότερα από Ι/Φ σκάφος, στη νησίδα Άνυδρο.

Ο εν λόγω χειριστής δήλωσε καλά στην υγεία του και δεν αιτούνταν ιατρικής βοήθειας, ενώ από το Λιμεναρχείο Θήρας κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων».

ΣΦΙΓΓΟΥΝ ΤΙΣ ΓΡΟΘΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΒΑΡΔΗΣ-ΛΑΤΣΗΣ🤷‍♂️😜Ε.Ε.: Προς αναβολή η φορολόγηση των υπερκερδών στην ενέργεια


Nα αναβάλλουν για ένα χρόνο την επιβολή ειδικής εισφοράς στα υπερκέρδη των εταιρειών ορυκτών καυσίμων εξετάζουν oι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Αυτή η κίνηση εντάσσεται στην προσπάθεια να καταλήξουν σε συμφωνία για τα μέτρα έκτακτης ανάγκης που θα λάβουν προκειμένου να στηρίξουν τους καταναλωτές απέναντι στην κατακόρυφη αύξηση των τιμολογίων της ενέργειας.

Σύμφωνα με το Reuters που επικαλείται την τελευταία τροποποίηση της σχετικής ευρωπαϊκής πρότασης, αυτή προβλέπει ότι θα αφήνεται στην ευχέρεια των κρατών μελών να επιβάλλουν τον προγραμματισμένο ευρωπαϊκό φόρο στα κέρδη των εταιρειών ενέργειας το 2022 ή μόνο το 2023 εάν το επιθυμούν.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε προτείνει την επιβολή εισφοράς  υπερκερδών στις εταιρείες πετρελαίου, φυσικού αερίου, άνθρακα και διύλισης εντός του 2022, σε μια προσπάθεια να συγκεντρωθούν άμεσα πόροι που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι κυβερνήσεις για να στηρίξουν καταναλωτές και επιχειρήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος της ενέργειας.

Ωστόσο, η τελευταία ευρωπαϊκή πρόταση προβλέπει ότι η έκτακτη εισφορά μπορεί να επιβληθεί είτε το 2022, είτε το 2022 και το 2023, είτε μόνο το 2023.

«Πρόκειται για μία πολύ μεγάλη αλλαγή και δεν θα είναι όλοι ευχαριστημένοι με αυτό», δήλωσε διπλωμάτης από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Reuters. 

Δεν έχει καταστεί ακόμα σαφές ποιες χώρες ζήτησαν να καθυστερήσει το μέτρο, επισημαίνει το πρακτορείο.

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναζητούν το περιθώριο να διατηρήσουν τις δικές τους εθνικές εισφορές, αντί να τις αντικαταστήσουν με εκείνες που προβλέπει το σχέδιο της Ε.Ε.

Κράτη όπως η Ελλάδα και η Ιταλία που έχουν επιβάλλει ήδη φόρο υπερκερδών στις εταιρείες ορυκτών καυσίμων θα μπορούν να διατηρήσουν αυτές τις ρυθμίσεις εφόσον θεωρηθούν "ισοδύναμες" με την εισφορά που προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, προστίθεται.

Η ευρωπαϊκή έκτακτη εισφορά αφορά σε «πλεονάζοντα» κέρδη που ξεπερνούν το 20% των φορολογητέων κερδών μιας εταιρείας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με τον προσχέδιο που είχε συντάξει η Τσεχική Δημοκρατία της Ένωσης.

Τα κράτη - μέλη θα μπορούν επίσης, αν το επιλέξουν, να επιβάλουν ένα φόρο άνω του 33% των πλεονάζοντων κερδών των εταιρειών ορυκτών καυσίμων σε ένα οικονομικό έτος, σύμφωνα με το προσχέδιο.

Διπλωμάτες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα επιχειρήσουν να έρθουν σε συμφωνία με βάση τη νέα πρόταση σήμερα.

Στη συνέχεια, οι υπουργοί Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα εγκρίνουν στη συνέχεια τη συμφωνία σε συνάντηση την Παρασκευή.

📺Πολυτεχνειούπολη: «Θα κάρφωνε το κατσαβίδι στην καρωτίδα μου» λέει η ανθυπαστυνόμος


Σπάει τη σιωπή της η ανθυπαστυνόμος, που το πρωί της Τρίτης βρέθηκε στην επιχείρηση της Αστυνομίας στην Πολυτεχνειούπολη του Ζωγράφου και μετά από συμπλοκή με τον 30χρονο κακοποιό χρησιμοποίησε το υπηρεσιακό της όπλο τραυματίζοντας τον στα πόδια.

Η αστυνομικός είχε νιώσει αδιαθεσία και βγήκε στο προαύλιο της Πολυτεχνειούπολης. Ο 30χρονος τη ρώτησε αν αυτό που φορούσε ήταν αλεξίσφαιρο με την ίδια να μην καταλαβαίνει τι της είπε. Τότε της επιτέθηκε και η κοπέλα έκανε μια κίνηση για να αποφύγει το κατσαβίδι και την τραυμάτισε στο χέρι. Η ανθυπαστυνόμος με τη σειρά της αντέδρασε και τον πυροβόλησε.

«Όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Έπραξα αυτό που έπρεπε για τη δική μου ζωή και του συναδέλφου. Ήμουν στην επιχείρηση από την προηγούμενη μέρα και επειδή ήταν πολλή η κούραση είπα να φύγω για δύο ώρες και να επιστρέψω, αλλά έγινε ότι έγινε. Την ώρα που έφευγα έχοντας πάρει άδεια από τον διευθυντή μου κατάλαβε ότι ήμουν αστυνομικός και μου επιτέθηκε. Ήξερα ότι αυτός ήταν ο εγκέφαλος της οργάνωσης. Το μόνο που με ενδιέφερε εκείνη την ώρα ήταν να δω τον χώρο γύρω μου να μην έχει κόσμο γιατί πρόκειται για φοιτητική εστία. Αφού βεβαιώθηκα για την ασφάλεια όλων μας και των φοιτητών ενήργησα όπως θα έπρεπε. Πάνω του είχε μόνο αυτό το κατσαβίδι, αλλά συνήθως κινούνταν με οπλισμό. Ήρθε καταπάνω μου με σκοπό να μου επιτεθεί. Είναι ξεκάθαρο πως αν είχε όπλο πάνω του θα το είχε αξιοποιήσει. Δεν ήρθε απλώς για να με απειλήσει ή να με τραυματίσει. Αν δεν είχα σηκώσει το χέρι μου θα με είχε τραυματίσει στο λαιμό, στην καρωτίδα», ανέφερε η αστυνομικός μιλώντας στον Alpha.

