02 Οκτωβρίου 2022

Βαθαίνει το ρήγμα στο ΣΥΡΙΖΑ - Κορυφαία στελέχη του ζητούν να ταχθεί κατά της εισόδου Σουηδίας – Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ (Κείμενο - ονόματα)


Την πιο τρανή επιβεβαίωση για το πόσο βαθύ είναι το ρήγμα στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ αποκαλύπτει επιστολή που απέστειλαν την Παρασκευή κορυφαία στελέχη του κόμματος, προς τον Αλέξη Τσίπρα, εκφράζοντας την αντίθεση τους για την ένταξη στο ΝΑΤΟ της Σουηδίας και Φινλανδίας. 

Συγκεκριμένα, με κείμενό τους που έδωσαν την Παρασκευή στη δημοσιότητα, χαρακτηρίζουν «λανθασμένη», την απόφαση της ηγεσίας «να υπερψηφίσει την ένταξη των δύο χωρών στο ΝΑΤΟ».
Σημειώνουν επίσης ότι είχαν επικοινωνήσει με την ηγεσία του κόμματος τις διαφωνίες τους «προκειμένου», όπως γράφουν, «να αποτελέσει αντικείμενο εσωκομματικού διαλόγου και προβληματισμού». Κάτι που δεν έγινε δεκτό «με αποτέλεσμα το κόμμα μας να λάβει τη λανθασμένη, κατά τη γνώμη μας, απόφαση να υπερψηφίσει την ένταξη των δύο χωρών στο ΝΑΤΟ».

Δείτε όλη την επιστολή:

«Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2022
 
Π ρ ο ς
1/. σ. Ράνια Σβίγκου
Γραμματέα Κ.Ε.
ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία
2/. σ. Γιώργο Βασιλειάδη
Αν. Γραμματέα Κ.Ε.
ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία
(με την παράκληση κοινοποίησης προς:
1/. Πρόεδρο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία
σ. Αλέξη Τσίπρα
2/. Μέλη Πολιτικής Γραμματείας
& Κεντρικής Επιτροπής)

Γιατί προτείναμε να καταψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία
την ένταξη της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ

Εμείς που υπογράφουμε αυτό το κείμενο, επιθυμούμε να απευθυνθούμε στα Όργανα και στον Πρόεδρο του κόμματος και να εκθέσουμε τις απόψεις μας, σχετικά με τη θέση υπερψήφισης των Συμφωνιών ένταξης στο ΝΑΤΟ της Σουηδίας και της Φινλανδίας.

Όσες και όσοι από εμάς συμμετείχαμε στην έκτακτη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας, διατυπώσαμε με τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία τη διαφωνία μας και προτείναμε την καταψήφιση των δύο Συμφωνιών στη Βουλή ή ως εναλλακτικό ενδεχόμενο, την κατάθεση επίσημης αναλυτικής δήλωσης στη Βουλή και την αποχή από την ψηφοφορία.

Με σεβασμό στην πλειοψηφούσα άποψη της Πολιτικής Γραμματείας και συνεκτιμώντας τις ιδιαίτερες πολιτικές εξελίξεις και την κρίσιμη ατζέντα της επικαιρότητας, συμπεριλαμβανομένης και της ομιλίας και συνέντευξης τύπου του σ. Προέδρου Αλέξη Τσίπρα στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, με αίσθημα ευθύνης επιλέξαμε να μην δημοσιοποιήσουμε τότε τη διαφωνία μας, αν και πρόκειται κατά τη γνώμη μας για ζήτημα στρατηγικού και ταυτοτικού χαρακτήρα.

Σήμερα καταθέτουμε το κείμενο αυτό δια της Γραμματέας του κόμματος σ. Ράνιας Σβίγκου και του Αν. Γραμματέα σ. Γιώργου Βασιλειάδη προς τον Πρόεδρο σ. Αλέξη Τσίπρα, προς τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας και της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, συνοδεύοντας την πρωτοβουλία μας αυτή από το αίτημα να ενημερωθούν όλες οι Οργανώσεις Μελών και τα μέλη τους, ενθαρρύνοντας έναν αναγκαίο κατά τη γνώμη μας, συγκροτημένο, δημοκρατικό εσωκομματικό διάλογο.

Παραθέτουμε στη συνέχεια τα βασικά επιχειρήματα που στηρίζουν την άποψή μας:

1. Η απαράδεκτη και απολύτως καταδικαστέα ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και ο πόλεμος που συνεχίζεται σκορπίζοντας το θάνατο, την καταστροφή και την προσφυγιά έχει παροξύνει όλα τα διεθνή προβλήματα. Υπερεξοπλισμοί, απειλές για χρήση πυρηνικών όπλων, συνθήκες πολεμικής οικονομίας, κραυγές για γενίκευση του πολέμου Ανατολής-Δύσης, κλιμάκωση της έντασης με την Κίνα, ενεργειακή κρίση, ακόμη και διατροφική. Η Ευρώπη, χωρίς αυτόνομη πολιτική, πιασμένη γερά στο δόκανο των αμερικανικών επιδιώξεων, αντιμετωπίζει το φάσμα του στασιμοπληθωρισμού στην οικονομία της και είναι ο μεγάλος χαμένος, αντιμετωπίζοντας έναν πόλεμο στα ανατολικά της και υφιστάμενη τις αντικυρώσεις της Ρωσίας με τον πόλεμο της ενέργειας και του φυσικού αερίου. Η Σύνοδος του ΝΑΤΟ στη Μαδρίτη, επικύρωσε την αμερικανική επικυριαρχία.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, από την πρώτη στιγμή καταδίκασε τη ρωσική εισβολή και αγωνίζεται για να σταματήσει ο πόλεμος και τα όπλα να δώσουν τη θέση τους στη διπλωματία. Ο αγώνας για την Ειρήνη, ειδικά σε μια χώρα με ανοιχτά εθνικά θέματα και με μια κυβέρνηση που την έχει μετατρέψει σε προκεχωρημένο αμερικανονατοϊκό φυλάκιο, είναι το πρώτιστο καθήκον.
Στις ομόφωνες αποφάσεις του κόμματός μας, της Προγραμματικής Συνδιάσκεψης, του Πολιτικού συμβουλίου αμέσως μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, αλλά και στο κείμενο της Πολιτικής Απόφασης του 3ου Συνεδρίου, διατυπώθηκαν με απόλυτη σαφήνεια οι συλλογικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, αναφορικά με τα στρατηγικά ζητήματα των ανταγωνισμών, του πολέμου, της Ειρήνης, της ευρωπαϊκής ασφάλειας, του ρόλου του ΝΑΤΟ, της αντιμετώπισης της Ρωσίας στις νέες συνθήκες, αλλά και των μεσο-μακροπρόθεσμων συμφερόντων της χώρας μας ως παράγοντα συνεννόησης, αποτροπής του πολέμου και δύναμης ειρήνης στο περιβάλλον της νέας παγκόσμιας αστάθειας. Οι θέσεις αυτές είναι σαφείς, αναλυτικές και ομόφωνα ψηφισμένες.
Ειδικότερα, στην πολιτική απόφαση του 3ου Συνεδρίου, αναφορικά με το ρόλο του ΝΑΤΟ τονίζεται: «…το ΝΑΤΟ φέρει συναφώς τις δικές του ιστορικές ευθύνες. Παρά τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει το 1999, δεν προχώρησε στην οικοδόμηση μιας αδιαίρετης αρχιτεκτονικής ασφάλειας και η συνεχής επέκτασή του προς Ανατολάς δημιούργησε εύλογους φόβους στη Ρωσική Ομοσπονδία, που αισθανόταν να περικυκλώνεται στρατιωτικά.

Σήμερα, η πολιτική που προωθούν οι χώρες του ΝΑΤΟ, με την πρωτοκαθεδρία των ΗΠΑ δια της πλειοδοσίας κυρώσεων αφήνει να εννοηθεί ότι δεν αποσκοπεί στη λήξη του πολέμου μέσω διαπραγματεύσεων, αλλά στο να οδηγήσουν τη Ρωσική Ομοσπονδία μέχρι την ανατροπή του καθεστώτος Πούτιν.

Η ΕΕ δεν κατόρθωσε ούτε να αποτρέψει προκαταβολικά τον πόλεμο ούτε να μεσολαβήσει ενεργά μετά το ξέσπασμά του ώστε αυτός να σταματήσει γρήγορα. Σήμερα, αδυνατεί να αναδείξει έναν στρατηγικά αυτόνομο ρόλο από τις ΗΠΑ και τον ΝΑΤΟ, που θα ασκήσει σοβαρές πιέσεις για τον τερματισμό του πολέμου και την επιστροφή στη διπλωματία».

2. Η ένταξη της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ ανατρέπει βασική ρύθμιση της μεταπολεμικής περιόδου για την ουδετερότητα των δύο χωρών, που συνδυάζονταν μάλιστα επί χρόνια στο εσωτερικό τους με ένα αξιοζήλευτο κοινωνικό κράτος. Επρόκειτο για το σκανδιναβικό μοντέλο που θεμελιώνονταν στον αντιμιμιλιταρισμό και την κοινωνική δικαιοσύνη. Μετά από διαδοχικές μεταλλάξεις,, σήμερα το μοντέλο αυτό οδηγείται σε θρυμματισμό. Υποτάσσονται στον Ατλαντισμό. Ενισχύεται μάλιστα η Ακροδεξιά όπως φάνηκε στις εκλογές στη Σουηδία.

Η εξέλιξη αυτή ανατρέπει γεωπολιτικές ισορροπίες και αποτελεί κακή είδηση για την Ειρήνη στην Ευρώπη. Η Αμερικανική επιλογή για παραπέρα διεύρυνση του ΝΑΤΟ γίνεται μέσα στη συγκυρία του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία λόγω της Ρωσικής εισβολής και της επιχειρούμενης συγκρότησης μόνιμου αντιρωσικού μετώπου. Στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Μαδρίτη τροποποιήθηκε το στρατηγικό δόγμα του και ανακηρύχθηκε ως κύριος εχθρός του η Ρωσία, δηλαδή, εγκαταλείφθηκε το δόγμα της μεταψυχροπολεμικής περιόδου σύμφωνα με το οποίο η αποστολή του ΝΑΤΟ ήταν η αντιμετώπιση των ασύμμετρων απειλών.

Η αλλαγή αυτή συνιστά μια νέα ψυχροπολεμική θεώρηση των διεθνών σχέσεων. Υλοποιείται μάλιστα με εγκατάσταση αμερικανικών και νατοϊκών βάσεων στην Ανατολική Ευρώπη και τη Σκανδιναβία. Σε περίπτωση μάλιστα που κριθεί σκόπιμο θα τοποθετηθούν και πυρηνικά όπλα. Για το λόγο αυτό η Σουηδία αποσύρεται από τη δέσμευσή της κατά της εξάπλωσης των πυρηνικών. Συνδέεται επίσης με σχεδιασμούς για την στρατιωτικοποίηση της Αρκτικής που δεν απειλεί μόνο τη Ρωσία, αλλά είναι απειλή και για το περιβάλλον σε παγκόσμια κλίμακα σε συνθήκες κλιματικής κρίσης, εφόσον αρχίσουν εξορύξεις για την εκμετάλλευση του πλούσιου υπεδάφους της περιοχής.

3. Ιδιαίτερα μέσα σε αυτή την πολεμική συγκυρία που απειλεί την Ειρήνη και την ασφάλεια στην Ευρώπη η αμερικανική επιλογή για διεύρυνση του ΝΑΤΟ, υποτάσσει ακόμη περισσότερο την Ευρώπη στην αμερικανική ψυχροπολεμική ηγεμονία.

Από θέση αρχής ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει ταχθεί υπέρ της συγκρότηση ευρωπαϊκού συστήματος Ασφάλειας συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, με τη σταδιακή αποδυνάμωση του ΝΑΤΟ. Η θέση μας αυτή, ιδιαίτερα μετά τις τελευταίες εξελίξεις, επιβεβαιώνεται δραματικά. Μια από τις αιτίες της απαράδεκτης ρωσικής εισβολής είναι η άρνηση των μεγάλων δυτικών δυνάμεων να αναλάβουν πρωτοβουλία για Ευρωπαϊκό σύστημα Ασφάλειας. Χωρίς αυτό όμως η Ε.Ε. αντιμετωπίζει γεωπολιτικές, οικονομικές και άλλες συνέπειες και βαθαίνει η κρίση της.

4. Προβάλλεται το επιχείρημα ότι την ένταξη των δύο χωρών στο ΝΑΤΟ ζητούν οι λαοί τους και πρέπει να σεβαστούμε τη θέλησή τους. Προβάλλεται δηλαδή το επιχείρημα της κρατικής κυριαρχίας και της αυτοδιάθεσης των λαών . Πρόκειται για παραπλανητικό επιχείρημα.

Πρώτον: Οι δύο λαοί δεν έχουν ζητήσει με αυθεντικό και πρωτογενή τρόπο, δηλαδή, με δημοψήφισμα την ένταξή τους στο ΝΑΤΟ. Η απόφαση αυτή είναι αποτέλεσμα συγκυριακών επιλογών κορυφής με την ηγεμονία της Δεξιάς στις χώρες αυτές.

Δεύτερον: Η άσκηση του δικαιώματος της "αυτοδιάθεσης" πρέπει να λαμβάνει υπόψη την υπέρτερη αρχή της σταθερότητας και της Ειρήνης. Να μη ξεχνάμε άλλωστε ότι ο Ψυχρός Πόλεμος είναι αυτός που υπονομεύει την κυριαρχία και την αυτοδιάθεση όπως έχει δείξει η Ιστορία. Είναι υποκριτικό η ψυχροπολεμική - ιμπεριαλιστική υποτροπή να δικαιολογείται με την επίκληση αυτών των αξιών. Άραγε, η επίκληση του δικαιώματος της αυτοδιάθεσης θα οδηγήσει αργότερα και στην ένταξη της Γεωργίας, της Μολδαβίας και της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ με όσα συνεπάγεται μια τέτοια εξέλιξη;

5. Η Ευρωπαϊκή Αριστερά έχει χρέος να μείνει στον αντίποδα τέτοιων μεθοδεύσεων που ενισχύουν το πολεμικό κλίμα στην Ευρώπη. Να επιμείνει σε πρωτοβουλίες ειρήνευσης και Δημοκρατίας. Η Αριστερά οφείλει να πρωτοστατήσει στα κινήματα Ειρήνης και όχι να συγκατανεύει στη νατοποίηση της Ευρώπης.

