30 Σεπτεμβρίου 2022

Πρετεντέρης: Γιατί


"Η ψήφος Μελόνι έχει προηγούμενα και ενδεχομένως συνέχεια. Μήπως αντί για το «ποιοι» να αναρωτηθούμε για το «γιατί»;" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



Γερμανικός Τύπος: «Δύσκολος» εταίρος η Τουρκία - για πολλά κράτη - μέλη είναι χώρα παρίας


Κατανόηση για τη θέση της Τουρκίας απέναντι στη Δύση - και ιδιαίτερα στην Ευρώπη - εκφράζει ο ανταποκριτής της εφημερίδας Tageszeitung.

Στην ένταση που επικρατεί στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, και ιδιαίτερα στην επιθετική ρητορική του προέδρου Ταγίπ Ερντογάν, αναφέρεται ένα ακόμη δημοσίευμα της Süddeutsche Zeitung: «Με τους λεονταρισμούς του ο Ερντογάν, ο οποίος πηγαίνει σε εκλογές το αργότερο τον Ιούνιο, ασκεί αναμφίβολα εσωτερική πολιτική. Στοχεύει στον τουρκικό εθνικισμό και στις επί δεκαετίες τεταμένες σχέσεις με τους Έλληνες γείτονες. Είναι όμως επίσης αναμφίβολο ότι η ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο έχει μεταβληθεί εις βάρος της Τουρκίας. (…) Εδώ και πολύ καιρό οι ΗΠΑ δείχνουν να κουράζονται στη συναναστροφή τους με έναν τόσο σημαντικό, όσο και δύσκολο εταίρο, όπως η Τουρκία. Διευρύνουν παράλληλα τις σχέσεις τους με την Ελλάδα, όπου έχουν εντείνει τη στρατιωτική παρουσία τους, επεκτείνοντας τις βάσεις τους. Επιπλέον η Ουάσιγκτον προμηθεύει περισσότερα όπλα στην Αθήνα. Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα F-35, τα πιο σύγχρονα δυτικά μαχητικά αεροσκάφη».

Υπάρχει και κάτι ακόμη που εξοργίζει τον Ερντογάν, παρατηρεί η εφημερίδα του Μονάχου: «Πρόσφατα οι ΗΠΑ προχώρησαν στην άρση του εμπάργκο όπλων εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία, για πρώτη φορά από το 1987, θα μπορεί και πάλι να προμηθεύεται αμερικανικά όπλα χωρίς περιορισμούς. Αυτό θα μπορούσε να μεταβάλει ακόμη περισσότερο την ισορροπία δυνάμεων στην Ανατολική Μεσόγειο, εις βάρος της Τουρκίας».

Κατανόηση για τη θέση της Τουρκίας απέναντι στη Δύση - και ιδιαίτερα στην Ευρώπη - εκφράζει πάντως ο ανταποκριτής της εφημερίδας Tageszeitung στην Κωνσταντινούπολη, σε σημερινό άρθρο του: «Πριν από 20 χρόνια η Τουρκία ήταν μία χώρα που διακαώς ήλπιζε να ενταχθεί στην ΕΕ και επιπλέον ήταν σταθερά εδραιωμένη στο ΝΑΤΟ. Λίγο καιρό αφότου η ΕΕ ξεκίνησε τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις το 2005, επήλθε αλλαγή κυβέρνησης στη Γερμανία, από τον Γκέρχαρντ Σρέντερ στην Άνγκελα Μέρκελ, και στη Γαλλία από τον Ζακ Σιράκ στον Νικολά Σαρκοζί. Έτσι οι διαπραγματεύσεις τερματίστηκαν εκ των πραγμάτων, ανεξαρτήτως του αν η Τουρκία εκπληρώνει τα κριτήρια ή όχι. Έκτοτε η ενταξιακή διαδικασία έχει παγώσει, και για πολλά κράτη-μέλη η Τουρκία έχει γίνει ένα κράτος-παρίας. Τους τελευταίους μήνες οι Τούρκοι πολίτες πολύ δύσκολα παίρνουν βίζα για τη ζώνη Σένγκεν, ακόμη και αν διατηρούν οικογενειακούς δεσμούς στην ΕΕ. Χωρίς την προστατευτική ομπρέλα της ΕΕ, η Τουρκία θα κατέρρεε οικονομικά, αν είχε εφαρμόσει και εκείνη τις κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας».
 
Πηγή: DW - Γιάννης Παπαδημητρίου

Δωρεάν δικηγόρος για κάθε κακοποιημένη γυναίκα


Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, οι νομικές υπηρεσίες προσφέρονται χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, προκειμένου οι γυναίκες να προσφεύγουν στις αρμόδιες Αρχές και στα δικαστήρια για την προστασία τους.
Δωρεάν νομική βοήθεια προσφέρεται στις γυναίκες-θύματα βίας που απευθύνονται στα Συμβουλευτικά Κέντρα του Δικτύου Δομών της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων (ΓΓΔΟΠΙΦ). Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, οι νομικές υπηρεσίες προσφέρονται χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, προκειμένου οι γυναίκες να προσφεύγουν στις αρμόδιες Αρχές και στα αρμόδια δικαστήρια για την προστασία τους από τον κακοποιητή και να διεκδικούν τα νόμιμα δικαιώματά τους.

«Η νομική υποστήριξη και εκπροσώπηση είναι καίριος παράγοντας για να μπορέσει μία γυναίκα να ξεφύγει από το κακοποιητικό περιβάλλον και να οδηγήσει τον θύτη στη Δικαιοσύνη, ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι η υπηρεσία παρέχεται σε όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτως οικονομικού εισοδήματος», ανέφερε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, Μαρία Συρεγγέλα, μετά τη συνάντηση που είχε χθες με τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ), Δημήτρη Βερβεσό και το μέλος του ΔΣ του ΔΣΑ Χριστίνα Τσαγκλή.

Σημειώνεται πως στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε το πρωτόκολλο συνεργασίας που έχουν υπογράψει ο ΔΣΑ, η Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων (ΓΓΔΟΠΙΦ) και το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ), για την παροχή νομικής βοήθειας σε γυναίκες-θύματα έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν οι δυνατότητες διεύρυνσης και εμβάθυνσης της ανωτέρω συνεργασίας, η υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους δικηγόρους-νομικούς παραστάτες των θυμάτων, η συμμετοχή του ΔΣΑ σε εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα των θυμάτων και η προώθηση ανάλογης μορφής συνεργασίας σε όλους τους δικηγορικούς συλλόγους της χώρας.

Μετά το πέρας της συνάντησης, η κ. Συρεγγέλα ευχαρίστησε τον κ. Βερβεσό και την κ. Τσαγκλή για τη συνεργασία και τόνισε: «Είμαστε δίπλα σε όλα τα θύματα βίας και τους προσφέρουμε ουσιαστική βοήθεια για να μπορέσουν να ενδυναμωθούν και να αυτονομηθούν».

Υπενθυμίζεται, ότι στα συμβουλευτικά κέντρα που ανήκουν στο Δίκτυο Δομών της ΓΓΔΟΠΙΦ παρέχεται εκτός από νομική συμβουλευτική και ψυχολογική, κοινωνική και εργασιακή στήριξη.

📺Ουκρανία: Οι Ρώσοι περικυκλώνονται στην πόλη Λιμάν – Βίντεο που φέρονται να υποχωρούν


«Πρόκειται για ένα πολύ δυσάρεστο νέο, αλλά πρέπει να κοιτάξουμε την κατάσταση με νηφαλιότητα και να πάρουμε μαθήματα από τα λάθη μας» δήλωσε ο διοικητής της αυτοανακηρυχθείσας Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ

Λίγες ώρες πριν την τελετή προσάρτησης του Ντονέτσκ στη Ρωσία, ο επικεφαλής των υποστηριζόμενων από τη Ρωσία αρχών στην επαρχία παραδέχθηκε σήμερα Παρασκευή ότι η πόλη Λιμάν, ρωσικό προπύργιο, είναι «περικυκλωμένο εν μέρει» από τον ουκρανικό στρατό, προσθέτοντας ότι τα νέα από το μέτωπο είναι «ανησυχητικά».

