29 Σεπτεμβρίου 2022

📺Ξεπούλησε τον ΟΣΕ και ζητάει τα ρέστα-ΒΙΝΤΕΟ


Φώναζαν ότι "ξεπουλούσε"
ο Σαμαράς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 300 εκατ. ευρώ και τελικά την χάρισαν με 45 εκατ. ευρώ. Αυτοί οι τύποι τολμάνε να κουνάνε τώρα το δάχτυλο.


Αντιπαράθεση είχαν στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά.

Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης των κ. Καραμανλή και Παππά, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για τις αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών, βρέθηκε η πώληση του ΟΣΕ.

«Η δήθεν αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε το μεγαλύτερο ξεπούλημα της μεταπολίτευσης. Πήρε μια εταιρεία και την έδωσε για 45 εκατ. ευρώ» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ που ζήτησε να δοθεί στη δημοσιότητα το μνημόνιο συνεργασίας του 2020.

«Τα 45 εκατ. ευρώ είναι τα χρήματα που έδινε η Ελληνική Δημοκρατία για PSOs (Public Service Obligations), δηλαδή για τις άγονες γραμμές» είπε ο κ. Καραμανλής, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, και συνέχισε: «Οι Ιταλοί ξεχρέωσαν την επένδυσή τους σε ένα χρόνο και έρχεστε τώρα και μιλάτε για κάθαρση; [...] Όχι μόνο το κάνατε, αλλά δεν φροντίσατε να υπάρχει ένας μηχανισμός που να ελέγχει τα δρομολόγια».

Από την πλευρά του, ο κ. Παππάς είπε ότι από τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε εξαιρεθεί από την πώληση το τροχαίο υλικό και η ακίνητη περιουσία, ενώ ζήτησε να δοθεί στη δημοσιότητα το μνημόνιο συνεργασίας και η σύμβαση που ήταν έτοιμη το 2020, και «που υποχρέωνε την τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ».

«Τα 600 εκατομμύρια κάνανε φτερά» είπε ο κ. Παππάς, και σημείωσε ότι αυτά τα χρήματα είναι 12 φορές η ετήσια αποζημίωση, «που την αφήσατε να πέσει στις τσέπες του αναδόχου».

Ολοκληρώνεται η διαδικασία της Εξεταστικής - Τα πορίσματα των κομμάτων


Οι τελευταίες γραμμές γράφονται αύριο, Παρασκευή, στην Εξεταστική όπου αναμένεται η κατάθεση του Νίκου Ανδρουλάκη. Είναι άλλωστε το μόνο πολιτικό πρόσωπο που θα βρεθεί στη Βουλή για το θέμα των επισυνδέσεων της ΕΥΠ

Του Αντώνη Αντζολέτου

Μετά την οικονομία και το κύμα της ακρίβειας το θέμα που προκαλεί τις μεγαλύτερες τριβές μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης είναι η υπόθεση των παρακολουθήσεων.

Οι τελευταίες γραμμές γράφονται αύριο, Παρασκευή, στην Εξεταστική όπου αναμένεται η κατάθεση του Νίκου Ανδρουλάκη. Είναι άλλωστε το μόνο πολιτικό πρόσωπο που θα βρεθεί στη Βουλή για το θέμα των επισυνδέσεων της ΕΥΠ.

Η αντιπολίτευση συνεχίζει να διαμαρτύρεται για το ότι δεν κλήθηκαν ούτε ο πρώην γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού, Γρηγόρης Δημητριάδης, αλλά ούτε και οι υπουργοί που βρέθηκαν στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.

Η πλειοψηφία αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα να μην υπάρξει άλλος κύκλος μαρτύρων γεγονός που οδήγησε σύσσωμη την αντιπολίτευση στο να αποχωρήσει από τη συνεδρίαση. Ως συνέχεια αυτού έγινε γνωστό από κόμματα της μειοψηφίας που δεν θα αποστείλουν ερωτήσεις στον εκπρόσωπο της Intellexa που δεν παρέστη τελικά ενώπιον της Επιτροπής.

Ακόμα και η μέρα που θα καταθέσει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αποτέλεσε αντικείμενο πολλών συζητήσεων, καθώς η ολοκλήρωση των ονομάτων του καταλόγου οδήγησε τον πρόεδρο της Επιτροπής, Γιάννη Κεφαλογιάννη, να ανακοινώσει αρχικά πως θα καταθέσει την περασμένη Τρίτη. Οι δυο εκπρόσωποι της Χαριλάου Τρικούπη αντέδρασαν και τελικά οι υποχρεώσεις του κ.Ανδρουλάκη στις Βρυξέλλες μετέθεσαν την παρουσία του κατά τρεις ημέρες.

Αυτό που απομένει και θα γράψει τον επίλογο της Εξεταστικής σχεδόν ένα μήνα από την έναρξη της είναι τα πορίσματα των κομμάτων. Από τη ΝΔ αναμένεται να εστιάσουν στο νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία της ΕΥΠ. Το μεγάλο κέρδος για την πλειοψηφία είναι η ανάδειξη των παθογενειών που διαχρονικά αντιμετώπιζε η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών.

Η αύξηση των «φίλτρων» από τα οποία θα περνάει η απόφαση της ΕΥΠ για την παρακολούθηση ενός πολιτικού προσώπου είναι το πολύ σημαντικό βήμα που θα γίνει. Πέραν των δυο υπογραφών από εισαγγελείς που άλλαξε με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχόμενου οι πληροφορίες της «Καθημερινής» ανέφεραν πως ως πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας προτείνεται να χρειάζεται πλέον η υπογραφή τού εκάστοτε υπουργού που θα προΐσταται της ΕΥΠ. Επίσης, εξετάζεται το ενδεχόμενο να περιγράφεται με ακρίβεια η αιτία της παρακολούθησης και να μη γίνεται αορίστως η επίκληση «λόγων εθνικής ασφάλειας», αλλά και την επαναφορά της διάταξης που προβλέπει ότι ο παρακολουθούμενος θα μπορεί να ενημερώνεται για τον χρόνο και τους λόγους για τους οποίους είχε τεθεί σε καθεστώς παρακολούθησης.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η γαλάζια παράταξη δεν θα αφήσει έξω από το κάδρο την υπόθεση της παρακολούθησης του Στέργιου Πιτσιόρλα, ενώ αυτό που επισημαίνουν είναι πως από τη διαδικασία δεν προέκυψε καμία σχέση της ΕΥΠ με κακόβουλα λογισμικά.

Για το αν το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ θα είναι κοινό δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση. Πήγες της Κουμουνδούρου ανέφεραν στο skai.gr πως είναι κάτι που ο ΣΥΡΙΖΑ θα το επιδιώξει. Είναι σίγουρο, πάντως έτσι και αλλιώς πως οι θέσεις των δυο κομμάτων σε αυτό το θέμα θα είναι ταυτόσημες.

Θα αναφερθούν σε προσπάθεια συγκάλυψης της υπόθεσης από την πλειοψηφία, για μια διαδικασία εξπρές προκειμένου να μην βγουν στο φως νέα στοιχεία, ενώ για την επίκληση του απορρήτου από τους μάρτυρες θα υποστηρίξουν πως με πρόσχημα αυτό ποτέ δεν συζητήθηκε στην Επιτροπή η ουσία των επισυνδέσεων από την ΕΥΠ. Εκτιμάται πως μέσω της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας τα δυο κόμματα θα συνεχίσουν να φέρνουν την υπόθεση στην επικαιρότητα. Αιχμές για τη διαχείριση της υπόθεσης από την κυβέρνηση θα έχουν τα πορίσματα του ΚΚΕ, της Ελληνικής Λύσης και του ΜέΡΑ25.

Πηγή: skai.gr

🤦‍♂️🤦‍♂️Θεσσαλονίκη: 14χρονος έπεσε θύμα ξυλοδαρμού από τρεις συνομήλικους του


Ένα πρωτοφανές περιστατικό έλαβε χώρα στις αρχές Σεπτεμβρίου, στην περιοχή Μενεμένη στη Θεσσαλονίκη. Ο 14χρονος μαθητής που είχε βγει βόλτα περιμετρικά του πρώην στρατοπέδου Μεγάλου Αλεξάνδρου, έπεσε θύμα άγριου ξυλοδαρμού και μάλιστα χωρίς να ξέρει τον λόγο!

Σύμφωνα με το Grtimes, όπως περιγράφει ο νεαρός στην κατάθεση του, είδε «να έρχονται απειλητικά προς το μέρος του τρεις συνομήλικοί» του με άγριες διαθέσεις. Χωρίς να προλάβει καν να αντιδράσει και χωρίς εκείνοι να του μιλήσουν άρχισαν να τον χτυπούν ανελέητα στη μέση του δρόμου μέρα μεσημέρι. Μάταια το παιδί φώναζε για βοήθεια.

Αποτέλεσμα της επίθεσης, ήταν να προκληθούν στον νεαρό μαθητή βαριές σωματικές κακώσεις και να εισαχθεί στο νοσοκομείο. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο δικηγόρος της οικογένειας του μαθητή, κ. Θάνος Καρατσιώλης, «το πιο απίστευτο είναι ότι δέχτηκε αυτή την ανελέητη επίθεση από τους τρεις νεαρούς που αποτελούν ξεκάθαρα συμμορία νταήδων».

«Οι συμμορίες που εμφανίζονται και δρουν χωρίς όρια το τελευταίο διάστημα ειδικότερα σε περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης, έχουν αποθρασυνθεί. Φτάνουν στο σημείο να απειλούν τα θύματα άμεσα και έμμεσα πως αν δεν σωπάσουν και τολμήσουν να αναφέρουν τα περιστατικά στις Αρχές θα υποστούν χειρότερες συνέπειες.

«Το παιδί είναι σε κατάσταση σοκ, δεν μπορεί φυσικά να σκεφτεί ότι θα μπορεί να κυκλοφορήσει άνετα και χωρίς φόβο. Ευτυχώς οι νεαροί φερόμενοι ως δράστες, συνελήφθησαν άμεσα καθώς υπήρχαν κάμερες ασφαλείας στην περιοχή οπότε και εντοπίστηκαν άμεσα», καταλήγει ο δικηγόρος της οικογένειας του μαθητή.

📺Πέθανε ξαφνικά σε ηλικία 59 ετών ο ράπερ Coolio, ερμηνευτής του Gangsta’s Paradise


Πέθανε σε ηλικία 59 ετών ο Coolio. Ο ράπερ που σημείωσε τεράστια επιτυχία στα 90s με το τραγούδι "Gangsta's Paradise" βρέθηκε νεκρός στην τουαλέτα του σπιτιού ενός φίλου του στο Λος Άντζελες, σύμφωνα με τον επί χρόνια μάνατζερ του.

