30 Σεπτεμβρίου 2022

Τι απαντά ο μεσίτης στην άσκηση αναίρεσης από τον Αρειο Πάγο στην απόφαση να αφεθεί ελεύθερος για την υπόθεση του ΛΗΣΤΗ της ΟΜΟΝΟΙΑΣ


Ανακοίνωση εξέδωσε ο μεσίτης της οδού Γλάδστωνος μετά την άσκηση αναίρεσης από την εισαγγελία του Αρείου Πάγου στην απόφαση να αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους μέχρι να γίνει η δίκη για το θάνατο του Ζακ Κωστόπουλου σε δεύτερο βαθμό.

Σε αυτή υποστηρίζει ότι βιώνει «μια λυσσαλέα επίθεση από συγκεκριμένους κύκλους. «Το γεγονός πως ο δράστης ήταν μέλος της κοινότητας των ΛΟΑΤΚΙ, το οποίο φυσικά αγνοούσα, αξιοποιήθηκε καιροσκοπικά από μια μερίδα άρτια οργανωμένων και σε πολλές περιπτώσεις επαγγελματιών δικαιωματιστών που το χρησιμοποίησαν προκειμένου να προωθήσουν με επιθετικό τρόπο την ατζέντα τους, παραποιώντας την αλήθεια και λανσάροντας αφηγήματα άσχετα με την πραγματικότητα, στρέφοντας εναντίον μου μια ολόκληρη κοινότητα με την οποία προσωπικά δεν έχω κανένα θέμα και κανένα πρόβλημα», αναφέρει και σημειώνει ότι επιχειρούν να τον παρουσιάσουν ως «ομοφοβικό» και «ακροδεξιό φασίστα».

Ως προς την άσκηση αναίρεσης από την εισαγγελία του Αρείου Πάγου στην απόφαση να αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους σημειώνει: «Στο δικαστήριο αποδείχθηκε με πραγματικά στοιχεία πως η συμμετοχή μου δεν είχε σχέση με το επελθόν αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά όμως αποφασίστηκε να είμαι ο μοναδικός υπό κατηγορία που θα οδηγηθεί – και δη δεικτικά – στις φυλακές». «Ελπίζω η δικαιοσύνη να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να έχω στο μέλλον μία δίκαιη δίκη», καταλήγει.

📺Επίθεση οπαδών της Φενέρ με καπνογόνα και μπαλτά έξω από το γήπεδο της Μπεσίκτας - Δείτε βίντεο


Δεν έχει τέλος η αντιπαλότητα των οπαδών της Φενέρ και της Μπεσίκτας στην Τουρκία. 

Το βράδυ της Τετάρτης σημειώθηκε άλλο ένα επεισόδιο οπαδικής βίας έξω από την Vodafone Arena της Μπεσίκτας στην Κωνσταντινούπολη. 

Ομάδα οπαδών της Φενέρ βρέθηκαν με άγριες διαθέσεις έξω από το γήπεδο και έψαχναν τους φαν της Μπεσίκτας για να παίξουν ξύλο. 

Οι οπαδοί κρατούσαν στα χέρια καπνογόνα και ένας εξ' αυτών και ένα μπαλτά! 


📺Πέτρος Φιλιππίδης: «Δύο πασίγνωστες ηθοποιοί του έστελναν ερωτικές επιστολές» – Πώς θα χρησιμοποιηθούν στο δικαστήριο


Επιστολές από πασίγνωστες ηθοποιούς που φέρεται να τις έστελναν στον Πέτρο Φιλιππίδη, ο οποίος κατηγορείται για έναν βιασμό και δυο απόπειρες βιασμού, αναμένεται να δουν το φως της δημοσιότητας.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής “Super Κατερίνα”, στις ερωτικές επιστολές που αναμένεται να αναγνωστούν κατά την διάρκεια της δίκης του ηθοποιού οι δύο γυναίκες αναφέρουν πόσο τον θαυμάζουν και πόσο τους αρέσει ως άνδρας.

Όπως αναφέρθηκε στην εκπομπή, πρόκειται για επιστολές δύο ηθοποιών, οι οποίες δεν έχουν καταγγείλει κάτι σχετικά με την υπόθεση.

Σύμφωνα με την εκπομπή, η υπεράσπιση του Πέτρου Φιλιππίδη αναμένεται να χρησιμοποιήσει τις  συγκεκριμένες επιστολές θέλοντας να δείξει ότι υπήρξαν συνάδελφοι του κατηγορουμένου που ήθελαν να τον προσεγγίσουν ερωτικά, έστω και μέσω επιστολών.

Δείτε το βίντεο:

📺Φίγκο: Σκόραρε με ψαλιδάκι σε αγώνα μηδενικής βαρύτητας στα 20.000 πόδια και μπήκε στο βιβλίο Γκίνες


Όταν το 2000 ο Λουίς Φίγκο αποφάσισε να αφήσει τη Μπαρτσελόνα για τη Ρεάλ Μαδρίτης η Ισπανία κόπηκε για άλλη μια φορά στα... δύο. 

Ο Πορτογάλος ποδοσφαιριστής από μικρός ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας για τις επιδόσεις του στα γήπεδα αλλά και για τις αποφάσεις του και τώρα στα 49 του δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτή τη συνήθεια.


Ο Λουίς Φίγκο σκόραρε με ψαλιδάκι σε αγώνα μηδενικής βαρύτητας 20.000 πόδια πάνω από τη Γη και μπήκε στο βιβλίο με τα ρεκόρ Γκίνες. 


Η Mastercard διοργάνωσε έναν αγώνα ποδοσφαίρου κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, 20.230 πόδια σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας και ο Φίγκο με την ομάδα του έγραψε και πάλι ιστορία. 

Ο αγώνας διεξήχθη στις 20 Αυγούστου 2022 μέσα σε ένα αεροσκάφος στο οποίο υπήρχε ένα ειδικά διαμορφωμένο γήπεδο 75 τετραγωνικών μέτρων. Οι δύο «αντιμαχόμενες πλευρές» ήταν η Team Red και η Team Yellow. Νίκησε με 2-1 η ομάδα του Φίγκο, που ήταν η κόκκινη. 


«Το ποδόσφαιρο ξεπερνά τα όρια και ενώνει ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Έχω παίξει σε γήπεδα όπου η ηλεκτρική ατμόσφαιρα πυροδοτεί συναισθήματα που διασχίζουν πολιτισμούς και εθνικότητες. Αυτή ήταν ακριβώς η ίδια εμπειρία που είχα παίζοντας αυτό όμορφο παιχνίδι στα 20.000 πόδια πάνω από το έδαφος με μια ομάδα ατρόμητων φανατικών του ποδοσφαίρου», είπε ο Πορτογάλος σταρ. 

Βρετανία: Η Τρας «βύθισε» τους Συντηρητικούς στο 21% - Οι Εργατικοί προηγούνται με 33 μονάδες διαφορά


Την ώρα που η Βρετανίδα πρωθυπουργός Λιζ Τρας βρίσκεται τόσο υπό πίεση με πολλούς εντός των Συντηρητικών να εκφράζουν αντιδράσεις για την κυβερνητική της πολιτική όσο και αντιμέτωπη με την κατακόρυφη πτώση της λίρας, βλέπει τα ποσοστά των Τόρις να καταποντίζονται μετά από πάρα πολλά χρόνια.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από το YouGov για λογαριασμό των Times το ποσοστό των «Συντηρητικών» μέσα σε τέσσερις μέρες έπεσε κατά επτά ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας το 21%. Την ίδια περίοδο οι Εργατικοί εκτοξεύθηκαν στο 54%.

Σύμφωνα με το Reuters η YouGov δήλωσε ότι το προβάδισμα που καταγράφουν οι Labours είναι το υψηλότερο που έχει καταγράψει ποτέ σε έρευνές της, αλλά και το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί σε οποιαδήποτε δημοσιευμένη έρευνα από τα τέλη της δεκαετίας του 90 μέχρι και σήμερα. 

