Πολλές φορές ακούμε από τους ΠΑΣΟΚους ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ «μείωσε την αξιοπιστία της χώρας στο εξωτερικό», «στις Βρυξέλλες μας έχουν για μπάτσες» κλπ. Ένα παράδειγμα που καταρρίπτει όλα αυτά και τους εκθέτει είναι αυτό της πώλησης της Ολυμπιακής.
Η Κυβέρνηση εν μέσω του «μεγαλύτερο σκάνδαλο στην ιστορία της Ελλάδας», βλέπε Βατοπέδι, συνεχίζει να κάνει τη δουλειά της και τα καταφέρνει εκεί που αυτοί είχαν αποτύχει για 10 χρόνια.
Το παραμύθι που πουλάνε, ότι η Ολυμπιακή, «ο εθνικός αερομεταφορέας μπλα μπλα μπλα», δεν πρέπει να πωληθεί, ο κόσμος δεν το χάφτει πλέον. Και δεν το χάφτει γιατί:
Το παραμύθι που πουλάνε, ότι η Ολυμπιακή, «ο εθνικός αερομεταφορέας μπλα μπλα μπλα», δεν πρέπει να πωληθεί, ο κόσμος δεν το χάφτει πλέον. Και δεν το χάφτει γιατί:
Όλοι θυμόμαστε τις προσπάθειες Σημίτη για την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας...
Όλοι θυμόμαστε τα αποτυχημένα σχέδια εξυγίανσης...
Όλοι θυμόμαστε ότι ο Σημίτης έφερε τους Άγγλους της Speedwing που εκτός από παχυλούς μισθούς άρχισαν να ξεπουλάνε (όπως αρέσει στους ΠΑΣΟΚους να λένε) και περιουσιακά στοιχεία της εταιρίας με αποτέλεσμα ο ιδιος να αναγκαστεί να τους διώξει...
Όλοι θυμόμαστε ότι στις δύο προσπάθειες πώλησης της Ολυμπιακής έσκασαν μύτη όλοι οι περίεργοι τα ονόματα των οποίων δεν θυμόμαστε πια και πρέπει να τα ψάξουμε (Axon, IASC, Golden Aviation)
Όλοι θυμόμαστε τα αποτυχημένα σχέδια εξυγίανσης...
Όλοι θυμόμαστε ότι ο Σημίτης έφερε τους Άγγλους της Speedwing που εκτός από παχυλούς μισθούς άρχισαν να ξεπουλάνε (όπως αρέσει στους ΠΑΣΟΚους να λένε) και περιουσιακά στοιχεία της εταιρίας με αποτέλεσμα ο ιδιος να αναγκαστεί να τους διώξει...
Όλοι θυμόμαστε ότι στις δύο προσπάθειες πώλησης της Ολυμπιακής έσκασαν μύτη όλοι οι περίεργοι τα ονόματα των οποίων δεν θυμόμαστε πια και πρέπει να τα ψάξουμε (Axon, IASC, Golden Aviation)
Για να τα φρεσκάρουμε στο μυαλό μας να και ένα μικρό ιστορικό:
1993: Πρώτο σχέδιο εξυγίανσης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
1994: Η Κομισιόν δίνει το πράσινο φως στο σχέδιο, το οποίο καλείται να εφαρμόσει η νέα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Το σχέδιο παγώνει και η Ολυμπιακή συνεχίζει να συσσωρεύει ελλείμματα.
1998: Δεύτερο σχέδιο εξυγίανσης της Ολυμπιακής πάλι με τις ευλογίες της Κομισιόν.
1999: Ανατίθεται το μάνατζμεντ στη θυγατρική της British Airways, Speedwing. Οι Βρετανοί αρνούνται να αγοράσουν ποσοστό στην εταιρεία και η διοίκηση της Ολυμπιακής επιστρέφει στο δημόσιο.
1999: Διεθνής διαγωνισμός για την πώληση της εταιρείας. Προκρίνεται η Axon Airlines, όμως η πώληση δεν προχωρά.
2002: Νέος διαγωνισμός, από τον οποίο εξέρχεται νικητής η Golden Aviation. Και ο δεύτερος διαγωνισμός έχει την ίδια τύχη με τον πρώτο.
