26 Ιουνίου 2026

Η Ελλάδα θα στείλει αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό: Η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ανδριανό Γολέμη (Εικόνες)


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον αστροναύτη Ανδριανό Γολέμη, όπου συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα έχει η εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την εκπροσώπηση της Ελλάδας στο πλήρωμα του ΔΔΣ

Τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό αναμένεται να στείλει η χώρα μας, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να συναντά τον Ανδριανό Γολέμη και να συζητούν τα σημαντικά οφέλη που θα αποκομίσει η εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την εκπροσώπηση της Ελλάδας στον ΔΔΣ. Σε σύσκεψη στην οποία προήδρευσε χθες Πέμπτη (25/06) ο πρωθυπουργός, συζητήθηκε ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον ΔΔΣ μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος στον Αδριανό Γολέμη.

Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το 2035. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα. Παράλληλα υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης πολύτιμων συνεργασιών με διεθνείς εταίρους.

Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και την προβολή ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενθαρρύνουν νέα παιδιά να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.

Ποιοι έλαβαν μέρος στη σύσκεψη

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.

Εικόνες από τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ανδριανό Γολέμη




Επιτροπή Παιγνίων: Μήνυση σε 18 influencers για διαφήμιση παράνομου τζόγου - Είχαν πάνω από 3 εκατ. followers, μεταξύ τους και ανήλικοι


Στις ενέργειες της ΕΕΕΠ για την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου αναφέρθηκε ο πρόεδρός της, Αντώνης Βαρθολομαίος, αποκαλύπτοντας ότι έχουν ήδη κατατεθεί μηνύσεις σε βάρος 18 influencers

Στις ενέργειες της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) για την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου αναφέρθηκε ο πρόεδρός της, Αντώνης Βαρθολομαίος, αποκαλύπτοντας ότι έχουν ήδη κατατεθεί μηνύσεις σε βάρος 18 influencers. Μιλώντας στο πλαίσιο της 4ης Greek Online Gaming Day, ο κ. Βαρθολομαίος επισήμανε ότι η διαφήμιση μη αδειοδοτημένων παρόχων από influencers και streamers αποτελεί μία από τις βασικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ΕΕΕΠ.

Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι «η αρχή τεκμηρίωσε 18 περιπτώσεις και πριν από λίγες ημέρες κατατέθηκε μηνυτήρια αναφορά για να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη». Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Βαρθολομαίος οι πρώτοι 5 από τους 18 στους οποίους υποβλήθηκαν οι μηνύσεις είχαν «623.000 followers, 456.000 followers 435.000 followers, 422.000 followers και 337.000 followers, αθροιστικά δηλαδή πάνω από 3 εκατομμύρια». Όπως είπε, μάλιστα, «πολλοί από αυτούς που παρακολουθούσαν αυτούς τους κυρίους και τις κυρίες να διαφημίζουν παράνομο τζόγο, είναι ανήλικοι».

Ειδικά για το 2025 σημείωσε ότι 900.000 Έλληνες ή το 10,5% του πληθυσμού συμμετείχε σε παράνομα παιχνίδια με τον εκτιμώμενο κύκλο να υπολογίζεται στα 2 δισ. και τα χαμένα έσοδα για το κράτος στα 400 εκατ. ευρώ»

Νέο πλαίσιο κανόνων και αυξημένες υποχρεώσεις ταυτοποίησης

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε την Τετάρτη προβλέπεται ένα νέο πλαίσιο κανόνων και αυξημένες υποχρεώσεις ταυτοποίησης, για να διασφαλίζονται τα χρήματα των παικτών που μετέχουν νόμιμα σε στοιχηματισμό.

Για τον νόμιμο τζόγο, οι αλλαγές περιλαμβάνουν και αλλαγές στη φορολόγηση των κερδών από «λοιπά διαδικτυακά παίγνια»: διαδικτυακό πόκερ και live casino δεν θα φορολογούνται πλέον όπως τα παιγνιομηχανήματα (VLTs). Τα κέρδη που θα πιστώνονται στον ηλεκτρονικό λογαριασμό παίκτη, θα φορολογούνται αυτοτελώς ανά παικτική συνεδρία, μετά την αφαίρεση αφορολόγητου ποσού 100 ευρώ, με συντελεστή 20% (αντί 15%) για κέρδη έως 500 ευρώ και 30% (αντί 20%) για κέρδη από 500,01 ευρώ και πάνω.

Ωστόσο η πιο δραστική αλλαγή πλαισίου, αφορά στους ελέγχους στο διαδίκτυο για παράνομα στοιχήματα. Εκτός από απαγορευμένα domain, διευθύνσεις IP και συγκεκριμένα ονόματα ιστοτόπων, στη «μαύρη βίβλο» των μη αδειοδοτημένων παρόχων θα εγγράφονται ακόμα και εφαρμογές κινητών συσκευών που παρέχουν είσοδο σε υπηρεσίες τυχερών παιγνίων χωρίς άδεια. Το χτύπημα, δηλαδή, επεκτείνεται και στις mobile εφαρμογές, εκεί όπου μετακινείται πλέον μεγάλο μέρος της παράνομης δραστηριότητας.

Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση «χτίζει» ένα πυκνό πλαίσιο ελέγχου γύρω από όλη την αλυσίδα του παράνομου τζόγου: από μη αδειοδοτημένους παρόχους παιγνίων και sites που αλλάζουν συνεχώς όνομα για να ξεφύγουν από τη απαγορευμένη λίστα, μέχρι όσους τους διαφημίζουν (influencers) ή παρέχουν πρόσβαση (internet café) -ακόμα όμως και σε παρόχους internet που δεν «ρίχνουν» τις συνδέσεις σε αυτούς ή και όποιον άλλο διευκολύνει την παράνομη δραστηριότητα ‘η παρεμποδίζει τον έλεγχο των Αρχών. Συνολικά δηλαδή, δεν μένει κανένα σημείο του κυκλώματος εκτός ευθύνης.

Τι προβλέπεται για τους παίκτες

Και για τους ίδιους τους παίκτες, όμως, προβλέπεται:

- «πάγωμα» πληρωμών από και προς παράνομες στοιχηματικές: από τη δημοσίευση του νόμου (τέλη Ιουνίου ή αρχές Ιουλίου ενδεχομένως), θα απαγορεύεται στα πιστωτικά ιδρύματα και στα ιδρύματα πληρωμών που λειτουργούν στην Ελλάδα, να πραγματοποιούν πληρωμές των ποσών συμμετοχής και απόδοσης κέρδους, τα οποία απορρέουν από τη συμμετοχή σε τυχερά παίγνια, στους λογαριασμούς που τηρούν σε αυτά πάροχοι τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου, εάν δεν έχουν λάβει νόμιμη άδεια. Το ίδιο θα ισχύει και για τα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος που είναι εγκατεστημένα ή λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα μέσω διασυνοριακής ελεύθερης παροχής υπηρεσιών.

- «παρένθετοι» παίκτες: όποιος μετέχει σε παίγνια μέσω παρενθέτου φυσικού ή νομικού προσώπου, τιμωρείται με φυλάκιση έως 2 ετών και χρηματική ποινή τουλάχιστον 5.000 ευρώ. Με τις ίδιες ποινές τιμωρείται και το παρένθετο πρόσωπο, τιμωρείται δηλαδή η παραχώρηση κάρτας παίκτη σε πρόσωπα που δεν δικαιούνται να παίξουν. Ενώ, σε περίπτωση υποτροπής, η χρηματική ποινή διπλασιάζεται (τουλάχιστον 10.000 ευρώ).

"Γκρίζα διαφήμιση"

Το δεύτερο μεγάλο χτύπημα αφορά την «γκρίζα διαφήμιση» και όσους προωθούν παράνομες πλατφόρμες. Με το άρθρο 66, προβλέπεται πρόστιμο από 5.000 έως 50.000 ευρώ ανά διαπιστωμένη παράβαση για όσους, με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο, προβαίνουν σε εμπορική επικοινωνία ή προώθηση της δυνατότητας διοργάνωσης και διεξαγωγής τυχερών παιγνίων από πρόσωπα που δεν περιλαμβάνονται στο νόμιμο κατάλογο ή στο Μητρώο Συνεργατών.

Η διάταξη ανοίγει τον δρόμο για ελέγχους σε influencers, social media λογαριασμούς, ιστοσελίδες, blogs, affiliate links, mobile εφαρμογές και κάθε άλλο «κανάλι» προβολής που στέλνει παίκτες σε μη αδειοδοτημένα στοιχηματικά ή καζίνο sites. Με άλλα λόγια, όποιος μέχρι σήμερα διαφήμιζε παράνομο τζόγο πίσω από ένα story, ένα link, ένα «promo code» ή ένα δήθεν ενημερωτικό άρθρο, δεν θα μπορεί να εμφανίζεται ως απλός μεσάζων. Το νομοσχέδιο βάζει ευθύνη και στην διαφήμιση αυτών των εταιριών στοιχηματισμού, όχι μόνο στη διεξαγωγή του παιγνίου. Κι αυτό αλλάζει τη φύση των ελέγχων, γιατί χτυπά ολόκληρο το κύκλωμα που κάνει «στρατολόγηση» παικτών: στα social media, στις μηχανές προβολής, στα μικρά sites και στα δίκτυα που λειτουργούν ως βιτρίνες.

Στο ίδιο άρθρο προβλέπονται διοικητικές κυρώσεις και για τους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου που δεν συμμορφώνονται άμεσα. Αν ο πάροχος δεν κόψει την πρόσβαση, θα αντιμετωπίζει πρόστιμο, το οποίο θα ορίζεται με τον Κανονισμό Παιγνίων.

Η έντονη παρουσία της Μπακογιάννη στη συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση - Τι είπε για το δημοψήφισμα του 2015 και την αμνηστία για πολιτικά εγκλήματα


Σύμφωνα με τη στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, η Ντόρα Μπακογιάννη είχε έντονη παρουσία στην Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

Η Ντόρα Μπακογιάννη έκανε αισθητή την παρουσία της αυτήν την εβδομάδα στην Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, καθώς, μεταξύ άλλων, εξέφρασε την άποψή της για τα δημοψηφίσματα, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά σε αυτό του 2015, κάνοντας λόγο για λάθος της Νέας Δημοκρατίας που το νομιμοποίησε με τη συμμετοχή της.

Κωμικοτραγικό και κορυφαία πράξη ανευθυνότητας το δημοψήφισμα του 2015

Η βουλευτής της ΝΔ, μίλησε αρχικά για το άρθρο του Συντάγματος που αφορά στα δημοψηφίσματα χαρακτηρίζοντας το δημοψήφισμα του 2015 κωμικοτραγικό, τριτοκοσμικό και κορυφαία πράξη ανευθυνότητας. Μάλιστα σημείωσε ότι ήταν λάθος της ΝΔ που το νομιμοποίησε με την συμμετοχή της. Την ίδια στιγμή, εξέφρασε την ένστασή της για την 6ετή θητεία του προέδρου της Δημοκρατίας λέγοντας ότι οι δύο 5ετίες έχουν λειτουργήσει ικανοποιητικά.

Επιπροσθέτως, η Ντόρα Μπακογιάννη, αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του άρθρου 47 που προβλέπει την αμνηστία για πολιτικά εγκλήματα, μια διάταξη που υπήρχε για να κλείσει τραύματα του εμφυλίου. «Η κατάργηση της δυνατότητας αμνηστίας για πολιτικά εγκλήματα αποτελεί πράξη θεσμικής αυτοπεποίθησης για την δημοκρατία που καταφέραμε να οικοδομήσουμε αλλά και ελάχιστο φόρο τιμής σε όλες εκείνες τις οικογένειες των θυμάτων της τρομοκρατίας, οι οποίες δεν ανέχονται να αντιμετωπίζονται οι φονιάδες των αγαπημένων ως τίποτα παραπάνω από αυτό που είναι: φονιάδες. Αυτό επιβάλει ο σεβασμός στους θεσμούς, στο κράτος δικαίου και στη δημοκρατική νομιμότητα», τόνισε χαρακτηριστικά η πρώην υπουργός.

