04 Ιουνίου 2026

📺Αποστάσεις Μαρινάκη και Σδούκου από τη MAL@@KIA Θεοχάρη🤡 για τον Σαμαρά – Τι απάντησαν για τον χαρακτηρισμό «ακροδεξιός»


Απάντηση έδωσαν τόσο η εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Αλεξάνδρα Σδούκου, όσο και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος της ΝΔ, Παύλος Μαρινάκης, για τον χαρακτηρισμό «ακροδεξιός» που χρησιμοποίησε ο υφυπουργός, Χάρης Θεοχάρης, για τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.

Βορίδης για Σαμαρά: Τα κόμματα δεν δημιουργούνται με τα «θέλω» – Δεν αρκούν
«Οι χαρακτηρισμοί δεν προσφέρουν τίποτα» ήταν το σχόλιο του Παύλου Μαρινάκη.

Μαρινάκης: Καλό είναι να αποφεύγονται οι χαρακτηρισμοί

Ερωτηθείς στο briefing σχετικά με την τοποθέτηση του Χάρη Θεοχάρη, ο Παύλος Μαρινάκης απάντησε ότι «Καλό είναι να αποφεύγονται οι χαρακτηρισμοί. Γενικά και ειδικά όταν μιλάμε για έναν πρώην πρόεδρο του κόμματος, που μπορεί αυτή τη στιγμή να έχει διαγραφεί, και πρώην πρωθυπουργό της χώρας που προέρχεται από αυτή την παράταξη, μπορούμε να έχουμε και έχουμε διάσταση απόψεων σε θέσεις που άπτονται κυρίως των εθνικών μας θεμάτων, έχουμε απαντήσει με επάρκεια, αλλά οι χαρακτηρισμοί δεν προσφέρουν τίποτα».

Δείτε περίπου στο 33ο λεπτό:
 

Σδούκου για Σαμαρά: Είμαστε περήφανοι στη Νέα Δημοκρατία για την κυβερνητική του θητεία

Η Αλεξάνδρα Σδούκου μίλησε το πρωί της Πέμπτης στον Realfm 97,8 και στους Νίκο Χατζηνικολάου και Αντώνη Δελλατόλα.

«Επειδή μιλάω, εξ ονόματος της Νέας Δημοκρατίας, και δεν εκφράζω τις προσωπικές μου απόψεις, αν ρωτήσετε την οποιαδήποτε νεοδημοκράτισσα και τον οποιοδήποτε νεοδημοκράτη, ποια είναι η άποψή σας για τον Αντώνη Σαμαρά, θα πει ότι νιώθει περήφανος για τα χρόνια που κυβέρνησε ο Αντώνης Σαμαράς. Με απόλυτη αντικειμενικότητα και ειλικρίνεια. Για αυτά που προσέφερε το 2012 έως το 2014. Το διακύβευμα τότε, ήταν ότι κράτησε σταθερή τη χώρα, εντός του ευρώ. Άρα είμαστε περήφανοι στη Νέα Δημοκρατία, σίγουρα για την κυβερνητική του θητεία. Πιστεύω ότι αν ρωτήσετε έναν νεοδημοκράτη σε ένα καφενείο, σε μια επαρχιακή πόλη θα σας πει, ότι ήταν πολύ καλός πρωθυπουργός και τι θέλει ρε παιδί μου τώρα και ξησηκώνεται».

Την Τετάρτη η  εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας ερωτηθείσα στην εκπομπή του OPEN, «Ώρα Ελλάδος» με τον Μάνο Νιφλή και τον Γιάννη Κολοκυθά, αν ο Αντώνης Σαμαράς μπορεί να χαρακτηριστεί «ακροδεξιός», απάντησε ότι «εμένα δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες και θα έλεγα να αποφύγουμε να βάλουμε ταμπέλες. Σε έναν πρωθυπουργό άλλωστε που έστειλε την εγκληματική οργάνωση της Χρυσής Αυγής στην Δικαιοσύνη και στη φυλακή. Θα έλεγα να αφήσουμε στην άκρη τις ταμπέλες, είναι πρώην πρόεδρος και πρώην πρωθυπουργός. Είχε μια πετυχημένη πρωθυπουργική θητεία, άφησε ισχυρό το αποτύπωμά του και πιστεύω θα το ζυγίσει 100 φορές, μέχρι να λάβει την όποια απόφαση, που περισσότερο θα αδικήσει τον ίδιο και την εικόνα του, παρά τη ΝΔ».

Χάρης Θεοχάρης: Βεβαίως είναι ακροδεξιός ο Αντώνης Σαμαράς

«Βεβαίως, βεβαίως είναι ακροδεξιός ο Αντώνης Σαμαράς» απάντησε ο υφυπουργός Εξωτερικών Χάρης Θεοχάρης στον εκπρόσωπο Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Κώστα Τσουκαλά στο Action 24 και στην εκπομπή του Σεραφείμ Κοτρώτσου.

📺Μητσοτάκης από Σόφια: Η Ελλάδα προστάτεψε τον εναέριο χώρο της Βουλγαρίας σε ενδεχόμενες απειλές από ανατολάς - Το μήνυμα για τον Κάθετο Διάδρομο (Βίντεο)


Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη σημασία ενός Κάθετου Διαδρόμου υποδομών, που "θα συνδέσει την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία", καθώς και στα ζητήματα ενεργειακής διασύνδεσης

Μήνυμα για τον Κάθετο Διάδρομο, αλλά και για την αμυντική συνεργασία Ελλάδας και Βουλγαρίας έστειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε δηλώσεις του, μετά τη συνάντησή του με τον Ρούμεν Ράντεφ στη Σόφια. «Βρίσκομαι στη Βουλγαρία ως ο πρώτος Ευρωπαίος ηγέτης ο οποίος επισκέπτεται τη χώρα μετά τη μεγάλη εκλογική σου νίκη. Ικανοποίησή μου που υπάρχει κυβέρνηση με άνετη κοινοβουλευτική πλειοψηφία, που μπορεί να υλοποιήσει μεταρρυθμίσεις προς όφελος της Βουλγαρίας και της ΕΕ. Συγχαίρω τη Βουλγαρία για την είσοδο στο ευρώ και στη ζώνη του Σένγκεν», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Μητσοτάκης τόνισε και τη σημασία της ενίσχυσης της αμυντικής συνεργασίας

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις επενδύσεις διασυνδεσιμότητας, στον Κάθετο Διάδρομο υποδομών, στην ενεργειακή διασύνδεση, τη δυνατότητα διακίνησης του Κάθετου Διαδρόμου. «Μπορούμε από κοινού να διεκδικήσουμε σημαντικούς ευρωπαϊκούς πόρους», τόνισε και μίλησε και για τη δυνατότητα διαχείρισης των διασυνοριακών υδάτων. Ο πρωθυπουργός τόνισε και τη σημασία της ενίσχυσης της αμυντικής συνεργασίας. Σημείωσε ότι μπορούμε να κάνουμε περισσότερα βήματα προς όφελος και των διμερών σχέσεων και προς όφελος της νατοϊκής συμμαχίας. Σημείωσε ότι «η Ελλάδα στάθηκε στο πλευρό της Βουλγαρίας και προστάτεψε τον εναέριο χώρο της σε ενδεχόμενες απειλές από ανατολάς».

Μητσοτάκης από Βουλγαρία: "Να πάμε τη διμερή μας συνεργασία σε ένα ακόμα πιο προχωρημένο επίπεδο"

Για τα Δυτικά Βαλκάνια ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι ανήκουν στην Ευρώπη, αλλά αυτή η διαδικασία είναι αυτοτελής και πρέπει να λαμβάνει υπόψη και τη βούληση των χωρών αυτών να σεβαστούν τους κανόνες καλής γειτονίας, να προσαρμοστούν απόλυτα στο ευρωπαϊκό κεκτημένο.

«Να κάνω αναφορά για το επόμενο πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο. Να τονίσω πόσο σημαντική είναι η διατήρηση των πόρων της συνοχής και του πρωτογενούς τομέα. Να συμφωνήσω ότι το ταμείο ανταγωνιστικότητας πρέπει να κατανεμηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι εις βάρος των χωρών που δεν έχουν αυτή τη στιγμή την ίδια ανταγωνιστικότητα ενδεχομένως με άλλες πιο προηγμένες χώρες», επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης.

Σε ερώτηση αν υπάρχει κοινή θέση των δύο χωρών για τη διατήρηση των πόρων συνοχής και για την ΚΑΠ, όπως και αν συζήτησαν το θέμα του κοινού ευρωπαϊκού δανεισμού στα πρότυπα του Ταμείου Ανάκαμψης, ο πρωθυπουργός είπε ότι θα έχουμε δύσκολες διαπραγματεύσεις που αφορούν το πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο.

«Οι φιλοδοξίες της Ε.Ε. αυτή τη στιγμή ξεπερνούν τους πόρους που η Ε.Ε. είναι διατεθειμένη να διαθέσει και γι’ αυτό η Ελλάδα επιμένει σε μια πιο φιλόδοξη προσέγγιση. Για τα ζητήματα της άμυνας έχω τονίσει την ανάγκη ότι η ευρωπαϊκή άμυνα θα μπορούσε να είναι αντικείμενο χρηματοδότησης από ένα καινούργιο ευρωπαϊκό εργαλείο δανεισμού, καθώς αφορά ουσιαστικά το συλλογικό μας καλό. Υπό την προϋπόθεση ότι αυτά τα εργαλεία θα κατανεμηθούν με τρόπο δίκαιο σε όλες τις χώρες και θα εξυπηρετούν αμυντικές ανάγκες όλης της ηπείρου. Εννοώ ότι δεν μπορεί η προσοχή μας να είναι στραμμένη μόνο στην ανατολή. Η Ελλάδα θα επιμένει στη συνέχιση αυτής της συζήτησης, έχουμε αναλάβει και το βαρύ χρέος να προετοιμαστούμε για την προεδρία το β’ εξάμηνο του 2027, θα δουλέψουμε ώστε το ζήτημα αυτό να τεθεί πια με μεγαλύτερη συστηματικότητα στην ευρωπαϊκή ατζέντα», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός, απαντώντας σε άλλη ερώτηση, σημείωσε τα εξής: «Να επαναλάβω στη σημασία που αποδίδουμε στις ενεργειακές διασυνδέσεις των δύο χωρών. Ο Κάθετος Διάδρομος φυσικού αερίου αναβαθμίζει τη γεωπολιτική θέση και των δύο χωρών, καθώς γινόμαστε πάροχοι για πολλές χώρες βορείως της Ελλάδος και της Βουλγαρίας. Τα δε ζητήματα διασυνδεσιμότητας βρίσκονται στον πυρήνα της συνεργασίας μας. Εγώ οραματίζομαι έναν χερσαίο διάδρομο που θα συμπεριλαμβάνει αυτοκινητοδρόμους, σιδηροδρόμους και θα ενώνει τα λιμάνια της Ελλάδος και θα καταλήγει μέχρι την Ουκρανία. Αυτό απαιτεί και τη συνεργασία της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας. Φιλοδοξούμε ότι μια τριμερή μπορεί να μας οδηγήσει σε αυτή την κατεύθυνση. Όσον αφορά τα λιμάνια στα οποία αναφέρθηκε ο κ. πρόεδρος είναι ιδιωτικές επενδύσεις, θα μπορούσε να διευρυνθεί το ενδιαφέρον συμμετοχής βουλγαρικών οντοτήτων, αλλά είναι ζήτημα που αφορά τους ιδιώτες παραχωρησιούχους. Να ανανεώσουμε τη συνάντησή μας για το επόμενο διακυβερνητικό συμβούλιο με τη συμμετοχή και των υπουργών μας».

Το "ευχαριστώ" του Ρούμεν Ράντεφ στον Κυριάκο Μητσοτάκη

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Βουλγαρίας, Ρούμεν Ράντεφ, τόνισε ότι Αθήνα και Σόφια στηρίζουν τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενίσχυση της στρατηγικής αυτονομίας της. Όπως είπε, οι δύο χώρες συμφώνησαν να υπερασπιστούν από κοινού τα συμφέροντά τους στις διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία ενός νέου Ταμείου Ανταγωνιστικότητας, με στόχο την ισόρροπη κατανομή των πόρων μεταξύ των κρατών-μελών.

«Στηρίζουμε την προσπάθεια της Ευρώπης να ενισχύσει τη στρατηγική της αυτονομία. Συμφωνήσαμε να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα των κρατών μας, ώστε κάθε χώρα να έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει την ανταγωνιστικότητά της και να διευρύνει τη βιομηχανική της βάση», ανέφερε. Ο Βούλγαρος πρόεδρος υπογράμμισε επίσης τις σημαντικές προοπτικές συνεργασίας στους τομείς των ψηφιακών υποδομών και των κέντρων δεδομένων.

«Η Βουλγαρία και η Ελλάδα έχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης κέντρων δεδομένων και πληροφοριών. Σε έναν αβέβαιο κόσμο και σε μια περίοδο κλιμάκωσης των εντάσεων, οι δύο χώρες συμμερίζονται κοινή ευθύνη για την ασφάλεια της περιοχής μας σε μια κρίσιμη εποχή για την Ευρώπη», σημείωσε. Τέλος, ο Ρούμεν Ράντεφ ευχαρίστησε δημόσια την ελληνική κυβέρνηση για τη συμβολή της στην ενίσχυση της αντιαεροπορικής άμυνας της Βουλγαρίας.

«Θέλω να ευχαριστήσω τον πρωθυπουργό της Ελλάδας για την ενίσχυση της αντιαεροπορικής άμυνας της Βουλγαρίας σε μια κρίσιμη στιγμή για την περιοχή», δήλωσε, αναφερόμενος στις αυξημένες προκλήσεις ασφαλείας που αντιμετωπίζει η ευρύτερη περιοχή.



Έχει «άνθρωπο» ο Τσίπρας στο ΠΑΣΟΚ;


Γιάννης Σιδέρης

Μακάριοι και ανυποψίαστοι ο Ανδρουλάκης και οι συν αυτώ. Επαναπαύθηκαν στη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης που τύχη  αγαθή τους πρόσφερε αναίτια. Ξεσκόνισαν την παλιά πατέντα του «σκληρού ροκ» νομίζοντας ότι η αντιδεξιά ρητορεία και το όχι σε όλα, θα τους έφερναν στην κορυφή «έστω και με μία ψήφο διαφορά». 

Στο ενδιάμεσο με ενοχικά σύνδρομα για την συγκυβέρνηση με τη ΝΔ, ποτέ δεν απάντησαν (φευ ούτε η Φώφη) στην διαβρωτική επίθεση που δεχόταν από τον ΣΥΡΙΖΑ. Και ποτέ δεν έθεσε ως προτεραιότητα τον «διμέτωπο» αγώνα. 

Όπου ο «διμέτωπος» θα ήταν πολιτικός εναντίον της ΝΔ, ηθικός κατά του ΣΥΡΙΖΑ. Είχε όλο το χρόνο να αποδομήσει το - εκ των πεπραγμένων - ανύπαρκτο ηθικό πλεονέκτημα του ΣΥΡΙΖΑ της εποχής Τσίπρα. 