2003: Η Ολυμπιακή χωρίζεται στα δύο: Οι "Ολυμπιακές Αερογραμμές" αναλαμβάνουν το πτητικό έργο, ενώ η Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες ενσωματώνει όλες τις άλλες θυγατρικές του ομίλου.
2005: Τρίτος διαγωνισμός για την πώληση της Ολυμπιακής αναδεικνύει ως προτιμητέο αγοραστή την Olympic Investors. Παρά την υπογραφή προσυμφώνου, το φλερτ δεν καταλήγει σε γάμο.
2007: Η κυβέρνηση της ΝΔ προαναγγέλλει το κλείσιμο της Ολυμπιακής εντός του 2008 και την ανάληψη των δραστηριοτήτων της από νέο, μικρότερο σχήμα, απαλλαγμένο από τα χρέη, και κατά προτίμηση με τη συμμετοχή ιδιώτη.
Τελικά η Κυβέρνηση της ΝΔ τα κατάφερε και κέρδισε το στοίχημα που έβαζε η «Καθημερινή» η οποία λόγω κεκτημένης ΠΑΣΟΚικής ταχύτητας σημείωνε: «Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει βέβαια όσον αφορά το ενδεχόμενο ο πολυπόθητος επενδυτής να μη βρεθεί στο άμεσο διάστημα». Φαντάζεστε την απογοήτευσή τους όταν τελικά αποδείχθηκε ότι δεν χρειαζόταν σχέδιο backup μιας και προφανώς η Κυβέρνηση είχε μεριμνήσει πριν ξεκινήσει τις διαδικασίες.
Μετά την έγκριση του σχεδίου αναδιάρθρωσης της Ολυμπιακής από την Κομισιόν στις 17 Σεπτεμβρίου η Κυβέρνηση με διαδικασίες εξπρές κατάφερε για πρώτη φορά στα χρονικά της Ολυμπιακής να προσελκύσει παγκοσμίως γνωστές εταιρίες όπως η Qatar Airways, η Swissport και η Iberia.
Σημειωτέον ότι όλοι αυτοί ήρθαν να επενδύσουν στην Ολυμπιακή εν μέσω της γνωστής οικονομικής κρίσης...
Η φερεγγυότητα όμως της Ελλάδος στο εξωτερικό δεν φαίνεται μόνο από τα ονόματα που ήρθαν να επενδύσουν στην Ολυμπιακή. Φαίνεται και από τα λεγόμενα της ΕΕ για το σχέδιο που ακολούθησε η Ελληνική Κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση της εταιρίας.
Ο αρμόδιος επίτροπος Μεταφορών Ταγιάνι σε συνέντευξή του στις 12 Νοεμβρίου εξήρε το ελληνικό σχέδιο και προέτρεψε τους συμπατριώτες του Ιταλούς να το ακολουθήσουν για την περίπτωση της Alitalia (στις 12 Νοεμβρίου η ΕΕ ενέκρινε τις συζητήσεις μεταξύ γκρουπ επενδυτών και της Alitalia για την αγορά της που πρέπει να καταλήξουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου). Και όχι μόνο αυτό...
1993: Πρώτο σχέδιο εξυγίανσης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
1994: Η Κομισιόν δίνει το πράσινο φως στο σχέδιο, το οποίο καλείται να εφαρμόσει η νέα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Το σχέδιο παγώνει και η Ολυμπιακή συνεχίζει να συσσωρεύει ελλείμματα.
1998: Δεύτερο σχέδιο εξυγίανσης της Ολυμπιακής πάλι με τις ευλογίες της Κομισιόν.
1999: Ανατίθεται το μάνατζμεντ στη θυγατρική της British Airways, Speedwing. Οι Βρετανοί αρνούνται να αγοράσουν ποσοστό στην εταιρεία και η διοίκηση της Ολυμπιακής επιστρέφει στο δημόσιο.
1999: Διεθνής διαγωνισμός για την πώληση της εταιρείας. Προκρίνεται η Axon Airlines, όμως η πώληση δεν προχωρά.
