Το ένα δισ. υπολογίζεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων της βιομηχανίας της κρουαζιέρας, ότι μπορεί να ξεπεράσει συνολικά η ζημιά που θα προκληθεί στην κρουαζιέρα αλλά και στις τοπικές κοινωνίες εξαιτίας των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών ταξί, που προκάλεσε ο Γιάννης Ραγκούσης [στη φώτο τον βλέπετε να γελάει με τα κατορθώματά του] και θα είχαν αποφευχθεί αν υπουργός μεταφορών είχε παραμείνει ο Ρέππας!
Από την πρώτη στιγμή οι κινητοποιήσεις έπληξαν καίρια την κρουαζιέρα αφού δεκάδες μεγάλες εταιρείες άλλαξαν ή ακύρωσαν δρομολόγια. Οι τουρίστες δεν κατεβαίνουν στα λιμάνια να ξοδέψουν τα χρήματά τους ενώ εμφανίζεται πλέον μειωμένη η ζήτηση. Οι εταιρείες που άλλαξαν δρομολόγια ή δεν κατέβασαν σε λιμάνια επιβάτες υπολογίζονται στις δώδεκα...
Aλλαγές στα δρομολόγιά τους πραγματοποίησαν μεταξύ άλλων τα πλοία Αρμονία, Solstice, Voyager of the Seas, Zenith, Ruby Princess, Voyager of the seas, Navigator of the Seas, Spleder of the Seas.
Πολλά από αυτά δεν έδεσαν στα λιμάνια της Ελλάδας , ενώ άλλα αναζήτησαν εναλλακτικές διαδρομές με κριτήριο την ασφάλεια των επιβατών τους και την ομαλή αποβίβασή τους. Μέρος των κρουαζιερόπλοιων κατευθύνθηκε προς την Τουρκία, όπου καλύφθηκαν τα κενά που δημιουργήθηκαν στα προγραμματισμένα δρομολόγια.
Ενδεικτικά, το κρουαζιερόπλοιο Voyager of the Seas με 3.500 επιβάτες, όταν έφτασε την Τρίτη στον Πειραιά από το Ντουμπρόβνικ και ο καπετάνιος είδε την κατάσταση που επικρατούσε στο λιμάνι, όταν ολοκληρώθηκε ο ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμα, απέπλευσε αμέσως για Τουρκία.
Η Louis Hellenic Cruises η μοναδική που κάνει επιβίβαση και αποβίβαση από τον Πειραιά, προωθώντας ουσιαστικά «Ελληνικούς προορισμούς», έχει υποστεί σημαντική βλάβη. Τόσο την πρώτη μέρα των κινητοποιήσεων των ταξί με το Louis Majesty που αποκλείστηκε στον Πειραιά, όσο και άλλες δύο φορές στο λιμάνι Ηρακλείου (την περασμένη εβδομάδα το Louis Majesty & Louis Cristal), την περασμένη Κυριακή το Louis Cristal, δηλαδή συνολικά 3 φορές σε 4 πλοία, με μέσο όρο επιβατών 1.500 ατόμων ανά πλοίο δηλαδή 7.500 άνθρωποι. Στην πλειοψηφία τους Αμερικανοί & Ευρωπαίοι, οι οποίοι δεν κατάφεραν να κατέβουν και να πραγματοποιήσουν τις εκδρομές τους. Στο λιμάνι Ηρακλείου ουσιαστικά μόνο τα πλοία της Louis έχουν αποκλειστεί.
Και χθες Δευτέρα, στην Κέρκυρα αποκλείστηκε για μερικές ώρες το Calypso που είχε ξεκινήσει από την Κύπρο με 700 επιβάτες.
Σύμφωνα με πηγές της Louis, η ζημία που έχει υποστεί η εταιρεία από τη μη πραγματοποίηση των εκδρομών αυτών υπολογίζεται σε 500.000 ευρώ (αν υπολογιστεί κόστος 70 ευρώ την εκδρομή), ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο για ακυρώσεις κρουαζιέρων μελλοντικά από tour operators και εκεί η απώλεια δεν μπορεί να εκτιμηθεί άμεσα.
Στην εταιρεία επικρατεί προβληματισμός και προσανατολίζονται για την άμεση αλλαγή τουλάχιστον του δρομολογίου στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Επιπρόσθετα, τόσο η τοπική οικονομία όσο και κατά προέκταση η εθνική θα έχει τεράστια απώλεια εσόδων. Και αυτό γιατί από τη μία οι επιβάτες προτιμούν να παραμένουν στα πλοία παρά να επισκέπτονται την Αθήνα ή άλλα αξιοθέατα, από φόβο και ανησυχία για πιθανή ταλαιπωρία από τις κινητοποιήσεις ή πιθανούς αποκλεισμούς.
