01 Δεκεμβρίου 2010

Δεκαπενθήμερο διαδικτυακής διαμαρτυρίας ξεκινά η ΕΣΕΕ

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, κατόπιν απόφασης του Προεδρείου της στις 22 Νοεμβρίου, δήλωσε την πρόθεσή της να ξεκινήσει μια δεκαπενθήμερη διαδικτυακή διαμαρτυρία για την τρέχουσα κατάσταση στο εμπόριο.

Πρόκειται για την αποστολή θέσεών της επί του Προϋπολογισμού για το 2011, του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, της παραοικονομίας, της πιστοληπτικής ασφυξίας και άλλων σοβαρών θεμάτων, προς ενημερωτικές ιστοσελίδες, ιστολόγια, κοινωνικά δίκτυα καθώς και σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις υπουργών, υφυπουργών και βουλευτών, με αποκορύφωμα την 15η Δεκεμβρίου, οπότε και θα πραγματοποιηθούν πανελλαδικές κινητοποιήσεις της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ.

Η ΕΣΕΕ εκφράζει την στήριξή της στις παραπάνω κινητοποιήσεις και ζητά από τις επιχειρήσεις να συνυπολογίσουν τις ώρες συμμετοχής των υπαλλήλων τους σ’ αυτές στις νόμιμες αποδοχές τους.

Σκοπός της παραπάνω διαμαρτυρίας είναι να εκφραστεί η δυναμική αντίδραση του εμπορικού κόσμου απέναντι στην ύφεση, η οποία προοιωνίζεται ως ακόμη πιο βαθειά για το 2011.

Ο σχεδιασμός επιμήκυνσης της αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ μέχρι το 2024 επιβάλλει την αναθεώρηση των όρων του μνημονίου, οι οποίοι δημιουργούν ένα ασφυκτικό κλίμα στην ελληνική αγορά και διευρύνουν το έλλειμμα ρευστότητας των επιχειρήσεων και την εσωστρέφεια των καταναλωτών.

Είναι ανάγκη να κοινοποιηθεί σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας των πολιτών αλλά και στους αρμόδιους φορείς η «κραυγή αγωνίας» του ελληνικού εμπορίου για τα «λουκέτα» και τη δυσχερή θέση στην οποία έχει περιέλθει και να απαιτηθεί μία νέα προσέγγιση που θα συμβάλλει με ουσιαστικό τρόπο σε μία νέα αναπτυξιακή προοπτική που τόσο έχει ανάγκη η αγορά.

Αθήνα, 1 Δεκεμβρίου 2010

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΣΕΕ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Εισαγωγικά

Η αξιολόγηση της αποδοτικότητας των έως τώρα φορολογικών μέτρων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι όχι μόνο δεν βοηθούν στην ανάπτυξη και στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αλλά και ότι δεν εγγυώνται σε καμία περίπτωση την αύξηση των κρατικών εσόδων στον επιθυμητό βαθμό. Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα και αδυνατούν να υπαχθούν σε ρυθμίσεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται από διαδικασίες που απαιτούν την άμεση διάθεση ρευστού χρήματος. Σε μία εποχή που, βάσει στοιχείων και προβλέψεων, η αγορά αναμένεται να συρρικνωθεί ακόμα περισσότερο, είναι αναγκαίο να προωθηθούν άμεσα οι απαιτούμενες διαρθρωτικές αλλαγές, που θα δώσουν προοπτική ανάκαμψης στην αγορά και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Ειδικότερα για την εξυγίανση του φορολογικού συστήματος, θα πρέπει να αποτελέσει κοινό στόχο η δημιουργία ενός μηχανισμού, που θα λειτουργεί με το μικρότερο δυνατό κόστος και τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα. Για το λόγο αυτό, είναι αναγκαίο να ξεκινήσουμε εκ νέου ένα διάλογο εφ’ όλης της ύλης για τη συνολική αναδιάρθρωση του φορολογικού συστήματος, με γνώμονα την απλοποίηση, τη δικαιοσύνη και την ενδυνάμωση της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ φορολογούμενου και κράτους.

