Αναβαθμίζεται το κατηγορητήριο για τα μέλη της σπείρας με τα ΑΤΜ που εξαρθρώθηκε χθες και τρία μέλη της -μεταξύ των οποίων ο τράπερ Don Leon- συνελήφθησαν, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, τους ασκείται δίωξη και για απόπειρα ανθρωποκτονίας.
05 Δεκεμβρίου 2023
📺Δίωξη και για απόπειρα ανθρωποκτονίας στον τράπερ και τους άλλους 2 -Πυροβόλησαν κατά αστυνομικών στο Αίγιο
Αναβαθμίζεται το κατηγορητήριο για τα μέλη της σπείρας με τα ΑΤΜ που εξαρθρώθηκε χθες και τρία μέλη της -μεταξύ των οποίων ο τράπερ Don Leon- συνελήφθησαν, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, τους ασκείται δίωξη και για απόπειρα ανθρωποκτονίας.
📺ΜΕΘΥΣΜΕΝΟΣ ΘΑ 'ΤΑΝΕ🤣😝Ο Πολάκης πυροβολεί τη «Νέα Αριστερά» με λάθος... όνομα: «Αριστερά Μπροστά; Με παρών υπέρ τραπεζιτών;»
Λίγη ώρα μετά την επίσημη ανακοίνωση σύστασης νέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας από τους «11» με το όνομα «Νέα Αριστερά», ο Παύλος Πολάκης «επιτέθηκε» στους πρώην συντρόφους του.
«Αριστερά μπροστά»;;
— Παυλος Πολακης (@pavpol2222) December 4, 2023
Με παρόν σε ρυθμίσεις υπέρ τραπεζιτών και servicers;;;;;;;;;; https://t.co/kiKhc4GEPH
ΑΣ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΚΑΝΑ ΚΟΜΜΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ! ΑΦΟΥ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ🤣🤦♂️Απόδραση στη Ρώμη για Αλέξη Τσίπρα, Γιώργο Παπανδρέου και Ντόρα Μπακογιάννη – Δείτε φωτογραφία
Οι δύο πρώην πρωθυπουργοί και η πρώην υπουργός μετέχουν στη συνεδρίαση στης Monitoring Committee του Συμβουλίου της Ευρώπης – Ποζάρουν με χαμόγελα μαζί και με το υπουργό Εξωτερικών της Ιταλίας Αντόνιο Ταγιάνι
Ο στιχουργός Νίκος Μωραΐτης αφιερώνει «τραγούδι» στη Νέα Αριστερά: «Ν.Αρι. Ν.Αρι. να πατώσετε μακάρι»
Λίγες ώρες μετά τη σύσταση κοινοβουλευτικής ομάδας από τους «11» με το όνομα «Νέα Αριστερά», το twitter έχει ξεσαλώσει, με τον στιχουργό και υποστηρικτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Μωραΐτη να γράφει ένα σατιρικό τετράστιχο, «έτσι, για το καλό...», όπως είπε.
🤣🤣Daily Mail: Ο Μπόρις Τζόνσον ήθελε εισβολή σε εργοστάσιο της Astra Zeneca για να πάρει εμβόλια «που έκλεψε η ΕΕ»
Δύο ημέρες πριν από την εμφάνιση του Μπόρις Τζόνσον ενώπιον της επιτροπής για τη διαχείριση της Covid-19 έρχεται η αποκάλυψη ότι ήθελε οι ειδικές δυνάμεις να σχεδιάσουν επιδρομή σε ολλανδικό εργοστάσιο που παρήγαγε εμβόλια.
Φορολογικό νομοσχέδιο: Σφοδρές αντιδράσεις από περιπτεράδες και παραγωγούς λαϊκών αγορών – Τι προτείνουν οι βενζινοπώλες
Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει το φορολογικό νομοσχέδιο με τον Θεόδωρο Μάλλιο, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτέρων, να χαρακτηρίζει τις προωθούμενες διατάξεις ως «Ξαφνικό θάνατο».
