27 Ιουνίου 2026

Οι ΗΠΑ έπληξαν ιρανικούς στόχους στα Στενά του Ορμούζ - Επιθέσεις των Φρουρών της Επανάστασης κατά αμερικανικών θέσεων


Νέα κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή, καθώς οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν ανακοίνωσαν ότι εξαπέλυσαν επιθέσεις κατά αμερικανικών στρατιωτικών θέσεων στον Κόλπο.

Παράλληλα, έκαναν λόγο για «άμεση και αποφασιστική» απάντηση στα αμερικανικά πλήγματα. Η ένταση πυροδοτήθηκε από επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στα Στενά του Ορμούζ, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ιράν να ανταλλάσσουν σκληρές δηλώσεις και κατηγορίες για παραβίαση συμφωνιών αποκλιμάκωσης.

Οι Φρουροί της Επανάστασης, μέσω της ιρανικής κρατικής τηλεόρασης, προανήγγειλαν ότι η απάντησή τους στα αμερικανικά πλήγματα θα είναι «άμεση και αποφασιστική». 

Ακόμα, υποστήριξαν ότι απέκρουσαν επίθεση των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων στην περιοχή Σιρίκ, στα Στενά του Ορμούζ, χωρίς να δώσουν περαιτέρω λεπτομέρειες.

Σε προηγούμενη ανακοίνωσή τους είχαν αναφέρει ότι εξαπέλυσαν επιθέσεις εναντίον αμερικανικών στρατιωτικών θέσεων στον Κόλπο, σε αντίποινα για τα πλήγματα των Ηνωμένων Πολιτειών στο ιρανικό έδαφος.

Οι αμερικανικές επιχειρήσεις και το πλήγμα σε πλοίο

Το U.S. Central Command (CENTCOM) επιβεβαίωσε ότι οι αμερικανικές δυνάμεις έπληξαν αποθήκες πυραύλων και drones, καθώς και εγκαταστάσεις παράκτιων ραντάρ στο Ιράν, σε απάντηση επίθεσης σε εμπορικό πλοίο στα Στενά του Ορμούζ.

Σύμφωνα με τον Ντόναλντ Τραμπ, το Ιράν εκτόξευσε τουλάχιστον τέσσερα μη επανδρωμένα αεροσκάφη εναντίον πλοίων που κινούνταν στην περιοχή. Όπως ανέφερε, ένα drone έπληξε το κατάστρωμα μεγάλου φορτηγού πλοίου, προκαλώντας ζημιές χωρίς να διακοπεί η πορεία του, ενώ τα υπόλοιπα τρία καταρρίφθηκαν.

Ο Αμερικανός Πρόεδρος χαρακτήρισε το περιστατικό «σοβαρή παραβίαση» της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός, χωρίς να δώσει περαιτέρω στοιχεία.

Βανς: «Η βία θα αντιμετωπίζεται με βία»

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς, δήλωσε ότι «η βία θα αντιμετωπίζεται με βία», μετά τις αμερικανικές επιθέσεις κατά ιρανικών στόχων. Σε ανάρτησή του στο Χ ανέφερε ότι το Ιράν έχει υπογράψει συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και ότι οι ΗΠΑ την έχουν τηρήσει. Παράλληλα τόνισε ότι τυχόν διαφωνίες για την εφαρμογή του μνημονίου συνεννόησης μπορούν να επιλυθούν διπλωματικά, «αλλά η βία θα αντιμετωπίζεται με βία».

Εκατέρωθεν κατηγορίες και αβέβαιο status της εκεχειρίας

Η Ουάσιγκτον υποστηρίζει ότι οι επιθέσεις της Παρασκευής δεν σηματοδοτούν επιστροφή σε ευρύτερες πολεμικές επιχειρήσεις, τουλάχιστον προς το παρόν, ενώ το Ιράν επιμένει ότι οι αμερικανικές ενέργειες αποτελούν παραβίαση της συμφωνίας αποκλιμάκωσης.

Ο Ντόναλντ Τραμπ, από την πλευρά του, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω αντίδρασης, λέγοντας πως «θα το μάθετε» όταν ρωτήθηκε για τα επόμενα βήματα των ΗΠΑ.

Τα Στενά του Ορμούζ παραμένουν το επίκεντρο της κρίσης, καθώς αποτελούν κρίσιμη θαλάσσια δίοδο για το παγκόσμιο εμπόριο ενέργειας. 

Οι επιθέσεις σε εμπορικά πλοία, οι απειλές για περιορισμό της ναυσιπλοΐας και οι στρατιωτικές επιχειρήσεις έχουν οδηγήσει σε κλιμάκωση χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα αποκλιμάκωσης.

Η κατάσταση παραμένει ρευστή, με τις δύο πλευρές να διατηρούν σκληρή ρητορική και να αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω στρατιωτικών κινήσεων.

📺Αλαλούμ μεταξύ Ελλάδας-Αυστραλίας για την έκδοση Δαλαμάγκα – Πώς «χάθηκαν στη μετάφραση»


Διεθνή αναστάτωση και σύγχυση μεταξύ Ελλάδας και Αυστραλίας προκάλεσε ο χειρισμός έκδοσης του υπ’ αριθμόν ένα καταζητούμενου της Αυστραλίας, Τζέιμς Δαλαμάγκα.

Δεν θα εκδοθεί στην Αυστραλία ο Τζέιμς Δαλαμάγκας – Θα δικαστεί στην Ελλάδα
Όπως αποκάλυψε η εκπομπή «Φως στο Τούνελ» αποκάλυψε την Παρασκευή 26 Ιουνίου όλα ξεκίνησαν στις 9 Ιουνίου, όταν οι αυστραλιανές δικαστικές Αρχές έστειλαν στο ελληνικό Υπουργείο Δικαιοσύνης μία σειρά ερωτημάτων για το ισχύον νομικό καθεστώς στην Ελλάδα που αφορούν υποθέσεις έκδοσης.  Συγκεκριμένα ζητούσαν να πληροφορηθούν τι προβλέπει η ελληνική νομοθεσία σε περιπτώσεις όπου ο καταζητούμενος είναι Έλληνας πολίτης, ποια είναι η αντιμετώπιση σε περίπτωση παραγραφής και τι έχει ακολουθηθεί σε αντίστοιχες υποθέσεις.

Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Δικαιοσύνης, μόνον δικαστικοί λειτουργοί είναι αρμόδιοι να απαντήσουν τα συγκεκριμένα ερωτήματα, ως εκ τούτου ήταν μονόδρομος η διαβίβαση του αιτήματος του γενικού Εισαγγελέα Αυστραλίας στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών Πατρών.

Ο  εισαγγελέας απάντησε περιγράφοντας το γενικό νομικό πλαίσιο που διέπει τις εκδόσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη διακρατική σύμβαση του 1991 και την ελληνική νομοθεσία.  Απάντησε γενικά και όχι αποκλειστικά για την υπόθεση Δαλαμάγκα και την έκδοση του ή μη στην Αυστραλία.


Όμως, φαίνεται πως αυτή η απάντηση παρερμηνεύθηκε στην Αυστραλία ως θέση της ελληνικής πλευράς για τη μη έκδοση του Δαλαμάγκα.

Μόλις έγινε ευρέως γνωστή η είδηση μέσω των αυστραλιανών μέσων ενημέρωσης, προκλήθηκε οργή στην οικογένεια του θύματος αλλά και σφοδρές αντιδράσεις από πολλούς που εκτίμησαν πως η Ελλάδα θέλει να κλείσει οριστικά την υπόθεση πριν καν ξεκινήσει η δίκη!


ΣΥΡΙΖΑ: Άνοιγμα στο ΠΑΣΟΚ μετά το "όχι" Τσίπρα - Οι δηλώσεις Σαπουνά που αλλάζουν τα δεδομένα


Νέα δεδομένα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δηλώσεις της Αναστασίας Σαπουνά, η οποία άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ, ενώ απομακρύνθηκε από το σενάριο συμπόρευσης με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα

Τα πάνω κάτω έχουν έρθει στον ΣΥΡΙΖΑ, αφού χθες η αναπληρώτρια γραμματέας της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αναστασία Σαπουνά, εκφράζοντας τις απόψεις του Σωκράτη Φάμελλου, εμφανίστηκε να απομακρύνεται από το σενάριο το κόμμα της Κουμουνδούρου να στηρίξει την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα, ενώ την ίδια ώρα έκλεισε το μάτι στο ΠΑΣΟΚ για συμπόρευση στις εκλογές.

ΣΥΡΙΖΑ: Το άνοιγμα προς το ΠΑΣΟΚ και τα σενάρια εκλογικής συνεργασίας

«Πολιτικά και προγραμματικά -και θα το δούμε αυτό πώς θα εξελιχθεί στο μέλλον- έχουμε πάρα πολλά κοινά σημεία όχι μόνο με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα, αλλά και με το ΠΑΣΟΚ του Ν. Ανδρουλάκη, για παράδειγμα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Οι δηλώσεις της Αναστασίας Σαπουνά ήρθαν να επιβεβαιώσουν τα σενάρια που υπάρχουν το τελευταίο διάστημα, ότι ανάμεσα στον Σωκράτη Φάμελλο και τον Νίκο Ανδρουλάκη υπάρχει ένας άτυπος δίαυλος επικοινωνίας με στόχο την εκλογική συνεργασία.

ΣΥΡΙΖΑ: «Δεν βάζουμε λουκέτο, θα είμαστε στις εκλογές»

Με βάση, πάντως, τις δηλώσεις της Αναστασίας Σαπουνά, ο ΣΥΡΙΖΑ θα κατέβει στις επόμενες εκλογές, καθώς, όπως ανέφερε: «Δεν έχει πει ποτέ ο ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν θα συμμετέχει στις επόμενες εκλογές. Το πώς θα το δούμε στην πορεία, υπάρχουν όργανα που θα το αποφασίσουν αυτό.» Όπως επισήμανε ακόμα, «στην ίδια απόφαση η Κεντρική Επιτροπή δεν είπε ότι το κόμμα αυτοδιαλύεται. Δεν είπε ποτέ ότι βάζουμε λουκέτο. Είμαστε κανονικά ενεργοί στον χώρο. Υπάρχει η κοινοβουλευτική ομάδα. Χθες συνεδρίασε η Πολιτική Γραμματεία. Στη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας βάλαμε το ζήτημα του πώς θα επικαιροποιηθεί το πρόγραμμα, πώς θα πάμε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Δεν έχει πει ποτέ ο ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν θα συμμετέχει στις επόμενες εκλογές. Το πώς θα το δούμε στην πορεία, υπάρχουν όργανα που θα το αποφασίσουν αυτό. Επίσης, ποτέ δεν είπαμε ότι θα σταματήσουν να συγκαλούνται τα όργανα και να λειτουργούν. Χθες αποφασίσαμε, επίσης, να λειτουργήσει και το Εκτελεστικό Γραφείο.»

