04 Ιουνίου 2026

Συνάντηση Μητσοτάκη με Βούτσιτς, συζήτησαν ενεργειακή συνεργασία και στήριξη της ευρωπαϊκής πορείας της Σερβίας


Στο Τίβατ του Μαυροβουνίου συναντήθηκαν ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάντερ Βούτσιτς, στο πλαίσιο επαφών με επίκεντρο τη σταθερότητα και τη συνεργασία στα Βαλκάνια.

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκε η ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας, ιδιαίτερα στον τομέα της ενέργειας και της συνδεσιμότητας. Συζητήθηκε ακόμη η ενταξιακή πορεία της Σερβίας, την οποία η χώρα μας στηρίζει, για την εκπλήρωση των προαπαιτούμενων προϋποθέσεων και μεταρρυθμίσεων.

📺Γεωργιάδης σε ΑΝΤΑΡΣΥΑ στο Ιπποκράτειο: Σε έκανε ρεζίλι ο διοικητής😆😆


«Το Ιπποκράτειο είναι η καρδιά του ΕΣΥ Θεσσαλονίκης» και «η πρώτη αιχμή του ΕΣΥ σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα», τόνισε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, εγκαινιάζοντας τη νέα Πνευμονολογική Κλινική του νοσοκομείου. «Κυβέρνηση που να έχει υποστηρίξει περισσότερο αυτό το νοσοκομείο και υπουργός που να το έχει υποστηρίξει περισσότερο δεν υπάρχει. Και το λέμε με υπερηφάνεια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Υγείας σημείωσε ότι η Πνευμονολογική Κλινική ιδρύθηκε επί της προκατόχου του Μίνας Γκάγκα, την οποία και ευχαρίστησε δημοσίως, υπενθύμισε ότι το 2014 ο ίδιος είχε επισημάνει την ανάγκη λειτουργίας της και τόνισε ότι νιώθει ευτυχής, που την εγκαινιάζει σήμερα ως υπουργός.

Στη συνέχεια, απευθύνθηκε στο διευθυντή της νέας Πνευμονολογικής Κλινικής, καθηγητή Δρόσο Τσαβλή, λέγοντας:

«Η απόφασή σας να έρθετε στο ΕΣΥ, διατηρώντας το ιδιωτικό σας έργο, είναι απόδειξη της αξίας των μεταρρυθμίσεων που κάνουμε. Γιατί κάποτε στη χώρα πρέπει να μπορούμε να συνεννοηθούμε με τη λογική. Το δημόσιο σύστημα και το ιδιωτικό σύστημα δεν είναι αντίπαλοι. Όταν μιλάμε για το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Ελλάδος, είναι όλοι μαζί και όλοι πρέπει να δουλεύουν σε μία κοινή κατεύθυνση, που είναι η καλύτερη παροχή υπηρεσιών στους ασθενείς μας».

Ο κ. Γεωργιάδης χαρακτήρισε «μεγάλη επιτυχία» ότι έχει απορροφηθεί το 100% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, ειδικά για τις δράσεις στην υγεία, αλλά χαρακτήρισε ως αποτυχία το γεγονός ότι δεν κατέστη δυνατή η ανακαίνιση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου, καθώς η δικαστική διαμάχη δύο εταιρειών «δεν επέτρεψε την ένταξη και ολοκλήρωση του έργου».

«Θέλω να δεσμευτώ ενώπιόν σας», προσέθεσε, ότι λύση θα βρω οπωσδήποτε για να γίνει η ανακαίνιση των ΤΕΠ του Ιπποκρατείου. Είναι αδύνατον αυτό το νοσοκομείο να μην αποκτήσει καινούργια, ανακαινισμένα ΤΕΠ».

Ο υπουργός Υγείας τόνισε ακόμη ότι το Ιπποκράτειο είναι «μακράν ο ηγέτης των μεταμοσχεύσεων στη Βόρεια Ελλάδα, με τεράστιες επιτυχίες» και διαχειρίζεται χιλιάδες περιστατικά κάθε χρόνο, προσφέροντας «υψηλού επιπέδου ποιοτικές υπηρεσίες υγείας», σε ένα «πολιτισμένο εργασιακό περιβάλλον», ενώ «υπάρχει αγάπη και ομόνοια μεταξύ του προσωπικού».

Ο κ. Γεωργιάδης ευχαρίστησε επίσης την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τη συνεργασία της και την παριστάμενη αντιπεριφερειάρχη Μελίνα Δερμεντζοπουλου, τον διοικητή της 4ης ΥΠΕ Παναγιώτη Μπογιατζίδη, τον διοικητή του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Νίκο Αντωνάκη, ενώ είχε συνάντηση και συζήτηση και με τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων του νοσοκομείου Γιώργο Δόντσιο.

Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της κλινικής, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε και στη συνάντηση που είχε νωρίτερα στην είσοδο του νοσοκομείου με συνδικαλιστές των υγειονομικών, οι οποίοι έκαναν λόγο για «εμπορευματοποίηση της υγείας» με τη θέσπιση των απογευματινών χειρουργείων, απαντώντας τους ότι αυτά προσφέρονται «εντελώς δωρεάν» στους ασθενείς, αφού χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και έχουν μηδενίσει σχεδόν τη λίστα αναμονής του 2025, εξομαλύνοντας τη ροή της λίστας του 2026.

«Κάποιοι κύριοι από την άκρα Αριστερά, εγώ τους ονομάζω και εκνευρίζονται “συμμορία της μιζέριας”, είπαν ότι είμαι ανεπιθύμητος. Δημοκρατία έχουμε, ο καθένας λέει ό,τι θέλει. Ας εξηγήσω, ποιος υπουργός, ποιας κυβερνήσεως είναι ανεπιθύμητος στο νοσοκομείο, λοιπόν», είπε ο κ. Γεωργιάδης και συνέχισε:

«Ο προϋπολογισμός του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου το 2019, τη χρονιά που το παραλάβαμε, ήταν 57.840.000 ευρώ. Το 2025 είναι 125.064.511 ευρώ. Αύξηση 117,2%. Πάμε λίγο στο προσωπικό. Σε σχέση με το 2019 έχουμε συν 19 γιατρούς κλάδου ΕΣΥ, συν 122 ειδικευόμενους, συν 32 ιατρούς μέλη ΔΕΠ, συν 31 νοσηλευτές, συν 138 άτομα προσωπικό. Στην τρέχουσα προκήρυξη γιατρών έχουμε αυτή τη στιγμή 24 θέσεις γιατρών. Δεν τις αναλύω για να μην χάσω χρόνο. Μόνιμες θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού για άμεση προκήρυξη από τον ΑΣΕΠ, έχουμε έτοιμες τις κατανομές 23, 24, 25. Υπόλοιπες 79 θέσεις. Στις εγκρίσεις επικουρικού προσωπικού έχουμε ήδη ολοκληρώσει τα αιτήματα για να προσλάβουμε άλλους 19 γιατρούς ως επικουρικό προσωπικό και, όπως ακούσατε πριν, 50 άτομα λοιπού προσωπικού --συγκεκριμένα 40 θέσεις ΔΕ βοηθών νοσηλευτών και 10 θέσεις νοσηλευτικής. Στα έργα, σήμερα, παραλαμβάνουμε την ολοκληρωμένη Πνευμονολογική Κλινική του Νοσοκομείου Ιπποκρατείου. Με συγχωρείτε πάρα πολύ, αλλά αν ένας υπουργός που έχει να παρουσιάσει αυτό το έργο σε ένα νοσοκομείο είναι ανεπιθύμητος, δεν ξέρω πραγματικά ποιος είναι επιθυμητός. Έχουμε χάσει τη λογική μας».

Επανερχόμενος αργότερα στο θέμα, σχολίασε: «Δεν είναι αυτό που είδατε κάτω που εκφράζει το νοσοκομείο, σε καμία περίπτωση. Ούτε φυσικά είμαι ανεπιθύμητος. Είναι τελείως βέβαιο ότι αυτές είναι μικρές, ασήμαντες, μίζερες μειοψηφίες που τα βλέπουν πάντα όλα μαύρα. Αλλά δεν είναι αυτό το ΕΣΥ. Το ΕΣΥ έχει κάνει μία πολύ μεγάλη πρόοδο. Έχουμε πολλά να φτιάξουμε ακόμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να αναλογιζόμαστε πόσα έχουμε ήδη επιτύχει και με πάρα πολύ κόπο».

Στοιχεία για υποδομές, στελέχωση και συνολική ενίσχυση του Ιπποκρατείου
Τον υπουργό Υγείας συνόδευε ο υφυπουργός Εσωτερικών -Μακεδονίας και Θράκης Κώστας Γκιουλέκας και ο βουλευτής Θεόδωρος Καράογλου, ενώ τον αγιασμό τέλεσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος, ευχόμενος κάθε επιτυχία στο έργο του νοσοκομείου και στο προσωπικό του προς όφελος των ασθενών.

Στις εισηγήσεις τους, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της νέας Πνευμονολογικής Κλινικής του Ιπποκρατείου, ο διοικητής της 4ης ΥΠΕ Παναγιώτης Μπογιατζίδης και ο πρόεδρος του νοσοκομείου Νίκος Αντωνάκης παρουσίασαν τα στοιχεία για την αναβάθμιση των υποδομών, τη στελέχωση και τη συνολική ενίσχυση του νοσοκομείου τα τελευταία χρόνια.

Η νέα Πνευμονολογική Κλινική διαθέτει 20 κλίνες και υλοποιήθηκε με επένδυση που ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ πλέον ΦΠΑ. Αποτελεί την πρώτη Πνευμονολογική Κλινική εντός του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης και η δημιουργία της ξεκίνησε το 2021, όταν εντάχθηκε στον οργανισμό του νοσοκομείου. Για τη στελέχωσή της καλύφθηκαν οι απαραίτητες θέσεις διευθυντή και επιμελητών, ενώ εγκρίθηκε και η δημιουργία πέντε θέσεων ειδικευόμενων ιατρών.

Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του Ιπποκρατείου, από το 2023 μέχρι σήμερα έχουν καλυφθεί 78 θέσεις ιατρικού προσωπικού, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη ακόμη 24 προσλήψεις ιατρών. Παράλληλα, εγκρίθηκε με πρόσφατη απόφαση του υπουργού Υγείας η άμεση πρόσληψη 40 νοσηλευτών επικουρικού προσωπικού και 10 μαιών για την ενίσχυση των υπηρεσιών του νοσοκομείου.

Συγκριτικά με το 2019, το Ιπποκράτειο παρουσιάζει σημαντική αύξηση στη στελέχωσή του, καθώς διαθέτει 94 περισσότερους γιατρούς του ΕΣΥ, 95 περισσότερους ειδικευόμενους και 15 επιπλέον μέλη ΔΕΠ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ο προϋπολογισμός του νοσοκομείου αυξήθηκε από 112 εκατομμύρια ευρώ το 2019 σε 162 εκατομμύρια ευρώ το 2025. Εάν συνυπολογιστεί και η φαρμακευτική δαπάνη που καλύπτεται μέσω του ΕΟΠΥΥ, το συνολικό οικονομικό αποτύπωμα φτάνει τα 232 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, αναφέρθηκε ότι από το 2020 μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί σημαντικές παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού, όπως η δημιουργία νέας υπερσύγχρονης Μονάδας Εντατικής Θεραπείας, νέου Αιμοδυναμικού Εργαστηρίου, η ανακαίνιση πολλών κλινικών και πλέον η ολοκλήρωση της νέας Πνευμονολογικής Κλινικής.


Δεύτερη θητεία για την Αννίτα Δημητρίου στην προεδρία της Κυπριακής Βουλής


Η πρόεδρος του δεξιού Δημοκρατικού Συναγερμού (ΔΗ.ΣΥ) Αννίτα Δημητρίου επανεξελέγη ρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων της Κύπρου, εξασφαλίζοντας στον δεύτερο γύρο της ψηφοφορίας 29 ψήφους, δηλαδή ακριβώς τον αριθμό που συμβολικά επιβεβαίωσε την πολιτική πλειοψηφία που σχηματίστηκε γύρω από την υποψηφιότητά της.

Η κυρία Δημητρίου έλαβε τις 17 ψήφους του κόμματός της, τις 4 ψήφους της Άμεσης Δημοκρατίας του Φειδία Παναγιώτου και, στον δεύτερο γύρο, τις 8 ψήφους του Δημοκρατικού Κόμματος (ΔΗ.ΚΟ), μετά τον αποκλεισμό του Νικόλα Παπαδόπουλου από την τελική αναμέτρηση.

Αντίπαλος της στον δεύτερο γύρο ήταν ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου, ο οποίος συγκέντρωσε 19 ψήφους. Πρόκειται για τις 15 ψήφους της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΑΚΕΛ και τις 4 του ΑΛΜΑ, του κόμματος του τέως Γενικού Ελεγκτή Οδυσσέα Μιχαηλίδη.

