04 Ιουνίου 2009

«ΠΑΣΟΚ Review: Και παλαιότερα πάντως ότι δεν άλλαζε... βούλιαζε...»

Το σλόγκαν του Γιωργάκη «ή θ' αλλάξουμε ή θα βουλιάξουμε» είναι διαχρονικό και οι ΠΑΣΟΚοι που ήταν ειδικοί το έκαναν πράξη όταν κυβερνούσαν. Έτσι αρκετά πράγματα που δεν άλλαξαν... τα βούλιαξαν...

Δρόμους, πολυκατοικίες, πλατείες ακόμα και περίπτερα...

Από το χρυσωρυχείο και πάλι:

Ελευθεροτυπία 10/01/2003

«Όλα διάτρητα

Καθίζηση σε μήκος εκατοντάδων μέτρων υπέστη στην περιοχή της Δωδώνης και η νεότευκτη Εγνατία Οδός - λίγο πριν παραδοθεί στην κυκλοφορία!

Προαναγγελθείσα και αναμενόμενη: Στο χθεσινό της πρωτοσέλιδο η εφημερίδα των Ιωαννίνων «Ήπειρος» υπενθυμίζει ότι τον Μάιο του 1997 ο σύλλογος «Φίλοι της Δωδώνης» (στις κινητοποιήσεις του, εν πολλοίς, οφείλει τη σωτηρία του από τις μπουλντόζες ο ιερός χώρος) σε υπόμνημά του στον τότε ΥΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη επεσήμαινε ειδικά για την περιοχή όπου έγινε τώρα η καθίζηση:

«...Οι υδατικές εξάρσεις εμφανίζονται συχνότατα και σε μέγιστο βαθμό. Και το μεγάλο πρόβλημα των ενεργών "κατολισθήσεων" δεν αντιμετωπίζεται».»

Ριζοσπάστης

«Ο δρόμος Τρίπολης-Καλαμάτας καρκινοβατεί εδώ και δεκαετίες κι ένα μικρό τμήμα του που παραδόθηκε στην κυκλοφορία λίγο πριν τις εθνικές εκλογές του 2000 άντεξε με το ...ζόρι ένα χρόνο καθώς υπέστη ολοκληρωτική καθίζηση. Ολόκληρος λόφος είχε πέσει στο δρόμο, η άσφαλτος είχε τσαλακωθεί και ανασηκωθεί σε μεγάλο μήκος, ενώ τα ρήγματα και οι καθιζήσεις συμπλήρωναν την καταστροφική εικόνα.

Στη συνέχεια ...σειρά πήρε η Εθνική οδός Κορίνθου-Τρίπολης, στο ύψος του κόμβου της Στέρνας, που έπαθε καθίζηση και χρειάστηκαν περισσότερο από δύο χρόνια να αποκατασταθεί.»

Αυτό βέβαια που όχι μόνο βούλιαξε... αλλά καταποντίστηκε και κατάπιε πολυκατοικίες, ξενοδοχεία, κολώνες, περίπτερα ακόμα και αυτοκίνητα με οδηγούς...

ήταν το Μετρό...

Ριζοσπάστης 31 ΟΧτώβρη ;) 2002

«Καθίζηση στο Περιστέρι προκάλεσε ο «μετροπόντικας»

Καθίζηση του εδάφους προκάλεσε το περασμένο Σάββατο και χτες το πρωί ο «μετροπόντικας» που διανοίγει τη σήραγγα της επέκτασης του μετρό προς το Περιστέρι, προκαλώντας αναστάτωση στους περιοίκους. Πρόκειται για μια καθίζηση μήκους περίπου 10 μέτρων που παρουσιάστηκε επί της Οδού Π. Τσαλδάρη στο Περιστέρι, κοντά στην αφετηρία των τρόλεϊ. Οι αρμόδιοι της «Αττικό Μετρό» χαρακτήριζαν το περιστατικό ως συνηθισμένο (ΣΣ. Και μη χειρότερα...)»

