01 Οκτωβρίου 2022

Γιατί φεύγουν από την Ελλάδα οι Αλβανοί εργάτες γης - Σε κίνδυνο η ελαιοπαραγωγή


Με κρίση απειλείται και η ελαιοπαραγωγή στην Ελλάδα, καθώς παρατηρείται πως λιγοστεύουν όλο και περισσότερο τα εργατικά χέρια στη χώρα. Πλήθος Αλβανών εργατών που ζούν επί πολλά χρόνια στη χώρα και που είναι απαραίτητοι για την συγκομιδή της ελιάς, του φυσικού μας πλούτου, εγκαταλείπουν τη χώρα και επιλέγουν να μετεγκατασταθούν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως και στη Βρετανία, όπου τους υπόσχονται καλύτερες συνθήκες διαβίωσης.

Όπως σημειώνεται σε δημοσίευμα του αλβανικού μέσου ενημέρωσης  shqiptari.net, διαρκώς αυξάνεται ο αριθμός των Αλβανών που επιλέγουν να φύγουν από την Ελλάδα. Εξαιτίας του φαινομένου, οι Έλληνες ελαιοπαραγωγοί βρίσκονται σε δεινή θέση το τελευταίο διάστημα, καθώς κινδυνεύουν να μην μαζέψουν τις ελιές τους λόγω έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού.

Οι ανάγκες προϋποθέτουν την απασχόληση σχεδόν 10.000 εργατών για την πλήρη συγκομιδή, αλλά φέτος καταγράφηκε κατακόρυφη μείωση στην εύρεση εργατικών χεριών, αφού δεν ξεπερνούν τους 5.000 δημιουργώντας έτσι αβεβαιότητα στους ελαιοπαραγωγούς.

Για παράδειγμα, στον νομό Χαλκιδικής υπάρχουν περίπου 140.000 στρέμματα ελαιοδέντρων, τα οποία παράγουν ετησίως από 80.000 έως 150.000 τόνους βρώσιμης ελιάς. Ομως αυτές οι ελιές κινδυνεύουν να παραμείνουν στα δέντρα καθώς υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού για τη συγκομιδή τους.

Ο λόγος για τη μεγάλη έλλειψη εργατικού δυναμικού φέτος είναι η απροθυμία των Βούλγαρων και Αλβανών εργατών που παραδοσιακά κάλυπταν αυτές τις αγροτικές ανάγκες. Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Χαλκιδικής Χρήστος Ευφραιμίδης λέει: «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγινε πολύ δύσκολη η είσοδος των Βαλκάνιων εργαζομένων στη χώρα μας (κλείσιμο συνόρων, τεστ pcr) και πολλοί επέστρεψαν στις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Αγγλίας και της Ιταλίας. Τα μεροκάματα εκεί είναι υψηλότερα και πλέον επιλέγουν να εργαστούν εκεί». Παράλληλα, σημειώνει  πως   οι Ελληνες της περιοχής έχουν στραφεί στον τουρισμό τα τελευταία χρόνια.

Την ίδια ώρα οι Ελληνες αποφεύγουν όσο μπορούν να δουλέψουν στα χωράφια.  Επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν  κυρίως στον τομέα του τουρισμού, ενώ οι Βούλγαροι πηγαίνουν όπου υπάρχει καλύτερος μισθός. Δεν έρχονται  στη δουλειά με 20-25 ευρώ την ημέρα.

Παράλληλα, σύμφωνα με τους εργοδότες, εμπόδιο αποτελεί και η γραφειοκρατία των ελληνικών αρχών, που δεν απλοποιούν τη διαδικασία πρόσκλησης αλλοδαπών εργαζομένων. Η πρόσκληση μεταναστών εργατών κοστίζει 110 ευρώ για κάθε αγρότη, ενώ στην Ιταλία τα πράγματα είναι πιο απλά.

Όπως φαίνεται σε  έκθεση του ελληνικού υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους διαπιστώθηκε ότι 291.868 Αλβανοί μετανάστες είχαν έγκυρη άδεια παραμονής στην Ελλάδα, αποτελώντας το 61,4% των τακτικών αλλοδαπών.

Ομως, σύμφωνα με το υπουργείο, την ίδια περίοδο πριν ένα χρόνο, ο αριθμός των Αλβανών με έγκυρη άδεια παραμονής ήταν σημαντικά υψηλότερος. Τον Αύγουστο του 2021, σύμφωνα με το ελληνικό υπουργείο, 422.954 μετανάστες από την Αλβανία είχαν έγκυρη άδεια παραμονής και αποτελούσαν το 63,07% των τακτικών αλλοδαπών στην Ελλάδα.

Η μείωση του αριθμού των τακτικών Αλβανών μεταναστών στην Ελλάδα μετά από ένα χρόνο σχετίζεται όχι μόνο με τις διαδικασίες χορήγησης αδειών παραμονής, αλλά και με μια δυναμική μετακίνησή τους προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Πολλοί Αλβανοί που ζούσαν για χρόνια στην Ελλάδα έχουν πρόσφατα μεταναστεύσει σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης και στη Βρετανία μετά από δυσκολίες στην απασχόληση και τις αυξήσεις των τιμών στην Ελλάδα, αναφέρουν τα αλβανικά μέσα ενημέρωσης.

📺Νέο παραλήρημα Ερντογάν μετά το «χαστούκι» των ΗΠΑ για τα F16 : Ξέρουμε ποιος εξαπέλυσε την Ελλάδα εναντίον μας μετά από 100 χρόνια


Νέες εμπρηστικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας έκανε πάλι σήμερα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, καλώντας την χώρα μας να απέχει από προκλήσεις που θα οδηγήσουν την ίδια και τον λαό της στην καταστροφή.

Παράλληλα οι όροι που έθεσε ο Αμερικανός Γερουσιαστής Μπομπ Μενέντεζ στην Τουρκία για τα F-16 οδήγησε τον Ταγίπ Ερντογάν σε νέο παραλήρημα και νέες προκλήσεις. 

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συνεχίζει τις προκλήσεις δηλώνοντας κατά την εναρκτήρια ομιλία του στη συνέλευση της τουρκικής βουλής, πως η Άγκυρα γνωρίζει ποιος έστρεψε την Ελλάδα κατά της Τουρκίας μετά από 100 χρόνια.

«Ξέρουμε πολύ καλά ποιος εξαπέλυσε την Ελλάδα ξανά πάνω μας μετά από 100 χρόνια» είπε χαρακτηριστικά ο Τούρκος πρόεδρος. «Γνωρίζουμε το παιχνίδι που παίζεται με αυτόν τον τρόπο», πρόσθεσε.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν τόνισε πως «η ενθάρρυνση που δείχνουν προς την Ελλάδα, η οποία εξοπλίζει νησί με μη στρατιωτικό καθεστώς στο Αιγαίο, έρχεται σε αντίθεση με κάθε λογική και είναι αντίθετη με την ιδέα της συμμαχίας (του ΝΑΤΟ)». 

O Ερντογάν, πιστός στην τακτική που έχει υιοθετήσει το τελευταίο διάστημα εμφανίζοντας την Ελλάδα ως «μαριονέτα» κάποιων «τρίτων», προέτρεψε την χώρα μας να μην κάνει κινήσεις που θα την οδηγήσουν στην καταστροφή.

«Ο οπλισμός της Ελλάδας είναι ασυμβίβαστος με τη λογική, την κατανόηση και τη συμμαχία. Ξέρουμε ποιος προσπαθεί να “αμολήσει” την Ελλάδα πάνω μας. Με κάθε ευκαιρία λέμε ότι έχουμε επίγνωση του παιχνιδιού που παίζεται. Δεν είναι προς το συμφέρον κανενός να ακολουθήσει μια πολιτική προβοκάτσιας και δεν θα το κάνει (σσ δεν θα του το επιτρέψουμε). Συμβουλεύουμε την Ελλάδα να απέχει από συμπεριφορές που θα οδηγήσουν τον λαό της στην καταστροφή», ανέφερε ο Ερντογάν.

Ο Τούρκος Πρόεδρος ανέφερε ακόμη ότι «ο κόσμος παρασύρεται σε μια μεγάλη δίνη. Η Τουρκία είναι η χώρα που πλήττεται περισσότερο από όλες τις εξελίξεις. Η Τουρκία δεν έχει την πολυτέλεια να παρακολουθεί τα γεγονότα στην περιοχή της».


Ερντογάν: Θα εμποδίσουμε την ένταξη Σουηδίας – Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ αν δεν τηρήσουν τις υποσχέσεις τους

Η Τουρκία δεν θα επικυρώσει το αίτημα της Σουηδίας και της Φινλανδίας να ενταχθούν στο ΝΑΤΟ «εφόσον δεν τηρούνται οι υποσχέσεις» που έχουν δώσει, προειδοποίησε σήμερα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

«Εφόσον οι υποσχέσεις που δόθηκαν στη χώρα μας δεν τηρούνται, θα διατηρήσουμε τη θέση αρχής μας», δήλωσε απευθυνόμενος στο κοινοβούλιοο Ερντογάν, ο οποίος απειλεί από τον Μάιο να μπλοκάρει την ένταξη των δύο σκανδιναβικών χωρών στο ΝΑΤΟ.


