12 Νοεμβρίου 2010

Όχι αν τολμάει ας υπογράψει ο Ρέππας για τη Siemens... αν θέλει να του φορέσουν βραχιόλια

Κομφούζιο με τα χαλασμένα φανάρια
Ο διαγωνισμός για τη συντήρηση και τοποθέτηση νέων έχει «κολλήσει» στην υπόθεση Siemens

Αν τις τελευταίες ημέρες βρεθήκατε εποχούμενοι σε ένα απίστευτο κυκλοφοριακό κομφούζιο εξαιτίας ενός χαλασμένου σηματοδότη, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι για όλα... φταίει η Siemens. Για την ακρίβεια, οι διαδοχικές αναβολές που δίνονται από τους υπουργούς -στη συγκεκριμένη περίπτωση, του υπουργού Υποδομών- στη λήψη οποιασδήποτε απόφασης σχετίζεται με τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Περισσότερα από 25 κεντρικά φανάρια στην πρωτεύουσα δεν λειτουργούσαν χθες, ενώ το υπουργείο εκτιμά ότι σε ένα δεκαήμερο η κατάσταση θα επιδεινωθεί, εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών και συνεργείων. Το πρόβλημα έχει ανακύψει ουσιαστικά από τις αρχές του καλοκαιριού, καθώς ο διαγωνισμός για τη συντήρηση των σηματοδοτών και την τοποθέτηση νέων δεν μπορούσε να προχωρήσει. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, αιτία είναι ότι το 70 - 80% των φαναριών στην Αθήνα έχει τοποθετηθεί από την εταιρεία Siemens, τα ηλεκτρονικά συστήματα της οποίας δεν είναι συμβατά με εκείνα άλλων εταιρειών. Και με δεδομένο το σκάνδαλο που έχει αποκαλυφθεί (σχετικά με τη σχέση της εταιρείας με Ελληνες πολιτικούς), οι πολιτικοί προϊστάμενοι των υπουργείων διστάζουν να συνάψουν νέες συμβάσεις με την εταιρεία, φοβούμενοι τη στοχοποίησή τους.

Πριν από ένα μήνα (βλ. «Κ» 1.10.10) το υπουργείο Υποδομών, βλέποντας το αδιέξοδο στο οποίο με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται, αποφάσισε να χωρίσει... στα έξι τον διαγωνισμό συντήρησης των φαναριών.

Οι πρώτοι τρεις διαγωνισμοί, με μικρότερο οικονομικό αντικείμενο (ώστε να προχωρήσουν ταχύτερα), προκηρύχθηκαν στις αρχές Οκτωβρίου και αφορούσαν την παροχή ηλεκτρονικών ρυθμιστών για τα φανάρια, την πραγματοποίηση τεχνικών εργασιών (επισκευή στύλων, πεζοδρομίων γύρω από το φανάρι κ. λπ.) και την τοποθέτηση νέων σηματοδοτών.

Ομως και αυτοί οι διαγωνισμοί «κόλλησαν». Ενώ στον δεύτερο τεχνικό διαγωνισμό υπάρχει ανάδοχος (εταιρεία Αλκτήρ), στον πρώτο (που αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα των φαναριών) υπήρξαν μόνο δύο υποψήφιοι: η Siemens και η Signalbau Huber (η οποία έχει τοποθετήσει το υπόλοιπο 20 - 30% των αθηναϊκών φαναριών). Λόγω όμως ενός τυπικού κωλύματος, η δεύτερη εταιρεία αποκλείστηκε και έτσι το υπουργείο Υποδομών έμεινε και πάλι με τη Siemens!

«Επιτακτική η λύση»

Εν τω μεταξύ, το πρόβλημα οξύνεται. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, χθες το μεσημέρι στα τρία κέντρα ελέγχου των σηματοδοτών της Αττικής καταγράφονταν 20 - 25 χαλασμένα φανάρια σε κεντρικούς άξονες (για παράδειγμα στις λεωφόρους Κηφισίας, Θηβών και Αθηνών), ενώ η Τροχαία «ανέβαζε» χθες τον αριθμό των χαλασμένων σηματοδοτών στους 50. «Είμαστε σε συντονισμό με την Τροχαία και ειδοποιούμε όπου υπάρχει πρόβλημα και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί», αναφέρει στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου που προτιμά να διατηρήσει την ανωνυμία του. «Υπάρχει σύμβαση με εργολάβο που χρησιμοποιεί τα ανταλλακτικά που έχουν απομείνει όπου προλαβαίνει. Σε δέκα ημέρες όμως θα έχει λήξει η εργολαβία και δεν θα υπάρχουν άλλα ανταλλακτικά. Επομένως η λύση του ζητήματος είναι επιτακτική».

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