Δείτε βίντεο από τις δηλώσεις της:


Αστυνομικές πηγές ανέφεραν ότι πρόκειται για σκληρό κακοποιό, ενώ στην πιάτσα ήταν γνωστός με το προσωνύμιο «Έσκο». Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο 30χρονος τα τελευταία χρόνια είχε βρει καταφύγιο στις φοιτητικές εστίες της Πολυτεχνειούπολη. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, διέπραττε ληστείες τις πρώτες πρωινές ώρες και συγκεκριμένα στις 6-7 το πρωί, ενώ σε βάρος του εκκρεμούσαν εντάλματα σύλληψης για ληστείες, όπλα και ναρκωτικά.

Η αστυνομικός νοσηλεύεται στο 401, ενώ ο τραυματίας κακοποιός νοσηλεύεται φρουρούμενος στον Ερυθρό Σταυρό.

Οικονόμου: Ολοφάνερη η πρόθεση του Τσίπρα να κατηγορήσει την κυβέρνηση και την πατρίδα του


«Το πλέον προκλητικό όμως είναι ότι ο κ. Τσίπρας μιλάει για «αποκατάσταση της δημοκρατίας». Η φράση αυτή προδίδει ατελή κατανόηση των εννοιών και λεκτική σύγχυση», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

Τις δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα μετά τη συνάντησή του με την επίτροπο της ΕΕ Βιέρα Γιουρόβα σχολίασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

Πιο αναλυτικά η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου: 

«Ο κ. Τσίπρας έσπευσε να συναντήσει την Επίτροπο της Ε.Ε. κ. Γιούροβα μια μέρα προτού αυτή έλθει στην Ελλάδα. Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του η ολοφάνερη πρόθεσή του ήταν να κατηγορήσει την Κυβέρνηση και την Πατρίδα του, παρότι βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη διεθνή συγκυρία. 

Η Κυβέρνηση συνεργάζεται στενά με την κ. Γιουρόβα και τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς θεσμούς σε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος. Η συνεργασία μας είναι αγαστή και δημιουργική, σε εντελώς διαφορετικό κλίμα και επίπεδο από όσα ψευδώς -κατά πάγια τακτική του- διασπείρει ο κ. Τσίπρας, του οποίου δύο σημαίνοντες υπουργοί των κυβερνήσεών του -ο ένας αρμόδιος για τον Τύπο και ο άλλος για τη Δικαιοσύνη και την αντιμετώπιση της διαφθοράς-  έχουν παραπεμφθεί από την ελληνική Δικαιοσύνη σε Ειδικό Δικαστήριο.

Το πλέον προκλητικό όμως είναι ότι ο κ. Τσίπρας μιλάει για «αποκατάσταση της δημοκρατίας». Η φράση αυτή προδίδει ατελή κατανόηση των εννοιών και λεκτική σύγχυση, που ούτως ή άλλως τον χαρακτηρίζουν, και λυσσαλέο αντιπολιτευτικό μένος. Στην Ελλάδα, από το 1974, λειτουργεί μια ισχυρή φιλελεύθερη δημοκρατία, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τα ολοκληρωτικά καθεστώτα των οποίων θαυμαστής υπήρξε ο κ. Τσίπρας».

Πρύτανης ΕΜΠ: Συνθήκες τρόμου στη φοιτητική εστία Ζωγράφου - Ηταν επιβεβλημένη η επέμβαση


«H κατάσταση στην παλαιά Φοιτητική Εστία Ζωγράφου στην Πολυτεχνειούπολη ήταν από καιρό, αλλά ειδικά το τελευταίο δίμηνο, εξαιρετικά επικίνδυνη λόγω της δράσης ομάδας κακοποιών», τόνισε ο κ. Ανδρέας Μπουντουβής
Δήλωση σχετικά με την εξάρθρωση τριών συμμοριών που δρούσαν χρησιμοποιώντας ως έδρα ις φοιτητικές εστίες της στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου, πραγματοποίησε ο πρύτανης του ΕΜΠ.

«H κατάσταση στην παλαιά Φοιτητική Εστία Ζωγράφου στην Πολυτεχνειούπολη ήταν από καιρό, αλλά ειδικά το τελευταίο δίμηνο, εξαιρετικά επικίνδυνη λόγω της δράσης ομάδας κακοποιών που κυκλοφορούσαν στην εστία», τόνισε ο κ. Ανδρέας Μπουντουβής.

Επισήμανε επίσης ότι οι φοιτητές που διαμένουν στην εστία καθώς και το προσωπικό έκαναν λόγο για συνθήκες τρόμου.

«Ενημέρωσα τις αρμόδιες αρχές επανειλημμένα για την κατάσταση και την ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης του οξύτατου προβλήματος. Η χτεσινή επέμβαση ήταν επιβεβλημένη» ανέφερε χαρακτηριστικά

«Η Φοιτητική Εστία Ζωγράφου πρόκειται να ανακαινισθεί εκ βάθρων και γι' αυτό σύντομα θα εκκενωθεί. Έχει ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη, που έγινε με δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση, και η χρηματοδότηση οδεύει προς έγκριση», κατέληξε

Πλεύρης για Τσίπρα: Συντάσσεται με τον κ. Πολάκη και τον καλύπτει στις αντιεμβολιαστικές του απόψεις


Σχετικά με την μελέτη του καθηγητή Λύτρα για τους θανάτους από κορωνοϊό στη χώρα μας ο υπ. Υγείας τόνισε ότι η κυβέρνηση εξάντλησε όλες τις δυνατότητες αύξησης κλινών ΜΕΘ υπερδιπλασιάζοντας τες με πλήρη στελέχωση σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Στην ανάρτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα για τη μελέτης του καθηγητή Λύτρα για τη θνησιμότητα από τον κορωνοϊό, απάντησε ο Θάνος Πλεύρης.