Οι βουλευτές του Εθνικού Λαϊκού Μετώπου (Ε.ΛΑ.Μ) επέλεξαν την αποχή, κρατώντας τη γραμμή που είχαν προαναγγείλει, ότι δεν θα στήριζαν ούτε την Αννίτα Δημητρίου ούτε τον Στέφανο Στεφάνου στον δεύτερο γύρο.

Το πρώτο τεστ της νέας Βουλής

Η εκλογή Προέδρου της Βουλής ήταν η πρώτη ουσιαστική δοκιμασία των συσχετισμών που προέκυψαν από τις βουλευτικές εκλογές της 24ης Μαΐου. Η νέα Βουλή είναι εξακομματική, με τον Δημοκρατικό Συναγερμό να διαθέτει 17 έδρες, το ΑΚΕΛ 15, το ΕΛΑΜ 8, το ΔΗΚΟ 8, το ΑΛΜΑ 4 και την Άμεση Δημοκρατία 4.

Τα τελικά εκλογικά αποτελέσματα είχαν δώσει στον ΔΗΣΥ ποσοστό 27,1%, στο ΑΚΕΛ 23,9%, στο ΕΛΑΜ 10,9%, στο ΔΗΚΟ 10%, στο ΑΛΜΑ 5,8% και στην Άμεση Δημοκρατία 5,4%.

Στην πράξη, η σημερινή ψηφοφορία επιβεβαίωσε ότι η νέα Βουλή θα λειτουργεί με πιο σύνθετες ισορροπίες. Κανένα κόμμα δεν διαθέτει από μόνο του αριθμό που να του επιτρέπει να επιβάλλει επιλογές. Οι 29 ψήφοι της Αννίτας Δημητρίου σχηματίστηκαν από τρεις διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, χωρίς αυτό να σημαίνει αυτομάτως προγραμματική σύμπλευση για όλα τα μεγάλα ζητήματα της πενταετίας. Δείχνει όμως ότι, στο κρίσιμο θεσμικό αξίωμα της Προεδρίας της Βουλής, ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ και Άμεση Δημοκρατία κινήθηκαν στην ίδια κατεύθυνση.

Η νέα διαδικασία

Η ψηφοφορία είχε και θεσμικό ενδιαφέρον, καθώς εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ο νέος τρόπος εκλογής Προέδρου της Βουλής, μετά την τροποποίηση του Κανονισμού από την απελθούσα Βουλή. Στον πρώτο γύρο απαιτείται η απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών, δηλαδή 29 ψήφοι επί των 56. Εφόσον κανείς δεν συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό, στον δεύτερο γύρο περνούν οι δύο πρώτοι και εκλέγεται αυτός ή αυτή που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους.

Η πρώτη συνεδρίαση της νέας Βουλής άρχισε με τη διαβεβαίωση των 56 βουλευτών και των αντιπροσώπων των θρησκευτικών ομάδων (Αρμένιοι, Μαρωνίτες, Λατίνοι). Ακολούθησε η διαδικασία εκλογής Προέδρου, η οποία διεξήχθη με βάση το αναθεωρημένο πλαίσιο και, για πρώτη φορά, με ηλεκτρονική ψηφοφορία.

Η αριθμητική των δύο γύρων

Στον πρώτο γύρο, η Αννίτα Δημητρίου συγκέντρωσε 21 ψήφους. Την ψήφισαν οι 17 βουλευτές του Δημοκρατικού Συναγερμού και οι 4 βουλευτές της Άμεσης Δημοκρατίας. Ο Στέφανος Στεφάνου συγκέντρωσε 19 ψήφους, με τη στήριξη του ΑΚΕΛ και του ΑΛΜΑ. Στη διαδικασία συμμετείχαν επίσης ως υποψήφιοι ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος και ο Πρόεδρος του ΕΛΑΜ Χρίστος Χρίστου, οι οποίοι δεν πέρασαν στον δεύτερο γύρο.

Η κρίσιμη μετακίνηση έγινε στον δεύτερο γύρο. Οι 8 ψήφοι του ΔΗΚΟ κατευθύνθηκαν προς την Αννίτα Δημητρίου, ανεβάζοντάς την από τις 21 στις 29 ψήφους. Ο Στέφανος Στεφάνου παρέμεινε στις 19, αφού το ΑΛΜΑ συνέχισε να τον στηρίζει, ενώ το ΕΛΑΜ δεν μπήκε στην τελική εξίσωση και τήρησε αποχή. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι το ΔΗΚΟ, παρά τη δική του υποψηφιότητα στον πρώτο γύρο, δεν είχε πολιτικό λόγο να στηρίξει στη συνέχεια υποψηφιότητα ΑΚΕΛ με συμμετοχή του ΑΛΜΑ, ιδιαίτερα μέσα στο περιβάλλον αντιπαράθεσης που είχε προηγηθεί.

Η πολιτική ανάγνωση

Η επανεκλογή της Αννίτας Δημητρίου έχει διπλή σημασία. Από τη μια, επιβεβαιώνει την αντοχή του Δημοκρατικού Συναγερμού μετά τις βουλευτικές εκλογές και από την άλλη, δείχνει ότι το ΔΗΚΟ επέλεξε, στην πρώτη κρίσιμη ψηφοφορία της νέας Βουλής, να κινηθεί προς μια θεσμική συνεννόηση με τον ΔΗΣΥ, αντί να ανοίξει δρόμο για εκλογή του ΓΓ του ΑΚΕΛ στην Προεδρία του Σώματος.

Για την Άμεση Δημοκρατία, η ψήφος υπέρ της Αννίτας Δημητρίου από τον πρώτο γύρο ήταν η πρώτη καθαρή κοινοβουλευτική τοποθέτηση του νεοεισερχόμενου κόμματος σε μείζον θεσμικό θέμα. Η στάση αυτή αποκτά πρόσθετο ενδιαφέρον, διότι οι 4 ψήφοι του κόμματος αποδείχθηκαν απαραίτητες για να περάσει η Αννίτα Δημητρίου στον δεύτερο γύρο με προβάδισμα έναντι του Στέφανου Στεφάνου.

Το ΕΛΑΜ, από την πλευρά του, επέμεινε στην αποχή στον δεύτερο γύρο. Με αυτόν τον τρόπο δεν στήριξε την επανεκλογή της Αννίτας Δημητρίου, αλλά ούτε και διευκόλυνε την εκλογή του Στέφανου Στεφάνου. Η επιλογή του είχε πολιτικό κόστος και πολιτική χρησιμότητα ταυτόχρονα: το κόμμα απέφυγε να ταυτιστεί με έναν από τους δύο βασικούς πόλους, χωρίς όμως να μπορεί να εμφανιστεί ως παράγοντας που καθόρισε θετικά την έκβαση.

Δεύτερη θητεία στο δεύτερο τη τάξει αξίωμα

Η Αννίτα Δημητρίου είχε εκλεγεί για πρώτη φορά Πρόεδρος της Βουλής στις 10 Ιουνίου 2021, επίσης σε δεύτερη ψηφοφορία, τότε με 25 ψήφους και με τη στήριξη ΔΗΣΥ, ΔΗΠΑ και ΕΛΑΜ. Ήταν η πρώτη γυναίκα που εξελέγη στο δεύτερο τη τάξει πολιτειακό αξίωμα της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Σήμερα, πέντε χρόνια μετά, επιστρέφει στην Προεδρία της Βουλής με διαφορετική πολιτική σύνθεση, χωρίς την παρουσία της ΔΗΠΑ και της ΕΔΕΚ στο Κοινοβούλιο, με νεοεισερχόμενα κόμματα και με σαφώς πιο απαιτητικό περιβάλλον. Η ίδια είναι πλέον και Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού, θέση την οποία κατέχει από τον Μάρτιο του 2023.

Στην πρώτη της ομιλία μετά την επανεκλογή της, η κυρία Δημητρίου ευχαρίστησε τους βουλευτές για την ανανέωση της εμπιστοσύνης και μίλησε για ανάγκη ενίσχυσης του κύρους της Βουλής, σεβασμού της διαφορετικής άποψης, θεσμικής σοβαρότητας και αποφυγής άγονων αντιπαραθέσεων. Αναφέρθηκε επίσης στις προκλήσεις που έχει μπροστά της η νέα Βουλή, από το συνταξιοδοτικό και τη δημόσια διοίκηση μέχρι τη δικαιοσύνη, τη γραφειοκρατία, τη διαφάνεια και το Κυπριακό.

Η νέα θητεία της αρχίζει σε μια Βουλή χωρίς άνετες πλειοψηφίες. Αυτό σημαίνει ότι η Προεδρία του Σώματος θα κριθεί όχι μόνο από τη διαχείριση της Ολομέλειας, αλλά και από την ικανότητα να συγκρατηθεί η λειτουργία του Κοινοβουλίου σε θεσμικές οδούς. Το αποτέλεσμα της σημερινής ψηφοφορίας έδειξε ποια πολιτικά κέντρα μπορούν να συνεννοηθούν.

📺Φωτιά στο Άλσος Βεΐκου: Βίντεο ντοκουμέντο δείχνει μελισσοκόμο να απομακρύνεται - "Του είπα να προσέχει, με αγνόησε"


Οι Αρχές προχώρησαν στον εντοπισμό του μελισσοκόμου που φέρεται να ευθύνεται για τη φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Πέμπτης, 4 Ιουνίου, στο Άλσος Βεΐκου

Οι Αρχές προχώρησαν στον εντοπισμό του μελισσοκόμου που φέρεται να ευθύνεται για τη φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Πέμπτης, 4 Ιουνίου, στο Άλσος Βεΐκου. Στη δημοσιότητα δόθηκε βίντεο ντοκουμέντο, το οποίο πρόβαλε η ΕΡΤ, όπου διακρίνεται ένας άνδρας, ο οποίος θεωρείται υπεύθυνος για το συμβάν, να απομακρύνεται από την περιοχή των μελισσιών λίγο μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς. Η φωτιά ξεκίνησε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι, σε μια περιοχή με ξερά χόρτα, και εξαιτίας των θυελλωδών ανέμων πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις. Σύμφωνα με μαρτυρίες που καταγράφηκαν από την ΕΡΤ, ο ιδιοκτήτης των μελισσών βρισκόταν στο σημείο μαζί με ακόμα ένα ή δύο άτομα και χρησιμοποιούσαν καπνιστήρι για τον χειρισμό των μελισσιών. Ωστόσο, οι φλόγες κατέλαβαν τα ξερά χόρτα που βρίσκονταν κοντά στις κυψέλες, εξαπλώθηκαν ακαριαία και κινήθηκαν προς την περιοχή της Φιλοθέης.

Φωτιά στο Άλσος Βεΐκου: Ταυτοποιήθηκε ο μελισσοκόμος, drone της Πυροσβεστικής κατέγραψε την στιγμή της εκδήλωσης της πυρκαγιάς

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο 46χρονος απομακρύνθηκε από την περιοχή τη στιγμή που οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής κατάφεραν να οριοθετήσουν την πυρκαγιά. Στο Άλσος Βεΐκου έφτασε κλιμάκιο της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού, το οποίο εντόπισε το σημείο εκδήλωσης της φωτιάς, ακριβώς δίπλα από τις κυψέλες. Αμέσως ξεκίνησε η αναζήτηση των μελισσοκόμων της περιοχής. Μέσω του αριθμού μητρώου των κυψελών, οι Αρχές ταυτοποίησαν τον ιδιοκτήτη τους, ο οποίος διαμένει στην ανατολική Αττική. Παρότι προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μαζί του, δεν απαντούσε στο τηλέφωνό του. Ένα drone της Πυροσβεστικής κατέγραψε τη στιγμή που ξέσπασε η φωτιά, μεταφέροντας ζωντανά την εικόνα στο επιχειρησιακό κέντρο στο Μαρούσι. Το γεγονός αυτό προκάλεσε άμεσο συναγερμό, καθώς η φωτιά εκδηλώθηκε σε μικρή απόσταση από τα σπίτια της περιοχής.  Η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο μέσα σε μόλις μισή ώρα, χάρη στην άμεση και συντονισμένη επέμβαση των Πυροσβεστικών Δυνάμεων τόσο από ξηρά όσο και από αέρα.


ΟΗΕ: Ρηματική διακοίνωση της Ελλάδας για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης


Στο κείμενο της διακοίνωσης για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης που απέστειλε η Ελλάδα στο Γραφείο του Ύπατου Αρμοστή των Ηνωμένων Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τονίζεται η θέση της Αθήνας να παραμείνει "σταθερά προσηλωμένη" στη διασφάλιση των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων της μειονότητας

Η Ελλάδα επανέφερε τις πάγιες θέσεις της για τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη, με ρηματική διακοίνωση προς το Γραφείο του Ύπατου Αρμοστή των Ηνωμένων Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, απαντώντας σε ζητήματα που έχουν τεθεί στο πλαίσιο σχετικών διαδικασιών του ΟΗΕ. Στο κείμενο, η Αθήνα υπογραμμίζει ότι η μουσουλμανική μειονότητα αναγνωρίζεται αποκλειστικά ως θρησκευτική μειονότητα, σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης, και αριθμεί περισσότερους από 120.000 Έλληνες πολίτες.