Στην Πράγα ο Ερντογάν την ερχόμενη εβδομάδα

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ερντογάν θα μεταβεί στην Πράγα, την ερχόμενη εβδομάδα, για την πρώτη σύνοδο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας, με συμμετοχή 44 χωρών.

Η Τουρκία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μεταξύ των 44 χωρών που προσκλήθηκαν στην πρώτη σύνοδο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας η οποία θα διεξαχθεί στις 6 Οκτωβρίου στην Πράγα, ανακοίνωσε ένας Ευρωπαίος αξιωματούχος.

Αυτή η πλατφόρμα πολιτικού διαλόγου και συνεργασίας ήταν μια πρωτοβουλία που ανέλαβε τον Μάιο ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν. Η πρόσκληση στους ηγέτες των 27 χωρών της ΕΕ, στις υποψήφιες προς ένταξη χώρες και στις γειτονικές στάλθηκε από τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ και τον πρωθυπουργό της Τσεχίας Πετρ Φιάλα, η χώρα του οποίου ασκεί αυτήν την περίοδο της εναλλασσόμενη προεδρία της ΕΕ.

Εκτός από τις χώρες μέλη της ΕΕ, προσκλήθηκαν οι ηγέτες των έξι χωρών των Δυτικών Βαλκανίων (Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κόσοβο, Βόρεια Μακεδονία, Μαυροβούνιο και Σερβία), το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία, η Ελβετία, η Ουκρανία, η Μολδαβία, η Ισλανδία, η Γεωργία, η Τουρκία, η Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν και το Λιχτενστάιν. Παρούσα θα είναι επίσης η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Αυτή η πρώτη σύνοδος σε επίπεδο αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων θα διεξαχθεί στις 6 Οκτωβρίου στην Πράγα, παραμονή της συνόδου κορυφής των «27» στην ίδια πόλη.

📺Ελληνοαμερικανός σκότωσε με πάνω από 20 μαχαιριές διασώστρια της Πυροσβεστικής της Νέας Υόρκης


Ένα αποτρόπαιο έγκλημα με δράστη έναν Ελληνοαμερικανό άνδρα έρχεται να προστεθεί στη λίστα των βίαιων επιθέσεων που σημειώνονται όλο και πιο συχνά στη Νέα Υόρκη, με θύματα που φαίνεται να επιλέγονται τυχαία, από ανθρώπους χωρίς ευδιάκριτα κίνητρα.

Ο 34χρονος Πίτερ Ζησόπουλος, ένας ομογενής που φέρεται να αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα, συνελήφθη για τη δολοφονία μιας βετεράνου διασώστριας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της Νέας Υόρκης. Η Άλισον Ρούσο Έλινγκ δέχτηκε την αιματηρή επίθεση εν ώρα υπηρεσίας το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης, κοντά στο πόστο της στη γειτονιά της Αστόρια στο Κουίνς.


Η 61χρονη κατευθυνόταν σε κοντινό κατάστημα για να πάρει κάτι να φάει στο διάλειμμά της, όταν ο Ζησόπουλος όρμηξε ξαφνικά πάνω της και τη μαχαίρωσε πάνω από 20 φορές, σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα. Η άτυχη γυναίκα μεταφέρθηκε αιμόφυρτη στο νοσοκομείο, όπου απλώς διαπιστώθηκε ο θάνατός της.

Αμέσως μετά την επίθεση ο Ζησόπουλος έτρεξε πίσω στο διαμέρισμά του και ταμπουρώθηκε μέσα. Μετά από διαπραγμάτευση με την Αστυνομία, πείστηκε να βγει έξω και συνελήφθη. Το κίνητρο του δράστη παραμένει ασαφές.

Ο 34χρονος ομογενής δεν είχε συλληφθεί ποτέ ξανά στο παρελθόν, ωστόσο η Αστυνομία είχε επισκεφθεί το διαμέρισμά του το 2018, όταν εκείνος είχε στείλει ένα ανησυχητικό μήνυμα σε έναν φίλο, και είχε μεταφερθεί σε νοσοκομείο για ψυχιατρική παρακολούθηση.

Η Ρούσο Έλινγκ υπηρέτησε την πόλη της Νέας Υορκης για 25 χρόνια και ήταν μία από τις πρώτες διασώστριες στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου στις 11 Σεπτεμβρίου του 2002. Σύμφωνα με τους ανωτέρους της στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, ήταν μια γενναία γυναίκα που είχε σώσει τη ζωή πολλών ανθρώπων, και πολύ αγαπητή από τους συναδέλφους της.

📺Καζακστάν - Απίθανο βίντεο: Ζηλιάρης σύζυγος παρεξηγεί αυτό που βλέπει και... επιτίθεται σε άντρα που σώζει τη γυναίκα του από πνιγμό!


Ένα απίθανο βίντεο, σχεδόν... προορισμένο να γίνει viral, κάνει τις τελευταίες ώρες τον γύρο του Διαδικτύου, με «αφετηρία» το μακρινό Καζακστάν.

Όπως προκύπτει από το οπτικό υλικό που ανέβηκε στο Telegram και το Twitter, ένας ζηλόφθονος σύζυγος επιτέθηκε σε έναν άτυχο υπάλληλο εταιρείας καθαρισμού χαλιών, ο οποίος προσπαθούσε να βοηθήσει μια γυναίκα που... πνιγόταν!

Στο απίθανο βίντεο, διάρκειας μόλις 59 δευτερολέπτων, φαίνεται ο υπάλληλος που μεταφέρει το χαλί και η γυναίκα, η οποία βγαίνει στον διάδρομο, για να του ανοίξει. Τότε, εκείνη αρχίζει να πνίγεται, καθώς προφανώς έτρωγε κάτι που έχει σφηνωθεί στον λαιμό της. Ο άντρας διαπιστώνει ότι υπάρχει πρόβλημα και αμέσως την αρπάζει από τη μέση και πιέζει, προκειμένου να την κάνει να βγάλει αυτό που της προκαλεί τον πνιγμό.

Δίχως να έχει αντιληφθεί τι συμβαίνει, ο σύζυγος της γυναίκας που πνίγεται, βγαίνει στον διάδρομο και βλέπει τον υπάλληλο που την έχει αγκαλιάσει από τη μέση, βρίσκεται πίσω της και πιέζει το στομάχι της. Πιστεύοντας, πιθανότατα, ότι ο άντρας έχει επιτεθεί στη γυναίκα του με σεξουαλικούς σκοπούς, ορμάει πάνω του και αρχίζει να τον χτυπάει με μανία.

Ματαίως η γυναίκα προσπαθεί να τον απομακρύνει... Ευτυχώς, ο υπάλληλος που μετέφερε το χαλί και πήγε απλά να βοηθήσει έναν συνάνθρωπό του, που πνιγόταν, γλίτωσε από τη «μανία» του ζηλιάρη συζύγου, με «κόστος» μόνο ένα μαυρισμένο μάτι...

📺Ο ουκρανικός στρατός εισήλθε στην πόλη Λιμάν: Μαίνονται συγκρούσεις και εκεί βρίσκονται περίπου 5.500 Ρώσοι


Ο ουκρανικός στρατός εισήλθε στην πόλη Λιμάν, στην ανατολική Ουκρανία, όπου μαίνονται συγκρούσεις με τις ρωσικές δυνάμεις, δήλωσε ο εκπρόσωπος των ανατολικών ουκρανικών δυνάμεων, Σέρχιι Τσερεβάτι.

Νωρίτερα σήμερα ο στρατός της Ουκρανίας είχε ανακοινώσει ότι έχει «περικυκλώσει» πολλές χιλιάδες Ρώσους στρατιώτες στη Λιμάν, έναν σιδηροδρομικό κόμβο κρίσιμης σημασίας για τη Μόσχα.

«Οι ρωσικές δυνάμεις είναι περικυκλωμένες στη Λιμάν», είχε δηλώσει ο Τσερεβάτι στην ουκρανική κρατική τηλεόραση, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Interfax- Ukraine.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «περίπου 5.000 με 5.500 Ρώσοι» βρίσκονται μέσα και γύρω από τη Λιμάν τις τελευταίες ημέρες. «Όμως, μετά τις πρόσφατες μάχες έχει μειωθεί ο αριθμός τους», είχε προσθέσει.


Ο Ζελένσκι κάλεσε τη Μελόνι στο Κίεβο

Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι κάλεσε τη νικήτρια των ιταλικών εκλογών Τζόρτζια Μελόνι να επισκεφθεί το Κίεβο.

«Θα ήταν πολύ σημαντικό αν αυτή ήταν μια από τις πρώτες επισκέψεις στο εξωτερικό της κυρίας Μελόνι ως πρωθυπουργού», δήλωσε ο Άντρι Γιερμάκ επικεφαλής του γραφείου του Ουκρανού προέδρου.

Ο Μητσοτάκης εξηγεί γιατί δεν πρέπει να αλλάξει ο ποινικός κώδικας για τις δολοφονίες γυναικών


Παρέμβαση για το θέμα των ωμών δολοφονιών γυναικών από συντρόφους τους που συγκλονίζουν τους τελευταίους μήνες την ελληνική κοινωνία έκανε ο πρωθυπουργός, με άρθρο του στην εφημερίδα Τα Νέα Σαββατοκύριακο.

