25 Ιανουαρίου 2011

Δυσλεξία σε ενήλικα Πορδηπουργό από λάθη στη δομή του εγκεφάλου του ή υπερβολική χρήση χασίς σε νεαρή ηλικία (βίντεο)

Ο όρος «μαθησιακές δυσκολίες» χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα σύνολο διαταραχών που μειώνουν την ικανότητα ενός ατόμου να επικοινωνήσει ή να μάθει. Υπάρχουν διάφορες «μαθησιακές δυσκολίες»: δυσκολίες αντίληψης, εγκεφαλικές δυσλειτουργίες, αυτισμός, δυσλεξία, αναπτυξιακή αφασία κ.α.

Μια από τις κατηγορίες «μαθησιακών δυσκολιών» είναι οι «Δυσκολίες λόγου και ομιλίας». Πρόκειται για δυσκολίες στην παραγωγή και κατανόηση του προφορικού λόγου. Τέτοιες μπορεί να αφορούν την παραγωγή ήχων (άρθρωση), τη μετατροπή ιδεών σε λόγο (έκφραση) ή τη κατανόηση των λεγομένων του συνομιλητή.

Μια απ' αυτές είναι η επί παραδείγματι η γνωστή σε όλους μας Δυσλεξία

Η Δυσλεξία είναι μια μορφή μαθησιακής δυσκολίας, κατά την οποία το άτομο, μικρής ή μεγάλης ηλικίας, παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων σε ακουστικές μονάδες συλλαβικής βάσης και στη σύνθεση συλλαβικών ακουστικών μονάδων σε λεξικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο.

Τα δυσλεκτικά άτομα πολλές φορές αντιμετωπίζουν πρόβλημα δυσκολίας ή ανικανότητας στο να αντιληφθούν τις ομοιότητες των αρχικών ήχων των λέξεων. Ενδέχεται π.χ. ένας δυσλεκτικός να μην αντιλαμβάνεται τον διπλό ήχο στο συμφωνικό σύμπλεγμα των λέξεων π.χ. "κλαίει", "βάλτος" και για αυτό να διαβάζει ή να γράφει "καίει", "βάτος".
  • Δυσκολίες στο γραπτό λόγo
  • Δυσκολίες στον προφορικό λόγο
  • Προβλήματα στην εκτίμηση της απόστασης και της ενημερότητας του χώρου
Υπάρχει μια ποικιλία θεωριών σχετικά με τους παράγοντες που ευνοούν την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών. Κοινό σημείο αναφοράς τους αποτελεί το ότι όλες, με κάποιο τρόπο, εμπλέκουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Πιθανές λοιπόν αιτίες μαθησιακών δυσκολιών πιστεύεται πως είναι:

Λάθη στη δομή του εγκεφάλου
Ελλιπής διατροφή
Χρήση ναρκωτικών ουσιών
Κληρονομικές αιτίες
Ελλιπής φροντίδα στα στάδια της βρεφικής ηλικίας του ατόμου
Ελλιπής επικοινωνία ανάμεσα σε διάφορα μέρη του εγκεφάλου

Δείτε πχ ένα βίντεο όπου άτομο προσπαθεί να κάνει μια ερώτηση σε συνομιλητή του και αφού επί 30 δευτερόλεπτα αντί για ερώτηση του δίνει εύσημα, μόλις του επισημαίνεται ότι τέλειωσε ο χρόνος του, μετά από αρκετές δυσκολίες στην εκφορά του λόγου, διαπιστώνει ότι αυτό που έκανε δεν ήταν ερώτηση!!!! Προσέξτε όταν λέει πχ. «τότε πολύ απλά δεν είναι ερώτηση αυτό που εε», όπου «εε» ήθελε να πει «έκανα» αλλά του βγήκε «εε»...

Το άτομο αντιμετωπίζει εμφανή προβλήματα στην παραγωγή και εκφορά προφορικού λόγου, ενώ αντιμετωπίζει και εμφανές πρόβλημα στην εκτίμηση της απόστασης και της ενημερότητας του χώρου ("χάνει τον χρόνο") τα οποία όπως προαναφέραμε μπορεί να οφείλονται σε λάθη στη δομή του εγκεφάλου του ή υπερβολική χρήση χασίς σε νεαρή ηλικία κ.λπ



Να τονίσουμε ότι η κατανομή των δεικτών νοημοσύνης των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες είναι παρόμοια με αυτή των φυσιολογικών ατόμων,
οπότε πχ. το συγκεκριμένο άτομο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί ως βλάκας.

Σε κάθε περίπτωση μία αξιολόγηση από ένα Κέντρο Ψυχικής Υγείας, που διαθέτουν όλα τα δημόσια Νοσοκομεία, θα είναι το πρώτο βήμα για να βοηθηθεί το άτομο προκειμένου να ξεπεράσει τις δυσκολίες του...