Αναφερόμενη, μάλιστα, στη στάση του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος έχει διαμηνύσει με κάθε τρόπο ότι δε θα συνεργαστεί με κόμματα, αλλά μόνο με προσωπικότητες, η αναπληρώτρια γραμματέας είπε: «Έχουμε πλέον μια άλλη τοποθέτηση που ξεκαθαρίζει, από την πλευρά του κ. Τσίπρα, τα πράγματα. Σε αυτό λοιπόν το περιβάλλον, εάν δεν μπορεί να προχωρήσει μια σύγκλιση, μια ώσμωση, μια διαδικασία που θα επέτρεπε κάτι περισσότερο, προφανώς δεν θα αποστούμε τη στρατηγική που έχουμε επιλέξει. Εμείς προσπαθήσαμε να ανοίξουμε μία γέφυρα πολιτικής συνεννόησης. Ο κ. Τσίπρας, χθες, με τον οποίο έχουμε υπάρξει στην κυβέρνηση της χώρας, ως ΣΥΡΙΖΑ (και είμαστε όλοι πάρα πολύ περήφανοι για το 2015-’19, είτε συμμετείχαμε σε μικρότερες θέσεις είτε σε θέσεις μεγαλύτερης πολιτικής ευθύνης και δεν θα αποστούμε ποτέ όλων αυτών που καταφέραμε), ήταν σαφής και η απάντηση που έδωσε είναι απόλυτα σεβαστή. Δεν υπάρχει κανένα ερωτηματικό, νομίζω, μετά από τη χθεσινή του τοποθέτηση. Δεν μπορώ να αμφισβητήσω αυτό που ο Αλέξης Τσίπρας είπε με απόλυτη σαφήνεια από τηλεοράσεως.»

Η στενή συνεργάτις του Αλέξη Τσίπρα έριξε, μάλιστα, και μία βόμβα, όταν αναφέρθηκε με έμμεσο τρόπο σε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ. «Πολιτικά και προγραμματικά -και θα το δούμε αυτό πώς θα εξελιχθεί στο μέλλον- έχουμε πάρα πολλά κοινά σημεία όχι μόνο με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα, αλλά και με το ΠΑΣΟΚ του Ν. Ανδρουλάκη, για παράδειγμα. Κατά την προσωπική μου γνώμη, στο 70-80% όλων αυτών των κομμάτων που θέλουν να εκφράσουν πολιτικά και στη Βουλή το ευρύτερο αριστερό προοδευτικό δημοκρατικό ρεύμα, υπάρχουν πάρα πολλές συγκλίσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ελενη Καλογεροπουλου
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Οι αλλαγές που έρχονται από το 2027 σε φόρους, εισφορές και δηλώσεις


Η ενίσχυση των εσόδων του ασφαλιστικού συστήματος επανέρχεται στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού, καθώς η πορεία των εισπράξεων από ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία. Στο υπουργείο Εργασίας εξετάζονται νέα εργαλεία και παρεμβάσεις με ορίζοντα τα επόμενα χρόνια, ενώ το 2027 θεωρείται κομβικό έτος για την εφαρμογή πολιτικών που θα περιορίσουν τη δημιουργία νέων χρεών και θα ενισχύσουν τη συνέπεια στην καταβολή των ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Παρά τις αλλαγές που έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στο ασφαλιστικό πλαίσιο και τη βελτίωση ορισμένων δεικτών, η εικόνα των εσόδων από συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων παραμένει χαμηλότερη των προσδοκιών. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει στην αναζήτηση νέων μηχανισμών παρακολούθησης και διαχείρισης των οφειλών, με στόχο την έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων πριν αυτά μετατραπούν σε συσσωρευμένα ληξιπρόθεσμα βάρη.

Παρέμβαση από τα πρώτα σημάδια καθυστέρησης

Μεταξύ των σεναρίων που βρίσκονται υπό επεξεργασία περιλαμβάνεται ένα μοντέλο ταχύτερης αντίδρασης από τον ΕΦΚΑ όταν διαπιστώνονται οι πρώτες καθυστερήσεις στην καταβολή εισφορών.

Η βασική φιλοσοφία είναι ότι όσο νωρίτερα εντοπίζεται ένας ασφαλισμένος που αρχίζει να αποκλίνει από τις υποχρεώσεις του, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να αποφευχθεί η δημιουργία μεγάλων χρεών. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται προειδοποιητικές παρεμβάσεις και διοικητικοί μηχανισμοί υπενθύμισης, οι οποίοι θα λειτουργούν ως έγκαιρο σήμα προς τον οφειλέτη ώστε να τακτοποιεί τις εκκρεμότητές του πριν η κατάσταση γίνει πιο σύνθετη.

Στόχος δεν είναι μόνο η αύξηση των εισπράξεων, αλλά και η αποφυγή της συσσώρευσης οφειλών που στη συνέχεια απαιτούν πολυετείς ρυθμίσεις και δυσκολεύουν τόσο τον ασφαλισμένο όσο και τον φορέα κοινωνικής ασφάλισης.

Κίνητρα για τους συνεπείς ασφαλισμένους

Παράλληλα με τα μέτρα πρόληψης, εξετάζονται και πρωτοβουλίες που θα επιβραβεύουν όσους τηρούν με συνέπεια τις υποχρεώσεις τους.

Στο τραπέζι βρίσκεται η επαναφορά έκπτωσης για όσους επιλέγουν να εξοφλούν προκαταβολικά τις ασφαλιστικές εισφορές ολόκληρου του έτους. Η συγκεκριμένη πρακτική είχε εφαρμοστεί στο παρελθόν και θεωρείται ότι μπορεί να ενισχύσει τα ταμειακά διαθέσιμα του συστήματος, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει οικονομικό όφελος στους επαγγελματίες που διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα.

Ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να λειτουργήσει ως επιπλέον κίνητρο συνέπειας, συμβάλλοντας στη βελτίωση της εισπραξιμότητας χωρίς την επιβολή νέων επιβαρύνσεων.

Σύνδεση ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων

Σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συζήτηση για στενότερη διασύνδεση του φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος.

Σύμφωνα με τις προτάσεις που εξετάζονται, μέρος ορισμένων φορολογικών πληρωμών θα μπορούσε να αξιοποιείται για την κάλυψη ασφαλιστικών υποχρεώσεων, δημιουργώντας έναν πιο αυτοματοποιημένο μηχανισμό είσπραξης. Η λογική είναι ότι η αξιοποίηση των υφιστάμενων φορολογικών διαδικασιών μπορεί να περιορίσει τις καθυστερήσεις και να βελτιώσει την τακτικότητα των πληρωμών.

Η προσέγγιση αυτή θεωρείται ότι θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο δημιουργίας νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών και να προσφέρει καλύτερη εικόνα των υποχρεώσεων κάθε επαγγελματία σε πραγματικό χρόνο.

Η βιωσιμότητα του συστήματος στο επίκεντρο

Η συζήτηση για νέα μέτρα συνδέεται άμεσα με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το ασφαλιστικό σύστημα τα επόμενα χρόνια. Η διατήρηση επαρκών εσόδων από εισφορές θεωρείται κρίσιμος παράγοντας για τη χρηματοδότηση των συντάξεων και των παροχών κοινωνικής ασφάλισης, ιδιαίτερα σε μια περίοδο δημογραφικών πιέσεων και αυξημένων δαπανών.

Ταυτόχρονα, οι επαγγελματικοί φορείς επισημαίνουν ότι οποιαδήποτε νέα παρέμβαση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις οικονομικές δυνατότητες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Για μεγάλο αριθμό επαγγελματιών, η πρόσβαση σε ρευστότητα εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση, γεγονός που επηρεάζει την ικανότητά τους να ανταποκρίνονται έγκαιρα στις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις.

Προς το παρόν, οι σχετικές προτάσεις παραμένουν στο στάδιο της επεξεργασίας και δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Ωστόσο, η αναζήτηση αποτελεσματικότερων μηχανισμών είσπραξης αποτελεί πλέον βασικό άξονα της στρατηγικής για το ασφαλιστικό σύστημα. Η εξέλιξη των εσόδων του ΕΦΚΑ τα επόμενα χρόνια θα επηρεάσει καθοριστικά τόσο τη δημοσιονομική ισορροπία όσο και τη δυνατότητα του συστήματος να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της επόμενης δεκαετίας.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΑΝΔΡΕΟΥ
newmoney.gr

📺Δημοσκόπηση Opinion Poll: Τα ποσοστά των κομμάτων στην Α' Θεσσαλονίκης (κάρτες)


Σχεδόν διψήφιο είναι το προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας έναντι της ΕΛ.Α.Σ του Αλέξη Τσίπρα στην Α' Περιφέρεια της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση. 

Σύμφωνα με την έρευνα της Opinion Poll, η Νέα Δημοκρατία διατηρεί διαφορά 9,8 ποσοστιαίων μονάδων από την Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη.

Η δημοσκόπηση που παρουσιάστηκε στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 δίνει στο κυβερνών κόμμα ποσοστό 25,9% στην εκτίμηση ψήφου με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 16,1%.

