της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Οι Κινέζοι επιμένουν στη συνεργασία με τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Την πρόοδο του αιτήματος αυτού θα συζητήσει ο πρόεδρος της Cosco Captain Wei στη συνάντηση που θα έχει με τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή στις 26 Ιουλίου, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης που θα πραγματοποιήσει στη χώρα μας.
Μία ημέρα αργότερα, στη διάρκεια εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί στον Πειραιά, η σύζυγος του Captain Wei θα είναι η ”νονά” ενός πλοίου της Cosco που θα μετονομαστεί σε Cosco Hellas.
Ο Captain Wei, η θέση του οποίου είναι σε επίπεδο υπουργού στην Κίνα, θα συναντηθεί για δεύτερη φορά με τον κ. Καραμανλή, μετά το Πεκίνο, όπου συμφωνήθηκαν να προωθηθούν τέσσερα συγκεκριμένα ζητήματα.
Τα δύο από αυτά έχουν υλοποιηθεί ήδη (η προσέγγιση πλοίων της Cosco στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη και η μετονομασία ενός πλοίου σε Cosco Hellas) και απομένει η εκκρεμότητα της συνεργασίας με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Η κινεζική πλευρά ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί εάν υπάρχει έμπρακτη ανταπόκριση στο αίτημά της και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ώστε να καθορίσει και τις δικές της ενέργειες. Το ενδιαφέρον της επεκτείνεται από την αύξηση του διαμετακομιστικού έργου της Cosco μέσω των ελληνικών λιμανιών έως την ανάληψη της διαχείρισης της προβλήτας 1 του ΟΛΠ και της προβλήτας 6 του ΟΛΘ.
Ο Captain Wei, η θέση του οποίου είναι σε επίπεδο υπουργού στην Κίνα, θα συναντηθεί για δεύτερη φορά με τον κ. Καραμανλή, μετά το Πεκίνο, όπου συμφωνήθηκαν να προωθηθούν τέσσερα συγκεκριμένα ζητήματα.
Τα δύο από αυτά έχουν υλοποιηθεί ήδη (η προσέγγιση πλοίων της Cosco στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη και η μετονομασία ενός πλοίου σε Cosco Hellas) και απομένει η εκκρεμότητα της συνεργασίας με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Η κινεζική πλευρά ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί εάν υπάρχει έμπρακτη ανταπόκριση στο αίτημά της και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ώστε να καθορίσει και τις δικές της ενέργειες. Το ενδιαφέρον της επεκτείνεται από την αύξηση του διαμετακομιστικού έργου της Cosco μέσω των ελληνικών λιμανιών έως την ανάληψη της διαχείρισης της προβλήτας 1 του ΟΛΠ και της προβλήτας 6 του ΟΛΘ.
Τα θέματα αυτά πάντως, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, δεν μπορούν να αποσαφηνιστούν πριν από το φθινόπωρο, οπότε ολοκληρώνονται οι σχετικές μελέτες που διεξάγονται από τα δύο μεγάλα λιμάνια.
http://www.euro2day.gr/news/enterprises/122/articles/106599/Article.aspx#