2002: Νέος διαγωνισμός, από τον οποίο εξέρχεται νικητής η Golden Aviation. Και ο δεύτερος διαγωνισμός έχει την ίδια τύχη με τον πρώτο.
2003: Η Ολυμπιακή χωρίζεται στα δύο: Οι "Ολυμπιακές Αερογραμμές" αναλαμβάνουν το πτητικό έργο, ενώ η Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες ενσωματώνει όλες τις άλλες θυγατρικές του ομίλου.
2005: Τρίτος διαγωνισμός για την πώληση της Ολυμπιακής αναδεικνύει ως προτιμητέο αγοραστή την Olympic Investors. Παρά την υπογραφή προσυμφώνου, το φλερτ δεν καταλήγει σε γάμο.
2007: Η κυβέρνηση της ΝΔ προαναγγέλλει το κλείσιμο της Ολυμπιακής εντός του 2008 και την ανάληψη των δραστηριοτήτων της από νέο, μικρότερο σχήμα, απαλλαγμένο από τα χρέη, και κατά προτίμηση με τη συμμετοχή ιδιώτη.
Τελικά η Κυβέρνηση της ΝΔ τα κατάφερε και κέρδισε το στοίχημα που έβαζε η «Καθημερινή» η οποία λόγω κεκτημένης ΠΑΣΟΚικής ταχύτητας σημείωνε: «Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει βέβαια όσον αφορά το ενδεχόμενο ο πολυπόθητος επενδυτής να μη βρεθεί στο άμεσο διάστημα». Φαντάζεστε την απογοήτευσή τους όταν τελικά αποδείχθηκε ότι δεν χρειαζόταν σχέδιο backup μιας και προφανώς η Κυβέρνηση είχε μεριμνήσει πριν ξεκινήσει τις διαδικασίες.
Μετά την έγκριση του σχεδίου αναδιάρθρωσης της Ολυμπιακής από την Κομισιόν στις 17 Σεπτεμβρίου η Κυβέρνηση με διαδικασίες εξπρές κατάφερε για πρώτη φορά στα χρονικά της Ολυμπιακής να προσελκύσει παγκοσμίως γνωστές εταιρίες όπως η Qatar Airways, η Swissport και η Iberia.
Σημειωτέον ότι όλοι αυτοί ήρθαν να επενδύσουν στην Ολυμπιακή εν μέσω της γνωστής οικονομικής κρίσης...
Η φερεγγυότητα όμως της Ελλάδος στο εξωτερικό δεν φαίνεται μόνο από τα ονόματα που ήρθαν να επενδύσουν στην Ολυμπιακή. Φαίνεται και από τα λεγόμενα της ΕΕ για το σχέδιο που ακολούθησε η Ελληνική Κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση της εταιρίας.
Ο αρμόδιος επίτροπος Μεταφορών Ταγιάνι σε συνέντευξή του στις 12 Νοεμβρίου εξήρε το ελληνικό σχέδιο και προέτρεψε τους συμπατριώτες του Ιταλούς να το ακολουθήσουν για την περίπτωση της Alitalia (στις 12 Νοεμβρίου η ΕΕ ενέκρινε τις συζητήσεις μεταξύ γκρουπ επενδυτών και της Alitalia για την αγορά της που πρέπει να καταλήξουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου). Και όχι μόνο αυτό...
Η ΕΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΑΝ ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ...
Ο ΟΡΟΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΕΙΝΑΙ «OLYMPIC AIRWAYS SOLUTION»
Ο ΟΡΟΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΕΙΝΑΙ «OLYMPIC AIRWAYS SOLUTION»
Πρόσφατα η ΕΕ παρότρυνε την Κυβέρνηση της Πολωνίας να χρησιμοποιήσει την «Olympic airways Solution» στην ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Gdynia και Szczecin...
Αυτά για όσους μας λένε ότι στην Ευρώπη είμαστε ανυπόληπτοι και τρώμε σφαλιάρες...
Όλα αυτά εδώ βέβαια δεν μετράνε και οι νταβατζήδες δεν τα θεωρούν σημαντικά να μας τα πούνε...
Βέβαια αν είναι να μας λένε ότι ο αρμόδιος Επίτροπος Μεταφορών Ταγιάνι (Tajani)...