Ο Jarez ανέφερε ότι ο Coolio πήγε στην τουαλέτα στο σπίτι του φίλου του, αλλά αργούσε να βγει με τον φίλο του μπαίνει στην τουαλέτα μετά από λίγο και να τον βρίσκει ξαπλωμένο στο πάτωμα χωρίς τις αισθήσεις του.

Σύμφωνα με το TMZ, που μίλησε με τον μάνατζερ του ράπερ, τα μέλη του πληρώματος του ασθενοφόρου που έφτασαν στο σημείο εκτίμησαν πως ο Coolio υπέστη ανακοπή καρδιάς, ωστόσο ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ή αιτία θανάτου του.

Ο Coolio, του οποίου το πραγματικό όνομα ήταν Artis Leon Ivey Jr. , εμφανίστηκε στη ραπ σκηνή του Λος Άντζελες στα τέλη της δεκαετίας του '80, αλλά η φήμη του εκτοξεύθηκε το 1995 όταν κυκλοφόρησε το "Gangsta's Paradise" για το soundtrack της ταινίας "Dangerous Minds" με τη Μισέλ Φάιφερ.


Το τραγούδι έφτασε στο #1 και έμεινε εκεί για 3 εβδομάδες, ενώ ψηλά έφτασε και το "Fantastic Voyage" του 1994, στο #3 στο Billboard's Hot 100.


Την δυσάρεστη είδηση του θανάτου του Coolio μοιράστηκε στο Twitter και ο ράπερ Ice Cube.

Ιταλία: Η αστροναύτης Σαμάνθα Κριστοφορέτι πρώτη Ευρωπαία διοικήτρια στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό


Η Ιταλίδα Σαμάνθα Κριστοφορέτι είναι επίσημα από την Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου, η πρώτη Ευρωπαία αστροναύτης που αναλαμβάνει την διοίκηση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS).

Η 45χρονη Κριστοφορέτι παρέλαβε την «σκυτάλη» από τον Ρώσο κοσμοναύτη, Όλεγκ Αρτέμιεφ, και έγινε ο πέμπτος στην ιστορία του διαστήματος αστροναύτης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), που ανέλαβε καθήκοντα διοικητή στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό μετά τους Φρανκ Ντε Βίνε, Αλεξάντερ Γκερστ, Λούκα Παρμιτάνο και Τομά Πεσκέ.

Τα καθήκοντα της 45χρονης νέας διοικήτριας του ISS θα είναι να επιβλέπει την επικοινωνία με τις ομάδες του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού στη Γη και να συντονίζει τις ενέργειες του πληρώματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Επίσης, θα είναι υπεύθυνη για την απόδοση και την καλή κατάσταση των αστροναυτών σε τροχιά, όπως μεταδίδει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος.

«Αισθάνομαι τιμή μετά τον διορισμό μου στην θέση της διοικήτριας και ανυπομονώ με την εμπειρία που έχω αποκτήσει στο Διάστημα και στη Γη να οδηγήσω μια πολύ ικανή ομάδα σε τροχιά», δήλωσε με ανακοίνωσή της η Ιταλίδα αστροναύτης, αμέσως μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων της το πρωί της Τετάρτης. Η ίδια, που τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης την αποκαλούν με το προσωνύμιο «AstroSamantha», δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει όλους τους Ιταλούς και τις Ιταλίδες για την υποστήριξη και την αγάπη τους στο πρόσωπό της.


Κατά την διάρκεια της επίσημης τελετής, η οποία μεταδόθηκε live μέσω του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, η Κριστοφορέτι παρέλαβε από τον προηγούμενο διοικητή του ISS, τον Ρώσο κοσμοναύτη Όλεγκ Αρτέμιεφ, ένα κλειδί, σύμβολο ανάληψης των νέων καθηκόντων της. Η επιλογή του εκάστοτε διοικητή του ISS πραγματοποιείται μετά από κοινή απόφαση των διαστημικών υπηρεσιών NASA (ΗΠΑ), ESA (Ευρώπη), Roscosmos (Ρωσία), JAXA (Ιαπωνία) και CSA (Καναδάς).

Το «who is who» της γυναίκας που ανέλαβε το «τιμόνι» του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού

Η Κριστοφορέτι γεννήθηκε στο Μιλάνο το 1977 και σπούδασε μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου και αεροναυπηγική στο πανεπιστήμιο Federico II στη Νάπολη. Επίσης, φοίτησε στην Ιταλική Ακαδημία Αεροναυτικής του Ποτσουόλι (Νάπολη), στη Σχολή Αεροναυτικής και Διαστήματος στην Τουλούζη και στο Ρωσικό Πανεπιστήμιο Χημείας και Τεχνολογίας «Μεντελέεβ», στη Μόσχα ενώ εκπαιδεύτηκε στο Euro - Nato Joint Jet Pilot Training στο Τέξας των ΗΠΑ.

Μιλάει πέντε γλώσσες, Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Ρωσικά. Υπηρέτησε ως πιλότος στην Ιταλική Πολεμική Αεροπορία πριν επιλεγεί από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος για να γίνει αστροναύτης.

Τον Μάιο του 2009 η Κριστοφορέτι επιλέχθηκε ανάμεσα σε 8.500 υποψηφίους από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος για να γίνει αστροναύτης. Είναι η πρώτη γυναίκα αστροναύτης στην Ιταλία και η τρίτη γυναίκα αστροναύτης στην Ευρώπη. Μέχρι το 2015 η Κριστοφορέτι είχε συμπληρώσει 200 ημέρες σε αποστολή στο διάστημα, αριθμός - ρεκόρ για συνεχή παραμονή στο διάστημα από γυναίκα αστροναύτη. Ήδη, μέσω της αποστολής της με τον κωδικό «Minerva» στον Ευρωπαϊκό Διαστημικό Σταθμό η Ιταλίδα αστροναύτης έχει παράγει εκτενή επιστημονική έρευνα, ζώντας και δουλεύοντας 400 χλμ. πάνω από τη Γη. Εκτός από την επιστημονική της έρευνα η Ιταλίδα αστροναύτης με χιουμοριστικά βίντεο στο Tik Tok γοητεύει τους διαδικτυακούς της φίλους αποκαλύπτοντας στιγμές από την καθημερινότητά της στο Διάστημα.

Η Κριστοφορέτι συγκαταλέγεται ανάμεσα στις διεθνείς προσωπικότητες που έχουν την δική τους Barbie. Η κούκλα κυκλοφόρησε το περασμένο έτος και ένα μέρος από τα έσοδα των πωλήσεων πηγαίνει στην υποτροφία «Women In Space».

Είναι παντρεμένη με τον Γάλλο Λιονέλ Φερά, μηχανικό αεροδιαστημικής στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος. Το ζευγάρι έχει αποκτήσει δύο παιδιά, την Κέλσεϊ Αμάλ 6 ετών και τον Ντόριαν Λεβ, μόλις ενός έτους.

Ελληνοτουρκικά: Άμεση απάντηση Ουάσιγκτον και Αθήνας στον Ερντογάν για την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών


Ουάσιγκτον και Αθήνα απάντησαν χθες βράδυ... «εν ριπή οφθαλμού» στη νέα διπλή τουρκική πρόκληση που εκδηλώθηκε σε βάρος της Ελλάδας με τις νέες δηλώσεις Ερντογάν και την ανακοίνωση που εξέδωσε το τουρκικό Συμβούλιο Ασφαλείας.

Λίγη ώρα μετά τη συνεδρίαση του τουρκικού Συμβουλίου, που έθεσε εκ νέου θέμα αποστρατικοποίησης των νησιών του Αιγαίου και τις νέες παραληρηματικές αξιώσεις του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η Ουάσιγκτον έδωσε ακόμα μια ηχηρή απάντηση στην Άγκυρα, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ότι η ελληνική κυριαρχία των νησιών του Αιγαίου δεν αμφισβητείται.

Η αποστομωτική απάντηση του αμερικανικού ΥΠΕΞ ήρθε να συμπληρώσει ουσιαστικά το μήνυμα αποφασιστικότητας που έστειλε η Αθήνα για τις αποφάσεις του τουρκικού Συμβουλίου Ασφαλείας, σύμφωνα με το οποίο η ελληνική πλευρά θα υπερασπιστεί τα νόμιμα συμφέροντα και δικαιώματα της, εφόσον παραστεί η ανάγκη».

Παράλληλα, η αμερικανική διπλωματία έδειξε ευθέως ότι δεν λαμβάνει υπόψη τις αξιώσεις της Άγκυρας σε ό,τι αφορά τον αμερικανικό οπλισμό που μεταφέρθηκε στα νησιά, αλλά και τις ενστάσεις της για την άρση του εμπάργκο όπλων στην Κύπρο.

Την ομοβροντία των απαντήσεων στην Τουρκία είχε ουσιαστικά προαναγγείλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας χθες στο υπουργικό Συμβούλιο. Στην Αθήνα ήταν ήδη γνωστό ότι τα «γεράκια» της Αγκυρας θα συζητούσαν όλο το πλέγμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων και ο πρωθυπουργός σημείωσε με έμφαση, απευθυνόμενος στα μέλη της κυβέρνησης, ότι «απέναντί τους, δεν έχουν μόνο την Ελλάδα, έχουν ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά και τους συμμάχους μας στο ΝΑΤΟ»...

Η απάντηση της Αθήνας

Η Αθήνα με την απάντηση που έδωσε το ελληνικό ΥΠΕΞ στην ανακοίνωση του τουρκικού συμβουλίου Ασφαλείας, ξεκαθάρισε ότι «η Ελλάδα δεν προβάλει καμία διεκδίκηση έναντι της Τουρκίας», και επανέλαβε πως η χώρα μας είναι υπέρ του διαλόγου -κάτι που επισήμανε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, την περασμένη Παρασκευή.

Η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ:

«Η Τουρκία έχει κάθε δικαίωμα να υπερασπίζεται με κάθε νόμιμο μέσο τα συμφέροντα της, υπό την βασική αίρεση ότι αποδέχεται τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου. Δεν έχει, όμως, κανένα δικαίωμα να παραβιάζει κατάφορα το Διεθνές Δίκαιο και να απειλεί την Ελλάδα με πόλεμο (casus belli).

Η Ελλάδα δεν προβάλει καμία διεκδίκηση έναντι της Τουρκίας. Τάσσεται υπέρ του διαλόγου στη βάση του Διεθνούς Δικαίου. Θα υπερασπιστεί, όμως, τα νόμιμα συμφέροντα και δικαιώματα της εφόσον παραστεί η ανάγκη».