📺Τουρκικά ΜΜΕ: Το KAAN με αμερικανικούς κινητήρες δεν θα είναι πλήρως μαχητικό 5ης γενιάς-Οι υποσχέσεις Τραμπ δεν αποτελούν εγγύηση🤪🤣


Συζήτηση για τις δυνατότητες του τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους KAAN έχει ανοίξει στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, μετά τις πληροφορίες ότι οι ΗΠΑ προσανατολίζονται στην έγκριση εξαγωγής κινητήρων για το πρόγραμμα.

Το τηλεοπτικό δίκτυο Habertürk επισημαίνει ότι, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του εγχώριου κινητήρα, το KAAN θα πετά με αμερικανικούς κινητήρες F110 τέταρτης γενιάς, γεγονός που, σύμφωνα με την ανάλυση, περιορίζει ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που θα έπρεπε να διαθέτει ένα μαχητικό πέμπτης γενιάς.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, με τους κινητήρες F110 το KAAN δεν θα μπορεί να διατηρεί σταθερή υπερηχητική ταχύτητα χωρίς χρήση μετάκαυσης (supercruise), ενώ το υψηλό θερμικό ίχνος και η συμβατική σχεδίαση των ακροφυσίων εξαγωγής δεν θα του επιτρέπουν να διαθέτει πλήρεις δυνατότητες χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth).

«Δεν θα είναι αόρατο», αναφέρει χαρακτηριστικά το τουρκικό δίκτυο, παραδεχόμενο ότι η συγκεκριμένη έκδοση του αεροσκάφους δεν θα πληροί πλήρως τις προδιαγραφές ενός μαχητικού πέμπτης γενιάς.

Ωστόσο, το Habertürk σημειώνει ότι ο κινητήρας δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που καθορίζει τις δυνατότητες ενός σύγχρονου μαχητικού και υποστηρίζει πως το KAAN θα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των F-16 που υπηρετούν σήμερα στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία.

Μεταξύ αυτών αναφέρει:
  • εσωτερικούς χώρους μεταφοράς οπλισμού, σε αντίθεση με τα εξωτερικά φορτία του F-16
  • μεγαλύτερη επιχειρησιακή ακτίνα χάρη στην αυξημένη χωρητικότητα καυσίμων
  • δυνατότητα διαλειτουργικότητας και διοίκησης μη επανδρωμένων μαχητικών αεροσκαφών, όπως τα Kızılelma και Anka-3
  • σύστημα αισθητήρων 360 μοιρών που προσφέρει πλήρη εικόνα του πεδίου μάχης
  • συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που θα υποστηρίζουν τον πιλότο στην επεξεργασία των δεδομένων και τη λήψη αποφάσεων
Την ίδια ώρα, η συζήτηση στα τουρκικά μέσα συνοδεύεται από την παραδοχή ότι, παρά τις φιλοδοξίες του προγράμματος KAAN, το αμερικανικό F-35 εξακολουθεί να διατηρεί σαφές τεχνολογικό προβάδισμα, ιδιαίτερα ως προς τις δυνατότητες stealth και τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται από ένα πλήρως επιχειρησιακό μαχητικό πέμπτης γενιάς.

Τούρκοι αναλυτές: «Οι κινητήρες του Τραμπ ανοίγουν τον δρόμο να ξεπεραστούν τα εμπόδια για τους S-400»

Τη σημασία της πιθανής έγκρισης για την προμήθεια αμερικανικών κινητήρων στο πρόγραμμα του KAAN αναλύουν και Τούρκοι στρατιωτικοί και ακαδημαϊκοί, εκτιμώντας ότι η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ευρύτερη επανεκκίνηση της αμυντικής συνεργασίας Άγκυρας – Ουάσιγκτον.

Μιλώντας στο Habertürk, ο πρώην επικεφαλής του Τμήματος Πληροφοριών της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, Γκιουρσέλ Τοκμάγκογλου, υποστήριξε ότι η προμήθεια κινητήρων δεν αφορά μόνο το πρόγραμμα του KAAN, αλλά μπορεί να ανοίξει τον δρόμο και για την υπέρβαση των εμποδίων που προκάλεσε η αγορά των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων S-400.

«Ο κινητήρας χρειάζεται ουσιαστικά να αναπτυχθεί μόνο μία φορά. Επομένως, αυτή η αγορά άνοιξε στην πραγματικότητα μια σημαντική πόρτα. Αν μέχρι σήμερα υπήρχε καθυστέρηση, ιδιαίτερα λόγω των εξελίξεων που συνδέονταν με το ζήτημα των S-400, από την περίοδο Τραμπ και μετά αυτή η πόρτα πλέον άνοιξε. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για πολλές ακόμη εξελίξεις στον τομέα της άμυνας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά της, η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Medeniyet, Χελίν Σαρί Ερτέμ, εμφανίστηκε πιο επιφυλακτική, επισημαίνοντας ότι οι δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου από μόνες τους δεν αρκούν για να διασφαλίσουν την υλοποίηση μιας τέτοιας συμφωνίας.

Όπως σημείωσε, στις Ηνωμένες Πολιτείες λειτουργεί ένα σύνθετο θεσμικό και γραφειοκρατικό σύστημα, στο οποίο συμμετέχουν πολλοί φορείς λήψης αποφάσεων, μεταξύ αυτών και το Κογκρέσο.

«Στην πραγματικότητα τίποτα δεν είναι εύκολο. Όσο κι αν προσπαθεί να απλοποιήσει τα πράγματα ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, υπάρχει ένας θεσμοθετημένος μηχανισμός διακυβέρνησης που λειτουργεί. Στις ΗΠΑ δεν ισχύει μόνο η τελευταία κουβέντα του Προέδρου. Ναι, μπορεί να υπάρχει πρόθεση να ικανοποιηθεί η Τουρκία, όμως, όπως έχουμε δει και στο παρελθόν, οι υπόλοιποι θεσμοί της αμερικανικής κυβέρνησης μπορούν να λειτουργήσουν ως παράγοντας ανάσχεσης ή εξισορρόπησης. Από αυτή την άποψη, προσωπικά δεν θεωρώ ότι οι υποσχέσεις που δίνονται αποτελούν και τόσο μεγάλη εγγύηση», τόνισε.

Hürriyet: «Ο Τραμπ επιχειρεί να παρακάμψει το Κογκρέσο για να στηρίξει την Τουρκία»

Πάντως, η κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην έγκριση της πώλησης κινητήρων για το τουρκικό μαχητικό KAAN, ακόμη και χωρίς τη συγκατάθεση του Κογκρέσου, σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hürriyet.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, η συμφωνία αφορά κινητήρες F110 αμερικανικής κατασκευής, συνολικής αξίας περίπου 750 εκατομμυρίων δολαρίων, οι οποίοι προορίζονται για το εγχώριο πρόγραμμα ανάπτυξης του τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο ανώτερος Δημοκρατικός βουλευτής και μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων, Γκρέγκορι Μικς, είχε μπλοκάρει την πώληση, επικαλούμενος το γεγονός ότι η Τουρκία εξακολουθεί να διατηρεί σε υπηρεσία τα ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα S-400.

Η Hürriyet υποστηρίζει, ωστόσο, ότι η αμερικανική κυβέρνηση διαθέτει τη δυνατότητα, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να παρακάμψει τη διαδικασία έγκρισης του Κογκρέσου και να προχωρήσει στην εξαγωγή του αμυντικού υλικού, επικαλούμενη τη στρατηγική σημασία της Τουρκίας για το ΝΑΤΟ και τον ρόλο της στην περιφερειακή ασφάλεια.


Κατά το δημοσίευμα, η κυβέρνηση Τραμπ εκτιμά ότι οι προσωπικές σχέσεις του Αμερικανού προέδρου με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την επανεκκίνηση της αμυντικής συνεργασίας μεταξύ Ουάσινγκτον και Άγκυρας.

Παράλληλα, η τουρκική εφημερίδα επαναλαμβάνει ότι το ζήτημα των S-400 εξακολουθεί να αποτελεί το μεγαλύτερο «αγκάθι» στις διμερείς σχέσεις.

Υπενθυμίζει ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες απέκλεισαν την Τουρκία από το πρόγραμμα των μαχητικών F-35 και επέβαλαν κυρώσεις στο πλαίσιο του νόμου CAATSA, ενώ σημειώνει ότι νομοθεσία που εγκρίθηκε από το Κογκρέσο το 2020 προβλέπει πως η Άγκυρα δεν μπορεί να επανενταχθεί στο πρόγραμμα των F-35 εφόσον διατηρεί τους S-400.

Η Hürriyet καταλήγει ότι, σύμφωνα με αναλυτές, η πιθανή πώληση των κινητήρων θα μπορούσε να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στις αμυντικές σχέσεις ΗΠΑ – Τουρκίας, ωστόσο μια πλήρης εξομάλυνση θεωρείται δύσκολη όσο παραμένει άλυτο το ζήτημα των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων.

Τουρκικά ΜΜΕ: Υψώνουν τοίχους για να κρύψουν τις παραγκουπόλεις ενόψει της Συνόδου του ΝΑΤΟ

Στο μεταξύ, σφοδρή κριτική στην τουρκική κυβέρνηση ασκεί το αντιπολιτευόμενο τηλεοπτικό δίκτυο Halk TV, υποστηρίζοντας ότι οι Αρχές τοποθετούν προσωρινούς τοίχους και πάνελ κατά μήκος των διαδρομών από τις οποίες θα κινηθούν οι ηγέτες που θα συμμετάσχουν στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ, προκειμένου να αποκρύψουν παραγκουπόλεις και φτωχές συνοικίες της Άγκυρας.

Όπως μεταδίδει από την Κωνσταντινούπολη ο Μανώλης Κωστίδης, στο σχετικό ρεπορτάζ οι παρουσιαστές κάνουν λόγο για προσπάθεια δημιουργίας μιας διαφορετικής εικόνας της τουρκικής πρωτεύουσας ενόψει της διεθνούς διοργάνωσης.

«Δεν μπορούμε να εξαλείψουμε τη φτώχεια, αλλά, δόξα τω Θεώ, ξέρουμε να κάνουμε καλό μακιγιάζ», σχολιάζει χαρακτηριστικά το δίκτυο, παρουσιάζοντας εικόνες από περιοχές όπου έχουν τοποθετηθεί ψηλά διαχωριστικά πάνελ.

Σύμφωνα με το Halk TV, πίσω από τα εμπόδια βρίσκονται παραγκουπόλεις στις οποίες κατοικεί σημαντικός αριθμός πολιτών, ωστόσο οι περιοχές αυτές αποκρύπτονται επειδή βρίσκονται στις διαδρομές που θα ακολουθήσουν οι αρχηγοί κρατών και οι υπουργικές αποστολές κατά τη διάρκεια της Συνόδου του ΝΑΤΟ.

Το τηλεοπτικό δίκτυο συνδέει την πρακτική αυτή με αντίστοιχες κινήσεις που, όπως υποστηρίζει, είχαν γίνει και στις σεισμόπληκτες περιοχές της νοτιοανατολικής Τουρκίας.

«Από πού μας είναι γνώριμες αυτές οι εικόνες; Από τη Χατάι, το Καχραμανμαράς και το Αντιγιαμάν. Πριν από τις επισκέψεις του προέδρου Ερντογάν ή τις τελετές παράδοσης κατοικιών στους σεισμόπληκτους, βλέπαμε τους λασπωμένους δρόμους να ασφαλτοστρώνονται και τα κτίρια να παρουσιάζονται ως σχεδόν ολοκληρωμένα», αναφέρει το ρεπορτάζ.

Το Halk TV υποστηρίζει ότι αντί να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των κατοίκων, επιλέγεται η απόκρυψή τους από το οπτικό πεδίο των ξένων ηγετών, κάνοντας λόγο για «καλλωπισμό» της εικόνας της πρωτεύουσας ενόψει της διεθνούς συνάντησης.