Αναλυτικά σε δήλωση του αναφέρει:

«Η χώρα μας σύμφωνα με τα πλέον επίκαιρα στοιχεία του ECDC και του Euromomo φέτος το καλοκαίρι είχε την 5η χαμηλότερη τιμή υπερβάλλουσας θνησιμότητας στην Ευρώπη και συνολικά, καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας, όπως έχει επιβεβαιώσει και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, έχει σημειώσει τη 12η καλύτερη επίδοση στην ΕΕ των 27 με όρους υπερβάλλουσας θνησιμότητας.

Από την αρχή της πανδημίας εξαντλήσαμε όλες τις δυνατότητες αύξησης κλινών ΜΕΘ υπερδιπλασιάζοντας τες με πλήρη στελέχωση σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

Όλες οι επιστημονικές μελέτες, που γίνονται, αξιολογούνται από τα αρμόδια όργανα του υπουργείου και στο σύνολο τους αναδεικνύουν ότι ο εμβολιασμός αποτελεί όπλο για την αποφυγή της βαριάς νόσησης και της διασωλήνωσης.

Σήμερα ενώ ο κ. Ξανθός στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων στη Βουλή εξέθεσε τον κ. Πολάκη για τις αντιεπιστημονικές αντιεμβολιαστικές του ανάρτησεις, ο κ.Τσίπρας με ανάρτηση του επέλεξε για μία ακόμη φορά να συνταχθεί με τον κ. Πολάκη και να τον καλύψει απόλυτα στις αντιεμβολιαστικές του απόψεις».

Η ανάρτηση του Αλέξη Τσίπρα:

Κυρανάκης ΚΡΑΖΕΙ την κυβέρνηση για τα Πανεπιστήμια: 3,5 χρόνια ψηφίζουμε νόμους και δεν εφαρμόζονται


Κριτική στην κυβέρνηση για την εικόνα σε φοιτητικές εστίες και Πανεπιστήμια, μετά και τα τελευταία γεγονότα στην Πολυτεχνειούπολη, ασκεί ο βουλευτής Νοτίου Τομέα Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με ανάρτηση του στο Facebook.

Ειδικότερα ο κ. Κυρανάκης αφήνει αιχμές γιατί δεν είχε επί 3,5 χρόνια προχωρήσει το θέμα της πανεπιστημιακής αστυνομίας και παράλληλα  υπογραμμίζει: «Θα εφαρμόσει επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας και τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα τους βασικούς κανόνες που έχει ψηφίσει το Ελληνικό Κοινοβούλιο;».

«Λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν μας φταίει πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ για την άθλια εικόνα παρακμής σε φοιτητικές εστίες και Πανεπιστήμια. Αυτοί κυβέρνησαν, απέτυχαν, και ένας από τους λόγους που ο κόσμος τους έστειλε σπίτι τους είναι και τα πανεπιστήμια, δίνοντας στη Νέα Δημοκρατία ισχυρή, αυτοδύναμη, ξεκάθαρη εντολή να βάλει τάξη», σχολίασε ο κ. Κυρανάκης.

«Είμαστε 3,5 χρόνια κυβέρνηση και συζητάμε ακόμα τα ίδια πράγματα. Οι βουλευτές ψηφίζουμε νόμους για τα Πανεπιστήμια ξανά και ξανά, οι οποίοι δεν εφαρμόζονται στην πράξη», τόνισε.

Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Κυρανάκη:

«Λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν μας φταίει πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ για την άθλια εικόνα παρακμής σε φοιτητικές εστίες και Πανεπιστήμια. Αυτοί κυβέρνησαν, απέτυχαν, και ένας από τους λόγους που ο κόσμος τους έστειλε σπίτι τους είναι και τα πανεπιστήμια, δίνοντας στη Νέα Δημοκρατία ισχυρή, αυτοδύναμη, ξεκάθαρη εντολή να βάλει τάξη.

Είμαστε 3,5 χρόνια κυβέρνηση και συζητάμε ακόμα τα ίδια πράγματα. Οι βουλευτές ψηφίζουμε νόμους για τα Πανεπιστήμια ξανά και ξανά, οι οποίοι δεν εφαρμόζονται στην πράξη.

Οι περιθωριακές απόψεις της αριστεράς για τα πανεπιστήμια δεν έχουν καμία αποδοχή στην κοινωνία και άρα δεν αποτελούν δικαιολογία για να μην έχει η Ελλάδα τα σύγχρονα Πανεπιστήμια για τα οποία πληρώνουν πολλά δισεκατομμύρια οι φορολογούμενοι. Θα εφαρμόσει επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας και τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα τους βασικούς κανόνες που έχει ψηφίσει το Ελληνικό Κοινοβούλιο;

Χώροι βανδαλισμένοι, γεμάτοι βρωμιά και σήψη, συνεχιζόμενη βία, ανεξέλεγκτη είσοδος, καταλήψεις, ναρκωτικά. Ναι, η Ελληνική Αστυνομία κάνει ότι μπορεί και επιτέλους επεμβαίνει αλλά δεν μπορεί αυτό να είναι μονίμως η λύση. Αλλού είναι το πρόβλημα.

Δεν υπάρχει σεβασμός στη χώρα μας για τίποτα “δημόσιο” και “δωρεάν”. Η εικόνα εγκατάλειψης είναι μια επιδημία που έχει επεκταθεί εδώ και δεκαετίες στα περισσότερα δημόσια κτίρια της Ελλάδας. Δεν είναι μόνο τα Πανεπιστήμια, είναι και τα δημόσια νοσοκομεία, τα δημόσια σχολεία, τα Υπουργεία, οι Οργανισμοί, τα Αστυνομικά Τμήματα, οι Πυροσβεστικοί Σταθμοί, τα Δικαστήρια και πολλά ακόμη.