Κίνδυνος ανάφλεξης - Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα μπαίνουν στα πλοία... ασυνόδευτα
Η ανησυχία για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου οδήγησε ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες να αρνούνται τη μεταφορά οχήματων εναλλακτικού καυσίμου και άλλες (όπως οι ελληνικές) να θέτουν σημαντικούς περιορισμούς - Στις 14 Νοεμβρίου το υπουργείο Ναυτιλίας εξέδωσε εγκύκλιο με συστάσεις για το θέμα
Η τρικυμία που επικρατεί στις ακτοπλοϊκές και ναυτιλιακές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, και δη στην Ευρώπη, σχετικά με τη μεταφορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων έχει φτάσει και στην Ελλάδα. Με ορισμένες ναυτιλιακές να αρνούνται να μεταφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Electric Vehicles - EV), ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (International Maritime Organization - ΙΜΟ) μελετά την κοινή γραμμή που θα κρατήσει, ενώ οι ελληνικές ακτοπλοϊκές, τουλάχιστον προσώρας, επιτρέπουν τη μεταφορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, αρκεί να μην έχουν βλάβη και να μην είναι ασυνόδευτα.
Με δεδομένο ότι τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι το αναπόφευκτο μέλλον της αυτοκίνησης, ποιο είναι το πρόβλημα που επικαλούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες; Το ζήτημα έχει προκύψει από καταστροφικές πυρκαγιές οι οποίες προέκυψαν σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και ανέδειξαν ένα σημαντικό ζήτημα: παρότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να συνδέουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς, αυτό που είναι αδιαμφισβήτητο είναι το γεγονός ότι, όταν ξεσπάσει μια τέτοια πυρκαγιά, ο τρόπος αντιμετώπισής της είναι πολύ πιο διαφορετικός και πιο δύσκολος.
Οι περισσότερες ναυτιλιακές προσανατολίζονται σε επανασχεδιασμό των πλοίων τους (με δημιουργία ειδικών χώρων για τα ηλεκτρικά και απομόνωσή τους από τους χώρους που έχουν εγγύτητα με τους επιβάτες) και αλλαγή των μέτρων εντοπισμού και αντιμετώπισης πυρκαγιάς εν πλω.

Η ελληνική εγκύκλιος
Στην Ελλάδα το υπουργείο Ναυτιλίας, με σκοπό να αντιμετωπίσει το θέμα που έχει προκληθεί, εξέδωσε στις 14 Νοεμβρίου εγκύκλιο εν είδει σύστασης με θέμα «Επιπρόσθετα μέτρα κατά τη μεταφορά οχημάτων χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με Ε/Γ-Ο/Γ πλοία», την οποία έχουν ήδη θέσει σε ισχύ οι ακτοπλοϊκές που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Με βάση την εγκύκλιο και για να περιοριστεί ο κίνδυνος καταστροφικής πυρκαγιάς και έκλυσης τοξικών αερίων (από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που φέρουν τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα) τα πλοία πλέον δεν μεταφέρουν ως ασυνόδευτα οχήματα εναλλακτικού καυσίμου (Alternative Fuel Vehicle - AFV), δηλαδή υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φέρουν μπαταρίες και οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο. Και ενώ υπό νορμάλ συνθήκες κάποιος θα πρέπει να συνοδεύει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τα πλοία δεν μεταφέρουν καθόλου AFVs τα οποία έχουν βλάβη στις μπαταρίες ή στα συστήματα τροφοδοσίας και τις δεξαμενές τους, εάν αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί. Μάλιστα, οι κάτοχοι των οχημάτων αυτών βαρύνονται αποκλειστικά με την ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται κάποια από τις παραπάνω βλάβες ή ζημιές. Επιπλέον, στα αυτοκίνητα αυτά, κατόπιν της εισόδου τους στο πλοίο, τοποθετείται ειδική σήμανση στο παρμπρίζ - ένα πράσινο ταμπελάκι με την ένδειξη EV.

