ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ τους κ.κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Υπουργό Οικονομικών, Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
ΘΕΜΑ: « Πρωτοφανής ο Κυβερνητικός εμπαιγμός όλων των κατοίκων του Ν. Πέλλας για τον οδικό άξονα Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά- Έδεσσα ».
Ο οδικός άξονας Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά- Έδεσσα ( ο οποίος περιλαμβάνει τα οδικά τμήματα Χαλκηδόνα-Μελίσσι και Μαυροβούνι-Έδεσσα ) είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας και ιδιαίτερης σπουδαιότητας για το Ν. Πέλλας.
Για το λόγο αυτό άλλωστε η προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, διορθώνοντας τις παραλείψεις των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ που δεν φρόντισαν ν’ αποχτήσει ο Ν. Πέλλας κάθετη διέξοδο προς την Εγνατία Οδό ( αφήνοντας τον έτσι στη γεωγραφική απομόνωση ), χρηματοδότησε με ποσό 5.000.000 ευρώ από το Γ΄ΚΠΣ τις μελέτες του, οι οποίες προέβλεπαν τετράιχνο οδικό άξονα με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και νησίδα ασφαλείας στη μέση, με προγραμματισμένο σχεδιασμό η δημοπράτηση να γίνονταν για το μεν τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι στο πρώτο τρίμηνο του 2010, ενώ για το τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα το δεύτερο εξάμηνο του 2010. Διασφάλισε μάλιστα για τη χρηματοδότησή του κονδύλι ύψους 120.000.000 ευρώ.
Δυστυχώς όμως η ανεξήγητη καθυστέρηση που παρατηρείται στη δημοπράτηση του έργου μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη σημερινή Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, οδήγησε τον υπογράφοντα εδώ ενός και πλέον χρόνου σε συνεχείς κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ενδεικτικά αναφέρω :
Υπ’ αριθ. 12481/1-07-2010 ερώτηση, στην οποία ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης απαντώντας στις 23-07-2010 ανέφερε ότι για το μεν τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι το υπό μελέτη έργο αφορά ( α ) στην Παράκαμψη Χαλκηδόνας ( Χ.Θ. 0+00 έως Χ.Θ. 5+287,30 ) και ( β ) Παράκαμψη Γιαννιτσών ( Χ.Θ. 16+600 έως Χ.Θ. 24+696 ), συνολικού μήκους περί τα 14 χιλιόμετρα και ότι το Υπουργείο προώθησε τη σχετική ΚΥΑ έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων στα συναρμόδια Υπουργεία και στο αμέσως προσεχώς διάστημα θα εκδίδονταν οι απαραίτητες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και οι λοιπές εγκριτικές αποφάσεις για να γίνει η δημοπράτηση του έργου. Ενώ για το δε τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα, στην ίδια απάντηση ανέφερε ότι εντός διαστήματος 6-8 μηνών θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των μελετών και θα έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες εγκριτικές αποφάσεις και περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, προκειμένου το έργο να είναι ώριμο για δημοπράτηση.
Υπ’ αριθ. 8219/22-12-2010 ερώτηση, στην οποία ο ίδιος Υφυπουργός απαντώντας στις 13-01-2011 ανέφερε ότι για το μεν τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι ( το οποίο περιλαμβάνει τα έργα Παράκαμψη Χαλκηδόνας και Παράκαμψη Γιαννιτσών) έχει εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών όρων και εκκρεμεί η μελέτη κτηματολογίου, η οποία θα ολοκληρωθεί άμεσα και έπειτα θα υποβληθεί το σύνολο των μελετών για να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό 140 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 20 αφορούν απαλλοτριώσεις. Ενώ για το δε τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα ανέφερε ότι βρίσκεται σε στάδιο μελέτης, έχει υποβληθεί στην ΕΥΠΕ η έγκριση περιβαλλοντικών όρων όπου διαπιστώθηκαν κάποιες ελλείψεις, όμως εκτιμάται ότι το εν λόγω τμήμα θα μπορεί να προκηρυχθεί μέσα στο 2011. Κλείνοντας μάλιστα επεσήμανε ότι επιπλέον δεσμεύτηκε από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου, ένα αρκετά σημαντικό ποσό, για τη δημοπράτηση των δύο έργων ( τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι και τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα ), που ίσως καλύψει το συνολικό κόστος των έργων μετά τις εκπτώσεις και διαβεβαίωνε ότι σε κάθε περίπτωση θα διασφαλισθούν οι πόροι και των δύο αυτών τμημάτων του εθνικού δρόμου Θεσσαλονίκης-Έδεσσας.
