Με αφορμή την απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης – η οποία, σημειωτέον αναρτήθηκε στο διαδίκτυο – που ανακαλεί την προηγούμενη προκήρυξη για το Φράγμα Αλμωπαίου και με την οποία επαναπροκηρύσσεται η μελέτη του έργου, ο βουλευτής Γιώργος Καρασμάνης, δηλώνει τα εξής:
«Επί δύο χρόνια η Κυβέρνηση, οι ηγεσίες του υπουργείου, η σημερινή και η προκάτοχός της, εμπαίζουν απροκάλυπτα το λαό της Πέλλας. Ενώ διαβεβαίωναν ότι θα προχωρούσαν κανονικά στην υλοποίηση του μεγάλου έργου, που θα άλλαζε ριζικά την αναπτυξιακή και οικονομική πορεία του Νομού, στην πορεία άλλαξαν γνώμη και σήμερα έχουν οδηγήσει το όλον θέμα στο σημείο εκκίνησης, δηλαδή στο σημείο μηδέν.»
Ουδέποτε ομολόγησαν τις προθέσεις τους αυτά τα δύο χρόνια, αντιθέτως διαβεβαίωναν σε όλους τους τόνους ότι το Φράγμα θα προχωρήσει όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί. Συγκεκριμένα, η κυρία Μπατζελή σε συζήτηση που είχε με τον Γιώργο Καρασμάνη στις 14 Ιανουαρίου του 2010 τον διαβεβαίωνε ότι ¨έχει ιεραρχήσει το Φράγμα Αλμωπαίου ως πρώτο στη λίστα των προς κατασκευή έργων¨ και ότι ¨απλώς καθυστερούσε τις διαδικασίες προκειμένου να ελέγξει όπως είπε, συνολικά τα έργα που είχε δρομολογήσει για κατασκευή η προηγούμενη Κυβέρνηση¨. Η ίδια υπουργός στις 11 Μαρτίου της ίδιας χρονιάς, στην Ολομέλεια της Βουλής, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή, είχε δεσμευτεί και είναι καταγεγραμμένο στα πρακτικά της Βουλής ότι, ¨εντός του Μαρτίου με αρχές Απριλίου του 2010 θα ανοίξουν οι προσφορές ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες της ανάδειξης του αναδόχου της κύριας μελέτης¨, την οποία, βέβαια, η ίδια είχε μπλοκάρει από τον Δεκέμβριο του 2009.
»Αλλά και ο σημερινός υπουργός, ο κ. Σκανδαλίδης, σε συνάντηση που είχε με τον βουλευτή, τον είχε επίσης διαβεβαιώσει ότι ¨θα δώσει εντολή να ανοίξουν οι προσφορές του διαγωνισμού προκειμένου να αναδειχτεί ο ανάδοχος της κύριας μελέτης¨».
Διαβλέποντας την ύποπτη κωλυσιεργία, ο Γιώργος Καρασμάνης έφερε το θέμα στη Βουλή, όχι μια και δύο αλλά πέντε (5) φορές με ισάριθμες Ερωτήσεις. Αλλά, ο κ. Σκανδαλίδης συνεχώς φυγομαχούσε. Αρχικά έστελνε τους υφυπουργούς του οι οποίοι δεν είχαν γνώση του θέματος, ενώ τις δύο τελευταίες φορές, μέσα στο Σεπτέμβριο του 2011, σε προγραμματισμένες από ημερών συζητήσεις, προφασίστηκε κώλυμα και δεν προσήλθε. Με συνέπεια το Προεδρείο της Βουλής, μετά από έντονη αντίδραση του βουλευτή, να συνταχθεί με την θέση του Γιώργου Καρασμάνη ότι ο υπουργός οφείλει να προσέλθει στο Κοινοβούλιο και να απαντήσει στην Ερώτηση.
«Απόρροια όλων αυτών», επισημαίνει ο βουλευτής, «ήταν, ο υπουργός να εξαναγκαστεί να επαναπροκηρύξει τη κύρια μελέτη – η οποία, σημειωτέον, με βάση την προηγούμενη προκήρυξη, έπρεπε να έχει παραδοθεί από τις 9 Σεπτεμβρίου του 2011. Στην ουσία δηλαδή, πετάει ένα έργο πνοής έξω από το προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013 (από το Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης), ενώ ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του. Κι αυτό διότι το έργο έχει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με χρηματοδότηση της προμελέτης (6/3/2007) με 450.000 από το Γ’ ΚΠΣ (που ήδη εδώ και καιρό έχει ολοκληρωθεί). Όπως είχε εγκριθεί και η χρηματοδότηση της κύριας μελέτης με 3.400.000 από τις 21 Μαΐου του 2009 και η οποία δημοπρατήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 2009». Αυτήν τη διαδικασία του διαγωνισμού, της εκπόνησης της κύριας μελέτης, ακύρωσε η σημερινή κυβέρνηση όπου είχαν καταθέσει προσφορές εννέα μελετητικά γραφεία. Ήδη χάθηκαν δύο χρόνια!!!!