Η αντίδραση της Ουάσιγκτον

Η κυριαρχία της Ελλάδας σε αυτά τα νησιά είναι αδιαπραγμάτευτη, τόνισε ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ σε ερώτημα που του τέθηκε για τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας της Τουρκίας.

Σε δηλώσεις του την Τετάρτη, ο εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών, Νεντ Πράις, τόνισε ότι «η κυριαρχία και η εδαφική ακεραιότητα όλων των χωρών πρέπει να γίνεται σεβαστή και να προστατεύεται. Η κυριαρχία της Ελλάδας σε αυτά τα νησιά είναι αδιαπραγμάτευτη».

Πρόκειται για τη δεύτερη παρέμβαση μέσα σε τρείς ημέρες από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Τη Δευτέρα σε γραπτή του δήλωση, εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών σημείωνε ότι «σε μια εποχή που η Ρωσία εισέβαλε ξανά σε ένα κυρίαρχο ευρωπαϊκό κράτος, οι δηλώσεις που θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εντάσεις μεταξύ των Συμμάχων του ΝΑΤΟ δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμες».

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζουν να ενθαρρύνουν τους συμμάχους τους στο ΝΑΤΟ να συνεργαστούν για τη διατήρηση της ειρήνης και της ασφάλειας στην περιοχή και για την επίλυση των διαφορών με διπλωματία. Η κυριαρχία και η εδαφική ακεραιότητα όλων των χωρών πρέπει να γίνονται σεβαστές και να προστατεύονται. Η κυριαρχία της Ελλάδας σε αυτά τα νησιά δεν αμφισβητείται» ξεκαθάρισε.

Και κατέληξε: «Καλούμε όλα τα μέρη να αποφύγουν τη ρητορική και τις ενέργειες που θα μπορούσαν να αυξήσουν περαιτέρω την ένταση».

Είχαν προηγηθεί τη Δευτέρα νέες απειλές που είχε εξαπολύσει ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εναντίον της χώρας μας.

ΠΑΡΑΚΡΟΥΣΗ Μαρινάκη: «Καλώ τον πρωθυπουργό να πάρει θέση για την ΕΠΟ επειδή η Live News έγραψε ότι....»


Ο μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ Ολυμπιακός και πρόεδρος της Super League, Βαγγέλης Μαρινάκης, έστειλε νέα επιστολή προς την ΕΠΟ για το θέμα του CEO, ζητώντας να τοποθετηθούν επί του ζητήματος τόσο ο πρωθυπουργός όσο και κορυφαίοι υπουργοί.

Μεταξύ άλλων στην επιστολή του προς τον πρόεδρο της ΕΠΟ, Τάκη Μπαλτάκο, κατηγορεί την ΕΠΟ για επιλεκτικές διαρροές, κάνοντας λόγο για «"παρέα" αδίστακτων ανθρώπων που χρησιμοποιούν την Ομοσπονδία για να εξυπηρετούν τις προσωπικές τους επιδιώξεις», ενώ απευθύνει κάλεσμα σε Μητσοτάκη, Γεραπετρίτη, Αυγενάκη «να πάρουν δημοσίως θέση για όσα τραγελαφικά συμβαίνουν στην Ομοσπονδία».

Η επιστολή Μαρινάκη

Aναλυτικά η επιστολή Μαρινάκη με την ιδιότητα του προέδρου της Λίγκας αναφέρει τα εξής:

Προς
κ. Παναγιώτη Μπαλτάκο, Πρόεδρο Ε.Π.Ο.
Μαρούσι, 28.09.2022

Κύριε Πρόεδρε,

Όπως γνωρίζετε στις 27.09.2022 και με την θεσμική μου ιδιότητα ως Προέδρου της Superleague 1 και Αντιπροέδρου της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΠΟ σας απέστειλα μια επιστολή ενόψει της συνεδρίασης της ίδιας ημέρας και επί των θεμάτων αυτής. Η επιστολή αυτή, η οποία διανεμήθηκε στα Μέλη της ΕΕ/ΕΠΟ έχει πάρα πολύ σαφές και συγκεκριμένο περιεχόμενο σε σχέση με τα θέματα στα οποία αναφέρεται.

Παρ' όλα αυτά το τελευταίο 24ωρο διαπιστώνω ότι υπάρχουν στον γραπτό Τύπο συγκεκριμένων συμφερόντων δημοσιεύματα που αποτυπώνουν τις προθέσεις σας, όπως αυτό της εφημερίδας Live Sport:«O Πρόεδρος της ΕΠΟ Τάκης Μπαλτάκος ισχυρίζεται ότι τα δεδομένα άλλαξαν και η Παγκόσμια Ομοσπονδία του έχει ανάψει το πράσινο φως να προτείνει ο ίδιος όποιο πρόσωπο εκτιμά πως είναι το καταλληλότερο για τη θέση του CEO και αυτό θα πράξει».

 
Μια επιλεκτική πληροφόρηση και διαρροές καθόλου τυχαία σε μέσα επιρροής του ποδοσφαιρικού παράγοντα που έχει επιλέξει τον επόμενο CEO και δίνει εντολές σε εσάς. Μια σειρά από επιλεκτικές διαρροές εκπορευόμενες όλες από την Ομοσπονδία οι οποίες αφενός διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και αφετέρου απλά επιβεβαιώνουν όσα καταγγέλλονται αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και διοικείται η ΕΠΟ από μια «παρέα» αδίστακτων ανθρώπων που χρησιμοποιούν την Ομοσπονδία για να εξυπηρετούν τις προσωπικές τους επιδιώξεις.

Σας ξεκαθαρίζω για άλλη μια φορά ότι η τοποθέτηση C.E.O, (και αναπληρωτή C.E.O.) χωρίς να προηγηθεί διεθνής και αδιάβλητος διαγωνισμός, όπως ακριβώς έχουν υποδείξει οι υπερεθνικές Συνομοσπονδίες με την από 22/02/2022 επιστολή - Οδηγία τους, θα συνιστά πραξικοπηματική ενέργεια και κατάφωρη παραβίαση του Καταστατικού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Παρά την παρελκυστική τοποθέτησή σας κατά την συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής, η δεσμευτικότητα της οδηγίας των FIFA και UEFA επί της διαδικασίας έχει ήδη αναγνωριστεί από το Διαιτητικό Δικαστήριο της ΕΠΟ στην υπ' αρ. 95/2022 απόφασή του. Εσείς τουλάχιστον ως δικηγόρος θα έπρεπε να είστε σε θέση να το αντιληφθείτε με μια απλή ανάγνωσή της.

Δυστυχώς για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι η Ομοσπονδία δεν είναι ούτε ικανή αλλά ούτε και πρόθυμη να προχωρήσει στις ενέργειες εκείνες που θα οδηγήσουν στην απαραίτητη μεταρρύθμιση του Ελληνικού Ποδοσφαίρου με σύγχρονους όρους. Το βάρος της ευθύνης δεν πέφτει σε εσάς: πέφτει στην Ελληνική Κυβέρνηση η οποία μετά και την πρόσφατη συνάντηση του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο της UEFA K. Ceferin επανέλαβε την πρόθεση της να οδηγήσει το ελληνικό ποδόσφαιρο στην επόμενη ημέρα.

Με την ιδιότητά μου ως Προέδρου της Superleague 1, του μεγαλύτερου χρηματοδότη της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας και κατ' επέκταση του ελληνικού ποδοσφαίρου, καλώ τον Πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη καθώς και τον Υπουργό Επικράτειας κ. Γεραπετρίτη και τον Υπουργό Αθλητισμού κ. Αυγενάκη να πάρουν δημοσίως θέση για όσα τραγελαφικά συμβαίνουν στην Ομοσπονδία . Είναι ικανοποιημένοι που οι συμφωνίες που γίνονται σε ανώτατο επίπεδο καταστρατηγούνται και ακυρώνονται στην πράξη από μια δράκα εντολοδόχων -υπηρετών άλλων αφεντάδων; Ως πότε θα συνεχίσει η ΕΠΟ να ακυρώνει εν τοις πράγμασι όσα η κεντρική Κυβέρνηση συμφωνεί σε θεσμικό επίπεδο;

Όσο και να προσπαθεί η Ομοσπονδία να κρατήσει το ελληνικό ποδόσφαιρο όμηρο στις ιδιοτελείς επιδιώξεις όσων το λυμαίνονται, να γνωρίζετε ότι δεν θα το επιτύχει. Η μεταρρύθμιση του θα προχωρήσει έως ότου αποβληθούν από τους κόλπους του όσοι το χρησιμοποιούν για προσωπικούς σκοπούς, είτε το θέλετε είτε όχι. Σας καλώ - για άλλη μια φορά - να συμμορφωθείτε με το περιεχόμενο της Ολιστικής Μελέτης, χωρίς παρεκβάσεις και αλλοιώσεις στο περιεχόμενό της. Αφενός μεν γιατί είναι προϊόν μιας συμφωνίας που έχει πραγματοποιηθεί σε υψηλότατο επίπεδο και στόχο την πρόοδο του Ελληνικού Ποδοσφαίρου, και αφετέρου διότι είναι αποτέλεσμα της δουλειάς ανθρώπων που γνωρίζουν το ποδόσφαιρο, και όχι περαστικών από αυτό.

Ο Πρόεδρος της SUPER LEAGUE 1, Ευάγγελος Μαρινάκης.

Ιδιοκτήτης λιονταριού για βίντεο με Μανωλά: «Η Σάρζα είπε να το κατεβάσω επειδή ενοχλήθηκε ο παίκτης»🤣🤣


Viral έχει γίνει πλέον το βίντεο του Κώστα Μανωλά, τη στιγμή που τρομάζει από βρυχηθμό λιονταριού κατά τη διάρκεια φωτογράφησης.

Ο ζάμπλουτος ιδιοκτήτης του άγριου ζώου, αρχικά κατηγόρησε τον Μανωλά πως εξαγρίωσε το ζώο επειδή άργησε έξι ώρες, ενώ στη συνέχεια αποχώρησε από το σημείο.

Με νέα ανάρτησή του στα αραβικά ο ιδιοκτήτης αναφέρει πως «με πήραν τηλέφωνο από την ομάδα της Σάρζα για να κατεβάσω το βίντεο γιατί ενοχλήθηκε ο παίκτης».

📺Ζωγράφου: Εικόνες χάους και καταστροφής στις φοιτητικές εστίες – «Φοβόμαστε, ειδικά το βράδυ» λένε οι φοιτητές


Εικόνες χάους και καταστροφής στον χώρο στο χώρο της κατάληψης μέσα στις παλιές φοιτητικές εστίες στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου.