Αυτό το πλεονέκτημα που καταργήθηκε από τις γάτες των Ιμαλαΐων, ως την σκευωρία της Novartis, το ινστιτούτο Φλωρεντίας, τη μη φορολόγηση του μεγάλου πλούτου (όπου δεν χρειαζόταν ο Γιούνκερ να μας το υπενθυμίσει) την χρησιμοποίηση της κορυφαίας λειτουργείας της δημοκρατίας, του δημοψηφίσματος, ως φτηνό ταχυδακτυλουργικό κολπάκι, την παράδοση γλώσσας και εθνικότητας στους Σκοπιανούς (το μόνο αριστερό έργο της θητείας του), και τόσα άλλα.

Δεν γνωρίζουμε αν ισχύει αυτό που εκμυστηρεύτηκε ο Κασσελάκης σε συνέντευξή του στο OPEN και πέρασε απαρατήρητο, είτε γιατί στο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος οι δημοσιογράφοι ήμασταν σε αγρανάπαυση, είτε για ο Stefanos έχει πάψει να είναι πολιτική οντότητα. 

Πάντως αυτός που συνωμοτούσε ενώπιον της γάτας των Ιμαλαΐων όταν οι αφελείς πιστοί του νόμιζαν ότι τον χώριζε αγώνας ανειρήνευτος με τη «διαπλοκή», αυτός που κορόιδευε με τους «θεσμούς» και δημοσιοποιούσε τις υποκλαπείσες τηλεφωνικές συζητήσεις των μελών του ΔΝΤ, αυτός που η κομματική του εφημερίδα έβγαζε πρωτοσέλιδο την ερωτική ζωή δικαστικού για αν τον εκβιάσει σε απόφασή του, αυτός που υπέκλεπτε τον παλιό του φίλο Πιτσιόρλα, θα μπορούσε να το κάνει. 

Ο Κασσελάκης λοιπόν, δήλωσε ότι επτά ημέρες προ των ευρωεκλογών του 2024 ο Τσίπρας του είχε πει ότι έχει επεξεργαστεί  σχέδιο για το πως «θα φάνε»  τον Ανδρουλάκη από πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ και ότι ο άλλος που θα αναλάμβανε, θα ενέτασσε το ΠΑΣΟΚ σε έναν νέο κεντροαριστερό φορέα. Και είχε προτείνει στον Κασσελάκη να εντάξει και αυτός τον ΣΥΡΙΖΑ  ως συνιστώσα στο  νέο φορέα!

Το αποκάλυψε, μαθαίνοντάς το  καθ’ υπόδειξιν αναγνώστη (είπαμε τριήμερο) ο Γ. Παπαχρήστος, στα Νέα. Ουδείς ενδιαφέρθηκε  να το αναπαράγει! 

Και τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ στα τηλεπαράθυρα και τα ραδιόφωνα, αντί να κάνουν κριτική στην κυβέρνηση όπως έχουν χρέος, και  τον Τσίπρα όπως έχουν συμφέρον, αναλώνουν χρόνο να απολογούνται για τα καμώματα Δούκα. Αυτό συνέβη και χθες με την Άννα Διαμαντοπούλου και τον Γραμματέα Γιάννη Βαρδαγαστάνη.  

Το ΠΑΣΟΚ διαχρονικά υπέκυψε στην φραστική τρομοκρατία των συγκυβερνητών του Καμμένου, που κατήγγειλε ότι η όποια κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ ήταν συμπόρευση με τη Δεξιά.      

Ο Ανδρουλάκης έφτασε σε σημείο αστείας ενοχικότητας, να διοχετεύσει σε δημοσιογράφους ότι  δεν ισχύουν οι εντυπώσεις που έδειχνε η φωτογραφία που δημοσιεύτηκε, ότι καθόταν στο ίδιο τραπέζι με τον Αδωνι (στο οποίο βρισκόταν και η Ζωή Κωνσταντοπούλου), σε εκδήλωση που έγινε για τα 50 χρόνια ελληνικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Μόνο για πέντε λεπτά βρέθηκε στο ίδιο τραπέζι, λέει. 

Δηλαδή και στο ίδιο τραπέζι να κάθονταν, τι έγινε; Το που θα καθίσουν οι προσκεκλημένοι δε το επιλέγουν οι ίδιοι. Το καθορίζει το πρωτόκολλο των οικοδεσποτών. Και στην προκειμένη περίπτωση οι οικοδεσπότες απλώς έβαλαν στο ίδιο τραπέζι  κοινοβουλευτικά πρόσωπα. Μάλλον νόμισαν ότι είχαν να κάνουν με κανονικούς ανθρώπους…   

Εν τω μεταξύ από το ρεπορτάζ ΠΑΣΟΚ ακούγεται ότι επιταχύνεται η προσπάθεια ένταξης «ασώτων» υιών και κορασίδων, όπως της Νίνας Κασιμάτη και της Θεοδώρας Τζάκρη, η οποία ως θηλυκός… Μπίστης, θα αφήσει εποχή με τις μετακινήσεις της. Στο «αζιμούθιο» του ΠΑΣΟΚ είναι και ο πρώην βουλευτής της ΝΔ Μάριος Σαλμάς, και όπως ο ίδιος  δήλωσε στο Πρώτο Θέμα, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο. 

liberal.gr

Πέρασε από την επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για το μεταναστευτικό με τις ψήφους της ΝΔ


Κατά πλειοψηφία, με τις ψήφους από τη ΝΔ ψηφίσθηκε επί της Αρχής το σχέδιο νόμου του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου «Εφαρμογή του Συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου» από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Το νομοσχέδιο καταψήφισαν επί της Αρχής ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση, Πλεύση Ελευθερίας, ενώ ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ και «Νίκη» επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν κατά τη συζήτησή του στην Ολομέλεια.

Η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Σέβη Βολουδάκη κατά την έναρξη της επί των άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου, εισηγητικά επισήμανε ότι η εφαρμογή του Συμφώνου για τη Μετανάστευση και Ασύλου της ΕΕ και η προσαρμογή της νομοθεσίας με όσα ορίζονται σε αυτό, αποτελεί υποχρέωση της χώρας να γίνει έως τις 12 Ιουνίου. Η κ. Βολουδάκη τόνισε ότι «νομοθετούμε αυτή την προσαρμογή γιατί η χώρα και θέλει και οφείλει να είναι έτοιμη εγκαίρως».

Η υφυπουργός υπογράμμισε πως «το νομοσχέδιο αυτό αντιμετωπίζει τη μετανάστευση με κανόνες. Με σαφή διάκριση σε όποιον δικαιούται προστασία και σε όποιον όχι. Με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο αλλά και ταυτόχρονα με σεβασμό σε όλες τις τοπικές κοινωνίες που χρόνια τώρα σηκώνουν ένα δυσανάλογο βάρος».

Η λογική που διατρέχει το νομοσχέδιο, είπε η υφυπουργός «ακολουθεί τη διαδρομή του ανθρώπου που φτάνει στα σύνορα. Πρώτο στάδιο, είναι ο έλεγχος διαλογής με ταυτοποίηση, βιομετρικά στοιχεία, προκαταρτικό ιατρικό έλεγχο και έλεγχο ευαλωτότητας, ενέργειες που είναι μέτρα τάξης προκειμένου να γνωρίζουμε εξαρχής ποιος βρίσκεται στη χώρα, προστατεύοντας τον ίδιο και την κοινωνία μας. Από εκεί και πέρα ανοίγονται δύο δρόμοι. Όποιος έχει προσφυγικό προφίλ οδηγείται στην κανονική διαδικασία αίτησης ασύλου, σε ανοικτές δομές με πλήρη δικαιώματα. Και εφόσον αναγνωριστεί ότι είναι πρόσφυγας του παρέχονται όλα τα δικαιώματα που αρμόζουν τον δικαιούχο της διεθνούς προστασίας. Όποιος όσους δεν έχουν προσφυγικό προφίλ, ακολουθείται ταχεία εξέταση του αιτήματός του και σε περίπτωση απόρριψης εκδίδεται η απόφαση επιστροφής του». Πάνω σε αυτόν τον κορμό είπε η κ. Βολουδάκη, «χτίζονται και οι επόμενες ενότητες του Συμφώνου και του νομοσχεδίου που είναι οι συνθήκες Υποδοχής, το πλαίσιο προστασίας των ασυνόδευτών ανηλίκων, οι διαδικασίες ασύλου με τις διαδικαστικές εγγυήσεις και η διαχείριση της μετανάστευσης με τον μηχανισμό αλληλεγγύης».

Απαντώντας σε επιμέρους επικρίσεις της Αντιπολίτευσης, η υφυπουργός απέρριψε ότι «οι εγγυήσεις θυσιάζονται για την ταχύτητα» υποστηρίζοντας ότι «οι διαδικασίες γίνονται ταχύτερες καθώς αποδείχθηκε ότι οι καθυστερήσεις ωφέλησαν λιγότερο τόσο τον αιτούντα όσο και το κράτος μας. Η ταχύτητα δεν γίνεται στο πόδι αλλά συνοδεύεται από εγγυήσεις. Για πρώτη φορά θεσμοθετείται νομική καθοδήγηση ήδη από τον πρώτο βαθμό εξέτασης της αίτησης και όχι μόνο στην προσφυγή όπως γίνεται τώρα. Ακριβώς για να αντισταθμίζονται οι μικρότερες προθεσμίες. Η Αρχή της μη επαναπροώθησης δικαιούχου ασύλου παραμένει απαραβίαστη, είναι διεθνές δίκαιο και το τηρούμε πλήρως».

Για τον περιορισμό της ελεύθερης κυκλοφορίας, η κ. Βολουδάκη επισήμανε ότι «ο περιορισμός και η κράτηση αποτελούν δύο διακριτά καθεστώτα, με διακριτές και ρητές εγγυήσεις στο κείμενο. Σχετικά με τον περιορισμό υπάρχουν ενημέρωση, χρονικά όρια, δικαστικός έλεγχος και ειδική μέριμνα για τους ευάλωτους. Η δε κράτηση παραμένει ως έσχατο μέτρο, υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο. Είναι σε κάθε περίπτωση διαφορετικές έννοιες».

Η υφυπουργός εστίασε στις διατάξεις του νομοσχεδίου, στα άρθρα 48 έως 93, που αφορούν τους ανήλικους και τα ασυνόδευτα παιδιά, που ανήκουν και στο χαρτοφυλάκιό της, λέγοντας ότι με αυτά «έχουμε το πληρέστερο πλαίσιο παιδικής προστασίας που έχει νομοθετεί ποτέ στη χώρα μας: εθνική στρατηγική, σύστημα Επιτροπείας που προέκυψε έπειτα από την σύσταση της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής, αξιολόγηση του βέλτιστου συμφέροντος του παιδιού, εθνικό μητρώο, εποπτεία και αυστηρή πιστοποίηση των φορέων». Ταυτόχρονα, η κ. Βολουδάκη επισήμανε ότι «στις περιπτώσεις αμφισβήτησης της ηλικίας προηγείται το τεκμήριο της ανηλικότητας. Γίνεται εξατομικευμένη αξιολόγηση». Για τις Ζώνες Ασφαλείας για τους ανηλίκους, είπε η υφυπουργός, «λειτουργούν ως μέτρο προστασίας των παιδιών εντός των δομών. Στο νομοσχέδιο ορίζεται ρητά πως προστασία του παιδιού, παραμένει ανεξάρτητη και από εθνικότητα και από ποσοστό αναγνώρισης» και πρόσθεσε ότι «από το πρώτο κιόλας στάδιο ελέγχου διαλογής προβλέπεται προκαταρτικός έλεγχος και έλεγχος ευαλωτότητας. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζονται έγκαιρα τα πρόσωπα που έχουν ειδικές ανάγκες υποδοχής».

Η αναγνώριση της ευαλωτότητας, είπε «συνδέεται με την άμεση πρόσβαση στις κατάλληλες υπηρεσίες, την υγειονομική περίθαλψη, την ψυχοκοινωνική στήριξη και με τις ειδικές συνθήκες υποδοχής που απαιτούν οι ιδιαίτερες καταστάσεις που έχει ανάγκη το κάθε πρόσωπο» προσθέτοντας ότι «ειδικά για τα θύματα βασανιστηρίων, βιασμού και κάθε μορφής βίας λαμβάνεται ειδικά μέτρα μέριμνα, στο νομοσχέδιο».

Για τις πρόνοιες του νομοσχεδίου αναφορικά με «την αλληλεγγύη και τις επιστροφές υπέρ της χώρας πρώτης γραμμής», η κ. Βολουδάκη είπε ότι δεν ευσταθεί η κριτική που λέχθηκε ότι «η χώρα μας να μετατρέπεται σε αποθήκη ψυχών» καθώς «ο μηχανισμός αλληλεγγύης και ο Κανονισμός ασφαλών τρίτων χωρών, όπως και τα Κέντρα Επιστροφών, λειτουργούν υπέρ των χωρών πρώτης γραμμής όπως είναι η Ελλάδα, ενώ παράλληλα διαθέτουμε και τις διμερείς συμφωνίες που έχουν συναφθεί κατά το πρόσφατο χρονικό διάστημα» (όπως με την Γερμανία κ.λπ.) υπογραμμίζοντας ότι «διαγράφονται όλες οι εκκρεμείς υποχρεώσεις επιστροφών τύπου Δουβλίνου προς τη χώρα μας έως τις 12 Ιουνίου, άρα η χώρα μας ξεκινάει την εφαρμογή του Συμφώνου με σχεδόν μηδενικό φορτίο. Και αυτό είναι μια ουσιαστική κατάκτηση, που προήλθε από την διαπραγμάτευση που έκανε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Θάνος Πλεύρης στην ΕΕ». Η σταθερή μας γραμμή στο πεδίο της αλληλεγγύης είπε η κυρία Βολουδάκη ότι «προτεραιότητά μας αποτελούν οι μετεγκαταστάσεις».

Η υφυπουργός, ολοκληρώνοντας και επί των άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου και απαντώντας σε παρατηρήσεις της αντιπολίτευσης είπε ότι «το μεταναστευτικό δεν είναι γραμμικό έχει εξάρσεις, εντάσεις και υφέσεις, Ανάλογα με τις συνθήκες κάθε φορά, θα πρέπει να αντιληφθείτε ότι χρειάζεται να λαμβάνονται και μέτρα που θα πρέπει να είναι προς το αυστηρότερο». Για τα περιοριστικά μέτρα ελευθερίας στα Κέντα Υποδοχής «αυτό, ισχύει και τώρα, έχει θεσμοθετηθεί για πρώτη φορά το 2016».

