03 Μαρτίου 2010

Jane's: Η DCNS δεν ελπίζει πλέον σε υπογραφή με την Ελλάδα για FREMM

Αξιωματούχος του γαλλικού ναυπηγικού ομίλου DCNS ομολόγησε στο Jane's Defence Weekly το προφανές, πως η ελληνική παραγγελία για 6 Ευρωπαϊκές Φρεγάτες Πολλαπλών Αποστολών (FREMM) δεν πρόκειται να υλοποιηθεί, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της "Ελληνικής Άμυνας & Τεχνολογίας".

Αναλυτικότερα, στον ιστότοπο του JDW αναρτήθηκε στις 25 Φεβρουαρίου ανταπόκριση του ανταποκριτή του στο Παρίσι Τζ. Λούις, κατά την οποία «Η γαλλική κατασκευάστρια πολεμικών πλοίων DCNS έχει αναγνωρίσει πως τα προβλήματα χρέους της Ελλάδας έχουν πλήξει τις ελπίδες της για επίτευξη σύμβασης να προμηθεύσει στο Ελληνικό Ναυτικό έξι φρεγάτες FREMM.

"Η κρίση χρέους προφανώς περιπλέκει την εικόνα," είπε στο Jane's ένας αξιωματούχος της DCNS στις 22 Φεβρουαρίου. "Οι συνομιλίες συνεχίζονται αλλά βλέπουμε τώρα μικρή πιθανότητα μιας θετικής έκβασης στο προβλέψιμο μέλλον."
Νωρίτερα το 2010 ένας ανώτερος αξιωματούχος της DCNS είπε πως η Ελλάδα ήταν η ισχυρότερη προοπτική για μια πώληση εκτιμώμενης αξίας EUR2,2 δισ. (USD2,9 billion), ενώ προσωπικότητες της άμυνας στο Παρίσι προέβλεπαν πως ένα μνημόνιο κατανόησης για τη συμφωνία FREMM θα μπορούσε να υπογραφεί όταν ο Έλληνας πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου επισκεφθεί το Παρίσι, το οποίο αναμενόταν μέχρι τα μέσα του 2010.

Ωστόσο, εξαιτίας αποκαλύψεων σχετικά με την πραγματική έκταση του χρέους της Ελλάδας, η Αθήνα έχει υποβαθμιστεί ως μία προοπτική μεταξύ άλλων στην προσπάθεια της DCNS να βρει εξαγωγικούς πελάτες για FREMM. Η Γαλλία έχει μέχρι στιγμής πωλήσει μία μόνον από τις φρεγάτες των 5.000 τόνων στο Μαρόκο, ενώ το Παρίσι βρίσκεται σε συνομιλίες σχετικά με τις FREMM με τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Αλγερία. Το Γαλλικό Ναυτικό έχει παραγγείλει 11 από τις νέες φρεγάτες.

Η Ελλάδα δήλωσε στις 22 Ιανουαρίου πως είχε αρχίσει διαπραγματεύσεις για τη Γαλλία για FREMM αφού απέκλεισε Γερμανικά, Ολλανδικά και Ισπανικά ναυπηγεία από τον διαγωνισμό της για να αποκτήσει έξι φρεγάτες. Τον Απρίλιο του 2008 η DCNS σφυρηλάτησε συνεργασία με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας που προέβλεπε την κατασκευή του συνόλου των έξι φρεγατών στην Ελλάδα, ενώ η DCNS ουσιαστικά θα προμήθευε τα υπόλοιπα, περιλαμβάνοντας τη λειτουργικότητα συστημάτων πρόωσης και όπλων».

Εξίσου βέβαιη είναι η ακύρωση του προγράμματος των 420 οχημάτων ΒΜΡ-3Μ. Εκτός εάν πιστεύει κανείς πως οι Γερμανοί, Γάλλοι και Ολλανδοί φορολογούμενοι θα διασώσουν από επαπειλούμενη χρεοκοπία την Ελλάδα, για να αγοράσει εκείνη... ρωσικά τεθωρακισμένα!

ΠΗΓΗ:
strategy-geopolitics4.blogspot.com