11 Νοεμβρίου 2010

ΘΕΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤON Κ. ΑΓΟΡΑΣΤΟ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Δ. ΚΟΥΡΕΤΑ ΚΑΙ Θ. ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Καινοτόμες προτάσεις, ενδιαφέρουσες ιδέες από τους συνδυασμούς των κ. κ. Δημ. Κουρέτα και Θ. Ζαχαρόπουλου

«Οι προτάσεις των συνδυασμών «Μένουμε Θεσσαλία – Οικολογικά» με επικεφαλής τον κ Δημ. Κουρέτα και «Κοινόν των Θεσσαλών» με επικεφαλής τον κ. Θανάση Ζαχαρόπουλο είναι και θετικές και ενδιαφέρουσες και θεωρούμε ότι είναι πολύ κοντά στις δικές μας προτάσεις. Μπορούμε όλοι μαζί μέσα από το Περιφερειακό Συμβούλιο να τις διεκδικήσουμε και να τις κάνουμε πράξη».

Αυτά επισημαίνονται σε ανακοίνωση του συνδυασμού «Συμμαχία υπέρ των Πολιτών» με επικεφαλής και υπ. Περιφερειάρχη τον κ. Κώστα Αγοραστό με την οποία τοποθετείται δημόσια επί των προτάσεων των κ. κ. Κουρέτα και Ζαχαρόπουλου.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «σ’ αυτές τις αυτοδιοικητικές εκλογές μέσα από τη γόνιμη συζήτηση και τον διάλογο με τους περισσότερους υποψήφιους περιφερειάρχες των υπολοίπων παρατάξεων, αναδείξαμε αρκετά θέματα, καταθέσαμε καινοτόμες απόψεις μέσα από τις οποίες μπορεί να προέλθει μια σύνθεση προτάσεων και ιδεών για το καλό του τόπου μας, για το μέλλον της Θεσσαλίας όπως: Η σύνδεση βιοτεχνολογίας καινοτομίας και μεταποίησης όπως και η αξιοποίηση της βιοποικιλότητας των αρωματικών φυτών που πρότεινε ο κ. Κουρέτας, το «κοινωνικό παντοπωλείο» και το «κοινωνικό φαρμακείο» που προτάθηκε απ’ τον κ. Ροντούλη, η διαμόρφωση ενός «συμμετοχικού προϋπολογισμού» που πρότεινε ο κ. Πουλάκης, ένα σχέδιο κοινωνικής προστασίας προς τις ευαίσθητες ομάδες και τους μετανάστες που πρότεινε ο κ. Ζαχαρόπουλος, η διεκδίκηση δίκαιων αποζημιώσεων μέσω ΕΛΓΑ στο βαμβάκι και η αλλαγή του καταστροφικού νόμου για τον ΕΛΓΑ, θέμα το οποίο ανέδειξε κατά κόρον ο κ. Μπούτας κ.α.

Σχετικά με τα θέματα που έθεσε ο κ. Κουρέτας η «Συμμαχία υπέρ των Πολιτών ανακοινώνει τα ακόλουθα:

«Η δική μας αγωνία το Περιβάλλον της Θεσσαλίας είναι γνήσια και συγκεκριμένη. Και οι απαντήσεις μας στα ερωτήματα που τέθηκαν εξίσου συγκεκριμένες.

1) Για τη στήριξη των επιχειρήσεων: Για να στηριχθεί μια επιχείρηση να επενδύσει χρήματα για να αναπτυχθεί πρέπει πρώτα-πρώτα να μην είναι δύσπιστος ο επιχειρηματίας. Αυτό θα επιτευχθεί με την προώθηση της διασύνδεσης σε μόνιμη βάση των επιχειρήσεων με τους ανθρώπους της γνώσης και συγκεκριμένα το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΤΕΙ, τα Ερευνητικά Ινστιτούτα) και την αξιοποίηση υπαρχόντων παραδειγμάτων των επιχειρήσεων που πρωτοπορούν στην περιοχή με φορείς γνώσης. Πχ το παράδειγμα του Τμήματος Τεχνολογίας Ξύλου στην Καρδίτσα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα προς προβολή γιατί έχει αναγνωρισιμότητα για πολλούς λόγους.

Ένα από τα πρώτα μέτρα που θα ληφθούν είναι η Ίδρυση Γραφείου Επιχειρήσεων και Επιστημονικών φορέων στο οποίο θα κληθούν να συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματικοί και επιστημονικοί φορείς που βασικό αντικείμενο θα έχει την προώθηση της τεχνογνωσίας με πρώτες τις επιχειρήσεις του αγροτοδιατροφικού τομέα, και δυναμικών κλάδων όπως π.χ το έπιπλο, οι κατασκευές, το αλουμίνιο κλπ. Για τις δράσεις αυτές θα αξιοποιηθεί κάθε δυνατή πηγή χρηματοδότησης.