ΟΗΕ: Πού αναφέρεται η ρηματική διακοίνωση που κατατέθηκε στις 30 Μαρτίου 2026

Η ρηματική διακοίνωση, που κατατέθηκε από τη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας στον ΟΗΕ στις 30 Μαρτίου 2026, αναφέρεται εκτενώς στη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα εκπαιδευτικά δικαιώματα, στις θρησκευτικές ελευθερίες και στο θεσμικό πλαίσιο προστασίας που ισχύει στη χώρα. Παράλληλα, επαναλαμβάνει ότι η Ελλάδα εφαρμόζει πλήρως τις προβλέψεις της Συνθήκης της Λωζάνης και του ευρωπαϊκού κεκτημένου.

"Σταθερή προσήλωση στα εκπαιδευτικά δικαιώματα"

Στο κείμενο της διακοίνωσης, η ελληνική πλευρά τονίζει ότι παραμένει «σταθερά προσηλωμένη» στη διασφάλιση των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων της μειονότητας, με στόχο κάθε παιδί να έχει πρόσβαση σε εκπαίδευση υψηλής ποιότητας και ίσες ευκαιρίες για το μέλλον.

«Ο κεντρικός στόχος αυτής της πολιτικής είναι σαφής: να διασφαλιστεί ότι κάθε παιδί της μειονότητας θα απολαμβάνει εκπαίδευση της υψηλότερης δυνατής ποιότητας, η οποία θα του επιτρέπει την πλήρη συμμετοχή στην κοινωνία και ίσες ευκαιρίες για το μέλλον», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Επίκληση της Συνθήκης της Λωζάνης

Η Αθήνα επισημαίνει ότι η μουσουλμανική μειονότητα αναγνωρίζεται ως θρησκευτική μειονότητα βάσει της Συνθήκης της Λωζάνης του 1923 και όχι με εθνοτικά κριτήρια, επαναλαμβάνοντας μια πάγια θέση της ελληνικής διπλωματίας.

Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι τα μέλη της μειονότητας απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα που κατοχυρώνονται από το ελληνικό Σύνταγμα, το ευρωπαϊκό δίκαιο και τις διεθνείς συμβάσεις προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

"Πλήρη δικαιώματα και ειδικές προστασίες"

Στη διακοίνωση γίνεται ειδική αναφορά στις εγγυήσεις που παρέχονται στους τομείς της εκπαίδευσης, της θρησκείας και της κοινωνικής ζωής.

«Τα μέλη της απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα που εγγυάται το Σύνταγμα και το ευρωπαϊκό δίκαιο, καθώς και ειδικές προστασίες στους τομείς της εκπαίδευσης, της θρησκείας και της κοινωνικής ζωής», σημειώνεται.

📺Παύλος Μαρινάκης: "Εκλογές το 2027 με στόχο την αυτοδυναμία" - Το μήνυμα σε Αντώνη Σαμαρά και το φημολογούμενο νέο κόμμα (Βίντεο)


Μήνυμα ότι οι εκλογές θα γίνουν το 2027 και ότι ο στόχος της Νέας Δημοκρατίας παραμένει η αυτοδυναμία έστειλε ο κυβερνητικός, εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, σε συνέντευξή του

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, μίλησε στο Mega και στην εκπομπή «Live News», μεταξύ άλλων, για τα σενάρια εκλογών, την ίδρυση νέων κομμάτων, τον πληθωρισμό, αλλά και για τον Αντώνη Σαμαρά. Όπως τόνισε ο κ. Μαρινάκης για τις εκλογές: «Ήταν σαφής σε όλες του τις τοποθετήσεις και, να παραμένει σαφές το μήνυμα, έχει πει ο πρωθυπουργός, το επαναλαμβάνω κι εγώ για να μη φανεί ότι υπεκφεύγω, ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας, το 2027».

Παύλος Μαρινάκης για πληθωρισμό: "Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές"

Ο Παύλος Μαρινάκης αναφέρθηκε αρχικά στον πληθωρισμό. «Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Τι προσπαθούμε να κάνουμε; Να δημιουργούμε τις συνθήκες ούτως ώστε να μεγαλώνει η πίτα, να αυξάνονται τα έσοδα του κράτους ενώ μειώνονται οι φόροι, και από αυτό το παραπάνω να γυρίζει πίσω στην κοινωνία με φοροελαφρύνσεις κατά βάση, με στόχευση τη μεσαία τάξη, με στόχευση τα χαμηλότερα εισοδήματα, όπως οι φόροι που μειώθηκαν από 1/1/26.

Από 1/1/26 εφαρμόστηκε η μεγαλύτερη και πιο γενναία, φορολογική μεταρρύθμιση. Δεν είπα ότι λύθηκαν τα προβλήματα, αλλά μηδενίστηκε ο φόρος για τους νέους μέχρι 25 ετών και μέχρι 10.000 ευρώ. Για τους πολύτεκνους μειώθηκαν οι φόροι για όλους κατά δύο μονάδες και, με βάση και τα παιδιά που έχει κάποιος, παραπάνω. Θεωρώ ότι το επόμενο βήμα είναι να στηρίξουμε ακόμα παραπάνω τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Συνολικά το επιχειρείν, έχουμε μειώσει τη φορολογία από το 28 στο 22. Ήδη ένα δισ. φαίνεται ότι υπάρχει ως περιθώριο για το 2027, μακάρι να είναι και παραπάνω. Έχουμε κάποιους μήνες μπροστά μας μέχρι την επεξεργασία του προϋπολογισμού.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το 2019 μέχρι σήμερα έχουν δει χαμηλότερο φόρο από 28% σε 22%, ο φόρος δηλαδή των επιχειρήσεων. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις, οι ατομικές επιχειρήσεις που είναι από 29%  έχει πάει στο 20% και τα φυσικά πρόσωπα και παραπάνω με βάση τα παιδιά όπως είπαμε πριν. Η προκαταβολή φόρου πήγε από το 100 στο 50% για τα φυσικά πρόσωπα, και στο 80% για τα νομικά πρόσωπα. Και είναι και τα μερίσματα που πήγαν στο 5%.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, καταρχάς ακόμα εφαρμόζονται μέτρα τα οποία ανακοινώθηκαν και ψηφίστηκαν για το 2026. Αυτό το οποίο γνωρίζω εγώ είναι ότι το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται ένα πλέγμα προτάσεων προς τον πρωθυπουργό, ενόψει της ΔΕΘ, με έμφαση όχι μόνο τις επιχειρήσεις, συνολικά τη στήριξη της κοινωνίας. Αλλά επειδή το ’26 ήταν η χρονιά μείωσης φόρων των φυσικών προσώπων, το ’27 στοχεύουμε να ενισχυθούν ακόμα παραπάνω οι επιχειρήσεις συνολικά. Και ειδικά οι μικρομεσαίες», ανέφερε.

Τι είπε για τον Αντώνη Σαμαρά

Ο Παύλος Μαρινάκης μίλησε και το ενδεχόμενο κόμμα Σαμαρά, «Καταρχάς να δούμε τι τελικά θα αποφασίσει ο πρώην πρωθυπουργός. Θεωρώ ότι ένας άνθρωπος που έχει κρατήσει το τιμόνι της χώρας μπορεί καλύτερα από άλλους να καταλάβει ότι τα διλήμματα για τις επόμενες γενιές είναι πιο σημαντικά από τις όποιες προσωπικές διαφωνίες. Δεν θα κάνω εγώ υποδείξεις σε έναν πρώην πρόεδρο του κόμματος. Θα σας πω όμως ότι, αν και εφόσον φτάσουμε σε αυτό το σημείο, πιστεύω ότι στο τέλος της ημέρας αυτό που θα κρίνει την επιτυχία ή την αποτυχία για την κυβέρνηση, επανεκλογή δηλαδή με αυτοδυναμία ή όχι, έχει να κάνει με την αποτελεσματικότητά μας. Με το πόσο δηλαδή συνεπείς αποδειχθούμε σε σχέση με αυτά που λέγαμε το ’23», είπε για να προσθέσει στη συνέχεια:

«Ο κόσμος που μας βλέπει, θέλει από εμένα ή από οποιονδήποτε άλλον, είτε από τη Νέα Δημοκρατία, την κυβέρνηση, την αντιπολίτευση, να μιλάει γι’ αυτά τα οποία βιώνει. Το να μετατρέπουμε, και αυτό δεν έχει να κάνει με τον κύριο Σαμαρά, είναι μια γενική διαπίστωση, μια προσωπική ατζέντα ή προσωπική πικρία ή προσωπικές διαφωνίες σε κόμμα, δεν θεωρώ ότι απαντάει στα ζητήματα του κόσμου. Αυτό που απαντάει, είναι να δημιουργούμε δουλειές. Θεωρώ ότι σύμφωνα με τα όσα έχουν ακουστεί, όχι μόνο απ’ τον κ. Σαμαρά, αλλά κι απ’ τα άλλα κόμματα τα οποία έχουν καθαρά προσωποπαγή χαρακτηριστικά, υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές. Καταρχάς, αποκλείω όλα τα κόμματα, δεν λέω ακροδεξιά τον κύριο Σαμαρά,, τα υπόλοιπα τα υπάρχοντα κόμματα της άκρας δεξιάς.

«Για τον κ. Σαμαρά καταρχάς να δούμε αν θα κάνει κόμμα. Εγώ ακόμα θεωρώ ότι ο ίδιος θα σταθμίσει όλα τα δεδομένα. Όταν αποφασίσει, εδώ θα είμαστε. Αλλά, η διαγραφή του κ. Σαμαρά, που μόνο ευχάριστη δεν ήταν για κανέναν από εμάς, ήταν αποτέλεσμα κάποιων θέσεων, κυρίως στα εθνικά θέματα, που τις θεωρώ απολύτως άδικες. Γιατί θεωρώ ότι στα θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας, η αποδοχή της πολιτικής Μητσοτάκη είναι ευρύτερη ακόμα και της δημοσκοπικής, εκλογικής αποδοχής. Αν με ρωτάτε αν θα βάλουμε νερό στο κρασί μας για τον οποιονδήποτε κ. Σαμαρά, σε ταυτοτικά θέματα, όπως είναι η εξωτερική μας πολιτική που μεγαλώνει ουσιαστικά την Ελλάδα, η απάντηση είναι όχι. Αν με ρωτάτε αν πάντοτε είναι ανοιχτή η πόρτα του κόμματος σε ιστορικά στελέχη και ανθρώπους οι οποίοι ήταν ανώνυμοι αγωνιστές αυτό είναι δεδομένο. Επαναλαμβάνω όμως, στόχος είναι η αυτοδυναμία», σημείωσε.

"Δε θα πω εγώ ποιος θα κερδίσει το γήπεδο του λαϊκισμού"

Τέλος,  μίλησε και για το ποιος πιστεύει ότι θα είναι δεύτερος στις εκλογές.  «Νομίζω ότι, φαίνεται ότι έχει στο ξεκίνημά του ο κ. Τσίπρας ένα προβάδισμα, με βάση μια σειρά από δημοσκοπήσεις. Έχει ξεκινήσει καλύτερα απ’ ό,τι το ΠΑΣΟΚ. Δε θα σας πω εγώ ποιος θα κερδίσει το γήπεδο του λαϊκισμού, γιατί δυστυχώς και το ΠΑΣΟΚ σε αυτό το γήπεδο επέλεξε να παίζει. Ας κερδίσει ο καλύτερος λαϊκιστής», τόνισε.

«Μας χωρίζει άβυσσος με τον κ. Τσίπρα σε δύο πράγματα. Το ένα είναι η πολιτική. Ο κ. Τσίπρας υιοθετεί την πατέντα «λεφτά υπάρχουν» της Ελλάδας της μεταπολίτευσης, ενός κομματιού του πολιτικού συστήματος, εις βάρος των υποσχέσεων που υποθηκεύουν τις επόμενες γενιές. Και εμείς θέλουμε να μεγαλώνουμε την πίτα και να μην υποθηκεύουμε τις επόμενες γενιές. Και το δεύτερο που μας χωρίζει είναι η αξιοπιστία. Παραδεχόμαστε τα λάθη μας, πάμε μπροστά, τα διορθώνουμε.

Τώρα που μιλάμε, δεν θα μιλούσαμε για ευρωπαϊκή Ελλάδα, δεν θα μιλούσαμε για εξαγωγές, δεν θα μιλούσαμε για ευρώ, δεν θα μιλούσαμε για εμβόλια στον κορονοϊό, αν δεν ήταν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ. Δηλαδή ένας άνθρωπος ο οποίος αν δεν ήταν οι βουλευτές άλλων κομμάτων θα μας είχε πετάξει έξω από την Ευρώπη και επιστρέφει ως δήθεν νέος, μεγάλος κεντροαριστερός πολιτικός, πώς θα συνεργαστούμε μαζί του;», συμπλήρωσε

«Για όλους αυτούς τους λόγους εμείς θα παλέψουμε για αυτοδυναμία. Σε περίπτωση που αυτό δεν το πετύχουμε, θεωρητικά, το μόνο κόμμα που έχει δείξει στο παρελθόν - όχι τώρα - μία θεσμική συνέπεια και σοβαρότητα που έβαλε την Ελλάδα πάνω απ’ το κόμμα, όπως κάναμε κι εμείς για να μη γίνει χάος η Ελλάδα, είναι το ΠΑΣΟΚ. Αλλά προσέξτε, ποιο ΠΑΣΟΚ; Αυτό είναι το ΠΑΣΟΚ του κ. Βενιζέλου, αυτό είναι το ΠΑΣΟΚ της αείμνηστης Φώφης Γεννηματά.