Στο άρθρο του ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισημαίνει ότι οι γυναικοκτονίες μας αφορούν όλους, πολιτεία, φορείς και πολίτες και πως ο ίδιος «θα συνεχίσει να μάχεται για να εκριζωθούν αυτά τα εγκλήματα από την κοινωνία μας». «Η θέση μας είναι μόνο μία: δίπλα στη γυναίκα, απέναντι στη βία!» τονίζει ο πρωθυπουργός, διευκρινίζοντας πάντως πως χρησιμοποιεί τη λέξη «γυναικοκτονίες» για να προσδιορίσει ακριβέστερα το είδος αυτών των εγκλημάτων, και όχι για να τις ταξινομήσει νομικά, γιατί τότε θα διαχώριζε «την αξία της ανθρώπινης ζωής με μόνο κριτήριο το φύλο ή την ηλικία, υποτιμώντας άλλες, εξίσου απεχθείς πράξεις».

Διαβάστε παρακάτω το άρθρο του πρωθυπουργού για την ενδοοικογενειακή βία και τις δολοφονίες γυναικών:

«Τους τελευταίους μήνες σκιάζουν, δυστυχώς, συχνές ειδήσεις ενδοοικογενειακής βίας και ωμών δολοφονιών γυναικών από τους συντρόφους τους. Πρόκειται για την πιο ανατριχιαστική εκδοχή της αντίληψης ότι ο άνδρας είναι, τάχα, και ιδιοκτήτης όποιας βρίσκεται δίπλα του. Για μία συμπεριφορά εξουσιαστικής επιβολής του πιο δυνατού στον πιο αδύναμο. Και, τις περισσότερες φορές, για την αιματηρή κορύφωση μιας χρόνιας σωματικής και ψυχικής κακοποίησης που έχει προηγηθεί στον οικογενειακό μικρόκοσμο ή στα υπόγεια των διαπροσωπικών σχέσεων.

Κάθε γυναίκα, όμως, είναι η κόρη, η αδελφή, η φίλη μας. Κι ακόμη, η γειτόνισσα με την οποία ανταλλάσσουμε μία “καλημέρα”. Ή η άγνωστη περαστική στον δρόμο μας. Ολες αυτές έχουν, πριν απ’ όλα, δικαίωμα στη ζωή. Οι γυναικοκτονίες, συνεπώς, μας αφορούν όλους. Πολιτεία, φορείς, πολίτες. Γι΄ αυτό και η θέση μας είναι μόνο μία: δίπλα στη γυναίκα, απέναντι στη βία! Ως πατέρας δύο κοριτσιών και σύζυγος, λοιπόν, πρώτος εγώ συμμερίζομαι την αγανάκτηση που προκαλούν αυτά τα εγκλήματα. Και ως πρωθυπουργός θα συνεχίσω να μάχομαι για να εκριζωθούν από την κοινωνία μας.

Μπορεί η Ελλάδα να βρίσκεται πολύ κάτω απ’ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε αυτόν τον δείκτη της φρίκης. Μπορεί, επίσης, να μην πρόκειται για μια νέα μορφή εγκλήματος, καθώς, άλλοτε, τα περιστατικά αυτά ονομάζονταν – κακώς – «εγκλήματα πάθους». Εξωραΐζαμε, έτσι, τον θύτη και τα κίνητρά του, κάνοντας αόρατο για δεύτερη φορά το θύμα. Ο όρος, επομένως, είναι κοινωνικά και πολιτικά χρήσιμος. Διότι καταδεικνύει με την έμφαση που απαιτούν οι σύγχρονοι καιροί ένα παλιό έγκλημα. Αλλά υπογραμμίζει με νέους όρους και μία διαχρονική αδικία απέναντι στις γυναίκες.

Τα στοιχεία, ωστόσο, μαρτυρούν πως η απειλή πολιορκεί, πλέον, και τη δική μας χώρα: τα 10 τελευταία χρόνια είχαμε 10 γυναικοκτονίες ετησίως. Και μέσα στο 2022 θρηνούμε, ήδη, 7 επιβεβαιωμένα περιστατικά με γυναίκες – θύματα. Πρόκειται, λοιπόν, για πρόβλημα παγκόσμιο, διαρκές και διαταξικό. Που η πανδημία επέτεινε σε όλες τις χώρες. Και το οποίο απαιτεί μόνιμη στρατηγική. Διεθνή ανταλλαγή εμπειρίας. Και ενιαία κοινωνική απάντηση. Μακριά από εύκολα συνθήματα, επιπόλαιες προσεγγίσεις και ανέξοδες κομματικές πατρωνίες.

Εξηγούμαι: χρησιμοποιώ τη λέξη «γυναικοκτονίες» για να προσδιορίσω ακριβέστερα το είδος αυτών των εγκλημάτων – και όχι, προφανώς, για να τις ταξινομήσω νομικά. Γιατί τότε θα διαχώριζα την αξία της ανθρώπινης ζωής με μόνο κριτήριο το φύλο ή την ηλικία, υποτιμώντας άλλες, εξίσου απεχθείς πράξεις. Οπως την εξόντωση ενός μικρού παιδιού ή τον φόνο ενός ανήμπορου γέροντα. Αλλωστε, το όνομα ενός αδικήματος ούτε το αποτρέπει ούτε το τιμωρεί. Πολύ περισσότερο, που ο Ποινικός Κώδικας τον οποίο αλλάξαμε και ψηφίσαμε προβλέπει, πλέον, ισόβια για τέτοια εγκλήματα.

Αξίζει, συνεπώς, να μας απασχολήσουν κυρίως τα κίνητρα και το περιβάλλον μέσα στο οποίο δρομολογούνται οι γυναικοκτονίες. Αλλά με τρόπο νηφάλιο. Ωστε οι αρχές του Κράτους Δικαίου να μην υποτάσσονται στις εντυπώσεις της επικαιρότητας. Από την πλευρά της, η Πολιτεία δίνει τις πρώτες απαντήσεις της: τα 44 Συμβουλευτικά Κέντρα έχουν βοηθήσει έως τώρα 44.200 γυναίκες με προβλήματα στο σπίτι. Σχεδόν 4.000 γυναίκες και παιδιά φιλοξενήθηκαν σε 19 δομές που λειτουργούν σε ισάριθμες πόλεις. Και η “γραμμή SOS” 15900 παρέχει άμεση συμπαράσταση, όλο το 24ωρο.

Ταυτόχρονα, ιδρύθηκαν 6 Γραφεία σε αστυνομικά τμήματα, με 90 εκπαιδευμένα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. και αποκλειστικό προσανατολισμό την ενδοοικογενειακή βία. Μόνο στο πρώτο 7μηνο του 2022, και ύστερα από σχετικές επιχειρήσεις, οδηγήθηκαν στη Δικαιοσύνη 5.141 δικογραφίες. Ενώ περισσότεροι από 1.200 αστυνομικοί πήραν μέρος σε ειδικά σεμινάρια για εγκλήματα αυτής της κατηγορίας. Με άλλα λόγια, τη φροντίδα των αθώων γυναικών συνοδεύει η τιμωρία των ένοχων ανδρών. Αλλά και στον τομέα αυτόν τα βήματα που απομένει να γίνουν είναι πολλά…

Η ζωή αποδεικνύει, πάντως, ότι η καταστολή είναι η μία μόνο όψη της αντιμετώπισης της έμφυλης βίας. Χρειάζεται διαρκής δουλειά και σε πολλά επίπεδα. Γι’ αυτό και το ίδιο πνεύμα προστασίας της γυναίκας διαπερνά οριζόντια όλες τις επιλογές μας: από την καθιέρωσή της στην Εργασία, ώστε να κινηθεί αυτόνομα και στην Κοινωνία, μέχρι το Ολοήμερο Σχολείο ή τις Νταντάδες της Γειτονιάς, ώστε να διευκολυνθεί και στην καθημερινή ζωή της. Και από τις ρυθμίσεις που τη θωρακίζουν στο παρόν έως τα μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που ωριμάζουν τις νέες γενιές στο μέλλον.

Απέναντι σε τέτοια φαινόμενα κανείς δεν αρνείται ότι κάθε κρατική δράση μοιάζει μικρή μπροστά στις ανάγκες που μεγεθύνονται. Θα πρέπει, όμως, και να αναγνωρίσει πως η οργανωμένη Πολιτεία είναι εδώ! Αφουγκράζεται, δρα και προσπαθεί! Οπως και κανείς δεν μπορεί να διεκδικεί το μονοπώλιο της ευαισθησίας, που προσωπικά διακρίνω σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Ελληνες. Σε αυτήν απευθύνονται, άλλωστε, οι σκέψεις που καταθέτω. Προς προβληματισμό και συζήτηση. Οχι μόνο μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων. Αλλά και μέσα σε κάθε οικογένεια, σε κάθε παρέα.

Γιατί μία κοινωνία οφείλει να βλέπει κατάματα τα προβλήματά της ακόμη και αν πρέπει να στραφεί με τόλμη στον καθρέφτη της. Να συνειδητοποιεί ευθύνες, να κατανέμει ρόλους και να κρίνει αποτελέσματα. Αναλαμβάνοντας, ωστόσο, και η ίδια δράση στο μέτωπο της καθημερινότητας. Πώς; Σπάζοντας την ένοχη αδιαφορία και τη συνένοχη σιωπή. Καταγγέλλοντας την αδικία δίπλα μας. Απλώνοντας το χέρι σε όποια γυναίκα απειλείται. Και, βέβαια, διαπαιδαγωγώντας το περιβάλλον γύρω μας σε μία κουλτούρα ισότητας και δικαιωμάτων για όλους.