Άλλος δρόμος υπέρ των ευρωπαϊκών λαών δεν υπάρχει!

6. Μας ρωτούν γιατί με την ιστορική Συμφωνία των Πρεσπών συμφωνήσαμε να ενταχθεί η μικρή αυτή χώρα στο ΝΑΤΟ. Οποιαδήποτε σύγκριση, αγνοεί τις διαφορές του Μακεδονικού με το Σκανδιναβικό, το μέγεθος των χωρών και κυρίως το νέο Ψυχρό Πόλεμο στις διεθνείς σχέσεις και τον θερμό πόλεμο που μαίνεται στην Ουκρανία. Συνθήκες που δεν υπήρχαν την περίοδο της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Να θυμίσουμε ότι η ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε. προβλήθηκε ως εγγύηση σταθερότητας για μια μικρή χώρα, γείτονες της οποίας θέτουν ζητήματα συνοριακών διαφορών ή αμφισβητούν ακόμη και την εθνική της υπόσταση. Με δεδομένη την περιπετειώδη σχέση της Ελλάδας με τη χώρα αυτή θα ήταν λάθος η χώρα μας να προβάλει βέτο.

7. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με το δόγμα του προβλέψιμου συμμάχου έχει εγκλωβίσει την Ελλάδα στην αμερικανική πολεμική στρατηγική και την αντιρωσική υστερία. Αυτό θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο με την υπερψήφιση από την Ελλάδα της ένταξης των δύο χωρών στο ΝΑΤΟ. Στον αντίποδα, η χώρα μας πρέπει να επιμείνει στην ανάγκη άσκησης πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής, που σημαίνει, με σεβασμό πάντοτε του Διεθνούς Δικαίου και της Ειρήνης, τη σταδιακή αποκατάσταση των παραδοσιακών σχέσεών μας με τη Ρωσία, πολύ περισσότερο που η Τουρκία, πιστή στην τακτική του "επιτήδειου ουδέτερου", ελίσσεται μέσα στην κρίση. Κατόρθωσε μάλιστα να ανταλλάξει τη ψήφο της υπέρ του ΝΑΤΟ με την παράδοση Κούρδων αγωνιστών από τη Σουηδία.
Η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού εγκρίνει τη στάση που ακολουθεί ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην ουκρανική κρίση. Το ναι στη διεύρυνση του ΝΑΤΟ μας εμφανίζει ανακόλουθους προς τις προγραμματικές δεσμεύσεις μας και επηρεάζει την αξιοπιστία μας ως κόμματος της Αριστεράς.

8. Το γεγονός ότι ευρωπαϊκά κόμματα, συντηρητικά και σοσιαλδημοκρατικά (όχι όμως το Αριστερό Κόμμα και οι Πράσινοι στη Σουηδία) καθώς και μεγάλα τμήματα των ευρωπαϊκών κοινωνιών τάσσονται υπέρ της διεύρυνσης του ΝΑΤΟ δεν αποτελεί επιχείρημα για την ορθότητα αυτής της πολιτικής. Άλλωστε, το ίδιο είχε συμβεί με τον "ανθρωπιστικό πόλεμο" στη Γιουγκοσλαβία. Η σημερινή στάση εξηγείται όμως, από τον άνωθεν καλλιεργούμενο αντιρωσισμό, από την προπαγάνδα κατά την οποία αντιπαρατίθεται " ο ολοκληρωτισμός με τη Δημοκρατία ". Για την εξέλιξη αυτή βέβαια η Ρωσία του Πούτιν έχει τεράστιες και εγκληματικές ευθύνες. Παρέχει, από την εισβολή μέχρι και σήμερα, διαρκή και βάσιμα επιχειρήματα προς τις δυνάμεις που αποβλέπουν στην πόλωση, με δεδομένο ότι για την εγκληματική εισβολή και τον πόλεμο έχει δικές της τεράστιες ευθύνες, ανεξάρτητα από τις ευθύνες της «Δύσης». Οι πρόσφατες αδιανόητες απειλές του Προέδρου Πούτιν για χρήση πυρηνικών όπλων είναι απαράδεκτες και προκαλούν την οργή και την αντίδραση κάθε φιλειρηνικού ανθρώπου.
Τα αδιέξοδα του πολέμου και τους κινδύνους αν εξαπλωθεί, άρχισαν να συνειδητοποιούν οι ευρωπαϊκές κοινωνίες με τις συνέπειες της ενεργειακής-οικονομικής-κλιματικής κρίσης. Ο πόλεμος εξουθενώνει τις ευρωπαϊκές κοινωνίες. Η ακρίβεια, ο καλπάζων πληθωρισμός, ο κίνδυνος εκατομμύρια νοικοκυριά να μη μπορούν να θερμάνουν τα σπίτια τους τον χειμώνα, η ακροδεξιά απειλή, εντείνουν την κρίση σε όλη την Ευρώπη και αναδεικνύουν την επιτακτική ανάγκη να σταματήσει ο πόλεμος και να υπάρξει ειρηνική διέξοδος.

Με βάση αυτό το σκεπτικό που αναπτύξαμε στη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου, παραμονή της συζήτησης στη Βουλή, προτείναμε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να καταψηφίσει την ένταξη της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ, σύμφωνα με όσα προβλέπει για το θέμα του ΝΑΤΟ η απόφαση του 3ου Συνεδρίου που προαναφέραμε.
Η πρότασή μας δεν έγινε δεκτή από την πλειοψηφία, με αποτέλεσμα το κόμμα μας να λάβει τη λανθασμένη κατά τη γνώμη μας απόφαση να υπερψηφίσει την ένταξη των δύο χωρών στο ΝΑΤΟ.

9. Επειδή πρόκειται για κορυφαίο ζήτημα αρχών, που συνδέεται με τα «ταυτοτικά» και προγραμματικά χαρακτηριστικά της Αριστεράς, μετά την ενημέρωση των Οργάνων του κόμματος η άποψή μας θα δημοσιοποιηθεί.
Συντροφικά,

Τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας
του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Αννέτα Καββαδία
Έφη Καλαμαρά
Κατερίνα Κνήτου
Πάνος Λάμπρου
Ανδρέας Ξανθός
Πάνος Σκουρλέτης
Ευκλείδης Τσακαλώτος
Νίκος Φίλης
Θεανώ Φωτίου
Θοδωρής Δρίτσας

Επίδομα μητρότητας: Επεκτείνεται στους 9 μήνες στον ιδιωτικό τομέα


Την επέκταση του επιδόματος μητρότητας στον ιδιωτικό τομέα από το 2023 για τρεις ακόμη μήνες, δηλαδή από τους έξι μήνες στους εννέα, προωθεί το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με διάταξη που πρόκειται να ενσωματωθεί στο σχέδιο νόμου για τον εξορθολογισμό και τον εκσυγχρονισμό του ασφαλιστικού συστήματος, το οποίο αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ).

Συγκεκριμένα, με την προτεινόμενη ρύθμιση, αυξάνεται η περίοδος της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας από έξι σε εννέα μήνες για τις μητέρες ασφαλισμένες στον e-ΕΦΚΑ (τ. ΙΚΑ- ΕΤΑΜ), οι οποίες εργάζονται ως μισθωτές με σχέση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου.

Σύμφωνα με διευκρινίσεις του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μία μητέρα λαμβάνει σήμερα για ειδική παροχή προστασίας μητρότητας τον βασικό κατώτατο μισθό επί έξι μήνες, δηλαδή 713 χ 6 = 4.278 ευρώ (μεικτά). Με την επέκταση του επιδόματος κατά τρεις μήνες, θα λάβει 713 χ 9= 6.417 ευρώ μεικτά. Και στις δύο περιπτώσεις λαμβάνει και αναλογία Δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και αναλογία επιδόματος αδείας, ανάλογα με το χρονικό διάστημα που εμπίπτει η επιδότησή της.

Σημειώνεται ότι το επίδομα καταβάλλεται από τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Τα οφέλη

Όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας, η ρύθμιση αποσκοπεί πρωτίστως στη στήριξη της οικογένειας και στην εξίσωση ουσιαστικά μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς προβλέπει τη χρονική επέκταση της προστασίας της μητρότητας και για τις μισθωτές του ιδιωτικού τομέα, σε αναλογία με την ειδική άδεια ανατροφής που δικαιούνται οι μητέρες εργαζόμενες στο Δημόσιο.

Παράλληλα, το μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί εναλλακτικά και για τον πατέρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μητέρα δικαιούται να μεταβιβάσει έως επτά μήνες από την ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας προς τον πατέρα, αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις με πλήρη ή μερική απασχόληση. Για όσο χρόνο ο πατέρας λαμβάνει την άδεια που του έχει μεταβιβάσει η μητέρα, δικαιούται τις παροχές και τις συνέπειες ως προς την ασφαλιστική κάλυψη, που ορίζει η διάταξη.

Τι ισχύει, μέχρι σήμερα
 
Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, για τη χορήγηση της ειδικής παροχής προστασίας της μητρότητας, οι προϋποθέσεις, που έχουν τεθεί, είναι η ασφάλιση στον ΕΦΚΑ, η ενεργός εργασιακή σχέση εξαρτημένης εργασίας τόσο κατά την έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια της άδειας μητρότητας και η λήψη των παροχών μητρότητας από τον e-ΕΦΚΑ (τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) ή τον Ειδικό Λογαριασμό Ξενοδοχοϋπαλλήλων.

Δικαιούχοι είναι και οι τεκμαιρόμενες μητέρες του άρθρου 1464 του ΑΚ, που αποκτούν τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης μητρότητας, καθώς και οι εργαζόμενες που υιοθετούν τέκνο από την ένταξη του παιδιού στην οικογένεια και έως την ηλικία των οκτώ ετών, εφόσον πληρούν τις ως άνω προϋποθέσεις.

Η ΔΥΠΑ υποχρεούται να καταβάλει στην εργαζόμενη μητέρα μηνιαίως ποσό ίσο με τον κατώτατο μισθό, όπως κάθε φορά καθορίζεται με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, καθώς και αναλογία δώρων εορτών και επιδόματος αδείας, με βάση το προαναφερόμενο ποσό.

Σε περίπτωση απασχόλησης μέχρι και τέσσερις ώρες ημερησίως ή μέχρι 13 ημέρες τον μήνα κατά μέσο όρο στη διάρκεια του εξαμήνου που προηγείται της άδειας κυοφορίας, το καταβαλλόμενο ποσό ισούται με το μισό του ανωτέρω καθοριζόμενου ποσού.

Ο χρόνος της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης στον κλάδο σύνταξης και ασθένειας του e-ΕΦΚΑ (τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), καθώς επίσης και στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης, οι δε προβλεπόμενες εισφορές υπολογίζονται επί του κατά περίπτωση αναφερόμενου ποσού, από το οποίο η ΔΥΠΑ παρακρατεί την προβλεπόμενη εισφορά της ασφαλισμένης και την αποδίδει στον e-ΕΦΚΑ (τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) και στο αντίστοιχο επικουρικό ταμείο, μαζί με την προβλεπόμενη εργοδοτική εισφορά που βαρύνει την Υπηρεσία.

Η διαδικασία και η προθεσμία υποβολής της αίτησης

Η δικαιούχος μητέρα μπορεί να υποβάλει σχετική αίτηση προς την αρμόδια Yπηρεσία ΚΠΑ2 της ΔΥΠΑ εντός αποκλειστικής προθεσμίας 60 ημερών από τη λήξη της άδειας μητρότητας (τοκετού και λοχείας) ή της ισόχρονης προς το μειωμένο ωράριο άδειας, εάν έχει χορηγηθεί ή και της ετήσιας κανονικής άδειας, εφόσον προβλέπεται η χορήγησή της, με βάση τις προθεσμίες, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και, συγκεκριμένα, στην περίπτωση που, μετά τη λήψη της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας, δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο για τη λήψη της ετήσιας κανονικής άδειας έως και τις 31/03 του επόμενου ημερολογιακού έτους.

Η υποβολή της αίτησης γίνεται με δύο τρόπους είτε μέσω των e-services ΔΥΠΑ είτε μέσω ΚΕΠ από την ίδια τη δικαιούχο ή διά αντιπροσώπου και η παραλαβή της απόφασης γίνεται είτε μέσω του ατομικού λογαριασμού στις e-services ΔΥΠΑ είτε από την αρμόδια Υπηρεσία της ΔΥΠΑ.

Δικαιολογητικά

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα οποία πρέπει να προσκομιστούν, είναι τα εξής:

  • Βεβαίωση εργοδότη, από την οποία θα προκύπτει η ενεργός εργασιακή σχέση κατά την έναρξη της άδειας μητρότητας, το είδος, η μορφή και η διάρκεια της εργασιακής σχέσης, οι μηνιαίες αποδοχές, ο μέσος όρος των ωρών μερικής απασχόλησης, η ημερομηνία πρόσληψης (και για συμβάσεις ορισμένου χρόνου η ημερομηνία λήξης τους), η λήψη της ετήσιας κανονικής άδειας, που ενδεχομένως χορηγήθηκε, μετά την άδεια λοχείας ή της ισόχρονης προς το μειωμένο ωράριο άδειας, καθώς επίσης και ο φορέας επικουρικής ασφάλισης και το ύψος των εισφορών εργοδότη και εργαζομένου.
  • Αντίγραφο βεβαίωσης επιδόματος μητρότητας (κυοφορίας–λοχείας) από τον e-ΕΦΚΑ (τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) ή τον Ειδικό Λογαριασμό Ξενοδοχοϋπαλλήλων.
  • Υπεύθυνη δήλωση της δικαιούχου, με την οποία αναλαμβάνει την υποχρέωση να γνωστοποιήσει εντός οκτώ ημερών στην αρμόδια υπηρεσία του Οργανισμού οποιαδήποτε μεταβολή της εργασιακής σχέσης της. Η εν λόγω δήλωση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ηλεκτρονικής αίτησης, αναγράφεται στο στάδιο της «ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗΣ» και απαιτείται η συναίνεση σε αυτήν, πριν από την οριστική υποβολή της αίτησης.
  • Αριθμός Καταθετικού Λογαριασμού (ΙΒΑΝ), στον οποίο η ασφαλισμένη είναι μοναδική δικαιούχος ή πρώτη σε περίπτωση συνδικαιούχου.
  • Άδεια διαμονής ή εργασίας στην περίπτωση πολιτών τρίτων χωρών.
Διευκρινίζεται ότι η αρμόδια Υπηρεσία της ΔΥΠΑ έχει δικαίωμα να ζητήσει οποιοδήποτε επιπλέον δικαιολογητικό, εφόσον κρίνεται απαραίτητο για την έκδοση της απόφασης.