Το βέλτιστο συμφέρον για τα παιδιά «δεν απουσιάζει από καμία διαδικασία, δεν αλλάζει κάτι με το παρόν νομοσχέδιο» και «δεν θα σταματήσουν να υπάρχουν για τα ασυνόδευτα ανήλικα η στέγασή τους και σε ΚΦΑ και σε διαμερίσματα αυτόνομης διαβίωσης. Οι Ζώνες Ασφαλείας μέχρι τώρα λειτουργούσαν σαν προσωρινοί χώροι παραμονής των παιδιών, αυτό αλλάζει και τίθενται νέοι Κανόνες, θα είναι σε διακριτούς χώρους και σαφώς θα τους παρέχονται και όσα ελάμβαναν μέχρι τώρα όπως η γλωσσομάθεια και η επαγγελματική κατάρτιση». Στο μηχανισμό παρακολούθησης στο Υπουργείο «η Εθνική Αρχή Διαφάνειας συμμετέχει ανελλιπώς, σε αντίθεση με τον Συνήγορο του Πολίτη που δεν έχει έρθει ποτέ».

Η δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή θα διεξαχθεί τη Δευτέρα, ενώ η Διάσκεψη των Προέδρων έχει προγραμματίσει να εισαχθεί την ερχόμενη Τρίτη στην Ολομέλεια για συζήτηση και ψήφιση.

Π. Μαρινάκης για Α. Τσίπρα: Τα έργα είναι πιο ισχυρά από τα μεγάλα λόγια


Τις αναφορές από στελέχη της ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα περί «πατριωτικού φόρο» σχολίασε μεταξύ άλλων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, τονίζοντας ότι «για εμάς δεν υπάρχουν πατριωτικοί ούτε καλοί φόροι όταν αυξάνονται. Για εμάς η πιο συνεπής για τους πολίτες κίνηση είναι οι μειώσεις ή καταργήσεις φόρων». 

«Για εμάς δεν υπάρχουν πατριωτικοί ούτε καλοί φόροι όταν αυξάνονται. Για εμάς η πιο συνεπής για τους πολίτες κίνηση είναι οι μειώσεις ή καταργήσεις φόρων. Γι' αυτό και έχουμε μειώσει ή καταργήσει 83 άμεσους και έμμεσους φόρους. Και νομίζω ότι η διαφορά του κ. Τσίπρα από άλλους υποψήφιους πρωθυπουργούς ή τέλος πάντων πολιτικούς αρχηγούς που διεκδικούν την ψήφο των πολιτών είναι ότι είχε τη δυνατότητα να κυβερνήσει, κυβέρνησε πέντε χρόνια και αύξησε ή επέβαλε 30 φόρους, κυρίως για τη μεσαία τάξη και τα χαμηλά εισοδήματα. Άρα τα έργα είναι πιο ισχυρά από τα μεγάλα λόγια», ανέφερε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών.

Αναφορικά με το ζήτημα της ακρίβειας και των καλοκαιρινών διακοπών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε: «Προφανώς και δεν μπορεί κανείς να πανηγυρίζει ή να δηλώνει ικανοποιημένος όταν βιώνουμε μια παρατεταμένη περίοδο ακρίβειας, αυξημένου κόστους ζωής και μάλιστα με πολύ πιο σημαντικά προβλήματα. Δεν υποτιμώ τις διακοπές σε καμία περίπτωση, αλλά το κόστος διαβίωσης, η στεγαστική κρίση είναι ακόμα πιο σημαντικές παράμετροι από αυτή που πολύ σωστά θέτετε».

«Προφανώς μια κυβέρνηση επίσης συγκρίνεται με το τι παρέλαβε και το τι προσπαθεί να κάνει. Είναι αντικειμενική διαπίστωση ότι αυτά τα 7 χρόνια έχουμε μειώσει την απόσταση που μας χωρίζει, που είναι ακόμα σημαντική, από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ως προς το διαθέσιμο εισόδημα. Είμαστε μια από τις πρώτες χώρες σε ρυθμούς αύξησης του κατά κεφαλή διαθέσιμου εισοδήματος, προσπαθώντας συνεχώς να μεγαλώσουμε την πίτα, να αυξήσουμε τα φορολογικά έσοδα μειώνοντας φόρους και να επιστρέψουμε στην κοινωνία αυτό το οποίο έχει στερηθεί τα προηγούμενα χρόνια.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται εμείς να υιοθετήσουμε τη λογική των μαγικών συνταγών ή το να τάξουμε χρήματα από εκεί που δεν υπάρχουν. Χρειάζεται σκληρή δουλειά και όσα παραπάνω καταφέρουμε να συγκεντρώσουμε ως παραπάνω έσοδα, μειώνοντας φόρους, να τα επιστρέφουμε στην κοινωνία όσο γίνεται πιο γρήγορα και κυρίως να στηρίξουμε τα χαμηλά εισοδήματα και την μεσαία τάξη», προσέθεσε.

Αναφορικά με τα επιδοτούμενα προγράμματα τουρισμού, ο κ. Μαρινάκης σημείωσε: «Το βασικό το οποίο προσπαθούμε να κάνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χωρίς να δανειζόμαστε από τις επόμενες γενιές και χωρίς να τάζουμε χρήματα που δεν υπάρχουν, είναι να ανεβάζουμε συνολικά το εισόδημα των πολιτών όσο γίνεται περισσότερο. Το ξαναλέω, χρειάζεται πολλή δουλειά ακόμα, χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κόστος ζωής και στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη».

Μαρινάκης για απαλλαγή Χατζηβασιλείου και Αθανασίου: Τα κόμματα που μιλούσαν περί υποδίκων, έχουν να πουν κάτι;

Σε ερώτηση για την απαλλαγή των βουλευτών Τάσου Χατζηβασιλείου και Μπάμπη Αθανασίου από τον εισαγγελέα Πρωτοδικών και το εάν θα υπάρξει καταγγελία της ευρωπαϊκής Εισαγγελίας ο κ. Μαρινάκης είπε: «Και η κυβέρνηση και η κοινοβουλευτική μας ομάδα έχουν εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη, σέβονται τις δικαστικές αποφάσεις και δεν έχουν καμία εκδικητική διάθεση απέναντι σε δικαστικούς λειτουργούς είτε της ελληνικής Δικαιοσύνης ή της ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Πέρα αυτού νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να βάλουμε δίπλα δίπλα την είδηση της απαλλαγής δύο βουλευτών της ΝΔ, με τους τίτλους που υπήρξαν μετά από τοποθετήσεις κομμάτων της αντιπολίτευσης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί κυβέρνησης υποδίκων, βαφτίζοντας a priori βουλευτές, των οποίων ήρθη η ασυλία για να ερευνηθεί η υπόθεσή τους και μάλιστα οι ίδιοι είχαν ζητήσει την άρση της, ως υπόδικους».

«Τα κόμματα που μιλούσαν περί υποδίκων, ήδη έχουμε δύο απαλλαγές, να δούμε τα υπόλοιπα, και έχουμε και μια έκθεση η οποία αλλάζει αρκετά τα δεδομένα έως πάρα πολύ, για κάποιους ήδη δεν υπάρχει ζημία, από ό,τι φαίνεται, σύμφωνα με όσα δηλώνουν οι συνήγοροι, έχουν να πουν κάτι; Το ρωτάω περίπου μια εβδομάδα και περιμένω ακόμα απάντηση» υπογράμμισε.

Ακρίβεια και πληθωρισμός: Δεν μπορεί να είναι φαινόμενο Μητσοτάκη - Μετριέται μήνα με το μήνα

Σε ερώτηση για την ακρίβεια και τον πληθωρισμό σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε:

«Αν ήταν ακρίβεια Μητσοτάκη, θα είχαμε ζήτημα ακρίβειας και πληθωρισμού εδώ και περίπου τρία χρόνια και παραπάνω -αν σκεφτεί κανείς και όσα συνέβησαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία- μόνο στην Ελλάδα. Άρα, ένα φαινόμενο το οποίο μετριέται μήνα με το μήνα, κάποιους μήνες είμαστε πάνω, κάποιους μήνες είμαστε κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο, δεν μπορεί να είναι φαινόμενο Μητσοτάκη. Αυτή η ανάγνωση είναι εξαιρετικά λαϊκίστικη και δεν λύνει το πρόβλημα. Ο πληθωρισμός μας πράγματι είναι ο τρίτος υψηλότερος στην Ευρωζώνη.

Οι λόγοι, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο, είναι τρεις: Το ενεργειακό μείγμα που περιλαμβάνει πολύ περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Δεύτερον, η οικονομία μας είναι σε φάση σχετικά γρήγορης ανάπτυξης, ενώ η ευρωπαϊκή είναι σε ανεμική φάση ανάπτυξης. Και τρίτον, έχουμε μακράν το μεγαλύτερο σε όρους ΕΕ πρόγραμμα, RRF, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το οποίο είναι και back-loaded. Δηλαδή, το 2026, με απλά λόγια, πέφτουν πολλά λεφτά στην αγορά από την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία ενισχύουν τη ζήτηση και τις πληθωριστικές πιέσεις. Ασφαλώς, αυτά τα λεφτά δεν είναι αξιοποίητα».

«Επειδή όμως τον κόσμο δεν τον νοιάζουν και πάρα πολύ οι αιτίες, τον νοιάζει τι συμβαίνει στην καθημερινότητά του, αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να δώσουμε ό,τι παραπάνω μπορούμε από λεφτά που υπάρχουν, όπως συνεχίζουμε να κάνουμε -δηλαδή από τα παραπάνω έσοδα σύμφωνα με τις οροφές δαπανών πίσω στην κοινωνία- για να αντέξει αυτό το παρατεταμένο πληθωριστικό κύμα που δυστυχώς ταλανίζει και την Ελλάδα. Νομίζω το κάνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Σίγουρα πρέπει να γίνουν και περισσότερα και σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε», πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Η αντιπολίτευση δεν έχει παρουσιάσει κοστολογημένο σχέδιο, το οποίο να λέει από πού θα προκύψουν παραπάνω έσοδα»

Επίσης απαντώντας σε ερώτηση για το εάν είχε δίκιο η αντιπολίτευση που ζητούσε πρόσθετα μέτρα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε:

«Η αντιπολίτευση δεν θυμάμαι να έχει παρουσιάσει ένα κοστολογημένο σχέδιο, το οποίο να λέει από πού θα προκύψουν παραπάνω έσοδα, ώστε να δοθούν στους πολίτες. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην θέλει να δοθούν παραπάνω στους πολίτες. Είτε μέσω αυξήσεων μισθών, άμεσα, είτε έμμεσα μέσω μειώσεων φόρων. Όλοι σε αυτό συμφωνούμε. Οι πάντες, σε όλο το πολιτικό σύστημα. Το ερώτημα είναι πώς ακριβώς θεωρεί η αντιπολίτευση, που φωνάζει όλους αυτούς τους μήνες, ότι πρέπει να γίνει αυτό. Εκεί είναι η μεγάλη μας διαφορά. Γιατί νομίζω ότι δεν υπάρχει κανείς που να διαφωνεί ότι το δύσκολο είναι αυτό. Να δοθούν τα χρήματα δεν είναι δύσκολο. Το δύσκολο είναι να υπάρχουν τα χρήματα για να δοθούν.

Η μεγάλη μας διαφορά με την αντιπολίτευση δεν είναι στη διαπίστωση -δεν υπάρχει κανένας που να πιστεύει το αντίθετο- είναι στον τρόπο. Η αντιπολίτευση με αυτά που προτείνει θέλει να γυρίσει τη χώρα μας δεκαετίες πίσω, σε περιόδους ελλειμμάτων, υπερβολικού χρέους, επιτήρησης, χρεοκοπίας.

Όταν ζητάς να δοθούν χρήματα από εκεί που δεν υπάρχουν, δεν λύνεις το πρόβλημα, το διαιωνίζεις, το διογκώνεις. Άρα δεν δικαιώνεται καμία αντιπολίτευση όταν υπάρχει ζήτημα πληθωρισμού, που κανείς δεν έχει αρνηθεί».

Άρειος Πάγος: Δημοσιεύθηκε η απόφαση υπέρ των δανειοληπτών του νόμου Κατσέλη - Πώς θα υπολογίζονται οι τόκοι


Από την πλήρη ολομέλεια του Αρείου Πάγου δημοσιεύθηκε σήμερα η απόφασή της, η οποία με ισχυρή πλειοψηφία δικαίωσε τους δανειολήπτες που έχουν υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη για τον τρόπο υπολογισμού των τόκων.

Σύμφωνα με την απόφαση της ολομέλειας, το πλήρες κείμενο της οποίας θα αναρτηθεί μέσα στην ημέρα στο σάιτ του Αρείου Πάγου, ο υπολογισμός των οφειλόμενων τόκων για τα κόκκινα δάνεια, θα υπολογίζεται πλέον στη μηνιαία δόση τους και όχι στο σύνολο του ποσού.

Ειδικότερα, η ολομέλεια αποφάσισε, με πλειοψηφία 35 υπέρ και 12 κατά, ότι ο υπολογισμός των τόκων των δανειοληπτών που έχουν υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη, πρέπει να υπολογίζεται στη μηνιαία δόση τους και όχι στο σύνολο του δανειακού ποσού.

Όπως είναι γνωστό, οι εταιρείες διαχείρισης-funds επιδίωκαν ο υπολογισμός των τόκων των δανείων να γίνεται στο σύνολο του οφειλόμενου ποσού, κάτι το οποίο επιβάρυνε με σημαντικά ποσά τους δανειολήπτες.

ΑΔΩΝΙΣ: «Η Θεσσαλονίκη έγινε άλλη πόλη επί Μητσοτάκη!» – Η μεγάλη αντεπίθεση για έργα, Υγεία και ανάπτυξη


Από το Μετρό και το Flyover μέχρι το «Προλαμβάνω», τις προσλήψεις γιατρών και τα νέα νοσοκομεία, ο Άδωνις Γεωργιάδης απάντησε στις αιτιάσεις για τη Βόρεια Ελλάδα και υποστήριξε ότι η Θεσσαλονίκη ζει τη μεγαλύτερη μεταμόρφωσή της εδώ και δεκαετίες.

Η συνέντευξη του Άδωνι Γεωργιάδη στον 94.5 Θεσσαλονίκης ξεκίνησε από ένα ερώτημα που κυριαρχεί το τελευταίο διάστημα στα πολιτικά πηγαδάκια της Μακεδονίας:

Γιατί η Νέα Δημοκρατία δεν εμφανίζει στη Βόρεια Ελλάδα την πολιτική δυναμική που θα περίμενε κανείς, παρά τον όγκο των έργων και των παρεμβάσεων που έχουν προχωρήσει τα τελευταία χρόνια;

Οι δημοσιογράφοι μετέφεραν την κριτική που ακούγεται στην αγορά και στην κοινωνία: ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, ότι ορισμένα μεγάλα projects παραμένουν επί χρόνια σε συζητήσεις και ότι πολλοί πολίτες δεν αισθάνονται πως οι εξαγγελίες έχουν μετατραπεί με την ταχύτητα που θα ήθελαν σε χειροπιαστό αποτέλεσμα.

