Παραπλανώντας τον ελληνικό λαό με απίστευτες ανακρίβειες, η Κυβέρνηση Παπανδρέου σήμερα καταργεί ένα πολύ καλά μελετημένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα μέτρων μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και το αντικαθιστά με το καθαρά εισπρακτικό μέτρο της αύξησης των τελών κυκλοφορίας. Η αύξηση αυτή θα είναι έσοδο του προϋπολογισμού και δεν θα διατίθεται για την απόσυρση των οχημάτων, όπως προβλεπόταν στο δικό μας πρόγραμμα.
Έτσι φαίνεται ότι αντιλαμβάνεται η Κυβέρνηση το περιβάλλον και την πράσινη ανάπτυξη.
Η Κυβέρνηση στερείται όχι μόνο πολιτικής και προγράμματος, αλλά και περιβαλλοντικής ευαισθησίας.
Κατήργησε μια πολύ καλά μελετημένη δέσμη μέτρων της κυβέρνησης της Ν.Δ., με καθαρά περιβαλλοντικό χαρακτήρα και την αντικατέστησε με μία καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα αύξηση των τελών κυκλοφορίας. Η δική μας πολιτική υλοποιείτο με μια καλά μελετημένη δέσμη μέτρων με αλληλοεξαρτώμενα κίνητρα και αντικίνητρα: περιβαλλοντικά τέλη, απόσυρση παλαιών οχημάτων και αγορά νέων καθαρών, πράσινος δακτύλιος. Παρόμοια προγράμματα εφαρμόζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Μέτρα επιστημονικά τεκμηριωμένα και με μετρήσιμη περιβαλλοντική απόδοση. Η μελέτη των μέτρων που προηγήθηκε και η οποία δημοσιοποιήθηκε υπολογίζει μείωση από 20% έως 35% των εκπεμπόμενων ρύπων έως το 2012 και από 50% έως 60% έως το 2015.
Η αναγκαιότητα των μέτρων έχει στηριχθεί σε πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες για όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας που όλες έχουν δείξει ότι ποσοστό άνω του 70% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις αστικές περιοχές οφείλεται στην αστική κυκλοφορία. Κυρίως αυτή οφείλεται στον υψηλό μέσο όρο ηλικίας των οχημάτων (άνω των 12 ετών για επιβατικά και 17 ετών για φορτηγά) και σε κυκλοφοριακά προβλήματα.
Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αγνοεί εντελώς αυτές τις μελέτες, αγνοεί την τεράστια περιβαλλοντική παράμετρο της ρύπανσης από την κυκλοφορία και αγνοεί και τις δεσμεύσεις της Ελλάδας απέναντι στους Διεθνείς Οργανισμούς και την Ε.Ε.
Το ερώτημα είναι τι κάνει η Υπουργός Περιβάλλοντος πέραν των διαψεύσεων των δηλώσεων της προηγούμενης ημέρας.
Δεν χρειάζεται μόνον να είναι αυτόνομο το Υπουργείο Περιβάλλοντος πρέπει να είναι και ισχυρό.
Δεν είναι αλήθεια ότι υπάρχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος από τα μέτρα. Το κόστος των μέτρων που προέβλεπε η απόφασή μας δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό αφού το όλο πρόγραμμα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Οι δαπάνες της δέσμης των μέτρων της απόφασής μας θα καλύπτονταν από την αύξηση των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, του Φ.Π.Α. και των επιπλέον τελών ταξινόμησης από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων.
Υπάρχει η σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία ακριβώς προέβλεπε ότι δεν επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός.
Σε ότι αφορά στον πράσινο δακτύλιο που προβλέπαμε ότι θα μπει σε εφαρμογή τον Σεπτέμβριο του 2011 αποτελεί ένα αντικίνητρο για την κυκλοφορία των παλαιών οχημάτων και κίνητρο για τα μικρά και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Όσο αφορά στο επιχείρημα της έλλειψης εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, το μόνο που μπορούμε να πούμε ότι στερείται σοβαρότητας.
Η Κυβέρνηση στερείται όχι μόνο πολιτικής και προγράμματος, αλλά και περιβαλλοντικής ευαισθησίας.
Κατήργησε μια πολύ καλά μελετημένη δέσμη μέτρων της κυβέρνησης της Ν.Δ., με καθαρά περιβαλλοντικό χαρακτήρα και την αντικατέστησε με μία καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα αύξηση των τελών κυκλοφορίας. Η δική μας πολιτική υλοποιείτο με μια καλά μελετημένη δέσμη μέτρων με αλληλοεξαρτώμενα κίνητρα και αντικίνητρα: περιβαλλοντικά τέλη, απόσυρση παλαιών οχημάτων και αγορά νέων καθαρών, πράσινος δακτύλιος. Παρόμοια προγράμματα εφαρμόζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Μέτρα επιστημονικά τεκμηριωμένα και με μετρήσιμη περιβαλλοντική απόδοση. Η μελέτη των μέτρων που προηγήθηκε και η οποία δημοσιοποιήθηκε υπολογίζει μείωση από 20% έως 35% των εκπεμπόμενων ρύπων έως το 2012 και από 50% έως 60% έως το 2015.
Η αναγκαιότητα των μέτρων έχει στηριχθεί σε πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες για όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας που όλες έχουν δείξει ότι ποσοστό άνω του 70% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις αστικές περιοχές οφείλεται στην αστική κυκλοφορία. Κυρίως αυτή οφείλεται στον υψηλό μέσο όρο ηλικίας των οχημάτων (άνω των 12 ετών για επιβατικά και 17 ετών για φορτηγά) και σε κυκλοφοριακά προβλήματα.
Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αγνοεί εντελώς αυτές τις μελέτες, αγνοεί την τεράστια περιβαλλοντική παράμετρο της ρύπανσης από την κυκλοφορία και αγνοεί και τις δεσμεύσεις της Ελλάδας απέναντι στους Διεθνείς Οργανισμούς και την Ε.Ε.
Το ερώτημα είναι τι κάνει η Υπουργός Περιβάλλοντος πέραν των διαψεύσεων των δηλώσεων της προηγούμενης ημέρας.
Δεν χρειάζεται μόνον να είναι αυτόνομο το Υπουργείο Περιβάλλοντος πρέπει να είναι και ισχυρό.
Δεν είναι αλήθεια ότι υπάρχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος από τα μέτρα. Το κόστος των μέτρων που προέβλεπε η απόφασή μας δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό αφού το όλο πρόγραμμα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Οι δαπάνες της δέσμης των μέτρων της απόφασής μας θα καλύπτονταν από την αύξηση των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, του Φ.Π.Α. και των επιπλέον τελών ταξινόμησης από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων.
Υπάρχει η σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία ακριβώς προέβλεπε ότι δεν επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός.
Σε ότι αφορά στον πράσινο δακτύλιο που προβλέπαμε ότι θα μπει σε εφαρμογή τον Σεπτέμβριο του 2011 αποτελεί ένα αντικίνητρο για την κυκλοφορία των παλαιών οχημάτων και κίνητρο για τα μικρά και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Όσο αφορά στο επιχείρημα της έλλειψης εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, το μόνο που μπορούμε να πούμε ότι στερείται σοβαρότητας.