Στο επίκεντρο η παρουσία Μητσοτάκη στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ στην Άγκυρα

Ιδιαίτερη αναφορά στην παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Άγκυρα κάνουν τουρκικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία προβάλλουν το εύρος της διοργάνωσης αλλά και το ενδιαφέρον για τις επαφές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν στο περιθώριό της.

Το CNN Türk μεταδίδει ότι στη Σύνοδο αναμένονται περισσότεροι από 10.000 συμμετέχοντες, τονίζοντας ότι η σημασία της δεν περιορίζεται μόνο στην παρουσία των περίπου 45 αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων.

Όπως αναφέρει το τουρκικό δίκτυο, θα πραγματοποιηθούν δεκάδες διμερείς και πολυμερείς επαφές μεταξύ αντιπροσωπειών, καθώς και συνεδριάσεις από τις οποίες εκτιμάται ότι θα προκύψουν νέες πρωτοβουλίες και στρατηγικές.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στην Άγκυρα θα βρεθούν επίσης περίπου 100 υπουργοί, ενώ οικοδεσπότης της Συνόδου θα είναι ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Μεταξύ των ηγετών που αναφέρονται είναι ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο καγκελάριος της Γερμανίας Φρίντριχ Μερτς, καθώς και ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σε δεύτερο σχόλιό του, το CNN Türk αναφέρεται στην Ελλάδα και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, επισημαίνοντας ότι οι δύο χώρες παραμένουν γείτονες με σχέσεις που «άλλοτε είναι φιλικές και άλλοτε πιο τεταμένες».

Παράλληλα, το τουρκικό δίκτυο υποστηρίζει ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα «επέλεξε να ευθυγραμμιστεί περισσότερο με το Ισραήλ» και να συμμετάσχει, όπως αναφέρει, «στη διαμόρφωση που επιδιώκει να δημιουργήσει το Ισραήλ στην Ανατολική Μεσόγειο».

Πηγή: skai.gr

«Έκανε λάθος, έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη, δε θα το ξανακάνει, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΦΡΟΝΙΜΟ ΠΑΙΔΙ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ🤪🤣», λέει ο Μπαλάσκας μέσω του δικηγόρου του μετά τη μήνυση των αξιωματικών της ΕΛΑΣ


Ανακοίνωση εξέδωσε ο πληρεξούσιος δικηγόρος του Σταύρου Μπαλάσκα, Μιχάλης Δημητρακόπουλος, στον απόηχο της κόντρας που έχει ξεσπάσει με αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίοι τον κατηγορούν ότι «διέδιδε ανυπόστατους ισχυρισμούς» σχετικά με την υπόθεση της δολοφονίας της Σταυρούλας Λεβεντάκη στα Χανιά.

Μέσω του δικηγόρου του, ο πρώην αστυνομικός δηλώνει πως δεν είχε σκοπό να απαξιώσει την εξαιρετική δουλειά τους, ενώ στο δελτίο Τύπου υπογραμμίζεται ότι ο Σταύρος Μπαλάσκας έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη από τηλεοπτικό αέρα, καθώς χρησιμοποίησε εσφαλμένα τη φράση «γκάφα».
«Έκανε λάθος, δεν θα επαναληφθεί», καταλήγει η ανακοίνωση που υπογράφει ο Μιχάλης Δημητρακόπουλος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του πληρεξουσίου δικηγόρου του Σταύρου Μπαλάσκα:

«Θεσμικό προβληματισμό προκαλεί η πρωτοφανής ιστορικά μήνυση - έγκληση εν ενεργεία Αστυνομικών κατά ΠΟΛΙΤΗ, ο οποίος σε τηλεοπτική ενημερωτική εκπομπή εξέφρασε και άσκησε το συνταγματικό του δικαίωμα της κριτικής στη δράση της υποδιεύθυνσης δίωξης και εξιχνίασης εγκλημάτων Χανίων. Με αποκορύφωμα... να ζητούν την αυτόφωρη σύλληψη του, επειδή δήθεν διέπραξε το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης διά του Τύπου!!

Εκτός του γεγονότος ότι τέτοια αιτήματα για αυτόφωρη σύλληψη πολιτών για δημόσιες δηλώσεις τους δεν συνάδουν στα δημοκρατικά καθεστώτα, όφειλαν να γνωρίζουν οι μηνυτές αστυνομικοί ότι η πάγια νομολογία του Αρείου Πάγου δεν θεωρεί τυπογραφία την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο, συνεπώς δεν υπάρχει η αυτόφωρη διαδικασία δια του Τύπου στα άνω μέσα ενημέρωσης (Άρειος Πάγος 509/23).

Επίσης θα όφειλαν να γνωρίζουν οι αστυνομικοί μηνυτές ότι δυσμενείς αξιολογικές κρίσεις δεν συνιστούν γεγονότα ώστε να στοιχειοθετείται η συκοφαντική δυσφήμιση. Για δε την διασπορά ψευδών ειδήσεων απαιτείται αντικειμενικά η πρόκληση φόβου σε αόριστο αριθμό ατόμων με αιτιώδη απόρροια τον κίνδυνο πρόκλησης ζημίας στην οικονομία, στην αμυντική ικανότητα της χώρας και στη δημόσια υγεία. Τέλος το αδίκημα της εξύβρισης δεν συντρέχει όταν ο φερόμενος εξυβριστικός λόγος πλήττει «το κύρος και την αξιοπιστία της υπηρεσίας».

Ο Σταύρος Μπαλάσκας προέρχεται από την Ελληνική Αστυνομία, την οποία θεωρεί ισοβίως οικογένειά του. Δημόσια από μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι ζήτησε ΣΥΓΓΝΩΜΗ από τους πρώην συναδέλφους του, που χρησιμοποίησε εσφαλμένα τη φράση «γκάφα», όσο αφορά τον επιχειρησιακό σχεδιασμό στην ειδεχθή δολοφονία μίας ακόμα γυναίκας στα Χανιά.

Δεν είχε σκοπό να απαξιώσει την εξαιρετική δουλειά τους, που είχε ως αποτέλεσμα την εξιχνίαση του εγκλήματος και τη σύλληψη του καθομολογία δράστη. Έκανε ΛΑΘΟΣ, δεν θα επαναληφθεί».

Άλλα λέει ο Τσίπρας, άλλα τα στελέχη του για νέους φόρους σε βίλες και πισίνες -Έκλεισε την πόρτα στον Φάμελλο


Ξεκαθάρισε ότι δεν θα φορολογηθούν ούτε τα μεσαία ούτε τα υψηλά εισοδήματα, απέρριψε τη λογική της φορολόγησης «βιλών, πισινών και σκαφών» και πήρε επίσημα αποστάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ, προκαλώντας νέους τριγμούς στην Κουμουνδούρου.

Με δύο ξεκάθαρες παρεμβάσεις ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να βάλει τέλος σε δύο από τις βασικές πολιτικές συζητήσεις που είχαν ανοίξει μετά την ίδρυση της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης. Από τη μία έκλεισε τη συζήτηση για τη φορολόγηση του πλούτου μέσω των βιλών, των πισινών και των σκαφών, αδειάζοντας τη γραμμή που είχαν αναπτύξει τις προηγούμενες ημέρες στελέχη της ΕΛΑΣ, και από την άλλη έκλεισε οριστικά την πόρτα στα σενάρια εκλογικής συμπόρευσης με τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ, αφήνοντας εκτεθειμένη τη στρατηγική του Σωκράτη Φάμελλου.

«Δεν υπάρχει ανάγκη για αύξηση φόρων», είπε ο Τσίπρας στον Alpha

Στην πρώτη τηλεοπτική του συνέντευξη μετά την ίδρυση της ΕΛΑΣ, στον Alpha και τον Αντώνη Σρόιτερ, ο πρώην πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι «δεν υπάρχει καμία ανάγκη για αύξηση φόρων», υποστηρίζοντας ότι η υπεραπόδοση της ελληνικής οικονομίας, ύψους περίπου 6 δισ. ευρώ, επιτρέπει την υλοποίηση των κοινωνικών παρεμβάσεων που εξαγγέλλει η νέα παράταξη.

«Υπάρχει δημοσιονομικός χώρος ώστε να εφαρμοστούν πολιτικές ενίσχυσης της κοινωνίας χωρίς να φορολογηθούν ούτε τα χαμηλά, ούτε τα μεσαία, ούτε καν τα υψηλά εισοδήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά, κλείνοντας ουσιαστικά τη συζήτηση που είχε ανοίξει μετά τις δημόσιες παρεμβάσεις στελεχών της ΕΛΑΣ περί φορολόγησης του πλούτου, των βιλών, των πισινών και των σκαφών.

Από τους νέους φόρους στην «πατριωτική εισφορά»

Παρά την απόρριψη των νέων φόρων, ο Αλέξης Τσίπρας πρότεινε την επιβολή μιας «πατριωτικής εισφοράς» για το ανώτερο 1% των πολύ εύπορων πολιτών και των εξαιρετικά κερδοφόρων επιχειρήσεων, επιχειρώντας να διαφοροποιήσει την πρότασή του από την κλασική φορολογική επιβάρυνση.

Ωστόσο, πολιτικοί παρατηρητές επισημαίνουν ότι πρόκειται ουσιαστικά για μια διαφορετική ονομασία μιας πρόσθετης οικονομικής επιβάρυνσης, γεγονός που τροφοδοτεί τη συζήτηση για το κατά πόσο αλλάζει η ουσία ή μόνο η πολιτική διατύπωση.

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η αναδιανομή «δεν θα γίνει με τη φορολόγηση της πισίνας ή του σκάφους», αλλά μέσω μιας υποχρεωτικής «πατριωτικής εισφοράς» που θα αφορά αποκλειστικά το ανώτερο 1% των πολύ πλούσιων φυσικών προσώπων και των πολύ κερδοφόρων επιχειρήσεων.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα έφερε την κατάργηση του φόρου υπεραξίας στις πωλήσεις μετοχών, σημειώνοντας ότι μόνο από τη συγκεκριμένη φοροαπαλλαγή το Δημόσιο έχασε το 2025 περίπου 600 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούσαν μόλις 61 νομικά πρόσωπα. «Υπάρχουν 1.200 φοροαπαλλαγές. Κάποιες είναι χρήσιμες, πολλές όμως είναι φοροαπαλλαγές απληστίας», είπε, υποστηρίζοντας ότι από την κατάργησή τους μπορούν να χρηματοδοτηθούν αυξήσεις στους μισθούς γιατρών και εκπαιδευτικών, αλλά και άλλες κοινωνικές παρεμβάσεις.

«Τέλος οι ρεζερβέ θέσεις»: Το μήνυμα Τσίπρα που ανατρέπει τις ισορροπίες στον ΣΥΡΙΖΑ

Το δεύτερο και ίσως πιο ηχηρό μήνυμα της συνέντευξης αφορούσε τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας όχι μόνο επανέλαβε ότι η νέα προσπάθεια δεν θα ξεκινήσει μέσα από τη Βουλή, αλλά ξεκαθάρισε ότι όσοι εν ενεργεία βουλευτές επιθυμούν να συμμετάσχουν θα πρέπει πρώτα να παραιτηθούν από την έδρα τους. Παράλληλα υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχουν προκρατημένες ή ρεζερβέ θέσεις για κανέναν», ενώ δήλωσε ότι η ΕΛΑΣ ιδρύθηκε «όχι για να συνεργαστεί με δυνάμεις που έχουν κλείσει τον κύκλο τους».

Η τοποθέτησή του αποτελεί ουσιαστικά οριστικό άδειασμα του Σωκράτη Φάμελλου, καθώς ακυρώνει τη στρατηγική της εκλογικής προσέγγισης με την ΕΛΑΣ, πάνω στην οποία είχε επενδύσει η ηγεσία της Κουμουνδούρου. Δεν είναι τυχαίο ότι και η πρόσφατη απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ στηρίχθηκε στη γραμμή ότι τα δύο πολιτικά σχήματα δεν βρίσκονται σε αντιπαράθεση και ότι παραμένει ανοιχτή η προοπτική μελλοντικής συνεργασίας.