Το ΠΑΣΟΚ του κ. Ανδρουλάκη συνυπογράφει προτάσεις δυσπιστίας με την κα. Κωνσταντοπούλου και έχει απόφαση συνεδρίου, όχι για το πώς θα κυβερνήσει, αλλά για το με ποιον δεν θα κυβερνήσει: τη Νέα Δημοκρατία. Άρα σε αυτό το αδιέξοδο ελπίζω να μη βρεθούμε. Όταν λένε στο ΠΑΣΟΚ - και είναι στάση Δούκα που έγινε στάση συνεδρίου - "καλύτερα ακυβερνησία παρά η οποιαδήποτε συζήτηση για τον τόπο", αυτό λέει πολλά», κατέληξε.



Αλέξης Τσίπρας: Γιατί η ΕΛΑΣ δεν μπορεί να "απειλήσει" τη Νέα Δημοκρατία - Το πλήγμα στο ΠΑΣΟΚ και τα βασικά ποιοτικά στοιχεία των τελευταίων δημοσκοπήσεων


"Η στρατηγική της επόμενης περιόδου θα καθορίσει αν η ΕΛΑΣ αναδειχθεί σε πραγματική εναλλακτική διακυβέρνησης", σχολιάζουν πολιτικοί αναλυτές

Ικανοποίηση επικρατεί στο επιτελείο του Αλέξη Τσίπρα στην Αμαλίας από τα στοιχεία του πρώτου κύκλου των δημοσκοπήσεων, μετά την ανακοίνωση ίδρυσης της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης. Και αυτό γιατί, όπως υποστηρίζουν σε κατ' ιδίαν συζητήσεις τους οι συνεργάτες του πρώην πρωθυπουργού, οι πρώτοι στόχοι επετεύχθησαν: να πλασαριστεί το νέο κόμμα στη δεύτερη θέση της κατάταξης και να αποτελέσει «θρυαλλίδα» για να αναμόρφωση του υπάρχοντος πολιτικού σκηνικού, έστω εν μέρει. 

"Το ΠΑΣΟΚ έχει έλλειψη δεξαμενών στα αριστερά του λόγω Τσίπρα"

«Πάμε σε μια συνεχιζόμενη κατάσταση αυτού που λέμε “μικρού δικομματισμού”, του ισχνού δικομματισμού, καθώς ο κύριος Τσίπρας φαίνεται σε αυτή την πρώτη φάση να τοποθετείται στη δεύτερη θέση επιλογής των ψηφοφόρων, χωρίς όμως να έχει αναπτύξει ακόμη τη δυναμική που χρειάζεται για να μπορέσει να απειλήσει την πρωτιά της ΝΔ», σχολιάζουν πολιτικοί αναλυτές. Όπου «δικομματισμός», τοποθετήστε τη Νέα Δημοκρατία και την ΕΛΑΣ, με το ΠΑΣΟΚ, πλέον να υποχωρεί στην τρίτη θέση. «Το πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει αυτή τη στιγμή το ΠΑΣΟΚ είναι η έλλειψη δεξαμενών που υπάρχει στα αριστερά του. Αυτό το οποίο προσπάθησε όλο το προηγούμενο διάστημα, ίσως και τα προηγούμενα χρόνια, να καλύψει ως χώρος, ως κόμμα, ως παράταξη. Αυτό φαίνεται τώρα ότι είναι προνομιακό κοινό του κυρίου Τσίπρα. Ένα κοινό το οποίο τον έχει ξαναψηφίσει κατά κύριο λόγο στο παρελθόν, αν και έχει απογοητευτεί από κάποιες επιλογές του. Φαίνεται να έχει μεγαλύτερη πρόσβαση ο κύριος Τσίπρας σε αυτό το κοινό απ' ό,τι έχει πλέον το ΠΑΣΟΚ», ανέφερε στα Παραπολιτικά 90,1 ο επικεφαλής ερευνών της GPO, Αντώνης Παπαργύρης. «Επομένως, στο ΠΑΣΟΚ μένουν οι λεγόμενοι κεντρογενείς ψηφοφόροι, οι οποίοι επίσης έλκονται από την περίπτωση του κυρίου Τσίπρα, ενώ μπορούν να κατευθυνθούν και προς τη Νέα Δημοκρατία ως μια πιο κυβερνητική λύση», εξήγησε ο ίδιος. 

Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με την τελευταία μέτρηση της GPO, ένα ποσοστό 34,2% των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ δηλώνουν ότι βλέπουν θετικά την ίδρυση της ΕΛΑΣ, όπως και το 90,1% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ. Επίσης το 28,4% επί συνόλου των ερωτηθέντων λέει ότι ο κ. Τσίπρας μπορεί να κινητοποιήσει δυνάμεις και πολίτες που είναι μακριά από την πολιτική και ένα 21,7% ότι μπορεί να δώσει ελπίδα.

Οι μετρήσεις δείχνουν ότι η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη αντλεί τη βασική της δύναμη από το ΣΥΡΙΖΑ, με 64,9% των ψηφοφόρων του στις ευρωεκλογές (GPO) να μετακινούνται προς το κόμμα του κ. Τσίπρα (ALCO: 56%, Opinion Poll: 61,3%). Παράλληλα, υπάρχει σημαντική διείσδυση σε άλλες δυνάμεις της ευρύτερης Αριστεράς και Κεντροαριστεράς (GPO κ.ά.):

    •    Νέα Αριστερά: 33,3%
    •    ΜέΡΑ25: 10,5%
    •    ΠΑΣΟΚ: 5-7%
    •    ΚΚΕ: 4,3%
    •    Πλεύση: 9-11%

Το ποσοστό, βέβαια, από τη ΝΔ είναι αμελητέο (3,1%), γεγονός που δείχνει ότι η στρατηγική της ΕΛΑΣ είναι αριστερόστροφη, χωρίς απεύθυνση και επιρροή στα συντηρητικά ακροατήρια. Στην κατεύθυνση αυτή η ΕΛΑΣ φαίνεται να προσελκύει κυρίως αριστερούς και κεντροαριστερούς ψηφοφόρους, με ποσοστά (Pulse):

    •    Αριστεροί: 25%
    •    Κεντροαριστεροί: 33%

Πρόθεση ψήφου και εναλλακτική πρόταση

Παράλληλα, η διείσδυση σε αναποφάσιστους ή αποχή είναι περιορισμένη σε σχέση με το νέο κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού. Η εικόνα που διαμορφώνεται είναι ότι η ΕΛΑΣ είναι περισσότερο όχημα πολιτικής ανασύνταξης της αριστερής αντιπολίτευσης παρά πλήρως ώριμο κόμμα εξουσίας, με στήριξη ευρύτερων ομάδων ψηφοφόρων.

Τα ποσοστά πρόθεσης ψήφου κινούνται σταθερά γύρω στο 13–14%, με εκτίμηση ψήφου περίπου 15-16% (GPO: 13,2%-15,1%, Pulse: 13,5%-15,5%) με πολιτικούς αναλυτές να εκτιμούν ότι η τάση αυτή δείχνει ότι η ΕΛΑΣ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παίκτη στον χώρο της αντιπολίτευσης, αλλά δεν φαίνεται ακόμη ικανή να συγκροτήσει καθαρά κυβερνητικό ρεύμα. Προς ενίσχυση του παραπάνω συμπεράσματος είναι το γεγονός ότι αν και το 33,6% (Real Polls) θεωρεί ότι η επιστροφή του Τσίπρα ήταν αναγκαία λόγω αδυναμίας της υπάρχουσας αξιωματικής αντιπολίτευσης, το 61,6% διαφωνεί και το 56,1% θεωρεί ότι δεν θα αποτελέσει συσπειρωτικό παράγοντα για την Κεντροαριστερά. 

Από την ανάλυση των μέχρι τώρα στοιχείων, πάντως, καταδεικνύεται ότι η ΕΛΑΣ και ο κ. Τσίπρας αρχίζουν να θεωρούνται από μέρος της κοινής γνώμης ως ισχυροί αντίπαλοι της ΝΔ, με δυνατότητα συγκρότησης μιας πρότασης εναλλακτικής διακυβέρνησης:

    •    17,3% πιστεύει ότι μπορεί να κερδίσει τον Μητσοτάκη (GPO)
    •    15,2% ότι μπορεί να είναι η εναλλακτική (GPO)
    •    22,4% ότι μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την ακρίβεια (GPO)

Σημαντικό στοιχείο των συμπερασμάτων από τις πρόσφατες μετρήσεις είναι επίσης ότι ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας φαίνεται να διαθέτει ισχυρό πολιτικό κεφάλαιο: 39% τον θεωρούν έντιμο, 33% τον εμπιστεύονται ως πρόσωπο (ALCO), κάτι που, όπως σχολιάζουν στελέχη του νέου κόμματος, δικαιώνει την επιλογή του πρώην πρωθυπουργού να προχωρήσει σε… rebranding. 

Έτσι, η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη με ηγέτη τον κ. Τσίπρα εμφανίζει μια σταθερή και σαφή πολιτική ταυτότητα, που βασίζεται σε έναν αριστερόστροφο πυρήνα ψηφοφόρων, στην αντιπολιτευτική προοπτική απέναντι στη ΝΔ και στην προσωπικότητα του πρώην πρωθυπουργού. Ωστόσο, το κόμμα δεν φαίνεται να μπορεί να κινητοποιήσει ακόμα αναποφάσιστους ή ευρύτερα κοινωνικά στρώματα εκτός της Αριστεράς, γεγονός που θέτει όρια στην ικανότητά του να λειτουργήσει ως πλήρως κυβερνητική δύναμη στο άμεσο μέλλον. «Η στρατηγική της επόμενης περιόδου θα καθορίσει αν η ΕΛΑΣ αναδειχθεί σε πραγματική εναλλακτική διακυβέρνησης», σχολιάζουν πολιτικοί αναλυτές.

Δημητρης Κουνιας
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

📺Αυτοψία στις βίλες των Βιλανάκηδων στη Λάρισα από Πολεοδομία και ΔΕΔΔΗΕ μετά την επιχείρηση της ΕΛΑΣ, έρευνες για ρευματοκλοπές και αυθαίρετα


Νέα διάσταση λαμβάνει η έρευνα γύρω από την οικογένεια Βιλανάκη, καθώς μετά τη μεγάλη επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. στον οικισμό της Γιάννουλης Λάρισας, στο επίκεντρο μπαίνουν πλέον οι πολυτελείς βίλες στις οποίες διαμένουν μέλη της οικογένειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, έπειτα από καταγγελίες που έχουν φτάσει στις αρμόδιες υπηρεσίες, αναμένεται να πραγματοποιηθούν αυτοψίες από κλιμάκια της Πολεοδομίας και του ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν πολεοδομικές παραβάσεις, αυθαίρετες κατασκευές ή ακόμη και περιπτώσεις παράνομης ηλεκτροδότησης και ρευματοκλοπής.

Οι έλεγχοι επικεντρώνονται στα εντυπωσιακά ακίνητα που βρίσκονται στον οικισμό της οικογένειας, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει προκαλέσει αίσθηση όχι μόνο στη Θεσσαλία αλλά και πανελλαδικά, λόγω της έκτασης και της πολυτέλειας των κατασκευών που έχουν ανεγερθεί στην περιοχή. Μάλιστα, ένα από τα ακίνητα είχε απασχολήσει στο πρόσφατο παρελθόν καθώς σύμφωνα με φωτογραφίες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας διαθέτει μέχρι και ιδιωτικό ελικοδρόμιο, στοιχείο που είχε προκαλέσει ερωτήματα για το πραγματικό ύψος της περιουσίας και των οικονομικών δυνατοτήτων των ιδιοκτητών.