Ελευθροτυπία 8.01.2003

«Μάχη με το χρόνο δίνει η «Αττικό Μετρό» για να καλύψει την «τρύπα» που δημιουργήθηκε με τη χθεσινή (Τρίτη 7.01.2003) απρόσμενη καθίζηση κοντά στο μελλοντικό σταθμό Χαλάνδρι. Η τάφρος έχει εβδαδόν 150 τετραγωνικά και βάθος 12 μέτρων, ύψος που αντιστοιχεί σε τετραώροφη πολυκατοικία!

Ρωγμές παρουσιάστηκαν σε δύο κατοικίες, που εκκενώθηκαν για προληπτικούς λόγους. Με εντολή της κ. Παπανδρέου, συνεργεία μηχανικών θα ελέγξουν σήμερα όλα τα κτίρια και αν διαπιστωθούν ζημιές, θα δοθούν αποζημιώσεις

Την επόμενη μέρα το show συνεχίστηκε...

«Καθίζηση στην καθίζηση τη νύχτα ...

Νέα καθίζηση του υπεδάφους έγινε γύρω στα μεσάνυχτα στην οδό Δουκίσσης Πλακεντίας, στο ίδιο ακριβώς σημείο όπου γίνονται τα έργα κατασκευής της «Αττικό Μετρό», και που χθες τα ξημερώματα είχε υποχωρήσει παρασέρνοντας μαζί του ένα αυτοκίνητο με τον ανυποψίαστο οδηγό του.

Σύμφωνα με τους υπαλλήλους της «Αττικό Μετρό», που εργάζονταν καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας στο σημείο, η νέα καθίζηση «δεν ήταν κάτι σπουδαίο» (ΣΣ. τελικά έχουν όντως δίκιο... ήταν συνηθισμένο φαινόμενο τα βουλιάγματα επί ΠΑΣΟΚ...) αφού απλώς «υποχώρησαν τα μπάζα με τα οποία επιχειρούσαμε να κλείσουμε την τρύπα, δημιουργώντας έναν καινούργιο κρατήρα» (ΣΣ. Εντάξει μωρέ δεν είναι τίποτα... απλά συνδέεις τα ψιψιψίνια με τα κοκοψώνια...)»

Κι αν νομίζετε ότι ήταν μόνο αυτά είστε γελασμένοι... είπαμε ήταν «συνηθισμένο φαινόμενο»...

Ελευθεροτυπία 8.01.2003

«Βούλιαξαν κολόνες και περίπτερα

Η χθεσινή καθίζηση στη συμβολή της Δ. Πλακεντίας με την οδό Φυλής, στη Μεταμόρφωση Χαλανδρίου, δεν είναι το πρώτο εμπόδιο που συνάντησε η κατασκευή του μετρό. Κατά σύμπτωση, ανάλογα προβλήματα υπάρχουν εδώ και 1,5 μήνα στην επέκταση προς Περιστέρι, όπου έχει κλείσει η μία από τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα της Π. Τσαλδάρη.

Από την αρχή της κατασκευής του Μετρό έως σήμερα, τα έργα έχουν προκαλέσει διακοπή της κυκλοφορίας και σοβαρά προβλήματα σε κτίρια σε άλλες έντεκα περιπτώσεις, με περισσότερο χαρακτηριστική το περίπτερο της Πανεπιστημίου. Να επιχειρήσουμε ένα φλας μπακ στα σημαντικότερα εμπόδια του έργου:

* Η πρώτη καθίζηση καταγράφηκε στη γραμμή Σεπόλια-Δάφνη στην οδό Δεληγιάννη, στις αρχές του 1995. Λίγο πριν από την πλατεία Καραϊσκάκη παρουσιάστηκαν ρωγμές σε παρακείμενα κτίρια, μάλιστα είχε... βουλιάξει μια κολόνα της ΔΕΗ. Ηταν η πρώτη «μετωπική» ανάμεσα στην «Αττικό Μετρό» και την κατασκευάστρια κοινοπραξία, με διενέξεις για οικονομικούς κυρίως λόγους, που προκάλεσαν τη διακοπή των εργασιών σχεδόν επί έναν χρόνο.