2) Για το θέμα του τουρισμού: Η Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι ένας χώρος «δυναμικός» με ιδιαίτερα συγκριτικά πλεονεκτήματα (ορεινούς όγκους, λίμνες, ποτάμια, παράλια, νησιά). Στόχος μας είναι να την καταστήσουμε έναν ποιοτικό «προορισμό 4ων Εποχών» μέσα από μια ενιαία στρατηγική με έμφαση σε θεματικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού για κάθε περιοχή πάντοτε υπό το πρίσμα της προστασίας του περιβάλλοντος. Τέτοιες μορφές τουρισμού αποτελούν ο θρησκευτικός, ο ορεινός, ο συνεδριακός, ο γαστρονομικός, ο αστικός, ο ιαματικός, ο επιχειρηματικός, ο πολιτιστικός, ο αθλητικός, ο περιηγητικός, ο φυσιολατρικός, ο ορειβατικός, ο ποδηλατικός, ο χιονοδρομικός, ο εκπαιδευτικός κ.α. Σε ότι αφορά τον καταδυτικό τουρισμό πέρα από την Αλόννησο δεν θα πρέπει να λησμονούμε ότι στον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο του Αλμυρού, από την Αμαλιάπολη ως τις Νηές έχουν εντοπιστεί 12 ναυάγια της ύστερης ρωμαϊκής και βυζαντινής περιόδου. Στα πλαίσια ενός προγράμματος καταδυτικού τουρισμού μπορούν να αξιοποιηθούν, δημιουργώντας ρεύμα καταδυτικού τουρισμού στην περιοχή. Όσο για την Αλόννησο είναι αίτημα των κατοίκων και των φορέων της περιοχής να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο. Θα εργαστούμε μαζί ώστε να βαδίσουμε στα χνάρια του παραδείγματος της Ερυθράς Θάλασσας.

3) Ανακύκλωση υλικών : Είναι σωστή η επισήμανση του κ. Κουρέτα και θα προχωρήσουμε άμεσα στην αναζήτηση σχήματος με την συνεργασία της Τοπικής Ένωσης Δήμων και του επιχειρηματικού κόσμου για την δημιουργία δομής και μονάδων επεξεργασίας και ανακύκλωσης υλικών(το εργοστάσιο στο Αρτεσιανό Καρδίτσας αποτελεί καλό παράδειγμα λειτουργίας αλλά μόνο για την διαλογή).

4) Πρόληψη καρκίνου : Δημιουργία δομών πρόληψης κάθε μορφής καρκίνου με έμφαση στην υλοποίηση συστηματικών προγραμμάτων από τα Κέντρα Υγείας αλλά και από κινητές Μονάδες που θα καλύπτουν κάθε γωνιά της Θεσσαλίας σε ετήσια τουλάχιστον βάση.

Εφαρμογή σε όλο το γυναικείο πληθυσμό του test pap και της μαστογραφίας σε ετήσια βάση.

Ειδικά προγράμματα ελέγχου του πληθυσμού για τον καρκίνο του πνεύμονα (ιατρεία διακοπής καπνίσματος σε όλες τις πόλεις) και δίκτυο για εξετάσεις του ανδρικού πληθυσμού για τον καρκίνο του προστάτη, Ακόμη, δημιουργία διαπεριφερειακού κέντρου επιδημιολογίας του καρκίνου στη Θεσσαλία, καταγραφή των αποτελεσμάτων των ατόμων που ήδη παρακολουθούνται στα μεγάλα αστικά κέντρα και στην περιφέρεια.

Συνεχής ενημέρωση του πληθυσμού με κάθε μέσο και αξιοποίηση των ήδη υπαρχουσών δομών (ταμεία, ιδιώτες ιατροί, νοσοκομεία) στη μάχη κατά του καρκίνου.

Γενικότερα στηρίζουμε τις δράσεις προληπτικής ιατρικής.

5) Πως σκέπτεστε να αναπτύξετε τον τομέα φαρμακευτικά φυτά στη Θεσσαλία με συγκεκριμένες δράσεις.

Διαβάσαμε τις ενδιαφέρουσες προτάσεις του συνδυασμού του κ. Κουρέτα για την ανάπτυξη του τομέα φαρμακευτικών φυτών στη Θεσσαλία. Θεωρούμε επιβεβλημένες:

- Την ενημέρωση/εκπαίδευση των Θεσσαλών παραγωγών για τη δυνατότητα παραγωγής (τμηματική αναδιάρθρωση) τα είδη και τον τρόπο καλλιέργειας των φαρμακευτικών φυτών, μέσω ημερίδων και τεχνικών σεμιναρίων (παρουσιάσεις εδικών σε κάθε τομέα).

