"Στροφή της Ν.Δ. προς τα Δεξιά"
Αυτή είναι η ερμηνεία, που έδωσαν "αναλυτές", για την εκλογή του Αντώνη Σαμαρά, από την πρώτη Κυριακή.
Και γιατί παρακαλώ, είναι "δεξιός" ο Σαμαράς και ..."κεντρώα" η Ντόρα;;;
Αυτή είναι η ερμηνεία, που έδωσαν "αναλυτές", για την εκλογή του Αντώνη Σαμαρά, από την πρώτη Κυριακή.
Και γιατί παρακαλώ, είναι "δεξιός" ο Σαμαράς και ..."κεντρώα" η Ντόρα;;;
Άξονας της ερμηνείας, που θα διαβάσατε ασφαλώς κι εσείς, είναι οι θέσεις του Αντώνη Σαμαρά, στα εθνικά θέματα και κυρίως -ας μην κρυβόμαστε- στο "Σκοπιανό".
Ποιά είναι η θέση του Αντώνη Σαμαρά, που τον καθιστά "δεξιό" ή αν θέλετε καθιστά τους άλλους ...αριστερούς;
Τι είναι αυτό, που τον προσδιορίζει ως "εθνικιστή" και ετεροπροσδιορίζει τους "αναλυτές" ως "αντιεθνικιστές";
Είπε ο Σαμαράς το 2007:
«Επιμένω, όχι σύνθετη ονομασία των Σκοπίων. Πότε η ηγεσία των Σκοπίων έδειξε την παραμικρή διάθεση συμβιβασμού και την αρνήθηκε η ελληνική κυβέρνηση; Ποτέ! Αυτά που λέγονται για "Σλαβομακεδονία", "Ανω Μακεδονία", "Βόρεια Μακεδονία" κ.λπ. δεν ήταν προτάσεις που είχαν αποδεχθεί τα Σκόπια κι αρνηθήκαμε εμείς. Ηταν "ιδέες" που είχαν προτείνει διάφοροι τρίτοι "μεσολαβητές" (όπως ο κ. Πινέιρο, για παράδειγμα) και τις οποίες τα Σκόπια τις είχαν πλήρως και κατηγορηματικώς απορρίψει. Υστερα, η FYROM δεν είναι "ισχυρή" σήμερα, επειδή έχει επιτύχει αναγνωρίσεις από πολλά κράτη με το συνταγματικό της όνομα. Είναι ένα κράτος χωρισμένο στα δύο, με μεγάλες ανησυχίες για τις επικείμενες εξελίξεις στο Κόσοβο και πολύ μεγάλη αγωνία για το μέλλον του. Η Ελλάδα μπορεί να τη βοηθήσει σε πολλούς τομείς. Η Ελλάδα δεν έχει κανένα λόγο να "παρακαλεί". Ούτε παλαιότερα χάσαμε "ευκαιρίες"».
Τη θέση αυτή επαναφέρουν οι εφημερίδες, που αγχώνονται για λογαριασμό των Σκοπίων. Που αποτελούν το γραφείο τύπου του Νίκολα Γκρούεφσκι.
Άλλοι, προσπαθούσαν, πριν τις εκλογές της 29ης Νοεμβρίου, να "στριμώξουν" τον Σαμαρά, με ανόητες ερωτήσεις, όπως "επιμένεται στην παλιά θέση σας για τη μη ύπαρξη της λέξης Μακεδονία ή παραγώγου της στην ονομασία των Σκοπίων;".
Η απάντηση είναι απλή.
Είναι σαν να ρωτάμε σήμερα, τον Γιώργο Παπανδρέου: "επιμένεται στην ανάγκη να φύγουν οι βάσεις του θανάτου από την Ελλάδα και στο ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο";
Λες και δεν αντιλαμβάνονται, ότι οι δογματικές θέσεις είναι ο ορισμός της αποτυχίας στην πολιτική.