Απορώ πραγματικά, οι νέες σύγχρονες εστίες που σωστά ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός ότι θα δημιουργήσουμε, έτσι θα είναι μετά από λίγους μήνες; Αν δεν εφαρμοστούν οι νόμοι, ναι έτσι θα είναι.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί δεν υπάρχει καμία απολύτως σύνδεση του τι πληρώνουμε ως φορολογούμενοι με την παρεχόμενη υπηρεσία. Η ψευδαίσθηση του “δωρεάν” δημιουργεί μηδενικό σεβασμό και λογοδοσία. Όμως καθόλου δωρεάν δεν είναι ούτε η Παιδεία, ούτε η Υγεία ούτε όλα τα υπόλοιπα. Κάποιοι πληρώνουν για να είναι “δωρεάν” για άλλους που δεν τα σέβονται.

Όπως λοιπόν η κυβέρνηση έχει δείξει συνέπεια σε άλλους τομείς, όπως η Ψηφιοποίηση, η Φορολογία, η Άμυνα, οι Επενδύσεις, έτσι πρέπει να δείξει και στην Παιδεία. Έχουμε ηθική υποχρέωση ως Νέα Δημοκρατία να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας απέναντι στη μεσαία τάξη αλλά και των πιο αδύναμων που δεν έχουν τα χρήματα να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία ή καλά πανεπιστήμια του εξωτερικού».

Θεσσαλονίκη: Ποινή 15 μηνών με τριετή αναστολή στον ισχυρό άνδρα του Άρη, Θόδωρο Καρυπίδη


Ποινή φυλάκισης 15 μηνών, με 3ετή αναστολή, επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης στον ισχυρό άνδρα της ΠΑΕ 'Αρης, Θεόδωρο Καρυπίδη, για πράξεις που του αποδόθηκαν ότι τέλεσε σε αγώνα της ομάδας του στη Βέροια, κόντρα στην τοπική ομάδα, τον Ιανουάριο του 2018, για το πρωτάθλημα της τότε Φούτμπολ Λιγκ.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σύμφωνα με την ετυμηγορία του δικαστηρίου κρίθηκε ένοχος - κατά πλειοψηφία - για εκτόξευση απειλών εντός αθλητικής εγκατάστασης κατά τη διάρκεια της αναμέτρησης, όπως επίσης για παράνομη βία, (επειδή εισήλθε στον αγωνιστικό χώρο διαταράσσοντας την εξέλιξη του αγώνα), αμφότερες σε βαθμό πλημμελήματος. Αντίθετα, αθωώθηκε για το εις βάρος του αποδιδόμενο κακούργημα της κατ' εξακολούθηση παρέμβασης με αθέμιτες ενέργειες και σκοπό να επηρεάσει την εξέλιξη του αγώνα για στοιχηματικούς λόγους. Του χορηγήθηκε δε, το ελαφρυντικό της μεταγενέστερης καλής συμπεριφοράς.

Η υπόθεση άρχισε να ερευνάται ύστερα από δημόσιες καταγγελίες, στις οποίες προέβη ο προπονητής του Απόλλωνα Πόντου Δημήτρης Καλαϊτζίδης, για «στημένα» ματς στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα (δεύτερο τη τάξει). Με βάση τις καταγγελίες διατάχθηκε εισαγγελική έρευνα, στο πλαίσιο της οποίας βρέθηκε στο επίκεντρο η επίδικη αναμέτρηση ανάμεσα στη Βέροια και τον 'Αρη (έληξε με επικράτηση 1-0 της φιλοξενούμενης ομάδας).

Ως μάρτυρες εξετάστηκαν τότε άνθρωποι της Βέροιας, οι οποίοι ενόρκως φέρονται να κατέθεσαν ότι ο κατηγορούμενος, τότε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΠΑΕ 'Αρης, «τους απείλησε να μειώσουν την αγωνιστική ένταση για να επηρεαστεί το αποτέλεσμα», όπως ανέφερε στην αγόρευσή του ο εισαγγελέας της έδρας.

Οι ίδιοι μάρτυρες εξεταζόμενοι στο δικαστήριο ανασκεύασαν τις αρχικές τους καταθέσεις, ενώ ο καταγγέλλων Δ. Καλαϊτζίδης δεν εμφανίστηκε να καταθέσει και καταγράφηκε ως «απών».

Σε ό,τι αφορά το σκέλος του κατηγορητηρίου, για την αλλοίωση του αποτελέσματος για στοιχηματικούς λόγους, οι δικαστές ομόφωνα έκαναν δεκτή την σχετική αθωωτική πρόταση του εισαγγελέα, ο οποίος στην αγόρευσή του επισήμανε ότι κάτι τέτοιο δεν αποδείχθηκε από κανένα στοιχείο της έρευνας.

Ο κατηγορούμενος δεν παρέστη στη δίκη και εκπροσωπήθηκε από πληρεξούσιο δικηγόρο. «Ο διαιτητής έπαιξε 50-50 […] Ο κ. Καρυπίδης δεν έχει απασχολήσει ποτέ τον αθλητικό εισαγγελέα, καθώς δεν είναι αυτού του "φυράματος"», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Ιωάννης Ακριβόπουλος, συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορούμενου. Σχολιάζοντας, δε, τις φερόμενες απειλές, που αναφέρονται στο κατηγορητήριο, ο ίδιος, επισήμανε, ότι επρόκειτο για «αόριστες απειλές που δεν ήταν ικανές να προκαλέσουν τρόμο ή ανησυχία στους αντίπαλους ποδοσφαιριστές». Δεν βρισκόταν σε προαύλιο εκκλησίας αλλά σε γήπεδο, όπου συνηθίζονται τέτοιες εκφράσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.

📺Η συγκλονιστική μαρτυρία του δημοσιογράφου που οι «Εσκομπάρ» της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου απήγαγαν τον 17χρονο γιο του


Νέα στοιχεία έρχονται στο «φως» για τη δράση των συμμοριών που είχαν ως ορμητήριο τις φοιτητικές εστίες της Πολυτεχνειούπολης στου Ζωγράφου.