Μάχη αναμένεται να γίνει για την τρίτη θέση καθώς η Ελληνική Λύση υπολογίζεται στο 12,5% ενώ η «Ελπίδα» της Καρυστιανού είναι στο 12,4%. Το ΠΑΣΟΚ υποχωρεί στην 5η θέση με μονοψήφιο ποσοστό (7,7%) η Πλεύση Ελευθερίας είναι στο 5,7% και το ΚΚΕ στο 5,3%. Πάνω από το εκλογικό όριο του 3% κινείται το ΜέΡΑ24 του Γιάνη Βαρουφάκη ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει σημάδια αποσύνθεσης καθώς υπολογίζεται στο 1,5%.

Στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων: Ν.Δ. 21,9%, ΕΛ.Α.Σ. 13,6%, «Λύση» 10,6%, «Ελπίδα» 10,5%, ΠΑΣΟΚ 6,5%, «Πλεύση» 4,8% και ΚΚΕ 4,5%.

Στην καταλληλότητα για πρωθυπουργία ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι πρώτος στη Θεσσαλονίκη με 23,1%, ακολουθεί ο Κανένας με 22,2% και στην τρίτη θέση ο Αλέξης Τσίπρας με 15,2%. Ακολουθούν οι: Μαρία Καρυστιανού 8,8%, Κυριάκος Βελόπουλος 5,6%, Ζωή Κωνσταντοπούλου 5,4% και στην 7η θέση με 3,6% ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Στην ερώτηση για το πως κρίνουν οι πολίτες τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στην περιοχή όπως το Metro Flyover η ανάπλαση της ΔΕΘ κ.λ.π., το 60,3% απαντά θετικά, το 34,8% δηλώνει αρνητικά και ένα 4,9% δεν απαντά.






ΣΙΓΑ ΜΗ ΒΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ😆😆Πρόστιμο 50.000 ευρώ στην 60χρονη οδηγό που πάτησε και σκότωσε σκυλάκι στη Γαστούνη -Προσφυγή ετοιμάζουν οι δικηγόροι της


Διοικητικό πρόστιμο 50.000 ευρώ επιβλήθηκε στην 60χρονη οδηγό που κατηγορείται ότι παρέσυρε και συνέθλιψε τη μικρόσωμη σκυλίτσα Σίσσυ στη Γαστούνη.

Το πρόστιμο επιβλήθηκε από τον διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Πηνειού, σύμφωνα με τους δικηγόρους της 60χρονης, οι οποίοι προαναγγέλλουν ότι θα καταθέσουν έγγραφες αντιρρήσεις και στη συνέχεια θα προσφύγουν στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Πύργου.

Η 60χρονη στις 18 Ιουνίου πάτησε με το ΙΧ της σκυλάκι στη Γαστούνη και στη συνέχεια έφυγε από το σημείο αφήνοντάς το αβοήθητο.

Σύμφωνα με το patrisnews, η 60χρονη είναι από τα Λεχαινά Ηλείας και η ίδια φέρεται να είπε στους αστυνομικούς ότι είδε το σκυλί στη μέση του δρόμου και σταμάτησε προκειμένου να μην το πατήσει.

Όπως φέρεται να ανέφερε, περίμενε για λίγο, πίστεψε ότι το ζώο είχε φύγει και στη συνέχεια ξεκίνησε ξανά. Φέρεται μάλιστα να παραδέχθηκε ότι αντιλήφθηκε ότι πέρασε με το αυτοκίνητό της πάνω από το άτυχο ζώο, αλλά δεν παρέμεινε στο σημείο.

Πάτρα: 87χρονη που έχασε και τα δύο παιδιά της σε τροχαίο δώρισε ασθενοφόρο αξίας 120.000 ευρώ στο ΕΚΑΒ


Μια σπουδαία πράξη ανθρωπιάς και κοινωνικής προσφοράς εκτυλίχθηκε στην Πάτρα, όπου η 87χρονη Χαριτίνη Αναγνωστοπούλου, προχώρησε στη δωρεά ενός υπερσύγχρονου κινητού ασθενοφόρου προς το ΕΚΑΒ, συνολικής αξίας 120.000 ευρώ.

Η δωρεά αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία λόγω της προσωπικής ιστορίας της ευεργέτιδας. Έχοντας βιώσει την τραγική απώλεια και των δύο παιδιών της σε τροχαίο δυστύχημα, επέλεξε να μετατρέψει τον βαθύ της πόνο σε μια πράξη, που θα συμβάλει στη διάσωση ανθρώπινων ζωών.

Η τελετή παράδοσης του νέου ασθενοφόρου πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα συγκινητική ατμόσφαιρα στον σταθμό του ΕΚΑΒ στην Πάτρα, παρουσία διασωστών και υγειονομικών από ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, Γιώργος Χαραλάμπους, εξήρε την πρωτοβουλία της κ. Αναγνωστοπούλου, ενώ ευχαρίστησε και τον Σύλλογο Εθελοντών Πυροσβεστών Αχαΐας για τη συμβολή του.

Το νέο ασθενοφόρο αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του ΕΚΑΒ στην περιοχή, προσφέροντας ταχύτερη ανταπόκριση και καλύτερη φροντίδα σε επείγοντα περιστατικά.

Η ιστορία της 87χρονης έχει συγκινήσει την τοπική κοινωνία, αποτελώντας ένα ζωντανό παράδειγμα ότι ακόμη και μέσα από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες μπορεί να γεννηθεί η ελπίδα και η προσφορά. Η δωρεά της δεν αποτελεί μόνο μια σημαντική ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, αλλά και μια πολύτιμη παρακαταθήκη ανθρωπιάς και αλληλεγγύης για τις επόμενες γενιές.

26 Ιουνίου 2026

Δημοσκόπηση GPO - Ανέβηκε στο 29,4% η Ν.Δ.


Μία µονάδα πάνω στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία στη νέα δημοσκόπηση της GPO για τα Παραπολιτικά. Άνοδος 1,3% για την ΕΛΑΣ του Τσίπρα. Το Σάββατο 27 Ιουνίου η εφημερίδα «Παραπολιτικά» κυκλοφορεί σε όλα τα περίπτερα της χώρας με πλούσια θεματολογία, πολλές αποκλειστικότητες, αλλά και με αποκαλυπτικά θέματα και ρεπορτάζ!

Στα «Παραπολιτικά» που κυκλοφορούν το Σάββατο 27 Ιουνίου

ΤΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΓΚΑΛΟΠ ΤΗΣ GPO ΓΙΑ ΤΑ «Π»

ΑΝΕΒΗΚΕ ΣΤΟ 29,4% Η Ν.∆.

Μία µονάδα πάνω στην πρόθεση ψήφου το κυβερνών κόµµα

Ανοδος 1,3% για την ΕΛΑΣ του Τσίπρα

Συνεχίζεται η πτωτική πορεία του ΠΑΣΟΚ, ενώ το κόµµα Καρυστιανού δείχνει να βρίσκεται σε αποδροµή

Ανεβαίνει ξανά ο Βελόπουλος, που «βλέπει» την τρίτη θέση

To 38,9% θέλει σταθερότητα, ενώ το 58,4% ζητά πολιτική αλλαγή

Συνεχίζει τις χαµηλές πτήσεις η προοπτική ενός κόµµατος Σαµαρά

📺Bίντεο Μητσοτάκη με τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη


Βίντεο με στιγμιότυπα από τη συνάντησή του με τον Έλληνα αστροναύτη Αδριανό Γολέμη που θα μετάσχει σε αποστολή στο διάστημα ανέβασε στο TikTok o Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Αδριανός Γολέμης, ιατρός διαστημικών αποστολών θα γίνει ο πρώτος Έλληνας ο οποίος θα μετάσχει σε αποστολή στο διάστημα, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Greece in Orbit - Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα».

«Η Ελλάδα στο διάστημα στέλνει δορυφόρους. Σήμερα όμως ετοιμάζεται να στείλει και έναν Έλληνα», αναφέρει ο Πρωθυπουργός στο βίντεο, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα ιστορικό βήμα.

«Είναι μια αποστολή που μεταφέρει το όραμα μιας χώρας που κοιτάζει ψηλότερα από ποτέ. Στο άπειρο και ακόμα παραπέρα» αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ δεν παραλείπει να αστειευτεί με πλάνα από τον Buzz Lightyear από την ταινία Toy Story και να ενημερώσει τον Αδριανό Γολέμη ότι «στο διάστημα δεν έχει πάει ακόμα και δεν προβλέπεται άμεσα».


Τζάκρη: Εγώ και οι Δημοκράτες θα συζητήσουμε με το ΠΑΣΟΚ, την κάθαρση θα αναλάβουν Κασσελάκης, Ανδρουλάκης και Τσίπρας


Για τις συζητήσεις που γίνονται στην αντιπολίτευση, το ΠΑΣΟΚ και τους Δημοκράτες αλλά και την ανάγκη για «κάθαρση» που θα αναλάβουν «Κασσελάκης, Ανδρουλάκης και επειδή δεν βγαίνει η αριθμητική και Τσίπρας», μίλησε το πρωί της Παρασκευής η Θεοδώρα Τζάκρη.

Ερωτηθείσα στον ΣΚΑΪ αν σκοπεύει να πάει στο ΠΑΣΟΚ, η κυρία Τζάκρη αφού σχολίασε ότι «μεταγραφές γίνονται σε άλλα κόμματα», είπε «εγώ και οι Δημοκρατές (σ.σ. το κόμμα του Στέφανου Καασελάκη) θα μπούμε σε συζήτηση με το ΠΑΣΟΚ όταν αυτή γίνει σοβαρή και αυτό γίνεται όταν αφορά συγκλίσεις χώρων. Η επιθυμία μου και η προσπάθεια θα ήταν να υπάρξει μια σύγκλιση πολιτικών χώρων δηλαδή πολιτικών κομμάτων, την άποψη αυτή τη στηρίζω πολύ σθεναρά».

Σε επόμενη ερώτηση αν έχουν σχέση οι δύο χώροι, η Θεοδώρα Τζάκρη απάντησε «είναι όμοροι χώροι» προσθέτοντας ότι «δεν υπάρχει αυτή η συζήτηση τώρα αλλά είμαι σίγουρη ότι θα υπάρξει είτε πριν είτε μετά τις εκλογές».