* Λίγο αργότερα, με την είσοδο του μετροπόντικα στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, παρουσιάστηκε νέα μεγάλη καθίζηση. Χρειάστηκε μάλιστα να αγοραστεί το κτίριο του ξενοδοχείου «Νέστωρ». Οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών προκάλεσαν τη διακοπή του έργου και τον αποκλεισμό του δρόμου σχεδόν επί μία διετία. Μόλις το 1997 ξεπεράστηκαν οι διαφορές, με την καταβολή επιπλέον ποσού της τάξης των 20 δισ. δρχ. προς την κοινοπραξία.

**Το καλοκαίρι του 1995 χρειάστηκε να εκκενωθεί μια ολόκληρη πολυκατοικία, στη συμβολή των οδών Ηλία Ηλιού και Κασομούλη, που παρουσίασε ρωγμές λόγω των έργων κατασκευής του σταθμού του Νέου Κόσμου. Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην «Αττικό Μετρό» και τους 40 ιδιοκτήτες κράτησαν πολλά χρόνια και έφτασαν ώς τα δικαστήρια, με αποτέλεσμα η πολυκατοικία να κατοικηθεί και πάλι μόλις τον περασμένο χρόνο.

* Το φθινόπωρο του 1995 παρουσιάστηκαν τα πρώτα προβλήματα στη γραμμή Εθνική Αμυνα - Μοναστηράκι. Στο ύψος του σημερινού σταθμού της Πανόρμου, η «Περσεφόνη» συνάντησε το Αδριάνειο Υδραγωγείο, και μάλιστα σε θέση που δεν ήταν γνωστή στους αρχαιολόγους. Η αποκατάσταση δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, λόγω των αντιρρήσεων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.

**Έναν χρόνο αργότερα, πάλι η «Περσεφόνη» και πάλι εκτός προγράμματος συνάντησε τμήμα του Βαλεριάνειου τείχους κάτω από τον Εθνικό Κήπο και προκάλεσε μεγάλη καθίζηση, ευτυχώς χωρίς κοινωνικές... παρενέργειες.

* Τον Σεπτέμβριο του 1996 το γιγάντιο μηχάνημα τερματίζει άδοξα το υπόγειο «ταξίδι» του στην οδό Νίκης στο Σύνταγμα, αφού είχε «σκοντάψει» σε υπόγεια πηγάδια και είχε προκαλέσει σοβαρές ρωγμές στο υπερκείμενο κτίριο που στεγάζει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας (ΣΣ. Απ' τη φόρα που είχαν πάρει παρολίγο να βουλιάξουν και το Γιάννο). Χρειάστηκε να γίνουν ανασχεδιασμοί και η σήραγγα άλλαξε πορεία, για να συνεχίσει προς το Μοναστηράκι κάτω από την οδό Ερμού και όχι τη Μητροπόλεως, για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να προκληθούν ζημιές στο ήδη καταπονημένο από τους σεισμούς κτίριο της μητρόπολης. Το πιο δύσκολο «χιλιόμετρο» του Μετρό, από το Σύνταγμα ως το Μοναστηράκι, πέρασε από «σαράντα κύματα» και σήμερα βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατασκευής (ΣΣ. Προσέξατε κάτι; Από το 1996 πάλευαν 1 χλμ μετρό και το 2003, έφτασε να είναι στο «τελικό στάδιο κατασκευής»... 7 χρόνια για ένα (1) χλμ... δεν είναι κι άσχημα για ΠΑΣΟΚ... ).