Συγκλονιστική είναι η μαρτυρία δημοσιογράφου που συμμορία είχε απαγάγει τον 17χρονο γιο του.

Έχοντας στην κατοχή τους τα κλειδιά του διαμερίσματος μπήκαν ανενόχλητοι σε αυτό. Εκείνη τη στιγμή στο σπίτι βρίσκονταν οι γονείς του 17χρονου και ο μικρότερος κατά δύο έτη αδερφός του.

Οι στιγμές που ακολούθησαν ήταν συγκλονιστικές με τον πατερά και δημοσιογράφο να δίνει μάχη με τους ληστές. Αργότερα αποκαλύφθηκε πως ο δημοσιογράφος ήταν ο Μάκης Παπαδάτος, ο οποίος κατά τη διάρκεια της συμπλοκής με τους κακοποιούς τραυματίστηκε σε πολλά σημεία τους σώματος του.

«Μου είπαν έχω το παιδί σου και θα το σκοτώσω»

Ο 55χρονος είχε περιγράψει στο ethnos.gr τον εφιάλτη που βίωσε ο ίδιος και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς του. «Απήγαγαν το γιο μου, του έκλεψαν ότι είχε πάνω του και τον έβαλαν στο πορτ παγκάζ ενός αυτοκινήτου.

Με τα στοιχεία της ταυτότητας ήρθαν στο σπίτι. Είπαν ότι έχω το παιδί σου και ότι θα το σκοτώσουν. Δώσε μας ότι έχει και δεν έχεις. Μας έβαλαν σε ένα σημείου του σπιτιού και μας απειλούσαν με μαχαίρια και πιστόλια. Εμένα με χτύπησαν στο κεφάλι αλλά και σε άλλα σημεία του σώματος μου. Χτύπησαν και τον μικρότερο γιο μου».

Μάλιστα ο δημοσιογράφος είχε μιλήσει τότε για τα μέλη της συμμορίας, τα οποία και φαίνεται να συνελήφθησαν χτες στην Πολυτεχνειούπολη.



Γνώριζαν πως κρύβονται στην Πολυτεχνειούπολη

«Αυτοί που εισέβαλαν στο σπίτι μου διέφυγαν. Εμείς αναγνωρίσαμε στην Αστυνομία τους δράστες από την πρώτη ημέρα. Ξέραμε ότι κρύβονται στην Πανεπιστημιούπολη. Εκεί ήταν. Αναγνωρίσαμε τα πρόσωπά τους, ενώ βρέθηκε και γενετικό υλικό τους. Οι ληστές από τις πρώτες ημέρες έφυγαν στην πατρίδα τους για να μη συλληφθούν. Η χώρα τους δυστυχώς δεν συνηθίζει να εκδίδει κακοποιούς, που έχουν κάνει εγκλήματα σε άλλη χώρα», είχε πει το τον Γενάρη του 2020 στο ethnos.gr.

«Δεν είχε γίνει άμεσα έρευνα»

Μάλιστα, ο δημοσιογράφος είχε επιρρίψει ευθύνες για τη φυγή των δραστών στη Δικαιοσύνη: «Οι ληστές φρόντισαν να φύγουν από την Ελλάδα γρήγορα. Συνεπώς οι πρώτες ώρες των ερευνών ήταν σημαντικές. Εμείς ξέραμε ότι οι δράστες βρίσκονται στην Πανεπιστημιούπολη. Οι δικαστικές Αρχές όμως δεν έλυναν τα χέρια της Αστυνομίας και έτσι δεν έγινε άμεσα έρευνα στην Πανεπιστημιούπολη για τον εντοπισμό τους. Είχαν βρει άσυλο εκεί και η Αστυνομία δεν μπορούσε να πάει να τους πιάσει. Οι δικαστικές Αρχές έδειξαν κακά αντανακλαστικά. Σαν θύμα και σαν πατέρας έχω μία πικρία γι’ αυτό. Παρά ταύτα έχουμε ακόμα εμπιστοσύνη στους θεσμούς και πιστεύουμε ότι η έρευνα θα συνεχιστεί και θα συλληφθούν και τα υπόλοιπα μέλη της σπείρας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω και την Αστυνομία για την προσπάθεια που έκανε όλο αυτό τον καιρό», είχε αναφέρει ο δημοσιογράφος.


Ο δημοσιογράφος Μάκης Παπαδάτος.

ΟΝΝΕΔ: «Όσο κάποιοι έχουν σύντροφο την ανομία, εμείς θα συμμαχούμε με την νομιμότητα»


«Τα Πανεπιστήμια και οι φοιτητικές εστίες ανήκουν στους φοιτητές τους. Και οι φοιτητές δεν είναι ποινικοί. Μένουν σε δωμάτια όχι σε ορμητήρια. Οι φοιτητές διακινούν ιδέες, όχι ναρκωτικά. Οι φοιτητές κρατούν στα χέρια τους βιβλία και όχι όπλα», τονίζει η ΟΝΝΕΔ σε ανακοίνωση της, με αφορμή την υπόθεση των συμμοριών που είχαν ως ορμητήριο τις φοιτητικές εστίες στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου. 

«Όσο λοιπόν και αν κάποιοι έχουν για σύντροφο την ανομία, άλλο τόσο εμείς θα συμμαχούμε με τη νομιμότητα. Στις παράνομες πράξεις και στην εγκληματικότητα θα βλέπουμε πάντα μία λύση. Την παρέμβαση των αστυνομικών αρχών και τη σύλληψη των εγκληματιών έτσι ακριβώς όπως συνέβη εχθές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Έτσι όπως συμβαίνει σε κάθε δημόσιο χώρο. Έτσι όπως συμβαίνει σε κάθε σύγχρονο Πανεπιστήμιο του κόσμου», προσθέτει η «γαλάζια» νεολαία.

📺Η πρώτη εικόνα από την έκρηξη μετά την πρόσκρουση του DART στον αστεροειδή «Δίμορφος»


Το σκάφος-καμικάζι, λίγο μικρότερο από αυτοκίνητο, έπεσε με ταχύτητα η οποία ξεπερνούσε τα 20.000 χιλιόμετρα την ώρα πάνω στον αστεροειδή

Στη δημοσιότητα έδωσε η NASA κάποια πρώτα στιγμιότυπα από την εξέλιξη του πειράματος πρόσκρουσης πυραύλου σε αστεροειδή με την εικόνα αμέσως μετά το χτύπημα του «Δίμορφου» από το διαστημικό σκάφους διπλής ανακατεύθυνσης αστεροειδών (DART).