Μπορεί σήμερα, εν έτοι 2009, να οριοθετούμε τη θέση της Ελλάδας στη διεθνή γεωπολιτική σκακιέρα, με όρους 1992;
Τι πρέπει να κάνει σήμερα, ο υπεύθυνος Έλληνας πολιτικός;
1. Να μελετήσει τα πραγματικά δεδομένα της κατάστασης. Ποια είναι αυτά; Απλά. Πολύ απλά. Η ουσία του προβλήματος, δεν είναι το όνομα της ΠΓΔΜ, αυτό θα ήταν εξαιρετικά απλό. Το πρόβλημα ειναι ο "μακεδονισμός". Η αλλοίωση της ιστορίας και η αρχαιοπληξία των γειτόνων μας. Το γεγονός, ότι προσπαθούν να πείσουν τη διεθνή κοινότητα, ότι ο Μέγας Αλέξανδρος και ο δάσκαλός του ο Αριστοτέλης (εκ Σταγείρων Μακεδονίας) ανήκουν στο ίδιο έθνος, με τον Ντάμε Γκρούεφ, τον Αντον Κάλτσεφ και τον Γιάνε Σαντάσκι και όχι σε αυτό του Πλάτωνα και του Αισχύλου.Η αρχαιοπληξία των Σκοπιανών, δεν στέκει πουθενά. Κανένας σοβαρός άνθρωπος στον κόσμο, δεν μπορεί να δεχθεί ότι ο Γκιόργκι Σουγκάρεφ κι ο Κίρστε Μισίρκοφ ήταν ...μικρανεψιοί του Αριστοτέλη.
Και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά και οι Σκοπιανοί Ακαδημαϊκοί ! Αλλά συνεχίζουν να θέλουν να επιβάλλουν τη βλακεία, σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το πραγματικό πρόβλημα το έχουν λοιπόν οι Σκοπιανοί. Αυτοί πρέπει να βρουν τη θέση τους στο σύγχρονο κόσμο, χωρίς να αφαιρούν από άλλες χώρες. Δεν είναι εθνικισμός, να τους ζητάς απλά, να σοβαρευτούν !
Δεν είναι εθνικισμός να γελάς με τις ανοησίες τους για τα μακεδονοειδή.
Δεν είναι εξ αντιδιαστολής "μετριοπαθέστερος", "προοδευτικότερος", "αριστερότερος", όποιος δέχεται τη βλακεία ως αξίωμα. Απλά είναι βλάκας !
2. Να μελετήσει τις θέσεις των κομμάτων και ιδιαίτερα του αριστερού ΚΚΕ. Το ΚΚΕ έχει το σημαντικότερο λόγο στο θέμα, καθώς ιστορικά "πέρασε" μέσα από το πρόβλημα κι όχι δίπλα!
Τι λέει το Κ.Κ.Ε.;
"Απορρίπτουμε τους ισχυρισμούς περί ύπαρξης "μακεδονικής εθνικής μειονότητας", για τους εξής λόγους:Το έθνος είναι η ιστορικά διαμορφωμένη σταθερή κοινότητα ανθρώπων, που εμφανίστηκε πάνω στη βάση της κοινότητας της γλώσσας, του εδάφους, της οικονομικής ζωής και της ψυχοσύνθεσης που εκδηλώνεται στην κοινότητα του πολιτισμού. Με βάση αυτή μας την αντίληψη δεν υπάρχει γενικά μακεδονικό έθνος (και αντίστοιχα ύπαρξη μακεδονικής εθνικής μειονότητας, σαν κομμάτι αυτού του έθνους που έμεινε έξω από τα σύνορα του). Η Μακεδονία πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια μεγάλη γεωγραφική περιφέρεια, όπου ζούνε πολλά έθνη.Το κυρίαρχο έθνος που υπάρχει σήμερα στην ΠΓΔΜ δημιουργήθηκε ως τέτοιο μόνον μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν συνέτρεξαν οι παραπάνω όροι στα πλαίσια της αυτόνομης Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας. Από την άποψη αυτή δεν έχει καμία σχέση με τους σλαβόφωνους της Ελλάδας. Είναι ολοφάνερο πως το μόνο κοινό που έχουν οι έλληνες σλαβόφωνοι πολίτες με το κυρίαρχο έθνος που κατοικεί στη ΠΓΔΜ είναι η γλώσσα. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό ώστε να τους χαρακτηρίζουμε μειονότητα του συγκεκριμένου έθνους στη χώρα μας. Η γλώσσα από μόνη της, δεν προσδιορίζει το έθνος, αν λείπουν και τα άλλα στοιχεία που προαναφέραμε.Πολύ περισσότερο που οι σλαβόφωνοι δεν έχουν ταυτόσημη εθνική συνείδηση . Ακόμη και κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων άλλοι από αυτούς πολέμησαν στο πλευρό της Ελλάδας, κι άλλοι της Βουλγαρίας. Σήμερα πολλοί από αυτούς είναι πλέον δίγλωσσοι, στην πορεία σε μεγάλο βαθμό ζούνε διάσπαρτοι σ΄ ολόκληρη τη χώρα λόγω εσωτερικής μετανάστευσης, των μεικτών γάμων κτλ."
