27 Ιουνίου 2011

Μαγκριώτης: Τα έργα σταματάνε το ένα μετά τ' άλλο επειδή το Κράτος δεν πληρώνει... κι αυτός έταξε έργα 4,3 δισ. ευρώ στη Μακεδονία!!!

http://www.zougla.gr/Image.ashx?fid=110404&w=400&h=300&q=80Την παρακάτω σκηνοθετημένη παράσταση τσίρκου από τον Μαγκριώτη [στη φώτο λέει: "πείτε μου τι θέλετε και θα σας το κάνω"]στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε την έχοντας στο πίσω μέρος τους μυαλού σας τα εξής δύο παραδείγματα που μου έρχονται γρήγορα στο μυαλό: τη διακοπή των έργων κατασκευής λιμανιού στη Νέα Καρβάλη-Καβάλας και της κατασκευσής φράγματος για την υδροδότηση του Ηρακλείου της Κρήτης... οι εργολάβοι εγκατέλειψαν τα εργοτάξια μιας και το κράτος δεν είχε πληρώσει επί μήνες τις οφειλές του... την ίδια ώρα που ο Μαγκριώτης σαν κομματάρχης ελληνικής ταινίας υπόσχεται νέα έργα 4,3 δις!!! Έλεος ρε! Δε ζούμε πια στο 1960...

Διαβάστε και τι υποσχέθηκε:

Αναπτυξιακές υποδομές ύψους 4,3 δισ. ευρώ εξασφαλίστηκαν στο υπό ψήφιση μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της κυβέρνησης για τη Βόρεια Ελλάδα, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα από κοινού με τον γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, Ευθύμιο Σώκο.

Ο κ. Μαγκριώτης αναγνώρισε ότι η Ελλάδα ζει «σκληρές» ημέρες τους τελευταίους 20 μήνες και επισήμανε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να παραμείνει «όρθια» η χώρα και να «πατήσει στα πόδια» της η ελληνική οικονομία, βασιζόμενη στο τρίπτυχο: ανάπτυξη, αύξηση θέσεων εργασίας, ενίσχυση εξωστρέφειας.

Υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποδείχθηκε ότι έκανε την καλύτερη προετοιμασία για το ΕΣΠΑ, έναντι των άλλων και ότι η Β. Ελλάδα «κοστίζει» λιγότερα στο κράτος από άλλες περιφέρειες. Στη συνέχεια ανέπτυξε τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης για την περιοχή, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι «μέχρι το τέλος του 2015 όλες οι μεγάλες πρωτεύουσες θα συνδέονται με τη Θεσσαλονίκη, με κλειστό αυτοκινητόδρομο».

Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, αυτή τη στιγμή στη Βόρεια Ελλάδα εκτελούνται έργα ύψους 2 δισ. ευρώ και το αργότερο στις αρχές του 2012 πρόκειται να δημοπρατηθούν έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Με την έλευση του 2013 αναμένεται να ακολουθήσουν, σύμφωνα με τον υφυπουργό, και νέα έργα αξίας 720 εκατ. ευρώ.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι σε εξέλιξη η επέκταση του διαδρόμου προσαπογείωσης 10/28 εντός της θάλασσας (κόστους 167 εκατ. ευρώ), ενώ έχει εγκριθεί και η αναβάθμισή του, αξίας 36 εκατ. ευρώ. Για το μετρό Θεσσαλονίκης επεσήμανε ότι το αργότερο στις αρχές του 2012 θα δημοπρατηθεί η επέκτασή του προς Καλαμαριά, επαναλαμβάνοντας ότι οι πόροι είναι διασφαλισμένοι και ότι πρόσφατα υπεγράφη και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Θα ακολουθήσει η επέκταση της γραμμής Λαγκαδά -Ευκαρπία προς τα Δυτικά, ύψους 600 εκατ. ευρώ. Η σχετική δημοπράτηση αναμένεται μέχρι το τέλος του 2013.

Για την Εγνατία Οδό επεσήμανε: βρίσκονται σε εξέλιξη έργα ύψους 203,5 εκατ. ευρώ, είναι προς δημοπράτηση άλλα αξίας 303 εκατ. ενώ μελετώνται και νέα, κόστους 1,6 δισ. ευρώ. Τα τελευταία πρόκειται να δημοπρατηθούν, το αργότερο, μέχρι τις αρχές του 2013.

Για τους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παρατήρησε ότι από 14 που προέβλεπε το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, περιορίστηκαν σε επτά. Τόνισε ότι τέσσερις σταθμοί θα λειτουργήσουν τον Ιούλιο, με χαμηλές χρεώσεις που θα ανακοινωθούν εντός των ημερών.