Το διαστημόπλοιο της NASA, της υπηρεσίας διαστήματος των ΗΠΑ, έπεσε εσκεμμένα πάνω σε αστεροειδή με σκοπό να μεταβληθεί η πορεία του με τη δύναμη της κινητικής ενέργειας, κατά τη διάρκεια αποστολής άνευ προηγουμένου με σκοπό να η ανθρωπότητα να μάθει πώς θα προστατευτεί από δυνητική μελλοντική υπαρξιακή απειλή γι’ αυτή.

Το σκάφος-καμικάζι, λίγο μικρότερο από αυτοκίνητο, έπεσε με ταχύτητα η οποία ξεπερνούσε τα 20.000 χιλιόμετρα την ώρα πάνω στον αστεροειδή, την ώρα που προβλεπόταν (στις 02:14 ώρα Ελλάδας, ξημερώματα Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022).


Ομάδες της NASA, που βρίσκονταν στο κέντρο ελέγχου αποστολής στο Μέριλαντ, ξέσπασαν σε ζητωκραυγές τη στιγμή της πρόσκρουσης.

Λίγα λεπτά νωρίτερα, ο αστεροειδής Δίμορφος, σε απόσταση περίπου 11 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη, άρχιζε να μεγαλώνει σιγά-σιγά στις εντυπωσιακές εικόνες που μεταδίδονταν απευθείας από κάμερα το σκάφος. Ήταν ευδιάκριτη η γκρίζα ακανόνιστη επιφάνεια του βράχου.

Η πρώτη εικόνα από τη στιγμή της έκρηξης:



Η πρόσκρουση του πυραύλου πάνω σε αστεροειδή πέτυχε και μάλιστα πήγε καλύτερα απ, ό,τι αναμενόταν συνόψισε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο Κλεομένης Τσιγάνης, Αναπληρωτής καθηγητής Δυναμικής Αστρονομίας και μέλος της ερευνητικής ομάδας για το διαστημικό σκάφος διπλής ανακατεύθυνσης αστεροειδών (DART)

"Είναι το πρώτο πείραμα πλανητικής άμυνας αλλά αν το δούμε σε λίγο μεγαλύτερο ιστορικό βάθος είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας που με ανθρώπινη παρέμβαση ένα ουράνιο αντικείμενο αλλάζει πορεία. Αυτό είναι σίγουρο ότι δεν έχει ξαναγίνει." τόνισε συγκεκριμένα.

Όπως εξήγησε ο κος Τσιγάνης, η αλλαγή πορείας δεν είναι ακόμη εξακριβωμένη μεν με βεβαιότητα αλλά οι πρώτες εικόνες και τα πρώτα δεδομένα δείχνουν ότι το πείραμα πήγε ίσως και καλύτερα απ' ό,τι αναμενόταν.


Τόνισε ειδικότερα πως υπάρχουν ακόμη κάποιες εικόνες και κάποια δεδομένα τα οποία είναι υπό επεξεργασία και ως εκ τούτου δεν έχουν ανακοινωθεί αλλά σε κάθε περίπτωση το πείραμα δείχνει να πέτυχε καθώς ο αστεροειδής χτυπήθηκε σφοδρά.

"Υπάρχει μεγάλη μεταβολή της φωτεινότητας, υπάρχουν ίχνη από συντρίμμια τα οποία έχουν φύγει σε μεγάλη απόσταση" εξήγησε προσθέτοντας πως εντός των επομένων ημερών θα δούμε πολύ εντυπωσιακές εικόνες και ήδη κάποιες έχουν κυκλοφορήσει στο twitter.

Ανάλογο πείραμα, όπως διευκρίνισε, δεν είχε επιχειρηθεί ποτέ ξανά στο παρελθόν και όσον αφορά τον βαθμό της δυσκολίας του είπε χαρακτηριστικά "Θα σας πω τα νούμερα και θα το σκεφτείτε...Η απαίτηση ήταν η στόχευση να έχει μια ακρίβεια της τάξης των 10-15 μέτρων όταν το αντικείμενο το οποίο στοχεύουμε είναι σήμερα σε περίπου 11 εκατομμύρια χιλιόμετρα από την Γη και έχει διαστάσεις 160 μέτρα όλο κι όλο. Καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για ένα δισεκατομμυριοστό περίπου, η τάξη μεγέθους της ακρίβειας". είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως αυτό γίνεται εφικτό ξεκινώντας την αποστολή έναν χρόνο πριν και κάνοντας μόνο διορθωτικές κινήσεις κατά την πορεία.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο καθηγητής, ανέφερε πως κατά τις τελευταίες ώρες της αποστολής δεν υπήρχε πλέον ανθρώπινη παρέμβαση και η πλοήγηση γινόταν μέσω ενός αυτόματου συστήματος smart navigation το οποίο και βασιζόταν στην κάμερα του ίδιου του σκάφους.

"Όλα δούλεψαν κατ'΄ευχήν, όπως είπα, ό στόχος ήταν ακριβώς εκεί που έπρεπε να είναι" υπογράμμισε μεταξύ άλλων.


skai.gr

ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ🤦‍♂️🤷‍♂️Χαστούκισαν την κόρη τους στη Ρόδο, έκανε καταγγελία και καταδικάστηκαν από δικαστήριο


Στο εδώλιο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ρόδου βρέθηκαν την Τρίτη 46χρονος πατέρας και 43χρονη μητέρα μετά από καταγγελία που έκανε σε βάρος τους η ανήλικη κόρη τους.