Το κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1  κατέγραψε  την κατάσταση στην οποία βρίσκεται τόσο εσωτερικά, όσο και εξωτερικά το κτίριο, ενώ οι μαρτυρίες των φοιτητών είναι ενδεικτικές των συνθηκών που επικρατούσαν.

«Πήγαιναν στη φύλαξη, ακουμπούσαν το όπλο, κι έλεγαν ‘αν μιλήσεις σε γάζωσα ή σε γάζωσα εσένα ή το αμάξι σου’. Κυκλοφορούσε στους διαδρόμους φοιτητής και του έβγαλε ένα μαχαίρι 20 εκατοστά», δήλωσε 23χρονος φοιτητής, ενώ φοιτητής του Τμήματος των Πολιτικών Μηχανικών, δήλωσε ότι, «φοβόμαστε, ειδικά το βράδυ. Υπάρχει πολύς περίεργος κόσμος και ξέρουμε ότι γίνεται ναρκωτικά διακίνηση».

Η κατάσταση στην παλιά φοιτητική εστία Ζωγράφου ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη εδώ και χρόνια, το τελευταίο διάστημα όμως η ανομία είχε φτάσει εκτός ελέγχου λέει ο πρύτανης που δηλώνει ότι είχε ενημερώσει τις αρχές.

«Ενημέρωσα τις αρμόδιες αρχές επανειλημμένα για την κατάσταση και την ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης του οξύτατου προβλήματος. Η χτεσινή επέμβαση ήταν επιβεβλημένη. Καταγγελίες έκαναν τόσο οι σύλλογοι των εργαζομένων όσο και οι φοιτητικοί», δηλώνει στον ΑΝΤ1 ο Πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου του Διοικητικού Προσωπικού του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Νίκος Διακογεωργίου, σημειώνει πως, «υπάρχουν αυτά τα φαινόμενα, κυκλώματα διάφορα, υπόκοσμος. Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα δηλαδή, δεν το μάθαμε εμείς χθες. Και το έχουμε καταγγείλει και επίσημα και στην Πρυτανεία και παντού».

Προσωπικό αλλά και φοιτητικοί σύλλογοι θεωρούν ως κύρια αιτία της κατάληψης από εγκληματικά στοιχεία την υποχρηματοδότηση που έχει οδηγήσει όπως λένε σε έλλειψη φωτισμού και μείωση των φυλάκων.

Οι ίδιοι σχολιάζουν ότι η ώρα που έγινε η επιχείρηση ήταν η πλέον ακατάλληλη καθώς ήταν σε εξέλιξη η εξεταστική.

«Τώρα που είναι μία περίοδος που έχουμε ακόμα εξεταστική και δεν έχει τελειώσει ακόμα είναι λίγο άσχημο να ακούγονται πυροβολισμοί ειδικά για τους φοιτητές αλλά και για τους εργαζομένους και για τους καθηγητές», διαμαρτύρεται φοιτητής.

Το κτήριο που στεγάζει τις παλιές φοιτητικές εστίες πρωτοχρησιμοποιήθηκε πριν από 48 χρόνια και πλέον οι συνθήκες διαβίωσης όπως τονίζουν οι φοιτητές είναι άθλιες, χωρίς θέρμανση και με κοινόχρηστα μπάνια. Ακόμα και χωρίς νερό και σίτιση κάποια διαστήματα την εποχή της καραντίνας.

Ο πρόεδρος του Φοιτητικού Συλλόγου Τοπογράφων, Άγγελος Θωμόπουλος, αναφέρει πως, «λογικό ήταν να τρομοκρατηθούν να μην μπορούν να τα βγάλουν πέρα, πολλά από αυτά να εγκαταλείψουνε το σπίτι τους τρομοκρατημένοι ειδικά μετά τα χθεσινά γεγονότα πάρα πολλοί φοιτητές όπως ήταν φυσικό σηκώθηκαν κι έφυγαν».

Όπως ανακοίνωσε ο πρύτανης , η Φοιτητική Εστία Ζωγράφου πρόκειται να ανακαινισθεί εκ βάθρων και γι’ αυτό σύντομα θα εκκενωθεί.

ΣΚΑΪ: Νέος καβγάς on air - Τους παράτησαν οι παρουσιαστές


«Υψηλές θερμοκρασίες» επικράτησαν για άλλο ένα πρωί στην εκπομπή του ΣΚΑΪ στην οποία την Τετάρτη έγινε μια «μάχη» ανάμεσα σε Μπάμπη Παπαπαναγιώτου, Νίκο Σβέρκο και Στράτο Μαυροειδάκο.

Το πρωί της Πέμπτης η διαμάχη είχε πρωταγωνιστές τον Δημήτρη Χατζησωκράτη από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Βασίλη Ντούμα, τον πρόεδρο των Ειδικών Φρουρών, με αφορμή την επιχείρηση της ΕΛΑΣ στις φοιτητικές εστίες στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου.

Οι τόνοι ανέβηκαν όταν το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε για την παρουσία της Πανεπιστημιακής Αστυνομία ότι «αν ήμουν φοιτητής και έβλεπα αστυνομία στον χώρο θα αντιδρούσα κι εγώ».

«Δηλαδή η παρουσία της αστυνομίας έξω από το σπίτι σας, σας ενοχλεί;» τον ρώτησε αμέσως ο Βασίλης Ντούμας με τον Δημήτρη Χατζησωκράτη να απαντά «έξω απο το σπίτι μου να είναι, εκεί μέσα να μην είναι» και τον πρόεδρο των Ειδικών Φρουρών να επιμένει «σας ενοχλεί έξω από τα διδακτήρια;».

«Κλείνουμε εδώ, δεν έχουμε άλλο χρόνο» προσπάθησαν να βάλουν τέλος στην ένταση οι παρουσιαστές της εκπομπής, Δημήτρης Οικονόμου, Άκης Παυλόπουλος και Ντόρα Κουτροκόη, οι οποίοι σηκώθηκαν και οι τρεις για να αλλάξουν ενότητα.

Αυτό ωστόσο δεν εμπόδισε κυρίως τον Δημήτρη Χατζησωκράτη να συνεχίζει να μιλάει σε υψηλούς τόνους παρά την ενημέρωση από τους παρουσιαστές του ΣΚΑΪ ότι «δεν έχετε μικρόφωνο, δεν ακούγεστε».

📺Ρωσία: Ζητούν από τους επίστρατους να πάρουν... ταμπόν πριν πάνε στο μέτωπο της Ουκρανίας - Δείτε βίντεο


Τα προβλήματα στον εφοδιασμό των επίστρατων στη Ρωσία αποδεικνύει βίντεο που κυκλοφόρησε στα social media και αναδημοσιεύεται από διεθνή μέσα ενημέρωσης και στο οποίο φαίνεται να τους δίνονται οδηγίες να ζητήσουν... ταμπόν από τις γυναίκες και τις συντρόφους τους.

Στο βίντεο φαίνεται μια στρατιωτική γιατρός, σύμφωνα με την Telegraph, να δίνει οδηγίες σε Ρώσους που έχουν επιστρατευτεί μετά το διάγγελμα Πούτιν και να τους εξηγεί ότι θα πρέπει οι ίδιο να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα για την ιατρική κάλυψή τους.

«Ζητήστε από τις συζύγους και τις φίλες σας να σας δώσουν σερβιέτες. Τις φθηνότερες σερβιέτες και τα φθηνότερα ταμπόν. Ξέρετε όλοι τι κάνουμε με αυτά;» ακούγεται να ρωτάει η στρατωτική γιατρός με έναν από την ομάδα των επίστρατων να απαντά «για να σταματήσουμε την αιμορραγία;».

«Το βάζετε κατευθείαν στην πληγή από τη σφαίρα και το ταμπόν εξαπλώνεται και ασκεί πίεση. Τα ξέρω αυτά από την Τσετσενία. Δεν έχουμε πλέον αιμοστατικούς επιδέσμους στα φαρμακεία» προσθέτει η στρατιωτική γιατρός στο βίντεο το οποίο φέρεται να έχει καταγραφεί στην πόλη Βόλγκογκραντ.


Σε άλλο βίντεο αξιωματικός ο οποίος απευθύνεται σε στρατιώτες ακούγεται να λέει ότι τον κάλεσαν από τις διακοπές του, ότι δεν έχει καμία ιδέα για την αποστολή τους ούτε και για τον εξοπλισμό τους συμπληρώνοντας ότι έχει και προβλήματα υγείας.


Υπενθυμίζεται ότι μόλις το Σάββατο το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας ανακοίνωσε την αντικατάσταση του επικεφαλής της στρατιωτικής επιμελητείας, στρατηγού Ντμίτρι Μπουλγκάκοφ, και αντικαταστάτης του ορίσθηκε ο συνταγματάρχης Μιχαήλ Μιζίντσεφ, γνωστός και ως ο «χασάπης της Μαριούπολης».

📺Ζωγράφου: Συμμορία με «έδρα» την Πολυτεχνειούπολη ληστεύει κατάστημα σε 22'' - Δείτε βίντεο


Βαριές ποινικές διώξεις για σωρεία αδικημάτων άσκησε η εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών σε βάρος 23 από τους 32 συνολικά συλληφθέντες κατά την επιχείρηση της αστυνομίας στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου.

Ανάμεσα στα αδικήματα για τα οποία πλέον κατηγορούνται οι 23 συλληφθέντες, κατά περίσταση, είναι: Εγκληματική οργάνωση (Συμμορία), διακεκριμένη περίπτωση κλοπής, ληστεία, διακίνηση ναρκωτικών ουσιών, επικίνδυνη σωματική βλάβη, αντίσταση κατά της αρχής, απείθεια και παράβαση του νόμου περί όπλων (πλημμεληματική και κακουργηματική).

Η εγκληματική δράση μιας από τις συμμορίες με «έδρα» την Πολυτεχνειούπολη φαίνεται μέσα από βίντεο που παρουσίασε το OPEN.

Δύο μέλη της συμμορίας, μπαίνουν οπλισμένοι με κουκούλες σε κατάστημα, απειλούν και χτυπούν τον ιδιοκτήτη και παίρνουν τα χρήματα από το ταμείο. Μέσα σε 22 δευτερόλεπτα έχουν ολοκληρώσει την δράση τους και γίνονται καπνός.

Nord Stream: Τέταρτη διαρροή εντόπισαν οι Σουηδοί στον αγωγό φυσικού αερίου


Πληροφορίες για τέταρτη διαρροή στον αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream μεταδίδουν το πρωί της Πέμπτης σουηδικά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα πηγές από την σουηδική ακτοφυλακή.