Ειδικότερες Προτάσεις

Αναφορικά με την περαίωση και για την επιτυχία των σκοπών του μέτρου, οι προτάσεις μας συνοψίζονται:

  • Στην αύξηση του αριθμού των δόσεων για όλες τις περιπτώσεις και συγκεκριμένα:
    • για ποσό 5.000€ από 6, όπως ισχύει, σε 12 δόσεις
    • για ποσό 10.000€ από 8 σε 14 δόσεις
    • για ποσό 15.000€, από 12 σε 18 δόσεις
    • για ποσό 20.000€, από 18 σε 24 δόσεις και
    • για ποσό άνω των 20.000€, από 24 σε 36 δόσεις.
  • Στη μείωση του ελάχιστου ποσού δόσης από 500€ σε 300€.
  • Στην αξιοποίηση του ΤΕΜΠΜΕ ή ΕΤΕΑΝ για το απαιτούμενο ποσό της προκαταβολής. Εναλλακτικά, προτείνουμε την προώθηση συμφωνίας με τις Τράπεζες μέσω άσκησης πίεσης από το Κράτος για τις εγγυήσεις που έχουν ήδη δοθεί ή θα δοθούν στο μέλλον. Δεν υπάρχουν περιθώρια για επιβολή κριτηρίων φερεγγυότητας από την πλευρά των Τραπεζών προς τις επιχειρήσεις και ιδίως τις ΜΜΕ επιχειρήσεις.
  • Στην παράταση της προθεσμίας υπαγωγής στην περαίωση, πέραν της 28ης Δεκεμβρίου. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι τρέχουσες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων οι οποίες αφορούν σε δάνεια, σε οφειλές προς τον ΟΑΕΕ και το ΙΚΑ, στο δημιουργούμενο για τις επιχειρήσεις κόστος από την αύξηση του ΦΠΑ – το οποίο πληρώνουμε πριν εισπράξουμε- κλπ.
  • Στην υπαγωγή στην περαίωση των επιτηδευματιών που υπόκεινται σε Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.
  • Στην εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής ελάχιστου ποσού περαίωσης των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε αδράνεια.

    Επιπλέον της περαίωσης, προτείνουμε:

  • Την παράταση της προθεσμίας υπαγωγής των επιχειρήσεων στις ευεργετικές διατάξεις του ν. 3888/10 για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών χωρίς προσαυξήσεις.
  • Την εφαρμογή ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ με την εξαίρεση των βασικών ειδών διατροφής και τουριστικών υπηρεσιών σε χαμηλό συντελεστή, αλλά με ισοδύναμη δημοσιονομική απόδοση.
  • Τον συμψηφισμό της επιστροφής ΦΠΑ με απαιτήσεις του Δημοσίου.
  • Την τμηματική καταβολή του ΦΠΑ σε 3 δόσεις.
  • Την ενίσχυση του κινήματος των αποδείξεων.
  • Την κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.
  • Την αναδιοργάνωση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού.
  • Τη μείωση των φορολογικών συντελεστών σε συνεπείς και ενήμερους φορολογούμενους.
  • Τη μείωση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμομένων και μη κερδών για τις ΕΠΕ και ΑΕ.
  • Τη δημιουργία φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την ενδυνάμωση της σχέσης εμπιστοσύνης φορολογούμενου και κράτους.

Περαιτέρω, κρίνουμε αναγκαία τα ακόλουθα, με στόχο τη μείωση του

κόστους των επιχειρήσεων:

  • Μείωση του λειτουργικού, μη παραγωγικού, κόστους του Δημοσίου, το οποίο επιβαρύνει με κόστος την αγορά.

    Πληρώνουμε φόρους και ζητάμε την μείωση του επιπλέον κόστους που προέρχεται από το Δημόσιο.

  • Μείωση του μη μισθολογικού κόστους των επιχειρήσεων.

    Στόχος μας δεν είναι η μείωση των μισθών διότι αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση του πληθωρισμού, θα μείωνε έτι περαιτέρω την αγοραστική δύναμη του κοινού, αλλά η μείωση του μη μισθολογικού κόστους, το οποίο είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, εξαιτίας της σπατάλης του κράτους και των ασφαλιστικών ταμείων. Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να αναλάβουν τη «χρηματοδότηση» της σπατάλης.

  • Απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των επιχειρήσεων και μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Επιβάλλεται να γίνουν οι αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές για την απαλλαγή μας από συνθήκες που προσαυξάνουν υπέρογκα τα ουσιαστικά και χρονικά κόστη των επιχειρήσεων.

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 42, 105 63 ΑΘΗΝΑ

Αθήνα, 1 Δεκεμβρίου 2010