Είναι το Κ.Κ.Ε. "δεξιό" και "εθνικιστικό";
3. Να μελετήσει τους συσχετισμούς δυνάμεων και να αξιοποιήσει υπέρ της Ελλάδας, τα -λίγα- πλέον γεωστρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας. Εδώ έγκειται η αξία και η "μαγκιά" του πολιτικού. Κάποτε οι Σκοπιανοί, έπεισαν τον Μπους, ότι είναι προτιμότερο να πικράνει την Ελλάδα, με την κατάπτυστη κίνησή του να αναγνωρίσει για τις διμερείς επαφές ΗΠΑ-FYROM, τη δεύτερη ως "Republic of Macedonia", παρά να διακινδυνέψει τη διάλυση της FYROM και τον προσεταιρισμό ενός τμήματός της από την θεωρητικά φιλικά διακείμενη στη Ρωσία, Βουλγαρία.
Ευθύνη των σημερινών πολιτικών, είναι να πείσουν τον Μπαράκ Ομπάμα, να ανατρέψει θεαματικά την κίνηση του Μπους!
4. Να συζητήσει, όπως κάνει τώρα ο Γιώργος Παπανδρέου και εκτός πλαισίου Ο.Η.Ε. με τους γείτονες. Ο Γ.Παπανδρέου κατηγορήθηκε για μυστικές συνομιλίες με τους Σκοπιανούς. Ε, και; Φοβόμαστε το διάλογο; Ποιός ο λόγος να μην πούμε απευθείας στους Σκοπιανούς να σοβαρευτούν; Βέβαια, ο αψυχολόγητος Γκρούφεσκι, εξέθεσε ανεπανόρθωτα (και ήταν ένα μάθημα αυτό) τον Γιώργο Παπανδρέου, διαρρέοντας στα Σκοπιανά ΜΜΕ το περιεχόμενο των συνομιλιών.
5. Να κατανοήσει ο κάθε Έλληνας πολιτικός, ότι δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει ποτέ, κανένα περιθώριο χειραγώγησης της κοινής γνώμης στο θέμα αυτό. Κάθε Ελληνίδα και Έλληνας, ανεξαρτήτως κόμματος ή καταγωγής ή διαμονής, έχει κρυστάλλινη θέση για το ζήτημα. Κανένας Έλληνας δεν θα αποδεχθεί τη βλακεία ως συμβιβασμό. Όσα περισπούδαστα άρθρα των επαγγελματιών υποστηρικτών της Σκοπιανής βλακείας κι αν διαβάσει και με όποιο περιτύλιγμα κι αν του σερβιριστούν!
Όσο κι αν προσπαθούν να επιρρίψουν ευθύνες στην ελληνική πλευρά, ότι ευθύνεται για τη μη επίτευξη λύσης, γιατί τάχα, δεν συμφώνησε στο "Σλαβομακεδονία" ή άλλα παραμύθια, κάθε Έλληνας και Ελληνίδα, ξέρουν πολύ καλά, ότι οι Σκοπιανοί, δεν συζήτησαν ποτέ, ούτε θα συζητήσουν άλλο όνομα εκτός από το νέτο, σκέτο, μόνο και αποκλειστικά "Μακεδονία".
Αυτό δεν σημαίνει κατ' ανάγκη ότι έχουμε ή πρέπει να έχουμε, κάποια δογματική θέση στο ζήτημα, όπως "δεν δεχόμαστε τον όρο Μακεδονία, πουθενά" κ.λ.π.
Η διαδικασία είναι συνεχής, είναι μια δύσκολη παρτίδα σκακιού, στην οποία, δεν πρέπει να επιτρέψουμε στους εθνικιστές της γείτονος, να πανηγυρίσουν, επειδή η βλακεία επικράτησε της λογικής !
Οι πολιτικοί μας δεν είναι ούτε προδότες, ούτε δεξιοί, ούτε αριστεροί, ούτε εθνικιστές, ούτε εθνομηδενιστές.