Το πραγματικό ζήτημα για τις ναυτιλιακές, εκτός του ρίσκου που θεωρούν ότι αναλαμβάνουν μεταφέροντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα οποία δεν έχουν λάβει τα απαραίτητα μέτρα πυροπροστασίας, είναι ότι πληρώνουν ακριβότερα ασφάλιστρα γι’ αυτά. Σύμφωνα με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, το κόστος ασφάλισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που μεταφέρεται διά θαλάσσης είναι μιάμιση φορά ακριβότερο από ένα αντίστοιχου συμβατικού καυσίμου. Σε αυτό, καθώς και στον προβληματισμό των ναυτιλιακών ανά τον κόσμο που ζητούν από τον ΙΜΟ να αναλάβει δράση ορίζοντας ένα σαφές πλαίσιο για τη μεταφορά τέτοιων οχημάτων, έχει οδηγήσει μια σειρά περιστατικών που έγιναν τα τελευταία χρόνια προκαλώντας ναυάγια και ζημίες εκατομμυρίων αλλά και κοστίζοντας σε ανθρώπινες ζωές. Αρχικά, υπάρχει φόβος για την αυτανάφλεξη μπαταριών. Στην περίπτωση του τελευταίου πλοίου που τυλίχθηκε στις φλόγες, υπάρχει μαρτυρία που αναφέρει ότι η φωτιά ξεκίνησε από ένα ηλεκτρικό όχημα. Στη θεωρία, θα μπορούσε να συμβεί αυτό, καθώς οι μπαταρίες λιθίου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιέχουν ένα εύφλεκτο υγρό και μπορεί να αναφλεγούν αν είναι υπερφορτισμένες, αν υπάρχει κατασκευαστικό ελάττωμα ή υφίστανται υψηλές θερμοκρασίες. Γι’ αυτόν τον λόγο στις γραμμές της Κορσικής οι ακτοπλοϊκές δεν επιβιβάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα αν η μπαταρία τους είναι φορτισμένη άνω του 30% προκειμένου να αποτρέψουν την περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς που μπορεί να προκύψει από τη θερμική διαρροή μπαταριών (όταν η φόρτιση είναι κάτω από 50% η κυτταρική χημεία θεωρείται πιο σταθερή και έχει μικρότερο κίνδυνο ανάφλεξης). Αυτή είναι και οδηγία της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (European Maritime Safety Agency - EMSA), η οποία συστήνει και ταυτοποίηση των αυτοκινήτων ανάλογα με το καύσιμο που χρησιμοποιούν με αυτοκόλλητα στα παρμπρίζ ώστε να εντοπίζονται ταχύτερα σε περίπτωση φωτιάς.


Ολική απαγόρευση
Στη Νορβηγία, η ακτοπλοϊκή Havila Kystruten έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που απαγόρευσε την επιβίβαση ηλεκτρικών, υβριδικών και υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων από τις αρχές του έτους. Στην Ισπανία, η Naviera Armas Trasmediterranea απαγόρευσε στα πλοία της τη μεταφορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων από τον περασμένο Απρίλιο. Ασφαλιστικές όπως η Allianz μπορεί να μην προτείνουν την απαγόρευση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πλοία, όμως επισημαίνουν τους κινδύνους από τη μεταφορά τους προτρέποντας ενίσχυση και εκπαίδευση του προσωπικού, εγκατάσταση θερμικών καμερών και ανιχνευτών καπνού και αναγνωρίζοντας το ρίσκο από πυρκαγιές.
Με δεδομένο ότι πέρυσι καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός πυρκαγιών σε πλοία την τελευταία δεκαετία (209 πυρκαγιές, κατά 17% περισσότερες από το 2021), σύμφωνα με την Allianz Global Corporate & Specialty, η EMSA εκτιμά ότι «ένα μεγάλο μερίδιο των πυρκαγιών αφορούσε μπαταρίες ιόντων λιθίου» και ωθεί οργανισμούς όπως ο ΙΜΟ να επιβάλουν περιορισμούς και μέτρα κατά τη μεταφορά τους, αλλά και ναυτιλιακές όπως η νορβηγική Havila Kystruten να απαγορεύσουν τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλοία τους. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι τιμές για την ασφάλιση -ως φορτίο- των ηλεκτρικών οχημάτων, είτε στη θάλασσα είτε στη στεριά, είναι μιάμιση φορά ακριβότερες απ’ ό,τι για τα οχήματα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς. Η επικεφαλής ασφάλειας του ΙΜΟ, Χέικε Ντέγκιμ, ξεκαθάρισε ότι σύντομα θα θεσπιστούν νέοι κανονισμοί για τους ναυτιλιακούς ομίλους που μεταφέρουν οχήματα τα οποία λειτουργούν με μπαταρίες ιόντων λιθίου αναγνωρίζοντας ότι η ναυτιλία «αντιμετωπίζει ένα τεράστιο πρόβλημα», καθώς οι φωτιές από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών είναι πιο δύσκολο να κατασβεστούν από εκείνες που προκαλούν τα συμβατικά οχήματα.
