30 Σεπτεμβρίου 2022

Πότε θα καταργηθούν οι σταθμοί διοδίων στην Ελλάδα


Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο κυκλοφορίας των οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους συντελούνται στην Ευρώπη, με στόχο την πιο δίκαιη χρέωση των οδηγών και τη μείωση του χρόνου ταξιδιού.

Πρόκειται για το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων που, έως το τέλος του 2025, αναμένεται να λειτουργήσει και στη χώρα μας. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2022 να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για το έργο των 300 εκατ. ευρώ, ενώ το μοντέλο που φαίνεται πως προωθείται είναι αυτό της σύμπραξης του Δημοσίου με τον Ιδιωτικό Τομέα (ΣΔΙΤ).

Ποιο είναι το νέο σύστημα;

Το νέο σύστημα ουσιαστικά θα καταργήσει τους σταθμούς διοδίων – υπό τη μορφή τουλάχιστον που έχουν σήμερα – δεδομένου ότι οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.

Αυτό θα σημαίνει ότι θα εξασφαλιστεί μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών συμπολιτών μας, οι οποίοι βάσει του υφιστάμενου συστήματος πληρώνουν προκαταβολικά ένα προκαθορισμένο (και υψηλό) αντίτιμο, ενώ χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο για μόλις λίγα χιλιόμετρα.

Το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» (free flow) στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.

Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων, ενώ τέλος δεν θα σχηματίζονται ουρές.

Το τέλος, μάλιστα, του «σταμάτα-ξεκίνα» στα διόδια θα έχει θετικό αντίκτυπο και στο περιβάλλον. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι κατά το φρενάρισμα του αυτοκινήτου (π.χ. για την πληρωμή του τέλους διοδίου), λόγω της τριβής των φρένων εκλύονται μικροσωματίδια που αποτελούν πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Η περιβαλλοντική επιβάρυνση αυξάνεται, φυσικά, και όταν τα αυτοκίνητα εξέρχονται από τους σταθμούς διοδίων, μιας και ο κινητήρας, κατά την επιτάχυνση, παράγει μεγαλύτερο έργο.

Η λειτουργία του νέου συστήματος

Σχετικά με τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης, αυτά θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων.

Για τα ΙΧ οχήματα θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας κατά την είσοδο και την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο και θα επιβάλλεται επί τόπου η αντίστοιχη χρέωση, πάντα βάσει χιλιομέτρων.

Με βάση τον σχεδιασμό, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου φορτίων και κυκλοφορίας.

Το σύστημα εφαρμόζεται στο εξωτερικό

Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων ήδη εφαρμόζεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων η Γαλλία, όπου από το 2019 έχει εγκατασταθεί ο ειδικός εξοπλισμός (ηλεκτρονική πύλη) σε ένα συγκεκριμένο τμήμα (κοινότητα Μπουλάι-Μοζέλ) του αυτοκινητοδρόμου A4, και το περασμένο καλοκαίρι ακολούθησε ένα τμήμα του A79.

Το πρώτο, ωστόσο, ολοκληρωμένο σύστημα, σε όλο το μήκος ενός γαλλικού αυτοκινητοδρόμου, θα δημιουργηθεί στον Α13/Α14, μήκους 210 χλμ. που συνδέει το Παρίσι με την πόλη Καέν.

Σχετικά με τη λειτουργία του συστήματος, σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου θα εγκατασταθούν ειδικές πύλες με ενσωματωμένους αισθητήρες που θα μπορούν να αναγνωρίσουν το είδος του οχήματος (π.χ. φορτηγό ή επιβατικό Ι.Χ.) και τις πινακίδες κυκλοφορίες.

Αυτές οι πύλες, επίσης, αναγνωρίζουν τον πομποδέκτη, ο οποίος αν δεν υπάρχει στο όχημα, τότε θα καταγράφεται η πινακίδα κυκλοφορίας και στη συνέχεια θα δρομολογούνται οι διαδικασίες για την είσπραξη του τέλους.

Οι πρώτες πύλες στον A13/A14 θα τοποθετηθούν τον Ιούνιο του 2024, ενώ η επέκταση του συστήματος σε όλο τον αυτοκινητόδρομο θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2024.

Σημειώνεται ότι οι εργασίες θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος του 2027, μιας και θα απαιτηθεί να κατεδαφιστούν οι υπάρχοντες σταθμοί διοδίων.

🤦‍♂️🤦‍♂️Σοκαριστικό περιστατικό στη Σπάρτη: Γυναίκα μαχαίρωσε τον σύντροφό της... την ώρα της ερωτικής πράξης


Ένας 50χρονος άντρας από την Σπάρτη κατήγγειλε την πρώην σύντροφό του πως αποπειράθηκε να του αφαιρέσει τη ζωή καθώς του επιτέθηκε με μαχαίρι κατά τη διάρκεια της ερωτικής πράξης σε χωράφι.
 
Η 43χρονη γυναίκα συνελήφθη και της απαγγέλθηκαν κατηγορίες για απόπειρα δολοφονίας εκ προμελέτης, οπλοκατοχή και οπλοχρησία. Στην αστυνομία φέρεται να είπε πως μαχαίρωσε τον σύντροφό της χωρίς πρόθεση έπειτα από λογομαχία μεταξύ τους. Η γυναίκα αφέθηκε ελεύθερη με περιοριστικούς όρους μέχρι να οριστεί δικάσιμος.

Το χρονικό

Το περιστατικό συνέβη στις 6 Απριλίου του 2022 όταν ο 50χρονος είχε πάει με το αυτοκίνητο της συντρόφου του σε χωράφι που της άνηκε για να τη βοήθησε σε αγροτικές δουλειές. Εκεί οι δυο τους ήρθαν σε ερωτική επαφή όταν ξαφνικά η 43χρονη πήρε ένα μαχαίρι που είχε στο παντελόνι της και του κατάφερε πολλαπλά τραύματα. Ένα από αυτά ήταν και μόλις λίγα εκατοστά κάτω από την καρδιά. Στην προσπάθεια του να αμυνθεί έπιασε το μαχαίρι με την παλάμη του και τραυμάτισε τους τένοντες του χεριού του, σύμφωνα με το STAR.

Στη συνέχεια ο 50χρονος την ικέτευσε να μην τον αφήσει αβοήθητο και έτσι η ίδια τον μετέφερε στο νοσοκομείο. Οδηγήθηκε εσπευσμένα στο χειρουργείο και η επέμβασή του κράτησε έξι ώρες.

Με χτύπησε πάνω στην επαφή

«Έπιασα την λάμα του μαχαιριού και μου κατέστρεψε και το χέρι. Τα θυμάμαι όλα. Βρεθήκαμε στο συγκεκριμένο σημείο, είχαμε μια επαφή σαν ζευγάρι. Δεν υπήρξε λογομαχία. Ήμασταν σε μια ήρεμη κατάσταση. Η κατηγορία είναι απόπειρα δολοφονίας εκ προμελέτης. Το μαχαίρι το είχε δίπλα της, κρυφά χωρίς να το αντιληφθώ εγώ και τη στιγμή εκείνη με μαχαίρωσε στην καρδιά, στην κοιλιακή χώρα, λίγο πιο κάτω από την καρδιά. Το συγκεκριμένο μαχαίρι δεν ήταν μαχαίρι που θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει για αγροτικές εργασίες» είπε ο 50χρονος μιλώντας στο Star.

«Με χτύπησε πάνω στην επαφή. Δεν μπορώ να ξέρω το κίνητρο. Είπε στην απολογία της πως ήταν ατύχημα επειδή κάτι της είπα και δεν της άρεσε. Ισχυρίστηκε πως εγώ της είπα ‘είσαι η γυναίκα της ζωής μου’ και δεν της άρεσε και ξεκινήσαμε μια λογομαχία.»

«Δεν υπήρχε άλλη γυναίκα στη ζωή μου. Υπήρχε μία ζήλια όπως όλοι οι άνθρωποι μπορούμε να έχουμε. Δεν τσακωνόμασταν, δεν με απείλησε ποτέ. Ήταν η χειρότερη στιγμή της Ζώης μου» εξήγησε ο 50χρονος.

📺Εντυπωσιακό βίντεο με το γαλλικό ελικοπτεροφόρο «Tonnerre» σε άσκηση στη Σκύρο


Ελληνικές και γαλλικές δυνάμεις πραγματοποίησαν από κοινού ασκήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Σκύρου, στο πλαίσιο της διακλαδικής άσκησης «Αργώ-22», που θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο και θα εξελιχτεί στην περιοχή της Μαγνησίας, το κεντρικό και το βόρειο Αιγαίο.

Οι γαλλικές δυνάμεις ήλθαν στην Ελλάδα με πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων «FS Tonnerre», το οποίο είχε καταπλεύσει στον Βόλο εδώ και ημέρες.

Στην άσκηση το συνόδευσαν ελληνικά αρματαγωγά σκάφη, φρεγάτα και άλλα πολεμικά πλοία.