Τσίπρας: «Έκλεισε ο κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ και ο δικός μου» -Τι είπε για Πολάκη και Φάμελλο

Ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός, ωστόσο, χάραξε ακόμη πιο καθαρά τις αποστάσεις του από το πρώην κόμμα του. «Έκλεισε ο ιστορικός κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ και μαζί του έκλεισε κι ένας μεγάλος δικός μου πολιτικός κύκλος», είπε, ενώ απέφυγε να εμπλακεί στην εσωκομματική αντιπαράθεση της Κουμουνδούρου. «Είμαι εδώ για να μιλήσουμε για τα προβλήματα της κοινωνίας και όχι για τα προβλήματα του κ. Πολάκη με τον ΣΥΡΙΖΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, στην ερώτηση, εάν εχει μιλήσει με τον Σωκράτη Φάμελλο, απέφυγε να απαντήσει ευθέως δηλώνοντας πως : «Τα κινητά μου είναι ανοικτά οι κοινωνικές μου επαφές ανοικτές. Δεν κρατώ καμία κακία σέβομαι συλλογικές διαδικασίες και πρόσωπα».

Πολιτικές αναταράξεις στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δηλώσεις Τσίπρα

Οι δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού προκάλεσαν ήδη έντονες συζητήσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Στην εσωκομματική αντιπολίτευση επικρατεί ικανοποίηση, καθώς στελέχη της θεωρούν ότι ο Αλέξης Τσίπρας εξέθεσε πολιτικά τον Σωκράτη Φάμελλο, αποδομώντας τη στρατηγική της εκλογικής συνεργασίας με την ΕΛΑΣ. Κατά την ίδια εκτίμηση, η επιμονή της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ σε αυτή τη γραμμή αποδεικνύεται πλέον αδιέξοδη, από τη στιγμή που ο πρώην πρωθυπουργός παίρνει πλέον δημόσια και επίσημα αποστάσεις τόσο από τον πρόεδρο όσο και από το ίδιο το πρώην κόμμα του.

Κλείνοντας, ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να δώσει και το πολιτικό στίγμα της νέας παράταξης, υπογραμμίζοντας ότι δεν επέστρεψε στην ενεργό πολιτική «για να καταγράφει ποσοστά», αλλά για να διαμορφωθεί μια εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης. «Θέλουμε να είμαστε κυβερνώσα Αριστερά και όχι παράταξη της διαμαρτυρίας», είπε, εκτιμώντας ότι οι πρώτες δημοσκοπήσεις μετά την ίδρυση της ΕΛΑΣ δείχνουν μείωση της διαφοράς από τη Νέα Δημοκρατία και σταδιακή επιστροφή του πολιτικού σκηνικού σε δύο ισχυρούς πόλους.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
iefimerida.gr

Μαρινάκης για Τσίπρα: «Ή αγνοεί τους κανόνες ή οδηγεί τη χώρα σε νέες περιπέτειες – Να εξηγήσει πού θα βρει τα 6 δισ. ευρώ»


Σκληρή επίθεση κατά του Αλέξη Τσίπρα εξαπέλυσε η κυβέρνηση δια του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη, με αφορμή την αποψινή συνέντευξη του πρώην πρωθυπουργού, κατηγορώντας τον ότι «επιχειρεί να εμφανιστεί ως πρότυπο πολιτικής εντιμότητας, την ώρα που, όπως υποστηρίζει, η περίοδος της διακυβέρνησής του έχει συνδεθεί με σοβαρές υποθέσεις που εξακολουθούν να βαραίνουν τον δημόσιο διάλογο».

«Αρχικά, δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός ότι ο κ. Τσίπρας στη σημερινή του συνέντευξη αισθάνθηκε για ακόμα μία φορά την ανάγκη να αυτοπροβληθεί ως υπόδειγμα «εντιμότητας». Μιλάμε για τον πρωθυπουργό των δύο αμετάκλητα καταδικασθέντων υπουργών, του παραϋπουργείου Δικαιοσύνης που, σύμφωνα με παραδοχή δικού του υπουργού, λειτουργούσε εντός του Μεγάρου Μαξίμου, των μαζικών αποφυλακίσεων βαρυποινιτών και του Ποινικού Κώδικα που ήταν κομμένος και ραμμένος στα μέτρα συγκεκριμένων συμφερόντων και ψηφίστηκε λίγες μόλις ημέρες πριν παραδώσει την εξουσία» είπε ο κ. Μαρινάκης και συμπλήρωσε:

«Πέραν αυτού, σήμερα μάθαμε από τον κ. Τσίπρα ότι υπάρχουν 6 δισεκατομμύρια ευρώ διαθέσιμα προς διανομή. Το είπε ενώ η κυβέρνηση, αξιοποιώντας στο έπακρο τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο, προχώρησε από την 1η Ιανουαρίου στη μεγαλύτερη φορολογική μεταρρύθμιση των τελευταίων δεκαετιών, ύψους 1,76 δισεκατομμυρίων ευρώ, με μειώσεις φόρων για όλους, μηδενισμό του φόρου εισοδήματος για τους νέους και σημαντικές ελαφρύνσεις για τις πολύτεκνες οικογένειες».

Σύμφωνα με τον κ.Μαρινάκη τρία είναι τα ενδεχόμενα:

«1. Ο κ. Τσίπρας υπονοεί ότι πρέπει να πάρουμε πίσω αυτά τα μέτρα.
2. Αγνοεί τους δημοσιονομικούς κανόνες που ισχύουν για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις οροφές δαπανών.
3. Επιθυμεί να οδηγήσει ξανά τη χώρα στις περιπέτειες του παρελθόντος, με δημοσιονομικό εκτροχιασμό, επιτήρηση και νέα μέτρα λιτότητας».

Και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κατέληξε:«Όσο κι αν πιστεύει ότι η «δεύτερη φορά θα είναι αλλιώς» ή ότι μπορεί να «δοξάζεται κρυπτόμενος», οφείλει, έστω και μία φορά, να δώσει σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά».

📺Σοκ στη Λάρισα: Ο 50χρονος που κρατούσε όμηρο τη σύζυγό του με τσεκούρι έκανε live στο Facebook [βίντεο]


Ανατριχιαστικές είναι οι εικόνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας με τον 50χρονο που κρατούσε όμηρο τη σύζυγό του στη Λάρισα.

Όπως μεταδίδει το τοπικό μέσο onlarissa.gr, ο δράστης εισέβαλε στο σπίτι και την ίδια στιγμή μετέδιδε ζωντανά στον λογαριασμό του στο Facebook το σκηνικό. Αποτέλεσμα ήταν οι ακόλουθοί του να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο τα όσα δραματικά διαδραματίζονταν στην οικία της γυναίκας.

Ο δράστης εμφανίζεται να κρατά τσεκούρι και δοχείο με εύφλεκτο υγρό, ενώ επαναλαμβάνει ότι είναι αποφασισμένος να βάλει φωτιά στο σπίτι. Παράλληλα, δίνει συνεχώς εντολές στη γυναίκα να μετακινείται μέσα στην κατοικία και στη βεράντα, ενώ εκείνη προσπαθεί να διατηρήσει την ψυχραιμία της.


Παραδόθηκε μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις

Στο σημείο έφτασαν αμέσως αστυνομικές δυνάμεις αλλά και διαπραγματευτές, οι οποίοι επιχείρησαν να διατηρήσουν την ψυχραιμία του 50χρονου. Στο πλαίσιο αυτό, δεν δίστασαν ακόμη και να του προτείνουν να καθίσουν μαζί για έναν καφέ, διαβεβαιώνοντάς τον ότι δεν θα επιχειρούσε κανείς να τον αιφνιδιάσει.

Από την πλευρά του, ο άνδρας επέμενε να παρουσιαστούν μπροστά του συγκεκριμένοι δικαστικοί λειτουργοί, τους οποίους θεωρούσε υπεύθυνους για αποφάσεις που αφορούσαν την επαφή του με τα παιδιά του. Με δική του πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική επικοινωνία με εισαγγελική λειτουργό, χωρίς όμως αυτό να οδηγήσει σε άμεση αλλαγή της στάσης του.

Το χρονικό της υπόθεσης

Το περιστατικό ξεκίνησε όταν ο 50χρονος βρέθηκε στο σπίτι της πρώην συζύγου του, παρά τους περιοριστικούς όρους που ίσχυαν σε βάρος του. Κατά την αστυνομία, απειλούσε να βάλει φωτιά στην κατοικία, με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός και να αναπτυχθούν στο σημείο αστυνομικές δυνάμεις, διαπραγματευτής, πυροσβεστικά οχήματα και πλήρωμα του ΕΚΑΒ.

Μετά από ώρες διαβουλεύσεων, ο άνδρας παραδόθηκε τελικά χωρίς να προκληθεί κάποιος τραυματισμός.

Πληροφορίες του onlarissa.gr αναφέρουν ότι καθοριστική ήταν η παρουσία του γραμματέα της Ένωσης Αστυνομικών Λάρισας, ο οποίος τον γνώριζε προσωπικά εδώ και χρόνια. Η γνωριμία αυτή φέρεται να συνέβαλε σημαντικά ώστε να καμφθούν οι αντιστάσεις του και να παραδοθεί ειρηνικά.

Ακολούθησε η προσαγωγή του στο Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο, όπου η συνήγορος της πρώην συζύγου του ζήτησε να ληφθούν μέτρα προστασίας υπέρ της εντολέως της.

Ο κατηγορούμενος, απευθυνόμενος στο δικαστήριο, υποστήριξε ότι δεν αποτελεί απειλή για την πρώην σύζυγό του, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θα έδινα και την καρδιά μου για να ζήσει εκείνη και εγώ να πεθάνω».

Η υπόθεση πήρε αναβολή για αύριο το μεσημέρι, ενώ στον 50χρονο ορίστηκε συνήγορος υπεράσπισης. Μέχρι την επόμενη δικάσιμο παραμένει υπό κράτηση και αντιμετωπίζει κατηγορίες για ενδοοικογενειακή βία, παραβίαση δικαστικής απόφασης, καθώς και παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων.

📺Ράλι Ακρόπολις: Ο Οζιέ ταχύτερος στην υπερειδική-Εντυπωσιακό βίντεο με τα αυτοκίνητα να ταξιδεύουν εν πλω από την Κόρινθο στην Ιτέα


Ο Σεμπαστιάν Οζιέ «αναπαύεται» στην κορυφή της γενικής κατάταξης μετά την ολοκλήρωση της υπερειδικής διαδρομής, με την οποία άνοιξε απόψε (26/6) στο The Ellinikon Sports Park η «αυλαία» του εφετινού Ράλι Ακρόπολις, το οποίο είναι ο όγδοος αγώνας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) για το 2026.

Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Toyota ολοκλήρωσε την προσπάθειά του σε 1 λεπτό και 38.2 δευτερόλεπτα, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Ιάπωνα «ομόσταυλό» του, Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο αργός. Την πρώτη τριάδα της γενικής συμπλήρωσε ο κάτοχος του τίτλου των οδηγών για το 2024, Τιερί Νεβίλ, ο οποίος έμεινε 1.1 δευτερόλεπτα πίσω από την επίδοση του Οζιέ. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το εργοστασιακό Ford Puma Rally 1 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο από ελληνικής πλευράς, ολοκληρώνοντας την προσπάθειά του σε 1:46.3.