Κοζάνη: Κάηκε το ιστορικό δημαρχείο Σερβίων - Σώθηκαν οι δύο νέες πτέρυγες - Βίντεο


Aπό τη φωτιά πού εκδηλώθηκε στη 01:20 το πρωί, καταστράφηκε ολοσχερώς ο πρώτος όροφος του ιστορικού δημαρχείου που είχε χτιστεί το 1936
Μετά από μάχη με τις φλόγες οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας έθεσαν, λίγο μετά τις 3:00 τα ξημερώματα, υπό έλεγχο τη φωτιά στο δημαρχείο των Σερβίων Κοζάνης.

Από τη φωτιά πού εκδηλώθηκε στη 01:20 το πρωί, καταστράφηκε ολοσχερώς ο πρώτος όροφος του ιστορικού δημαρχείου που είχε χτιστεί το 1936, καθώς υποχώρησε η ξύλινη σκεπή του, ενώ σώθηκαν οι δύο πτέρυγες, δεξιά και αριστερά, που θα χτιστούν αργότερα.

Για την κατάσβεση της φωτιάς επιχείρησαν 30 πυροσβέστες με 9 πυροσβεστικά οχήματα, τόσο από το κλιμάκιο των Σερβίων, που έφτασε άμεσα, όσο και από τις πυροσβεστικές υπηρεσίες της Κοζάνης, Πτολεμαΐδας, Γρεβενών και Καστοριάς.


Πηγή: ert.gr

Για πρώτη φορά στην ιστορία: Ρεκόρ παραγωγής «πράσινης» ενέργειας στην Ελλάδα


Στις δομικές ανατροπές στην αγορά ενέργειας περιλαμβάνεται το γεγονός ότι η χώρα από εισαγωγέας έγινε εξαγωγέας ενέργειας και ενεργειακός δίαυλος για τις χώρες της Βαλκανικής
Για πρώτη φορά στην ιστορία, η παραγωγή ρεύματος από Ανανεώσιμες Πηγές στην Ελλάδα ξεπέρασε εφέτος την αντίστοιχη παραγωγή από φυσικό αέριο, χωρίς μάλιστα να συνυπολογίζεται η συνεισφορά των μεγάλων υδροηλεκτρικών.

Στις δομικές ανατροπές στην αγορά ενέργειας που επέφερε η διεθνής κρίση, περιλαμβάνεται επίσης το γεγονός ότι η χώρα μας από εισαγωγέας έγινε εξαγωγέας ενέργειας και ενεργειακός δίαυλος για τις χώρες της Βαλκανικής, στηρίζοντας τον ενεργειακό τους εφοδιασμό με τις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου.

Σύμφωνα με την ανάλυση των τάσεων στην ηλεκτροπαραγωγή του Green Tank:
  • Αθροιστικά για τους 8 πρώτους μήνες του έτους, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) χωρίς τα μεγάλα υδροηλεκτρικά ξεπέρασαν κάθε άλλη πηγή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με 13.238 GWh, αφήνοντας στη δεύτερη θέση το ορυκτό αέριο με 13.150 GWh, το οποίο μειώθηκε οριακά για πρώτη φορά από το 2018. Η πρωτιά των ΑΠΕ εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία τον Ιούλιο και συνεχίστηκε στο 8μηνο.
  • Με όρους μεριδίων στην κάλυψη της ζήτησης οι ΑΠΕ κάλυψαν το 37,5% της ζήτησης, το ορυκτό αέριο το 37,2% μειώνοντας για πρώτη φορά το μερίδιό του από το 2017, ο λιγνίτης το 11,3%, τα μεγάλα υδροηλεκτρικά με 8,6%, ενώ το μερίδιο των καθαρών εισαγωγών περιορίστηκε στο 5,4%.
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου παρατηρήθηκε μεγάλη μείωση στις καθαρές εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες με 1.912 GWh κατά το πρώτο 8μηνο του 2022 ήταν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2013. Αυτό συνέβη καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Αύγουστο η Ελλάδα εξήγαγε περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από αυτή που εισήγαγε (εξαγωγές Ιουλίου: 510 γιγαβατώρες, Αυγούστου: 361 γιγαβατώρες).
Όπως επεσήμανε σχετικά ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, με την ανάπτυξη των ΑΠΕ για πρώτη φορά η Ελλάδα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα στην παραγωγή ρεύματος επειδή έχουμε διπλάσια ηλιακή ακτινοβολία σε σχέση με τη Βόρεια Ευρώπη (σε αντίθεση πχ με τα ελληνικά κοιτάσματα λιγνίτη που έχουν χαμηλή θερμογόνο δύναμη). Ο ίδιος εκτίμησε ότι η παραγωγή "πράσινης" ενέργειας θα σημάνει εξοικονόμηση άνω των 2 δισ. ευρώ το 2023 από την υποκατάσταση εισαγωγών φυσικού αερίου.

Θεαματικές είναι οι εξελίξεις και στις εξαγωγές φυσικού αερίου όπου πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει η υποδομή αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στη Ρεβυθούσα.

Όπως ανέφερε πρόσφατα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, στο Υπουργικό Συμβούλιο της Διεθνούς Διάσκεψης Φυσικού Αερίου στο Βουκουρέστι, πέρυσι η χώρα εξήγαγε 0.7 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, ενώ φέτος πλησιάζει ήδη τα 2 δισ. Εκτιμήσεις της αγοράς αναφέρουν ότι οι εξαγωγές θα φθάσουν εφέτος τα 3 δισ. κυβικά μέτρα.

Οι εξαγωγικές δυνατότητες της χώρας θα ενισχυθούν με την εμπορική λειτουργία του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου που ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου και την έναρξη λειτουργίας, το 2023, του νέου πλωτού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη.

📺Viral: Επικό βίντεο – Σχημάτισαν ουρά σε ATM περιμένοντας μια… κούκλα να κάνει ανάληψη


Viral έχει γίνει ένα βίντεο που δείχνει ανθρώπους να έχουν σχηματίσει ουρά σε ΑΤΜ, περιμένοντας καρτερικά τη σειρά τους για να σηκώσουν χρήματα. Η καθυστέρηση είναι μεγάλη, καθώς μπροστά στο μηχάνημα αυτόματης ανάληψης βρίσκεται ένας άνδρας ο οποίος αργεί πάρα πολύ. Όλοι στην αρχή νόμιζαν πως κάποιος περίεργος τύπος αποφάσισε να τους δυσκολέψει τη ζωή. Κι όμως τα φαινόμενα απατούν.

Κάποιος θέλησε να κάνει μια φάρσα, αφήνοντας μια κούκλα με κουκούλα μπροστά στο ΑΤΜ. Στο βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου, φαίνονται οι άνθρωποι να περιμένουν υπομονετικά, όμως κανείς δεν έχει προσέξει ότι ο άνδρας που είναι στο ΑΤΜ δεν κινείται καθόλου. Είναι σαν στρατιωτάκι ακίνητο και αμίλητο.

Αρκετοί άρχισαν να εκνευρίζονται. Τελικά, ένας άνδρας που έχασε την υπομονή του, αποφάσισε να πάει να δει τι συμβαίνει. Τότε, ανακάλυψε πως επρόκειτο για μια κούκλα και όχι για άνθρωπο!

Ήταν πράγματι μια δυσάρεστη εμπειρία για τους ανθρώπους που στέκονταν στην ουρά, αλλά όταν κατάλαβαν τι είχε γίνει,  ξέσπασαν σε γέλια.

Από την περιγραφή στη λεζάντα του βίντεο,  προκύπτει ότι το βίντεο έχει τραβηχτεί σε ΑΤΜ που βρίσκεται έξω από υποκατάστημα γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ράπισμα και από το Πεντάγωνο στον Ερντογάν: Η Κύπρος εντάσσεται στο αμυντικό πρόγραμμα «State Partnership»


Στο κενό έπεσαν οι αξιώσεις Ερντογάν για τη στρατιωτική συνεργασία των ΗΠΑ με την Κύπρο. Δύο ημέρες μετά τις δηλώσεις που έκανε για την ανάγκη ανάκλησης της απόφασης των ΗΠΑ για την άρση του εμπάργκο όπλων στην Κυπριακή Δημοκρατία, το Αμερικανικό Πεντάγωνο ανακοίνωσε ότι εντάσσει και επίσημα πλέον την Κύπρο στο πρόγραμμα «State Partnership».

Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε ικανοποίηση στη Λευκωσία καθώς όπως επισημαίνεται αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τη στρατιωτική συνεργασία των δύο χωρών και να ενισχύσει την αποτρεπτική δυνατότητα της Εθνικής Φρουράς.

Υπενθυμίζεται ότι ο  Ταγίπ Ερντογάν εκτός από τις αξιώσεις του για το εμπάργκο όπλων στην Κύπρο, ανακοίνωσε και την ενίσχυση των δυνάμεων του Αττίλα ως απάντηση στην υποτιθέμενη στρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου από την Ελλάδα.

Την αποψινή ανακοίνωση του Αμερικανικού Πενταγώνου για την ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στο προγραμμα State Partnership Program και τη συνεργασία μεταξύ της Εθνικής Φρουράς Κύπρου και της Εθνικής Φρουράς των Ηνωμένων Πολιτειών, χαιρέτισε ο υπουργός Άμυνας της Κύπρου Χαράλαμπος Πετρίδης, με ανάρτησή του στο Twitter.

Ο κ. Πετρίδης υπογράμμισε ότι πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για την εμβάθυνση της στρατιωτικής συνεργασίας Κύπρου-ΗΠΑ.

Μπλίνκεν για Κύπρο: Οι ΗΠΑ προσβλέπουν στην ενίσχυση των δεσμών ασφάλειας

Το ρόλο που διαδραματίζει ο λαός της Κύπρου για τη διασφάλιση της ευημερίας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου σημειώνει ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Άντονι Μπλίνκεν, σε μήνυμα για την 62η επέτειο της κυπριακής ανεξαρτησίας.

«Οι ΗΠΑ υποστηρίζουν την επανένωση της Κύπρου ως διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία με πολιτική ισότητα για όλους τους Κύπριους» δήλωσε ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ.

Σε δήλωση που εξέδωσε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ο κ. Μπλίνκεν τόνισε τον βασικό ρόλο που διαδραματίζει ο λαός της Κύπρου για τη διασφάλιση της ευημερίας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Σημειώνει ότι το επόμενο έτος οι ΗΠΑ προσβλέπουν στη συνέχιση της εμβάθυνσης της αυξανόμενης σχέσης μεταξύ των χωρών και των λαών μέσω οικονομικών, πολιτιστικών, εκπαιδευτικών και δεσμών ασφάλειας.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν αφοσιωμένες στην υποστήριξή τους για μια συνολική διευθέτηση σε μια διαδικασία που θα καθοδηγείται από τους Κυπρίους και θα διευκολύνεται από τα Ηνωμένα 'Εθνη, για την επανένωση του νησιού ως διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία με πολιτική ισότητα για όλους τους Κύπριους», αναφέρει ο κ. Μπλίνκεν.

Ουκρανία: Ρώσοι στρατιώτες σκότωσαν 24 αμάχους ανάμεσά τους 13 παιδιά και μία έγκυος - Προσπαθούσαν να διαφύγουν


Τουλάχιστον 24 άμαχοι, ανάμεσά τους μία έγκυος και 13 παιδιά, βρέθηκαν νεκροί από σφαίρες στα αυτοκίνητά τους στη βορειοανατολική Ουκρανία, κοντά στο Κουπιάνσκ, ανακοίνωσε ο κυβερνήτης της περιφέρειας του Χάρκιβ Ολεγκ Σινεγκούμποφ διευκρινίζοντας ότι ο απολογισμός είναι προσωρινός.

«Οι Ρώσοι κατακτητές επιτέθηκαν κατά αμάχων που προσπαθούσαν να γλιτώσουν τους βομβαρδισμούς. Πυροβόλησαν από κοντινή απόσταση», είπε.

Αστυνομικοί και ειδικοί βρίσκονται στο σημείο και διεξάγεται έρευνα, πρόσθεσε ο Ολεγκ Σινεγκούμποφ. Η τοπική εισαγγελία ανακοίνωσε ότι στο σημείο βρέθηκαν επτά αυτοκίνητα στα οποία επέβαιναν άμαχοι.

«Δύο αυτοκίνητα κάηκαν ολοσχερώς. Σε αυτά επέβαιναν παιδιά με τους γονείς τους: κάηκαν ζωντανοί», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εισαγγελίας.

Ο εκπρόσωπος του γραφείου του εισαγγελέα της περιφέρειας του Χάρκιβ Ντμίτρο Σουμπένκο δήλωσε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ότι το σημείο του μακελειού βρίσκεται σε γκρίζα ζώνη του μετώπου, γεγονός που δυσχεραίνει την έρευνα.