Το «Tonnerre» μεταφέρει άρματα μάχης, ερπυστριοφόρα οχήματα, ελικόπτερα, πεζοναύτες αλλά και ομάδα κομάντος Ειδικών Επιχειρήσεων. Πρόκειται για πλοίο μήκους 200 μέτρων το οποίο επιχειρεί για το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό από το 2006. Είναι «δίδυμο» με το «FS Dixmude», το οποίο το 2020 συμμετείχε στην άσκηση «Μέγας Αλέξανδρος», η οποία πραγματοποιήθηκε στην ίδια περιοχή.

📺Διπλό έγκλημα στην Καβάλα: «Δεν θα πάω στην κηδεία του γιου μου» λέει ο πατέρας του δολοφόνου-Είχε ζητήσει βοήθεια από την αστυνομία η 31χρονη πριν δολοφονηθεί-ΒΙΝΤΕΟ


«Δεν θα πάω στην κηδεία του γιου μου», ανέφερε ο πατέρας του 56χρονου δράστη που το πρωί της Παρασκευής σκότωσε την πρώην σύντροφό του και το μερικών μηνών παιδί τους στην Καβάλα, λίγο πριν βάλει τέλος στη ζωή του με την κυνηγετική καραμπίνα, στον στάβλο που διατηρούσε στο χωριό Λεκάνη του Δήμου Νέστου.

Ο ηλικιωμένος τόνισε ότι εδώ και αρκετά χρόνια δεν είχε επαφές με τον γιο του. «Δεν ξέρω τίποτα. Δεν μιλούσα με τον γιο μου, ούτε είχα δει το εγγονάκι μου. Κάτι τέτοιο θα το έκανε μόνο ένας τρελός, τρελός όμως δεν ήταν. Δεν θα πάω στην κηδεία του γιου μου», ανέφερε ο πατέρας του δράστη.

Διπλό έγκλημα στην Καβάλα: Είχε ζητήσει βοήθεια από την αστυνομία η 31χρονη πριν δολοφονηθεί - Οι τελευταίες ευτυχισμένες στιγμές του παιδιού (βίντεο)


«Θα σκοτώσω εσένα και το παιδί και θα αυτοκτονήσω» είχε πει ο δράστης στην 31χρονη πρώην σύντροφό του, λίγο καιρό πριν να κάνει την απειλή του πράξη, δολοφονήσει την ίδια και το λίγων μηνών παιδί τους και στη συνέχεια στρέψει την καραμπίνα στο κεφάλι του.

Οι πληροφορίες για την διπλή δολοφονία που σημειώθηκε το πρωί της Παρασκευής στο χωριό Λεκάνη της Καβάλας προκαλούν αποτροπιασμό. Η άτυχη γυναίκα, λίγο πριν τις 9 το πρωί που έφτασε ο δράστης έξω από το σπίτι που διέμενε με στενούς συγγενείς της και της ζήτησε να την ακολουθήσει στο μαντρί μαζί με το βρέφος, είχε πει σε γειτόνισσα και φίλη της, να της τηλεφωνήσει σε μια ώρα αργότερα. Προφανώς, όπως λέει στο protothema.gr, η γειτόνισσά της, κάτι φοβόταν.

«Η Άννα τον ακολούθησε γιατί δεν περίμενε να το κάνει αυτό και ας την είχε απειλήσει στο παρελθόν. Της έλεγα "Άννα μην πας "και εκείνη μου απάντησε πως "δεν θέλω να του χαλάσω το χατίρι, μην τον εξαγριώσω». Επέμεινα να μην πάει μαζί του αλλά εκείνη μου είπε πως αν δεν γυρίσει σε μια ώρα να την πάρω τηλέφωνο στο κινητό και να πάω να την πάρω μαζί με τον άντρα μου", περιγράφει η γειτόνισσα.

Το μαντρί ήταν περίπου ένα χιλιόμετρο μακριά από το σπίτι που διέμενε η κοπέλα με το μωρό της. «Δεν περίμενα ούτε μία ώρα, την κάλεσα, αλλά αυτός το έκανε αμέσως. Πήρα τηλέφωνο μετά από περίπου 40 λεπτά και δεν απαντούσε. Η Άννα ήταν ένα κορίτσι μορφωμένο, παρά πολύ καλό, που νόμιζε ότι όλος ο κόσμος είναι σαν αυτήν. Αυτός ήταν ένας αξεστος, αγρικος», λέει στη συνέχεια, τονίζοντας ότι η άτυχη Άννα είχε ζητήσει πριν από λίγο καιρό βοήθεια από την αστυνομία, καθώς την απειλούσε, ωστόσο της είπαν να περιμένει να γίνει το δικαστήριο για την επιμέλεια του παιδιού.

«Της έλεγε "θα σκοτώσω εσένα και το παιδί και θα αυτοκτονήσω και εγώ", η Άννα δεν φανταζόταν ότι θα το κάνει», συνεχίζει η γειτόνισσα.

«Η Άννα ήταν υπόδειγμα ανθρώπου, με πολύ καλή ψυχή, μορφωμένη», λέει συγκλονισμένη η θεία της, τονίζοντας ότι γνώρισε τον σύντροφό της πριν από τέσσερα χρόνια όταν ήρθε στο χωριό για να γράψει το βιβλίο της για την Λεκάνη. «Έζησε μαζί του, έκαναν το παιδάκι, χώρισαν και τελευταία δεν τα βρίσκανε. Η Άννα έλεγε ότι ήθελε να φύγει Γερμανία με το παιδί αλλά δεν ήταν σίγουρη. Κάθε ημέρα του έδινε το παιδί και έπαιζαν. Αυτός ήρθε το πρωί και την πήρε από το σπίτι, μάλλον την είπε "πάμε να δούμε τα κατσίκια" γιατί αγαπούσε πολύ τα κατσίκια. Αλλά αυτός θα είχε κάτι άλλο στο μυαλό του. Η Άννα έμενε στο σπίτι του παππού της με το παιδί και αυτός ερχόταν καθημερινά και το έβλεπε», λέει η θεία της.

Τονίζει δε, ότι ο 56χρονος είχε απειλήσει και τηλεφωνικά και της είχε πει: «"Άννα μην μου τη βιδώσει γιατί θα σκοτώσω εσένα και το παιδί και θα σκοτωθω και εγώ". Αυτό έγινε πριν από περίπου ενάμιση μήνα», υπογραμμίζει.


«Έλα στο μαντρί»

Ο 56χρονος λίγο πριν βάλει τέλος στη ζωή του, τηλεφώνησε στον ξάδελφό του και του είπε να πάει στο μαντρί. Όπως λέει στο protothema.gr, άκουσε δύο πυροβολισμους και λίγο πριν φτάσει στον χώρο της δολοφονίας, άκουσε και έναν τρίτο πυροβολισμό από την καραμπίνα του δράστη.

«Με πήρε τηλέφωνο στις 09.30 και μου είπε δύο, τρεις φορές "έλα στο μαντρί". Πρώτου με πάρει άκουσα δύο πυροβολισμούς από το διπλανό μαντρί που ήμουν και νόμιζα ότι ήταν κυνηγοί. Μόλις ξεκίνησα άκουσα και τρίτο πυροβολισμό», περιγράφει ο πρώτος του ξάδελφος, ο οποίος έφτασε στο σημείο πριν από την αστυνομία και αντίκρισε το φριχτό θέαμα.

«Όταν έφτασα τους βρήκα και τους τρεις νεκρούς, έξω από το δωματιάκι. Το κεφάλι του είχε διαλυθεί. Το μωρό ήταν νεκρό δίπλα από την μαμά του», αναφέρει στη συνέχεια συγκλονισμένος.

Όπως λέει η κυρία Ειρήνη, η σύζυγος του ξαδέλφου του δράστη, εχθές η άτυχη Άννα ήταν στο σπίτι της μαζί με το παιδί και τίποτα δεν προμηνυε αυτό που θα γινόταν την επόμενη ημέρα. «Το μωράκι ήταν το πιο χαμογελαστό του κόσμου και η Άννα το καλύτερο παιδί και πάντα με το χαμόγελο», αναφέρει. «Μόνο που σε κοιτούσε αυτό το παιδί χαιρόσουν», αναφέρει και ξεσπάει σε κλάματα, μην μπορώντας να πιστέψει αυτό που έγινε.

Το βίντεο που εξασφάλισε και δημοσιεύει το protothema.gr, με το παιδάκι να παίζει και να χαμογελάει πριν από λίγο καιρό, είναι «γροθιά στο στομάχι», αφού σήμερα δολοφονήθηκε από τον ίδιο του τον πατέρα.


Μεσα στο δωμάτιο που είχε ο δράστης στο μαντρί, έξω από το οποίο δολοφόνησε την πρώην σύντροφό του και το παιδί τους, υπάρχουν διάφορες φωτογραφίες τους στον τοίχο.

«Δεν είχα σχέσεις με τον γιο μου»

Ο ηλικιωμένος πατέρας του 56χρονου δράστη, ανέφερε σε δηλώσεις του πως δεν είχε καμία σχέση εδώ και καιρό με τον γιο του και πως δεν θα πάει ούτε στην κηδεία του. «Μόνο ένας τρελός θα το έκανε αυτό» είπε χαρακτηριστικά.