Το… πραγματικό Ράλι Ακρόπολις αρχίζει αύριο (26/6) με το πρώτο -και πλέον απαιτητικό σκέλος, το οποίο περιλαμβάνει έξι ειδικές (Βωξίτες, Παρνασσός, Ελικώνας, Θήβα και δύο περάσματα της διαδρομής Στείρι), συνολικού μήκους 129,22 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Οι οδηγοί καλούνται να μείνουν… μακριά από μηχανικά προβλήματα, καθώς θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο ένα απομακρυσμένο σέρβις διάρκειας 20 λεπτών στη Λιβαδειά μετά το τέλος του πρωινού προγράμματος, πριν το βραδινό σέρβις στο Λουτράκι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο απομακρυσμένο σέρβις οι ομάδες επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν μόνο τα εργαλεία και τον εξοπλισμό που βρίσκεται μέσα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Οι πρώτοι δέκα οδηγοί της υπερειδικής διαδρομής του Ράλι Ακρόπολις έχουν ως εξής:
1. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 1:38.2
2. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 1:39.2
3. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 1:39.3
4. Σάμι Παγιάρι (Φινλανδία/Toyota) 1:39.4
5. Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Toyota) 1:39.4
6. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) 1:39.6
7. Αντριάν Φουρμό (Γαλλία/Hyundai) 1:40.1
8. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) 1:40.7
9. Τζον Άρμστρονγκ (Ιρλανδία/Ford) 1:41.0
10. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Lancia) 1:41.1 –Κατηγορία WRC2–





Ράλι Ακρόπολις: Τα αυτοκίνητα ταξιδεύουν εν πλω από την Κόρινθο στην Ιτέα – Εντυπωσιακό βίντεο


Το θαλάσσιο στοιχείο επιστρέφει στη δομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για πρώτη φορά μετά το 1991, καθώς τα αυτοκίνητα μεταφέρονται εν πλω από το λιμάνι της Κορίνθου στο λιμάνι της Ιτέας.

Μετά την ασφάλτινη υπερ-ειδική διαδρομή στο The Ellinikon Sports Park, τα αυτοκίνητα κατευθύνθηκαν νωρίς το βράδυ στο λιμάνι της Κορίνθου. Εκεί επιβιβάστηκαν σταδιακά στο Superfast IV, με προορισμό την Ιτέα.

Η μεταφορά θα γίνει δια θαλάσσης κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το parc ferme θα πραγματοποιηθεί εν πλω, ενώ στο πλοίο θα διανυκτερεύσουν τα πληρώματα και οι μηχανικοί.


Η δεύτερη ημέρα του αγώνα

Μετά την άφιξη στην Ιτέα, τα 57 πληρώματα θα μπουν στη δεύτερη ημέρα του αγώνα και στην πρώτη ημέρα των χωμάτινων ειδικών διαδρομών.

Στις 08:48, το πρώτο αυτοκίνητο, το Toyota Yaris GR Rally1 του Έλφιν Έβανς, ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή του πρωταθλήματος, θα εκκινήσει στην ειδική διαδρομή Βωξίτες. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει τις εξής ειδικές διαδρομές:

08:48 – Βωξίτες
09:51 – Παρνασσός
11:14 – Στείρι
13:55 – Ελικώνας
14:46 – Στείρι
16:56 – Θήβα

Μετά το μεσημεριανό σέρβις στη Λιβαδειά, τα πληρώματα θα συνεχίσουν με τις απογευματινές ειδικές. Η ημέρα θα ολοκληρωθεί με την ειδική διαδρομή στη Θήβα.

Στη συνέχεια, τα αυτοκίνητα θα κατευθυνθούν στο Λουτράκι, όπου θα στηθεί το parc ferme για τη διανυκτέρευση. Ο αγώνας θα συνεχιστεί το Σάββατο με ειδικές διαδρομές στην Πελοπόννησο.

Οδηγίες για τους θεατές

Οι θεατές που θα παρακολουθήσουν τις ειδικές διαδρομές πρέπει να φτάσουν στα σημεία εγκαίρως, τουλάχιστον μία ώρα πριν από την έναρξη. Οι διοργανωτές συστήνουν στους φιλάθλους να επιλέξουν ασφαλείς θέσεις σε υψώματα και να αποφεύγουν τις εξόδους των στροφών.

Οι θεατές πρέπει επίσης να έχουν μαζί τους καπέλο, πετσέτα και αρκετό νερό, καθώς οι συνθήκες στις ειδικές διαδρομές απαιτούν αυξημένη προσοχή και σωστή προετοιμασία.

Μαρία Γρατσία: «Ο πόλεμος που δέχεται το κίνημα είναι ανηλεής – Αιφνίδια η αποχώρηση του κ. Κοκοσάκη που διογκώθηκε από τα Μέσα»🤣🤡


Για τις αποχωρήσεις ένθερμων υποστηρικτών της Μαρίας Καρυστιανού από το κίνημα «Ελπίδα για τη Δημοκρατία», οι οποίες προκάλεσαν τριγμούς στο πολιτικό της εγχείρημα, μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, η συνεργάτιδα της Μαρίας Καρυστιανού, δικηγόρος Μαρία Γρατσία

Σχετικά με το εάν εκτιμά ότι οι αποχωρήσεις ήταν υποκινούμενες και εάν τελικά τα δύο πρώην μέλη είναι «μαριονέτες», η κ. Γρατσία, απέφυγε να δώσει μία σαφή και ξεκάθαρη απάντηση, λέγοντας ότι: «Μας εξέπληξε και μας αιφνιδίασε η αποχώρηση του κ. Κοκοτσάκη. Δεν υπήρχε ενημέρωση. Απλά συνέπεσε με την ημέρα των επίσημων εγγραφών των μελών του κινήματος, ώστε να υπάρχει οργανωμένη βάση και να υπάρξει και η δημοκρατική εκλογή των μελών».

Και συνέχισε: «Τον τιμούμε για τη συμβολή του, η αιφνίδια αποχώρησή του είναι πρόωρη, καθώς ξεκίνησαν οι επίσημες εγγραφές χθες. Όλα κινούνται σε απολύτως δημοκρατική βάση».

Στη συνέχεια, σε ερώτηση για την αντίδραση της κυρίας Καρυστιανού μετά τις αποχωρήσεις, η συνεργάτιδά της απάντησε: «Η Καρυστιανού βλέπει το ζήτημα σφαιρικά, γιατί μετά την αποχώρηση του Κοκοτσάκη όλα τα Μέσα την διογκώνουν. Αυτό που εισπράττει η Καρυστιανού είναι ότι διογκώνονται οι καταστάσεις. Το κίνημα πρέπει να αξιολογείται για τις θέσεις του».

Όσον αφορά την ανάρτηση της κυρίας Καρυστιανού σχετικά με το ότι κάποιοι θέλουν να διασπάσουν το κίνημα, η κυρία Γρατσία ανέφερε: «Το κίνημα της Καρυστιανού έχει διεμβολίσει το σύστημα. Η ανταπόκριση των πολιτών είναι μεγάλη, οπότε ο πόλεμος που γίνεται σε βάρος του κινήματος είναι ανηλεής. Γίνεται κάθε προσπάθεια αποδόμησης του κινήματος. Η είσοδος της Καρυστιανού δεν είναι ευχάριστη για την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση».

ΕΕ σε Τουρκία για COP31: «Δεν υπάρχει χώρος για εθνική διπλωματία – Είμαστε 27, τελεία και παύλα» – Σκληρό μήνυμα για τον αποκλεισμό της Κύπρου


Σαφείς προειδοποιήσεις προς την Τουρκία, η οποία έχει αναλάβει τη διοργάνωση της Παγκόσμιας Διάσκεψης για το Κλίμα COP31, έδωσαν ο Ευρωπαίος Επίτροπος για το Κλίμα, Βόπκε Χούκστρα, και η Κύπρια υπουργός Περιβάλλοντος, Μαρία Παναγιώτου.

Οι δηλώσεις έγιναν στο πλαίσιο κοινής συνέντευξης Τύπου, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του Συμβουλίου Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο.

Παναγιώτου και Χούκστρα στηλίτευσαν τη μη πρόσκληση της Κύπρου σε προπαρασκευαστικές συνόδους της Διάσκεψης σε Νέα Υόρκη και Τόκιο. Από την πλευρά της, η υπουργός ζήτησε έγκαιρη αντίδραση από την ΕΕ αν η Κύπρος δεν προσκληθεί στη Διάσκεψη.

«Δεν υπάρχει χώρος για εθνική διπλωματία»
Όσον αφορά την COP, «οποιαδήποτε διαφοροποίηση ανάμεσα στα κράτη μέλη ως προς τον τρόπο μεταχείρισής τους είναι μη αποδεκτή για την Ένωση. Πρόκειται για μια διάσκεψη που διοργανώνεται από τον ΟΗΕ. Και αν αποφασίσεις να υποβάλεις αίτηση και να γίνεις διοργανωτής, δεν υπάρχει χώρος για εθνική διπλωματία. Είτε αποφασίζεις να μη διοργανώσεις, είτε αποφασίζεις να διοργανώσεις, και αν αποφασίσεις να διοργανώσεις, αυτό συνεπάγεται ορισμένες δεσμεύσεις», τόνισε σε υψηλούς τόνους ο Επίτροπος Χούκστρα.

Πρόσθεσε ότι η Ένωση θα είναι «απολύτως ξεκάθαρη προς την τουρκική προεδρία, προς τους Αυστραλούς, αλλά και προς τον ΟΗΕ» ως προς τη θέση της επί του θέματος.

«Είμαστε μια Ένωση των 27, τελεία και παύλα»
Ερωτηθείς για το τι σημαίνει στην πράξη η «πλήρης αλληλεγγύη» που εξέφρασαν τα κράτη μέλη, και κατά πόσο αυτή θα μπορούσε να μεταφραστεί σε μποϊκοτάζ προπαρασκευαστικών συνόδων, ο Χούκστρα ξεκαθάρισε: «Είμαστε μια Ένωση των 27, τελεία και παύλα».

Ο Επίτροπος αρνήθηκε να εισέλθει σε υποθετικά σενάρια, προσθέτοντας: «Δεν πρόκειται να δεχθούμε, είτε πρόκειται για μικρά είτε για μεγαλύτερα ζητήματα. Είναι θέμα αρχής, αλλά υπάρχουν 27 κράτη μέλη που πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο».

Ο Επίτροπος υπενθύμισε ότι το ζήτημα έχει τεθεί ήδη απευθείας στην τουρκική πλευρά τους τελευταίους μήνες, όταν ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών βρισκόταν στις Βρυξέλλες, ενώ «ήμασταν ξεκάθαροι προς τον Τούρκο Πρέσβη στον ΟΗΕ», σημειώνοντας ότι έχουν παρατηρηθεί «παραλείψεις» στον τύπο των προσκλήσεων που έπρεπε να έχουν δοθεί όσον αφορά προηγειθείσες συναντήσεις.

Απαίτηση για κινητοποίηση των θεσμικών οργάνων

Από την πλευρά της η κ. Παναγιώτου κάλεσε σε άμεση κινητοποίηση των θεσμικών οργάνων της ΕΕ.

«Αν η Κυπριακή Δημοκρατία δεν προσκληθεί εγκαίρως, τότε τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και τα κράτη μέλη πρέπει να εμπλακούν χωρίς καθυστέρηση με τις τουρκικές αρχές και να μεταφέρουν ένα πολύ ξεκάθαρο μήνυμα ότι η μη πρόσκληση ενός κράτους μέλους της ΕΕ και του ΟΗΕ σε μια Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών είναι μη αποδεκτή», τόνισε, εκφράζοντας ικανοποίηση για τη στήριξη που έχει ήδη λάβει από τα θεσμικά όργανα και τα κράτη μέλη.


25 Ιουνίου 2026

Βουλαρίνος: Ο «υπερπλούτος» και άλλα παλιά παραμύθια


Και μόνο η χρήση της λέξης «υπερπλούτος» θα έπρεπε να αρκεί για να καταλάβουμε ότι ούτε ο Τζοκόντος έχει αλλάξει αλλά ούτε και αυτοί που τον περιτριγυρίζουν

Γιατί ο Αλέξης Τσίπρας και οι σύντροφοί του στην ΕΛΑΣ επαναφέρουν τη ρητορική περί «υπερπλούτου»

Την προσπάθεια του Τζοκόντου να προσποιηθεί ότι έχει αλλάξει δεν μπορώ ούτε φιλότιμη να την πω. Μέσα σε λίγες μέρες τα νέα του πρωτοπαλίκαρα ξεχύθηκαν στα κανάλια ανεμίζοντας τη σημαία του πολέμου στον «υπερπλούτο» υπενθυμίζοντας τις μέρες του 2010, ‘11, ‘12, ‘13, ‘14 και  ‘15 που το ψευτοεπανασταστικό παπατζιλίκι πήγαινε σύννεφο.