Πυροσβέστες εκτιμούν ότι ενδέχεται να χρειαστεί ποσότητα που μπορεί να φτάσει και τους 150 τόνους κρύου νερού, δηλαδή ποσότητα που φέρουν περίπου 20-30 οχήματα της Πυροσβεστικής. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς ότι αυτές οι ποσότητες πολλαπλασιάζονται όταν τα οχήματα είναι πολλά σε έναν χώρο και όταν μιλάμε για καράβι, είναι μεγάλη η πιθανότητα μετατόπισης του κέντρου βάρους του και ανατροπής του.
Τα πλοία που κάηκαν
Τη νύχτα της 25ης Ιουλίου, το φορτηγό πλοίο «Fremantle Highway», το οποίο μετέφερε 3.873 αυτοκίνητα, τυλίχτηκε στις φλόγες καθώς βρισκόταν ανοιχτά των ακτών της Ολλανδίας. Η φωτιά εξελίχθηκε με τέτοια ταχύτητα που δεν ήταν δυνατόν για τους πυροσβέστες να ανεβούν στο πλοίο. Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες, δυστυχώς, ένα μέλος του πληρώματος έχασε τη ζωή του από την πυρκαγιά, η οποία μαινόταν έως τις 3 Αυγούστου μέχρι να κατασβεστεί και το πλοίο να μη ναυαγήσει και προκαλέσει πετρελαιοκηλίδα. Αρχικά, η ολλανδική ακτοφυλακή έκρινε ότι η πυρκαγιά ξεκίνησε από ένα από τα 500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία μετέφερε, κάτι το οποίο όμως δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ.
Δύο χρόνια νωρίτερα, τον Ιούνιο του 2020, το πλοίο «Höegh Xiamen» με φορτίο 2.500 αυτοκινήτων καταστράφηκε ολοσχερώς, ενώ βρισκόταν στο λιμάνι του Τζάκσονβιλ στη Φλόριντα. Η φωτιά ξέσπασε από ελαττωματική σύνδεση μπαταρίας σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Την Πρωτοχρονιά του 2018, το πλοίο «Sincerity Ace» με φορτίο 3.500 αυτοκινήτων, σχεδόν όλα μάρκας Nissan, πήρε φωτιά στον Ειρηνικό Ωκεανό, προκαλώντας τον θάνατο πέντε ανθρώπων εκ των 21 μελών του πληρώματος. Η εταιρεία risk assessment Russel εκτίμησε τη ζημιά σε 155 εκατ. δολάρια.
📺MAΣΤΙΓΑ ΝΤΕΛΙΒΕΡΑΔΕΣ🤦♂️🤦♂️Δείτε βίντεο: Ντελιβεράς στη Νίκαια χτύπησε γυναίκα και την εγκατέλειψε στη μέση του δρόμου
Διανομέας χτύπησε γυναίκα στη μέση πολυσύχναστου δρόμου στη Νίκαια και την εγκατέλειψε εκεί, καταγγέλλουν στο Piraeus Press αυτόπτες μάρτυρες.