@protothema.gr ❗️ Επιχείρηση της αστυνομίας στον οικισμό με τους Βιλανάκηδες στη Λάρισα, μία σύλληψη #protothema #news #greektiktok #tiktokgreece ♬ πρωτότυπος ήχος - protothema.gr

Αυτό ακριβώς το σημείο είναι που σήμερα προκαλεί τον μεγαλύτερο προβληματισμό στις Αρχές. Και αυτό διότι, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν εξεταστεί στο πλαίσιο των ερευνών, αρκετά από τα πρόσωπα που βρίσκονται στο επίκεντρο εμφανίζονταν επί σειρά ετών στις φορολογικές τους δηλώσεις ως «σκηνίτες», δηλαδή ως πρόσωπα που φέρονταν να διαμένουν σε πρόχειρες κατασκευές ή σε καταυλισμούς.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί ένα εμφανές οξύμωρο. Από τη μία πλευρά οι φορολογικές δηλώσεις παρουσίαζαν μια εικόνα περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων και συνθηκών διαβίωσης που παραπέμπουν σε καταυλισμό, ενώ από την άλλη πλευρά οι ίδιες οικογένειες εμφανίζονται να διαμένουν σε πολυτελείς κατοικίες εκατοντάδων τετραγωνικών μέτρων, με περιφραγμένα οικόπεδα, ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, πανάκριβα αυτοκίνητα και εγκαταστάσεις που δύσκολα συναντά κανείς ακόμη και σε εύπορες συνοικίες των μεγάλων αστικών κέντρων.

Οι καταγγελίες που εξετάζονται αναφέρουν ότι ορισμένες από τις κατοικίες ενδέχεται να έχουν ανεγερθεί χωρίς τις απαιτούμενες πολεοδομικές άδειες ή να έχουν επεκταθεί με μεταγενέστερες αυθαίρετες παρεμβάσεις που δεν έχουν δηλωθεί. Για τον λόγο αυτό αναμένεται να ελεγχθούν οι οικοδομικές άδειες, οι δηλώσεις τακτοποίησης αυθαιρέτων, τα στοιχεία κτηματολογίου και οι ηλεκτροδοτήσεις των ακινήτων. Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σκέλος που αφορά τον ΔΕΔΔΗΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα διερευνηθεί εάν η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία τόσο μεγάλων κατοικιών, με συστήματα φωτισμού, πισίνες, κλιματισμό και λοιπές εγκαταστάσεις, συμβαδίζει με τα δηλωμένα στοιχεία ή εάν υπάρχουν ενδείξεις παράνομης παρέμβασης στα δίκτυα ηλεκτροδότησης.

😂😂Λεβαδειακός: Η Θεοπούλα και ο Τσίπρας πρωταγωνιστούν στα νέα εισιτήρια διαρκείας -Προφανώς και θέλουν να γίνουν... viral [εικόνα]


O Λεβαδειακός εξέδωσε τα νέα εισιτήρια διαρκείας για τη σεζόν 2026-2027 και οι άνθρωποι του συλλόγου βρήκαν έναν απίθανο τρόπο για να τα προωθήσουν.

Και αυτός έχει να κάνει με τα social media και τον Αλέξη Τσίπρα με τη Θεοπούλα από από το «Παρά 5». Πιο συγκεκριμένα η ομάδα των Βοιωτών σκέφτηκε έναν πολύ πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο για να τραβήξει τα βλέμματα πάνω του. Μιας και δημιούργησε ένα ΜΕΜΕ με τον πρώην Πρωθυπουργό και την πρωταγωνίστρια της γνωστής τηλεοπτικής σειράς, γράφοντας στη λεζάντα: «Εγώ με τη γιαγιά μου που πρέπει να κάνω ανανέωση το διαρκείας της».

Όπως ήταν λογικό και επόμενο από την ώρα και τη στιγμή που η εν λόγω φωτογραφία είδε το φως της δημοσιότητας πήρε πολλά σχόλια και κοινοποιήσεις στα social media της ομάδας. Όχι μόνο από φίλους και υποστηρικτές του Λεβαδειακού, αλλά γενικότερα από τον φίλαθλο κόσμο, καθώς ήταν μία πολύ έξυπνη κίνηση που είχε μπόλικο χιούμορ. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα το κοινό όχι μόνο να την αγκαλιάσει, αλλά και να την αγαπήσει.


Λεβαδειακός: Παίζει... μεγάλη μπάλα εντός και εκτός γηπέδου

Η πορεία του Λεβαδειακού στο περσινό πρωτάθλημα δεν ήταν απλά καλή. Ήταν άκρως εντυπωσιακή. Οι παίκτες του Νίκου Παπαδόπουλου έπαιξαν επιθετικό και καλό ποδόσφαιρο, παίρνοντας αρκετές νίκες.

Ωστόσο, οι Βοιωτοί έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν και κάτι πολύ εντυπωσιακό και στο Διαδίκτυο. Μιας και η ομάδα τους από τα social media καθ' όλη τη διάρκεια της περασμένης σεζόν έφτιαξε ανάλογα βίντεο ή φωτογραφίες που κέρδισαν την εκτίμηση και το χαμόγελο του κόσμου που τα έβαλε μέσα στην καρδιά του.

ΘΕΜΗΣ ΛΙΟΥΔΑΚΗΣ
iefimerida.gr

Κωστής Χατζηδάκης για politis.gov.gr: «Απίστευτο κι όμως αληθινό – Μπορείτε να βλέπετε τι γίνεται με την αίτησή σας στο Δημόσιο, χωρίς να ψάχνετε τον αρμόδιο υπάλληλο, να πηγαίνετε από γραφείο σε γραφείο, να στέλνετε email»


O Κωστής Χατζηδάκης έκανε αναφορά σε ανάρτησή του στην επανάσταση που φέρνει στη ζωή του πολίτη το politis.gov.gr και όπως ανέφερε: «Απίστευτο κι όμως αληθινό. Μπορείτε να βλέπετε τι γίνεται με την αίτησή σας στο Δημόσιο, χωρίς να ψάχνετε τον αρμόδιο υπάλληλο, να πηγαίνετε από γραφείο σε γραφείο, να στέλνετε email».

Αναλυτικά ο Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε στην ανάρτησή του:

«Απίστευτο κι όμως αληθινό! Από εδώ και πέρα, θα μπορείτε να μπαίνετε στο politis.gov.gr και να βλέπετε τι γίνεται με την αίτησή σας στο Δημόσιο. Χωρίς να ψάχνετε τον αρμόδιο υπάλληλο στα τηλέφωνα. Χωρίς να πηγαίνετε από γραφείο σε γραφείο. Χωρίς να στέλνετε το ένα email μετά το άλλο. Οι «άπιστοι Θωμάδες» μπορείτε να συνδεθείτε στην πλατφόρμα και να το διαπιστώσετε μόνοι σας!

Πρόκειται για μία από τις σημαντικές αλλαγές που περιλαμβάνονται στον νόμο για ένα κράτος πιο φιλικό στον πολίτη, ο οποίος ψηφίστηκε με δική μου πρωτοβουλία από τη Βουλή. Η πλατφόρμα καταλαμβάνει όλες ανεξαιρέτως τις υποθέσεις σε Υπουργεία, Δήμους και δημόσιους οργανισμούς, για αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από την 1η Ιουνίου και μετά. Εκεί ο πολίτης μπορεί να βλέπει το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η αίτησή του, ποια υπηρεσία την χειρίζεται, ποια είναι τα στοιχεία επικοινωνίας της και ποιος είναι ο εκτιμώμενος χρόνος διεκπεραίωσης. Την πλατφόρμα παρουσιάσαμε σήμερα μαζί με τον Δημήτρη Παπαστεργίου, τη Βιβή Χαραλαμπογιάννη και τον Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο.

Ξέρω βεβαίως ποιο θα είναι το πρώτο ερώτημα αρκετών πολιτών: «Καλά όλα αυτά, αλλά θα λειτουργήσουν στην πράξη; Θα μπαίνουν οι υπάλληλοι να ενημερώνουν το σύστημα;». Ξέρω καλά ότι αρκετές μεταρρυθμίσεις στο Δημόσιο συναντούν αντιστάσεις. Το ζήσαμε στη ΔΕΗ. Το ζήσαμε με τις εκκρεμείς συντάξεις. Το ζήσαμε με την αξιολόγηση. Κάποιοι πίστευαν ότι τίποτα δεν έπρεπε να αλλάξει. Διαψεύστηκαν στην πράξη. Η απάντησή μου, λοιπόν, είναι ξεκάθαρη: δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω ούτε εδώ! Κι αν κάποιοι στενόμυαλοι γραφειοκράτες αποφασίσουν να σηκώσουν μπαϊράκι απέναντι σε αυτή την πρωτοβουλία, θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις προβλεπόμενες πειθαρχικές κυρώσεις.

Υπάρχουν βεβαίως και κάποιοι άλλοι που θα πουν: «Μα καλά, πανηγυρίζετε για κάτι αυτονόητο; Και μάλιστα μετά από 7 χρόνια διακυβέρνησης;». Πράγματι, είναι μια αυτονόητη αλλαγή. Μόνο που στην Ελλάδα συνιστά μικρή επανάσταση! Αρκεί να αναλογιστούμε πού βρισκόμασταν πριν από λίγα χρόνια και πού βρισκόμαστε σήμερα: Με το gov.gr που άλλαξε τη σχέση των πολιτών με το κράτος. Με την ταχεία απονομή των συντάξεων. Με το 1555 και το 1566 που αναβάθμισαν σημαντικά την εξυπηρέτηση των πολιτών. Με την προώθηση της αξιολόγησης στο Δημόσιο. Με μια σειρά από άλλες μεταρρυθμίσεις κοινής λογικής. Δεν πανηγυρίζουμε, λοιπόν. Αλλά μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει κάνει σημαντικά βήματα.

Και φυσικά η προσπάθεια δεν τελειώνει εδώ. Μόνο ο νόμος για ένα κράτος πιο φιλικό στον πολίτη περιλαμβάνει 14 διαφορετικές πρωτοβουλίες. Ήδη εφαρμόζονται οι 4 από αυτές: οι υπεύθυνες δηλώσεις αντί για δεκάδες δικαιολογητικά, η ανάρτηση των ωραρίων λειτουργίας των υπηρεσιών στις ιστοσελίδες τους, η πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου για τη μη άσκηση ενδίκων μέσων στην τραγωδία των Τεμπών και τώρα η ψηφιακή ενημέρωση των πολιτών για την πορεία των αιτήσεών τους στο Δημόσιο.

Θα συνεχίσουμε, λοιπόν, με την ίδια αποφασιστικότητα και για τις υπόλοιπες ρυθμίσεις του νόμου. Δίνοντας τέλος σε ιστορίες καθημερινής τρέλας, έχοντας πάντοτε στο μυαλό μας ότι όλοι όσοι κατέχουμε θέσεις ευθύνης είμαστε υπηρέτες και όχι βασανιστές των Ελληνίδων και των Ελλήνων. Και γνωρίζοντας ότι δεν απευθυνόμαστε σε υπηκόους, αλλά σε πολίτες μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας. Που δικαιούνται το κράτος να τους αντιμετωπίζει με τον σεβασμό που αξίζουν».

📺Άδ. Γεωργιάδης: Αύξηση 97,6% στον προϋπολογισμό του ΑΧΕΠΑ – Νέες προσλήψεις και μείωση των αναμονών


Από το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, στη Θεσσαλονίκη, ξεκίνησε η δεύτερη ημέρα της περιοδείας του υπουργού Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, στη Βόρεια Ελλάδα, με επίκεντρο την επιθεώρηση έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Όπως ανέφερε σε ανάρτησή του, κατά την άφιξή του στο νοσοκομείο βρέθηκαν στην είσοδο συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι. «Στην είσοδο με περίμεναν μερικοί συνδικαλιστές που φώναζαν για να με δουν. Φυσικά τους είδα μετά τα εγκαίνια και όπως τους είπα, θα τους έβλεπα και χωρίς την συγκέντρωσή τους», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Ο υπουργός παρέθεσε στοιχεία για την εικόνα του νοσοκομείου τα τελευταία χρόνια, υποστηρίζοντας ότι έχουν καταγραφεί αυξήσεις τόσο στη χρηματοδότηση όσο και στη στελέχωση.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε, ο προϋπολογισμός του ΑΧΕΠΑ διαμορφωνόταν το 2019 στα 45,9 εκατ. ευρώ, ενώ το 2025 —συμπεριλαμβανομένων των αγορών της ΕΚΑΠΥ— ανέρχεται στα 90,76 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 97,6%.

Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, ο υπουργός έκανε λόγο για 1.761 υπηρετούντες σε σύνολο 1.989 οργανικών θέσεων, εκ των οποίων οι 1.078 είναι μόνιμοι. Παράλληλα, σε σχέση με το 2019, ανέφερε αύξηση κατά 31 ιατρούς ΕΣΥ, 39 ειδικευόμενους ιατρούς, 8 μέλη ΔΕΠ, 60 νοσηλευτές και 61 εργαζόμενους λοιπού προσωπικού.

Ειδική αναφορά έγινε και στις νέες προκηρύξεις για ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό, οι οποίες περιλαμβάνουν νέες θέσεις σε ειδικότητες όπως αναισθησιολογία, ακτινολογία, χειρουργική, ΜΕΘ, νοσηλευτική και υποστηρικτικές υπηρεσίες μέσω διαδικασιών ΑΣΕΠ.

Παράλληλα, ο υπουργός αναφέρθηκε σε δείκτες λειτουργίας του νοσοκομείου και συγκεκριμένα στην Οφθαλμολογική Κλινική, όπου —όπως ανέφερε— «αυξήσαμε τους νοσηλευόμενους από τις 12.000 στις 25.000 ετησίως και η μέση αναμονή για χειρουργείο εκεί είναι πλέον 18 ημέρες».