Τραγική ειρωνεία ότι η μητέρα της 31χρονης έφυγε σήμερα το πρωί από το χωριό Λεκάνη και έμαθε ότι η κόρη της και το εγγόνι της είναι νεκροί μόλις προσγειώθηκε στην Γερμανία, εκεί όπου αναμένεται να γίνει και η κηδεία της κοπέλας.

Στράτος Λούβαρης 
Λίνα Κεκέση
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Τέλος η επιδότηση του diesel – Πώς θα διαμορφωθεί η τιμή του από αύριο


Αντίστροφη μέτρηση για τη λήξη της απευθείας επιδότησης στην αντλία για το diesel κίνησης. Από αύριο η τιμή του ξεπερνά αυτή της αμόλυβδης βενζίνης.

Μόλις λίγες ώρες απέμειναν για τη λήξη της απευθείας επιδότησης στην αντλία για το πετρέλαιο κίνησης, καθώς από αύριο, Σάββατο 1η Οκτωβρίου, το συγκεκριμένο μέτρο στήριξης θα σταματήσει να ισχύει, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο λόγος που θα καταργηθεί η οριζόντια επιδότηση των 15 λεπτών (με Φ.Π.Α.) ανά λίτρο στο diesel είναι για να εξοικονομηθούν πόροι και να επιδοτηθεί η τιμή πετρελαίου θέρμανσης από τις 15 Οκτωβρίου.

Το επερχόμενο τέλος στη επιδότηση του diesel θα αυξήσει σημαντικά την τιμή του, η οποία θα είναι για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας υψηλότερη από αυτή της 95άρας βενζίνης.

Χαρακτηριστικά είναι τα τελευταία στοιχεία από το Πρατήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείο Ανάπτυξης που δείχνουν ότι χθες,Πέμπτη, 29/9, η μέση τιμή του diesel κίνησης ήταν 1,823 ευρώ/λίτρο. 

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι θα καταργηθεί η επιδότηση του 0,15 ευρώ/λίτρο, η τιμή του θα αυξηθεί στα 1,973 ευρώ, ξεπερνώντας αυτή της βενζίνης (1,958 ευρώ/λίτρο) ενώ σε πολλές περιοχές αναμένεται να σπάσει το φράγμα των 2,0 ευρώ/λίτρο.

Επομένως, όσοι θέλουν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ του diesel αυτοκινήτου τους καλό θα ήταν να επισκεπτούν τα πρατήρια υγρών καυσίμων πριν αλλάξει ο μήνας, μιας και, όπως προαναφέραμε, η επιδότηση του συγκεκριμένου καυσίμου στην αντλία θα καταργηθεί.

Υπενθυμίζεται ότι η επιδότηση του diesel κίνησης στην αντλία, ύψους 0,15 ευρώ/λίτρο (0,12 ευρώ + ΦΠΑ), τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Απρίλιο, αλλά τον Ιούλιο δόθηκε παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου, κατόπιν απόφασης των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στόχος ήταν να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια στα καύσιμα.

Όσον αφορά, τέλος, την εξαργύρωση της άυλης ψηφιακής κάρτας του Fuel Pass 2, για όσους έχουν κάνει την αίτηση, η προθεσμία λήγει στις 31 Οκτωβρίου.

Μητσοτάκης μετά το διάγγελμα Πούτιν: Η Ρωσία παραβιάζει θεμελιώδη δικαιώματα της Ουκρανίας-ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει την προσάρτηση


Οργισμένη ήταν η αντίδραση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, μετά το διάγγελμα του προέδρου της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν με το οποίο ανακοίνωσε την προσάρτηση 4 περιοχών της Ουκρανίας.
 
Σε ανάρτησή του στο Twitter, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για παραβίαση βασικών δικαιωμάτων της Ουκρανίας. Σημείωσε χαρακτηριστικά: «Δεν θα αναγνωρίσουμε ποτέ την παράνομη προσάρτηση των εδαφών της Ουκρανίας. Η Ρωσία υπονομεύει τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες και παραβιάζει τα θεμελιώδη δικαιώματα της Ουκρανίας για ανεξαρτησία και κυριαρχία. Η Ελλάδα και η ΕΕ στέκονται σταθερά στο πλευρό της Ουκρανίας».


Η αντίδραση του ΥΠΕΞ μετά τη «φιέστα» Πούτιν: Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει την προσάρτηση των 4 περιοχών της Ουκρανίας


«Η απόφαση αυτή είναι παράνομη, καθώς αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου, και άκυρη. Η Ελλάδα δεν την αναγνωρίζει» αναφέρει η ανακοίνωση του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών (ΥΠΕΞ) σχετικά με την «φιέστα» του προέδρου της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Πούτιν για την προσάρτηση 4 περιφερειών της Ουκρανίας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ελληνικού ΥΠΕΞ
«Η Ελλάδα καταδικάζει την απόφαση προσάρτησης κατεχομένων, από τις ρωσικές στρατιωτικές δυνάμεις, εδαφών της Ουκρανίας (Ντονέτσκ, Λουχάνσκ, Ζαπορίζια και Χερσώνα) στη Ρωσική Ομοσπονδία.

Η απόφαση αυτή είναι παράνομη, καθώς αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου, και άκυρη. Η Ελλάδα δεν την αναγνωρίζει. Η Ελλάδα συνεχίζει να στηρίζει, ως βασική αρχή, την κυριαρχία και εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας, καθώς και όλων των κρατών.

Θα συνεχίσει να εργάζεται για την απονομή δικαιοσύνης, καθώς και για την προστασία των δικαιωμάτων της Ελληνικής Κοινότητας στην Ουκρανία, η οποία δοκιμάζεται ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες»

📺Ο Πούτιν υπέγραψε την προσάρτηση 4 περιφερειών της Ουκρανίας – «Θα υπερασπιστούμε τα νέα εδάφη μας»


«Θα υπερασπιστούμε τα νέα εδάφη μας με όλα τα μέσα που διαθέτουμε» δήλωσε ο πρόεδρος της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν, στην «φιέστα» για την προσάρτηση 4 περιφερειών της Ουκρανίας – Ντονέτσκ, Λουχάνσκ, Χερσώνας και Ζαπορίζια.

Κατά την ομιλία του από το Κρεμλίνο, ο πρόεδρος της Ρωσίας αρνήθηκε ότι επιδιώκει την αναβίωση της Σοβιετικής Ένωσης λίγα λεπτά αφού ανακοίνωσε ότι τέσσερις περιοχές της Ουκρανίας προσαρτώνται στην Ρωσία έπειτα από «δημοψηφίσματα». Ο Πούτιν δήλωσε ότι η Ρωσία θα υπερασπισθεί τα νέα εδάφη με όλα τα μέσα που διαθέτει.

«Η Ουκρανία έκανε λάθος αποχωρώντας από την ΕΣΣΔ» τόνισε ο Πούτιν. «Ο λαός του Ντονμπάς υπήρξε “θύμα απάνθρωπων τρομοκρατικών επιθέσεων που διεξήγαγε το καθεστώς του Κιέβου”», είπε ο Ρώσος πρόεδρος, προειδοποιώντας την Δύση πως πρέπει να θυμάται ότι «οι κάτοικοι του Λουχάνσκ, του Ντονέτσκ, της Χερσώνας και της Ζαπορίζια γίνονται πολίτες μας για πάντα. Οι άνθρωποι ψήφισαν για το κοινό μας μέλλον».

«Θέλουν να μας δουν ως αποικία τους, θέλουν να μας ληστέψουν» ανέφερε ο Πούτιν, τονίζοντας πως «χρησιμοποιούν διπλά μέτρα και τριπλά πρότυπα. Μας θεωρούν ανόητους. Η Ρωσία δεν θα συνεχίσει να ζει κάτω από αυτούς τους ψευδείς κανόνες».

Ο Ρώσος πρόεδρος κάλεσε «το καθεστώς του Κιέβου να σταματήσει αμέσως όλες τις εχθροπραξίες και να επανέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων».

ΚΑΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΥΠΕΡΕΣΟΔΩΝ ΑΠΟ ΒΑΡΔΗ ΚΑΙ ΛΑΤΣΗ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΟΜΩΣ😝😡Σκρέκας: Η Ευρώπη υιοθετεί το ελληνικό μοντέλο ανάκτησης υπερεσόδων στην ηλεκτροπαραγωγή


H Ελλάδα, που εφαρμόζει το μέτρο από τον Ιούλιο έχει συγκεντρώσει στο διάστημα αυτό 2,6 δισ. ευρώ ποσό που χρηματοδότησε τις επιδοτήσεις των λογαριασμών ρεύματος, υπενθύμισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Την ικανοποίησή του για την συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας, για την επιβολή ανώτατου ορίου στα έσοδα των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας, εξέφρασε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.

Ο υπουργός σημείωσε ότι με τον τρόπο αυτό «ο ελληνικός μηχανισμός ανάκτησης υπερεσόδων υιοθετείται από την Ευρώπη και γίνεται Ευρωπαϊκός Κανονισμός», ενώ υπενθύμισε ότι η Ελλάδα, που εφαρμόζει το μέτρο από τον Ιούλιο έχει συγκεντρώσει στο διάστημα αυτό 2,6 δισ. ευρώ, ποσό που χρηματοδότησε τις επιδοτήσεις των λογαριασμών ρεύματος τους τελευταίους μήνες.