Όπως είπε εκπρόσωπος της σουηδικής ακτοφυλακής στην Svenska Dagbladet «δύο από τις τέσσερις διαρροές είναι στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Σουηδίας» με τις άλλες δύο να βρίσκονται στην ΑΟΖ της Δανίας. H ίδια διευκρίνισε ότι η τέταρτη διαρροή εντοπίστηκε στον Nord Stream 2 κοντά σε μια μεγαλύτερη τρύπα που είχε εντοπιστεί στον Nord Stream 1 εξγώντας ότι «η απόσταση είναι κάτι σχετικό, αλλά βρίσκονται κοντά η μία στην άλλη».

Το λιμενικό της Σουηδίας δεν μπόρεσε να διευκρινίσει για ποιο λόγο εντοπίστηκε πιο αργά η τέταρτη διαρροή, ενώ δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες σουηδικών μέσων ενημέρωσης, σύμφωνα με τις οποίες η διαρροή αυτή βρίσκεται στον Nord Stream 2.

Υπενθυμίζεται ότι την Δευτέρα είχε ανακοινωθεί ότι είχαν καταγραφεί τρεις διαρροές στον αγωγό Nord Stream ο οποίος μεταφέρει φυσικό αέριο από τη Ρωσία στην Γερμανία με χώρες της Δύσης να κάνουν λόγο για «σκόπιμη ενέργεια» και σαμποτάζ και διεθνή μέσα ενημέρωσης και ειδικούς να εκφράζουν ανησυχίες για ολική αχρήστευση του αγωγού. Όπως μετέδωσε η γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel ο κίνδυνος εισροής μεγάλου όγκου αλμυρού νερού στο εσωτερικό των Nord Stream 1 και Nord Stream 2 με αποτέλεσμα να προκληθεί οξείδωση είναι πλέον ορατός.

CNN: Εντοπίστηκαν ρωσικά πλοία στα σημεία των διαρροών του Nord Stream

Η είδηση για τέταρτη διαρροή στον Nord Stream έρχεται την ώρα που το CNN μεταδίδει ότι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ασφαλείας παρατήρησαν την Δευτέρα και την Τρίτη πλοία υποστήριξης του ρωσικού πολεμικού ναυτικού να βρίσκονται στην περίμετρο των προηγούμενων διαρροών οι οποίες, σύμφωνα με δύο αξιωματούχους και μια πηγή που γνωρίζει την υπόθεση, προκλήθηκαν από υποθαλάσσιες εκρήξεις.

«Για την ώρα παραμένει αδιευκρίνιστο αν τα πλοία αυτά σχετίζονται με τις εκρήξεις αλλά είναι ένα από τα στοιχεία που εξετάζουν οι ερευνητές» πρόσθεταν οι πηγές που επικαλείται το CNN.

Σύμφωνα με το αμερικανικό δίκτυο την εβδομάδα πριν τις διαρροές στην ίδια περιοχή εντοπίστηκαν και ρωσικά υποβρύχια.

Τρεις Αμερικανοί αξιωματούχοι είπαν ότι οι ΗΠΑ ακόμα δεν έχουν μια ακριβή εξήγηση για το τι συνέβη τις ημέρες πριν τις εκρήξεις που κατά τους ίδιους προκάλεσαν τρεις ξεχωριστές αλλά σχεδόν ταυτόχρονες διαρροές στους αγωγούς Nord Stream 1 και Nord Stream 2.

Πηγή από τον στρατό της Δανίας είπε στο CNN ότι ρωσικά πλοία επιχειρούν συχνά στην περιοχή των διαρροών προσθέτοντας ότι η παρουσία τους δεν αποτελεί απαραίτητα ένδειξη ότι η Ρωσία προκάλεσε την ζημιά στον Nord Stream.

«Τα βλέπουμε κάθε εβδομάδα. Η ρωσική δραστηριότητα στην θάλασσα της Βαλτικής έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Συχνά αυτό που κάνουν είναι να τσεκάρουν την ετοιμότητά μας και στην θάλασσα και στον αέρα» πρόσθεσε η ίδια πηγή από την Δανία.

Θρίλερ με την επίσημη έρευνα για τις διαρροές στον Nord Stream

H επίσημη έρευνα για το ποιος προκάλεσε τις διαρροές στον Nord Stream θα καθυστερήσει με την εκτίμηση της κυβέρνησης της Δανίας να είναι ότι αυτό δεν πρόκειται να ξεκινήσει τις επόμενες δύο εβδομάδες λόγω της πίεσης στους αγωγούς που κάνει δύσκολη την πρόσβαση στα σημεία των διαρροών χωρίς, ωστόσο, να αποκλείεται αυτό να συμβεί ακόμα και την Κυριακή.

Οι πρωθυπουργοί Δανίας και Σουηδίας έχουν δημοσίως δηλώσει ότι οι διαρροές στους αγωγούς φυσικού αερίου είναι πιθανότατα αποτέλεσμα σκόπιμης ενέργειας και όχι ατυχήματα με τη σουηδική υπηρεσία ασφαλείας να ανακοινώνει την Τετάρτη ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «ότι μια ξένη δύναμη βρίσκεται πίσω από τις διαρροές. Από την πλευρά του ο σύμβουλος εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ, Τζέικ Σάλιβαν δήλωσε την Τρίτη ότι οι διαρροές είναι «προφανές σαμποτάζ».

Παρόλα αυτά κανείς μέχρι στιγμής δεν έχει ονοματίσει τη Ρωσία ή άλλη χώρα ότι βρίσκεται πίσω από την πρόκληση των διαρροών με το Κρεμλίνο από την μεριά του να χαρακτηρίζει δια του εκπροσώπου του Ντμίτρι Πεσκόφ, «ανόητους και παράλογους» όσους ισχυρίζονται κάτι τέτοιο για τη Μόσχα.

📺Κυριάκος Μητσοτάκης: Όποιος παραβιάζει τα σύνορα τιμωρείται, τα νερά μας είναι απορθητα


Μηνύματα στην Τουρκία και τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έστειλε το πρωί της Πέμπτης ο Κυρίακος Μητσοτάκης κατά την τελετή ονοματοδοσίας της πυραύλακατου «Υποπλοίαρχος Βλαχάκος». Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «τα νερά μας θα μείνουν απόρθητα», «τα σύνορά μας είναι γαλάζια και όχι γκρίζα» και «η ιστορία διδάσκει ότι όποιος παραβιάζει ατα σύνορα τιμωρείται»

Λίγες ώρες μετά την απάντηση που έδωσαν Αθήνα και Ουάσινγκτον στην τουρκική προκλητικότητα όπως αυτή εκφράστηκε για άλλη μια φορά από τα χείλη του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ο οποίος έθεσε εκ νέου θέμα αποστρατιωτικοποίησης των νησιών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «είναι πολλά τα μηνύματα που στέλνει σήμερα το νέο απόκτημα του Πολεμικού Ναυτικού. Η ταχύτητα και ο εξοπλισμός του δηλώνει ότι τα νερά μας θα παραμείνουν απόρθητα».


Όπως τόνισε, δε, η κατασκευή του από ελληνικά χέρια δηλώνει ότι θα παραμείνουν ανοιχτά τα ναυπηγεία σε Σκαραμαγκά και Ελευσίνα.  «Θωρακίζουμε την οικονομική ανάπτυξη της χώρας ενώ πάνω από όλα το ίδιο το όνομα του πλοίου θα διαλαλεί ότι η πατρίδα μας μένει πιστή στην αρχή οι ήρωες γεννούν νέες ήρωες» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Όπως τόνισε «η πυραυλάκατος θα ταξιδεύει παντού την αλήθεια της ιστορίας, ότι τα σύνορά μας έχουν χρώμα γαλάζιο και όχι γκρίζο σε μια ιερή αποστολή στην οποία θα ενταχθούν τρεις φρεγάτες Belh@rra και 4 ανανεωμένες ΜΕΚΟ. Το Πολεμικό Ναυτικό γίνεται πιο ισχυρό όπως και η Πολεμική Αεροπορία με τα Rafale και τα αναβαθισμένα F-16 Viper όπως και ο Στρατός εκσυγχρονίζει με σχέδιο το δυναμικό του».

Εκφράζοντας το ευχαριστώ στις άνδρες και τις γυναίκες του Πολεμικού Ναυτικού ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι «για τη στάση σας, σας ευγνωμονεί κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνας οι οποίοι κλείνουν τα αυτιά τους σε πυροτεχνήματα και απειλές ακούγοντας μόνο τη φωνή της δικαιοσύνης και της ιστορίας που διδάσκει ότι όποιος παραβιάζει ατα σύνορα τιμωρείται και ότι στον 21ο αιώνα δεν χωρούν αυτοκρατορικά οράματα και δεν έχουν θέση επίδοξοι ταραχοποιοί».

«Το επαναλαμβάνω: τα προβλήματα λυνονται ειρηνικά και με γνώμοντα το Διεθνές Δίκαιο και είναι μεγάλο λάθος κάποιοι να επιχειρούν να δηλητηριάζουν την κοινή τους γνώμη ανακαλύπτοντας εχθρούς εκεί που δεν υπάρχουν» κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης o οποίος τόνισε ότι κάθε ελληνικό όπλο αποτελεί δύναμη ειρηνικής αποτροπής, ασπίδα δυναμικής προστασίας των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, αλλά και της διεθνούς νομιμότητας.

Στην πυραύλακατο την έβδομη αυτού του τύπου που παραδίδεται στο Πολεμικό Ναυτικό δίνεται το όνομα του πεσόντος στα Ίμια Υποπλοιάρχου Παναγιώτη Βλαχάκου.

Η καθέλκυση της πυραυλάκατου «Υποπλοίαρχος Βλαχάκος» είχε πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2020 στα ναυπηγεία Ελευσίνας.

📺Χιου Τζάκμαν: Προσπαθεί να εξηγήσει πώς θα επιστρέψει ο Wolverine αλλά τον... διακόπτουν


Την επιστροφή του Χιου Τζάκμαν ως Wolverine ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα, ο Ράιαν Ρέινολντς με ένα βίντεο στα social media. Ο 53χρονος θα υποδυθεί για μια τελευταία φορά τον εμβληματικό του ρόλο ως τον λατρεμένο μεταλλαγμένο X-Men, αλλά τα ερωτήματα είναι πολλά, γύρω από τη νέα ταινία.

Με ένα δεύτερο βίντεο -συνέχεια του πρώτου- ο Αυστραλός σταρ του του Χόλιγουντ κάθεται δίπλα στον Ρέινολτς και ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος.

Ρέινολντς: Γεια. Έχεις ερωτήσεις;

Τζάκμαν: Ναι έχω πολλές ερωτήσεις. Αλλά θα τις απαντήσουμε όλες εδώ και τώρα. Όπως για παράδειγμα, πώς είναι ζωντανός ο Wolverine; Μετά το «Logan»;

Ρέινολτς: Το «Logan» διαδραματίζεται το 2029. Τελείως ξεχωριστό πράγμα. Ο Lοgan πέθανε στο «Logan». Μην το πιάνεις αυτό. Αυτό που συμβαίνει στη δική μας την ταινία είναι ότι αυτοί οι δύο γαμ.. τύποι...

Σε εκείνο το σημείο ο διάλογος σταματά να ακούγεται και οι φωνές των δύο ηθοποιών καλύπτονται από μουσική. Ωστόσο, φαίνεται πως συνεχίζουν να μιλούν για το φιλμ και μάλιστα με πολύ παραστατικό τρόπο, αλλά κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι λένε, αφού η μουσική εμποδίζει.

Τους υπότιτλους που υπήρχαν προηγουμένως, όσο ακούγονταν, αντικατέστησε μία σειρά από πολλά ερωτηματικά.

Πρόκειται για μία προσπάθεια των Ρέινολντς και Τζάκμαν να εντείνουν την αγωνία των φαν, γύρω από τη μεγάλη επιστροφή του Wolverine στη μεγάλη οθόνη, με έναν διασκεδαστικό τρόπο.

Δείτε το βίντεο


Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε στο πρώτο βίντεο ο Ράιαν Ρέινολντς, το «Deadpool 3» αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 6 Σεπτεμβρίου του 2024. Τα νέα έγιναν γνωστά μέσα από τον προσωπικό λογαριασμό του ηθοποιού στο Twitter. Πιο συγκεκριμένα, ο Ρέινολντς φαίνεται να απαριθμεί ένα - ένα όλα τα προνόμια που χρειάζεται να διαθέτει ο ηθοποιός που θα υποδυθεί τον ήρωα. Ωστόσο, καταλήγει πως ο ίδιος δεν διαθέτει κανένα από αυτά.

Τη στιγμή εκείνη εμφανίζεται ο Χιου Τζάκμαν. Αμέσως, ο Ρέινολντς τον ρωτά «Χιου, τι θα έλεγες να παίξεις για ακόμα μια φορά τον Wolverin;», με εκείνον να του απαντά «ναι, σίγουρα, γιατί όχι;».

Τη στιγμή εκείνη, ξεκινάει το τραγούδι «I will Always Love You», παραφρασμένο σε «I Will Always Love Hugh».

📺Νέα τουρκική πρόκληση: «Η Ελλάδα προκαλεί - Να έρθουν στα λογικά τους οι HΠΑ που ενθαρρύνουν την Ελλάδα να εξοπλίσει τα νησιά»-Απάντηση του ΥΠΕΞ


Συνεχίζει την προκλητική ρητορική της η Τουρκία, μετά τη χθεσινή συνεδρίαση που είχε, επί τέσσερις ώρες, το τουρκικό Συμβούλιο Ασφαλείας.
 
«Οι προκλητικές ενέργειες της Ελλάδας, η οποία δεν έχει εγκαταλείψει τις παράνομες πρακτικές της, παρά τις εκκλήσεις μας να συμμορφωθεί με το διεθνές δίκαιο, έχουν πρόσφατα συζητηθεί διεξοδικά», αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσε η Τουρκία για τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας της χώρας.

Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν ο διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας της Τουρκίας, στρατηγός Ατίλα Γκιουλάν και ο διοικητής του Πολεμικού Ναυτικού, ναύαρχος Ερτσουμέντ Τατλίογλου.

«Να έρθουν στα λογικά τους, οι κύκλοι που ενθαρρύνουν την Ελλάδα να εξοπλίσει τα νησιά με μη στρατιωτικό καθεστώς. Θα χρησιμοποιήσουμε κάθε είδους νόμιμες μεθόδους και μέσα για τα δικαιώματα και τα συμφέροντα του έθνους μας», προστίθεται στην ανακοίνωση της Άγκυρας, σύμφωνα με την Hurriyet.

«Καλούμε τις ΗΠΑ να ανακαλέσουν την απόφαση για την άρση του εμπάργκο όπλων στην Κύπρο, καθώς είναι αντίθετη στο πνεύμα της Συμμαχίας του ΝΑΤΟ», τονίζει η Τουρκία.

Το Συμβούλιο Ασφαλείας της γείτονος υπογραμμίζει επίσης ότι οι ενέργειες υπεράσπισης των δικαιωμάτων των Τουρκοκυπρίων θα συνεχιστούν με αποφασιστικότητα, «ώστε όλες οι χώρες να αναγνωρίσουν την ανεξαρτησία της ΤΔΒΚ».

Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Hurriyet, τα βασικά ζητήματα που απασχόλησαν τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας, ήταν «οι κινήσεις της Ελλάδας που αυξάνουν την ένταση στο Αιγαίο, η στρατιωτικοποίηση των νησιών, οι εγχώριες και διασυνοριακές αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις και oι επιπτώσεις στην περιοχή λόγω του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας».


Αυστηρή απάντηση ΥΠΕΞ στην Τουρκία: Δεν έχετε δικαίωμα να απειλείτε την Ελλάδα με πόλεμο και να παραβιάζετε το Διεθνές Δίκαιο


Αυστηρή απάντηση εξέδωσε το ελληνικό ΥΠΕΞ μετά την ανακοίνωση του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας που πραγματοποιήθηκε στην Τουρκία υπό τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κατηγορώντας την Ελλάδα και χαρακτηρίζοντας την «προκλητική». Η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ τονίζει μεταξύ άλλων πως η Τουρκία δεν έχει δικαίωμα να απειλεί τη χώρα μας και να παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο.
 
«Η Τουρκία έχει κάθε δικαίωμα να υπερασπίζεται με κάθε νόμιμο μέσο τα συμφέροντα της, υπό την βασική αίρεση ότι αποδέχεται τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου. Δεν έχει, όμως, κανένα δικαίωμα να παραβιάζει κατάφορα το Διεθνές Δίκαιο και να απειλεί την Ελλάδα με πόλεμο (casus belli). Η Ελλάδα δεν προβάλει καμία διεκδίκηση έναντι της Τουρκίας. Τάσσεται υπέρ του διαλόγου στη βάση του Διεθνούς Δικαίου. Θα υπερασπιστεί, όμως, τα νόμιμα συμφέροντα και δικαιώματα της εφόσον παραστεί η ανάγκη», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ.

📺Τζο Μπάιντεν: Ανησυχία για την υγεία του - Ρωτούσε «πού είναι» βουλευτής που σκοτώθηκε τον Αύγουστο σε τροχαίο


Ανησυχία για την κατάσταση της υγείας του Τζο Μπάιντεν προκαλεί ένα νέο περιστατικό κατά τη διάρκεια ομιλίας του. Ειδικότερα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ,  κατά την ομιλία του στη «Διάσκεψη για την Πείνα, τη Διατροφή και την Υγεία» ρωτούσε να μάθει «πού είναι η Τζάκι;», αναφερόμενος στη βουλευτή Τζάκι Γουαλόρσκι που έχασε τη ζωή της σε τροχαίο.

Η Γουαλόρσκι, η οποία βρήκε τραγικό θάνατο σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα τον Αύγουστο, ήταν βασικός σύμμαχος του Κογκρέσου στο σχεδιασμό της διάσκεψης μαζί με τον εκπρόσωπο Τζιμ Μακγκόβερν, τον γερουσιαστή Κόρι Μπούκερ και τον γερουσιαστή Μάικ Μπράουν.

«Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους εδώ, συμπεριλαμβανομένων των δικομματικών εκλεγμένων αξιωματούχων όπως ο βουλευτής ΜακΓκόβερν, ο γερουσιαστής Μπράουν, ο γερουσιαστής Μπούκερ, η βουλευτής — Τζάκι, είσαι εδώ;» είπε ο πρόεδρος των ΗΠΑ. «Πού είναι η Τζάκι; Νόμιζα ότι θα ήταν εδώ - για να βοηθήσει να γίνει αυτό πραγματικότητα».

Δείτε το βίντεο:


Σημειώνεται ότι τον Αύγουστο, όταν έγινε γνωστή η είδηση του θανάτου της Γουαλόρσκι, ο Μπάιντεν ανέφερε σε δήλωσή του ότι το δυστύχημα άφησε τον ίδιο και την πρώτη κυρία Τζιλ Μπάιντεν «σοκαρισμένους και λυπημένους».

28 Σεπτεμβρίου 2022

📺Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Γλέζου😜😜ΒΙΝΤΕΟ



Την ώρα που ο Τσίπρας αποδίδει ΚΑΙ ΚΑΛΑ φόρο τιμής στον Μανώλη Γλέζο, ας θυμηθούμε τι έλεγε ο Γλέζος για την κυβέρνησή του Αλέξη...


Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Παρουσία Τσίπρα - Ανδρουλάκη η εκδήλωση μνήμης για τον Μανώλη Γλέζο


Τους αγώνες του Μανώλη Γλέζου, για την εδραίωση της Δημοκρατίας σε κρίσιμες στιγμές της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, τιμά το ευρωκοινοβούλιο με σημερινή εκδήλωση που διοργάνωσε με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του.

Η εκδήλωση στις Βρυξέλλες ξεκίνησε με τα επίσημα αποκαλυπτήρια της αίθουσας του ευρωκοινοβουλίου, που πλέον φέρει το όνομα του Μανώλη Γλέζου, κατόπιν ομόφωνης απόφασης που έλαβε το Προεδρείο του.

Στο βήμα της εκδήλωσης έχει προγραμματιστεί να ανέβουν αρκετοί πολιτικοί από την Ελλάδα, την Κύπρο και άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως οι: Iratxe Garcia Perez, Ισπανίδα ευρωβουλευτής και πρόεδρος των Σοσιαλδημοκρατών, η Ska Keller, Γερμανίδα ευρωβουλευτής και Συμπρόεδρος των Πρασίνων, ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, ευρωβουλευτής της ΝΔ και αντιπρόεδρος της Ομάδας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (έστειλε μήνυμα), ο Νίκος Ανδρουλάκης, ευρωβουλευτής των Σοσιαλδημοκρατών και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, ο Κώστας Παπαδάκης, ευρωβουλευτής από το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.

Στη συνέχεια ακολούθησαν οι παρεμβάσεις από Ευρωπαίους πολιτικούς ηγέτες της Αριστεράς, που είχε και την πρωτοβουλία της εκδήλωσης- μεταξύ αυτών ο Αλέξης Τσίπρας, πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, ο Pablo Iglesias, πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Ισπανίας και πρώην πρόεδρος του PODEMOS (μήνυμα -βίντεο) ο Gregor Gyzi, πρώην πρόεδρος του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς κα.

«Ο Μανώλης Γλέζος μας αφήνει πίσω μια βαριά κληρονομιά με τις πράξεις του, αλλά και μια σπουδαία ιδέα. Ότι ο κόσμος μπορεί να αλλάξει αν αγωνιστούμε με πάθος γι αυτό, αλλά και αν ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας γι αυτό, παραμερίζοντας υπαρκτές διαφορές. Και αυτή η κληρονομιά νομίζω ότι είναι σήμερα πιο επίκαιρη από ποτέ. Οδηγός μας στις καινούργιες μάχες απέναντι στο σκοτάδι της ακροδεξιάς και του ολοκληρωτισμού που απειλεί και πάλι σήμερα να γυρίσει το ρολόι της Ευρώπης δεκαετίες πίσω», ανέφερε χαρακτηριστικά κατά την παρέμβασή του ο Αλέξης Τσίπρας.


«Αυτή είναι η μεγάλη διαχωριστική γραμμή. που δυστυχώς και σήμερα, μετά από δεκαετίες, ξεπροβάλει ως αναγκαιότητα σε μια Ευρώπη που απειλείται. Και δεν είναι τυχαίο που σήμερα είμαστε όλοι εδώ για να τιμήσουμε το πρώτο παρτιζάνο της Ευρώπης, την ίδια ώρα που κάποιοι άλλοι κλείνουν το μάτι και νομιμοποιούν την άνοδο της ακροδεξιάς στην εξουσία σε κρίσιμες ευρωπαϊκές χώρες», τόνισε ακόμη.

Νωρίτερα ο Νίκος Ανδρουλάκης αναφέρθηκε στην πλούσια αντιστασιακή δράση του Μ. Γλέζου για την ανεξαρτησία της πατρίδας μας, θύμισε ότι το μετεμφυλιακό κράτος τον διώκει και δεν διστάζει να τον καταδικάσει σε θάνατο, ότι πέρασε 16 ολόκληρα χρόνια της ζωής του σε εξορίες και φυλακές, αγωνιζόμενος για τη δημοκρατία και την κοινωνική δικαιοσύνη.

«Ήταν από τις χαρισματικές προσωπικότητες που η λαϊκή του αποδοχή ξεπερνούσε κατά πολύ τα στενά κομματικά όρια. Ο Μανώλης Γλέζος διετέλεσε βουλευτής και πρόεδρος της ΕΔΑ. Και όντας συνεπής στα ραντεβού του με την ιστορία του τόπου, δε θα μπορούσε να λείπει από την μεγάλη νίκη της Αλλαγής το 1981. Εκλεγμένος στο Ελληνικό Κοινοβούλιο με το ΠΑΣΟΚ, στην πρώτη σοσιαλιστική κυβέρνηση της χώρας, συνέβαλλε στην ιστορική πρωτοβουλία του Ανδρέα Παπανδρέου για την αναγνώριση της εθνικής αντίστασης και την αποκατάσταση της εθνικής συμφιλίωσης στην Ελλάδα», δήλωσε ο κ. Ανδρουλάκης.

«Σε μια εποχή όπου η ακροδεξιά ενισχύεται απειλητικά και αυταρχικοί ηγέτες ποδοπατούν το διεθνές δίκαιο, την αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα του ανθρώπου, η πολιτική παρακαταθήκη του Γλέζου αποτελεί πυξίδα για κάθε δημοκράτη και προοδευτικό πολίτη. Σε μια από τις τελευταίες του δημόσιες εμφανίσεις το 2018, με τη συμπλήρωση πέντε ετών από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, από την νεοναζιστική εγκληματική οργάνωση της Χρυσής Αυγής, ο Μανώλης Γλέζος πήγε στο Δικαστήριο στο πλευρό της οικογένειάς του, στέλνοντας ένα ισχυρό αντιφασιστικό μήνυμα», πρόσθεσε.

Ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ εστίασε και στις προκλήσεις της αυγκυρίας υποστηρίζοντας ότι  «οι εχθροί της Δημοκρατίας και των λαών μας είναι προ των θυρών. Ποιος περίμενε τον 21ο αιώνα να έχουμε έναν πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης με εκατομμύρια πρόσφυγες και χιλιάδες νεκρούς λόγω της βάρβαρης και παράνομης εισβολής του Πούτιν στην Ουκρανία; Ποιος το περίμενε ότι οι απολογητές των αυταρχικών καθεστώτων που οδήγησαν στον όλεθρο την ανθρωπότητα, θα κερδίζουν πολιτικό έδαφος σε πολλά κράτη της Ευρώπης;

Όποιος λησμονήσει το παρελθόν, χάνεται και δεν έχει μέλλον, έλεγε ο Γλέζος. Και για να έχουν λοιπόν μέλλον προοπτικής και ευημερίας οι λαοί της Ευρώπης, οφείλουμε όχι απλώς να τιμάμε τους αγώνες που έδωσαν άνθρωποι, όπως ο αγαπημένος μας συνάδελφος Μανώλης Γλέζος, αλλά πάνω απ’ όλα να εμπνεόμαστε από αυτούς στον δικό μας αγώνα για ειρήνη, δημοκρατία και πρόοδο».

Πολυτεχνειούπολη: Στον ανακριτή οι 22 συλληφθέντες - Συγγενείς τους επιτέθηκαν σε δημοσιογράφους


Προκλητικοί οι συλληφθέντες, αλλά και άνθρωποι των οικογενειών τους, όταν έφτασαν στα δικαστήρια

Στα Δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων μεταφέρθηκαν νωρίτερα το απόγευμα της Τετάρτης οι 22 συλληφθέντες από την έφοδο της ΕΛ.ΑΣ. στην Πολυτεχνειούπολη. Πρώτα πέρασαν το κατώφλι του εισαγγελέα και ακολούθως βρέθηκαν ενώπιον του ανακριτή.

Μάλιστα οι συλληφθέντες αλλά και οι συγγενείς τους δεν δίστασαν να προκαλέσουν με τη στάση τους και ειδικότερα όταν αντιλήφθηκαν ότι τους περίμεναν δημοσιογράφοι.

Δείτε φωτογραφίες από την στιγμή της μεταφοράς τους στα Δικαστήρια:



Πολυτεχνειούπολη: «Θα κάρφωνε το κατσαβίδι στην καρωτίδα μου» λέει η ανθυπαστυνόμος

Στο μεταξύ έσπασε τη σιωπή της η ανθυπαστυνόμος, που το πρωί της Τρίτης βρέθηκε στην επιχείρηση της Αστυνομίας στην Πολυτεχνειούπολη του Ζωγράφου και μετά από συμπλοκή με τον 30χρονο κακοποιό χρησιμοποίησε το υπηρεσιακό της όπλο τραυματίζοντας τον στα πόδια.

Η αστυνομικός είχε νιώσει αδιαθεσία και βγήκε στο προαύλιο της Πολυτεχνειούπολης. Ο 30χρονος τη ρώτησε αν αυτό που φορούσε ήταν αλεξίσφαιρο με την ίδια να μην καταλαβαίνει τι της είπε. Τότε της επιτέθηκε και η κοπέλα έκανε μια κίνηση για να αποφύγει το κατσαβίδι και την τραυμάτισε στο χέρι. Η ανθυπαστυνόμος με τη σειρά της αντέδρασε και τον πυροβόλησε.

«Όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Έπραξα αυτό που έπρεπε για τη δική μου ζωή και του συναδέλφου. Ήμουν στην επιχείρηση από την προηγούμενη μέρα και επειδή ήταν πολλή η κούραση είπα να φύγω για δύο ώρες και να επιστρέψω, αλλά έγινε ότι έγινε. Την ώρα που έφευγα έχοντας πάρει άδεια από τον διευθυντή μου κατάλαβε ότι ήμουν αστυνομικός και μου επιτέθηκε. Ήξερα ότι αυτός ήταν ο εγκέφαλος της οργάνωσης. Το μόνο που με ενδιέφερε εκείνη την ώρα ήταν να δω τον χώρο γύρω μου να μην έχει κόσμο γιατί πρόκειται για φοιτητική εστία. Αφού βεβαιώθηκα για την ασφάλεια όλων μας και των φοιτητών ενήργησα όπως θα έπρεπε. Πάνω του είχε μόνο αυτό το κατσαβίδι, αλλά συνήθως κινούνταν με οπλισμό. Ήρθε καταπάνω μου με σκοπό να μου επιτεθεί. Είναι ξεκάθαρο πως αν είχε όπλο πάνω του θα το είχε αξιοποιήσει. Δεν ήρθε απλώς για να με απειλήσει ή να με τραυματίσει. Αν δεν είχα σηκώσει το χέρι μου θα με είχε τραυματίσει στο λαιμό, στην καρωτίδα», ανέφερε η αστυνομικός μιλώντας στον Alpha.

📺Nord Stream: Φόβοι ότι το σαμποτάζ θα οδηγήσει στην οριστική του αχρήστευση


Όσο ο υβριδικός ενεργειακός πόλεμος βαθαίνει και η Δύση κατηγορεί το Κρελίνο ότι εργαλοποιεί την εξάρτηση της Ευρώπης από το φυσικό αέριο και ότι βρίσκεται πίσω από το σαμποτάζ στις υποθαλάσσιες γραμμές του Nord Stream, εκφράζονται ανησυχίες από τα διεθνή ΜΜΕ και τους ειδικούς για ολική αχρήστευση του αγωγού.

Ορατός είναι ο κίνδυνος εισροής μεγάλου όγκου αλμυρού νερού στο εσωτερικό των Nord Stream 1 και Nord Stream 2 με αποτέλεσμα να προκληθεί οξείδωση, σύμφωνα με τους ειδικούς που επικαλείται η γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel.


Όπως γράφει, παράλληλα, η DW λόγω της ζημιάς είναι πιθανό οι αγωγοί να μην μπορούν να μεταφέρουν αέριο το χειμώνα.

«Οι διαρροές δεν συμβαίνουν ξαφνικά. Συσσωρεύονται με την πάροδο του χρόνου. Επομένως, μια τέτοια ξαφνική μεγάλη διαρροή μπορεί να προέρχεται από ένα πλήγμα που κόβει τον σωλήνα» δηλώνει, με τη σειρά της, η καθηγήτρια του πανεπιστημίου του Σέφιλντ, Τζόαν Κορντίνερ.

Μιλώντας για το θέμα στο Πρώτο Πρόγραμμα ο πρώην γενικός διευθυντής της ΔΕΣΦΑ εκτίμησε «ότι η δολιοφθορά αυτή στους αγωγούς φυσικού αερίου ουσιαστικά βγάζει εκτός λειτουργίας για τον επόμενο χειμώνα και τον Nord Stream1 και τον Nord Stream2 του οποίου ούτως ή άλλως είχε παγώσει η έναρξη λειτουργίας του».

«Δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιος κρύβεται πίσω από την δολιοφθορά, εκείνο το οποίο με βεβαιότητα μπορώ να πω ότι αυτό δημιουργεί μεγάλη ζημιά και στην Ρωσία και την Ευρώπη, διότι αυτός ο αγωγός ήταν ιδιοκτησία της Ρωσίας, δηλαδή στην ουσία προκάλεσε ζημιά στην ίδια της την περιουσία και αφετέρου έχει μεγάλο οικονομικό όφελος από τις εισαγωγές φυσικού αερίου στην Ευρώπη, επομένως γιατί να δημιουργήσει αυτό το πρόβλημα; Μέχρι και η Ευρώπη και ιδίως η Γερμανία θα υποστεί μεγάλη ζημιά από αυτή την πράξη, επομένως με μια πρώτη λογική ανάλυση δεν φαίνεται να ωφελεί αυτό ούτε την Ρωσία ούτε η Ευρώπη» συμπλήρωσε ο κ. Καρδοματέας.

Σημειώνεται ότι και οι δύο αγωγοί εξακολουθούν να περιέχουν αέριο υπό πίεση, αλλά δεν είναι εφικτές οι παροχές στην Ευρώπη.

Κάθε γραμμή του αγωγού αποτελείται από περίπου 100.000 χαλύβδινους σωλήνες βάρους 24 τόνων επικαλυμμένους με σκυρόδεμα. Οι αγωγοί έχουν εσωτερική διάμετρο 1,153 m.

Στη διεξαγωγή έρευνας για να ξεκαθαρίσει το τοπίο θα συμβάλλει - όπως έχει δεσμευτεί - ο ύπατος Εκπρόσωπος της Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας, Ζοζέπ Μπορέλ, τη στιγμή που διακινούνται διάφορα σενάρια σχετικά με τις εκρήξεις.


Τα σενάρια

Οι τρεις διαρροές, που έχουν εντοπισθεί από τη Δευτέρα, βρίσκονται στη Βαλτική θάλασσα, στα ανοικτά του νησιού Μπόρνχολμ της Δανίας, ανάμεσα στη νότια Σουηδία και την Πολωνία. Μια ζώνη η οποία βρίσκεται εδώ και δεκαετίες υπό επιτήρηση.

«Στο παρελθόν, η ΕΣΣΔ στάθμευε υποβρύχια κατασκόπους με ειδικές δυνατότητες στα θαλάσσια βάθη», υπενθυμίζει στο Twitter ο ανεξάρτητος στρατιωτικός αναλυτής Χ. Ι. Σάτον.

Έκτοτε οι χώρες της Βαλτικής πέρασαν στην πλευρά του ΝΑΤΟ. Όμως οι διαρροές σημειώθηκαν στα διεθνή ύδατα, όπου όλοι μπορούν να κυκλοφορούν.

«Σήμερα το ρωσικό πολεμικό ναυτικό διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο υποβρυχίων κατασκόπων στον κόσμο. Έχουν τη βάση τους στην Αρκτική. Θα ήταν ικανά να προκαλέσουν ζημιά σε έναν αγωγό στη Βαλτική», διαβεβαιώνει ο Χ. Ι. Σάτον.

Ο ίδιος όμως θεωρεί το σενάριο αυτό «απίθανο».

Ένα περίπλοκο σαμποτάζ

Η επιχείρηση απαιτεί επέμβαση σε βάθος 70 μέτρων. «Είναι κάτι μεγάλο. Η πρόκληση ζημιών σε δύο αγωγούς αερίου στο βυθό της θάλασσας είναι ένα σημαντικό γεγονός, συνεπώς είναι πιθανό ο δράστης να είναι ένα κράτος», σημειώνει ο Λάιον Χιρθ, καθηγητής στο Hertie School του Βερολίνου, βάζοντας έμμεσα στην άκρη το ενδεχόμενο μιας τρομοκρατικής ή εγκληματικής ενέργειας.

Όμως ένας ικανός στρατός ξέρει να το κάνει. Η ζώνη είναι «τέλεια προσαρμοσμένη για υποβρύχια τσέπης», εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας υψηλόβαθμος γάλλος στρατιωτικός αξιωματούχος προσθέτοντας πως υπάρχει είτε η επιλογή της αποστολής στρατιωτικών δυτών για να τοποθετήσουν εκρηκτικά είτε αυτή της κινητής νάρκης ή του υποβρύχιου drone.

«Το drone φεύγει από ένα υποβρύχιο, το οποίο μπορεί να παραμείνει σε απόσταση ναυτικών μιλίων από το σημείο που είναι στόχος. Αφήνει το drone-νάρκη που μεταφέρει, το οποίο πλέει με ταχύτητα περίπου δέκα κόμβων, κοντά στο βυθό», εξηγεί. «Ο στόχος είναι σταθερός, οπότε το πράγμα δεν είναι πολύ περίπλοκο».

Αντιθέτως η επιλογή της τορπίλης, η οποία είναι περισσότερο χρήσιμη μάλλον σε κινητό στόχο, είναι σύμφωνα με τον ίδιο λιγότερο πιθανή.

Η έκρηξη «αντιστοιχούσε σε εκατοντάδες κιλά TNT», διευκρινίζει. Το νορβηγικό ινστιτούτο σεισμολογίας NORSAR, ειδικευμένο στον εντοποισμό σεισμών και πυρηνικών εκρήξεων, υπολογίζει τη δεύτερη έκρηξη στα 700 κιλά.

Επιχείρηση χωρίς ανάληψη ευθύνης 

Οι κυβερνήσεις δείχνουν τη Μόσχα, η οποία από την πλευρά της δεν αποκλείει «καμιά υπόθεση» και θυμίζει πως το αέριο που διαρρέει από τους αγωγούς της ανήκει.

«Η θάλασσα της Βαλτικής είναι περιορισμένη και όχι πολύ βαθιά και σχεδόν κάθε κίνηση παρακολουθείται από τα παράκτια κράτη και τα πολεμικά πλοία τους», λέει ο Γιούλιαν Πάβλακ του πανεπιστημίου Χέλμουτ Σμιτ του Αμβούργου. «Πολεμικά πλοία και υποβρύχια είναι ικανά να αναπτύξουν εκεί στα κρυφά δύτες» καθώς και τηλεκατευθυνόμενα υποθαλάσσια οχήματα.

Όμως τίποτε δεν είναι αδύνατο για ένα στρατό εκπαιδευμένο στην τέχνη των μυστικών επιχειρήσεων.

«Αυτό αποκαλείται ειδική ναυτική επιχείρηση. Δεν είναι κάτι εύκολο, αλλά γίνεται», συνοψίζει η γαλλική στρατιωτική πηγή. «Αυτό που έγινε μοιάζει με κάτι καλά συντονισμένο και καλά προετοιμασμένο».

Θα χρειαστεί ίσως χρόνος για να προβάλει με αξιόπιστο τρόπο η αλήθεια. Ορισμένοι αναλυτές παρατηρούν σχετικά μ' αυτό ότι η σύγχυση ωφελεί πολλούς από τους παράγοντες στην περιοχή.

Μα ποιός λοιπόν; 

«Μένει να μάθουμε ποιος έχει την πατρότητα της επιχείρησης», προσθέτει αυτή η στρατιωτική πηγή. «Άλλες χώρες έχουν συμφέρον ο 'σωλήνας' να μην μπορέσει να λειτουργήσει ποτέ».

Εκ των πραγμάτων, οι αντίπαλοι του Nord Stream 2 είναι πολυάριθμοι εδώ και χρόνια, με πρώτες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Στις 7 Φεβρουαρίου, λίγο πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ο αμερικανός πρέοδρος Τζο Μπάιντεν είχε αναφερθεί στο ενδεχόμενο «να του βάλει τέλος». Ερωτηθείς για τη μέθοδο που θα χρησιμοποιούσε για μια υποδομή που βρίσκεται υπό τον έλεγχο των γερμανών συμμάχων του, είχε απαντήσει: «σας το υπόσχομαι, θα είμαστε ικανοί να το κάνουμε». Εδώ και 24 ώρες, το σχετικό βίντεο κυκλοφορεί ευρύτατα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Χθες, Τρίτη, εξάλλου, η Πολωνία, η Νορβηγία και η Δανία εγκαινίασαν ένα στρατηγικής σημασίας αγωγό αερίου ο οποίος θα επιτρέψει στους Πολωνούς και τους Ευρωπαίους να εξαρτώνται λιγότερο από τις παραδόσεις της Μόσχας. «Η εποχή της ρωσικής κυριαρχίας στον τομέα του αερίου τελειώνει», δήλωσε κατά τα εγκαίνια του αγωγού ο πολωνός πρωθυπουργός Ματέους Μοραβιέτσκι.

Σ' αυτό το στάδιο, δύο πράγματα είναι βέβαια: κατ' αρχάς, το γεγονός συνδέεται με τον πόλεμο στην Ουκρανία. «Η ναυτική διοίκηση του ΝΑΤΟ και τα συμμαχικά πολεμικά πλοία προετοιμάζονται για υβριδικές δράσεις, που περιλαμβάνουν σαμποτάζ κρίσιμης σημασίας υποδομών, στο περιθώριο του κύριου στόχου της συλλογικής άμυνας», διαβεβαιώνει ο Γιούλιαν Πάβλακ.

Στη συνέχεια, αυτό δημιουργεί επιπλέον αστάθεια στην ευρωπαϊκή οικονομία. «Είναι μια βίαιη υπενθύμιση του ευάλωτου χαρακτήρα της ενεργειακής υποδομής μας», εκτιμά ο Λάιον Χιρθ.

Ο ίδιος προκρίνει το ενδεχόμενο ο δράστης να είναι η Ρωσία. «Αν είναι αλήθεια, είναι αρκετά ανησυχητικό. Αυτό σημαίνει πως η Ρωσία (...) στέλνει το πιο ξεκάθαρο σήμα που μπορεί, πως δεν θα παραδίδει πλέον αέριο στο εγγύς μέλλον».

Όποιοι κι αν είναι, αυτοί που επιτέθηκαν στον Nord Stream κάνουν επίσης κατανοητό ότι θα μπορούσαν να πλήξουν και άλλες ενεργειακές υποδομές οι οποίες εξυπηρετούν μια Ευρώπη που διψά για αέριο και πετρέλαιο.