«Ο έλεγχος του ουκρανικού στρατού στην ζώνη δεν είναι διαρκής. Κάποια στιγμή βρίσκεται υπό τον έλεγχό μας και στην συνέχεια περνά υπό τον έλεγχο της Ρωσίας και δεν μπορούμε να φέρουμε εις πέρας όλες τις ενέργειες της έρευνας».

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της υπηρεσίας ασφαλείας της Ουκρανίας Βασίλι Μαλιούκ, «οι Ρώσοι είναι ηττημένοι στο πεδίο της μάχης και στην απελπισία τους αντιδρούν σκοτώνοντας αμάχους».
 
«Αλλά δεν θα γλιτώσουν την τιμωρία. Θα τους βρούμε όλους και θα λογοδοτήσουν για τις φρικαλεότητες που έχουν διαπραχθεί».

Χθες, ομάδα του Γαλλικού Πρακτορείου είδε τουλάχιστον 11 πτώματα αμάχων, που είχαν σκοτωθεί μέσα στα αυτοκίνητά τους, σε οδική αρτηρία που είχε εγκαταλειφθεί από τους Ρώσους κατά την οπισθοχώρησή τους από την περιοχή της περασμένη εβδομάδα.

Η φάλαγγα των αυτοκινήτων που είδε χθες η ομάδα του AFP βρισκόταν σε δρόμο που βγαίνει από το χωριό της Κιριλίφκα, σε απόσταση 70 χιλιομέτρων ανατολικά του Χάρκιβ.

Στο σημείο, τα πτώματα βρίσκονταν ακόμη εκεί, στο εσωτερικό των οχημάτων ή δίπλα στα αυτοκίνητα. Ενα μινιμπάς είχε καεί ολοσχερώς. Τέσσερα πτώματα, το ένα παιδιού, βρίσκονταν στα καθίσματα του καμένου αυτοκινήτου.

Το σημείο βρίσκεται σε περιοχή όπου πρόσφατα διεξήχθησαν συγκρούσεις μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών, καθώς οι ουκρανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν ευρεία αντεπίθεση, αναγκάζοντας σε υποχώρηση προς ανατολάς τις ρωσικές δυνάμεις.

Εκπρόσωπος των αυτονομιστών κατηγόρησε την Πέμπτη από την Μόσχα τις ουκρανικές δυνάμεις ότι «πυροβόλησαν εναντίον φάλαγγας οχημάτων αμάχων στην περιοχή του Χάρκιβ, με 30 νεκρούς», χωρίς διευκρινίσεις.

Νέο αυστηρό Μενέντεζ σε Τουρκία: «Οποιαδήποτε επιθετικότητα θα έχει συνέπειες»


Νέο αυστηρό μήνυμα έστειλε ο Ρόμπερτ Μενέντεζ προς την Τουρκία. Όπως προειδοποιεί, «οποιαδήποτε επιθετικότητα θα έχει συνέπειες και δεν θα γίνει αποδεκτή».

Με τροπολογία - κόλαφο για την Τουρκία που κατέθεσε ο γερουσιαστής και πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων Ρόμπερτ Μενέντεζ, μπαίνει φρένο στην πώληση μαχητικών F-16 και πακέτων αναβάθμισης προς την Τουρκία εκτός και αν ο ίδιος ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών «πιστοποιήσει στις αρμόδιες επιτροπές του Κογκρέσου και στις Επιτροπές Άμυνας ότι 1) μια τέτοια πώληση είναι προς το συμφέρον των ΗΠΑ, 2) καθώς και τα μέτρα που έχει λάβει για να διασφαλίσει ότι αυτά τα F-16 δεν θα χρησιμοποιηθούν για υπερπτήσεις πάνω από την Ελλάδα».

Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!
σύγκριση ανάμεσα σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες

«Πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση ότι οι απειλές δεν θα πραγματοποιηθούν. Ωστόσο, εκτιμώ ότι αυτή τη στιγμή είναι περισσότερο "καύχημα", παρά κάτι άλλο», δήλωσε ο Ρόμπερτ Μενέντεζ.

Λίγες ώρες μετά την κατάθεση της τροπολογίας στην Γερουσία ο Μενέντεζ βρέθηκε σε εκδήλωση των ομογενών στο Νιου Τζέρσεϊ σχολιάζοντας την πολιτική της Τουρκίας. Ο Αμερικανός γερουσιαστής και πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας μίλησε στον ΑΝΤ1 τονίζοντας πως.

«Το μήνυμα είναι η αλληλεγγύη προς τους Έλληνες και τους Κύπριους. Η εκτίμηση για την εκπληκτική συνεισφορά τους προς την χώρα μας και το πόσο απίστευτοι σύμμαχοι είναι για τις ΗΠΑ, μέσω του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. Όπως επίσης και ότι έχουν την υποστήριξή μας, στο τέλος της ημέρας και ότι η σχέση μας εμβαθύνεται. Θεωρώ ότι βρισκόμαστε στο υψηλότερο σημείο των σχέσεων της Ελλάδας και των ΗΠΑ».

«Η Τουρκία, υπό τον Ερντογάν, έχει μια οικονομία που πασιφανέστατα καταρρέει. Οι Τούρκοι πολίτες υποφέρουν εξαιτίας του Ερντογάν και των οικονομικών πολιτικών του. Ενόσω πλησιάζει σε εκλογές του χρόνου, είναι μια επικίνδυνη περίοδος για να προσπαθήσει να προκαλέσει ένα επεισόδιο προκειμένου να αποσπάσει την προσοχή των Τούρκων πολιτών από την πολύ κακή οικονομική τους κατάσταση», πρόσθεσε και τόνισε:

«Όμως εμείς πρέπει να ξεκαθαρίσουμε -και πιστεύω ότι το έχουμε κάνει- πως οποιαδήποτε επιθετικότητα θα έχει συνέπειες και δεν θα γίνει αποδεκτή. Νομίζω, στο τέλος της ημέρας, ότι παρότι θα ήθελε να το κάνει αυτό για να αποσπάσει την προσοχή των Τούρκων, θεωρώ ότι όπως είναι ο κόσμος και με τις διαμάχες που υπάρχουν αλλά και με τις συνέπειες για αυτούς που έχουν προκαλέσει επεισόδια, όπως ο Πούτιν στην Ρωσία, δεν είμαι σίγουρος ότι θα το κάνει», πρόσθεσε στο τέλος ο γερουσιαστής Μενέντεζ.

Ακόμη ένα εμπόδιο στην Τουρκία για την αγορά F-16: Δεύτερη τροπολογία από τις ΗΠΑ

Μετά την τροπολογία Μενέντεζ και δεύτερη τροπολογία -αυτή τη φορά από τον γερουσιαστή Κρις Βαν Χόλεν- βάζει εμπόδια στην Τουρκία για την προμήθεια F-16 από τις ΗΠΑ.

Όσον αφορά το θέμα των υπερπτήσεων στο Αιγαίο, η τροπολογία του γερουσιαστή Βαν Χόλεν κινείται στην ίδια γραμμή με αυτή που κατάθεσε στη δική του τροπολογία ο γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ, καθώς ζητά από τον Αμερικανό πρόεδρο να πιστοποιήσει στις αρμόδιες επιτροπές του Κογκρέσου ότι τα F-16 δεν θα χρησιμοποιηθούν για υπερπτήσεις πάνω από τα ελληνικά νησιά.

Όπως σημειώνεται στην τροπολογία, «ο πρόεδρος δεν μπορεί να πουλήσει ή να εγκρίνει άδεια για την εξαγωγή νέων αεροσκαφών F-16, ή τεχνολογία αναβάθμισης, ή κιτ εκσυγχρονισμού F-16 σε οποιαδήποτε αρχή, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Νόμου περί Ελέγχου Αμυντικών Εξαγωγών, στην κυβέρνηση της Τουρκίας ή σε οποιονδήποτε οργανισμό ή όργανο της Τουρκίας, εκτός και εάν ο πρόεδρος πιστοποιήσει στην Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων της Γερουσίας και στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων και στις Επιτροπές Αμυνας του Κογκρέσου ότι μια τέτοια πώληση είναι προς το συμφέρον των ΗΠΑ, περιλαμβάνεται λεπτομερής περιγραφή των συγκεκριμένων μέτρων που έχουν ληφθεί για να διασφαλιστεί ότι τέτοια F-16 δεν θα χρησιμοποιηθούν από την Τουρκία για τις επαναλαμβανόμενες μη εξουσιοδοτημένες υπερπτήσεις πάνω από την Ελλάδα και εναντίον στρατιωτικών επιχειρήσεων κατά συμμάχων των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του SDF για την εκστρατεία κατά του ISIS, καθώς και καμία εξαγωγή νέων αεροσκαφών F-16 ή τεχνολογία αναβάθμισης ή κιτ εκσυγχρονισμού F-16 δεν δύναται να πραγματοποιηθεί πριν από την ημερομηνία που η Τουρκία επικυρώσει την ένταξη Σουηδίας και Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ».

Σημειώνεται ότι η τροπολογία Βαν Χόλεν δεν περιορίζεται μόνο στο θέμα των τουρκικών υπερπτήσεων πάνω από τα νησιά του Αιγαίου, αλλά βάζει ευρύτερες προϋποθέσεις. Ειδικότερα, ζητά να επικυρωθεί το πρωτόκολλο της ένταξης της Σουηδίας και της Φιλανδίας στο ΝΑΤΟ και να διασφαλιστεί ότι τα αμερικανικά μαχητικά δεν θα χρησιμοποιηθούν εναντίον των Κούρδων στη Συρία.

📺Σοκ στην Ινδονησία: Τουλάχιστον 174 οι νεκροί από το «ντου» οπαδών μετά το τέλος αγώνα ποδοσφαίρου


Δεν το χωράει ο νους το μακελειό που εκτυλίχθηκε σε αγώνα ποδοσφαίρου στην Ινδονησία.

Ο αγώνας Αράμπα – Περσεμπάγια (2-3) για το πρωτάθλημα βάφτηκε με αίμα όταν οργισμένοι οπαδοί έκαναν «ντου» στο γήπεδο.


Ο αριθμός των νεκρών αυξάνεται συνεχώς και σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό, 174 άτομα έχασαν την ζωή του σε ένα άνευ προηγουμένου λουτρό αίματος.


Οι εικόνες που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου προκαλούν σοκ. Το γήπεδο μετατράπηκε σε εμπόλεμη ζώνη και πάνω στον πανικό πολλοί ποδοπατήθηκαν. Οι αστυνομικές δυνάμεις προχώρησαν σε εκτεταμένη χρήση χημικών ενώ δημοσιεύματα -βασισμένα σε μαρτυρίες- έκαναν λόγο ακόμη και για χρήση όπλων.

Τα επεισόδια συνεχίστηκαν στους δρόμους όπου δεκάδες οχήματα τυλίχθηκαν στις φλόγες.


Εκατοντάδες τραυματίες νοσηλεύονται σε κοντινά νοσοκομεία ενώ η κυβέρνηση της χώρας της Ασίας διέταξε την αναβολή του πρωταθλήματος για τουλάχιστον μία εβδομάδα, ενώ διενεργούνται ήδη έρευνες για να αποδοθούν ευθύνες.

01 Οκτωβρίου 2022

Πρετεντέρης: Κατσαβίδια


"Οταν η πολιτεία συγκρούεται με το οργανωμένο έγκλημα ποιος μπορεί να είναι με το οργανωμένο έγκλημα;" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



📺Πολυτεχνειούπολη: Ο αρχηγός της συμμορίας χρηματοδοτούσε τρομοκράτη


Όλο και περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας μετά την εισβολή της αστυνομίας στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου και τη σύλληψη 32 ατόμων, μελών συμμορίας που λήστευε και έκανε διακίνηση ναρκωτικών.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του MEGA και όπως αποκάλυψε ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Τα ΝΕΑ» και «Το ΒΗΜΑ», Βασίλης Λαμπρόπουλος, ο αρχηγός της συμμορίας έβαζε λεφτά στον λογαριασμό του ανθρώπου που έστειλε τη βόμβα στον πρώην πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο και ουσιαστικά χρηματοδότησε αυτήν την επίθεση.

Η επίθεση στον Λουκά Παπαδήμο

Υπενθυμίζεται ότι τον Μάιο του 2017, ο πρώην υπηρεσιακός πρωθυπουργός της χώρας Λουκάς Παπαδήμος, είχε λάβει ένα δέμα το οποίο περιείχε βόμβα.

Ο ίδιος είχε ανοίξει το κουτί εντός του αυτοκινήτου του, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί βαριά και να περάσει πολλούς μήνες στο νοσοκομείο.

Σημειώνεται ότι τα ίδια άτομα που έστειλαν τη βόμβα στον πρώην πρωθυπουργό, είχαν στείλει παρόμοια δέματα και σε ευρωπαίους αξιωματούχους, μεταξύ των οποίων και ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Από την τότε έρευνα της Αντιτρομοκρατικής, είχε συλληφθεί ένα άτομο και μετά από έρευνα στους τραπεζικούς του λογαριασμούς, ανακαλύφθηκε ότι το διάστημα που ήταν εκτός φυλακής χρηματοδοτούντο από δεκατέσσερα άτομα, ανάμεσα στα οποία και ο αρχηγός της συμμορίας της Πολυτεχνειούπολης.

Εντολές από φυλακισμένους
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του MEGA, κακοποιοί οι οποίοι βρίσκονταν εντός των φυλακών, συνεννοούνταν με την κεφαλή της σπείρας της Πολυτεχνειούπολης, οι οποίοι στη συνέχεια έκαναν καταθέσεις στον τραπεζικό λογαριασμό του αντιεξουσιαστή που κατηγορήθηκε για την επίθεση στον Λουκά Παπαδήμο.

Μετά την ανακάλυψη της ΕΛ.ΑΣ των 14 που χρηματοδοτούσαν τον βομβιστή, η Αντιτρομοκρατική έκανε μυστική έρευνα στην Πολυτεχνειούπολη, από την οποία προέκυψαν μέχρι και καλλιέργειες κάνναβης εντός των δωματίων των φοιτητικών εστιών.

Παρά τα ευρήματα, η αστυνομία αποφάσισε να μην προχωρήσει τότε στην περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης, ούτε να προσαγάγει άτομα από τις εστίες.

