Στον πλανήτη του 2050 θα ξεναγούν τους μικρούς επισκέπτες τέσσερις ψηφιακοί χαρακτήρες, οι Buz, Eco, Tek και Dug, σε μία πρωτοπόρα, διαδραστική έκθεση, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Πρόκειται για την έκθεση "Ο πλανήτης σε χρειάζεται", που έχει σχεδιαστεί από το Μουσείο Φυσικών Επιστημών του Λονδίνου και εξερευνά, με τη χρήση πολυμέσων, πώς η επιστήμη και η τεχνολογία βοηθούν στο να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του μεταβαλλόμενου πλανήτη μας.
Η έκθεση, που θα φιλοξενείται από σήμερα έως το Σεπτέμβριο, στο περίπτερο 2 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), συνδιοργανώνεται από τη HELEXPO και την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρία, ACT, και θα λειτουργεί καθημερινά, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ, με εισιτήριο 10 ευρώ και 8 ευρώ για τα σχολεία.
Η έκθεση εξετάζει την κλιματική αλλαγή και την περιορισμένη διαθεσιμότητα των φυσικών πόρων στον πλανήτη και δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να ερευνήσουν, να διαδράσουν ή ακόμα και να αμφισβητήσουν όσα παρουσιάζονται σ' αυτήν, προκειμένου να αποκτήσουν την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση.
Εκτός από την επιμόρφωση σχετικά με το περιβάλλον, επιπλέον στόχος της είναι η ενεργοποίηση της οικολογικής συνείδησης των μαθητών, αλλά και η δραστηριοποίησή τους στη λήψη αποφάσεων, πάνω σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον.
Η ξενάγηση στην "Πόλη του μέλλοντος" ξεκινάει από το χώρο υποδοχής, όπου οι 4 ψηφιακοί χαρακτήρες συστήνονται και κάθε επισκέπτης παίρνει την ατομική "κάρτα επιβίωσης", όπου θα καταγράψει όλες τις αποφάσεις που θα πάρει στη συνέχεια. Ο ρόλος των χαρακτήρων στην έκθεση είναι να ενημερώνουν και να συμβουλεύουν τους μαθητές κατά τη λήψη των αποφάσεών τους.
Ακολουθεί η ενότητα "νερό", όπου αναφέρονται όλες οι καινοτόμες τεχνολογίες που θα συντελέσουν στην εξασφάλιση νερού στο μέλλον, ενώ πρόκληση αποτελεί μία εικονική πισίνα, που σε προσκαλεί να "κολυμπήσεις" παρέα με ψαράκια!
Στην ενότητα "τροφή", ο επισκέπτης γνωρίζει τις νέες τεχνολογίες, που θα χρησιμοποιούνται στο μέλλον για την παρασκευή, συγκέντρωση και διανομή τροφής και "μαγειρεύει" ένα φουτουριστικό γεύμα του 2050, "καταγράφοντας" όλες τις επιλογές του στην ψηφιακή του κάρτα και ακούγοντας τον Buz να μιλάει για τις δικές του… προτιμήσεις.
Στο επόμενο παιχνίδι, στόχος είναι ο σχεδιασμός των οικολογικών κτιρίων του μέλλοντος με καλύτερη ενεργειακή απόδοση και ακολουθούν οι νέοι τρόποι διασκέδασης, που παρουσιάζουν οι τέσσερις ψηφιακοί ήρωες, οι οποίοι συστήνουν και ρούχα κατασκευασμένα από διάφορα, ανακυκλώσιμα υλικά, όπως ελαστικά, μπαμπού ή ζαχαροκάλαμο.
Ακολουθεί η ενότητα "μετακίνηση", όπου ο επισκέπτης γνωρίζει τα καύσιμα του μέλλοντος και ενημερώνεται για τους τρόπους, με τους οποίους παράγονται οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Παράλληλα, σχεδιάζει το δικό του αυτοκίνητο προκειμένου να μεταφέρει όσους περισσότερους φίλους του μπορεί σε ένα πάρτυ!
Στο τέλος, όλες οι επιλογές του επισκέπτη που έχουν περαστεί στην ψηφιακή του κάρτα, "χτίζουν" τη δική του γειτονιά στην "πόλη του μέλλοντος", που προβάλλεται σε μια γιγαντοοθόνη.
Μ' αυτόν τον τρόπο αντιλαμβάνεται πώς οι επιλογές του επηρεάζουν την κοινότητά του σε συλλογικό επίπεδο και μπορεί πλέον από μόνος του να αξιολογήσει τις αποφάσεις, που έλαβε κατά τη διάρκεια της περιήγησής του στις πέντε θεματικές ενότητες.