Οσο για τα κόμματα, θεωρώ ότι πέρα από την ονοματοδοσία είναι αναγκαίο να τα απασχολήσει κυρίως η ουσία του προβλήματος. Στον δημόσιο διάλογο, λοιπόν, ας συμφωνήσουμε στον όρο “γυναικοκτονία”, αφήνοντας τη Δικαιοσύνη να προσδιορίζει εκείνη το βάρος κάθε ανθρωποκτονίας. Και ας προσεγγίσουμε τις αιτίες της απειλής και τις συνθήκες που τη διαμορφώνουν. Θα ήταν γόνιμο να ακουστούν οι θέσεις όλων. Ομως ολοκληρωμένα και τεκμηριωμένα. Η κυβέρνηση κάνει ήδη πράξη τις δικές της. Μένει έτοιμη, ωστόσο, να υιοθετήσει κάθε άλλη πρόταση ευθύνης».

Σάκκαρη - Κόβινιτς 2-0: Στον τελικό του Όπεν της Πάρμα


Η Μαρία Σάκκαρη έκανε το πρώτο από τα δύο βήματα μέσα στην ημέρα για να κατακτήσει τον τίτλο στο 250άρι τουρνουά στην Πάρμα, νίκησε τη Μαυροβούνια Ντάνκα Κόβινιτς με 7-5, 6-2 και πέρασε στον τελικό που θα γίνει το απόγευμα του Σαββάτου (1/10).

Η 27χρονη Ελληνίδα θα παίξει στον 3ο τελικό μέσα στο 2022 και θα διεκδικήσει τον 2ο τίτλο της καριέρας της, μετά το 250άρι στο Ραμπάτ το 2019. Η αντίπαλός της θα βγει από τον ημιτελικό που ακολουθεί ανάμεσα στη Ρουμάνα, Άνα Μπογκντάν (Νο.53) και την Αιγύπτια, Μαγιάρ Σερίφ (Νο.74),.

Η κακοκαιρία της Παρασκευής στην Πάρμα έφερε την αναβολή των ημιτελικών σε μονό και διπλό γυναικών, με τους αγώνες να στριμώχνονται στο Σάββατο (1/10).

Σύμφωνα με ανάρτηση της WTA στο twitter o τελικός του απλού γυναικών θα γίνει στις 19:00 ώρα Ελλάδας, θα προηγηθεί ο αντίστοιχος στο διπλό (17:00).

Όπως και να έχει η Μαρία Σάκκαρη έχει τη μεγάλη ευκαιρία να κατακτήσει το 2ο τίτλο της καριέρας της. Φέτος ήταν φιναλίστ τον Φεβρουάριο στην Αγία Πετρούπολη, όπου ηττήθηκε από την Κονταβέιτ με 2-1, ενώ τον Μάρτιο έπεσε πάνω στην Ιγκα Σβιόντεκ στον τελικό του Indian Wells και ήρθε η ήττα στα δύο σετ.

Δυσκολεύτηκε στο 1ο σετ, κυριάρχησε στο 2ο

Απέναντι στην Ντάνκα Κόβινιτς η Σάκκαρη αντιμετώπισε προβλήματα στο 1ο σετ. Η Ελληνίδα παίκτρια μπήκε φουριόζα στον ημιτελικό, μέσα σε εννέα λετπά είχε πετύχει δύο break, κάνοντας το 3-0 και έχοντας πάρει τους 12 από τους 15 πόντους που παίχθηκαν.

Μετά άρχισαν τα λάθη, ήρθε και η αντίδραση της Κόβινιτς, που πήρε τέσσερα διαδοχικά games 4-3, κατακτώντας τους 16 από τους 22 πόντους που παίχθηκαν σε αυτά.

Όμως στο κρίσιμο σημείο του σετ, η Σάκκαρη ήταν καλύτερη. Ισοφάρισε σε 4-4 και 5-5, με break προηγήθηκε 6-5, σερβίροντας στο 12ο game πήγε στο 40-15 και τελείωσε το σετ με άσο, 7-5, σε 53 λεπτά.

Η Κόβινιτς γλίτωσε break στο 1ο game του 2ου σετ, οι παίκτριες πήγαν στο 2-2 και εκεί η Σάκκαρη... πάτησε γκάζι και εξαφανίστηκε. Mε break έκανε το 3-2, με love game το 4-2, με την απογοητευμένη Κόβινιτς να μην έχει αντίδραση.

Το 5ο συνολικά break σε επτά ευκαιρίες, έφερε τη Σάκκαρη στο 5-2 και με νέο love game, πήρε το σετ 6-2, τη νίκη σε 90 λεπτά και πήγε να ξεκουραστεί εν όψει του τελικού.

Φον ντερ Λάιεν: Η Ευρώπη θα έχει αρκετό φυσικό αέριο για τον χειμώνα


«Σήμερα ξεκινάει μια νέα εποχή για τη Βουλγαρία και για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη» τόνισε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μιλώντας στην τελετή έναρξης της εμπορικής χρήσης του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), στη Σόφια.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπενθύμισε ότι το έργο διασύνδεσης φυσικού αερίου μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας βρίσκεται στο τραπέζι για πάνω από δέκα χρόνια. «Ξεκίνησε το 2009, σε μια στιγμή, μάλιστα, που η Βουλγαρία επλήγη σοβαρά από την απόφαση της Gazprom να σταματήσει τη ροή φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας. Χρειάστηκε πολλή αποφασιστικότητα για να φτάσουμε στον στόχο» τόνισε, ευχαριστώντας τις κυβερνήσεις στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία για τη συμβολή και την αποφασιστικότητα τους για την υλοποίηση του έργου.

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστήριξε το έργο από την πρώτη κιόλας μέρα, τόσο πολιτικά όσο και οικονομικά» σημείωσε η πρόεδρος της Κομισιόν, υπενθυμίζοντας πως η οικονομική στήριξη ανήλθε στα 250 εκατ. ευρώ.

Υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου για τη Βουλγαρία, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν υπενθύμισε ότι η βαλκανική αυτή χώρα προμηθευόταν το 80% του φυσικού της αερίου από τη Ρωσία, προτού ο Πούτιν αποφασίσει να ξεκινήσει, όπως τόνισε, τον πόλεμο στην Ουκρανία και έναν ενεργειακό πόλεμο κατά της Ευρώπης.

«Αυτός ο αγωγός αλλάζει τα δεδομένα για τη Βουλγαρία και για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης» και αυτό σημαίνει ελευθερία από την εξάρτηση από το ρωσικό αέριο, προσέθεσε και, προς επίρρωσιν αυτού, επισήμανε ότι ο διασυνδετήριος αυτός αγωγός θα μπορούσε να καλύψει ολόκληρη την κατανάλωση φυσικού αερίου της Βουλγαρίας, γεγονός που χαρακτήρισε «σπουδαία νέα σε πολύ δύσκολες στιγμές».

«Τόσο εδώ στη Βουλγαρία όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη οι άνθρωποι αισθάνονται τις συνέπειες του πολέμου της Ρωσίας. Αλλά χάρη σε έργα όπως αυτό, η Ευρώπη θα έχει αρκετό φυσικό αέριο για τον χειμώνα» ανέφερε χαρακτηριστικά η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Δουλέψαμε πολύ σκληρά τον προηγούμενο μήνα. Το πρώτο βήμα ήταν η διαφοροποίηση από το ρωσικό φυσικό αέριο με άλλες αξιόπιστες προμήθειες» σημείωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ευχαριστώντας στο πλαίσιο αυτό τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, Ιλχάμ Αλίγιεφ, ο οποίος ήταν παρών στην εκδήλωση, αλλά και άλλους που βοήθησαν προς αυτή την κατεύθυνση.

Αναφέρθηκε επίσης σε δύο ακόμη σημαντικά βήματα, που ήταν η εξοικονόμηση ενέργειας για ενίσχυση των αποθεμάτων και οι «τεράστιες επενδύσεις» στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην αιολική και ηλιακή ενέργεια και σε άλλους τομείς των ΑΠΕ.

«Η Ευρώπη έχει όλα όσα χρειάζεται για να απελευθερωθεί από την εξάρτησή της από τη Ρωσία. Είναι θέμα πολιτικής βούλησης» τόνισε με έμφαση η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, επισημαίνοντας πως «βρισκόμαστε για άλλη μια φορά σε μια κρίσιμη καμπή. Η ενεργειακή κρίση είναι σοβαρή, αλλά μπορούμε να τη διαχειριστούμε. Και απαιτεί από την Ευρώπη μια κοινή απάντηση, που να επιτρέπει τη μείωση του ενεργειακού κόστους για οικογένειες και επιχειρήσεις».

