Μειωμένες κατά 25% ήταν οι πωλήσεις στα καταστήματα λιανικής κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων. Ένας στους δέκα εμπόρους ανέφερε πτώση του τζίρου σε ποσοστό που, σε ορισμένες περιπτώσεις, φτάνει το 50%.
Σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), οι εκπτώσεις, που ολοκληρώθηκαν στις 31 Αυγούστου, μπορεί να έφεραν περισσότερο κόσμο στα μαγαζιά, δεν αύξησαν όμως τον τζίρο, η μείωση του οποίου κυμάνθηκε σε χαμηλότερα από τα περυσινά επίπεδα.
Η βελτιωμένη εικόνα της έναρξης περιορίστηκε τελικά στο πρώτο 15νθήμερο των εκπτώσεων, όπως είπε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.
Όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία, οι καταναλωτές ήταν ιδιαίτερα διστακτικοί και πιο προσεκτικοί στις αγορές τους, παρά το γεγονός ότι οι φετινές τιμές των εκπτώσεων ήταν κατά 7%-8% φθηνότερες από πέρυσι σε αρκετά καταναλωτικά αγαθά.
Παρά την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα που παρατηρήθηκε στα καταστήματα, όλοι οι κλάδοι του λιανεμπορίου κατέγραψαν λιγότερες πωλήσεις, χωρίς διάκριση σε μικρά και μεγάλα καταστήματα, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των κατά τόπους εμπορικών συλλόγων, που προχώρησαν σε διεξοδικές έρευνες στις περιοχές τους, προκύπτει ότι ανεξαρτήτως του ποσοστού μείωσης, 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαίωσαν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, ενώ 2 στους 10 δήλωσαν ότι ο τζίρος τους παρέμεινε στα ίδια περυσινά επίπεδα.
Σε πολλές μεγάλες πόλεις, τα ποσοστά των εκπτώσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων ταυτίστηκαν με την πτώση του τζίρου.
Όπως επισημαίνει ο κ. Κορκίδης, η ανάγκη διαχωρισμού της περιόδου των προσφορών από την περίοδο των εκπτώσεων, «είναι κάτι που οφείλουμε να μελετήσουμε με μεγάλη προσοχή στην τρέχουσα κατάσταση, ώστε να δώσουμε την δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράσει φθηνά, όποτε επιλέγει εκείνος και όχι όποτε θέλουμε εμείς».
Οι εκπτώσεις ουσιαστικά συνεχίζονται στην αγορά με τα 10ημερα προσφορών.
Ενδεικτικά ανά κατηγορία η εμπορική δραστηριότητα (ποσοστό πτώσης) σε 21 πόλεις:
Η βελτιωμένη εικόνα της έναρξης περιορίστηκε τελικά στο πρώτο 15νθήμερο των εκπτώσεων, όπως είπε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.
Όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία, οι καταναλωτές ήταν ιδιαίτερα διστακτικοί και πιο προσεκτικοί στις αγορές τους, παρά το γεγονός ότι οι φετινές τιμές των εκπτώσεων ήταν κατά 7%-8% φθηνότερες από πέρυσι σε αρκετά καταναλωτικά αγαθά.
Παρά την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα που παρατηρήθηκε στα καταστήματα, όλοι οι κλάδοι του λιανεμπορίου κατέγραψαν λιγότερες πωλήσεις, χωρίς διάκριση σε μικρά και μεγάλα καταστήματα, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των κατά τόπους εμπορικών συλλόγων, που προχώρησαν σε διεξοδικές έρευνες στις περιοχές τους, προκύπτει ότι ανεξαρτήτως του ποσοστού μείωσης, 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαίωσαν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, ενώ 2 στους 10 δήλωσαν ότι ο τζίρος τους παρέμεινε στα ίδια περυσινά επίπεδα.
Σε πολλές μεγάλες πόλεις, τα ποσοστά των εκπτώσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων ταυτίστηκαν με την πτώση του τζίρου.
Όπως επισημαίνει ο κ. Κορκίδης, η ανάγκη διαχωρισμού της περιόδου των προσφορών από την περίοδο των εκπτώσεων, «είναι κάτι που οφείλουμε να μελετήσουμε με μεγάλη προσοχή στην τρέχουσα κατάσταση, ώστε να δώσουμε την δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράσει φθηνά, όποτε επιλέγει εκείνος και όχι όποτε θέλουμε εμείς».
Οι εκπτώσεις ουσιαστικά συνεχίζονται στην αγορά με τα 10ημερα προσφορών.
Ενδεικτικά ανά κατηγορία η εμπορική δραστηριότητα (ποσοστό πτώσης) σε 21 πόλεις:
ΑΘΗΝΑ 25-30%
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 15-25%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 10-30%
ΜΟΥΔΑΝΙΑ 10-15%
ΘΕΡΜΗΣ 25-30%
ΧΑΛΚΙΔΑ 17-20%
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ Ε.Σ. ΕΥΒΟΙΑΣ 25-30%
ΛΙΤΟΧΩΡΟ 45-50%
ΣΕΡΡΕΣ 25-65%
ΚΑΒΑΛΑ 10-15%
ΞΑΝΘΗ 20-30%
ΒΟΛΟΣ 10-35%
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ 15-20%
ΑΜΥΝΤΑΙΟ 20-50%
ΒΕΡΟΙΑ 20-30%
ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ 25-30%
ΕΔΕΣΣΑ 20-40%
ΚΑΣΤΟΡΙΑ 20-45%
ΚΟΖΑΝΗ 30-40%
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 10-15%
ΦΛΩΡΙΝΑ 25-30%