10 Οκτωβρίου 2010

Πρόσφεραν στους Βέλγους τα ΕΛΤΑ πριν ορίσουν σύμβουλο αποκρατικοποίησης

Ακόμα δεν είδε επενδυτή στα ταχυδρομεία η κυβέρνηση και άρχισε να μοιράζει χρίσματα υποψηφίων.

Από τις Ηνωμένες Πολιτείες ο Γ. Παπακωνσταντίνου και από την Αθήνα ο Δημ. Ρέππας μίλησαν χθες για την ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων και της θυγατρικής τους που δραστηριοποιείται στις ταχυμεταφορές (κούριερ), χωρίς να έχει επιλεγεί ούτε καν ο σύμβουλος του Δημοσίου για τη διαδικασία.

* Σε δηλώσεις του που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα «Wall Street Journal» ο κ. Παπακωνσταντίνου μίλησε για μεγάλο ενδιαφέρον από τουλάχιστον μία ευρωπαϊκή ταχυδρομική εταιρεία για τα ΕΛΤΑ. Λίγο αργότερα και στο περιθώριο συνεδρίου σε ξενοδοχείο της πρωτεύουσας, ο Δημ. Ρέππας έδωσε... εθνικότητα στην εταιρεία, κάνοντας λόγο για ενδιαφέρον από τα βελγικά ταχυδρομεία, τα De Post.

Η εταιρεία έχει δραστηριότητες κυρίως στις Κάτω Χώρες, απασχολεί 30.000 εργαζομένους και το 2009 είχε έσοδα 2,25 δισ. ευρώ και 163 εκατ. ευρώ κέρδη.

Ομως τίποτα από όλα αυτά δεν έχει σημασία, αφού στην πράξη διαγωνισμός πώλησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων δεν υφίσταται -τουλάχιστον όχι ακόμα.

Την γκάφα από τη σπουδή των δύο υπουργών αντιλήφθηκε χθες το μεσημέρι η κυβέρνηση, με τον Γ. Πεταλωτή να λέει πως το (όποιο) ενδιαφέρον δεν είναι ώριμο.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που είχε παρουσιαστεί από τον ίδιο προ μηνών, η κυβέρνηση επιδιώκει την πώληση του 100% της εταιρείας κούριερ των ΕΛΤΑ. Οσον αφορά τη μητρική εταιρεία, προωθείται η διάθεση μειοψηφικής συμμετοχής της τάξης του 39%.

Σημειώνεται πως το 10% των Ελληνικών Ταχυδρομείων ανήκει στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ενώ το 10% της συγκεκριμένης τράπεζας βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο των ΕΛΤΑ, αποτελώντας ένα από τα σημαντικότερα περιουσιακά τους στοιχεία.
Ν.Μ.

http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=211778