Σε ανάρτησή του στο Telegram ο Ντένις Πουσίλιν, διοικητής της αυτοανακηρυχθείσας Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ, δήλωσε ότι τα χωριά Γιαμπίλ και Ντρομπισέβε κοντά στη Λιμάν «δεν ελέγχονται πλέον πλήρως από εμάς».

«Αυτή τη στιγμή η Λιμάν είναι περικυκλωμένη εν μέρει. Ο δρόμος της Σβατόβε ελέγχεται από εμάς, αλλά δέχεται πυρά περιοδικά», πρόσθεσε.
Χαρακτήρισε μάλιστα την κατάσταση «ανησυχητική».

«Τα αγόρια μας πολεμούν, ανασυντάσσουμε τις εφεδρείες, πρέπει να κρατήσουμε, αλλά ο εχθρός χρησιμοποιεί σημαντικές δυνάμεις» στη μάχη, παραδέχθηκε ο Πουσίλιν.

«Πρόκειται για ένα πολύ δυσάρεστο νέο, αλλά πρέπει να κοιτάξουμε την κατάσταση με νηφαλιότητα και να πάρουμε μαθήματα από τα λάθη μας», κατέληξε.

Ουκρανική μονάδα που συμμετέχει στη μάχη αυτή, η 66η μηχανοκίνητη μονάδα, ανέφερε στο Facebook ότι κατέλαβε το χωριό Στσουρόβε, πέντε χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Λιμάν.

Η πόλη Λιμάν, η οποία πριν τον πόλεμο είχε περίπου 20.000 κατοίκους, καταλήφθηκε από τα ρωσικά στρατεύματα τον Μάιο έπειτα από παρατεταμένη μάχη. Αποτελεί επίκεντρο νέων συγκρούσεων από τότε που η Ουκρανία εξεδίωξε τη Ρωσία από την κοντινή περιοχή του Χαρκόβου στη διάρκεια της αντεπίθεσής της αυτόν τον μήνα.

Ουκρανικά ΜΜΕ κυκλοφόρησαν βίντεο που φέρεται να δείχνει υποχώρηση Ρώσων στρατιωτών από θέσεις στη Λιμάν. 

📺Πέθανε ο Ζάχος Χατζηφωτίου


Ο δημοσιογράφος και συγγραφέας άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο ΝΙΜΙΤΣ.
Την τελευταία του πνοή άφησε στο νοσοκομείο ΝΙΜΙΤΣ ο δημοσιογράφος και συγγραφέας, Ζάχος Χατζηφωτίου, σε ηλικία 99 ετών.

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου καταγόταν από τα Ψαρά. Η οικογένειά του έφυγε από το νησί το 1824, μετά την καταστροφή του από τους Τούρκους, και εγκαταστάθηκε αρχικά στη Σύρο και τελικά στην Αθήνα, στην Πλάκα, όπου και γεννήθηκε ο Ζάχος στις 28 Σεπτεμβρίου 1923.

Αποφοίτησε από το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στην Κατοχή, σε ηλικία 17 ετών έφυγε στην Αίγυπτο, όπου έλαβε μέρος σε πολεμικές επιχειρήσεις, πρώτα ως στρατιώτης στους Ποντικούς της Ερήμου, στην πολιορκία του Τομπρούκ, και μετά συμμετέχοντας στην 3η Ορεινή Ταξιαρχία - Ρίμινι, η οποία μπήκε πρώτη στο Ρίμινι, όπου και παρασημοφορήθηκε.

Μετά το τέλος του πολέμου και την επιστροφή του εργάστηκε στις επιχειρήσεις της οικογένειάς του μέχρι το 1956.

Από το 1956 και μέχρι το 1962 διετέλεσε διευθυντής εκδοτικού οίκου στο Παρίσι.

Την περίοδο 1962-1970 δραστηριοποιήθηκε στη ναυτιλία και από το 1970 άρχισε να εμφανίζεται πλέον ως συγγραφέας και δημοσιογράφος. Χρονογράφος στην εφημερίδα «Καθημερινή» (1974-1977), στον «Ταχυδρόμο» με το ψευδώνυμο «Ίακχος» από το 1975 και στα «Νέα» ως «ο Διακριτικός» από το 1977.

Εργάστηκε στην τηλεόραση και έγινε γνωστός από την εκπομπή «Το πεντάλεπτο του Ζάχου Χατζηφωτίου».

Ήταν συγγραφέας των βιβλίων «Τα εν οίκω... εν Δήμω», «Πωλείται Συνείδησις», «Συννεφιάζει και στη Μύκονο», «Πάντα την Κυριακή», «Ο Ίακχος κι εγώ», «100 εκπομπές», «Χιούμορ και ζωγραφική», «Τα Μονοπάτια του Πολέμου» και άλλα.

Θεσσαλονίκη: Πέντε χρόνια και 50.000 ευρώ σε άνδρα που ανέβασε ροζ βίντεο της πρώην συντρόφου του


Η 37χρονη παθούσα πληροφορήθηκε τον Ιούλιο του 2020 ότι βίντεο και φωτογραφίες της σεξουαλικού περιεχομένου αναρτήθηκαν σε ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχόμενου. 
Ποινή φυλάκισης 5 ετών και χρηματική ποινή 50.000 ευρώ, επέβαλε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης σε 36χρονο, ο οποίος κρίθηκε ένοχος για παραβίαση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων της πρώην συντρόφου του.

Η ποινή αποφασίστηκε να μην ανασταλεί, αλλά κι ούτε να μετατραπεί, αλλά δόθηκε αναστέλλουσα δύναμη στην έφεση, με αποτέλεσμα να αφεθεί ελεύθερος.

Η υπόθεση έφτασε στη Δικαιοσύνη, όταν η 37χρονη παθούσα πληροφορήθηκε, τον Ιούλιο του 2020, από φίλη της ότι βίντεο και φωτογραφίες σεξουαλικού περιεχομένου όπου απεικονίζεται η ίδια πριν από 15 χρόνια, αναρτήθηκαν σε ιστοσελίδα πορνογραφικού περιεχόμενου και αναπαρήχθησαν στη συνέχεια μέσω άλλων ιστοσελίδων, ανάλογου περιεχόμενου.

Όπως κατέθεσε η 37χρονη επρόκειτο για υλικό το οποίο κατείχε ο κατηγορούμενος πρώην σύντροφός της, με τον οποίο είχε διακόψει τη σχέση το 2007. Σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, μέρος του επίμαχου υλικού είχε παραχθεί εν αγνοία της, ενώ, ο σύνηγορός της ανέφερε ότι τα βίντεο είχαν σχεδόν 250.000 θεάσεις από χρήστες του Διαδικτύου.

Στην κατάθεσή της η καταγγέλλουσα ανέφερε - επιπλέον- ότι είχαν προηγηθεί, ένα χρόνο νωρίτερα, αναρτήσεις σε ιστοσελίδα γνωριμιών από προφίλ που δημιούργησε άγνωστος όπου εμφανίζονταν φωτογραφίες της χωρίς να έχει προηγηθεί η συγκατάθεσή της. Όταν το ανακάλυψε,όπως ανέφερε, απευθύνθηκε στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα και «έκλεισε» το προφίλ.

Στην απολογία του ο 36χρονος αρνήθηκε οποιαδήποτε εμπλοκή του στην υπόθεση, αποδίδοντας τη δημοσίευση των βίντεο σε «κακόβουλη ενέργεια τρίτου προσώπου». Αυτό το υλικό δεν το έχω εδώ και πολλά χρόνια. Το κατείχα μέχρι το 2008, όταν μου έκλεψαν το κινητό τηλέφωνο και τον ηλεκτρονικό μου υπολογιστή στο εξωτερικό όπου βρισκόμουν για σπουδές» ανέφερε και πρόσθεσε ότι ενοχλήθηκε από τις αναρτήσεις στο Διαδίκτυο μιας και εμφανίζεται και ο ίδιος σε προσωπικές στιγμές.