Κατά την ίδια «υπάρχουν δύο στρατηγικές: Η μια του Μητσοτάκη που λέει "εγώ είμαι ό,τι είμαι αλλά στηρίξτε με για σταθερότητα" και εγώ δεν βλέπω το κίνητρο του ΠΑΣΟΚ να συνωστιστεί με μια "κυβέρνηση μαφία". Η άλλη ατζέντα τη βάζει ο κ. Δρυμιώτης που λέει ότι αν ο Μητσοτάκης πέσει κάτω από το 25% και πάρει 75 ή 80 βουλευτές, και τα κόμματα δεν αξιοποιήσου το γεγονός και δεν δημιουργήσουν κυβέρνηση με κύριο παρονομαστή την κάθαρση τότε θα ξανάρθει ο Μητσοτάκης και η ΝΔ».

Επιμένοντας, δε, ότι «η χώρα έχει ανάγκη από κάθαρση» γιατί «στο Σύνταγμα πάνε να κάνουν σημαία και τέρατα», η κυρία Τζάκρη ρωτήθηκε ποιο σχήμα θα αναλάβει την κάθαρση και απάντησε «Ανδρουλάκης-Κασσελάκης σίγουρα, και όλοι όσοι θέλουν και επειδή η αριθμητική δεν βγαίνει, και Τσίπρας».

Ωστόσο για τον Αλέξη Τσίπρα επιχείρησε να κωδικοποιήσει τη συνέντευξή του την Πέμπτη στον Alpha λέγοντας «8 χρόνια χάνω από τον Μητσοτάκη όχι επειδή είναι καλύτερος, αλλά υπάρχει ένα σύστημα μπλοκ που τον στηρίζει. Αυτό θα αλλάξει, θα πάω εγώ με τα συμφέροντα , δεν θα κερδίσει ούτε επειδή λέει το κόμμα ΕΛΑΣ ούτε επειδή πήγε στο Θησείο, λέει ότι θα κερδίσει επειδή έχω μαζί μου τα συμφέροντα»

📺Σοκ στο Πεκίνο: Πρόσκρουση μικρού αεροσκάφους στον ψηλότερο ουρανοξύστη της πόλης - Δείτε βίντεο


Ένα μικρό αεροσκάφος φάνηκε να προσκρούει στο ψηλότερο κτίριο της πρωτεύουσας της Κίνας το απόγευμα της Παρασκευής, σε ένα σοκαριστικό περιστατικό σε μία από τις πιο οχυρωμένες πόλεις του κόσμου.

Δραματικά πλάνα από το Πεκίνο που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειχναν συντρίμμια να πέφτουν από τον 109 ορόφων πύργο CITIC Tower, γνωστό και ως China Zun, καθώς και ένα τμήμα της ουράς του αεροπλάνου και ένα σπασμένο παράθυρο ενός ταξί στο έδαφος.



Το αεροσκάφος καταστράφηκε ολοσχερώς κατά την πρόσκρουση, και τα συντρίμμια του μαζί με μικρές εστίες φωτιάς έπεσαν κοντά στην ανατολική είσοδο του πύργου. Το κτίριο εκκενώθηκε.

Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές αναφορές, επέβαινε ένας πιλότος. Οι πληροφορίες σχετικά με θύματα ή τραυματισμούς δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί επίσημα.

Τα αίτια της συντριβής βρίσκονται υπό διερεύνηση.

Από την 1η Μαΐου, η κινεζική πρωτεύουσα είναι ουσιαστικά ελεύθερη από drone βάσει σαρωτικών νέων κανόνων. Οι κάτοικοι δεν επιτρέπεται να αγοράζουν, να νοικιάζουν ή να πετούν drone χωρίς κυβερνητική έγκριση εντός της εκτεταμένης δικαιοδοσίας της πόλης.

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ένοχοι κρίθηκαν 57 από τους 58 αγροτες από την Κρήτη-Αθωώθηκε αυτή που επέστρερψε τα χρήματα


Ένοχοι κρίθηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας 57 από τους 58 αγρότες από την Κρήτη, οι οποίοι κατηγορούνται για παρανομες επιδοτήσεις που φέρονται να έλαβαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ το 2020.

Το δικαστήριο αθώωσε κατά πλειοψηφία μια παραγωγό η οποία επέστρεψε το ποσό των 30.000 ευρώ που είχε λάβει. 

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι κατηγορούμενοι φέρονται να δήλωναν ψευδώς ότι ήταν ιδιοκτήτες βοσκοτόπων και καλλιεργούσαν ελιές και αμύγδαλα στην Καστοριά, με αποτέλεσμα να εισπράττουν πολλές χιλιάδες ευρώ από το εθνικό απόθεμα. 

Οι καταδικασθέντες δεν ήταν παρόντες στο δικαστήριο, εκπροσωπήθηκαν από τους συνηγόρους τους. 
 
Η δίκη διεκόπη για την 1η Ιουλίου οπότε και το δικαστήριο θα αποφανθεί επί των ελαφρυντικών και των ποινών που θα επιβληθούν στους καταδικασθέντες. 

Της Έλενας Γαλάρη
skai.gr

ΜΕΓΑΛΟ ΛΙΜΟ🤡🤡Δεν παρανόμησα, δεν αποχώρησα κατόπιν υπουργικής απαίτησης, γιατί μετακίνησα την Τυχεροπούλου: Τι κατέθεσε ο πρώην πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ Δ. Μελάς


Ο πρώην πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ Δημήτρης Μελάς, που κατηγορείται για υπεξαγωγή εγγράφου, υπόθαλψη εγκληματία και παράβαση καθήκοντος από κοινού, υποστήριξε ότι πάντα ενήργησε σύννομα και περιέγραψε την πορεία του στον εν λόγω Οργανισμό.

Ο κ. Μελάς, επικαλέστηκε έγγραφα και αναφέρθηκε σε «υπερεντατικοποίηση των ελέγχων» με υπέρβαση του διαθέσιμου προσωπικού, υπογραμμίζοντας ότι είχαν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα.

Ωστόσο, απέρριψε την κριτική περί δημιουργίας «φραξιών» και στάθηκε στη μετακίνηση της κυρίας Τυχεροπούλου σε ομοβάθμια θέση, την οποία χαρακτήρισε υπηρεσιακά αναγκαία και χωρίς μισθολογικές επιπτώσεις, λόγω λειτουργικών υστερήσεων που, όπως είπε, προκάλεσαν παράπονα συναδέλφων.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος που του αποδίδεται για τη μη κοινοποίηση του πορίσματος Τυχεροπούλου σχετικά με πιθανές παράνομες επιχορηγήσεις.

Πάντα κατά τον κ. Μελά, προτεραιότητα έχει η «δέση» της παρατυπίας πριν τη διαβίβαση στην Εισαγγελία, σημειώνοντας ότι ο ίδιος έχει καταθέσει πέντε μηνυτήριες αναφορές σε «εξόφθαλμες» περιπτώσεις απάτης.

Ως προς την υπεξαγωγή εγγράφου, αρνήθηκε ότι απέκρυψε οτιδήποτε, εξηγώντας ότι οι φάκελοι χωρίς υπηρεσιακή συνέχεια αρχειοθετούνται και ότι το σχετικό υλικό υπήρχε και στο πληροφοριακό σύστημα, άρα ήταν αναζητήσιμο.

Όπως περιέγραψε ο κ. Μελάς, η έκθεση Τυχεροπούλου του είχε αποσταλεί χωρίς σαφή πρωτοκόλληση, με σοβαρές ενδείξεις παρατυπιών που διαβίβασε στην υπηρεσία ελέγχου και η μεταγενέστερη εντολή ελέγχου κατέστησε, κατά την άποψή του, περιττή κάθε περαιτέρω ενασχόληση με τη διαδρομή του φυσικού φακέλου.

Σε ερωτήσεις της έδρας, ο κατηγορούμενος εμφάνισε την έκθεση ως κείμενο με ισχυρές ενδείξεις αλλά όχι ως επίσημο πόρισμα κατόπιν εντολής, ενώ για την απώλεια του φακέλου ανέφερε ότι είχε ήδη αποχωρήσει από τον οργανισμό όταν αναζητήθηκε.

Αναφορικά με την αποχώρησή του, υποστήριξε ότι δεν υπήρξε υπουργική απαίτηση και μίλησε για «οραματικότητα» που δεν ικανοποιήθηκε και για έναν οργανισμό που χρησιμοποιήθηκε πολιτικά, με άστοχο ανταγωνισμό ως προς την ταχύτητα πληρωμών.

Επισήμανε ότι επέλεξε να παραιτηθεί στο τέλος της περιόδου υποβολής αιτήσεων, το μόνο, όπως είπε, «ασφαλές» χρονικό παράθυρο για αλλαγή ηγεσίας, αφού η θητεία του είχε ήδη λήξει από τον Απρίλιο του 2022.

Αναφορά έγινε και στις τηλεφωνικές συνομιλίες που δημοσιοποιήθηκαν έως τον Ιούλιο του 2022, με τον κ. Μελά να κάνει λόγο για «δίνη αρνητικής δημοσιογραφίας» και «δολοφονία χαρακτήρα» με αφορμή ανώνυμη καταγγελία περί δωροδοκιών.

Ακόμη, επανέλαβε ότι ουδέποτε άσκησε πίεση σε υπαλλήλους για παράνομες ενέργειες και ζήτησε να κριθεί αποκλειστικά με βάση τα στοιχεία. Με ένταση σχολίασε την κατάθεση του προκατόχου του Γρηγόρη Βάρρα περί αδιαφάνειας και συγκάλυψης ελέγχων, λέγοντας ότι, αν υπήρχε τέτοια πεποίθηση για τόσο στενό συνεργάτη, θα έπρεπε να είχε τεθεί ευθέως σε πολιτικό επίπεδο.

Η τότε επικεφαλής της Διεύθυνσης Άμεσων Ενισχύσεων και Τεχνικών Έργων, Αθανασία Ρέππα, κατά την απολογία της περιέγραψε έναν οργανισμό με αυξανόμενες απαιτήσεις και ανεπαρκές ανθρώπινο δυναμικό, ιδιαίτερα στη Διεύθυνση Τεχνικών Ελέγχων που, όπως είπε, λειτουργούσε με μόλις τρεις υπαλλήλους παρότι είχε νευραλγικό ρόλο.