Ο υπουργός Υγείας όχι μόνο διαφώνησε, αλλά πέρασε σε μια από τις πιο επιθετικές υπερασπίσεις του κυβερνητικού έργου που έχει πραγματοποιήσει το τελευταίο διάστημα.

«Όλες οι άλλες πόλεις θα έπρεπε να νιώθουν αδικημένες από τη Θεσσαλονίκη»

Με εμφανή ένταση στη φωνή του, ο Άδωνις Γεωργιάδης απέρριψε ευθέως την εικόνα περί κυβερνητικής αδιαφορίας.
«Η Θεσσαλονίκη είναι άλλη πόλη. Άλλη πόλη!» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Και συνέχισε:
«Στην πραγματικότητα όλες οι άλλες πόλεις της Ελλάδας θα έπρεπε να νιώθουν αδικημένες σε σχέση με τη Θεσσαλονίκη για το πόσους πόρους και πόσα έργα έχουν κατευθυνθεί εδώ τα τελευταία χρόνια.»
Τα έργα που επικαλέστηκε ο Άδωνις

Ο υπουργός υποστήριξε ότι καμία προηγούμενη κυβέρνηση δεν ασχολήθηκε τόσο συστηματικά με τη Θεσσαλονίκη όσο η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Ένα έργο που πέρασε από σαράντα κύματα και τελικά ολοκληρώθηκε, αλλάζοντας τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.
 

Flyover

Το μεγαλύτερο οδικό έργο που εκτελείται σήμερα στη Βόρεια Ελλάδα και φιλοδοξεί να αποσυμφορήσει τον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης.

Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης

Ένα έργο στρατηγικής σημασίας που αναμένεται να καλύψει ένα διαχρονικό κενό στη δημόσια υγεία της Βόρειας Ελλάδας.
 

Νέο Θεαγένειο

Η αναβάθμιση του μεγαλύτερου ογκολογικού κέντρου της περιοχής αποτελεί, σύμφωνα με την κυβέρνηση, βασικό πυλώνα του νέου υγειονομικού χάρτη.

Επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας

Ο Άδωνις αναφέρθηκε στις μεγάλες διεθνείς επενδύσεις που εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια, υποστηρίζοντας ότι δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης και αλλάζουν το παραγωγικό μοντέλο της πόλης.

Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Παρά τις ενστάσεις που διατυπώνονται για τους ρυθμούς εξέλιξης, η κυβέρνηση θεωρεί ότι η αναβάθμιση του λιμανιού βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης και θα ενισχύσει τη γεωστρατηγική θέση της πόλης στα Βαλκάνια.

Η Υγεία στο επίκεντρο

Από τη στιγμή που η συζήτηση πέρασε στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, ο υπουργός ανέβασε ακόμη περισσότερο τους τόνους.

Η κεντρική του θέση ήταν ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού κράτους η πρόληψη γίνεται οργανωμένη δημόσια πολιτική.

Το «Προλαμβάνω» ως πολιτικό και κοινωνικό στοίχημα

«Το Προλαμβάνω έχει ήδη εξετάσει 5,5 εκατομμύρια Έλληνες.» τόνισε.

Και πρόσθεσε:
«Το 90% του ενεργού πληθυσμού της χώρας έχει συμμετάσχει σε κάποια δράση του προγράμματος.»

Ο ίδιος χαρακτήρισε το πρόγραμμα τη μεγαλύτερη προληπτική παρέμβαση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα καλύπτει:
  • Πρόληψη καρκίνου μαστού
  • Πρόληψη καρκίνου τραχήλου μήτρας
  • Πρόληψη καρκίνου παχέος εντέρου
  • Έλεγχο καρδιαγγειακών νοσημάτων
  • Πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων
  • Έλεγχο νεφρικής δυσλειτουργίας
  • Παρεμβάσεις για τη νοσογόνο παχυσαρκία
Νέα προγράμματα πρόληψης που επεκτείνονται τα επόμενα χρόνια

«Έχει ξαναγίνει ποτέ κυβέρνηση στην Ελλάδα να δαπανήσει τέτοιους πόρους για δωρεάν προληπτικές εξετάσεις;» διερωτήθηκε.

ΑΧΕΠΑ, Καβάλα και νέα μηχανήματα

Ο Άδωνις Γεωργιάδης παρουσίασε και το σχέδιο αναβάθμισης των δημόσιων νοσοκομείων.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε, έχει ήδη ολοκληρωθεί ένα μεγάλο μέρος των κτιριακών παρεμβάσεων και πλέον ξεκινά η δεύτερη φάση.
Δηλαδή:
  • νέοι αξονικοί τομογράφοι,
  • νέοι μαγνητικοί τομογράφοι,
  • σύγχρονος ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός,
  • αναβάθμιση Κέντρων Υγείας,
  • εκσυγχρονισμός νοσοκομείων σε όλη τη χώρα.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε:
  • στο ΑΧΕΠΑ,
  • στο Νοσοκομείο Καβάλας,
  • στις νέες κλινικές που αναβαθμίζονται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
1.131 νέοι γιατροί

Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης τη νέα μεγάλη προκήρυξη για το ΕΣΥ.

«Η μεγάλη προκήρυξη ξεκινά άμεσα.» ανέφερε.

Στόχος είναι η κάλυψη κρίσιμων αναγκών τόσο στα μεγάλα νοσοκομεία όσο και στην περιφέρεια.

Παράλληλα αναγνώρισε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν δυσκολίες σε άγονες και απομακρυσμένες περιοχές, γι’ αυτό και ζήτησε μεγαλύτερη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στην προσέλκυση ιατρικού προσωπικού.

«Οι ξένοι βλέπουν την πρόοδο της Ελλάδας»

Σε μια πιο πολιτική αποστροφή, ο Άδωνις επιχείρησε να συνδέσει την Υγεία με τη συνολική εικόνα της χώρας.

«Δεν μπορεί όλοι οι ξένοι να βλέπουν την πρόοδο της Ελλάδας και εμείς να τα βλέπουμε όλα μαύρα.» υποστήριξε.

Και συνέχισε:
«Η Ελλάδα βγήκε οριστικά από την ενισχυμένη εποπτεία. Η οικονομία αναβαθμίζεται. Η χώρα προσελκύει επενδύσεις. Δεν γίνεται να αναγνωρίζουν την πρόοδο όλοι εκτός από εμάς.»
Πίσω από τις απαντήσεις για τα νοσοκομεία, τις δημοσκοπήσεις και τα έργα της Θεσσαλονίκης, το κεντρικό μήνυμα του Άδωνι Γεωργιάδη ήταν σαφές:

«Υπήρξε άλλη κυβέρνηση που έκανε περισσότερα για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα;»



Αυτή ήταν ουσιαστικά η ερώτηση που έθεσε προς τους επικριτές της κυβέρνησης.

Και η απάντηση που επιχείρησε να δώσει καθ’ όλη τη διάρκεια της συνέντευξης ήταν μία:
«Η Θεσσαλονίκη δεν εγκαταλείφθηκε. Αντίθετα, βρίσκεται στο επίκεντρο του μεγαλύτερου κύματος έργων, επενδύσεων και παρεμβάσεων που έχει γνωρίσει εδώ και δεκαετίες.»



«Δεν υπάρχει αδράνεια – υπάρχει μετασχηματισμός»

Ο Υπουργός υποστήριξε ότι η εικόνα περί στασιμότητας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, κάνοντας λόγο για ένα εκτεταμένο πλέγμα παρεμβάσεων στη Θεσσαλονίκη:

«Στην επταετία Μητσοτάκη έχουν γίνει έργα που δεν έγιναν δεκαετίες. Flyover, μετρό, νέα νοσοκομεία, επενδύσεις όπως Pfizer και DEMO»

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι μεγάλα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη ή ολοκληρώνονται, υποστηρίζοντας ότι η πόλη βρίσκεται σε φάση «βαθιάς αναβάθμισης υποδομών».

Πηγή: pagenews.gr

Νέος Κώδικας Χωροταξίας και Πολεοδομίας: Τέλος η χαοτική πολυνομία στη δόμηση, «στοπ» στα αυθαίρετα - 17 ερωταπαντήσεις


Στη Βουλή προς συζήτηση και κύρωση εισήχθη την Πέμπτη από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο νέος Κώδικας Χωροταξίας και Πολεοδομίας.

Μάλιστα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, ανακοίνωσε για τον εκλιπόντα συνεργάτη του Νίκο Ταγαρά ότι «ως ελάχιστο δείγμα τιμής προς τον άνθρωπο που αφιέρωσε τη ζωή του στην οργάνωση του χώρου, στην υπηρεσία του πολίτη και στην αξιοπρέπεια της πολιτικής», η πολεοδομική και χωροταξική μεταρρύθμιση την οποία προωθεί η κυβέρνηση θα φέρει το δικό του όνομα».

Σύμφωνα με το υπουργείο, «αποτελεί μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις στον χώρο του χωρικού σχεδιασμού και της δόμησης, που αποτέλεσε προτεραιότητα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας από το 2020 έως σήμερα και απαντά σε παθογένειες δεκαετιών, με κοινωνική δικαιοσύνη και περιβαλλοντική ευθύνη».

Επιπλέον, πρόκειται για το αποτέλεσμα συγκέντρωσης, συστηματοποίησης και ενοποίησης όλης της ισχύουσας χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας σε έναν Κώδικα, προκειμένου να διευκολυνθούν η Διοίκηση και οι πολίτες στην ορθή και ταχεία γνώση και εφαρμογή της νομοθεσίας αυτής.

Έτσι, τόσο ο τεχνικός και νομικός κόσμος όσο και η Διοίκηση και ο κάθε πολίτης θα έχουν πρόσβαση σε έναν Κώδικα, ένα πολυδιάστατο και συνεκτικό εργαλείο, που υποκαθιστά της διάσπαρτες ρυθμίσεις που οδηγούσαν σε ανασφάλεια Δικαίου ή ακόμα και αντίθετες ερμηνείες.

Δεν πρόκειται για μια τεχνική-γραφειοκρατική διαδικασία, αλλά για ένα τιτάνιο επιστημονικό έργο κορυφαίας Επιτροπής, που απαίτησε έξι και πλέον χρόνια για να συγκεντρώσει, να καταγράψει και να ερμηνεύσει σειρά διατάξεων.

Με τον Κώδικα όχι μόνο ενοποιούνται και αναδιαρθρώνονται τα νομοθετήματα, αλλά και απαλείφονται καταργημένες ή ατελέσφορες διατάξεις, απλοποιούνται τα νομοθετικά κείμενα μέσω επαναδιατύπωσης, σε πολλές περιπτώσεις, σε απλή, δημοτική και σαφή γλώσσα για καλύτερη κατανόηση και αποφυγή παρερμηνειών, ενώ επικαιροποιούνται τα αρμόδια όργανα, ορισμένα εκ των οποίων είχαν μεταβληθεί πολλάκις εντός της μέχρι και άνω των 100 ετών ισχύος διατάξεων που περιελήφθησαν στον Κώδικα.

Ο Κώδικας δεν εισάγει νέους κανόνες δικαίου, αλλά περιλαμβάνει κωδικοποιημένο ό,τι ήδη ισχύει.

Η πολυνομία και ο κατακερματισμός προκαλούν αβεβαιότητα, γραφειοκρατία και άνιση πρόσβαση στην πληροφορία - δηλαδή, ευνοούν τους λίγους. Η κωδικοποίηση, η απλούστευση και η διαφάνεια υπηρετούν τους πολλούς. Ενισχύεται η Δημοκρατία του χώρου.

Ο Κώδικας θα αποτελέσει μια θεσμική παρακαταθήκη, καθώς στο εξής κάθε επόμενη μεταρρύθμιση θα ενσωματώνεται στην ηλεκτρονική του βάση.

Πώς καταρτίστηκε ο νέος Κώδικας Χωροταξίας και Πολεοδομίας

Σύμφωνα με το υπουργείο, «με την κατάθεση στη Βουλή του Κώδικα Χωροταξίας-Πολεοδομίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ολοκληρώνεται ένα σύνθετο και δύσκολο έργο, για την ολοκλήρωση του οποίου απαιτήθηκε τακτική επεξεργασία 6 και πλέον ετών».

Ο Κώδικας Καταρτίστηκε από Ειδική Επιτροπή μελών εγνωσμένου κύρους στο αντικείμενο της πολεοδομικής και χωροταξικής νομοθεσίας (επίτιμος πρόεδρος του ΣτΕ κ. Μενουδάκος, λειτουργοί του ΣτΕ και του ΝΣΚ, καθηγητές ΑΕΙ, δικηγόροι, επιστήμονες εξειδικευμένοι σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας και προϊστάμενοι Διευθύνσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας).

Συγκεντρώθηκαν σε έναν Κώδικα 477 άρθρων ισχύουσες ρυθμίσεις γενικής χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας άνω των 180 νομοθετημάτων που εκτείνονται χρονικά από το 1923 έως σήμερα.

