Στην πορεία κατασκευής των έργων της Δυτικής Μακεδονίας, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη με φορείς της περιοχής, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Σε ότι αφορά την κατασκευή των καθέτων αξόνων της Εγνατίας και τον άξονα «Κοζάνη - Πτολεμαΐδα - Φλώρινα -Νίκη», τόνισε ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος και γι’ αυτό «επιλογή της κυβέρνησης είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ολοκλήρωσης των μελετών».
Για τον άξονα «Νίκη-Κοζάνη-Λάρισα», σημείωσε ότι εκχωρήθηκε με την υπουργική απόφαση στην Εγνατία Οδό ΑΕ η μελέτη τμημάτων και η συνολική εποπτεία των μελετών που εκπονούνται από άλλες υπηρεσίες.
Υπογράμμισε ότι ο δρόμος «Γρεβενών - Βασιλίτσας» θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας.
Σε ότι αφορά στο δρόμο «Δεσκάτης - Γρεβενών», είπε ότι η Εγνατία Οδός μπορεί να αναλάβει τη μελέτη και στη συνέχεια θα διασφαλιστούν πόροι για την χρηματοδότηση του.
Ανέφερε ότι η Εγνατία Οδός, εάν υπάρχει και συμφωνία των τοπικών αρχών, μπορεί να αναλάβει τη μελέτη του δρόμου «Δεσκάτης-Γρεβενών» και στη συνέχεια θα διασφαλιστούν πόροι για την χρηματοδότησή του.
Το τμήμα «Φλώρινα-Νίκη» μήκους 14,5 χλμ. του κάθετου οδικού άξονα «Κοζάνη-Νίκη» της Εγνατίας Οδού, θα δημοπρατηθεί άμεσα, με την υπογραφή της ΚΥΑ έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων.
Για το τμήμα «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις με χαμηλότερο κόστος, που δεν θα υπερβαίνει τα 200 εκ. ευρώ. Η εναλλακτική θα διέρχεται μέσα από λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ».
Για τον οδικό άξονα Ε65, σημείωσε ότι προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικές καθυστερήσεις και εμπλοκές στην κατασκευή του, ήδη διερευνώνται εναλλακτικές χαράξεις του άξονα μετά την Καλαμπάκα, εκτός της περιοχής ενδιαίτησης της καφέ αρκούδας».
Σε ότι αφορά το φράγμα της Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι επειδή το έργο χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, οι οποίοι δεν είχαν διασφαλιστεί τα προηγούμενα χρόνια, παρουσιάζονται δυσκολίες στη χρηματοδότησή του.
Για τον άξονα «Νίκη-Κοζάνη-Λάρισα», σημείωσε ότι εκχωρήθηκε με την υπουργική απόφαση στην Εγνατία Οδό ΑΕ η μελέτη τμημάτων και η συνολική εποπτεία των μελετών που εκπονούνται από άλλες υπηρεσίες.
Υπογράμμισε ότι ο δρόμος «Γρεβενών - Βασιλίτσας» θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας.
Σε ότι αφορά στο δρόμο «Δεσκάτης - Γρεβενών», είπε ότι η Εγνατία Οδός μπορεί να αναλάβει τη μελέτη και στη συνέχεια θα διασφαλιστούν πόροι για την χρηματοδότηση του.
Ανέφερε ότι η Εγνατία Οδός, εάν υπάρχει και συμφωνία των τοπικών αρχών, μπορεί να αναλάβει τη μελέτη του δρόμου «Δεσκάτης-Γρεβενών» και στη συνέχεια θα διασφαλιστούν πόροι για την χρηματοδότησή του.
Το τμήμα «Φλώρινα-Νίκη» μήκους 14,5 χλμ. του κάθετου οδικού άξονα «Κοζάνη-Νίκη» της Εγνατίας Οδού, θα δημοπρατηθεί άμεσα, με την υπογραφή της ΚΥΑ έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων.
Για το τμήμα «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις με χαμηλότερο κόστος, που δεν θα υπερβαίνει τα 200 εκ. ευρώ. Η εναλλακτική θα διέρχεται μέσα από λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ».
Για τον οδικό άξονα Ε65, σημείωσε ότι προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικές καθυστερήσεις και εμπλοκές στην κατασκευή του, ήδη διερευνώνται εναλλακτικές χαράξεις του άξονα μετά την Καλαμπάκα, εκτός της περιοχής ενδιαίτησης της καφέ αρκούδας».
Σε ότι αφορά το φράγμα της Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι επειδή το έργο χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, οι οποίοι δεν είχαν διασφαλιστεί τα προηγούμενα χρόνια, παρουσιάζονται δυσκολίες στη χρηματοδότησή του.