07 Δεκεμβρίου 2009

Σημαντική αύξηση των κυκλοφοριακών φόρτων στην Εγνατία Οδό

Η παρακάρω ανάρτηση από το epirusgate δείχνει για άλλη μια φορά ότι τα έργα που έκανε η ΝΔ ήταν υπαρκτά και μετρήσιμα. Αφορά την Εγνατία οδό, της οποίας το μεγαλύτερο και δυσκολότερο τμήμα κατασκευάστηκε από τη ΝΔ... χωρίς ο κόσμος να αντιληφθεί τίποτα... δείτε την αύξηση της κίνησης φέτος που το έργο ολοκηρώθηκε:

Σε διψήφια ή και τριψήφια ποσοστά, σε σχέση με το 2008, αυξήθηκαν κατά περιπτώσεις οι κυκλοφοριακοί φόρτοι στα διάφορα τμήματα της Εγνατίας Οδού, ιδίως στη δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009.

Η ολοκλήρωση των έργων στις συγκεκριμένες περιοχές του αυτοκινητοδρόμου και η συρρίκνωση των χρόνων διαδρομής ανάμεσα στις διάφορες πόλεις (π.χ., μείωση κατά έξι ώρες και 30 λεπτά στο ταξίδι Ηγουμενίτσας-Κήπων για ένα ΙΧ κινούμενο με 100 χλμ/ώρα) αύξησαν κατά χιλιάδες τον αριθμό των αυτοκινήτων, που κινούνται καθημερινά επί της Εγνατίας, με τη μεγαλύτερη άνοδο να σημειώνεται στο τμήμα Ιωαννίνων-Μετσόβου.

Στα δυτικά τμήματα της Εγνατίας, η αύξηση ήταν έντονη, όπως άλλωστε αναμενόταν, καθώς στο τέλος του 2008 και στο 1ο εξάμηνο του 2009 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία σημαντικά τμήματα της Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, που δεν είχαν ολοκληρωθεί πέρυσι.

Στα ανατολικά τμήματα της Οδού, η αύξηση ήταν επίσης αξιοσημείωτη, αν και όχι τόσο έντονη, καθώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του αυτοκινητόδρομου είχε ήδη ολοκληρωθεί το 2008.

Η ποσοστιαία αύξηση του ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου στα δυτικά τμήματα της Εγνατίας, για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα, κυμάνθηκε μεταξύ 27% και 105%. Στο δε τμήμα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων (Α/Κ) Ιωαννίνων και Παμβώτιδας παρατηρήθηκε διπλασιασμός του κυκλοφοριακού φόρτου μετά την ολοκλήρωση του άξονα, τόσο το μήνα Αύγουστο (99%) όσο και το Σεπτέμβριο (105%), σε σχέση με τους αντίστοιχους περσινούς.

Στα υπόλοιπα τμήματα της Εγνατίας η ποσοστιαία αύξηση του ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου ήταν της τάξης του 9%-22%. Σύμφωνα με στελέχη του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού, η αύξηση οφείλεται στις πρωτόγνωρες συνθήκες -ως προς τους χρόνους διαδρομών- που έχει εισάγει για τους οδηγούς η παράδοση των νέων τμημάτων της Εγνατίας μέχρι τον περασμένο Ιούνιο. Μάλιστα, οι έντονα αυξητικοί ρυθμοί αναμένεται να συνεχιστούν.

98,5% αύξηση τον Άυγουστο!
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του “Παρατηρητηρίου”,κατά 98,5% αυξήθηκε τον φετινό Αύγουστο ο αριθμός των οχημάτων στο τμήμα μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων (Α/Κ) Ιωαννίνων - Παμβώτιδας (13.300), ενώ τον Σεπτέμβριο σημειώθηκε ακόμη πιο εντυπωσιακή άνοδος, της τάξης του 104,8% (8.600 οχήματα, έναντι 4.200 τον αντίστοιχο μήνα του 2008).
Περίπου 12.300 αυτοκίνητα ημερησίως κινήθηκαν τον Αύγουστο του 2009 στο τμήμα Α/Κ Σελλών-Α/Κ Δωδώνης, αριθμός αυξημένος κατά 55,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Τον Σεπτέμβριο, οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 7.100 ημερησίως φέτος και 5.500 πέρυσι, με την αύξηση να διαμορφώνεται στο 29,1%.
Στα υπόλοιπα τμήματα, κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, οι αυξήσεις διαμορφώθηκαν ως εξής: -Α/Κ Βενέτικου-Α/Κ Αν.Γρεβενών: 49,2% τον Αύγουστο (ημερήσιος κυκλοφοριακός φόρτος 9.700 οχημάτων φέτος) και 65% τον Σεπτέμβριο (6.600 οχήματα) -Α/Κ Αν.Γρεβενών-Α/Κ Δυτ.Σιάτιστας: 41,6% τον Αύγουστο (12.600 οχήματα) και 26,5% τον Σεπτέμβριο (8.600 οχήματα) -Α/Κ Κοζάνης-Α/Κ Πολυμύλου: 20,4% τον Αύγουστο (18.300 οχήματα) και 18,1% τον Σεπτέμβριο (15.000 οχήματα) -Α/Κ Πολυμύλου-Α/Κ Βέροιας: 18,4% τον Αύγουστο (19.900 οχήματα) και 16,3% τον Σεπτέμβριο (16.400 οχήματα ημερησίως) -Α/Κ Ρεντίνας-Α/Κ Ασπροβάλτας: 12,9% τον Αύγουστο (23.700 οχήματα) και 15,7% τον Σεπτέμβριο (16.900 οχήματα) -Α/Κ Αγίου Σύλλα-Α/Κ Ασπρης Αμμου: 13,2% τον Αύγουστο (17.200 οχήματα) και 9,3% τον Σεπτέμβριο (14.100 οχήματα) -Α/Κ Ιάσμου-Α/Κ Δ.Κομοτηνής: 20,5% τον Αύγουστο (12.300 οχήματα) και 22% τον Σεπτέμβριο (11.100 οχήματα) -Α/Κ Αλεξανδρούπολης-Α/Κ ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης: 13,7% τον Αύγουστο (8.300 οχήματα) και 13% τον Σεπτέμβριο (6.100 οχήματα).