Η συντρόφισσα Κουφονικολάκου απόρησε με τις αντιδράσεις στις νεοσυριζαϊκές εξαγγελίες λέγοντας ότι δεν έχει ξαναδεί τέτοιο άγχος. Υποθέτω επειδή δεν θυμάται ότι την τελευταία φορά που ο Τζοκόντος εξήγγειλε εκστρατεία εναντίον των «ισχυρών» έβαλε να πληρώσουν τα σπασμένα όλοι οι υπόλοιποι. Και με ένα ΠΑΣΟΚ να του κάνει τα γλυκά μάτια, η ανάμνηση αυτή δημιουργεί όσο να ‘ναι ένα άγχος σε όσους δεν είναι αρκετά ισχυροί ώστε να βάζουν τα γέλια.

Τώρα αν κάποιοι αναρωτιέστε τι είναι ο «υπερπλούτος», θα σας πω ότι είναι άλλο ένα παπατζιλίκι που δεν σημαίνει απολύτως τίποτα (ή ακόμα καλύτερα σημαίνει ό,τι θέλει ο καθένας) και το οποίο σύντομα θα υιοθετηθεί από όλο το πολιτικό σύστημα. Άλλωστε οι λέξεις και οι φράσεις οι οποίες δεν σημαίνουν τίποτα ή στις οποίες κανείς μπορεί να δώσει όποιο περιεχόμενο θέλει, αρέσουν στους πολιτικούς όλων των κόμματων και απόδειξη είναι η υιοθέτηση του όρου «υπερκέρδη» από όλους.

Κι επειδή πρόκειται για παπατζιλίκι ο κάθε νεοσυριζαίος δίνει και το δικό του ποσό που θα συγκεντρωθεί. Άλλος λέει 4 δισ., άλλος λέει 400 εκατομμύρια και οι πιο πονηροί δεν λένε ποσά αλλά αφήνουν να εννοηθεί ότι λεφτά υπάρχουν γενικώς και αορίστως.

Όσο για το ποιοι είναι οι «υπερπλούσιοι»; Η φέρελπις πολιτικός Μαριζέτα Αντωνοπούλου μίλησε για όσους έχουν τα κότερα «αυτά που πάνε γρήγορα», αλλά δεν θυμόταν πώς τα λένε (πράγμα περίεργο αφού θα μπορούσε να ρωτήσει τον πρόεδρό της). Ο δε σύντροφος Αθανασιάδης μίλησε για όσους έχουν αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού επιβεβαιώνοντας ότι ο νέος ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται εκεί που βρισκόταν ο παλιός. Κάπου στη δεκαετία του 1980… εκεί που όντως τα κυβικά του αυτοκινήτου σου ήταν ένδειξη πλούτου. Γιατί το 2026 αν έχεις αμάξι με 3.000 ή 4.000 κυβικά το πιο πιθανό είναι να το έχεις πάρει πριν από 20-30 χρόνια, όταν είχες πιάσει την καλή, και να ξέμεινες με αυτό. Για τους νεοσυριζαίους όμως είσαι σίγουρα πιο πλούσιος από κάποιον που δίνει 250.000 για να πάρει μια ηλεκτρική Πόρσε.

Ταυτοχρόνως ο ίδιος σύντροφος (ο Αθανασιάδης) θεωρεί ότι οι ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας «στρέφονται εναντίον της πλειονότητας της ελληνικής κοινωνίας» δείχνοντας σε όσους θα ήθελαν να πιστεύουν το αντίθετο ότι και τα νέα παλικάρια του Τζοκόντου διαπρέπουν σε όσα διέπρεπαν και τα παλιά: τον διχασμό και την εχθροπάθεια (αριστεροί είναι άλλωστε οι άνθρωποι.. τι θα απογίνουν χωρίς εχθρούς;)

Φίλες φίλοι και οι υπόλοιποι, και μόνο η χρήση της λέξης «υπερπλούτος» θα έπρεπε να αρκεί για να καταλάβουμε ότι όχι μόνο ο Τζοκόντος δεν έχει αλλάξει αλλά και ότι αυτοί που τον περιτριγυρίζουν σήμερα δεν έχουν καμία διαφορά με όσους τον περιτριγύριζαν τότε. Και μπράβο τους.

Μάνος Βουλαρίνος
https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/971204/o-uperploutos-kai-alla-palia-paramuthia/

Γκότσε Ντέλτσεφ: ο αρχικομιτατζής που τον τιμούν Βούλγαροι και Σκοπιανοί εθνικιστές, αλλά και «Έλληνες» διεθνιστές (κομμουνιστές).


🔴Σε μια άκρως προκλητική ενέργεια, προχώρησαν προχθές Βούλγαροι εθνικιστές, δήθεν τουρίστες. Πιο συγκεκριμένα, πήγαν στο εγκαταλελειμμένο χωριό Καρυές, του νομού Σερρών και τοποθέτησαν μαρμάρινη αναθηματική πλάκα στη μνήμη του αρχικομιτατζή Γκότσε Ντέλτσεφ.

🔴Η πλάκα, στην οποία απεικονίζεται η μορφή του αρχικομιτατζή, αναγράφει:
«Γκότσε Ντέλτσεφ. Σε αυτό το μέρος έπεσε στις 4 Μαΐου 1903».
Κάτω από τη φωτογραφία του, αναγράφονται τα εξής:
«Βούλγαρος επαναστάτης. Έζησε και αγωνίστηκε για την ελευθερία των Βουλγάρων στη Μακεδονία. Αιώνια η μνήμη του!».

🔴Ο αρχικομιτατζής Γκότσε Ντέλτσεφ, εκτός από τους Βούλγαρους εθνικιστές, τιμάται ως εθνικός ήρωας και από τους Σκοπιανούς εθνικιστές. Οι μεν τον θεωρούν Βούλγαρο, οι δε «Σλαβομακεδόνα». Τιμάται όμως και από τους «Έλληνες» διεθνιστές (κομμουνιστές).

🔴Η διασταύρωση των οδών που βλέπετε, Παπαρήγα (Μήτσου) και Ντέλτσεφ (Γκότσε) βρίσκεται στο χωριό «Μπελογιάννης» της Ουγγαρίας. Το χωριό φτιάχτηκε το 1950 από την τότε κομμουνιστική κυβέρνηση, για να στεγάσει 1.200 αριστερούς «πολιτικούς πρόσφυγες» από την Ελλάδα, που είχαν καταφύγει στην Ουγγαρία, μετά την ήττα τους το 1949.

🔴Ας δούμε, εν συντομία, ποιο είναι το τιμώμενο πρόσωπο... Ο Ντέλτσεφ (1872-1903), γεννήθηκε στο -υπό Οθωμανική κατοχή- Κιλκίς και ήταν γόνος βουλγαρικής οικογένειας. Αφού τελείωσε το Βουλγαρικό Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης, εισήλθε στην Στρατιωτική Ακαδημία της Σόφιας, αλλά μόλις ένα μήνα πριν την αποφοίτησή του, αποβλήθηκε λόγω της πολιτικής δραστηριότητας που είχε, σε μια παράνομη μαρξιστική οργάνωση.

🔴Εργάστηκε ως δάσκαλος σε διάφορα βουλγαρικά σχολεία της οθωμανοκρατούμενης Μακεδονίας. Το  1896, εντάχθηκε στην Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση (ΕΜΕΟ), σταμάτησε να διδάσκει κι έγινε «επαγγελματίας επαναστάτης». Η αποστολή του ήταν να περιοδεύει στις περιοχές της Μακεδονίας και να ιδρύει παραρτήματα της οργάνωσης. Το 1898, ως ηγετικό πλέον στέλεχος της οργάνωσης, ασχολήθηκε με την δημιουργία ένοπλων ομάδων, καθώς επίσης και με την προμήθεια και την αποθήκευση των όπλων και των πυρομαχικών.

🔴Η ΕΜΕΟ, ιδρύθηκε από Βούλγαρους αξιωματικούς (Κομιτατζήδες), που εξυπηρετούσαν τα βουλγαρικά συμφέροντα. Ο σκοπός ήταν να προκληθεί εξέγερση στην Μακεδονία. Επειδή όμως υπήρχαν εκεί διάφορες εθνότητες (Έλληνες, Σέρβοι, Εβραίοι κ.λπ.), δεν ήταν εύκολη υπόθεση η άμεση ενσωμάτωση της περιοχής στην Βουλγαρία. Οπότε, ως πρώτος στόχος τέθηκε η ανεξαρτησία της Μακεδονίας, κι όταν στο μέλλον θα δινόταν η κατάλληλη ευκαιρία, θα γινόταν η ενσωμάτωση στην Βουλγαρία.

🔴Εξηγεί σχετικά ο Ντέλτσεφ, σε επιστολή που έστειλε σε φίλο του: «Εμείς, οι Βούλγαροι από τη Μακεδονία και τη Θράκη, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και άλλοι λαοί και χώρες που ενδιαφέρονται πολύ για τη λύση αυτού του θέματος. Ενδεχόμενη ανάμειξη της Βουλγαρίας θα προκαλούσε παρέμβαση και των γειτονικών χωρών και θα μπορούσε να οδηγήσει σε κατακερματισμό της Μακεδονίας. Γι’ αυτό πρέπει να αγωνιστούμε για αυτονομία της Μακεδονίας και της Θράκης για να τις διαφυλάξουμε ακέραιες ως πρώτο βήμα, για τη μελλοντική ένταξή τους στην κοινή βουλγαρική πατρίδα».

🔴Μέσα στην ΕΜΕΟ, δημιουργήθηκε και μια άλλη τάση, που υποστήριζε ότι οι κάτοικοι της Μακεδονίας δεν είναι ούτε Έλληνες, ούτε Σέρβοι, ούτε Βούλγαροι, παρά μόνον «Μακεδόνες». Όσοι το υποστήριζαν αυτό, 45 χρόνια αργότερα, έστησαν το κρατίδιο των Σκοπίων, εντός της Γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας.

🔴Η εξέγερση του Ίλιντεν, όπως ονομάστηκε, λόγω της εορτής του Προφήτη Ηλία, ξέσπασε στις 20 Ιουλίου 1903, με το σύνθημα «Η Μακεδονία στους Μακεδόνες». Αν και στην αρχή σημείωσε επιτυχίες, στην συνέχεια κατεστάλη αμείλικτα από τις οθωμανικές αρχές. Ο Ντέλτσεφ, αν και εργάστηκε για την εξέγερση περισσότερο από τον καθένα, δεν την έζησε. Σκοτώθηκε στις 4 Μαΐου 1903, σε μια ένοπλη συμπλοκή με την οθωμανική πολιτοφυλακή, κοντά στο χωριό Καρυές των Σερρών.

🔴Κι αν απορείτε, πως γίνεται εθνικιστές (από την Βουλγαρία και τα Σκόπια) και διεθνιστές (από την Ελλάδα), να τιμούν το ίδιο πρόσωπο, τα πράγματα είναι πολύ απλά:
Οι «Έλληνες» διεθνιστές (κομμουνιστές), υπηρετούσαν τα συμφέροντα πότε των Βουλγάρων και πότε των Σκοπιανών εθνικιστών, ανάλογα με τις εντολές της μαμάς Μόσχας!~


Πρετεντέρης: Αμαρτία


¨Αν είναι να εξελιχθεί με τέτοια βαρεμάρα το Μουντιάλ, μήπως είναι καλύτερα να γυρίσουμε πάλι την κουβέντα στον Τσίπρα και την Καρυστιανού;¨γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



Δολοφονία 15χρονου στην Καλλιθέα: Ο καυγάς που κατέληξε στο έγκλημα, επτά συλλήψεις


Στην πιο άγρια έκφρασή της έφτασε τη νύχτα της Τετάρτης η βία μεταξύ ομάδων ανηλίκων, αφού η συνεχής κλιμάκωση επεισοδίων που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια, έφτασε στη δολοφονία ενός δεκαπεντάχρονου παιδιού από ένα δεκαεπτάχρονο. Οι δύο ανήλικοι, όπως όλα τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι τώρα δείχνουν, ήταν μέλη δύο χωριστών ομάδων και κίνητρο της μεταξύ τους συμπλοκής ήταν η «επικράτηση» στην περιοχή. Μια μάχη ενός δήθεν γοήτρου που είχε ως αποτέλεσμα το ένα παιδί -που είχε απασχολήσει τις Αρχές- να πέσει νεκρό και το δεύτερο να ομολογεί ότι διέπραξε φόνο. Η ζωή του ενός τελείωσε, η ζωή του δεύτερου δεν θα είναι ποτέ όπως πριν.  Στη συμπλοκή έχουν ταυτοποιηθεί έως τώρα ότι πήραν μέρος 17 άτομα και έχουν γίνει επτά συλλήψεις. 