04 Δεκεμβρίου 2023
📺Αγγλία: Η νυχτερινή ζωή στο Μάντσεστερ έχει το δικό της... dress code🤮🤮Δείτε viral βίντεο
Χαμηλές θερμοκρασίες στην αγγλική πόλη, αλλά παραμερίζουν το κρύο όσοι έχουν διάθεση για διασκέδαση το βράδυ
@dinamimi59 🇬🇧Manchester nightlife🇬🇧#uk #manchestercity #beauty #fashion #liverpool #london #foryou ♬ 原聲 - Walking in China
@dinamimi59 🇬🇧Manchester nightlife🇬🇧#uk #manchestercity #beauty #fashion #liverpool #london #fpy ♬ 原聲 - Walking in China
@dinamimi59 Manchester nightlife#uk #manchester #beautiful ♬ 原聲 - Walking in China
@dinamimi59 🇬🇧Manchester nightlife🇬🇧#uk #fashion #beauty #liverpool #manchestercity #nightlife #foryou ♬ 原聲 - Walking in China
@dinamimi59 🇬🇧Manchester nightlife🇬🇧#uk #manchestercity #beauty #fashion #liverpool #london #foryou ♬ 原聲 - Walking in China
@dinamimi59 🇬🇧Manchester nightlife🇬🇧#uk #manchestercity #beauty #fashion #liverpool #london #foryou ♬ 原聲 - Walking in China
@dinamimi59 🇬🇧Manchester nightlife🇬🇧#uk #manchestercity #beauty #fashion #liverpool #london #foryou ♬ 原聲 - Walking in China
@dinamimi59 🇬🇧Manchester nightlife🇬🇧#uk #manchestercity #beauty #fashion #liverpool #london #foryou ♬ 原聲 - Walking in China
@dinamimi59 🇬🇧Manchester nightlife🇬🇧#uk #manchestercity #beauty #fashion #liverpool #london #fpy ♬ 原聲 - Walking in China
@dinamimi59 🇬🇧Manchester nightlif🇬🇧#uk #manchestercity #beauty #fashion #liverpool #london #fpy ♬ 原聲 - Walking in China
Χαμός στα social με τη Νέα Αριστερά -«Δεν το κάνατε Ocean's 11; Μεγαλύτερη επιτυχία θα είχατε»
Και μπορεί συγγενείς και φίλοι να σχολίασαν με ενθουσιασμό το νέο εγχείρημα, όπως ο Αντώνης Τζανακόπουλος, αδελφός του βουλευτή της Νέας Αριστεράς....
Νέα αρχή με μια Νέα Αριστερά! Με ριζοσπαστικό ρεαλισμό, για το σοσιαλισμό με δημοκρατία και ελευθερία! Για τ@ πολλ@, για όλ@! pic.twitter.com/8A5m96z2S7
— Antonios Tzanakopoulos 🔻💙 (@ATzanakopoulos) December 4, 2023
Επιστολές στον λόρδο Έλγιν από τη σύζυγό του που του ζητά όλο τον Παρθενώνα αποκαλύπτει σε ντοκιμαντέρ η Μιμή Ντενίση
Επιστολές της συζύγου του Λόρδου Έλγιν, οι οποίες αποκαλύπτουν το πώς έφτασαν τα γλυπτά του Παρθενώνα στη Βρετανία, αποτελούν μέρος του υλικού που έχει συγκεντρώσει η Μιμή Ντενίση για την δημιουργία ενός δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ που ετοιμάζει η ίδια.
