31 Μαρτίου 2010

Πότε θα μιλήσετε για τις μίζες κ Σημίτη;

Η Ελλάδα φιγουράρει πρώτη. Μεταξύ των αγοραστών γερμανικών βαρέων οχημάτων και οπλικών συστημάτων για μίζες που φέρεται να έχουν δοθεί από τις κυβερνήσεις Σημίτη Παπανδρέου. Στη Siemens με το C4i και συστήματα τηλεπικοινωνιών, στη ΜΑΝ με οχήματα μικρά και μεγάλα, στην Daimler με τζιπ.

Στο φως οι «σκελετοί» της… ντουλάπας του ΠΑΣΟΚΤώρα στη Ferrostaal με τα υποβρύχια τύπου 214 που ακόμα… παραλαμβάνει το Πολεμικό Ναυτικό. Την περίοδο 1997-2002, έγινε και το μεγάλο «πάρτι» των εξοπλισμών με πρόσχημα την κρίση των Υμίων.

Οι περισσότερες συμβάσεις για τις οποίες φέρεται να δόθηκαν μίζες σε Ελληνες κρατικούς αξιωματούχους υπογράφηκαν επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη για στρατιωτικό υλικό, ειδικότερα επί υπουργίας στο Αμυνας του Ακη Τσοχατζόπουλου και με επικεφαλής στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών τον Ιωάννη Σμπώκο.

Οπως η σύμβαση 012Β που υπεγράφη το 2000 για τρία γερμανικά υποβρύχια τύπου 214 με άσκηση δικαιώματος προαίρεσης για ένα ακόμη. Για την υπόθεση αυτή εισαγγελείς του Μονάχου εμφανίζεται να έχουν εντοπίσει διαδρομές χρημάτων για «λάδωμα» που έφθαναν στην Ελλάδα, μετά από σχετική έρευνα στη γερμανική εταιρία Ferrostaal. Η εν λόγω εταιρία μαζί με την επίσης γερμανική HDW είχαν αναλάβει τη ναυπήγηση των τριών υποβρυχίων αντί ποσού 1,4 δισ. ευρώ. Μόνο για το πρωτότυπο «Παπανικολής» εκτιμάται ότι δόθηκαν μίζες ύψους 10-12 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά κατέληξαν σε Ελληνες κρατικούς αξιωματούχους για το συμβόλαιο αυτό περίπου 50 εκατ. ευρώ. Βέβαια όλες αυτές οι πληροφορίες από μαρτυρικές καταθέσεις απομένει να επιβεβαιωθούν. Δύο στελέχη της Ferrostaal πήραν ήδη το δρόμο προς τη γερμανική Δικαιοσύνη.

ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