Όπως είπε η πρόεδρος της Κομισιόν, «αυτός είναι ο στόχος και πρέπει να τον πετύχουμε» και σημείωσε ότι έχουν ήδη γίνει «σημαντικά βήματα» προς αυτή την κατεύθυνση, υπενθυμίζοντας την πολιτική συμφωνία στην οποία κατέληξαν χθες οι υπουργοί Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τα μέτρα για τον μετριασμό των υψηλών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας.

Σημείωσε πως πρέπει να γίνουν ακόμη περισσότερα και στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε την ανάγκη προστασίας των θεμελίων των οικονομιών μας και ιδιαίτερα της ενιαίας αγοράς μας. «Χωρίς κοινή ευρωπαϊκή λύση, κινδυνεύουμε σοβαρά με κατακερματισμό. Είναι υψίστης σημασίας να διατηρήσουμε ίσους όρους ανταγωνισμού και να αποφύγουμε τις στρεβλώσεις της ενιαίας αγοράς» τόνισε η πρόεδρος της Κομισιόν, επισημαίνοντας πως πρέπει να κάνουμε περισσότερα να περιορίσουμε τις εκτοξευόμενες τιμές της ενέργειας, που αποδυναμώνουν την οικονομία μας.

📺Optimus: Ο Έλον Μασκ παρουσίασε ανθρωποειδές ρομπότ της Tesla


Ο επικεφαλής της Tesla, Έλον Μασκ, παρουσίασε επιτέλους το πολυαναμενόμενο ανθρωποειδές ρομπότ Optimus σε χθεσινοβραδινή εκδήλωση στη διάρκεια της Μέρας Τεχνητής Νοημοσύνης της εταιρείας στις εγκαταστάσεις της στο Πάλο ‘Αλτο της Καλιφόρνιας.

Το πρωτότυπο ρομπότ, κατασκευασμένο από την Tesla, περπάτησε επί σκηνής και χαιρέτισε το πλήθος, σε μια κίνηση που συμβολίζει τις φιλοδοξίες της εταιρείας κατασκευής αυτόνομων ηλεκτρικών οχημάτων – η οποία αντιμετωπίζει πια ολοένα πιο έντονο ανταγωνισμό – να επεκταθεί σε καινοτομικούς τομείς πέρα από τα οχήματα.

Ο δισεκατομμυριούχος Μασκ, δημιουργός επίσης της αεροδιαστημικής εταιρείας SpaceX, έχει δηλώσει ότι η αγορά ρομπότ θα έχει μελλοντικά μεγαλύτερη αξία από εκείνη των αυτοκινήτων, με ή χωρίς οδηγό. Όπως είπε στην εκδήλωση, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, «ο στόχος μας είναι να φτιάξουμε ένα χρήσιμο ανθρωποειδές ρομπότ όσο γίνεται πιο γρήγορα. Υπάρχει πάντως πολλή ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει για να τελειοποιηθεί το Optimus και να το αποδείξει».

Δείτε το βίντεο:


Ο Μασκ επεσήμανε ότι προς το παρόν τα ανθρωποειδή ρομπότ «στερούνται εγκεφάλου» και δεν έχουν τη νοημοσύνη για να πλοηγηθούν μόνα τους στον κόσμο, ενώ παράλληλα είναι πολύ ακριβά και παράγονται σε μικρούς αριθμούς. Αντίθετα, υποστήριξε, το Optimus «θα είναι ένα άκρως επιδέξιο ρομπότ», που θα παράγεται από την Tesla σε μεγάλες ποσότητες, τελικά σε εκατομμύρια μονάδες. Αναμένεται να κοστίζει λιγότερο από ένα αυτοκίνητο, κάτω από 20.000 δολάρια (ή περίπου 20.000 ευρώ), έναντι περίπου 100.000 δολαρίων που είναι σήμερα η τιμή ενός ανθρωποειδούς ρομπότ.

Η παραγωγή του Optimus (όνομα που παραπέμπει στο ομώνυμο ισχυρό ρομπότ των ταινιών «Transformers»), που αναμένεται να ζυγίζει περίπου 73 κιλά, πιθανώς θα ξεκινήσει εντός του 2023. Σε πρώτη φάση το ρομπότ αναμένεται να εκτελεί βαρετές ή επικίνδυνες εργασίες, μεταξύ άλλων στα εργοστάσια της ίδιας της Tesla. Αργότερα, σύμφωνα με τον Μασκ, το ρομπότ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σπίτια, από το να ετοιμάζει το δείπνο και να κουρεύει το γρασίδι μέχρι να φροντίζει τους ηλικιωμένους – χωρίς να αποκλείεται και ο ρόλος του ως στενός φίλος ή σεξουαλικός σύντροφος.

Και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως οι ιαπωνικές Toyota και Honda, έχουν αναπτύξει πρωτότυπα ανθρωποειδών ρομπότ ικανά να κάνουν πολύπλοκα πράγματα, όπως να σουτάρουν μια μπάλα μπάσκετ.

Μητσοτάκης από Σόφια: Το ζήτημα του πλαφόν στο φυσικό αέριο έχει ωριμάσει – Ώρα για αποφάσεις


Κάλεσμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κινηθεί πιο γρήγορα για το ζήτημα του πλαφόν στο φυσικό αέριο ώστε ληφθούν οριστικές αποφάσεις στη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες απηύθυνε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Σόφια όπου συμμετέχει στην τελετή για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).

Συγκεκριμένα προσερχόμενος ο πρωθυπουργός στην εκδήλωση δήλωσε:

«Θέλω να εκφράσω τη μεγάλη μου ικανοποίηση για το γεγονός ότι ένα πολύ σημαντικό έργο ενεργειακής διασύνδεσης έχει πια και επίσημα ολοκληρωθεί. Ο αγωγός IGB, ο οποίος συνδέει τα συστήματα φυσικού αερίου Ελλάδας και Βουλγαρίας θα δώσει τη δυνατότητα στη Βουλγαρία να διευρύνει τις πηγές τροφοδοσίας σε φυσικό αέριο, αλλά ταυτόχρονα ενισχύει και τη θέση της Ελλάδος ως ενός σημαντικού γεωστρατηγικού, γεωπολιτικού παίκτη στον ευρύτερο περιφερειακό χάρτη ενέργειας.

Οι επενδύσεις που η Ελλάδα κάνει συνολικά στην Αλεξανδρούπολη αναδεικνύουν την πόλη αυτή ως μία νέα εναλλακτική πηγή εισόδου ενέργειας – σε πρώτη φάση υγροποιημένου φυσικού αερίου– για να καλύψουμε όχι μόνο τις ανάγκες της Ελλάδος, τις ανάγκες των Βαλκανίων, γιατί όχι και τις ανάγκες της κεντρικής Ευρώπης.

Σε μία εποχή που η Ρωσία χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο ως όπλο, απαιτείται περισσότερη συνεργασία μεταξύ των χωρών έτσι ώστε να απενεργοποιήσουμε αυτή την ξεκάθαρη απόπειρα απειλής, η οποία στρέφεται τελικά κατά όλων των ευρωπαίων πολιτών. Απαιτείται, όμως, ακόμα περισσότερη ευρωπαϊκή συνεργασία, αντίστοιχη με αυτή που έχουν επιδείξει τα κράτη της Βαλκανικής.

Έχουμε συζητήσει εδώ και πάρα πολλούς μήνες για το ζήτημα του πλαφόν στο φυσικό αέριο. Η συζήτηση αυτή έχει ωριμάσει, 15 χώρες έχουν στηρίξει αυτή την πρωτοβουλία και πιστεύω ότι έχει έρθει η ώρα πια και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κινηθεί πιο γρήγορα, να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις ώστε να μπορούμε πια – το αργότερο στην τακτική Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες- να πάρουμε οριστικές αποφάσεις.

Είναι αδιανόητο αυτή τη στιγμή να μην υπάρχει ευρωπαϊκή αλληλεγγύη και να υπάρχουν χώρες οι οποίες ακολουθούν μία αυτόνομη πολιτική στήριξης των δικών τους κοινωνιών, μόνο και μόνο επειδή έχουν την οικονομική και δημοσιονομική δυνατότητα να το πράττουν. Η Ευρώπη πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να επιδείξει την απαραίτητη ευρωπαϊκή αλληλεγγύη όταν βρίσκεται αντιμέτωπη με μία υπαρξιακή οικονομική κρίση».

Άκης Σκέρτσος: «Η Ελλάδα έχει ήδη εξασφαλίσει την ενεργειακή της αυτονομία για όλο το χειμώνα»


Για την κρίση στον τομέα της ενέργειας και την ακρίβεια στα βασικά αγαθά κατανάλωσης μίλησε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος στο MEGA.

Ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος μίλησε στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο» για την ενεργειακή κρίση και την ακρίβεια που συνεπάγεται αυτή και εξήγησε πώς θα την αντιμετωπίσει η χώρα μας.

Αποκάλυψε πως η Ελλάδα χάρη στην ενεργειακή στρατηγική της έχει εξασφαλίσει ήδη την αυτονομία της και επάρκεια για όλο τον χειμώνα. «Ακόμα και στο πιο ακραίο σενάριο που η Ρωσία διακόψει την τροφοδοσία φυσικού αερίου στην Ευρώπη και στην Ελλάδα κατ’ επέκταση, εμείς έχουμε εξασφαλισμένη επάρκεια φυσικού αερίου, τόσο του αποθηκευμένου, τόσο και με τις συμφωνίες που έχουμε κάνει» συμπλήρωσε ο υπουργός.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές της ενέργειας τόνισε πως η κυβέρνηση θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων. «Αποκλείεται να κοπεί το ρεύμα για εξοικονόμηση ενέργειας με τρόπο αυστηρό, με τρόπο υποχρεωτικό» προσέθεσε.