Κωνσταντοπούλου για φορολογικό: Η κυβέρνηση επιμένει, αν και έχει απέναντι της όλους τους εκπροσώπους των φορέων
«Η εγκαθίδρυση τεκμηρίων αντιστρατεύεται τον πυρήνα του κράτους δικαίου και της δημοκρατίας. Είναι μια βαθιά αντιδημοκρατική, αντιδραστική πράξη ενοχοποίησης της κοινωνίας», υπογράμμισε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, σε παρέμβασή της στην επιτροπή της Βουλής που επεξεργάζεται το νομοσχέδιο για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
ΠΩΣ ΓΛΙΤΩΣΑΝ ΜΕ ΤΟΣΑ ΜΕΤΡΗΤΑ ΣΕ ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΠΑΝΤΩΣ🤷♂️🤷♂️Qatargate - Το Politico φέρνει στο φως τις πρώτες καταθέσεις-Καιλή: Δε με είχε απασχολήσει η βαλίτσα με τα μετρητά-Είχα κι εγώ μια τσάντα με 30-40.000 για περίπτωση «πυρηνικού πολέμου»
ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΛΑΪΚΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ🥴🥴Έξαλλος ο αριστερός Γιανναράς επειδή στην κηδεία του αριστερού Βασιλικού δεν πήγαν οι αριστεροί κι ήταν 3 κι ο κούκος
Σκληρά λόγια από τον γιο του Χρήστου Γιανναρά για τη μικρή παρουσία συγγραφέων και κόσμου από την Αριστερά στην κηδεία του Βασίλη Βασιλικού - Τι σχολιάζει η Ρέα Γαλανάκη κι άλλοι συγγραφείς και άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών
Μπέος για το ενδιαφέρον του Ατζούν για τον Βόλο: «Εγώ κουράστηκα με το ποδόσφαιρο, να βάλει ο Θεός το χέρι του να επενδύσει»
ΦΟΡΟΜΠΗΧΤΗΣ ΝΔ: Τι απαντά για το πόθεν έσχες της συζύγου του - «Χυδαία η προσπάθεια να την εμφανίσουν ως δήθεν φοροφυγά»
Επιχείρησαν να εμφανίσουν την Πόπη Καλαϊτζή ως ελεύθερη επαγγελματία που φοροδιέφευγε, ενώ τα εισοδήματά της για τα επίμαχα έτη 2020 - 2021 ήταν αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες
Πνιγμός 6χρονης στην Κόρινθο: Εισαγγελική πρόταση «κόλαφος» για τον Αλβανό πατέρα - «Άφησε την Αμέλια στον πάτο της θάλασσας»
Εισαγγελική πρόταση «κόλαφος» για τον πατέρα της 6χρονης Αμέλια η οποία τον Αύγουστο του 2022 έχασε τη ζωή της όταν πνίγηκε στην περιοχή του Καλαμακίου Κορινθίας.
ΚΑΡΚΙΝΟΣ🤦♂️🤦♂️Πυροβολισμοί μεταξύ ΓΥΦΤΩΝ έξω από το νοσοκομείο Ναυπλίου όπου είχαν μεταφερθεί τραυματίες ΓΥΦΤΟΙ, από άλλους πυροβολισμούς μεταξύ ΓΥΦΤΩΝ
Ένταση επικράτησε έξω από το νοσοκομείο Ναυπλίου το απόγευμα της Δευτέρας (4/12) όπου μεταφέρθηκαν δύο τραυματίες από πυροβολισμούς που σημειώθηκαν νωρίτερα σε επεισόδια σε καταυλισμό ΓΥΦΤΩΝ στη Νέα Κίο στην Αργολίδα.
Κόκκινα δάνεια: 8 αλλαγές υπέρ των δανειοληπτών με το νομοσχέδιο για τα δάνεια
Οκτώ συγκεκριμένες αλλαγές υπέρ των δανειοληπτών και των καταναλωτών τίθενται σε εφαρμογή με την υπερψήφιση του νομοσχεδίου «Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167, επανεισαγωγή του προγράμματος «ΗΡΑΚΛΗΣ».
Πρόκειται για ρυθμίσεις με τις οποίες ενισχύεται η προστασία για τους πραγματικά ευάλωτους, επιβάλλονται υποχρεώσεις διαφάνειας και ενημέρωσης στους servicers με αυστηρές ποινές για όσους τις παραβιάζουν, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στο τραπεζικό σύστημα, μειώνεται το κόστος χρήσης τραπεζικών υπηρεσιών για τους καταναλωτές, επιταχύνεται ο περιορισμός των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Ειδικότερα, οι ρυθμίσεις που βελτιώνουν τη θέση των δανειοληπτών και των καταναλωτών περιλαμβάνουν τα εξής:
1.Νέες αυστηρές υποχρεώσεις διαφάνειας, για την καλύτερη ενημέρωση των δανειοληπτών. Καθίσταται υποχρεωτική η παροχή προσωποποιημένης και αναλυτικής ενημέρωσης προς τους οφειλέτες από τους servicers, για το ύψος της οφειλής, το ιστορικό των πληρωμών, τις δόσεις, το επιτόκιο της ρύθμισης κ.λπ.