Η δομή του νέου Κώδικα Χωροταξίας και Πολεοδομίας

Ο Κώδικας διαρθρώνεται σε εννέα μέρη, ως εξής:

  1. Το Μέρος Α’, υπό τον τίτλο «Χωρικός Σχεδιασμός», περιλαμβάνει τους κανόνες του χωρικού σχεδιασμού και διακρίνεται σε επτά τμήματα που αφορούν τις βασικές έννοιες και τη διάρθρωση του συστήματος χωρικού σχεδιασμού, τον χωροταξικό σχεδιασμό, τον πολεοδομικό σχεδιασμό και τις σχετικές εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις, τον σχεδιασμό με ενεργό πολεοδομία ή αστικό αναδασμό, τον σχεδιασμό και την πολεοδόμηση κατά το ν.δ. της 17.7/16.8/1923, καθώς και τις ειδικές περιπτώσεις πολεοδόμησης, μεταξύ των οποίων την πολεοδόμηση οικισμών που έχουν δημιουργηθεί μέχρι τις 14.3.1983, την πολεοδόμηση περιοχών δεύτερης κατοικίας και τις Περιοχές Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης και Ιδιωτικής Πολεοδόμησης (Π.Π.Α.Ι.Π.).
  2. Το Μέρος Β’, υπό τον τίτλο «Αστικές Αναπλάσεις και Πολεοδομικοί Μηχανισμοί», διακρίνεται σε δύο τμήματα που αφορούν αφενός τους κανόνες των αστικών αναπλάσεων και λοιπές συναφείς ρυθμίσεις, αφετέρου τους πολεοδομικούς μηχανισμούς (δικαίωμα προτίμησης, δράσεις περιβαλλοντικής και πολεοδομικής εξισορρόπησης, μεταφορά συντελεστή δόμησης, ζώνες ειδικής ενίσχυσης και ειδικών κινήτρων, ενοποίηση ακάλυπτων χώρων και παραχώρηση σε κοινή χρήση και σχετικές εξουσιοδοτικές διατάξεις).
  3. Το Μέρος Γ’, υπό τον τίτλο «Εφαρμογή Πολεοδομικών Σχεδίων», διακρίνεται σε τέσσερα τμήματα που αφορούν, αντιστοίχως, την εισφορά σε γη και χρήμα και την πράξη εφαρμογής, την τακτοποίηση και την προσκύρωση οικοπέδων, τις απαλλοτριώσεις για την εφαρμογή των πολεοδομικών σχεδίων και τους κοινόχρηστους χώρους σε σχέδια πόλεως εγκεκριμένα με επίσπευση των ιδιοκτητών.
  4. Το Μέρος Δ’, υπό τον τίτλο «Κανόνες δόμησης και χρήσης», περιλαμβάνει τους κανόνες για τη δόμηση και τη χρήση των οικοπέδων και γηπέδων και διακρίνεται σε επτά τμήματα που αφορούν, αντιστοίχως, τους γενικούς κανόνες δόμησης, τη δόμηση σε οικισμούς που στερούνται πολεοδομικού σχεδίου με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, την εκτός σχεδίου δόμηση, τις Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ), τις απαγορεύσεις κατάτμησης ακινήτων, τις χρήσεις γης και τη δόμηση στις ακτές.
  5. Το Μέρος Ε’, που τιτλοφορείται «Πλαίσιο Δόμησης», διακρίνεται σε τέσσερα Τμήματα που περιλαμβάνουν, αντιστοίχως, τους κανόνες περί οικοδομικών αδειών, δομικών εργασιών σε ρυμοτομούμενα ακίνητα, ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου - αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας και ελέγχου της δόμησης.
  6. Το Μέρος ΣΤ’, υπό τον τίτλο «Αντιμετώπιση αυθαίρετης δόμησης και υπερβάσεων δόμησης», αποτελείται από τρία τμήματα που περιλαμβάνουν, αντιστοίχως, τους κανόνες για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης, την αυστηροποίηση του σχετικού νομικού πλαισίου, και τους κανόνες για τις υπερβάσεις δόμησης και αλλαγές χρήσης του ν. 3843/2010.
  7. Το Μέρος Ζ’ περιλαμβάνει τους κανόνες που ρυθμίζουν τις επικίνδυνες οικοδομές.
  8. Το Μέρος Η’ περιλαμβάνει ρυθμίσεις αστικής πολιτικής και εθνικών στρατηγικών σε τομείς όπως η αστική ανθεκτικότητα, η διαχείριση του οικιστικού αποθέματος, η προσβασιμότητα και η κλιματική αλλαγή.
  9. Το Μέρος Θ’, τέλος, περιλαμβάνει επτά τμήματα με τους κανόνες που αφορούν, αντιστοίχως, τα συλλογικά όργανα του χωροταξικού σχεδιασμού, τα συλλογικά όργανα του πολεοδομικού σχεδιασμού, τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια, τις επιτροπές προσβασιμότητας, τις επιτροπές αυθαιρέτων, καθώς και μεταβατικές ρυθμίσεις και τους πιστοποιημένους αξιολογητές και το ηλεκτρονικό μητρώο χωρικών μελετών.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τον Κώδικα Χωροταξίας-Πολεοδομίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Τι είναι ο Κώδικας Χωροταξίας-Πολεοδομίας;

Είναι το αποτέλεσμα συγκέντρωσης, συστηματοποίησης και ενοποίησης όλης της ισχύουσας χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας σε έναν Κώδικα, προκειμένου να διευκολυνθούν η Διοίκηση και οι πολίτες στην ορθή και ταχεία γνώση και εφαρμογή αυτής της νομοθεσίας. Πρόκειται για ένα νομοθέτημα που αποτελείται από Πίνακα περιεχομένων, 477 άρθρα γενικής χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας και Παράρτημα Κωδικοποιητικών και Κωδικοποιούμενων Διατάξεων.

Ποιους αφορά ο Κώδικας Χωροταξίας-Πολεοδομίας;

Ο Κώδικας Χωροταξίας-Πολεοδομίας αφορά ουσιαστικά όλους όσοι ζουν, εργάζονται ή χρησιμοποιούν τον χώρο στην καθημερινότητά τους. Δηλαδή κατοίκους, επαγγελματίες, επενδυτές, χρήστες υπηρεσιών, αλλά και φορείς όπως δήμους, περιβαλλοντικές οργανώσεις, επαγγελματικούς συλλόγους και επιχειρήσεις. Με απλά λόγια, οι κανόνες για το πώς οργανώνεται και χρησιμοποιείται ο χώρος επηρεάζουν άμεσα όσους εφαρμόζουν το Δίκαιο και έμμεσα όλους τους πολίτες.

Ποιο πρόβλημα επιλύει ο Κώδικας;

Ο Κώδικας δημιουργήθηκε για να βάλει τάξη στο μέχρι σήμερα πολύπλοκο και συχνά χαοτικό πλαίσιο της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας.

Για χρόνια, οι σχετικοί κανόνες ήταν σκορπισμένοι σε πολλά διαφορετικά νομοθετήματα, με συνεχείς τροποποιήσεις, επικαλύψεις και ασάφειες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα διαφορετικές ερμηνείες και άνιση εφαρμογή του νόμου, αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις για πολίτες, επαγγελματίες και υπηρεσίες.

Ο Κώδικας συγκεντρώνει και οργανώνει όλη αυτή τη νομοθεσία σε ένα ενιαίο και πιο κατανοητό πλαίσιο, σε πιο απλή γλώσσα, ώστε η εφαρμογή των κανόνων να γίνεται ενιαία, με μεγαλύτερη σαφήνεια, ταχύτητα και ασφάλεια για όλους.

Ποιος είναι ο στόχος της κωδικοποίησης;

Ο στόχος της κωδικοποίησης είναι να κάνει τη χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία πιο ξεκάθαρη, εύκολα και δωρεάν προσβάσιμη και την εφαρμογή της ενιαία για όλους.

Συγκεκριμένα, ο Κώδικας επιδιώκει:

  • Να ενισχύσει την ασφάλεια δικαίου, ώστε οι κανόνες να εφαρμόζονται με σαφή και σταθερό τρόπο.
  • Να διευκολύνει πολίτες και επαγγελματίες στην αναζήτηση και κατανόηση της νομοθεσίας.
  • Να περιορίσει τη γραφειοκρατία και τις καθυστερήσεις.
  • Να διασφαλίσει ότι οι ίδιοι κανόνες εφαρμόζονται με ενιαίο τρόπο σε όλη τη χώρα.
  • Ως συνέπεια των παραπάνω, να μειωθούν οι αμφισβητήσεις, οι διαφορετικές ερμηνείες και οι υποθέσεις που καταλήγουν στη Δικαιοσύνη.

Πόσα νομοθετήματα κωδικοποιεί ο Κώδικας;

Στον Κώδικα περιλαμβάνονται διατάξεις 122 νόμων, 29 Προεδρικών Διαταγμάτων, 15 νομοθετικών διαταγμάτων, 4 βασιλικών διαταγμάτων, 3 αναγκαστικών νόμων, 7 υπουργικών αποφάσεων, 1 πράξης νομοθετικού περιεχομένου, ήτοι συνολικά 181 νομοθετημάτων, ηλικίας έως και 103 ετών.

Πότε ξεκίνησε και πόσο διήρκεσε η κατάρτιση του Κώδικα;

Η κατάρτιση του Κώδικα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2020 και ολοκληρώθηκε το 2026, έπειτα από μια πολυετή διαδικασία συλλογής, επεξεργασίας και συστηματοποίησης της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας.

Ποια η διαφοροποίησή του από τον Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (Κ.Β.Π.Ν.);

Ο Κώδικας Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας του 1999 ήταν μια πρώτη προσπάθεια συγκέντρωσης της τότε ισχύουσας νομοθεσίας, όμως δεν επικαιροποιήθηκε ποτέ. Περιλάμβανε διατάξεις που ίσχυαν έως το 1997 και, με τις συνεχείς αλλαγές που ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια, γρήγορα ξεπεράστηκε και έχασε την πρακτική αξία του.

Επιπλέον, οι μεταγενέστερες τροποποιήσεις της νομοθεσίας γίνονταν εκτός του ίδιου του Κώδικα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ξανά κατακερματισμός και σύγχυση. Έτσι, η κωδικοποίηση του 1999 κατέστη σταδιακά ανεπίκαιρη.

Ο νέος Κώδικας διαφοροποιείται γιατί σχεδιάστηκε ως ένα διαρκώς ενημερούμενο και «ζωντανό» νομοθετικό εργαλείο. Κάθε νέα αλλαγή στη χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία θα ενσωματώνεται πλέον απευθείας σε αυτόν, ώστε να παραμένει συνεχώς επίκαιρος, ενιαίος και λειτουργικός. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η συνοχή της νομοθεσίας και αποφεύγεται η επανάληψη του παλιού κατακερματισμού.

Ο Κώδικας εισάγει νέο Δίκαιο, αλλάζει τις ισχύουσες διατάξεις;

Ο Κώδικας περιλαμβάνει τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων που αφορούν τη χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία. Δεν εισάγει δηλαδή νέες ρυθμίσεις, αλλά περιλαμβάνει κωδικοποιημένο ό,τι ήδη ισχύει.

Ποιες νομοθετικές διατάξεις ενσωματώθηκαν στον Κώδικα;

Ο νέος Κώδικας συγκεντρώνει σε ένα ενιαίο κείμενο σχεδόν το σύνολο της γενικής χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας αρμοδιότητας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Καλύπτει όλο το φάσμα του χωρικού και πολεοδομικού σχεδιασμού: Από τον χωρικό σχεδιασμό, τις αστικές αναπλάσεις και την εφαρμογή πολεοδομικών σχεδίων, μέχρι τους κανόνες δόμησης και χρήσης, το πλαίσιο έκδοσης αδειών, την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και των υπερβάσεων δόμησης, τις επικίνδυνες οικοδομές, καθώς και ζητήματα αστικής πολιτικής, τομεακών εθνικών στρατηγικών και λειτουργίας συλλογικών οργάνων.

Με τα 477 άρθρα του και τη συστηματική οργάνωση της ύλης, αποτελεί, πλέον, ένα πλήρες και ενιαίο σημείο αναφοράς για τον τεχνικό και νομικό κόσμο.

Αντίθετα, στον Κώδικα δεν εντάχθηκαν ειδικές νομοθεσίες όπως οι Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.), οι τουριστικές επιχειρήσεις, τα ΕΣΧΑΣΕ, ΕΣΧΑΔΑ κ.λπ. Αυτές οι ρυθμίσεις παραμένουν ενταγμένες στα ειδικά νομοθετικά πλαίσιά τους, ώστε να διατηρούνται η συνοχή και η ορθή ερμηνεία τους. Η αποκοπή τους από το ευρύτερο κανονιστικό περιβάλλον τους θα δημιουργούσε ερμηνευτικά προβλήματα και κενά σε επιμέρους νομοθεσίες, όπως εκείνες που αφορούν τουριστικούς λιμένες, επιχειρηματικά πάρκα και άλλες ειδικές μορφές ανάπτυξης.

Η κωδικοποίηση περιλαμβάνει σχέδια πόλεων, πολεοδομικές μελέτες ή εγκύκλιες οδηγίες;

Δεν έχουν συμπεριληφθεί στην κωδικοποίηση οι επιμέρους κανονιστικές ή γενικές ατομικές πράξεις (επιμέρους σχέδια πόλεων ή πολεοδομικές μελέτες), επειδή αυτές δεν έχουν γενική αλλά τοπικά εντοπισμένη εφαρμογή. Και αυτές οι πράξεις θα εξακολουθούν να εφαρμόζονται και μετά την κύρωση του Κώδικα, όχι μόνον ως προς το ατομικό σκέλος τους (χάραξη οικοδομικών και ρυμοτομικών γραμμών), αλλά και ως προς το κανονιστικό (όροι δόμησης και χρήσεις γης επιμέρους περιοχών). Επίσης, ο Κώδικας δεν περιλαμβάνει εγκύκλιες οδηγίες. Σε κάθε περίπτωση, οι εγκύκλιες οδηγίες που αφορούν στις διατάξεις που κωδικοποιούνται σε αυτόν εξακολουθούν να ισχύουν και να εφαρμόζονται.

Κωδικοποιούνται διατάξεις που έχουν κριθεί αντισυνταγματικές;

Δεν κωδικοποιούνται διατάξεις που έχουν κριθεί αντισυνταγματικές, αλλά έχουν συμπεριληφθεί στον Κώδικα διατάξεις για τη συνταγματικότητα των οποίων ενδέχεται να γεννώνται αμφιβολίες, εφόσον το ζήτημα δεν έχει κριθεί οριστικώς με δικαστική απόφαση.

Πώς θα εντοπίσω σε ποιο άρθρο κωδικοποιήθηκε μια διάταξη;

Στο τέλος του Κώδικα περιλαμβάνεται σε παράρτημα χρονολογικός πίνακας που περιλαμβάνει στην πρώτη στήλη τις κωδικοποιούμενες διατάξεις των νομοθετημάτων κατά χρονολογική σειρά και στη δεύτερη στήλη τις κωδικοποιητικές διατάξεις. Από αυτόν τον πίνακα είναι εύκολος ο εντοπισμός του άρθρου στο οποίο κωδικοποιήθηκε μια ρύθμιση.

Ποιες διατάξεις καταργούνται με τον Κώδικα;

Από την έναρξη ισχύος του Κώδικα καταργούνται οι κωδικοποιούμενες διατάξεις που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα Α και ειδικότερα στον πίνακα αντιστοίχισης των κωδικοποιητικών με τις κωδικοποιούμενες διατάξεις που συνοδεύει τον Κώδικα. Συνοπτικά, ό,τι κωδικοποιείται καταργείται και αποτελεί, πλέον, μέρος του Κώδικα. Ό,τι δεν κωδικοποιείται δεν καταργείται.

Από πότε αρχίζει η ισχύς του Κώδικα; Θα υπάρχει μεταβατικό διάστημα κατά το οποίο θα ισχύει ο Κώδικας παράλληλα με άλλα νομοθετήματα;

Η ισχύς του Κώδικα αρχίζει από τη δημοσίευσή του σε ΦΕΚ. Δεν προβλέπεται μεταβατικό διάστημα παράλληλης ισχύος του Κώδικα και των νομοθετημάτων που κωδικοποιεί. Ωστόσο, θα βρίσκονται παράλληλα με την ισχύ του Κώδικα οι διατάξεις που δεν κωδικοποιούνται σε αυτόν, π.χ. λόγω του ειδικού χαρακτήρα τους.

Πώς μπορώ να αναζητήσω όρους μέσα στον Κώδικα;

Η αναζήτηση όρων, πλέον, είναι εξαιρετικά εύκολη, καθώς οι ρυθμίσεις από 181 νομοθετήματα συγκεντρώνονται σε ένα ενιαίο αρχείο.