Εκτός από το όριο στα έσοδα των παραγωγών οι υπουργοί της ΕΕ συμφώνησαν ακόμη για μέτρα υποχρεωτικής μείωσης της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας (κατά πληροφορίες θα αφορούν τους μεγάλους καταναλωτές στη μέση κι υψηλή τάση), καθώς και για επιβολή συνεισφοράς αλληλεγγύης από τους παραγωγούς ορυκτών καυσίμων.

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, ο κ. Σκρέκας, κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου, παρουσίασε αναλυτικά την πρόταση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη για επιβολή γενικού πλαφόν στο φυσικό αέριο. Επίσης, κατά τη διάρκεια κλειστής πρωινής συνάντησης, Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο και Πολωνία συμφώνησαν να καταθέσουν την επόμενη εβδομάδα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μια τεχνική πρόταση για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί το πλαφόν.

Υπενθυμίζεται ότι προσερχόμενος στο Συμβούλιο ο κ. Σκρέκας, δήλωσε: «Το σημερινό Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας γίνεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο, καθώς το ενεργειακό ζήτημα οξύνεται στην Ευρώπη, ενόψει και του επερχόμενου δύσκολου χειμώνα, πράγμα το οποίο γεμίζει με αγωνία νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Τον προηγούμενο Μάρτιο, ο Έλληνας Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε αποστείλει επιστολή στην Πρόεδρο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ζητώντας την επιβολή ενός πλαφόν στο φυσικό αέριο. Σήμερα, 15 κράτη μέλη στηρίζουν την ελληνική πρόταση, την πρόταση του Έλληνα Πρωθυπουργού και ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταθέσει τολμηρές και αποφασιστικές προτάσεις. Είμαι αισιόδοξος ότι η Ευρώπη θα υποστηρίξει και θα διασφαλίσει την κοινωνική συνοχή απέναντι στον πολεμικό και ενεργειακό τυχοδιωκτισμό της Ρωσίας. Είναι, όμως, ύψιστο ζήτημα ανθρωπιστικών και δημοκρατικών αξιών, να προχωρήσουμε όλοι μαζί».

Πρετεντέρης: Αφορμή


"Ο Ερντογάν δεν έχει διαφορές με την Ελλάδα. Εχει ένα συνολικό σχέδιο κυριαρχίας. Το οποίο ελπίζω καμία κυβέρνηση στην Ελλάδα δεν διατίθεται να το ικανοποιήσει" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



📺ΑΣΤΕΙΑ ΒΙΝΤΕΟ🤣🤣Ακόμα να πιάσει πάτο η ΑΥΓΗ: «Φράουλες και...ανοησία»


Σάκης Μουμτζής

Προχθές, στην εφημερίδα «Αυγή» των 700 αναγνωστών, μια γυναίκα αρθρογράφος, έγραψε ένα άρθρο με τίτλο «Φράουλες και αίμα στην Πολυτεχνειούπολη» παραπέμποντας στα γεγονότα που συνέβησαν στο πανεπιστήμιο Columbia τον Απρίλιο του 1968, κατά τη διάρκεια της φοιτητικής εξέγερσης. (Εξ ου και ο ειρωνικός τίτλος του άρθρου μου.) Προφανώς, η αρθρογράφος, συγκρίνει τα όσα διαδραματίστηκαν στη φοιτητική εστία Ζωγράφου με τα όσα έγιναν τότε στο πανεπιστήμιο Columbia. Μετά να μην απορούν γιατί η «Αυγή» πουλά μόνον 700 φύλλα. Και πολλά είναι!


Το άρθρο, που το έγραψε γυναίκα, το ξανατονίζω, αντιμετωπίζει με μια ειρωνεία τη γυναίκα αστυνομικό που δέχτηκε επίθεση με κατσαβίδι από έναν διακινητή ναρκωτικών, μια ειρωνεία με έντονο το στοιχείο του σεξισμού. Προφανώς, η αρθρογράφος πίσω από την ασφάλεια του υπολογιστή της, αδυνατεί να συλλάβει τους κινδύνους που διατρέχουν άλλες γυναίκες που, για 800 ευρώ, αγωνίζονται για τη δική μας και τη δική της ησυχία. 

Εννοείται πως σε όλο το κείμενο δεν υπάρχει λέξη για την κατάληψη ενός ολόκληρου ορόφου της φοιτητικής εστίας από εξωπανεπιστημιακούς με παραβατικές συμπεριφορές του κοινού ποινικού δικαίου. Άρα αυτό που μένει είναι η εισβολή της ΕΛΑΣ, οι πυροβολισμοί και οι καταστροφές που προκλήθηκαν από την επιχείρηση της Αστυνομίας. 

Οπότε η αρθρογράφος της «Αυγής» εύλογα διερωτάται: «Τί θα ακολουθήσει; Συλλήψεις, εξορίες, βασανιστήρια και τανκ; Ντροπή, ντροπή, γιατί πριν από μερικά χρόνια είχαμε Δημοκρατία. Τώρα δεν έχουμε. Έχουμε κοινοβουλευτική δικτατορία.» Λόγος παραληρηματικός, σκέψη απλοϊκή, καμιά επαφή με την πραγματικότητα, καθώς η κυρία έχει κατασκευάσει μια δική της πραγματικότητα και σε αυτήν αναφέρεται και αυτήν καταγγέλλει.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι κύριοι Τζανακόπουλος και Σπίρτζης. Καταγγέλλουν την ΕΛΑΣ, χωρίς να αναφερθούν καθόλου στον λόγο για τον οποίον έγινε η επιχείρηση. Προφανώς, θεωρούν πως είναι φυσιολογικό σε φοιτητική εστία, ένας ολόκληρος όροφος να έχει μετατραπεί σε στέκι διακίνησης ναρκωτικών από άτομα που ενέχονται σε απαγωγές και σε βιασμούς. Ας ρωτήσει ο κ. Τζανακόπουλος τον αδερφό του που διδάσκει στην Οξφόρδη αν συμβαίνουν τέτοια πράγματα εκεί.




Στον ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν καταλάβει ακόμα πως με αυτές τις πολιτικές αποκόπτονται από τους πολίτες που επιβάλλεται να προσεταιριστούν, αν θέλουν να ξανακυβερνήσουν. Όταν η εφημερίδα «Αυγή», οι κύριοι Τζανακόπουλος και Σπίρτζης υποστηρίζουν την κραυγαλέα ανομία, τότε η Νέα Δημοκρατία μπορεί να κοιμάται ήσυχη. Έχει βρει τους χορηγούς της. 

Δε θα τεκμηριώσω θεωρητικά το αλισβερίσι της ριζοσπαστικής Αριστεράς με κάποιους ποινικούς, ούτε το πώς και το πότε ξεκίνησε. Τους μόνους που λυπάμαι γι΄ αυτή την κάλυψη που τους προσφέρουν κάποια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, είναι τον Α. Τσίπρα που προσπαθεί να προσεγγίσει τους κυρ—Παντελήδες και τους δύσμοιρους γεφυροποιούς, παλιούς και νέους, που προσπαθούν να γεμίσουν στάλα - στάλα την καρδάρα, αλλά οι κάθε λογής Τζανακόπουλοι με μια κλωτσιά την αδειάζουν. 

liberal.gr

Εννοείται ότι τα ίδια λένε και τα κομμούνια:


📺ΤΟΝ ΒΛΕΠΕΙ ΠΑΝΤΟΥ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ🤣🤣O Αλέξης Τσίπρας είπε ξανά «Μητσοτάκη» τον Γιώργο Παπαδάκη (βίντεο)


Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, μια ρήση την οποία φαίνεται ότι δεν ενστερνίζεται ο Αλέξης Τσίιπρας κάθε φορά που έχει απέναντί του τον Γιώργο Παπαδάκη.

Κι αυτό γιατί σε δύο από τις συνεντεύξεις που έχει παραχωρήσει το τελευταίο διάστημα στον δημοσιογράφο του ΑΝΤ1 ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τον έχει αποκαλέσει «κύριε Μητσοτάκη».

Χρονικά η τελευταία φορά που συνέβη αυτό ήταν σήμερα το πρωί, Παρασκευή (30/09), στη συνέντευξη που παραχώρησε ο Αλέξης Τσίπρας.

«Να απαντήσω σε κάτι που με ρώτησε ο κ. Μητσοτάκης, ο κ. Μητσοτάκης, πάλι σας είπα» είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβανόμενος άμεσα το σαρδάμ του με την Μαρία Αναστασοπούλου να σχολιάζει χαμογελαστή «τον κ. Μητσοτάκη έχετε στο μυαλό σας».


Το ίδιο είχε συμβεί και τον Απρίλιο του 2021 όταν τότε ο Αλέξης Τσίπρας είχε ξεκινήσει απάντηση σε ερώτηση του Γιώργου Παπαδάκη με την προσφώνηση «κύριε Μητσοτάκη».