**Το καλοκαίρι του 1997, λίγα μέτρα μετά την Ομόνοια και αφού ο «Ιάσονας» είχε περάσει χωρίς παρενέργειες κάτω από το ειδικά ενισχυμένο κτίριο της Εθνικής Τράπεζας, εμφανίστηκαν ρωγμές σε διπλανή πολυκατοικία, στη συμβολή των οδών Πανεπιστημίου και Πατησίων.

**Η πορεία του μετροπόντικα κάτω από την οδό Πανεπιστημίου έγινε μετ' εμποδίων. Το μεγάλο «μπαμ» έγινε τον Σεπτέμβριο του 1997 με το περίφημο περίπτερο, λίγο πιο πάνω από την οδό Χ. Τρικούπη (ΣΣ Για όσους δεν θυμούνται αυτό το show μεταδόθηκε ζωντανά στην TV... το περίπτερο εξαφανίστηκε πίσω από τον περιπτερά όσο αυτός έδινε ζωντανά συνέντευξη στα κανάλια... μιλάμε για οργανωμένα πράγματα). Τα πρόσθετα μέτρα και τα προβλήματα στην κυκλοφορία διήρκεσαν περίπου έξι μήνες (ΣΣ Επειδή η αναφορά είναι γενική να την εξειδικεύσουμε... Η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΗΤΑΝ ΚΛΕΙΣΤΗ ΓΙΑ 6 ΜΗΝΕΣ!!). Για να τηρηθεί η γνωστή ρήση «καήκαμε από το χυλό, φυσάμε και το γιαούρτι», ελήφθηκαν για προληπτικούς λόγους σοβαρά μέτρα υποστήριξης και το τεράστιο μηχάνημα έφτασε με απόλυτη ασφάλεια στο Σύνταγμα (ΣΣ. Πάλι καλά...).

* Το επόμενο εμπόδιο ήταν η διέλευση από την οδό Καλλιρρόης, στο ύψος του «Φιξ», όπου το μηχάνημα έφτασε στα τέλη του 1998. Παρουσιάστηκε καθίζηση στο οδόστρωμα και η κυκλοφορία διακόπηκε για λίγες ημέρες.

* Σοβαρότατα γεωλογικά προβλήματα (sic) παρουσιάστηκαν τον Οκτώβριο του 1998 λίγο πριν από τον σταθμό του Αγίου Ιωάννη, όπου χρειάστηκε να κατεδαφιστεί ένα παλιό διώροφο που είχε υποστεί καθίζηση.

**Ρωγμές σε πενήντα κτίρια, ευτυχώς μικρής κλίμακας (ΣΣ. Ούφ πάλι καλά που δεν βούλιαξαν κι αυτά...), καθώς και ζημιές στον παλιό κινηματογράφο ABC, προκλήθηκαν στην περιοχή της Δάφνης. Για λόγους προληπτικούς χρειάστηκε να αποκλειστούν δρόμοι, όπως η Μ. Αλεξάνδρου και η Λήμνου, αλλά για μικρό χρονικό διάστημα.

* Τον Νοέμβριο του 2002 και ενώ όλα πήγαιναν καλά (!!!!) στην επέκταση προς Περιστέρι, σημειώθηκε η πρώτη καθίζηση στην Π. Τσαλδάρη, με αποτέλεσμα να κλείσει επί αρκετές ημέρες και να γίνουν ενισχύσεις του εδάφους σε μήκος 450 μέτρων. Η κυκλοφορία έχει αποκατασταθεί μερικώς και τα έργα προχωρούν με πολύ προσοχή, αφού τα εδάφη είναι ιδιαίτερα προβληματικά.»

ΡΕ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ... ΚΑΙ Η ΝΔ ΕΚΑΝΕ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ...
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΟΥΛΙΑΞΕ ΤΗ ΜΙΣΗ ΑΘΗΝΑ...