Όπως πρόσθεσε, «το Νοσοκομείο εξαφάνισε όλη τη λίστα αναμονής για χειρουργείο και έχει έως 5 μήνες αναμονή», ενώ σημείωσε ότι ο μέσος χρόνος αναμονής έχει μειωθεί «από τις 8 στις 3 ώρες» και ότι εντός δύο μηνών αναμένεται να εγκαινιαστούν και τα νέα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ).

Κλείνοντας την ανάρτησή του, ο υπουργός δήλωσε: «Όσο και να γκρινιάζουν ορισμένοι κτίζουμε το καλύτερο ΕΣΥ όλων των εποχών».

Αναλυτικά η ανάρτηση του υπουργού Υγείας:

«Η σημερινή δεύτερη μέρα της περιοδείας μου για εγκαίνια και επιθεώρηση εν εξελίξει έργων στην Βόρεια Ελλάδα, ξεκίνησε από το Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης. Στην είσοδο με περίμεναν μερικοί συνδικαλιστές που φώναζαν για να με δουν. Φυσικά τους είδα μετά τα εγκαίνια και όπως τους είπα, θα τους έβλεπα και χωρίς την συγκέντρωση τους, αλλά για να δούμε το Υπουργείο Υγείας και συγκεκριμένα εγώ τί έχουμε κάνει για το Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ αυτά τα τελευταία χρόνια:

*Π.Γ.Ν.Θ. «ΑΧΕΠΑ»*:

– *Προϋπολογισμός:* το 2019 διαμορφώθηκε στα 45.936.000,00 ευρώ, ενώ το 2025, συμπεριλαμβάνεται των αγορών της Εκαπυ, στα 90.760.125,76 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 97,6%‼️

– Στις 1989 οργανικές θέσεις, 1761 υπηρετούντες, εκ των οποίων 1078 μόνιμοι.

– ⁠Λαμβάνοντας υπόψη τις αποχωρήσεις/ συνταξιοδοτήσεις και νέους διορισμούς, σε σχέση με το 2019, υπηρετούν:
+31 ιατροί κλάδου ΕΣΥ (160 vs 129)
+ 39 ειδικευόμενοι ιατροί (296 vs 257)
+ 8 ιατροί μέλη ΔΕΠ (136 vs 128)
+60 νοσηλευτές (698 vs 638) ‼️
+61 άτομα λοιπό προσωπικό (510 vs 449)

ΙΑΤΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

-Στην τελευταία προκήρυξη Μαΐου 2026, για το Π.Γ.Ν.Θ. «ΑΧΕΠΑ», περιλαμβάνονται *19* θέσεις:

– 1 θέση επιμελητή Β αγγειοχειρουργικής
– ⁠1 θέση επιμελητή Β αιματολογίας
– ⁠3 θέσεις επιμελητή Β ακτινολογίας
– ⁠1 θέση επιμελητή Β αναισθησιολογίας
– ⁠3 θέσεις επιμελητή Β ιατρικής βιοπαθολογίας
– ⁠1 θέση επιμελητή Β καρδιολογίας
– ⁠2 θέσεις επιμελητή Β νεφρολογίας
– ⁠1 θέση επιμελητή Β ορθοπεδικής
– ⁠2 θέσεις επιμελητή Β ΜΕΘ
– ⁠1 θέση επιμελητή Β παιδιατρικής
– ⁠1 θέση επιμελητή Α χειρουργικής
– ⁠1 θέση επιμελητή Β χειρουργικής
– ⁠1 θέση επιμελητή Β χειρουργικής θώρακος

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ & ΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

– Μόνιμες θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού *2023-2025* (κατανομές Υπουργείου Υγείας για προκήρυξη από ΑΣΕΠ: 262‼️

– Μόνιμες θέσεις λοιπού προσωπικού *2023-2025* (κατανομές Υπουργείου Υγείας για προκήρυξη από ΑΣΕΠ: 62

*Θέσεις που προβλέπονται στις πρόσφατες προκηρύξεις ΑΣΕΠ*:

1Κ/2026 (5 θέσεις )
– 2 θέσεις ΠΕ ακτινοφυσικών
– ⁠1 θέση ΠΕ Φαρμακοποιών
– ⁠2 θέσεις ΥΕ μεταφορέων ασθενών

2Κ/2026 (22 θέσεις)
– 2 θέσεις ΤΕ ραδιολογίας ακτινολογίας
– ⁠1 θέση ΤΕ διοίκηση μονάδων υγείας και πρόνοιας
– ⁠1 θέση ΤΕ λογιστικού
– ⁠1 θέση ΤΕ Φυσικοθεραπείας
– ⁠13 θέσεις ΔΕ βοηθών ιατρικών εργαστηρίων
– ⁠2 θέσεις ΔΕ κλιβανιστων απολυμάντων
– ⁠2 θέσεις ΔΕ Χειριστών εμφανιστών

4Κ/2026 (36 θέσεις)
– 4 θέσεις ΠΕ νοσηλευτικής
– 9 θέσεις ΤΕ νοσηλευτικής
– ⁠23 θέσεις Δε βοηθών νοσηλευτών

Κοινώς μιλούμε για ένα Νοσοκομείο που έχει τους περισσότερους ιατρούς και νοσηλευτές που είχε στην ιστορία του και που τώρα προσλαμβάνονται και άλλοι. Ένα νοσοκομείο που εξαφάνισε όλη την λίστα αναμονής για χειρουργείο και έχει έως 5 μήνες αναμονή και στην Οφθαλμολογική Κλινική που εγκαινιάσαμε σήμερα αυξήσαμε τους νοσηλευόμενους από τις 12.000 στις 25.000 ετησίως και η μέση αναμονή για χειρουργείο εκεί είναι πλέον 18 ημέρες….
Επίσης στο Νοσοκομείο αυτό ρίξαμε τον μέσο χρόνο αναμονής από τις 8 τώρα στις 3 ώρες και που σε δύο μήνες θα εγκαινιάσουμε και τα νέα του ΤΕΠ.
Όσο και να γκρινιάζουν ορισμένοι κτίζουμε το καλύτερο ΕΣΥ όλων των εποχών».


📺Ιστορική μέρα για τις γυναίκες στις Ένοπλες Δυνάμεις: Για πρώτη φορά μπαίνουν ως εθελόντριες στον Στρατό, δείτε βίντεο και εικόνες


Πολύ άγχος αλλά ακόμα περισσότερος ενθουσιασμός κυριάρχησε στο ΚΕΥΠ στη Λαμία το πρωί της Πέμπτης (04/06) καθώς 72 γυναίκες έγραψαν ιστορία αφού ήταν οι πρώτες εθελόντριες που κατατάχθηκαν στον Ελληνικό Στρατό.

Οι νεαρές γυναίκες δεν έκρυψαν την ανυπομονησία τους για το νέο βήμα που επέλεξαν να κάνουν στη ζωή τους.

Η διοικήτρια του Τάγματος Νεοσύλλεκτων Οπλιτών, κ. Κλωνάρη Κωνσταντίνα αναφέρθηκε στην ιστορική αυτή μέρα λέγοντας: «Η σημερινή μέρα είναι ιστορική για τον Ελληνικό Στρατό καθώς έχουμε τη χαρά και την ευθύνη να υποδεχθούμε και να εκπαιδεύσουμε τις πρώτες εθελόντριες νεοσύλλεκτες στην ιστορία της ελληνικής δημοκρατίας. Η κατάταξή τους ολοκληρώνει την ισότιμη εκπροσώπηση των γυναικών στις Ένοπλες Δυνάμεις, συμβάλλει στην αύξηση του δυναμικού του Ελληνικού Στρατού και επομένως στην ενίσχυση της επιχειρησιακής ετοιμότητας του και ενισχύει ακόμα περισσότερο τους δεσμούς του Ελληνικού Στρατού με την ελληνική κοινωνία».

Όσον αφορά τις νεοσύλλεκτες, θα παραμείνουν στο Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων Λαμίας για συνολικά 10 εβδομάδες όπου θα ακολουθήσουν την πρώτη φάση της εκπαίδευσής τους, η οποία αποτελείται από την αρχική εκπαίδευση και την εκπαίδευση μαχητή.

«Είναι κάτι που κυνηγούσα από μικρή ο Στρατός. Έχω και την στήριξη του άντρα μου που είναι στρατιωτικός. Δεν έχω άγχος. Απορία έχω» ανέφερε η νεοσύλλεκτη Φωτεινή Θεοπίστη.



Αγχωμένες αλλά ενθουσιασμένες και ανυπόμονες δήλωσαν οι νεοσύλλεκτες Καρπέτα και Βάσου.



Οι εθελόντριες νεοσύλλεκτες αφού έδωσαν τα στοιχεία τους και καταγράφηκαν από τους αρμόδιους, πέρασαν εντός της μονάδας όπου τους πήραν μέτρα, τους έδωσαν τις στολές τους, τις αρβύλες τους και τον απαραίτητο εξοπλισμό και στην συνέχεια τις πήγαν στους κοιτώνες τους για να ξεκινήσει και επίσημα η εκπαίδευσή τους. Η ορκωμοσία των εθελοντριών γυναικών θα γίνει την Παρασκευή 26 Ιουνίου.

Να σημειωθεί πως τα κίνητρα για τις γυναίκες που αποφάσισαν να στρατευτούν είναι αρκετά.



Συγκεκριμένα πρόκειται για 
  • αναγνώριση χρόνου θητείας ως προϋπηρεσία, 
  •  μοριοδότηση σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, 
  • πρόσληψη κατά προτεραιότητα πτυχιούχων ως πολιτικό προσωπικό (νοσηλεύτριες, βρεφονηπιοκόμοι, διοικητικό προσωπικό κλπ.), 
  • πρόσβαση σε παροχές των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων (στρατιωτικά νοσοκομεία, λέσχες κλπ).
Δείτε φωτογραφίες:



@lamiareport.gr Σήμερα στη Λαμία γράφτηκε μια μικρή αλλά σημαντική σελίδα ιστορίας! Οι πρώτες 72 γυναίκες πέρασαν την πύλη του Ελληνικού Στρατού, κάνοντας το πρώτο τους βήμα με αποφασιστικότητα, συγκίνηση και περηφάνια. Στα βλέμματα των γονιών, στα λόγια των ίδιων, στην εικόνα της κατάταξης, αποτυπώνεται μια νέα εποχή για τις Ένοπλες Δυνάμεις. #lr #army #greekarmy #armywomen #news ♬ πρωτότυπος ήχος - LamiaReport.gr


📺Κ16Ε123🤪🤪Ο Παναθηναϊκός δημοσίευσε βίντεο με 18 διαιτητικές αποφάσεις του Game 1 στο ΣΕΦ-Γιαννακόπουλος: «Θα μιλήσω στην μόνη γλώσσα που καταλαβαίνετε»😱😱


Ο Παναθηναϊκός όχι απλά διατηρεί τους υψηλούς τόνους διαμαρτυρόμενος για τη διαιτησία στο Game 1 της σειράς των τελικών της Stoiximan GBL, αλλά έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο με 18 φάσεις στις οποίες θεωρεί ότι αδικήθηκε στον αγώνα του ΣΕΦ.

Συγκεκριμένα, η «πράσινη» ΚΑΕ μέσω των λογαριασμών της στα Social Media αρχίζει την παρουσίασή της με ένα μπάσιμο του Σορτς και στη συνέχεια σε ένα φάουλ που δίνεται στον Αμερικανό γκαρντ στο κέντρο του γηπέδου, στη συνέχεια παρουσιάζει μια φάση με πρωταγωνιστή τον Λεσόρ και φυσικά δεν γινόταν να λείπει το περιβόητο συμβάν με τον Φουρνιέ και τον Ναν στο τελευταίο λεπτό της αναμέτρησης.

Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις, ο Παναθηναϊκός μεταφέρει το κατά τη γνώμη της κοντράστ των σφυριγμάτων ή μη, ανάλογα με το αν αυτό ευνοεί τον Ολυμπιακό και παράλληλα αδικεί τους «πράσινους».

Δείτε το βίντεο:


Γιαννακόπουλος: «Με απόλυτα καθαρή τη συνείδησή μου, θα μιλήσω στην μόνη γλώσσα που καταλαβαίνετε»

Πολλά τα παράπονα που έχει ο Παναθηναϊκός από τα σφυρίγματα των διαιτητών του Game 1 των τελικών της Stoiximan GBL στο ΣΕΦ, το οποίο ο Ολυμπιακός πήρε τελικά με 82-76.

Μετά το τέλος, οι «πράσινοι» εξέδωσαν και ανακοίνωση με την οποία ανέφεραν ότι θα πολεμήσει η ομάδα έως το τέλος για την κατάκτηση του πρωταθλήματος, ένω έκαναν και αναφορά στην Κυβέρνηση.

