Τους λόγους για τους οποίους δεν είναι δυνατό να μειωθούν τα διόδια στα εθνικά οδικά δίκτυα εξέθεσε στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Μαγκριώτης, αποδίδοντας την ευθύνη για την αρνητική αυτή εξέλιξη στις τράπεζες οι οποίες δεν επαναχρηματοδοτούν τα έργα μη θεωρώντας τα βιώσιμα, αλλά και στους παραχωρησιούχους των έργων που δεν τήρησαν την σχετική συμφωνία με την κυβέρνηση.
Ο ίδιος, ωστόσο, εκδήλωσε την αισιοδοξία του ότι τα έργα είναι βιώσιμα και πάνω από όλα δεν θα πτωχεύσει η χώρα «γιατί στο πίσω μέρος του μυαλού των τραπεζιτών αυτή η σκέψη υπάρχει».
«Δεν έχει γίνει πράξη η μείωση των διοδίων, γιατί οι τράπεζες θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα. Η ευθύνη είναι στην πλευρά των τραπεζών. Εμείς διαφωνούμε με αυτή την εκτίμηση. Τους καλούμε να ξεκινήσουν την επαναχρηματοδότηση ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα και φυσικά να μειωθούν ταυτόχρονα και τα διόδια» είπε απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου.
«Παρότι η κυβέρνηση μέσα από αυτό το ενδιάμεσο σχέδιο έχει εγγυηθεί σε απόλυτο βαθμό τα έργα και τις επόμενες κινήσεις, οι τράπεζες αρνούνται να επαναχρηματοδοτήσουν τα έργα γιατί συνεχίζουν να θεωρούν ότι δεν είναι βιώσιμα. Εγώ είμαι αισιόδοξος ότι και η χώρα θα πάει μπροστά και τα έργα είναι βιώσιμα. Πάνω από όλα είναι το συμφέρον της χώρας και του φορολογούμενου πολίτη. Με αυτή την έννοια κάθε όρος που βάζουν οι τράπεζες δεν σημαίνει ότι από τη δική μας πλευρά θα γίνει δεκτός» τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός εξήγησε, επίσης, πως για οποιαδήποτε αλλαγή στις συμβάσεις των οδικών έργων θα πρέπει να συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές ή το Δημόσιο να καταγγείλει μονομερώς την σύμβαση.
Κατά το πρώτο σκέλος, ο κ. Μαγκριώτης είπε πως η συμφωνία η οποία είχε γίνει -με την υπογραφή μάλιστα μνημονίου συναντίληψης- ακυρώθηκε από την άλλη πλευρά κι έτσι δεν μπορεί να έρθει στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση την οποία είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ώστε να μειωθούν τα διόδια.
Κατά το δεύτερο μέρος, ο αρμόδιος υφυπουργός είπε πως αν το Δημόσιο καταγγείλει μονομερώς τις συμβάσεις τα έργα θα σταματήσουν και θα υπάρξει πολλαπλή ζημία.
«Δεν έχει γίνει πράξη η μείωση των διοδίων, γιατί οι τράπεζες θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα. Η ευθύνη είναι στην πλευρά των τραπεζών. Εμείς διαφωνούμε με αυτή την εκτίμηση. Τους καλούμε να ξεκινήσουν την επαναχρηματοδότηση ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα και φυσικά να μειωθούν ταυτόχρονα και τα διόδια» είπε απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου.
«Παρότι η κυβέρνηση μέσα από αυτό το ενδιάμεσο σχέδιο έχει εγγυηθεί σε απόλυτο βαθμό τα έργα και τις επόμενες κινήσεις, οι τράπεζες αρνούνται να επαναχρηματοδοτήσουν τα έργα γιατί συνεχίζουν να θεωρούν ότι δεν είναι βιώσιμα. Εγώ είμαι αισιόδοξος ότι και η χώρα θα πάει μπροστά και τα έργα είναι βιώσιμα. Πάνω από όλα είναι το συμφέρον της χώρας και του φορολογούμενου πολίτη. Με αυτή την έννοια κάθε όρος που βάζουν οι τράπεζες δεν σημαίνει ότι από τη δική μας πλευρά θα γίνει δεκτός» τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός εξήγησε, επίσης, πως για οποιαδήποτε αλλαγή στις συμβάσεις των οδικών έργων θα πρέπει να συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές ή το Δημόσιο να καταγγείλει μονομερώς την σύμβαση.
Κατά το πρώτο σκέλος, ο κ. Μαγκριώτης είπε πως η συμφωνία η οποία είχε γίνει -με την υπογραφή μάλιστα μνημονίου συναντίληψης- ακυρώθηκε από την άλλη πλευρά κι έτσι δεν μπορεί να έρθει στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση την οποία είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ώστε να μειωθούν τα διόδια.
Κατά το δεύτερο μέρος, ο αρμόδιος υφυπουργός είπε πως αν το Δημόσιο καταγγείλει μονομερώς τις συμβάσεις τα έργα θα σταματήσουν και θα υπάρξει πολλαπλή ζημία.