-Την υποστήριξη της πανεπιστημιακής έρευνας στον τομέα αυτό.

-Τη μελέτη της αγοράς και τη διερεύνηση της δυνατότητας διάθεσης των παραγόμενων προϊόντων (π.χ. συμβολαιακή γεωργία).

6) Έχουμε προτείνει την δημιουργία μουσείου βιοτεχνολογίας ζάχαρης στο παλιό εργοστάσιο ζάχαρης που τώρα είναι κλειστό. Αυτό θα είναι επισκέψιμο σε μαθητές και φοιτητές από όλη τη χώρα. Ζητούμε τοποθέτηση.

- Συμφωνούμε με τη δράση αυτή για τη δημιουργία Μουσείου βιοτεχνολογίας Ζάχαρης. Και για να μιλάμε συγκεκριμένα, θα διεκδικήσουμε από την ΑΤΕ που είναι ιδιοκτήτης του εργοστασίου, να χρηματοδοτήσει στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τη δημιουργία του ώστε να γίνει Κέντρο επίσκεψης φοιτητών και μαθητών από όλη την Ελλάδα

7) Μεταπτυχιακό πρόγραμμα με πρωτοβουλία της περιφέρειας και συνεργασία των τμημάτων Βιοχημείας, Γεωπονίας, Οικονομικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΉ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΉ ΠΑΡΑΓΩΓΗ χωρίς δίδακτρα. Ποια είναι η θέση σας.

-Μεταπτυχιακό πρόγραμμα με θέμα ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ή και ακόμη ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ θα πρέπει να έχει ως κύριους άξονές του την προστασία του περιβάλλοντος και την προστασία του καταναλωτή, μέσω της παραγωγής ασφαλών προϊόντων. Απαραίτητη για την επιβίωση των Θεσσαλών παραγωγών θεωρείται στο άμεσο μέλλον η υιοθέτηση της αειφόρου γεωργίας και η εφαρμογή συστημάτων που διασφαλίζουν την προστασία του περιβάλλοντος και την ποιότητα/ασφάλεια των παραγόμενων προϊόντων (βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία και ολοκληρωμένη διαχείριση) σε ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό. Αναγκαία είναι επίσης και η εφαρμογή ή επέκταση φιλοπεριβαλλοντικών δράσεων όπως το πρόγραμμα μείωσης της νιτρορύπανσης.

Δυστυχώς αυτό το πρόγραμμα ο κ. Σκανδαλίδης σκανδαλωδώς το έκοψε πριν μια εβδομάδα. Εμείς θα παλέψουμε να επανέλθει και θα συνδράμουμε το Πανεπιστήμιο μας να πρωτοπορήσει όπως κάνει πάντα

8) Εξασφάλιση ποιότητας νερού: Μόλις αναλάβουμε δέσμευσή μας να συντάξουμε τάχιστα ένα σχέδιο παρακολούθησης της ποιότητας νερού σε συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα της περιφέρειας και με τα εργαστήρια των φορέων γνώσης (Τμήμα Γεωπονίας, Τμήμα Χωροταξίας, Τμήμα Βιοχημείας) για την εφαρμογή του μέσα στο 2011 αφού στελεχώσουμε ειδικό γραφείο από υπάρχοντες υπαλλήλους.

9) Διόδια. Υπενθυμίζουμε κατ’ αρχάς τα διαρκή ψέματα του κ. Μαγκριώτη και της Κυβέρνησης στο θέμα της μείωσης της τιμής των διοδίων, ακόμη και 10 μέρες πριν τις εκλογές. Εφόσον λέει ότι θα επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση ας το κάνει. Εμείς είμαστε υπέρ και θα του το αναγνωρίσουμε.

Η δική μας θέση είναι καθαρή: Η Θεσσαλία πληρώνει τα περισσότερα διόδια πανελλαδικά. Είμαστε κάθετα αντίθετοι και ζητάμε τη μείωση των διοδίων τουλάχιστον κατά 50%. Ωστόσο, επειδή θέλουμε να μιλάμε σοβαρά, και επειδή υπάρχει Νόμος κυρωμένος από τη Βουλή, ζητάμε από το 2012 – που το Κράτος θα αρχίσει να εισπράττει το 60% των διοδίων, να προχωρήσει άμεσα στη μείωση τους στο μισό».