Τον δεκαπεντάχρονο άρχισε να αναζητά τα ξημερώματα η μητέρα του, όταν η ώρα περνούσε και δεν επέστρεφε στο σπίτι. Άκουσε για τη συμπλοκή, αλλά αρχικά είχε γίνει γνωστό ότι το νεκρό παιδί ήταν 17 ετών. Επικοινώνησε με τους φίλους του παιδιού της και τελικά έμαθε από την Αμεση Δράση ότι ο νεκρός είχε μεταφερθεί στο Ιπποκράτειο. Εσπευσε στο νοσοκομείο και κατέρρευσε όταν αναγνώρισε νεκρό το παιδί της. 

Οι δύο παρέες

Η αστυνομία από την πλευρά της προσπαθεί να ενώσει τα κομμάτια του παζλ της δολοφονίας του 15χρονου που έγινε κατά τη διάρκεια συμπλοκής το βράδυ της Τετάρτης (24/6) στην Καλλιθέα . 
Από τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί μέχρι στιγμής, προκύπτει πως στο επεισόδιο συμμετείχαν δύο παρέες. Η μία αποτελούνταν από νεαρά άτομα που φέρονται να είναι οπαδοί συγκεκριμένης ομάδας. Η άλλη από νεαρούς που μένουν στην περιοχή.

Για λόγους που ακόμα διερευνώνται, οι δύο παρέες συνεπλάκησαν μεταξύ τους και ακολούθησε πανδαιμόνιο με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα.

Όπως φαίνεται η πρώτη παρέα έφθασε στην περιοχή με ένα αυτοκίνητο και αμέσως ξέσπασε πανικός. Ένα από τα σενάρια που εξετάζεται είναι η συμπλοκή να συνέβη για λόγους «επικράτησης» ή για παλιούς «λογαριασμούς» - χωρίς ακόμα να θεωρείται σίγουρο τίποτα.

Παράλληλα οι αστυνομικοί εξετάζουν πληροφορίες που έχουν να κάνουν με προηγούμενο περιστατικό στην Καλλιθέα, κατά το οποίο ένας 16χρονος είχε τραυματιστεί. Το περιστατικό συνέβη λίγες ημέρες πριν, χωρίς ωστόσο να υπάρξει καταγγελία ή επίσημη καταγραφή. Ο συγκεκριμένος ανήλικος δεν περιλαμβάνεται στους προσαχθέντες της τρέχουσας υπόθεσης, ωστόσο, οι Αρχές διερευνούν εάν το νέο επεισόδιο σχετίζεται με εκείνον τον τραυματισμό και εάν ενδεχομένως υπήρξαν κινήσεις αντιποίνων, οι οποίες οδήγησαν σε νέα συμπλοκή στην περιοχή.

Μέχρι στιγμής οι αστυνομικοί έχουν καταφέρει να ταυτοποιήσουν 17 άτομα, ενώ έχουν προχωρήσει σε επτά συλλήψεις – μεταξύ αυτών και ο καθ’ ομολογία δράστης.

Κοντά στο σημείο που έλαβε χώρα το επεισόδιο εντοπίστηκε ένα μαχαίρι αλλά, σύμφωνα με τον δράστη, δεν είναι το όπλο του εγκλήματος. Επιπλέον οι αστυνομικοί εντόπισαν πέτρες, γάντια, ένα κράνος και παπούτσια.

Υπενθυμίζεται ότι το θύμα δέχθηκε μαχαιριά στον θώρακα κατά τη διάρκεια συμπλοκής που έγινε μπροστά από μια πολυκατοικία στην οδό Μεγαλουπόλεως.

Στο σημείο έσπευσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο τον παρέλαβε και τον μετέφερε σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο «Ιπποκράτειο», όπου, παρά τις προσπάθειες των γιατρών, υπέκυψε στα τραύματά του.

🤣🤣🤡Τσίπρας: Ο ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε τον κύκλο του, αν θέλουν να έρθουν να παραιτηθούν, αλλά δεν υπάρχουν ρεζερβέ θέσεις


Την πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη μετά την ίδρυση της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης παραχώρησε ο Αλέξης Τσίπρας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha TV και στον Αντώνη Σρόιτερ.

Ο επικεφαλής της ΕΛ.Α.Σ. υποστήριξε ότι η ίδρυση του νέου πολιτικού φορέα έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό πολιτικό κενό που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια. Όπως ανέφερε, για μεγάλο χρονικό διάστημα κυριαρχούσε στο πολιτικό σκηνικό ένα μόνο κόμμα, γεγονός που, κατά την άποψή του, δεν λειτούργησε θετικά για το πολιτικό σύστημα, ενώ συνέβαλε στην ενίσχυση αλαζονικών συμπεριφορών από την πλευρά της κυβέρνησης.

Αναφερόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι «ο ιστορικός κύκλος του έχει κλείσει», ξεκαθαρίζοντας πως δεν επιχειρεί να επαναλάβει το ίδιο πολιτικό εγχείρημα, αλλά να ανοίξει έναν νέο κύκλο με τις ίδιες αξίες και αρχές, προσαρμοσμένες όμως σε μια διαφορετική πολιτική αντίληψη και στις ανάγκες της σημερινής εποχής.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η ανταπόκριση των πολιτών στο νέο εγχείρημα είναι ιδιαίτερα μεγάλη, υπογραμμίζοντας πως μέσα σε μόλις 26 ημέρες από την ίδρυσή της η ΕΛ.Α.Σ. αριθμεί ήδη δεκάδες χιλιάδες μέλη. Όπως είπε, το γεγονός αυτό αποτελεί «δήλωση κυβερνησιμότητας» και δείχνει ότι υπάρχει κοινωνική ανάγκη για μια νέα πολιτική πρόταση.

«Δεν επέστρεψα στην ενεργό πολιτική δράση για να καταγράφω ποσοστά», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι στόχος της ΕΛ.Α.Σ. είναι να αποτελέσει μια κυβερνώσα δύναμη της Αριστεράς και όχι μια παράταξη που περιορίζεται μόνο στη διαμαρτυρία. Στόχος μου δεν είναι να είμαι αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά να κυβερνήσω σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα, απαντώντας στην ερώτηση εάν ο στόχος τους είναι να είστε αξιωματική αντιπολίτευση, ο Τσίπρας απάντησε:

«Δεν έχω τέτοια επιδίωξη. Έγινα ο νεότερος στην ιστορία πρωθυπουργός, ήταν ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα έχασα και έφυγα αλλά με το κεφάλι ψηλά μπορώ να κυκλοφορήσω στο δρόμο. Μου καταλογίζουν λάθη και αστοχίες αλλά κανένας δεν μου καταλογίζει άλλα πράγματα πιο δύσκολα όπως ανεντιμότητα και λοιπά. Δεν είναι στόχος μου να επιστρέψω για να καταγράψω ποσοστά ούτε για να κάνω τον αρχηγό. Αλλά δεν είμαι στόχος μου να είμαι αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης στόχος μου είναι να είμαι χρήσιμος στη χώρα και στην κοινωνία από σήμερα. Να καταθέσουμε μια εναλλακτική πρόταση εξουσίας απέναντι στη Νέα Δημοκρατία που θα διεκδικήσει με αξιώσεις την πρώτη θέση και να κυβερνήσει τον τόπο».

Ρεζερβέ θέσεις δεν υπάρχουν

Απευθυνόμενος στα στελέχη και τους βουλευτές  του ΣΥΡΙΖΑ που θέλουν να ενταχθούν στην ΕΛΑΣ ο Αλέξης Τσίπρας ήταν ξεκάθαρος ότι δεν αποκλείεται κανείς αλλά ούτε προκρατημένες θέσεις υπάρχουν για κανέναν. «Ρεζερβέ θέσεις δεν υπάρχουν» είπε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του και πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις για το ποιοι θα είναι υποψήφιοι βουλευτές θα ληφθούν από τα συλλογικά όργανα.

«Δεν κάνω κάποιο πάρτι για να καλώ στο σπίτι μου αυτούς που θέλω... Κάνουμε μια νέα πολιτική προσπάθεια και μια νέα αρχή. Αυτή τη νέα αρχή την κάνουμε μέσα στην κοινωνία με την κοινωνία για την κοινωνία και από την πρώτη στιγμή πριν καν την ιδρυτική πράξη είχα δηλώσει πολύ ξεκάθαρα ότι σε αυτή τη νέα αρχή δεν υπάρχει κανένας αποκλεισμός είναι όλοι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν με δύο όρους: Ότι αυτή η προσπάθεια δε θα γεννηθεί μέσα στη Βουλή...
Αν θέλουν να παραιτηθούν από τη Βουλή βεβαίως είναι ευπρόσδεκτοι. Ο δεύτερος όρος που έθεσα είναι ότι δεν έχουμε προ κρατημένες θέσεις για κανέναν. Όταν τα συλλογικά μας όργανα συγκροτηθούν και συνεδριάσουν για να αποφασίσουν ποιοι θα είναι υποψήφιοι βουλευτές για όλα μας τα μέλη θα υπάρχει ισότιμη μεταχείριση. Δεν αποκλείουμε κανέναν δεν έχουμε όμως και ρεζερβέ θέσεις για κανέναν» είπε συγκεκριμένα.

Ερωτηθείς για το εάν έχει μιλήσει με τον Σωκράτη Φάμελλο, απέφυγε να το αποκαλύψει λέγοντας: «Τα κινητά μου είναι ανοικτά οι κοινωνικές μου επαφές ανοικτές. Δεν κρατώ καμία κακία σέβομαι συλλογικές διαδικασίες και πρόσωπα».

Ο κ. Τσίπρας ήταν κατηγορηματικός ότι ο κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ έχει κλείσει και δεν παρέλειψε μάλιστα να αφήσει αιχμές και σε βάρος του κ. Πολάκη για όσα δήλωσε σήμερα σε βάρος του Σωκράτη Φάμελλου. «Εγώ είμαι εδώ προκειμένου να μιλήσω για τα προβλήματα της κοινωνίας και όχι για τα προβλήματα του κ. Πολάκη με τον ΣΥΡΙΖΑ» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Τσίπρας ερωτήθηκε για το εάν θα συνεργαστεί με τον ΣΥΡΙΖΑ και έδωσε μια γενικότερη απάντηση σε σχέση με προεκλογικές και μετεκλογικές συνεργασίες . «Εμείς ιδρυθήκαμε για να καλύψουμε ένα υπαρκτό κενό» είπε αρχικά προσθέτοντας πως οι υπάρχουσες πολιτικές δυνάμεις έχουν κλείσει τον κύκλο τους. «Εμείς εάν βγούμε πρώτο κόμμα θα επιδιώξουμε σχηματισμό κυβέρνησης στη βάση του προγράμματός μας. Αν αυτό δεν συμβεί θα πάμε δεύτερες εκλογές» ξεκαθάρισε. 

Ερωτηθείς για τις παραφωνίες στελεχών της ΕΛΑΣ σε ότι αφορά την αύξηση της φορολογίας ο κ. Τσίπρας τάχθηκε ουσιαστικά υπέρ της αύξησης της φορολογίας στα μερίσματα και πρόσθεσε ότι το κρίσιμο είναι να δούμε πως θα μεγαλώσει η πίτα.
«Δεν υπάρχει λόγος για νέα φορολογία. Υπεραποδίδει γύρω στα 6 δισ η οικονομία χωρίς να φορολογηθούν ούτε μεσαία, ούτε χαμηλά ακόμη και ούτε τα υψηλά εισοδήματα. Ωστόσο απαιτείται δικαιοσύνη και αναδιανομή από τους ισχυρούς στην κοινωνία. Δεν θα γίνει με φορολόγηση της πισίνας σας, ούτε του γρήγορου σκάφους. Με πατριωτική εισφορά που θα αφορά το 1% τους πάρα πολύ πλούσιους και επιχειρήσεις» σημείωσε παραπέμποντας για εξειδίκευση στην επικείμενη ΔΕΘ.