Σύμφωνα με τη rodiaki η υπόθεση πήρε το δρόμο της δικαιοσύνης όταν μετά από καβγά που είχε η ανήλικη με τους γονείς της, κατά τη διάρκεια του οποίου η μητέρα φέρεται να τη χαστούκισε, η 17χρονη έφυγε από το σπίτι και προέβη σε καταγγελία σε βάρος τους.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη των δύο γονέων οι οποίοι το μεσημέρι της Τρίτης κάθισαν στο εδώλιο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ρόδου κατηγορούμενοι για σωματική βλάβη, εξύβριση και απειλή σε βάρος της κόρης τους.

Το δικαστήριο έκρινε ένοχους τους γονείς και επέβαλε συνολική ποινή φυλάκισης 13 μηνών με τριετή αναστολή στη μητέρα και 9 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή στον πατέρα.

📺Λαμία: «Καίει» τους γιατρούς το πόρισμα της ΕΔΕ για τον θάνατο της 14χρονης


«Καίει» τους γιατρούς του Νοσοκομείου Λαμίας, η Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) που διενήργησε η καθηγήτρια Παιδιατρικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας, Ιωάννα Γριβέα για τον αδόκητο χαμό της 14χρονης μαθήτριας, Κυριακής Ζανιά, τον περασμένο Δεκέμβριο.

Το κορίτσι πέθανε περιμένοντας βοήθεια στο κοντέινερ του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας και σύμφωνα με το lamiareport.gr, η ΕΔΕ που διατάχθηκε από τον Διοικητή της 5ης ΥΠΕ Φώτη Σερέτη αποδίδει ευθύνες σε συγκεκριμένους γιατρούς, οι οποίοι αν είχαν ενεργήσει διαφορετικά το κορίτσι θα είχε σωθεί.

Με ανάρτησή του στα social, ο Πάρης Παπαδάκης που είναι ένας από τους δικηγόρος της οικογένειας της αδικοχαμένης 14χρονης, κάνει λόγο για ανθρωποκτονία με φυσικούς αυτουργούς δύο γιατρούς και προσθέτει πως μετά την κατάθεση της μήνυσης από την οικογένεια του κοριτσιού θα προκύψει υπαιτιότητα και σε άλλους γιατρούς.

«Όσον αφορά τον θάνατο του μόλις 14 χρονών κοριτσιού από την Λαμία με αιτία θανάτου covid – 19, πρέπει να μάθει όλο το πανελλήνιο ότι μετά και την έκδοση της ΕΔΕ η αιτία θανάτου άλλαξε και έγινε ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΥΡΓΟΥΣ 2 ΙΑΤΡΟΥΣ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΓΝΩΣΤΟΙ ΣΥΝΤΟΜΑ!! Μετά την κατάθεση της μήνυσης από την οικογένεια του κοριτσιού θα προκύψει υπαιτιότητα και σε άλλους ιατρούς…

Το δικηγορικό μας γραφείο μας από κοινού με την εξαίρετη συνάδελφο Λαμίας κ. Σοφία Σταυράκη με τα στοιχεία που είχαμε στην κατοχή μας φωνάζαμε από την αρχή ότι επρόκειτο για ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑ και αν οι γιατροί ασκούσαν τα καθήκοντα τους όπως έπρεπε το παιδί θα ήταν ανάμεσα μας. Το μαχαίρι στο κόκκαλο για να αποδοθούν ευθύνες έτσι ώστε κανένα παιδί να μην φεύγει έτσι άδικα».

Τα παραπάνω επιβεβαίωσε μιλώντας στο LamiaReport και η δικηγόρος της οικογένειας Σοφία Σταυράκη, η οποία τις επόμενες ημέρες θα καταθέσει συμπληρωματική μηνυτήρια αναφορά.

Σημειώνεται πως πέρα από το διοικητικό σκέλος, το πόρισμα είναι επίσης στα χέρια της Ανακρίτριας που τις επόμενες ημέρες θα ελέγξει την υπόθεση ποινικά με τα νέα στοιχεία που έχουν έρθει στη διάθεση της Δικαιοσύνης, μαζί με τις πραγματογνωμοσύνες και των ιατροδικαστών που όρισε η οικογένεια.

Θεσσαλονίκη: Επιβάτης γρονθοκόπησε οδηγό του ΟΑΣΘ και τον έστειλε στο νοσοκομείο


Ακόμη ένα περιστατικό βίας σημειώθηκε σε βάρος οδηγού στη Θεσσαλονίκη, όπως καταγγέλλει ο ΟΑΣΘ, με γραπτή ανακοίνωση.

Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, αναφέρει ότι περίπου στη 1 τα ξημερώματα της Τρίτης (27/9) στη νυχτερινή γραμμή Αεροδρομίου επιβάτης γρονθοκόπησε οδηγό λεωφορείου και τον έστειλε νοσοκομείο.

Στο σημείο έσπευσε το ΕΚΑΒ, όπου μετέφερε τον οδηγό σε εφημερεύον νοσοκομείο, με το δρομολόγιο να μην ολοκληρώνεται ποτέ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ

Ακόμα ένα περιστατικό βίας καταγράφηκε εναντίον οδηγού του ΟΑΣΘ. Αυτή τη φορά το επεισόδιο σημειώθηκε στη 1 τα ξημερώματα της Τρίτης, στη νυχτερινή γραμμή Αεροδρομίου, στο ύψος της Καμάρας, όταν επιβάτης γρονθοκόπησε τον οδηγό.

Ειδοποιήθηκε η Αστυνομία και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ το οποίο μετέφερε τον οδηγό στο εφημερεύον νοσοκομείο για την παροχή Πρώτων Βοηθειών, ενώ το δρομολόγιο δεν ολοκληρώθηκε.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης επικοινώνησε με τον οδηγό για να του εκφράσει τις ευχές του για ταχεία ανάρρωση, τονίζοντας ότι ο Οργανισμός βρίσκεται στο πλευρό του και καταδικάζοντας απερίφραστα τα περιστατικά βίας.

Ο κ. Ταγγίρης, με αφορμή το περιστατικό δηλώνει ότι ο ΟΑΣΘ δεν πρόκειται ποτέ να ανεχθεί τέτοιες συμπεριφορές εναντίον του προσωπικού του. Ταυτόχρονα, καλεί το επιβατικό κοινό να βοηθά στον εντοπισμό των δραστών και υπογραμμίζει ότι ο Οργανισμός θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό των εργαζομένων με την παροχή νομικής βοήθειας και οποιασδήποτε άλλης συνδρομής απαιτηθεί.

Τέλος οι ρωσικές κάρτες MIR και τα ρούβλια για την Τουρκία – Υπό την πίεση των ΗΠΑ


Για πλήγμα στο εμπόριο μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας κάνει λόγο το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων το οποίο μετέδωσε πως υπό την πίεση των ΗΠΑ, οι τρεις τελευταίες τουρκικές τράπεζες που εξακολουθούν να επεξεργάζονται πληρωμές με ρωσικές κάρτες Mir αποσύρονται.

Αμερικανικές πιέσεις
 
Το AFP σημειώνει μάλιστα, πως η «η απόφαση έρχεται ως συνέχεια αυστηρών προειδοποιήσεων από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Τουρκία, μέλος του ΝΑΤΟ, είτε να περιορίσει τις οικονομικές της σχέσεις με τη Ρωσία είτε να αντιμετωπίσει κυρώσεις».


Παρά τις οικονομικές συμφωνίες, ο Ερντογάν θα δυσκολευτεί να λάβει εντολή παράτασης της εξουσίας του στις εκλογές του ερχόμενου Ιουνίου, σχολιάζει το γαλλικό πρακτορείο και επισημαίνει επίσης ότι η Τουρκία πρόσφερε σε εκατομμύρια Ρώσους διακοπές με ρούβλια κα κάρτες Mir.

Ρώσοι καταφεύγουν στην Τουρκία ως μέρος ενός «νέου μεταναστευτικού κύματος λιποτακτών που προσπαθούν να αποφύγουν την επιστράτευση», μετέδωσε επίσης το AFP.

Τρεις τουρκικές τράπεζες – δανειστές, οι Halkbank, Vakifbank και Ziraatbank, επέμειναν σε συναλλαγές με κάρτες Mir, βασιζόμενες σε όσα «συμφωνήθηκαν» στη συνάντηση του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντιμίρ Πούτιν τον Αύγουστο. Αντίθετα, δύο από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές τράπεζες της Τουρκίας, οι Denizbank και Isbank, ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα την διακοπή της χρήσης του συστήματος πληρωμών Mir.

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ξεκαθάρισε ότι οι τουρκικές τράπεζες που συνεργάζονται με ρωσικές τραπεζικές κάρτες Mir «υποστηρίζουν τις προσπάθειες της Ρωσίας να αποφύγει τις αμερικανικές κυρώσεις».

Το Κρεμλίνο καταδίκασε την Ουάσιγκτον επειδή «με άνευ προηγουμένου πίεση απείλησε με κυρώσεις το τραπεζικό σύστημα», όπως δήλωσε ο Ντμίτρι Πεσκόφ.

Το Ουζμπεκιστάν ανακοίνωσε ότι διέκοψε για «τεχνικούς» λόγους την λειτουργία των τραπεζικών καρτών Mir, οι οποίες πλέον δεν χρησιμοποιούνται παρά σε ελάχιστες χώρες, ανάμεσά τους η Λευκορωσία.

«Εξαρτημένη από το ρωσικό φυσικό αέριο και το πετρέλαιο, η Τουρκία αρνήθηκε να συμμετάσχει στις δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας μετά την εισβολή στην Ουκρανία», διευκρινίζει το AFP, υπενθυμίζοντας επίσης ότι η Άγκυρα συμφώνησε να πληρώσει το ένα τέταρτο των εισαγωγών φυσικού αερίου της Ρωσίας σε ρούβλια.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Wally Adeyemo πραγματοποίησε επίσκεψη στην Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη τον Ιούνιο για να εκφράσει τις ανησυχίες της Ουάσιγκτον, ενώ η Τουρκία αρνήθηκε να εγκρίνει τις δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας. Η Ρωσία ανέπτυξε το σύστημα Mir το 2015 για να παρακάμψει τις δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν μετά την προσάρτηση της ουκρανικής χερσονήσου της Κριμαίας.

Η Visa και η Mastercard δεν εκδίδουν πλέον νέες κάρτες στη Ρωσία ούτε επεξεργάζονται ξένες πληρωμές με κάρτες που αποκτήθηκαν πριν από τον πόλεμο.

Έπαινοι από τη Handelsblatt: Η Ελλάδα δείχνει πώς εξοικονομείται το φυσικό αέριο


«Τον Σεπτέμβριο η Ελλάδα μείωσε την κατανάλωση φυσικού αερίου κατά 40% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι», γράφει η Handelsblatt.

«Η εξοικονόμηση φυσικού αερίου κατέστη δυνατή κυρίως λόγω της εντεινόμενης χρήσης λιγνίτη και ντίζελ στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας», σημειώνει σε ανταπόκριση από την Αθήνα η Handelsblatt με τίτλο «Η Ελλάδα δείχνει πώς εξοικονομείται φυσικό αέριο».

«Η Ελλάδα δείχνει πώς εξοικονομείται φυσικό αέριο»

Η γερμανική οικονομική εφημερίδα παρατηρεί: «Πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, η Ελλάδα διασφάλιζε το 40% των εισαγωγών φυσικού αερίου από την Gazprom.

»Παρά το γεγονός ότι ο ρωσικός κολοσσός δεν έχει ακόμη επιβάλει περιορισμούς παράδοσης στην Ελλάδα, οι εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου μειώθηκαν φέτος στο 20%. Αυτό κατέστη δυνατό κυρίως λόγω της εντατικότερης χρήσης του τερματικού σταθμού LNG στη Ρεβυθούσα.

»Στον σταθμό φθάνει πλέον διπλάσια ποσότητα υγροποιημένου φυσικού αερίου από ότι το 2021. Το LNG προέρχεται κυρίως από τις ΗΠΑ, την Αλγερία και το Κατάρ. Σύμφωνα με το Yπουργείο Ενέργειας, η Ελλάδα θέλει να είναι προετοιμασμένη για το ενδεχόμενο διακοπής παράδοσης ρωσικού φυσικού αερίου».

DW