Ο διοικητικός ηγέτης, Δημήτρης Γιαννακόπουλος άφησε αιχμές για τη διαιτησία ενώ έκανε και «mention» στη Νέα Δημοκρατία, ενώ ο πρόεδρος της ΚΑΕ Παναθηναϊκος, Βασίλης Παρθενόπουλο ξέσπασε μέσω ανάρτησης στα social media και τόνισε πως η αδικία έχει όρια και αυτά ξεπεράστηκαν.

Ο Γιαννακόπουλος απάντησε σε σχόλιο φίλου του Παναθηναϊκού γράφοντας μεταξύ άλλων: «Εδώ είναι καθαρά η διαστροφή και η ανάγκη για αυταρχισμό σε όλα τα επίπεδα του μπάσκετ από έναν άνθρωπο ακατάλληλο να βρίσκεται σε οποιαδήποτε θέση εξουσίας, διότι βγάζει όλα του τα συμπλέγματα».

Και λίγη ώρα μετά έκανε νέο story.

Αναλυτικά όσα έγραψε: «Τρία χρόνια κρούω τον κώδωνα του κινδύνου, με σεβασμό, υπομονή και ευγένεια. Αν πάλι δεν ακούετε ή δεν θέλετε να τον ακούσετε, δεν φταίω εγώ πάλι. Εγώ έκανα οτι όφειλα, αλλά δεν...

Τώρα με απόλυτα καθαρή τη συνείδησή μου, θα μιλήσω στη μόνη γλώσσα που αποδεδειγμένα καταλαβαίνετε».

Γιαννακόπουλος: «Με απόλυτα καθαρή τη συνείδησή μου, θα μιλήσω στην μόνη γλώσσα που καταλαβαίνετε»

Παπαπαναγιώτου: ΤΟΥ ΚΟΥΤΡΟΥΛΗ Ο ΓΑΜΟΣ στην Αριστερά


Η Βουλή έχει ήδη ένα κόμμα λιγότερο μετά τη διάλυση της Κ.Ο. Νέας Αριστεράς.
Ο ΣΥΡΙΖΑ βαδίζει στα χνάρια της πρώην τάσης του κι όλα δείχνουν ότι είναι θέμα χρόνου να διαλυθεί και η δική του Κ.Ο. Η δημιουργία της ΕΛ.ΑΣ.-reunion του ΣΥΡΙΖΑ και η απροσμέτρητη φιλοδοξία του Τσε Γκεβάρα από την Αρτα έχουν σύρει την Αριστερά στου «Κουτρούλη τον γάμο». Η παράδοση με αυτήν την έκφραση περιγράφει τη μεγάλη φασαρία, την ακαταστασία, τον θόρυβο, το χάος κι έναν γενικό χαμό. Χρησιμοποιείται όταν ένα γλέντι, ένας καβγάς, ξεφεύγουν τελείως και μετατρέπονται σε μεγάλη σύγχυση και οχλαγωγία. Ο Κουτρούλης ήταν ένας ιππότης που έζησε στη Μεθώνη τον 14ο αιώνα. Και ερωτεύτηκε την Ανθούσα, η οποία ήταν παντρεμένη. Οταν με τα πολλά βγήκε το διαζύγιο (με ειδική έγκριση λόγω του αξιώματος του γαμπρού), έγινε του «Κουτρούλη ο γάμος». Ενα πολυήμερο τρικούβερτο γλέντι που έληξε σε έναν πραγματικό χαμό.

Κάτι τέτοιο συμβαίνει και τώρα στην εγχώρια Αριστερά και τις ουκ ολίγες κομματικές εκφράσεις της. Τα γεγονότα επιβεβαιώνουν όσα ήταν φανερά, αλλά ανομολόγητα, μετά την παταγώδη ήττα του Α. Τσίπρα στις εκλογές του 2023, γεγονός που τον οδήγησε να γίνει αναχωρητής της πολιτικής. Από το παρασκήνιο, ενώ υποτίθεται ότι στήριζε την υποψηφιότητα της Ε. Αχτσιόγλου, «φύτεψε» τον Στ. Κασσελάκη, ο οποίος έκανε την έκπληξη νικώντας την Ε. Αχτσιόγλου. Η Ε. Αχτσιόγλου και η «παρέα» της έφυγαν και ίδρυσαν τη Νέα Αριστερά. Οταν ο ηγέτης του παρασκηνίου είδε ότι ο επιχειρηματίας από την Αμερική, δεν αρκούταν στον ρόλο του μεταβατικού για τον οποίο τον προόριζε, μεθόδευσε την αντιδημοκρατική ανατροπή του, που ολοκληρώθηκε με το Συνέδριο-παρωδία στο γνωστό μπουζουξίδικο.

Και μετά προώθησε στην ηγεσία του εναπομείναντος ΣΥΡΙΖΑ τον Σ. Φάμελλο, ο οποίος είχε αποδεχθεί εξ αρχής την αυτοκατάργησή του. Μέχρι που κύλησε ο χρόνος και ο ηγέτης πίστεψε πως είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου για να επιστρέψει «θριαμβευτικά». Ηρκεσε ένα βιβλίο γραμμένο στο πόδι για να τον ξεπλύνει για κάθε ένα από τα τεράστια λάθη του και να ρίχνει όλες τις ευθύνες στους συνεργάτες, που ο ίδιος είχε επιλέξει. Και κάπως έτσι έγινε κάτι σαν Αρκουδέας, ο πιο διάσημος έως τώρα αρχηγός της ΕΛΑΣ. Της άλλης ΕΛΑΣ, χωρίς το ελλειπτικό αστέρι.

Ο χρόνος έγινε πιεστικός και το κέφι στου «Κουτρούλη τον γάμο» άναψε. Η «αδειασμένη» Ε. Αχτσιόγλου έσυρε τον χορό των αποχωρήσεων από τη ΝΕΑΡ μαζί με άλλους 6 βουλευτές. Ο Π. Κόκκαλης έκανε αποδεκτή την παραίτηση του Π. Κόκκαλη, από το κόμμα που είχε δημιουργήσει ο Π. Κόκκαλης, για να πάει με τον Τσίπρα. Ενώ στον ΣΥΡΙΖΑ παίζουν τυφλόμυγα και κάνουν τη στρουθοκάμηλο, ενώ όλοι ξέρουν ότι, εκτός από 3-4 βουλευτές, όλοι οι άλλοι κοιτούν στο στόμα τον Υψιστο, πότε θα πει «άφετε τα παιδία ελθείν προς με».

Ο Π. Πολάκης με τον Ν. Παππά έχουν ταμπουρωθεί στην Κουμουνδούρου φυλώντας Θερμοπύλες, τον ΑΦΜ που δίνει 7-8 εκατ. κρατικής επιχορήγησης και το κτίριο. Και όσοι βρίσκονται από χέρι εκτός παιγνίου το έχουν ρίξει στον σαρκασμό και σε αναμνήσεις του «παλιού μεγάλου και καλού ΣΥΡΙΖΑ», ο οποίος κρίθηκε τελεσίδικα από τον λαό σε αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις.

Ο Α. Τσίπρας δεν κουνιέται «Στο χιλιοστό», το οποίο κυριολεκτικά δείχνει τον «γυμνό βασιλιά». Τα νταούλια βαράνε κανονικά αυτή τη φορά στου «Κουτρούλη τον γάμο». Αυτό που είναι άγνωστο ακόμα, μιας και δεν υπάρχει Ανθούσα, ούτε η νύφη με τον γνωστό τρόπο που περιγράφει η παροιμία, θα κάνει αυτό που σημαίνει, ότι σχολάει ο γάμος.

ΚΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ NOVARTIS Ο ΟΠΕΚΕΠΕ

Η γνωστοποίηση της έκθεσης Τυχεροπούλου -η οποία, μην ξεχνάμε, ήταν ταυτοχρόνως ελέγχουσα και ελεγχόμενη- σήμανε αυτόματα ότι ήταν θέμα ημερών οι αρχειοθετήσεις για τη μεγάλη πλειοψηφία των 13 βουλευτών, των οποίων ήρθη η ασυλία, μετά την έωλη δικογραφία που διαβιβάστηκε στη Βουλή. Τελικά ήταν θέμα ωρών. Ηδη οι υποθέσεις των Τ. Χατζηβασιλείου και Χ. Αθανασίου αρχειοθετήθηκαν από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών. Κι έπονται κι άλλες αρχειοθετήσεις. Ενώ και πραγματογνωμοσύνη για τους δύο πρώην υπουργούς αναφέρει ότι δεν υπάρχει ζημιά από τις ενέργειές τους.

Κάπως έτσι είχε αρχίσει και το ξήλωμα της σκευωρίας της Novartis. Με διαδοχικές αρχειοθετήσεις και των 10 πολιτικών προσώπων που κρεμάστηκαν στα μανταλάκια, εκτός του Α. Λοβέρδου που επέλεξε να δικαστεί και να αθωωθεί.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ ως «αποκλειστικά γαλάζιο σκάνδαλο», κατέληξε σε μέγα φιάσκο. Συμπαρασύροντας κι εκείνους που επένδυσαν συνειδητά σε ένα σκάνδαλο, το οποίο όλοι ξέρουν πως είναι μια διαχρονική παθογένεια, από τότε που άρχισε να ρέει στη χώρα ευρωπαϊκό χρήμα. Κι εδώ είναι το δεύτερο κοινό στοιχείο του ΟΠΕΚΕΠΕ με τη NOVARTIS. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει σκάνδαλο. Στη NOVARTIS ήταν οι ανεξέλεγκτες συνταγογραφήσεις από περισσότερους από 3.500 γιατρούς με το αζημίωτο. Ενα σκάνδαλο που ουσιαστικά δεν ερευνήθηκε ποτέ, καθώς ο στόχος του παρα-υπουργείου που υπήρχε στο Μ. Μαξίμου ήταν να μπουν φυλακή 3-4, ώστε ο ΣΥΡΙΖΑ να κέρδιζε τις εκλογές. Στον ΟΠΕΚΕΠΕ, επίσης, υπάρχει σκάνδαλο με παράνομες επιδοτήσεις από λαμόγια και οργανωμένα κυκλώματα, τα οποία μασαμπούκωναν τα χρήματα των κανονικών αγροτών. Ευτυχώς, εν προκειμένω, έχουν εντοπιστεί αρκετοί απ’ αυτούς και οι έρευνες των Αρχών δείχνουν ότι θα συλληφθούν και πολλοί άλλοι.

Αυτό που δεν έγινε, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες σύσσωμης της αντιπολίτευσης, είναι ότι δεν «έπεσε ο Μητσοτάκης». Αλλοι έπεσαν και χτύπησαν…

Και τώρα; Θα μιλήσουν πολιτικά;

Οπως έγραψε ο «Ελεύθερος Τύπος» της Κυριακής, χθες η Ν.Δ. κατέθεσε τη βελτιωμένη πρότασή της για αναθεώρηση του Συντάγματος. Την Πέμπτη η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής θα ξεκινήσει και τυπικά την κοινοβουλευτική διαδικασία για την Αναθεώρηση. Ολα τα κόμματα θα λάβουν επιστολές, με τις οποίες θα καλούνται να ορίσουν τους εκπροσώπους τους στη διακομματική επιτροπή, η οποία θα αναλάβει την επεξεργασία των προτάσεων για την Αναθεώρηση. Αφού οριστούν τα μέλη της επιτροπής, που θα είναι κατ’ αναλογία την κοινοβουλευτικής δύναμης των κομμάτων, θα συνεδριάσει η Ολομέλεια, που θα αποφασίσει το χρονοδιάγραμμα και τον χρόνο εργασιών της επιτροπής. Κι αμέσως μετά θα ξεκινήσει η ουσιαστική πολιτική συζήτηση.

Δεδομένης της απροθυμίας των περισσότερων κομμάτων της αντιπολίτευσης να συζητήσουν και να αναζητήσουν κοινό τόπο σε σειρά πολύ σημαντικών θεμάτων που αφορούν τη λειτουργία των θεσμών, αλλά και την καθημερινότητα των πολιτών, πιο πολύ θα μετρήσουν οι απουσίες. Και θα είναι ίσως η πρώτη φορά στην ιστορία των Αναθεωρήσεων που στην Προτείνουσα Βουλή, που είναι η σημερινή, μάλλον κανένα άρθρο δεν θα πάρει 181 ψήφους, ώστε να χρειάζονται μόνο 151 ψήφοι στην επόμενη Βουλή, που θα είναι η Αναθεωρητική. Τα μικροκομματικά παιχνίδια καλά κρατούν…

Μπάμπης Παπαπαναγιώτου
https://www.eleftherostypos.gr/apopseis/tou-koutrouli-o-gamos-stin-aristera?shem=rimspwouoe,

Πρετεντέρης: ΠΑΣΟΚόριζα


«Ο δήμαρχος δεν αποτελεί ιδιορρυθμία, ούτε εξαίρεση. Μάλλον ανήκει σε αυτό το ιδιότυπο μείγμα κάποιων συμπολιτών μας που η επιστήμη έχει ονομάσει “πασοκόριζα” γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



Ευρωπαϊκή Εισαγγελία: H πολιτική παρέμβαση θα μείνει αναπάντητη;


Σάκης Μουμτζής

Οκτώ βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας αδίκως κατηγορήθηκαν για συμμετοχή στη διασπάθιση χρημάτων από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία. Η υπόθεση των δύο, των κυρίων Αθανασίου και Χατζηβασιλείου ήδη ετέθη στο αρχείο. Για τους υπόλοιπους το γνωστό πόρισμα Τυχεροπούλου, το οποίο ως γνωστό ζητήθηκε κατόπιν εορτής, ήταν απαλλακτικό. 