Η επέμβαση της αστυνομίας ήρθε προ ημερών, αφού τα στοιχεία από το 2018 δεν έτυχαν οποιασδήποτε εκμετάλλευσης.

Επισημαίνεται ότι τα μέλη της μαφίας της Πολυτεχνειούπολης, όσο ήταν ελεύθεροι και μετά από καταδιώξεις που γίνονταν με την αστυνομία, έκαιγαν τα αυτοκίνητά τους εντός του χώρου της Πολυτεχνειούπολης και έτσι δεν υπήρχε δυνατότητα περαιτέρω ελέγχου.

Ολόκληρο το ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου θα δημοσιευτεί στο «ΒΗΜΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ».

Θεοδωρικάκος - Κεραμέως απαντούν στον ΣΥΡΙΖΑ: Η εστία επί των ημερών σας ήταν ορμητήριο εγκληματικότητας – Τώρα αποδίδεται στους φοιτητές


«Οι εστίες στις οποίες αναφέρεται η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ ανήκουν στο Πανεπιστήμιο και όχι στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ ούτε στο Υπουργείο Παιδείας. Το κόμμα που κυβέρνησε 4,5 χρόνια αγνοεί ακόμα και τα βασικά» αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους τα γραφεία τύπου των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας και Θρησκευμάτων.

«Αλλά ακόμη χειρότερα, εδώ το ίδιο το ΙΝΕΔΙΒΙΜ τελούσε υπό κατάληψη επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για σχεδόν 40 ημέρες!» επισημαίνεται ακόμη, μεταξύ άλλων.

Ολόκληρη η κοινή ανακοίνωση των γραφείων τύπου Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας και Θρησκευμάτων

«Το κόμμα που κυβέρνησε 4,5 χρόνια αγνοεί ακόμα και τα βασικά: Ότι οι εστίες στις οποίες αναφέρεται η ανακοίνωση του ανήκουν στο Πανεπιστήμιο και όχι στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ ούτε στο Υπουργείο Παιδείας.

Οι, δε, αιτιάσεις τους για το ΙΝΕΔΙΒΙΜ δεν εκπλήσσουν κανέναν, δεδομένου ότι δεν είναι οικεία πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ ανάδοχος να επιλέγεται από 3 και πλέον διαφορετικές προσφορές, όταν απαιτείται μόνο μια, και οι ανάδοχοι να εκπληρώνουν κανονικά το έργο, όταν οι δικοί τους τα άφηναν εκκρεμή με τη δική τους αδιαφορία και ανοχή.

Αλλά ακόμη χειρότερα, εδώ το ίδιο το ΙΝΕΔΙΒΙΜ τελούσε υπό κατάληψη επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για σχεδόν 40 ημέρες!

Ο Πρωθυπουργός των «αυταπατών» επιχειρεί από χθες να απεκδυθεί «τα πιστεύω» του στο ζήτημα της ασφάλειας των Πανεπιστημίων, με τρόπο άγαρμπο και υποκριτικό:
  • Γιατί, πρώτον, ήταν εκείνος που εναντιώθηκε σφόδρα στην νομοθετική ρύθμιση της Νέας Δημοκρατίας για κατάργηση του Ασύλου, καταψηφίζοντάς την.
  • Γιατί, δεύτερον, ήταν οι βουλευτές του που πρωτοστάτησαν στις διαδηλώσεις κατά των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.
  • Γιατί, τρίτον, ήταν η ίδια η νεολαία του κόμματός του που έσπευσε να καταγγείλει την επιχείρηση της Αστυνομίας εντός των εστιών, λίγο πριν από την εξάρθρωση των συμμοριών.
Η εστία επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ορμητήριο εγκληματικότητας και τώρα αποδίδεται στους φοιτητές.

Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνεται ότι οι προσπάθειες τις Κυβέρνησης για την ασφάλεια στα Πανεπιστήμια έχουν σήμερα τη στήριξη όλων των Ελλήνων. Γι αυτό και, κουνώντας της το δάκτυλο, προσπαθεί να αποποιηθεί το βαρύ ιδεοληπτικό του παρελθόν.

Ευτυχώς για την Ελλάδα και δυστυχώς για τον κ. Τσίπρα, οι Έλληνες το θυμούνται καλά».

Επίθεση με τρικάκια στο γραφείο της Ζωής Ράπτη – Δείτε την ανάρτηση της υφυπουργού Υγείας


Επίθεση με τρικάκια πραγματοποιήθηκε στο πολιτικό γραφείο της υφυπουργού Υγείας, Ζωής Ράπτη, το απόγευμα του Σαββάτου, όπως αποκάλυψε η ίδια μέσω ανάρτησής της στο twitter.

Συγκεκριμένα ομάδα ατόμων από τον «Φεμινιστικό Τομέα Ρουβίκωνα» έγραψε συνθήματα στους εξωτερικούς τοίχους του κτηρίου και πέταξε τρικάκια κατηγορώντας την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας ότι ιδιωτικοποιεί την υγεία.

Με tweet της η υφυπουργός Υγείας διαμηνύει ότι «η επίθεση του φεμινιστικού τμήματος του Ρουβίκωνα στο πολιτικό μου γραφείο δεν μας τρομοκρατεί, ούτε αναστέλλει το έργο μας στο υπουργείο Υγείας. Θα βελτιώσουμε την παροχή υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας και απεξαρτησης δωρεάν για όλους τους πολίτες».

Κανείς δεν πήγε στην κηδεία του 56χρονου - Στη Γερμανία οι σοροί της 31χρονης και του βρέφους - Μαρτυρίες σοκ για το διπλό φονικό


Ούτε ο πατέρας του, αλλά ούτε και κανείς από το χωριό του δεν πήγε στην κηδεία του 56χρονου δολοφόνου και αυτόχειρα στη Λεκάνη Καβάλας.

Το φέρετρο έφτασε με περιπολικό. Ο ιερέας δεν ήθελε να ψάλλει αλλά πήρε εντολή από δεσπότη.  

Λίγο πριν τις 17:00 ολοκληρώθηκε η κηδεία του αυτόχειρα και δολοφόνου στην Λεκάνη Καβάλας, ο οποίος χθες το πρωί πριν δώσει τέλος στη ζωή του, σκότωσε, με μονόκαννο όπλο, την 31χρονη μητέρα του παιδιού του και το 10 μηνών βρέφος τους. Όλο το χωριό του «γύρισε την πλάτη» μετά την φρικτή πράξη που έκανε, χωρίς έλεος.

Μάλιστα, και ο ίδιος του ο πατέρας, σε χθεσινές του δηλώσεις, τόνισε πως δεν θα πήγαινε στην κηδεία του γιου του. Ο ηλικιωμένος τόνισε ότι εδώ και αρκετά χρόνια δεν είχε επαφές με τον γιο του. «Δεν ξέρω τίποτα. Δεν μιλούσα με τον γιο μου, ούτε είχα δει το εγγονάκι μου. Κάτι τέτοιο θα το έκανε μόνο ένας τρελός, τρελός όμως δεν ήταν. Δεν θα πάω στην κηδεία του γιου μου», ανέφερε ο πατέρας του δράστη.

Σύμφωνα με την πρώτη ξαδέρφη του δράστη στης στυγερής δολοφονίας  «ο νεκρός πήγε κατευθείαν στα μνήματα. Εκεί ήταν η αδερφή του με τον γαμπρό του, εγώ ως πρώτη ξαδέρφη που τον μεγάλωσα, με τη νύφη μου», αναφέρει η γυναίκα,  σημειώνοντας ότι «η σορός έφτασε με συνοδεία περιπολικού, υπό τον φόβο μήπως γίνει τίποτα κακό».

Η σορός της 31χρονης κοπέλας και του 10 μηνών γιου της θα μεταφερθούν στη Γερμανία, όπου μένει μόνιμα η μητέρα της άτυχης κοπέλας, η οποία αρχικά αναμένονταν σήμερα στην Ελλάδα.

Ωστόσο, μετά από επιθυμία της μητέρας, που κατάγεται από τη Λεκάνη, αποφασίστηκε οι σοροί να μεταφερθούν στη Γερμανία προκειμένου να γίνουν εκεί οι ακολουθίες ταφής.

Η 31χρονη κοπέλα, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γερμανία, ήταν ρωμαιοκαθολική, ενώ το βρέφος είχε βαφτιστεί χριστιανός ορθόδοξος στα μέσα Ιουλίου στην εκκλησία της Λεκάνης.

Είχε προσχεδιάσει το έγκλημα

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα στοιχεία και οι μαρτυρίες δείχνουν ότι ο δράστης είχε προσχεδιάσει το έγκλημα. Σοκαριστικές πληροφορίες έρχονται στο φως για τις λεπτομέρειες του διπλού φονικού.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1 ιδιοκτήτης καφενείου και οικογενειακός φίλος του ζευγαριού είπε υπήρχε ένταση στην σχέση του 56χρονου με την εν διαστάσει και κατά 25 χρόνια νεότερη σύντροφο του, με την οποία είχαν αποκτήσει ένα μωρό λίγων μηνών, με επίκεντρο τον χωρισμό τους και την τύχη του παιδιού.

Μετά από μια δικαστική διαμάχη για την επιμέλεια του λίγων μηνών παιδιού κι ενώ η απόφαση έδειχνε να κλίνει υπέρ της μητέρας, ο άνδρας, που τελευταία σύμφωνα με τον φίλο του είχε χάσει αρκετά κιλά και εμφανιζόταν πιεσμένος και προβληματισμένος, αποφάσισε να σκοτώσει το παιδί του και την γυναίκα με την οποία το έφεραν μαζί στην ζωή και εν συνεχεία να βάλει τέλος στην ζωή του.

Βρήκαν ένα σημείωμα του αυτόχειρα που έλεγε ότι «εδώ αρχίζει η αγάπη μας και εδώ τελειώνει».

Τι αναφέρει η ιατροδικαστική έκθεση

Η ιατροδικαστική εξέταση της 31χρονης γυναίκας, του έντεκα μηνών μωρού και του 56χρονου κτηνοτρόφου ολοκληρώθηκε σήμερα το μεσημέρι και φέρνει στο φως τις τελευταίες τραγικές στιγμές των θυμάτων και του δράστη.

Όπως αναφέρει ο ιατροδικαστής της υπόθεσης, Νίκος Κιφνίδης, στη Voria.gr, η συγκεκριμένη υπόθεση ήταν πολύ σκληρή και ιδίως η ιατροδικαστική εξέταση του μόλις 11 μηνών Στέλιου. Ο δράστης φέρεται αρχικά να πυροβόλησε το μωρό, το οποίο είχε τοποθετήσει στο έδαφος, πισώπλατα και αριστερά, μπροστά στα μάτια της έντρομης μητέρας του. Το μωρό πυροβόλησε ο δράστης με το μονόκαννο όπλο του και χρησιμοποίησε σκάγια για πουλιά. Ο θάνατος του μικρού Στέλιου ήταν ακαριαίος.

Στη συνέχεια, ο δράστης ξαναγέμισε το όπλο του και αυτή τη φορά με δράμια, δηλαδή σκάγια που σκοτώνουν αγριογούρουνα, και πυροβόλησε πάλι πισώπλατα την πρώην σύντροφό του, την Άννα. Η γυναίκα βρήκε ακαριαίο θάνατο καθώς τρυπήθηκαν τα πνευμόνια, η καρδιά της και μέρος του συκωτιού της, ουσιαστικά δηλαδή καταστράφηκε όλη η στομαχική της κοιλότητα.

Όταν τελικά ο 56χρονος δράστης έστρεψε το όπλο στην καρδιά του, η πρώτη του προσπάθεια να αυτοκτονήσει απέτυχε, καθώς φαίνεται πως γλίστρησε το όπλο από τα χέρια του. Ο 56χρονος αυτοπυρπολήθηκε πρώτα λοξά, από τα δεξιά προς τα αριστερά, με αποτέλεσμα να σπάσει μερικά πλευρά του, χωρίς όμως να προκαλέσει τον θάνατό του. Ο δράστης τότε έβαλε νέα σφαίρα στο όπλο και αυτήν τη φορά έβαλε στο στόμα του την κάννη και πυροβόλησε, με αποτέλεσμα να βρει ακαριαίο θάνατο, καθώς κατακερμάτισε τον εγκέφαλό του.

Την απειλούσε ότι θα σκοτώσει το παιδί και την ίδια

«Της έλεγε «θα σκοτώσω εσένα και το παιδί και θα αυτοκτονήσω και εγώ», η Άννα δεν φανταζόταν ότι θα το κάνει», συνεχίζει η γειτόνισσα.

«Η Άννα ήταν υπόδειγμα ανθρώπου, με πολύ καλή ψυχή, μορφωμένη», λέει συγκλονισμένη η θεία της, τονίζοντας ότι γνώρισε τον σύντροφό της πριν από τέσσερα χρόνια όταν ήρθε στο χωριό για να γράψει το βιβλίο της για την Λεκάνη. «Έζησε μαζί του, έκαναν το παιδάκι, χώρισαν και τελευταία δεν τα βρίσκανε. Η Άννα έλεγε ότι ήθελε να φύγει Γερμανία με το παιδί αλλά δεν ήταν σίγουρη. Κάθε ημέρα του έδινε το παιδί και έπαιζαν. Αυτός ήρθε το πρωί και την πήρε από το σπίτι, μάλλον της είπε «πάμε να δούμε τα κατσίκια» γιατί αγαπούσε πολύ τα κατσίκια. Αλλά αυτός θα είχε κάτι άλλο στο μυαλό του. Η Άννα έμενε στο σπίτι του παππού της με το παιδί και αυτός ερχόταν καθημερινά και το έβλεπε», λέει η θεία της.