Για να φθάσουμε στο αποκορύφωμα του ζητήματος, όταν ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος προφανώς «λησμόνησε» τα όσα είχε πει στις προαναφερθέντες προηγούμενες απαντήσεις του, απαντώντας στην τελευταία υπ’ αριθ. 17841/09-06-2011 ερώτηση για το συγκεκριμένο θέμα, αναφέρει επί λέξει ότι: « Για το τμήμα του υπόψη άξονα Χαλκηδόνα-Μελίσσι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου και έχουν ξεκινήσει όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για τη χρηματοδότησή του από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου. Πιο συγκεκριμένα η Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου, με το από 6-6-2011 σχετικό έγγραφό της έχει ζητήσει από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας την έγκριση εκτέλεσης του τμήματος Παράκαμψη Γιαννιτσών και την ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Μόλις ολοκληρωθούν οι ανωτέρω διαδικασίες του ως άνω τμήματος θα προχωρήσει η δημοπράτησή του από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες είναι αρμόδιες για την εκτέλεση του ως άνω έργου ».
Επειδή από την τελευταία αυτή απάντηση του κ. Μαγκριώτη προκύπτει σαφώς ότι για το τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι, πέρα από την αναβλητικότητα και τις ανακολουθίες για το χρόνο δημοπράτησής του, εν τέλει προωθείται από την Κυβέρνηση για δημοπράτηση μόνο το ένα μέρος του που είναι το τμήμα «Παράκαμψη Γιαννιτσών».
Επειδή ακόμη για το τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα, παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Υποδομών στις προαναφερθέντες προγενέστερες απαντήσεις του ότι θα έχουμε δημοπράτηση εντός του 2011, στην τελευταία απάντηση που δίνεται δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για το συγκεκριμένο τμήμα.
Επειδή τέλος η δυσάρεστη εξέλιξη αυτή, όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του οδικού άξονα Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά-Έδεσσα, συνιστά από την πλευρά της Κυβέρνησης πρωτοφανή εμπαιγμό όλων των κατοίκων του Ν. Πέλλας.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κύριοι Υπουργοί να απαντήσουν υπεύθυνα:
Για ποιο λόγο, έπειτα από τόσες καθυστερήσεις και παλινωδίες, προωθείται η δημοπράτηση μόνο του τμήματος «Παράκαμψη Γιαννιτσών»;
Τι θα γίνει με την «Παράκαμψη Χαλκηδόνας» που αποτελεί το άλλο μέρος του τμήματος Χαλκηδόνα-Μελίσσι, το οποίο μέχρι πρότινος θεωρούνταν ενιαίο τμήμα και συμπεριλαμβάνονταν στη δημοπράτηση;
Θα γίνει τελικά η δημοπράτηση του τμήματος Μαυροβούνι-Έδεσσα εντός του 2011 σύμφωνα με τις επίσημες διαβεβαιώσεις, ή για μία ακόμη φορά οι πολίτες του Ν. Πέλλας θα βιώσουν την ανακολουθία και ασυνέπεια των Κυβερνητικών λόγων και πράξεων;
Ο Ερωτών
Γιώργος Καρασμάνης
Κοσμήτορας της Βουλής
Βουλευτής Πέλλας
Δυστυχώς όμως η ανεξήγητη καθυστέρηση που παρατηρείται στη δημοπράτηση του έργου μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη σημερινή Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, οδήγησε τον υπογράφοντα εδώ ενός και πλέον χρόνου σε συνεχείς κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ενδεικτικά αναφέρω :
Υπ’ αριθ. 12481/1-07-2010 ερώτηση, στην οποία ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης απαντώντας στις 23-07-2010 ανέφερε ότι για το μεν τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι το υπό μελέτη έργο αφορά ( α ) στην Παράκαμψη Χαλκηδόνας ( Χ.Θ. 0+00 έως Χ.Θ. 5+287,30 ) και ( β ) Παράκαμψη Γιαννιτσών ( Χ.Θ. 16+600 έως Χ.Θ. 24+696 ), συνολικού μήκους περί τα 14 χιλιόμετρα και ότι το Υπουργείο προώθησε τη σχετική ΚΥΑ έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων στα συναρμόδια Υπουργεία και στο αμέσως προσεχώς διάστημα θα εκδίδονταν οι απαραίτητες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και οι λοιπές εγκριτικές αποφάσεις για να γίνει η δημοπράτηση του έργου. Ενώ για το δε τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα, στην ίδια απάντηση ανέφερε ότι εντός διαστήματος 6-8 μηνών θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των μελετών και θα έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες εγκριτικές αποφάσεις και περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, προκειμένου το έργο να είναι ώριμο για δημοπράτηση.