Η έκθεση των 800 τ.μ. παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Μ. Βρετανία και συνέχισε το ταξίδι της στις ΗΠΑ και στη Ν. Α. Ασία, καταφέρνοντας να φιλοξενήσει πάνω από 1,5 εκατομμύρια επισκέπτες σ' όλο τον κόσμο
Η έκθεση, που θα φιλοξενείται από σήμερα έως το Σεπτέμβριο, στο περίπτερο 2 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), συνδιοργανώνεται από τη HELEXPO και την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρία, ACT, και θα λειτουργεί καθημερινά, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ, με εισιτήριο 10 ευρώ και 8 ευρώ για τα σχολεία.
Η έκθεση εξετάζει την κλιματική αλλαγή και την περιορισμένη διαθεσιμότητα των φυσικών πόρων στον πλανήτη και δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να ερευνήσουν, να διαδράσουν ή ακόμα και να αμφισβητήσουν όσα παρουσιάζονται σ' αυτήν, προκειμένου να αποκτήσουν την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση.
Εκτός από την επιμόρφωση σχετικά με το περιβάλλον, επιπλέον στόχος της είναι η ενεργοποίηση της οικολογικής συνείδησης των μαθητών, αλλά και η δραστηριοποίησή τους στη λήψη αποφάσεων, πάνω σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον.
Η ξενάγηση στην "Πόλη του μέλλοντος" ξεκινάει από το χώρο υποδοχής, όπου οι 4 ψηφιακοί χαρακτήρες συστήνονται και κάθε επισκέπτης παίρνει την ατομική "κάρτα επιβίωσης", όπου θα καταγράψει όλες τις αποφάσεις που θα πάρει στη συνέχεια. Ο ρόλος των χαρακτήρων στην έκθεση είναι να ενημερώνουν και να συμβουλεύουν τους μαθητές κατά τη λήψη των αποφάσεών τους.
Ακολουθεί η ενότητα "νερό", όπου αναφέρονται όλες οι καινοτόμες τεχνολογίες που θα συντελέσουν στην εξασφάλιση νερού στο μέλλον, ενώ πρόκληση αποτελεί μία εικονική πισίνα, που σε προσκαλεί να "κολυμπήσεις" παρέα με ψαράκια!
Στην ενότητα "τροφή", ο επισκέπτης γνωρίζει τις νέες τεχνολογίες, που θα χρησιμοποιούνται στο μέλλον για την παρασκευή, συγκέντρωση και διανομή τροφής και "μαγειρεύει" ένα φουτουριστικό γεύμα του 2050, "καταγράφοντας" όλες τις επιλογές του στην ψηφιακή του κάρτα και ακούγοντας τον Buz να μιλάει για τις δικές του… προτιμήσεις.
Στο επόμενο παιχνίδι, στόχος είναι ο σχεδιασμός των οικολογικών κτιρίων του μέλλοντος με καλύτερη ενεργειακή απόδοση και ακολουθούν οι νέοι τρόποι διασκέδασης, που παρουσιάζουν οι τέσσερις ψηφιακοί ήρωες, οι οποίοι συστήνουν και ρούχα κατασκευασμένα από διάφορα, ανακυκλώσιμα υλικά, όπως ελαστικά, μπαμπού ή ζαχαροκάλαμο.
Ακολουθεί η ενότητα "μετακίνηση", όπου ο επισκέπτης γνωρίζει τα καύσιμα του μέλλοντος και ενημερώνεται για τους τρόπους, με τους οποίους παράγονται οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Παράλληλα, σχεδιάζει το δικό του αυτοκίνητο προκειμένου να μεταφέρει όσους περισσότερους φίλους του μπορεί σε ένα πάρτυ!
Στο τέλος, όλες οι επιλογές του επισκέπτη που έχουν περαστεί στην ψηφιακή του κάρτα, "χτίζουν" τη δική του γειτονιά στην "πόλη του μέλλοντος", που προβάλλεται σε μια γιγαντοοθόνη.
Μ' αυτόν τον τρόπο αντιλαμβάνεται πώς οι επιλογές του επηρεάζουν την κοινότητά του σε συλλογικό επίπεδο και μπορεί πλέον από μόνος του να αξιολογήσει τις αποφάσεις, που έλαβε κατά τη διάρκεια της περιήγησής του στις πέντε θεματικές ενότητες.
Η έκθεση των 800 τ.μ. παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Μ. Βρετανία και συνέχισε το ταξίδι της στις ΗΠΑ και στη Ν. Α. Ασία, καταφέρνοντας να φιλοξενήσει πάνω από 1,5 εκατομμύρια επισκέπτες σ' όλο τον κόσμο