Ακρίβεια

Σχετικά με την ακρίβεια που αποτελεί ένα διεθνές φαινόμενο, ο υπουργός σημείωσε πως η χώρα ακολουθεί μία πολιτική που ενισχύει την οικονομία, «ώστε να μπορούμε να στηρίζουμε στη συνέχεια τα εισοδήματα».

«Η οικονομία μας αντέχει, αντιστέκεται και με βάση αυτό εμείς μπορούμε να στηρίζουμε τα νοικοκυριά. Πρέπει να πάμε στοχευμένα, να στηρίξουμε τους συνταξιούχους, τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Θα δοθούν το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο εξτρά επιδοτήσεις για τα νοικοκυριά» δήλωσε.

Ελληνοτουρκικά

Ερωτώμενος για το ενδεχόμενο συνάντησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Τούρκο πρόεδρο, ο υπουργός απάντησε: «Είναι μια κατάσταση που όλους μας ανησυχεί, αντιλαμβανόμαστε όλοι πως υπάρχει μια αυξημένη τουρκική επιθετικότητα, ωστόσο χρειάζεται ψυχραιμία απ’ όλους μας. Έχουμε μία κυβέρνηση που αντιλαμβάνεται και διεθνοποιεί αυτόν τον τουρκικό αναθεωρητισμό και οι σύμμαχοί μας έχουν αντιληφθεί την τακτική που ακολουθεί η Τουρκία».

Σημείωσε πως ο Έλληνας πρωθυπουργός έχει δηλώσει πως είναι ανοιχτός σε όλα. «Δεν είμαστε εμείς αυτοί που απειλούμε, δεχόμαστε απειλή και πάνω σε αυτό αμυνόμαστε και εξοπλιζόμαστε, έχουμε αυξήσει σημαντικά την αμυντική θωράκιση της χώρας μας και ταυτόχρονα συσπειρώνουμε τους συμμάχους μας, οι οποίοι εκδηλώνουν όλο και περισσότερο την αντίθεσή τους με την Τουρκία» συμπλήρωσε ο κ. Σκέρτσος.

Αναφορικά με την πιθανότητα ενός έντονου επεισοδίου από την πλευρά της Τουρκίας, ο υπουργός εκτίμησε πως δεν θα συμβεί κάτι τέτοιο, αν και η Ελλάδα είναι προετοιμασμένη για όλα και πως όλα αυτά τα σενάρια γίνονται για «εσωτερική κατανάλωση» της γειτονικής χώρας.

Πανεπιστημιακή αστυνομία

«Τα παιδιά μας θέλω να έχουν ένα πανεπιστήμιο αντάξιο και εφάμιλλο των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων» δήλωσε ο υπουργός. Τόνισε πως η κυβέρνηση έχει πάρει όλα τα μέτρα βάζοντας την πανεπιστημιακή αστυνομία όπου παρατηρούνται τα περισσότερα προβλήματα. «Από ‘κει και έπειτα και η πανεπιστημιακή κοινότητα πρέπει να ξεφύγει από το “Σύνδρομο της Στοκχόλμης” που την διακατέχει, γιατί νομίζω επί δεκαετίες έχει δημιουργηθεί ένα κλίμα φόβου απέναντι στις “εστίες ανομίας”».

Κυριάκος Μητσοτάκης σε Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για τις τουρκικές προκλήσεις: «Η Ε.Ε να στηρίξει αποφασιστικά την Ελλάδα»


O Κυριάκος Μητσοτάκης ενημέρωσε την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την κλιμάκωση της τουρκικής παραβατικότητας.

Ο Πρωθυπουργός επανέλαβε τη σταθερή προσήλωσή του στο διάλογο στη βάση του Διεθνούς Δικαίου, αλλά και την αποφασιστικότητά του να υπερασπιστεί την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε την αποφασιστική στήριξη της Ε.Ε απέναντι στην επιθετικότητα και τον αναθεωρητισμό της Τουρκίας.

Τηλεοπτικές άδειες: Στις 18 Νοεμβρίου ξεκινάει στο Ειδικό Δικαστήριο η δίκη Παππά-Καλογρίτσα


Παράλληλα με την δίκη στο Ειδικό Δικαστήριο περί ευθύνης υπουργών του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλου και της πρώην επικεφαλής της Εισαγγελίας Διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη, θα διεξάγεται από 18 Νοεμβρίου 2022 και μετά η δίκη του πρώην υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά και του επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα.

Οι δίκες ενώπιον του Ειδικού Δικαστηρίου, με διαφορετικές συνθέσεις, θα διεξάγονται εν αλλάξει, την μία ημέρα η μία και την επόμενη η άλλη.

Ειδικότερα, προσδιορίστηκε για τις 18 Νοεμβρίου στο 5η μετά την μεταπολίτευση Ειδικό Δικαστήριο περί ευθύνης υπουργών, η δίκη του κ. Παππά, στον οποίο αποδίδεται το πλημμεληματικού χαρακτήρα αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, αναφορικά με τους χειρισμούς του στην υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών- διαγωνισμού το έτος 2016.

Για το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας στην παράβαση καθήκοντος του πρώην υπουργού Επικρατείας παραπέμφθηκε ο επιχειρηματίας Χρήστος Καλογρίτσας που αποκάλυψε και την υπόθεση.

Τόσο στη Βουλή όσο και ενώπιον εισαγγελέων και της ανακρίτριας ο επιχειρηματίας έχει καταγγείλει ότι με προτροπή του τότε υπουργού Επικρατείας, συμμετείχε στον τηλεοπτικό διαγωνισμό του 2016 και με την καθοδήγηση του υπεγράφη εικονική σύμβαση με το λιβανέζικο όμιλο CCC, ώστε να εξασφαλιστούν -αρχικά- τα 3 εκατομμύρια της εγγύησης των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες.

Νέο μακελείο στην Ουκρανία: 20 άμαχοι βρέθηκαν νεκροί από σφαίρες στα οχήματά τους κοντά στο Κουπιάνσκ


Τουλάχιστον 20 άμαχοι βρέθηκαν νεκροί από σφαίρες μέσα στα οχήματά τους στη νοτιοανατολική Ουκρανία, κοντά στο Κουπιάνσκ, δήλωσε σήμερα ο κυβερνήτης του Χαρκόβου Όλεχ Σινεγκούμποφ.

«Εντοπίστηκε οχηματοπομπή με νεκρούς αμάχους. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, 20 άνθρωποι είναι νεκροί στα οχήματα αυτά», ανέφερε ο Σινεγκούμποφ στο Telegram. Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι Ρώσοι κατακτητές επιτέθηκαν εναντίον αυτών των αμάχων που προσπαθούσαν να γλιτώσουν από τους βομβαρδισμούς».

«Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτή την ωμότητα», υπογράμμισε, ενώ πρόσθεσε ότι στο σημείο έχουν μεταβεί αστυνομικοί και ειδικοί και έχει ξεκινήσει έρευνα.

Χθες Παρασκευή ομάδα του AFP είδε τα πτώματα τουλάχιστον 11 αμάχων που είχαν σκοτωθεί από σφαίρες την ώρα που βρίσκονταν μέσα στα οχήματά τους, σε έναν αυτοκινητόδρομο τον οποίο είχαν εγκαταλείψει οι Ρώσοι κατά την υποχώρησή τους από την περιοχή την προηγούμενη εβδομάδα.

Από την πλευρά της η ουκρανική υπηρεσία ασφαλείας SBU έκανε λόγο για 20 αμάχους που σκοτώθηκαν σε ρωσικό βομβαρδισμό εναντίον οχηματοπομπής πολιτών στην "γκρίζα ζώνη" μεταξύ της περιοχής που ελέγχει το Κίεβο και αυτής που ελέγχει η Μόσχα στην ανατολική Ουκρανία.

Σε ανακοίνωσή της η SBU ανέφερε ότι επτά οχήματα επλήγησαν από τον βομβαρδισμό μεταξύ της κατεχόμενης περιοχή Σβάτοβε στην επαρχία Λουχάνσκ και του Κουπιάνσκ, το οποίο ανακατέλαβε ο ουκρανικός στρατός τον προηγούμενο μήνα.