Θεσσαλονίκη: Πέθανε ο 16χρονος ποδηλάτης – Μεγαλείο ψυχής από την οικογένειά του


Θρήνος στη Θεσσαλονίκη για τον θάνατο του 16χρονου ποδηλάτη, ο οποίος είχε παρασυρθεί από όχημα της Ελληνικής Αστυνομίας την προηγούμενη Πέμπτη, στους Αμπελόκηπους.

Ο 16χρονος Μάριος άφησε την τελευταία του πνοή το βράδυ της Πέμπτης. Μετά το τροχαίο νοσηλευόταν διασωληνωμένος στο νοσοκομείο «Παπαγεωργίου».

Σύμφωνα με το thesstoday.gr, η οικογένεια του παιδιού έδειξε μεγαλείο ψυχής, καθώς αποφάσισε να προχωρήσει στη δωρεά οργάνων του 16χρονου.

Σήμερα το πρωί συμμαθητές του Μάριου προχώρησαν σε κινητοποίηση έξω από το 2ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, κρατώντας πανό τα οποία έγραφαν: «σήμερα στο μάθημα έχει απουσία του Μιχάλη. Δίνουμε εδώ την παρουσία» και «πρόσεξε την πινακίδα, είναι του πεζού η ασπίδα».





Πληροφορίες της ιστοσελίδας αναφέρουν ότι η κηδεία του 16χρονου θα πραγματοποιηθεί στην Κατερίνη.

📺Διπλό έγκλημα στην Καβάλα: Σκότωσε μητέρα και παιδί επειδή θα έφευγαν στη Γερμανία και μετά αυτοκτόνησε


Τους παρέσυρε στο μαντρί του και μετά τους σκότωσε - Πώς γνωρίστηκε η 31χρονη με τον 56χρονο - «Ήταν τρία χρόνια μαζί αλλά καβγάδιζαν συνέχεια», λέει φίλος του ζευγαριού

Ο φόβος ότι η 31χρονη σύντροφός του θα επέστρεφε στη Γερμανία όπου είχε γεννηθεί και μεγαλώσει, όπλισε το χέρι του 56χρονου κτηνοτρόφου που αντιλήφθηκε ότι η γυναίκα θα έπαιρνε μαζί της το παιδί τους, που είχε γεννηθεί εκτός γάμου και είχε αναγνωρίσει την πατρότητα του.

Είχε επιστρέψει στπ χωριο της για τη διπλωματική

Η γυναίκα, με πατέρα Γερμανό, καταγόταν από τη Λεκάνη του Δήμου Νέστου στην Καβάλα, όπου είχε επιστρέψει πριν από έξι χρόνια μετά από πανεπιστημιακές σπουδές για να κάνει διπλωματική εργασία. Εκεί, ζούσε στο σπίτι των παππούδων της στο χωριό και γνώρισε τον κτηνοτρόφο με τον οποίο δεν παντρεύτηκε ποτέ. Ωστόσο, έκαναν το παιδί που ήταν δέκα μηνών.

Το ζευγάρι φέρεται ότι καυγάδιζε συχνά, επειδή ο 56χρονος ζήλευε την αρκετά νεότερή του και όμορφη κοπέλα.



Πριν από λίγο καιρό χώρισαν και η 31χρονη του είχε ανακοινώσει ότι θα επέστρεφε στη Γερμανία όπου ζει η οικογένειά της, με αποτέλεσμα οι καυγάδες μεταξύ τους να γίνουν καθημερινό φαινόμενο και να προκαλούν σούσουρο στη μικρή κοινωνία του χωριού.



Η 31χρονη είχε κερδίσει δικαστικά την επιμέλεια του μωρού

Πρόσφατα, η άτυχη γυναίκα είχε κερδίσει δικαστικά την επιμέλεια του μωρού και η απόφαση «θόλωσε» το μυαλό του 56χρονου, που φέρεται ότι αποφάσισε να μην τους αφήσει να φύγουν.

Το πρωί της Παρασκευής, παρέσυρε με διάφορα προσχήματα μητέρα και παιδί σε ένα μαντρί όπου διατηρούσε το κοπάδι του και είχε κρυμμένη την κυνηγετική του καραμπίνα.

Κανείς δεν ξέρει τι συζήτησε το πρώην ζευγάρι, όμως ξαφνικά ο 56χρονος σήκωσε το όπλο και πυροβόλησε εν ψυχρώ το άτυχο μωράκι, ενώ στη συνέχεια έκανε το ίδιο και στην 31χρονη! Αμέσως μετά, αυτοπυροβολήθηκε γράφοντας τον επίλογο μιας αδιανόητης οικογενειακής τραγωδίας που έχει "παγώσει" το χωριό.

«Ήταν τρία χρόνια μαζί αλλά καβγάδιζαν συνέχεια»

«Τους τελευταίους δύο μήνες έμεναν σε διαφορετικά σπίτια γιατί διαφωνούσαν για την επιμέλεια του παιδιού. Έχουμε τρελαθεί, αρνούμαι να πιστέψω ότι ο Χαράλαμπος έφτασε σε αυτό το σημείο. Παρά τους τσακωμούς και τους καβγάδες την αγαπούσε τη γυναίκα του και το παιδί του. Ήταν τρία χρόνια μαζί αλλά καβγάδιζαν συνέχεια. Δεν έπρεπε να είχαν κάνει το παιδί γιατί αυτή ήθελε να φύγει και να πάει στη Γερμανία. Ο Χαράλαμπος ήθελε να μεγαλώσει εδώ στην Ελλάδα το παιδί του κι αυτό τους έφερε σε σύγκρουση. Δεν τον είχα ακούσει να την απειλεί ότι θα τη σκοτώσει. Ξέραμε ότι θα την έχανε την επιμέλεια δικαστικώς κι αυτή θα έφευγε με το παιδί. Ήμουν δίπλα του, τον στήριζα αλλά δεν είχα καταλάβει ότι θα τους σκότωνε. Είναι αδιανόητο», λέει στο protothema.gr φίλος του ζευγαριού.



Μάνος Τσαγκαράκης
Λίνα Κεκέση
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Σταϊκούρας: Στήριξη στην κοινωνία για την ενεργειακή κρίση με 1,1 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο


Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε ότι το πακέτο μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ είναι γενναίο, αλλά και συνετό.
«Πρέπει να είμαστε σοβαροί στην άσκηση δημοσιονομικής πολιτικής και να επιτυγχάνουμε τους στόχους, γιατί αυτο είναι που κοιτάνε οι αγορές» τόνισε στο ΣΚΑΪ 100,3 ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε ότι το πακέτο μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ είναι γενναίο, αλλά και συνετό.

Αναφερόμενος στη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων κατά την ενεργειακή κρίση, ο κ Σταϊκούρας δήλωσε ότι η Ελλάδα έχει δώσει από τα πιο γενναία πακέτα στήριξης της κοινωνίας, ύψους περίπου 13 δισεκ. ευρώ.

Εξήγησε ότι το δημοσιονομικό κόστος είναι περίπου στα 4 δισεκ. και τα άλλα 9 δισεκ. τα βάζουν οι πάροχοι ενέργειας, κυρίως από τα υπερέσοδα που κατευθύνονται στο ταμείο ενεργειακής μετάβασης.

Χαρακτηριστικά τόνισε ότι τον Οκτώβριο θα δοθούν ως στήριξη στην κοινωνία για την ενεργειακή κρίση 1,1 δισεκ. ευρώ, εκ των οποίων από τον προϋπολογισμό θα προέλθουν μόνο τα 100 εκατ. ευρώ.

Αναφερόμενος στα στοιχεία του προϋπολογισμού που αναμένεται να ανακοινωθούν τη Δευτέρα, ο κύριος Σταϊκούρας τόνισε ότι φέτος η οικονομία θα παρουσιάσει πρωτογενές έλλειμμα κάτω από το 2% ίσως και λιγότερο, ενώ αναμένεται να πτυχή πρωτογενές πλεόνασμα, χαμηλό κάτω του 1% του 2023. Εξήγησε ότι αυτό δείχνει πως δεν έχουμε δημοσιονομικό εκτροχιασμό και πετυχαίνουμε από τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι ενισχύουμε την κοινωνία.

Ο υπουργός σημείωσε ότι η χώρα μας έχει τη δυνατότητα την επόμενη διετία να εξυπηρετεί τις ανάγκες της χωρίς να βγει στις αγορές.

Ο κύριος Σταϊκούρας σημείωσε ότι ο πληθωρισμός θα υπάρχει στην Ευρώπη και το 2023, και γι’ αυτό, το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί στη ρίζα του, γιατί οι οικονομικές συνέπειες θα πολλαπλασιάζονται. Όπως υπογράμμισε, για το λόγο αυτό η Ευρώπη πρέπει να ακολουθήσει τις ελληνικές προτάσεις.

Πηγή: skai.gr

Πηγές ΝΔ: Γεμάτη αοριστολογίες η κατάθεση Ανδρουλάκη


Πηγές της ΝΔ, σχολιάζοντας την κατάθεση του κ. Ανδρουλάκη σημειώνουν πως «δεν προσέφερε κάτι ουσιαστικό στο έργο της Εξεταστικής Επιτροπής. Μια κατάθεση γεμάτη αοριστολογίες, χωρίς κανένα συγκεκριμένο στοιχείο ή απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα που του τέθηκαν».