Ελληνοτουρκικά - Οι Τούρκοι επικαλούνται Τσίπρα: «Η Αθήνα παραχώρησε επτά στρατιωτικές εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ χωρίς εγγυήσεις»


Μπορεί ο Αλέξης Τσίπρας, κατά την χθεσινή του συνέντευξη στον ΑΝΤ1, να ξεκαθάρισε ότι το εθνικό μέτωπο κατά της αυξανόμενης τουρκικής προκλητικότητας είναι αρραγές, ωστόσο οι Τούρκοι «απομονώνουν» ένα απόσπασμα των δηλώσεών του για την εξωτερικική πολιτική, για να ενισχύσουν την επιχειρηματολογία τους κατά της Ελλάδας, αλλά και των ΗΠΑ.

Σε άρθρο του κρατικού πρακτορείου ειδήσεων της Τουρκίας, Anadolu, λοιπόν, δίνεται έμφαση στις δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τις συμφωνίες Ελλάδας - ΗΠΑ. Υπενθυμίζεται ότι ο Αλέξης Τσίπρας είπε πως το κρίσιμο είναι να έχεις μια ενεργή εξωτερική και διπλωματία και να ζητείς ανταλλάγματα, δεσμεύσεις και εγγυήσεις, «αυτό δηλαδή που θα έπρεπε να έχει κάνει η ελληνική κυβέρνηση στη συμφωνία με τις αμερικανικές βάσεις, που παραχωρήθηκαν έξι στρατιωτικές βάσεις και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης επ’ αόριστον και χωρίς ανταλλάγματα».

«Όταν λοιπόν έχεις παραχωρήσει έξι βάσεις επ’ αόριστον, όταν είσαι η χώρα που δίνει στην πρώτη τετράδα στην Ευρώπη τα περισσότερα όπλα στην Ουκρανία με όποιο κόστος μπορεί να έχει αυτό για την Ελλάδα, όταν λοιπόν τα έχει δώσει όλα με δύο λόγια, έχεις δώσει 12 δισ. ευρώ στους Γάλλους για πολεμικό εξοπλισμό που θα έρθει μετά από χρόνια κι έχεις υπογράψει κι ένα ελληνογαλλικό μνημόνιο συνεργασίας, που είναι οι εγγυήσεις για την ακεραιότητα»; διερωτήθηκε ο κ. Τσίπρας.

Στο σημείο αυτό, το τουρκικό δημοσίευμα υποστηρίζει ότι η Ελλάδα συνεχίζει τις προκλητικές της δραστηριότητες και την επιθετική ρητορική της στο Αιγαίο, παρά τις εκκλήσεις της Άγκυρας...

📺Σάκκαρη - Σερίφ: Η Αιγύπτια έτρεξε να κλείσει το κινητό της που χτύπησε εν ώρα τελικού


Συμβαίνουν και αυτά όταν παίζεις δύο παιχνίδια μέσα σε λίγες ώρες. 

Η Μαγιάρ Σερίφ απέκλεισε την Μπογκντάν στον ημιτελικό του Parma Open και μετά από 1,5 ώρα βρέθηκε πάλι στο κορτ για να παίξει τον τελικό με τη Μαρία Σάκκαρη. 

Η Αιγύπτια τενίστρια ξέχασε να κλείσει το κινητό της και το άφησε στον πάγκο. Στην διάρκεια του 1ου σετ εκείνο άρχισε να χτυπάει και η Μαγιάρ έτρεξε να το απενεργοποιήσει για να συνεχιστεί ο τελικός. 

📺Πόλεμος στην Ουκρανία - Το ΣΚ@ΤΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΤΣΑ του Καντίροφ: Καλεί τον Πούτιν να ρίξει πυρηνικά!


Ο Ραμζάν Καντίροφ, ηγέτης της Τσετσενίας και σύμμαχος του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, δήλωσε σήμερα ότι η Μόσχα θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει μικρής ισχύος πυρηνικά όπλα στην Ουκρανία, μετά τις νέες ήττες που υπέστη στο πεδίο της μάχης.

Σε ανάρτησή του στο Telegram, στην οποία επικρίνει τους Ρώσους διοικητές επειδή εγκατέλειψαν την πόλη Λιμάν στην ανατολική Ουκρανία, ο Καντίροφ γράφει: «Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να ληφθούν πιο δραστικά μέτρα, μέχρι την κήρυξη στρατιωτικού νόμου στις μεθοριακές περιοχές και τη χρήση μικρής ισχύος πυρηνικών όπλων».

Όπως είναι γνωστό ο Τσετσένος ηγέτης και οι μαχητές του είχαν  καθοριστική συμβολή στην κατάληψη της Μαριούπολης από τους Ρώσους στα τέλη Μαρτίου. 

Οι δηλώσεις Καντίροφ γίνονται σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία ο ρωσικός στρατός συνεχίζει να υποχωρεί στα μέτωπα του Χαρκόβου από την αντεπίθεση των ουκρανικών δυνάμεων. 

Συνεχίζεται η προέλαση των Ουκρανών

Ο ουκρανικός στρατός εισήλθε στην πόλη Λιμάν, στην ανατολική Ουκρανία, όπου μαίνονται συγκρούσεις με τις ρωσικές δυνάμεις, δήλωσε ο Σέρχιι Τσερεβάτι εκπρόσωπος των ανατολικών ουκρανικών δυνάμεων.

Νωρίτερα σήμερα ο στρατός της Ουκρανίας είχε ανακοινώσει ότι έχει "περικυκλώσει" πολλές χιλιάδες Ρώσους στρατιώτες στη Λιμάν, έναν σιδηροδρομικό κόμβο κρίσιμης σημασίας για τη Μόσχα.

«Οι ρωσικές δυνάμεις είναι περικυκλωμένες στη Λιμάν», είχε δηλώσει ο Τσερεβάτι στην ουκρανική κρατική τηλεόραση , όπως μετέδωσε το πρακτορείο Interfax- Ukraine.


«Οι ουκρανικές αερομεταφερόμενες δυνάμεις εισήλθαν στη Λιμάν, στην επαρχία Ντονέτσκ», ανέφερε στο Twitter το υπουργείο Εξωτερικών της Ουκρανίας.

Σε βίντεο διάρκειας ενός λεπτού που συνοδεύει την ανάρτηση εμφανίζονται δύο Ουκρανοί στρατιώτες που κουνούν και στη συνέχεια κρεμούν την ουκρανική σημαία σε μια ταμπέλα που γράφει «Λιμάν», στην είσοδο της πόλης.


«Ξεδιπλώνουμε τη σημαία μας και την τοποθετούμε στη γη μας. Η Λιμάν θα είναι πάντα μέρος της Ουκρανίας», ακούγεται να λέει ένας από τους δύο χαμογελώντας.



Σύμφωνα με τονΣέρχιι Τσερεβάτι, "περίπου 5.000 με 5.500 Ρώσοι" βρίσκονται μέσα και γύρω από τη Λιμάν τις τελευταίες ημέρες. «Όμως μετά τις πρόσφατες μάχες έχει μειωθεί ο αριθμός τους», είχε προσθέσει.


Ο κυβερνήτης της γειτονικής επαρχίας Λουχάνσκ Σέρχιι Γκαϊντάι είχε δηλώσει ότι οι Ρώσοι στρατιώτες που βρίσκονται «στο καζάνι» της Λιμάν «έχουν τρεις επιλογές: να φύγουν, να πεθάνουν όλοι μαζί ή να παραδοθούν».

Η απώλεια της Λιμάν θα αποτελέσει νέο πλήγμα για τον ρωσικό στρατό μετά τις πολλές στρατιωτικές ήττες που έχει υποστεί από τις αρχές Σεπτεμβρίου και την έναρξη της αντεπίθεσης του Κιέβου στο νότιο και ανατολικό τμήμα της Ουκρανίας.

🤷‍♂️🤷‍♂️ΣΥΡΙΖΑ: «Θα απαντήσουν Κεραμέως - Θεοδωρικάκος για το φιάσκο με την εστία που αφέθηκε στο έλεος του ΟΝΝΕΔίτη;»


«Έχουν περάσει πάνω από 24 ώρες από τις καταγγελίες του Αλέξη Τσίπρα για τις ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη σχετικά με την κατάσταση στις φοιτητικές εστίες και από την κ. Κεραμέως και τον κ. Θεοδωρικάκο ούτε φωνή ούτε ακρόαση», τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Σε ανακοίνωση της με τίτλο: «Θα απαντήσουν Κεραμέως - Θεοδωρικάκος για το φιάσκο με την εστία που αφέθηκε στο έλεος του ΟΝΝΕΔίτη;», η αξιωματική αντιπολίτευση σημειώνει, πρώτον, ότι η κυβέρνηση «επί τρία χρόνια ήξερε για την εγκληματική δραστηριότητα στην Εστία του Ζωγράφου και δεν έκανε απολύτως τίποτα, αφήνοντας τους φοιτητές των λαϊκών οικογενειών είτε εκτός εστιών είτε εκτεθειμένους σε κίνδυνο».

Υπογραμμίζει, δεύτερον, ότι οι εστίες «δεν υπάγονται στα πανεπιστήμια, δεν διέπονται από κανένα καθεστώς ασύλου, αλλά υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ». Άρα, τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, «ουδεμία σχέση έχουν όσα συμβαίνουν με την συζήτηση για την πανεπιστημιακή αστυνομία, όπως επιχειρεί να εμφανίσει κυβέρνηση και φιλικά της ΜΜΕ».

Τρίτον, σημειώνει ότι «πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ διορισμένος από την κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι ο πρώην πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ ο κ. Κώστας Δέρβος, ο οποίος σύμφωνα με τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ κάνει απευθείας αναθέσεις δεκάδων χιλιάδων ευρώ το μήνα για υπηρεσίες φύλαξης για να είναι τελικά οι φοιτητικές εστίες στο έλεος των κακοποιών».

Κατόπιν αυτών ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι θα περιμένει «έστω και τώρα» μία απάντηση, ενώ σχολιάζει πως «όσο κρύβονται και δεν απαντούν τόσο θα επιβεβαιώνουν ότι και για την τραγική κατάσταση στις φοιτητικές εστίες η ευθύνη έχει ονοματεπώνυμο: Κυριάκος Μητσοτάκης».

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Ταυτόχρονο homeporting για δύο κρουαζιερόπλοια αύριο για πρώτη φορά στα... χρονικά


Ακόμη ένα βήμα για την καταξίωση του λιμένα Θεσσαλονίκης στον τομέα της κρουαζιέρας σηματοδοτεί το ταυτόχρονο Homeporting που θα πραγματοποιηθεί αύριο για δύο κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της πόλης, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην ...ιστορία του λιμανιού, όπως επισημάνθηκε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Έτσι, μπορεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να έγινε ύστερα από 15 χρόνια το 2021 homeport, δηλαδή λιμάνι επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων όχι μόνο για τους ντόπιους επιβάτες, αλλά και για τους διεθνείς, αλλά φέτος, και συγκεκριμένα αύριο, επιτυγχάνεται ακόμη μία πρωτιά.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον πράκτορα της «Κοσμάτος», ταυτόχρονο Homeporting θα κάνουν αύριο το κρουαζιερόπλοιο «Monet» που έδεσε σήμερα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 8.30 το πρωί προερχόμενο από τη Λήμνο, και το «Celestyal Crystal», που θα καταπλεύσει στις 2/10 στις 10 το πρωί, με προηγούμενό του σταθμό τον Πειραιά.

Τονίζεται ότι το «MONET» κατέπλευσε σήμερα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με 50 επιβάτες από τη Μεγάλη Βρετανία, οι οποίοι αύριο θα κατέβουν για να δώσουν τη θέση τους σε άλλους ισάριθμους, ενώ το κρουαζιερόπλοιο θα αναχωρήσει τη Δευτέρα 3/10 στις 18.00 για Λήμνο.

Το «Celestyal Crystal» θα φτάσει αύριο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τον Πειραιά μεταφέροντας 500 επιβάτες, μεταξύ των οποίων Γάλλοι, Βρετανοί Έλληνες και Βαλκάνιοι, εκ των οποίων οι 150 θα κατέβουν, για να δώσουν τη θέση τους σε άλλους 100 (κυρίως Έλληνες και Βαλκάνιους) . Το προαναφερόμενο κρουαζιερόπλοιο θα αναχωρήσει αύριο στις 19.00 για το Κουσάντασι της Τουρκίας.

Σε 78 οι προγραμματισμένες προσεγγίσεις για το 2023, από 60 το 2022

Για το 2023, μέχρι στιγμής και σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της ΟΛΘ Α.Ε., έχουν ήδη προγραμματιστεί 78 προσεγγίσεις με 23 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια και περισσότερες από τις μισές αναμένεται να είναι αφίξεις homeporting. Σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα η πρώτη προσέγγιση για το 2023 αναμένεται στις 10 Φεβρουαρίου 2023 και η τελευταία στις 27 Δεκεμβρίου 2023.

Προς το παρόν, επτά νέες εταιρείες κρουαζιέρας (CMI Ship Management, Crystal Cruises, Mystic Cruises, Norwegian Cruise Line, Regent Seven Seas Cruises, Royal Caribbean International, Swan Hellenic) έχουν βάλει τη Θεσσαλονίκη στο χάρτη των προορισμών τους για το 2023 και το λιμάνι της πόλης θα συνδέεται το επόμενο έτος, με 13 διαφορετικούς προηγούμενους και επόμενους λιμένες.

Τονίζεται δε ότι το 2023 η Celestyal Cruises θα επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη με δύο κρουαζιερόπλοια (έναντι ενός το 2022), η Silver Sea Cruises με άλλα δύο (από ένα φέτος) και η Viking Cruises με τέσσερα (από τρία φέτος).

Η εντυπωσιακή αύξηση των αφίξεων κρουαζιέρας το 2022 στη Θεσσαλονίκη

Για το 2022 είναι προγραμματισμένες 60 αφίξεις με 17 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, οι οποίες ξεκίνησαν φέτος στις 5 Φεβρουαρίου, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 22 Δεκεμβρίου.

Το 50% των αφίξεων της κρουαζιέρας του 2022 θα είναι αφίξεις homeporting, καθώς το πλοίο της Celestyal Cruises «Celestyal Crystal», προσεγγίζει και αναχωρεί από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάθε Κυριακή. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 37 αφίξεις και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνδέεται με δέκα διαφορετικά άλλα κρουαζιέρας (προηγούμενα και επόμενα λιμάνια).