Για τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, πέρα από αυτόν στον Πλάτανο Ημαθίας, είπε ότι συμβασιοποιημένοι είναι αυτοί σε Ελευθεροχώρι και Σώστη και θα ακολουθήσει αυτός στο Αρντάνι Έβρου, το 2012.

Για τον ευρωπαϊκό οδικό άξονα 10, ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι παρά τη διστακτικότητα ορισμένων γειτόνων μας (FYROM) το έργο, ύψους 255 εκατ. ευρώ, θα δημοπρατηθεί στις αρχές του 2012, ενώ μεταξύ άλλων διαβεβαίωσε ότι το project αναφορικά με τα καραβάκια στο Θερμαϊκό προχωρά βάσει σχεδίου και μετά τον ανασχηματισμό.



Στο ράφι επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ …λόγω γραφειοκρατίας



Μελέτη που έδειξε ότι την τελευταία επταετία «εμποδίστηκαν» 1.013 μικρές ή μεσαίες επενδύσεις (ως 3 εκατ. ευρώ έκαστη), συνολικής αξίας 800 εκατ. ευρώ, παρουσίασε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, Ευθύμιος Σώκος. Τόνισε ότι τα έργα αυτά δεν πραγματοποιήθηκαν, λόγω γραφειοκρατίας, άρνησης ανάληψης ευθύνης ή και δυσκολίας κατανόησης του νόμου.

Με αφορμή την από 1ης Ιουλίου παράδοση της διαχείρισης του ΕΣΠΑ στην αιρετή Περιφέρεια, ο κ. Σώκος ανακοίνωσε απολογιστικά στοιχεία για την πορεία διαχείρισης του προγράμματος. Σημείωσε ότι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται υπό δημοπράτηση έργα ύψους 850 εκατ. ευρώ. Περαιτέρω επισήμανε ότι μέχρι το τέλος Ιουνίου τα ενταγμένα στο ΕΣΠΑ έργα θα είναι συνολικού ύψους 2, 13 δισ. ευρώ (το 99,5% της προγραμματικής δέσμευσης), τα συμβασιοποιημένα 1,43 δισ. ευρώ (66,7%) και η απορρόφηση θα φθάνει στα 569 εκατ. ευρώ (26,6%). Τόνισε δε ότι το τελευταίο εξάμηνο εντάχθηκαν συνολικά 54 έργα, αξίας 250 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα ενταγμένα και περαιωμένα έργα στο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή κόμβων Μυγδονίας, 3,3 εκατ. ευρώ, ενώ σε φάση κατασκευής βρίσκονται τα εξής:

-οδικός άξονας Σέρρες-Αμφίπολη τμήμα Μεσσορράχη-Αμφίπολη, 38,6 εκατ. ευρώ,

-κατασκευή οδικού τμήματος Ποτίδαια-Κασσανδρεία, 79,6 εκατ. ευρώ,

-οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη, τμήμα Άσσηρος-Ν.Σάντα, 58 εκατ. ευρώ,

-περιμετρική οδός Πολυγύρου, τμήμα Αγ.Βλάσης προς Βράσταμα, 8,65 εκατ. ευρώ και

-οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, αποπεράτωση τμήματος Παραλίμνης, 5,9 εκατ. ευρώ.

Ενταγμένα στο ΕΣΠΑ είναι τα έργα:

-κατασκευή Α/Κ Κ16 στη συμβολή ΠΑΘΕ και Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, 89,5 εκατ. ευρώ και

-κατασκευή παράκαμψης Αρναίας, 25,3 εκατ. ευρώ.

Το σύνολο των έργων που εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ ανέρχεται στα 114,8 εκατ. ευρώ.

Τα έργα που προτάθηκαν για ένταξη στο ΕΣΠΑ είναι:

-οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσας

- κατασκευή παράκαμψης Γιαννιτσών, 105 εκατ. ευρώ,

-κατασκευή περιφερειακής οδού Κατερίνης, 65,5 εκατ. ευρώ και

-βελτίωση εισόδου Κιλκίς από Α/Κ Μαυρονερίου έως Κιλκίς, 28 εκατ. ευρώ.

Τα έργα με μελετητική ωριμότητα για ένταξη στο ΕΣΠΑ είναι:

-ολοκλήρωση σύνδεσης Β.Ι.Π.Ε.Θ. με Π.Α.Θ.Ε. και Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, 70 εκατ. ευρώ,

-οδικός άξονας Βέροια-Σκύδρα, τμήμα Νάουσα-Σκύδρα, 110 εκατ. ευρώ,

-βελτίωση της εθνικής οδού Κατερίνης-Αγ.Δημητρίου, τμήμα Κατερίνη-Φωτεινής, 29 εκατ. ευρώ και

-οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας, 115 εκατ. ευρώ.