Τους περιβάλλουμε με εμπιστοσύνη, επειδή σε ορισμένα πράγματα, το χρέος προς την ιστορία, το μέλλον και την υστεροφημία τους, είναι τόσο βαρύ, που δεν αφήνει περιθώρια "προδοσίας".
Κι όσοι ξέφυγαν από αυτή τη γραμμή, περνούν στο περιθώριο. Και ηττώνται ποικιλιτρόπως.
.....Υπάρχει άλλωστε σαφές πρόσφατο παράδειγμα.
Ποιά είναι η θέση του Αντώνη Σαμαρά, που τον καθιστά "δεξιό" ή αν θέλετε καθιστά τους άλλους ...αριστερούς;
Τι είναι αυτό, που τον προσδιορίζει ως "εθνικιστή" και ετεροπροσδιορίζει τους "αναλυτές" ως "αντιεθνικιστές";
Είπε ο Σαμαράς το 2007:
«Επιμένω, όχι σύνθετη ονομασία των Σκοπίων. Πότε η ηγεσία των Σκοπίων έδειξε την παραμικρή διάθεση συμβιβασμού και την αρνήθηκε η ελληνική κυβέρνηση; Ποτέ! Αυτά που λέγονται για "Σλαβομακεδονία", "Ανω Μακεδονία", "Βόρεια Μακεδονία" κ.λπ. δεν ήταν προτάσεις που είχαν αποδεχθεί τα Σκόπια κι αρνηθήκαμε εμείς. Ηταν "ιδέες" που είχαν προτείνει διάφοροι τρίτοι "μεσολαβητές" (όπως ο κ. Πινέιρο, για παράδειγμα) και τις οποίες τα Σκόπια τις είχαν πλήρως και κατηγορηματικώς απορρίψει. Υστερα, η FYROM δεν είναι "ισχυρή" σήμερα, επειδή έχει επιτύχει αναγνωρίσεις από πολλά κράτη με το συνταγματικό της όνομα. Είναι ένα κράτος χωρισμένο στα δύο, με μεγάλες ανησυχίες για τις επικείμενες εξελίξεις στο Κόσοβο και πολύ μεγάλη αγωνία για το μέλλον του. Η Ελλάδα μπορεί να τη βοηθήσει σε πολλούς τομείς. Η Ελλάδα δεν έχει κανένα λόγο να "παρακαλεί". Ούτε παλαιότερα χάσαμε "ευκαιρίες"».
Τη θέση αυτή επαναφέρουν οι εφημερίδες, που αγχώνονται για λογαριασμό των Σκοπίων. Που αποτελούν το γραφείο τύπου του Νίκολα Γκρούεφσκι.
Άλλοι, προσπαθούσαν, πριν τις εκλογές της 29ης Νοεμβρίου, να "στριμώξουν" τον Σαμαρά, με ανόητες ερωτήσεις, όπως "επιμένεται στην παλιά θέση σας για τη μη ύπαρξη της λέξης Μακεδονία ή παραγώγου της στην ονομασία των Σκοπίων;".
Η απάντηση είναι απλή.
Είναι σαν να ρωτάμε σήμερα, τον Γιώργο Παπανδρέου: "επιμένεται στην ανάγκη να φύγουν οι βάσεις του θανάτου από την Ελλάδα και στο ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο";
Λες και δεν αντιλαμβάνονται, ότι οι δογματικές θέσεις είναι ο ορισμός της αποτυχίας στην πολιτική.
Μπορεί σήμερα, εν έτοι 2009, να οριοθετούμε τη θέση της Ελλάδας στη διεθνή γεωπολιτική σκακιέρα, με όρους 1992;
Τι πρέπει να κάνει σήμερα, ο υπεύθυνος Έλληνας πολιτικός;
1. Να μελετήσει τα πραγματικά δεδομένα της κατάστασης. Ποια είναι αυτά; Απλά. Πολύ απλά. Η ουσία του προβλήματος, δεν είναι το όνομα της ΠΓΔΜ, αυτό θα ήταν εξαιρετικά απλό. Το πρόβλημα ειναι ο "μακεδονισμός". Η αλλοίωση της ιστορίας και η αρχαιοπληξία των γειτόνων μας. Το γεγονός, ότι προσπαθούν να πείσουν τη διεθνή κοινότητα, ότι ο Μέγας Αλέξανδρος και ο δάσκαλός του ο Αριστοτέλης (εκ Σταγείρων Μακεδονίας) ανήκουν στο ίδιο έθνος, με τον Ντάμε Γκρούεφ, τον Αντον Κάλτσεφ και τον Γιάνε Σαντάσκι και όχι σε αυτό του Πλάτωνα και του Αισχύλου.Η αρχαιοπληξία των Σκοπιανών, δεν στέκει πουθενά. Κανένας σοβαρός άνθρωπος στον κόσμο, δεν μπορεί να δεχθεί ότι ο Γκιόργκι Σουγκάρεφ κι ο Κίρστε Μισίρκοφ ήταν ...μικρανεψιοί του Αριστοτέλη.