«Κατήγγειλε ότι δεν έγινε σεβαστή η ιδιότητα του, όμως απέφυγε επιμελώς να απαντήσει αν το πολιτικό προσωπικό της χώρας πρέπει να εξαιρείται από την άρση απορρήτου. Επιπλέον, είναι χαρακτηριστικό ότι δεν κατέθεσε ούτε μία πρόταση για την αναβάθμιση της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών. Επισήμανε ότι δεν έχει στοιχεία πως η ΕΥΠ χρησιμοποιεί το Predator, ενώ στην ερώτηση αν έχει στοιχεία για την εμπλοκή του Πρωθυπουργού, το μόνο που βρήκε να απαντήσει ήταν ότι «δεν είναι μάντης»» αναφέρουν οι ίδιες πηγές για να προσθέσουν «Την ίδια στιγμή, υποβάθμισε τις ηχηρές αποκαλύψεις Ρουμπάτη για την παρακολούθηση Πιτσιόρλα, συντασσόμενος σε απόλυτο βαθμό με τον ΣΥΡΙΖΑ. Τέλος, είναι λυπηρό να δηλώνει ο αρχηγός του τρίτου κοινοβουλευτικού κόμματος ενώπιον της Επιτροπής ότι είναι διατεθειμένος να απαντήσει στις ερωτήσεις βουλευτών, ανάλογα με το ποιο πρόσωπο τις θέτει, ευτελίζοντας έτσι το θεσμό του βουλευτή του ελληνικού Κοινοβουλίου».

Ανδρουλάκης στην εξεταστική για τις υποκλοπές: «Θα δεχόμουν ενημέρωση μόνο νόμιμα και εγγράφως»


Επίθεση στην κυβέρνηση για την υπόθεση των παρακολουθήσεων φέρεται να εξαπέλυσε ο κ. Νίκος Ανδρουλάκης ενώπιον των μελών της εξεταστικής επιτροπής που καλείται να ερευνήσει τις επισυνδέσεις της ΕΥΠ.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση επανέλαβε τις καταγγελίες περί διπλού σκανδάλου παρακολούθησης και συγκάλυψης ενώ φέρεται να είπε ότι θα δεχθεί μόνο νόμιμη και έγγραφη ενημέρωση για τους λόγους που η ΕΥΠ παρακολουθούσε το κινητό του τηλέφωνο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Ανδρουλάκης φέρεται να υποστήριξε πως η υπόθεση των υποκλοπών δεν αποτελεί προσωπικό ζήτημα αλλά μείζον θέμα Δημοκρατίας καθώς καταδεικνύει θεσμική κρίση και υπονόμευση ελεγκτικών μηχανισμών.

Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση υποστηρίζοντας ότι χαρακτηρίζεται από αλαζονεία και παρακμιακή σκοτεινή παντοδυναμία.

Ο κ. Ανδρουλάκης φέρεται να είπε ότι η υπόθεση των παρακολουθήσεων πλήττει την εμπιστοσύνη των πολιτών προς το πολιτικό σύστημα καθώς όπως φέρεται να είπε δημιουργείται η εικόνα πως η κυβέρνηση παρακολουθεί όποιον θέλει χωρίς λόγο και χωρίς λογαριασμό.

«Σε μια κρίσιμη γεωπολιτική αναταραχή, ο κ. Μητσοτάκης έδειξε πως αντιλαμβάνεται την εθνική μας ασφάλεια, αλλάζοντας τα κριτήρια επιλογής του Διοικητή της ΕΥΠ για να τοποθετήσει σε αυτή την πολύ κρίσιμη για τα εθνικά μας συμφέροντα θέση ένα από τα δικά του παιδιά χωρίς καμία πρότερη εμπειρία σε τέτοιες καίριες θέσεις, που αποδείχτηκε ακατάλληλος κατά γενική ομολογία» φέρεται να είπε ο κ. Ανδρουλάκης για να υποστηρίξει σε άλλο σημείο «Από την πρώτη στιγμή που η υπόθεση της παρακολούθησης μου αποκαλύφθηκε, όλες οι ενέργειες μου κατευθύνονται στο να πέσει άπλετο φως σε κάθε πτυχή. Θεσμικά, νόμιμα και με διαφάνεια».

Διπλό σκάνδαλο παρακολούθησης και συγκάλυψης

Ο κ. Ανδρουλάκης φέρεται να επανέλαβε την άποψή του περί διπλού σκανδάλου, παρακολούθησης και συγκάλυψης.

«Το σκάνδαλο της παράνομης παρακολούθησης είχε 2 βραχίονες: αυτόν που αποκαλύφθηκε από την έρευνα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με την απόπειρα παγίδευσης του κινητού μου με το παράνομο λογισμικό predator, και αυτόν που αποκαλύφθηκε χάρις την ανεξάρτητη αρχή διασφάλισης του απορρήτου των επικοινωνιών, την ΑΔΑΕ, δηλαδή την παράνομη παρακολούθηση μου από την ΕΥΠ» φέρεται να είπε.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υποστήριξε ότι η παρακολούθησή του είχε ένα βασικό στόχο: «να θέσει σε ομηρεία μια ολόκληρη παράταξη στην πιο κρίσιμη πολιτική της στιγμή, κατά τις εσωκομματικές μας εκλογές. Η ΕΥΠ μέσω της δικής μου παρακολούθησης, παρακολουθούσε ένα ολόκληρο κόμμα, πρώην Πρωθυπουργούς και βουλευτές».

Ο ίδιος φέρεται να είπε ότι τα 8 χρόνια που βρίσκεται στην Ευρωβουλή υπηρετεί πιστά τα εθνικά συμφέροντα για να αναρωτηθεί «“βαπτίστηκα” εθνικός κίνδυνος μόνο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής μου εκστρατείας για να ηγηθώ της παράταξης; Μάλλον ήμουν κίνδυνος για τα κομματικά σας συμφέροντα και τους κομματικούς σας σχεδιασμούς κύριοι της ΝΔ. Και αν ήμουν τόσο μεγάλος εθνικός κίνδυνος ως υποψήφιος, ως απλός ευρωβουλευτής, δεν ήμουν πολύ μεγαλύτερος ως Πρόεδρος του τρίτου κοινοβουλευτικού κόμματος; Αν υπήρχε λόγος που με καθιστούσε επικίνδυνο για την εθνική ασφάλεια θα το είχατε κάνει φέιγ βολάν στα φιλικά σας ΜΜΕ γιατί αυτές τις νοοτροπίες υπηρετείτε. Και αφού όπως λέτε δημοσίως όλα ήταν νόμιμα, προς τι οι παραιτήσεις του διοικητή της ΕΥΠ και του στενού συνεργάτη του πρωθυπουργού κ. Δημητριάδη;».

Αναφορικά με τις καταγγελίες περί συγκάλυψης είπε: «Πληροφορούμαι με θλίψη ότι η επιτροπή σας κάνει πολύ λίγα για την αποκάλυψη της αλήθειας και πολύ περισσότερα για τη συσκότισή της. Περίμενα άλλη στάση και άλλες συμπεριφορές ιδιαίτερα απέναντι σε ανεξάρτητες αρχές και αδέκαστους δικαστές. Καταφέρατε ένα μοναδικό κοινοβουλευτικό επίτευγμα: Εξεταστική για την ΕΥΠ χωρίς κλήση του πολιτικού της προϊσταμένου και όλων των εμπλεκόμενων προσώπων ακόμη και όσων έχουν παραιτηθεί. Αυτή και αν είναι «καινοτομία» Εγώ είμαι εδώ! Παρά τις διαρροές των προηγούμενων ημερών. Δεν κρύβομαι» για να υποστηρίξει ότι η επιτροπή με ευθύνη της πλειοψηφίας απέφυγε να καλέσει προς εξέταση κρίσιμους μάρτυρες

«Μόνο νόμιμα και εγγράφως η ενημέρωσή μου»

Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες ο κ. Ανδρουλάκης επιχείρησε να εξηγήσει και τους λόγους για τους οποίους δεν έχει αποδεχθεί την πρόταση της κυβέρνησης και της ΕΥΠ για ενημέρωση: «Ορίστε η έγγραφη απάντηση της ΑΔΑΕ στο αίτημα μου να ενημερωθώ πλήρως για την υπόθεση μου. Σας την καταθέτω. Θα δεχόμουν οποιαδήποτε στιγμή ενημέρωση – αλλά μόνο νόμιμα και εγγράφως. Είναι παντελώς αναξιόπιστη η κυβέρνηση για οποιαδήποτε προφορική συνομιλία» φέρεται να είπε για να προσθέσει «Και θα σας πω γιατί: ο κυβερνητικός εκπρόσωπος όπως διαβάζω σε tweet του ανέφερε ότι η κυβέρνηση δια του κ.Γεραπετρίτη είναι έτοιμη να με ενημερώσει πλήρως και ενδελεχώς, αλλά εγώ τάχα επέλεξα να μην ενημερωθώ. Ξέρουμε όλοι καλά ελληνικά. Τι σημαίνει πλήρως, όταν ο κ. Γεραπετρίτης λίγες μέρες μετά δήλωσε δημόσια ότι κανείς στο Μαξίμου δεν γνωρίζει το παραμικρό; Ποιον κοροϊδεύει; Θα μου έλεγε: «Αγαπητέ Πρόεδρε, σας πήρα για να σας ενημερώσει ένα τρίτο πρόσωπο»; Τα σενάρια τα άλλαζαν σαν τα πουκάμισα» ενώ σε άλλο σημείο είπε «Η κυβέρνηση λέει «όλα στο φως» αλλά κρύβεται πίσω από το απόρρητο και εσείς αποδεχθήκατε και επιτρέψατε την επίκληση του απορρήτου ενώπιον της Βουλής και των εκπροσώπων του ελληνικού λαού».