Την Πέμπτη διορισμένοι από τη Ρωσία αξιωματούχοι στην ανατολική Ουκρανία κατηγόρησαν το Κίεβο ότι βομβάρδισε οχηματοπομπή προσφύγων που έφευγαν από την περιοχή του Χαρκόβου με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 30 άμαχοι, όπως μετέδωσαν τα ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Λέρος: Συνελήφθησαν στρατιωτικός και 16χρονη για «revenge porn» σε βάρος ανήλικης


Σοκ προκαλεί η είδηση για την σύλληψη ενός 22χρονου στρατιωτικού στη Λέρο και μιας 16χρονης μαθήτριας οι οποίοι κατηγορούνται για εκδικητική πορνογραφία σε βάρος μιας συμμαθήτριας της.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, ο 22χρονος στρατιωτικός από κοινού με την 16χρονη ημεδαπή μαθήτρια με την οποία διατηρούσε ερωτικο δεσμό, έφτιαξαν λογαριασμό στο instagram με ψευδή στοιχεία και παριστάμενοι κάποιον άνδρα, συνομιλούσαν με έτερη 16χρονη ημεδαπή, συμμαθήτρια της πρώτης την προηγούμενη Κυριακή 25/09/22.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας τους που κράτησε μέχρι την Πέμπτη 29/09/22 αντάλλασσαν μηνύματα, φωτογραφίες και βίντεο ερωτικού περιεχομένου. Χθες Παρασκευή η 16χρονη που όπως φαίνεται έπεσε «θύμα» του στρατιωτικού και της συντρόφου του, πληροφορήθηκε ότι φωτογραφίες της με ερωτικό περιεχόμενο βρίσκονταν στην κατοχή κάποιων συμμαθητών της και αμέσως ενημέρωσε τους γονείς της οι οποίοι μετέβησαν στο ΑΤ Λερου για να το καταγγείλουν.

Άμεσα οι αστυνομικοί του ΑΤ Λερου έπειτα από εμπεριστατωμένη έρευνα, έφτασαν στα ίχνη του 22χρονου στρατιωτικού και της 16χρονης συντρόφου του, του οποίους συνέλαβαν προκειμένου να παραπεμφθούν ενώπιον του κ.Εισαγγελέα στην Κω.

Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για παραβάσεις των άρθρων 337 ΠΚ «προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας», 346 ΠΚ «εκδικητική πορνογραφια» και 348 Γ’ ΠΚ «Πορνογραφικές παραστάσεις ανηλίκων»

Τα κινητά τους τηλέφωνα κατασχέθηκαν και θα αποσταλούν στα εργαστήρια της Ελ.ΑΣ για περαιτέρω εξέταση.

ΗΠΑ: Και δεύτερη τροπολογία στην Αμερικανική Γερουσία για τα F-16


Και δεύτερη τροπολογία που κατέθεσε ο Γερουσιαστής των ΗΠΑ, Κρις βαν Χόλεν, βάζει επιπρόσθετους όρους στην Τουρκία σχετικά με τα F-16.

«Φρένο» στις τουρκικές υπερπτήσεις πάνω από τα νησιά του Αιγαίου επιχείρησε να βάλει ο γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ μέσα από μια νέα τροπολογία που κατατέθηκε, όπως έγινε γνωστό, αργά το βράδυ της Παρασκευής.

Και τώρα, με τη σειρά του, το ίδιο επιχειρεί και ο Κρις βαν Χόλεν, βάζοντας πρόσθετους όρους στην Άγκυρα σχετικά με τα F-16 και ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται κατά της χώρας ενώ όπως τονίζεται, δεν πρέπει να δοθούν πριν από την επικύρωση της ένταξης τόσο της Σουηδίας όσο και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ.


Τι σημαίνει το «βέτο» Μενέντεζ για τις υπερπτήσεις

Η τροπολογία που κατατέθηκε από τον Μπομπ Μενέντεζ είναι πανομοιότυπη με αυτή που είχε καταθέσει ο βουλευτής Κρις Πάππας στη Βουλή των Αντιπροσώπων και η οποία είχε εγκριθεί στις αρχές Ιουλίου. Πλέον αυξάνονται σοβαρά οι πιθανότητες να καταστεί νόμος των ΗΠΑ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το κείμενο που κατατέθηκε αναφέρεται ότι «ο πρόεδρος δεν μπορεί να πωλήσει ή να εγκρίνει άδεια για την εξαγωγή νέων αεροσκαφών F-16 ή τεχνολογίας αναβάθμισης ή κιτ εκσυγχρονισμού F-16 σε οποιαδήποτε αρχή, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Νόμου περί Ελέγχου Αμυντικών Εξαγωγών, στην κυβέρνηση της Τουρκίας ή σε οποιονδήποτε οργανισμό ή όργανο της Τουρκίας, εκτός και εάν ο πρόεδρος πιστοποιήσει στην Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων της Γερουσίας και στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων και στις επιτροπές άμυνας του Κογκρέσου:

1) ότι μια τέτοια μεταφορά είναι προς το εθνικό συμφέρον των Ηνωμένων Πολιτειών

2) αυτή η πιστοποίηση πρέπει να περιλαμβάνει λεπτομερή περιγραφή των συγκεκριμένων μέτρων που έχουν ληφθεί για να διασφαλιστεί ότι τέτοια F-16 δεν θα χρησιμοποιηθούν από την Τουρκία για τις επαναλαμβανόμενες μη εξουσιοδοτημένες υπερπτήσεις πάνω από την Ελλάδα.

Σημειώνεται πως ο γερουσιαστής Μπομπ Μενέντεζ, πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας, έχει εκφράσει επανειλημμένως ότι είναι αντίθετος στην πώληση μαχητικών F-16 στην Τουρκία.

📺ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΠΟΘΟΙ😜😜Τουρκικά ΜΜΕ παρουσιάζουν το «μυστικό χάρτη» της Αγκυρας - Τουρκική λίμνη το Αιγαίο έως το 2025 (Bίντεο)


Σε τουρκική λίμνη θα μετατραπεί το Αιγαίο έως το 2025 υποστηρίζει Τούρκος αναλυτής επικαλούμενος «μυστικό χάρτη» της Αγκυρας.

Ο τούρκος πολιτικός αναλυτής και συγγραφέας Ενγκίν Αβτζί βρέθηκε καλεσμένος σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού Beyaz TV και παρουσίασε μαζί με τον δημοσιογράφο ένα μυστικό χάρτη της Τουρκίας σύμφωνα με τον οποίο το Αιγαίο, η Ανατολική Μεσόγειος και ο Εύξεινος Πόντος έως το 2025 θα έχουν μετατραπεί σε τουρκική λίμνη. Μάλιστα οι κτίσεις της Αγκυρας περιλαμβάνουν την Θεσσαλονίκη και φτάνουν έως την Κριμαία!

«Ο Μυστικός χάρτης» της Αγκυρας

«Τι σύνορα θα έχει η Τουρκία το 2025 και πως προβλέπεται αυτό;», ρωτάει κάποια στιγμή ο παρουσιαστής, με τον αναλυτή ν’ απαντάει: «Αυτός ο χάρτης διέρρευσε. Ορίστε κύριε!».


Σύμφωνα με τα tourkikanea.gr, εξηγεί ότι «Η διαδικασία θα αρχίσει από τη Θεσσαλονίκη και μάλιστα θα έχουμε και δική μας ακτή απέναντι, καθώς υπάρχει μία διαδικασία επιστροφής της Κριμαίας στην Τουρκία. Η Κριμαία θα τεθεί υπό τον πλήρη έλεγχο της Τουρκίας».

Αναφέρει επίσης ότι «Η Αρμενία θα συνδεθεί πλήρως με τον τουρκικό κόσμο και ως Αρμενία θα μικρύνει». Και συνεχίζει: «Στη Συρία αυτή τη στιγμή σχεδιάζεται να ιδρυθεί μία Τουρκμενική Δημοκρατία, γνωρίζετε πως υπάρχει συμφωνία σ’ αυτό».

Στη συνέχεια, δείχνει την Κύπρο και μετά τα νησιά του Αιγαίου. «Βλέπετε εδώ. Που θα βγούνε κύριέ μου τα πυροβόλα τύπου FIRTINA; Ορίστε, εδώ. Πρώτα θα αρχίσει από τη νότια Κύπρο», λέει. Για να προσθέσει: «Αν δείτε την Τουρκία να παίρνει σε μία μέρα τη νότια Κύπρο, αυτά εδώ θα έχουν γίνει προ πολλού δικά μας».

📺ΗΠΑ: Άγνωστοι βανδάλισαν με κόκκινη μπογιά το ρωσικό προξενείο στο Μανχάταν - Δείτε βίντεο


Άγνωστοι βανδάλισαν με κόκκινη μπογιά το εξωτερικό του γενικού προξενείου της Ρωσίας στο Μανχάταν, λίγη ώρα αφότου ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν υπέγραψε τη μεγαλύτερη προσάρτηση εδαφών στην Ευρώπη μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το κίνητρο του βανδαλισμού παραμένει άγνωστο, ωστόσο η επίθεση στο προξενείο έγινε αφού υπέγραψε ο Πούτιν την προσάρτηση, την οποία απέρριψαν κατηγορηματικά όλες οι δυτικές χώρες.

Η αστυνομία δεν έχει προχωρήσει σε συλλήψεις αλλά ερευνά την υπόθεση, ανέφερε ένας εκπρόσωπός της.

📺Όταν η μεγάλη αντίζηλος της Marilyn Monroe ανέβηκε στην Ακρόπολη – ΦΩΤΟ


H Marilyn Monroe ήταν η αυθεντική εκρηκτική ξανθιά σταρ του Hollywood, με το πλατινέ μαλλί που έδινε μεγαλύτερη λάμψη στην ασημόχρωμη μεγάλη οθόνη!