Από το 2018, σύμφωνα με την ίδια, στοιχεία ανέδειξαν ασυνήθιστη αύξηση μεγάλων εκτάσεων και εισηγήθηκε ελέγχους για το εθνικό απόθεμα του 2017.

Σε σχέση με την έκθεση Τυχεροπούλου, η κυρία Ρέππα ανέφερε ότι τη χρέωσε στο αρμόδιο τμήμα σχεδιασμού και αξιολόγησης ελέγχου και τη μελέτησε, διαπιστώνοντας ασάφειες.

Εντόπισε αναφορές σε εντολές ελέγχου χωρίς να προσδιορίζεται ο πληθυσμός στόχος, ελλείψεις ως προς τα συνημμένα και απουσία τεκμηριωμένου risk analysis ανά παραγωγό.

Κατά την άποψή της, η μη σαφής εντολή ελέγχου και η αποκλειστική υπογραφή της συντάκτριας αφήνουν περιθώρια διακριτικής μεταχείρισης και αδιαφάνειας στη σειρά και τον τρόπο ελέγχων.

Ακόμα, ανέφερε ότι ενημέρωσε τον προϊστάμενό της Δημήτρη Μελά για τις παρατηρήσεις και, ενόσω ανέμενε πρόσθετο υλικό από την κα Τυχεροπούλου, είχε ήδη διαβιβάσει την έκθεση για περαιτέρω μελέτη στη Διεύθυνση της κυρίας Αδαμοπούλου.

Νομοθετική παρέμβαση για τα ηλεκτρικά πατίνια: Καθολική απαγόρευση χρήσης σε άτομα κάτω των 17 ετών και νέα «τσουχτερά» πρόστιμα


Νέες ρυθμίσεις για την ασφαλή χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, όπως η απαγόρευση οδήγησης από άτομα κάτω των 17 ετών και η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη, εισάγονται με σχέδιο νόμου του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.

Νέες ρυθμίσεις για την ασφαλή χρήση των ηλεκτρικών πατινιών -όπως απαγόρευση οδήγησης από άτομα κάτω των 17 ετών, αυστηροποίηση των κυρώσεων για την κυκλοφορία σε οδούς αυξημένης επικινδυνότητας, καθώς και υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη- εισάγονται με διατάξεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με τίτλο «Προσωπικός Βοηθός, Πρώιμη Παρέμβαση και λοιπές ενεργητικές πολιτικές για άτομα με αναπηρία και παιδιά με αναπηρία, ρυθμίσεις στεγαστικής πολιτικής και άλλες διατάξεις», το οποίο τέθηκε σήμερα, Παρασκευή 26 Ιουνίου, σε δημόσια διαβούλευση.

Η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία αποσκοπεί στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας κατά τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών, στην πρόληψη ατυχημάτων και, ιδίως, στην αυξημένη προστασία των ανηλίκων από τους κινδύνους που συνδέονται με τη χρήση και τη διάθεση των οχημάτων αυτών.

Οι συγκεκριμένες διατάξεις προβλέπουν:
  • Απαγόρευση οδήγησης ηλεκτρικών πατινιών από άτομα κάτω των 17 ετών,
  • αυστηροποίηση των κυρώσεων για την κυκλοφορία ηλεκτρικών πατινιών σε οδούς αυξημένης επικινδυνότητας,
  • θέσπιση υποχρέωσης των οδηγών ηλεκτρικών πατινιών να φέρουν έγγραφο ταυτοποίησης και αποδεικτικό ασφάλισης,
  • καθιέρωση υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών,
  • απαγόρευση της πώλησης, της εκμίσθωσης και της διάθεσης ηλεκτρικών πατινιών σε άτομα κάτω των 17 ετών και κυρώσεις για τους πωλητές, παρόχους και εκμισθωτές που παραβαίνουν τις σχετικές υποχρεώσεις.
Γιώργος Κώτσηρας: Θεσπίζουμε ένα ασφαλέστερο πλαίσιο χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Γιώργος Κώτσηρας δήλωσε: «Η οδική ασφάλεια και η προστασία της ανθρώπινης ζωής αποτελούν αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα. Το τελευταίο διάστημα έχουν καταγραφεί σοβαρά τροχαία ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια, με θύματα, σε αρκετές περιπτώσεις, παιδιά.

Για τον λόγο αυτό, αναγνωρίζοντας τον επείγοντα χαρακτήρα του ζητήματος, αποφασίσαμε να προτάξουμε τη νομοθετική αυτή πρωτοβουλία για τη θέσπιση ενός αυστηρότερου και πιο αποτελεσματικού πλαισίου κανόνων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, εντάσσοντας τις σχετικές διατάξεις στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, ώστε να τεθούν σε εφαρμογή το συντομότερο δυνατό.

Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος: να ενισχύσουμε την ασφάλεια στους δρόμους, να περιορίσουμε τα ατυχήματα και να προστατεύσουμε την ανθρώπινη ζωή, με ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά».

Τι προβλέπουν οι νέες ρυθμίσεις

Αναλυτικότερα, η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία προβλέπει τα εξής:

1. Απαγορεύεται η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών στον δρόμο σε άτομα κάτω των 17 ετών, εξαιρουμένων των ηλεκτρικών πατινιών που αφορούν άτομα με αναπηρία. Σε περίπτωση παράβασης προβλέπεται πρόστιμο ύψους 150 ευρώ.

2. Αυστηροποιούνται οι κυρώσεις για οδηγούς που κυκλοφορούν με ηλεκτρικά πατίνια σε οδούς με επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ. την ώρα. Το πρόστιμο αυξάνεται από τα 30 ευρώ στα 350 ευρώ.

3. Οι οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών υποχρεούνται να φέρουν, όταν οδηγούν, νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης προσώπου και αποδεικτικό ασφάλισης.

4. Οι κάτοχοι ηλεκτρικών πατινιών υποχρεούνται σε ασφάλιση γενικής αστικής ευθύνης έναντι τρίτου για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών. Σε περίπτωση παράβασης επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 250 ευρώ.

5. Απαγορεύεται η πώληση, εκμίσθωση και διάθεση ηλεκτρικών πατινιών σε άτομα κάτω των 17 ετών. Επιπλέον, όποιος πωλεί, εκμισθώνει ή διαθέτει ηλεκτρικό πατίνι, υποχρεούται να εξακριβώνει την ηλικία του προσώπου στο οποίο προσφέρεται, ζητώντας την επίδειξη ταυτοποιητικού εγγράφου.

6. Εταιρείες που πωλούν, διαθέτουν ή εκμισθώνουν ηλεκτρικό πατίνι σε άτομα κάτω των 17 ετών τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

Μπορείτε να δείτε τη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με τίτλο «Προσωπικός Βοηθός, Πρώιμη Παρέμβαση και λοιπές ενεργητικές πολιτικές για άτομα με αναπηρία, ρυθμίσεις στεγαστικής πολιτικής και άλλες διατάξεις» ΕΔΩ

📺Βενεζουέλα: Στους 920 οι νεκροί από τους δύο φονικούς σεισμούς – Περισσότεροι από 50.000 αγνοούμενοι


Ο απολογισμός των θυμάτων από τους δύο καταστροφικούς σεισμούς στη Βενεζουέλα συνεχίζει να αυξάνεται δραματικά, καθώς ο πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης, Χόρχε Ροντρίγκες, ανακοίνωσε ότι οι νεκροί ανέρχονται πλέον στους 920.

Η νέα αυτή εκτίμηση αποτελεί μεγάλη αύξηση σε σχέση με τον προηγούμενο επίσημο απολογισμό των 589 νεκρών, που είχε ανακοινώσει η προσωρινή πρόεδρος της χώρας, Ντέλσι Ροδρίγκες.

Την ίδια ώρα, περίπου 50.000 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται, ενώ οι διασώστες συνεχίζουν να δίνουν μάχη με τον χρόνο για τον εντοπισμό επιζώντων κάτω από τα συντρίμμια, αναφέρει το Sky News.

ΟΗΕ: Έως και 6,8 εκατομμύρια άνθρωποι ενδέχεται να έχουν πληγεί

Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών προειδοποιεί ότι οι επιπτώσεις της καταστροφής ενδέχεται να είναι τεράστιες.

Η Ζόι Μπρέναν, εκπρόσωπος του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) του ΟΗΕ, δήλωσε ότι έως και 6,76 εκατομμύρια άνθρωποι ενδέχεται να έχουν επηρεαστεί από τους σεισμούς, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις για τον πληθυσμό και το μέγεθος των ζημιών.

Οι πρώτες δορυφορικές αναλύσεις έδειξαν ότι το 31,5% των κτιρίων στην παραθαλάσσια πόλη Κάτια Λα Μαρ, βορειοδυτικά του Καράκας, έχει υποστεί ζημιές.

Βίντεο από διασώσεις:


«Οι χειρότεροι σεισμοί στη σύγχρονη ιστορία της Λατινικής Αμερικής»

Ο διεθνής ανταποκριτής του Sky News, Τζον Σπαρκς, χαρακτήρισε τους σεισμούς τους χειρότερους που έχουν πλήξει τη Λατινική Αμερική στη σύγχρονη ιστορία.

Όπως σημείωσε, η Βενεζουέλα βρισκόταν ήδη αντιμέτωπη με σοβαρή ανθρωπιστική κρίση, με περίπου 8 εκατομμύρια ανθρώπους να χρειάζονται διεθνή ανθρωπιστική βοήθεια ακόμη και πριν από την καταστροφή.

Παράλληλα επισήμανε ότι οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, καθώς και ο βαρύς εξοπλισμός που είναι απαραίτητος για τον εντοπισμό επιζώντων, έχουν συγκεντρωθεί κυρίως στο Καράκας, ενώ περιοχές όπως η Λα Γκουάιρα, από τις πλέον πληγείσες, έχουν λάβει αισθητά μικρότερη υποστήριξη.


