Η Ελλάδα καταλαμβάνει την έκτη θέση στις προτιμήσεις των Γερμανών για διακοπές τα επόμενα δέκα χρόνια, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, που διενήργησε το Ινστιτούτο Ερευνών B.A.T. (Stiftung fυr Zukunftsfragen), με την ίδια τη Γερμανία να καταλαμβάνει την πρώτη θέση και να ακολουθεί η Ισπανία, ως πιο αγαπημένος προορισμός των Γερμανών για ταξίδια στο εξωτερικό.
Το στοιχείο αυτό "έφεραν" στις αποσκευές τους, με την επιστροφή τους από την ΙΤΒ Berlin, την πρώτη στην κατάσταση αξιολόγησης, τουριστική έκθεση του κόσμου, στην οποία συμμετείχε με περίπτερο η Κρήτη, τα μέλη της ελληνικής αποστολής.
Το 2011 θα είναι μία χρονιά ανόδου για τον τουρισμό της Κρήτης, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν και από τις τουριστικές εκθέσεις που είναι σε εξέλιξη (Μόσχα, Παρίσι), αλλά και δεδομένων των γεγονότων στην Αφρική, της πληρότητας των ανταγωνιστικών προορισμών αλλά και της μείωσης του ΦΠΑ στη διαμονή. Αρκεί βέβαια και σύμφωνα με μηνύματα από Tour Operators / διεθνή πρακτορεία τουρισμού, να υπάρχει κοινωνική ηρεμία στην Ελλάδα. Αν αυτό συμβεί, οι εκπρόσωποι τουρισμού μιλούν για ένα «comeback» της Ελλάδας στη Γερμανία.
Στην έκθεση, που συμμετείχε και η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, πραγματοποιήθηκαν επαφές τα αποτελέσματα των οποίων ήταν αισιόδοξα για τον νομό, ενώ το περίπτερο γενικά της Κρήτης έγινε τόπος συνάντησης πολλών επαγγελματιών του νησιού με τους συνεργάτες τους στο εξωτερικό. Σύμφωνα τόσο με τον Μανώλη Μενιουδάκη, τμηματάρχη Τουρισμού της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, επόπτη του περιπτέρου, όσο και με τα όσα τονίστηκαν τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, Π. Γερουλάνο, τον υφυπουργό Γ. Νικητιάδη, του πρόεδρο του ΕΟΤ, Ν. Κανελλόπουλο, τον γγ του ΕΟΤ, Γ. Κολέτσο, και τον πρέσβη της Ελλάδας στη Γερμανία, Δ. Ράλλη, που επισκέφτηκαν το περίπτερο, «η ευθύνη που μένει σε μας είναι αυτοί οι νέοι επισκέπτες να μείνουν ικανοποιημένοι για να ξαναρθούν μιας και την καλύτερη και πιο εύστοχη προβολή την κάνει ο ευχαριστημένος επισκέπτης… Πρέπει να αποδείξουμε στην πράξη ότι είμαστε καλοί οικοδεσπότες και ότι, παρά την οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας, εξακολουθούμε να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους τουρίστες. Θα πρέπει να προβληθεί το γεγονός ότι εξαιτίας της κρίσης οι τιμές έχουν μειωθεί ή έχουν μείνει οι ίδιες και ότι οι διακοπές στην Κρήτη αξίζουν». Αντίστοιχως, τοποθετήθηκε και η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαίρη Λιονή.
Την έκθεση επισκέπτονται περίπου 200.000 επισκέπτες, στην πλειονότητά τους επαγγελματίες, που έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συναντηθούν με τους υποψήφιους συνεργάτες τους. Φέτος, 11.200 επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί έδωσαν το «παρών», καθώς και 7.000 δημοσιογράφοι από 188 χώρες του κόσμου. Οι παραγγελίες που έχουν καταγραφεί υπολογίζονται σε περισσότερες από 6 δισ. ευρώ, ενώ το 40% των αγοραστών τουριστικών προϊόντων είναι από το εξωτερικό.
Σημειώνεται πως η Γερμανική αγορά το 1999 έστειλε στην Κρήτη 780.000 επισκέπτες, αλλά στα επόμενα χρόνια έβαζε πάντα αρνητικό πρόσημο στη μεταβολή και έτσι έφτασε το 2010 στους 411.000 (πτώση της τάξης περίπου του 48%), σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΤ.
Παρόλα αυτά, όπως επισημαίνεται από την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, «η γερμανική αγορά είναι πρώτη στην κατάταξη των τροφοδοτριών του κρητικού τουρισμού και γι' αυτό τον λόγο μας ενδιαφέρουν οι τάσεις και οι προοπτικές της. Η οικονομική ανάκαμψη της Γερμανίας θα έχει ως αποτέλεσμα και τη σημαντική αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών των Γερμανών το 2011».