Η ενημέρωση θα παρέχεται μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας (κατ’ αναλογία με το web banking των τραπεζών) που θα ενημερώνεται τουλάχιστον σε μηνιαία βάση και η οποία θα πρέπει να έχει τεθεί σε λειτουργία το αργότερο έως τις 31 Μαρτίου 2024. Οι ποινές για όσους δεν συμμορφωθούν με το νέο πλαίσιο περιλαμβάνουν πρόστιμα έως 500.000 ευρώ μέχρι και ανάκληση της άδειας λειτουργίας.
2.Βελτίωση του εξωδικαστικού μηχανισμού και ειδική μέριμνα για τους ευάλωτους. Η πρόταση αναδιάρθρωσης του χρέους των ευάλωτων οφειλετών που προκύπτει από την εφαρμογή του αλγόριθμου του εξωδικαστικού θα γίνεται αυτόματα και υποχρεωτικά αποδεκτή από το σύνολο των πιστωτών. Έτσι καταργείται η ευχέρεια των servicers που υπήρχε μέχρι σήμερα να απορρίπτουν την πρόταση του εξωδικαστικού ακόμη και με το απλό «όχι» ενός υπαλλήλου. Ο οφειλέτης διατηρεί το δικαίωμα να απορρίψει την πρόταση, ενώ οι πιστωτές θα μπορούν να την προσβάλουν στα δικαστήρια, μόνο εφόσον διαθέτουν στοιχεία ότι παράμετροι της αίτησης δεν είναι αληθινές. Έτσι, θωρακίζεται η προστασία για τους ευάλωτους και τίθενται παράλληλα, δικλείδες ασφαλείας για την διαπίστωση όσων είναι πραγματικά ευάλωτοι και όχι κακοπληρωτές.
Εξάλλου για τις περιπτώσεις των μη ευάλωτων για τους οποίους έχει εκδοθεί πρόγραμμα πλειστηριασμού τίθεται όριο μέχρι 10 % επί της οφειλής στο ύψος της προκαταβολής που μπορούν να ζητούν οι πιστωτές προκειμένου να συναινέσουν σε ρύθμιση στο πλαίσιο του εξωδικαστικού και να ανασταλεί έτσι ο πλειστηριασμός.
Επιπρόσθετα, για το σύνολο των οφειλετών που έχουν δάνεια με εμπράγματη εξασφάλιση (όχι μόνο για τους ευάλωτους) βελτιώνεται ο αλγόριθμος από τον οποίο προκύπτει το ύψος της διαγραφής και της οφειλής μέσω του εξωδικαστικού. Η εν λόγω ρύθμιση, που θα θεσπιστεί με Υπουργική Απόφαση αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, οδηγεί σε μείωση έως και 28% της ρυθμιζόμενης οφειλής από δάνεια με εμπράγματη εξασφάλιση. Με τον ίδιο τρόπο (Υπουργική Απόφαση) θα οριστεί σε 3% σταθερό για 3 έτη το επιτόκιο των ρυθμίσεων.
3.Ενίσχυση του ανταγωνισμού, με χορήγηση δανείων από μη τραπεζικούς φορείς. Οι Εταιρείες Παροχής Πιστώσεων (η λειτουργία των οποίων επιτρέπεται ήδη στη χώρα μας), εκτός από πιστώσεις σε φυσικά πρόσωπα για την κάλυψη καταναλωτικών και προσωπικών αναγκών, θα μπορούν στο εξής να χορηγούν και στεγαστικά δάνεια όπως και συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρηματικών δανείων. Με τον τρόπο αυτό εντείνεται ο ανταγωνισμός στην παροχή πιστώσεων, διευκολύνεται η αναχρηματοδότηση δανείων και η πρόσβαση σε χρηματοδότηση για φυσικά και νομικά πρόσωπα που αποκλείονται από το τραπεζικό σύστημα. Οι Εταιρείες Παροχής Πιστώσεων δραστηριοποιούνται σε όλες τις χώρες της ΕΕ και στη χώρα μας λειτουργούν υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος.