Και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά και οι Σκοπιανοί Ακαδημαϊκοί ! Αλλά συνεχίζουν να θέλουν να επιβάλλουν τη βλακεία, σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το πραγματικό πρόβλημα το έχουν λοιπόν οι Σκοπιανοί. Αυτοί πρέπει να βρουν τη θέση τους στο σύγχρονο κόσμο, χωρίς να αφαιρούν από άλλες χώρες. Δεν είναι εθνικισμός, να τους ζητάς απλά, να σοβαρευτούν !
Δεν είναι εθνικισμός να γελάς με τις ανοησίες τους για τα μακεδονοειδή.
Δεν είναι εξ αντιδιαστολής "μετριοπαθέστερος", "προοδευτικότερος", "αριστερότερος", όποιος δέχεται τη βλακεία ως αξίωμα. Απλά είναι βλάκας !
2. Να μελετήσει τις θέσεις των κομμάτων και ιδιαίτερα του αριστερού ΚΚΕ. Το ΚΚΕ έχει το σημαντικότερο λόγο στο θέμα, καθώς ιστορικά "πέρασε" μέσα από το πρόβλημα κι όχι δίπλα!
Τι λέει το Κ.Κ.Ε.;
"Απορρίπτουμε τους ισχυρισμούς περί ύπαρξης "μακεδονικής εθνικής μειονότητας", για τους εξής λόγους:Το έθνος είναι η ιστορικά διαμορφωμένη σταθερή κοινότητα ανθρώπων, που εμφανίστηκε πάνω στη βάση της κοινότητας της γλώσσας, του εδάφους, της οικονομικής ζωής και της ψυχοσύνθεσης που εκδηλώνεται στην κοινότητα του πολιτισμού. Με βάση αυτή μας την αντίληψη δεν υπάρχει γενικά μακεδονικό έθνος (και αντίστοιχα ύπαρξη μακεδονικής εθνικής μειονότητας, σαν κομμάτι αυτού του έθνους που έμεινε έξω από τα σύνορα του). Η Μακεδονία πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια μεγάλη γεωγραφική περιφέρεια, όπου ζούνε πολλά έθνη.Το κυρίαρχο έθνος που υπάρχει σήμερα στην ΠΓΔΜ δημιουργήθηκε ως τέτοιο μόνον μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν συνέτρεξαν οι παραπάνω όροι στα πλαίσια της αυτόνομης Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας. Από την άποψη αυτή δεν έχει καμία σχέση με τους σλαβόφωνους της Ελλάδας. Είναι ολοφάνερο πως το μόνο κοινό που έχουν οι έλληνες σλαβόφωνοι πολίτες με το κυρίαρχο έθνος που κατοικεί στη ΠΓΔΜ είναι η γλώσσα. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό ώστε να τους χαρακτηρίζουμε μειονότητα του συγκεκριμένου έθνους στη χώρα μας. Η γλώσσα από μόνη της, δεν προσδιορίζει το έθνος, αν λείπουν και τα άλλα στοιχεία που προαναφέραμε.Πολύ περισσότερο που οι σλαβόφωνοι δεν έχουν ταυτόσημη εθνική συνείδηση . Ακόμη και κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων άλλοι από αυτούς πολέμησαν στο πλευρό της Ελλάδας, κι άλλοι της Βουλγαρίας. Σήμερα πολλοί από αυτούς είναι πλέον δίγλωσσοι, στην πορεία σε μεγάλο βαθμό ζούνε διάσπαρτοι σ΄ ολόκληρη τη χώρα λόγω εσωτερικής μετανάστευσης, των μεικτών γάμων κτλ."
