Το... λαϊκό κίνημα που αντέδρασε καταθέτοντας μαζικά πινακίδες παλαιών Ι.Χ. έβαλε νάρκη και στην εκτέλεση του κρατικού Προϋπολογισμού. Το Ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε από τα τέλη κυκλοφορίας του 2009 1 δισ. ευρώ, ενώ για το 2010 υπολόγιζε 1,5 δισ. ευρώ.
Στην πράξη, όμως, οι ιδιοκτήτες 400.000 αυτοκίνητων 15ετίας και άνω αποφάσισαν να μην πληρώσουν ούτε ευρώ και έτσι το κράτος δεν θα εισπράξει τα 100, 150 ή 700 ευρώ παραπάνω που υπολόγιζε. Η «χασούρα» στην περίπτωση αυτή φτάνει τα 150-200 εκατ. ευρώ.
Στην πράξη ωστόσο οι απώλειες είναι ακόμα μεγαλύτερες από την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης, γιατί η αγορά του καινούριου αυτοκινήτου στην Ελλάδα επιβαρύνεται με φορολογία -κατά μέσο όρο- 40% από την επιβολή του τέλους ταξινόμησης και του ΦΠΑ. Αυτή η φορολογία είναι υπερδιπλάσια από αυτή που επιβάλλεται στις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες, με αποτέλεσμα τον περιορισμό στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων. Ετσι η μαύρη τρύπα για το κράτος υπολογίζεται σε 250-300 εκατ. ευρώ ή πάνω από 1% του ΑΕΠ (άρα ο φιλόδοξος στόχος για δημοσιονομική προσαρμογή 4% το 2010 καθίσταται δυσκολότερος).
Είναι ενδεικτικό πως πριν από την οικονομική κρίση το κράτος εισέπραττε κατά μέσο όρο 130 εκατ. ευρώ μηνιαίως από το τέλος ταξινόμησης και τον ΦΠΑ των καινούριων αυτοκινήτων. Στο διάστημα της κρίσης τα παραπάνω έσοδα περιορίστηκαν σε 98,5 εκατ. ευρώ τον μήνα, ενώ κατά τη διάρκεια της προσωρινής μείωσης του τέλους ταξινόμησης κατά 50% (δηλαδή της μείωσης της συνολικής φορολογίας των καινούριων αυτοκινήτων από 40% σε 30%) τα μηνιαία έσοδα αυξήθηκαν σε 113 εκατ. ευρώ (Δεξί Εξτρέμ: Ξέρετε επί κουρασμένου Καραμανλή... το μέτρο που πήρε αύξησε τα έσοδα κατά 15 εκατ. €... εν μέσω κρίσης....).
Μετά την κατάργηση των μέτρων ανανέωσης του στόλου και τη διακοπή της παροχής των οικονομικών κινήτρων παρατηρείται συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου κατά 20%-30% και των δημοσιονομικών εσόδων κατά 35-40%, λόγω και της μετακίνησης των αγοραστών σε φτηνότερα αυτοκίνητα.
Οπως προκύπτει από τη σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το όλο σύστημα της απόσυρσης θα είχε θετικό οικονομικό ισοζύγιο, δηλαδή θα απέφερε δημοσιονομικά έσοδα της τάξης των 800 εκατ. ευρώ στο διάστημα 2009-2012.
Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου των Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, στο εμπόριο και την επισκευή των Ι.Χ. απασχολούνται 100.000 και πλέον εργαζόμενοι. Ο κλάδος συμμετέχει κατά 2,7% στο ΑΕΠ και μέσω της σχετικής φορολογίας εισπράττεται σχεδόν το 10% των τακτικών εσόδων του Προϋπολογισμού.
ΠΗΓΗ: Πρώτο Θέμα (η μόνη εφημερίδα που για λόγους μάσας κάνει προς το παρών αντιπολίτευση...)
Στην πράξη ωστόσο οι απώλειες είναι ακόμα μεγαλύτερες από την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης, γιατί η αγορά του καινούριου αυτοκινήτου στην Ελλάδα επιβαρύνεται με φορολογία -κατά μέσο όρο- 40% από την επιβολή του τέλους ταξινόμησης και του ΦΠΑ. Αυτή η φορολογία είναι υπερδιπλάσια από αυτή που επιβάλλεται στις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες, με αποτέλεσμα τον περιορισμό στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων. Ετσι η μαύρη τρύπα για το κράτος υπολογίζεται σε 250-300 εκατ. ευρώ ή πάνω από 1% του ΑΕΠ (άρα ο φιλόδοξος στόχος για δημοσιονομική προσαρμογή 4% το 2010 καθίσταται δυσκολότερος).
Είναι ενδεικτικό πως πριν από την οικονομική κρίση το κράτος εισέπραττε κατά μέσο όρο 130 εκατ. ευρώ μηνιαίως από το τέλος ταξινόμησης και τον ΦΠΑ των καινούριων αυτοκινήτων. Στο διάστημα της κρίσης τα παραπάνω έσοδα περιορίστηκαν σε 98,5 εκατ. ευρώ τον μήνα, ενώ κατά τη διάρκεια της προσωρινής μείωσης του τέλους ταξινόμησης κατά 50% (δηλαδή της μείωσης της συνολικής φορολογίας των καινούριων αυτοκινήτων από 40% σε 30%) τα μηνιαία έσοδα αυξήθηκαν σε 113 εκατ. ευρώ (Δεξί Εξτρέμ: Ξέρετε επί κουρασμένου Καραμανλή... το μέτρο που πήρε αύξησε τα έσοδα κατά 15 εκατ. €... εν μέσω κρίσης....).
Μετά την κατάργηση των μέτρων ανανέωσης του στόλου και τη διακοπή της παροχής των οικονομικών κινήτρων παρατηρείται συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου κατά 20%-30% και των δημοσιονομικών εσόδων κατά 35-40%, λόγω και της μετακίνησης των αγοραστών σε φτηνότερα αυτοκίνητα.
Οπως προκύπτει από τη σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το όλο σύστημα της απόσυρσης θα είχε θετικό οικονομικό ισοζύγιο, δηλαδή θα απέφερε δημοσιονομικά έσοδα της τάξης των 800 εκατ. ευρώ στο διάστημα 2009-2012.
Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου των Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, στο εμπόριο και την επισκευή των Ι.Χ. απασχολούνται 100.000 και πλέον εργαζόμενοι. Ο κλάδος συμμετέχει κατά 2,7% στο ΑΕΠ και μέσω της σχετικής φορολογίας εισπράττεται σχεδόν το 10% των τακτικών εσόδων του Προϋπολογισμού.
ΠΗΓΗ: Πρώτο Θέμα (η μόνη εφημερίδα που για λόγους μάσας κάνει προς το παρών αντιπολίτευση...)