Ενδεικτικό είναι ότι μόνο τον Αύγουστο και τομ Σεπτέμβριο, σημειώθηκαν 17 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσες είχαν πραγματοποιηθεί για ολόκληρο το 2021.

Η κρουαζιέρα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αποτελεί ζωτικό μέρος της ανάπτυξης της κρουαζιέρας και έχει ήδη φιλοξενήσει περισσότερα 37 από τα 60 κρουαζιερόπλοια που έχουν προγραμματιστεί για φέτος, τόσο για το homeporting, όσο και για τις transit αφίξεις.

Η κρουαζιέρα σε αριθμούς για το διάστημα 2019-2022

Παραμένοντας προσηλωμένη στην αναβάθμιση του εύρους και της ποιότητας των υπηρεσιών της, η ΟΛΘ Α.Ε. παράλληλα χτίζει και διατηρεί περαιτέρω σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας και όλους τους εμπλεκόμενου φορείς της ,για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος και την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα. «Δημιουργούμε υπεραξίες», σημειώνει χαρακτηριστικά η ΟΛΘ ΑΕ.

Έτσι, για το διάστημα 2019-2022, με βάση τα στοιχεία των αναμενόμενων αφίξεων, η Θεσσαλονίκη:

*βρίσκεται στην 14η θέση από τους 48 προορισμούς κρουαζιέρας στην Ελλάδα

*ανέβηκε 4 θέσεις σε σχέση με το 2021 και 22 από το 2019.

*παρουσιάζει την μεγαλύτερη άνοδο μετά το Λαύριο σε σχέση με το 2019 και από τις μεγαλύτερες αυξήσεις ποσοστιαία σε σχέση με το 2021.

Σε συνεργασία με τοπικούς, εθνικούς και διεθνής φορείς, η ΟΛΘ ΑΕ συμμετέχει ενεργά σε τοπικές, εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις και εκθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, προωθώντας τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή ως ιδανικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια και τους επιβάτες τους στη Βόρεια Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία από κοινού με όλους τους προαναφερόμενους φορείς, υλοποιεί στοχευμένες ενέργειες και πρωτοβουλίες, με σκοπό την αύξηση της τουριστικής κίνησης και την ενίσχυση τόσο της τοπικής κοινότητας, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. «Στη ΟΛΘ Α.Ε. επιχειρούμε με την κοινωνία και για την κοινωνία!», υπογραμμίζει η εταιρεία.

Υπογραμμίζεται ότι η Θεσσαλονίκη φέτος είχε ιδιαίτερα δυναμική παρουσία στη Seatrade Cruise Global καθώς η αντιπροσωπεία περιελάμβανε στελέχη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, του δήμου Θεσσαλονίκης και της ΟΛΘ Α.Ε., ενώ πραγματοποιήθηκε ταξίδι εξοικείωσης με αντιπροσωπεία στελεχών των εταιρειών Celebrity Cruises & Silversea Cruises μέλη του ομίλου της Royal Caribbean. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είχαμε την ευκαιρία να τους γνωρίσουμε τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή από πολιτιστική, ιστορική, αρχαιολογική και γαστρονομική άποψη με συντριπτικό αποκορύφωμα την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας στο Μουσείο Βασιλικών Τάφων. Μια άλλη μοναδική εμπειρία ήταν η περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο του Δίου (αφιερωμένο στον Δία) και η επίσκεψη στον Όλυμπο.

«Σταθμός» το 2021 για την κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη

Οι 17 αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων το 2021, ξεκίνησαν στις 29 Ιουνίου, με την πληρότητα σε αυτά να ξεπερνά το 80%. Μέσα στο 2021 η ΟΛΘ Α.Ε. υποδέχτηκε για πρώτη φορά, την πολυβραβευμένη Εταιρεία Κρουαζιέρας «Viking Cruises», η οποία προσέγγισε με τρία διαφορετικά πλοία συνολικά πέντε φορές το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνοντας τη σεζόν του 2021 με προσέγγιση στις 15 Δεκεμβρίου.

Επίσης το 2021, η ΟΛΘ Α.Ε. εξελέγη για πρώτη φορά, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου “MedCruise”, στα 25 χρόνια λειτουργίας της Ένωσης.

Σχετικά με τα στατιστικά για την κρουαζιέρα που ανακοίνωσε 18.01.2022 η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, συγκριτικά μεταξύ του 2021 και του 2019, δεδομένου ότι το 2020 ήταν ουσιαστικά χρονιά επανεκκίνησης του κλάδου κρουαζιέρας, στη Θεσσαλονίκη υπερδιπλασιάστηκαν οι επιβάτες κατά +142% και σε 11.777, από 4.865.

Το 2021 η Θεσσαλονίκη σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα βρέθηκε στην 14η θέση στον αριθμό επιβατών από την 26η θέση που βρισκόταν το 2019, ενώ όσον αφορά τις αφίξεις, ανέβηκε στην 18η, από την 36η θέση. Σε απόλυτους αριθμούς, οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σχεδόν τριπλασιάστηκαν, αφού από έξι το 2019, έφτασαν τις 17 το 2021.

Το 2021, χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας κατέφτασαν στο λιμάνι της πόλης και επισκέφθηκαν την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας, 6 στους 10 επιβάτες κρουαζιέρας έχουν επιστρέψει σε προορισμό που αρχικά επισκέφθηκαν με κρουαζιέρα.

Σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας προ-κορονοϊού, ο επιβάτης που θα έρθει για την ημέρα, (γνωστός ως “transit” επιβάτης) ξοδεύει κατά μέσο όρο 100€ την ημέρα της επίσκεψης, ενώ ο επιβάτης homeporting ξοδεύει σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερα, διότι συνήθως έρχεται πριν από την ημέρα του προγραμματισμένου ταξιδιού για να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της περιοχής. Όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξενοδοχεία, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.). «Επομένως ο κοινωνικοοικονομικός αντίκτυπος της κρουαζιέρας είναι πολύ σημαντικός», σύμφωνα με την ΟΛΘ ΑΕ.

Ο Σάχης του Ιράν και το φαραωνικό «πάρτι» για τα 2.500 χρόνια της Περσίας


Η στήριξη του Μοχάμεντ Ρεζά Παχλαβί στην Τουρκία για την εισβολή στην Κύπρο το 1974 - Το μεγαλύτερο «πάρτι» όλων των εποχών στην Περσέπολη το 1971 - Ποιοι ήταν προσκεκλημένοι; - Ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος και η Άννα Μαρία παρόντες στις εκδηλώσεις - Πόσο κόστισε το «πάρτι» του Σάχη;

Σε άρθρο μας την Κυριακή 25/9/2022 στο protothema.gr με τίτλο «Ο Σάχης, η Ισλαμική Επανάσταση και οι γυναίκες στο Ιράν πριν και μετά το 1979», αναφερθήκαμε περιληπτικά στον τελευταίο Σάχη στο Ιράν Μοχαμέντ Ρεζά Παχλαβί, τα σημαντικότερα γεγονότα κατά τη διάρκεια της βασιλείας του στη χώρα και την ανατροπή του από τους φανατικούς Μουσουλμάνους, επικεφαλής των οποίων ήταν ο Αγιατολάχ Χομεϊνί.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θεωρούμε ότι παρουσιάζουν οι εκδηλώσεις που έγιναν στην Περσέπολη το 1971 για τα 2.500 χρόνια από την ίδρυση του περσικού κράτους. Επρόκειτο για το πιο «πολυτελές πάρτι όλων των εποχών», κατά τον Σάχη ή το πιο «ακριβό πάρτι όλων των εποχών», σύμφωνα με άλλους. Η απίστευτη χλιδή, οι περιττές πολυτέλειες και το τεράστιο χρηματικό πόσο που ξοδεύτηκε γι’ αυτές τις εκδηλώσεις προκάλεσαν τη σφοδρή αντίδραση του ιρανικού λαού που ζούσε σε συνθήκες φτώχειας. Οι κοινωνικές ανισότητες στο Ιράν ήταν ένας από τους βασικούς λόγους της εξέγερσης εναντίον του Σάχη και έδωσαν την ευκαιρία στους φανατικούς ισλαμιστές να καταλάβουν την εξουσία. Ας δούμε όμως περισσότερα στοιχεία για το περιβόητο αυτό «πάρτι» και κάποια άλλα με ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον. Γιατί ο Ρεζά Παχλαβί υποστήριξε την Τουρκία στην εισβολή της στην Κύπρο το 1974 και πότε ο Χομεϊνί θέλησε να εγκατασταθεί στην Ελλάδα;



Το «πάρτι της Περσέπολης» το 1971

Η Περσέπολη ήταν πόλη και αρχαία πρωτεύουσα της Περσίας, του σημερινού Ιράν. Βρίσκεται στο νότιο τμήμα της χώρας, περίπου 60 χλμ. ΒΑ της πόλης Σιράζ κοντά στη συμβολή των ποταμών Πούλβαρ και Ρουντ-ε-Κορ, στους πρόποδες του όρους Κούχι Ράχμετ. Ιδρύθηκε από τον Δαρείο γύρω στα τέλη του 6ου π.Χ. αιώνα και επεκτάθηκε από τον γιο του Ξέρξη Α’ αλλά και από τον Αρταξέρξη Α’. Στα χρόνια του Δαρείου Α’ (522-486 π.Χ.), έγινε έδρα των βασιλιάδων της Περσίας, το 330 π.Χ. πυρπολήθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο ως εκδίκηση για την καταστροφή της Αθήνας και των ελληνικών ιερών κατά τους περσικούς πολέμους. Σύμφωνα με τον Κλείταρχο, κυρίως, αλλά και όλους τους άλλους αρχαίους ιστορικούς, εκτός από τον Αρριανό που τη θεωρεί ως ακατανόητη ενέργεια του Αλέξανδρου, η ηθική, και όχι μόνο, αυτουργός της πυρπόλησης της Περσέπολης ήταν η Αθηναία εταίρα Θαΐς, που πρώτη έβαλε φωτιά στην πόλη με μια αναμμένη δάδα. Την πράξη αυτή απεικόνισε σε ζωγραφικό πίνακα ο Joshua Reynolds.

Την Περσέπολη, που κατακτήθηκε το 639, στα χρόνια του χαλίφη Ομάρ, από τους Άραβες, επέλεξε ο Ρεζά Παχλαβί το 1971 για να γιορτάσει τα 2.500 χρόνια της Περσικής Αυτοκρατορίας, που ιδρύθηκε από τον Κύρο Β’ τον Μέγα (περ. 600-530 π.Χ.)

Το 1971 ήταν μια τελείως διαφορετική εποχή από τη σημερινή. Στην Κίνα η εξουσία βρισκόταν στα χέρια του Μάο Τσε Τουνγκ. Πρόεδρος των Η.Π.Α. ήταν ο Ρίτσαρντ Νίξον, ενώ ηγέτης της ΕΣΣΔ ήταν ο Λεονίντ Μπρέζνιεφ. Την Ισπανία κυβερνούσε ο δικτάτορας Φράνκο, ενώ στη χώρα μας υπήρχε η χούντα των συνταγματαρχών.
Ο Σάχης Ρεζά Παχλαβί θέλησε, όπως αναφέραμε, από τις 12 ως τις 14 Οκτωβρίου 1971 να γιορτάσει στην Περσέπολη τα 2.500 χρόνια της περσικής αυτοκρατορίας. Η επιλογή του έτους ήταν πάντως αυθαίρετη. Ο Ιρανός μονάρχης προσπαθούσε να δείξει στον κόσμο το νέο πρόσωπο μιας αρχαίας αυτοκρατορίας, ενός σύγχρονου Ιράν, όχι μιας χώρας ισλαμιστών μουλάδων. Όπως έγραψε στα απομνημονεύματά της η σύζυγός του Σάχη Farah Diba, η βασιλική οικογένεια έπρεπε να αποδείξει ότι η εποχή των Παχλαβί ήταν «μια περίοδος αναγέννησης για τον ιρανικό πολιτισμό».

Βέβαια για το φαραωνικό αυτό «πάρτι» οι προετοιμασίες είχαν ξεκινήσει νωρίτερα, κάποιες πριν από το 1970. Ακριβώς δίπλα στην, ερειπωμένη, Περσέπολη φτιάχτηκε ένα αεροδρόμιο, ενώ κατασκευάστηκε ένας αυτοκινητόδρομος 1.000 χιλιομέτρων που συνέδεε την Τεχεράνη με την Περσέπολη. Δίπλα στα ερείπια φυτεύτηκαν δέντρα για να γίνει ένα δάσος. 50.000 ωδικά πτηνά μεταφέρθηκαν από την Ευρώπη ειδικά για τη φιέστα. Τρεις μέρες αργότερα ήταν όλα νεκρά! Πώς ν’ αντέξουν άλλωστε σε ακραίες θερμοκρασίες, που ξεπερνούσαν τους 40 βαθμούς το μεσημέρι και έπεφταν κάτω από το μηδέν το βράδυ… Κάποιοι πάντως αμφισβητούν αυτό το γεγονός. Οι καλεσμένοι έμεναν σε 50 «σκηνές». Επρόκειτο στην ουσία για πολυτελή προκατασκευασμένα διαμερίσματα-σουίτες, καθένα από τα οποία είχε δύο υπνοδωμάτια, δύο μπάνια, ένα γραφείο και ένα πολυτελώς επιπλωμένο σαλόνι, το οποίο μπορούσε να φιλοξενήσει ως και δώδεκα άτομα. Στον τοίχο κάθε σκηνής κρεμόταν μια ταπετσαρία με εικόνα του αρχηγού του κράτους που έμενε σ’ αυτή υφασμένη. Επρόκειτο για δώρο του Σάχη στους υψηλούς καλεσμένους του. Στην κάθε σκηνή υπήρχε απευθείας τηλεφωνική γραμμή και τέλεξ. Τέλος κατασκευάστηκε ο μεγαλειώδης Πύργος Σαχγιάντ (Μνημείο του Πύργου του Σάχη, μετέπειτα Πύργος Αζάντι).