«Μου προσάπτετε στο δημόσιο διάλογο ότι δεν πήγα στην ΕΥΠ να ενημερωθώ στο αυτί» φέρεται να είπε ο κ. Ανδρουλάκης για να συνεχίσει «Πρώτον, κανείς δεν με κάλεσε επισήμως και εγγράφως. Ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια διαδικασία γιατί την καταργήσατε. Αυτοί που θα με ενημέρωναν, δηλώνουν είτε ότι δεν ξέρουν τίποτα όπως ο κ. Γεραπετρίτης, είτε ότι δεσμεύονται και απέναντι μου από το απόρρητο όπως ο νυν διοικητής Θεμιστοκλής Δεμίρης. Ένα απόρρητο αλά καρτ. Εξεταστική επιτροπή που δέχεται το απόρρητο να ισχύει για τη δίκη μου υπόθεση αλλά όταν έρχεται παλιότερος διοικητής της ΕΥΠ όπως ο κ. Ρουμπάτης, το κάνει κουρελόχαρτο για να στήσετε το αφήγημα των συμψηφισμών.

Δεν δέχομαι ως δημοκράτης πολίτης μια αναιμική δημοκρατία που είναι έτοιμη να θέσει σε ομηρεία πολιτικά πρόσωπα, κόμματα, δεν αξίζει στον ελληνικό λαό με τόσα που έχει περάσει και ανέμενε εκσυγχρονισμό λειτουργιών του κράτους».

«Ό,τι είπα και ό,τι θα πω είναι δημόσιο, δεν θα κρυφτώ όπως άλλοι πίσω από το «φουστάνι» του απορρήτου. Ό,τι πω θα είναι σε γνώση του ελληνικού λαού» σημείωσε ο ίδιος ενημερώνοντας παράλληλα τα μέλη της εξεταστικής ότι προτίθεται να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις που θα του τεθούν.

«Το θέμα του εθνικού κινδύνου με έχει πλήξει ως Έλληνα πατριώτη»

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Ανδρουλάκης απαντώντας σε ερωτήσεις μελών της εξεταστικής φέρεται να ισχυρίστηκε πως ο φάκελος της ΕΥΠ με την αιτιολογία της παρακολούθησής του έχει καταστραφεί. Σε άλλο σημείο επιχείρησε να αμφισβητήσει ότι η επισύνδεση στο κινητό του τηλέφωνο έγινε για λόγους εθνικής ασφάλειας αναφέροντας πως «αν υπήρχε λόγος εθνικής ασφάλειας, θα το είχατε κάνει φέιγ βολάν για να συντρίψετε το ΠΑΣΟΚ. Δεν υπάρχει κανένας λόγος εθνικής ασφάλειας, αλλά πολιτικής ασφάλειας της ΝΔ».

«Το θέμα του εθνικού κινδύνου με έχει πλήξει ως Έλληνα πατριώτη. Ντροπή, ντροπή, ντροπή. Έχω δώσει αγώνες στην Ευρώπη και εκτός Ευρώπης για τα εθνικά συμφέροντα. Εργάζομαι για την πατρίδα νυχθημερόν. Κάποιοι δεν είμαστε τουρίστες στις Βρυξέλλες. Είναι άθλια τα σενάρια να εμπλέκονται ξένες πρεσβείες. Δεν υπάρχει Υπουργείο Εξωτερικών να βάλει φρένο σε αυτές τις επικίνδυνες ανοησίες σε βάρος της πατρίδας;» φέρεται να είπε σε άλλο σημείο.

«Γιατί δεν συνεχίσατε την παρακολούθησή μου αν ήμουν εθνικός κίνδυνος; Δεν ήμουν μεγαλύτερος κίνδυνος ως Πρόεδρος του τρίτου κοινοβουλευτικού κόμματος; Έχετε να μου πείτε κάτι; Και μόνο που δεν με κοιτάτε στα μάτια, σημαίνει ότι μέσα σας έρχεστε στη θέση μου», πρόσθεσε.

Τέλος φέρεται να είπε ότι δεν τον ενοχλεί αν θα φθαρεί ο πρωθυπουργός ή ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά θλίβεται «που αυτές οι πρακτικές εξέθεσαν την Ελλάδα και στο παρελθόν»

Οικονόμου για συνέντευξη Τσίπρα: Αμετανόητος, αποκομμένος από την κοινωνία και ανεπίδεκτος μαθήσεως


Τη συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στον ΑΝΤ1 το πρωί της Παρασκευής (30/09) σχολίασε ο Γιάννης Οικονόμου. Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, «αδυνατεί να κατανοήσει τη διεθνή πραγματικότητα και να πει κάτι ουσιαστικό για όσα συμβαίνουν τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο διεθνές περιβάλλον».

«Αντί να δει τα αδιέξοδα της πολιτικής του, τού φταίνε ξανά οι μετρήσεις», σημείωσε ο Γιάννης Οικονόμου για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και κατέληξε ότι, «η κυβέρνηση αντίθετα λειτουργεί με σχέδιο, με επαγγελματισμό και προσπαθεί συνεχώς να απαλύνει την ένταση των προβλημάτων στη ζωή των πολιτών».

Είναι προφανές ότι ο κ. Τσίπρας αδυνατεί να κατανοήσει τη διεθνή πραγματικότητα και να πει κάτι ουσιαστικό για όσα συμβαίνουν τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο διεθνές περιβάλλον. Γι’ αυτό και επιμένει σε αερολογίες και ψέματα. Ενώ μέχρι χθες έλεγε ότι η κυβέρνηση άφησε την κοινωνία απροστάτευτη, σήμερα καταγγέλλει ότι  μοίρασε 50 δις σε ημέτερους. Αλήθεια είναι ημέτεροι, οι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι που στηρίχθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας, για να μη μπουν λουκέτα και να μη χαθούν θέσεις εργασίας; Όσο για τη φράση ότι αν είχε να μοιράσει 50 δις. θα έβγαινε πρωθυπουργός μέχρι να βαρεθεί, το μόνο που δείχνει, είναι βαθιά περιφρόνηση στους πολίτες. Είναι αμετανόητος, αποκομμένος από τις προτεραιότητες της κοινωνίας και ανεπίδεκτος μαθήσεως. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, παρόλα όσα αποκαλύπτονται καθημερινά, εξακολουθεί να είναι εναντίον της πανεπιστημιακής αστυνομίας. Κι αντί να δει τα αδιέξοδα της πολιτικής του, τού φταίνε ξανά οι μετρήσεις. Είναι ίδιος με το 2019, όταν ισχυριζόταν ότι δεν υπάρχει ούτε μια πιθανότητα στο εκατομμύριο  να χάσει τις εκλογές από τον κ. Μητσοτάκη. Η Κυβέρνηση αντίθετα λειτουργεί με σχέδιο, με επαγγελματισμό και προσπαθεί συνεχώς να απαλύνει την ένταση των προβλημάτων στη ζωή των πολιτών.

ΥΓ:  Σε ό,τι αφορά  το πόσο προοδευτικό θα ήταν το ξανασμίξιμο του κ Τσίπρα με τον κ. Βαρουφάκη στο πλαίσιο μιας τρικομματικής κυβέρνησης, το αφήνουμε στην κρίση των πολιτών.

Eurostat: Στο 10% ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη - Στο 12,1% στην Ελλάδα


Στο 10% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός στην ζώνη του ευρώ τον Σεπτέμβριο, από 9,1% τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η ενέργεια έχει τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό αύξησης (40,8%, έναντι 38,6% τον Αύγουστο) και ακολουθούν τα τρόφιμα, το αλκοόλ και ο καπνός (11,8%, σε σύγκριση με 10,6% τον Αύγουστο), μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (5,6%, έναντι 5,1% τον Αύγουστο) και υπηρεσίες (4,3%) έναντι 3,8% τον Αύγουστο.

Άλμα στο 12,1% για τον εναρμονισμένο πληθωρισμό στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία Eurostat, από 11,2% τον Αύγουστο.

Ο υψηλότερος πληθωρισμός στην ευρωζώνη καταγράφεται στην Εσθονία (24,2%) και ο χαμηλότερος (6,2%) στη Γαλλία.

Περικυκλωμένο από τους Ουκρανούς το Ντονέτσκ


Λίγη ώρα πριν τη φιέστα Πούτιν για την προσάρτηση ουκρανικών περιφερειών και την ώρα που το Κρεμλίνο διαμηνύει ότι όποια επίθεση στις εν λόγω περιφέρειες θα είναι επίθεση κατά της Ρωσίας, ο επικεφαλής των αυτονομιστών στο Ντονέτσκ γνωστοποίησε ότι το ρωσικό προπύργιο στο Ντονέτσκ είναι περικυκλωμένο.