Του Ιωσήφ Αβράμογλου

Η Monroe καθιερώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’50. Αμέσως μετά έσκασε ένα κύμα από ξανθιές, επίσης όμορφες και εντυπωσιακές ξανθιές, όπως η Mamie Van Doren, η Anita Ekberg και η Kim Novak. Και στη συνέχεια, εκεί κάπου στο 1956, έκανε την εμφάνισή της στο Hollywood η γεννημένη στην Pennsylvania, σούπερ καυτή και εντυπωσιακή Jayne Mansfield, που υπέγραψε συμβόλαιο με την 20th Century Fox.





Τότε το στούντιο, του οποίου πρόεδρος ήταν ο δικός μας ο Σπύρος Σκούρας, από το Σκουροχώρι της Πελοποννήσου, ήθελε να βρει ένα άλλο σεξ-σύμπολ, ως αντικαταστάτρια της Marilyn Monroe. Η Mansfield όμως είχε άλλες σκέψεις και δεν έβλεπε τον εαυτό της ως απλός κλώνος της Marilyn. Οι δύο γυναίκες δεν γνωρίστηκαν ποτέ, αλλά εκ των πραγμάτων ήσαν ανταγωνίστριες.

Η Jayne, της οποίας το πραγματικό όνομα ήταν Vera Jayne Palmer και η οποία ξεκίνησε ως playmate του περιοδικού Playboy, έκανε τρεις γάμους. Το επίθετό της το πήρε από τον πρώτο της σύζυγο Paul Mansfield, ο οποίος ασχολείτο επαγγελματικά με τις δημόσιες σχέσεις. Λέγεται ότι ανάμεσα στις σχέσεις της ήταν και με τους Robert και John F. Kennedy. Πέθανε δυστυχώς πολύ νέα, σε ηλικία 34 ετών, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στην Νέα Ορλεάνη.



Αν βλέπετε τη σειρά “Νόμος και Τάξη” τότε σίγουρα ξέρετε και την πρωταγωνίστρια Mariska Hargitay, που είναι η μικρή κόρη της Jayne Mansfield και η οποία όταν πέθανε η μητέρα της ήταν μόλις 3,5 ετών και μάλιστα ήταν μέσα στο αυτοκίνητο, που συγκρούστηκε με ένα τρακτέρ, μαζί με άλλα δύο αδέλφια της.



Το 1962 ο Σπύρος Σκούρας της 20th Century Fox στήνει μία παραγωγή με την Jayne Mansfield, που θα είχε γυρίσματα και στην Αθήνα. Η ταινία λεγόταν “It Happened In Athens” και είχε για θέμα την ιστορία του Σπύρου Λούη. Στο φιλμ συμπρωταγωνιστούσαν από ελληνικής πλευράς οι Ξένια Καλογεροπούλου, Νίκος Μινάρδος, Τίτος Βανδής κ.ά. Η μουσική ήταν του Μάνου Χατζιδάκι, αλλά η ταινία δεν γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία. Παρακάτω θα βρείτε το βίντεο με ολόκληρη την ταινία και ελληνικούς υπότιτλους.



Και βέβαια, κατά την διάρκεια της παραμονής της στην Ελλάδα, η Jayne Mansfield, ως “θεά” που ήταν, δεν παρέλειψε να επισκευτεί την Ακρόπολη και να τραβήξει μερικές χολυγουντιανού τύπου ποζαριστές φωτογραφίες. Άλλωστε όταν η Mansfield είχε βρεθεί νωρίτερα στο Λούβρο στο Παρίσι, είχε φωτογραφηθεί και με την Αφροδίτη της Μήλου.





Ιστορική έχει μείνει εκείνη η φωτογραφία από ένα δείπνο όπου βρέθηκαν δίπλα-δίπλα η Sofia Lauren με την Jayne Mansfield, όπου έχει μείνει αξέχαστο όλο νόημα βλέμμα της πρώτης στο βαθύτατο ντεκολτέ της δεύτερης.



Μην χάσετε το πρώτο βίντεο παρακάτω, όπου στην τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών, ο Ronald Reagan καλεί την Jayne Mansfield πάνω στη σκηνή για να παραδώσει ένα βραβείο, η οποία το ανακοινώνει όλο χάρη και νάζι, όπως έκανε και η Marilyn Monroe και τελικά ανεβαίνει να το παραλάβει ο κοντούλης αλλά εξαίρετος κωμικός Mickey Rooney, ο οποίος έφθανε ακριβώς μέχρι το βαθύτατο ντεκολτέ της, οπότε και έριξε την ατάκα που έμεινε στην ιστορία… “Ποιός θέλει να είναι ψηλός;”.



enikos.gr

Ενεργειακή κρίση: Μέτρα και στους... οίκους ανοχής εξαιτίας των φουσκωμένων λογαριασμών ρεύματος


Σε ένα ατέρμονο οικονομικό τέλμα έχουν βρεθεί από την αρχή του lockdown έως και σήμερα οι οίκοι ανοχής, με τις επιχειρήσεις του κλάδου να αναγκάζονται να σβήνουν οριστικά τα κόκκινα φωτάκια εξαιτίας των φουσκωμένων λογαριασμών ρεύματος, ενώ την ίδια ώρα παρατηρείται -για ακόμη μία περίοδο- έξαρση στον παράνομο έρωτα κατ’ οίκον.

Εν μέσω ανησυχιών για το κύμα ακρίβειας που σαρώνει την πλειονότητα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, το επονομαζόμενο αρχαιότερο επάγγελμα δέχεται σοβαρό πλήγμα. Εκτός από τα αλυσιδωτά λουκέτα, οι δυσβάσταχτοι λογαριασμοί οδηγούν -όσους εναπομείναντες- επιχειρηματίες σε έκτακτες λύσεις με ελπίδα τη μείωση στην κατανάλωση ρεύματος.

Όπως εξηγεί στο ThessToday.gr η πρόεδρος του Σωματείου Εκδιδόμενων Προσώπων Ελλάδας (Σ.Ε.Π.Ε.), Έλλη Κανελλοπούλου, προ πανδημικής – οικονομικής κρίσης οι οίκοι ανοχής λειτουργούσαν επί εικοσιτετραώρου βάσεως τα air-condition. Κάτι, που, όπως σημειώνει η ίδια, έχει πλέον σταματήσει.

«Ο λογαριασμός ρεύματος για έναν μέσο οίκο ανοχής ανέρχεται στα 1.000 ευρώ – ενδεχομένως και περισσότερο. Οπότε όλοι μας λαμβάνουμε τα μέτρα μας, προσπαθώντας να μειώσουμε την κατανάλωση. Πολλοί πλέον κλείνουν τα κλιματιστικά στα δωμάτια όταν δεν υπάρχει πελάτης, με αποτέλεσμα να υπάρχει… αναμονή έως ότου δροσιστεί. Παλαιότερα βέβαια δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο, απλώς πλέον είναι μια έκτακτη λύση, όπως φυσικά και το να κλείνουμε τα φώτα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Σωματείου, η ακρίβεια οδηγεί σε λουκέτα των επιχειρήσεων του κλάδου, στην άνθηση της παράνομης εργασίας και η «μαύρη» αγορά στην κατάρρευση του κλάδου. «Οι νόμιμες εργαζόμενες στους οίκους ανοχής αγγίζουν μόλις το 6%, ενώ το ποσοστό των παράνομων έχει εκτοξευτεί πάνω από το 90%. Αυτό που θα γίνει είναι ότι θα τα κλείσουν όλοι και οι εργαζόμενοι του χώρου θα βγουν στους δρόμους, κάτι το οποίο ήδη παρατηρείται σε πολύ μεγάλο βαθμό», σημείωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι «τίθεται πλέον ζήτημα επιβίωσης. Ο κίνδυνος είναι καθημερινός και πλέον έχουμε φτάσει σε σημείο που λέμε ότι “δεν βγαίνουμε”».

Μεγάλη κινητικότητα μέσω διαδικτύου για παράνομο κατ’ οίκον έρωτα

Ένα μέσο το οποίο έχει συνδράμει στην ραγδαία εξάπλωση του παράνομου κατ’ οίκον έρωτα είναι το διαδίκτυο και οι ιστοσελίδες στις οποίες μπορεί οποιοσδήποτε να «νοικιάσει» για όσο το επιθυμεί τις υπηρεσίες των λεγόμενων escort κοριτσιών ή ακόμη και των κοριτσιών της… διπλανής πόρτας. Σύμφωνα με την κ. Κανελλοπούλου, τόσο η επέλαση της πανδημίας όσο και το στραγγάλισμα των νόμιμων οίκων ανοχής αύξησαν κατά κόρον την κινητικότητα που σημειώνεται για ραντεβού κατ’ οίκον ή σε ξενοδοχεία ή διαμερίσματα τύπου Airbnb μέσα από σάιτ γνωριμιών.

«Γίνεται χαμός στο διαδίκτυο. Υπάρχει άμεση επαφή πελάτη – εργαζόμενου και το ραντεβού πλέον γίνεται στον χώρο που επιθυμεί ο καθένας. Αυτό είναι ένα πρόβλημα για εμάς, καθώς όταν ο πελάτης δεν έρχεται στον οίκο ανοχής που λειτουργεί νόμιμα, καταφεύγει σε αυτές τις λύσεις που στο τέλος της ημέρας δυσκολεύουν εκείνους που πληρώνουν τους λογαριασμούς», τόνισε χαρακτηριστικά.