Για την ίδια υπόθεση κατέστη κατηγορούμενη και η 38χρονη σύζυγος του κατηγορούμενου, καθώς από την έρευνα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. ταυτοποιήθηκε ότι μέσω διεύθυνσης Διαδικτύου (IP Adress) που ήταν στο όνομα της έγινε σύνδεση με συγκεκριμένη πορνογραφική ιστοσελίδα. Η 38χρονη αρνήθηκε την κατηγορία, λέγοντας ότι το ασύρματο δίκτυο του σπιτιού της δεν διέθετε κωδικό πρόσβασης κι ότι θα μπορούσε να συνδεθεί οποιοδήποτε άτομο σε απόσταση 50 έως 70 μέτρων.

📺Άσκηση «Αργώ 2022» - Σκύρος: Έλληνες και Γάλλοι κομάντο έκαναν «απόβαση» και έστειλαν μήνυμα - Βίντεο


Με βάση το σενάριο της σημερινής ημέρας Έλληνες και Γάλλοι κομάντο κάνουν «απόβαση» σε παραλία της Σκύρου. Η άσκηση ολοκληρώνεται το Σάββατο.

Μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση για την ετοιμότητα των ενόπλων δυνάμεων στέλνει η πολυεθνική διακλαδική άσκηση Ελλάδας και Γαλλίας «Aργώ 2022» που βρίσκεται σε εξέλιξη. 

Με βάση το σενάριο της σημερινής ημέρας Έλληνες και Γάλλοι κομάντο κάνουν «απόβαση» σε παραλία της Σκύρου. Η άσκηση ολοκληρώνεται το Σάββατο.


Η Ελλάδα συμμετέχει στην άσκηση «Αργώ 2022» με τη φρεγάτα «Ελλη» του Πολεμικού Ναυτικού, δύο αρματαγωγά πλοία και ένα υποβρύχιο τύπου 214. Επιπλέον, στην άσκηση συμμετέχει και η Διοίκηση Ειδικού Πολέμου με επικεφαλής την 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών και Μονάδα Ειδικών Επιχειρήσεων που έχει αναπτυχθεί στον Βόλο.

Στην άσκηση συμμετέχουν, επίσης, επιθετικά ελικόπτερα Apache και μεταγωγικά ελικόπτερα Chinook από την 1η Ταξιαρχία Αεροπορίας της Ελληνικής Χερσαίας Δύναμης στο Στεφανοβίκειο, καθώς και μαχητικά της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας F- 16, Mirage 2000, F-4 Phantom και Rafale.

Η Γαλλία συμμετέχει στην άσκηση «Αργώ 2022» με το πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων FS «Tonnerre» του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού το οποίο μετέφερε άρματα μάχης, ερπυστριοφόρα, ελικόπτερα, πεζοναύτες αλλά και ομάδα κομάντο.

Αναφερόμενος στην άσκηση, ο διοικητής της ΔΕΠ αντιστράτηγος Γιώργος Τσιτσικώστας τόνισε ότι «προετοιμάστηκε, σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε και περιελάμβανε πολλά σημεία συνεργασίας. Το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων είχε την ευκαιρία να γνωριστεί, να συνεργαστεί σε τακτικό επίπεδο και να εκτελέσει αντικείμενα με ανταλλαγή τεχνικών και απόψεων».
 
Για την κατάσταση στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, ο διοικητής ΔΕΠ υπογράμμισε ότι η Ελλάδα «δεν χρειάζεται να στείλει κάποιο μήνυμα ούτε να επιβεβαιώσουμε την ετοιμότητά μας. Είμαστε πάντα έτοιμοι».

Από την πλευρά του, ο Γάλλος υποδιοικητής Ναυτικών Δυνάμεων Μεσογείου υποναύαρχος Ρου Ντε Λούζε αναφέρθηκε στη «στρατηγική σχέση Ελλάδας - Γαλλίας» ενώ πρόσθεσε: «Είδαμε κάτι συμπαγές σήμερα, στην πρώτη αμφίβια άσκηση ελληνικών και Γαλλικών δυνάμεων». «Είδαμε», συνέχισε, «πολύ υψηλό δείγμα διαλειτουργικότητας, γεγονός που αποτελούσε το ζητούμενη της άσκησης».

Ενεργειακή επάρκεια για τη χώρα και χωρίς ρωσικό αέριο με στρατηγική συμφωνία προμήθειας LNG


Η συμφωνία με την TotalEnergies έρχεται να «σφραγίσει» την ενεργειακή επάρκεια της Ελλάδας, καθιστώντας την μια από τις πλέον ασφαλείς ενεργειακά χώρες για το ερχόμενο χειμώνα
Οριστικό τέλος στα σενάρια για την ενεργειακή τροφοδοσία της χώρας στην περίπτωση διακοπής της ροής φυσικού αερίου από τη Ρωσία βάζει η συμφωνία που συνήφθη με τη γαλλική TotalEnergies.
 
Σε μια περίοδο έντονων ζυμώσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με τις Βρυξέλλες να αναζητούν μια έστω, μεσοπρόθεσμη λύση για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των κρατών-μελών, η συμφωνία με την TotalEnergies έρχεται να «σφραγίσει» την ενεργειακή επάρκεια της Ελλάδας, καθιστώντας την μια από τις πλέον ασφαλείς ενεργειακά χώρες για το ερχόμενο χειμώνα.

Η συγκεκριμένη συμφωνία που υπέγραψε η ΔΕΠΑ Εμπορίας και αφορά στην προμήθεια LNG που αντιστοιχεί σε 10TWh για πέντε μήνες μέχρι τον Μάρτιο του 2023, εξυπηρετεί δύο κεντρικούς στόχους της κυβερνητικής στρατηγικής: αφενός τη διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα και αφετέρου τη σταδιακή απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο.
 
Η συμφωνία με τον γαλλικό ενεργειακό κολοσσό είναι η τελευταία σε μια σειρά κινήσεων στις οποίες έχει προχωρήσει από την αρχή της ενεργειακής κρίσης η κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της ΔΕΠΑ Εμπορίας, προκειμένου να θωρακιστεί ενεργειακά η χώρα ακόμη και μπροστά στο ενδεχόμενο διακοπής της προμήθειας φυσικού αερίου από τη Ρωσία.

Καταρχάς η χώρα έχει ήδη συνάψει συμφωνίες και πραγματοποιεί διαρκώς επαφές διευρύνοντας τον κατάλογο των προμηθευτών της και διαφοροποιώντας τις πηγές και οδεύσεις τροφοδοσίας με φυσικό αέριο. Ήδη το πρώτο εξάμηνο του 2022, η εξάρτηση της Ελλάδας από το ρωσικό φυσικό αέριο μειώθηκε αισθητά, με το μερίδιό του επί των εισαγωγών φυσικού αερίου να διαμορφώνεται στο 34% έναντι 45% το ίδιο διάστημα πέρυσι.

📺ΑΕΚ: Χαμός στο Twitter με τις ανδρικές τουαλέτες του νέου γηπέδου-Πετάχτηκαν οι αγ@μητες να σχολιάσουν


Αντιδράσεις προκάλεσε μια εικόνα από το νέο γήπεδο της ΑΕΚ, με αρκετούς φιλάθλους να σχολιάζουν αρνητικά στο Twitter την φωτογραφία από τις ανδρικές τουαλέτες, όπου στον τοίχο βρίσκονται εικόνες γυναικών με τα βλέμματα τους στραμμένα στους ανδρικούς ουρητήρες.