Πιο συγκεκριμένα η δημοσκόπηση του YouGov που διεξήχθη το διήμερο 28-29 Σεπτεμβρίου έδειξε ότι το 54% των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ των Εργατικών και μόλις το 21% υπέρ των Συντηρητικών. Η έρευνα διενεργήθηκε σε πάνω από 1.712 πολίτες.


Μία άλλη δημοσκόπηση του YouGov που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα έδειξε ότι το 45% τάσσεται υπέρ των Εργατικών και το 28% υπέρ των Συντηρητικών.

Το προβάδισμα του κόμματος του Κιρ Στάμερ έχει καταγραφεί και σε τρεις ακόμα δημοσκοπήσεις. Συγκεκριμένα έρευνα του Survation έδειξε ότι οι Labours προηγούνται των Conservatives. με 21 ποσοστιαίες μονάδες, η Deltapoll δίνει διαφορά 19 μονάδων υπέρ των Εργατικών ενώ 17 μονάδες υπερ του κόμματος του Στάμερ δίνει η έρευνα της Redfield & Wilton Strategies είχαν τους Labor 17 βαθμούς μπροστά.

📺Κολοσσός Ρόδου: Διαφήμιση αλά... Baywatch για τα εισιτήρια διαρκείας


Η σεζόν στο μπάσκετ αρχίζει και όλες οι ομάδες περιμένουν τους φαν τους στο γήπεδο για να δώσουν το κάτι παραπάνω στην προσπάθεια για διάκριση. 

Το ίδιο πιστεύουν και στον Κολοσσό Ρόδου και το έδειξαν στο promo video για τα εισιτήρια διαρκείας για τη νέα σεζόν. 

Μετέτρεψαν τις παραλίες της Ρόδου σε Σάντα Μόνικα, χρησιμοποίησαν το τραγούδι από την σειρά του Baywatch για να ντύσουν το βίντεο ενώ ο καλαθοσφαιριστής της ομάδας ανέλαβε δράση και υποδήθηκε τον Μιτς Μπιουκάνον.

📺Γκάφα από την Καμάλα Χάρις - Μπέρδεψε τη Νότια με τη Βόρεια Κορέα, δείτε το βίντεο


Επίσκεψη στην αποστρατιωτικοποιημένη ζώνη που χωρίζει την κορεατική χερσόνησο, πραγματοποίησε την Πέμπτη (29/9) η αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Καμάλα Χάρις.

Η αντιπρόεδρος των ΗΠΑ και ενώ μιλούσε σε σκληρούς τόνους κατά του καθεστώτος της Πιονγκγιάνγκ υπέπεσε σε γκάφα καθώς μπέρδεψε τη Νότια με τη Βόρεια Κορέα κι έκανε λόγο για τη σημαντική συμμαχία που έχουν οι Ηνωμένες Πολιτείες με... τη Βόρεια Κορέα.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες μοιράζονται μια πολύ σημαντική σχέση, η οποία είναι μια συμμαχία με τη Δημοκρατία της Βόρειας Κορέα» είπε η Χάρις κατά τη διάρκεια ομιλίας της, θέλοντας να αναφερθεί στη Δημοκρατία της Νότιας Κορέας. «Είναι μια συμμαχία που είναι ισχυρή και διαρκής» συνέχισε η Χάρις, χωρίς να φαίνεται να αναγνωρίζει το λάθος της.

Δείτε το βίντεο:


Ένας σύμβουλος επικοινωνίας του γερουσιαστή του Τέξας Τεντ Κρουζ έκανε λόγο για «χοντρό και ανόητο λάθος» εκ μέρους της αντιπροέδρου, σύμφωνα με την Daily Mail.

Η γκάφα της Καμάλα Χάρις έρχεται μόλις ένα 24ωρο μετά το περιστατικό με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ο οποίος στη διάρκεια εκδήλωσης στον Λευκό Οίκο αναζήτησε μεταξύ των παρευρισκομένων την πρώην βουλευτή των Ρεπουμπλικάνων Τζάκι Γουαλόρσκι, που σκοτώθηκε σε τροχαίο τον Αύγουστο.

📺Ανοίγει ο δρόμος για να δικαστούν οι μπράβοι του Ερντογάν για τα επεισόδια στην Ουάσιγκτον


Πολύ κοντά στο οριστικό τέλος πλησιάζουν οι συνεχείς εφέσεις που είχε καταθέσει η τουρκική κυβέρνηση με στόχο να ανατρέψει τις αποφάσεις που είχε λάβει η αμερικανική δικαιοσύνη για τις βιαιοπραγίες που είχαν εκδηλωθεί εναντίον διαδηλωτών στην Ουάσιγκτον. Υπενθυμίζεται ότι το 2017, οι άνδρες της ασφάλειας του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχαν επιτεθεί και χτυπήσει βίαια ειρηνικούς διαδηλωτές που βρίσκονταν έξω από την κατοικία του Τούρκου πρέσβη και στην συνέχεια είχαν εμπλακεί σε αψιμαχίες με το προσωπικό της αμερικανικής μυστικής αστυνομίας.

Η τουρκική πλευρά είχε προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο, καθώς είχε ζητήσει να επανεξεταστούν οι αποφάσεις που είχε λάβει τόσο το Περιφερειακό Δικαστήριο της Ουάσιγκτον όσο και το Εφετείο, τα οποία είχαν αποφανθεί ότι η βία που ασκήθηκε από το προσωπικό ασφαλείας του Τούρκου προέδρου δεν χρήζει ασυλίας και συνεπώς τα αμερικανικά δικαστήρια διαθέτουν την απαραίτητη δικαιοδοσία για να εκδικάσουν τις αγωγές που έχουν ασκηθεί.

Ωστόσο, η αμερικανική κυβέρνηση απέρριψε κατηγορηματικά τη βάση του νομικού επιχειρήματος της Τουρκίας και εισηγήθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο μέσω του νομικού της εκπροσώπου (solicitor general) να απορρίψει αυτό το αίτημα και να ανοίξει έτσι τον δρόμο για την εκδίκαση της υπόθεσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με νομικούς κύκλους η σημερινή γνωμοδότηση της νομικής εκπροσώπου θεωρείται ότι θα παίξει καθοριστικό ρόλο και ότι θα ληφθεί σοβαρά υπόψιν από το Ανώτατο Δικαστήριο, το οποίο αναμένεται ότι σύντομα θα εκδώσει την τελική του απόφαση.

Στο σκεπτικό που παρουσιάζει στην απόφαση της, η νομική εκπρόσωπος των ΗΠΑ, Ελίζαμπεθ Πρέλογκαρ, σημειώνει ότι «τα γεγονότα που διαπιστώθηκαν από το Περιφερειακό Δικαστήριο και έγιναν αποδεκτά από το Εφετείο των ΗΠΑ αποδεικνύουν ότι το τουρκικό προσωπικό ασφαλείας χρησιμοποίησε βία που υπερβαίνει κάθε αντίληψη της προστατευτικής λειτουργίας του. Ως εκ τούτου, η χρήση βίας δεν προστατεύεται από την εξαίρεση του FSIA (Foreign Sovereign Immunities Act)». Υπό αυτό το πρίσμα, η νομική εκπρόσωπος υποστηρίζει ότι το Εφετείο κατέληξε στο σωστό συμπέρασμα και συνεπώς η απόφασή του δεν δικαιολογεί επανεξέταση από το Ανώτατο Δικαστήριο.

Συνεχίζοντας το σκεπτικό της, η νομική εκπρόσωπος αντέκρουσε ακόμα ένα επιπλέον επιχείρημα της τουρκικής πλευράς, το οποίο πρόβαλε το σκεπτικό ότι μια τέτοια απόφαση θα έχει αρνητικές συνέπειες για τις διεθνείς σχέσεις των Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, η εκπρόσωπος έκρινε ότι η συγκεκριμένη εκτίμηση είναι λανθασμένη, καθώς όπως υπογράμμισε «οι Ηνωμένες Πολιτείες εκτιμούν τη σχέση τους με την Τουρκία, σύμμαχο του ΝΑΤΟ, και έχουν πρωταρχικό συμφέρον να προστατεύσουν τους διπλωμάτες και τους ανώτερους αξιωματούχους τους που ταξιδεύουν στο εξωτερικό. Όμως, η απόφαση δεν υπονομεύει αυτά τα συμφέροντα. Η απόφαση συνάδει με άλλες αποφάσεις στις οποίες τα δικαστήρια των ΗΠΑ έκριναν ότι τα ξένα κράτη δεν δικαιούνται κυρίαρχη ασυλία για αδικοπραξίες που περιλαμβάνουν τη χρήση βίας στις Ηνωμένες Πολιτείες».