Υπ’ αριθ. 8219/22-12-2010 ερώτηση, στην οποία ο ίδιος Υφυπουργός απαντώντας στις 13-01-2011 ανέφερε ότι για το μεν τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι ( το οποίο περιλαμβάνει τα έργα Παράκαμψη Χαλκηδόνας και Παράκαμψη Γιαννιτσών) έχει εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών όρων και εκκρεμεί η μελέτη κτηματολογίου, η οποία θα ολοκληρωθεί άμεσα και έπειτα θα υποβληθεί το σύνολο των μελετών για να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό 140 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 20 αφορούν απαλλοτριώσεις. Ενώ για το δε τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα ανέφερε ότι βρίσκεται σε στάδιο μελέτης, έχει υποβληθεί στην ΕΥΠΕ η έγκριση περιβαλλοντικών όρων όπου διαπιστώθηκαν κάποιες ελλείψεις, όμως εκτιμάται ότι το εν λόγω τμήμα θα μπορεί να προκηρυχθεί μέσα στο 2011. Κλείνοντας μάλιστα επεσήμανε ότι επιπλέον δεσμεύτηκε από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου, ένα αρκετά σημαντικό ποσό, για τη δημοπράτηση των δύο έργων ( τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι και τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα ), που ίσως καλύψει το συνολικό κόστος των έργων μετά τις εκπτώσεις και διαβεβαίωνε ότι σε κάθε περίπτωση θα διασφαλισθούν οι πόροι και των δύο αυτών τμημάτων του εθνικού δρόμου Θεσσαλονίκης-Έδεσσας.
Για να φθάσουμε στο αποκορύφωμα του ζητήματος, όταν ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος προφανώς «λησμόνησε» τα όσα είχε πει στις προαναφερθέντες προηγούμενες απαντήσεις του, απαντώντας στην τελευταία υπ’ αριθ. 17841/09-06-2011 ερώτηση για το συγκεκριμένο θέμα, αναφέρει επί λέξει ότι: « Για το τμήμα του υπόψη άξονα Χαλκηδόνα-Μελίσσι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου και έχουν ξεκινήσει όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για τη χρηματοδότησή του από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου. Πιο συγκεκριμένα η Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου, με το από 6-6-2011 σχετικό έγγραφό της έχει ζητήσει από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας την έγκριση εκτέλεσης του τμήματος Παράκαμψη Γιαννιτσών και την ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Μόλις ολοκληρωθούν οι ανωτέρω διαδικασίες του ως άνω τμήματος θα προχωρήσει η δημοπράτησή του από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες είναι αρμόδιες για την εκτέλεση του ως άνω έργου ».
Επειδή από την τελευταία αυτή απάντηση του κ. Μαγκριώτη προκύπτει σαφώς ότι για το τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι, πέρα από την αναβλητικότητα και τις ανακολουθίες για το χρόνο δημοπράτησής του, εν τέλει προωθείται από την Κυβέρνηση για δημοπράτηση μόνο το ένα μέρος του που είναι το τμήμα «Παράκαμψη Γιαννιτσών».
Επειδή ακόμη για το τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα, παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Υποδομών στις προαναφερθέντες προγενέστερες απαντήσεις του ότι θα έχουμε δημοπράτηση εντός του 2011, στην τελευταία απάντηση που δίνεται δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για το συγκεκριμένο τμήμα.
Επειδή τέλος η δυσάρεστη εξέλιξη αυτή, όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του οδικού άξονα Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά-Έδεσσα, συνιστά από την πλευρά της Κυβέρνησης πρωτοφανή εμπαιγμό όλων των κατοίκων του Ν. Πέλλας.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κύριοι Υπουργοί να απαντήσουν υπεύθυνα:
Για ποιο λόγο, έπειτα από τόσες καθυστερήσεις και παλινωδίες, προωθείται η δημοπράτηση μόνο του τμήματος «Παράκαμψη Γιαννιτσών»;
Τι θα γίνει με την «Παράκαμψη Χαλκηδόνας» που αποτελεί το άλλο μέρος του τμήματος Χαλκηδόνα-Μελίσσι, το οποίο μέχρι πρότινος θεωρούνταν ενιαίο τμήμα και συμπεριλαμβάνονταν στη δημοπράτηση;
Θα γίνει τελικά η δημοπράτηση του τμήματος Μαυροβούνι-Έδεσσα εντός του 2011 σύμφωνα με τις επίσημες διαβεβαιώσεις, ή για μία ακόμη φορά οι πολίτες του Ν. Πέλλας θα βιώσουν την ανακολουθία και ασυνέπεια των Κυβερνητικών λόγων και πράξεων;
Ο Ερωτών
Γιώργος Καρασμάνης
Κοσμήτορας της Βουλής
Βουλευτής Πέλλας