Οι μαγειρικές προετοιμασίες για τις γιορτές ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 1970. Τότε οι Ιρανοί ζήτησαν από τον Louis Vandable, τον ιδιοκτήτη του Maxim’s στο Παρίσι να διαχειριστεί το σχετικό μέρος των εορτασμών, καθώς τότε το Maxim’s θεωρούνταν ως το καλύτερο εστιατόριο στον κόσμο.

Πριν την έναρξη των εκδηλώσεων, ιρανικά στρατιωτικά αεροπλάνα πέταξαν από το Παρίσι στην Περσέπολη διανύοντας, μια απόσταση 5.000 χιλιομέτρων και μετέφεραν 150 τόνους εξοπλισμού κουζίνας. Τρεις μέρες πριν την έναρξη έφτασαν 18 τόνοι φαγητού. Ανάμεσά τους 2.700 κιλά μοσχάρι, χοιρινό και αρνί, 1.280 κιλά πουλερικά και κρέας κυνηγιού και 30 κιλά χαβιάρι από την Κασπία (κατ’ άλλους 150 κιλά).

Το τραπέζι για τους καλεσμένους είχε μήκος σχεδόν 70 μέτρα. 125 γυναίκες επί έξι μήνες κεντούσαν το τραπεζομάντιλο το οποίο στρώθηκε πάνω του. Μια κύρια σκηνή, διαστάσεων 68 επί 24 μέτρα, επρόκειτο να είναι η αίθουσα δεξιώσεων. Η σκηνική πόλη χρειάστηκε ένα χρόνο για να χτιστεί και 37 χιλιόμετρα μετάξι για να διακοσμηθεί. Οι σκηνές ήταν τοποθετημένες κατά μήκος πέντε λεωφόρων, που ακτινοβολούσαν έξω από ένα κεντρικό σιντριβάνι.

Όσο για τα ποτά; 2.500 μπουκάλια σαμπάνια, 1.000 μπουκάλια Μπορντό και 1.000 μπουκάλια κρασί Βουργουνδίας, συσκευασμένα σε 410 κιβώτια που τοποθετήθηκαν σ’ ένα κελάρι που χτίστηκε ειδικά γι’ αυτόν τον σκοπό τέσσερις εβδομάδες πριν την έναρξη των εκδηλώσεων.

Όπως ανέφερε ο Felix Real, ένας από τους υπεύθυνους για τα γεύματα των καλεσμένων του Σάχη, η σαμπάνια ήταν του 1911 αλλά διατηρούνταν σε άριστη κατάσταση, ενώ υπήρχαν και 12 μπουκάλια κονιάκ του 1860.

Ενδεικτικά, το μενού περιλάμβανε και τα εξής:

Σέλα αρνιού γεμιστή με μανιτάρια, ψητό στο ζουμί του, κρέας γαρνιρισμένο με μύτες από σπαράγγια, αβγά ορτυκιού σε πέρλες, μους ουράς καραβίδας, σορμπέ παλαιωμένης σαμπάνιας, παγόνι imperial και καφέ μόκα.

Και το ουίσκι όμως, έρρεε άφθονο στην Περσέπολη. 12.000 μπουκάλια σύμφωνα με κάποιους έφτασαν εκεί, 25.000 σύμφωνα με άλλους.

Η λίστα των προσκεκλημένων

Πόσοι και ποιοι ήταν όμως προσκεκλημένοι του Σάχη; Ο συνολικός αριθμός τους υπολογίζεται σε 500 άτομα. Βασιλείς, αντιβασιλείς, Πρίγκιπες, Πρόεδροι κρατών και Πρωθυπουργοί ήταν οι επισημότεροι όλων.

Αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένους: ο αυτοκράτορας της Αιθιοπίας Χαϊλέ Σελασιέ, τα βασιλικά ζεύγη από το Βέλγιο, τη Δανία και την Ιορδανία, ο πρίγκιπας Φίλιππος, σύζυγος της Ελισάβετ από τη Μεγάλη Βρετανία, ο πρίγκιπας της Ισπανίας Χουάν Κάρλος με τη σύζυγό του Σοφία, ο πρίγκιπας Τακαχίτο της Ιαπωνίας με τη σύζυγό του Γιαουρίκο, ο τέως Βασιλιάς της Ελλάδας Κωνσταντίνος με την Άννα Μαρία, ο πρόεδρος της Γιουγκοσλαβίας Τίτο με τη σύζυγό του, ο Πρόεδρος της ΕΣΣΔ Ποντγκόρνι, οι πρόεδροι της Βουλγαρίας Ζίβκοφ, της Αυστρίας Γιόνας, της Τουρκίας Σουνάι, της Ινδονησίας Σουχάρτο, του Πακιστάν Χαν, της Ινδίας Γκίρι κ.ά. Δεν παραβρέθηκαν ο πρόεδρος των Η.Π.Α. Νίξον που εκπροσωπήθηκε από τον (Ελληνοαμερικανό) αντιπρόεδρο Άγκνιου, ο πρόεδρος της Γαλλίας Πομπιντού και ο Κινέζος πρόεδρος Μάο Τσε Τουνγκ.

Ο (στρατάρχης) Τίτο καταβρόχθισε για μεσημεριανό μια ολόκληρη γαλοπούλα, λίγες ώρες πριν το επίσημο δείπνο, ενώ ο Χαϊλέ Σελασιέ μια πάπια. Μετά το συμπόσιο ο Σοβιετικός πρόεδρος Ποντγκόρνι αποχώρησε υποβασταζόμενος από δύο άτομα. Στη σκηνή του υπήρχε ουίσκι, ενώ στη σκηνή του Άγκνιου βότκα.

Από τους μπουφέδες οι καλεσμένοι έτρωγαν μόνο το ένα τέταρτο. Τα υπόλοιπα κατέληγαν στα σκουπίδια, εκεί που κατέληξαν και όσα έμειναν μετά τη λήξη των εορτασμών.



Επικρίσεις για τη φιέστα του Σάχη – Πόσο κόστισε;

Στην αρχή των εορτασμών ο Ρεζά Παχλαβί εκφώνησε έναν πομπώδη πανηγυρικό λόγο, ο οποίος έκλεινε ως εξής:
«Κύρο, Μεγάλε Βασιλιά, Βασιλιά των Βασιλέων… μπορείς να αναπαύεσαι εν ειρήνη, γιατί είμαστε σε εγρήγορση και θα παραμείνουμε για πάντα…».

Δυστυχώς όμως για τον Σάχη, άρχισε πολύ σύντομα ένα κύμα οξύτατης κριτικής για το κόστος των εκδηλώσεων, την ίδια ώρα που κάποιοι συμπατριώτες του δεν είχαν να φάνε. Ο εξόριστος θρησκευτικός ηγέτης Χομεϊνί δήλωσε:
«Αφήστε τους να πάνε μέχρι τον Άρη ή πέρα από τον Γαλαξία. Θα εξακολουθούν να στερούνται την αληθινή ευτυχία, την ηθική αρετή και την πνευματική πρόοδο και δεν θα μπορούν να λύσουν τα δικά τους κοινωνικά προβλήματα», για να λάβει την κυνική απάντηση του Σάχη: «Να σερβίρω στους αρχηγούς των κρατών ψωμί και ραπανάκια;».

Το κόστος των μεγαλοπρεπών εκδηλώσεων του Σάχη ήταν δυσθεώρητο. Οι απόψεις για το ακριβές ποσό που ξοδεύτηκε είναι πολλές και διαφορετικές. Κάποιοι αναφέρουν ότι στοίχισαν μερικά εκατομμύρια δολάρια, ενώ υπάρχουν μερικοί που θεωρούν ότι κόστισαν το ιλιγγιώδες ποσό των 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων!

Όπως ήταν αναμενόμενο τα τεράστια ποσά που ξοδεύτηκαν τότε και η προκλητική χλιδή της βασιλικής οικογένειας προκάλεσαν την οργή των Ιρανών. Διαδηλώσεις εναντίον του Σάχη γίνονταν και τα προηγούμενα χρόνια και μάλιστα μακριά από το Ιράν. Σε μία από αυτές, στις 2 Ιουνίου 1967 στο, τότε Δυτικό Βερολίνο,ο Γερμανός αστυνομικός Karl-Heinz Kurras σκότωσε τον 27χρονο φοιτητή Benno Ohnesorg που διαδήλωνε μαζί με χιλιάδες άλλους συμπατριώτες του κατά της επίσκεψης του Σάχη στη χώρα του. Ο Ohnesorg πήγε για πρώτη φορά στη ζωή του σε διαδήλωση, ενώ όπως αποδείχθηκε το 2009, ο Kurras, που αθωώθηκε στο δικαστήριο ήταν πράκτορας της ανατολικογερμανικής μυστικής υπηρεσίας Στάζι.

Οι διαδηλώσεις μετά το «πάρτι» της Περσέπολης συνεχίστηκαν και η λαϊκή οργή μεγάλωσε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα σταδιακά να βρουν πρόσφορο έδαφος οι φανατικοί ισλαμιστές και τα κηρύγματά τους, κάτι που οδήγησε στην καθεστωτική αλλαγή του 1979.

Η υποστήριξη του Σάχη στην Τουρκία για την εισβολή στην Κύπρο το 1974

Ας δούμε όμως και κάτι πέρα από τις φιέστες του Σάχη και τη στάση του απέναντι στις Ιρανές. Θα ασχοληθούμε με το τι έκανε το Ιράν το 1974 όταν οι Τούρκοι εισέβαλαν στην Κύπρο. Ο Μοχάμαντ Ρεζά Παχλαβί είχε εξαιρετικές σχέσεις με τον τέως βασιλιά Κωνσταντίνο και μάλιστα ο τελευταίος εκτός από την παρουσία του μαζί με τη σύζυγό του στη φιέστα του 1971 σχεδίαζε να κάνει διακοπές μαζί με τον Σάχη στην Κασπία, κάτι που τελικά ματαιώθηκε. Την επόμενη της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο ο Παχλαβί έκανε δημόσια δήλωση με την οποία στήριζε τον «Αττίλα». Στις 23 Ιουλίου 1974, σε συνάντησή του με τον Αμερικανό πρεσβευτή στην Τεχεράνη Ρίτσαρντ Χελμς είπε τα εξής: «Οι Η.Π.Α. απέτυχαν στην Ελλάδα υποστηρίζοντας το στρατιωτικό πραξικόπημα και την εκθρόνιση του βασιλιά». Ο Χελμς αρνήθηκε οποιαδήποτε ανάμειξη σε όσα έγιναν στην Ελλάδα το 1967 και ο Σάχης συνέχισε: «Εάν οι Αριστεροί προκαλέσουν τους στρατιωτικούς – κάτι το οποίο θα γίνει αργά ή γρήγορα – ο ελληνικός λαός δεν θα έχει πού να στηριχθεί και θα επικρατήσει αναρχία στη χώρα. Η μοναρχία είναι η μόνη εγγύηση για να μην αποκτήσει η χώρα κομμουνιστική κυβέρνηση». Ο Παχλαβί δεν γνώριζε εκείνη τη μέρα τις διεργασίες που είχαν γίνει στην Ελλάδα και τον ερχομό του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Εξηγώντας στον Χελμς τη θέση της χώρας του, ο Σάχης τόνισε ότι το Ιράν έπρεπε να στηρίξει την Τουρκία λόγω κοινού θρησκεύματος και συνύπαρξής τους στο «Σύμφωνο της Βαγδάτης» μαζί με τη Μεγάλη Βρετανία, το Ιράκ και το Πακιστάν. Το Ιράν αποχώρησε από τη συμμαχία το 1979.

Πάντως ο Παχλαβί ξεκαθάρισε στον Χελμς ότι «οι Τούρκοι δεν είχαν καμία νομιμοποίηση, βάσει των διεθνών συνθηκών, για εισβολή στην Κύπρο». Τα στοιχεία αυτά ήρθαν στην επιφάνεια από τα Wikileaks (τηλεγράφημα με κωδικό 1974TEHRAN06170) και δημοσιεύτηκαν στα «ΝΕΑ» στις 22/4/2013. Σε άλλο τηλεγράφημα της 27/8/1974 (κωδικός: 1974ANKARA06875) του Αμερικανού πρέσβη στην Άγκυρα Γουίλιαμ Μακάμπερ, αξιωματούχος της πρεσβείας των Η.Π.Α. στην τουρκική πρωτεύουσα μετέφερε την κουβέντα που είχε με τον σύμβουλο του ιρανικού Υπουργείου εξωτερικών Νταριούς Κουπάλ. Ο Κουπάλ ανησυχούσε ότι οι Τούρκοι θα ξεκινούσαν, μετά τον «Αττίλα 2» και τρίτο γύρο στρατιωτικών επιχειρήσεων στην Κύπρο. Σ’ αυτή την περίπτωση ο Ιρανός Υπουργός Εξωτερικών Χαλατμπαρί είχε ξεκαθαρίσει στον Τούρκο ομόλογό του Τουράν Γκιουνές ότι το Ιράν θα δυσκολευόταν να λειτουργήσει ως ο «πιο κοντινός σύμμαχος» της Τουρκίας.

Μετά τη Μεταπολίτευση υπήρξε σταδιακή βελτίωση των ελληνοϊρανικών σχέσεων. Όμως η άνοδος στην εξουσία των ισλαμιστών τις οδήγησε σε τέλμα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η στάση των κομμάτων της, τότε αντιπολίτευσης απέναντι στον Σάχη και οι αντιδράσεις από γυναικείες οργανώσεις μετά την άνοδο των ισλαμιστών στην εξουσία. Μάλιστα πριν πάει τελικά στην Τεχεράνη από το Παρίσι ο Αγιατολάχ Χομεϊνί υπήρχε σοβαρή περίπτωση εγκατάστασής του στην Ελλάδα, κάτι που δεν έγινε. Όλα αυτά θα τα εξετάσουμε σε μελλοντικό μας άρθρο.

Μιχάλης Στούκας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