24 Ιουνίου 2011

Μειώνουν τις δαπάνες τους λόγω κρίσης τα ελληνικά νοικοκυριά, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari

http://tvxs.gr/sites/default/files/images/story/medium_0.jpgΙδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με την περυσινή χρονιά εμφανίζεται εφέτος το ποσοστό των Ελλήνων πολιτών που δηλώνουν ότι έχουν μειώσει τις δαπάνες στο νοικοκυριό τους, περιορίζοντας την καταναλωτικής τους συμπεριφορά, λόγω της οικονομικής ύφεσης και της αβεβαιότητας που επιφέρει.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας "Lifestyles" της εταιρείας Focus Bari υπο τον τίτλο "ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης στα ελληνικά νοικοκυριά", τον Μάρτιο του 2010 το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που δήλωσε ότι είχε προχωρήσει σε περικοπές δαπανών ήταν 52% ενώ τον φετινό Μάρτιο το ποσοστό ανήλθε σε 83%. Αντίστοιχα ποσοστό 48% των ελληνικών νοικοκυριών δήλωσε τον Μάρτιο του 2010 ότι δεν έχει περικόψει δαπάνες ενώ τον Μάρτιο του 2011 το ποσοστό ανήλθε σε 17%.

Ως βασικότερος λόγος που οδήγησε στις περικοπές δαπανών και τον περιορισμό της κατανάλωσης εμφανίζεται η πραγματική μείωση του εισοδήματός τους για 4 στους 6 Έλληνες, σχεδόν οι διπλάσιοι σε σχέση με όσους δήλωναν το ίδιο πράγμα πέρυσι.

Ειδικότερα ποσοστό 35% των ελληνικών νοικοκυριών δήλωσε τον Μάρτιο του 2010 ως βασικότερο λόγο περικοπής δαπανών τη μείωση εισοδήματος ενώ τον Μάρτιο του 2011 το ποσοστό ανήλθε σε 64%. Ποσοστό 17% των ελληνικών νοικοκυριών επικαλείται προληπτικούς λόγους τον Μάρτιο του 2010 σε σχέση με ποσοστό 19% τον Μάρτιο του 2011.

Οι περικοπές δαπανών αφορούν σε διάφορους τομείς και δραστηριότητες της ζωής, με κυριότερους τον τομέα της διασκέδασης (75%), της ένδυσης-υπόδησης (69%) και της αναψυχής (52%), ενώ σχεδόν οι μισοί δηλώσουν πλέον και περιορισμό δαπανών στα προϊόντα σούπερ μάρκετ (46%).

Επίσης ένας στους πέντε Έλληνες καταναλωτές δηλώνει περιορισμό δαπανών σε έξοδα κίνησης, καλλυντικά, αγορά εντύπων και σε κατανάλωση νερού και ρεύματος. Ειδικότερα ποσοστό 22% δηλώνει περιορισμό δαπανών σε έξοδα αυτοκινήτου/βενζίνης, ποσοστό 21% σε καλλυντικά, ποσοστό 20% σε περιοδικά/εφημερίδες, ποσοστό 19% σε ΔΕΗ/ΕΥΔΑΠ, ποσοστό 13% σε DVD ταινίες, ποσοστό 13% σε cd μουσικής, ποσοστό 10% σε υπηρεσίες ομορφιάς και ποσοστό 10% σε τσιγάρα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2010 έως τον Μάρτιο του 2011 σε δείγμα 6.639.000 ατόμων πανελλαδικά ηλικίας 18-70 ετών.