Την είδηση για την απόρριψη της τουρκικής ένστασης μετέδωσε η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Λένα Αργύρη με μήνυμα της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης 


Σε πρωτόδικο επίπεδο, το δικαστήριο της Ουάσιγκτον αποφάνθηκε ότι δεν πληρούνταν τα κριτήρια της ασυλίας. Η τουρκική πλευρά όμως άσκησε έφεση στις αρχές του χρόνου, με επιχείρημα ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες έγιναν για λόγους ασφαλείας του τούρκου προέδρου.

Υπενθυμίζεται ότι τα επεισόδια ξέσπασαν κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης του προέδρου Ερντογάν στην αμερικανική πρωτεύουσα, όταν άνδρες της ασφάλειας του χτύπησαν βίαια διαδηλωτές στην πλατεία Σέρινταν και στην συνέχεια ενεπλάκησαν σε αψιμαχίες με προσωπικό της Secret Service έξω από την πύλη της τουρκικής πρεσβείας.  Από τα βίαια επεισόδια που προκλήθηκαν, 11 διαδηλωτές τραυματίστηκαν.


Εάν τελικώς το Ανώτατο Δικαστήριο υιοθετήσει την απόφαση της νομικής εκπροσώπου των ΗΠΑ, Ελίζαμπεθ Πρέλογκαρ, και απορρίψει την προσφυγή της τουρκικής κυβέρνησης, αυτό πρακτικά θα σημαίνει πρακτικά ότι η υπόθεση θα εκδικαστεί κανονικά, καθώς η Τουρκία θα έχει εξαντλήσει όλα τα διαθέσιμα νομοθετικά εργαλεία για την ανατροπή των προηγούμενων αποφάσεων. Την νομική εκπροσώπηση των διαδηλωτών εναντία στην τουρκική κυβέρνηση έχει αναλάβει ο ομογενής δικηγόρος Ανδρέας Άκαρας.

Το Ιστορικό της Υπόθεσης

Η μήνυση κατατέθηκε από Αμερικανούς πολίτες εναντίον όχι φυσικών προσώπων αλλά εναντίον του τουρκικού κράτους. Από την πλευρά της, η Τουρκία υποστήριξε ότι χρήζει ασυλίας και συνεπώς το συγκεκριμένο περιστατικό δεν μπορεί να τεθεί στη κρίση του Περιφερειακού Δικαστηρίου της Ουάσιγκτον.

Σε πρωτόδικο επίπεδο, το Περιφερειακό Δικαστήριο είχε αποφανθεί ότι δεν πληρούνται τα κριτήρια της ασυλίας. Η τουρκική πλευρά, όμως, άσκησε έφεση με βασικό επιχείρημα ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες έγιναν για λόγους προστασίας του προέδρου, ο οποίος βρισκόταν στα σκαλιά της πρεσβευτικής κατοικίας. Με δεδομένο ότι η υπόθεση αφορούσε την εμπλοκή μιας ξένης κυβέρνησης, οι δικαστές ζήτησαν τη γνωμοδότηση των τριών αρμόδιων κυβερνητικών υπηρεσιών (Υπουργείο Δικαιοσύνης, Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Μυστική Αστυνομία).




Στη συνέχει ακολούθησε η κοινή γνωμοδότηση που κατατέθηκε με υπόμνημα στο Περιφερειακό Δικαστήριο της Ουάσιγκτον. Σε αυτό το κείμενο, το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης σε συνεργασία με το Στέιτ Ντιπάρτμεντ και την μυστική αστυνομία (secret service) κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι η Τουρκία δεν πληροί τα κριτήρια της ασυλίας που προβλέπεται στον νόμο «Foreign Sovereign Immunities Act» (FSIA). Αιτιολογώντας το σκεπτικό τους, οι τρεις υπηρεσίας υποστήριξαν ότι οι επίμαχες πράξεις δεν έγιναν για λόγους προστασίας του Τούρκου προέδρου και συνεπώς δεν απολαμβάνουν την ασυλία που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις του νόμου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ηγετικά στελέχη από την Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής και την Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας είχαν στείλει επιστολή στον υπουργό Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν με την οποία του ζητούσαν να ξεκαθαρίσει ότι η Τουρκία δεν διαθέτει ασυλία βάσει του νόμου «Foreign Sovereign Immunities Act» (FSIA).

Η Οριστική Απόφαση του Εφετείου της Ουάσιγκτον που Οδήγησε την Τουρκία στο Ανώτατο Δικαστήριο

Με μια οριστική και ομόφωνη απόφαση το Εφετείο της πόλης της Ουάσιγκτον απέρριψε το αίτημα της Τουρκίας για την επανεξέταση της απόφασης που είχε λάβει για τις βιαιοπραγίες που είχαν εκδηλωθεί εναντίον Κούρδων διαδηλωτών. Υπενθυμίζεται ότι το 2017, οι άνδρες της ασφάλειας του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχαν επιτεθεί και χτυπήσει βίαια ειρηνικούς διαδηλωτές που βρίσκονταν έξω από την κατοικία του Τούρκου πρέσβη και στην συνέχεια είχαν εμπλακεί σε αψιμαχίες με το προσωπικό της αμερικανικής μυστικής αστυνομίας.

Σε πρωτόδικο επίπεδο, το Περιφερειακό Δικαστήριο της Ουάσιγκτον είχε αποφανθεί ότι δεν πληρούνται τα κριτήρια της ασυλίας. Στη συνέχεια, μετά την προσφυγή της Τουρκίας, οι τρεις δικαστές του Εφετείου που εξέτασαν την υπόθεση κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα. Ωστόσο, η γειτονική χώρα αποφάσισε να εξαντλήσει όλα τα νομικά εργαλεία που είχε διαθέσιμα, ζητώντας και από τους 10 δικαστές του Εφετείου να επανεξετάσουν την απόφαση. Ωστόσο, δεν είχε και αυτή την φορά καμία τύχη, και πλέον η απόρριψη του συγκεκριμένου αιτήματος σημαίνει ότι η προσφυγή στο Ανώτατο Δικαστήριο είναι μονόδρομος για την Τουρκία.

Εκφράζοντας την ικανοποίηση του, ο ομογενής δικηγόρος Ανδρέας Άκαρας είχε δηλώσει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «η απόρριψη του εν λόγω αιτήματος αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα στις προσπάθειες που καταβάλει η Τουρκία για να αποφύγει την ευθύνη που έχει για τις επαίσχυντες ενέργειες του κ. Ερντογάν και των σωματοφυλάκων του».

29 Σεπτεμβρίου 2022

📺Δημοσκόπηση Metron Analysis: Στις 10,4 μονάδες το προβάδισμα ΝΔ, 19 μονάδες μπροστά ο Μητσοτάκης


Στις 8,4 μονάδες η διαφορά μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Metron Analysis για λογαριασμό του MEGA.

Ειδικότερα, η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 29%, έναντι 20,6% του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ακολουθούν το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής με 12,2%, το ΚΚΕ με 5,1%, η Ελληνική Λύση με 4,8% και το ΜέΡΑ25 με 3,4%.

Την ίδια ώρα, ένα ποσοστό 10,1% δηλώνει πως δεν έχει αποφασίσει ακόμα το κόμμα που θα ψηφίσει, ενώ 4,4% των ερωτηθέντων απάντησαν πως δεν θα ψηφίσουν στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση.





Ξεπερνά το 10% η διαφορά στην εκτίμηση ψήφου

Την ίδια ώρα η «ψαλίδα» μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης μεγαλώνει στο ερώτημα της εκτίμησης ψήφου.