Η τουριστική κίνηση, λοιπόν, για τα ταξίδια διακοπών το καλοκαίρι, εμφανίζεται πολλά υποσχόμενη ενώ τα θετικά μηνύματα, εφόσον βέβαια όλα κυλήσουν ομαλά, προδικάζουν καινούργιο ρεκόρ ανάπτυξης της γερμανικής τουριστικής αγοράς. Ακόμα και οι συντηρητικοί αναλυτές της τουριστικής αγοράς, όπως ενημερώνουν οι συμμετέχοντες στην έκθεση της Γερμανίας, είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι και προβλέπουν αύξηση σε όλους τους προορισμούς, που θα τηρήσουν πειθαρχημένη τιμολογιακή πολιτική.
Το 2011 θα είναι μία χρονιά ανόδου για τον τουρισμό της Κρήτης, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν και από τις τουριστικές εκθέσεις που είναι σε εξέλιξη (Μόσχα, Παρίσι), αλλά και δεδομένων των γεγονότων στην Αφρική, της πληρότητας των ανταγωνιστικών προορισμών αλλά και της μείωσης του ΦΠΑ στη διαμονή. Αρκεί βέβαια και σύμφωνα με μηνύματα από Tour Operators / διεθνή πρακτορεία τουρισμού, να υπάρχει κοινωνική ηρεμία στην Ελλάδα. Αν αυτό συμβεί, οι εκπρόσωποι τουρισμού μιλούν για ένα «comeback» της Ελλάδας στη Γερμανία.
Στην έκθεση, που συμμετείχε και η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, πραγματοποιήθηκαν επαφές τα αποτελέσματα των οποίων ήταν αισιόδοξα για τον νομό, ενώ το περίπτερο γενικά της Κρήτης έγινε τόπος συνάντησης πολλών επαγγελματιών του νησιού με τους συνεργάτες τους στο εξωτερικό. Σύμφωνα τόσο με τον Μανώλη Μενιουδάκη, τμηματάρχη Τουρισμού της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, επόπτη του περιπτέρου, όσο και με τα όσα τονίστηκαν τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, Π. Γερουλάνο, τον υφυπουργό Γ. Νικητιάδη, του πρόεδρο του ΕΟΤ, Ν. Κανελλόπουλο, τον γγ του ΕΟΤ, Γ. Κολέτσο, και τον πρέσβη της Ελλάδας στη Γερμανία, Δ. Ράλλη, που επισκέφτηκαν το περίπτερο, «η ευθύνη που μένει σε μας είναι αυτοί οι νέοι επισκέπτες να μείνουν ικανοποιημένοι για να ξαναρθούν μιας και την καλύτερη και πιο εύστοχη προβολή την κάνει ο ευχαριστημένος επισκέπτης… Πρέπει να αποδείξουμε στην πράξη ότι είμαστε καλοί οικοδεσπότες και ότι, παρά την οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας, εξακολουθούμε να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους τουρίστες. Θα πρέπει να προβληθεί το γεγονός ότι εξαιτίας της κρίσης οι τιμές έχουν μειωθεί ή έχουν μείνει οι ίδιες και ότι οι διακοπές στην Κρήτη αξίζουν». Αντίστοιχως, τοποθετήθηκε και η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαίρη Λιονή.
Την έκθεση επισκέπτονται περίπου 200.000 επισκέπτες, στην πλειονότητά τους επαγγελματίες, που έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συναντηθούν με τους υποψήφιους συνεργάτες τους. Φέτος, 11.200 επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί έδωσαν το «παρών», καθώς και 7.000 δημοσιογράφοι από 188 χώρες του κόσμου. Οι παραγγελίες που έχουν καταγραφεί υπολογίζονται σε περισσότερες από 6 δισ. ευρώ, ενώ το 40% των αγοραστών τουριστικών προϊόντων είναι από το εξωτερικό.
Σημειώνεται πως η Γερμανική αγορά το 1999 έστειλε στην Κρήτη 780.000 επισκέπτες, αλλά στα επόμενα χρόνια έβαζε πάντα αρνητικό πρόσημο στη μεταβολή και έτσι έφτασε το 2010 στους 411.000 (πτώση της τάξης περίπου του 48%), σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΤ.
Παρόλα αυτά, όπως επισημαίνεται από την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, «η γερμανική αγορά είναι πρώτη στην κατάταξη των τροφοδοτριών του κρητικού τουρισμού και γι' αυτό τον λόγο μας ενδιαφέρουν οι τάσεις και οι προοπτικές της. Η οικονομική ανάκαμψη της Γερμανίας θα έχει ως αποτέλεσμα και τη σημαντική αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών των Γερμανών το 2011».
Η τουριστική κίνηση, λοιπόν, για τα ταξίδια διακοπών το καλοκαίρι, εμφανίζεται πολλά υποσχόμενη ενώ τα θετικά μηνύματα, εφόσον βέβαια όλα κυλήσουν ομαλά, προδικάζουν καινούργιο ρεκόρ ανάπτυξης της γερμανικής τουριστικής αγοράς. Ακόμα και οι συντηρητικοί αναλυτές της τουριστικής αγοράς, όπως ενημερώνουν οι συμμετέχοντες στην έκθεση της Γερμανίας, είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι και προβλέπουν αύξηση σε όλους τους προορισμούς, που θα τηρήσουν πειθαρχημένη τιμολογιακή πολιτική.