Από την άλλη, οι αναποφάσιστοι τουρίστες που αναζητούν μια καλή ευκαιρία και προσφορά της «τελευταίας στιγμής» για να κλείσουν τις διακοπές τους, είναι σίγουρο ότι θα απογοητευτούν, θα επηρεαστούν από τα αρνητικά αυτά γεγονότα και θα στραφούν φυσικά στους άμεσους ανταγωνιστές μας που είναι η Τουρκία, Ισπανία, Ιταλία.
Και σίγουρα η ζημιά δεν είναι μόνο για αυτούς που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με αυτόν αλλά και για όλη την κοινωνία.
Aλλαγές στα δρομολόγιά τους πραγματοποίησαν μεταξύ άλλων τα πλοία Αρμονία, Solstice, Voyager of the Seas, Zenith, Ruby Princess, Voyager of the seas, Navigator of the Seas, Spleder of the Seas.
Πολλά από αυτά δεν έδεσαν στα λιμάνια της Ελλάδας , ενώ άλλα αναζήτησαν εναλλακτικές διαδρομές με κριτήριο την ασφάλεια των επιβατών τους και την ομαλή αποβίβασή τους. Μέρος των κρουαζιερόπλοιων κατευθύνθηκε προς την Τουρκία, όπου καλύφθηκαν τα κενά που δημιουργήθηκαν στα προγραμματισμένα δρομολόγια.
Ενδεικτικά, το κρουαζιερόπλοιο Voyager of the Seas με 3.500 επιβάτες, όταν έφτασε την Τρίτη στον Πειραιά από το Ντουμπρόβνικ και ο καπετάνιος είδε την κατάσταση που επικρατούσε στο λιμάνι, όταν ολοκληρώθηκε ο ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμα, απέπλευσε αμέσως για Τουρκία.
Η Louis Hellenic Cruises η μοναδική που κάνει επιβίβαση και αποβίβαση από τον Πειραιά, προωθώντας ουσιαστικά «Ελληνικούς προορισμούς», έχει υποστεί σημαντική βλάβη. Τόσο την πρώτη μέρα των κινητοποιήσεων των ταξί με το Louis Majesty που αποκλείστηκε στον Πειραιά, όσο και άλλες δύο φορές στο λιμάνι Ηρακλείου (την περασμένη εβδομάδα το Louis Majesty & Louis Cristal), την περασμένη Κυριακή το Louis Cristal, δηλαδή συνολικά 3 φορές σε 4 πλοία, με μέσο όρο επιβατών 1.500 ατόμων ανά πλοίο δηλαδή 7.500 άνθρωποι. Στην πλειοψηφία τους Αμερικανοί & Ευρωπαίοι, οι οποίοι δεν κατάφεραν να κατέβουν και να πραγματοποιήσουν τις εκδρομές τους. Στο λιμάνι Ηρακλείου ουσιαστικά μόνο τα πλοία της Louis έχουν αποκλειστεί.
Και χθες Δευτέρα, στην Κέρκυρα αποκλείστηκε για μερικές ώρες το Calypso που είχε ξεκινήσει από την Κύπρο με 700 επιβάτες.
Σύμφωνα με πηγές της Louis, η ζημία που έχει υποστεί η εταιρεία από τη μη πραγματοποίηση των εκδρομών αυτών υπολογίζεται σε 500.000 ευρώ (αν υπολογιστεί κόστος 70 ευρώ την εκδρομή), ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο για ακυρώσεις κρουαζιέρων μελλοντικά από tour operators και εκεί η απώλεια δεν μπορεί να εκτιμηθεί άμεσα.
Στην εταιρεία επικρατεί προβληματισμός και προσανατολίζονται για την άμεση αλλαγή τουλάχιστον του δρομολογίου στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Επιπρόσθετα, τόσο η τοπική οικονομία όσο και κατά προέκταση η εθνική θα έχει τεράστια απώλεια εσόδων. Και αυτό γιατί από τη μία οι επιβάτες προτιμούν να παραμένουν στα πλοία παρά να επισκέπτονται την Αθήνα ή άλλα αξιοθέατα, από φόβο και ανησυχία για πιθανή ταλαιπωρία από τις κινητοποιήσεις ή πιθανούς αποκλεισμούς.
Από την άλλη, οι αναποφάσιστοι τουρίστες που αναζητούν μια καλή ευκαιρία και προσφορά της «τελευταίας στιγμής» για να κλείσουν τις διακοπές τους, είναι σίγουρο ότι θα απογοητευτούν, θα επηρεαστούν από τα αρνητικά αυτά γεγονότα και θα στραφούν φυσικά στους άμεσους ανταγωνιστές μας που είναι η Τουρκία, Ισπανία, Ιταλία.
Και σίγουρα η ζημιά δεν είναι μόνο για αυτούς που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με αυτόν αλλά και για όλη την κοινωνία.