Εκεί η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει ποσοστό 35,8% έναντι 25,4% του ΣΥΡΙΖΑ και ακολουθούν: ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ με 15%, ΚΚΕ με 6,3%, Ελληνική Λύση με 5,9% και ΜέΡΑ25 με 4,1%.



Συντριπτική είναι η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ στην παράσταση νίκης, με την πρώτη να συγκεντρώνει ποσοστό 70%, την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ περιορίζεται στο 16%.
«Προς τη λάθος πορεία»

Η πλειοψηφία των πολιτών που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση εκτίμησε ότι η πορεία της χώρας είναι προς τη λάθος κατεύθυνση, ενώ ένα 38% υποστήριξε ότι πάει προς τη σωστή κατεύθυνση.



Την ίδια ώρα, οι συμμετέχοντες ιεράρχησαν και το σημαντικότερο πρόβλημα της χώρας, με το 31% να υποστηρίζει πως είναι η οικονομία, το 26% η ακρίβεια, το 11% η ενεργειακή κρίση και το 8% την εξωτερική πολιτική και τον πόλεμο στην Ουκρανία.




📺Βόλος: ΓΥΦΤΟΙ διέλυσαν τον αρραβώνα μπροστά στην κάμερα με αποζημίωση 50.000 ευρώ🤣🤣ΒΙΝΤΕΟ


Μια άνευ προηγουμένου συμφωνία για την διάλυση ενός αρραβώνα επιτεύχθηκε χθες στον οικισμό Ρομά Αλιβερίου της Νέας Ιωνίας στον Βόλο και, μάλιστα, μπροστά στην κάμερα. Τα μέλη δυο οικογενειών συμφώνησαν για τον χωρισμό, παρουσία διαμεσολαβητή, και το βίντεο ανέβηκε στα social media προκειμένου να ενημερωθεί κάθε ενδιαφερόμενος ότι το κορίτσι είναι πλέον ελεύθερο.

Σύμφωνα με το gegonota.news, το αρραβωνιασμένο ζευγάρι, 14 ετών το κορίτσι και 17 ετών το αγόρι, δεν μπορούσε να είναι πλέον μαζί και οι δυο οικογένειες αποφάσισαν να προχωρήσουν στη διάλυση του αρραβώνα σύμφωνα με τα έθιμά τους. Μετά από διαπραγμάτευση, η οικογένεια του αγοριού αποζημίωσε με 50.000 ευρώ την οικογένεια του κοριτσιού και η συμφωνία επισφραγίστηκε στον δρόμο, παρουσία του διαμεσολαβητή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι το μεγαλύτερο ποσό που δίνεται σε τέτοια περίπτωση, τα τελευταία χρόνια στο Αλιβέρι. Πρόκειται για ένα παλιό έθιμο των Ρομά που σήμερα τηρούν μόνο όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα. Ουσιαστικά τα χρήματα δίνονται για την απώλεια της παρθενίας και η διάλυση γίνεται δημόσια. Στο παρελθόν, οι οικογένειες συγκεντρώνονταν σ’ ένα κοντινό πάρκο και έκλειναν τη συμφωνία παρουσία της γειτονιάς.

Στην εποχή των social media, η «συναλλαγή» έγινε on camera και ανέβηκε στο διαδίκτυο ώστε να ενημερωθεί ο κόσμος ότι το ζευγάρι δεν είναι πλέον μαζί. Όπως ακούγεται και στο βίντεο να λέει ο διαμεσολαβητής «τόσο το κορίτσι, όπως και το αγόρι, είναι ελεύθερα πλέον να συνεχίσουν τις ζωές τους και να παντρευτούν όποιο/α επιθυμούν».

@korinazarifh

♬ πρωτότυπος ήχος - 🌸Foula🌸

👍Βουλευτής της ΝΔ διαφωνεί με την κυβερνητική τροπολογία για τα τραπεζοκαθίσματα


Τη διαφωνία της με την τροπολογία «παράτασης δωρεάν κατάληψης δημόσιων χώρων από τραπεζοκαθίσματα», διατυπώνει βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας.

Πρόκειται για την βουλευτή της ΝΔ Φωτεινή Πιπιλή, το γραφείο της οποίας εξέδωσε ανακοίνωση εξηγώντας τους λόγους της διαφωνίας.

«Αν και βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος, η βουλευτής της ‘Α Αθηνών, Φωτεινή Πιπιλή, παραμένει σταθερή στον διαχρονικό της αγώνα για τον Πολιτισμό της Καθημερινότητας, προασπίζοντας τα δικαιώματα των πολιτών, δεν διστάζει να διαφωνήσει δημοσίως με την Τροπολογία του Υπουργείου Εσωτερικών που κατατέθηκε χθες προς ψήφιση στη Βουλή σε Νομοσχέδιο άλλου Υπουργείου, του Υπουργείου Υγείας», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η Φωτεινή Πιπιλή, σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, «δηλώνει κατηγορηματικά, ότι αν η διαδικασία της Βουλής της έδινε τη δυνατότητα να καταψηφίσει τη συγκεκριμένη Τροπολογία σήμερα το βράδυ, θα το είχε κάνει, αλλά δεν υπάρχει τρόπος. Ως εκ τούτου, τοποθετείται δημόσια και δηλώνει πως θα συνεχίσει τον μοναχικό αγώνα της για την επαναφορά των δημόσιων χώρων στους – με συνταγματική επιταγή- δικαιούχους, που είναι αποκλειστικά οι πολίτες που θέλουν να κινούνται ελεύθερα και με ασφάλεια στα πεζοδρόμια και στις πλατείες».

Στην ανακοίνωση περιλαμβάνεται και υστερόγραφο, με το οποίο τονίζεται ότι «για την αντίθεσή της αυτή, η βουλευτής έχει τοποθετηθεί εδώ και δύο μήνες προς τους αρμόδιους Υπουργούς, αλλά και σε Μ.Μ.Ε.».

Η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟ@ΣΤΑΡΙΩΝ🤷‍♂️🤦‍♂️Βόλος: Πατέρας μαθητή έγινε έξαλλος με το «Γονέας Α» και «Γονέας Β» – «Όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν πατέρα και μητέρα»


Την έντονη αντίδραση ενός πατέρα από τον Βόλο προκάλεσε πριν από λίγες μέρες η υπεύθυνη δήλωση που κλήθηκε να υπογράψει για θέμα που αφορά στη λειτουργία του σχολείου που πηγαίνει ο γιος του. Ο Βολιώτης έκανε σχόλια και διόρθωσε ακόμη και την έτοιμη φόρμα που διανέμει το Υπουργείο Παιδείας.

Η αναγραφή «Α’ Γονέας» και «Β’ Γονέας» στην υπεύθυνη δήλωση, δεν άρεσε στον μαινόμενο πατέρα και αντικατέστησε τις λέξεις, γράφοντας στις αντίστοιχες σειρές «πατέρας» και «μητέρα». Δεν έμεινε όμως εκεί. Έγραψε και σχόλια προς τους εκπαιδευτικούς του σχολείου: «Και μην ξαναδώ αηδίες. Και μην ξαναδώ αθλιότητες τύπου α΄ γονέας και β’ γονέας. Το παιδί μου και όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν πατέρα και μητέρα. Τέλος. Τα υπόλοιπα είναι απαράδεκτες αθλιότητες».

Όπως είναι φυσικό οι εκπαιδευτικοί έμειναν έκπληκτοι όταν είδαν τις παρατηρήσεις του γονέα, ενώ το σχετικό έγγραφο έγινε viral στο διαδίκτυο προκαλώντας ποικίλες συζητήσεις και σχόλια.

Δείτε το έγγραφο που έγινε viral:



Αντιολισθητικές αλυσίδες: Πότε είναι υποχρεωτικές και τι ισχύει για τα πρόστιμα-Διευκρινήσεις του Υπουργείου


Υποχρεωτικές θα είναι από την 1η Οκτωβρίου οι αντιολισθητικές αλυσίδες σε όλα τα αυτοκίνητα σύμφωνα με το νέο ΚΟΚ, όμως σήμερα το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε μια σημαντική διευκρίνιση. Το μέτρο λήφθηκε με αφορμή τις εικόνες της περυσινής κακοκαιρίας που βρήκε πολλούς οδηγούς εγκλωβισμένους στα οχήματά τους επειδή δεν είχαν τα κατάλληλα ελαστικά ή αντιολισθητικές αλυσίδες.

