Σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, που ξεπερνάει το 30%, παρατηρήθηκε, φέτος, την περίοδο του Πάσχα, σε σχέση με πέρυσι, χωρίς ωστόσο ο απολογισμός να είναι ευκαταφρόνητος, αφού φτάσαμε τους 30 νεκρούς, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας. Μείωση, αλλά σε μικρότερο ποσοστό, παρατηρήθηκε και στα σοβαρά και ελαφρά ατυχήματα.
Συγκεκριμένα, από την Παρασκευή πριν από το Σάββατο του Λαζάρου, (15 Απριλίου), που υπολογίζεται ότι αρχίζει η έξοδος από τα μεγάλα αστικά κέντρα -και κυρίως την Αθήνα-, μέχρι και τη Δευτέρα του Πάσχα, που ολοκληρώθηκε το πρώτο μεγάλο κύμα της επιστροφής, σημειώθηκαν 27 θανατηφόρα δυστυχήματα, έναντι 39 για το ίδιο χρονικό διάστημα του 2010 (μείωση 30,8%), 47 σοβαρά, έναντι 48 το 2010 (μείωση 2,1%) και 358 ελαφρά, έναντι 365 πέρυσι (μείωση 1,9%).
Αντίστοιχα τα θύματα ήταν: 30 νεκροί έναντι 43 το 2010 (μείωση 30,2%), 53 βαριά τραυματίες έναντι 56 (- 5,4%) και 472 ελαφρά τραυματίες έναντι 518 πέρυσι (-8,9%).
Από τα θανατηφόρα δυστυχήματα μόνο τρία έγιναν στους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, (δύο στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και ένα στην Εγνατία Οδό, ενώ πέντε σημειώθηκαν σε κατοικημένες περιοχές, κυρίως νυχτερινές ώρες, και τα υπόλοιπα στο υπόλοιπο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Τα 17 από τα 27 θανατηφόρα δυστυχήματα αποδίδονται από την Τροχαία σε γενικότερα αίτια, που σχετίζονται με τον οδηγό (υπερβολική ταχύτητα, έλλειψη προσοχής και σύνεσης, είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, έλλειψη προσοχής από πεζούς) και μόνο ένα στην κατάσταση του δρόμου και τον καιρό.
Τα επτά θανατηφόρα σημειώθηκαν με δίκυκλα, σε ένα εκ των οποίων σκοτώθηκε ο οδηγός του μετά από σύγκρουση με ζώο, στο Λιανοκλάδι Φθιώτιδας.
Μειωμένη κατά 15% ήταν και η έξοδος από την Αθήνα εφέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας. Ειδικότερα, από την Παρασκευή πριν από το Σάββατο του Λαζάρου μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα έφυγαν συνολικά από τα δύο εθνικά δίκτυα Αθηνών-Κορίνθου και Αθηνών-Λαμίας 927.000 αυτοκίνητα έναντι 1.090.300 το 2010.
Ελάχιστα μειωμένη (2,9%) ήταν, το ίδιο διάστημα, και η έξοδος από τη Θεσσαλονίκη (453.000 αυτοκίνητα έναντι 467.000 πέρυσι).
Για τη ασφαλή μετακίνηση και την αποφυγή ταλαιπωρίας των οδηγών, η Τροχαία είχε πάρει έκτακτα μέτρα, για την υλοποίηση των οποίων διατέθηκαν συνολικά 22.474 αστυνομικοί (3.335 αξιωματικοί, 18.165 τροχονόμοι και 975 ενισχύσεις από άλλες υπηρεσίες), καθώς και 10.761 οχήματα (8.895 περιπολικά, 1.226 δίκυκλα, 165 γερανοί και 475 αυτοκίνητα με συμβατικές πινακίδες).
Αντίστοιχα τα θύματα ήταν: 30 νεκροί έναντι 43 το 2010 (μείωση 30,2%), 53 βαριά τραυματίες έναντι 56 (- 5,4%) και 472 ελαφρά τραυματίες έναντι 518 πέρυσι (-8,9%).
Από τα θανατηφόρα δυστυχήματα μόνο τρία έγιναν στους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, (δύο στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και ένα στην Εγνατία Οδό, ενώ πέντε σημειώθηκαν σε κατοικημένες περιοχές, κυρίως νυχτερινές ώρες, και τα υπόλοιπα στο υπόλοιπο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Τα 17 από τα 27 θανατηφόρα δυστυχήματα αποδίδονται από την Τροχαία σε γενικότερα αίτια, που σχετίζονται με τον οδηγό (υπερβολική ταχύτητα, έλλειψη προσοχής και σύνεσης, είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, έλλειψη προσοχής από πεζούς) και μόνο ένα στην κατάσταση του δρόμου και τον καιρό.
Τα επτά θανατηφόρα σημειώθηκαν με δίκυκλα, σε ένα εκ των οποίων σκοτώθηκε ο οδηγός του μετά από σύγκρουση με ζώο, στο Λιανοκλάδι Φθιώτιδας.
Μειωμένη κατά 15% ήταν και η έξοδος από την Αθήνα εφέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας. Ειδικότερα, από την Παρασκευή πριν από το Σάββατο του Λαζάρου μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα έφυγαν συνολικά από τα δύο εθνικά δίκτυα Αθηνών-Κορίνθου και Αθηνών-Λαμίας 927.000 αυτοκίνητα έναντι 1.090.300 το 2010.
Ελάχιστα μειωμένη (2,9%) ήταν, το ίδιο διάστημα, και η έξοδος από τη Θεσσαλονίκη (453.000 αυτοκίνητα έναντι 467.000 πέρυσι).
Για τη ασφαλή μετακίνηση και την αποφυγή ταλαιπωρίας των οδηγών, η Τροχαία είχε πάρει έκτακτα μέτρα, για την υλοποίηση των οποίων διατέθηκαν συνολικά 22.474 αστυνομικοί (3.335 αξιωματικοί, 18.165 τροχονόμοι και 975 ενισχύσεις από άλλες υπηρεσίες), καθώς και 10.761 οχήματα (8.895 περιπολικά, 1.226 δίκυκλα, 165 γερανοί και 475 αυτοκίνητα με συμβατικές πινακίδες).