Προειδοποίηση για εκατοντάδες μετασεισμούς

Ο σεισμολόγος του University College London, Στίβεν Χικς, προειδοποίησε ότι οι κάτοικοι της Βενεζουέλας θα πρέπει να προετοιμαστούν για εκατοντάδες μετασεισμούς τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.

Όπως εξήγησε, είναι σχετικά ασυνήθιστο να σημειώνονται δύο τόσο ισχυροί σεισμοί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα και σε τόσο κοντινή απόσταση.

«Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι θα καταγραφούν εκατοντάδες αισθητοί μετασεισμοί τις επόμενες εβδομάδες έως και μήνες. Οι περισσότεροι δεν θα είναι τόσο ισχυροί όσο οι δύο κύριοι σεισμοί», ανέφερε, προσθέτοντας ότι και η γεωμορφολογία της Βενεζουέλας, καθώς και της πρωτεύουσας Καράκας, συνέβαλαν στην έκταση των καταστροφών.

Σκέρτσος: «7 χρόνια μετά είναι ευκαιρία να ξανασυστηθούμε, η Ελλάδα αλλάζει και προχωράει μπροστά»


Απολογισμό του έργου της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το 2019 μέχρι σήμερα έκανε ο Άκης Σκέρτσος. Ο υπουργός Επικρατείας κάνει λόγο για τέσσερις στόχους που θέλει να πετύχει η αποτίμηση του κυβερνητικού έργου που παρουσιάζεται σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

«7 χρόνια μετά είναι ευκαιρία να ξανασυστηθούμε και να ξαναθυμηθούμε όσα πετύχαμε μαζί αλλά και όσα συνεχίζουν να μας πληγώνουν και πρέπει να διορθωθούν. Άλλωστε, ο εκσυγχρονισμός του κράτους δεν έχει ημερομηνία λήξης. Σε κάθε περίπτωση, το ποτήρι είναι μισογεμάτο. Η Ελλάδα αλλάζει και προχωράει μπροστά, με όλους για όλους», αναφέρει ο Άκης Σκέρτσος σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα.

Αναλυτικά η ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας:

«Πώς κωδικοποιείς και επικοινωνείς το κυβερνητικό έργο 7 χρόνων; Οι άνθρωποι δεν ψηφίζουμε με το μυαλό στο παρελθόν αλλά με το βλέμμα στο μέλλον. Γι’ αυτό και οι εκλογές δεν κερδίζονται με απολογισμούς. Κερδίζονται με την επίμονη προσπάθεια για ένα καλύτερο παρόν μαζί με ρεαλιστικές και ταυτόχρονα φιλόδοξες προτάσεις για ένα πιο αισιόδοξο και δίκαιο μέλλον για όλους και όλες χωρίς αποκλεισμούς.

Το έργο μας, ωστόσο, είναι το θεμέλιο της αξιοπιστίας μας. Μπορούμε να υποσχεθούμε ένα καλύτερο μέλλον διότι αποδείξαμε ότι υπήρξαμε και συνεχίζουμε να είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις που αναλάβαμε έναντι των πολιτών τόσο το 2019 όσο και το 2023.

Ο κυβερνητικός απολογισμός που ετοιμάσαμε και παρουσιάζουμε σε κάθε περιφέρεια της χώρας επιχειρεί να κάνει 4 πράγματα:

✅ να θυμίσει όσα πετύχαμε από το 2019 έως σήμερα σε 30 πεδία πολιτικής με τρόπο μετρήσιμο και μη αμφισβητήσιμο.

✅ να αναδείξει τη σημασία της αξιοπιστίας, της συνέπειας, της αποτελεσματικότητας για να ξαναφέρουμε την εμπιστοσύνη στην πολιτική και τη διακυβέρνηση της χώρας.

✅ να υποστηρίξει βάσιμα και τεκμηριωμένα ότι η ΝΔ είναι η μόνη πολιτική δύναμη που υπόσχεται και υλοποιεί όχι 1, 2 ή 3 αλλά τουλάχιστον 9 από τα 10 που έχει υποσχεθεί. Άρα είναι δύναμη πραγματισμού και ευθύνης.

✅ και τέλος να χρησιμεύει σαν ένα «ψηφιακό αποθετήριο» με τα SOS, όπως λέγαμε και στο σχολείο, δηλαδή με τα βασικά επιχειρήματα και δεδομένα που απαντούν σε κάθε επίθεση ισοπέδωσης ή ακύρωσης είτε από τον αριστερό είτε από τον ακροδεξιό λαϊκισμό.

Βρισκόμαστε στη μέση μια δεκαετούς προσπάθειας μετασχηματισμού της πατρίδας μας, του κράτους, της οικονομίας και της κοινωνίας, με ορίζοντα το 2030, δηλαδή τα 200 χρόνια από τη συγκρότηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Γνωρίζουμε ότι οι παθογένειες που ταλαιπωρούν τη χώρα μας είναι ακόμη αρκετές. Ωστόσο, η πρόοδός μας είναι αναμφισβήτητη και μετρήσιμη.

Καταφέραμε σε πολλά πεδία πολιτικής να νικήσουμε τον «ασάλευτο χρόνο» της ελληνικής πραγματικότητας όπου για δεκαετίες δεν άλλαζε τίποτα. Έχουμε χρέος να συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια για να λύσουμε και τις τελευταίες μεγάλες εκκρεμότητες που κουβαλάμε σαν βαρίδια ακόμη και από τον προηγούμενο αιώνα.

7 χρόνια μετά είναι ευκαιρία να ξανασυστηθούμε και να ξαναθυμηθούμε όσα πετύχαμε μαζί αλλά και όσα συνεχίζουν να μας πληγώνουν και πρέπει να διορθωθούν. Άλλωστε, ο εκσυγχρονισμός του κράτους δεν έχει ημερομηνία λήξης.

Σε κάθε περίπτωση, το ποτήρι είναι μισογεμάτο. Η Ελλάδα αλλάζει και προχωράει μπροστά, με όλους για όλους.

Ο κυβερνητικός απολογισμός εδώ: https://nd.gr/».

Οι οδηγίες Τσίπρα στους Τομεάρχες της ΕΛΑΣ: «Nα μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν»🤣🤡


Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση, στίγμα για τις προγραμματικές θέσεις της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης, αλλά και οδηγίες προς… ναυτιλλομένους, δηλαδή τους Τομεάρχες της ΕΛ.Α.Σ έδωσε ο Πρόεδρος του κόμματος, Αλέξης Τσίπρας στην πρώτη συνεδρίαση του άτυπου «υπουργικού συμβουλίου» του.

Κάνοντας λόγο για μια «νέα ηθική της πολιτικης», ο κ. Τσίπρας ζήτησε από τους Τομεάρχες να δώσουν την προεκλογική μάχη με «λόγο καθαρό, ειλικρινή και συγκεκριμένο».

«Να εξηγείτε, όχι να εντυπωσιάζετε. Να πείθετε, όχι να επιβάλλεστε. Μιλήστε απλά, όχι απλουστευτικά. Τεκμηριωμένα, όχι τεχνοκρατικά. Με αυτοπεποίθηση, όχι αλαζονεία», όπως είπε.

Οι συμβολισμοί

Ζητώντας «να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι», ο κ. Τσίπρας είχε πλάι του την Μαρία Λεπενιώτη, Τομεάρχη Δικαιοσύνης, την Ιωάννα Λαλιώτου, Τομεάρχη της Παιδείας, αλλά και τον Φραγκίσκο Κουτεντάκη, σκιώδη υπουργό Οικονομικών σηματοδοτώντας τις προτεραιότητες της ΕΛ.Α.Σ, προαναγγέλλοντας «ρήξεις». «Έχουμε με δυο λόγια απέναντί μας ένα βολεμένο κατεστημένο, που ενδιαφέρεται πρωτίστως οχι για την σταθερότητα της χώρας, αλλά για τη σταθερότητα της καλοπέρασής του και της νομής των δημόσιων ταμείων και αγαθών». Για το λόγο αυτό, «οφείλουμε να μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν», σημείωσε ο κ. Τσίπρας.

Ως προς τις αξίες που προέταξε ο πρώην Πρωθυπουργός, αυτές είναι «η εντιμότητα, η αφοσίωση στην πατρίδα, η σεμνότητα, η συλλογικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός, η επίμονη δουλειά και μελέτη. Θα τα καταφέρουμε να σταθούμε συνεπείς απέναντι στις αρχές μας, αλλά κυρίως χρήσιμοι για το λαό μας».

Αναλυτικά, η τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα:

«Καλησπέρα σε όλες και σε όλους!

Είναι μεγάλη χαρά για μένα να σας καλωσορίζω στις θέσεις ευθύνης της ΕΛ.Α.Σ που αναλάβατε.

Και επιτρέψτε μου να σας συγχαρώ.

Όχι γιατί καταφέρατε να καταλάβετε κάποιο κομματικό αξίωμα, όπως συνήθως γράφεται και ακούγεται σε τέτοιες περιπτώσεις.

Αλλά γιατί δεχτήκατε να αναλάβετε μια σοβαρή ευθύνη.

Απέναντι σε όσους αγκαλιάζουν το κόμμα μας από την πρώτη μέρα της ίδρυσής του.

Αλλά κυρίως απέναντι στην ελληνική κοινωνία.

Και απέναντι στην ιστορία, αν θέλετε. Που να είστε σίγουροι ότι είναι πολύ απαιτητική και θα είναι πολύ αυστηρή μαζί μας.

Είστε και είμαστε όλοι, μαζί με δεκάδες χιλιάδες άνδρες και γυναίκες εθελοντές που έχουν πυκνώσει τις γραμμές μας, συνεπιβάτες σε ένα νέο πολιτικό εγχείρημα.

Δεν ερχόμαστε να εισπράξουμε οφίτσια και αξιώματα, αλλά να καταθέσουμε μόχθο, αφοσίωση, γενναιότητα, επιμονή.

Οι πολίτες, ο ελληνικός λαός, που εργάζεται σκληρά καθημερινά και βλέπει τους κόπους του να χάνονται από την ακρίβεια, την ανοργανωσιά και την διαφθορά, μας κοιτάζει, μας κρίνει, και περιμένει από μας, από εσάς, όσα από κανέναν άλλο.