Οπαδοί της ομάδας έβγαλαν ανακοίνωση σχολιάζοντας την σεξιστική εικόνα. Αναφέρουν μεταξύ άλλων πως «αν η διοίκηση της ΑΕΚ και προσωπικά ο πρόεδρος της το βρίσκει «χαριτωμένο» ή «αστείο», να το τοποθετήσει σπίτι του».

Δείτε μερικά από τα σχόλια στο Twitter:


Το βίντεο της παρουσίασης του γηπέδου – Το επίμαχο στιγμιότυπο από τις τουαλέτες στο 0:48

Ολόκληρη η ανακοίνωση των «ANTIFA»:

«Πήγαινε στην κουζίνα σου». «Το ποδόσφαιρο δεν είναι για γυναίκες». «Ξέρεις τι είναι το οφσάιντ;». Αυτά και άλλα, ίσως πολύ χειρότερα ακούγονται στις κερκίδες των γηπέδων, στα καφενεία ή στους δρόμους απέναντι «στα αγοροκόριτσα» που θέλουν να αθληθούν παίζοντας ποδόσφαιρο. Ενώ, ακόμα κι όταν αυτές βρίσκονται σε μια εξέδρα κάποιου γηπέδου, γίνονται συχνά «οι αιθέριες παρουσίες» που κυνηγά με μανία ο τηλεοπτικός φακός λες και έτσι θα πείσει για τον εξευγενισμό του σπορ.

Δεν ζούμε σε δοκιμαστικό σωλήνα. Ναι, το γήπεδο δεν είναι χώρος κατάνυξης και προσευχής. Ναι, ο σεξισμός ανθίζει στην κερκίδα, φωλιάζει στα συνθήματα των οπαδών και αποτελεί εφαλτήριο ώστε εκφράσεις μειωτικές να κανονικοποιούνται αφού περάσουν πρώτα από τα δικά του φίλτρα. Όμως η συζήτηση οφείλει να γίνει και αφορμή είναι η παραπάνω εικόνα.

Εδώ και λίγες ώρες, με αφορμή ένα ερασιτεχνικό βίντεο από το εσωτερικό του νέου γηπέδου της ΑΕΚ, κάνει το γύρο του διαδικτύου μια εικόνα άθλια και προσβλητική για όλους εμάς που τις επόμενες ημέρες θα βρεθούμε ξανά εκεί, μια και δυο φορές, 19 χρόνια μετά την τελευταία μας επίσκεψη στον ιστορικό ΝΑΟ του κιτρινόμαυρου σύμπαντος.
Εικόνα απροκάλυπτου σεξισμού

Είναι η εικόνα που κατά τα φαινόμενα υπάρχει στις ανδρικές τουαλέτες του νέου γηπέδου. Μια εικόνα ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΟΥ ΣΕΞΙΣΜΟΥ, ξένη προς τις αρχές και τις αξίες που υπηρετεί για δεκαετίες το μικρό κιτρινόμαυρο γαλατικό χωριό, χαρακτηριστική της εξ ολοκλήρου «κιτς» αισθητικής της τωρινής διοίκησης Μελισσανίδη η οποία επιλέγει, το νέο γήπεδο να κοσμείται με μια εικόνα ντροπής. Μια εικόνα που υποτιμά τους χιλιάδες και τις χιλιάδες που θα γεμίσουν το γήπεδο σε αυτές τις τέσσερεις ημέρες της χαράς στα Φιλαδέλφεια.

Ο Γιοάν Λαπορτα μας θύμισε προ ημερών ότι «είναι διαφορετικό να είσαι ΑΕΚ». Ότι οι ομορφότερες σελίδες της ιστορίας της, μέσα και έξω από τα γήπεδα γράφτηκαν από εκατοντάδες χιλιάδες καθημερινούς ανθρώπους, που την έκαναν ζηλευτή με το ήθος και την παρουσία τους. Ενωμένοι κάτω από το κίτρινο και το μαύρο με αξίες ξεχωριστές. Όλοι αυτοί που πέρασαν στα 98 της χρόνια άραγε να θέλουνε τέτοια κηλίδα στη γιορτή τους; Αν η διοίκηση της ΑΕΚ και προσωπικά ο πρόεδρος της το βρίσκει «χαριτωμένο» ή «αστείο», να το τοποθετήσει σπίτι του.

Εμάς μας γεμίζει ντροπή.

«AKΡΙΒΕΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ» ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ🤣🤣Εκτινάχθηκε στο 17% ο πληθωρισμός στην Ολλανδία!


Στο 17% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός στην Ολλανδία τον Σεπτέμβριο, στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και δεκαετίες, κυρίως λόγω της εκτίναξης των τιμών της ενέργειας.

Οι τιμές καταναλωτή, εναρμονισμένες με την ΕΕ, διαμορφώθηκαν στο 17,1% μετά από το 13,7% τον Αύγουστο.

Οι τιμές ενέργειας της πέμπτης μεγαλύτερης οικονομίας της ευρωζώνης κινήθηκαν 114% ψηλότερα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ οι τιμές τροφίμων αυξήθηκαν 10,5%.

Η ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει περί τα 18 δισ. ευρώ στο επόμενο έτος για να βοηθήσει τους ανθρώπους να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους, και επίσης θα βάλει πλαφόν στις τιμές του αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας.

Πηγή: Reporter.gr

📺Ρωσικό πυραυλικό χτύπημα στη Ζαπορίζια με τουλάχιστον 23 νεκρούς λίγο πριν από τη φιέστα Πούτιν - Βίντεο και φωτογραφίες


Τουλάχιστον 23 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 35 τραυματίστηκαν σε επίθεση ρωσικών πυραύλων που έπληξε αυτοκινητοπομπή που μετέφερε πολίτες κοντά στην πόλη Ζαπορίζια της νότιας Ουκρανίας.

Σύμφωνα με αναφορές στο Twitter, ο πύραυλος έπληξε Ουκρανούς πολίτες που προσπαθούσαν να διαφύγουν από την περιοχή, η οποία προσαρτάται σήμερα στη Ρωσία, σε μια μεγαλειώδη τελετή στην Μόσχα υπό το βλέμμα του Πούτιν. 

Σύμφωνα με το Nexta, αρκετοί πολίτες περίμεναν να περάσουν στο κατεχόμενο τμήμα για να πάρουν συγγενείς τους και να μεταφέρουν ανθρωπιστική βοήθεια.

Αυτόπτης μάρτυρας του Reuters είδε περίπου 12 σορούς, τέσσερα από αυτά σε αυτοκίνητα, και ανέφερε ότι πύραυλος άφησε κρατήρα στο έδαφος κοντά σε δύο σειρές οχημάτων σε αγορά αυτοκινήτων.

«Μέχρι στιγμής, 23 νεκροί και 28 τραυματίες. Όλοι άμαχοι» έγραψε νωρίτερα ο Oleksandr Starukh, περιφερειακός κυβερνήτης της Ζαπορίζια στο Telegram.

Από την έκρηξη έσπασαν τα τζάμια των οχημάτων -κυρίως αυτοκινήτων και τριών βαν.

Τα οχήματα ήταν γεμάτα με τα υπάρχοντα των επιβαινόντων, κουβέρτες και βαλίτσες. Ένα σώμα έγειρε από τη θέση του οδηγού στη θέση του συνοδηγού ενός κίτρινου αυτοκινήτου, με το αριστερό του χέρι να κρατάει ακόμα το τιμόνι.

Η Ρωσία, η οποία εισέβαλε στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου σε αυτό που αποκαλεί ειδική στρατιωτική επιχείρηση, αρνείται ότι στόχευσε σκόπιμα αμάχους, αν και οι επιθέσεις της έχουν καταστρέψει πόλεις και πόλεις της Ουκρανίας.


Άμεση ήταν η αντίδραση των ρωσικών αρχών αρχές κατοχής στην επαρχία Ζαπορίζια, οι οποίες κατηγόρησαν το Κίεβο ότι ευθύνεται για το θανατηφόρο πλήγμα εναντίον της οχηματοπομπής.