Έτσι λοιπόν, ενόψει της έναρξης της περιόδου για την υποχρεωτική χρήση αντιολισθητικών μέσων στα οχήματα κατά τη χρονική περίοδο από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο κάθε έτους, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρέχει τις κάτωθι διευκρινίσεις.  

Με βάση τη σχετική Απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με αντιολισθητικές αλυσίδες, ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, όπως χιονοκουβέρτες ελαστικών και χιονολάστιχα (που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου με την ένδειξη M+S).

Η τήρηση των ανωτέρω αντιολισθητικών μέσων καθίσταται υποχρεωτική μόνο όταν και εφόσον εκδοθούν αποφάσεις από τις αρμόδιες αρχές (Αστυνομικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις Τροχαίας, Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας), σύμφωνα με το άρθρο 52 του Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας, που προβλέπει ότι οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες επιβάλλουν οι οδηγοί να φροντίζουν για τον εφοδιασμό των οχημάτων που οδηγούν με  κατάλληλα  αντιολισθητικά μέσα. 

Συνεπώς, όταν οι κλιματολογικές συνθήκες δεν το απαιτούν και εφόσον δεν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις από τις παραπάνω αρμόδιες αρχές, οι οδηγοί δεν έχουν την υποχρέωση να φέρουν τα αντιολισθητικά μέσα στα οχήματα τους. 

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, οφείλουν να γνωρίζουν τον τρόπο τοποθέτησης και λειτουργίας αυτών των μέσω, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ορθή τους χρήση. 

Ειδικότερα, υπενθυμίζονται τα εξής:
  • Οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται και στα δύο ελαστικά του κινητήριου άξονα του οχήματος.
  • Εάν το όχημα διαθέτει κίνηση σε παραπάνω από ένα άξονα τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος.
  • Εάν δεν υπάρχουν οδηγίες και ο οδηγός έχει μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικών τότε αυτά τοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα
  •  Εάν υπάρχει και δεύτερο ζευγάρι τοποθετούνται ταυτόχρονα και στον οπίσθιο άξονα.
  • Εάν το όχημα διαθέτει διπλά ελαστικά στον κινητήριο άξονα (δηλαδή 4 ελαστικά στον άξονα) τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος ή εάν δεν υφίστανται τέτοιες τοποθετούνται στα εξωτερικά ελαστικά της κάθε πλευράς. 
  • Η τοποθέτηση των αντιολισθητικών μέσων πρέπει να γίνεται σε κατάλληλο και ασφαλές σημείο επί του οδοστρώματος και να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα σύμφωνα με τον ΚΟΚ (π.χ. προειδοποιητικό τρίγωνο, απόσταση) για την ασφάλεια του οδηγού και για να μη δημιουργούνται προβλήματα στην κίνηση των λοιπών οχημάτων. 
Επίσης, με νεότερη Απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ρυθμίστηκε και το θέμα του υπόχρεου εφοδιασμού με αντιολισθητικά μέσα στην περίπτωση ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων. 

Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι στην περίπτωση ενοικίασης αυτοκινήτων, εφόσον ζητηθεί από τον μισθωτή η προμήθεια αντιολισθητικών μέσων και αναγραφεί το αίτημά του στο μισθωτήριο συμβόλαιο, η εκμισθώτρια εταιρεία είναι υποχρεωμένη να παράσχει τον κατάλληλο εξοπλισμό. 

Σε αντίθετη περίπτωση και εφόσον δεν ζητηθεί, η υποχρέωση αυτή δεν υφίσταται.     

 Ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε:

«Η μεταβολή των κλιματολογικών συνθηκών επιβάλλει σε όλους τους οδηγούς να φέρουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την ασφαλή κίνηση των οχημάτων στο οδικό δίκτυο, σε περίπτωση χιονοπτώσεων, αλλά και να γνωρίζουν την ορθή τους χρήση. Η σχετική υποχρέωση κρίνεται αναγκαία για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας, αλλά και τη διευκόλυνση της μετακίνησης όλων της χρηστών του οδικού δικτύου. Υπενθυμίζεται, επίσης, η υποχρέωση των εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών να περιλάβουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης την εκμάθηση της διαδικασίας τοποθέτησης αντιολισθητικών αλυσίδων, όπως έχει θεσμοθετηθεί, άλλωστε, με σχετική Απόφασή μου».  

ΑΕΚ: Η 23αδα των παικτών που θα παρελάσει στα εγκαίνια της OPAP Arena


Μία ημέρα έμεινε για την επιστροφή της ΑΕΚ στα ιερά χώματα της Νέας Φιλαδέλφειας.

Η Ένωση επιστρέφει σπίτι της το βράδυ της Παρασκευής (30/9 - 20:00) με τα εγκαίνια της OPAP Arena σε μια λαμπρή εκδήλωση.

Σε αυτήν θα παρελάσουν 23 παίκτες που τίμησαν την κιτρινόμαυρη φανέλα και αγωνίστηκαν στο «Νίκος Γκούμας».

Η 23άδα που επιλέχθηκε αποτελείται από τους:

Αντώνη Παραγιό
Ανδρέα Σταματιάδη
Κώστα Νεστορίδη
Γιώργο Κεφαλίδη
Κώστα Νικολαΐδη
Γιώργο Καραφέσκο
Νίκο Σταθόπουλο
Παντελή (Λάκη) Νικολάου
Χρήστο Αρδίζογλου
Θωμά Μαύρο
Ντούσαν Μπάγεβιτς
Λύσανδρο Γεωργαμλή
Τάκη Καραγκιοζόπουλο
Χρήστο Βασιλόπουλο
Γιώργο Σαββίδη
Γιώργο Κούτουλα
Ντανιέλ Μπατίστα
Βασίλη Δημητριάδη
Ρέφικ Σαμπανάτζοβιτς
Ηλία Ατματσίδη
Μιχάλη Κασάπη
Χρήστο Κωστή
Ντέμη Νικολαϊδη

ΑΕΚ στον κόσμο: «Ελάτε από τις 17:00»

Με ανακοίνωση της η ΑΕΚ ζήτησε από τον κόσμο να έρθει νωρίς στο γήπεδο, τονίζοντας ότι είναι απαραίτητο προκειμένου να εξελιχθούν όλα σύμφωνα με το πρόγραμμα. Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Αγαπητοί μας φίλαθλοι,

Η στιγμή που περίμενε όλη η οικογένεια της ΑΕΚ για σχεδόν δύο δεκαετίες έφτασε! Η ομάδα μας επιστρέφει αύριο (30/9 – 20.00) στη φυσική της έδρα, τη Νέα Φιλαδέλφεια για να εγκαινιάσει το νέο της σπίτι, την OPAP ARENA.

Νιώθουμε την ανάγκη να σας ευχαριστήσουμε θερμά για την απίστευτη ανταπόκρισή σας και τη δίψα σας που οδήγησε στην εξάντληση των εισιτηρίων μερικές, μόνο, ώρες από την κυκλοφορία τους.

Σας περιμένουμε με την ίδια αγωνία και την ίδια ανυπομονησία που νιώθετε κι εσείς για να ζήσουμε όλοι μαζί αυτή την ιστορική βραδιά. Μια βραδιά που είναι δεδομένο ότι θα χαραχθεί για πάντα στην καρδιά και την ψυχή κάθε ΑΕΚτζή.

Οι πύλες του γηπέδου μας θα ανοίξουν τρεις ώρες πριν από την έναρξη της εκδήλωσης, δηλαδή, στις 17.00. Με δεδομένο ότι πρόκειται για μια νέα εγκατάσταση, που καλούμαστε να την «γνωρίσουμε» από την αρχή, είναι σημαντική η προσέλευσή σας χρονικά κοντά στο άνοιγμα των θυρών. Το ίδιο και η συνεργασία σας στα σημεία ελέγχου. Η προσέλευση στις εξέδρες θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 19.00.

Παράλληλα, για την όσο το δυνατόν πιο ομαλή άφιξη και αποχώρηση όλων, θα διευκόλυνε πολύ όσοι έχουν τη δυνατότητα να προτιμήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την μετάβασή τους στο γήπεδο.

Από την πλευρά μας δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε αδιάκοπα, ώστε σε κάθε σας επίσκεψη στο γήπεδο να το βρίσκεται ακόμη πιο εντυπωσιακό και ακόμη πιο λειτουργικό, προκειμένου να φιλοξενήσει τις μεγάλες στιγμές που βρίσκονται μπροστά μας.

Ραντεβού στο Ναό!»

Λοβέρδος: «Ενήργησε με δόλο η Τουλουπάκη» - Ο Κουρουμπλής «έβλαψε το Δημόσιο, ήθελε να ωφελήσει τις φαρμακευτικές εταιρείες»


«Ενήργησε με δόλο η κυρία Τουλουπάκη είναι σαφές» τόνισε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Ανδρέας Λοβέρδος κατά την σημερινή κατάθεσή του στο Ειδικό Δικαστήριο.

Ο κ. Λοβέρδος, ο οποίος διετέλεσε υπουργός Υγείας από τον Οκτώβριο του 2010 έως το Μάιου του 2012, κατέθεσε σήμερα στο Ειδικό Δικαστήριο, ως πρώτος μάρτυρας.

Κατά την ακροαματική διαδικασία έγινε εκτενής αναφορά από τον κ. Λοβέρδο για το θέμα της τιμολόγησης των φαρμάκων το επίμαχο διάστημα, για την οποία ανέφερε: «Με τις 3 αναφορές μας (σ.σ.: 3 βουλευτών του ΚΙΝΑΛ το 2017) στην κυρία Ελένη Ράικου είχαμε επισημάνει πόσο επιβλαβές ήταν να μην τιμολογηθούν τα φάρμακα δύο φορές. Κινηθήκαμε πολιτικώς. Αλλά δεν υπήρχε αντίδραση.

Αντίθετα, τον Φεβρουάριο του 2018 όταν ήρθε η υπόθεση αυτή μαζί με τον φάκελο της Novartis είχαν αποσβεστεί οι ενδεχόμενες ευθύνες υπουργών. Στην δικογραφία των δέκα πολιτικών ήταν αναλυτικά τα ονόματά μας και το δικό μου, ενώ από τη συγκεκριμένη αναφορά ήταν μόνο τα αρχικά Π.Κ.». Διευκρίνισε ο κ. Λοβέρδος ότι με τις 3 αναφορές δεν καταγγέλθηκε και συγκεκριμένο, έπρεπε να το βρουν οι εισαγγελείς.

Παράλληλα, ο κ. Λοβέρδος, απαντώντας σε ερώτηση της προέδρου Βασιλικής Ηλιοπούλου, εάν ο τότε υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής με το επίμαχο θέμα των τιμολογήσεων, ήθελε να βλάψει το κράτος, σημείωσε ότι «εκ των πραγμάτων έβλαψε το Δημόσιο, ήθελε να ωφελήσει τις φαρμακευτικές εταιρείες» και προσέθεσε ότι «ήθελε να επέλθει αποσβεστική προθεσμία από τη Βουλή. Δεν ξέρω αν είχε δόλο. Δεν θέλω να κατηγορήσω ανθρώπους και μάλιστα, όταν το θέμα έχει κλείσει, όταν κάποιοι φρόντισαν γι΄ αυτό».

Σε άλλο σημείο της ακροαματικής διαδικασία ακολούθησε ο εξής διάλογος:

Πρόεδρος: Ενήργησε η κυρία Τουλουπάκη δολίως;

Λοβέρδος: Όταν φθάνει φάκελος στη Βουλή με δέκα ονόματα πολιτικών και ένας μόνον ήταν με αρχικά Π.Κ., ήταν μια σαφής ενέργεια, που δεν ξέρω πως πέρασε από την τότε Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Δεν γίνεται εισαγγελέας Διαφθοράς να μην γνωρίζει την αποσβεστική προθεσμία της Βουλής, όταν μάλιστα ασχολείται και με το πολιτικό έγκλημα. Σε άλλο σημείο ο κ. Λοβέρδος αναφερόμενος στον κ. Κουρουμπλή, ανέφερε ότι «δεν ήθελαν να το βγάλουν στην δημοσιότητα, ήθελαν να το προστατευόσουν για ένα διάστημα».

Σε ερώτηση της εισαγγελέως της έδρας προς τον κ. Λοβέρδο εάν κατήγγειλε τον κύριο Κουρουμπλή, ο πρώτος απάντησε «όχι», ενώ σε ερώτηση της αντιπρόεδρου του Αρείου Πάγου Ελένης Φραγκάκη εάν η κυρία Τουλουπάκη δεν έκανε το καθήκον της; Ο κ. Λοβέρδος απάντησε: «Αυτό εννοώ. Όχι όμως μετά βεβαιότητας ότι θα υπήρχε δίωξη για τον υπουργό (σ.σ.: κ. Κουρουμπλή). Μόνο ό,τι όφειλε να διαβιβάσει».

Το δικαστήριο διέκοψε για την ερχόμενη Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2022 (3 μ.μ.), όπου θα συνεχίσει την κατάθεσή του ο κ. Λοβέρδος, ενώ αναμένεται να ακολουθήσει η κατάθεση των επόμενων μαρτύρων.

📺Πλημμύρισαν σε λίγα λεπτά οι δρόμοι στη Φλόριντα-Timelapse ΒΙΝΤΕΟ από το πέρασμα του Τυφώνα Ίαν


Τεράστιες καταστροφές άφησε πίσω του ο τυφώνας Ίαν στην Φλόριντα, με τις αρχές εκτιμούν ότι οι νεκροί από την σφοδρή κακοκαιρία θα ξεπεράσουν τους 100.

Σχεδόν δύο εκατομμύρια νοικοκυριά έχουν μείνει χωρίς ρεύμα από το βράδυ της Τετάρτης. Στο Νέιπλς, στη νοτιοδυτική Φλόριντα, πλάνα που μεταδόθηκαν από το MSNBC εικονίζουν δρόμους εντελώς πλημμυρισμένους και αυτοκίνητα να παρασύρονται από ρεύματα.

Στην πόλη Φορτ Μάιερς, οι πλημμύρες ήταν τόσο μεγάλες που ορισμένες συνοικίες μοιάζουν σαν λιμνοθάλασσες. Το νερό ξεπέρασε ακόμα και τα 3 μέτρα, ανέφερε ο κυβερνήτης της πολιτείας, ο Ρεπουμπλικάνος Ρον ΝτεΣάντις.

Τα αμερικανικά ΜΜΕ δημοσίευσαν ένα timelapse βίντεο από μια κάμερα στο Φορτ Μάγιερς της Φλόριντα, το οποίο δείχνει τους δρόμους της πόλης να μετατρέπονται σε ποτάμια μέσα σε λίγα λεπτά, ενώ φαίνεται και η τεράστια ταχύτητα του ανέμου.

Πολυτεχνειούπολη: Επεισόδιο στον «Ερυθρό Σταυρό» όπου νοσηλεύεται ο 30χρονος – Δέκα άτομα ζητούσαν να τον δουν


Επεισόδιο σημειώθηκε σήμερα στο Νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός», όπου νοσηλεύεται ο 30χρονος Αλβανός που δέχτηκε τα πυρά από την ανθυπαστυνόμο όταν της επιτέθηκε με κατσαβίδι, στο προαύλιο των φοιτητικών εστιών στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο νοσοκομείο μετέβησαν περίπου δέκα άτομα με δύο οχήματα και δήλωσαν ότι είναι συγγενείς του 30χρονου. Όπως ανέφεραν, ήθελαν να ενημερωθούν για την κατάσταση της υγείας του και να τον δουν.

Οι αστυνομικοί της ΟΠΚΕ τους εξήγησαν ότι δεν μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο, καθώς ο 30χρονος νοσηλεύεται φρουρούμενος. Ο ένας εξ’ αυτών ήταν πιο επίμονος και απαιτούσε να δει τον τραυματία κακοποιό, με αποτέλεσμα οι αστυνομικές δυνάμεις να τον προσαγάγουν.

Ο ίδιος δήλωσε ότι είναι θείος του κατηγορούμενου, κάτι που ερευνάται, σύμφωνα με πληροφορίες.

Με βαρύ ποινικό μητρώο ο 30χρονος

Ο 30χρονος Αλβανός που δέχθηκε τα πυρά από την ανθυπαστυνόμο, έχει βαρύ ποινικό μητρώο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συλληφθεί πολλές φορές στο παρελθόν για εγκληματική οργάνωση, ληστείες, ναρκωτικά αλλά και για αρπαγή. 

Εις βάρος του εκκρεμούσαν τέσσερα εντάλματα σύλληψης όπως γνωστοποίησε νωρίτερα με ανακοίνωση η ΕΛ.ΑΣ.

Τον Μάιο του 2019, ο ίδιος είχε απαγάγει τον 17χρονο – τότε-  γιο επιχειρηματία. Μαζί με τους συνεργούς του τον κράτησαν για λίγες ώρες και τον ανάγκασαν να τους δώσει τα κλειδιά του σπιτιού. 

Έπειτα, εισέβαλαν στο σπίτι της οικογένειας – όπου βρίσκονταν όλα τα μέλη της – και τους λήστεψαν.

Η ερώτηση του δημοσιογράφου του Anadolu στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τα ελληνικά νησιά και η σκληρή απάντηση


Η κυριαρχία της Ελλάδας στα νησιά του Αιγαίου δεν αμφισβητείται επανέλαβε για ακόμα μια φορά ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Νεντ Πράις, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων στο αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών.

Συγχρόνως, ο κ. Πράις ξεκαθάρισε ότι η ανάπτυξη του αμυντικού εξοπλισμού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η μετακίνηση στρατιωτικών οχημάτων στα νησιά του Αιγαίου, εναπόκειται στις κυβερνήσεις των κρατών και συνεπώς δήλωσε αναρμόδιος να τοποθετηθεί στο ζήτημα.

Τι ρώτησε ανταποκριτής του Anadolu τον εκπρόσωπο του Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ προχώρησε στη συγκεκριμένη τοποθέτηση κατόπιν ερώτησης που δέχτηκε από τον ανταποκριτή του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Anadolu, ο οποίος υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση της Τουρκίας έχει στείλει επίσημη διαμαρτυρία στις ΗΠΑ για το ότι η Ελλάδα αναπτύσσει αμερικανικά τεθωρακισμένα οχήματα σε νησιά που έχουν «μη στρατιωτικοποιημένο καθεστώς».

Ερωτηθείς εάν η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει δώσει κάποια επίσημη απάντηση στην Τουρκία, ο κ. Πράις απάντησε «κοιτάξτε, θα σας παραπέμψουμε στις κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Τουρκίας όσον αφορά οποιαδήποτε ανάπτυξη του δικού τους αμυντικού εξοπλισμού. Αυτό δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να μιλήσουμε εμείς. Γενικότερα, και πιστεύω ότι το είπα και τις προάλλες, συνεχίζουμε να ενθαρρύνουμε τους συμμάχους μας στο ΝΑΤΟ – την Τουρκία και την Ελλάδα στην προκειμένη περίπτωση – να εργαστούν από κοινού για την διατήρηση της ειρήνης και της ασφάλειας στην περιοχή και να επιλύσουν τις διαφορές τους με διπλωματικό τρόπο. Καλούμε όλα τα μέρη να αποφύγουν τη ρητορική και να αποφύγουν ενέργειες που θα μπορούσαν να επιδεινώσουν περαιτέρω τις εντάσεις. Η κυριαρχία και η εδαφική ακεραιότητα όλων των χωρών πρέπει να γίνονται σεβαστές. Η κυριαρχία της Ελλάδας σε αυτά τα νησιά (του Αιγαίου) δεν αμφισβητείται».

Επέμεινε ο Τούρκος ανταποκριτής

Στη συνέχεια ο ανταποκριτής του τουρκικού πρακτορείου Anadolu επανήλθε στο ίδιο θέμα με διαφορετικό τρόπο, καθώς ρώτησε για το εάν η χρήση αμερικανικού εξοπλισμού στα ελληνικά νησιά, η οποία γίνεται κατά παράβαση των διεθνών συνθηκών κατά την άποψη της Άγκυρας, εναρμονίζεται με τις προβλέψεις της νομοθεσίας των ΗΠΑ για τις εξαγωγές όπλων. Και σε αυτή την περίπτωση, ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ κράτησε αποστάσεις και δεν εμφανίστηκε να ενστερνίζεται την έμμεση σύνδεση που επιχειρήθηκε να γίνει μεταξύ της αποστρατιωτικοποίησης των νησιών και του Νόμου για τον Έλεγχο Εξαγωγών Όπλων (Arms Export Control Act).

Για «δύο μέτρα και δύο σταθμά» κάνει λόγο το τουρκικό πρακτορείο Anadolu

Όπως σημείωσε ο Νεντ Πράις, «εξετάζουμε πάντα προσεκτικά τη βοήθεια ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων πιθανών οπλικών συστημάτων και προμηθειών, που παρέχουμε σε συμμάχους και εταίρους σε όλο τον κόσμο. Έχουμε την τύχη να έχουμε αρκετούς στενούς εταίρους στον τομέα της ασφάλειας σε όλο τον κόσμο – χώρες που προσβλέπουν στις Ηνωμένες Πολιτείες ως έναν προμηθευτή για την ασφάλεια που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τις συχνά κοινές προκλήσεις και τις κοινές απειλές. Συχνά αυτό εμφανίζεται με τη μορφή τρομοκρατικών απειλών και άλλων συλλογικών προκλήσεων, αλλά υπάρχει μια συνεχής διαδικασία αξιολόγησης όταν πρόκειται να εξετάσουμε τη βοήθεια ασφαλείας που παρέχουμε σε οποιαδήποτε χώρα σε όλο τον κόσμο».

Παρενέβη στον διάλογο δημοσιογράφος του Associated Press

Στο σημείο αυτό παρενέβη στο διάλογο δημοσιογράφος του Associated Press, ο οποίος ρώτησε γιατί, εφόσον η Τουρκία μπορεί να αναπτύσσει όπου και όπως θέλει τον στρατιωτικό της εξοπλισμό, οι ΗΠΑ δεν της επιτρέπουν να αναπτύσσει και να αγοράζει τον εξοπλισμό που επιθυμεί. Η αναφορά του αμερικανικού δημοσιογράφου είχε να κάνει με την απόκτηση του ρωσικού συστήματος S-400, ενώ διερωτήθηκε γιατί δεν υπάρχουν επιπτώσεις για την Ελλάδα.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ ήταν απόλυτα σαφής, απορρίπτοντας οποιαδήποτε απόπειρα να συνδεθεί το θέμα των S-400 με την ανάπτυξη αμερικανικού εξοπλισμού στα νησιά του Αιγαίου. Όπως εξήγησε, πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις, καθώς η Ελλάδα δεν ενδιαφέρεται να αποκτήσει το συγκεκριμένο ρωσικό σύστημα. Σχετικά με την Τουρκία, υπενθύμισε ότι οι ΗΠΑ είχαν προειδοποιήσει εκ των προτέρων ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις για την απόκτηση των S-400. (Πρόκειται) περί κυρώσεων που επιβάλλει το Κογκρέσο. «Έχουμε επίσης ξεκαθαρίσει ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις σε ορισμένες επιλογές» (…) «δεν νομίζω ότι αυτός ο σύμμαχος (σ.σ. η Ελλάδα) ενδιαφέρεται να αγοράσει το εν λόγω σύστημα (το S-400). «Πρόκειται, λοιπόν, για διαφορετικές περιπτώσεις. Φυσικά, οι χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν το ελεύθερο να κάνουν τις δικές τους επιλογές. Θα υπάρξουν περιπτώσεις – ακραίες περιπτώσεις – όπου ορισμένες επιλογές θα έχουν επιπτώσεις από την πλευρά των Ηνωμένων Πολιτειών και στη διμερή μας σχέση», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Οι ΗΠΑ εξάγουν αμυντικό εξοπλισμό με βάση το εθνικό τους συμφέρον

Ο ανταποκριτής του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Anadolu στη συνέχεια αναφέρθηκε στην τροπολογία που έχει κατατεθεί για τα μαχητικά F-16 στο υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο για τον αμυντικό προϋπολογισμό των ΗΠΑ (NDAA). Η συγκεκριμένη τροπολογία βάζει ως βασική προϋπόθεση για την αναβάθμιση των F-16 τη μη παραβίαση του ελληνικού εναέριου χώρου. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη για την Ελλάδα, ο τούρκος δημοσιογράφος αναρωτήθηκε για το εάν οι ΗΠΑ έχουν υιοθετήσει δύο μέτρα και δύο σταθμά και ζήτησε να μάθει ποιο είναι το κριτήριο για την έγκριση τέτοιου είδους αμυντικών εξαγωγών.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ απάντησε ότι «το κριτήριο που χρησιμοποιούμε είναι αυτό που είναι προς τα εθνικά συμφέροντα της Αμερικής, και τυχαίνει, όταν πρόκειται για τους συμμάχους και τους εταίρους μας, αυτό που τείνει να είναι προς το εθνικό μας συμφέρον είναι και το συλλογικό συμφέρον».

Τουρκικές υπερπτήσεις drone και κατασκοπεία πάνω από τα ελληνικά νησιά

Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το εάν είναι αποδεκτό ένας νατοϊκός σύμμαχος να πραγματοποιεί υπερπτήσεις πάνω από τα νησιά ενός άλλου συμμάχου για λόγους κατασκοπίας, ο κ. Πράις τόνισε με νόημα ότι όλοι οι σύμμαχοι πρέπει να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στη συλλογική απειλή που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή από την Ρωσία.

Όπως επισήμανε, «ενθαρρύνουμε τις χώρες σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα τους συμμάχους μας στο ΝΑΤΟ, ειδικά τη στιγμή που αντιμετωπίζουμε μια συλλογική απειλή από τη Ρωσική Ομοσπονδία – όχι μόνο σχετικά με αυτό που κάνει στην Ουκρανία αλλά και την απειλή που αποτελεί προς την ευρύτερη περιοχή – να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι, να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι στις απειλές που αποτελούν πρόκληση για όλους μας. Και κάνοντας αυτό, ενθαρρύνουμε όλους τους συμμάχους μας στο ΝΑΤΟ να συνεργαστούν για να επιλύσουν τυχόν διαφορές μέσω διαλόγου και διπλωματίας».

Εντυπωσιακό: Τα τηλεσκόπια Webb και Hubble φωτογράφισαν ταυτόχρονα την πρόσκρουση του DART στον αστεροειδή [εικόνα]


Τα δύο μεγάλα διαστημικά τηλεσκόπια, το νεότερο James Webb και το παλαιότερο Hubble, για πρώτη φορά έστρεψαν τις κάμερες τους ταυτόχρονα και φωτογράφισαν τον ίδιο ουράνιο στόχο στο Διάστημα.

Την επιτυχή αυτοκαταστροφική πρόσκρουση της αμερικανικής διαστημοσυσκευής DART πάνω στον μικρό αστεροειδή Δίμορφο, το βράδυ της περασμένης Δευτέρας στο διάστημα. Κάτι που αποτέλεσε το πρώτο τεστ πλανητικής άμυνας για την μελλοντική περίπτωση που ένας μεγαλύτερος διαστημικός βράχος θα απειλήσει τη Γη και θα πρέπει να εκτραπεί της πορείας του.

Συνδυασμένες παρατηρήσεις δύο διαστημικών τηλεσκοπίων

Οι συνδυασμένες παρατηρήσεις των δύο διαστημικών τηλεσκοπίων, τα οποία αποτελούν μια συνεργασία της αμερικανικής (NASA) και της ευρωπαϊκής διαστημικής υπηρεσίας (ESA), θα επιτρέψουν στους επιστήμονες να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις για τη φύση της επιφάνειας του Δίμορφου (διαμέτρου 160 μέτρων), ο οποίος αποτελεί δορυφόρο του μεγαλύτερου αστεροειδούς Δίδυμου (780 μέτρων), πόσος όγκος υλικού εκτοξεύτηκε στο διάστημα κατά την πρόσκρουση και πόσο γρήγορα.


Προς διερεύνηση είναι, μεταξύ άλλων, κατά πόσο από το χτύπημα πετάχτηκαν μακριά μεγαλύτερα κομμάτια του Δίμορφου εκτός από λεπτά σωματίδια σκόνης. Όλες αυτές οι πληροφορίες θα βοηθήσουν να εξαχθούν συμπεράσματα πόσο αποτελεσματικά μια τέτοια πρόσκρουση είναι σε θέση να τροποποιήσει την τροχιά ενός αστεροειδούς.

Το Webb έκανε μία παρατήρηση πριν την πρόσκρουση και αρκετές μετά από αυτήν, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες τους επόμενους μήνες. Μέχρι στιγμής οι παρατηρήσεις του Webb (με την κάμερα του στο εγγύς υπέρυθρο τμήμα του φάσματος) περιλαμβάνουν δέκα φωτογραφίες και ξεπερνούν τις πέντε ώρες συνολικά.

Το Hubble, από την πλευρά του, έκανε παρατηρήσεις με την κάμερα του στο ορατό τμήμα του φάσματος, επίσης πριν την πρόσκρουση, στη διάρκεια της, όσο και ξανά 15 λεπτά μετά από αυτήν. Συνολικά τράβηξε 45 εικόνες, ενώ θα ακολουθήσουν περισσότερες παρατηρήσεις τις επόμενες τρεις εβδομάδες.

📺Οργισμένη απάντηση Πλεύρη στη ΒΛΑΜΜΕΝΗ του ΜέΡΑ25 που ελεγε τις ΜΑΛ@ΚΙΕΣ ΠΟΛΑΚΗ για το πόθεν έσχες του


Την οργισμένη αντίδραση του κ. Θάνου Πλεύρη προκάλεσαν οι υπαινιγμοί της βουλευτού του ΜέΡΑ25 Μαρίας Απατζίδη για περίεργη αύξηση της περιουσιακής κατάστασης του υπουργού Υγείας.

Ο κ. Πλεύρης εξήγησε ότι η αύξηση των στοιχείων στο πόθεν έσχες του, οφείλεται στην περιουσία που κληρονόμησε μετά τον θάνατο της μητέρας του. «Το 2020 έχασα την μητέρα μου μετά από τροχαίο δυστύχημα» ανέφερε χαρακτηριστικά για να προσθέσει ότι όλη η περιουσία της μητέρας του – την οποία και η ίδια είχε κληρονομήσει από την οικογένειά της - πέρασε στον ίδιο.

«Αν ήσασταν επιμελής θα βλέπατε ότι η δήλωση περιουσιακής κατάστασής μου αναγράφει την αιτία απόκτησης. Αναγράφει ότι προήλθε από κληρονομία» είπε σε άλλο σημείο για να προσθέσει «μακάρι να ζούσε σήμερα η μητέρα μου και να μην είχα κληρονομήσει τίποτα». Ο κ. Πλεύρης σημείωσε μάλιστα ότι το θέμα είναι γνωστό καθώς είχε δώσει αναλυτικές απαντήσεις σε αντίστοιχη επίθεση που είχε δεχθεί παλαιότερα και από τον Παύλο Πολάκη για να επισημάνει προς την βουλευτή του ΜεΡΑ25 πως «συμπεριφέρεστε ως τρολ του διαδυκτίου. Ενώ γνωρίζατε ότι η περιουσία προήλθε από τον θάνατο της μητέρας μου εσείς συνεχίσατε να διακινείται το ίδιο ψέμα. Δεν χρειάζεται να μου απαντήσετε γιατί δεν με ενδιαφέρει»

Από την πλευρά της η κυρία Απατζίδη ανταπάντησε «δυσάρεστο αυτό για τη μητέρα σας, δεν το ήξερα. Θα μπω στο πόθεν εσχες σας και θα επανέλθω».