4.Επέκταση των συναλλαγών που υλοποιούνται μέσω του συστήματος άμεσων πληρωμών (IRIS). Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι υποχρεούνται να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με σύστημα άμεσων πληρωμών, όπως επίσης να δέχονται άμεση πληρωμή από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο τους το ζητήσει. Επίσης, τα φυσικά πρόσωπα που συναλλάσσονται με άλλο φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες (ελεύθερο επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενο) δικαιούνται να ζητήσουν να γίνει η πληρωμή μέσω συστήματος άμεσων πληρωμών. Έτσι επεκτείνονται οι συναλλαγές που διεκπεραιώνονται χωρίς προμήθεια ενώ διευκολύνεται και ο περιορισμός της φοροδιαφυγής αφού οι συναλλαγές μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού θα καταγράφονται.
5.Βελτίωση του πλαισίου για το Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων. Εισάγονται νομοθετικές τροποποιήσεις με στόχο την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των επενδυτών προκειμένου να προχωρήσει η σύσταση και λειτουργία του φορέα. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι ο φορέας θα αποκτά τα ακίνητα με έκπτωση 30% επί της εμπορικής τους αξίας, έκπτωση από την οποία θα ωφελείται στο μέλλον και ο δανειολήπτης με αντίστοιχη μείωση της τιμής επαναγοράς του ακινήτου. Επίσης δίνεται η δυνατότητα στον οφειλέτη να επαναγοράσει το ακίνητο πριν από την συμπλήρωση 12ετίας (που είναι το ανώτατο χρονικό όριο) καθώς καταργείται η υποχρέωση να πληρώσει τα μισθώματα των 12 ετών σε περίπτωση που ασκήσει νωρίτερα το δικαίωμα επαναγοράς.
6.Απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών του Πτωχευτικού Κώδικα. Προβλέπεται ότι με την υποβολή της αίτησης πτώχευσης αναζητούνται αυτομάτως τα οικονομικά στοιχεία του οφειλέτη από δημόσιους φορείς και Τράπεζες ενώ όποια σφάλματα σε στοιχεία μπορούν να διορθωθούν κατά τη συζήτηση της αίτησης πτώχευσης ώστε να μην κηρύσσεται απαράδεκτη. Επιπρόσθετα, μπαίνει ένα σαφές τέλος στη διαδικασία της πτώχευσης με τη διαπίστωση της επέλευσης της απαλλαγής του πτωχού με πράξη του εισηγητή δικαστή.
7.Άμεση δημοσιοποίηση των επωνυμιών επιχειρήσεων, στις οποίες η Τράπεζα της Ελλάδος εντοπίζει παραβάσεις της νομοθεσίας. Η ΤτΕ δε θα είναι πλέον υποχρεωμένη να αναμένει την έκβαση τυχόν δικαστικών προσφυγών πριν προχωρήσει σε δημοσιοποίηση παραβάσεων προκειμένου να διευκολυνθεί η άμεση ενημέρωση του κοινού για παραβατικές συμπεριφορές που θα επηρέαζαν και τις επιλογές του.
8.Επέκταση του προγράμματος «Ηρακλής» για την μείωση των «κόκκινων δανείων» στις τράπεζες. Εισάγεται η τρίτη φάση του προγράμματος «Ηρακλής» που προβλέπει τη χορήγηση εγγυήσεων έως και 2 δις ευρώ σε τράπεζες ως τις 31.12.2024, προκειμένου να προχωρήσει η περαιτέρω μείωση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων. Μέσω του προγράμματος από το 2019 το Δημόσιο έχει χορηγήσει εγγυήσεις συνολικού ύψους 18,7 δις. ευρώ γεγονός που συνέβαλε αποφασιστικά στην μείωση του αποθέματος Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων στις τράπεζες, από 40,6% τον Δεκέμβριο του 2019 σε 8,6% τον Ιούνιο του 2023. Η μείωση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων όπως επισημαίνει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιτρέψει στις ελληνικές τράπεζες να επικεντρωθούν στη συμβολή τους στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.