«Οι Ουκρανοί μαχητές διέπραξαν ακόμη μία τρομοκρατική πράξη. Αφού είδαν ότι οι κάτοικοι πήγαιναν μαζικά προς την (κατεχόμενη) περιοχή της Ζαπορίζια, έπληξαν οχηματοπομπή δεκάδων αυτοκινήτων αμάχων» ανέφερε ο Βλαντίμιρ Ρογκόφ στο Telegram.

Nord Stream: Οι πρώτες δορυφορικές εικόνες από τις διαρροές μεθανίου στους αγωγούς


Οι αρχές έως τώρα έχουν εντοπίσει τέσσερις διαρροές στους δύο αγωγούς Nord Stream που προορίζονται να μεταφέρουν φυσικό αέριο από τη Ρωσία στην Ευρώπη.
Μεγάλες ποσότητες μεθανίου έχουν απελευθερωθεί από τις πρόσφατες εκρήξεις στους αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream στη Βαλτική Θάλασσα, σύμφωνα με ανάλυση δορυφορικών εικόνων που πραγματοποιήθηκαν από το Διεθνές Παρατηρητήριο Εκπομπών Μεθανίου των Ηνωμένων Εθνών (IMEO).

Το Διεθνές Παρατηρητήριο Εκπομπών Μεθανίου των Ηνωμένων Εθνών ανακοίνωσε στο Twitter ότι η ανάλυση που διεξήχθη με ερευνητές από το Universitat Politècnica de València εντόπισε ποσότητα μεθανίου από τους Nord Stream που είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την ποσότητα που είχε εντοπιστεί σε άλλο περιστατικό στον Κόλπο του Μεξικού πέρυσι.

Σύμφωνα με το CNN, περισσότεροι από 100.000 μετρικοί τόνοι φυσικού αερίου δημιουργούν φυσαλίδες στην επιφάνεια της Βαλτικής Θάλασσας, σε μια περιοχή 1 χιλιομέτρου (0,6 μίλια), διαχεόμενοι τόσο στο νερό όσο και στην ατμόσφαιρα. Περίπου το  90% εξ αυτής της ποσότητας είναι μεθάνιο, ένα αέριο του θερμοκηπίου που επιδρά στην υπερθέρμανση του πλανήτη πολύ περισσότερο (80 φορές) από το διοξείδιο του άνθρακα. 


Οι αρχές έως τώρα έχουν εντοπίσει τέσσερις διαρροές στους δύο αγωγούς Nord Stream που προορίζονται να μεταφέρουν φυσικό αέριο από τη Ρωσία στην Ευρώπη. Αρκετές κυβερνήσεις ισχυρίστηκαν ότι οι εκρήξεις ήταν εσκεμμένες πράξεις δολιοφθοράς. Η Ρωσία μειώνει την ποσότητα φυσικού αερίου που στέλνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες ως αντίποινα για τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν μετά την εισβολή της στην Ουκρανία. 

Το Διεθνές Παρατηρητήριο Εκπομπών Μεθανίου των Ηνωμένων Εθνών ανέφερε στο Twitter ότι ερευνητές από το Universitat Politècnica de València εκτίμησαν ότι έχει διαρρεύσει περισσότερο μεθάνιο σε σχέση με ανάλογο συμβάν που σημειώθηκε πέρυσι στον Κόλπο του Μεξικού.

Σε ένα tweet ανέφεραν ότι η ακτίνα του κύκλου που σχηματίζει το αέριο που αναβλύζει, από τα 700 μέτρα πλάτος στις 26 Σεπτεμβρίου έφθασε στα 520 μέτρα πλάτος στις 29 Σεπτεμβρίου.

📺Νεκρός αστυνομικός σε τροχαίο στην Αττική Οδό: Το προπορευόμενο όχημα προσπάθησε να αποφύγει σκύλο


Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε το πρωί της Πέμπτης στην Αττική Οδό, με θύμα αστυνομικό, ο οποίος οδηγούσε την υπηρεσιακή μηχανή του όταν συγκρούστηκε με προπορευόμενο ΙΧ. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο οδηγός του ΙΧ άλλαξε πορεία για να αποφύγει σκύλο που βρισκόταν στο οδόστρωμα.

Ο αστυνομικός προσέκρουσε στο πίσω μέρος του οχήματος με συνέπεια τον ακαριαίο θάνατό του από χτύπημα στο κεφάλι.

Το Mega κατέγραψε τις αγωνιώδεις προσπάθειες των περαστικών να κάνουν ΚΑΡΠΑ στον άτυχο αστυνομικό επί 45 λεπτά, μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και να τον παραλάβει. Οι αρχές ερευνούν το τροχαίο και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το τραγικό δυστύχημα.

📺Μουτέ και Αντρέεφ ήρθαν στα χέρια στο τουρνουά τένις της Ορλεάνης - Δείτε βίντεο


Ένα απίστευτο σκηνικό σημειώθηκε στο Challenger της Ορλεάνης στη Γαλλία μεταξύ του Βούλγαρου τενίστα, Αντριάν Αντρέεφ και του Γάλλου, Κορεντίν Μουτέ.

Οι δυο τενίστες ήρθαν... στα χέρια μετά τη λήξη του  αγώνα τους που είχε ως νικητή τον Αντρέεφ με 2-1 σετ.

Όταν, λοιπόν ο Βούλγαρος πλησίασε το φιλέ για την καθιερωμένη χειραψία, χτύπησε τον αντίπαλό του.

Ο Μουτέ αντέδρασε με αποτέλεσμα να ξεκινήσει επεισόδιο μεταξύ τους, με σπρωξιές και χειρονομίες.

Δείτε το βίντεο:


Μάλιστα χρειάστηκε να παρέμβει ο διαιτητής προκειμένου να τους χωρίσει και να περιοριστεί το επεισόδιο.

Όπως και να χει, πρόκειται για σκηνές που σπάνια βλέπει κανείς σε έναν αγώνα τένις.

📺Θεσσαλονίκη: Πάνω από 23 οβίδες βρέθηκαν στο εργοτάξιο - Οι 6 σε κιβώτιο με ναζιστικά σύμβολα


Κιβώτιο με πάνω από 23 οβίδες βρέθηκε στο εργοτάξιο της Λέοντος Σοφού στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Χθες μόνο εντοπίστηκαν 15 οβίδες στο εν λόγω οικόπεδο, και μάλιστα οι 6 ήταν σε κιβώτιο με ναζιστικά σύμβολα και γερμανικά σύμβολα, γεγονός που δείχνει ότι πιθανότατα να ήταν μία αποθήκη του στρατού της Γερμανίας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, σύμφωνα με το Mega.

Οι εργασίες στο οικόπεδο πραγματοποιούνται για την ανέγερση ενός 9όροφου ξενοδοχείου, με την πορεία των εργασιών να εξελίσσεται σε θρίλερ, καθώς στο σημείο έχει φτάσει και ο στρατός.

Πρόκειται για ένα πολύ κεντρικό σημείο στην πόλη, ενώ, όπως σημειώνει το Mega, οι εργασίες γίνονται με φτυάρια, καθώς τα σκαπτικά μηχανήματα δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε κίνηση, προκειμένου να μην σημειωθεί κάποιο ατύχημα με τις οβίδες.

📺Ζωγράφου: Και χούλιγκανς που διακινούσαν ναρκωτικά στις τρεις συμμορίες της Πολυτεχνειούπολης


Μπορεί οι συμμορίες που καθοδηγούσε ο «Έσκο» να ειδικεύονταν σε ληστείες, διακίνηση οπλισμού και κλοπές, όμως υπήρχε και ένας βραχίονας νεαρών ατόμων, σεσημασμένων για οπαδική βία, που ασχολούνταν αποκλειστικά και μόνο με την διακίνηση ναρκωτικών. Μάλιστα, όταν έγινε η μεγάλη έφοδος της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αθηνών, σε διαμέρισμα της περιοχής του Ζωγράφου, ένα από τα αρχηγικά μέλη της τρίτης συμμορίας κέρδιζε χρόνο από τους αστυνομικούς προκειμένου ο αδερφός του δικηγόρος των Αθηνών, το όνομα του οποίου συμπεριλαμβάνεται στη δικογραφία, να εξαφανίσει τα ναρκωτικά.

Ο συγκεκριμένος βραχίονας, που είχε ένα είδος αυτονομίας από τον 30χρονο Αλβανό μαφιόζο ο οποίος κινούσε τα νήματα στο άντρο των σκληρών παραβατικών της Πολυτεχνειουπολης, αποτελείτο από Έλληνες και Αλβανούς που δεν έμεναν στη φοιτητική εστία όπως ο «Έσκο» και τα πρωτοπαλίκαρα του, αλλά σε διαμερίσματα στην ευρύτερη περιοχή και κάποιοι από αυτούς είχαν συλληφθεί με φιλάθλους της αντίπαλης ομάδας στον τελικό του κυπέλου Ελλάδος τον περασμένο Μάιο.

Στις τρεις δικογραφίες που σχημάτισαν οι έμπειροι αξιωματικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αθηνών που κατάφεραν να εξαρθρώσουν τις εγκληματικές ομάδες του «Έσκο» που λειτουργούσαν ως συγκοινωνούντα δοχεία, περιγράφονται και ταυτοποιούνται με βίντεο και φωτογραφικό υλικό ένας προς ένας οι συμμετέχοντες.

Δρουν σε έναν νοητό κύκλο ακτίνας μερικών χιλιομέτρων από την παλιά φοιτητική εστία της Πολυτεχνειούπολης και από το βιντεοληπτικό υλικό και τις μαρτυρίες θυμάτων, αποτυπώνεται το πόσο βίαιοι, σκληροί και απάνθρωποι ήταν. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν δίσταζαν να χτυπούν άγρια και να απειλούν με όπλα εργαζόμενους σε σούπερ μάρκετ, ψιλικατζίδικα και περίπτερα για να τους αποσπάσουν μερικές εκατοντάδες ευρώ, ενώ ο «Έσκο» δεν συμμετείχε σε αυτές παρά μόνο κατηύθυνε τα μέλη έχοντας το ρόλο του αρχιγκάνγκστερ που όλοι τον έτρεμαν και τηρούσαν ευλαβικά τις εντολές του.


Ο 30χρονος Αλβανός μαφιόζος κυκλοφορούσε πάντα με οδηγούς, είτε άνδρες είτε γυναίκες, είχε συνοδεία φρουρούς με επικεφαλής τον αδερφό του και όσες φορές ήρθε τετ – α τετ με τους αστυνομικούς είχε πάντα το δάκτυλο στη σκανδάλη καταφέρνοντας με τη βοήθεια της ομάδας κρούσης να ξεγλιστρά από τα νύχια των διωκτών του και να σβήνει τα ίχνη του στις εστίες της Πολυτεχνειούπολης.

Στον ανακριτή τα μέλη της συμμορίας

Στις 9 το πρωί τα μέλη της συμμορίας της Πολυτεχνειούπολης πέρασαν το κατώφλι του ανακριτή, προκειμένου να απολογηθούν.

Κλείσιμο
Πρόκειται για όσους αντιμετωπίζουν κακουργηματικές κατηγορίες.

Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ επισκέφθηκε το Άουσβιτς, τι υπόσχεση έδωσε -Ο πατέρας του ήταν στρατιώτης των ναζί


Το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς επισκέφθηκε ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, του οποίου ο πατέρας ήταν στρατιώτης των ναζί.

Ο πρώην κυβερνήτης της Καλιφόρνιας και ηθοποιός συναντήθηκε με τον γιο επιζώντος του Ολοκαυτώματος, περιπλανήθηκε στους στρατώνες του στρατοπέδου, τα παρατηρητήρια και τα απομεινάρια των θαλάμων αερίου, που παραμένουν ως αποδεικτικά στοιχεία της εξόντωσης των Εβραίων από τους ναζί κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.


Σβαρτσενέγκερ για Άουσβιτς: Αυτή είναι μια ιστορία που πρέπει να λέμε ξανά και ξανά
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στο Άουσβιτς, ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ μαζί με τον Σάιμον Μπέργκσον, ο οποίος γεννήθηκε μετά τον πόλεμο από επιζώντες του στρατοπέδου, δήλωσαν ενωμένοι στο έργο τους για την καταπολέμηση των προκαταλήψεων.

«Αυτή είναι μια ιστορία που πρέπει να μείνει ζωντανή, αυτή είναι μια ιστορία που πρέπει να λέμε ξανά και ξανά» είπε μετά την επίσκεψή του στο χώρο του στρατοπέδου, μιλώντας σε μια πρώην συναγωγή, που τώρα φιλοξενεί το Ίδρυμα Εβραϊκού Κέντρου. «Ας καταπολεμήσουμε μαζί τις προκαταλήψεις και ας τις τερματίσουμε μια για πάντα».


Ο διάσημος ηθοποιός συναντήθηκε επίσης με μια γυναίκα που ως παιδί 3 ετών υποβλήθηκε σε πειράματα από τον διαβόητο ναζιστή γιατρό Γιόζεφ Μένγκελε, γνωστό ως «Άγγελο του Θανάτου», ο οποίος διεξήγαγε σκληρά πειράματα με θύματα κρατούμενους στο Άουσβιτς.

Το πρώτο ταξίδι του Σβαρτσενέγκερ στο Άουσβιτς -Τι υπόσχεση έδωσε

Η πρώτη επίσκεψη του Σβαρτσενέγκερ στην οδυνηρή καρδιά της ναζιστικής εξόντωσης των Εβραίων και άλλων ανθρώπων κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, στη νότια Πολωνία, έγινε στο πλαίσιο του έργου του με το Ίδρυμα του Εβραϊκού Κέντρου του Άουσβιτς, αποστολή του οποίου είναι η καταπολέμηση του μίσους μέσω της εκπαίδευσης.


Φεύγοντας από το στρατόπεδο συγκέντρωσης, ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ ορκίστηκε πως θα επισκεφθεί ξανά το στρατόπεδο του Αουσβιτς, υπογράφοντας στο βιβλίο επισκεπτών με τη φράση «Θα επιστρέψω».

Υπενθυμίζεται πως ο 75χρονος Σβαρτσενέγκερ, ο οποίος κατάγεται από την Αυστρία, έχει μιλήσει στο παρελθόν για το γεγονός ότι είναι γιος του παρασημοφορημένου ναζιστή στρατιώτη Γκούσταβ Σβαρτσενέγκερ.

Σε ένα βίντεό του στο Facebook, τον Μάρτιο, όπου προσπαθούσε να πείσει τους Ρώσους στρατιώτες να μην πάνε να πολεμήσουν, αναφέρθηκε στο πώς ο πατέρας του τους έλεγε ψέματα και πώς επέστρεψε μετά τον πόλεμο, στην Αυστρία, κατεστραμμένος σωματικά και συναισθηματικά, κακοποιώντας την οικογένειά του.

Πλεύρης σε βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Χειροκροτάτε τον Πολάκη που με αποκάλεσε minister death


Δίνουμε καθημερινή μάχη για την ενίσχυση του ΕΣΥ και την πανδημία

«Δίνουμε καθημερινή μάχη για την ενίσχυση του ΕΣΥ και την πανδημία», δήλωσε ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, μιλώντας ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπείας. «Εγώ να δεχθώ την όποια κριτική. Να φτάνετε όμως να χειροκροτείτε έναν άνθρωπο που με ονομάζει minister death, αυτό ανταποκρίνεται στο πολιτικό επίπεδο που απαιτούν οι περιστάσεις;», είπε ο κ. Πλεύρης, απευθυνόμενος ιδίως στα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σε σχέση με όσα του είχε καταλογίσει νωρίτερα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παύλος Πολάκης.