Μίλησε επίσης για τρεις άξονες πάνω στους οποίους κινείται η οικονομική πολιτική της ΕΛΑΣ: Η δημιουργία ενός Εθνικού Ταμείου Ανάπτυξης, η αλλαγή του μείγματος της φορολογικής πολιτικής και η πάταξη της διαφθοράς.

Ο κ. Τσίπρας τάχθηκε επίσης υπέρ της αύξησης των μισθών για γιατρούς, δασκάλους,  και νοσηλευτές οι οποίοι όπως είπε παίρνουν μισθούς αναξιοπρέπειας.  Απαντώντας στο ερώτημα για το πώς θα χρηματοδοτηθούν οι εξαγγελίες του κόμματος, σημείωσε ότι «θα βρούμε τα λεφτά στην εντιμότητά μας», ενώ έκανε λόγο για κατάργηση όσων χαρακτήρισε «φοροαπαλλαγές απληστίας».



📺«Οι σεισμοί κράτησαν 40 δευτερόλεπτα, έχουν καταρρεύσει πολλά κτήρια»: Η μαρτυρία του προέδρου της ελληνικής κοινότητας στη Βενεζουέλα


Τη δική του μαρτυρία για τους δύο σεισμούς που χτύπησαν το απόγευμα της Τετάρτης (ξημερώματα Πέμπτης ώρα Ελλάδος) τη Βενεζουέλα, μετέφερε ο πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας στη χώρα, Θεόδωρος Μαρακέλης.

Όπως είπε στον ΣΚΑΪ «οι σεισμοί κράτησαν 40 δευτερόλεπτα. Τρομάξαμε, άρχισαν να πέφτουν διάφορα πράγματα γιατί εμείς ζούμε στον 14ο όροφο πολυκατοικίας».

«Δεν κατάλαβα πότε τελείωσε ο πρώτος και μετά ο δεύτερος, αμέσως διακόπηκε το ρεύμα και επανήλθε μετά από έξι ώρες, τα μεσάνυχτα (ώρα Βενεζουέλας)» πρόσθεσε ο κ. Μαρακέλης.


Ο πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας στη Βενεζουέλα εξήγησε, επίσης, ότι χθες, Τετάρτη, ήταν ημέρα αργίας, εθνική γιορτή, και οι περισσότεροι ήταν είτε σπίτι είτε στον δρόμο την ώρα των σεισμών.

Όσον αφορά τις ζημιές είπε ότι «σε διάφορα σημεία του Καράκας έχουν καταρρεύσει πολλά κτήρια και στην πολιτεία Λαγκουάιρα είναι αρκετά τα σπίτια που έχουν πάθει ζημιές, εκεί είναι και το κεντρικό αεροδρόμιο που έχει κλείσει».

Σύμφωνα με τον κ. Μαρακέλη στη Βενεζουέλα «είμαστε περίπου 2.500 Έλληνες σε όλη τη χώρα και δεν έχουμε ακούσει κάτι δυσάρεστο για κάποιο συμπατριώτη».



ΤΕΛΕΙΩΝΕ ΒΡΕ ΠΑΠΑΡΑ ΠΟΥ ΧΘΕΣ ΕΛΕΓΕΣ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΑΡΘΕΙ Η ΑΣΥΛΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ👉Αβραμόπουλος: Κατέθεσε προσφυγή στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου – Ζητεί να ακυρωθεί το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψής του


Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ζητεί από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου να ακυρωθεί το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης που εξέδωσαν σε βάρος του οι βελγικές δικαστικές αρχές.

Αναλυτικότερα, ο κ. Αβραμόπουλος κατέθεσε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου προσφυγή, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει τελέσει οποιαδήποτε αξιόποινη πράξη, ενώ αμφισβητεί και τη νομιμότητα του εντάλματος.

Συγκεκριμένα αναφέρει, μεταξύ των άλλων, ότι στο έγγραφο δεν αποτυπώνεται με σαφήνεια ο χρόνος, ο τόπος και οι συνθήκες τέλεσης των πράξεων που του αποδίδονται, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για στοιχεία που, σύμφωνα με το ελληνικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο, πρέπει να περιλαμβάνονται.

Παράλληλα, υποστηρίζει ότι δεν προσδιορίζεται επαρκώς η εθνική δικαστική απόφαση ή το εθνικό ένταλμα στο οποίο στηρίχθηκε η έκδοση του ευρωπαϊκού εντάλματος, όπως προβλέπεται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Βουλή: Ο Ευάγγελος Μπακέλας συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους για τη θέση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου


Ολοκληρώθηκε στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής η διαδικασία της ακρόασης των υποψήφιων ανώτατων εισαγγελικών και δικαστικών λειτουργών για την πλήρωση της θέση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, η οποία κενώνεται στις 30 Ιουνίου.

Στη Διάσκεψη των Προέδρων κλήθηκαν προς ακρόαση συνολικά 37 αντιεισαγγελείς του Αρείου Πάγου, αντιπρόεδροι του Αρείου Πάγου και αεροπαγίτες -οι οποίοι πληρούσαν τους όρους για να συμμετάσχουν στην διαδικασία-, προσήλθαν στην ακρόαση έξι εκ των οποίων οι δύο δήλωσαν πως δεν ενδιαφέρονται.

Από τους 10 αντιεισαγγελείς του Αρείου Πάγου που ήταν στην λίστα προσήλθαν τέσσερις. Από τους 9 αντιπροέδρους του Αρείου προσήλθε ένας και από τους 18 αεροπαγίτες προσήλθε επίσης ένας στην ακρόαση.

Τις περισσότερες ψήφους συγκέντρωσαν ο αντιεισαγγελέας τους Αρείου Πάγου Ευάγγελος Μπακέλας (17 ψήφους), ο αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Βασίλης Φλωρίδης (12 ψήφους), η αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Μαρία Γκανέ (7 ψήφους) και ο αεροπαγίτης Παναγιώτης Βενιζελέας.

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας της ΔτΠ θα αποσταλούν στον υπουργό Δικαιοσύνης προκειμένου να εισηγηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο το οποίο θα λάβει τη σχετική τελική απόφαση.

«Σφαγή» στην ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ Παππά-Πολάκη και Φάμελλου -Αποχώρησε ο ΒΟΣΚΟΣ, όλες οι εξελίξεις


Ένταση επικράτησε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ του Σωκράτη Φάμελλου, του Νίκου Παππά και του Παύλου Πολάκη.

Ο Π. Πολάκης προανήγγειλε σε δηλώσεις του, αποχωρώντας από τη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας, την κατάθεση υπογραφών προκειμένου να συγκληθεί ξανά η Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Είπε ακόμη: «Δυστυχώς, επιβεβαιώθηκε το στρατηγικό αδιέξοδο της πολιτικής που ακολουθεί αυτή τη στιγμή, με βάση την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με την προοδευτική ανασύνθεση του χώρου και την πορεία του ΣΥΡΙΖΑ. Θεωρώ ότι η μόνη λύση είναι να ξαναγίνει Κεντρική Επιτροπή και να αλλάξει η απόφαση την οποία πήραμε. Δεν υπάρχει καμία άλλη λύση για το χώρο. Γιατί δεν είναι δυνατόν όταν έχεις από την Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη μία εκφώνηση στρατηγικού χαρακτήρα -και είναι δικαίωμά τους-, η οποία λέει ότι δεν συνεργαζόμαστε με κόμματα, δεν συνεργαζόμαστε με βουλευτές κ.τ.λ., μιλάμε μόνο με άτομα, με προσωπικότητες που έρχονται χωρίς το φορτίο του αξιώματός τους, εδώ να επιμένουμε. Εγώ είπα πάρα πολύ καθαρά στον πρόεδρο Σωκράτη Φάμελλο "μίλησες επισήμως με τον Αλέξη τον Τσίπρα να σου επιβεβαιώσει ότι ή δεν συνεργάζεται ή ότι συνεργάζεται;". Δεν μπορούμε να παρατείνεται αυτή η κατάσταση απαξίωσης, αυτοεξευτελισμού και διάλυσης, δεν γίνεται, μας έχουν φτάσει τόσο χαμηλά. Άρα, πρέπει να υπάρξει συνεδρίαση Κεντρικής Επιτροπής και να αλλάξει η απόφαση».

Μετά το τέλος της συνεδρίασης η πλευρά της μειοψηφίας μαζεύει υπογραφές εκτιμώντας ότι μετά τη δήλωση του Αλέξη Τσίπρα ότι δεν συνεργάζεται με δυνάμεις που έχουν κλείσει τον κύκλο τους, θα πείσουν τον απαραίτητο αριθμό μελών της ΚΕ που απαιτείται για έκτακτη σύγκληση του οργάνου.

Κατά πληροφορίες, δε, θα ζητήσουν από τον Σωκράτη Φάμελλο να απαντήσει στη δήλωση Τσίπρα.

Θεοχαρόπουλος: «Προσφέρουμε κριτική στήριξη στην ΕΛΑΣ, αλλά αυτό σημαίνει και στήριξη και κριτική»

Στην τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος ανέφερε: «Είναι σεβαστό αυτό που κάνει ο Τσίπρας και κατανοητό. Η ΕΛΑΣ δεν διαπραγματεύεται, επομένως ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να ετοιμάζεται για όλα τα ενδεχόμενα και να λειτουργήσει ως κόμμα. Προσφέρουμε κριτική στήριξη στην ΕΛΑΣ, αλλά αυτό σημαίνει και στήριξη και κριτική».

Δούρου: «Διαφορετικά ψηφοδέλτια δεν σημαίνει κατ' ανάγκην και αντιπαραθετικά ψηφοδέλτια»
«Η ενότητα μπορεί να επιτευχθεί μόνο μετεκλογικά, δοθέντων των σημερινών δεδομένων, κυρίως της στάσης της ΕΛΑΣ» είπε η Ρένα Δούρου, και προσέθεσε: «Αν θέλουμε να είμαστε παρόντες και όχι παρατηρητές όπως σήμερα, πρέπει, όπως έχω πει, να ανατάξουμε το κόμμα με όσες δυνάμεις έχουν μείνει, να τεθούμε σε προεκλογική διάταξη και φυσικά να μετέχουμε στις εκλογές επιδιώκοντας τη μέγιστη σύμπραξη προοδευτικών δυνάμεων και προσωπικοτήτων που θέλουν και μπορούν.

Διαφορετικά ψηφοδέλτια δεν σημαίνει κατ' ανάγκην και αντιπαραθετικά ψηφοδέλτια. Δύο κόμματα μπορούν να κατέβουν στις εκλογές χωρίς να αντιπαρατίθενται. Μιλάμε για μια στάση που είναι επικοινωνιακά διαχειρίσιμη σε επίπεδο δημόσιου λόγου.

Όσο καθυστερούμε, τροφοδοτούμε την εσωστρέφεια και περιορίζουμε τη δυνατότητα αξιοπρεπούς εκλογικής παρουσίας. Ας μην ξεχνάμε ότι ήδη βρισκόμαστε σε προεκλογική εκστρατεία. Μητσοτάκης και Ανδρουλάκης λειτουργούν πλέον καθαρά προεκλογικά, αλλά και η ΕΛΑΣ το ίδιο, το είδαμε με τις τρεις προτάσεις αλλά και με τη στελέχωση των οργάνων με εκλογικό ορίζοντα».

Προσερχόμενος ο Νίκος Παππάς απάντησε λακωνικά αλλά με νόημα, «χρονοδιάγραμμα και ΔΕΘ», όταν ερωτήθηκε τι περιμένει από τη σημερινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας.