Δώθηκε την Τρίτη στη δημοσιότητα η έρευνα του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση (PISA) που από το 2000 γίνεται κάθε τρία χρόνια. Εμείς συμμετέχουμε από το 2000 σ' αυτή την παγκόσμια έρευνα που σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ αξιολογεί «την ικανότητα του ατόμου να χρησιμοποιεί την επιστημονική γνώση, να βγάζει συμπεράσματα τα οποία να βασίζονται στην επιστήμη, έτσι ώστε να κατανοεί τον φυσικό κόσμο που το περιβάλλει και να συμβάλει στη λήψη των αποφάσεων για τις αλλαγές που η ανθρώπινη δραστηριότητα επιφέρει σε αυτό».
Η έρευνα γίνεται σε τρία γνωστικά αντικείμενα (φυσικές επιστήμες, κατανόηση κειμένου και μαθηματικά) και το 2006 συμμετείχαν 400.000 μαθητές από 57 χώρες. Για τη χώρα μας συμμετείχαν περίπου 5.000 μαθητές από 170 αντιπροσωπευτικά επιλεγμένα σχολεία.
Οι λαμπρές επιδόσεις που έχουμε καταγάγει στις τρεις συμμετοχές μας δείχνουν ότι η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο.
Η χώρα μας το 2000 κατετάγη στην 26η θέση μεταξύ των 29 χωρών του Ο.Ο.Σ.Α. και στην 27η θέση στο σύνολο των 40 συμμετεχουσών χωρών.
Η δεύτερη εφαρμογή του PISA έγινε το 2003 η χώρα μας με 481 βαθμούς κατετάγη στην 27η θέση μεταξύ των 29 χωρών του Ο.Ο.Σ.Α. και στην 32η θέση μεταξύ του συνόλου των 40 χωρών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.
Πέρσυ έγινε η τρίτη εφαρμογή του PISA στην οποία συμμετείχαν πλέον 57 χώρες και τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. Το τραγικό δεν είναι ότι είμαστε πια στην 38η θέση μεταξύ των 57 πλέον χωρών που συμμετέχουν αλλά ότι έπεσε και η βαθμολογία μας στο 473.
Στις Θετικές Επιστήμες, στις οποίες το 2006 δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση, το 7,2% των μαθητών μας είχε το Μ.Ο. της Κιργκισίας...μιλάμε για πυρίμαχα τούβλα ανεπίδεκτα μαθήσεως, το 16,9% είχε Μ.Ο. Αζαρμπαϊτζάν, Τυνησίας ή Κολομβίας δηλ απλά τούβλα, το 28,9% είχε επίπεδο Χιλής, Ιορδανίας ή Ταϋλάνδης...αυτοί είναι μάλλον οι καθοδηγητές στις καταλήψεις σαν η αφρόκρεμα των στόκων, το 29,4% είχε το επίπεδο του Μ.Ο. των ανεπτυγμένων κρατών και το 14,2% ήταν πάνω από αυτό.
Μόνο το 3,4% των μαθητών μας ήταν στο κορυφαίο επίπεδο όταν σε άλλες χώρες όπως Φινλανδία (21%), Νέα Ζηλανδία (17,6%), Ιαπωνία (15%), Καναδάς (14,4%), Ολλανδία (13%) ή Γερμανία (12%) το ποσοστό αυτό ήταν πολύ μεγαλύτερο.
Ενδιαφέρον παράδειγμα είναι η Γερμανία όπου μετά την έρευνα του 2003 έγινε μεγάλη συζήτηση και με κάποιες αλλαγές κατάφερε να ανέβει θέσεις και στις Θετικές Επιστήμες πχ. να είναι στην 13η θέση αφήνοντας πίσω της οκτώ χώρες που το 2003 την περνούσαν...αλλά αυτοί είναι μαλάκες και εμείς οι έξυπνοι...
Εμείς αντίθετα βαυκαλιζόμαστε ότι είμαστε φωστήρες και αντί να δούμε τι πρέπει να αλλάξουμε μπας και ξεστραβωθούμε, τα βάλαμε με την μέθοδο που έγινε η έρευνα. Σε ανακοίνωση του Υπουργείου αφού τονίζεται απροβλημάτιστα για άλλη μια φορά το πόσο έξυπνοι είμαστε:
«Το γεγονός ότι οι Έλληνες μαθητές κατέχουν και χειρίζονται με πολύ ικανοποιητικό τρόπο έννοιες και μεθόδους των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών αποδεικνύεται από το ότι, όταν σπουδάζουν σε άλλες χώρες, όπου και βρίσκονται αντιμέτωποι με το επιπλέον πρόβλημα της γλώσσας, οι επιδόσεις τους είναι εξαιρετικά ικανοποιητικές».
Δεν παραλείψαμε να τα βάλουμε και με τη μέθοδο που γίνεται ή έρευνα και να την βγάλουμε ψιλοάχρηστη:
«Σύμφωνα με τις Επιστημονικές Ενώσεις, τα συγκεκριμένα αποτελέσματα μπορούν να αποδοθούν στο γεγονός ότι οι σχετικές ερωτήσεις ήταν προσαρμοσμένες στα Αναλυτικά Προγράμματα των Αγγλοσαξονικών, κυρίως, χωρών και, για το λόγο αυτό, χώρες με διαφορετική παράδοση εμφανίζονται με μικρότερη επίδοση».
Η έρευνα γίνεται σε τρία γνωστικά αντικείμενα (φυσικές επιστήμες, κατανόηση κειμένου και μαθηματικά) και το 2006 συμμετείχαν 400.000 μαθητές από 57 χώρες. Για τη χώρα μας συμμετείχαν περίπου 5.000 μαθητές από 170 αντιπροσωπευτικά επιλεγμένα σχολεία.
Οι λαμπρές επιδόσεις που έχουμε καταγάγει στις τρεις συμμετοχές μας δείχνουν ότι η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο.
Η χώρα μας το 2000 κατετάγη στην 26η θέση μεταξύ των 29 χωρών του Ο.Ο.Σ.Α. και στην 27η θέση στο σύνολο των 40 συμμετεχουσών χωρών.
Η δεύτερη εφαρμογή του PISA έγινε το 2003 η χώρα μας με 481 βαθμούς κατετάγη στην 27η θέση μεταξύ των 29 χωρών του Ο.Ο.Σ.Α. και στην 32η θέση μεταξύ του συνόλου των 40 χωρών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.
Πέρσυ έγινε η τρίτη εφαρμογή του PISA στην οποία συμμετείχαν πλέον 57 χώρες και τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. Το τραγικό δεν είναι ότι είμαστε πια στην 38η θέση μεταξύ των 57 πλέον χωρών που συμμετέχουν αλλά ότι έπεσε και η βαθμολογία μας στο 473.
Στις Θετικές Επιστήμες, στις οποίες το 2006 δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση, το 7,2% των μαθητών μας είχε το Μ.Ο. της Κιργκισίας...μιλάμε για πυρίμαχα τούβλα ανεπίδεκτα μαθήσεως, το 16,9% είχε Μ.Ο. Αζαρμπαϊτζάν, Τυνησίας ή Κολομβίας δηλ απλά τούβλα, το 28,9% είχε επίπεδο Χιλής, Ιορδανίας ή Ταϋλάνδης...αυτοί είναι μάλλον οι καθοδηγητές στις καταλήψεις σαν η αφρόκρεμα των στόκων, το 29,4% είχε το επίπεδο του Μ.Ο. των ανεπτυγμένων κρατών και το 14,2% ήταν πάνω από αυτό.
Μόνο το 3,4% των μαθητών μας ήταν στο κορυφαίο επίπεδο όταν σε άλλες χώρες όπως Φινλανδία (21%), Νέα Ζηλανδία (17,6%), Ιαπωνία (15%), Καναδάς (14,4%), Ολλανδία (13%) ή Γερμανία (12%) το ποσοστό αυτό ήταν πολύ μεγαλύτερο.
Ενδιαφέρον παράδειγμα είναι η Γερμανία όπου μετά την έρευνα του 2003 έγινε μεγάλη συζήτηση και με κάποιες αλλαγές κατάφερε να ανέβει θέσεις και στις Θετικές Επιστήμες πχ. να είναι στην 13η θέση αφήνοντας πίσω της οκτώ χώρες που το 2003 την περνούσαν...αλλά αυτοί είναι μαλάκες και εμείς οι έξυπνοι...
Εμείς αντίθετα βαυκαλιζόμαστε ότι είμαστε φωστήρες και αντί να δούμε τι πρέπει να αλλάξουμε μπας και ξεστραβωθούμε, τα βάλαμε με την μέθοδο που έγινε η έρευνα. Σε ανακοίνωση του Υπουργείου αφού τονίζεται απροβλημάτιστα για άλλη μια φορά το πόσο έξυπνοι είμαστε:
«Το γεγονός ότι οι Έλληνες μαθητές κατέχουν και χειρίζονται με πολύ ικανοποιητικό τρόπο έννοιες και μεθόδους των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών αποδεικνύεται από το ότι, όταν σπουδάζουν σε άλλες χώρες, όπου και βρίσκονται αντιμέτωποι με το επιπλέον πρόβλημα της γλώσσας, οι επιδόσεις τους είναι εξαιρετικά ικανοποιητικές».
Δεν παραλείψαμε να τα βάλουμε και με τη μέθοδο που γίνεται ή έρευνα και να την βγάλουμε ψιλοάχρηστη:
«Σύμφωνα με τις Επιστημονικές Ενώσεις, τα συγκεκριμένα αποτελέσματα μπορούν να αποδοθούν στο γεγονός ότι οι σχετικές ερωτήσεις ήταν προσαρμοσμένες στα Αναλυτικά Προγράμματα των Αγγλοσαξονικών, κυρίως, χωρών και, για το λόγο αυτό, χώρες με διαφορετική παράδοση εμφανίζονται με μικρότερη επίδοση».
Εδώ κολλάει η λαϊκή ρήση που λέει:
της κοντής ψηλής της φταίνε οι τρίχες...
άντε και το 2009 πιο κάτω
της κοντής ψηλής της φταίνε οι τρίχες...
άντε και το 2009 πιο κάτω