Ο υπουργός Υγείας απάντησε στα πυρά που δέχθηκε νωρίτερα από τον Παύλο Πολάκη (ΣΥΡΙΖΑ), για τους θανάτους, επί θητείας του κ. Πλεύρη, στο υπουργείο Υγείας. Με το τέλος του καλοκαιριού, υπήρξε η μετάλλαξη «δέλτα», η πλέον φονική μετάλλαξη, που είχε ως συνέπεια να αυξηθούν οι θάνατοι είπε ο κ. Πλεύρης και επισήμανε πως «όταν έχεις αύξηση των κρουσμάτων και αύξηση των νοσηλειών, προφανώς θα υπάρξει αύξηση στις βαριές νοσηλείες και στους θανάτους».

Ειδικότερα, και ως προς την σφοδρή κριτική που δέχεται η κυβέρνηση στον απόηχο της μελέτης του καθηγητή Θ. Λύτρα, ο υπουργός υγείας είπε ότι «οι επιστημονικές μελέτες δεν είναι αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης. Οι επιστήμονες κάνουν μελέτες, αυτές οι μελέτες γίνονται αντικείμενο συζήτησης στην επιστημονική κοινότητα» και «τα συμπεράσματα κάθε μελέτης, μπορεί η πολιτεία να τα αξιολογεί, με τα όργανά της, και ό,τι θεωρεί ότι είναι σωστό να το εφαρμόζει, όπου θεωρεί πως κάτι δεν είναι σωστό, να μην το εφαρμόζει». Τα στοιχεία της μελέτης Λύτρα, σημείωσε, «αξιολογούνται από τα επιστημονικά όργανα. Έχει στατιστικά στοιχεία και η ίδια η μελέτη επισημαίνει ότι πρέπει να ακολουθήσει άλλη έρευνα, για τους λόγους της θνητότητας».

«Φυσικά και να δούμε τι πρέπει να γίνει. Αλλά να έρχονται εδώ βουλευτές, και η κ. Αυγέρη νωρίτερα, που χρησιμοποίησε τη λέξη «δολοφόνοι», αυτή είναι η αντιπαράθεση που θέλετε;», είπε ο υπουργός Υγείας.

«Όταν κάποιος άνθρωπος φτάσει στη διασωλήνωση, έχει σοβαρές πιθανότητες να πεθάνει. Γι΄ αυτό το κρίσιμο είναι να μην φτάσει κανείς στη διασωλήνωση, διότι έχει αυξημένες πιθανότητες θανάτου», είπε ο υπουργός Υγείας, που διευκρίνισε πάντως ότι δεν υποτιμά την αυξημένη θνητότητα. Πρόσθεσε επίσης ότι δεν είναι αποκλειστική λύση η μεταφορά σε κλίνες ΜΕΘ γιατί όσο περισσότερος κόσμος, φτάνει στις κλίνες ΜΕΘ, πάλι θα υπάρχει ένα σοβαρό ποσοστό κόσμου που θα είναι διασωληνωμένος και θα καταλήξει. «Γι΄ αυτό τον λόγο, η πρώτη μάχη που δόθηκε από την παρούσα κυβέρνηση, ήταν να μην φτάσουμε να διασωληνωθούμε», είπε ο υπουργός Υγείας σημειώνοντας ότι το «όπλο» που είχε η κυβέρνηση, ήταν το εμβόλιο. «Εκεί πέρα, ναι, υπήρχαν άνθρωποι που δεν την στήριζαν αυτή την προσπάθεια», είπε ο Θάνος Πλεύρης που πρόσθεσε ότι τον Σεπτέμβριο του 2021 υπήρξε ένα τρομακτικό κύμα μετάλλαξης του κορονοϊού που βρήκε μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού ανεμβολίαστο.

«Για κανέναν υπουργό δεν είναι εύκολο να βάζει πρόστιμο στους άνω των 60 ετών, ούτε να έχει υγειονομικούς, που δεν πιστεύουν στην επιστήμη τους, σε αναστολή, ούτε να μην επιτρέπει σε κόσμο που δεν εμβολιάζεται, σε κλειστό χώρο και να μην μπορεί να έχει στοιχειώδη κοινωνική ζωή», συνέχισε ο υπουργός Υγείας και πρόσθεσε ότι «αυτά ήταν δύσκολα μέτρα» αλλά με αυτά τα μέτρα έφτασε η εμβολιαστική κάλυψη, από το 55% στο 80%. Και είναι αυτό το σημείο, κατά το οποίο ο κ. Πλεύρης, σημείωσε με νόημα, ότι υπάρχουν και μελέτες που λένε ότι 39.000 κόσμος «σώθηκε» από τα μέτρα αυτά. Την ώρα όμως της μάχης για να πειστούν οι πολίτες να εμβολιαστούν, είπε ο υπουργός Υγείας, κάποιοι «δυναμίτιζαν το εμβολιαστικό κίνημα».

Σε σχέση με τις ΜΕΘ, ο Θάνος Πλεύρης υπογράμμισε ότι έγινε υπερδιπλασιασμός τους και χρησιμοποιήθηκε όλο το προσωπικό που υπήρχε. Όπως όμως συνέβη σε όλες τις χώρες, τόνισε ο υπουργός, υπήρχαν και σημεία που το σύστημα πιέστηκε. «Προφανώς, υπήρχαν κρεβάτια που είχαν την υποδομή αυξημένης νοσηλείας που δεν ήταν εντός ΜΕΘ», είπε ο υπουργός Υγείας που πρόσθεσε ότι και για τη διασωλήνωση και για την επιλογή των ασθενών που θα βρεθούν σε κλίνες ΜΕΘ, ακολουθούνται βασικοί κανόνες. Ιδίως για τις κλίνες ΜΕΘ υπάρχουν βασικοί κανόνες που συνδέονται με το προσδόκιμο επιβίωσης. «Είναι τελείως διαφορετικό μια κλινική που μπορεί να έχει διασωληνώσει ανθρώπους άνω των 90 ετών και άλλο μια κλινική που διασωλήνωσε ασθενείς 35 έως 40 ετών», υπογράμμισε ο κ. Πλεύρης που πρόσθεσε πάντως ότι η μετάλλαξη «δέλτα» ήταν η πλέον φονική και γι΄ αυτό υπήρξε αύξηση θανάτων.

Στην κριτική για ελλιπή στελέχωση του ΕΣΥ, ο υπουργός Υγείας είπε ότι στο σύστημα έχουν μπει 15.000 και «ο κόσμος αυτός εργάζεται», είτε είναι επικουρικοί είτε μόνιμοι. Σε κάθε περίπτωση, τόνισε, είναι 10.000 κόσμος παραπάνω, σε σχέση με το 2019. «Δεν υπήρξε κόσμος που να ήθελε να εργαστεί στο δημόσιο σύστημα υγείας και να μην εργάστηκε», είπε ο υπουργός Υγείας.

Ο κ. Πλεύρης δεν έκανε αποδεκτές τις τροπολογίες του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για την ΕΥΠ, διότι, όπως είπε, το περιεχόμενο τους καθώς και τα συμπεράσματα της εξεταστικής επιτροπής, θα συζητηθούν στο πλαίσιο ανάληψης συνολικής νομοθετικής πρωτοβουλίας, από την πλευρά της κυβέρνησης.

📺Δείτε βίντεο: Αστυνομικοί σκοτώνουν έναν άνδρα που σημάδεψε το κεφάλι αστυνομικού σκύλου


Η αστυνομία της Αριζόνα πυροβόλησε μέχρι θανάτου έναν ύποπτο αφού έστρεψε ένα πιστόλι στο κεφάλι ενός αστυνομικού σκύλου.

Το αστυνομικό τμήμα του Tucson έδωσε στη δημοσιότητα πλάνα από κάμερα σώματος αστυνομικού την Τρίτη, που δείχνουν έναν άνδρα να στοχεύει με ένα πιστόλι ένα Κ-9, καθώς ο σκύλος τον έχει αρπάξει από το πόδι και προσπαθεί να τον ακινητοποιήσει.