Είναι το Κ.Κ.Ε. "δεξιό" και "εθνικιστικό";
3. Να μελετήσει τους συσχετισμούς δυνάμεων και να αξιοποιήσει υπέρ της Ελλάδας, τα -λίγα- πλέον γεωστρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας. Εδώ έγκειται η αξία και η "μαγκιά" του πολιτικού. Κάποτε οι Σκοπιανοί, έπεισαν τον Μπους, ότι είναι προτιμότερο να πικράνει την Ελλάδα, με την κατάπτυστη κίνησή του να αναγνωρίσει για τις διμερείς επαφές ΗΠΑ-FYROM, τη δεύτερη ως "Republic of Macedonia", παρά να διακινδυνέψει τη διάλυση της FYROM και τον προσεταιρισμό ενός τμήματός της από την θεωρητικά φιλικά διακείμενη στη Ρωσία, Βουλγαρία.
Ευθύνη των σημερινών πολιτικών, είναι να πείσουν τον Μπαράκ Ομπάμα, να ανατρέψει θεαματικά την κίνηση του Μπους!
4. Να συζητήσει, όπως κάνει τώρα ο Γιώργος Παπανδρέου και εκτός πλαισίου Ο.Η.Ε. με τους γείτονες. Ο Γ.Παπανδρέου κατηγορήθηκε για μυστικές συνομιλίες με τους Σκοπιανούς. Ε, και; Φοβόμαστε το διάλογο; Ποιός ο λόγος να μην πούμε απευθείας στους Σκοπιανούς να σοβαρευτούν; Βέβαια, ο αψυχολόγητος Γκρούφεσκι, εξέθεσε ανεπανόρθωτα (και ήταν ένα μάθημα αυτό) τον Γιώργο Παπανδρέου, διαρρέοντας στα Σκοπιανά ΜΜΕ το περιεχόμενο των συνομιλιών.
5. Να κατανοήσει ο κάθε Έλληνας πολιτικός, ότι δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει ποτέ, κανένα περιθώριο χειραγώγησης της κοινής γνώμης στο θέμα αυτό. Κάθε Ελληνίδα και Έλληνας, ανεξαρτήτως κόμματος ή καταγωγής ή διαμονής, έχει κρυστάλλινη θέση για το ζήτημα. Κανένας Έλληνας δεν θα αποδεχθεί τη βλακεία ως συμβιβασμό. Όσα περισπούδαστα άρθρα των επαγγελματιών υποστηρικτών της Σκοπιανής βλακείας κι αν διαβάσει και με όποιο περιτύλιγμα κι αν του σερβιριστούν!
Όσο κι αν προσπαθούν να επιρρίψουν ευθύνες στην ελληνική πλευρά, ότι ευθύνεται για τη μη επίτευξη λύσης, γιατί τάχα, δεν συμφώνησε στο "Σλαβομακεδονία" ή άλλα παραμύθια, κάθε Έλληνας και Ελληνίδα, ξέρουν πολύ καλά, ότι οι Σκοπιανοί, δεν συζήτησαν ποτέ, ούτε θα συζητήσουν άλλο όνομα εκτός από το νέτο, σκέτο, μόνο και αποκλειστικά "Μακεδονία".
Αυτό δεν σημαίνει κατ' ανάγκη ότι έχουμε ή πρέπει να έχουμε, κάποια δογματική θέση στο ζήτημα, όπως "δεν δεχόμαστε τον όρο Μακεδονία, πουθενά" κ.λ.π.
Η διαδικασία είναι συνεχής, είναι μια δύσκολη παρτίδα σκακιού, στην οποία, δεν πρέπει να επιτρέψουμε στους εθνικιστές της γείτονος, να πανηγυρίσουν, επειδή η βλακεία επικράτησε της λογικής !
Οι πολιτικοί μας δεν είναι ούτε προδότες, ούτε δεξιοί, ούτε αριστεροί, ούτε εθνικιστές, ούτε εθνομηδενιστές.
Τους περιβάλλουμε με εμπιστοσύνη, επειδή σε ορισμένα πράγματα, το χρέος προς την ιστορία, το μέλλον και την υστεροφημία τους, είναι τόσο βαρύ, που δεν αφήνει περιθώρια "προδοσίας".
Κι όσοι ξέφυγαν από αυτή τη γραμμή, περνούν στο περιθώριο. Και ηττώνται ποικιλιτρόπως.
.....Υπάρχει άλλωστε σαφές πρόσφατο παράδειγμα.