Μπροστά σ΄ αυτόν κυβερνητικό τραγέλαφο, ο Γιώργος Καρασμάνης, θεωρεί υποχρέωσή του να δεσμευτεί απέναντι στους συμπολίτες του κατά τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι, «σε πείσμα όλων αυτών των μεθοδεύσεων, το Φράγμα Αλμωπαίου θα γίνει. Αυτό το έργο των εκατό εκατομμυρίων, είτε το θέλουν είτε όχι, θα πάρει το δρόμο της υλοποίησης από την ίδια Κυβέρνηση που το εμπνεύστηκε και το δρομολόγησε: Από την επόμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».
Ουδέποτε ομολόγησαν τις προθέσεις τους αυτά τα δύο χρόνια, αντιθέτως διαβεβαίωναν σε όλους τους τόνους ότι το Φράγμα θα προχωρήσει όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί. Συγκεκριμένα, η κυρία Μπατζελή σε συζήτηση που είχε με τον Γιώργο Καρασμάνη στις 14 Ιανουαρίου του 2010 τον διαβεβαίωνε ότι ¨έχει ιεραρχήσει το Φράγμα Αλμωπαίου ως πρώτο στη λίστα των προς κατασκευή έργων¨ και ότι ¨απλώς καθυστερούσε τις διαδικασίες προκειμένου να ελέγξει όπως είπε, συνολικά τα έργα που είχε δρομολογήσει για κατασκευή η προηγούμενη Κυβέρνηση¨. Η ίδια υπουργός στις 11 Μαρτίου της ίδιας χρονιάς, στην Ολομέλεια της Βουλής, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή, είχε δεσμευτεί και είναι καταγεγραμμένο στα πρακτικά της Βουλής ότι, ¨εντός του Μαρτίου με αρχές Απριλίου του 2010 θα ανοίξουν οι προσφορές ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες της ανάδειξης του αναδόχου της κύριας μελέτης¨, την οποία, βέβαια, η ίδια είχε μπλοκάρει από τον Δεκέμβριο του 2009.
»Αλλά και ο σημερινός υπουργός, ο κ. Σκανδαλίδης, σε συνάντηση που είχε με τον βουλευτή, τον είχε επίσης διαβεβαιώσει ότι ¨θα δώσει εντολή να ανοίξουν οι προσφορές του διαγωνισμού προκειμένου να αναδειχτεί ο ανάδοχος της κύριας μελέτης¨».
Διαβλέποντας την ύποπτη κωλυσιεργία, ο Γιώργος Καρασμάνης έφερε το θέμα στη Βουλή, όχι μια και δύο αλλά πέντε (5) φορές με ισάριθμες Ερωτήσεις. Αλλά, ο κ. Σκανδαλίδης συνεχώς φυγομαχούσε. Αρχικά έστελνε τους υφυπουργούς του οι οποίοι δεν είχαν γνώση του θέματος, ενώ τις δύο τελευταίες φορές, μέσα στο Σεπτέμβριο του 2011, σε προγραμματισμένες από ημερών συζητήσεις, προφασίστηκε κώλυμα και δεν προσήλθε. Με συνέπεια το Προεδρείο της Βουλής, μετά από έντονη αντίδραση του βουλευτή, να συνταχθεί με την θέση του Γιώργου Καρασμάνη ότι ο υπουργός οφείλει να προσέλθει στο Κοινοβούλιο και να απαντήσει στην Ερώτηση.
«Απόρροια όλων αυτών», επισημαίνει ο βουλευτής, «ήταν, ο υπουργός να εξαναγκαστεί να επαναπροκηρύξει τη κύρια μελέτη – η οποία, σημειωτέον, με βάση την προηγούμενη προκήρυξη, έπρεπε να έχει παραδοθεί από τις 9 Σεπτεμβρίου του 2011. Στην ουσία δηλαδή, πετάει ένα έργο πνοής έξω από το προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013 (από το Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης), ενώ ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του. Κι αυτό διότι το έργο έχει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με χρηματοδότηση της προμελέτης (6/3/2007) με 450.000 από το Γ’ ΚΠΣ (που ήδη εδώ και καιρό έχει ολοκληρωθεί). Όπως είχε εγκριθεί και η χρηματοδότηση της κύριας μελέτης με 3.400.000 από τις 21 Μαΐου του 2009 και η οποία δημοπρατήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 2009». Αυτήν τη διαδικασία του διαγωνισμού, της εκπόνησης της κύριας μελέτης, ακύρωσε η σημερινή κυβέρνηση όπου είχαν καταθέσει προσφορές εννέα μελετητικά γραφεία. Ήδη χάθηκαν δύο χρόνια!!!!
Μπροστά σ΄ αυτόν κυβερνητικό τραγέλαφο, ο Γιώργος Καρασμάνης, θεωρεί υποχρέωσή του να δεσμευτεί απέναντι στους συμπολίτες του κατά τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι, «σε πείσμα όλων αυτών των μεθοδεύσεων, το Φράγμα Αλμωπαίου θα γίνει. Αυτό το έργο των εκατό εκατομμυρίων, είτε το θέλουν είτε όχι, θα πάρει το δρόμο της υλοποίησης από την ίδια Κυβέρνηση που το εμπνεύστηκε και το δρομολόγησε: Από την επόμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».