25 Ιανουαρίου 2011

Κουμπί «Μην με Παρακολουθείτε» αποκτούν το Chrome και ο Firefox

http://static.doldigital.net/webstatic/77047BA764F334A7B87209015CA75953.jpgΈπειτα από πιέσεις της αμερικανικής κυβέρνησης, τα προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυo Google Chrome και Mozilla Firefox θα αποκτήσουν κουμπί «Μην με Παρακολουθείτε», μέσω του οποίου χρήστες θα μπορούν να μπλοκάρουν τη συλλογή δεδομένων από ορισμένες διαφημιστικές εταιρείες.

Την αρχή έκανε η Google, η οποία προσφέρει από τη Δευτέρα μια επέκταση για το Chrome που εμποδίζει τη συλλογή στοιχείων στα αρχεία cookies.

Όπως αναφέρει το AFP, η λειτουργία Keep My Opt-Outs μπλοκάρει διαφημίσεις από 50 διαφημιστικά δίκτυα, ανάμεσά τους και τα 15 μεγαλύτερα (σύμφωνα με στοιχεία της ComScore). Στην περίπτωση όμως άλλων διαφημιστικών εταιρειών, το κουμπί δεν έχει αποτέλεσμα.

Μετά την ενεργοποίηση του κουμπιού, οι χρήστες «μπορεί να βλέπουν συνεχώς τις ίδιες διαφημίσεις σε συγκεκριμένους δικτυακούς τόπους, ή να βλέπουν διαφημίσεις που δεν τους αφορούν» επισήμαναν οι διευθυντές παραγωγής της Google Σον Χάρβι και Ράγιας Μούνκα.

Αντίστοιχο σύστημα αναπτύσσει και το ίδρυμα Mozilla, παραμένει άγνωστο όμως πότε θα γίνει διαθέσιμο για τους χρήστες του Firefox. Σε αυτή την περίπτωση, ο browser θα μεταδίδει ένα «Do Not Track HTTP header» κάθε φορά που ο χρήστης ανοίγει μια σελίδα ή κλικάρει έναν σύνδεσμο.

Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν περιορισμοί: η τακτική αυτή θα είναι αποτελεσματική μόνο εφόσον την υποστηρίζουν οι διαφημιστικές εταιρείες.

«Η πρόκληση με την προσθήκη αυτού του μηνύματος στο header [την κορυφή μιας ιστοσελίδας] είναι ότι, για να είναι πλήρως αποτελεσματικό, πρέπει να εφαρμόζεται τόσο από τον browser όσο και από τους δικτυακούς τόπους» παραδέχτηκε ο Άλεξ Φάουλερ του Mozilla.

Η νέα λειτουργία θα γίνει διαθέσιμη σε επόμενη έκδοση του Firefox, είπε ο Φάουλερ.

Νέο εργαλείο για την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών, με την ονομασία Tracking Protection (Προστασία από την Παρακολούθηση) αναπτύσσει και η Microsoft για τον επερχόμενο Internet Explorer 9.

Σε αυτή την περίπτωση όμως, οι χρήστες θα πρέπει να δημιουργούν μόνοι τους τη λίστα με τις διαφημιστικές εταιρείες που θέλουν να μπλοκάρουν.

Πιέσεις

Όπως επισημαίνει το Reuters, οι δεσμεύσεις των τριών εταιρειών για καλύτερη προστασία της ιδιωτικότητας έρχονται μετά τα παράπονα υπηρεσιών της αμερικανικής κυβέρνησης, σύμφωνα με τα οποία οι διαφημιστές έχουν πρόσβαση σε υπερβολικά πολλά δεδομένα για τους χρήστες -ποιους δικτυακούς τόπους επισκέπτονται, ποιους συνδέσμους ακολουθούν, τι αναζητούν και τι αγοράζουν.

Τη δημιουργία ενός κουμπιού «Μη με Παρακολουθείτε» είχε συστήσει τον περασμένο μήνα η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) των ΗΠΑ.

Επίσης, το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ζήτησε τη σύνταξη κατευθυντήριων γραμμών οι οποίες θα απαιτούσαν από τις διαφημιστικές εταιρείες στο Διαδίκτυο να ενημερώνουν τους χρήστες για το ποια δεδομένα συλλέγουν και πώς σκοπεύουν να τα χρησιμοποιήσουν.

Και σε αυτή την περίπτωση, οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να ζητήσουν να εξαιρεθούν από την καταγραφή.

Newsroom ΔΟΛ