Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, ο ΑΣΕΠ κατατάσσει το πλεονάζον προσωπικό σε πίνακες με βάση τα τυπικά προσόντα, την εμπειρία , το χρόνο εργασίας στον φορέα , καθώς και την οικογενειακή κατάσταση. Συγκεκριμένα, οι φορείς, εφόσον χαρακτηρίσουν προσωπικό ως πλεονάζον, συντάσσουν και αποστέλλουν στο ΑΣΕΠ πίνακα πλεονάζοντος προσωπικού κατά κατηγορία και ειδικότητα, καθώς και τα στοιχεία υπηρεσιακών μεταβολών. Επιπλέον, προσκομίζονται στο ΑΣΕΠ από τους ενδιαφερόμενους τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τα προσόντα και τις ιδιότητες που επικαλούνται (όπως τίτλους σπουδών).
Με βάση τα στοιχεία αυτά, το ΑΣΕΠ κατατάσσει το πλεονάζον προσωπικό και συντάσσει ανά φορέα πίνακα κατάταξης κατά κατηγορία και ειδικότητα. Η κατάταξη γίνεται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία λαμβάνουν υπόψη τα τυπικά προσόντα, την εμπειρία, τον χρόνο εργασίας στον φορέα, καθώς και την οικογενειακή κατάσταση (πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων, μονογονεϊκές οικογένειες), ενώ ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τα άτομα με αναπηρία, τους έχοντες σύζυγο ή την επιμέλεια παιδιών με αναπηρία, καθώς και για τους συζύγους που έχουν χαρακτηριστεί και οι δύο ως πλεονάζοντες. Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης καταργήσεις ή συγχωνεύσεις οργανισμών και ΝΠΔΔ, που εποπτεύονται από το κράτος, καταργήσεις ειδικών γραμματειών και αναμόρφωση των 1.000 διευθύνσεων και χιλιάδων τμημάτων όλων των υπουργείων, στοχεύοντας στον περιορισμό των κρατικών δαπανών.
Οι υπάλληλοι, που υπηρετούν στους υπό κατάργηση ή συγχώνευση φορείς, θα μεταταχθούν υποχρεωτικά σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου ή θα τεθούν υπό καθεστώς εργασιακής εφεδρείας. Παράλληλα θα υπάρξουν προγράμματα εθελουσίας εξόδου ή μειωμένης εργασίας με αντίστοιχη μείωση του μισθού. Στο μεταξύ, εντός των επόμενων ημερών η κυβέρνηση θα δώσει στη δημοσιότητα και τις ρυθμίσεις για το νέο βαθμολόγιο-μισθολόγιο.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Εσωτερικών, Χάρης Καστανίδης, για το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει στη διαδικασία εξυγίανσης των υπερχρεωμένων δήμων της χώρας, θα πραγματοποιηθούν υποχρεωτικές μετατάξεις.
Ο κ. Καστανίδης δεν απέκλεισε το καθεστώς των μετατάξεων να επεκταθεί και για το προσωπικό των δήμων που απασχολούν υπεράριθμους υπαλλήλους, το οποίο θα μετακινηθεί στους δήμους που έχουν έλλειψη προσωπικού. Ξεκαθάρισε, μάλιστα, ότι το προς μετάταξη προσωπικό δεν θα προσμετράται στις νέες προσλήψεις και έτσι δεν θα υπόκεινται στον κανόνα μία πρόσληψη για 10 αποχωρήσεις που ισχύει για το 2011, καθώς οι μετακινήσεις αφορούν τον ίδιο φορέα.
Για τους ΟΤΑ
Αναφερόμενος στους κανόνες που θεσπίζει η κυβέρνηση για οικονομικά υγιείς δήμους, ο κ. Καστανίδης τόνισε ότι:
- Οι δαπάνες τους δεν θα υπερβαίνουν τα έσοδα και δεν θα ξοδεύουν περισσότερα από τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους.
- Οι οφειλές σε τρίτους θα αποπληρώνονται εντός των νόμιμων προθεσμιών, χωρίς να δημιουργούνται ληξιπρόθεσμα χρέη.
- Θα αποφεύγεται ο ανεξέλεγκτος νέος δανεισμός που θα πραγματοποιείται μόνον για επενδύσεις και υπό την προυπόθεση ότι υπάρχει δυνατότητα αποπληρωμής.
Ο κ. Καστανίδης έκανε ακόμη γνωστό ότι επέρχονται αλλαγές στο πρόγραμμα εξυγίανσης των ΟΤΑ που έχει καταρτίσει η κυβέρνηση, έτσι ώστε να επιταχυνθούν οι σχετικές διαδικασίες για την εφαρμογή του. Έτσι, σε αυτό θα μπορούν να ενταχθούν περισσότεροι ΟΤΑ, ενώ κάποιοι άλλοι θα απενταχθούν, αν διαπιστωθεί ότι δεν το έχουν ανάγκη.
Ευέλικτες μορφές εργασίας στο Δημόσιο
Σε εγκύκλιο, την οποία υπογράφει ο υφυπουργός Εσωτερικών Ντίνος Ρόβλιας, τροποποιείται ο Υπαλληλικός Κώδικας κατ' εφαρμογήν των μέτρων, τα οποία ελήφθησαν στον εφαρμοστικό νόμο του Μεσοπρόθεσμου.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, εισάγονται οι ακόλουθες ρυθμίσεις:
1. Επιτρέπεται πλέον στους υπαλλήλους η χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών διάρκειας έως και πέντε ετών, προκειμένου αυτό το διάστημα να απασχοληθεί στον ιδιωτικό τομέα ή να ασκήσει κάποια άλλη επαγγελματική δραστηριότητα. Η χορήγηση της άδειας γίνεται με αίτηση του υπαλλήλου και ύστερα από γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
2. Παρέχεται για πρώτη φορά η δυνατότητα στο τακτικό προσωπικό που απασχολείται στο Δημόσιο, σε ΝΠΔΔ και στους ΟΤΑ να ζητήσει, με αίτησή του, τη μείωση των ωρών εργασίας του μέχρι και 50% με ανάλογη μείωση των αποδοχών του για χρονική διάρκεια μέχρι πέντε έτη. Κάνοντας χρήση της ως άνω διευκόλυνσης οι υπάλληλοι έχουν τη δυνατότητα, με την αίτησή τους να επιλέγουν, σύμφωνα με την επιθυμία τους, τη μείωση είτε της ημερήσιας απασχόλησης, είτε των εργάσιμων ημερών.
3. Οι υπάλληλοι που κάνουν χρήση αυτών των διευκολύνσεων εμπίπτουν στους περιορισμούς της άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή καθώς και στη συμμετοχή σε εταιρείες. Οι περιορισμοί αυτοί προβλέπονται αντίστοιχα στα άρθρα 31 και 32 του Ν. 3528/2007, σύμφωνα με τα οποία, για τις εν λόγω απασχολήσεις, απαιτείται χορήγηση άδειας από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
Παράλληλα, εξακολουθεί να υφίσταται το ασυμβίβαστο της ιδιότητας του δημοσίου υπαλλήλου με τη δικηγορική ιδιότητα που προβλέπεται στο άρθρο 34 του ίδιου νόμου.
«Σε κάθε περίπτωση», αναφέρεται στην εγκύκλιο, «ως χρόνος πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας υπολογίζεται μόνο ο χρόνος πραγματικής απασχόλησης. Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος της άδειας χωρίς αποδοχές δεν είναι συντάξιμος».
tvxs.gr