1 στους 3 Κιλκισιώτες επιλέγει τα βενζινάδικα των Σκοπίων για να γεμίσει βενζίνη στο αυτοκίνητο, σε συχνή βάση λόγω της διαφοράς στην τιμή πώλησης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ψηφοφορία που διοργάνωσε το kilkistoday, το 27.7% επιλέγει και πηγαίνει συχνά λόγω χαμηλής τιμής, το 31% δεν έχει πάει αλλά θα ήθελε να το δοκιμάσει, ενώ το 29.2% των αναγνωστών είναι τελείως αντίθετο με αυτήν την ενέργεια.
Σημαντικό στοιχείο είναι ότι μόλις το 2,9% έχει πάει στο παρελθόν και πλέον σταμάτησε να πηγαίνει, πράγμα το οποίο δείχνει πως η κίνηση προς τα σύνορα των Σκοπίων όλο ένα και αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου.
Που οφείλεται όμως αυτή η στάση των συμπολιτών μας;
Είναι προφανές πως η συνεχόμενη αύξηση στις τιμές των καυσίμων στον ελλαδικό χώρο σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που έχει πλήξει την χώρα μας, έχει οδηγήσει πολλούς κιλκισιώτες στην λύση του φθηνού καυσίμου.
Πριν βγάλουμε όμως βιαστικά συμπεράσματα για αυτήν τη συμπεριφορά, θα αναλύσουμε αυτή τη «μέθοδο εξοικονόμησης πόρων» με απλά μαθηματικά.
Ένας Κιλκισιώτης χρειάζεται να διανύσει 50 χλμ περίπου ξεκινώντας από την πόλη του για να επισκεφτεί κάποιο κοντινό βενζινάδικο των Σκοπίων. Συνεπώς διανύει μια απόσταση συνολικά 100 χλμ (με επιστροφή). Δεδομένου ότι ένα μέσο αυτοκίνητο έχει κατανάλωση 7 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα και ότι η μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης στη γειτονική χώρα είναι 1,10 ευρώ το λίτρο, συμπεραίνουμε πως η πράξη αυτή του κοστίζει περίπου 8 ευρώ (δηλαδή καταναλώνει 8 ευρώ βενζίνη για να πάει και να γυρίσει με το όχημα του).
Επιπλέον η τιμή πώλησης των καυσίμων στα Σκόπια είναι κατά 60 λεπτά (0,60€) φθηνότερη κατά μέσο όρο σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΙΑΝ). Γνωρίζοντας λοιπόν ότι ένα ρεζερβουάρ αυτοκινήτου έχει χωρητικότητα 50 λίτρα, ο ιδιοκτήτης αμέσως με την κίνηση του αυτή αποταμιεύει 30 ευρώ.
Συνολικά, αφαιρώντας και τα 8 ευρώ ως κόστος μεταφοράς, ένας Κιλκισιώτης εξοικονομεί 22 ευρώ περίπου κάθε φορά που επισκέπτεται τα πρατήρια υγρών καυσίμων της γειτονικής χώρας.
Μετά από αυτή την ανάλυση ας αναλογιστούν κάποιοι, αιρετοί και μη, αν αυτή η συμπεριφορά είναι δικαιολογημένη ως μια λύση ανάγκης.
Ας μάθουν ότι ο νομός Κιλκίς εντάσσεται στους 10 πιο φτωχούς νομούς της Ελλάδας με βάση το δηλωθέν εισόδημα των Κιλκισιωτών φορολογουμένων, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών (συγκεκριμένα, ο νομός, βρίσκεται στην 9η από το τέλος θέση της δεκάδας με 41.755 φορολογούμενους και 12.595 ευρώ μ.ο. εισόδημα.).
Ας καταλάβουν πως με τα μέτρα που προωθούν, όχι μόνο δεν βοηθάν αλλά παράλληλα υποβαθμίζουν την τοπική αγορά.