Έχει επισημανθεί από πλειάδα σχολιαστών πως η παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας με τον τρόπο που έγινε, τη χρονική στιγμή που έγινε, είχε όλα τα χαρακτηριστικά της πολιτικής παρέμβασης. Επεδίωκε να αναδιαμορφώσει το πολιτικό τοπίο, σε αγαστή συνεργασία με συγκεκριμένα ΜΜΕ. 

Το ερώτημα είναι ένα: οι βουλευτές που είδαν το όνομά τους «κρεμασμένο στα μανταλάκια» δε σκοπεύουν να αντιδράσουν; Τι περιμένουν για να καταθέσουν μηνυτήρια αναφορά κατά συγκεκριμένων εισαγγελέων της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας; Η κακοδικία και η κατάχρηση εξουσίας μπορεί να τεκμηριωθεί με τα υπάρχοντα δεδομένα. Πάντως το πολύ το κιμπαρλίκι εκλαμβάνεται και ως αδυναμία. 

Στο κάτω - κάτω η κυβέρνηση οφείλει να στείλει ένα πολιτικό μήνυμα πως θα αντιδράσει σε παρόμοιες μελλοντικές μεθοδεύσεις. Είμαι σίγουρος πως στο Μέγαρο Μαξίμου αντιλήφθηκαν τι παιχνίδι παίχτηκε και θα ήθελαν να μην επαναληφθεί. Αλλά για να συμβεί αυτό και η κυβέρνηση κάπως θα πρέπει κάτι να κάνει. Αυτή η αδράνεια μου θυμίζει την τραγωδία των Τεμπών.

Ακριβώς την ίδια φοβική συμπεριφορά επέδειξαν και τότε κυβερνητικά στελέχη απέναντι στους κομπογιαννίτες—πραγματογνώμονες του ξυλολίου. Και σε αυτήν την περίπτωση υπήρξε πολιτικός σχεδιασμός για την ανατροπή της κυβέρνησης, του οποίου μέρος ήταν και οι «πραγματογνώμονες». Σήμερα έχουν λουφάξει στη γωνία τους, μακριά από τη δημόσια σφαίρα, αλλά και ατιμώρητοι για τα όσα διέπραξαν. 

Είναι κανόνας στη ζωή, όταν δεν ασχολείσαι με τις επιλήψιμες συμπεριφορές οποιουδήποτε δημοσίου προσώπου, μετά από λίγο καιρό θα ξανακτυπήσει. Με αυτούς τους ανθρώπους δε χωρούν συμβιβασμοί. Πολύ δε περισσότερο αν έχουν και το σύνδρομο του σύγχρονου Ροβεσπιέρου και το έχουν αποδείξει κατά το παρελθόν. Αυτό το σύνδρομο, πέραν όλων των άλλων, πολύ εύκολα τίθεται στην υπηρεσία πολιτικών σχεδιασμών με τρόπο αντιθεσμικό, καθώς ακυρώνει τη διάκριση των εξουσιών. Ο σύγχρονος Ροβεσπιέρος νομίζει πως στο πρόσωπό του συμπυκνώνεται η εκτελεστική με τη δικαστική εξουσία, εν ονόματι ενός καλού σκοπού ή ενός παιγνίου εξουσίας. Η πατρίδα μας τα έχει ζήσει αυτά στην εποχή των μνημονίων και τώρα δυστυχώς γίνεται μια απόπειρα να τα ξαναζήσει, σε άλλο, ανώτερο επίπεδο.

Νομίζω πως και ο Νικήτας Κακλαμάνης θα μπορούσε να ενημερώσει το ευρωκοινοβούλιο για τον κίνδυνο που διέτρεξε η Βουλή των Ελλήνων να λάβει λάθος αποφάσεις εξαιτίας των σκοπιμοτήτων της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Έτσι, για να μη νομίζουν πως τρώμε κουτόχορτο.

ΥΓ1. Υπήρξε διάλογος μεταξύ της κυρίας Τυχεροπούλου και της γνωστής μας εισαγγελέως όταν της παρέδωσε το πόρισμα της; Αν δεν υπήρξε, όλα καλά. Αλλά αν υπήρξε, τι ακριβώς ειπώθηκε; 

ΥΓ2 Προς Μέγαρο Μαξίμου: όταν έχεις τον αντίπαλό σου στα σχοινιά, δε συμβιβάζεσαι μαζί του. Τον βγάζεις νοκ-άουτ. Μάθημα για αρχαρίους. 

liberal.gr

ΚΟΥΚΟΥΘΛΟΦΟΡΟΣ NOVARTIS... ΧΩΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΑ😂🤡Στη δικογραφία για το κύκλωμα των επιδοτήσεων ΟΠΕΚΕΠΕ το όνομα της Τυχεροπούλου-Κρατούσε σε κλειδωμένο ερμάριο 12 προσφυγές κατηγορουμένων που έκανε δεκτές εκτός υπηρεσιακής διαδικασίας


Σημειώνεται ότι η Τυχεροπούλου είναι η μπροστάρισα του "σκανδάλου πολιτικών στον ΟΠΕΚΕΠΕ" αφού ήταν αυτή που λειτούργησε σαν λαγός υπό την προστασία της Ρουμάνας και της Παπανδρέου... κάτι σαν τους "κουκουλοφόρους της Novartis" απλά χωρίς κουκούλα... αφού κατηγόρησε διάφορους έρχεται τώρα που έσφιξε ο κλοιός και γράφει πραγματογνωμοσύνες για μηδενική ζημιά απ΄όσους βοήθησε να σπιλωθού, μπας και σώσει το τομάρι της

Νέες πληροφορίες έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με την πρόσφατη εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης από την ΕΛ.ΑΣ. για παράνομες επιδοτήσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε Κοζάνη και Αγρίνιο στο πλαίσιο του σχεδίου «Θερισμός», καθώς όπως προκύπτει στη σχετική δικογραφία αναφέρεται και το όνομα της πρώην αξιωματούχου του ΟΠΕΚΕΠΕ, κ. Παρασκευή Τυχεροπούλου.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, στο επίκεντρο των ερευνών βρίσκεται ένα περιστατικό που εκτυλίχθηκε το 2024, αμέσως μετά την απομάκρυνση της κ. Τυχεροπούλου από τη διοίκηση του Οργανισμού.

Όπως αναφέρεται στη δικογραφία της υπόθεσης, κατά τη διαδικασία παράδοσης - παραλαβής, η πρώην αξιωματούχος φέρεται να αρνήθηκε να παραδώσει τον χώρο του γραφείου της στον νέο διοικητή, αποφεύγοντας επανειλημμένα να προσέλθει για να ανοίξει τα προσωπικά της ντουλάπια.

Η εμπλοκή αυτή οδήγησε τις αρχές του Οργανισμού σε δραστικά μέτρα: κλήθηκε δικαστικός λειτουργός, παρουσία του οποίου πραγματοποιήθηκε αναγκαστικό άνοιγμα του κλειδωμένου ερμαρίου της.

Η έρευνα στο εσωτερικό του επίμαχου ντουλαπιού αποκάλυψε τα εξής: 12 ιεραρχικές προσφυγές (αιτήσεις επανεξέτασης από παραγωγούς που δεν είχαν λάβει τις προβλεπόμενες επιδοτήσεις), οι οποίες, βάσει των πρώτων στοιχείων, δεν είχαν ακολουθήσει τη θεσμική και νόμιμη υπηρεσιακή διαδικασία.

Οι συγκεκριμένες 12 προσφυγές έφεραν την ιδιόχειρη υπογραφή της κυρίας Τυχεροπούλου, η οποία τις είχε κάνει δεκτές.

Μετά την πρόσφατη, ευρείας κλίμακας επιχείρηση της Ελληνικής Αστυνομίας, διαπιστώθηκε ότι τα πρόσωπα στα οποία αφορούσαν οι 12 αυτές προσφυγές, περιλαμβάνονται μεταξύ των μελών που συνελήφθησαν και κατηγορούνται για συμμετοχή στην εγκληματική οργάνωση. Δηλαδή, οι αιτήσεις των ανθρώπων που σήμερα κατηγορούνται ότι δρούσαν ως μέλη του κυκλώματος, βρίσκονταν «προστατευμένες» και εγκεκριμένες μέσα στο κλειδωμένο γραφείο της κυρίας Τυχεροπούλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυρία Τυχεροπούλου δεν διώκεται ούτε κατηγορείται επίσημα για κάποια αξιόποινη πράξη.

Βουλαρίνος: Η ΕΛΑΣ (όχι του Αλέξη) τρέμει το σφυροδρέπανο


Φαίνεται πως οι ένστολοι αντιμετωπίζουν το σφυροδρέπανο όπως οι βρικόλακες τον σταυρό και τρέμουν να το πλησιάσουν.

συμβολική κατάληψη (η) 1. κατάληψη που γίνεται με την άδεια της αστυνομίας «οι ομάδες κρούσης του ΚΚΕ προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη των διοδίων, σήκωσαν τις μπάρες και χρέωσαν τη διέλευση των αυτοκινήτων στο σύνολο των φορολογούμενων»

2. κατάσταση στην οποία ο καθένας κάνει ό,τι θέλει χωρίς περιορισμό από νόμους και κανόνες, ασυδοσία «η συμπεριφορά και η νοοτροπία των οδηγών είναι απολύτως αναμενόμενη για μια χώρα που βρίσκεται σε συμβολική κατάληψη»

Όπως οι βρικόλακες

H κατάληψη των διοδίων της Ελευσίνας από τα στρατιωτάκια του ΚΚΕ (κατάληψη ουσιαστική και καθόλου συμβολική όπως αταβιστικά επαναλαμβάνεται στα ρεπορτάζ) είναι άλλη μια επιβεβαίωση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η ΕΛ.ΑΣ. (όχι του Αλέξη, η άλλη). Παραιτημένη από οποιαδήποτε προσπάθεια επιβολής του νόμου όταν αυτοί που τον παραβιάζουν ανήκουν στον αυτοαποκαλούμενο «προοδευτικό» χώρο. Φαίνεται πως οι ένστολοι αντιμετωπίζουν το σφυροδρέπανο όπως οι βρικόλακες τον σταυρό και τρέμουν να το πλησιάσουν. Αν σε αυτήν την ανοχή προσθέσουμε και την ανενόχλητη δράση του Ρουβίκωνα, ο οποίος έχει φτάσει σε σημείο να δίνει τηλέφωνα όπου οι πολίτες μπορούν να καταγγείλουν γιατρούς που παίρνουν φακελάκι (μτφ. γιατρούς που δεν γουστάρουν), τότε το συμπέρασμα είναι αβίαστο: κανείς δεν τιμά τους αγώνες της Αριστεράς περισσότερο από την ΕΛ.ΑΣ. (όχι του Αλέξη, η άλλη).

Δεν ψηφίστηκε

Λογικό είναι οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς να παραιτηθούν από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος, αλλά όχι από τη Βουλή. Εδώ δεν παραιτήθηκαν όταν έφυγαν από το κόμμα χάρη στο οποίο τους ψήφισαν, θα παραιτηθούν τώρα που φεύγουν από ένα κόμμα το οποίο δεν ψήφισε ποτέ κανείς;

Τον μάθαμε όταν πούλαγε καθρεφτάκια

Δεν καταλαβαίνω γιατί ο σύντροφος Σακελλαρίδης επικρίνει τους πρώην συντρόφους του λέγοντας ότι «η διέξοδος προς τον Τσίπρα είναι σαν να πουλάμε καθρεφτάκια σε ιθαγενείς». Απ’ όσο θυμάμαι, χάρη σ’ αυτό ακριβώς το εμπόριο είναι που τον μάθαμε το 2015, τότε που πολλοί ιθαγενείς έτρεξαν να αγοράσουν την κατάργηση του μνημονίου με έναν νόμο και ένα άρθρο που κι αυτός πουλούσε.

Δεν θα κοπεί

Θα ακούσουμε πολλά για την αιτία και της τελευταίας γυναικοκτονίας την ώρα που όλοι ξέρουμε πως ο βασικός λόγος είναι ότι οι συμπολίτες που σηκώνουν εύκολα το χέρι (είτε σε γυναίκες, είτε σε παιδιά, είτε σε ζώα, είτε σε άλλους άντρες) το κάνουν επειδή δεν φοβούνται ότι θα τους κοπεί.

Μάνος Βουλαρίνος
https://tomanifesto.gr/h-elas-okhi-toy-aleksi-tremei-to-sfirodrepano-242425