Περιμένει να μην είμαστε «σκιώδεις», όπως γράφτηκε, αλλά ανθρώπινοι, τρισδιάστατοι, αποφασισμένοι, κοντά του, με το λόγο και την πράξη μας.

Περιμένει δουλειά, δουλειά, και πάλι δουλειά.

Περιμένει να σταθούμε με θάρρος και περίσκεψη απέναντι σε μια κυβέρνηση που παράγει περισσότερη αδικία και περισσότερη διαφθορά από όση ακόμα και το φθαρμένο πολιτικό σύστημα μπορεί να καταναλώσει.

Περιμένει να υπερασπιστούμε τη δικαιοσύνη παντού και να χτίσουμε με επιμονή, υπομονή, γνώση, και κυρίως σε διάλογο με όσους αφορούν, λύσεις για όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας.

Περιμένει απαντήσεις για τα σχολεία και τις σπουδές των παιδιών του, για τα νοσοκομεία και τη δημόσια υγεία, για τις συνθήκες εργασίας και τις αμοιβές του, για το μέλλον της επιχείρησης του, για την ασφάλεια του.

Περιμένει ασφαλώς όχι μόνο κριτική αλλά προτάσεις, κυρίως προτάσεις. Σχέδιο, μετρήσιμα βήματα, ρεαλισμό αλλά και ρήξεις όπου χρειαστεί.

Η κριτική απέναντι στην κυβέρνηση είναι γνωστή και πλέον είναι και εύκολη.

Είναι περισσότερο από εμφανές ότι δυσφορεί η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών με το υψηλό κόστος ζωής και με την ανικανότητα, την έλλειψη βούλησης από τη πλευρά της κυβέρνησης να το περιορίσει.

Είναι περισσότερο από εμφανές ότι δυσφορούν οι πολίτες με την εκτεταμένη διαφθορά, τα σκάνδαλα, τη κακοποίηση του κράτους δικαίου. Ακόμη και οι ψηφοφόροι της ΝΔ.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σκληρή κριτική στα θέματα αυτά δεν κάνουμε μόνο εμείς αλλά ακόμη και οι πρώην πρωθυπουργοί της ίδιας της παράταξης της ΝΔ.

Άρα αυτό που ζητάνε οι πολίτες από εμας δεν είναι μόνο κριτική.

Ο πολιτικός κύκλος του κου Μητσοτάκη είναι εμφανές αν όχι ότι έχει κλείσει, ότι κλείνει.

Ο κόσμος περιμένει από εμάς να δει και να ακούσει το όραμα και το σχέδιο της εναλλακτικής διακυβέρνησης που θα κάνει καλύτερη τη ζωή και την καθημερινότητά του.

Περιμένει όμως και μια άλλη δημόσια εικόνα.

Γιατί ο πολίτης έχει κουραστεί από τη γλώσσα που ακούγεται σωστή αλλά δεν λέει τίποτα.

Περιμένει από εσάς λόγο καθαρό, ειλικρινή και συγκεκριμένο. Να εξηγείτε, όχι να εντυπωσιάζετε. Να πείθετε, όχι να επιβάλλεστε.

Μιλήστε απλά, όχι απλουστευτικά. Τεκμηριωμένα, όχι τεχνοκρατικά.

Με αυτοπεποίθηση, όχι αλαζονεία. Με ευγένεια, όχι αδυναμία. Με αποφασιστικότητα, όχι επιθετικότητα. Με ενσυναίσθηση όχι με αλαζονεία.

Οι πολίτες όμως περιμένουν και κάτι άλλο, πολύ σοβαρό:

Να αναστηλώσουμε αυτονόητες κοινωνικές και πολιτικές αρετές, όπως η εντιμότητα, η εμπιστοσύνη, η αφοσίωση στο λαό και την πατρίδα.

Επιτρέψτε μου λοιπόν, στο σύντομο αυτό καλωσόρισμα, να κάνω σαφές ένα πράγμα:

Θέλουμε και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, να μπορέσει η Συμπαράταξη να κάνει πράξη την πολιτική αλλαγή και την αλλαγή πολιτικής.

Με συλλογικότητα, συντροφικότητα, αφοσίωση, χωρίς να ξεχωρίζει ούτε μια στιγμή από τον κόσμο που θέλει να εκφράζει.

Με τις πολιτικές της θέσεις, την πολιτική της επάρκεια, την ιστορικότητα, την αγωνιστικότητα, τον συνδυασμό φρεσκάδας και εμπειρίας.

Θέλουμε όμως να δώσουμε ως πολιτικός χώρος, αλλά και ως πρόσωπα, ένα άλλο παράδειγμα πολιτικής συμμετοχής και δράσης.

Μια νέα ηθική της πολιτικής, θα την ονόμαζα.

Που δεν υποκλίνεται στη γοητεία της εξουσίας.

Στο δέλεαρ της δημοσιότητας, της βουλευτικής έδρας, της υπουργικής καρέκλας, των πάσης φύσεως αξιωμάτων και προνομίων.

Θέλουμε και επιδιώκουμε ένα είδος κομματικής συμμετοχής σήμερα και άσκησης της εξουσίας αύριο, που θα αμφισβητήσει στην πράξη και με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το στερεότυπο ότι όλοι είναι ίδιοι.

Ότι σε όλους η προσωπική φιλοδοξία και καριέρα είναι πάνω από τα συμφέροντα της κοινωνίας.

Ε, δεν είναι.

Και πρέπει να αποδείξουμε ότι δεν είναι.

Αυτό, ναι, είναι κάτι που πρέπει να επιδιώξουμε με την πιο μεγάλη αποφασιστικότητα.

Και με την πιο μικρή ανοχή.

Να το χτίσουμε, ας μου επιτραπεί η έκφραση, κάθε μέρα και με κάθε μας κίνηση.

Και είναι το πεδίο εκείνο, στο οποίο πρέπει εξαρχής να είμαστε όχι μόνο επίμονοι.

Αλλά και απόλυτοι.

Αυστηροί.

Για να μην επιτρέψουμε παθογένειες του χτες να αμαυρώσουν τον αγώνα του σήμερα.

Φίλες και φίλοι

Θέλω να κλείσω τη σύντομη παρέμβασή μου με μια φράση

Ο αείμνηστος πρόεδρος της ΕΔΑ, ο Ηλίας Ηλιού, είχε χαρακτηρίσει κάποτε το δρόμο της Αριστεράς, δρόμο με τις πεπονόφλουδες.

Άλλες εποχές, άλλες απαιτήσεις, αλλά μην έχετε αυταπάτες:

οι πεπονόφλουδες παραμένουν.

Τι θέλω να πω;

Δεν μας περιμένει κάποια λεωφόρος προς την διακυβέρνηση που διεκδικούμε.

Όσα θέλουμε και δεσμευόμαστε να κάνουμε, να αλλάξει η χώρα και η ζωή των πολλών προς το καλύτερο, προκαλούν ήδη συναγερμό σε όσους κερδοσκοπούν στη σημερινή κατάσταση.

Σε όσους βολεύονται στην αδικία και τη διαφθορά.

Και διαθέτουν και δύναμη, αλλά και τη χειρότερη κακή θέληση, όπως δείχνει ακόμα και η πιο πρόσφατη ιστορία.

Έχουμε με δυο λόγια απέναντί μας ένα βολεμένο κατεστημένο, που ενδιαφέρεται πρωτίστως για τη σταθερότητα της καλοπέρασής του και της νομής των δημόσιων ταμείων και αγαθών.

Οφείλουμε να μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν.

Ακόμα περισσότερο.

Οφείλουμε να πείσουμε ότι διαθέτουμε την πολιτική αυτογνωσία, την σοβαρότητα, την αποφασιστικότητα, τις προγραμματικές θέσεις, για να πείσουμε και να νικήσουμε.

Να αλλάξουμε τη ρότα της πατρίδας.

Κι αυτό απαιτεί περίσκεψη, καθημερινή τριβή με τα προβλήματα, στενούς δεσμούς με την κοινωνία.

Απαιτεί ανοιχτό μυαλό, ευελιξία και πολιτική αυτοπεποίθηση.

Και είμαι σίγουρος, ότι με τις πολιτικές θέσεις, τη φρεσκάδα, την αποφασιστικότητα, αλλά και την αξιοποίηση της πλούσιας εμπειρίας του πολιτικού μας χώρου, θα τα καταφέρουμε.

Δίνοντας νέο περιεχόμενο σε πανάρχαιες αξίες του λαού μας, όπως η εντιμότητα, η αφοσίωση στην πατρίδα, η σεμνότητα, η συλλογικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός, η επίμονη δουλειά και μελέτη.

Θα τα καταφέρουμε να σταθούμε συνεπείς απέναντι στις αρχές μας, αλλά κυρίως χρήσιμοι για το λαό μας.

Καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο σας.»

📺Το σοβαρό ΠΑΣΟΚ🤪🤡ΒΙΝΤΕΟ


Ο Γερουλάνος δεν βρίσκει καλή ιδέα τις πρόωρες εκλογές... επειδή είναι τριτοτέταρτος, γιατί όταν ήταν δεύτερος τις έβρισκε καλή ιδέα


E, όχι και 5,5 μονάδες μέσα σε ένα μήνα!


Σάκης Μουμτζής

Δεν έχω αμφισβητήσει ποτέ καμιά δημοσκόπηση, αλλά βρίσκω εξαιρετικά πρωτότυπο το γεγονός το κόμμα του Α. Τσίπρα, στην προχθεσινή δημοσκόπηση, να ανέβηκε κατά 5,5 μονάδες από τον Μάιο στον Ιούνιο. Παρακολουθώ ανελλιπώς τις δημοσκοπήσεις που διεξάγονται κάθε μήνα, εδώ και τέσσερα χρόνια, και είναι πρώτη φορά που καταγράφεται τέτοια θεαματική άνοδος για ένα κόμμα. Προσπάθησα να δω αν συνέβη κάποιο γεγονός αυτές τις 30 μέρες που να δικαιολογεί αυτό το φαινόμενο και δεν βρήκα τίποτα. Απεναντίας, στην επικαιρότητα κυριαρχούσαν οι άστοχες δηλώσεις των πρωτοεμφανιζόμενων συνεργατών του Α. Τσίπρα.