Τα νέα από το μέτωπο

Ο επικεφαλής της υποστηριζόμενης από τη Ρωσία αυτονομιστικής διοίκησης στην περιοχή του Ντονέτσκ στην ανατολική Ουκρανία δήλωσε σήμερα Παρασκευή ότι το ρωσικό προπύργιο Λίμαν, στο βόρειο τμήμα της περιοχής, είναι «περικυκλωμένο» από τον ουκρανικό στρατό, τονίζοντας ότι τα νέα από το μέτωπο είναι «ανησυχητικά».

Σε μήνυμα που δημοσιεύτηκε στο Telegram, ο Ντένις Πουσίλιν, διαχειριστής της αυτοαποκαλούμενης Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ, ανέφερε ότι τα χωριά Γιαμπίλ και Ντρομπίσεβε κοντά στο Λίμαν «δεν ελέγχονται πλέον πλήρως από εμάς».

Με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν να είναι έτοιμος να προσαρτήσει επίσημα την περιοχή του Ντονέτσκ την Παρασκευή, ο Πουσίλιν τόνισε ότι «ο ουκρανικός στρατός προσπαθεί με όλες του τις δυνάμεις να μαυρίσει το ιστορικό γεγονός για εμάς».

Το Λίμαν, το οποίο είχε πληθυσμό περίπου 20.000 προπολεμικά, καταλήφθηκε από τη Ρωσία τον Μάιο μετά από εκτεταμένη μάχη. Βρίσκεται στο επίκεντρο των μαχών από τότε που η Ουκρανία κατατρόπωσε τις ρωσικές δυνάμεις στη γειτονική περιοχή του Χάρκοβου σε αντεπίθεση αυτό τον μήνα.

Μήνυμα από το Κρεμλίνο

Νωρίτερα, το Κρεμλίνο ανακοίνωσε ότι θα θεωρήσει επιθέσεις εναντίον οποιουδήποτε τμήματος των περιοχών της Ουκρανίας που πρόκειται να προσαρτήσει ως επιθετικές ενέργειες εναντίον της ίδιας της Ρωσίας.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ είπε επίσης στους δημοσιογράφους ότι η Ρωσία θα ενσωματώσει "de jure" τμήματα της Ουκρανίας που δεν βρίσκονται υπό τον έλεγχο των ρωσικών δυνάμεων στην ίδια τη Ρωσία ως μέρος της προσάρτησης τεσσάρων περιοχών της Ουκρανίας.

Η Ρωσία προχωρά στην προσάρτηση των περιοχών Ντονέτσκ, Λουχάνσκ, Χερσώνα και Ζαπορίζια της Ουκρανίας μετά τη διεξαγωγή δημοψηφισμάτων στις κατεχόμενες περιοχές της Ουκρανίας.

Οι δυτικές κυβερνήσεις και το Κίεβο δήλωσαν ότι οι ψήφοι παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο και είναι καταναγκαστικές και μη αντιπροσωπευτικές.

Φιέστα στη Μόσχα

Πάντως, στο Κρεμλίνο, θα διεξαχθεί στις 15:00 τελετή για την επισημοποίηση της προσάρτησης των δύο νότιων (Χερσώνα, Ζαπορίζια) και των δύο ανατολικών (Ντανιέτσκ, Λουγκάνσκ) ουκρανικών περιφερειών.

Ο πρόεδρος Πούτιν θα εκφωνήσει στην τελετή «μεγάλη ομιλία», σύμφωνα με τον εκπρόσωπό του Ντμίτρι Πεσκόφ, ενώ ενημέρωσε το ρωσικό κοινοβούλιο για το σχέδιο προσάρτησης ουκρανικών περιοχών προχωρώντας στο απαραίτητο τεχνικό βήμα προς την προσάρτηση των εδαφών.

«Σχέδιο απελευθέρωσης»

Από την άλλα στο Κίεβο, σε συνάντηση με αρχηγούς του στρατού σήμερα Παρασκευή, ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι γνωστοποίησε ότι θα συζητήσει «σχέδιο για την απελευθέρωση» των ρωσικά κατεχόμενων ουκρανικών εδαφών.

Επιπλέον, ο Ουκρανός υπουργός Άμυνας Αλέξιι Ρεζνίκοφ ανέφερε ότι είχε συνομιλία με τον υπουργό Άμυνας των ΗΠΑ, Λόιντ Όστιν για τους «τρόπους ενίσχυσης των δυνατοτήτων μας».

Ο Ρεζνίκοφ ανέφερε στο Twitter ότι «καλά νέα» θα ανακοινωθούν σύντομα, αλλά δεν έδωσε λεπτομέρειες και πρόσθεσε ότι ο ουκρανικός στρατός θα συνεχίσει να «χρησιμοποιεί όπλα για την απελευθέρωση» εδαφών που κατέλαβε η Ρωσία.

Ερντογάν: Κατέθεσε μήνυση κατά του αντιπροέδρου της Bundestag


Μήνυση σε βάρος του αντιπροέδρου της Bundestag Βόλφγκανγκ Κουμπίκι για εξύβριση και συκοφαντική δυσφήμιση κατέθεσε ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, μέσω του δικηγόρου του στην Κολωνία.

Ο κ. Κουμπίκι, ηγετικό στέλεχος των Φιλελευθέρων (FDP), κατά τη διάρκεια προεκλογικής ομιλίας του στην Κάτω Σαξονία την προηγούμενη Κυριακή χαρακτήρισε τον τούρκο πρόεδρο «μικρό αρουραίο των υπονόμων» και τον κατηγόρησε ότι εργαλειοποιεί το προσφυγικό ζήτημα προκειμένου να ασκήσει πολιτική πίεση στην Ευρώπη.

Ο Γερμανός πολιτικός επιχείρησε αργότερα να ανασκευάσει, κάνοντας λόγο για «ένα μικρό, χαριτωμένο, έξυπνο και δόλιο ον, όπως ο Ρατατούης», αλλά φαίνεται ότι δεν έπεισε την άλλη πλευρά, καθώς ο Γερμανός πρέσβης στην 'Αγκυρα εκλήθη στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών προκειμένου να δώσει εξηγήσεις.

Στη μήνυσή του, ο δικηγόρος του Ταγίπ Ερντογάν Μουσταφά Καπλάν επισημαίνει, σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel, ότι ο όρος «αρουραίος των υπονόμων «παραπέμπει σε ένα άτομο που θεωρείται ηθικά υποβαθμισμένο και αηδιαστικό» και υποστηρίζει ότι αυτό δεν αφορά πραγματική κριτική, αλλά συκοφαντία. Επικαλείται επιπλέον θρησκευτικούς λόγους, για τους οποίους είναι πολύ δύσκολο να γίνει αποδεκτή αυτή η φράση.

«Το Ισλάμ απορρίπτει τέτοιες προσβολές», γράφει ο κ. Καπλάν και προσθέτει ότι τα σχόλια του κ. Κουμπίκι δεν είχαν σχέση με την προσφυγική πολιτική, ενώ είναι, όπως υποστηρίζει, «αποδεδειγμένα αναληθές ότι ο τούρκος πρόεδρος χρησιμοποιεί τους πρόσφυγες ως μέσο πίεσης».

Ο τουρκικής καταγωγής δικηγόρος από την Κολωνία επισημαίνει ακόμη ότι ο ίδιος ο Βόλφγκανγκ Κουμπίκι είναι δικηγόρος και δεν μπορεί να επικαλεστεί άγνοια σχετικά με το τι συνιστά συκοφαντική δυσφήμιση.

Συμφωνία για μέτρα συγκράτησης των τιμών στο ρεύμα


Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξαν σήμερα Παρασκευή σε συμφωνία για τη λήψη μέτρων συγκράτησης των υψηλών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας, ανακοίνωσε η τσεχική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η συμφωνία που επιτεύχθηκε αφορά στην «υποχρεωτική μείωση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, το ανώτατο όριο των εσόδων στην αγορά παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και τη συνεισφορά αλληλεγγύης από τους παραγωγούς ορυκτών καυσίμων», αναφέρει η προεδρία σε tweet.


Την αισιοδοξία του ότι «η Ευρώπη θα υποστηρίξει και θα διασφαλίσει την κοινωνική συνοχή απέναντι στον πολεμικό και ενεργειακό τυχοδιωκτισμό της Ρωσίας» εξέφρασε νωρίτερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, προσερχόμενος στο έκτακτο συμβούλιο των αρμόδιων υπουργών στις Βρυξέλλες.

«Τον προηγούμενο Μάρτιο ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε αποστείλει επιστολή στην πρόεδρο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ζητώντας την επιβολή ενός πλαφόν στο φυσικό αέριο. Σήμερα 15 κράτη – μέλη στηρίζουν την ελληνική πρόταση, την πρόταση του Έλληνα πρωθυπουργού και ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταθέσει τολμηρές και αποφασιστικές προτάσεις» τόνισε ο K. Σκρέκας.