Από το καλοκαίρι, στο νομό έχουν βάλει λουκέτο 25 βενζινάδικα, από τα οποία τα 15 βρίσκονταν στο Πολύκαστρο και σε άλλα χωριά κοντά στα σύνορα με τα Σκόπια. Η πώληση βενζίνης και πετρελαίου, έπεσε κάτω από τα 1.000 λίτρα την ημέρα με αποτέλεσμα το καθαρό κέρδος καθημερινά δεν ξεπερνά τα 55 ευρώ στις 16,5 ώρες που λειτουργεί ένα πρατήριο.
http://www.kilkistoday.gr/
Που οφείλεται όμως αυτή η στάση των συμπολιτών μας;
Είναι προφανές πως η συνεχόμενη αύξηση στις τιμές των καυσίμων στον ελλαδικό χώρο σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που έχει πλήξει την χώρα μας, έχει οδηγήσει πολλούς κιλκισιώτες στην λύση του φθηνού καυσίμου.
Πριν βγάλουμε όμως βιαστικά συμπεράσματα για αυτήν τη συμπεριφορά, θα αναλύσουμε αυτή τη «μέθοδο εξοικονόμησης πόρων» με απλά μαθηματικά.
Ένας Κιλκισιώτης χρειάζεται να διανύσει 50 χλμ περίπου ξεκινώντας από την πόλη του για να επισκεφτεί κάποιο κοντινό βενζινάδικο των Σκοπίων. Συνεπώς διανύει μια απόσταση συνολικά 100 χλμ (με επιστροφή). Δεδομένου ότι ένα μέσο αυτοκίνητο έχει κατανάλωση 7 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα και ότι η μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης στη γειτονική χώρα είναι 1,10 ευρώ το λίτρο, συμπεραίνουμε πως η πράξη αυτή του κοστίζει περίπου 8 ευρώ (δηλαδή καταναλώνει 8 ευρώ βενζίνη για να πάει και να γυρίσει με το όχημα του).
Επιπλέον η τιμή πώλησης των καυσίμων στα Σκόπια είναι κατά 60 λεπτά (0,60€) φθηνότερη κατά μέσο όρο σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΙΑΝ). Γνωρίζοντας λοιπόν ότι ένα ρεζερβουάρ αυτοκινήτου έχει χωρητικότητα 50 λίτρα, ο ιδιοκτήτης αμέσως με την κίνηση του αυτή αποταμιεύει 30 ευρώ.
Συνολικά, αφαιρώντας και τα 8 ευρώ ως κόστος μεταφοράς, ένας Κιλκισιώτης εξοικονομεί 22 ευρώ περίπου κάθε φορά που επισκέπτεται τα πρατήρια υγρών καυσίμων της γειτονικής χώρας.
Μετά από αυτή την ανάλυση ας αναλογιστούν κάποιοι, αιρετοί και μη, αν αυτή η συμπεριφορά είναι δικαιολογημένη ως μια λύση ανάγκης.
Ας μάθουν ότι ο νομός Κιλκίς εντάσσεται στους 10 πιο φτωχούς νομούς της Ελλάδας με βάση το δηλωθέν εισόδημα των Κιλκισιωτών φορολογουμένων, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών (συγκεκριμένα, ο νομός, βρίσκεται στην 9η από το τέλος θέση της δεκάδας με 41.755 φορολογούμενους και 12.595 ευρώ μ.ο. εισόδημα.).
Ας καταλάβουν πως με τα μέτρα που προωθούν, όχι μόνο δεν βοηθάν αλλά παράλληλα υποβαθμίζουν την τοπική αγορά.
Από το καλοκαίρι, στο νομό έχουν βάλει λουκέτο 25 βενζινάδικα, από τα οποία τα 15 βρίσκονταν στο Πολύκαστρο και σε άλλα χωριά κοντά στα σύνορα με τα Σκόπια. Η πώληση βενζίνης και πετρελαίου, έπεσε κάτω από τα 1.000 λίτρα την ημέρα με αποτέλεσμα το καθαρό κέρδος καθημερινά δεν ξεπερνά τα 55 ευρώ στις 16,5 ώρες που λειτουργεί ένα πρατήριο.
http://www.kilkistoday.gr/