Στο -όχι πολύ μακρινό- μέλλον τα αυτοκίνητα μπορεί να κρύβουν στον κινητήρα τους όχι τα συμβατικά μπουζί, αλλά μικρά λέιζερ, που θα πυροδοτούν την ανάφλεξη του μίγματος καυσίμου-αέρα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η σχετική ανακοίνωση αναμένεται να γίνει, σύμφωνα με το BBC, την Πρωτομαγιά, από ρουμάνους και ιάπωνες ερευνητές, στη διεθνή Συνδιάσκεψη για τα Λέιζερ και την Ηλεκτρο-Οπτική.
Η σχετική ανακοίνωση αναμένεται να γίνει, σύμφωνα με το BBC, την Πρωτομαγιά, από ρουμάνους και ιάπωνες ερευνητές, στη διεθνή Συνδιάσκεψη για τα Λέιζερ και την Ηλεκτρο-Οπτική.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να αυξήσει περαιτέρω της ενεργειακή αποδοτικότητα των μηχανών των αυτοκινήτων, να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και, συνεπώς, την μόλυνση της ατμόσφαιρας. Ήδη οι ερευνητές βρίσκονται σε επαφές με την εταιρία κατασκευής μπουζί και άλλων εξαρτημάτων αυτοκινήτων Denso για να προωθήσουν εμπορικά την ανακάλυψή τους.
Διάφοροι ερευνητές προσπαθούν, εδώ και χρόνια, να βρουν εναλλακτικές λύσεις στα μπουζί, καθώς το μέταλλο των τελευταίων σταδιακά διαβρώνεται, ενώ η αποδοτικότητα της προκαλούμενης καύσης θεωρείται μειωμένη.
Η θεωρητική σκέψη για την αντικατάσταση των παλιών καλών μπουζί -μια τεχνολογία που ελάχιστα έχει αλλάξει εδώ και 150 χρόνια- με λέιζερ δεν είναι καινούρια. Τελευταία όμως, η εφεύρεση μικροσκοπικών λέιζερ έχει κάνει πιο πρακτικά εφαρμόσιμη την ιδέα.
Οι ερευνητές από την Ρουμανία και την Ιαπωνία, με επικεφαλής τον Τακουνόρι Τάιρα των Εθνικών Ινστιτούτων Φυσικών Επιστημών στο Οκαζάκι, έχουν αναπτύξει ένα σύστημα που μπορεί να εστιάσει δύο ή τρεις ακτίνες λέιζερ υψηλής ενέργειας, σε μεταβαλλόμενο βάθος, στους κυλίνδρους της μηχανής. Η προκαλούμενη ανάφλεξη είναι πιο αποδοτική και, παράλληλα, δεν τίθεται θέμα φθοράς του υλικού με το πέρασμα του χρόνου, όπως στην περίπτωση του μπουζί.
Στο παρελθόν, λέιζερ ικανά να παράγουν υψηλή ενέργεια, είχαν μεγάλο μέγεθος, ήσαν ασταθή και υπήρχαν μόνο σε επιστημονικές εγκαταστάσεις βασικής έρευνας. Τώρα, όμως, τα μικρά λέιζερ, κατασκευασμένα από κεραμικό υλικό, μπορούν να ενσωματωθούν μέσα στους κυλίνδρους του κινητήρα, παίζοντας το ρόλο των μπουζί, χωρίς τα άλλα μειονεκτήματά τους.
Διάφοροι ερευνητές προσπαθούν, εδώ και χρόνια, να βρουν εναλλακτικές λύσεις στα μπουζί, καθώς το μέταλλο των τελευταίων σταδιακά διαβρώνεται, ενώ η αποδοτικότητα της προκαλούμενης καύσης θεωρείται μειωμένη.
Η θεωρητική σκέψη για την αντικατάσταση των παλιών καλών μπουζί -μια τεχνολογία που ελάχιστα έχει αλλάξει εδώ και 150 χρόνια- με λέιζερ δεν είναι καινούρια. Τελευταία όμως, η εφεύρεση μικροσκοπικών λέιζερ έχει κάνει πιο πρακτικά εφαρμόσιμη την ιδέα.
Οι ερευνητές από την Ρουμανία και την Ιαπωνία, με επικεφαλής τον Τακουνόρι Τάιρα των Εθνικών Ινστιτούτων Φυσικών Επιστημών στο Οκαζάκι, έχουν αναπτύξει ένα σύστημα που μπορεί να εστιάσει δύο ή τρεις ακτίνες λέιζερ υψηλής ενέργειας, σε μεταβαλλόμενο βάθος, στους κυλίνδρους της μηχανής. Η προκαλούμενη ανάφλεξη είναι πιο αποδοτική και, παράλληλα, δεν τίθεται θέμα φθοράς του υλικού με το πέρασμα του χρόνου, όπως στην περίπτωση του μπουζί.
Στο παρελθόν, λέιζερ ικανά να παράγουν υψηλή ενέργεια, είχαν μεγάλο μέγεθος, ήσαν ασταθή και υπήρχαν μόνο σε επιστημονικές εγκαταστάσεις βασικής έρευνας. Τώρα, όμως, τα μικρά λέιζερ, κατασκευασμένα από κεραμικό υλικό, μπορούν να ενσωματωθούν μέσα στους κυλίνδρους του κινητήρα, παίζοντας το ρόλο των μπουζί, χωρίς τα άλλα μειονεκτήματά τους.