Ο νέος Κώδικας θα είναι προσβάσιμος σε κάθε πολίτη;

Οι πολίτες θα έχουν δωρεάν και άμεση πρόσβαση στον Κώδικα από τη δημοσίευσή του. Το κείμενο θα είναι διαθέσιμο μέσω της ιστοσελίδας του Εθνικού Τυπογραφείου, με αναζήτηση βάσει του αριθμού ΦΕΚ, αλλά κυρίως μέσω της νέας ηλεκτρονικής βάσης νομικών δεδομένων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Για πρώτη φορά δημιουργείται μια σύγχρονη, διαρκώς επικαιροποιούμενη ψηφιακή βάση χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας, η οποία θα συγκεντρώνει σε ένα σημείο το σύνολο του ισχύοντος πλαισίου. Η βάση θα λειτουργεί ως ένα εύχρηστο και διαδραστικό εργαλείο αναζήτησης, με δυνατότητες γρήγορης πλοήγησης και άμεσης πρόσβασης στις ισχύουσες διατάξεις.

Κάθε νέα νομοθετική μεταβολή θα ενσωματώνεται απευθείας στον Κώδικα, ώστε πολίτες, μηχανικοί, νομικοί, επενδυτές και δημόσιες υπηρεσίες να έχουν πάντα πρόσβαση στο ισχύον και ενημερωμένο κείμενο.

Πώς καταρτίστηκε ο Κώδικας;

Ο Κώδικας καταρτίστηκε από ειδική επιτροπή με μέλη εγνωσμένου κύρους στο αντικείμενο της πολεοδομικής και χωροταξικής νομοθεσίας. Ειδικότερα, χρέη προέδρου της επιτροπής εκτέλεσε ο Κώστας Μενουδάκος, επίτιμος πρόεδρος του ΣτΕ, ενώ στην επιτροπή μετείχαν λειτουργοί του ΣτΕ και του ΝΣΚ, καθηγητές ΑΕΙ, δικηγόροι, επιστήμονες εξειδικευμένοι σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας και προϊστάμενοι Διευθύνσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Σημαντική υπήρξε, επίσης, η συμβολή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην προώθηση και ολοκλήρωση του εγχειρήματος, από το 2019 μέχρι σήμερα. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στον αείμνηστο Νίκο Ταγαρά, υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας με αρμοδιότητα τα θέματα Χωροταξίας και Πολεοδομίας, ο οποίος υποστήριξε καθοριστικά, με συνέπεια και προσωπικό ενδιαφέρον την προσπάθεια κωδικοποίησης, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην προώθηση και υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος.

📺ΛΕΙΠΕΙΣ ΠΑΝΑΡΑ😂🤡Καμμένος: Θα συνεργαζόμουν με την Καρυστιανού, λάθος το όνομα ΕΛΑΣ από Τσίπρα, το ΠΑΣΟΚ πεθαίνει-Ο Σαμαράς είναι ο "killer" της ΝΔ


Ανοιχτός στο ενδεχόμενο συνεργασία με τη Μαρία Καρυστιανού την οποία χαρακτήρισε «καθαρή φωνή» εμφανίστηκε ο Πάνος Καμμένος μιλώντας στο ΟΡΕΝ. «Πιστεύω ότι θα έχει πολύ καλό αποτέλεσμα, δεν είμαι σίγουρος ότι θα είναι ο Τσίπρας δεύτερος» είπε ακόμα χωρίς να αποκλείει και το ενδεχόμενο συνεργασίας με τον Κυριάκο Βελόπουλο.

Παράλληλα μιλώντας για τον Αλέξη Τσίπρα εκτίμησε ότι «τον βλέπω νέο με την εμπειρία του παλαιού χωρίς να έχει από κάτω εκείνους που δεν τον άφηναν φοβούμενος μήπως παρεξηγηθεί ότι δεν είναι αριστερός». Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, είπε ότι «οι συνιστώσες έβγαζαν το λάδι στον Τσίπρα, για μια απόφαση στο υπουργικό συμβούλιο συζητούσαμε τρεις ημέρες».

«Θεωρώ λάθος ότι το έβγαλε ΕΛΑΣ το κόμμα γιατί αποκλείει ένα μεγάλο τμήμα του κόσμου. Η συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ήταν το τέλος του εμφυλίου πολέμου. Τότε η ανάγκη ήταν να φύγει η γερμανική κατοχή» είπε για τον πρώην πρωθυπουργό και τη συνεργασία μαζί του.

Συμπλήρωσε στο ίδιο πλαίσιο «θεωρώ ότι η χρήση της λέξης πατριωτική είναι σωστή το ΕΛΑΣ είναι λάθος. Έχει κάνει μια στροφή προς το κέντρο και την κεντροαριστέρα. Μην ξεχάσουμε ποια είναι η ρίζα του ΣΥΡΙΖΑ που είχε συνιστώσες ακόμα και ακραίες».

«Αυτό που κάνει τώρα είναι να πάρει τη θέση του ΠΑΣΟΚ στον χώρο της κεντροαριστεράς και βλέπουμε ότι το ΠΑΣΟΚ πεθαίνει» πρόσθεσε ο Πάνος Καμμένος για τον Αλέξη Τσίπρα λέγοντας ότι μίλησαν μετά την ανακοίνωση στο Θησείο και «του είπα καλή επιτυχία, του είπα ότι το όνομα ΕΛΑΣ δεν ήταν επιτυχημένο γιατί αποκλείει ένα κομμάτι του κεντρώου κόσμου».

Στην ερώτηση, τέλος, αν θα λάβει μέρος στις προσεχείς εκλογές απάντησε «στην πρώτη Κυριακή δεν θα κατέβω, εξάλλου δεν θα σχηματιστεί κυβέρνηση. Στη δεύτερη Κυριακή θα κατέβαινα αν ήταν να σχηματιστεί κυβέρνηση για να μην μείνει ακυβέρνητη η χώρα».

Επίθεση κατά Σαμαρά

Ολομέτωπη επίθεση κατά του Αντ. Σαμαρά εξαπέλυσε ο Π. Καμμένος υπενθυμίζοντας παλαιότερη δήλωσή του σύμφωνα με την οποία θα κατέβαινε στις εκλογές στην περίπτωση που ο πρώην πρωθυπουργός μετείχε με δικό του κόμμα.

«Ο μόνος λόγος που μπορεί να εμπλακώ στις εκλογές είναι αν κατέβει ο Σαμαράς. Γνωρίζω ότι παίρνει τηλέφωνα και μαζεύει στελέχη» τόνισε αρχικά για τον πρώην πρωθυπορυγό ο Π. Καμμένος και πρόσθεσε μεταξύ αλλων:

«Ξέρω τον Αντ. Σαμαρά από το 1981. Τον έζησα το 1993 όταν ο Κων. Μητσοτάκης τον είχε κάνει υπουργό Εξωτερικών και ανέτρεψε την κυβέρνηση, όπως είχε πει τότε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης σε αυτή τη φοβερή προεκλογική συγκέντρωση το 1993, από τα διαπλεκόμενα συμφέροντα. Ο άνθρωπος αυτός ξαναγύρισε στη ΝΔ, αυτή τη ΝΔ που ανέτρεψε. Και αφού ξαναγύρισε έγινε και αρχηγός της ΝΔ».

«Ο Σαμαράς δεν έπρεπε ποτέ να επιστρέψει στη ΝΔ. Είναι ο killer της ΝΔ» σημείωσε ο κ. Καμμένος κατηγορώντας τον πρώην πρωθυπουργό ότι «πασοκοποίησε» τη ΝΔ.

«Εμένα γιατί με διέγραψε; Με διέγραψε όχι μόνο γιατί δεν ψήφισα το μνημόνιο, με διέγραψε επειδή επέμενα να ελεγχθεί ο Γ. Παπανδρέου για τον λόγο που μας έβαλε από το Καστελόριζο στο ΔΝΤ» τόνισε αναφερόμενος στον Αντ. Σαμαρά ο Π. Καμμένος και πρόσθεσε ότι ο πρώην πρωθυπουργός σκέφτεται αν κατέβει στις εκλογές «γιατί θέλει να διαπραγματευτεί για την επόμενη ημέρα για θέσεις. Θέλει να εκβιάσει τη ΝΔ».



📺Βορίδης για Σαμαρά: Τα κόμματα δεν δημιουργούνται με τα «θέλω» – Δεν αρκούν


«Τα κόμματα δημιουργούνται όταν βρίσκουν κοινωνικοπολιτικές αντιστοιχίσεις. Δηλαδή όταν βρίσκουν κοινωνικά, πολιτικά και ιδεολογικά αιτήματα μέσα στην κοινωνία και έρχονται να ανταποκριθούν σε αυτά», ανέφερε ο Μάκης Βορίδης, στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» με τον Μάνο Νιφλή και τον Γιάννη Κολοκυθά, αναφερόμενος στα σενάρια για δημιουργία κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά.

«Δεν δημιουργούνται με τα «θέλω». Τα θέλω είναι βολονταριστικές προσεγγίσεις και δεν αρκούν. Μπορεί να αποτελούν σημείο αφετηρίας μιας προσπάθειας, όμως η ευόδωσή της προϋποθέτει κοινωνικοπολιτική αντιστοίχιση με κάτι υπαρκτό μέσα στην κοινωνία» πρόσθεσε ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός.

Ερωτηθείς για το εάν ένα πιθανό κόμμα υπό τον πρώην πρωθυπουργό θα μπορούσε να προκαλέσει εκλογικές απώλειες στη Νέα Δημοκρατία, απάντησε πως «εάν το αποφασίσει ο πρώην πρωθυπουργός, θεωρώ ότι περισσότερο θα δείτε μία ανακατανομή των ψηφοφόρων που κινούνται δεξιότερα της Νέας Δημοκρατίας. Θα δείτε περισσότερο ένα ανακάτεμα της τράπουλας εκεί παρά μία σημαντική απώλεια από τη Νέα Δημοκρατία».

«Το να έχει η Νέα Δημοκρατία δύο πρώην πρωθυπουργούς απέναντί της ευχάριστο δεν είναι»

«Το να έχει η Νέα Δημοκρατία δύο πρώην πρωθυπουργούς απέναντί της ευχάριστο δεν είναι. Προφανώς ούτε ο Πρωθυπουργός ούτε η Νέα Δημοκρατία, θα θέλαμε να είναι έτσι τα πράγματα».

Ο κ. Βορίδης υπογράμμισε πάντως ότι η Νέα Δημοκρατία εξακολουθεί να δίνει έμφαση στη διατήρηση της εσωτερικής συνοχής. «Μας ενδιαφέρει η ενότητα, μας ενδιαφέρουν οι συγκλίσεις, να μη φεύγει κανένα στέλεχός μας. Μας ενδιαφέρει να ακούμε με προσοχή και με ένταση προσοχής τις διαφορετικές απόψεις», είπε, προσθέτοντας ότι «πάντα υπάρχουν περιθώρια για συνεννοήσεις και συγκλίσεις, ιδιαίτερα με ανθρώπους που η παράταξή τους τούς έχει τιμήσει και συνεχίζει να τους τιμά».

Για τα ελληνοτουρκικά

Σχολιάζοντας την κριτική που ασκείται στην κυβέρνηση από πολιτικές δυνάμεις δεξιότερα της Νέας Δημοκρατίας, κυρίως στα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και εθνικών θεμάτων, απέρριψε τους ισχυρισμούς περί υποχωρητικότητας της κυβέρνησης.

«Μιλάμε για κριτική σε μια κυβέρνηση που έχει κάνει τα 12 ναυτικά μίλια στο Ιόνιο, έχει προχωρήσει στη συμφωνία ΑΟΖ με την Αίγυπτο, στις συμβάσεις υδρογονανθράκων και στο μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα των τελευταίων δεκαετιών. Είναι δυνατόν να χαρακτηρίζεται ενδοτική στην εξωτερική πολιτική;» επεσήμανε.

«Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση και ανακατανομή. Δεν έχει ακόμη αποκτήσει σαφή πολιτικά χαρακτηριστικά. Πρόκειται για μια περίπτωση όπου ένα προσωπικό δράμα μετουσιώθηκε σε πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα και η αντιστοίχισή του με την κοινωνία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον» σημείωσε ο κ. Βορίδης για το κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της Νέας Δημοκρατίας στις δημοσκοπήσεις, ο κ. Βορίδης υποστήριξε ότι οι συγκρίσεις με το 41% των εθνικών εκλογών πρέπει να γίνονται με προσοχή, καθώς οι ευρωεκλογές και οι βουλευτικές εκλογές αποτελούν διαφορετικές αναμετρήσεις με διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι οι μετρήσεις καταγράφουν σημαντικό ποσοστό αναποφάσιστων ψηφοφόρων, μεγάλο μέρος των οποίων φαίνεται να προέρχεται από τη δεξαμενή της Νέας Δημοκρατίας. «Πράγματι υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό αναποφάσιστων και πράγματι ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της ζώνης φαίνεται να αποτελείται από ψηφοφόρους που έχουν ψηφίσει Νέα Δημοκρατία».

Ο υπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις εκλογικές προοπτικές του κυβερνώντος κόμματος, σημειώνοντας ότι οι περισσότερες δημοσκοπήσεις στην εκτίμηση ψήφου καταγράφουν ποσοστά κοντά στο 30%.

«Οι περισσότερες μετρήσεις στην εκτίμηση ψήφου δείχνουν ποσοστά 29% με 30% και δεν είναι πολύ μακριά από το 36% της αυτοδυναμίας. Δεν είναι στόχος ακατόρθωτος», αλλά κάτι υπαρκτό και εφικτό, τόνισε με νόημα.

Σχετικά με τις αποχωρήσεις των 150 στελεχών από την κεντροαριστερά και την ίδρυση του νέου κόμματος από τον Αλέξη Τσίπρα, επεσήμανε πως ο  πρώην πρωθυπουργός «εκμεταλλεύτηκε» την κατακόρυφη δημοσκοπική πτώση του ΣΥΡΙΖΑ και τα εσωκομματικά του προβλήματα ενώ υπογράμμισε πως το ποσοστό της τάξεως του 12% του Νίκου Ανδρουλάκη, δημιούργησε ένα πολιτικό κενό στο οποίο ο κ. Τσίπρας βρήκε χώρο να δραστηριοποιηθεί.

«Ο κ. Τσίπρας έχε προφανώς μία τετράγωνη ιδεολογική πολιτική. Προφανώς τα πράγματα δεν θα ήταν ίδια, εάν ο Ανδρουλάκης κατέγραφε ποσοστά 18-20%».


Γεωργιάδης: Δεν ανησυχώ ιδιαίτερα για τις εκλογές -Πιστεύω στο τέλος ο Μητσοτάκης θα λάβει αυτοδυναμία


Για τις δράσεις στον τομέα της Υγείας αλλά και τις εξελίξεις στο πολιτικό πεδίο μίλησε το Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5 ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Λίγο πριν από τα εγκαίνια της Οφθαλμολογικής Κλινικής του ΑΧΕΠΑ, ο υπουργός Υγείας είπε ότι τις επόμενες εβδομάδες ξεκινά η δεύτερη φάση της αναβάθμισης των υποδομών με τον εξοπλισμό νέων μηχανημάτων.

Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε, επίσης, ότι σε μία εβδομάδα θα βγει και η προκήρυξη για τις προσλήψεις νοσηλευτικού προσωπικού.

Ο υπουργός Υγείας εμφανίστηκε βέβαιος ότι η Νέα Δημοκρατία στις επερχόμενες εκλογές θα λάβει αυτοδυναμία.

«Δεν ανησυχώ ιδιαίτερα για τις εκλογές, είμαι σε άλλη διάσταση από την πολλή φασαρία. Πιστεύω, στο τέλος, ο Μητσοτάκης θα λάβει αυτοδυναμία. Ο λόγος είναι γιατί παρά τη φυσική διάθεση του ελληνικού λαού για γκρίνια, είναι αρχαία μας συνήθεια, είναι αδύνατον κάποιος να μην βλέπει την ορατή πρόοδο της χώρας», είπε και αναφέρθηκε στην ανακοίνωση εξόδου της χώρας από την αυξημένη εποπτεία αλλά και την έκθεση του ΔΝΤ.

Γεωργιάδης: Αν είδατε τις δημοσκοπήσεις, το κόμμα που έχει τις μικρότερες απώλειες προς το κόμμα Καρυστιανού είναι η ΝΔ

Ερωτηθείς για το κόμμα Καρυστιανού και την άντληση ψηφοφόρων από τη ΝΔ, ο υπουργός Υγείας απάντησε: «Αν είδατε τις δημοσκοπήσεις, το κόμμα που έχει τις μικρότερες απώλειες είναι η ΝΔ».

Σχετικά με το κόμμα του κ. Σαμαρά, σχολίασε: «Καθίστε να το κάνει πρώτα, άμα κάνει, να με ρωτήσετε».

Ο ΣΥΡΙΖΑ που φεύγει κι οι συνιστώσες που επανέρχονται, το κόµµα - φαν κλαµπ του Τσίπρα, η Θεοπούλα και το ντιμπέιτ της "μητέρας των Τεμπών" με τον "δολοφόνο Μητσοτάκη"


Προσωπικά, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι στην ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα, που δεν είναι τίποτε άλλο από ένα νέο κομματικό συναπάντημα των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, που θυμίζει πάρτι μασκέ, αργά ή γρήγορα θα ξαναζήσουμε τα ίδια και χειρότερα από αυτά που συνέβαιναν στο παρελθόν. Κοινώς, θα δούμε έναν σκληρό ανταγωνισμό ανάμεσα σε αυτούς που θέλουν να «καλλωπίσουν» την εικόνα του Αλ. Τσίπρα για να τον εμφανίσουν στα μάτια του εκλογικού σώματος ως εκφραστή της σύγχρονης σοσιαλδημοκρατίας, που αφουγκράζεται τον ακτιβισμό της ριζοσπαστικής Αριστεράς και τις ευαισθησίες της πολιτικής οικολογίας, και στελέχη που συντάσσονται μαζί του, κουβαλώντας όλα τα κουσούρια της ίντριγκας, των ανταγωνιστικών συμπεριφορών και του φραξιονισμού. Τα ίδια πρόσωπα, που ο ένας έβγαζε τα μάτια του άλλου επί ΣΥΡΙΖΑ, θέλουν να μας πείσουν ότι θα συμφιλιωθούν στην ΕΛΑΣ του Αλ. Τσίπρα. Εδώ θα είμαστε για να σας αποδείξουμε πόσο δίκιο έχουμε στις εκτιμήσεις μας. Τους επόμενους μήνες θα μετράμε αποχωρήσεις «καθηγητών» από το κόμμα Τσίπρα. Κρατήστε το αυτό που σας γράφω…

Το κόµµα - φαν κλαµπ του Τσίπρα

Το ενοχλητικό µε τους πολιτικούς που µεταπηδούν από το ένα κόµµα στο άλλο είναι ότι στις δηµόσιες εµφανίσεις τους προσπαθούν να παραπλανήσουν τον κόσµο, δικαιολογώντας τα αδικαιολόγητα µε την προβολή γελοίων επιχειρηµάτων. Προ ηµερών έπεσα σε µια συνέντευξη του κ. Σαουλίδη, πρώην πολιτευτή του ΠΑΣΟΚ στη Θεσσαλονίκη και νυν στελέχους της ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα. Ο άνθρωπος αυτός είναι βέβαιο πως απευθυνόταν σε ηλιθίους µε αυτά που έλεγε. Και τι έλεγε; Ότι το κόµµα του Αλ. Τσίπρα είναι κάτι εξαίσιο και διαφορετικό, επειδή θα προάγει την κοινωνική γείωση µε τη µέθοδο του συναποφασίζειν µε τον κόσµο. Κοινώς παρωχηµένες αρλούµπες. Κάτι σαν τη «συµµετοχική δηµοκρατία» που πούλαγε στο παρελθόν, αλλά κανείς δεν αγόραζε, ο Γιώργος Παπανδρέου ή κάτι σαν την «αδιαµεσολάβητη» επικοινωνία του Στέφανου Κασσελάκη, ο οποίος επίσης πούλαγε αντίστοιχες ψευδαισθήσεις στους οπαδούς του. Ο κ. Σαουλίδης, χρησιµοποιώντας ακριβώς την ίδια «συνταγή», λες και ανακάλυψε την Αµερική, µας πουλάει φύκια για µεταξωτές κορδέλες, εµφανιζόµενος ως εκπρόσωπος ενός κόµµατος που είναι η επιτοµή του «ενός ανδρός αρχή». ∆ιότι η ΕΛΑΣ δεν έχει κοµµατικά όργανα. Μόνο φαν του Αλέξη Τσίπρα.

Ξαναπούλα τη Θεοπούλα

Ο καλλιτεχνικός θίασος που πλαισιώνει τον Αλέξη Τσίπρα και στο νέο του πολιτικό εγχείρηµα είναι ίδιος και απαράλλαχτος εδώ και τουλάχιστον µια δεκαετία. Όπως είναι… too much να γίνεται είδηση η Τουµασάτου, η οποία έχει καθιερωθεί ως κεντρική παρουσιάστρια των κοµµατικών εκδηλώσεων του Αλ. Τσίπρα, το ίδιο ισχύει και µε την περίπτωση της ηθοποιού Έφης Παπαθεοδώρου. Συναντήθηκε χθες µε τον Αλ. Τσίπρα για να του εκφράσει τη στήριξή της στο πρόσωπό του και το γεγονός αυτό παρουσιάστηκε ως σπουδαία «µεταγραφή» από το επιτελείο του πρώην πρωθυπουργού και νυν αρχηγού της ΕΛΑΣ.

Το «Πούλα τη Θεοπούλα σαν ξαναζεσταµένη γουρνοπούλα» είναι µια έξυπνη επικοινωνιακά… συνταγούλα. Γιατί κανείς δεν θυµάται ή δεν γνωρίζει, ειδικά οι δηµοσιογράφοι των ψυχαγωγικών εκποµπών, ότι η δόλια Θεοπούλα, κατά κόσµον Έφη Παπαθεοδώρου, υπήρξε στέλεχος του κόµµατος και συµµετείχε στα προεκλογικά σποτ του ΣΥΡΙΖΑ από το 2014 σε εθνικές και αυτοδιοικητικές κάλπες. Τον Σεπτέµβριο του 2015, µάλιστα, η Θεοπούλα ήταν και υποψήφια βουλευτής µε τον ΣΥΡΙΖΑ στην τότε Β΄ Αθηνών.

Αλήθεια, θέλει ντιμπέιτ με τον "δολοφόνο Μητσοτάκη" η "μητέρα των Τεμπών";

Αν θυμάμαι καλά, η Μαρία Καρυστιανού σε παλαιότερες συνεντεύξεις της δήλωνε ότι δεν θέλει να βλέπει ζωγραφιστό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Σε σχετικές ερωτήσεις που δεχόταν, ανέφερε πως δεν σκοπεύει να συναντηθεί ποτέ με τον σημερινό πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, τον οποίο εμφάνιζε ως φυσικό και ηθικό αυτουργό της «δολοφονίας» του παιδιού της στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Η στάση της αυτή είχε ντοπάρει και τους οπαδούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης, που όσο την έβλεπαν ως «μητέρα των Τεμπών» έβγαιναν στις πλατείες και τα αμφιθέατρα των πανεπιστημίων, κραυγάζοντας «είμαστε με τη Μαρία και όχι με τη μαφία». Σήμερα όλοι αυτοί, που είχαν πέσει πάνω της για να τη μετατρέψουν σε μάνα-ηρωίδα και σύμβολο αντίστασης, την έχουν κάνει με ελαφρά πηδηματάκια και επιστρέφουν στις φωλιές τους, όπως τα φίδια.

Η Μαρία Καρυστιανού, από την άλλη, εκεί που αρνιόταν κάθε επαφή με τον Κ. Μητσοτάκη, τώρα βγαίνει στα κανάλια και εκλιπαρεί να έχει ένα ντιμπέιτ μαζί του. Και ενώ θα περίμενε κανείς να ζητήσει κάτι τέτοιο, για να τον ρωτήσει γιατί χάθηκε το παιδί της, μας λέει πως θέλει να μάθει πόσο κοστίζει στον ελληνικό λαό η λειτουργία του Μεγάρου Μαξίμου ή γιατί άνοιξε μέτωπο με τη Ρωσία! Ο ασυνάρτητος λαϊκισμός στα καλύτερά του.

Γιωργος Κατσιγιαννης
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ

ΑΓΧΩΘΗΚΕ Η ΤΡΕΛΗ ΓΙΑΤΙ ΒΛΕΠΕΙ ΝΑ 'ΡΧΕΤΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ😂🤡Επίθεση Κωνσταντοπούλου κατά Τσίπρα για τη Νέα Αριστερά: Πρωτοφανές να θες να διαλύσεις την αντιπολίτευση


Επίσημα ανακοινώθηκε στη Βουλή η διάλυση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς, μετά και την ανεξαρτητοποίηση των 6 βουλευτών, με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου να ασκεί κριτική στον Αλέξη Τσίπρα.

Ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιάννης Πλακιωτάκης ανακοίνωσε στην Ολομέλεια τις επιστολές ανεξαρτητοποίησης των 6 (Αλέξης Χαρίτσης, Νάσος Ηλιόπουλος, Θεανώ Φωτίου, Μερόπη Τζούφη, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Δημήτρης Τζανακόπουλος), προσθέτοντας ότι «δεν υφίσταται πλέον η κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Αριστεράς».

Τη λύπη της για τη διάλυση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας εξέφρασε η Ζωή Κωνσταντοπούλου.

«Δεν είναι κέρδος για την δημοκρατία όταν διαλύονται ομάδες της αντιπολίτευσης. Ποιοι είναι αυτοί που μεθοδεύουν την αποσάθρωση της αντιπολίτευσης, δύο είναι, Μητσοτάκης και Τσίπρας ονομάζονται, που προσπαθούν να ανορθώσουν έναν πλήρως καταρρεύσαντα πρωθυπουργό», ειπε.

Μάλιστα, κατηγόρησε τον Αλέξη Τσίπρα ότι «παραβίασε την εντολή του και ως πρωθυπουργός και ως αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης», προσθέτοντας ότι είναι «πρωτοφανές να θες να διαλύσεις την αντιπολίτευση», κινήσεις που συνέδεσε με εξυπηρέτηση των πιο σκοτεινών συμφερόντων.

📺Οι τρεις παρεμβάσεις που φέρνει η πρόταση της ΝΔ για τη συνταγματική αναθεώρηση


Σημαντικές παρεμβάσεις σε τρία επίπεδα που εκσυγχρονίζουν τη δημόσια ζωή και το πολιτικό σύστημα, αντιμετωπίζοντας παθογένειες δεκαετιών, φέρνει η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τη Συνταγματική Αναθεώρηση.

Τρία βασικά πεδία του Οδικού Χάρτη, οποίος σύμφωνα με την κυβερνητική πλειοψηφία, θα οδηγήσει τη χώρα στο 2030, είναι: α. περιβάλλον – ιδιοκτησία – στέγη, β. ο έλεγχος συνταγματικότητας και γ. το Κράτος Δικαίου-Δικαιοσύνη.

Το κυβερνών κόμμα δημοσιοποίησε χθες τον κατάλογο με τις διατάξεις που θεωρεί ότι πρέπει να αναθεωρηθούν και την κατεύθυνση των νέων προστασιών ή δικλίδων ασφαλείας που θα ήθελε να προσθέσει στο Σύνταγμα.

Αυτή η πρώτη εικόνα έχει αρχίσει να συμπληρώνεται το τελευταίο 24ωρο χάρη σε αναλυτικότερες πληροφορίες ως προς το σκεπτικό της κυβερνητικής πλειοψηφίας για ορισμένα κρίσιμα άρθρα.

Στέγη και προστασία της περιουσίας και του περιβάλλοντος

Ιδιαίτερα σημαντικό σκέλος της πρότασης της ΝΔ συνδέεται με τα άρθρα 17 και 24.

Στο σκέλος του ιδιωτικού πλούτου, όπως εξήγησαν πηγές με γνώση της υπόθεσης, σήμερα το Σύνταγμα προβλέπει μεν προστασίες επί της αρχής για την ιδιοκτησία, όμως δεν έχει απτές πρόνοιες για την περιουσία, η οποία μέχρι στιγμής προστατεύεται μόνο από διεθνή κείμενα.

Η πρόταση της ΝΔ προβλέπει, παράλληλα, την κατοχύρωση της δυνατότητας μεταφοράς του συντελεστή δόμησης, ενός κρίσιμου πολεοδομικού εργαλείου για τον ορθολογικό χωρικό σχεδιασμό σε οικιστικές περιοχές, που συμβάλλει τόσο στην καλύτερη αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας όσο και στην προστασία διατηρητέων κτισμάτων και κοινόχρηστων χώρων.

Η διαδικασία μεταφοράς του συντελεστή δόμησης εκσυγχρονίστηκε φέτος χάρη στην πιλοτική ενεργοποίηση της Ψηφιακής Τράπεζας Γης, η οποία επιτρέπει την ηλεκτρονική καταχώριση τίτλων που διαθέτουν υπόλοιπο δόμησης προς μεταφορά στις Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή, ενισχύοντας έτσι την ασφάλεια δικαίου.

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο των προσπαθειών για αύξηση της προσφοράς προσιτής στέγης, η κυβερνητική παράταξη σχεδιάζει να κατοχυρώσει στο Σύνταγμα τη φιλοσοφία της αξιοποίησης εγκαταλελειμμένων κτηρίων για κοινωνικούς σκοπούς. Πρόκειται για πρωτοβουλία που φαίνεται να αντικατοπτρίζει το εν εξελίξει πρόγραμμα Κοινωνικής Αντιπαροχής, μέσω του οποίου αναξιοποίητα ακίνητα του Δημοσίου θα αναπτυχθούν από εργολάβους και μέρος των οικημάτων που θα κατασκευαστούν θα διατεθούν με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους σε ευάλωτα νοικοκυριά.