 Συνεπώς το «σπρώξιμο» προς την ΕΛΑΣ ήταν τόσο κραυγαλέο, που μόνο θυμηδία προκάλεσε. Εξάλλου ήταν και αχρείαστο. Τη δεύτερη θέση την είχε κλειδωμένη, όμως φαίνεται πως στους δημοσκόπους - φίλους του Τσίπρα αυτό δεν ήταν αρκετό. Βιάστηκαν να τον βάλουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης της εξουσίας μειώνοντας τη διαφορά από την «κολλημένη» Νέα Δημοκρατία στις 6,5 μονάδες. Και το ΠΑΣΟΚ στα τάρταρα. Υποθέτω πως στη δημοσκόπηση του Ιουλίου η καλή εταιρεία θα δείχνει μια μάχη για την πρώτη θέση στήθος με στήθος. 

Είπαμε το «γοργόν και χάριν έχει», αλλά και «όποιος βιάζεται σκοντάφτει». Η αγωνία του Α. Τσίπρα να καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών, «με το καλημέρα», ο μοναδικός αντίπαλος του Μητσοτάκη μόνο ζημία θα του κάνει. Αν εξαιρέσουμε τους φανατικούς, οι νοήμονες και του δικού του χώρου αντιμετώπισαν με επιφυλακτικότητα τη συγκεκριμένη δημοσκόπηση, καθώς ήταν εμφανώς προβληματική. Αυτοί που χάρηκαν, ανεπιφύλακτα, ήταν οι πρώην νεοδημοκράτες οι οποίοι από το 2019 και το 2023 έχουν εγκαταλείψει την παράταξή τους. Σήμερα είναι πρόθυμοι να πιστέψουν ό,τι πιο ακραίο και ανόητο διακινείται αρκεί να στρέφεται κατά του «Κούλη». Οι άνθρωποι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης. 

Επανέρχομαι στην καλή μας δημοσκόπηση, που στέκεται γενναιόδωρη και στη Μ. Καρυστιανού, χαρίζοντάς της ένα διψήφιο ποσοστό, τη στιγμή που άλλη δημοσκόπηση η οποία εμφανίστηκε πριν από τρείς μέρες της έδινε ένα 5,5%, δύο μονάδες κάτω από τον προηγούμενο μήνα. Ένας υποψιασμένος πολίτης θα έλεγε πως ο Real στόχος δεν ήταν μόνον η Νέα Δημοκρατία, αλλά ήταν κυρίως το ΠΑΣΟΚ. Θεωρητικά αυτό απειλεί την ΕΛΑΣ του Α. Τσίπρα για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης. Αν του ρίξουν μια κατραπακιά και το στείλουν στα τάρταρα της τέταρτης θέσης, η ζημία επικοινωνιακά θα είναι σημαντική. 

Όταν μια δημοσκόπηση προβληματίζει δικαιολογημένα για το κεντρικό της εύρημα, είναι μοιραίο να προκαλέσει προβληματισμούς και για τα άλλα ευρήματά της. Θέλω να πιστεύω πως δε θα επαναληφθούν τα φαινόμενα του 2023 όταν ξεφύτρωναν εταιρείες δημοσκοπήσεων - φαντάσματα που προεξοφλούσαν νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Τότε δεν έσωσαν το κόμμα τους από τη συντριβή. 

ΥΓ. Φιλική συμβουλή. Η δυνητική ψήφος είναι κακός σύμβουλος. Και την Μαρία της έδιναν μέχρι και 30% και είδαμε πού καταλήγει. Σεμνά και ταπεινά, σε μονοψήφιο ποσοστό.  

liberal.gr

Ο ΣΥΡΙΖΑ γεννήθηκε με Τσίπρα και… πεθαίνει εξαιτίας του

Γιάννης Σιδέρης


ΟΤσίπρας έκανε το rebranding, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το πιο αστείο come back στην ιστορία του. Στέλνει λουλούδια σε αυτόν που τον… πέταξε σαν παραπαίδι. Είναι μια ιδιότυπη λογική που λέει αν δεν ξέρεις που πας, γυρίζεις πίσω, στη σιγουριά αυτού που θα σου εξασφαλίσει την έδρα. Αν αυτό έχει αντίτιμο την αξιοπρέπεια, χαλάλι.

Αυτή τη στιγμή το κόμμα είναι διασπασμένο και η συνέχεια προοιωνίζεται θυελλώδης. Ο Παύλος Πολάκης και οι συν αυτώ κατόρθωσαν και συγκέντρωσαν τις απαιτούμενες υπογραφές προκειμένου να υπάρξει σύγκλιση της Κεντρικής Επιτροπής, ευελπιστούντες να αλλάξει η -εθελόδουλη - στρατηγική του κόμματος.

Με τις υπογραφές που μάζεψαν θα προσπαθήσουν να διαμορφώσουν οδικό χάρτη πορείας, ή σε συνεργασία με άλλα κόμματα. Και βεβαίως επιβεβαίωση αυτόνομης καθόδου, στην περίπτωση που δεν ευοδωθούν οι συνεργασίες με άλλα κόμματα για τη δημιουργία εκλογικού μετώπου.

Όπως ανέφερε χθες απερχόμενος από την Πολιτική Γραμματεία ο Πολάκης, επιβεβαιώθηκε το στρατηγικό αδιέξοδο της πολιτικής που ακολουθεί η ηγεσία με βάση την απόφασης της Κ.Ε. Και συνέχισε λέγοντας: «Δεν μπορούμε να παρατείνεται αυτή η κατάσταση απαξίωσης, αυτοεξευτελισμού και διάλυσης, δεν γίνεται να μας έχουν φτάσει τόσο χαμηλά»!

Ο έτερος ταμπουρωμένος εντός των κομματικών τειχών Νίκος Παππάς, λακωνικά δήλωσε μετά τη συνεδρίαση της ΠΓ, ότι δεν άκουσαν τίποτα για οδικό χάρτη, και ζήτησε «συντεταγμένη πορεία με σαφές σχέδιο και συλλογικές αποφάσεις, όχι προσωπικές διαπραγματεύσεις». 

Όμως άλλαι αι βουλαί των Πολάκηδων άλλα Φάμελλος κελεύει. Στην ομιλία του υποστήριξε ότι η απόφαση της τελευταίας Κ.Ε. είναι «κοινωνική αναγκαιότητα». Μη κατανοητή αναγκαιότητα όμως, βασιζόμενη σε ένα μη κατανοητό σκεπτικό, παρότι ο Φάμελλος τη χαρακτήρισε «ξεκάθαρη». Η περίφημη σύνοδος της Κ.Ε. της 6ης Ιουνίου πήρε την απόφαση να στηρίξει την ΕΛΑΣ του Τσίπρα.

Ωστόσο δεν προσδιόρισε τίνι τρόπω θα γίνει αυτή στήριξη. Αν θα είναι απλώς μια έκφραση πολιτικής συμπάθειας άνευ αντιτίμου, ή αν θα έχει ως αντίτιμο την επιλεκτική κλήση κάποιων από τον ΣΥΡΙΖΑ, συν του Φάμελλου, να συμπληρώσουν τις εκλογικές λίστες της ΕΛΑΣ.

Αυτή η τακτική κατά τον νυν Πρόεδρο, θα είναι η απάντηση στα σενάρια περί διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλλον τους δουλεύει προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο.

Εφόσον ο Τσίπρας δηλώνει ότι δεν πρόκειται να συνεργαστεί με κόμματα παρά μόνο με πρόσωπα, μία ενδεχόμενη μαζική προσχώρηση των εγκεκριμένων από τον Τσίπρα μελών, τι άλλο παρά διάλυση ή αναστολή λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ σημαίνει;

Αυτά τα λογικά που απασχολούν και την εσωκομματική αντιπολίτευση ο Φάμελλος τα χαρακτήρισε «σκαρφίσματα» που έρχονται σε αντίθεση με τη βούληση των μελών του ΣΥΡΙΖΑ, και αποσκοπούν να διευκολύνουν επίκληση συνεχών συνεδριάσεων και δημιουργία προσκομμάτων.

Χαρακτήρισε επίσης λάθος την αντιπαράθεση και την περιχαράκωση, και επιδόθηκε σε έκθεση ιδεών λέγοντας «ο μεγάλος προοδευτικός χώρος μπορεί να αποτελέσει και την πολιτική και ιστορική συνέχεια των ιδεών, που εκπροσωπούμε, και της προγραμματικής μας πρότασης».

Ωραία η μελιστάλαχτη φιλολογική επίδοση, αλλά δεν εξηγεί πως θα συντελεστεί αυτή η «ευρεία προοδευτική σύγκλιση για την ήττα του Μητσοτάκη και της Δεξιάς». Και πως θα υπάρξει σύγκλιση αφού ο Τσίπρας δεν θέλει κόμματα;

Η στάση Φάμελλου τείνει να ενισχύσει τις υπόνοιες του Παύλου Πολάκη ότι ο Φάμελλος ετοιμάζεται να μεταβεί στην ΕΛΑΣ είτε μόνος του είτε με άλλα στελέχη, και ότι υπάρχουν συμφωνίες «πίσω από την πλάτη» των μελών και των οπαδών.

Ταυτόχρονα όμως προσπαθούν να διατηρήσουν τον έλεγχο του ΣΥΡΙΖΑ, «κοιμίζοντας» μέλη και στελέχη, ώστε η προσωπική μετάβαση να γίνει ομαλά χωρίς αναταράξεις και αντισυσπειρώσεις.

Πάντως με όλα αυτά, όταν η πλειοψηφία του πολιτικού του προσωπικού με πρώτο τον πρόεδρό του, δείχνει τόση εθελοδουλία, ο ΣΥΡΙΖΑ τείνει να περιθωριοποιηθεί.

Χάνει σε κύρος και αριστερό προφίλ (αυτό που είχε τέλος πάντων). Γίνεται άθυρμα του Αλέξη. Δεν θα έπρεπε να νιώθουν και πολύ περήφανοι γι’ αυτό.

liberal.gr