Η αστυνομία με το που βλέπει τον άνδρα να βγάζει το όπλο στον σκύλο δεν διστάζει να ανοίξει πυρ και να σκοτώσει τον ύποπτο, τον οποίο οι αρχές καταζητούσαν με ένταλμά σύλληψης σε βαθμό κακουργήματος για εισβολή σε σπίτι και ληστεία τράπεζας.

Ο 49χρονος Φρατσίσκο Χαβιέ Γκαλάρτζα εντοπίστηκε να μπαίνει σε ένα ψιλικατζίδικο το μεσημέρι της 25ης Αυγούστου, με τους αστυνομικούς να επιχειρούν να τον ακινητοποιήσουν στο πάρκινγκ και ο ύποπτος να τρέπεται σε φυγή. Τότε ο αστυνομικός Μπάρι Πέτερσον, δίνει εντολή στον σκύλο με το όνομα Κίρκο, να καταδιώξει και να ακινητοποιήσει τον ύποπτο.

Ο σκύλος καταφέρνει να πιάσει τον 49χρονο, ο οποίος βγάζει όπλο και τον σημαδεύει και πριν προλάβει να πατήσει τη σκανδάλη δέχεται τους θανατηφόρους πυροβολισμούς των αστυνομικών.

Πολλές υπηρεσίες εξετάζουν το υλικό για να προσδιορίσουν εάν η θανατηφόρα χρήση βίας ήταν δικαιολογημένη στην υπόθεση.

📺Αν μπεις σε αυτό το αυτοκίνητο σε μια εβδομάδα θα είσαι νεκρός: Όταν ο Άλεκ Γκίνες πρόβλεψε τον θάνατο του Τζέιμς Ντιν


Ο σερ Άλεκ Γκίνες τον είχε προειδοποιήσει: «Αν μπεις σε αυτό το αυτοκίνητο, σε μια εβδομάδα θα είσαι νεκρός». Ο Τζέιμς Ντιν δεν τον άκουσε και όλα έγιναν όπως τα είχε σχεδιάσει η μοίρα...

Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 30 Σεπτεμβρίου του 1955, όταν το είδωλο του κινηματογράφου Τζέιμς Ντιν, θα άφηνε την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο, σε ηλικία μόλις 24 ετών! Ο Ντιν σκοτώθηκε όταν το αυτοκίνητό του, μια Porsche 550 Spyder, έπεσε πάνω σε ένα Ford Custom Tudor στη διασταύρωση των αυτοκινητοδρόμων 41 στην State Route 466.

Εκείνη την ημέρα ο Ντιν κατευθυνόταν στο Σαλίνας για έναν αγώνα ταχύτητας. Ο μηχανικός αυτοκινήτων αγώνων, Ραλφ Γουόδεριχ, ήταν πλάι του, ενώ ο ηθοποιός Μπιλ Χικμαν και ο φωτογράφος Σταν Ροθ ακολουθούσαν με άλλο αυτοκίνητο.

Ο Επαναστάτης χωρίς Αιτία ηδονιζόταν να οδηγεί γρήγορα αυτοκίνητα και είχε συμμετάσχει στο παρελθόν σε πολλούς αγώνες. Λίγες ώρες πριν από το δυστύχημα, του επιδόθηκε μια κλήση για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας από έναν άνδρα της τροχαίας, που περιπολούσε στους αυτοκινητόδρομους της Καλιφόρνια.


Ο Γουόρεν Μπιθ, ο συγγραφέας του βιβλίου «Ο θάνατος του Τζέιμς Ντιν», έγραψε ότι τη στιγμή της σύγκρουσης ο Ντιν έτρεχε με ταχύτητα πάνω 120 χιλιόμετρα την ώρα.

Μόνο ο Ντιν τραυματίστηκε θανάσιμα

Κάποιος Ντόναλντ Τέρνπσιντ έγινε διάσημος αφού ήταν ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι του κουπέ Ford Custom Tudor που έπεσε πάνω του το αυτοκίνητο του Ντινr. Ο Τέρνπσιντ βγήκε από το όχημά του με μικρές γρατσουνιές.
Ο μηχανικός Ραλφ Γουόδεριχ, που βρισκόταν πλάι στον Ντιν, πετάχτηκε έξω από το αυτοκίνητο κι έσπασε το πόδι και το σαγόνι του· η μοίρα τον είχε προγραμματίσει να σκοτωθεί 26 χρόνια αργότερα, σε άλλο αυτοκινητιστικό δυστύχημα, το 1981.

Μόνο ο Τζέιμς Ντιν υπέστη θανατηφόρα τραύματα σε εκείνο το τροχαίο, όπως σπασμένο λαιμό, σπασμένο σαγόνι, κατάγματα στα χέρια. Ο Ντιν κατέληξε μέσα σε λίγα λεπτά μετά τη συντριβή.
Ο Τζέιμς Ντιν είχε γυρίσει μόλις τρεις ταινίες και μόνο το φιλμ «Ανατολικά της Εδέμ» είχε βγει στις αίθουσες όσο ήταν ζωντανός. Μετά τον τραγικό θάνατό του, έγινε πρωτοσέλιδο σε ολόκληρο τον κόσμο και όταν η ταινία «Επαναστάτης Χωρίς Αιτία» κυκλοφόρησε, ένα μήνα μετά τον θάνατό του, ο Ντιν έγινε - και παραμένει ακόμα – σύμβολο με την κυκλοθυμική του παρουσία και την περιφρόνηση του για την εξουσία που καθόριζε τις τύχες της νεολαίας της μεταπολεμικής Αμερικής. Ο Ντιν σκοτώθηκε ενώ ακόμα γύριζε την ταινία «Ο Γίγας».


Ο Ντιν στη μοιραία Porsche

Πολλοί άνθρωποι που γνώριζαν τον Ντιν θεώρησαν ότι το αυτοκίνητο, γνωστό ως «The Little Bastard», ήταν πολύ επικίνδυνο για αυτόν και τον προειδοποίησαν να μην το οδηγεί, αλλά ήταν αποφασισμένος να συμμετάσχει στους αγώνες στο Σαλίνας. Η φίλη του, Ούρσουλα Άντρες αρνήθηκε να μπει καν στο αυτοκίνητο και ο σερ Άλεκ Γκίνες τον προειδοποίησε να μην οδηγεί εκείνο το αυτοκίνητο, λέγοντας του αυστηρά ότι θα πέθαινε μέσα σ’ αυτό!

Η τραγική πρόβλεψη του Βρετανού

«Εκείνο το σπορ αυτοκίνητο μου φαινόταν απαίσιο», έγραψε αργότερα ο σερ Άλεκ Γκίνες. «Πόσο γρήγορα μπορείς να τρέξεις με αυτό;» ρώτησα. «Ακόμα και 200 χιλιόμετρα», απάντησε. Εξαντλημένος, πεινασμένος, νιώθοντας κάπως κακοδιάθετος, παρά την καλοσυνάτη φιγούρα του Ντιν, συνέλαβα τον εαυτό μου να μην μπορεί να συγκρατήσει μια φωνή που δύσκολα μπορούσα να αναγνωρίσω ως δική μου: «Σε παρακαλώ μην μπεις σε αυτό… Αν μπεις σε αυτό το αυτοκίνητο θα βρεθείς νεκρός την επόμενη εβδομάδα». Ο Ντιν απλώς γέλασε και είπε: «Ω, με σοκάρεις! Μην είσαι τόσο κακός»...

Ήταν 23 Σεπτεμβρίου του 1955, όταν ο βρετανός ηθοποιός προειδοποίησε τον 24χρονο Αμερικανό ότι θα σκοτωνόταν. Επτά ημέρες αργότερα, ο Τζέιμς Ντιν άφηνε την τελευταία ανάσα του μέσα στη μοιραία Porsche 550 Spyder.