ΠΡΟΣ ΤΟ «ΚΟΙΝΟΝ ΤΩΝ ΘΕΣΑΛΩΝ»

Στην επιστολή προς τον συνδυασμό «Κοινόν των Θεσσαλών» η «Συμμαχία Υπέρ των Πολιτών» επισημαίνει:

«Επιδιώκουμε την ενεργό συμμετοχή σας στο νέο θεσμό, τις καινοτόμες προτάσεις και τις ενδιαφέρουσες ιδέες σας καθώς τα προβλήματα τις Θεσσαλίας είναι πολλά και μεγάλα και είναι χρέος μας να εργαστούμε όλοι μαζί προς την κατεύθυνση αυτή.

Θέλουμε να σας συγχαρούμε για τον τίμιο αγώνα που δώσατε με συνέπεια στις αρχές που διαχρονικά υπηρετείτε καθώς και για τον ολοκληρωμένο προγραμματικό σας λόγο.

Σε ότι αφορά τα ειδικότερα ζητήματα που θέτετε:

Η οικονομική κρίση την οποία διέρχεται η χώρα απαιτεί τη συστράτευση όλων των φορέων και των παραγωγικών δυνάμεων του τόπου, ώστε να μπορέσουμε μέσα από ένα στρατηγικό σχέδιο να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις εξόδου της Θεσσαλίας από την κρίση.

Στόχος μας είναι η δημιουργία μιας «δυναμικής ομάδας» η οποία με τη συνεργασία του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας, του ΤΕΙ, του ΚΕΤΕΑΘ, του Περιφερειακό Πόλου Καινοτομίας Θεσσαλίας, των Επιμελητηρίων και όλων των παραγωγικών δυνάμεων να εργαστεί στη κατεύθυνση εξεύρεσης εναλλακτικών, βιώσιμων σχεδίων ανάπτυξης. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου, είναι η διαβούλευση και η συμμετοχή των πολιτών και όλων των παραγωγικών φορέων, καθότι δεν μπορεί να σχεδιάζεις για τους πολίτες, τους επιχειρηματίες και τους εργαζομένους χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων.

Η επαναδιαπραγμάτευση του ΕΣΠΑ αποτελεί για εμάς μια από τις βασικές μας προτεραιότητες. Στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί χρειάζονται νέες αποφάσεις, με ευελιξία και χωρίς χρονοτριβή. Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και άτομα που κινδυνεύουν με κοινωνικό αποκλεισμό χρίζουν άμεσης στήριξης με μια σειρά από υποστηρικτικές δράσεις και δομές πρόνοιας για την αντιμετώπιση φαινομένων ακραίας φτώχειας και ανεργίας ως αποτέλεσμα της κοινωνικά άδικης και οικονομικά αναποτελεσματικής, άρα αδιέξοδης πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση στο πλαίσιο του Μνημονίου.

Η ενίσχυση της αγοράς με ρευστότητα είναι ζωτικής σημασίας όρος για να μπορέσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να κερδίσουν την καθημερινή μάχη με την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια. Προς τη κατεύθυνση αυτή μπορούμε να εξασφαλίσουμε ενισχύσεις με κοινοτική συνδρομή που παρέχεται μέσα από δράσεις όπως το πρόγραμμα JEREMIE που αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με προϊόντα δανείων, μικροπιστώσεων, εγγυήσεων, συμμετοχές σε επιχειρηματικά κεφάλαια κ.λ.π. Αυτό δύναται να έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία γιατί στα κονδύλια που δεσμεύονται για την εν λόγω πρωτοβουλία από τα Διαρθρωτικά Ταμεία προστίθενται και ιδιωτικά - τραπεζικά κεφάλαια. Η επιλογή της στήριξης και ανάπτυξης των Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων μέσω ανακυκλούμενων εργαλείων πιστώσεων θα αποβλέπει πρωτίστως στη βελτίωση της πιστοληπτικής ικανότητας, στη διατήρηση θέσεων εργασίας και στη δημιουργία νέων, με απώτερο σκοπό την τόνωση της επιχειρηματικότητας. Κάτι τέτοιο είναι εφικτό μέσω των Συνεταιριστικών Τραπεζών για να μην υπάρξει διάχυση κονδυλίων μέσω των κεντρικών ιδιωτικών τραπεζών σε όλη την χώρα. Η δημιουργία ενός Περιφερειακού Οργανισμού Μικροπιστώσεων εμπίπτει στις δράσεις του προγράμματος JASMINE «Κοινή δράση για την υποστήριξη των μικροπιστωτικών ιδρυμάτων στην Ευρώπη» και μπορεί να δημιουργηθεί άμεσα ενθαρρύνοντας την παροχή μικροπιστώσεων και υποστηρίζοντας την ανάπτυξη μη τραπεζικών πιστωτικών ιδρυμάτων μικροχρηματοδότησης».