Επιπλέον, με τις προσθήκες που προτείνει η ΝΔ στο άρθρο 24 κατοχυρώνεται το περιβαλλοντικό ισοζύγιο για κάθε κρατική παρέμβαση, που σημαίνει ότι θα υλοποιούνται περιβαλλοντικές δράσεις, όπως η δενδροφύτευση, ως αντιστάθμισμα για έργα που έχουν αρνητικό αποτύπωμα στη φύση.

Στην ίδια «πράσινη» λογική, η εισήγηση της ΝΔ προβλέπει ακόμη τη συνταγματική κατοχύρωση της προώθησης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ουσιαστικά «θωρακίζοντας» τη μεγάλη διείσδυση της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στο ελληνικό μείγμα, ενώ θα υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά και στην προστασία των ζώων.

O έλεγχος συνταγματικότητας

Οι θέσεις της ΝΔ περιέχουν επίσης έναν νέο μηχανισμό για τον προληπτικό έλεγχο της συνταγματικότητας νομοθετημάτων. Συγκεκριμένα, μετά την ψήφιση αλλά πριν από τη δημοσίευση ενός νομοσχεδίου, είτε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, είτε ο πρωθυπουργός είτε η απόλυτη πλειοψηφία των βουλευτών θα μπορούν να ζητήσουν την κρίση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου. Η κρίση του ΑΕΔ θα δεσμεύει δικαστήρια στο μέλλον. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα έχει τη δυνατότητα να παραπέμψει ένα νομοσχέδιο ανά βουλευτική σύνοδο.

Με αυτόν τον τρόπο παρέχεται μια νέα γρήγορη οδός για τη δικαστική κρίση της συνταγματικότητας των νόμων. Επιτυγχάνεται έτσι σημαντική επιτάχυνση και ενισχύεται η ασφάλεια δικαίου που προστατεύει τα δικαιώματα του πολίτη, αλλά και τις επενδύσεις στη χώρα που απαιτούν ένα σταθερό και εκ των προτέρων γνωστό νομικό περιβάλλον. Όπως είναι γνωστό, σήμερα η αμετάκλητη δικαστική κρίση ως προς τα ζητήματα της συνταγματικότητας μπορεί να έλθει πολλά χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του νόμου.

Μέτρα για το κράτος Δικαίου και την ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης

Η πρόταση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ περιέχει, επίσης, ειδικές μέριμνες σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των θεσμών, το κράτος δικαίου και την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης από οποιαδήποτε παρέμβαση.

Σε μία προσπάθεια να ικανοποιηθεί το χρόνιο αίτημα για εκλογή των ηγεσιών των τριών Ανώτατων Δικαστηρίων χωρίς να έχει ρόλο το Υπουργικό Συμβούλιο, το κυβερνών κόμμα προτείνει η επιλογή της ηγεσίας να γίνεται από ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή, δίχως κυβερνητική παρέμβαση. Η επιλογή θα γίνεται μεταξύ τριών δικαστικών λειτουργών που θα έχει επιλέξει η Ολομέλεια του εκάστοτε Ανώτατου Δικαστηρίου. Ενώ σήμερα για κάθε ανώτατο δικαστικό λειτουργό το Υπουργικό Συμβούλιο έχει ευρύτατη δικαστική ευχέρεια για να επιλέξει μεταξύ δεκάδων δικαστών που πληρούν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα, πλέον η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής θα επιλέγει δεσμευτικά τον έναν από τους τρεις δικαστικούς λειτουργούς που θα έχει προηγουμένως ψηφίσει η κάθε Ολομέλεια.

Σημαντικές τομές αναμένονται και στο άρθρο 86 περί ευθύνης υπουργών. Κύριος άξονας είναι η κατάργηση της αρμοδιότητας της Βουλής για τη διενέργεια προανακριτικής εξέτασης σε βάρος υπουργών και υφυπουργών καθώς και η κατάργηση της «αμελλητί» διαβίβασης στο κοινοβούλιο στοιχείων σε βάρος πολιτικών προσώπων.

Αντιθέτως, στόχος είναι η Βουλή να πάψει να αναλαμβάνει ανακριτικές αρμοδιότητες. Αντ’ αυτού, τον χειρισμό της ανάκρισης, προανάκρισης ή προανακριτικής εξέτασης θα αναλαμβάνει εισαγγελέας Εφετών και η πρόταση άσκησης δίωξης θα γίνεται από ανώτατο δικαστικό όργανο. Οι υποθέσεις ποινικής ευθύνης των Υπουργών και των Υφυπουργών θα φτάνουν στη Βουλή μετά από την αναγκαία επεξεργασία προκειμένου να έχουν την αναγκαία ωριμότητα για να αποφασισθεί η κίνηση ή μη της ποινικής δίωξης.


Σκέρτσος: Κράτος Δικαίου - Η Ελλάδα της σύγκλισης και των θεσμικών μεταρρυθμίσεων


Με αφορμή τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος με τον Επίτροπο Michael McGrath, ενόψει της φετινής Έκθεσης της Κομισιόν για το Κράτος Δικαίου, ο υπουργός αρθρογραφεί για το θέμα αυτό στην Athens Voice.

Όπως εισαγωγικά αναφέρει, «η ετήσια Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Κράτος Δικαίου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία αξιολόγησης της θεσμικής ποιότητας των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όχι μόνο επειδή αποτυπώνει τις επιδόσεις κάθε χώρας σε κρίσιμους τομείς της δημοκρατικής λειτουργίας, αλλά κυρίως επειδή λειτουργεί ως ένας κοινός ευρωπαϊκός μηχανισμός σύγκλισης με τις βέλτιστες πρακτικές διαφάνειας, λογοδοσίας και θεσμικής αποτελεσματικότητας.

Η Ελλάδα από το 2019 αντιμετωπίζει αυτή τη διαδικασία με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Γι' αυτό και τα τελευταία χρόνια δεν περιοριστήκαμε στην καταγραφή των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά εργαστήκαμε συστηματικά για την εφαρμογή τους. Το αποτέλεσμα είναι μετρήσιμο: από τις επτά συστάσεις που είχαν διατυπωθεί στις πρώτες εκθέσεις, φτάσαμε στις τέσσερις το 2025, με τη χώρα μας να καταγράφει σταθερή πρόοδο και να περιλαμβάνεται μεταξύ των κρατών-μελών που βελτιώνουν διαρκώς τις επιδόσεις τους», σημειώνει και προσθέτει:

«Η πρόοδος αυτή δεν είναι τυχαία. Είναι προϊόν μιας συνεκτικής στρατηγικής θεσμικών μεταρρυθμίσεων που υλοποιείται με συνέπεια από το 2019 μέχρι σήμερα. Και αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία σήμερα, καθώς η κυβέρνηση κατέθεσε την πρότασή της για μια γενναία και φιλόδοξη συνταγματική αναθεώρηση με 32 προτεινόμενες αλλαγές και προσθήκες.

Πρόκειται για μια μεταρρύθμιση που στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της δημοκρατίας, της ανεξαρτησίας των θεσμών και της ποιότητας της διακυβέρνησης. Οι αλλαγές που προτείνονται στη διαδικασία διερεύνησης πιθανών ποινικών ευθυνών υπουργών, στον τρόπο επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης, στην αξιολόγηση του δημόσιου τομέα, στην προστασία της ελευθερίας του Τύπου και στην αναβάθμιση της καλής νομοθέτησης συνιστούν παρεμβάσεις με σαφές ευρωπαϊκό αποτύπωμα. Στόχος μας είναι ένα κράτος πιο διαφανές, πιο αποτελεσματικό, πιο δίκαιο και περισσότερο υπόλογο στους πολίτες», διαβεβαιώνει ο υπουργός Επικρατείας και συνεχίζει στο άρθρο του:

«Την ίδια στιγμή, η θεσμική πρόοδος της χώρας αποτυπώνεται και σε άλλες διεθνείς αξιολογήσεις. Οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ για την καταπολέμηση της διαφθοράς, οι αξιολογήσεις της Διεθνούς Διαφάνειας, του Economist και του Συμβουλίου της Ευρώπης καταγράφουν βελτιώσεις σε κρίσιμους δείκτες. Η θεσμική αναβάθμιση της χώρας εξελίσσεται παράλληλα με την οικονομική της ανάκαμψη και τη δημοσιονομική της αξιοπιστία.

Ενόψει της φετινής Έκθεσης για το Κράτος Δικαίου, η Ελλάδα μπορεί να υποστηρίξει με τεκμηριωμένο τρόπο ότι έχει σημειώσει περαιτέρω πρόοδο και στις τέσσερις εναπομείνασες συστάσεις. Στην καταπολέμηση της διαφθοράς, με την υλοποίηση του ψηφιακού μητρώου παρακολούθησης υποθέσεων διαφθοράς. Στην προστασία της ελευθερίας των μέσων ενημέρωσης και των δημοσιογράφων, με την ενσωμάτωση κρίσιμων ευρωπαϊκών οδηγιών και την ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου. Στον δομημένο διάλογο με την κοινωνία των πολιτών, μέσω της θεσμοθετημένης διαβούλευσης με τις οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της μετανάστευσης. Και στην καλή νομοθέτηση, με την εξάλειψη εκπρόθεσμων και άσχετων τροπολογιών και την αυστηρή τήρηση των κανόνων δημόσιας διαβούλευσης».

Παράλληλα όμως, προσθέτει, υπάρχει «και μία ακόμη διάσταση που συχνά υποτιμάται στον δημόσιο διάλογο. Από το 2019 έως σήμερα έχουν θεσπιστεί και κατοχυρωθεί 368 νέα ατομικά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα. Από την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού έως την επιστολική ψήφο και μια σειρά παρεμβάσεων σε περισσότερα από δέκα διαφορετικά πεδία πολιτικής, η χώρα έχει γνωρίσει τη μεγαλύτερη διεύρυνση δικαιωμάτων της μεταπολιτευτικής περιόδου. Τα δεδομένα αυτά δεν συνάδουν με την εικόνα δήθεν θεσμικής οπισθοδρόμησης. Αντίθετα, αποτυπώνουν μια δημοκρατία που διευρύνει σταθερά τον χώρο των ελευθεριών και της συμμετοχής.

Η πρόοδος στο κράτος δικαίου συνδέεται άμεσα και με την οικονομική πρόοδο της χώρας. Δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς ισχυρούς θεσμούς, ασφάλεια δικαίου και εμπιστοσύνη στους κανόνες. Η έξοδος της Ελλάδας από τον κατάλογο των χωρών με μακροχρόνιες μακροοικονομικές ανισορροπίες αποτελεί ένα ιστορικό ορόσημο. Μετά από δεκαέξι χρόνια κρίσεων, μνημονίων, εποπτείας και περιορισμών, η χώρα επιστρέφει οριστικά στην ευρωπαϊκή κανονικότητα.

Η μεγαλύτερη μείωση δημόσιου χρέους διεθνώς, τα δημοσιονομικά πλεονάσματα, οι συνεχείς αναβαθμίσεις της οικονομίας και τα ιστορικά υψηλά επίπεδα επενδύσεων δεν αποτελούν απλώς οικονομικούς δείκτες. Είναι αποτελέσματα μιας χώρας που χτίζει σταθερά θεσμούς, ενισχύει την αξιοπιστία της και αποκαθιστά την εμπιστοσύνη των πολιτών και των αγορών».

Ενώ, σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας, «σε αυτή την προσπάθεια καθοριστική είναι και η συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Μέσα από δεκάδες μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις στους τομείς της Δικαιοσύνης, της διαφάνειας, της καταπολέμησης της διαφθοράς και της προστασίας των δικαιωμάτων, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μια βαθύτερη και πιο ανθεκτική θεσμική μεταμόρφωση.

Η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα που απομακρύνεται από το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Είναι μια χώρα που συγκλίνει σταθερά με αυτό. Με περισσότερη δημοκρατία, ισχυρότερους θεσμούς, περισσότερα δικαιώματα και καλύτερες επιδόσεις. Και αυτή ακριβώς η πορεία σύγκλισης αποτελεί το πιο ισχυρό επιχείρημα για την πρόοδο που έχει επιτευχθεί και για τις μεταρρυθμίσεις που συνεχίζουμε να υλοποιούμε», υπογραμμίζει κλείνοντας ο Ά. Σκέρτσος.

📺Ένταση στο Ναύπλιο για το κρουαζιερόπλοιο Crown Iris - Κινητοποιήσεις και αντιδράσεις (βίντεο)


Κλίμα έντασης επικράτησε από τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης στο Ναύπλιο, με αφορμή την άφιξη του ισραηλινού κρουαζιερόπλοιου Crown Iris. Αντιπολεμικές συλλογικότητες και τοπικοί φορείς πραγματοποίησαν κινητοποίηση εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην παρουσία του πλοίου, ενώ ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις βρέθηκαν στην περιοχή για την αποφυγή επεισοδίων.

Η άφιξη του κρουαζιερόπλοιου Crown Iris στο λιμάνι του Ναυπλίου προκάλεσε αντιδράσεις από συλλογικότητες και οργανώσεις που διαμαρτύρονται για τη συνεχιζόμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή και εκφράζουν την αλληλεγγύη τους προς τον παλαιστινιακό λαό.


Στο κάλεσμα συμμετείχαν μέλη του Αντιρατσιστικού Αντιφασιστικού Μετώπου Αργολίδας, καθώς και πολίτες που συγκεντρώθηκαν στην περιοχή της Ακροναυπλίας και του λιμανιού, κρατώντας πανό και συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, η κινητοποίηση είχε συμβολικό χαρακτήρα και στόχο να αναδείξει την αντίθεσή τους στην παρουσία του συγκεκριμένου πλοίου στα ελληνικά λιμάνια. Οι ίδιοι συνδέουν την άφιξή του με τις εξελίξεις στη Γάζα και την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, ασκώντας παράλληλα κριτική στην εξωτερική πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης.

Αρχικά, οι διαμαρτυρόμενοι επιχείρησαν να αναρτήσουν πανό σε σημείο της Ακροναυπλίας, ωστόσο η αυξημένη αστυνομική παρουσία δεν τους επέτρεψε να τοποθετήσουν τα πανό στο συγκεκριμένο σημείο. Λίγη ώρα αργότερα, πάντως, κατάφεραν να αναρτήσουν πανό με μήνυμα «Free Palestine» σε χώρο κοντά στο λιμάνι του Ναυπλίου.

Η κατάσταση παρέμεινε υπό τον έλεγχο των αρχών, χωρίς να σημειωθούν επεισόδια, ενώ η παρουσία αστυνομικών δυνάμεων ήταν διακριτή καθ’ όλη τη διάρκεια της κινητοποίησης.

Το θέμα έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς αντίστοιχες αντιδράσεις είχαν εκδηλωθεί και σε άλλα ελληνικά λιμάνια με αφορμή την προσέγγιση του ίδιου κρουαζιερόπλοιου.